Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      3.739


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      8.377


  4. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/04/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Συμφωνα με την εγκυκλιο 995/231/4.2.1988 της διευθυνσης Γ4/β του υπεχωδε βασει της οποιος εγινε αποδεκτη η υπ.' αριθμ. 1/88 γνωμοδοτηση της νομικης διευθυνσης του υπεχωδε για να θεωρηθει ενε γηπεδο που βρισκεται στη ζωνη πολεων ή στη ζωνη οικισμου προ 1923 και προυπαρχει της 24.4.1977, ως αρτιο και οικοδομησιμο πρεπει τουλαχιστον 2000 τ.μ. του γηπεδου αυτου να βρισκονται μεσα στη ζωνη. Αρ.Γνωμ-1/88 Σχετικά με το υπ' αρ.Εγγρ-76825/14945/87 σας, που αναφέρεται στην αρτιότητα γηπέδου εντός της ζώνης των πόλεων κλπ., σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα: Ι. Κατά το Αρθ-1 του ΠΔ/24-3/5-5-85 "Τροποποίηση όρων και περιορισμών δόμησης των γηπέδων των κειμένων εντός των ρυμοτομικών σχεδίων κλπ.". "Οι όροι και περιορισμοί δόμησης των γηπέδων των κειμένων εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, κωμών και οικισμών, ή εκτός των ορίων των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών των στερουμένων ρυμοτομικού σχεδίου, που καθορίστηκαν με το από ΠΔ/6-10-78 (ΦΕΚ-538/Δ) ως ισχύει τροποποιούνται ως εξής: 1. α) Ελάχιστον εμβαδόν γηπέδου 4000 μ2. β) Για γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές, Επαρχιακές, Δημοτικές και Κοινοτικές οδούς ως και σε εγκαταλειμένα τμήματά τους και σε σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούνται:Ελάχιστο πρόσωπο 45 μ. Ελάχιστο βάθος 50 μ. Ελάχιστο εμβαδόν 4000 μ2. 2. Κατά παρέκκλιση από την προηγούμενη παράγραφο θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα γήπεδα: α) Τα κείμενα εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών, τα οποία είχαν κατά την 24-4-77 ημέρα δημοσίευσης του ΠΔ/5-4-77 (ΦΕΚ-133/Δ) ελάχιστο εμβαδόν 2000 μ2.........". ΙΙ. Η παρ.2 εδαφ.α του παραπάνω άρθρου ρυθμίζει την αρτιότητα των γηπέδων που είχαν κατά την 24-4-77 εμβαδόν τουλάχιστον 2000 μ2, και που βρίσκονται μέσα στη ζώνη πόλεων, οι όροι δόμησης των οποίων διέπονται κατά τα λοιπά από τις διατάξεις του ΠΔ. αυτού, που αναφέρονται γενικά στην εκτός ρυμοτομικού σχεδίου κλπ. δόμηση. Πάντως κατά τη διάταξη αυτή προυποτίθεται ότι ολόκληρο το γήπεδο βρίσκεται μέσα στη ζώνη αυτή ή τουλάχιστο μέσα σ' αυτή βρίσκεται τμήμα του γηπέδου που είχε κατά την 24-4-77 το παραπάνω εμβαδόν, γιατί και στη περίπτωση αυτή πρέπει, κατά τη γνώμη μας, να θεωρηθεί ως προς την αρτιότητα του όλου γηπέδου, κατά τις ειδικές αυτές διατάξεις, ότι τούτο κείται εντός ζώνης. Αντίθετα αν το γήπεδο κατά ένα τμήμα μικρότερο των 2000 μ2, βρίσκεται μέσα στη ζώνη ενώ το υπόλοιπο κείται εκτός ζώνης και εκτός εγκεκριμένου σχεδίου, δεν εκπληρώνεται η προϋπόθεση αυτή του νόμου, γιατί στη περίπτωση άυτή δεν έχουμε γήπεδο εντός ζώνης του ως άνω εμβαδού, ενώ εξάλλου από το ότι τμήμα του γηπέδου με εμβαδόν μικρότερο των 2000 μ2, βρίσκεται μέσα στη ζώνη αυτή δεν προσδίδεται σε όλο το γήπεδο η ιδιότητα του γηπέδου που κείται μεσα σ' αυτή, για να συνυπολογίσουμε στο παραπάνω εμβαδόν και τμήμα του γηπέδου που κείται έξω από τη ζώνη.
    3 points
  2. Ναι! Ακόμα δεν τελείωσε η έκδοση της άδειας, αλλά μετά από συζητήσεις με τους υπάλληλους θα προχωρήσει κανονικά. Δέχτηκαν το πλάτος της σκάλας (1,40μ), με τη λογική ότι μπορεί να εγκατασταθεί αναβατόριο, δέχτηκαν να μην προσμετρήσει ο διάδρομος με το πλατύσκαλο, αρκεί να είναι 1,50μ και πάνω (ώστε να κανει πλήρη περιστροφή ένα καροτσάκι). Για να δεχτούν το υπόλοιπο τμήμα του ορόφου ως σοφίτα, ήθελαν διαφοροποίηση στο ύψος του πατώματος (λογικό) οπότε πρόσθεσα δύο σκαλοπάτια από τη μία πλευρά δίπλα στη σκάλα κι έκανα μία εσοχή για τις δυο πόρτες των παιδικών δωματίων. Και αφού καταργήθηκε το μέσο υψος 2,20 για να μην προσμετράνε τα τετραγωνικά της σοφίτας, δεν είχαμε πρόβλημα ούτε με την στέγη. Με τον ΗΧ δεν είχα πρόβλημα.
