Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.233


  4. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      13.042


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/04/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Σύμφωνα με νέο έγγραφο της Διεύθυνσης Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων του ΥΠΕΝ και αναφορικά με σχετικό έγγραφο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωροταξικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, με θέμα τις ανεκτές αποκλίσεις στο τοπογραφικό διάγραμμα των προς έκδοση οικοδομικών αδειών, προκύπτει ότι μπορούν να ληφθούν υπόψη οι αποκλίσεις της παρ. 10 του άρθρου 42 του Ν.4495/2017 για τον έλεγχο της συμβατότητας μεταξύ του υποβληθέντος τοπογραφικού διαγράμματος και του τοπογραφικού συμβολαίου, τα οποία συντάχθηκαν σύμφωνα με τις προδιαγραφές του άρθρου 42 του Ν. 4495/17, μετά τις 8-8-13. Στο έγγραφο της ΔΑΟΚΑ αναφέρονται τα ακόλουθα: Θέμα: «Σχετικά με τις ανεκτές αποκλίσεις στο τοπογραφικό διάγραμμα των προς έκδοση οικοδομικών αδειών» Σχετ.: Το με αρ.πρωτ. ΥΙlΕΝ/ΔΑΟΚΑ/110061/3317/2020 έγγραφο της ΔΙΠΕΧΩΣΧ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής Σε συνέχεια του ως άνω σχετικού με το οποίο διατυπώνονται απόψεις ως προς τις αποδεκτές αποκλίσεις των τοπογραφικών διαγραμμάτων των προς έκδοση οικοδομικών αδειών σας γνωρίζουμε ότι συμφωνούμε κατ’ αρχήν με τις απόψεις σας. Ειδικότερα τα προσκομιζόμενα, για την έκδοση οικοδομικών αδειών τοπογραφικά διαγράμματα για τα οποία ισχύουν οι τεχνικές προδιαγραφές αποτύπωσης και σύνταξης των τοπογραφικών διαγραμμάτων με υπόβαθρο αναφοράς το Εθνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς ΕΓΣΑ 87, θα πρέπει να είναι συμβατό με το τοπογραφικό του συμβολαίου ως προς τη θέση, το εμβαδόν, το γεωμετρικό σχήμα και τα όρια της έκτασης την οποία απεικονίζουν. Περαιτέρω σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 42 του Ν. 4495/17, όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 60 του Ν. 4759/20 (ΦΕΚ 245/Α/9-12-20), πραγματοποιείται ενημέρωση οικοδομικής άδειας, ανεξάρτητα από το χρόνο ισχύος της, πλην των άλλων περιπτώσεων, και για: … γ) μεταβολές των διαστάσεων του κτιρίου 17 του οικοπέδου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα είκοσι {20) εκατοστά όσον αφορά το κτίσμα, ή μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%). με μέγιστο τα σαράντα (40) εκατοστά όσον αφορά τα μήκη των πλευρών τον οικοπέδου και με την προϋπόθεση υποβολής τυχόν απαραίτητων εγκρίσεων από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα…» Σε ότι αφορά τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 39 του Ν.4495/17: «α) Όπου μέχρι τη δημοσίευση τον παρόντος και εφεξής προβλέπεται η σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος, νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα του άρθ. 83 παρ.4 του παρόντος νόμου. β) Απόκλιση επί του εμβαδού οικοπέδου ή γηπέδου από το αναγραφόμενο στο τοπογραφικό διάγραμμα που έχει συνταχθεί μέχρι τις 8-8-13, και σύμφωνα με τον οποίο εκδόθηκε άδεια οικοδομής 17 καταρτίστηκε συμβολαιογραφική πράξη, σε σχέση με τη νέα καταμέτρηση