Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      26.114


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.005


  3. Bolshevikos

    Bolshevikos

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      44


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/04/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Το κρίσιμο σημείο όπως έχει αναφέρει και ο Δημήτρης παραπάνω είναι η ανταλλαγή ίσων τμημάτων με το ίδιο συμβόλαιο. Αυτή η διαδικασία δεν συνιστά κατάτμηση και πέραν του θεωρητικού την έχω δει και σε συμβόλαιο οικοπέδου εντός Ρ.Σ. Έχουμε και μια σχετική εγκύκλιο Εγκ-47381/7931/27-10-86 Γνωμ-491/86 Αποδοχή της Γνωμ-491/86 σχετικά με κατάτμηση ακινήτων (ΖΟΕ Νομού Αττικής) Σας στέλνουμε για ενημέρωση και εφαρμογή την με αρ.Γνωμ-491/86 την οποία και αποδεχόμαστε. Γνωμ-491/86 Σχετικά με το Εγγρ-3921/834/86 ερώτημά σας, η γνώμη μας είναι η ακόλουθη: Ι. Η Στέλλα Τ. αφενός και οι Ελένη Γ., Ευθυμία Π. και Ξένη Αν. αφετέρου, με το από 21-1-86 υπόμνημά τους προς το ΥΠΕΧΩΔΕ εκθέτουν ότι είναι ιδιοκτήτριες δύο συνεχόμενων ακινήτων κειμένων στη θέση "Βραχεία" Αγίου Βασιλείου της νήσου Αίγινας, εκτάσεως μικρότερης των 20 στρεμμάτων και ζητούν να πληροφορηθούν αν είναι κατά νόμο δυνατή η ανταλλαγή ίσων τμημάτων των ως άνω ακινήτων, για την ευθυγράμμιση του κοινού ορίου αυτών (έτσι ώστε να μη μειωθεί η έκταση του κάθε ακινήτου), χωρίς αυτά να χάσουν την κατά παρέκκλιση αρτιότητα, την οποία ισχυρίζονται οι αιτούσες ότι έχουν τα ακίνητα αυτά. ΙΙ. Με το υπόψη έγγραφό σας τίθεται το ερώτημα αν η ανταλλαγή αυτή αντίκειται προς το ΠΔ/22-6-83 (ΦΕΚ-284/Δ/83), με το οποίο καθορίσθηκε στη ζώνη οικιστικού ελέγχου (ΖΟΕ) του Ν. Αττικής που περιλαμβάνει και τη νήσο Αίγινα, το κατώτατο όριο κατάτμησης γης στα είκοσι (20) στρέμματα. ΙΙΙ. 'Οπως προκύπτει από το παραπάνω ΠΔ με αυτό απαγορεύεται η κατάτμηση των ακινήτων που έχουν έκταση μικρότερη από 20 στρέμματα. Στη προκείμενη περίπτωση η ταυτόχρονη (από νομική σκοπιά) ανταλλαγή ίσων τμημάτων των συνορευόντων ακινήτων, που θα γίνει με το ίδιο συμβόλαιο ανταλλαγής, δεν επιφέρει μείωση της έκτασης των ακινήτων αυτών, αφού μετά τη σύνταξη και μεταγραφή του συμβολαίου αυτού τα ακίνητα θα έχουν την ίδια έκταση που είχαν και πριν απ' αυτήν, επί πλέον δε τα ακίνητα αυτά θα βελτιωθούν πολεοδομικώς και θα καταστούν πλέον αξιοποιήσιμα με την ευθυγράμμιση του κοινού ορίου τους. Με ανάλογο πνεύμα η Γνωμ-538/81 του ΝΣΚ δέχθηκε ότι η ανταλλαγή τμήματος ενός κατά παρέκκλιση αρτίου ακινήτου με συνεχόμενο τμήμα άλλου ακινήτου δεν καταργεί την κατά παρέκκλιση αρτιότητα του πρώτου ακινήτου, εφόσον τούτο και μετά την ανταλλαγή διατηρεί τα όρια της κατά παρέκκλιση αρτιότητας. Συνεπώς ως προς το τιθέμενο με το ερώτημά σας ως άνω ζήτημα φρονούμε ότι η προσήκουσα απάντηση είναι ότι η ανταλλαγή αυτή δεν παραβιάζει τις διατάξεις του ΠΔ/22-6-83 . IV. Με ανάλογες σκέψεις και σύμφωνα με τη παραπάνω γνωμοδότηση του ΝΣΚ στην οποία και παραπέμπουμε, πρέπει να γίνει δεκτό ότι με την ανταλλαγή αυτή, τα δύο ακίνητα, αν είναι κατά παρέκκλιση άρτια (πράγμα που δεν προκύπτει σαφώς από τα στοιχεία του φακέλλου) δεν θεωρούνται από την άποψη των περί αρτιότητας πολεοδομικών διατάξεων νέα, αλλά διατηρούν τη κατά παρέκκλιση αρτιότητά τους, εφόσον βεβαίως κατά τα λοιπά με την ανωτέρω ανταλλαγή δεν παραβιάζονται τα όρια της αρτιότητας αυτής.
