Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      8.600


  2. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      13.199


  3. Overseer

    Overseer

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      59


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/04/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Η μεγάλη οικονομική κρίση στη Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει πολλούς να σκέπτονται πώς θα αποκτήσουν ένα φτηνό σπίτι και πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να έχουν μια μικρή παραθεριστική κατοικία ξεπερνώντας τα εμπόδια των εξόδων και τη γραφειοκρατία της οικοδομικής άδειας. Αλλά και στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο υπάρχει η τάση της μετακινούμενης κατοικίας ως εναλλακτικού τρόπου διαμονής όπως: δενδρόσπιτα, σπίτια πάνω σε ποταμόπλοιο, ή στη θάλασσα, κοντέινερ κλπ. Επειδή αυτές οι κατασκευές έχουν τον εξοπλισμό μιας κατοικίας και μεταφέρονται και τοποθετούνται πάνω στο έδαφος χωρίς να γίνονται οικοδομικές εργασίες με τη χρήση οικοδομικών υλικών π.χ. οπλισμένο σκυρόδεμα, πλινθοδομές, τούβλα κλπ, αρκετοί ιδιοκτήτες ακινήτων πιστεύουν ότι είναι νόμιμα και δεν απαιτείται να εκδοθεί οικοδομική άδεια. Σε αυτή τη λύση καταφεύγουν και αρκετοί ιδιοκτήτες μη άρτιων και οικοδομήσιμων αγροτεμαχίων κυρίως παραθαλάσσιων ή στο βουνό, που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν νόμιμη άδεια για την εγκατάσταση τους. Έτσι τα τελευταία χρόνια έχουν «ξεφυτρώσει» στην ύπαιθρο στης χώρας ακόμα και σε ευαίσθητες περιβαλλοντικά περιοχές π.χ. στο Πήλιο, στη Μύκονο και άλλα νησιά, σε περιοχές Νatura, σε ζώνες παραλίας, σε δασικές εκτάσεις κλπ. διάφορες εγκαταστάσεις οι οποίες είναι αυθαίρετες. Επιπλέον η χρήση των όρων «τροχοβίλα», «προκάτ», «λυόμενα», «κοντέινερ», «προσωρινή κατασκευή», που αποτελούν κατασκευές μη συμβατικές σε σχεση με το παραδοσιακό κτίσμα, μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση για την αναγκαιότητα έκδοσης σχετικής οικοδομικής άδειας. Γι’ αυτό οι πολίτες πριν αγοράσουν και τοποθετήσουν στο ακίνητό τους οποιαδήποτε κατασκευή, θα πρέπει να απευθύνονται σε μηχανικό προκειμένου να διαπιστώσουν το νόμιμο ή μη του εγχειρήματος τους. Μπορώ να κάνω προσωρινή κατασκευή στο οικόπεδό μου; Η προσωρινή κατασκευή κατά την πολεοδομική νομοθεσία, δεν αφορά μια πρόχειρη κατασκευή από ένα ιδιώτη, αλλά κατασκευή που αποτελείται εξ ολοκλήρου από ξηρή δόμηση και εγκαθίσταται σε ελαφρά βάση ή με σημειακή θεμελίωση επί του εδάφους, τοποθετείται και απομακρύνεται σε λυόμενα μέρη και εξυπηρετεί συγκεκριμένο σκοπό για ένα χρονικό διάστημα π.χ. ένα χριστουγεννιάτικο χωριό και σ΄ αυτή την περίπτωση ισχύουν τα εξής: Η προσωρινή κατασκευή τοποθετείται σε ιδιωτικούς χώρους παραχωρημένους σε δημόσια κοινή χρήση και σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, υπαίθριους ή στεγασμένους, κατά παρέκκλιση των κείμενων πολεοδομικών όρων της περιοχής και υπό την προϋπόθεση ότι επιτρέπονται οι συγκεκριμένες χρήσεις. Για τις προσωρινές κατασκευές απαιτείται έγκριση τοποθέτησης και λειτουργίας από τον αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα, κατόπιν υποβολής απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την κατασκευή ή συναρμολόγηση και τοποθέτηση, καθώς και προσδιορισμός του χρονικού διαστήματος διατήρησής τους. Οι κατασκευές αυτές οφείλουν να διαθέτουν πιστοποιητικό στατικής επάρκειας σύμφωνο με τις ισχύουσες ελληνικές ή ευρωπαϊκές προδιαγραφές. H θεμελίωσή τους πρέπει να γίνεται: α. επί ξύλινων πασσάλων, β. επί μεμονωμένων προκατασκευασμένων πεδίλων σκυροδέματος, επιφάνειας μικρότερης ή ίσης του ενός τετραγωνικού μέτρου, γ. επί προκατασκευασμένων θεμελιολωρίδων σκυροδέματος, πλάτους μικροτέρου ή ίσου του 0,60 μ. και επί οποιουδήποτε άλλου προκατασκευασμένου στοιχείου, για το οποίο αποδεικνύεται η ευχερής απομάκρυνση και για το οποίο δεν απαιτείται έγχυτο σκυρόδεμα επί τόπου του έργου. Με υπουργική απόφαση του αρμόδιου Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ορίζεται το χρονικό διάστημα αδειοδότησης ανά είδος και επιφάνεια προσωρινής κατασκευής, καθώς και τα στοιχεία που απαραίτητα υποβάλλονται μαζί με την αιτιολογική έκθεση για την αναγκαιότητα της τοποθέτησης, στον αρμόδιο φορέα. Για ποιές εγκαταστάσεις απαιτείται οικοδομική άδεια; Οικοδομική άδεια απαιτείται για την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας δόμησης, η οποία δεν εμπίπτει στις εργασίες δόμησης μικρής κλίμακας και αφορά ιδίως: α) ανέγερση, προσθήκη και επισκευή κτιρίων, β) κατεδάφιση κατασκευών, γ) εκσκαφές ή επιχώσεις μεγαλύτερες του συν/πλην 0,80 μέτρα, καθώς και επιστρώσεις, διαμορφώσεις οικοπέδων και γηπέδων με σκοπό τη δόμηση, δ) κατασκευή πισίνας, ε) αλλαγή χρήσης, αν επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος κάλυψης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους, στ) κατασκευή τοίχων αντιστήριξης, καθώς και περιτοιχίσεων και περιφράξεων που δεν καλύπτονται από την έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, ζ) κατασκευή υπόγειων δεξαμενών, η) εργασίες τοποθέτησης υπόγειων, προκατασκευασμένων δεξαμενών υγρών και αερίων καυσίμων σε πρατήρια καυσίμων, θ) εργασίες μικρής κλίμακας προϋπολογισμού άνω των είκοσι πέντε χιλιάδων (25.000) ευρώ. Τι θεωρείται κτίριο, εγκατάσταση, ελαφρά κατασκευή και τι λυόμενη κατασκευή από τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό; Κτίριο είναι η κατασκευή που αποτελείται από χώρους και εγκαταστάσεις και προορίζεται για προσωρινή ή μόνιμη παραμονή του χρήστη. Εγκατάσταση είναι η κατασκευή ή υποδομή που προορίζεται ή απαιτείται για τη λειτουργία, εξυπηρέτηση και ασφάλεια των κτιρίων, όπως οι ανελκυστήρες, τα στοιχεία διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, κλιματισμού, δροσισμού, διανομής και εκροής ύδατος, θέρμανσης, φυσικού αερίου, τα θερμικά ηλιακά συστήματα, τα στοιχεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τα στοιχεία μονάδων Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Αποδοτικότητας (ΣΗΘΥΑ), οι καπναγωγοί, οι επιγραφές, οι κεραίες. Ελαφρά κατασκευή είναι η κατασκευή με φέροντα οργανισμό και στοιχεία πλήρωσης μειωμένου μόνιμου φορτίου ιδίου βάρους σε σχέση με τις συμβατικές κατασκευές, όπως αυτές από οπλισμένο σκυρόδεμα ή λιθοδομή φέρουσας τοιχοποιίας. Λυόμενη κατασκευή είναι η κατασκευή που αποτελείται από συναρμολογούμενα και αποσυναρμολογούμενα δομικά στοιχεία πιστοποιημένα από αρμόδιο φορέα που τοποθετούνται σε σταθερή βάση. Με ποιες προϋποθέσεις μπορώ να τοποθετήσω νόμιμα στο οικόπεδό μου τροχόσπιτο ή τροχοβίλα; Επιτρέπεται η προσωρινή τοποθέτηση τροχόσπιτου, που έχει σε ισχύ άδεια κυκλοφορίας από το Υπουργείο Μεταφορών, φέρει αριθμό κυκλοφορίας και είναι ρυμουλκούμενο από ΙΧ αυτοκίνητο. Το τροχόσπιτο μπορεί να τοποθετηθεί σε ιδιόκτητο χώρο, αρκεί να μην είναι χαρακτηρισμένος ως αρχαιολογικός χώρος, αιγιαλός, παραλία ή δασική έκταση Σύμφωνα με την Εγκ-27860/4450/34/23-3-88 του Υπουργείου Περιβάλλοντος περί «Εγκατάστασης Τροχόσπιτου – Τροχοβίλας». Τα τροχόσπιτα που δεν είναι κυκλοφορούντα οχήματα και ρυμολκούμενα από ΙΧ. αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας του Υπουργείου Συγκοινωνιών, εφόσον μεταπίπτουν στην κατηγορία που περιγράφεται από την παρ.17 του Αρθ-2 του ΓΟΚ/85), δηλαδή μετατρέπονται σε εγκαταστάσεις με μόνιμη εξάρτησή τους από το περιβάλλον στο οποίο εγκαθίστανται και συνδέονται σταθερά με αυτό (π.χ. σταθερή σύνδεση με το έδαφος, κατασκευή βόθρου, σύνδεση με δίκτυα) ή εξυπηρετούν παραμονή ανθρώπων ή ζώων, εκτέλεση εργασίας ή άσκηση επαγγέλματος, αποθήκευση ή τοποθέτηση πραγμάτων, μηχανημάτων, κλπ., πρέπει πριν εγκατασταθούν σε γήπεδο ή οικόπεδα να έχουν άδεια της αρμόδιας για την έκδοση οικοδομικής αδείας Υπηρεσίας η οποία τα κρίνει κατά τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις. Μπορώ να θεωρήσω την τροχοβίλα με ρόδες ως τροχόσπιτο και να τη βάλω στο οικόπεδό μου χωρίς άδεια, χωρίς να τη συνδέσω με βόθρο, ΔΕΗ κ.λπ.; Ο όρος «τροχοβίλα ή τροχόσπιτο» δεν υπάρχει στην πολεοδομική νομοθεσία. Η τροχοβίλα είναι κι αυτή μια τροχήλατη κατασκευή την οποία διέπουν όλοι οι νόμοι και οι ρυθμίσεις του υπουργείου Συγκοινωνιών περί ρυμουλκούμενων. Εκεί υπάγεται και από εκεί ελέγχεται. Σε καμία περίπτωση όμως δεν χαρακτηρίζεται οικία και δεν μπορεί να ρευματοδοτηθεί ή να υδροδοτηθεί νόμιμα, ακόμα κι αν τοποθετηθούν φωτοβολταϊκά αντί της σύνδεσης με τη ΔΕΗ. Θέλω να βγάλω άδεια μικρής κλίμακας για να κάνω μια βάση από μπετόν με μια πέργολα και να τοποθετήσω ένα λυόμενο ή προκάτ ή κοντέινερ. Αυτό είναι νόμιμο; Οχι. Η άδεια πέργκολας άνω των 50 τ.μ. επιτρέπεται όταν υπάρχει κτίσμα στο οικόπεδο Επίσης η βάση από οπλισμένο σκυρόδεμα (μπετόν) δεν υπάγεται στις μικρές διαμορφώσεις του εδάφους μέχρι συν/πλην 0,80 μ. από το φυσικό έδαφος, που επιτρέπεται χωρίς οικοδομική άδεια από την πολεοδομική νομοθεσία. Επομένως και σε αυτή την περίπτωση απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας. Μπορώ να βγάλω οικοδομική άδεια για τροχοβίλα; Αν αυτό που ονομάζεται «τροχοβίλα» υπάγεται στην κατηγορία των προκατασκευασμένων κατοικιών, και διαθέτει όλες τις απαιτούμενες μελέτες για την έκδοση οικοδομικής άδειας (στατικά, αρχιτεκτονικά, μελέτες ενεργειακής απόδοσης, ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες, πυροπροστασία και λοιπών εγκαταστάσεων), τότε εκδίδεται κανονικά η άδεια. Μπορώ να τοποθετήσω στο οικόπεδό μου ένα προκατασκευασμένο (προκάτ) σπίτι; Δεν υπάρχει στον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό η έννοια του «προκάτ» αλλά της λυόμενης κατοικίας, που αποτελείται από συναρμολογούμενα και αποσυναρμολογούμενα δομικά στοιχεία πιστοποιημένα από αρμόδιο φορέα που τοποθετούνται σε σταθερή βάση. Για τα λυόμενα κτίρια εκδίδεται κανονική οικοδομική άδεια, εφόσον επιτρέπεται από τους όρους δόμησης της περιοχής και δεν βρίσκονται σε περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους κλπ. Μπορώ να τοποθετήσω στο οικόπεδό μου ένα κοντέινερ χωρίς οικοδομική άδεια; Οχι, γιατί σύμφωνα με τον Κτιριοδομικό κανονισμό θεωρείται δομικό έργο κάθε τι που είναι ακίνητο και εδράζεται απευθείας ή δια μέσου άλλων στοιχείων στο έδαφος και δεν μπορεί να ρυμουλκηθεί με απλό και άμεσο τρόπο. Ακόμα και για τις αποθήκες απαιτείται η έκδοση άδειας δόμησης από την Πολεοδομία. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου - πολεοδόμου μηχανικού [email protected]
    4 points
  2. 10.568 downloads

    ΣΑΥ ΦΑΥ και τεχνική έκθεση κατεδάφισης
    1 point
  3. 12.972 downloads

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ Δημοσίων Εργων (Εϊναι τα παλαιά άρθρα, με τις αναλύσεις στις τιμές τους, για τα Δημόσια Εργα, αυτά δηλαδή πριν τα Ενιαία Τιμολόγια του "Σουφλιά") Πιστεύω ότι είναι μια αξιόλογη προσπάθεια ώστε να είναι συγκεντρωμένες όσες περισσότερες κατηγορίες μπόρεσα. Ελπίζω σε κάποιους από εμάς να φανούν χρήσιμα που είτε δεν τα έχουν, είτε τα έχουν και θα τα ήθελαν και σε ηλεκτρονική μορφή. (Για λόγους καθαρά περιορισμού του όγκου από το forum των αρχείων που μπορούν να "ανέβουν" κάποια έχουν σπάσει σε μικρότερα)
    1 point
  4. Το δώμα είναι κοινόκτητο (δηλαδή ανήκει σε όλους) αλλά μπορεί να μην είναι κοινόχρηστο. Αρκεί να γίνει η σχετική πρόβλεψη στη σύσταση και στον κανονισμό. Προσωπικά, θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει κοινόχρηστη ανεμπόδιστη πρόσβαση στο δώμα για λόγους ασφαλείας. Ναι, η αποθήκη στο δώμα μπορεί να είναι παρακολούθημα της μεζονέτας.