στο τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει τη βεβαίωση του άρθ. 83, είναι ανεκτή υπό τις εξής προϋποθέσεις: αα) για οικόπεδα ή γήπεδα εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού το ποσοστό της απόκλισης ορίζεται σε +-5%,• ββ) για τα εκτός σχεδίου οικόπεδα ή γήπεδα το ποσοστό της απόκλισης ορίζεται σε +-10%. Εμβαδομετρήσεις οικοπέδων ή γηπέδων, που έχουν περιληφθεί σε διοικητικές πράξεις και δικαιοπραξίες και είναι εντός της απόκλισης του προηγούμενου εδαφίου, θεωρούνται αποδεκτές και δεν απαιτείται η αναθεώρηση της οικοδομικής αδείας, καθώς και η διόρθωση ή τροποποίηση των τίτλων κτήσης για την έκδοση άδειας.» Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω έχουμε την άποψη ότι για τον έλεγχο της συμβατότητας μεταξύ του υποβληθέντος τοπογραφικού διαγράμματος και του τοπογραφικού του συμβολαίου, τα οποία συντάχθηκαν σύμφωνα με τις προδιαγραφές του άρθρου 83 του Ν. 4495/17, μετά τις 8-8-13, θα μπορούσαν να ληφθούν υπόψη οι αποκλίσεις της παρ. 10 του άρθρου 42 του Ν. 4495/17, όπως ισχύει υπό την προϋπόθεση της αιτιολόγησης της νέας καταμέτρησης και χωρίς εμφανή μετακίνηση ορίων ή αλλαγής του γεωμετρικού σχήματος του οικοπέδου και εφόσον δεν παραβιάζονται οι κοινόχρηστοι χώροι και με την πρόσθετη προϋπόθεση υποβολής τυχόν απαραίτητων εγκρίσεων από άλλους φορείς. Σε ότι αφορά την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 39 του Ν. 4495/17 προκύπτουν τα εξής: Θεσμοθετούνται ποσοστά αποκλίσεων στις νέες εμβαδομετρήσεις γηπέδων ή οικοπέδων, 5% για εντός ρυμοτομικού σχεδίου και εντός ορίων οικισμού 10% για εκτός σχεδίου Ελέγχεται εάν οι προγενέστερες εμβαδομετρήσεις σε τοπογραφικά που έχουν συνταχθεί μέχρι τις 8-8-13 εμπίπτουν εντός των παραπάνω ορίων απόκλισης. Ο έλεγχος αφορά, σε εμβαδομετρήσεις οικοπέδων ή γηπέδων επί τοπογραφικών διαγραμμάτων βάσει των οποίων είτε εκδόθηκε άδεια οικοδομής, είτε συντάχθηκε συμβολαιογραφική πράξη. Στην περίπτωση που οι προγενέστερες εμβαδομετρήσεις εμπίπτουν εντός των ορίων απόκλισης μετά τη σύγκρισή τους με τις νέες εμβαδομετρήσεις, οι οποίες προκύπτουν από τη σύνταξη του εξαρτημένου τοπογραφικού διαγράμματος σύμφωνα με το άρθρο 83 Ν.4495/13, τότε: Δεν απαιτείται η αναθεώρηση των αντίστοιχων οικοδομικών αδειών με σκοπό τη διόρθωση της διαφοράς του εμβαδού. Στην περίπτωση έκδοσης άδειας αναθεώρησης για διαφορετικό λόγο απ’ αυτόν της διόρθωσης του εμβαδού θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με βάση το νέο τοπογραφικό διάγραμμα. Δεν απαιτείται η διόρθωση του αντίστοιχου τίτλου ιδιοκτησίας για την έκδοση οικοδομικής άδειας. Ωστόσο για την έκδοση οικοδομικής άδειας πρέπει να περιλαμβάνεται το νέο τοπογραφικό διάγραμμα το οποίο θεωρείται συμβατό με το τοπογραφικό του συμβολαίου.
    2 points
  2. ΤΑΠ: Νέα ηλεκτρονική υπηρεσία για τη χορήγηση βεβαιώσεων ΤΑΠ από τον Δήμο Θεσσαλονίκης https://news.b2green.gr/5540/νέα-ηλεκτρονική-υπηρεσία-για-τη-χορήγ
    2 points
  3. εδω, αναλυτικη παρουσιαση για τα "δασικα" θεματα, απο την κα Μπακλατζη https://ecopress.gr/odigos-gia-egklovismenous-idioktites-se-dasikous-chartes-kai-ktimatologi,
    2 points
