Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.016


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.377


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.564


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.233


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/04/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Προσπαθώντας να βγάλω άκρη τις τελευταίας μέρες με τον ν. 4759/20, «έπεσα πάνω» στο επισυναπτόμενό σκαρίφημα που φαίνεται να έχει φτιάξει η ΥΔΟΜ Θέρμης (29/3/2021). Νομίζω ξεκαθαρίζει αρκετά, αν όχι πολλά(!). Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο.
    3 points
  2. Σχεδιάζεις σε οριζοντιογραφία (κάτοψη) Αποτυπώνεις το περίγραμμα του σπιτιού σου και αναγράφεις το ύψος του. Βρίσκεις το Βορρά ο οποίος έχει προσανατολισμό 0 μοίρες. Ανατολικά 90, κ.ο.κ. Αποτυπώνεις τα περιγράμματα των πλησιέστερων κτιρίων (από google) και αναγράφεις το ύψος τους. Αν υπάρχουν ψηλά δέντρα, τα αποτυπώνεις γραμμικά. Αν υπαρχουν φυσικά εμπόδια (λόφοι, σημαντικές ανισοσταθμίες εδάφους, κλπ) αποτυπώνονται και αυτά. Με λίγα λόγια, αποτυπώνεις ό,τι επηρεάζει σκιαστικά την οικοδομή σου
    3 points
  3. Τώρα πρόσεξα ότι η κήρυξη είναι του 2020 και όχι προηγούμενου έτους,οπότε η απάντηση μου δεν έχει νόημα στην περίπτωση σου... Αλλά η απάντηση είναι πάλι ναι,η κήρυξη είναι εντός του '20,άρα εμπίπτει στο 128.
    2 points
  4. Σωστά συνάδελφε. Έλα μου όμως που γι' αυτήν την κατάσταση, οι μόνοι που δεν φταίνε είναι οι πελάτες μας και το κράτος! Άρα κατ' εμέ αυτός που απομένει για να φταίει είμαστε, εμείς!!! Δηλαδή, οι επαγγελματίες μηχανικοί.... Ποια μπορεί όμως να είναι η λύση σε αυτό (αν υπάρχει λύση); Πάλι εμείς οι ίδιοι θα τη βρούμε! Όσοι από εμάς μπορούν, όσοι θέλουν, όσοι τα καταφέρνουν... Δεν υπάρχει "από μηχανής Θεός" για να κάνει το θαύμα του και να τη δώσει! Ούτε από το κράτος θα έρθει, ούτε βεβαίως από τους πελάτες μας.... Για να κάνουμε λοιπόν "ομελέτα, θα πρέπει να σπάσουμε τα αυγά"... Δηλαδή, οι "σωστοί" οφείλουν να στέλνουν συνεχώς και καθημερινά στη σέντρα τους "λάθος"... Το λέω έτσι για να μην θίξω.... Όποιος καταλάβει κατάλαβε....
    2 points
  5. η γνωμη μου εχει ως εξης: ξεκινησε η διαδικασια της τακτοποιησης, πληρωθηκε το παραβολο και μετα απεβιωσε ο πελατης. Δεν εκδοθηκε καμμια βεβαιωση, ούτε και χρειαζονταν, αφου για την "αποδοχη κληρονομιας" δεν απαιτειται βεβαιωση. Ουτε εκαναν αποδοχη κληρονομιας. Στη συνεχεια βρεθηκαν λαθος "καταμετρησεις" [😁]... Επομενως, γινεται σημερα νεα, σωστη καταμετρηση και γινεται τροποποιηση της αρχικης δηλωσης φορου κληρονομιας προς την ΔΟΥ, απο τους κληρονομους του. Με βαση αυτη την τελικη καταμετρηση γινεται η αποδοχη. Και μετα, εχεις και -τυπικα - πελατες τους κληρονομους, οι οποιοι -σαν νομιμοι κληρονομοι, όπως και απο την αποδοχη φαινονται - και με βαση τα ποσοστα κληρονομιας του καθενος- δινουν σχετικη εντολη για την διορθωση της λαθος υπαγωγης στο σωστο. επ' ονοματι του αρχικου ιδιοκτητη. Τα δε εξοδα τακτοποιησης θεωρουνται βαρος της κληρονομίας. .
    2 points
  6. εκτός από το google, υπάρχει και αυτό (σε ΕΓΣΑ '87) από όπου μπορείς να κατεβάσεις φωτογραφία της περιοχής και να την επεξεργαστείς σε περιβάλλον cad
    2 points
  7. Για βεβαίωση νομιμότητας δεν συμπληρώνεις στα φύλλα καταγραφής κάτι.