    2 points
  2. μια πρωτη προσπαθεια εφερε αποτελεσματα μπαινουμε -govgr -αναζητηστε -μηχανικοι βγαζει 15 θεματα ενα απο αυτα ειναι για το κτηματολογιο μπαινεις , δινεις κωδικους και ολα πανε καλα [εκτος και εάν μπειτε ολοι μαζι τωρα...]😄 ακηηηη
    2 points
  3. Η δυνατότητα εξ αποστάσεως ελέγχου των ακινήτων εντός των περιοχών όπου λειτουργεί το Κτηματολόγιο (ktimatologio.gov.gr), αλλά και η αναβάθμιση της πλατφόρμας «Θέαση» του Κτηματολογίου (maps.gov.gr), είναι οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες σχετικά με το Κτηματολόγιο, που παρέχονται δωρεάν στους πολίτες μέσω του gov.gr. Με λίγα κλικ, “οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν όλα τα στοιχεία των ακινήτων τους, ενώ οι επαγγελματίες μόνο ό,τι απαιτεί η άσκηση της δραστηριότητάς τους”, σημείωσε σχετικά ο πρωθυπουργός, για την ψηφιοποίηση του Κτηματολογίου. “Θα γίνεται γνωστή η νομική κατάσταση κάθε ακινήτου, ενόψει κάποιας μεταβίβασης, η φερεγγυότητά του για τη λήψη ενός δανείου. Ακόμα όλες οι πληροφορίες οι οποίες χρειάζονται για την έκδοση οικονομικών θα είναι προσβάσιμες αλλά θα καταχωρούνται και πράξεις όπως συμβόλαια και θα υποβάλλονται αιτήσεις για διορθώσεις στις κτηματογραφικές εγγραφές”, συμπλήρωσε. Ενώ, η παρουσίασή τους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, από τον Υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιο για το Κτηματολόγιο, Γιώργο Στύλιο. Ο εξ αποστάσεως έλεγχος είναι από σήμερα διαθέσιμος στο ktimatologio.gov.gr και αφορά περίπου στο 1/3 των δικαιωμάτων επί ακινήτων στην επικράτεια. Η λειτουργία της υπηρεσίας ρυθμίζεται από τη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση που συνυπέγραψαν ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για το Κτηματολόγιο, Γιώργος Στύλιος. Ο έλεγχος γίνεται πλέον δωρεάν χωρίς ανάγκη επίσκεψης σε Κτηματολογικό Γραφείο Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα διενέργειας ελέγχου οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, χωρίς να είναι αναγκαία η μετάβαση στο Κτηματολογικό Γραφείο του τόπου όπου βρίσκεται το ακίνητο. Η έρευνα γίνεται χωρίς την καταβολή αντιτίμου. Διαβαθμισμένη