Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.180


  2. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      3.802


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.663


  4. beLakis Tsipouras

    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      36


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/05/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Συνάδελφοι ΕΕ οι συντάξεις γήρατος που βγαίνουν τώρα, για αιτήσεις μετά το 2019 και για 40 χρόνια ασφάλισης, είναι πλέον αρκετά κάτω από 1.000€. Σαν συνταξιούχος πλέον, λίγα είναι αυτά που μπορώ να κάνω (προσφυγή, αγωγή κλπ). Πιστεύω οι ενεργοί ΕΕ μπορείτε να κάνετε κάτι παραπάνω, αρκεί να συνειδητοποιήσετε τι σας περιμένει, όταν θα έρθει η ώρα σας..... Ενημερωθείτε λοιπόν ( https://mhn2020.gr/ ) και οργανωθείτε....
    2 points
  2. Για σένα που σχεδιάζεις υπάρχει ο περιορισμός για απόσταση δ "μεταξύ κτηρίων". Για τον "δικό σου εξώστη" όταν θα έχεις ήδη τοποθετήσει το κτήριο θα προκύψει και ένα δ/4 ... Αν σου φανεί μικρός, απομάκρυνε τα κτήρια. Δεν βλέπω πρόβλημα. Σχεδιάζεις κατά τα συνήθη ...
    2 points
  3. Ενημέρωση, ενεργοποίηση, οργάνωση, συλλογικές δράσεις....
    2 points
  4. @APSP Μπορούμε να πούμε ότι ο εξωτερικός τοίχος επενδύθηκε με τούβλο και το πάχος αυξήθηκε 20 εκατοστά. Αυτό δεν συνιστά λόγο υπαγωγής του ακινήτου στις διατάξεις του νόμου. Συμφωνώ με την τελευταία δημοσίευση του dimitris GM.
    2 points
  5. Παραγραφή φόρων και προστίμων: Διακόπτεται μόνον με την κοινοποίηση στον ενδιαφερόμενο, λέει το ΣτΕ https://www.zougla.gr/greece/article/ti-alazi-sti-diadikasia-epivolis-forou-ke-prostimon-apo-to-dimosio
    1 point
  6. Αυτός δεν είχε κάποια υποχρέωση όταν έκανε τον εξώστη. Νόμιμος δηλαδή. Εσύ θα έχεις υποχρέωση πλάτους που για τον εξώστη σου θα την τηρήσεις. Πάλι νόμιμος. Τώρα πρακτικά, πως θα είναι τα δύο αυτά μπαλκόνια μέσα σε ένα δ, δεν ξέρω. Γείτονες όμως είναι, το πολύ-πολύ και αν θέλουν, να τους σχεδιάσεις μια ζεύξη να βρίσκονται για τάβλι ...
    1 point
  7. Καλησπέρα,δεν θα βρεις κανέναν που να το έχει κάνει γιατί απλά δεν γίνεται.Σε κατάσταση "Υπαγωγή" το κουμπάκι "Ταυτόχρονη υποβολή ΜΣΕ",είναι απενεργοποιημένο και κλειδωμένο όπως έμεινε από την αρχική υποβολή,όπου αν ήθελε κάποιος να υποβάλλει ταυτόχρονα ΜΣΕ,το επέλεγε και κατόπιν έπρεπε να την αναρτήσει στο αντίστοιχο πεδίο για να περάσει σε "Υπαγωγή".
    1 point
  8. άρα δε στο αποκλείει, απλά σου λέει να τηρήσεις το αυτονόητο. με τι θα ασχοληθεί ο καθένας σχετίζεται και με τις ευκαιρίες που του δίνονται. αν υπάρχει δυνατότητα επιλογής κάνε όπως λέει ο πατέρας σου. αλλά συχνά οι μεγαλύτεροι τείνουν να καταδικάζουν πράγματα που γνωρίζουν και να προτείνουν πράγματα που δεν γνωρίζουν.
    1 point
  9. Έχω καταθέσει ήδη προσφυγή, μαζί με άλλα μέλη του ΜΗΝ. Ο λόγος που έγραψα εδώ, είναι για να ενημερωθούν οι ενεργοί ΕΕ για το τι τους περιμένει και να ενεργοποιηθούν από τώρα. Σαν ενεργοί μηχανικοί, έχουν και άλλα όπλα στα χέρια τους, πριν να βρεθούν "προ τετελεσμένων" αποφάσεων....
    1 point
  10. Το ξαναβάζω (έτσι για να ξαναδιαβαστεί)..... Οι εξωτερικοί τοίχοι που "προσδιορίζουν" μια ΟΙ, συμπεριλαμβάνονται στο εμβαδόν αυτής (πλην αυτών κ.λπ. όμορης έτερης ΟΙ κ.λπ. κατά το ήμισυ κ.λπ.)....
    1 point
  11. ναι, αγωγή και προσφυγή να κάνεις όπως κάνουν και οι άλλοι συνάδελφοι στο ΜΗΝ.
    1 point