    2 points
  8. Version 1.0.0

    10.550 downloads

    Μια πρώτη απόπειρα γιατί αρκετοί συνάδελφοι, και κυρίως νέοι, ψάχνουν κάτι αντίστοιχο. Όσοι μπορούν ας το αναπτύξουν έτσι ώστε να έχουμε κάτι αξιοπρεπές όλοι.
    1 point
  9. Εξάμηνη παράταση Σχετικά με την οριζόντια παράταση έξι μηνών στη διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων, που ανακοίνωσε το ΥΠΕΝ, μετά από συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ αναμένεται να διευκρινίσει κατά τις επισκέψεις της σε Κρήτη και Νότιο Αιγαίο ότι στο μεταξύ παγώνουν οι αντιρρήσεις μέχρι να διορθωθούν τα λάθη και οι αστοχίες στους αναρτημένους Δασικούς Χάρτες, καθώς επίσης ότι η παράταση θα «μετρήσει» από το τέλος Ιουνίου, που λήγει η προθεσμία των 105 ημερών (από την ημερομηνία ανάρτησης του Δασικού Χάρτη ανά περιοχή). Δηλαδή ουσιαστικά η νέα διαδικασία των αντιρρήσεων παραπέμπεται από τις αρχές του 2022. Σημειώνεται επίσης ότι το ΥΠΕΝ έχει ανακοινώσει και μείωση του τέλους άσκησης αντιρρήσεων κατά 50% στους Δασικούς Χάρτες εδω https://ecopress.gr/dasikoi-chartes-oi-rythmiseis-tou-ypen-gia-idioktisiako-kai-parachoriseis-ektaseon/
    1 point
  10. Mε έγγραφο του ΥΠΕΝ διευκρινίζεται ότι στο πεδίο εφαρμογής της περίπτωσης ε της παρ. 1 του άρθρου 128 του ν. 4759/2020 για ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, εμπεριέχεται το σύνολο των περιοχών που βρισκόταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κατά το έτος 2020, και όχι μόνο αυτές των οποίων η πράξη κήρυξης πραγματοποιήθηκε εντός του έτους 2020. Το σύστημα δηλώσεων αυθαιρέτων προσαρμόστηκε στα ανωτέρω και δίνεται πλέον η δυνατότητα υπαγωγής στην κατηγορία 5 του άρθρου 96 του ν. 4495/2017 σε ακίνητα των εν λόγω περιοχών. Για διευκόλυνση των μηχανικών, επισυνάπτονται σχετικοί πίνακες με τις κηρύξεις των περιοχών σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εντός του 2020. Εφιστούμε την προσοχή στους μηχανικούς στο γεγονός ότι εντάσσονται ακίνητα στις συγκεκριμένες περιοχές που ορίζονται στις κηρύξεις και όχι στο σύνολο του Δήμου, εκτός εάν η κήρυξη αφορά το σύνολό του. Κηρύξεις 2020 Κηρύξεις προηγούμενων ετών, ενεργές το 2020
    1 point
  11. Είναι υποχρεωτικό. Δεν σε αφήνει να προχωρήσεις στην αποδοχή της απόφασης αν δεν ορίσεις διάδοχο !!!!
    1 point
  12. Καλησπέρα-Από την κεντρική σελίδα του συστήματος αντιγράφω: (Mε έγγραφο του ΥΠΕΝ διευκρινίζεται ότι στο πεδίο εφαρμογής της περίπτωσης ε της παρ. 1 του άρθρου 128 του ν. 4759/2020 για ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, εμπεριέχεται το σύνολο των περιοχών που βρισκόταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κατά το έτος 2020, και όχι μόνο αυτές των οποίων η πράξη κήρυξης πραγματοποιήθηκε εντός του έτους 2020.) Άρα, σε ενδιαφέρει ότι η περιοχή Δ.Ε.Καλυβίων- Θορικού ήταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης το 2020 και όχι πότε λήγει η κήρυξη. υ.γ.αυτό τουλάχιστον καταλαβαίνω εγώ
    1 point
  13. Τα αυτόνομα συστήματα έχουν οικονομικό νόημα μόνο όταν πρόκειται για εξοχικές κατοικίες απομακρυσμένες από το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, με περιοσμένες απαιτήσεις σε ισχύ και ενέργεια...