πρόσβαση ανά επαγγελματική ομάδα Επιπλέον, εξασφαλίζεται η διαβαθμισμένη πρόσβαση στα στοιχεία του Κτηματολογίου σε συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες (οι οποίες θα ταυτοποιούνται με κωδικούς από τους επαγγελματικούς/επιστημονικούς τους συλλόγους και τα επιμελητήρια), ώστε να διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. Ειδικότερα: Οι δικηγόροι διατηρούν πλήρη πρόσβαση σε όλες τις εγγραφές του Κτηματολογίου, στο σύνολο της επικράτειας. Οι δικαστικοί επιμελητές έχουν πλήρη πρόσβαση σε όλες τις εγγραφές του Κτηματολογίου για τα ακίνητα εντός της περιφέρειας που ασκούν τα καθήκοντά τους και ενόψει αναγκαστικής εκτέλεσης. Οι συμβολαιογράφοι έχουν πρόσβαση στις εγγραφές και τα στοιχεία που σχετίζονται με δικαιώματα κυριότητας και δουλείας, καθώς και στην απεικόνιση του ακινήτου στα κτηματολογικά διαγράμματα. Οι μηχανικοί έχουν πρόσβαση, κατόπιν αναζήτησης του ακινήτου μέσω του Κωδικού Αριθμού Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) του, στις εγγραφές και τα στοιχεία που σχετίζονται με δικαιώματα κυριότητας και δουλείας, στη χωρική βάση και τα τοπογραφικά διαγράμματα καθώς και στην εισήγηση της Υπηρεσίας επί των αιτήσεων και των γεωμετρικών μεταβολών. Τέλος, κάθε πολίτης ή νομικό πρόσωπο έχει πρόσβαση στις εγγραφές που αφορούν στα ακίνητά του με χρήση κωδικών Taxisnet. Η «Θέαση» μεταφέρεται στο maps.gov.gr Η πλατφόρμα «Θέαση» που μέχρι στιγμής παρείχε δωρεάν περιήγηση σε χαρτογραφικό υλικό όλης της χώρας αναβαθμίζεται και μεταφέρεται στο maps.gov.gr. Η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν για όλους, χωρίς διαβαθμισμένη πρόσβαση, μέσω ενός πιο φιλικού περιβάλλοντος πλοήγησης, ενώ είναι πλέον προσβάσιμη και από κινητά. Η νέα πλατφόρμα έχει εμπλουτιστεί με τα δεδομένα των γεωτεμαχίων του Κτηματολογίου. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης μπορεί να βλέπει στον χάρτη τόσο τα όρια κάθε οικοπέδου, όσο και τον ΚΑΕΚ που αυτό φέρει. Επιπλέον, μέσω της πλατφόρμας, θα διατίθενται ελεύθερα διάφορα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στην αγορά ακινήτων και την πορεία της κτηματογράφησης.
