Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      8.377


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. Ψυχίατρος

    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      59


  4. Γερόλυκος

    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      53


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/04/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Ομόφωνη γνωμοδότηση Τεχνικού Συμβουλίου Δασών για τις εκτάσεις με φρύγανα και ασπάλαθους https://ypen.gov.gr/omofoni-gnomodotisi-technikou-symvouliou-dason-gia-tis-ektaseis-me-frygana-kai-aspalathous/ απόσπασμα Βάσει της ομόφωνης γνωμοδότησης που εκδόθηκε σήμερα, οι εκτάσεις α] που στο παρελθόν [???] β ήταν αγροτικού χαρακτήρα και γ] λόγω της εγκατάλειψης αναπτύχθηκε ασπάλαθος και φρυγανώδης βλάστηση δεν χαρακτηρίζονται δασικές. Επιπλέον, οι εκτάσεις α] που χρησιμοποιήθηκαν για βοσκή και β] καλύπτονται διαχρονικά γ] μόνο από φρυγανική βλάστηση και ασπάλαθο δεν χαρακτηρίζονται πλέον δασικές αλλά χορτολιβαδικές.
    2 points
  2. @bomber Με την αιτιολογία ότι δεν προξενείται υπέρβαση δόμησης ή κάλυψης από τα στέγαστρα και την αλλαγή θέσης του κτίσματος. Βεβαίως, οι αυθαιρεσίες παραμένουν και πρέπει να τακτοποιηθούν παρ' όλο που μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση και να γίνει η μεταβίβαση. Η νομοθετική διάταξη είναι η παράγραφος 2 του άρθρου 83 του Ν 4495/17.
    2 points
  3. @bomber Οι αυθαιρεσίες που περιγράφεις δεν εμποδίζουν την έκδοση βεβαίωσης. Εννοείται ότι θα ενημερωθεί ο ιδιοκτήτης. Στην τεχνική έκθεση της δήλωσης για τη βεβαίωση, μπορεί να γίνει αναφορά στα στέγαστρα των εξωστών.
    2 points
  4. Καλησπέρα, Είχα παρόμοιο πρόβλημα αλλά με δίκτυο 5 fan coil και 2 σώματα. Η κατάσταση βελτιώθηκε δραματικά με εγκατάσταση δοχείου αδρανείας 80 λίτρα. Βέβαια ακόμα κάνει start stop σε μεγαλύτερες εξ. θερμοκρασίες αλλό πολύ λιγότερα. Ίσως να ήθελα και μεγαλύτερο δοχείο. Σύμφωνα και με τεχνικά σεμινάρια της LG όλο το μυστικό είναι να κρατάς το ΔΤ=5 για θερμοκασίες μέχρι 50 βαθμούς, όσο είναι εκεί θα παίζει inverter. Όσο μεγαλώνει το ΔΤ και η θερμοκρασία προσαγωγής πλησιάζει την επιθυμτή κάνει ένα μπαπ στα μαξ και σβήνει.
    1 point
  5. εχεις σκεφθει τι θα κανουν οι γειτονες οταν θα δουν αυτα τα ...οχυρωματικα εργα? δες και εδω
    1 point
  6. Η διαφορά έγκειται στον σεισμό σχεδιασμού με τον οποίο θα αναλυθεί το κτίσμα. Στην Β1 ο σεισμός σχεδιασμού είναι αυτός με τον οποίο αναλύουμε τις καινούριες κατασκευές και ο οποίος έχει μια πιθανότητα υπέρβασης 10% στην διάρκεια ζωής (50 έτη) της κατασκευής (άρα αρκετά σπάνιος σεισμός).Στην Β2 ο σεισμός σχεδιασμού είναι περίπου το 60% της προηγουμένως αναφερθείσας σεισμικής έντασης και έχει πιθανότητα υπέρβασης 50%(πιο πιθανός σεισμός) στην διάρκεια ζωής της κατασκευής.Καλου κακού τσεκαρε τα ποσοστά από ΚΑΝΕΠΕ, γιατί έγραψα ότι θυμάμαι από μνήμης 😁
    1 point
  7. Ενδεικτικά .... ΣτΕ 1765/2017 [Ανάκληση οικοδομικής άδειας για λόγο δημοσίου συμφέροντος] Περίληψη -Σύμφωνα με τον θεμελιώδη πολεοδομικό κανόνα της δομήσεως μόνο ακινήτων που έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο, προκειμένου να χορηγηθεί οικοδομική άδεια η πολεοδομική αρχή οφείλει να διαπιστώσει προεχόντως αν το ακίνητο έχει πρόσωπο σε χώρο ο οποίος έχει τεθεί σε κοινή χρήση με οποιονδήποτε νόμιμο τρόπο. Ειδικότερα ως οδός, επί της οποίας πρέπει να έχει πρόσωπο το οικόπεδο, για να είναι οικοδομήσιμο, αλλά και για την εφαρμογή εν γένει του σχεδίου πόλεως, νοείται όχι η προβλεπόμενη απλώς από το σχέδιο πόλεως, αλλά εκείνη, η οποία έχει καταστεί πράγματι κοινόχρηστη, είτε με τη συντέλεση της σχετικής ρυμοτομικής απαλλοτριώσεως, είτε δια παραιτήσεως από το δικαίωμά της αποζημιώσεως και της παραχωρήσεως του ρυμοτομούμενου ακινήτου στην κοινή χρήση ή με άλλον τρόπο προβλεπόμενο από τις δημοσίου δικαίου διατάξεις της πολεοδομικής νομοθεσία........
    1 point
  8. Πριν κάνεις οτιδήποτε άλλο, ειδικά πριν δώσεις Τιμές για άδειες και εργασίες ενημερώσου με μεγάλη προσοχή τι ειδικές διαδικασίες οφείλεις να κάνεις για τον αμίαντο και το κοστολόγιο αφαίρεσης και μεταφοράς σε ειδικούς χώρους για αυτό. Επικουρικά μόνο πιστοποιημένα συνεργεία (με στολές ΝΑΣΑ πχ) έχουν δυνατότητα και δικαίωμα να το κάνουν..... Αυτά για τα επίσημα και βάση του Νόμου. Για βραδινές καταδρομικές υπηρεσίες προφανώς δεν σε αφορούν και σίγουρα δεν βάζεις την υπογραφή σου. Υ.Δ. πρόσεξα που γράφεις ότι βρίσκεται και σε παραδοσιακό οικισμό άρα έχεις και πρόσθετες υποχρεώσεις σε εγκρίσεις απο υπηρεσίες (πχ Πολιτισμού ή ΣΑ) .... οπότε σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να αποκρύψει την ύπαρξη του αμιάντου ο Αρχιτέκτονας Μηχανικός που θα υπογράψει τα σχέδια.