    1 point
  14. Ο πελάτης δεν πρόκειται να σταματήσει να κοιτάει το φθηνό, τόσο γιατί γενικά υπάρχει η παιδαριώδης νοοτροπία πως όσο φθηνότερα αγοράσεις κάτι ή πληρώσεις για μια παροχή υπηρεσίας τόσο εξυπνότερος, ψαγμένος και μάγκας είσαι, αλλά υπάρχει και κάτι άλλο σημαντικό εδώ, ότι η δουλειά του μηχανικού δεν εκτιμάται από τον κόσμο, αυτό συμβαίνει διότι στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων ο μηχανικός είναι ο αναγκαίος επαγγελματίας ο οποίος ορίστηκε από το κράτος για να διεκπεραιώσει την τάδε εργασία (σχέδια, μελέτες, χαρτιά, άδειες, βεβαιώσεις, γραφειοκρατία κτλ) ώστε να μπορεί ο χ, ψ, ω πελάτης να κάνει την δουλειά του aka, να χτίσει να κατασκευάσει να φτιάξει να κάνει να ράνει, όταν βέβαια θα αρχίσει ο πελάτης να ψάχνει για ποιότητες υλικών εκεί μια χαρά θα δώσει παραπάνω λεφτά αν τα έχει και του αρέσει κάτι. Το ίδιο συμβαίνει βέβαια και με άλλους κλάδους. Αντίθετα αν ερευνήσουμε άλλους τομείς π.χ των γιατρών, εκεί επειδή μιλάμε για πρόβλημα υγείας και ο ασθενής δεν θέλει να ρισκάρει με κάποιο μελλοντικό πρόβλημα ή μη σωστή θεραπεία που θα του προκαλέσει και άλλα προβλήματα ταλαιπωρία και χρήματα, εκεί δεν θα κοιτάξουν όλοι τον φθηνότερο γιατρό, θα κάνουν έρευνα θα ψάξουν και θα ρωτήσουν και αν όχι στον ακριβότερο θα πάνε στον μέσο όρο, θα εκτιμήσουν επίσης συστάσεις από γνωστούς αλλά και το βιογραφικό/φήμη του γιατρού.
    1 point
  15. Πάντως για να συμπληρώσω, επειδή το είδα και σε δεύτερη αίτηση με ίδια κεφάλαια που είχα, πρώτα κάνεις την αποδοχή της απόφασης υπαγωγής και μετά ενεργοποιεί το πεδίο για να περάσεις ΑΦΜ στο διάδοχο. Μάλλον λογικό, γιατί υποτίθεται ότι ο αρχικός ωφελούμενος κάνει την αποδοχή και μετά δηλώνει κάποιον ΑΝ πεθάνει να αναλάβει. Μακάβριο λίγο. Πάμε πάλι από την αρχή, εγγραφές, κωδικούς τάξις, μέιλ, κωδικούς επιβεβαίωσης κλπ. Πφφφφφφφ
    1 point
  16. Το βασικοτερο ειναι το μετρο ελαστικοτητας. Αν θες να χρησιμοποιησεις ολη την διατομη σε θλιψη θα πρεπει να ταυτιζονται ή να ειναι πολυ κοντα το παλιο με το νεο σκυροδεμα. Ενα θεμα επισης ειναι η επιρροη του χρονου στο μετρο ελαστικοτητας του παλιου σκυροδεματος, προκειμενου να μπορεις να το εκτιμησεις οσο το δυνατον καλυτερα. Αν εχουν διαφορετικα μετρα ελαστικοτητας η θλιψη θα συγκεντρωθει σε αυτο με το μεγαλυτερο μετρο ελαστικοτητας.
    1 point
  17. @Fade2Black Μάλλον προαιρετικό είναι, αλλά αν σκεφτείς ότι σε περίπτωση θανάτου του ωφελούμενου το έργο μένει ορφανό και οι προμηθευτές απλήρωτοι, καλό θα ήταν να δηλώνεται Διάδοχος. Τους πήρε σχεδόν 10 χρόνια να συνειδητοποιήσουν αυτή την πολύ σημαντική έλλειψη στη διαδικασία, οπότε ας το εκμεταλλευτούμε!
    1 point
  18. 1 point
  19. Θα επιλέξετε την περίπτωση ιθ.) τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης ή παθητικών ηλιακών συστημάτων στις εξωτερικές όψεις κάνοντας αναφορά στην τεχνική έκθεση σχετικά με την πιθανή χρήση ικριωμάτων για την εργασία αυτή.
    1 point
  20. Φίλοι νομίζω ξεχνάτε κάτι βασικό. Μικρα φορτία και μικρή - σπάνια ζήτηση ρεύματος, σημαίνει και μικρή χρέωση από τη ΔΕΗ. Μη το μπλέκετε με δημοτικά τέλη κλπ, γιατί αυτά πληρώνονται είτε υπάρχει ΔΕΗ είτε όχι. Αν σε μόνιμη κατοικία η απόσβεση είναι 40 χρόνια (για ένα σύστημα που "ζει" ίσως λίγο πάνω από 30 χρ. τα πανέλα και 10χρ. οι μπαταρίες), τότε στο εξοχικό (που η χρήση είναι λιγότερο από τη μισή (2/5 για χρήση κάθε ΣΚ του χρόνου) η απόσβεση πηγαίνει αρκετά πάνω από τα 80 χρόνια. Και βέβαια "απόσβεση" σε 40 χρόνια για κάτι που θα έχει "πεθάνει" προ πολλού, σίγουρα δεν είναι απόσβεση, αλλά κάτι άλλο!