    1 point
  4. Δημσοιευθηκε η σχετικη απόφαση ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕΑποδεχόμαστετηνμεημεροχρονολογία 8-4-2021 ΓνωμοδότησητουΤεχνικούΣυμβουλίουΔασώνόπωςδιαλαμβάνεταιεπίτωνπρακτικώντης 3 ηςΣυνεδρίασηςμεαντικείμενοθέματος:«ΕρώτηματουΥφυπουργούΠεριβάλλοντοςκαιΕνέργειαςπερίτουεξορθολογισμούκαιτηςδυνατότηταςδιαβάθμισηςπροστασίαςτωνδασωμένωνήμηαγρών,στουςοποίουςφύεταιτοείδος Calycotome villosa (ΑΣΠΑΛΑΘΟΣ)»,σύμφωναμετηνοποίατοενλόγωΣυμβούλιο:«γνωμοδοτείομόφωναότιοιεκτάσεις,όπωςαυτέςπροσδιορίζονταιστιςδιατάξειςτωνπαρ.5α,5βκαι6βτουάρθρου 3 τουΝ. 998/1979 (Α ́, 289), όπωςέχουντροποποιηθείκαιισχύουνκαιόπωςαυτέςεξειδικεύονταιστιςδιατάξειςτουάρθρου 5, παρ.1τουΠΔ 32/2016 (Α ́, 46), που καλύπτονται μόνο από φρυγανική βλάστηση και ασπάλαθο, χωρίς την παρουσίαάλλων ειδών δασικής βλάστησης (αραιάς ή μη, υψηλής ή θαμνώδους, ενδεικτικά σεποσοστό – βαθμόσυγκόμωσης 15% τουλάχιστονεπίτουσυνόλουτηςεδαφικήςεπιφάνειας,συμπεριλαμβανομένων στα είδη δασικής βλάστησης, των υπολοίπων κατονομαζομένωνστονπίνακα«Μικρώνθάμνωνπουχαρακτηρίζονταιωςξυλώδηςβλάστηση»τηςμεαρ.πρ.159140/1077/12.03.1980 εγκυκλίου διαταγής),δενσυγκεντρώνουντακριτήρια,πουθαπρέπειναλαμβάνονταισωρευτικάυπόψηγιατονπροσδιορισμότηςοργανικήςενότητας(άρθρο 2 τουωςάνωΠΔ 32/2016), ώστενασυγκροτούνστηναναγκαίαεπιφάνειατουεδάφους δασοβιοκοινότητα και δασογενές περιβάλλον, και κατ’ επέκταση τουπροσδιορισμούτηςδιάκρισηςτουδάσουςαπότηδασικήέκταση.Επομένωςθαπρέπειναχαρακτηρίζονταιαντίστοιχαως : . χορτολιβαδικέςτηςπαρ.5ατουάρθρου 3 τουΝ.998/1979,. βραχώδειςτηςπαρ.5βτουάρθρου 3 τουΝ. 998/1979,. ανήκουσεςστηνπαρ.6βτουάρθρου 3 τουΝ. 998/1979, έχουσεςστηλήψηΑ/Φέτους1945 ή,εφόσοναυτέςδενείναιευκρινείς,του 1960, αγροτικήμορφήκαιεπομένωςδιατηρούνκαισήμερατοναγροτικότουςχαρακτήρα Και, δεν φαινεται να ειναι τοσο "ευκολα" τα πραγματα, όπως εμφανισθηκαν αρχικα [πιο πανω] περισσοτερα εδω απο την κα Γραμμάτη Μπακλατσή, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού https://ecopress.gr/techniko-symvoulio-dason-tora-xekina-o-agonas-ton-idioktiton/ Τεχνικό Συμβούλιο Δασών: «τώρα ξεκινά ο αγώνας των ιδιοκτητών» Και τώρα ξεκινά ο αγώνας για τους πολίτες !!! Το όλο θέμα θα κριθεί στο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Και αυτό γιατί , ιδιωτικές ημιορεινές – ορεινές χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις ΔΕΝ υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. Αντιθέτως δημόσιες ημιορεινές – ορεινές χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. Σημειώνεται ότι πεδινές χορτολιβαδικές εκτάσεις και χορτολίβαδα, εντός επικοικισμού δεν υπάγονται στη δασική νομοθεσία. εδιτ σαν πρακτικο ερωτημα. Οταν οριζει "φρυγανική βλάστηση και ασπάλαθο," ..... που καλύπτονται μόνο από φρυγανική βλάστηση και ασπάλαθο, χωρίς την παρουσίαάλλων ειδών δασικής βλάστησης (αραιάς ή μη, υψηλής ή θαμνώδους, ενδεικτικά σεποσοστό – βαθμόσυγκόμωσης 15% ..." εννοει να εχει και απο τα δυο ή εννοει φρυγανική βλάστηση ή και ασπάλαθο...?