    1 point
  9. Προφανώς δουλεύεις σε διαφορετικά επίπεδα. Συνήθως όταν κάνεις copy Paste από άλλα σχέδια σου συμβαίνει αυτό. Αν ξεκινήσεις ένα από κενή σχεδίαση εκτιμώ δεν έχεις θέμα.
    1 point
  10. Τον χάρτη με τις 81 ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ για την διευκόλυνση των φορολογουμένων και των επιχειρήσεων έδωσε στη δημοσιότητα ο διοικητής της Γιώργος Πιτσιλής. Αναλυτικότερα οι ψηφιακές δράσεις της ΑΑΔΕ είναι οι ακόλουθες: 1.Υπηρεσίες για πολίτες και επιχειρήσεις Α. Φορολογικό Μητρώο 1. ΕΚΔΟΣΗ και ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΥ μέσω ταυτοποίησης αριθμού κινητού τηλεφώνου. Αφορά φυσικά πρόσωπα και παρέχεται χωρίς αυτοπρόσωπη παρουσία, μέσω διαλειτουργικότητας με τα πιστωτικά ιδρύματα και τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας για την ταυτοποίηση του ενδιαφερομένου. 2. ΕΚΔΟΣΗ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΥ μέσω βιντεοκλήσης (myAADElive). Αφορά φυσικά πρόσωπα, με ταυτοποίησή τους μέσω τηλεδιάσκεψης με εκπρόσωπο της ΑΑΔΕ. 3. ΑΛΛΑΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ. Δυνατότητα στα φυσικά πρόσωπα να προβαίνουν με ηλεκτρονική αίτηση σε αλλαγή της Διεύθυνσης Κατοικίας τους. Εν συνεχεία η ΔΟΥ, χωρίς παρουσία του ενδιαφερόμενου, επεξεργάζεται την αίτηση και εγκρίνει ή απορρίπτει (αναγράφοντας την αιτιολογία απόρριψης) το αίτημα του φορολογούμενου. 4. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΑΜΩΝ και ΔΙΑΖΥΓΙΩΝ. Άμεσα και εύκολα γίνεται πλέον κεντρικά και αυτόματα, χωρίς αυτοπρόσωπη παρουσία στη ΔΟΥ, η ενημέρωση γάμων και διαζυγίων. 5. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΖΩΗΣ. Άμεσα ενημερώνεται το Φορολογικό Μητρώο και δεν απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία των συγγενών στη ΔΟΥ. 6. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ. Σε καθημερινή βάση γίνεται πλέον κεντρικά και αυτόματα, μέσω διαλειτουργικότητας με την Ελληνική Αστυνομία, η ενημέρωση των ΑΔΤ που αντικαθίστανται ή απενεργοποιούνται (κλοπές, απώλειες). 7. ΙΒΑΝ για επιστροφές, πιστώσεις. Φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις μπορούν να δηλώσουν τον λογαριασμό τους, σε μορφή ΙΒΑΝ ώστε σε περίπτωση που προκύπτει επιστροφή φόρου να πραγματοποιείται άμεσα η πίστωση στο λογαριασμό του δικαιούχου. Οι ΙΒΑΝ διασταυρώνονται σε πραγματικό χρόνο με τα Ιδρύματα Πληρωμών ώστε επιβεβαιώνεται ο δικαιούχος/ συνδικαιούχοι. Μέχρι στιγμής, πάνω από 3,77 εκατομμύρια IBAN έχουν δηλωθεί στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του myTAXISnet. 8. ΜΗΤΡΩΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ, ΜΙΚΡΩΝ ΣΚΑΦΩΝ για την καταχώριση στοιχείων ιδιωτικών και επαγγελματικών πλοίων αναψυχής Β. Πληρωμές, Επιστροφές Φόρων, Ρυθμίσεις 9. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ. Φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις μπορούν οποιαδήποτε στιγμή να παρακολουθούν τις ανοιχτές βεβαιωμένες οφειλές τους (ρυθμισμένες και μη) καθώς και το ιστορικό των πληρωμών τους μέσω Ιδρυμάτων Πληρωμών. 10. ΠΛΗΡΩΜΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΜΕ ΚΑΡΤΑ ΜΕΣΩ myTAXISnet. Δυνατότητα πληρωμής όλων των βεβαιωμένων και ρυθμισμένων οφειλών με κάρτα πληρωμών μέσω του myTAXISnet, με άμεση ενημέρωση των οφειλών. 11. ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΥΠΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ν. 4152/2013. Φυσικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση οφειλών του ν. 4152/2013 (24 ή 48 δόσεις). 12. ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Φ.Π.Α. από άλλες χώρες της Ε.Ε. 13. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΚΡΕΜΩΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΩΝ στην εφαρμογή myTAXISnet Γ. Δηλωτικές Υποχρεώσεις Εισόδημα 14. ΔΗΛΩΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ. Μέσω της εφαρμογής Εισοδήματος του TAXISnet, φυσικά πρόσωπα μπορούν να υποβάλλουν την αρχική δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1), τα συνυποβαλλόμενα έντυπα Ε2 και Ε3 καθώς και τροποποιητικές δηλώσεις από το φορολογικό έτος 2015 και μετά. 15. ΔΗΛΩΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ. Τα Νομικά Πρόσωπα μπορούν να υποβάλλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος μέσω της αντίστοιχης εφαρμογής. 16. ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΒΛΗΤΕΩΝ ΦΟΡΩΝ. Επιχειρήσεις, Φυσικά και Νομικά Πρόσωπα μπορούν να υποβάλλουν δηλώσεις παρακρατουμένων φόρων μέσω της αντίστοιχης εφαρμογής. Συγκεκριμένα: – Μισθωτή Εργασία και Συντάξεις – Επιχειρηματική Δραστηριότητα (παρακράτηση & προκαταβολή) – Μερίσματα, Τόκοι και Δικαιώματα – Εισόδημα από αμοιβές πληρωμάτων εμπορικού ναυτικού – Φόρος αμοιβών αρχιτεκτόνων – μηχανικών – Φόρος Εισοδήματος εργοληπτών κατασκευής κάθε είδους τεχνικών έργων και ενοικιαστών δημόσιων, δημοτικών, κοινοτικών ή λιμενικών προσόδων – Δήλωση από φορείς Γενικής Κυβέρνησης κατά την προμήθεια κάθε είδους αγαθών ή παροχής υπηρεσιών – Προσωρινή δήλωση απόδοσης φόρου και τελών χαρτοσήμου (προσωρινή ΦΜΥ) (ν. 2238/1994) – Οριστική ΦΜΥ (Ε7) για τα έτη 2006 έως 2014 – Β΄ Αντίτυπο βεβαιώσεων αποδοχών – Οριστική δήλωση αμοιβών από ελευθέρια επαγγέλματα (Ε20) οικονομικού Έτους 2014 – Οριστική δήλωση εισοδημάτων από εμπορικές επιχειρήσεις (Ε21) οικ. Έτους 2014. 17. ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ, ΑΜΟΙΒΩΝ και ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ. Από την υπηρεσία αυτή, οι επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλλουν κατάσταση βεβαιώσεων αποδοχών ή συντάξεων, αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα και εισοδημάτων από μερίσματα, τόκους και δικαιώματα. 18. ΧΩΡΙΣΤΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΖΥΓΩΝ και μελών συμφώνου συμβίωσης. Από την υπηρεσία αυτή, οι έγγαμοι φορολογούμενοι, μπορούν να γνωστοποιήσουν την επιλογή τους για υποβολή χωριστής δήλωσης συζύγων Φορολογίας Εισοδήματος φορολογικού έτους 2020 μέχρι και την 28η Φεβρουαρίου 2021. Μετά την προθεσμία αυτή δεν είναι δυνατή η ανάκληση της επιλογής υποβολής χωριστής δήλωσης. Οχήματα 19. ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (myCAR). Ο ιδιοκτήτης μπορεί να δει την κατάσταση των οχημάτων ιδιοκτησίας του, να θέσει το όχημα σε ακινησία ή κυκλοφορία με ψηφιακή αίτηση και χωρίς κατάθεση πινακίδων στη ΔΟΥ και να λάβει την ειδοποίηση πληρωμής Τελών Κυκλοφορίας για τα οχήματά του. Περιουσία 20. ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ (myProperty): Μέσα από την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, μπορούν να υποβάλλονται ψηφιακά οι περισσότερες περιπτώσεις δήλωσης Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων. 21. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟΥ (Ε9). Μέσα από το ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Περιουσιολογίου, τα Φυσικά Πρόσωπα μπορούν να υποβάλλουν αρχικές και τροποποιητικές δηλώσεις Ε9 για τα έτη 2010 και μετά. Παρέχεται η δυνατότητα εκτύπωσης ατομικού εκκαθαριστικού σημειώματος ΦΑΠ για τα έτη 2010 έως 2013 και πράξη Διοικητικού προσδιορισμού φόρου ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2014 και μετά, εφόσον έχουν εκδοθεί. Τα Νομικά Πρόσωπα μπορούν να υποβάλλουν αρχικές και τροποποιητικές δηλώσεις Ε9 για τα έτη 2011 και μετά. 22. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ. Από αυτήν την εφαρμογή ο πολίτης μπορεί να υποβάλλει/να δει/να αποδεχτεί δηλώσεις πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης για την ακίνητη περιουσία. Με την ολοκλήρωση της υποβολής θα εκτυπώνεται «ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ» 23. ΔΗΛΩΣΗ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ και ΜΗΤΡΩΟ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ. Από την υπηρεσία αυτή οι φορολογούμενοι μπορούν να καταχωρήσουν το εκμισθωμένο ακίνητο στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής καθώς επίσης και να υποβάλουν τη Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής. 24. ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ ΑΚΙΝΗΤΩΝ 15% (ΕΦΑ). ΦΠΑ 25. ΔΗΛΩΣΗ ΦΠΑ VIES. Από την υπηρεσία αυτή, οι επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλλουν: – τις εμπρόθεσμες και εκπρόθεσμες αρχικές ή τροποποιητικές Περιοδικές δηλώσεις Φ.Π.Α. που αφορούν σε φορολογικές περιόδους από 01/01/2011 και εφεξής. – τις εκπρόθεσμες αρχικές ή τροποποιητικές εκκαθαριστικές δηλώσεις Φ.Π.Α. που αφορούν στα έτη Αναφοράς 2010 έως 2013. – τους εμπρόθεσμους και εκπρόθεσμους αρχικούς Πίνακες VIES που αφορούν σε φορολογικές περιόδους από 01/01/2011 και εφεξής καθώς και τους διορθωτικούς Πίνακες από 01/01/2010 και εφεξής. Λοιπές δηλώσεις 26. ΔΗΛΩΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΠΛΟΙΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ. 27. ΔΗΛΩΣΗ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΕΤΗΣΙΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΜΕΝΟΥ ΣΕ ΕΥΡΩ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΟΣ. Υπηρεσία μέσω της οποίας υποβάλλεται από τις επιχειρήσεις δήλωση εισφοράς επί του ετήσιου συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος και εισαγόμενου ποσού. 28. ΥΠΟΒΟΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΠΟΛ 1077/2012 και ΠΟΛ 1033/2014 όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν. Από την υπηρεσία αυτή, οι επιχειρήσεις μπορούν να ανακτήσουν τυχόν υποβληθείσες καταστάσεις στοιχείων Δημόσιων Θεραπευτηρίων και Ταμείων Ασφάλισης και να υποβάλλουν ή να ανακτήσουν τυχόν υποβληθείσες καταστάσεις: – Στοιχείων Ιδιωτικών Θεραπευτηρίων – Στοιχείων Επιχειρήσεων Ιδιωτικής Ασφάλισης – Στοιχείων Εταιρειών Ύδρευσης – Στοιχείων Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων – Δικαιούχων αποζημίωσης από αιτία ατυχήματος που υποβάλλεται από Επιχειρήσεις Ιδιωτικής Ασφάλισης. 29. ΥΠΟΒΟΛΗ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ πελατών προμηθευτών και συναλλαγών – ΜΥΦ. 30. ΤΕΛΗ και ΕΙΔΙΚΟΙ ΦΟΡΟΙ (περιβαλλοντικό τέλος πλαστικής σακούλας, απόδοση φόρου ασφαλίστρων, δήλωση απόδοσης φόρου διαμονής και άλλα). 31. ΕΦΑΡΜΟΓΗ eTEPAI για την επιβολή Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων (ΤΕ.Π.Α.Η.) σε όλα τα εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων ιδιωτικά και επαγγελματικά πλοία αναψυχής και επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, άνω των επτά μέτρων, ανεξάρτητα από τη σημαία τους. Δ. Πιστοποιητικά – Ενημερώσεις 32. ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ από τη ΔΟΥ στη θυρίδα του πολίτη στην εφαρμογή myTAXISnet. 33. ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΔΗΛΩΣΕΩΝ Ε1 και ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΩΝ ΦΟΡΟΥ. Ο φορολογούμενος που έχει πιστοποιηθεί από το TAXISnet, μπορεί να εκτυπώσει τις Δηλώσεις Ε1 και τα Εκκαθαριστικά Σημειώματα Φόρου Εισοδήματος για τα οικονομικά έτη 2003 έως και 2013, την Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου για το οικονομικό έτος 2014 και την Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου για τα φορολογικά έτη από το 2014 και μετά, ανεξάρτητα αν έχουν υποβληθεί στη ΔΟΥ ηλεκτρονικά. 34. ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΠΡΑΞΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΝΦΙΑ, για τα έτη 2014 και μετά. 35. ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΝΦΙΑ. Τα Φυσικά και Νομικά Πρόσωπα, μπορούν να εκδώσουν Πιστοποιητικό ΕΝ.Φ.Ι.Α. (άρθρο 54Α νόμου 4174/2013). 36. ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ 36.1. ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΝΟΜΙΜΗ ΧΡΗΣΗ. Φυσικά Πρόσωπα και Επιχειρήσεις, μπορούν μέσω TAXISnet να εκδώσουν αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας για κάθε νόμιμη χρήση εφόσον δεν έχουν οφειλές ή οι οφειλές τους είναι μη ληξιπρόθεσμες ή έχουν ρύθμιση η οποία είναι ενήμερη. 36.2. ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΠΩΛΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΟΥ εφόσον πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις. 36.3. ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΦΟΡΕΙΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ | ΜΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ εφόσον πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις. 36.4. ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΥ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ. Μπορεί να ελεγχθεί η εγκυρότητα ενός αποδεικτικού ενημερότητας που έχει εκδοθεί από τη ΔΟΥ ή από το TAXISnet. 37. ΔΗΛΩΣΗ ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να δηλώσουν τον μοναδικό λογαριασμό, με τη μορφή ΙΒΑΝ, στον οποίο οι καταθέσεις είναι ακατάσχετες μέχρι του ποσού των 1.250 ευρώ. 38. ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ λόγω ένταξης στη ρύθμιση των ν.4611&4621/2019 (ρύθμιση 120 δόσεων). 39. ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, αναγκαίο για τις μεταβιβάσεις οχημάτων. 40. ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ μέσω της εφαρμογής myTAXISnet Ε. Οικονομική στήριξη πολιτών και επιχειρήσεων 41. ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ myBusinessSupport. Δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει κάθε είδους ενισχύσεις των επιχειρήσεων λόγω της πανδημίας του COVID-19, όπως: 41.1. ΑΙΤΗΣΗ για ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ (1 έως 5) 41.2. ΑΙΤΗΣΗ για ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ (1 έως 6) 41.3. ΑΙΤΗΣΗ για ΚΟΜΙΣΤΕΣ ΑΞΙΟΓΡΑΦΩΝ. Μέσω της εφαρμογής αυτής έχουν τη δυνατότητα οι κομιστές αξιογράφων των οποίων οι προθεσμίες λήξης, εμφάνισης και πληρωμής έχουν ανασταλεί κατά εβδομήντα πέντε (75) ημέρες, από την αναγραφόμενη ημερομηνία του αξιογράφου, να δηλώσουν τα στοιχεία αυτών των αξιογράφων και να υπαχθούν στις ρυθμίσεις των άρθρων 1 και 2 (Αναστολή καταβολής ΦΠΑ υπό προϋποθέσεις και Αναστολή είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών και παράταση προθεσμίας καταβολής δόσεων) της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Π.Ν.Π). 41.4. ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ & ΕΞΟΔΩΝ για την την ένταξη στο Μηχανισμό ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ του Υπουργείου Εργασίας 41.5. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ για την Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού και την Επιστρεπτέα Προκαταβολή 42. ΔΗΛΩΣΗ COVID ΣΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ ΑΚΙΝΗΤΗΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ για την υποστήριξη της λήψης ενισχύσεων λόγω μείωση ενοικίων, μηνών Μαρ 2020 – Μαρ 2021. 43. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ κατανάλωσης καυσίμων θέρμανσης (myΘέρμανση). ΣΤ. Άλλες υπηρεσίες 44. ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΝΔΙΚΟΦΑΝΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ κατά πράξεων της Φορολογικής Αρχής. 45. ΦΟΡΟΛΟΤΑΡΙΑ. Μηνιαίες δημόσιες κληρώσεις, στις οποίες οι πολίτες συμμετέχουν με βάση τις δαπάνες που πραγματοποιούν με τραπεζικά μέσα πληρωμής. 2. Υπηρεσίες για επιχειρήσεις 46. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ (myDATA). Μέσω αυτής της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η ΑΑΔΕ εισάγει τα ηλεκτρονικά βιβλία στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων. Τα Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ αποτελούν ένα πολύ σημαντικό βήμα ψηφιακού μετασχηματισμού της Φορολογικής Διοίκησης και της σχέσης της με τις επιχειρήσεις. Στόχος είναι πρωτίστως η εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων, παρέχοντας μια πρωτοποριακή ψηφιακή πλατφόρμα για την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων, που θα οδηγήσει σε αυτοματοποίηση της συμπλήρωσης των φορολογικών δηλώσεων και θα τις απαλλάξει από υποχρεώσεις που έχουν σήμερα. Μαζί με τη μείωση του διοικητικού κόστους των επιχειρήσεων, τα ηλεκτρονικά βιβλία ΑΑΔΕ ενισχύουν τη διαφάνεια των συναλλαγών, προσφέροντας ένα ψηφιακό περιβάλλον συνεργασίας των επιχειρήσεων για την τιμολόγηση των αγαθών και των υπηρεσιών. Επίσης, εδραιώνουν την αξιοπιστία στη σχέση της Φορολογικής Διοίκησης με τις επιχειρήσεις και λειτουργούν ως μηχανισμός οικειοθελούς συμμόρφωσης και πρόληψης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, αλλά και διευκόλυνσης των συνεπών επιχειρήσεων στην επιστροφή των φόρων που δικαιούνται. 47. ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΗΤΡΩΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ. Με τη χρήση αυτής της υπηρεσίας, τα νομικά πρόσωπα, οι νομικές οντότητες, και τα φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα μπορούν να αναζητήσουν βασικές πληροφορίες, προκειμένου να διακριβώσουν τη φορολογική ή την επαγγελματική υπόσταση άλλων νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων ή φορολογουμένων/ φυσικών προσώπων που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα. H υπηρεσία στοχεύει στην καταπολέμηση της έκδοσης πλαστών και εικονικών στοιχείων από φορολογικά ανύπαρκτα πρόσωπα. 48. ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΑΓΟΡΑΣΤΗ ΩΣ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΤΩΝ ΕΙΣΡΟΩΝ ΤΟΥ α) Ο «Αγοραστής» έχει τη δυνατότητα να εγγραφεί και να συμπληρώσει τα στοιχεία του και των εκπροσώπων του για να πραγματοποιήσει συναλλαγές σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39α, παρ. 5 του Κώδικα ΦΠΑ, δηλαδή να αγοράσει κινητά, κονσόλες παιχνιδιών, laptop και tablet χωρίς να καταβάλετε ΦΠΑ στον «Πωλητή». β) Ο «Πωλητής» έχει τη δυνατότητα να επιβεβαιώσει την ιδιότητα του αγοραστή ως υποκειμένου με δικαίωμα έκπτωσης των εισροών και τη δυνατότητα του «Εκπροσώπου» να πραγματοποιήσει τη συναλλαγή εκ μέρους του αγοραστή, καθώς και να αποτυπώσει μια συναλλαγή του άρθρου 39α. 49. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ. Διαδικτυακή υπηρεσία (web service) που παρέχει την απαιτούμενη λειτουργικότητα (API) για την αποθήκευση και διαχείριση φορολογικών πιστοποιητικών από πιστοποιημένους χρήστες. Το API αυτό δεν παρέχει κάποια διεπαφή χρήστη (User Interface), αλλά μπορεί να αξιοποιηθεί από άλλες εφαρμογές για να αναπτυχθεί το απαιτούμενο περιβάλλον. Οι τελικοί χρήστες της υπηρεσίας πρέπει να είναι πιστοποιημένοι χρήστες TAXISnet. 50. ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ. Φάσμα υπηρεσιών που παρέχουν τη δυνατότητα στους Οικονομικούς Φορείς να χρησιμοποιούν τη λειτουργικότητα του ICISnet, μέσω της ανταλλαγής και λήψης σχετικών μηνυμάτων. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες αφορούν συναλλαγές παραστατικών για τα παρακάτω υποσυστήματα: • Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) – EMCS (Excise Movement and Control System) • Δηλωτικών – ICS (Import Control System), • Εισαγωγών • Εξαγωγών – ECS (Export Control System), • Διαμετακόμισης -NCTS (New Computerized Transit System) Αναλυτικότερα, οι προσφερόμενες υπηρεσίες είναι οι ακόλουθες: 50.1. Αποστολή/Υποβολή Τελωνειακών Παραστατικών με την μορφή μηνυμάτων XML προς τα διαφορετικά υποσυστήματα του ICISnet για την εκκίνηση των τελωνειακών συναλλαγών. 50.2. Αναζήτηση και λήψη κινήσεων μηνυμάτων Τελωνειακών Παραστατικών βάσει MRN, LRN ή ARC. 50.3. Αναζήτηση και λήψη κινήσεων μηνυμάτων Τελωνειακών Παραστατικών βάσει διαστήματος ημερομηνιών. 50.4. Παροχή ώρας που παρέχεται υποβοηθητικά προς τα συστήματα συναλλασσόμενων με σκοπό τον συγχρονισμό τους με τα συστήματα της ΑΑΔΕ για τις ανάγκες Διενέργειας Τελωνειακών Συναλλαγών. 51. ΕΚΔΟΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΓΙΑ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ. Υπηρεσία του υποσυστήματος Ηλεκτρονικών πληρωμών ICISnet η οποία εκδίδει και παρέχει ταυτότητες πληρωμής για τα διάφορα τελωνειακά παραστατικά. 52. ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΕΙΣΡΟΩΝ-ΕΚΡΟΩΝ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ. Μέσω μίας δέσμης υπηρεσιών δίνεται η δυνατότητα αποστολής των δεδομένων που συγκεντρώνονται στα τοπικά συστήματα εισροών εκροών από τα πρατήρια υγρών καυσίμων και αφορούν: έλεγχο σύνδεσης, ερώτημα για αριθμούς εγγραφής, αλλαγή τιμής, καταγραφή σύνδεσης, ενημέρωση λογισμικού, αποστολή συναγερμών, αποστολή ισοζυγίων, αποστολή παραδόσεων, αποστολή ελέγχου λιτρομέτρησης, αποστολή αποδείξεων, αποστολή στάθμης δεξαμενών και ενημέρωση έκδοσης λογισμικού. 53. ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ. Χρησιμοποιείται από Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών που ελέγχουν κατά πόσο ένας λογαριασμός έχει δηλωθεί ως επαγγελματικός 3. Υπηρεσίες Διαλειτουργικότητας 54. ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΜΗΤΡΩΟΥ (G2G Web Service) για πολίτες και φορείς Δημόσιας Διοίκησης. Χρησιμοποιείται ήδη από πληθώρα φορέων της δημόσιας διοίκησης, όπως το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, τα Ασφαλιστικά Ταμεία, πλήθος Υπουργείων, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Υπουργείο Παιδείας, το Υπουργείο Εργασίας, το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, η Διαύγεια, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, η Γενική Γραμματεία Εμπορείου, κλπ. 55. ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ. Χρησιμοποιείται από τα Πιστωτικά Ιδρύματα για την υποστήριξη και αυτοματοποίηση της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας. 56. ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ. Μέσω της υπηρεσίας μπορεί να γίνει έλεγχος εάν έχουν πληρωθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας για ένα συγκεκριμένο όχημα. Η υπηρεσία αναπτύχθηκε για την Ελληνική Αστυνομία. 57. ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΧΡΗΣΤΩΝ ΜΕΣΩ ΚΩΔΙΚΩΝ TAXISnet (OAuth). Μέσω της υπηρεσίας είναι δυνατή η χρήση κωδικών TAXISnet για αυθεντικοποίησης χρηστών από συστήματα τρίτων φορέων του δημοσίου. Χρησιμοποιείται από πληθώρα φορέων. 58. ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΑΑΔΕ σε φορέα είσπραξης. Χρησιμοποιείται από τα Πιστωτικά Ιδρύματα για τον έλεγχο πληρωμής της ΑΑΔΕ προς τους φορείς είσπραξης δημοσίων εσόδων. 59. ΕΝΑΡΞΗ ΜΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ για τις Υπηρεσίες μίας Στάσης του ΓΕΜΗ, προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να πραγματοποιήσει σύσταση εταιρείας οποιασδήποτε νομικής μορφής. 60. ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ. Πρόκειται για υπηρεσία του Υπ. Μεταναστευτικής Πολιτικής μέσω της οποίας μπορεί να γίνει επιβεβαίωση γνησιότητας νομιμοποιητικών εγγράφων μεταναστών. 61. ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ ΕΓΓΥΗΜΕΝΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, ΚΕΑ). Ελέγχεται αν πληρούνται τα εισοδηματικά & περιουσιακά κριτήρια ένταξης στο πρόγραμμα χορήγησης του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, ΚΕΑ). 62. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΜΕΤΤΕΓΡΑΦΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ. Ελέγχεται αν πληρούται το εισοδηματικό κριτήριο μοριοδότησης για το δικαίωμα μετεγγραφής. 63. ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ. Σκοπός της υπηρεσίας ο υπολογισμός εισοδηματικού κριτηρίου – εισοδηματικής κλίμακας για την ένταξη στο πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης επιμελών φοιτητών που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. 64. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ. Σκοπός της υπηρεσίας η επιβεβαίωση του οικονομικού κριτηρίου οικογενειακού εισοδήματος για τη χορήγηση του επιδόματος. 65. ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ. Σκοπός της υπηρεσίας η διασταύρωση ανασφάλιστων οχημάτων. 66. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΔΥΝΑΜΩΝ. Ελέγχεται αν πληρούνται τα εισοδηματικά & περιουσιακά κριτήρια για την πρόσβαση των ανασφαλίστων στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας. 67. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΟΑΕΔ. Σκοπός της υπηρεσίας ο υπολογισμός εισοδήματος και η ένταξη σε εισοδηματική κλίμακα. 68. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΙΙ. Σκοπός της υπηρεσίας είναι η επιβεβαίωση οικονομικών στοιχείων ωφελούμενου του προγράμματος και επιβεβαίωση στοιχείων του ακινήτου. 69. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΡΙΣΜΑ. Ελέγχεται αν πληρούνται τα εισοδηματικά & περιουσιακά κριτήρια για τη χορήγηση του κοινωνικού μερίσματος. 70. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΟΙΚΙΑΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ. Ελέγχεται αν πληρούνται τα οικονομικά κριτήρια για την ένταξη στο πρόγραμμα ΚΟΤ. 71. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ. Σκοπός της υπηρεσίας είναι ο υπολογισμός του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος για τη χορήγηση του επιδόματος. 72. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ. Σκοπός της υπηρεσίας η πιστοποίηση των στοιχείων των δικαιούχων του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (Α.ΝΗ.ΚΟ.). 73. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΕΠΙΔΟΜΑ ΣΤΕΓΗΣ. Σκοπός χρήσης της υπηρεσίας αν πληρούνται τα εισοδηματικά, περιουσιακά και λοιπά κριτήρια για τη χορήγηση του επιδόματος. 74. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΩΝ ΣΤΟΝ ΟΠΕΚΕΠΕ. Διασταύρωση ορθότητας καταχωρηθέντων στοιχείων ιδιοκτησίας που επιτρέπουν τη σαφή αναγνώριση όλων των αγροτεμαχίων της εκμετάλλευσης των παραγωγών που επιθυμούν να υποβάλλουν Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης. 75. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ. Σκοπός της υπηρεσίας η ταυτοποίηση των αιτούντων στη Δράση Εναρμόνισης Οικογενειακής Επαγγελματικής Ζωής και η διασταύρωση των οικονομικών και άλλων στοιχείων τους. 76. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΤΡΩΟΥ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ SUPERFAST BROADBAND ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ. Σκοπός της υπηρεσίας είναι η πιστοποίηση/ταυτοποίηση δικαιούχων της δράσης Superfast Broadband για κουπόνι γρήγορου Ίντερνετ. 77. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ. Μέσω της υπηρεσίας αυτής η ΗΔΙΚΑ χρησιμοποιεί τα διαβιβαζόμενα από την ΑΑΔΕ στοιχεία για λογαριασμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, προκειμένου να ελέγχει τις προϋποθέσεις χορήγησης τους επιδόματος γέννησης στους ενδιαφερόμενους. 78. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ για χρήση τους, σε εφαρμογή για πολίτες και υπαλλήλους των ΟΤΑ. 79. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ για την εφαρμογή του προγράμματος «Τουρισμός για όλους». 80. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ για την υλοποίηση του μηχανισμού ενίσχυσης της απασχόλησης «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ». 81. ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΔΙΧ. Χρησιμοποιείται στις αιτήσεις των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, της προστασίας κύριας κατοικίας, και το πρόγραμμα ΓΕΦΥΡΑ επιδότησης δανείων κύριας κατοικίας για πληγέντες της πανδημίας COVID-19
    1 point
  11. Έχεις απόλυτο δίκιο συνάδελφε. Ένας κόμβος, αλλά και μια έγκριση εισόδου-εξόδου ακόμα, έχουν σημαντικές γεωμετρικές δεσμεύσεις και σε αρκετές περιπτώσεις δύσκολες να επιτευχθούν προδιαγραφές. Και φυσικά θα πρέπει να τηρούνται! Αλλά το πρόβλημα είναι ότι η πολιτεία δίνει σε κάποιον πολίτη άδεια να χτίσει ξενοδοχείο π.χ. και μετά η ίδια πολιτεία, όταν του ζητάει κυκλοφοριακή σύνδεση για να τον αφήσει να λειτουργεί νομίμως, τον ενημερώνει ότι το γεωτεμάχιό του δε δύναται να συνδεθεί με το δίκτυο που το εξυπηρετεί. Είναι να τρελαίνεσαι. Τότε γιατί η πολιτεία αδειοδότησε την ανέγερση κτιρίου, το οποίο όμως δεν μπορεί να εξυπηρετεί οχήματα; Η απάντηση είναι απλή. Κάθε υπηρεσία έχει τη νομοθεσία που την αφορά και τη γνωρίζει. Αυτήν ακολουθεί. Και τελικά η συνεξέταση του συνολικού κανονιστικού πλαισίου σφίγγει σα μέγγενη τον πολίτη, ο οποίος είναι εν τέλει αδικημένος στην πραγματικότητα. Ένα παράδειγμα μιας πολύ συχνής πλέον κατάστασης. Εκδίδεται το 1985 άδεια ανέγερσης οικοδομής για εργαστήριο χαμηλής όχλησης σε εκτός σχεδίου περιοχή. Η αδειοδοτούσες αρχές (ας πούμε Ανάπτυξης και Κτηνιατρική Υπηρεσία) αδειοδοτούν την επιχείρηση, και ανανεώνουν την άδεια και την ξαναανανεώνουν. Και αλλάζει χέρια η επιχείρηση και νέα άδεια κ.λπ. Και κανείς δε ζητάει κυκλοφοριακή σύνδεση. Και το 2018 το Ανάπτυξης λέει στον εγγονό του πρώτου ιδιοκτήτη που πάει να πάρει την άδεια στο όνομά του: "α πλέον θέλουμε κυκλοφοριακή σύνδεση." Πάει ο καημένος σε μηχανικό, το ψάχνει ο μηχανικός, μιλάει με ΔΤΥ ή ΔΤΕ αναλόγως το που βρίσκεται το γεωτεμάχιο και ανακαλύπτουν όλοι μαζί ότι δεν υπάρχει δυνατότητα κυκλοφοριακής σύνδεσης γιατί είτε δεν υπάρχει δρόμος στην πραγματικότητα, είτε ο δρόμος είναι στενός και δεν αλλάζει. 'Η και να αλλάζει πρέπει ο καημένος που η οικογένειά του έχει το μαγαζί εδώ και 30 χρόνια θα ξοδέψει ένα κάρο χρήματα, για να πάρει άδεια λειτουργίας. Και μέχρι τότε πρέπει να παρακαλάει το Ανάπτυξης να κάνει τα στραβά μάτια. Και το τελικό αποτέλεσμα πάντα αμφίβολο.