  12. Επιτρέψτε μου όμως εμένα να διαφωνώ! Η' μία δήλωση με δύο παραβάσεις (μια για κάθε διαμέρισμα) ή δύο δηλώσεις (μια για κάθε διαμέρισμα). Προσοχή!!!! Αν επιλεγεί η πρώτη περίπτωση, τότε ελέγχονται και όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι του ακινήτου και συμπεριλαμβάνονται απαραιτήτως στη δήλωση και οι όποιες αυθαιρεσίες αυτών. P.S. Προσοχή 2! Εσάς δεν σας νοιάζει τι θα πληρώσει συνολικά ο ιδιοκτήτης, αλλά το πως εσείς "θα στρώσετε για να κοιμάστε μια χαρά.....".
    1 point
  13. @civilthessal234 επειδή η ζημιά ή ζημιές σε μία σταδιοδρομία 30-40 χρόνων είναι δεδομένες, έχει μεγάλη σημασία που σε πετυχαίνουν. Εγώ έπειτα από 10+ χρόνια στην κατασκευή με οικογένεια 40+ χρόνια στις κατασκευές συμφωνώ 100% με τον πατέρα σου. Έμπλεξα με τον ιδιωτικό τομέα στις κατασκευές και τις μελέτες στον δημόσιο τομέα και βρήκα έναν άλλο κόσμο. Τον μελετητή τον σέβονται, τον εργολήπτη κανένας. Από εκεί και πέρα, αν αλλάξουν οι εποχές, πέσουν οι εκπτώσεις και υπάρξει μείωση της απεριόριστης ευθύνης στην κατασκευή και της χαρτούρας, τότε πιθανόν να ξαναξίζει τον κόπο.
    1 point
  14. Για το πρώτο ερώτημα σωστά Για το δεύτερο εφόσον η αίτηση για κατηγορία 5 είναι εμπρόθεσμη μπορούν να τακτοποιηθούν . Υπάρχει όμως κενό στη νομοθεσία ως προς ποια Επιτροπή θα τα εξετάσει !! Στην μεταβίβαση αρμοδιοτήτων ... το ξέχασαν.. Δες εγκύκλιο Α. Π.: ΥΠΕΝ/∆ΕΣΕ∆Π/43729/460 Ηµ/νία: 11/05/2020 Άρθρο 5 Μέχρι τη συγκρότηση της Επιτροπής της παραγράφου 9.α του άρθρου 116 του ν. 4495/2017, όπως ισχύει, τις αρμοδιότητες που αποδίδονται σε αυτήν ασκεί το οικείο Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕ.Σ.Α., ΚΕ.Σ.Α.ΜΑ.Θ ή ΚΕ.Σ.Α.Α.) του άρθρου 13 του ν. 4495/2017. Δεν αναφέρει τίποτα για 9β . Με το ΚΕ.Σ.Α. που επικοινώνησα πράγματι μου είπαν ότι δεν έχουν αρμοδιότητα για να γνωμοδοτούν για κατηγορία 5 σε διπλοχαρακτηρισμένο . Άρα γνωμοδοτεί σύμφωνα με το 9β η αρμόδια Επιτροπή του ΥΠΠΟ . Ο ευρών την Επιτροπή αμειφθήσεται .
    1 point
  15. Πριν λίγο μπήκα στην πλατφόρμα με κωδικούς πελάτισσας και είδα ότι είχα υποβάλει αίτημα ελέγχου στις 22/2, μου ήρθε αρνητικό μήνυμα με εκκρεμότητα στις 5/4, ανταποκρίθηκα την επόμενη μέρα (6/4) και εδώ και ένα μήνα ούτε φωνή, ούτε ακρόαση...
    1 point
  16. μαλλον εσυ διαβαζεις το αρχικο αρθρο...τοτε που ξεχασαν να γραψουν για τις ισογειες αποθηκες και το συμπληρωσαν μετα.... 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε:α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο,β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο.Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, καθώς και σε ισόγειους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) επιφάνειας έως 50 τ.μ.,εφαρμόζεται συντελεστής 0,50 δες την κωδικοποιηση απο τον καν62
    1 point
  17. Διαβάζοντας την ΕΑ που έβαλες, λέει ο μάστορας (τουλάχιστον αυτά ξέρουμε ότι τα έγραψαν συνάδελφοι), ότι θα προσμετρήσεις τους -κλειστούς- ημιυπαίθριους στον υπολογισμό για την κ4, αρκεί να είναι κάτω από 60% των επιτρεπομένων, αλλιώς τους πας κατευθείαν κ5 (και στο ποσοστό πάλι κανονικά). Οκ μου φαίνεται (και είναι και χαλαρός με το 80 κ το 60%, δεν μετράει όλες τις αυθαιρεσίες, μόνο τους η/υ)
    1 point
  18. δεν λες το βασικο στοιχειο που ειναι η εφετειακη και τί ορίζει... υποθετω οτι ο γειτονας, με βαση την Εφετειακη, δικαιωθηκε για την κατα λαθος επεκταση στον διπλανο ίσως και με αποζημιωση και του αποδόθηκε το τμημα αυτο. Αρα, σου μενει αυτο που σου απομενει, μετα την αφαιρεση του "τμηματος" Προφανως, το εναπομενον, αφου δεν εχει κτισματα, παιρνει βεβαιωση ως αδομητο. το τμημα...παει...δεν ειναι δικο σου. υγ καλησπερα διδονη... υποθετω οτι σωστα υποθεσαμε σε τι αφορα η υποθεση...🙂
    1 point