  4. Το sdbox είναι πρόσθετο λογισμικό (plugin) στο AutoCAD και παρέχει εργαλεία που βοηθούν την επεξεργασία και την διαχείριση οποιουδήποτε σχεδίου αλλά και την σύνταξη ολοκληρωμένων μελετών. Το βασικό σκεπτικό δημιουργίας του ήταν και είναι : Η μετεξέλιξη του επιτυχημένου CADsdtopo που να αφορά περισσότερους χρήστες και τύπους σχεδίων, και σύνταξη ολοκληρωμένων μελετών. Η αυτοματοποίηση των συχνά επαναλαμβανομένων διαδικασιών σχεδίασης. Η οργάνωση Σχεδίασης βάσει προτύπων που επιλέγει ο χρήστης. Περιλαμβάνονται βιβλιοθήκες και πρότυπα που μπορούν να λειτουργούν δικτυακά. Η παροχή κατάλληλων εργαλείων για συνολική επεξεργασία των στοιχείων που συμπληρώνουν τα Σχέδια (σύμβολα, κείμενα, αριθμοί, διαστάσεις κ.λπ.). Έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο μέγεθος τους ώστε να είναι μεν ευανάγνωστα ανάλογα με την κλίμακα εκτύπωσης αλλά και να μην αλλοιώνουν το Σχέδιο. Η εύκολη δημιουργία και διαχείριση βιβλιοθηκών για κείμενα, σύμβολα, γραμμές, Hatch, διαστάσεις κ.λπ. με αυτοματοποιημένα υπομνήματα για όλα τα αντικείμενα του Σχεδίου με προκαθορισμένες επεξηγήσεις. Βασικές κατηγορίες του sdbox: Πράξεις και αριθμοί (επιφάνειες, μήκη, υπολογισμοί με αντικείμενα, αυτόματες διαστασιολογήσεις κ.λπ.) Σύνταξη μελετών (Τοπογραφικό, Κατόψεις-Όψεις-Τομές, ΔΚ-ΔΔ, Σχέδια αυθαιρέτων, Προσβασιμότητα ΑΜΕΑ, Πυροπροστασία, Ηλεκτρονική υποβολή στο Κτηματολόγιο, Σχέδια υποστήριξης εργοταξίου, σχέδια τεύχους φωτογραφιών κ.λπ.) Σχεδιαστικοί αυτοματισμοί (καταμετρήσεις, αυτόματα υπομνήματα, πίνακες, αλλαγές αντικειμένων κ.λπ.) Διαχείριση Σχεδίου (μαζικές αλλαγές / διορθώσεις / συμπληρώσεις / αντικαταστάσεις / εξαγωγές / εισαγωγές κειμένων και συμβόλων, διαχείριση / προσαρμογή εικόνων (raster image), μετατροπές γραμμών, διαχείριση layer κ.λπ.) Αρχείο (εισαγωγή / εξαγωγή αρχείων, επεξεργαστής αρχείων, αυτόματο άνοιγμα φακέλων k.l.p.) Μεταφορά σχεδίου στο Google Earth Εκτυπώσεις (αυτόματη δημιουργία pdf και dxf, εξαγωγή σε νέο σχέδιο, πενάκια (πάχη γραμμών) για κάθε κλίμακα κ.λπ.) ΠΡΟΪΟΝΤΑ Βασικό πακέτο (γενική σχεδίαση, κείμενα, σύμβολα, διαχείριση γραμμών, hatch, απόψεις σχεδίου, ενδείξεις, διαστάσεις, διαχείριση εικόνων, layers, πράξεις και αριθμοί, φωτογραφίες κ.λπ.). Στο βασικό πακέτο μπορούν να προστεθούν τα κάτωθι: Κατόψεις-Όψεις-Τομές Τοπογραφικό Τρίγωνα-Ισοϋψείς-Όγκοι εκσκαφών και επιχωμάτων Αυθαίρετα Ηλ. υποβολή διαγράμματος στο Κτηματολόγιο ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΥΨΗΣ & ΔΟΜΗΣΗΣ Μελέτη προσβασιμότητας Μελέτη πυρασφάλειας Μεταφορά σχεδίου στο Google Earth Σχέδιο υποστήριξης εργοταξίου Σύντομα θα αναρτηθεί η δοκιμαστική έκδοση.
    1 point
  5. 10.375 downloads

    ΣΑΥ ΦΑΥ και τεχνική έκθεση κατεδάφισης
    1 point
  6. Πλέον όταν εκδίδεται μια άδεια μαζί με το φύλλο αδείας εκδίδεται και ένα πολυσέλιδο, το λεγόμενο αίτηση άδειας. Εκεί υπάρχουν τα γνωστά κλειδιά των αρχείων με τα οποία μπορείς να κατεβάσεις κάθε προσβάσιμο δικαιολογητικό (σχέδιο, έκθεση, τεύχη, κ.α) του φακέλου άδειας. Υποχρέωση λοιπόν κάθε συναδέλφου είναι μαζί μου το Φ.Α. να δίνει και την αίτηση στον ιδιοκτήτη ώστε να έχει άμεση πρόσβαση στο ηλεκτρονικό πλέον φάκελο άδειας.