    1 point
  12. Ο συνάδελφος αναφέρει Hmax=14,00 = 2,00 στέγη = 16,00μ Ενώ σε περίπτωση που έχω Hκτιρίου=12,70, τότε μπορώ να έχω Hmax=12,70 + 3,30 στέγη!! Πρόκειται μόνο για την περίπτωση σοφίτας;
    1 point
  13. Oι περισσότερες περιπτώσεις είναι ετσι δηλ. δείχνεται ο δρόμος διανοίγμενος σε όλο το πλάτος στην οικοδομικη άδεια χώρις να έχει γινει καμμία παραχώρηση σε κοινη χρήση και το ρυμοτομούμενο συνεχιζει να χρησιμοποιείται απο τον ιδιοκτήτη ή εχει περιτοίχιση η οποία υπήρχε απο πριν την άδεια .Αλλά εφοσον η άδεια δεν έχει ανακληθεί μπορει κάποιος να δηλώσει αυθαιρεσίες εντός του οικοπέδου και αυτά στο ρυμοτομούμενο που βρισκονται εκτός οικοπεδου να μην τα λάβει υπ'οψιν αναφεροντας τα στη τε. αλλα πως θα δοθεί βεβαιωση ? ουτε μπορει να δηλωσει χωρις αδεια . Διόρθωσε/ πρόσθεσε τονισμό στο κείμενό σου σύμφωνα με τους κανόνες συμμετοχής. Pavlos 33
    1 point
  14. 1 point
  15. εγώ λέω να το αναλάβεις (υπαγωγή στον 4495/17) και να λύσεις όλες τις δικές σου αμφιβολίες.
    1 point
  16. Μπορείς να αναφέρεις ότι υπάρχουν στέγαστρα στους εξώστες και πότε κατασκευάστηκαν.
    1 point
  17. Τότε εχτισε με το Δ 538/78 και τοτε ισχυαν οι παρεκλίσεις. Οι ίδιες ισχυσαν και με το Δ270/85 Εαν, λοιπον, ειχε, τότε, δικαιωμα δομησης για 110 τμ. και ειχε χτισει τα 70 θα δικαιουνταν να χτισει τα υπολοιπα. Πλην ομως, μετα τις νεες διαταξεις του 4759, θεωρω οτι, η μειωση απο 200 σε 186 για 4 στρ. περιλαμβανει "αντιστοιχη" ισοποση μειωση και για τις παρεκλίσεις. ετσι το βλεπω εγω... [εν αναμονη να διορθωθει ολη αυτη η ακατανοησια...] εδιτ συμπληρωνω πώς θα εχτιζε με το Δ270, αν δεν ειχε εκδοθει ο 4759 α)Σε γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον 2.000 μ2 επιτρέπεται η ανέγερση κατοικιών με ελάχιστες αποστάσεις από τα όρια του γηπέδου 5 μέτρα. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι όροι δόμησης της προηγουμένης παραγράφου. β)Σε γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον 1200μ2 και μέχρι 2.000 μ2 η μεγίστη επιτρεπομένη επιφάνεια του κτιρίου καθώς και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει την προκύπτουσα σύμφωνα με τη σχέση: Ε - 1200 Επιφάνεια οικοδομής = 150 + ---------- μ2 16 όπου Ε είναι η επιφάνεια του γηπέδου. Οι ελάχιστες αποστάσεις του κτίσματος από τα όρια του γηπέδου στην περίπτωση αυτή είναι 5,00 μ. γ)Σε γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον 750 μ2 και μέχρι 1200 μ2 η μεγίστη επιτρεπόμενη επιφάνεια του κτιρίου καθώς και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει την προκύπτουσα σύμφωνα με τη σχέση: Ε - 750 Επιφάνεια οικοδομής = 100 + --------- μ2 9 όπου Ε είναι η επιφάνεια του γηπέδου. Οι ελάχιστες αποστάσεις του κτίσματος από τα όρια του γηπέδου στην περίπτωση αυτή είναι 2,50 μέτρα.
    1 point
  18. Το αναρτά, τους πας ΠΕΑ (αν απαιτείται), βγαίνει και το ΠΕΚ, και μετά καταθέτεις αμοιβές (παλιά hardcopy, τώρα λόγω covid με mail), για έλεγχο και σύνδεση με δίκτυα, και τα ανεβάζουν από πολεοδομία στο σύστημα
    1 point
  19. αρθρο 96 "Ακίνητα των περ. α`- δ` της παρ. 1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος." " Με βαση το παραπανω εχεις προθεσμια "εναρξης" προθεσμιας 12+4=16 μηνες πριν τις 9-12-20 και πέρας 8-12-2021 Περιμενουμε αλλαγες...οσονούπω
    1 point
  20. @LESS Μπορεί να γίνει η αλλαγή χρήσης (όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις).
    1 point
  21. Ούτε χάρακα ούτε κλιμακόμετρο θα χρησιμοποιήσεις. Πρέπει να καθορίζεται σαφώς στο σχέδιο του ξυλοτύπου η θέση των υποστυλωμάτων ως προς το οικόπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται ως εξής: Σε κάθε υποστύλωμα ορίζουμε τη μία γωνία του ως σημείο αναφοράς (επισημαίνεται συνήθως με έναν κύκλο). Χρησιμοποιώντας δύο άξονες συντεταγμένων με αρχή το σημείο αναφοράς ενός στύλου (συνήθως του κάτω αριστερά στο σχέδιο), καθορίζουμε τη θέση των υπολοίπων ως προς αυτόν. Το μόνο που μένει να προσδιοριστεί είναι η θέση του σημείου αναφοράς του πρώτου υποστυλώματος σε σχέση με το οικόπεδο. Θα ζητήσεις νέο σχέδιο όπου θα αναγράφονται οι αποστάσεις από τις πλευρές του οικοπέδου για έναν τουλάχιστον στύλο. Επιπλέον πρέπει να προκύπτει σαφώς και η θέση των άλλων ως προς τον στύλο αναφοράς.
    1 point
  22. Αδυνατω να συμφωνησω, οχι επειδη διαφωνω, αλλά επειδη, -υπαρχει και η παρ. 2 του αρθρου 32, στην οποια να υπαγεται -πιθανον- η περιπτωση αυτη. - Και επι πλεον, αναζητειται η "αληθής" εννοια του αρθρου 33, το οποιο αφορα σε κτιρια της παρ. 1 του αρθρου 32, σε κτιρια "κατοικιων" του ΠΔ 59/2018 και σε ειδικα κτιρια και του Δ 270/85, αλλα και του Δ 538/78. Σαν απλη επισήμανση: Σε κανενα νομικο σαιτ δεν ειδα να γινεται διορθωση/επικαιροποίηση ουτε του Δ 270/85 ουτε του Δ538/78 Προτιμησαν να βαλουν μια ωραια επικεφαλιδα με την επισημανση "ιδ. και τις διαταξεις των αρθρ. 32 επ. του ν. 4759" -Οχι, δεν υπαρχει ακόμα καμμια διευκρινιστικη. Θα την βγαλουν μια και καλή, οταν διορθωσουν- καταργησουν - αυτην την... πολεοδομικη ανωμαλία που κατασκευασαν.