    1 point
  5. .... αν σκέφτεσαι τι εσύ να κάνεις για ηχομόνωση θα πρέπει να ξέρεις ότι πιθανά να σου στοιχίσει λιγότερο να του κάνεις δώρο νέες συρόμενες πόρτες από το να κόψεις το ήχο σε εσένα ... Οπότε αποφάσισε
    1 point
  6. Ο μηχανικός σας που θα ελέγξει το οτιδήποτε, θα αποφασίσει και θα σας πει ότι χρειάζεται. Σαν πρώτη άποψη θέλει αναθεώρηση αδείας.
    1 point
  7. καλησπέρα συνάδελφε. στέλνω το δικό μου υπολογιστικό. Το είχα φτιάξει το 2008 και χρησιμοποιεί τους τύπους του Κανονισμού. Μεταφέρεις τα στοιχεία των υπολογισμών στο ΤΦ1. ελπίζω να βοηθήσει. ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΤΩΣΗΣ ΠΙΕΣΗΣ.rar
    1 point
  8. υπάρχουν στην λογαριασμό σου στο site του εφκα είναι στο μενού "Εισφορές" κάτω-κάτω
    1 point
  9. Η προθεσμία από το νόμο είναι όντως εντός 5 ημερών, αλλά δεν υπάρχει τρόπος να έρθετε σε κάποια συνεννόηση; έχω την εντύπωση πως έχω κάνει έλεγχο εκτός προθεσμιών και δεν είχα αντιμετωπίσει πρόβλημα από ΥΔΟΜ και ΕΥΕΔ. Πάντως, πιστεύω πως αν δεν κάνεις έλεγχο δεν μπορείς να αξιώσεις αμοιβή.
    1 point
  10. Επειδή έχω κάνει και τα 2, α) θεωρητικά ρίχνει τον συμπιεστή στο 40% η λογική μου λέει ότι θα έπρεπε να κάνει διαφορά αλλά στην πράξη δεν β) δεν κάνει καμία διαφορά στη ομαλή η όχι λειτουργία. απλά περιορίζει τα max amper που μπορεί να τραβήξει τα οποία έτσι κι αλλιώς τα τραβάει μόνο σε πλήρες φορτίο
    1 point
  11. Άποψή μου είναι να το ανεβάσεις στην τιμή της δεύτερης στήλης, ανάλογα την ισχύ της Α.Θ. σου, και αν ο κυκλοφορητής έχει ρύθμιση σταθερής παροχής την επιλέγεις
    1 point
  12. ο κυκλοφορητής ρυθμίζεται από το μενού εγκαταστάτη, έχω πρόσβαση, τώρα είναι στο πιο χαμηλό που μπορεί να πάει. στο manual το μόνο σχετικό που βλέπω είναι αυτό βέβαια υπάρχει flow switch οπότε αν το κατεβάσω περισσότερo χτυπάει. σε τεχνικό σεμινάριο που παρακολούθησα το μόνο που ειπώθηκε είναι να το ρυθμίσεις έτσι ώστε να έχεις ΔΤ=5 στην περίπτωση μου όταν έχω κατανάλωση είμαι οκ από ότι άκουσα οι μελλοντικές αντλίες LG θα έχουν ρύθμιση επιθυμητού ΔΤ και θα ρυθμίζουν αυτόματα τον κυκλοφορητή.
    1 point
  13. οπως ειχαν προκυψει πριν τα "200" τμ., με "ορισμο", το 1978 . και πιο πριν με το Δ 307/76 απο τον τοτε υπουργό Χριστοφορο Στρατο. Ειχαν αναφερθει και άλλα νουμερα, όπως "150" ή 160 ...οπως τον βολευε τον καθενα ή οπως ξυπνουσε καθε μερα ο υπουργος...... Τελικα, εκατσε.... η μπιλια στο 186🙈 Αρα, τα 8000 εχτιζαν πρωτα 200 + 80 τωρα χτιζουν 186 + 4000Χ0,018 ωτοσώστε ....το περιβαλλον διεσωθη παυλε καλησπερα
    1 point
  14. Σωστά έκαναν μια μείωση της τάξης του 7% στην επιτρεπόμενη δόμηση για την πρώτη περίπτωση. Για τα πρώτα 4.000 τμ η μέγιστη δόμηση για χρήση κατοικία ορίστηκε στα 186 τμ. Για τα επόμενα 4.000 τμ η δόμηση ανέρχεται σε 186+0,018Χ 4.000=258 τμ και για επιφάνεια γηπέδου μεγαλύτερη των 8.000 τμ, η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση είναι 258+(Ε-8.000)Χ 0,009 και μέχρι 360 τμ (αναφέρεται στο νόμο αλλά και στο προηγούμενο ΠΔ μια ευεργετική διάταξη αν γίνει παραχώρηση για να ληφθεί μεγαλύτερος ΣΔ από 360 τμ αλλά δεν είναι της παρούσης).