  19. άρα κατά 90% μπορείς να κάνεις εργασίες σε "τακτοποιημένο" ακίνητο, μόνο αν μπορείς να το τεκμηριώσεις ως εργασίες για την υγιεινή και την ασφάλεια του ακινήτου, πέραν φυσικά του δικαιώματος της αποπεράτωσης.
    1 point
  20. Για την τροπολογία Χατζηδάκη ......φέτααααααααααα! Ακόμα περιμένουμε τον επανυπολογισμό Βρούτση!!! Υ.Γ. Offtopic, αλλά για να σας προϊδεάσω .... η οριστική για ΕΕ με 40 χρόνια (με αίτηση από 2019 και μετά) είναι μικρότερη από 1.000€ Δείτε https://www.facebook.com/groups/2401372886856988/ .... και φρίξτε!!!
    1 point
  21. Αποπαίρνουμε συχνά (πολλές φορές δικαιολογημένα) τις Ε/Α των ΤΕΕ, helpdesk κλπ., αλλά τουλάχιστον μπορεί να βρεθεί εκεί μια απάντηση απροσδιόριστης έστω εγκυρότητας. Στο φόρουμ ωστόσο έχουν μείνει αναπάντητα (όχι άλυτα που είναι το προφανές) πολλά "χοτ" ζητήματα των αυθαιρέτων. Αναζητώντας λοιπόν κάποια ιδέα για το παραπάνω ποστάρισμα, βρήκα (μία μόνο) σχετική απάντηση στις Ε/Α του teepelop, που συμβαδίζει σε κάποιον βαθμό με το (εξωγήινο) λεκτικό του νόμου, και τη μοιράζομαι για την περίπτωση που κάποιος συνάδελφος θέλει να σχολιάσει. Σχετικά λοιπόν με τη (δε) του άρθρου 96, η ερμηνεία που δίνεται είναι ότι όταν έχουμε αυθαίρετα κλεισμένους νόμιμους η/υ χώρους, που δεν έχουν τακτοποιηθεί με προηγούμενους νόμους και σε κτίριο εκτός σχεδίου (γιατί το εξειδικεύει ο νόμος στα εκτός δεν ξέρω): Κάνουμε πρώτα έναν έλεγχο για το αν η επιφάνειά τους είναι μικρότερη του 60% της επιτρεπόμενης δόμησης ή κάλυψης και αν είναι μεγαλύτερη τότε πηγαίνουν αυτοί και το κτίριο κατηγορία 5 απευθείας. Αν είναι μικρότερη (προφανώς <40%) και υπάρχουν και άλλοι αυθαίρετοι κλειστοί χώροι που συμμετέχουν στην επιλογή κατηγορίας, τότε συνυπολογίζονται όλα μαζί πλέον ως προς τα ποσοστά των πολεοδομικών μεγεθών των περιπτώσεων (δα) ή (δβ). Επίσης προκύπτει ότι αν οι μόνες παραβάσεις της ιδιοκτησίας είναι κλεισμένοι η/υ και είναι επιφάνειας <60% τότε εντάσσονται κατ. 4 (δεν περνούν από τους ελέγχους (δα) ή (δβ) και ας είναι 40%-60% δόμησης και κάλυψης. Σαν παρατήρηση, προσωπικά θεωρώ ότι η σύγκριση με τα ποσοστά των πολεοδομικών μεγεθών δεν τίθεται ως προς την εξέταση του κατά πόσο ένας χώρος παραβιάζει -βάσει κανονισμών- τα πολεοδομικά μεγέθη (οι πρώην η/υ προφανώς δεν παραβιάζουν κάλυψη), αλλά για τον προσδιορισμό ενός αριθμού / "κόφτη", που θα είναι ο δυσμενέστερος μεταξύ των δύο δόμησης/κάλυψης, και που η σύγκριση με τον οποίο θα χαρακτηρίσει το μέγεθος της αυθαιρεσίας. Με άλλα λόγια είναι ένας "μπακάλικος" τρόπος των αυθαιρετονόμων για τον προσδιορισμό της απληστίας του αυθαιρετούχου ως προς τα πολεοδομικά διακιώματά του επί του οικοπέδου/γηπέδου του, ώστε να επιβάλλει την αντίστοιχη τιμωρία. Και δεν έχει κατά όποιονδήποτε τρόπο σχέση με τη σύνταξη ενός διαγράμματος κάλυψης/δόμησης. Επιπρόσθετα κάποια σχετικά σχόλια: 1)συμφωνώ με την άποψη που λέει ότι παραβάσεις αναλυτικού δεν συμμετέχουν στην επιλογή κατηγορίας και όπου "η/υ" στα σχετικά με την επιλογή κατηγορίας εδάφια, υπονοείται κλεισμένος η/υ γι'αυτό και η αναφορά σε τακτοποίησή τους πριν τον 4178. 2)Το "μπόνους" του 80% αφορά τόσο στα εντός όσο και στα εκτός σχεδίου ακίνητα (γιατί όχι άλλωστε;). Τί ακριβώς σημαίνουν βέβαια τα σχετικά με το 80% είναι αδιευκρίνιστο. Ίσως ότι στις λοιπές παραβάσεις που συμμετέχουν στην κατηγορία και έχουν επιφάνεια <40% (ή <20% ανάλογα) και άρα είναι κατ.4, δύναται να προστεθούν τακτοποιημένοι η/υ με επιφάνεια μέχρι και 40% της επιτρ. δόμησης/κάλυψης (σύνολο άρα 80%), παραμένοντας κατ.4. Βέβαια και το 40% για νόμιμους η/υ μεγάλο είναι για να υφίσταται ρεαλιστικά, αλλά ίσως πιάνει περιπτώσεις που λόγω λίγων χιλιοστών είναι μικρό σαν επιφάνεια