Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.597


  3. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/05/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα σε όλους, Μόλις επικοινώνησα με την υπηρεσία νεοτέρων μνημείων της περιοχής. Μου απάντησαν ότι για κατηγορία 5 γνωμοδοτεί το Τοπικό Συμβούλιο Μνημείων. Είναι υπηρεσία του ΥΠΠΟ από ό,τι μου είπαν. Θα πρέπει να κατατεθεί ο φάκελος με τα δικαιολογητικά της παρ. 4 στη νεοτέρων και αυτοί θα το στείλουν στο τοπικό συμβούλιο μνημείων. Θα επικοινωνήσω και με το τοπικό συμβούλιο αρχιτεκτονικής να μου πουν αν χρειάζεται να γνωμοδοτήσουν και αυτοί και θα ενημερώσω! Τελικά θα πρέπει να γνωμοδοτήσει και το τοπικό συμβούλιο αρχιτεκτονικής μετά την εγκρίση από το ΥΠΠΟ.
    3 points
  2. θεωρω οτι, πιο ξεκαθαρο δεν γινεται απο οσα ανεφερε ο παυλος. α] Ο νόμος ξεκάθαρα επιτρέπει να δώσεις βεβαίωση (εξαιρέσεων) ακινήτου με συγκεκριμένες αυθαιρεσίες (άρθρο 82 παρ θ και άρθρο 81 παρ 3). Θα μπορούσε το ακίνητο να έχει ακόμη και μια αυθαιρεσία που εμπίπτει στην κατηγορία αυθαιρεσιών 3, ή μπορεί κατά την κρίση (εδώ θέλει προσοχή) του μηχανικού να αδειοδοτηθεί με ΕΕΔΜΚ., οπότε και σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να δωθεί βεβαίωση με εξαιρέσεις. Άρα, ως προς το σύννομο σκέλος είσαι εντάξει. β] Αυτό που αναφέρουν οι συνάδελφοι παραπάνω είναι ότι σχεδόν κανείς δεν το κάνει, διότι καταρχήν ο μηχανικός του αγοραστή θα συμβουλέψει τον πελάτη του να μην αγοράσει ακίνητο με μη ρυθμισμένες αυθαιρεσίες, ασχέτως αν το ακίνητο νόμιμα δύναται να μεταβιβαστεί με αυτές. σωστα με βαση την απλη λογικη...εσυ που πουλας, παρε μια προκαταβολη, πληρωσε τα παντα ολα και ελα να κανουμε το συμβόλαιο, εξ αρχης λεγαμε οτι : Κανενας δικηγορος δεν θα δεχτει να γινει συμβολαιο με αυθαιρεσιες που "μπορουν να τακτοποιηθουν απο τον αγοραστη" Λογικον Εξ ετερου, ομως, υπαρχουν περιπτώσεις οπου, α] μπορει να θελει ο πελατης να προχωρησει "ετσι", για λογους που δεν λεει. β] ή προκειται για συμβολαιο μεταξυ συγγενων, οι οποιοι ετσι θελουν γ] ή προκειται για γονικη παροχη που δεν γινεται να πεις οχι σε καποιον που σου δινει ενα ολοκληρο διαμερισμα, επειδη χρωσταει ενα παραθυρο που μεγαλωσε.. Εν οψει αυτων, η υποχρεωση του μηχανικου σταματαει στην καταγραφη των αυθαιρεσιων κατ. 3 και στην ενημερωση των ενδιαφερομενων. Και, προφανως, δεν φερει καμμια "ευθυνη" για οσα συμβουν στο μελλον. Μετα ταυτα, θεωρω οτι, με αυτο: "Προσωπικά κι εγώ δεν θα έδινα βεβαίωση μεταβίβασης με οποιουδήποτε τύπου αυθαιρεσίας" [εαν περιλαμβανει και τις κατ. 3] υπερβαλουμε στο καθηκον μας προστασιας του πελατη. Διοτι, η βεβαιωση μας θα περιεχει, πλην της βεβαιωσης επι των κλασσικων τακτοποιησεων και μνεια οτι: υπαρχουν αυθαιρεσιες κατ. 3 οι εξης και οτι θα τις τακτοποιησει με την ταυτοτητα.
    2 points
  3. Αν έχετε λυμένο το θέμα πιθανής αντίρρησης αγοραστή για να αγοράσει διαμέρισμα με μη τακτοποιημένη αυθαιρεσία θα εκδόσεις βεβαίωση τύπου αυτού με τις εξαιρέσεις και στην τεχνική έκθεση θα αναγράψεις ότι οι τάδε αυθαιρεσίες εμπίπτουν στις εξαιρέσεις του άρθρου 82 (υποπαρ.θ) σε συνδυασμό με το αντίστοιχο εδάφιο του άρθρου 81 (παρ 3).