    1 point
  15. Απ' οτι βλέπω λείπουν τα στοιχεία στη στήλη β(deg) των κατακόρυφων στοιχείων (μπαλκονόπορτες = 900)
    1 point
  16. κανε πρωτα και μια συζητηση με την ΥΔΟΜ, Σαν άλλη λυση, δες το και αλλοιως αν το ενα χτιζει 300 τμ και το αλλο χτιζει 200 τμ. με την συνενωση χτιζουν 500???? Αν ναι, μπορεις να κανεις συνενωση και συσταση καθετων, όπως σας βολευει. τα λεμε
    1 point
  17. η ανταλλαγη γινεται με το ιδιο συμβολαιο, αρα επιτρεπεται. εδω, σε παραπλησιο θεμα Ούτε βέβαια μπορεί να γίνει λόγος για ανταλλαγή που επιτυγχάνεται την ίδια χρονική στιγμή και με το ίδιο συμβόλαιο, δεδομένου ότι η αναφερόμενη στο ερώτημά σας περίπτωση αφορά μονομερή μεταβίβαση τμήματος κληροτεμαχίου προς τον κύριο του γειτονικού κληροτεμαχίου, που γίνεται με αντάλλαγμα χρήμα και όχι αμοιβαία μεταβίβαση τμήματος του τελευταίου προς το πρώτο. https://www.notarius.gr/encyclical/2/1397
    1 point
  18. η πρωτη απάντηση στα παραπανω ειναι εδω https://news.b2green.gr/4990/ένωση-ιδιοκτητών-αγροτικών-ακινήτων-2 εδιτ σημερα υπογραφεται και το τελικο κειμενο... οπότε..... εν αναμονή https://news.b2green.gr/4972/σήμερα-οι-υπογραφές-για-την-τροποποίη
    1 point
  19. Τώρα πρόσεξα ότι η κήρυξη είναι του 2020 και όχι προηγούμενου έτους,οπότε η απάντηση μου δεν έχει νόημα στην περίπτωση σου... Αλλά η απάντηση είναι πάλι ναι,η κήρυξη είναι εντός του '20,άρα εμπίπτει στο 128.
    1 point
  20. Καλησπέρα-Από την κεντρική σελίδα του συστήματος αντιγράφω: (Mε έγγραφο του ΥΠΕΝ διευκρινίζεται ότι στο πεδίο εφαρμογής της περίπτωσης ε της παρ. 1 του άρθρου 128 του ν. 4759/2020 για ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, εμπεριέχεται το σύνολο των περιοχών που βρισκόταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κατά το έτος 2020, και όχι μόνο αυτές των οποίων η πράξη κήρυξης πραγματοποιήθηκε εντός του έτους 2020.) Άρα, σε ενδιαφέρει ότι η περιοχή Δ.Ε.Καλυβίων- Θορικού ήταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης το 2020 και όχι πότε λήγει η κήρυξη. υ.γ.αυτό τουλάχιστον καταλαβαίνω εγώ
    1 point
  21. steve aris σωστα. Ισχυει αυτο Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, [αρα και τα κληρονομιαια] για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, [αρα 12 μηνες πριν την τροποποιηση] υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Σημερα εληξε η 4μηνη προθεσμια αποποιησης για τον 4ο. Υποθετουμε οτι δεν εκανε αποποιηση.. Αρα υπαρχουν 4 κληρονομοι. Το πώς μπορουν να δηλωσουν τις αυθαιρεσιες, δεν εχει σχεση με την κατηγορια. Ισχυουν οσα και μεχρι σημερα ισχυαν.