    1 point
  21. Ρητά στην κατηγορία αυτό λέει, στον υπολογισμό του προστίμου λέει εκτός από όρους και περιορισμούς δόμησης (αλλά εκεί λέει μόνο για ισχύοντα, στην εγκυκλιο το χαλαρώνει και βάζει και τα μεγέθη της άδειας σαν επιλογή), αλλά το δίκαιο θα ήταν να το λάβουμε υπόψη και εδώ. Τεσπά επειδή είναι ευαίσθητο το θέμα και επειδή, για να δικαιωθείς, θα πρέπει να επικαλεστείς το γεγονός ότι δεν είσαι ελέφαντας και όχι κάτι ρητό, η συνήθης λύση είναι ένα καλό βολέ στο τενεκεδάκι.
    1 point
  22. Συμφωνούμε λοιπόν φίλτατε, Ιάσονα. Καλημέρα και καλη Μέρα αληθινά!!!!
    1 point
  23. To πρόστιμο για υπαγωγή στον 4495 υπολογίζεται ως Υπέρβαση Δόμησης Χώρου με μειωμένο συντελεστή.
    1 point
  24. δεν νομίζω ότι πρέπει να πάει με αναλυτικό, ουσιαστικά τα ακόμα 70τμ υπόγειο που δημιουργήθηκε πρέπει κάπως να δηλωθεί. Μήπως σαν υ.Δ. με μειωτικό συντελεστή? Δεν το ξέρω και εγώ αυτό ρωτάω.
    1 point
  25. Στο τέλος της διάταξης για την κατηγορία 3, αναφέρεται ότι "σε περίπτωση παραβάσεων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις των διαστάσεων που τίθενται με την παρούσα κατηγορία, εφαρμόζεται η παρ. 5 του άρθρου 100, με την επιφύλαξη της περ. ιστ΄, για την οποία εφαρμόζονται οι γενικές διατάξεις υπολογισμού του προστίμου του ίδιου άρθρου". Πρόκειται για τον αναλυτικό προϋπολογισμό (όπως αναφέρεται στο φόρουμ) και -προφανώς- έχεις μία τέτοια παράβαση. Διάβασε την παράγραφο και θα καταλάβεις.
    1 point
  26. @yanniskr<>Ελέγχεις την ιδιοκτησία δηλαδή το διαμέρισμα. Οι αυθαιρεσίες που αναφέρεις δεν είναι κατηγορίας 4.
    1 point
  27. ωραία.... λύθηκε και αυτό οπότε τέλος οι ταραχές. - * - * - * - Οπότε χωρίς ταραχή έχουμε δεδομένο ότι η Δήλωση 651/77 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ αναπόσπαστο κομμάτι ενός Τοπογραφικού γενικά .... πάμε γι άλλα
    1 point
  28. Συνάδελφοι, όπως προανέφερα, η αρτιότητα και η οικοδομησιμότητα αναγράφονται στο σχέδιο και βεβαιώνονται ενυπογράφως, δεν χρειάζεται να ξαναγραφτούν τα ίδια πράγματα υπό μορφή δήλωσης. Δεν προστίθεται κάποια βαρύτητα ή κύρος στο τοπογραφικό. Η δήλωση 651 απαιτείται μόνο για τα συμβόλαια, όπως εξήγησε πολλάκις και ο συνάδελφος Didonis. Όσο για το αν μπερδεύω το τοπογραφικό με το διάγραμμα δόμησης, μακάρι να ήμουν ξανά νέος που μόλις έχει αποφοιτήσει και ας τα μπέρδευα.
    1 point
  29. @ntanos~Πληθώρα τοπογραφικών σχεδίων οικοδομικών αδειών δεν φέρουν δήλωση 651 καθώς ούτε απαιτείται ούτε αποτελεί στοιχείο του. Η δήλωση αναγράφεται επί του τοπογραφικού για συμβολαιογραφική χρήση. Το σχέδιο για την άδεια δεν φέρει τις ίδιες πληροφορίες με αυτό που θα χρησιμοποιηθεί για σύνταξη συμβολαίου. Φερ’ ειπείν στα όμορα οικόπεδα αναγράφουμε (στην περίπτωση του συμβολαίου): ιδιοκτησία τάδε ή αγνώστου. Αντιθέτως στο σχέδιο της άδειας δεν αναφέρουμε αυτήν την πληροφορία αλλά εξετάζουμε την αρτιότητα και αναγράφουμε τον κατάλληλο χαρακτηρισμό. Η δικαιολογημένη απορία: γιατί σε πολλά τοπογραφικά αδειών αναγράφονται και τα κείμενα που απαιτούνται συμβολαιογραφικά, έχει απλή απάντηση. Τηρείται ένα ηλεκτρονικό αρχείο για λόγους ευκολίας και για να μην υπάρχει κίνδυνος μικροαλλαγής στο ένα αρχείο χωρίς να ενημερωθεί το άλλο.