    3 points
  3. Η απάντηση από την Ομάδα υποστήριξης του Προγράμματος "Εξοικονομώ-Αυτονομώ": "Καλησπέρα σας. Η αίτηση σας αυτή την στιγμή, εφόσον δεν έχετε ανεβάσει ακόμα το Παράρτημα ΧΙ (De Minimis), βρίσκεται στην Κατάσταση 03.β, μετά την υποβολή του συγκεκριμένου δικαιολογητικού θα μεταβείτε στην κατάσταση 03.α (πάλι). Στην συνέχεια η αίτηση σας θα μεταβεί στην κατάσταση 03.ε, όπου θα σας δίνεται η δυνατότητα υποβολής των δικαιολογητικών που προαναφέρατε. Οπότε θα περιμένετε μέχρι να ξανανοίξει η πλατφόρμα. Ευχαριστούμε για την επικοινωνία."
    2 points
  4. 2 points
  5. Εφόσον υπάρχει σύνδεση με τη ΔΕΗ, η αποσύνδεση και εγκατάσταση αυτόνομου ΦΒ συστήματος, είναι οικονομικά ασύμφορη, και δεν πρόκειται ποτέ να κάνει απόσβεση (ειδικά αν οι υπολογισμοί γίνουν με τιμές κάποιου άλλου παρόχου... ("νυχτερινό" όλο το 24ωρο, κλπ)
    2 points
  6. Άρα ήταν μια αυθαίρετη απαίτηση που επιβεβαιώθηκε με τη σύμφωνη αυθαίρετη γνώμη άλλης αυθαιρετούσας ΥΔΟΜ ... Κάποιος έλεγε "μεγάλη σύγχυση, ωραία κατάσταση !". Για να τους απαντήσεις επί της απαίτησης (και για να διευκολύνεις νόμιμα την υπόθεσή σου) ρώτησέ τους : "και αν δεν το έλεγα όροφο, το άφηνα όλο σοφίτα και προσμετρούσα τα παραπάνω από το 50% τετραγωνικά στο ΣΔ ? δεν θα κέρδιζα περισσότερη επιφάνεια και μάλιστα με λιγότερη φασαρία για να υπολογίζω κλιμακοστάσια και διαδρόμους ?". υγ. Είναι βέβαιο ότι αρχιτεκτονικά και κατασκευαστικά θα σου βγει καλύτερη κάτοψη ...
    2 points
  7. Να το προσεγγίσουμε αλλιώς... Ο ΝΟΚ ισχύει. Οι ΤΟ ισχύουν. Ο συνάδελφος αυτά αναρτά. Τα ισχύοντα. Ο ΝΟΚ έχει τροποποιηθεί και θα τροποποιείται μέχρι να σβήσει ο ήλιος, αλλά οι ΤΟ εκτός από μία και μοναδική τροποποίηση του 2013 σχετικά με την 48ωρη, δεν έχουν ποτέ άλλοτε τροποποιηθεί ώστε να ταυτίζονται με την πιο πρόσφατη νομοθεσία. Εσύ κοίτα τι λέει ο νόμος και όχι μια απόφαση που έχει διευκρινιστικό χαρακτήρα. Δες την ουσία. Κάποια πράγματα τεκμαίρονται. Ο συνάδελφος έχει κάνει δουλειά που την ζηλεύουν ακόμα και οι εταιρείες κωδικοποίησης! Μέχρι και πολεοδομίες έχω δει να χρησιμοποιείται το τεύχος του! Ευχαριστούμε και αν θέλουμε να συμβάλλουμε φτιάχνουμε το σωστό σχεδιάκι και αναρτάμε στα downloads του φόρουμ να το έχουμε και οι υπόλοιποι...
    2 points
  8. Στο τέλος της διάταξης για την κατηγορία 3, αναφέρεται ότι "σε περίπτωση παραβάσεων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις των διαστάσεων που τίθενται με την παρούσα κατηγορία, εφαρμόζεται η παρ. 5 του άρθρου 100, με την επιφύλαξη της περ. ιστ΄, για την οποία εφαρμόζονται οι γενικές διατάξεις υπολογισμού του προστίμου του ίδιου άρθρου". Πρόκειται για τον αναλυτικό προϋπολογισμό (όπως αναφέρεται στο φόρουμ) και -προφανώς- έχεις μία τέτοια παράβαση. Διάβασε την παράγραφο και θα καταλάβεις.
    2 points
  9. @yanniskr<>Ελέγχεις την ιδιοκτησία δηλαδή το διαμέρισμα. Οι αυθαιρεσίες που αναφέρεις δεν είναι κατηγορίας 4.