    1 point
  22. Δες το τελευταίο εδάφιο (με τα βυσσινί) μήπως σου κάνει (ημ/νία δημοσίευσης του Ν.4759 η 9/12/20): 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε: α. ακίνητα που αποκτώνται μέσω αναγκαστικού πλειστηριασμού, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της κατακυρωτικής έκθεσης και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, γ. ακίνητα που εκμισθώνονται με σύμβαση leasing και επανέρχονται στη χρήση του κυρίου ή επικαρπωτή τους μετά τη λύση ή λήξη της σύμβασης, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) από την αποβολή του μισθωτή ή την απόδοση του μισθίου στον κύριο ή επικαρπωτή τους και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, δ. ακίνητα που μεταβιβάζονται στην Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε., σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 196 του ν.4389/2016 (Α94), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την καταχώρηση ή εγγραφή της μεταβίβασής τους στα οικεία κτηματολόγια ή υποθηκοφυλακεία, αντίστοιχα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, και ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 25 του ν.4662/2020 (Α27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β΄στ΄ της παρ.3 του άρθρου 102 του ν.4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
    1 point
  23. Για τον έλεγχο των ποσοστών υπέρβασης για ένταξη στην κατηγορία 4, στον 4495 και στην εγκύκλιο 2 χρησιμοποιείται η ίδια διατύπωση. Για την δυνατότητα εφαρμογής μειωτικού συντελεστή σε εσωτερικό εξώστη, η διατύπωση του νόμου είναι η εξής: Εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Η φράση περί ορισμού των παταριών κατά ΝΟΚ εισήχθη με την εγκύκλιο 2, ακολουθούμενη από τη διευκρίνιση "ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους". Οι δύο διατυπώσεις είναι, επί της ουσίας, ισοδύναμες και θέτουν ως περιορισμό την μη αυτοτέλεια του χώρου.
    1 point
  24. Καλημέρα,συμφωνώ με τον Jupiter-το "πατάρι" και η "σοφίτα" που ρυθμίζονται με τον ν.4495,έχουν ονομαστεί πατάρι και σοφίτα-ας μου επιτραπεί να πω-κατ'ευφημισμό.Πρόκειται πολλές φορές για εξ ολοκλήρου αυθαίρετες κατασκευές,τις οποίες κατασκεύασε ο ιδιοκτήτης μέσα στο κατάστημα του,ή-αντίστοιχα- κάτω από την στέγη του φτιάχνοντας μια υψηλότερη από της άδειας στέγη.Δύσκολα λοιπόν θα έβρισκε κανείς να ρυθμίσει μια αυθαίρετη "σοφίτα" που πληροί τον ορισμό του ΝΟΚ και ως προς το μέγεθος- και ύψος- ,και το ίδιο ισχύει και για το πατάρι.Ως εκ τούτου,από τον 4178 ακόμη,όλες οι απαντήσεις του ΤΕΕ,γι αυτές τις κατασκευές και τον τρόπο ρύθμισης τους,βασίζονται εν μέρει στον ορισμό του ΝΟΚ,ως προς την θέση και την προσβασιμότητα τους,τονίζοντας ότι λαμβάνονται ως τέτοια "ανεξαρτήτως μεγέθους και ύψους".H εγκύκλιος 2 απλά το επιβεβαίωσε. Σκεφτείτε απλά ότι κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "πατάρι",δεν είχε σίγουρα στον νου του να κρατήσει το 70% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου,και κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "σοφίτα",δεν είχε σίγουρα στο νου του να κρατήσει το 50% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου.Ως επί τω το πλείστον,οι ιδιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν αυθαίρετα,όση περισσότερη επιφάνεια σε σχέση με τον υποκείμενο όροφο,μπορούσαν να εκμεταλλευτούν. Συνεπώς,στα παραπάνω η άποψη μου,από τον συνδυασμό των άρθρων και των διαφόρων επεξηγήσεων, είναι ότι το "πατάρι" σε εντός σχεδίου περιοχή,και εντός νομίμου περιγράμματος της ιδιοκτησίας,δεν πρέπει να συνυπολογιστεί στην επιλογή Κατηγορίας,εφόσον για την ρύθμιση του ως "παταριού",συντρέχουν οι προϋποθέσεις -μόνο ως προς την θέση και την προσβασιμότητα αυτού- βάσει ορισμού ΝΟΚ. Περαιτέρω,σωστά αναφέρθηκαν από τον Δημήτρη, οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν για τις μελλοντικές πράξεις που πρέπει να εκδοθούν για το κατάστημα,ωστόσο αυτές δεν αποτελούν αντικείμενο για την επιλογή κατηγορίας από τον μηχανικό για την ρύθμιση ν.4495/2017.