    1 point
  7. α] είτε στην ιδια οκοδομη να ηταν τα "μετα το 2011" β] είτε σε ξεχωριστα οικοδομηματα να ειναι... παλι δεν μπορεις διοτι: Για να κανεις συσταση ΟΙ στην "α'" περιπτωση ή συσταση καθετων στην "β'" προυποθετει βεβαιωση νομιμοτητας. Για όλα δεν θα μπορεις να εχεις βεβαιωση... Μερικη, και αν ακομα κανεις, παλι αχρηστη σου ειναι -και αυτοκαταγγελεσαι- διοτι δεν επιτρεπεται να τα αποκρυψεις. Εν τελει, σημασια δεν εχει τι θα πεις στον πελατη ούτε τι θα αποφασισει αυτος "για σενα" Η δικη σου συμπεριφορα ειναι μια/δεδομενη. " Τακτοποιείς οσα θελει χωρις καμμια βεβαιωση και με αναφορα απο σενα σε ολα τα εξαιρεθεντα" Ετσι...για νάχουμε οχι μονον Καλο Πασχα...αλλά και μετεπειτα. Τα υπολοιπα οδηγουνε επικινδυνες ατραπούς.
    1 point
  8. 1) Εφόσον ο δασικός δρόμος έχει διανοιχτεί νόμιμα, θεωρείται κοινόχρηστος. Αν έχεις αμφιβολίες για τη νομιμότητα, απευθύνσου στο Δασαρχείο 2) Ο μηχανικός σου ξέρει...
    1 point
  9. Καλησπέρα,θα ακολουθήσεις το άρθρο 107,παρ.5.β.αα,στο οποίο προφανώς αναφέρεσαι κι εσύ. Αν διαβάσεις και την παρ.5.γ του ίδιου άρθρου,θα δεις ότι η διοικητική πράξη που πρέπει να εκδοθεί είναι η έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 παρ.4.
    1 point
  10. Έτσι όπως είναι η διατύπωση της παραγράφου δεν γνωρίζω αν μπορούμε να βάζουμε στην φύτευση ότι μας βγαίνει κατά τον σχεδιασμό μας και να φυτεύουμε το δώμα στο διπλάσιο αυτού που μας απομένει για να συμπληρώσουμε τα 2/3 υποχρεωτικού ακαλύπτου. Η ασφαλής λύση είναι όπως ορίζει το άρθρο 17 Ε οικ=315 τμ---ΠΚ=50% --Υποχρεωτική φύτευση: 2/3Χ 0,5Χ315=105 τμ. Μείωση στο 1/2--->315Χ0,50Χ1/2=78,75 τμ. φύτευση στο δώμα: 2 Χ (105-78,75)=2Χ26,25=52,50 τ.μ Επιπλέον, δες και αυτό που αναφέρεται στην υποπαρ. ζ σχετικά με τους διαδρόμους διέλευσης οχημάτων κατασκευασμένους από διάτρητες (προφανώς για να μπορεί να φυτρώνει κάτι ανάμεσα στις οπές) πλάκες. ζ. Σε κτίρια όπου δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί η φύτευση μέχρι τα 2/3 του υποχρεωτικού ακαλύπτου, δύναται αυτή να μειωθεί στο 1/2 του υποχρεωτικού ακαλύπτου υπό την προϋπόθεση ότι θα φυτευτεί στο δώμα διπλάσια επιφάνεια από την υπολειπόμενη επιφάνεια των 2/3 του υποχρεωτικού ακαλύπτου που δεν προβλέπεται να υλοποιηθεί. Σε κτίρια όπου δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί η φύτευση μέχρι τα 2/3 του υποχρεωτικού ακαλύπτου, κατ’ εξαίρεση δύναται να συμμετέχουν στον υπολογισμό της φύτευσης και οι διάδρομοι διέλευσης των οχημάτων εφόσον επιστρώνονται από διάτρητες πλάκες.
    1 point
  11. Βγάζεις νέο ΚΗΔ και επισημαίνεις στην συμβ/φο να μην χρησιμοποιήσει τον προηγούμενο ΚΗΔ.
    1 point
  12. Ναι. Κατ' εμέ όχι δεν αρκεί, από τη στιγμή που υπάρχουν αποκλίσεις. Λύσε το θέμα με ένα σωστό Ε9.
    1 point
  13. 3) Για να κάνω μεταβίβαση ποσοστών πρέπει να έχω πληρώσει όλο το πρόστιμο; το 30% δες τα ΠΜ
    1 point
  14. Όπως σου έγραψε ο Θεόδωρος είναι παράβαση με αναλυτικό, δηλαδή, διαφορετική εσωτερική διαρρύθμιση ή προς νομιμοποίηση (το ορθότερο). Δεν είναι διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου. Η βεβαίωση της ΔΕΗ για να αποτελεί αποδεικτικό παλαιότητας αυθαιρεσιών αρκεί να παρουσιάζει την εικόνα του ακινήτου ακριβώς όπως αυτή θα παρουσιαστεί κατά την υπαγωγή.