    2 points
  10. Καλό είναι που το παρατηρείτε, είναι πολύ σωστό αυτό που λέτε, αλλά από την άλλη ο συνάδελφος έχει συγκεντρώσει την νομοθεσία σε ένα αρχείο δεν κάνει και έλεγχο των ασυμφωνιών. Ότι καταργείται με νομοθέτημα το διαγράφει όμως οι ΤΟ δεν έχουν καταργηθεί οπότε και δεν τις έχει αφαιρέσει. Επειδή ο γραπτός λόγος δεν ακούγετε όπως ο προφορικός καλό θα είναι τα σχόλιά μας, ειδικά αυτά των διορθώσεων να είναι όσο γίνεται ευγενικά ώστε και η δική σας "παρατήρηση" να ληφθεί υπόψη άλλα και ο συνάδελφος που με τόσο κόπο προσπαθεί χωρίς κανένα όφελος να μοιραστεί την εργασία του για να μας βοηθήσει σε αυτό που άλλοι την χρεώνουν αδρά να μην μπαίνει σε "άμυνα". Στο παρόν αρχείο συγκεντρώνει , κωδικοποιεί , την νομοθεσία ως έχει δεν την διορθώνει. Αν πραγματικά έχετε βρει ασυμφωνίες μπορείτε να τις συγκεντρώσετε και να κάνουμε ένα αρχείο με παρατηρήσεις που θα βοηθήσουν και εμάς τους υπόλοιπους γιατί αυτό που λέτε και εγώ το είχα κατά νου αλλά δεν αφιέρωσα χρόνο να το διπλοτσεκάρω. Φιλικά Ελευθερία
    2 points
  11. Mε έγγραφο του ΥΠΕΝ διευκρινίζεται ότι στο πεδίο εφαρμογής της περίπτωσης ε της παρ. 1 του άρθρου 128 του ν. 4759/2020 για ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, εμπεριέχεται το σύνολο των περιοχών που βρισκόταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κατά το έτος 2020, και όχι μόνο αυτές των οποίων η πράξη κήρυξης πραγματοποιήθηκε εντός του έτους 2020. Το σύστημα δηλώσεων αυθαιρέτων προσαρμόστηκε στα ανωτέρω και δίνεται πλέον η δυνατότητα υπαγωγής στην κατηγορία 5 του άρθρου 96 του ν. 4495/2017 σε ακίνητα των εν λόγω περιοχών. Για διευκόλυνση των μηχανικών, επισυνάπτονται σχετικοί πίνακες με τις κηρύξεις των περιοχών σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εντός του 2020. Εφιστούμε την προσοχή στους μηχανικούς στο γεγονός ότι εντάσσονται ακίνητα στις συγκεκριμένες περιοχές που ορίζονται στις κηρύξεις και όχι στο σύνολο του Δήμου, εκτός εάν η κήρυξη αφορά το σύνολό του. Κηρύξεις 2020 Κηρύξεις προηγούμενων ετών, ενεργές το 2020
    1 point
  12. Ωραία αφού απάντησαν να ξέρουμε πως θα το χειριστούμε Ευχαριστούμε για την ενημέρωση @vagom
    1 point
  13. Δουλεύω zwcad και είχα δοκιμάσει και το progecad. Τεράστια διαφορά σε αρχεία που είχαν μέσα χάρτες κλπ. και στον χρόνο που ήθελε να τα ανοίξει το κάθε ένα αλλά και γενικά στην εμπειρία/ταχύτητα χρήσης.(Με 10 στο Autocad το zwcad του βάζω 7 και στο progecad 3). Το gstarcad δεν έτυχε να το δοκιμάσω. Αν έχεις κάποια συγκεκριμένη απορία πες μου μήπως και μπορώ να βοηθήσω !
    1 point
  14. Το κλειδί για όλα αυτά είναι η ημερομηνία υπαγωγής, δλδ η ημερομηνία πληρωμής του παραβόλου. Αν είναι < 30/9, πάς με το 0%, ότι αλλαγές και όποτε τις κάνεις. Όταν είναι σε υπαγωγή δεν δουλεύει ο υπολογισμός προστίμου. Αν όμως κάνεις μια μεταβολή μπορείς να ξανακάνεις υποβολή και υπολογίζει εκ νέου πρόστιμα και δόσεις (μάλιστα κρατάει και την επιλογή που είχες κάνει για τον τρόπο πληρωμής, οπότε αν είχες επιλέξει εφάπαξ πληρωμή και προσθέσεις 1000€ πρόστιμο, θα σου βγάλει νέο παραβολάκι 800€). Αυτό μπορείς να το κάνεις _όσες φορές θες και με ότι μεταβολή προστίμου θες_ , εναλλακτικά μπορείς να πατάς υπαγωγή να σημειώνεις τα νέα πρόστιμα και να ακυρώνεις. Αν πατήσεις υπαγωγή χωρίς να έχεις κάνει αλλαγές, πάει σε οριστική υπαγωγή, όπου πλέον δεν μπορείς να κάνεις μεταβολές, παρά μόνο με αίτημα και 10€ αλλά υπάρχει όριο +/- 20% στη μεταβολή του προστίμου (παραπάνω θέλει ΣΥΠΟΘΑ, γιατί Ελλαδιστάν). Ντάξει ρωτάει κανά δύο φορές αν είσαι σίγουρος, οπότε δύσκολο να κάνεις οριστική κατά λάθος. Αν η ΥΔ δεν είναι εντός πρασιάς (ή αν ειναι εντός αλλά κάτω απο 20εκ), όχι. Με την καμμία. Πέρα από όλα τα παραπάνω διαδικαστικά, αυτό έχει ενδιαφέρον (λέμε τώρα), αφού δεν προβλεπόταν πρασιά όταν συντελέστηκε η αυθαιρεσία, γιατί να τη χρεώσεις; Όσο αφορά στο πρόστιμο δεν έχει διαφορά, όσο αφορά στην κατηγορία όμως, ο νόμος λέει ότι μπορείς να πας με τα τότε ή με τα τώρα. Επειδή δεν αλλάζει κάτι στο πρόστιμο μπορείς να το πας κατ5, να κλωτσήσεις το τενεκεδάκι παρακάτω 30 χρόνια και να αποφύγεις το μεσανατολικό σε πιθανό έλεγχο. Αυτά.