    1 point
  5. Για την αντιμετώπιση των καταστροφών που έχουν υποστεί οι πολίτες στις κατοικίες τους μετά τα σεισμικά φαινόμενα του Μαρτίου του 2021, το ΤΕΕ Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας θα ήθελε να τους ενημερώσει για τα ακόλουθα: Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουν οι πολίτες οι οποίοι επιθυμούν να λάβουν στεγαστική συνδρομή είναι να επικοινωνήσουν με ιδιώτη Μηχανικό – μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Για κτίρια που έχουν χαρακτηριστεί «κόκκινα» Εφόσον το κτίριο έχει χαρακτηριστεί από τη Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΔΑΕΦΚ) «κόκκινο», ο πολίτης δικαιούται στεγαστική συνδρομή για την ανέγερση νέας κατοικίας, κάτι που απαιτεί έκδοση νέας άδειας δόμησης (οικοδομικής άδειας) από ιδιώτη μηχανικό και εκπόνηση των απαραίτητων μελετών (αρχιτεκτονική μελέτη, μελέτη στατικών, ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες, κτλ) από αρμόδιους μηχανικούς. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα, σε όσους έχει χαρακτηριστεί “κόκκινο” το ακίνητό τους, η αγορά έτοιμου κτιρίου, ή η αγορά υπό ανέγερση κτιρίου, όπως και η αποπεράτωση κτιρίου. Σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από το τι θα επιλέξει ο πολίτης, θα πρέπει να καταθέσει αίτηση για στεγαστική συνδρομή προς την ΔΑΕΦΚ, για την οποία θα πρέπει να απευθυνθεί σε ιδιώτη μηχανικό. Για κτίρια που έχουν χαρακτηριστεί «κίτρινα» ή »«πράσινα» Στην περίπτωση που το κτίριο έχει χαρακτηριστεί «κίτρινο» ή «πράσινο» και ο πολίτης επιθυμεί στεγαστική συνδρομή για την επισκευή του, απαιτείται να υποβληθεί σχετική αίτηση προς τη ΔΑΕΦΚ, προκειμένου να εκδοθεί άδεια επισκευής, η οποία συνοδεύεται, μεταξύ άλλων, από μελέτη επισκευής και τεχνική έκθεση, που συντάσσεται από ιδιώτη Διπλωματούχο Πολιτικό Μηχανικό – μέλος Τ.Ε.Ε. και πλήθος άλλων δικαιολογητικών. Στη μελέτη επισκευής ο μηχανικός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πέραν της εκτίμησης της (ενδεχόμενης) απώλειας της φέρουσας ικανότητας, σχέδια αποτύπωσης του φέροντος οργανισμού, υπολογισμούς τοπικού ή γενικού χαρακτήρα, σχέδια επεμβάσεων και λεπτομέρειες αυτών, προμετρήσεις, μελέτη υπολογισμού στέγης, και τον προϋπολογισμό του κόστους της επισκευής σύμφωνα με την σχετική νομοθεσία. Ο μηχανικός, με την τεχνική έκθεση που θα συντάξει, θα κάνει αποτίμηση της συνολικής απώλειας της φέρουσας ικανότητας του κτιρίου, θα κατηγοριοποιήσει τις βλάβες σε τοπικού ή γενικού χαρακτήρα, θα φροντίσει για την ταυτόχρονη θεραπεία και των ενδογενών αιτιών βλάβης, για την εφαρμογή ποιοτικών υλικών και τεχνικών κατά το δυνατόν ελαφρών παρεμβάσεων, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στο υπέδαφος και τη θεμελίωση, επιλέγοντας πάντα τύπο επέμβασης και με τα κριτήρια κόστους, χρόνου, ευκολίας ποιοτικού ελέγχου, διαθεσιμότητας υλικών, αρχιτεκτονικών και άλλων αναγκών. Για αυτούς ακριβώς τους λόγους, καλούμε τους πολίτες να απευθύνονται μόνον σε μηχανικούς για την αποκατάσταση των πληγέντων από τον «Εγκέλαδο». Η μελέτη εξάλλου: Καθορίζει τη συγκεκριμένη λύση: το είδος, το μέγεθος και τη θέση των επισκευών Εξασφαλίζει την ορθότητα της λύσης Εξασφαλίζει τη νομιμότητα της κατασκευής, τη συμμόρφωση με την απαιτούμενη νομοθεσία, τους ισχύοντες κανονισμούς, πρότυπα του ΕΛΟΤ και Τεχνικές Οδηγίες του ΤΕΕ Δίνει ολοκληρωμένη θεώρηση του συνολικού κόστους, επιτρέποντας τον ακριβή υπολογισμό των δαπανών κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης. Επιτρέπει τη βέλτιστη επιλογή ανάμεσα στην οικονομική κατασκευή και τον βαθμό επάρκειας στην κάλυψη των αναγκών. Μειώνει το κόστος κατασκευής Διευκολύνει την επίβλεψη της κατασκευής Δίνει στον πολίτη σαφή εικόνα για το τι θα κατασκευαστεί Εξασφαλίζει την εποπτεία του κατασκευασμένου έργου στο μέλλον, για τη σωστή συντήρηση ή για άλλες επεμβάσεις, όπως επεκτάσεις, τροποποιήσεις, βελτιώσεις. Επίβλεψη κατασκευής Η μελέτη είναι απαραίτητη προϋπόθεση για μία καλή κατασκευή, από μόνη της όμως δεν εξασφαλίζει την ποιότητα της κατασκευής. Απαιτείται συνεχής και υπεύθυνη επίβλεψη ώστε να κατασκευαστεί ό,τι προβλέπει η μελέτη, με τα υλικά και τις μεθόδους που περιγράφονται σε αυτήν. Είναι απαραίτητος λοιπόν και ο επιβλέπων Μηχανικός, ο οποίος θα πρέπει να είναι πεπειραμένος, εξίσου επαρκής για το συγκεκριμένο έργο σε τυπικά προσόντα, γνώσεις και εμπειρία. Ο επιβλέπων μηχανικός: Παρακολουθεί αν το έργο γίνεται σύμφωνα με τη μελέτη, δίνει επεξηγήσεις και οδηγίες στους τεχνίτες Παραλαμβάνει τα υλικά στο έργο ελέγχοντας αν είναι αυτά που περιγράφει η μελέτη σε είδος και ποιότητα Υποδεικνύει όποιες προβλεπόμενες δοκιμές και ελέγχει τα αποτελέσματά τους Αξιολογεί τις απαιτήσεις του κατασκευαστή για αλλαγές προθεσμιών, πρόσθετες εργασίες κτλ. Ελέγχει την ολοκλήρωση τμηματικών εργασιών Παραλαμβάνει το έργο και βεβαιώνει τον ιδιοκτήτη για την καλή του εκτέλεση. Από ποιον συντάσσεται η μελέτη επισκευής; Σύμφωνα με το Π.Δ. 99/2018, «Ρύθμιση του επαγγέλματος του μηχανικού με καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων για κάθε ειδικότητα», το δικαίωμα εκπόνησης ειδικών στατικών μελετών απονέμεται στους Διπλωματούχους Πολιτικούς Μηχανικούς – μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Το ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας συνιστά τους πολίτες να επιλέγουν Διπλωματούχο Πολιτικό Μηχανικό – μέλος ΤΕΕ που θα του αναθέσουν την μελέτη ή/και επίβλεψη επισκευής ή ενίσχυσης με κριτήριο την γενική και ειδική του εμπειρία στο αντικείμενο καθώς και την επαγγελματική του συνέπεια. Το ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας θεωρεί αδιαπραγμάτευτη την ποιότητα των κατασκευών και αυτό επιτυγχάνεται με τους σωστούς υπολογισμούς και την εκπόνηση σωστής μελέτης, με την επίβλεψη και την ορθή εφαρμογή των μεθόδων επισκευής και αποκατάστασης των βλαβών καθώς και την ουσιαστική αποζημίωση-αμοιβή των αρμοδίων μηχανικών. Είναι μεγαλύτερης οικονομικής σημασίας για τον ιδιοκτήτη η εκπόνηση μιας άρτιας μελέτης, από την αμοιβή της ίδιας της μελέτης, καθώς αυτή θα αποτελέσει βάση για σημαντικές και πολύ μεγαλύτερης κλίμακας οικονομίες στη φάση της κατασκευής. Το ίδιο ισχύει και για την επίβλεψη.