    1 point
  15. Για την εφαρμογή ΟΤ σε επεκτάσεις σχεδίων θα πρέπει να ακολουθήσεις συγκεκριμένη διαδικασία (αποτύπωση και απόδοση στο σύστημα της επέκτασης με χρήση αν είναι δυνατό στάσεων του μελετητή, εφαρμογή των συντεταγμένων του τεύχους της μελέτης εφαρμογής). Δεν μπορείς να στηριχθείς στην e-poleodomia για να συντάξεις τοπογραφικό διάγραμμα.
    1 point
  16. Για τα κληροτεμάχια υπάρχει διαδικασία μέσω της Διεύθυνσης Δασών της περιοχής με την οποία μπορούν να μεταβιβαστούν. Η κυριότητα παραμένει στον ιδιώτη.
    1 point
  17. Μια άποψη από εμένα. Θεωρητικά χρειάζεται ανάκληση, αλλά άσε το ΠΕΑ ως έχει. Ζήτησε από τον πελάτη το συμβόλαιο για να βγάλεις ένα αντίγραφο αν δεν έχεις ήδη. Σε περίπτωση που κληθείς για έλεγχο, να επιδείξεις το συμβόλαιο και πως έγραψες την οδό που αναφέρεται σε αυτό.
    1 point
  18. Καλησπέρα, ΝΟΚ άρθρο 23,παρ.1δ) Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο :....................... δ) Αν προϋφίσταται του β.δ. της 9.8.1955 ή εξαιρέθηκε με τις διατάξεις του ν.1337/1983 ή εξαιρέθηκε οριστικά, σύμφωνα με διατάξεις ρύθμισης, τακτοποίησης ή αναστολής επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων. ν.4495,άρθρο 82,παρ.2 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : α) υφίστανται πριν από τις 30.11.1955, ημερομηνία έναρξης ισχύος του από 9.8.1955 β.δ., *Συνεπώς,δεν απαιτείται να δηλωθεί πουθενά εφόσον δημιουργήθηκε πριν της 30-11-1955,και αποτελεί τμήμα του νομίμως υφισταμένου κτιρίου,άρα και νομίμως υφιστάμενο χώρο. (Δεν σε απασχολεί στην παρούσα φάση ποιους κανονισμούς παραβιάζει,αυτό θα σε απασχολήσει μόνο σε περίπτωση νέας άδειας στο παραπάνω ακίνητο,όπου αν δεν ικανοποιούνται απαιτήσεις του κτιριοδομικού,δεν θα μπορούν να γίνουν αντίστοιχες παρεμβάσεις,αλλαγές χρήσης κλπ.κλπ.)
    1 point
  19. Με το όρο "προαιρετικό" (προσοχή στα εισαγωγικά 😉 ) εννοώ πως δεν κρατάω το Εσ-Εξ έντυπο/χειρόγραφο, δηλαδή σε εκείνο το βιβλίο με τις "τρύπες" που μου είχαν θεωρήσει στον ΚΒΣ@ΔΟΥ όταν άνοιξα βιβλία κάπου το 2009. Και εκείνο το βιβλίο και το αντίστοιχο χειρόγραφο μπλοκάκι μαζεύουν σκόνη εδώ και μερικά χρόνια... Νομίζω πως η σχετική "οδηγία" μπήκε σε ισχύ κάπου το 2015-16, τουλάχιστον για τη δική μου περίπτωση (όπως την περιγράφω στο πρώτο ποστ). Φυσικά έχω ηλεκτρονικό αρχείπ από όλα τα τιμολογία εσόδων/εξόδων μου κανονικά, που τα καταγράφω και σε δικά μου εξελάκια κλπ, μέσα σε διάφορα folders κοκ. Εννοείται κ πως (σχεδόν) όλα τα κρίσιμα νούμερα υπάρχουν και στο taxis: ΜΥΦ, Φ2 (περιοδικές), Ε1-3 κλπ. Ελπίζω να μην χρειαστεί ποτέ να συμπληρώσω το βιβλίο χειρόφραφο, π.χ., από κάποιο καψώνι της ΔΟΥ όταν θελήσω να "κλείσω βιβλία"...
    1 point
  20. Καλημέρα,επειδή υποβλήθηκε ηλεκτρονικά η υπεύθυνη δήλωση,το καλύτερο, προς δική σας κατοχύρωση,είναι να την τηρήσετε.Οπότε κάνετε μια "Ενημέρωση έντυπης άδειας" η οποία δεν συνδέεται με προγενέστερη ηλεκτρονική,σωστά,και η μόνη σύνδεση θα είναι η καταχώρηση στο σύστημα της 'Προγενέστερης έντυπης πράξης" που ενημερώνεται,δηλαδή της αρχικής άδειας.