    1 point
  15. Ο δικηγόρος σας ξέρει καλύτερα.... Έχετε απομείωση στην περιουσία σας, υφίσταται πλέον πρόβλημα στατικής επάρκειας στο ακίνητό σας και ουδείς γνωρίζει τη συμπεριφορά του σε περίπτωση σεισμού, υφίσταται καταπάτηση κοινόχρηστου χώρου κ.λπ. Μπορείτε αφενός μεν να επιδιώξετε την κατεδάφιση των αυθαίρετων διαμερισμάτων, αφετέρου δε να διεκδικήσετε αποζημιώσεις κ.λπ. Σας το ξαναέγραψα, "αλά μπρατσέτα" έναν έμπειρο μηχανικό και έναν εξίσου εξειδικευμένο δικηγόρο... Θα σας κοστίσει, αλλά όχι μόνο θα τους τρέχετε μέχρι το Βόρειο Πόλο, αλλά (για να το χοντρύνω λίγο, ήθελα να το αποφύγω δημοσίως κ.λπ.) θα τους καταλογιστούν αποζημιώσεις και σοβαρές ποινικές ευθύνες!!!
    1 point
  16. Από ότι φαίνεται θα θέλουν να εξετάσουν πρώτα αν ικανοποιείται η συνθήκη De Minimis, έτσι ώστε σε αρνητική περίπτωση να μην ανεβαίνουν τζάμπα τα υπόλοιπα δικαιολογητικά. Φαντάζομαι θα τα ζητήσουν στο επόμενο βήμα.
    1 point
  17. Ναι οι ειδικές περιπτώσεις άνοιξαν χθες σε μένα . Και εγώ αναρωτηθηκα ως προς τα δικαιολογητικά που πρέπει να ανεβουν .. Μου έκανε εντύπωση που ζητάει μόνο την ΥΔ 🤔🤔 Δοκίμασα όμως να ανεβάσω και άδειες και ανέβαιναν κανονικά , οπότε σκέφτηκα να βάλω άδειες ,τακτοποιήσεις δεη κτλ και εάν είναι περιττά δε πειράζει.. το θέμα είναι να μη μας κάνουν παρατήρηση αργότερα και καθυστερούν ακόμη περισσότερο οι ειδικές περιπτώσεις
    1 point
  18. Αν συναινούν οι άλλοι ώστε να καταλαμβάνει η διαμερισμάτωση και τις άλλες Ο.Ι. του ορόφου.... Αλλιώς προχωράς μόνος..................
    1 point
  19. αφου, ούτε με αυτο ασχοληθηκαν να ολοκληρωσουν, το πιθανωτερο ειναι να γινει πληρης ανατροπή, σε όλα... [αυτό, με βαση οσα ανεφερε χτες ο υπουργος, που μίλησε και για τα εκτος σχεδου....δλδ για ολα μιλησε....] εγω, θα "περιμενα" λίγο...
    1 point
  20. πού γινεται χρηση του ορου "μονιμη εγκατασταση"??? «5. Για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιρίων τα οποία περιλαμβάνουν περισσότερες από μία οριζόντιες ιδιοκτησίες, οι αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των συνιδιοκτητών για την αλλαγή του συστήματος κεντρικής θέρμανσης και τη σύνδεση με το δίκτυο φυσικού αερίου ή την εγκατάσταση συστήματος τηλεθέρμανσης ή γεωθερμίας ή αντλιών θερμότητας ή άλλου συστήματος θέρμανσης λαμβάνονται, εφόσον προκύπτει ότι η πιο πάνω αλλαγή βελτιώνει την ενεργειακή αποδοτικότητα του κτιρίου σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (Κ.Ε.Ν.Α.Κ.
    1 point
  21. Η μελέτη σας έγινε δεκτή από την Υδομ, δηλαδή έγινε δεκτό ότι δεν προσμετρούνται στον συντελεστή δόμησης τα τετραγωνικά του κλιμακοστασίου συμπεριλαμβανομένων του πλατισκαλου των διαδρομων κλπ Σύμφωνα με τον νέο ΝΟΚ;
    1 point
  22. Εστιατόριο μόνο για τους εργαζόμενους και μόνο μετά από έγκριση του Ανάπτυξης (για την οποία πολύ αμφιβάλλω να την πάρεις αν εννοείς 200 τ.μ εστιατόριο)
    1 point
  23. Δημήτρη, σύμφωνα με τις τελευταίες τροποποιήσεις του ΝΟΚ, η επικαλύψεις του δώματος δεν προσμετρώνται στο ύψος του κτηρίου (ορισμοί : "Ύψος κτιρίου σε κάθε σημείο είναι η κατακόρυφη απόσταση από το σημείο τομής της όψης του κτιρίου με το οριστικά διαμορφωμένο έδαφος έως τη στάθμη της τελικής άνω επιφάνειας του τελευταίου ορόφου στη θέση αυτήν, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνεται η μόνωση και η επίστρωση-επικάλυψη. "). Αυτό με οδηγεί στο βολικό συμπέρασμα, ότι δεν συμπεριλαμβάνουμε τις επικαλύψεις και στον όγκο. Είναι όμως έτσι ?
    1 point
  24. Όχι συνάδελφε, δεν "συζητάμε για το αν μπαίνει ο τίτλος 651/77 πάνω από τη δήλωση". Ανεξαρτήτως παλαιότητας ή νεότητας, όποιος διαβάζει προσεκτικά τα κείμενα των δημοσιεύσεων δεν μπερδεύεται.