    1 point
  30. Η πιο ασφαλής λύση είναι η επίσκεψη στην κτηματική υπηρεσία του Νομού.
    1 point
  31. τα λενε αναλυτικα οι συναδελφοι εδω https://www.lawspot.gr/nomika-blogs/antonios_kepesidis/i-apopoiisi-klironomias-apo-aniliko-tekno Με την τροποποιηση, ο ενηλικιωθεις, θα εχει την δυνατοτητα να αποποιηθει την κληρονομία, ενω μεχρι σημερα -εάν δεν ζητουσαν οι γονεις αδεια αποποιησης απο το Δικαστηριο- παρεμενε σαν κληρονομος εξ απογραφης Προς αποφυγη δυσμενων επιπτωσεων, η πρακτικη ακολουθουσε τον εξης δρομο "Προς αποφυγή όμως των ανωτέρω ενεργειών, οι οποίες είναι ιδιαιτέρως κοστοβόρες και αβέβαιες ως προς την έκβαση τους, σωφρονέστερο είναι οι γονείς του ανηλίκου τέκνου να εκκινήσουν άμεσα την διαδικασία της αποποίησης όπως αναλύθηκε." Αλλά, επειδη μετα την αποποιηση, γινονταν ενα "ντομινο" κληρονομικων δικαιωματων σε συγγενεις που δεν το γνωριζαν, αλλά γινονταν "εξ αγνοιας" κληρονομοι... Η άλλη τακτικη ειναι η δηλωση κληρονομιας επ' ωφελεια απογραφης και συνταξη απογραφης. Ειναι πιο "σωστη", με την εννοια οτι, μετα τις αποποιησεις απο συζυγο και τεκνα και εγγονια, η κληρονομία επαγεται σε γονεις, θειους και ξαδελφια, οι οποιοι "φορτωνονται" χρεη και υποχρεωσεις προηγουμενων, με αποτελεσμα την δημιουργια πλειστων οσων εριδων και διενεξεων μεταξυ των οικογενειων... [καλημερα παυλο]
    1 point
  32. Για οικόπεδα μεγαλύτερα ή ίσα των 700 τ.μ. μέγιστη δόμηση 400 τ.μ. (ΠΔ24-4-1985 αρθρ 55§2β2)
    1 point
  33. Από το άρθρο 11 του ΝΟΚ μόνο οι χώροι στάθμευσης του ιγ στον ακάλυπτο και οι κατασκευές του άρθρου 19 (πάνω από το μέγιστο ύψος) δεν έχουν εφαρμογή. Όλα τα άλλα επιτρέπονται ...
    1 point
  34. ναι, αλλά, ποσο "πολλού" προ πολλού?....και σε τί περιοχή? υγ πας με το αρθρο 32 του 4495
    1 point
  35. Καλησπέρα,εκδίδονται οι απαραίτητες διοικητικές πράξεις.Για στέγη με χρήση ικριωμάτων και αλλαγές ανοιγμάτων,ΕΕΜΚ. Δες λίγο και τη διευκρίνηση της εγκυκλίου 2 Οι εργασίες της περίπτωσης β της παρ. 5 επιτρέπονται σε αυθαίρετες κατασκευές για τις οποίες δεν έχει περαιωθεί η διαδικασία της υπαγωγής ή δεν έχουν εξαιρεθεί οριστικά της κατεδάφισης. Αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εξαιρεθεί οριστικά της κατεδάφισης θεωρούνται νομίμως υφιστάμενες και ως εκ τούτου για τυχόν εκτέλεση εργασιών ακολουθούνται οι γενικές πολεοδομικές διατάξεις (Υποθέτω ότι ο Ναός θα έχει εξαιρεθεί οριστικά λόγω παλαιότητας...)
    1 point
  36. Δες εδώ. Όντως ενημερώνει για τις μεταβολές του ΙΚΑ σχετικά άμεσα. Κεντρική σελίδα - υποστήριξη-νέες εκδόσεις-και πατάς στον μεγεθυντικό φακό δίπλα από το πρόγραμμα winforam.