    1 point
  21. Καλημέρα,στον ΝΟΚ στο άρθρο 17,παρ.9γ- γ) Τα περιφράγματα του οικοπέδου ή γηπέδου σε κανένα σημείο δεν έχουν ύψος μεγαλύτερο από τρία (3,00) μ. και το συμπαγές τμήμα τους μεγαλύτερο από ενάμισι (1,50) μ. Τα αυλόθυρα – πορτασιές για την είσοδο πεζών και οχημάτων, που κατασκευάζονται σε συνέχεια της περίφραξης, έχουν μέγιστο ύψος δυόμισι (2,50) μ. και μπορεί να αποτελούνται από συμπαγή στοιχεία. Αφετηρία μέτρησης των υψών είναι η υψηλότερη από τις οριστικές στάθμες του εδάφους εκατέρωθεν του περιφράγματος. Για τα περιφράγματα που βρίσκονται στο πρόσωπο του οικοπέδου, τα παραπάνω ύψη μετρούνται από τη στάθμη του πεζοδρομίου. Επιτρέπεται παρέκκλιση των παραπάνω διατάξεων όσον αφορά την κατασκευή συμπαγούς περιφράγματος έως ύψους τριών (3,00) μ. ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
    1 point
  22. Ν.4495/2017,άρθρο 117,παρ.3(Αρχική): 3. Για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων χρήσεων σε κτίρια με νόμιμη οικοδομική άδεια, στον περιβάλλοντα χώρο διατηρητέου κτιρίου ή διατηρητέου τμήματος κτιρίου, σε επαφή ή και σε απόσταση προς αυτό, και βρίσκονται είτε στο ακίνητο που περιλαμβάνει το διατηρητέο κτίριο ή τμήμα κτιρίου είτε και σε όμορο προς αυτό ακίνητο στο αρμόδιο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.), απαιτείται και υποβολή αίτησης με τα εξής δικαιολογητικά:................. Ν.4495/2017,άρθρο 117,παρ.3(όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 34 παρ.45 του ν.4546/2018): 3. Στις διατάξεις του παρόντος υπάγονται αυθαίρετες κατασκευές ή/και χρήσεις σε κτίριο με νόμιμη οικοδομική άδεια στον περιβάλλοντα χώρο διατηρητέου κτιρίου σε επαφή ή/και σε απόσταση από αυτό. Άρα, το ΤΕΕ λέει ότι: το Υπεν μπήκε στην διαδικασία να τροποποιήσει την παραπάνω παράγραφο με τον ν.4546/2018, ούτως ώστε,ενώ πριν ήταν απολύτως κατανοητό και σαφές σε όποιον την διάβαζε,ότι απαιτούν Σ.Α.,οι αυθαίρετες κατασκευές είτε βρίσκονται στο ακίνητο του διατηρητέου είτε σε όμορο με αυτό ακίνητο,έσβησε την επίμαχη φράση,ώστε πλέον με την νέα παράγραφο,να δημιουργείται η απορία σε αυτόν που την διαβάζει,για το εάν τελικά υπάγονται και τα όμορα του διατηρητέου ακίνητα σε αυτήν ή όχι... Δεν έχω τίποτε άλλο να σχολιάσω...
    1 point
  23. Καλησπέρα, η απαίτηση έγκρισης ΣΑ (παρ.3 του 117 του ν.4495) υπήρχε αρχικά στον 4495 για τα όμορα του διατηρητέου ακίνητα,αλλά καταργήθηκε με τον ν.4546/18.Οπότε,αν το κτίριο σου βρίσκεται επί άλλου ακινήτου,δεν απαιτείται έγκριση ΣΑ.