    1 point
  6. εντωμεταξύ με τόσα εναλλακτικά cad που υπάρχουν πλέον, μπορούμε κάθε μήνα να δοκιμάζουμε από ένα και να βγαίνει τζάμπα η χρονιά, χωρίς συνδρομές 😁😁
    1 point
  7. Φίλε μου, ξαναδιάβασε τον Χωροταξικό. Τα έχεις μπερδέψει. Άρθρο 6, παρ. 5 5 α. Σε όλες τις περιοχές του άρθρου 5, η χωροθέ− τηση αιολικών εγκαταστάσεων πρέπει να πληροί τις ελάχιστες αποστάσεις από τις γειτνιάζουσες χρήσεις γης, δραστηριότητες και δίκτυα τεχνικής υποδομής που καθορίζονται στους πίνακες του Παραρτήματος ΙΙ της παρούσας απόφασης. Παράρτημα ΙΙ : Ελάχιστη απόσταση : Α=7D, όπου D η διάμετρος της φτερωτής της ανεμογεννήτριας, τουλάχιστον 500μ. Η διάταξη είναι σαφέστατη και χωρά μόνο μια ερμηνεία. Λέει λοιπόν ακριβώς το ανάποδο από αυτό που λες. Ελάχιστη απόσταση 7D και σε κάθε περίπτωση μεγαλύτερη των 500μ. Οι κύκλοι με τις αποστάσεις έχουν να κάνουν με την οπτική επαφή, καμία σχέση με αυτό. Και είναι έτσι, όπως συμπλήρωσα πριν, για να καλύψει τις μικρές μηχανές που υπήρχαν ακόμη τότε και έβγαζαν 7D<500μ.
    1 point
  8. Καλημέρα. Ήρθε και σε μένα το mail με την ΄΄αναγκαστική΄΄ μετατροπή του λογαριασμού μου σε Business BASIC. ''Αγαπητέ Πελάτη, Σας ενημερώνουμε ότι ο λογαριασμός σας Απλός Όψεως, από 14/05/2021,πρόκειται να μετατραπεί αυτόματα σε Business BASIC. Τα είδη λογαριασμών, Απλός και Διαχειριστικός Όψεως, θα πάψουν πλέον να διατίθενται, και σας καλούμε να γνωρίσετε το αναβαθμισμένο πακέτο Business BASIC, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει με ευέλικτες λύσεις τις τραπεζικές σας ανάγκες, με μηνιαίο κόστος €2.'' Έχουμε τα λεφτά μας σε ένα λογαριασμό που δεν δίνει ούτε ένα ευρώ τόκο, ήδη πληρώνουμε ανά συναλλαγή στο web, θεωρώ λοιπόν μεγάλη κοροϊδία τα 2€/ μήνα. Από ότι έχω καταλάβει πλέον δεν υφίσταται η υποχρεωτική διατήρηση του λογαριασμού μηχανικών στο ΤΕΕ, σωστά; Γιατί σκέφτομαι να την κάνω. Με βλέπω προς Alpha Bank, έχει και Apple Pay, δεν ξέρω βέβαια εκεί ως επαγγελματικό λογαριασμό αν τον δηλώσω τι θα γίνει. Εικόνα από Alpha Bank έχουμε;
    1 point
  9. Κλασική περίπτωση βλάβης... Μου έχει συμβεί σε τουλάχιστον τρεις ελέγχους και το βρίσκω εξωφρενικό. Προσωπικά, μετράω από το dxf που ανεβάζουν στο σύστημα και κάνω μνεία στις παρατηρήσεις: Πρέπει να σημειωθεί πως στα αναρτηθέντα στο σύστημα e-adeies και θεωρημένα σχέδια της οικοδομικής άδειας (διάγραμμα δόμησης και κατόψεις) δεν αναγράφονται οι αποστάσεις του κτιρίου από τα όρια του οικοπέδου, οπότε η μέτρησή τους έγινε στο αναρτημένο αρχείο autocad στην οποία μέτρηση βασίστηκε ο έλεγχος. Εννοείται ότι κάνω και προφορική παρατήρηση στον επιβλέποντα.
    1 point
  10. Ναι. Στην δική μου περίπτωση, εκτός από αυτά που μου είχαν προτείνει στο ΤΕΕ, ήθελα: - να ρυθμίσω το system local σε Ελλάδα - να ξετικάρω το Beta:use Unicode UTF-8 for worldwide language support αυτά έξτρα από το να τρέχω και εγκατάσταση και πρόγραμμα σαν admin και σε compatiblility-mode Windows XP SP3 ΥΓ. δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν φτιάχνουν πρόγραμμα με δικές του βιβλιοθήκες, αντί να τρέχουν τις βιβλιοθήκες της Microsoft και της VB, οι οποίες αλλάζουν συνέχεια με τις εκδόσεις των windows και των αναβαθμίσεών τους.
    1 point
  11. Ούτε χάρακα ούτε κλιμακόμετρο θα χρησιμοποιήσεις. Πρέπει να καθορίζεται σαφώς στο σχέδιο του ξυλοτύπου η θέση των υποστυλωμάτων ως προς το οικόπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται ως εξής: Σε κάθε υποστύλωμα ορίζουμε τη μία γωνία του ως σημείο αναφοράς (επισημαίνεται συνήθως με έναν κύκλο). Χρησιμοποιώντας δύο άξονες συντεταγμένων με αρχή το σημείο αναφοράς ενός στύλου (συνήθως του κάτω αριστερά στο σχέδιο), καθορίζουμε τη θέση των υπολοίπων ως προς αυτόν. Το μόνο που μένει να προσδιοριστεί είναι η θέση του σημείου αναφοράς του πρώτου υποστυλώματος σε σχέση με το οικόπεδο. Θα ζητήσεις νέο σχέδιο όπου θα αναγράφονται οι αποστάσεις από τις πλευρές του οικοπέδου για έναν τουλάχιστον στύλο. Επιπλέον πρέπει να προκύπτει σαφώς και η θέση των άλλων ως προς τον στύλο αναφοράς.
    1 point
  12. Έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για τον ενιαίο ψηφιακό χάρτη και όλα αυτά θα ενσωματωθούν σε μία πλατφόρμα, που προβλέπει και διαδικασίες ενημέρωσης, διόρθωσης κλπ. Για αυτό ίσως δεν ανανεώνεται πια.
    1 point
  13. @johntt Το πατάρι πρέπει να είναι εξαρτώμενο από κάποιον υποκείμενο χώρο. Θέλεις να έχεις πατάρι συνεπίπεδο του ορόφου. Μπορεί να γίνει, αλλά πρέπει να υπάρχει κλίμακα που να το συνδέει με το ισόγειο. Δεν γίνεται να είναι προσπελάσιμο μόνο από το κεντρικό εσωτερικό κλιμακοστάσιο γιατί τότε λειτουργεί ως επέκταση του ορόφου και όχι ως πατάρι - παράρτημα του ισογείου. Στο τελευταίο ερώτημα η απάντηση είναι αρνητική. @lmarale Ο εσωτερικός εξώστης πρέπει να είναι ανοιχτός. Μπορεί να φέρει κλειστούς βοηθητικούς χώρους σε απόσταση ενός τουλάχιστον μέτρου από τα ανοικτά όρια. @1max Όχι, δεν μπορείς. Το 70% αναφέρεται στον υποκείμενο χώρο από τον οποίο εξαρτάται το κάθε πατάρι. @marykapsi Ναι, μπορεί να χαρακτηριστεί εσωτερικός εξώστης.