    2 points
  4. Θα ήθελα πραγματικά να μάθω στα πλαίσια ποιας διαδικασίας τέθηκε αυτή η άσκηση ?? (απλά δεν έγραψα κάτι σχετικό με την ......άσκηση προτιμώντας να γράψω κάτι πιο χρηστικό). Πριν πολλά -πολλά χρόνια (μόλις εμφανίστηκε στην ζωή μας το Excel) στα πλαίσια μελέτης είχαμε να αποτυπώσουμε έναν παραθαλάσσιο οικισμό στην Σιθωνία Χαλκιδικής. Τα ρεπέρ γύρο από τον οικισμό και σε απόσταση 10-15 Χλμ ήταν καταστραμένα. Για να έχουμε έστω ένα καλό υψόμετρο στην περιοχή κατεβάσαμε τα υψόμετρα τριγωνομετρικών απαλλαγμένα όμως απο καμπυλότητα κ.λ.π. σφαλμάτων . Πήραμε το Μ.Ο. των τιμών (φυσικά και με την σύμφωνη γνώμη της επίβλεψης). Εκείνο τον καιρό πειραματιζόμουν και εγώ με το excel και έτσι έκανα ένα μικρό προγραμματάκι που λύνει το πρόβλημα αυτό. Για κάμποσο καιρό το χρησιμοποιούσαμε σε μικρότερες δουλειές. Το δίνω γνωρίζοντας πως οι περισσότεροι συν. θα το δουν σαν πολύ απλό (οι νέοι συν. είναι της βαριάς επιστήμης), αλλά εμείς ΤΟΤΕ χαιρόμασταν και με τα απλά. Όταν μάλιστα προερχόμασταν από το HP ή το ΤΕΧΑS Instrument. DH.xls
    2 points
  5. αν καταλαβα καλα, σημερα εσυ εισαι νομιμος Τι θα κανει στο μελλον ο γειτονας, ειναι "αγνωστο" πλην ομως, δες περι "χρησικτησιας" ν. 1337, αρθρο 12 7."α) Η πράξη εφαρμογής κυρώνεται με απόφαση του νομάρχη, αποτελεί ταυτόχρονα και πράξη βεβαίωσης για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων εισφοράς σε γη, όπως και κάθε μεταβολής που επέρχεται στα ακίνητα σύμφωνα με την παράγραφο 3, όπως αυτή συμπληρώθηκε με την παρ. 5α του ν. 1512/1985 και μεταγράφεται στο οικείο υποθηκοφυλακείο. "Για τα ακίνητα αυτά δεν ισχύουν οι διατάξεις περί χρησικτησίας". ο γειτονας εδειξε ενα αρχικο οικοπεδο..."του παππού" Ομως επρεπε να εισφερει σε γη και χρημα Του πηρανε ενα κοματι που το εδωσαν σε σας ή/και σε καποιον παρόδιο...πιθανον κι απο σας σε αλλον ή για δρομο... Και, αποδοθηκε στον γειτονα, αυτο που του αποδοθηκε, αρτιο και οικοδομησιμο, εγιναν οι ρυμοτομησεις απο τις εισφορες σε γη, πηρε κι αυτος ενα τελικο οικοπεδο και τωρα πηγε εβαλε την περιφραξη στο παληο οριο...γιατι ηταν "τού παππου του" εκανε ενσταση κατα της ΠΕ??? -πάει καλα?
    2 points
  6. Ανάλογα με την περίπτωση. Αρχίζεις από ΕΦΑ ή Νεωτέρων ή και τις δύο (γιατί η μία στέλνει στην άλλη) και αυτές, ανάλογα με την αρμοδιότητα που έχουν, το παραπέμπουν αρμοδίως πάνω ή πλάγια. Θα καταλήξεις σε ένα ΤΣΜ-ΚΣΝΜ-ΚΑΣ, αναλόγως της αρμοδιότητας, το οποίο θα γνωμοδοτήσει για λογαριασμό αυτού που τελικά θα υπογράψει την απόφαση έγκρισης για υπαγωγή. Για τις αρμοδιότητες υπάρχουν ΦΕΚ όπου φαίνεται αν ο υπουργός έχει μοιράσει την καθεμία σε Περιφερειακές υπηρεσίες ή την κράτησε για τον εαυτό του...