    1 point
  24. Αν και δεν είμαι λογιστής, από όπου περιμένεις κάποιο σχόλιο, θα σου πω σχετικά σύμφωνα με τα όσα γνωρίζω και έχω μελετήσει. Αρχικά αν δεν είσαι ιδιώτης κάνε έναν κόπο και ενημέρωσε την ειδικότητά σου στο προφίλ σου. Θα βοηθηθείς τόσο εσύ όσο και οι συνάδελφοι (και μη) που μετέχουν ή διαβάζουν το forum. Αναφορικά στην περιοδική ΦΠΑ: Εφόσον όπως λες διενεργείς πράξεις με δικαίωμα έκπτωσης του φόρου εισροών, η συναλλαγή σου αυτή θα απεικονισθεί στην περιοδική δήλωση ΦΠΑ. Αρχικά πρέπει το τιμολόγιο να έχει και την ένδειξη «Άρθρο 39α, υπόχρεος για την καταβολή του φόρου είναι ο λήπτης», επομένως ως λήπτης υποχρεούσε να καταβάλλεις στο Δημόσιο το φόρο που αναλογεί. Επομένως θα εμφανισθεί ως αξία στον κωδ. 303 [1] ως έσοδο και με πλασματικό ΦΠΑ 24% στον κωδ.333 [1] έτσι ώστε να αποδόσεις (ως οφείλεις σύμφωνα με το άρ.39α) τον φόρο στο Δημόσιο, και επειδή έχεις δικαίωμα έκπτωσης αυτού του ("πλασματικού") φόρου θα αναγραφεί ως αξία στον κωδ.366 και το "πλασματικό" ΦΠΑ στον κωδ.366 έτσι ώστε να εκπέσεις τον φόρο. Πρακτικά κάνεις μια διαδικασία ταυτόχρονης απόδοσης και έκπτωσης του ίδιου φόρου. Ως αξία δεν θα αθροιστεί στον κωδ.312, διότι δεν μετέχει στον κύκλο εργασιών για το ΦΠΑ, οπότε με αυτό τον τρόπο, δεν θα εμφανίζεται μια πρόσθετη, πλασματική εκροή στην περιοδική του ΦΠΑ σου. [1] Ο κωδ.306 και 336 που αντιστοιχεί σε μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (17%), που αναφέρεις έχει να κάνει με "...νησιά Αιγαίοu και από λοιπή Ελλάδα προς τα νησιά αuτά" όπου ισχύει ακόμη ο μειωμένος συντελεστής της δήλωσης ΦΠΑ. Αλλά έχω την εντύπωση --δεν είμαι σίγουρος-- ότι ένα κατάστημα σε τέτοιο νησί μπορεί να πουλήσει ένα είδος 100€ καθαρής αξίας στα 117€ με ΦΠΑ 17% ενώ κανονικά θα έπρεπε να το πουλήσει εκτός της έδρας του στα 124€. Οπότε αν η ΔΟΥ σου είναι στην λοιπή Ελλάδα εκτός από τα νησιά του Αιγαίου είτε το αγοράσεις στο νησί είτε στην λοιπή Ελλάδα θα έχεις ΦΠΑ 24%, οπότε και πάει στον κωδ.303 θα πάει η αξία ,στο 24% το ΦΠΑ. Αναφορικά στο Ε3: Σχετικά με αυτό που αναφέρεις ότι: άλλο είναι η φορολογία ΦΠΑ και άλλο η φορολογία εισοδήματος, διέπονται από διαφορετικές νομοθεσίες. Η αγορά είναι πάγιο (δαπάνη) και ως τέτοια θα αντιμετωπισθεί. Δεν είναι έσοδο. Η όλη αυτή διαδικασία της χρεωπίστωσης στην περιοδική ΦΠΑ, γίνεται για λόγους τακτοποίησης του ΦΠΑ και μόνο, ο οποίος σύμφωνα με το άρθρο 39.α αποδίδεται από τον λήπτη, αλλά την ίδια στιγμή είναι για 'σένα πράξη με δικαίωμα έκπτωσης του φόρου εισροών. Θα αναγραφεί κανονικά στο Ε3 ως πάγιο (αξία) στα "Λοιπά Πληροφοριακά Στοιχεία (Αγορές ενσώματων παγίων χρήσης)" στον Ζ3(863.1) και οι αποσβέσεις του στον πίνακα "Σύνολο Εξόδων (Αποσβέσεις)" στον Ζ2(487). Το ότι πληρείς προϋποθέσεις ένταξης στο άρθρου 12 § 2 περ. στ' του ν. 4172/2013, δεν σημαίνει ότι οι επαγγελματικές δαπάνες[2] που κάνεις , ότι δεν εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδά σου. Εξακολουθείς να είσαι ελεύθερος επαγγελματίας και το εισόδημά σου προέρχεται από αυτή την δραστηριότητα, άσχετα με το τρόπο που αντιμετωπίζεται φορολογικά το εισόδημά σου εφόσον ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στο άρθρου 12 § 2 περ. στ' του ν.4172/2013, ("φορολογικό μπλοκάκι") όπου και ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ (δεν