    1 point
  14. @janna Το επιτρεπόμενο ύψος που αναλογεί σε κάθε όροφο είναι το 1/3 του συνολικού επιτρεπόμενου. Αφού υπερβαίνεται αυτή η τιμή τότε έχεις υπέρβαση ύψους (χωρίς υπέρβαση δόμησης) για όλες τις οριζόντιες ιδιοκτησίες. Οι προσθήκες κατ’ επέκταση υπερβαίνουν το επιτρεπόμενο ύψος του νομίμως υφιστάμενου ορόφου, επομένως έχεις και σε αυτές υπέρβαση ύψους (επιπλέον της υπέρβασης δόμησης).
    1 point
  15. Η αντίστοιχη διατύπωση στην κατηγορία 2: "Αν στο ακίνητο ή στην αυτοτελή ιδιοκτησία υπάρχουν και άλλες αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά την 1.1.1983, τότε για τις επιφάνειες αυτές δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στην παρούσα κατηγορία και εντάσσονται στην Κατηγορία 4 ή 5 ανάλογα την υπέρβαση, ενώ στην Κατηγορία 2 εντάσσονται μόνο τα τμήματα των κατασκευών που προϋπήρχαν της 1.1.1983". Με τη φράση "για τις επιφάνειες αυτές" εννοεί τις επιφάνειες των μεταγενέστερων αυθαιρεσιών μόνο.
    1 point
  16. @CivilKald Δεν αλλάζει η κατηγορία παλιών αυθαιρεσιών εξαιτίας μεταγενέστερων στο ίδιο ακίνητο. Ο περιορισμός των 20 εκατοστών εντός της πρασιάς αφορά μόνο την κατηγορία 4. Συνεπώς, τίποτα απ’ όσα περιγράφεις στο παράδειγμά σου δεν είναι κατηγορία 5.
    1 point
  17. Τώρα πρόσεξα ότι η κήρυξη είναι του 2020 και όχι προηγούμενου έτους,οπότε η απάντηση μου δεν έχει νόημα στην περίπτωση σου... Αλλά η απάντηση είναι πάλι ναι,η κήρυξη είναι εντός του '20,άρα εμπίπτει στο 128.
    1 point
  18. Καλησπέρα-Από την κεντρική σελίδα του συστήματος αντιγράφω: (Mε έγγραφο του ΥΠΕΝ διευκρινίζεται ότι στο πεδίο εφαρμογής της περίπτωσης ε της παρ. 1 του άρθρου 128 του ν. 4759/2020 για ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, εμπεριέχεται το σύνολο των περιοχών που βρισκόταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κατά το έτος 2020, και όχι μόνο αυτές των οποίων η πράξη κήρυξης πραγματοποιήθηκε εντός του έτους 2020.) Άρα, σε ενδιαφέρει ότι η περιοχή Δ.Ε.Καλυβίων- Θορικού ήταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης το 2020 και όχι πότε λήγει η κήρυξη. υ.γ.αυτό τουλάχιστον καταλαβαίνω εγώ
    1 point
  19. Μήπως δοκίμασες διαφορετικές εκδόσεις (π.χ. Progecad 2017 και Ζwcad 2021) και έτρεχαν άλλη διανομή του intellicad; Κανονικά τα ίδια προγράμματα θα έπρεπε να είναι Πριν λίγο καιρό έβαλα την δοκιμαστική έκδοση του Progecad και θα έλεγα πως είναι ταχύτατο και χωρίς κολλήματα. Κάποιες δυστροπίες σε κάποιες εντολές συνάντησα που θεωρώ πως είναι κουσούρι όλων των intellicad κλώνων. Θα δοκιμάσω και το ZWcad πάντως από περιέργεια, αν και νομίζω πως είναι το ίδιο πράγμα με αρκετή διαφορά στην τιμή. Τα καλύτερα λόγια πάντως τα έχω ακούσει για το Bricscad (το οποίο βασιζόταν και αυτό στο intellicad παλιότερα, αλλά χρησιμοποιεί πλέον δικό του κώδικα)
    1 point
  20. @desptsouk Μπορείς. Στο τοπογραφικό διάγραμμα θα βεβαιώνεις την οικοδομησιμότητα και την αρτιότητα και θα αναφέρεις ότι δεν έχει κυρωθεί η πράξη εφαρμογής. @Roy_Hobbs Βεβαίως μπορείς.
    1 point
  21. Αφού δεν είσαι πιστοποιημένος δεν απαιτείται τίποτα από τα 2. Είτε σκοπεύεις να πιστοποιηθείς είτε όχι θα μπορούσες να αρχίσεις βέβαια να τα εφαρμόζεις από μόνος σου (πρωτόκολλο - εντολή ανάθεσης). Δε τα ανεβάζεις πουθενά, τα κρατάς στο αρχείο σου σε περίπτωση που σου ζητηθούν μελλοντικά. (για όσα κάνεις από τη μέρα της πιστοποίησης και μετά) Στον σύλλογο δεν υπάρχει πρότυπο εντολής ανάθεσης, μπορείς να δεις στα πρότυπα του 2016 τι πρέπει να περιέχει. Νομίζω και στο εγχειρίδιο που υπάρχει στο εκπαιδευτικό υλικό αναφέρει κάποια πράγματα.
    1 point
  22. Μαθηματικά, φυσική και ειδικά εσύ Έκθεση (που πρέπει να έχει καλή ορθογραφία) Επικουρικά αν επενδύσεις στον εαυτό σου και ασχοληθείς από τώρα σιγά σιγά με το σχέδιο θα το έχεις πάντα ως ένα αβαντάζ στη ζωή σου (μπεις δεν μπεις Πολυτεχνείο).
    1 point
  23. Είχα ακριβώς τις ίδιες σκέψεις με εσένα όταν τελείωνα με το φανταρικό μου στα 27, να πάω μηχανικός στα καράβια αλλά τελικά δεν πήγα. Θα το πρόσεχα πάρα πολύ το ζήτημα με τις ευθύνες στη βιομηχανία που έθεσε ο @GiorgosAsim . Αν η εταιρεία παίρνει το θέμα ασφάλεια σοβαρά τότε θα σου έλεγα προχώρα και μάζεψε προϋπηρεσία και εμπειρία. Θα διαφωνήσω όμως με τον @stayros και τη λογική του να στεριώσεις σε μία δουλειά. Σοβαρή αύξηση και σοβαρή προαγωγή θα πάρεις μόνο αν πας σε άλλη εταιρεία.
    1 point
  24. Οταν λες υπευθυνος γραμμης παραγωγης σε χαλυβουργιο τι αφορα?Θα υπογραφεις κιολας θα κανεις επιβλεψη η τιποτα τετοιο? Απο αυτα θα εξαρτηθει ο μισθος.1000-1100 Επισης θελω να σου εφιστησω την προσοχη.Καθως δεν εχεις εμπειρια,εαν υπογραφεις και εισαι υπευθυνος για κατι να ξερεις οτι μπορει πολυ ευκολα και απο μια στιγμη στην αλλη να βρεθεις στα δικαστηρια κατηγορουμενος μεχρι και για φονο εξ αμελειας.Στο λεω γιατι τωρα ενας φιλος μου μηχανολογος τει ειναι στα δικαστηρια για αυτο το λογο.Και εαν εχεις λεφτα για δικηγορους ενταξει.αν δεν εχεις βραστα...παιρνουνε για υπευθυνους καποιους χωρις εμπειρια και τους βαζουν να υπογραφουν επιβλεψη για να γλιτωνουν λεφτα και να πληρωνουν οι αλλοι τα σπασμενα στο τελος.Προσεχε.Και εαν σου πουν για τεχνικος ασφαλειας προσεχε διπλα εσυ θα την πληρωνεις την νυφη και θα εισαι ο αυτοφορακιας
    1 point
  25. Όταν γράφτηκε ο νόμος και δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (πριν την δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος αυτού),στο ΦΕΚ μπήκαν δύο Παραρτήματα.Το Παράρτημα Α είναι θεωρητικά το έντυπο υπολογισμού του προστίμου (δικαιολογητικό ια).Στο ηλεκτρονικό σύστημα δεν υπάρχει πεδίο "υποδοχής" τέτοιου αρχείου,γιατί ο υπολογισμός του ενιαίου ειδικού προστίμου είναι τα Φύλλα Καταγραφής της ίδιας της δήλωσης σου.