ή/και για κάποιον λόγο η οριζόντια είχε αποκτήσει μεγάλο σχετικά η/υ. 3) Παραμένει ένα ερώτημα για το τί γίνεται με τους κλεισμένους η/υ χώρους εντός σχεδίου που δεν έχουν ήδη τακτοποιηθεί. Αυτοί μάλλον θα συγκριθούν σε κάθε περίπτωση, μαζί με τους υπόλοιπους χώρους, για το 40% (ή 20% ανάλογα). Ίσως δηλ. οι εντός σχεδίου δεν έχουν το πιο πάνω αβαντάζ του 60% που έχουν οι εκτός, αλλά μήπως στην πράξη δεν το χρειάζονται κιόλας λόγω μεγαλύτερων πολεοδομικών συντελεστών. Edit: Να συμπληρώσω ότι η υπό συζήτηση Ε/Α είναι η 2301. Εδώ και το σχετικό pdf. OmadApant-99_3.8.2020.pdf
    1 point
  22. Δεν χρειάζεται να ασχολείσαι ούτε με τον τρόπο που υπολογίστηκε το πρόστιμο ούτε με τη γενικότερη αντιμετώπιση του ζητήματος από την πολεοδομία. Ν 4495, Άρθρο 97: Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση Μετά την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου ή του προβλεπόμενου σχετικού παραβόλου, αναστέλλεται η κατεδάφιση, η επιβολή κάθε κύρωσης και η είσπραξη προστίμου για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα νόμο ή η κατασκευή εξαιρείται οριστικά από την κατεδάφιση, ανάλογα με την κατηγορία της αυθαίρετης κατασκευής, όπως ορίζεται στο άρθρο 96 του παρόντος. Ναι. Η υπόθεσή σου είναι απλή. Οποιοσδήποτε μηχανικός γνωρίζει τι πρέπει να κάνει. Ακόμα και όταν έχει γίνει δήλωση με λοιπή παράβαση, μπορεί να ζητηθεί η επεξεργασία της ώστε να προστεθεί η παράβαση του κτιριοδομικού.
    1 point
  23. - διαβαζεις το αρθρο 10 του 4178 - μετα το αρθρο 99 του 4495 Στην διαβουλευση για τον 4495 υπηρχε προβλεψη για τον "νομεα". Το εβαλαν, το εσβησαν, το αλλαξαν και το καταντησαν στην μορφη που ειναι σημερα. Η χρησικτησια ειναι πρωτοτυπος τιτλος κυριοτητας. Δηλωνεται και αναγνωριζεται στο Κτηματολογιο και στο Ε9 και στον ΕΝΦΙΑ. Μπορει να αναφερεται σαν τιτλος στην διαθηκη οπότε γινεται αποδεκτη. Κατα περιεργο τροπο, το αρθρο 99 μιλαει μονον για "ιδιοκτητη", οπότε, θεωρητικα, απαιτειται αποδειξη κυριοτητας. Πριν αρχισουμε την θεωρητικη αναλυση οτι "και ο εκ χρησικτησιας δηλών ειναι ιδιοκτητης" δες αυτο και ακολουθειστε το https://www.taxheaven.gr/news/40564/h-metabibash-akinhtoy-otan-yparxei-ayoaireth-kataskeyh-se-ayto
    1 point
  24. εδω, εχει δυο αρχεια https://web.tee.gr/aythaireta-anakoinoseis/07-04-2021-perioches-se-katastasi-ektaktis-anagkis-entos-toy-2020/ και εδω https://ecopress.gr/afthaireta-oles-oi-perioches-tis-choras-gia-ypagoges-tis-katigorias-5/
    1 point
  25. 1. Η φύτευση εξετάζεται σε όλο το οικόπεδο. Οι αποκλειστικές χρήσεις δεν μας ενδιαφέρουν. Εάν η μείωση είναι άνω του 20%, τότε βάσει της διάταξης: "Σε περίπτωση παραβάσεων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις των διαστάσεων που τίθενται με την παρούσα κατηγορία, εφαρμόζεται η παρ. 5 του άρθρου 100", πηγαίνεις σε αναλυτικό προϋπολογισμό. 2. Ο έλεγχος μπορεί να γίνει στο σύνολο της οικοδομής για τη συνολική επιφάνεια των αυθαίρετων εξωστών (όλων των ιδιοκτησιών). 3. Οι παραβάσεις αναλυτικού προϋπολογισμού (δηλαδή του άρθρου 100, παράγραφος 5) ουσιαστικά δεν έχουν κατηγορία. Επειδή, όμως, πρέπει να επιλεγεί -για το ηλεκτρονικό σύστημα- κάποια, μπορείς να επιλέξεις την 4. Ο περιορισμός "δεν εξαιρούνται της κατεδάφισης αυθαίρετες κατασκευές, εφόσον βρίσκονται εντός προκηπίου κατά περισσότερο από 20 εκατοστά", ισχύει μόνο για την κατηγορία 4 και όχι για τις λοιπές παραβάσεις.
    1 point