    1 point
  25. Σύμφωνα με την εγκύκλιο 2 του 4495 για να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής σε εσωτερικούς εξώστες και σοφίτες θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών του ΝΟΚ, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο για τον υπολογισμό του ποσοστού των υπερβάσεων των αυθαιρεσιών (έλεγχος κατηγορίας 4) εξαιρούνται μη αυτοτελείς αυθαίρετοι χώροι εντός του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές. Συνεπώς για τον έλεγχο της Κ4 το κριτήριο εξαίρεσης είναι η αυτοτέλεια του παταριού (δηλαδή αν είναι ανεξάρτητο) χωρίς περιορισμό εμβαδού.
    1 point
  26. Περιμένεις την ανακοίνωση και κάνεις τότε το αίτημα
    1 point
  27. @sirkos81 Αν το ύψος είναι σωστό (έστω με την απόκλιση των λίγων εκατοστών που αναφέρεις) από το διαμορφωμένο έδαφος, θεωρώ πως δεν υπάρχει πρόβλημα.
    1 point
  28. @vgsk Η υποβάθμιση σε σχέση με το επίπεδο του δρόμου, ίσως ήταν ένας τρόπος παράκαμψης κάποιων περιορισμών (για παράδειγμα λόγω ιδεατού στερεού) αν το κτίριο ήταν πολυώροφο. Στην περίπτωσή σου δεν εξυπηρετεί κάτι ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται. Δεν προκύπτει κάποια αλλαγή στο ύψος της θεμελίωσης. Θεωρώ πως πρόκειται για χονδροειδές λάθος στη σχεδίαση της σχηματικής τομής στην άδεια και ότι δεν υπάρχει κάτι επιλήψιμο.
    1 point
  29. Δεν χρειάζεται να κάνεις μελέτες μόνο και μόνο επειδή δεν έγιναν. Ενδεχομένως να απαιτούνται πρόσθετες μελέτες (π.χ. πυροπροστασία) λόγω της νέας χρήσης.
    1 point
  30. Το είδος των απαιτούμενων μελετών στην περίπτωση αλλαγής χρήσης εξαρτάται από τη νέα χρήση.
    1 point
  31. Για το ζήτημα του ύψους, θα ήθελα να πω (καθαρά υποκειμενικά και χωρίς να υποδεικνύω κάτι σε κανένα συνάδελφο) ότι αν μου έλεγε ένας ιδιοκτήτης: "Μέτρησα το ύψος της διώροφης οικοδομής μου και το βρήκα 8 εκατοστά παραπάνω από της άδειας. Τι να κάνω;". Θα του απαντούσα (ανεξαρτήτως διατάξεων και ανοχών) να μην ασχοληθεί περαιτέρω.
    1 point
  32. Θα βρείτε τις κατόψεις στo παρακάτω Link Dropbox https://www.dropbox.com/s/r2egpz7jw1liniz/ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΣΠΙΤΙΑ ΥΠΕΧΩΔΕ _Ellhniko.Spiti.pdf?dl=0
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.