    1 point
  26. @Σλάρτιμπαρτφαστ η διαμερισμάτωση είναι η αύξηση του εμβαδού της μιας ιδιοκτησίας του ορόφου εις βάρος της άλλης. Επομένως έχεις μία τέτοια παράβαση στον όροφο των δύο διαμερισμάτων.
    1 point
  27. @gktpgeue Αφού είναι πιστωτική, το πρόστιμο εκπρόθεσμης είναι 100€. Λογικά θα φανεί στην προσωποποιημένη πληροφόρηση.
    1 point
  28. όταν έγραφα την ανάρτηση, είχα κατά νου αυτόν που, αν ζούσε στην Ελλαδάρα, θα σκάλιζε ακόμη ρολόγια... και φυσικά αναφερόμουν στις εξαιρέσεις, γιαυτό και η αναφορά σε "λουλούδια στην έρημο" άλλωστε, όπως καλά γνωρίζουμε, το ράσο δεν κάνει τον παπά...
    1 point
  29. Συνάδελφε, ο νόμος στον οποίο αναφερόμαστε είναι το ΠΔ 99/2018.
    1 point
  30. Συνάδελφε, φυσικά και δεν είναι καλές τέχνες. Προσωπικώς διαφωνώ ριζικά με αυτή την άποψη. Σου απάντησα για τη νομοθεσία. Αναφέρει ότι υπάρχουν απλές αρχιτεκτονικές εργασίες αλλά δεν διευκρινίζει ποιες είναι αυτές.
    1 point
  31. Η αλλαγή διαρρυθμίσεων είτε γίνει στο ισόγειο διωρόφου είτε στο ισόγειο τριωρόφου, τι διαφορά έχει; Ο νόμος δίνει την δυνατότητα υπογραφής για ανέγερση κτιρίου ύψους 2 ορόφων (σωστά ή όχι είναι άλλο ζήτημα) και κάνει λόγο για απλές αρχιτεκτονικές εργασίες χωρίς να διευκρινίζει ποιες είναι αυτές. Προφανώς οι διαρρυθμίσεις και η (μικρής έκτασης) επέκταση του ισογείου είναι πιο απλές εργασίες από την ανέγερση διωρόφου.
    1 point
  32. Συνάδελφε, με τον όρο "αρχιτεκτονικά" ή "αρχιτεκτονική μελέτη" ενός κτιρίου εννοούμε τη μελέτη για την ανέγερσή του και όχι την αλλαγή διαρρυθμίσεων ή την επέκταση ισογείου. Αυτά μπορεί να τα υπογράψει και ας είναι το κτίριο τριώροφο. Οπότε στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχει κάτι το μεμπτό.
    1 point
  33. @cendroid Οι διατάξεις για τα δικαιώματα υπογραφής αρχιτεκτονικών από τοπογράφους είναι αυτές που παρέθεσες στην πρώτη σου δημοσίευση. Δεν προκύπτει δυνατότητα υπογραφής για κτίριο με τρεις υπέργειους ορόφους. Θα έβρισκα τα σχέδια των μελετών γιατί εκεί μπορεί να υπάρχει υπογραφή πολιτικού ή αρχιτέκτονα μαζί με του τοπογράφου. Ο μόνος μηχανικός που αναφέρεται στο έντυπο της άδειας είναι ο τοπογράφος; Μου φαίνεται σχεδόν αδύνατον να έχει εκδοθεί άδεια και η ΥΔΟΜ να παρέβλεψε ποιος υπέγραψε τις μελέτες.
    1 point
  34. Δεν νομίζω πως έχεις δίκιο. Εκτός κι αν το σκεπτικό σου έχει ως βάση τον περιορισμό του αντικειμένου εργασίας στην καθαρά γνωσιακή (βάσει σπουδών) υποδομή. Η Αρχιτεκτονική (υπό τη στενή έννοια του σχεδίου, και σε αντίθεση με άλλες ειδικότητες) είναι περισσότερο τέχνη, και λιγότερο επιστήμη. Είναι, περισσότερο ορθή αντίληψη του χώρου και των ανθρώπινων αναγκών, παρά εφαρμογή κανονισμών και διατάξεων. Και απαιτεί υψηλό επίπεδο αισθητικής, ώστε να μην παραχθούν εκτρώματα. Συνεπώς, δεν θεωρώ ότι υπάρχει ασυμβατότητα μεταξύ των δύο. Ας μην εμποδίσουμε κάποια λουλούδια να ανθίσουν, έστω κι αν είναι στην έρημο... εδιτ για να μη νομίζεις, ότι ισχύει μόνο για τους τοπογράφους "...αν οι τοίχοι περιέχουν μέσα τούβλα ή μπισκότα...", σε πληροφορώ ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αποφοίτων των "πιο ειδικών" σχολών, δεν έχει επισκεφθεί εργοτάξιο, και δεν γνωρίζει βασικά πράγματα της πράξης.