  26. @xristoska} 1. Στην κατηγορία 3 εντάσσεται: μείωση του ποσοστού της υποχρεωτικής φύτευσης του ακάλυπτου χώρου του οικοπέδου έως 20%. 2. Αλλαγή των διαστάσεων των ανοιγμάτων και μετατόπισή τους, είναι κατηγορία 3. Όπως και αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφάνειάς τους έως 20%. Στην συνέχεια η διάταξη αναφέρει ότι: "Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο". Άρα, το γεγονός ότι ο εξώστης είναι εντός πρασιάς δεν είναι πρόβλημα. Επίσης μπορεί να ενταχθεί και εξ ολοκλήρου αυθαίρετος εξώστης (όχι μόνο τμήμα), αρκεί να μην υπάρχει υπέρβαση της επιφάνειας των εξωστών μεγαλύτερη του 20%. 3. Δεν είναι σαφές τι εννοείς με τη φράση "προς την αποκλειστική χρήση".
    1 point
  27. @kostas_1986 Για τα νηπιαγωγεία δυναμικότητας έως 60 νηπίων απαιτείται επαρκής και άμεσος φυσικός φωτισμός και αερισμός σύμφωνα με τις προϋποθέσεις αδειοδότησης και τις προδιαγραφές λειτουργίας τους. Για τις απαιτήσεις φωτισμού και αερισμού για τα κτίρια του τριτογενούς τομέα (όπως είναι τα νηπιαγωγεία), διάβασε τον ΚΕΝΑΚ και την Τ.Ο.Τ.Ε.Ε. 20701-1/2017.
    1 point
  28. Δήλωση του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα «Η Κυβέρνηση, από την αρχή της θητείας της, έχει θέσει ως μία από τις βασικές προτεραιότητές της στο οικονομικό πεδίο τις μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών σε φυσικά και νομικά πρόσωπα. Μειώσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος νοικοκυριών και επιχειρήσεων και στην τόνωση της κοινωνικής συνοχής, αποτελώντας παράγοντα-«κλειδί» για την επίτευξη υψηλών, βιώσιμων και χωρίς αποκλεισμούς ρυθμών οικονομικής ανάπτυξης. Έτσι, πριν από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, εφαρμόσαμε μια σειρά από μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, ενώ ακόμα και μέσα στη δίνη της πανδημίας συνεχίσαμε την πολιτική αυτή, στο μέτρο του δυνατού, προχωρώντας σε σημαντικές, πρόσθετες, προσωρινές μειώσεις. Παράλληλα, δεσμευτήκαμε ότι μόλις κοπάσει η «τρικυμία» του κορονοϊού, θα επιστρέψουμε στην ορθή δημοσιονομική πολιτική των μόνιμων μειώσεων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, μονιμοποιώντας ορισμένες από τις προσωρινές μειώσεις ή υλοποιώντας άλλες. Σήμερα, με γνώμονα την ανάγκη να δώσουμε ώθηση στην επανεκκίνηση και στην ταχύτερη δυνατή ανάκαμψη της οικονομίας, αλλά και με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα της υγειονομικής κρίσης, κάνουμε πράξη τη δέσμευση αυτή. Προχωράμε στην υλοποίηση 5 μέτρων – «γέφυρα» προς τη μετά-κορονοϊό εποχή, μέσω των οποίων παρέχουμε, πρόσθετη, σημαντική στήριξη σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ώστε αυτές να ανασυνταχθούν μετά τη δοκιμασία της πανδημίας και να τονωθεί η ρευστότητά τους. Παράλληλα, πρόκειται για μέτρα – «καταλύτες» για την οικονομική ανάπτυξη και την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Τα μέτρα αυτά είναι τα εξής: 1ο. Μειώνεται από φέτος, σε μόνιμη βάση, για όλα τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, η προκαταβολή φόρου από το 100% στο 55%. Έτσι, ανατρέπονται οι αυξήσεις της προκαταβολής φόρου που επιβλήθηκαν από την προηγούμενη Κυβέρνηση. 2ο. Μειώνεται, σε μόνιμη βάση, για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες η προκαταβολή φόρου από το 100% στο 80% από το 2022. Ειδικά για φέτος, αυτή μειώνεται ακόμη περισσότερο, στο 70%. 3ο. Μειώνεται, σε μόνιμη βάση, από το 2022 (φορολογικό έτος 2021) ο συντελεστής φόρου όλων των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, από το 24% στο 22%, δηλαδή σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα από αυτά που παρέλαβε η σημερινή Κυβέρνηση, που ήταν στο 28%. Υπενθυμίζεται ότι προηγήθηκε, πέρυσι, η μεγάλη μείωση στον εισαγωγικό φορολογικό συντελεστή για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, από το 22% στο 9%. 