είναι) ότι αποκτάς εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και αφαιρούνται[3] από το εισόδημα μέρος από τις εκπιπτόμενες δαπάνες σου ήτοι μόνο οι εισφορές σου και αγνοούνται οι άλλες εκπιπτόμενες δαπάνες, αποσβέσεις, κλπ, και η εκκαθάριση του φόρου γίνεται βάσει των διατάξεων των άρθρων 12 - 20 του ίδιου νόμου, χωρίς να προβλέπεται δυνητικός τρόπος φορολογίας. Οπότε εκπίπτουν κανονικότατα, απλά εφόσον εμπίπτεις στο "φορολογικό μπλοκάκι" είναι αδιάφορες στον υπολογισμό του φορολογητέου, απλά δηλαδή δεν μετέχουν/δεν αφαιρούνται, και όχι δεν εκπίπτουν. Έτσι εξάλλου είναι "στημένο" και το Ε3, συμπληρώνεις κανονικά το Ε3, αγνοώντας αρχικά ότι εμπίπτεις στο "φορολογικό μπλοκάκι" και πρέπει από την συμπλήρωσή του να εξάγεται το ορθό φορολογητέο αποτέλεσμα λαμβάνοντας υπόψη όλα τα εκπιπτόμενα έξοδα. Και στην συνέχεια με την επιλογή στην πρώτη σελίδα του κωδ.007 "Ναι" και τον κωδ.006="ΟΧΙ" απλά το σύστημα αγνοεί τις δαπάνες πλην των εισφορών, καθώς και στο Ε1 τον κωδ.019. [2] Εφόσον πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 22 του ν.4172/2013 και συγχρόνως δεν εμπίπτουν στον περιοριστικό κατάλογο των μη εκπιπτόμενων δαπανών του άρθρου 23 του ίδιου νόμου [3] Δεν είναι τυχαίο ότι ούτε στο νόμο, αλλά ούτε και η διευκρινιστική ΠΟΛ.1085/2014, αναφέρετε με λέξεις "αφαιρεθούν μόνο", "αφαιρούνται μόνο" και όχι με την "εκπίπτουν μόνο"
    1 point
  25. Συμπήκνωση στο Ellada γίνεται με το να βάλεις επάνω το JCB και να κάνει βόλτες πάνω κάτω. Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει συμπύκνωση όπως πρέπει γιατί ο Κίτσος (ο εργολάβος μόλις δει το κόστος θα φέρει το JCB και θα σου ζητήσει μόνο τα καύσιμα που θα καταναλώσει, σε περίπτωση που είναι και γνωστός δηλαδή). Έπειτα αυτό με την αντικατάσταση δεν θα το σχολιάσω γιατί ακόμα γελάω και δεν μπορώ να γράψω στο πληκτρολόγιο. Λοιπόν τα μόνο αποδεκτό για εδώ στο Ellada και σίγουρο (αν και για αυτό αμβιβάλλω) είναι οι πάσσαλοι. Όλα τα υπόλοιπα είναι εικασίες. Αν πεις ανεβαίνει το κόστος ας πουληθούν ακριβώτερα, αλλιώς γενική εκσκαφή, κάνε μια πισίνα ωραία και ένα cafe και είσαι μια χαρά. Όπως είπα και παραπάνω ακόμα και πασσάλους να κάνεις δεν ξέρω αν η εταιρεία που θα κάνει την κατασκευή πληρεί τις προϋποθέσεις. Στην Θεσ/κη μεγάλη εταιρεία για πασσάλους σε γέφυρα είχε χάσει τα υψόμετρα...σου μιλάω είναι να πάρεις κάμερα στο Ellada και να τραβάς video κάτι τέτοια. Οι άνθρωποι ξέρουν απο πολυκατοικίες (και αυτές απλές ούτε μυκητοειδής ούτε πολλά δύσκολα) τίποτα στέγαστρα...αυτά...αλλά δεν έχουμε...τι να κάνουμε τώρα... Ευχαριστώ.
    1 point
  26. Αίρεται η υποχρεωτικότητα εφαρμογής των προϋπαρχόντων κανονιστικών κειμένων δόμησης που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα 3 της παρούσας. Παράρτημα 3 : Πίνακας τίτλων προϋπαρχόντων κανονιστικών κειμένων.
    -1 points
  27. Tι να διαβάσω συνάδελφε ? Ελληνικές ιστορίες ? Ο ΦΕΚ ορίζει Ευρωκώδικα μαζί με τα προσαρτήματα. Αίρεται η υποχρεωτικότητα εφαρμογής των προϋπαρχόντων κανονιστικών κειμένων δόμησης που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα 3 της παρούσας. Σου λέει δεν είσαι υποχρεωμένος να ακολουθήσεις τους παλιούς κανονισμούς. Δηλαδή με το ζόρι να ακολουθήσω τους παλιούς εν έτη 2020 ?
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.