    1 point
  35. Εχω πιστοποιηθεί και δουλεύω με Revit για 12 χρόνια.... Η άποψή μου είναι εντελώς διαφορετική. Υπήρξα ιδιαίτερα ενεργό μέλος σε όλα σχεδόν τα γνωστά φόρουμ και αυτό που έχω αποκομίσει είναι ότι η μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών πιστεύει ότι η εξέλιξη ήταν ελάχιστη, ελεγχόμενη και με μηδενικό ενδιαφέρον στα αιτήματα των χρηστών. Οσο για τα families τα περισσότερα αντικείμενα είναι ενοχλητικά άσχημα.. και δυστυχώς η εγωιστική συμπεριφορά της Autodesk με την εμμονή της στις ελάχιστες δυνατότητες import/export δίνει τελικά ένα πρωτόγονο αποτέλεσμα. Η δυνατότητα generic modeling (π.χ. boolean operations, mesh subdivision κλπ) είναι άγνωστες λέξεις... Εντάξει, αυτό το καταλαβαίνω... ο προσανατολισμός είναι parametric modeler άρα είναι δύσκολο... Αλλά ακόμη και στα δομικά στοιχεία να μείνουμε το 3d είναι ιδιαίτερα φτωχό και λάθος. Για παράδειγμα η στέγη είναι απαράδεκτη, όχι μόνο στους κορφιάδες αλλά και στη περίμετρο... Ξέρουμε όλοι ότι το κεραμίδι δεν είναι μηδενικού πάχους... δεν θα έπρεπε να έχει ένα πάχος; Κάγκελα και σκάλες έχουν σημαντικά προβλήματα επίσης... Για να μη πω ότι αν έχεις κάποιο πρόβλημα θα πρέπει να αρχίσεις να σκέφτεσαι ΕΝΤΕΛΩΣ εκτός ΒΙΜ λογικής... Επειδή αναφέρεις τον φωτορεαλισμό, ΕΚΕΙ ειδικά είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ... δεν έχω δουλέψει με το 2021 αν και είδα πράγματα... αλλά σκέψου να παρουσιάσεις εσωτερικό φωτορεαλιστικό με έπιπλα από families του REVIT... Αποκλείεται να γίνει δεκτό από πελάτη... εκτός αν είναι φανατικός τoυ Minecraft... ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ επίσης να έχεις μηδενική επιλογή για δέντρα, αυτοκίνητα κλπ ... εκτός από αυτά τα RPC που ανήκουν στη προηγούμενη δεκαετία... Αλλες άγνωστες λέξεις επίσης είναι UV mapping, Displacement, Normal mapping και όλα αυτά που θέλει ένας ελάχιστα αξιοπρεπής renderer. Αυτά στην ουσία δεν θα μπορέσουν ποτέ να μπούνε στο Revit λόγω δομής του αλλά τελικά μήπως να έβγαζαν και μια έκδοση χωρίς φωτορεαλισμό μπάς και αγοράσουμε πιο φτηνά και αξίζει το πρόγραμμα τα λεφτά που δίνουμε; Οσο για την αναφορά σου στο Vray το θεωρώ υπερβολή... Οποιον renderer και να βάλεις, αν το μοντέλο δεν έχει λεπτομέρεια και αν δεν έχεις μεγάλη βιβλιοθηκη αντικειμένων δεν υπάρχει περίπτωση να δείξει η εικόνα... ΑΝ βέβαια θες να κάνεις φωτορεαλισμό (photorealism) και όχι απόδοση υφής (rendering) Θεωρώ ότι το Revit σε σχέση με τα αντίστοιχα είναι το καλύτερο... αλλά ΟΧΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΤΙΜΗ!!! Ακριβώς επειδή είναι απαγορευτικά ακριβό, θα πρέπει και να το κρίνουμε αυστηρά... Αλλιώς για τη μεζονετούλα και την απλή πολυκατοικία ΕΙΔΙΚΑ όταν εσύ σχεδιάζεις και εσύ αποφασίζεις είναι μια χαρά! Αν δοκιμάσεις - αυτό που έκανα εγώ τόσα χρόνια - να σχεδιάσεις για άλλους, δηλαδή άλλος να αποφασίζει για σκάλες, κάγκελα, κουφώματα, υλικά κλπ θα παίρνεις τη μία απογοήτευση μετά την άλλη. Τέλος, για να ξέρεις την ιστορία αυτού που σου μιλάει, είχα αγοράσει τη Autodesk Suite δηλαδή Revit - Autocad -3ds MAX... και έχω επιπλέον αγοράσει και δουλέψει για καιρό με Maxwell Render σε δίκτυο με 3 υπολογιστές... και Octane Render GPU renderer. Επίσης έχω δουλέψει με Cinema4D ενώ με κέρδισε το Blender από το οποίο και η εικόνα (resized) η οποία έγινε σε 2.5 λεπτά σε ανάλυση 2000Χ3000 Να συμπληρώσω επίσης για την αναφορά στο AutoCAD... ότι υπάρχουν αξιοπρεπέστατα Autocad clones βασισμένα στο IntelliCAD που απορώ γιατί κάποιος να ασχοληθεί... στο 1/5 του κόστους και λίγα λέω. Επίσης άριστες βιβλιοθήκες δωρεάν ή μη, πρόσθετα για αυτοματοποιημένη διαδικασία τομών - όψεων... Ετσι για να βλέπουν και οι νεότεροι συνάδελφοι και με ΚΑΜΙΑ διάθεση διαφήμισης (άλλωστε είναι διαφορετικές εταιρίες) δείτε το IntelliCAD, ProgeCAD, ACTCAD. αλλά και κάποια πιο ακριβά όπως GStarCAD kai BricsCAD Με την ευκαιρία στο BRICSCAD δείτε το BIM που είναι εντελώς σε περιβάλλον DWG... γιατί να μένουμε κολλημένοι; Σε όλα τα παραπάνω υπάρχει και perpetual licence! Οσο για τα ΒIM προγράμματα θα έβλεπα τα VectorWorks, SPIRIT, Renga Architecture, Edificius... προφανώς δεν είναι Revit αλλά νομίζω ότι και το κόστος είναι φανερά μικρότερο και υπάρχουν perpetual licence!
    1 point
  36. Βλέπω ότι δυστυχώς είμαστε λίγοι ακόμα. Χρησιμοποιώ το Revit περίπου 5 χρόνια, και οφείλω να ομολογήσω ότι η έκδοση του 2021 έχει εξελιχθεί αρκετά σε σχέση με παλαιότερες εκδόσεις. Ουσιαστικά για τους αρχιτέκτονες βοηθάει στην εξοικονόμηση χρόνου κατά δημιουργική διαδικασία για το αρχιτεκτονικό, γρήγορο 3d (ειδικά τώρα που υπάρχουν πολλά site με καλά families όπως το bimobject), και αξιοπρεπέστατα φωτορεαλιστικά, που με λίγο πείραγμα στο photoshop γίνονται αστέρια. Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα μπορεί κάποιος να βάλει και vray. Επίσης είναι πολύ χρήσιμες οι λίστες που μπορείς να βγάλεις, για ποσότητες υλικών και προϋπολογισμούς. Το κακό είναι ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι (κυρίως πολιτικοί και μηχανολόγοι) ασχολούνται σχεδόν αποκλειστικά με Autocad, και αναγκαστικά κάνω export και ολοκληρώνω τη δουλειά εκεί. Αυτό που έχω παρατηρήσει με αρκετούς συναδέλφους που δοκίμασαν να μπουν στον κόσμο των BIM, τους φάνηκε βουνό η διαδικασία εκμάθησης και τελικά κατέληγαν να συνεχίσουν δουλεύουν σε autocad και sketchup. Πλέον υπάρχουν πάρα πολλά tutorial και προτείνω να παρακολουθήσετε τον Balkan Architect στο youtube.
    1 point
  37. Συμβόλαιο γίνεται. Τα δικαιολογητικά είναι ευθύνη του μηχανικού, δεν επηρεάζεται η δυνατότητα μεταβίβασης. Ναι, θα έχει ευθύνη ο μηχανικός αν δεν εκπονηθεί η μελέτη.
    1 point
  38. Τα προγράμματα στατικής ανάλυσης που συνήθως χρησιμοποιούνται, προσομοιώνουν τη λειτουργία των τοίχων με στοιχεία μεγάλης δυσκαμψίας. Στην πραγματικότητα, η επίδραση στη συμπεριφορά του φορέα εξαρτάται και από την σύνδεση (σφήνωμα) των τοίχων με τις κολόνες και τα δοκάρια. Κάτι που, τις περισσότερες φορές, δεν λαμβάνεται υπόψιν στην επίλυση.
    1 point
  39. Αίθουσα για 50 θεατές μάλλον θα έχει ήδη χρήση συνάθροισης κοινού. Εσύ θα δεις αν σου κάνει ο χώρος. Από κει και πέρα θα πρέπει να το δει μηχανικός πριν προχωρήσεις σε μίσθωση.
    1 point
  40. @Χριστίνα Χριστοφή Αν ο χώρος που θα βρεις έχει χρήση συνάθροισης κοινού, δεν χρειάζεται τίποτα. Αν δεν έχει, πρέπει να γίνει αλλαγή χρήσης.