    1 point
  37. σχετικα γρηγορα ενημερωνει για τις αλλαγες https://www.runet.gr/apd_history.htm Εισφορές ασφαλισμένου 17,57 %, Εισφορές εργοδότη 58,365 % Σύνολο: 75,935%
    1 point
  38. Το πρώην ΤΣΜΕΔΕ και μετέπειτα ΕΤΑΑ και τώρα ΕΦΚΑ ασφάλιζαν μηχανικό, είτε ελεύθερο επαγγελματία, είτε μισθωτό. Δεν τους ενδιαφέρει η λογιστική καταχώρηση κωδικού αν δηλαδή ήταν 7112 ή 7111, καθώς και οι 2 αφορούν μηχανικό και υπάρχουν και άλλοι δευτερεύοντες ΚΑΔ υπηρεσιών μηχανικού. Οπότε καμία ανησυχία να μην έχεις. Θα μπορούσες για παράδειγμα να έχεις τον 7112, 7111 και ακόμη έναν για κατασκευές μηχανικού και κάποια στιγμή να διέγραφες κάποιο ΚΑΔ. Δεν έχει συσχέτιση η διαγραφή κάποιου ΚΑΔ (εκτός και αν έπαψες να ασφαλίζεται, δηλαδή έκλεισες βιβλία οπότε αλλάζει το θέμα) με την ασφαλιστική σου συνέχεια ως ελ. επαγγελματίας, μπλοκάκιας, ή συμβασιούχος μισθωτός (ότι είχες επιλέξει)
    1 point
  39. Συνάδελφοι κατεβάστε τα υποδείγματα στα dowνloads όπως γράφουν παραπάνω . Στο υπόδειγμα προσαρμόζουμε τις δικές μας εργασίες και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν ανάλογα για την ασφάλεια και υγιεινή των εργαζομένων , από τυχόν επικίνδυνες εργασίες . Π.χ. για κοπή δένδρων από πτώση ύψους εργαζομένων ή πτώση κορμών ....για διαρρυθμίσεις από ηλεκτροπληξία κλπ ...
    1 point
  40. Οπότε είναι ξεκάθαρο πως δεν ασχολείσαι με το αν ο δρόμος είναι κύριος ή όχι. Έχεις τα 3 μ από την απόφαση και την εφαρμόζεις στο παρόδιο τμήμα του οικοπέδου. Η γραμμή δόμησης έχει να κάνει με την απόσταση που θα τηρήσει η οικοδομή από το δρόμο. Οι υπόλοιπες είναι πλάγιες αποστάσεις (Δ=2,50 ή 0,00). Καλή συνέχεια.
    1 point
  41. Αφήνω αυτό εδώ, μετά από επικοινωνία με τον ΑΔΜΗΕ, μου κοινοποιήθηκε το παρόν διαφωτιστικό έντυπο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ.pdf
    1 point
  42. Γενικά στους όρους δόμησης οι περιπτώσεις ύψος+στέγη είναι δύο : 1. Πέραν του μέγιστου ύψους ... επιτρέπεται στέγη κλπ. και 2. Το μέγιστο ύψος προσαυξάνεται ... σε περίπτωση στέγης κλπ. Στην πρώτη περίπτωση το ύψος της στέγης δεν είναι εκμεταλλεύσιμο ως τμήμα ύψους χώρου-ορόφου του κτηρίου ενώ στη δεύτερη είναι.
    1 point
  43. Ας περιοριστούμε στην περίπτωση μη ύπαρξης σύστασης ΟΙ. Αλλιώς, η σύσταση περιορίζει τον έλεγχο της αυθαιρεσίας εντός των ορίων της ΟΙ ... Επίσης, αν υπήρχε επικοινωνία με το ισόγειο εκτός του κλιμακοστασίου τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά, όπως λέει και ο ΙΑΣΟΝΑΣ παραπάνω. Η ουσία είναι ότι η αλλαγή χρήσης του υπογείου σε κύρια αυτομάτως αλλάζει και τη χρήση του κλιμακοστασίου γιατί ιδρύεται από μόνη της η δουλεία διόδου κύριας χρήσης. Πρακτικά ούτε βεβαίωση κύριας χρήσης δεν βγαίνει αν η χρήση δεν έχει πρόσβαση σε κοινόχρηστο μέσω κάποιου χώρου κύριας χρήσης ... Το κύριο επιχείρημα όμως είναι ότι με την αλλαγή χρήσης, εκτός της αυτοτελούς αυθαιρεσίας της αλλαγής, έχουμε και υπέρβαση του συντελεστή δόμησης (ο ΓΟΚ85 λέει "στα υπόγεια δεν μετράει ο ΣΔ αποκλειστικά για βοηθητικές χρήσεις") στην οποία συμμετέχει και το κλιμακοστάσιο (υπάρχει η σχετική ερμηνεία, θα τη βρω). Επομένως και εγώ θεωρώ ότι στην περίπτωση αυτή πρέπει να υπολογιστεί ως αυθαιρεσία και η επιφάνεια του κλιμακοστασίου. Αυθαιρεσία ΣΔ επίσης θα έχει και το υπόγειο-κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο (στην περίπτωση των αποθηκών με σύσταση ΟΙ που αναφέρεις), η οποία όμως θα ελεγχθεί ως τέτοια στην ξεχωριστή δήλωση των κοινοχρήστων (ο νόμος μας περιορίζει εντός της ΟΙ). Τέλος, όσον αφορά τη συμμετοχή των τοίχων στην αυθαιρεσία ή όχι, υπάρχουν δύο διαφορετικά πράγματα : - αυθαιρεσία χώρου που περιέχεται μέσα σε άλλο νόμιμο χώρο (πατάρι ανάμεσα σε τοίχους που ήδη μετράνε στο ΣΔ) και - αυθαιρεσία χώρου που μεταβάλλει την αντιμετώπιση των περικλειόντων αυτόν τοίχων ως προς την προσμέτρηση ή την εξαίρεση στο ΣΔ (χώρος υπογείου ή στέγης που αλλάζει σε κύρια χρήση). Προφανώς στην πρώτη περίπτωση οι τοίχοι δεν μετράνε ενώ στη δεύτερη δεν γίνεται κανένας διαχωρισμός.