    1 point
  25. Συνάδελφοι, όπως προανέφερα, η αρτιότητα και η οικοδομησιμότητα αναγράφονται στο σχέδιο και βεβαιώνονται ενυπογράφως, δεν χρειάζεται να ξαναγραφτούν τα ίδια πράγματα υπό μορφή δήλωσης. Δεν προστίθεται κάποια βαρύτητα ή κύρος στο τοπογραφικό. Η δήλωση 651 απαιτείται μόνο για τα συμβόλαια, όπως εξήγησε πολλάκις και ο συνάδελφος Didonis. Όσο για το αν μπερδεύω το τοπογραφικό με το διάγραμμα δόμησης, μακάρι να ήμουν ξανά νέος που μόλις έχει αποφοιτήσει και ας τα μπέρδευα.
    1 point
  26. @ntanos~Πληθώρα τοπογραφικών σχεδίων οικοδομικών αδειών δεν φέρουν δήλωση 651 καθώς ούτε απαιτείται ούτε αποτελεί στοιχείο του. Η δήλωση αναγράφεται επί του τοπογραφικού για συμβολαιογραφική χρήση. Το σχέδιο για την άδεια δεν φέρει τις ίδιες πληροφορίες με αυτό που θα χρησιμοποιηθεί για σύνταξη συμβολαίου. Φερ’ ειπείν στα όμορα οικόπεδα αναγράφουμε (στην περίπτωση του συμβολαίου): ιδιοκτησία τάδε ή αγνώστου. Αντιθέτως στο σχέδιο της άδειας δεν αναφέρουμε αυτήν την πληροφορία αλλά εξετάζουμε την αρτιότητα και αναγράφουμε τον κατάλληλο χαρακτηρισμό. Η δικαιολογημένη απορία: γιατί σε πολλά τοπογραφικά αδειών αναγράφονται και τα κείμενα που απαιτούνται συμβολαιογραφικά, έχει απλή απάντηση. Τηρείται ένα ηλεκτρονικό αρχείο για λόγους ευκολίας και για να μην υπάρχει κίνδυνος μικροαλλαγής στο ένα αρχείο χωρίς να ενημερωθεί το άλλο.
    1 point
  27. Κατά την προσπάθεια δημιουργίας μιας κωδικοποίησης δεν λαμβάνεις ποτέ θέση. Για το λόγο αυτό δεν έχω αλλάξει και πολλά άλλα σημεία νόμων που καταφανώς υπάρχουν λάθη ή αντικρουόμενες διατάξεις. Οι Τ.Ο. από την αρχή είχαν πρόβλημα αντικρουόμενων διατάξεων (όπως και η εγκύκλιος 2 στον ν.4495) αλλά επειδή αποτελούσαν μόνο ερμηνείες του νόμου και όχι νόμο, αφαιρούσα μόνο τα σχετικά εδάφια που ήταν καταφανώς αντίθετα με τον νόμο και όχι αυτά που εκτός από τα λάθη είχαν εντός τους και άλλη χρήσιμη πληροφορία. Το ίδιο συμβαίνει με τα σχήματα σοφίτας-στέγης. Έχουν μέσα και άλλες πληροφορίες που χρειάζονται, φανταστείτε κάποιο νέο μηχανικό που προσπαθεί να προσδιορίσει την άγνωστη γι' αυτόν έννοια της σοφίτας ή του παταριού... Τις απόψεις μου λοιπόν τις έχω γράψει αλλού και τις γράφω, χωρίς να "πειράζω" υπάρχουσες διατάξεις. Εκεί έχω πει ότι, το ύψος της σοφίτας που αναφέρετε, αν συνδεθεί με την έννοια του ωφέλιμου χώρου εντός στέγης ή κάτω από τη στέγη, σύμφωνα με όλες τις μέχρι σήμερα διατάξεις, πρέπει να επανέλθει στο 2,2μ ώστε να μην θεωρείται ούτε καν βοηθητικός χώρος. Αν η προφανής παράλειψη δεν διορθωθεί, σε λίγο καιρό θα σχεδιάζουμε μεζονέτες που ο πάνω όροφός τους δεν θα μετράει στο συντελεστή και οι ιδιώτες απλά θα έχουν ένα λόγο ακόμη για να νομίζουν ότι τους κοροϊδεύουμε ... υγ. Η συνάδελφος με πρόλαβε για το πρώτο μέρος της απάντησης. Το δεύτερο είναι η άποψή μου που την έχω ήδη αναφέρει σε σχετικό θέμα όπου και προτείνω να μεταφερθεί η συζήτηση...
    1 point
  28. Οι οδηγίες του ηλεκτρολόγου είναι σωστές και δεν υπάρχει κάτι άλλο να σου πεί κάποιος. Όμως η αναγνώριση των καλωδίων και η σωστή σύνδεση, απαιτεί κατάλληλο όργανο και κυρίως γνώσεις ηλεκτρολόγου. Από ότι φαίνεται δεν τα διαθέτεις, οπότε καλό είναι να καλέσεις ηλεκτρολόγο.