    1 point
  41. Άρθρο 8 (μηχανοκίνητα οχήματα) (1) Οι διαστάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων είναι αποφασιστικές για τον προσδιορισμό των στοιχείων οδού σε ευθείες και καμπύλες, του πλάτους των λωρίδων κίνησης οχημάτων, του στρογγυλεύματος διακοπών σε ισόπεδες οδούς, λωρίδων στροφής σε οδικούς κόμβους και περιοχών για κατεύθυνση της κυκλοφοριακής ροής. (2) Οι εφαρμοζόμενες διαστάσεις σχεδιασμού σχετικών τυποποιημένων οχημάτων για δημόσιες οδούς φαίνονται στον παρακάτω πίνακα: Σχετικά τυποποιημένα οχήματα Διαστάσεις οχήματος [m] Ακτίνα εξωτερικής καμπύλης [m] μήκος πλάτος ύψος Ιδιωτικό όχημα 4,70 1,75 1,50 5,80 Μικρό ιδιωτικό όχημα 3,80 1,60 1,40 5,30 Μεγάλο ιδιωτικό όχημα 5,15 1,90 1,60 6,00 Όχημα μεταφοράς προσώπων 4,70 2,10 1,70 5,80 Πολλαπλής χρήσης ιδιωτικό όχημα επιχείρησης κοινής ωφέλειας 5,00 2,10 2,30 6,20 Φορτηγό όχημα Μικρό φορτηγό όχημα 6,00 2,10 2,302 6,20 Διαξονικό Τριαξονικό 8,50 10,00 2,503 2,503 3,002 3,002 9,60 9,80 Φορτηγό όχημα με ρυμουλκούμενο Ρυμουλκούμενο, ελκυστήρας 16,00 16,50 2,503 2,503 4,00 4,00 12,50 12,00 Απορριμματοφόρο Διαξονικό 7,70 2,50 3,302 Τριαξονικό 10,50 2,50 3,302 Πυροσβεστική αντλία 6,80 2,50 2,802 9,25 Πυροσβεστική αντλία με σκάλα 12,0 2,50 3,50 10,50 Λεωφορείο I 11,00 2,503 2,95 10,25 Λεωφορείο II 11,50 2,503 2,95 11,00 Υπεραστικό λεωφορείο 12,00 2,503 3,10/3,454 11,40 Αρθρωτό λεωφορείο 18,00 2,503 2,95 12,00 Ελκυστήρας με ρυμουλκούμενο 9,20 1,80 3,50 4,50 1 Με οδηγό ή/και επιβάτη 2,0 m, 2 Ύψος θαλάμου οδηγού, 3 Με εξωτερικό καθρέφτη 2,95 m 4 Διώροφο λεωφορείο (3) Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος για μηχανοκίνητο όχημα ή συνδυασμό οχημάτων είναι 40 τόνοι. Το φορτίο του οχήματος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το επιτρεπόμενο φορτίο των 10 τόνων ανά μονό άξονα των 16 τόνων, ανά διπλό άξονα και των 24 τόνων ανά τριπλό άξονα.
    1 point
  42. Version V1.2

    1.637 downloads

    Απλό .xls στο οποίο έχει περαστεί ο τύπος του Κτηματολογίου με την: Απόφαση Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (Ο.Κ.Χ.Ε.) 461/03/21-7-2008 (ΦΕΚ 1510 Β'/31.7.2008) Καθορισμός του τρόπου υπολογισμού της "αποδεκτής αποκλίσεως" εμβαδού κατά το άρθρο 13α του ν. 2664/ 1998 Α= [(√Ε + 2Uo)² − Ε] x Π/Πτ και ειδικότερα: α) Υπολογίζεται η πλευρά τετραγώνου σχήματος εμ− βαδού ίσου με το εμβαδόν (Ε) του γεωτεμαχίου του οποίου ζητείται η ανοχή, όπως αυτό έχει καταχωρηθεί στην κτηματολογική βάση. Το τετράγωνο αυτό που ορί− ζεται «ανηγμένο τετράγωνο» έχει πλευρά √Ε. β) Το τετράγωνο αυτό προσαυξάνεται με επιμήκυνση των πλευρών του κατά μέγεθος Uo, όπως αυτό ορίζεται στο Κεφάλαιο 7, παράγραφος 3.6. των «Τεχνικών Προ− διαγραφών Μελετών Κτηματογράφησης για την δημι− ουργία Εθνικού Κτηματολογίου», οι οποίες εγκρίθηκαν με την υπ’ αριθμ. 425/09.01/17.7.2007 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. (ΦΕΚ τ. Β΄, 1275/24.7.2007, όπως αναδημοσι− εύτηκε στο ΦΕΚ τ. Β΄, 1443/9.8.2007) και αναθεωρήθηκαν με την υπ΄αρ. 460/03/12.6.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. (ΦΕΚ τ. Β΄, 1156/24.6.2008).Το νέο αυτό τετρά− γωνο ορίζεται ως «διευρυμένο ανηγμένο τετράγωνο» Ειδικότερα για τις αστικές περιοχές (κλίμακα σύντα− ξης 1:1000) Uo = 0.50 μ. και για τις αγροτικές περιοχές (κλίμακα σύνταξης 1:5000) Uo = 2.00 μ. Το εμβαδόν του νέου τετραγώνου που προκύπτει είναι Ετ = (√Ε + 2Uo)² . Η τιμή της «αποδεκτής απόκλισης» Α του εμβαδού του γεωτεμαχίου υπολογίζεται με την διαφορά Ετ μείον Ε επί τον λόγο Π/Πτ, όπου Π είναι η περίμετρος του γεω− τεμαχίου σύμφωνα το διάγραμμα της κτηματολογικής βάσης και Πτ η περίμετρος του «ανηγμένου τετραγώ− νου» δηλαδή Πτ= 4√Ε.
    1 point
  43. Κάνενας ιδιαίτερος λόγος... απλά εγώ δουλευω με το '10... Έκανα ένα save as σε έκδοση 2000 στο παρακάτω link: https://drive.google.com/open?id=198ic3WXEFtC2Qb4pSZM4h_L1jKBDKM-F
    1 point
  44. Όχι της πλάκας. Της οροφής του υπογείου. Μπορεί να είναι η πλάκα, μπορεί το φελιζόλ, μπορεί η ψευδοροφή.
    1 point
  45. Καλημέρα, γενικά να κοιτάς κάθε φορά τον χωροταξικό γιατί έχει τόσα μέσα που δεν γίνεται να τα θυμάσαι όλα. Δες το Παράρτημα 2 με τις ελάχιστες αποστάσεις από τις ασύμβατες χρήσεις. Λέει ξεκάθαρα στις αποστάσεις και για Ζώνη Α και για λοιπούς τόπους (ιστορικούς και πολιτιστικούς) ότι η απόσταση πρέπει να είναι 7D και τουλάχιστον 500μ. Οπότε αφού το 7D > 500m, προφανώς υπερισχύει αυτό. Δυστυχώς, έχει δίκιο ο αρχαιολόγος. Το 500 είχε μπει τότε (2008) για να καλύπτει και κάτι μηχανές τύπου V-52 κτλ που δεν υπάρχουν πια. Εκτός κι αν δεν φαίνεται η μηχανή.
    0 points
  46. Eυχαριστώ πολυ, δεν το γνώριζα αυτό. Βέβαια τώρα που το ξανακοιτάω ούτε υποστήλωμα αναφοράς βλέπω, θα ρωτήσω μήπως μου διαφέυγει εμένα. Δηλαδή, ενώ υπάρχουν οι μεταξύ τους αποστάσεις με τον κύκλο που αναφέρεις δεν βλέπω κάποιο που συσχετίζεται με το περίγραμμα του οικοπέδου. Ούτε εκεί βλέπω με σαφήνεια κάτι, στο τοπογραφικό καμία πλαγια απόσταση μόνο μετράνε που είναι ο Δ με μια γραμμή που δεν είναι παράλλη με το κτίσμα. Και παρομοίως κάποιες αποστάσεις στο ΔΚ υπάρχουν αλλα επεδή δεν είναι το κτίσμα παράλληλο στο οικόπεδο, δεν υπάρχει σε κάθε γωνία μια μέτρηση ώστε να φανέι με ακρίβεια που είναι το περίγραμμα σε σχέση με το οικόπεδο.
    0 points
  47. 500μ είναι η ελάχιστη απόσταση. Δες και το χωροταξικό.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.