    1 point
  44. Και με την αμέσως προηγούμενη παρέκκλιση αν το δεις πάλι έχεις διαφορά συντελεστή δόμησης. Αν πχ είχες οικόπεδο επιφάνειας 200 τμ, αυτό έχει δόμηση 160 τμ, ενώ αν έχεις 201 τμ έχει παραπάνω. Αν πας στον κανόνα των 2.000 τμ έχεις 400 τμ και όπως παρατηρείς η δόμηση δεν έχει καμία αναλογικότητα.
    1 point
  45. @vagom @kan62 @comba @ibanez @dimitris GM Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζω την ίδια περίπτωση, και μετά από αναλυτικό διάβασμα της νομοθεσίας που έχω υπόψη μου και έχοντας πάρει την άποψη τριών ΥΔΟΜ (της Β.Ελλάδας) έχω καταλήξει. Πρώτ' απ' όλα, η υποχρέωση για ΕΕΔΜΚ για εγκατάσταση αντλίας θερμότητας υπάρχει από την έκδοση του 4495/2017, Άρθρο 29, παράγραφος λ. Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται περιγράφονται στη ΔΑΟΚΑ που εκδόθηκε με το ΦΕΚ4520/Β/16.10.2018. Τόσο τα γενικά (Άρθρο 1, παράγραφος 3), όσο και τα ειδικά (Άρθρο 2, παράγραφος λ). Ειδικά μνεία γίνεται για τη συναίνεση των συνιδιοκτητών. Δεν εφαρμόζεται το γενικό δικαιολογητικό του Άρθρου 1, παράγραφος 3, εδάφιο θ, αλλά το -αρκούντως αστείο κατά τη γνώμη μου- Άρθρο 127 του 4495/2017. Οπότε συναίνεση (ή και όχι σύμφωνα με το αστείο Άρθρο 127) χρειαζόμαστε εφόσον η αντλία θερμότητας, που είναι αυτόνομο σύστημα θέρμανσης αποτελεί ταυτόχρονα αποσύνδεση της Ο.Ι. από κεντρικό σύστημα θέρμανσης. Επίσης, σύμφωνα με την τροποποίηση του 4495/2017 (Ν.4546/2018) και συγκεκριμένα με το Άρθρο 34, παράγραφος 19, εδάφιο ζ δεν ισχύει το όριο των 25000€, οπότε δεν πάμε σε έκδοση Ο.Α. Πάλι καλά. Οπότε χρειάζεται: ΕΕΔΜΚ κανονικότατα και Μελέτη Εγκατάστασης Θέρμανσης κανονικότατα και Συναίνεση συνιδιοκτητών πολυκατοικίας εφόσον πριν ήμασταν σε κεντρικό σύστημα θέρμανσης. Εξαίρεση από αυτές τις υποχρεώσεις αποτελεί η εγκατάσταση κλιματιστικών (αέρος-αέρος) και επιτοίχιων λεβήτων αερίου σύμφωνα με τον 4495/2017, Άρθρο 30, παράγραφος η. Για αυτά δεν απαιτείται κάποιου είδους άδεια δόμησης. Τώρα το αν θα γίνουν τα ανωτέρω με 200+ΦΠΑ που δικαιολογεί το Εξοικονομώ ΙΙ είναι άλλο πράγμα. Αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι άλλο η νομοθεσία του δομημένου περιβάλλοντος και άλλο τα χρηματοδοτικά εργαλεία. Και να το εξηγούμε στους πελάτες. Υπάρχει ένας παραλογισμός βέβαια με το γεγονός ότι όσοι βάλανε αντλία θερμότητας μέσω του Εξοικονομώ ΙΙ μέχρι τις 15.10.2018 νομίμως (δηλαδή με ΕΕΔΜΚ) δεν χρειάζονταν Μελέτη Θέρμανσης, και όσοι το κάνουνε/με μετά, την πατήσανε/με. Άντε κάνε ΕΕΔΜΚ και Μελέτη Θέρμανσης (την οποία πρέπει να την υπογράψει μηχανολόγος/ηλεκτρολόγος φυσικά... ε;) μόνο με 200+ΦΠΑ ή πες στον πελάτη σου να σε πληρώσει εκτός προγράμματος. Ελπίζω οι συνάδελφοι να μην ξεφτιλίσουν κι άλλο τις τιμές και τη δουλειά μας κάνοντας τα πάντα τζάμπα. Επίσης, αυτό που λέει