    1 point
  23. Εγγρ-ΔΜΕΟ/ε/1686/13-12-2006 Εγγρ-ΔΜΕΟ ε 1686-06 ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΕΞΟΔΟΥ ΣΕ ΑΓΡ. ΟΔΟΥΣ.pdf
    1 point
  24. Ναι γιατί στο τέλος της περίπτωσης ΕΕΔΜΚ συνένωσης αναφέρεται ότι: "Τα ανωτέρω ισχύουν και για τον διαχωρισμό των χώρων μετά τη λειτουργική συνένωση". Αφού γίνεται: "τροποποίηση μελετών που δεν αλλάζουν το διάγραμμα δόμησης και με την προϋπόθεση ότι δεν είναι απαραίτητες εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα", θα κάνεις και ενημέρωση.
    1 point
  25. Δεν υπάρχει άξια λόγου αυθαιρεσία. Μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση συνάδελφε.
    1 point
  26. Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174/11.5.2020 (ΦΕΚ Β' 1843/13-05-2020) Άρθρο 5 Διαδικασία έκδοσης έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας Στην παράγραφο 4 αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι στην περίπτωση που οι εργασίες ολοκληρωθούν πριν τη λήξη ισχύος της ΕΕΔΜΚ, ο μηχανικός δύναται να υποβάλλει σχετική δήλωση στο ηλεκτρονικό σύστημα αδειών.
    1 point
  27. @l_zrs Στο ΦΕΚ για τη διαδικασία έγκρισης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εργασιών μικρής κλίμακας, αναφέρεται ότι στην περίπτωση που από την τεχνική έκθεση του μηχανικού προκύπτει ότι θα χρησιμοποιηθεί ακριβώς το ίδιο υλικό δεν απαιτείται η υποβολή όψεων του κτιρίου. Σύμφωνα με το 1α εδάφιο του 7ου άρθρου του Ν.4495, δεν απαιτείται έγκριση για οικοδομικές εργασίες στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού. Από αυτό συνάγεται ότι όταν δεν αλλάζει η όψη δεν χρειάζεται έγκριση. Βασιζόμενος σε αυτές τις δύο νομοθετικές διατάξεις θα σου έλεγα να προσέξεις την τεχνική σου έκθεση και ότι κατά τη δική μου ερμηνεία δεν απαιτείται ούτε γνωμοδότηση ΣΑ ούτε όψεις. Βεβαίως οι υπηρεσίες δόμησης (ιδιαιτέρως σε περιπτώσεις ιστορικών τόπων, παραδοσιακών οικισμών κ.ά.) σπανίως κάνουν παρέα με τη λογική.
    1 point
  28. Με την ίδια που θα είχες αν δεν υπήρχε η ΟΕ. Για τα υπόλοιπα δεν έχω να προσθέσω τίποτα σε όσα έγραψε ο συνάδελφος georgegaleos.
    1 point
  29. Αν και είμαι σχεδόν βέβαιος ότι δεν έχεις τέτοια πρόθεση συνάδελφε ppanag, το ύφος και το περιεχόμενο της απάντησής σου είναι ελαφρώς έως αρκετά προσβλητικό. Οι ιδιαιτερότητες των αλλαγών στις όψεις των πολυκατοικιών έχουν αναφερθεί αρκετές φορές σε διάφορα θέματα του φόρουμ. Η προηγούμενη δημοσίευσή μου είναι σύμφωνη τόσο με το πνεύμα όσο και το γράμμα του νόμου και όχι μόνο με το κείμενο της βεβαίωσης.
    1 point
  30. Δια της περιβόητης βεβαίωσης του Ν. 4495/2017 ο μηχανικός πιστοποιεί ότι “δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβασιν της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας και δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις χωρίς άδεια” σύμφωνα με τα εγκεκριμένα σχέδια. Δεν βεβαιώνεται η μη ύπαρξη αυθαιρεσιών αλλά η μη ύπαρξη των προαναφερόμενων -εντός των εισαγωγικών- αυθαιρεσιών. Οπότε η αλλαγή θέσης ανοίγματος δεν μας απασχολεί αφού δεν σχετίζεται με την κάλυψη, τη δόμηση ή το ύψος. Το αυτό ισχύει και για τον μικρό εξώστη. Όταν λες ότι τα τετραγωνικά του μπαλκονιού κ της κάλυψης +/- είναι τα ίδια, εννοείς –προφανώς- ξεχωριστά και όχι αθροιζόμενα. Αν δεν υπάρχει κάτι άλλο, μπορεί να εκδοθεί η βεβαίωση.
    1 point
  31. Αγαπητέ Ιάσονα!Από πού τεκμηριώνεται,ρωτάω ειλικρινά...Το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο της οικοδομής δεν είναι μία επιφάνεια με έναν όγκο? ρύθμιση κάνει.. Να το θέσω πιο σωστά,συγγνώμη...Έχει μια επιφάνεια Α που πάει από το ισόγειο στον Α' ,και από τον Α΄ στην στέγη...Γιατί μετράει 2η φορά ΥΔ η από Α' σε στέγη?
    1 point
  32. Πότε θα σταματήσει αυτή η γραφειοκρατική βλακεία, να κάνουμε καταθέσεις στον εαυτό μας!!!!!
    1 point
  33. Παιδια καλυτερα να μην απανταμε αν δεν ειμαστε απολυτα σιγουροι ειδικα σε τετοια θεματα. Μπορει να γινουν λαθη και να υπογραφουν αρτιοτητες στα τοπογραφικα και αντε μετα να ξεμπερδεψεις. Η κατατμηση επιτρεπεται μονο για να δημιουργηθουν αρτια οικοπεδα 4 στρεμματων με προσωπο 45 μ σε δρομο ειτε δημοτικο ειτε επαρχιακο, κατα κανονα αρτια. Δεν υπαρχει επισημος αγροτικος δρομος πλεον. Και δεν γινεται να υπαρξει νεο κατα παρεκκλιση οικοπεδο. Ακομα και η συννενωση οικοπεδων πρεπει να δημιουργει κατα κανονα αρτιο.Το ιδιο ισχυει και στις εντοσ ζωνης περιοχες αφου και αυτες εκτος σχεδιου ειναι. Η αρτιοτητα σε αυτες δινεται κατα παρεκκλιση βασει της ημεομηνιας που δημιουργηθηκαν (πριν το 77 )
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.