4ο. Επεκτείνεται η μείωση κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα και το 2022. 5ο. Επεκτείνεται η αναστολή ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στον ιδιωτικό τομέα και το 2022. Παραδείγματα: Επιχείρηση-νομικό πρόσωπο που θα εμφανίσει για πρώτη φορά 10.000 ευρώ κέρδη το φορολογικό έτος 2021, θα πλήρωνε το 2022 φόρο 24% και επιπλέον προκαταβολή φόρου 24%, δηλαδή συνολική επιβάρυνση 48% ή 4.800 ευρώ. Με τη νέα ρύθμιση θα πληρώσει φόρο 22% και προκαταβολή φόρου 17,6% (22%*80%), δηλαδή συνολική επιβάρυνση 39,6% ή 3.960 ευρώ. Συνεπώς, το όφελος για την επιχείρηση ανέρχεται σε 840 ευρώ. Φυσικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα και εμφανίζει για πρώτη φορά καθαρό εισόδημα 10.000 ευρώ, θα πλήρωνε φόρο 900 ευρώ (9%) και προκαταβολή φόρου άλλα 900 ευρώ (9%), δηλαδή σύνολο 1.800 ευρώ. Με τη νέα ρύθμιση θα πληρώσει φόρο 900 ευρώ (9%) και προκαταβολή φόρου 495 ευρώ (9%*55%), σύνολο 1.395 ευρώ. Συνεπώς, το όφελος για το φυσικό πρόσωπο ανέρχεται στα 405 ευρώ. Το δημοσιονομικό κόστος των τριών πρώτων μέτρων, τα οποία έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς, ανέρχεται σε περίπου 900 εκατ. ευρώ για το 2021 και υπολογίζεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ για κάθε ένα από τα επόμενα χρόνια, ποσό το οποίο, ωστόσο, αναμένεται να αντισταθμιστεί από τη βελτίωση των προοπτικών ανάκαμψης της οικονομίας. Το δημοσιονομικό κόστος των δύο τελευταίων μέτρων είναι περίπου 1,6 δισ. ευρώ για το 2022. Η Κυβέρνηση αποδεικνύει, για άλλη μια φορά, ότι εργάζεται με υπευθυνότητα, σχέδιο και αποτελεσματικότητα, προκειμένου να διασφαλίσει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για την επανεκκίνηση και ανάκαμψη της οικονομίας και για την είσοδό της, μετά την υγειονομική κρίση, σε τροχιά ισχυρής, διατηρήσιμης, έξυπνης και κοινωνικά δίκαιης ανάπτυξης».
    1 point
  29. Τα 45 KW είναι το όριο της συνολικής ισχύος ώστε να υπάρχει υποχρέωση ιδιαίτερου χώρου (λεβητοστασίου). Κτιριοδομικός Κανονισμός, Άρθρο 27: Εγκαταστάσεις θέρμανσης 2.4.1.1. Εάν σε ένα κτίριο ή χώρο υπάρχει εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης με συνολική θερμική ισχύ 45 ΚW και άνω και το θερμαντικό μέσο θερμαίνεται απευθείας (άμεσα), τότε το συγκρότημα παραγωγής του θερμαντικού μέσου πρέπει να τοποθετείται σε ιδιαίτερο χώρο, καλούμενο λεβητοστάσιο. Οι παραβάσεις του Κτιριοδομικού Κανονισμού θεωρούνται αυθαίρετες μικρές παραβάσεις και εντάσσονται στην κατηγορία 3 του Ν 4495/17 (άρθρο 96).
    1 point
  30. ΣΟΙ κάνει αν θέλει ο ιδιοκτήτης. Η ΗΤΚ έπεται και δεν σχετίζεται.
    1 point
  31. Είπα ότι δεν βλέπω μεγάλους προβόλους, οπότε σαν Πολιτικός Μηχανικός 35 χρόνια σου λέω να τσεκάρεις τις δικές σου ικανότητες ανάγνωσης κειμένων.
    1 point
  32. μην φας τους χρόνους της ζωής σου βέβαια συζητωντας, κοιτα ως 3μ γινεται, ειτε θα το στηριξεις σε 2 πλευρες, ειτε πέρασε δοκάρι από κάτω να το κρατάει. Συζήτησε το με τον πολιτικό σου μηχανικό. Θα συμφωνήσω. υγ: Καν 62, σε περίπτωση που τη φωτογραφία που έβαλα πιο πάνω, δεν βλέπεις προβόλους ακόμα συζήτησε το με τον πολιτικό σου Μηχανικό ή τσέκαρε τη μυωπία σου, ξερω γω.-
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παλαιό Φάληρο: Ανακαινίζεται το εμβληματικό κτίριο του Φλοίσβου
      Το πιο εμβληματικό κτίριο του Παλαιού Φαλήρου, αλλά και από τα πιο εμβληματικά ολόκληρου του παραλιακού μετώπου, θα ανακαινιστεί πλήρως, ώστε να αποκτήσει και πάλι την αίγλη που του αρμόζει, ιδιαίτερα τώρα που αναδεικνύεται ολόκληρη η Αττική Ριβιέρα.