ο @kan62 (btw συγχαρητήρια για την καταπληκτική δουλειά που κάνεις με τον ΝΟΚ) εγώ το καταλαβαίνω ως εξής: Εφόσον βάζεις αντλία θερμότητας (Α/Θ), η οποία λόγω θέσης τοποθέτησης (επάνω στο δώμα δηλαδή) υπερβαίνει το ύψος κατασκευής του κτιρίου σου, θα πρέπει να βγάλεις ΕΕΔΜΚ. Στην περίπτωσή μου, η Α/Θ θα τοποθετηθεί στο δώμα μεν, αλλά αναρτημένη επί του (νομίμως υφιστάμενου) οικίσκου απόληξης κλιμακοστασίου, το ύψος του οποίου δε θα υπερβαίνει, οπότε στην ΕΕΔΜΚ δε θα σημειώσω την περίπτωση ιστ. Θα ήθελα τη γνώμη σας επί αυτής της επιλογής μου. Βέβαια θα μου πεις, όλα θα τα κάνεις (ακόμα και την κάτοψη δώματος, εφόσον μου χρειάζεται για τη Μελέτη Θέρμανσης) γιατί να μην επιλέξεις και αυτό;; Γιατί δεν απαιτείται λέω εγώ.
    1 point
  46. Πολύ χρήσιμο εργαλείο. Βοηθάει να μην χαθούμε σε έναν λαβύρινθο χωρίς τέλος. Ευχαριστώ!
    1 point
  47. Έστω ότι σε έναν χώρο ΣΨ*l=10 W/Κ Εισάγω στο φύλλο υπολογισμού τοίχο με Κ=1 ύψος=1 και μήκος=10. Επειδή το 4Μ δεν υπολογίζει το ΣΨ*l στον υπολογισμό κατά ΕΝ 12831 βρίσκω το συνολικό φορτίο θερμογεφυρών (W) και το διαιρώ με τη ΔΘ (-->W/K)
    1 point
  48. Με αφορμή το ερώτημά σου αλλά και άλλων συναδέλφων, ανέβασα σήμερα την εγκύκλιο 1/5468/3.2.2009 του ΥΠΕΧΩΔΕ στα Downloads και, μετά τη σχετική έγκριση από τον αρμόδιο συντονιστή, θα είναι διαθέσιμη, ήδη εγκρίθηκε. Με βάση τις διευκρινίσεις της εγκυκλίου, στις περιπτώσεις που είχε προηγηθεί καθορισμός παραλίας υπό το καθεστώς του ν.2344/1940, χωρίς να έχει συντελεστεί εμπρόθεσμα η απαλλοτρίωση αυτή, με αποτέλεσμα να θεωρείται ως αυτοδικαίως ανακληθείσα, πρέπει να ζητείται ο καθορισμός παραλίας. Εάν είναι η δεν είναι αναγκαία η παραλία, για την εξυπηρέτηση της επικοινωνίας της ξηράς με τη θάλασσα και αντίστροφα, αποκλειστικά αρμόδια για να το κρίνει είναι η Επιτροπή του άρθρου 3 του ίδιου νόμου. Το γεγονός, όμως, ότι είχε καθοριστεί παραλία, υπό το προηγούμενο καθεστώς, δημιουργεί ένα τεκμήριο ότι η παραλία είναι αναγκαία και δεν θα πρέπει να αμελειται η τήρηση της σχετικής διαδικασίας. Από τα παραπάνω, αλλά και το υπόλοιπο κείμενο της εγκυκλίου, προκύπτει ότι, η μη συντέλεση της απαλλοτρίωσης, που είχε καθοριστεί με τις διατάξεις του ν.2344/1940, προϋποθέτει την εξέταση της αναγκαιότητας επανακαθορισμού της ζώνης παραλίας, πριν από την εξέταση της οικοδομησιμότητας του ακινήτου. Επομένως, κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν μπορεί να προχωρήσει διαδικασία τακτοποίησης της συγκεκριμένης οικοδομής, πριν ξεκαθαρίσει το θέμα της αναγκαιότητας επαναπροσδιορισμού της ζώνης παραλίας.
    1 point
  49. Η τροποποίηση του άρθρου 5 του Ν. 2971/2001 έγινε με το άρθρο 113 του Ν.3978/2011. ΦΕΚ Α 137 - 16.06.2011 στο Εθνικό Τυπογραφείο
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.