    1 point
  29. Σωστά @sof2, σε ακίνητα με αυθαιρεσίες δεν μπορεί να δημιουργηθεί ηλεκτρονική ταυτότητα. Για το θέμα της συναίνεσης ως προς την τακτοποίηση, σύμφωνα με το άρθρο 98, παράγραφος 4 του Ν 4495: Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου [...] μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 99 επ., ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων. Η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι ουσιαστικά η ηλεκτρονική υποβολή εγγράφων και σχεδίων του ακινήτου που ήδη έχουν δημιουργηθεί.
    1 point
  30. Η ηλεκτρονική ταυτότητα θα συνοδεύει το κτίριο σε διάφορες περιπτώσεις (π.χ. αγοραπωλησία). Δεν τίθεται θέμα πρωτιάς @sof2, συμπεριλαμβάνεται στα απαιτούμενα έγγραφα όταν χρειάζεται.
    1 point
  31. Όπως είναι λογικό, το τι πληρώνει το κάθε διαμέρισμα κάθε φορά, εξαρτάται (εκτός των άλλων) και από τι πληρώθηκε το βυτιοφόρο (τιμή λίτρου x ποσότητα). Αν υπήρχε τέτοια συσκευή, πώς θα τα "μάντευε" αυτά? Εκτός αν τα πληκτρολόγούσε κάποιος, κάθε φορά, σε κάθε συσκευή διαμερίσματος...., αλλά αυτό γίνεται πολύ πιό εύκολα, σε ένα excel!
    1 point
  32. Από το άρθρο 11 του ΝΟΚ μόνο οι χώροι στάθμευσης του ιγ στον ακάλυπτο και οι κατασκευές του άρθρου 19 (πάνω από το μέγιστο ύψος) δεν έχουν εφαρμογή. Όλα τα άλλα επιτρέπονται ...
    1 point
  33. 3,55*5,10=18,10 και 8,10*10,50=85,05 / 5 = 17,01 < 18,10 --> μικραίνει το έρκερ περίπου 1,10 τμ ή μεγαλώνει η όψη 1,10*5=5,50 τμ
    1 point
  34. Γνωμη μου ειναι οτι, δεν μεταβιβαζεις κτισματα, αλλα αδομητο οικοπεδο, με αναγραφη της αδειας κατεδαφισης στο συμβολαιο και ολα τα λοιπα που θα γραψει ο συμβ/φος. Αυτο σου λεει η εν ισχυ αδεια κατεδαφισης. [αντιγραφο της αδειας θα επισυναφθει στην δήλωση ΦΜΑ στην ΔΟΥ, για να μην φορορολογηθουν τα κτισματα. Θα υπαρξει και έλεγχος] Για το τυπικο, μιληστε με τον συμβ/φο
    1 point
  35. Παρ'όλα αυτά,είναι μια σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών που συνεχίζει να ισχύει.Άρα,η λογική μου,μου λέει ότι ο καθένας θα πουλήσει την οριζόντια του με την βεβαίωση της. Το θέμα φυσικά χρήζει και συνεννόησης-επιβεβαίωσης με τον συμβ/φο.
    1 point
  36. Το άρθρο 17 αναφέρεται σε κατασκευές στους ακάλυπτους χώρους, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μετράνε στην κάλυψη. Επομένως εφόσον υπάρχει περιθώριο, προσμετράται.
    1 point
  37. Άρθρο 11, παρ. 6. Στο συντελεστή δόμησης δεν προσμετρώνται: στ. Η επιφάνεια έως και δύο ανοικτών κλιμακοστασίων εφόσον εξυπηρετείται στάθμη ορόφου έως 7,50 μ. από το οριστικά διαμορφωμένο έδαφος στη θέση αυτή. Στο Άρθρο 12, παρ. 4 καθορίζονται οι επιφάνειες που δεν προσμετρώνται στην κάλυψη. Η περίπτωση στ δεν περιλαμβάνεται σε αντίθεση με άλλες της παραγράφου 6 του άρθρου 11. Άρα μετράει στην κάλυψη και όχι στη δόμηση.
    1 point
  38. Αν και το έχω ξαναγράψει αλλά δυσκολέυομαι να το βρώ. Προσωπικά έχω τις αμφιβολίες μου (δεν είμαι λογιστής) ... αλλά τις έχω ... Χρήσιμο θα ήταν να ρωτήσεις τον λογιστή σου να σου πει --και να μεταφέρεις και στο forum ως πληροφορία-- επίσημα που αναγράφεται αυτό. Εννοώ από που προκύπτει ότι για άνω των 50 παραστατικών πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά η τιμολόγηση (δηλαδή να υπάρχει κάποιο ERP, δηλαδή όχι απλά να έχουμε μια κλασική "τιμολογιέρα" αλλά μια "τιμολογιέρα" ή ένα ERP τα οποία όμως επιπλέον να συνδέονται και να αποστέλλουν σε real-time τα στοιχεία στο mydata) ?. Και η τεκμηρίωση αυτών που γράφω: α) Δεν αναφέρομαι στην καταχώρηση στο mydata του παραστατικού όπου η μοναδική περίπτωση που δεν έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιoούμε για όλο το επόμενο φορολογικό έτος, την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης της ΑΑΔΕ αλλά κάποιο ERP δικό μας ή μέσω του λογιστή, είναι εφόσον κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος έχουμε: ποσό στο Ε3_Β(047)=ακαθάριστα έσοδα>50.000€ ΚΑΙ (ταυτόχρονα) έχουμε εκδώσει πάνω από 50 παραστατικά. [Σχετ. "ΑΑΔΕ:Η Επιχείρηση στην Ψηφιακή Πλατφόρμα myDATA", θέμα 3ο]. Δεν αναφέρομαι δηλαδή στην καταχωρητική διαδικασία. β) Παρ' όλα αυτά στην 2η ημερίδα της ΠΟΦΕΕ έιπαν ότι ήδη έχουν φτιάξει Πλατφόρμα για την "ηλεκτρονική τιμολόγηση", για όσους δυνητικά θέλουν να έχουν αυτό το "Real-time", δηλαδή τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα τιμολόγιο συν την περιγραφή της υπηρεσίας/υλικού κλπ να τα καταχωρούμε απευθείας στην πλατφόρμα αυτή και να εκδίδουμε/τυπώνουμε από εκεί το τιμολόγιο και αυτόματα να ενημερώνονεται και το Mydata. Υπάρχει σχετική αναφορά στο διάστημα από το 01:18:50-01:28:30 λέει τα σχετικά και κάνει και την παρουσίαση. Ίσως το ετοιμάζουν και αυτό, αφού στην σελίδα της ΑΑΔΕ αναγράφει: "myDATA: Εκτός λειτουργίας από τις 17:00 του Σαββάτου 16/01 ως τις 22:00 της Κυριακής 17/01 λόγω εργασιών αναβάθμισης" γ) Η υποχρεωτική σε real-time υπάρχει σε δύο μόνο περιπτώσεις σύμφωνα με το ΚΦΕ (ν.4172/2013, άρθρο 71.ΣΤ.) εφόσον τα δεδομένα διαβιβάζονται μέσω των Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης. για τις οντότητες που έχουν επιλέξει διαβιβάζουν τα δεδομένα μέσω των προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό /λογιστικό, ERP), και διασυνδέονται με την Α.Α.Δ.Ε. μέσω σχετικής διεπαφής. Αντίθετα η υποχρέωση είναι μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα εντός του οποίου εκδόθηκαν για τις οντότητες που διαβιβάζουν τα οριζόμενα δεδομένα μέσω ειδικής φόρμας (εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις που έγραψα παραπάνω) καταχώρησης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων που είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου της Α.Α.Δ.Ε. δ) Και δεν αναφέρομαι σε κάποιο πρόγραμμα που θα στήσεις (που θα σου πει ο λογιστή σου) για να επικοινωνεί/συνδέεται με το δικό του εμπορικό/λογιστικό απλά και μόνο για να του στέλνεις τα στοιχεία των παραστατικών σου απευθείας στο δικό του (αλλά και δυνητικά να τυπώνεις τα παραστατικά που κόβεις), και να αναλάβει εκείνος μετα υπόλοιπα (χαρακτηρισμό και αποστολή στην ΑΑΔΕ). Αυτό για να μην μπαίνει κάθε φορά με τους κωδικούς σου στην ειδική παλτφόρμα της ΑΑΔΕ που ανέφερα παραπάνω και να καταχωρεί τα παραστατικά όπως του τα δίνεις. Αλλά και πάλι δεν προκύπτει ούτε εκεί η υποχρέωση τόσο για το πλήθος όσο και για το real-time διότι στην περίπτωση αυτή είναι μεταξύ εσένα και του λογιστή). Είναι καθαρά για διευκόλυνση του λογιστή να χρησιμοποιεί ένα πρόγραμμα (το δικό του) για όλους τους πελάτες του και για να αποφέυγονται πιθανά λάθη. Οπότε μάλλον σε αυτό αναφέρονταν ο λογιστή σου (στην προμήθεια κάποιου προγραμματος που θα σου πει ο λογιστής για να επικοινωνείς με το δικό του πρόγραμμα και όχι ΕΣΥ άμεσα με την ΑΑΔΕ) όπου έμεσα προκύπτει για εσένα το Real-time (αλλά είναι ανεξάρτητο αυτό από το πλήθος των παραστατικών) ΤΕΛΟΣ, πάλι δεν είμαι λογιστής και να κάνω λάθος (αν και δε νομίζω να πέφτω τόσο πολύ έξω) και συγνώμη για την έκταση του κειμένου. edit: Τελικά το βρηκα που το είχα ξαναγράψει το παραπάνω. Ηταν "κάτω από την μύτη μου" στην προηγούμενη ακριβώς σελίδα, σε σχεδόν ίδιο ερώτημά σου. Γιατι δεν τον ρωτάς (όπως και τότε σου είχα γράψει) να σου πει που προβλέπεται αυτό που σου λέει. Θα βοηθήσεις αρκετά στο forum. Εκτός αν έχεις καταλήξει ότι όντως ισχύει αυτό που σου είπε ο λογιστής, οπότε αγνόησε τα παραπάνω και απλά σε ενδιαφέρει το ερώτημά σου αν οπότε και το επαναφέρω για να τοποθετηθεί κάποιος συνάδελφος.