      Πρόκειται για το «στρογγυλό» διώροφο κτίριο του Φλοίσβου και στόχος της δημοτικής Αρχής είναι να μετατραπεί σ’ έναν κόμβο πολιτισμού.

      Το κτήριο του Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο, όπως σχεδιάζεται να γίνει

      «Προχωράμε σε μια σημαντική επένδυση για το Παλαιό Φάληρο, με την υπογραφή της σύμβασης για την ανακαίνιση του εμβληματικού τοπόσημου της πόλης μας, του στρογγυλού κτιρίου στον Φλοίσβο. Ένα έργο, που σηματοδοτεί την αναγέννηση ενός εμβληματικού κτιρίου και την ανάδειξη της Αττικής Ριβιέρας», ανέφερε ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου.

      Το έργο είναι προϋπολογισμού 2,8 εκατομμυρίων ευρώ και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την Περιφέρεια Αττικής. Η σχετική σύμβαση υπεγράφη και η αποκατάσταση θα πραγματοποιηθεί διατηρώντας το κτίριο την αισθητική του και την ιστορική ταυτότητα. Θα αναπλαστεί και ο περιβάλλων χώρος, ώστε να γίνει φιλόξενος για τους επισκέπτες.

      Το κτίριο ανεγέρθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα




      Το κτίριο του Φλοίσβου ανεγέρθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και αποτελεί σημείο αναφοράς για τους πολίτες του Παλαιού Φαλήρου και όχι μόνο. Το έργο ενσωματώνει σύγχρονες αρχιτεκτονικές λύσεις, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εξασφάλιση της προσβασιμότητας για ΑΜΕΑ και εμποδιζόμενα άτομα.


      Με την ολοκλήρωση της ανακαίνισης:

      Το ισόγειο θα φιλοξενεί αίθουσα εκδηλώσεων και ομιλιών.


      Ο όροφος θα χρησιμοποιείται ως Πολιτιστικό Κέντρο για εκθέσεις εικαστικών.


      Ο περιβάλλων χώρος θα μετατραπεί σε έναν σύγχρονο, καλαίσθητο χώρο πρασίνου.
      • 0 απαντήσεις
    • mysafetyplan.gov.gr: Σε λειτουργία η πλατφόρμα για προστασία από φυσικές καταστροφές
      Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοινώνει τη λειτουργία της νέας ψηφιακής πλατφόρμας mysafetyplan.gov.gr, η οποία αποτελεί ένα εργαλείο ενημέρωσης και καθοδήγησης των πολιτών σε περιπτώσεις σεισμού και άλλων φυσικών καταστροφών και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, οι πολίτες μπορούν να εντοπίσουν ασφαλείς χώρους προσωρινής συγκέντρωσης (καταφύγια) σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των νησιωτικών περιοχών.

      Ο Διαδικτυακός Χάρτης Ασφαλών Χώρων είναι σχεδιασμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται:

      Προσβασιμότητα: Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη διαδικτυακά, χωρίς να απαιτείται εγκατάσταση εφαρμογής. Αρκεί η επίσκεψη στην ιστοσελίδα mysafetyplan.gov.gr.


      Πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο: Ο χάρτης εμφανίζει όλες τις εγκεκριμένες τοποθεσίες προσωρινής φιλοξενίας πολιτών (καταφύγια), όπως έχουν οριστεί από την Πολιτική Προστασία, τους Δήμους και τις Περιφέρειες.


      Σταδιακή αναβάθμιση: Στο προσεχές διάστημα θα εμπλουτιστεί με πρόσθετες οδηγίες και ενημερωτικό υλικό για διάφορες κατηγορίες φυσικών καταστροφών.
      • 0 απαντήσεις
    • Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025»
      Χρήσιμα αρχεία για το Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025».

      Περιλαμβάνει τα αρχεία:

      1. Οδηγός Εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονομώ 2025»

      2. Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025» Συχνές Ερωτήσεις – Απαντήσεις

      3. Εγχειρίδιο Εισαγωγής Στοιχείων στο Πληροφοριακό Σύστημα του προγράμματος Εξοικονομώ 2025, για την υποβολή αιτήσεων

      Παραρτήματα Οδηγού

      1. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι Δικαιολογητικά Υποβολής Αίτησης.pdf
      2. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II Πρόταση Παρεμβάσεων.pdf
      3. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ Δήλωση Ωφελούμενου Υποβολής Αίτησης.pdf
      4. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV Καταγραφή Παρεμβάσεων.pdf
      5. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V Δήλωση πιστοποίησης και Δικαιολογητικά.pdf
      6. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VΙ ΥΔ για ενισχύσεις βάσει de minimis.docx
      7. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VII ΥΔ Μη υποχρέωσης υποβολής δήλωσης φορολογίας.doc
      8. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VIII YΔ Χρήσης ακινήτου.doc
      9. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΧ- Κριτήριο Αξιολόγησης.pdf
      10. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ X Βεβαίωση εκτέλεσης εργασιών.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2025»: Οι επιλέξιμες δαπάνες για μηχανικούς με επιχορήγηση 100% (ΠΕΑ Α΄ και Β΄, ΗΤΚ, Τεχνικός Σύμβουλος, άδειες, μελέτες)
      Το πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025» αφορά σε κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία (μονοκατοικίες και μεμονωμένα διαμερίσματα) και των οποίων οι ιδιοκτήτες πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια.

      Οι Δικαιούχοι του Προγράμματος είναι φυσικά πρόσωπα που έχουν εμπράγματο δικαίωμα (πλήρης κυριότητα / επικαρπία / ψιλή κυριότητα) σε επιλέξιμη κατοικία ή μισθωτές που μισθώνουν επιλέξιμη κατοικία και αποδεικνύεται με την ύπαρξη μισθωτηρίου συμβολαίου, με διάρκεια υπολειπόμενης ισχύος μίσθωσης τουλάχιστον επτά (7) ετών κατά την υποβολή της αίτησής τους στο πρόγραμμα.

      Επιλέξιμος Προϋπολογισμός λοιπών δαπανών

      Επιπρόσθετα, επιχορηγούνται από το Πρόγραμμα σε ποσοστό 100% της δαπάνης, υπό την προϋπόθεση υπαγωγής της αίτησης σε αυτό και επίτευξης του ελάχιστου ενεργειακού στόχου (Κεφάλαιο 3), οι ακόλουθες λοιπές δαπάνες:

      α. Το κόστος που απαιτείται για τη διενέργεια των δύο ενεργειακών επιθεωρήσεων και την καταχώρηση της Πρότασης Παρεμβάσεων και της Καταγραφής Παρεμβάσεων.

      H επιλέξιμη αμοιβή ενεργειακών επιθεωρήσεων καθορίζεται ως εξής:
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2025»: Οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητας κατοικίας για χρηματοδότηση
      Με την υπ΄ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140667/826 ΚΥΑ που αφορά την Προκήρυξη του Προγράμματος με τίτλο «Εξοικονομώ 2025», ξεκινά η υλοποίηση στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

      Το Πρόγραμμα συνίσταται στην παροχή κινήτρων για παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στον οικιακό κτιριακό τομέα και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με στόχο τη μείωση των ενεργειακών αναγκών και της κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων.

      Γενικές Προϋποθέσεις Επιλεξιμότητας Κατοικίας
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.