    1 point
  39. Γνώμη μου είναι ότι δεν λείπει. Είναι το 20% της περίπτωσης δ', όπως υπάρχει και το 3% που ανήκει και αυτό στην περίπτωση δ'. Η περίπτωση δ' του νόμου πρακτικά έχει δύο ποσοστά 20% της παράγράφου 1, και 3% της παραγράφου 2 (όπως φαίνεται και στο: "myDATA Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ Αναλυτική περιγραφή λειτουργίας Έκδοση 0.5 – Αύγουστος 2019". Απλά για το 20% δεν μπορούσαν να γράψουν ως λεκτικό: "αμοιβές από επιχειρηματική δραστηριότητα και για αμοιβές δικηγόρων, πέραν της ελάχιστης, που αφορούν γραμμάτια προείσπραξης και καταβάλλονται από φορείς εκτός των δικηγορικών συλλόγων" ή το: "για αμοιβές για τεχνικά έργα, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες είκοσι τοις εκατό" και κράτησαν ως λεκτικό το: "Περιπτ. δ’ - Αμοιβές Συμβουλών Διοίκησης - 20%", δηλαδή θεωρώ ότι περιλαμβανει όλες τις "αμοιβές για τις υπηρεσίες που αναφέρονται στην περ. δ' της παραγράφου 1 (αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες)" που έχουν συντελεστή 20% [σχετ. ΠΟΛ.1120/2014] Οπότε πάντα κατά την γνώμη μου σε επίπεδο παραστατικού θα είναι: ή σε επίπεδο γραμμής (θέλουμε να βάλουμε τον φόρο σε επίπεδο γραμμής): Σημείωση: Το θέμα είναι ότι αν ο φόρος μπει σε επίπεδο παραστατικού "χτυπάει" (και δεν βρίσκω τον λόγο) και βγάζει μήνυμα ότι το ποσό εξόφλησης δεν είναι ίδιο με την συνολική αξία στα σύνολα του παραστατικού. Ενώ δεν συμβάινει το ίδιο αν ο φόρος μπει σε επίπεδο γραμμης (αφού πλέον συμφωνεί με τον κανόνα της Α.1138/2020 στο Άρθρο 3 "ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΙΒΑΖΟΝΤΑΙ", στην παράγρ. 2 αναγράφει: "δ) Στοιχεία συναλλαγής: Συνολική Αξία Παραστατικού = Καθαρή αξία + Φ.Π.Α. - Παρακρατήσεις + Λοιποί Φόροι +Τέλη Χαρτοσήμου + Λοιπά Τέλη - Κρατήσεις υπέρ Λοιπών Φορέων του Δημοσίου."
    1 point
  40. Συναδελφικά πάντα, καλό είναι να μην διαγράφουμε τελείως την ανάρτηση που κάνουμε (αλλά να κάνουμε διακριτή διαγραφή, διότι όποιοι μετά σχολιάζουμε φαινόμαστε σαν να μετέχουμε σε μυστικιστικές εμπειρίες, και προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε με το υπερβατικό. 😀
    1 point
  41. εχεις ενα κοντεινερ, ενα κουτι που εχει μεσα διαφορα "κουτια" Απαιτειται τακτοποιηση ή αλλοιως η απομακρυνσή του. Οταν πηγες εσυ το ειχε απομακρυνει.
    1 point
  42. Η ΥΔΟΜ δεν ελέγχει ούτε το ΣΔΑ ούτε τι ποσότητες παραδίδεις. Την ενδιαφέρει μόνο ότι συνεργάστηκες με εγκεκριμένο φορέα διαχείρισης και τους παρέδωσες τα όσα απόβλητα προέκυψαν στο έργο που προφανώς δεν μπορείς να ξέρεις πόσα θα είναι εξ αρχής. Εκτός σου λέω αν οι ποσότητες που θα γράψεις ή/και θα παραδώσεις είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας Πιθανότατα μπορείς να ενημερώσεις το φάκελο αλλά θεωρώ πως δεν έχει κανένα νόημα. Όπως ξαναείπα το ίδιο το ΣΔΑ γράφει ότι είναι εκτίμηση των ποσοτήτων που θα προκύψουν
    1 point
  43. Στα παραπάνω ερωτήματα θα ήθελα να προσθέσω κι άλλο ένα: Όταν αποπερατωθεί το έργο δεν μπορώ να ενημερώσω τον φάκελο της άδειας με νέο ΣΔΑ??? Έτσι δεν θα είναι πιο εύκολο να ολοκληρωθεί με ορθό τρόπο η διαδικασία και να μου επιστραφεί η εγγυητική επιστολή?
    1 point
  44. "ναι καλημέρα ο κύριος Μηχανικούλης?" Ναι ο ίδιος ποιος είναι? "Γεια σου συνάδελφε είμαι η Μηχανικάρα. Μου ηρθε μια δήλωση σου για έλεγχο. δεν καταλαβαίνω τι έκανες," άκου, είχα κάνει αυτοψία επί 4014, αλλά την υπαγωγή στο 4178, και μετά για να κάνει συμβόλαια το έβαλα στον 4495, αλλά είχα κάνει οριστική πριν την εγκύκλιο, Μετά το ξαναάνοιξα, δν κατάλαβα αν έπρεπε να αλλάξω κάτι ή όχι, διάβαζα ξανδιάβαζα και είπα ας το έτσι βρε αδερφε.ακόμα ψάχνω το πελάτη εν τω μεταξύ να με πληρώσει.... "Α.Τώρα μάλιστα.Κατάλαβα. Αντε καλές δουλειές".
    1 point
  45. Στο δήμο Αχαρνών εχει γίνει τροποποίηση σχεδίου και εχει γίνει άρση απολλοτρίωσης στο οικόπεδο μου στο οποίο εχει οριστεί οικοδομική γραμμη 3,00μ. περιμετρικα Κατά τις 3 πλευρές του το οικόπεδο συνορευει με κοινόχρηστο χώρο.Η οικοδομή μου πρέπει να απέχει Δ(4,60μ) ή να περιοριζεται στις οικοδομικες γραμμές των 3,00μ που μου δίνεται με την τροποποίηση στις πλευρές που συνορευει με κοινοχρηστο?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.