    2 points
  7. @Χριστίνα_Πολ.Καλημέρα,κατά την γνώμη μου,λόγω διπλού χαρακτηρισμού (παραδοσιακός οικισμός-ιστορικός τόπος) και Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 ,έχεις τον εξής συνδυασμό: Για τον ιστορικό και κατ.5------>116,9β,άρα ΥΠΠΟ (όπως σου απάντησε ήδη ο Venezia) Για τον παραδοσιακό+ιστορικό----->βλ.116,παρ.1 Κατ’ εξαίρεση, για αυθαίρετες κατασκευές εντός παραδοσιακού οικισμού ή παραδοσιακού τμήματος πόλεως άνω των 5.000 κατοίκων, που διέπονται και από ειδικότερες διατάξεις προστασίας (όπως ιστορικό κέντρο) ακολουθείται η διαδικασία των παραγράφων 2 και 3. άρα λόγω της Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 Άρθρο 4 Μέχρι τη συγκρότηση της Επιτροπής της παραγράφου 3 του άρθρου 116 του ν. 4495/2017, όπως ισχύει, τις αρμοδιότητες που αποδίδονται σε αυτήν, ασκεί το οικείο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.) του άρθρου 7 του ν. 4495/2017, όπως ισχύει. Μετά το ΥΠΠΟ ακολουθεί το τοπικό ΣΑ.
    2 points
  8. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.259 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  9. 14.063 downloads

    Το αρχείο περιλαμβάνει τα εξής: - Βεβαίωση στατικής επάρκειας - Έκθεση Αυτοψίας - Δήλωση Στατικής Επάρκειας
    1 point
  10. Η βεβαίωση που πρέπει να δίνουμε είναι αυτή που ο νόμος λέει και όχι αυτή που νομίζει ο καθένας. Τις είπε ο Παύλος τις λεπτομέρειες ... Να προσέξουμε και λίγο το επάγγελμα και το ρόλο μας γιατί όπως πάμε θα το διαλύσουμε με το τι πάει στον καθένα. Ας κοιτάξουμε λίγο από απόσταση γιατί διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε καμήλες.
    1 point
  11. Τότε βάζεις χωρίς άδεια. Το περίγραμμα του γκαράζ δεν μας ενδιαφέρει, αφού δεν προβλεπόταν στην άδεια. Εξετάζουμε μόνο το περίγραμμα της κατοικίας σε σχέση με της άδειας.
    1 point
  12. Αν το βάλεις κατ.5 δεν μπορεί να γίνει υπαγωγη ,εγώ αν η μετακίνηση είναι σε νόμιμη θέση θα έβαζα κατ.3 γιαυτό και κατ.4 για το γκαράζ με οικοδομική αδεια.
    1 point
  13. Ο νόμος ξεκάθαρα επιτρέπει να δώσεις βεβαίωση (εξαιρέσεων) ακινήτου με συγκεκριμένες αυθαιρεσίες (άρθρο 82 παρ θ και άρθρο 81 παρ 3). Θα μπορούσε το ακίνητο να έχει ακόμη και μια αυθαιρεσία που εμπίπτει στην κατηγορία αυθαιρεσιών 3, ή μπορεί κατά την κρίση (εδώ θέλει προσοχή) του μηχανικού να αδειοδοτηθεί με ΕΕΔΜΚ., οπότε και σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να δωθεί βεβαίωση με εξαιρέσεις. Άρα, ως προς το σύννομο σκέλος είσαι εντάξει. Αυτό που αναφέρουν οι συνάδελφοι παραπάνω είναι ότι σχεδόν κανείς δεν το κάνει, διότι καταρχήν ο μηχανικός του αγοραστή θα συμβουλέψει τον πελάτη του να μην αγοράσει ακίνητο με μη ρυθμισμένες αυθαιρεσίες, ασχέτως αν το ακίνητο νόμιμα δύναται να μεταβιβαστεί με αυτές. Για τον εξώστη Νικ είναι άλλο διαφορετικό ζήτημα οπότε μην το βάζεις σε αυτή τη συζήτηση.
    1 point
  14. ....κι εγω θυμηθηκα κατι αντιπαροχες "με βαση τον σδ." που πάλευαν με την αντιπαροχη "με βαση τα δομησιμα" 'ραιες εποχες...
    1 point
  15. ΦΕΚ 1643/11-5-2018 – Άρθρο 3: “Η μελέτη στατικής επάρκειας περιλαμβάνει τα ακόλουθα: α) Έκθεση συλλογής στοιχείων και πληροφοριών, β) Έκθεση αποτύπωσης - τεκμηρίωσης, γ) Γενικά σχέδια αποτύπωσης του φέροντος οργανισμού και παρουσίασης ενδεχόμενων βλαβών, δ) Έκθεση αποτίμησης φέρουσας ικανότητας, ε) Τεύχη υπολογισμών, αναλύσεων και ελέγχων. Για τα (α), (β), (γ) και (ε) εφαρμόζεται ο ισχύων ΚΑΝΕΠΕ για κατασκευές από οπλισμένο σκυρόδεμα και αντίστοιχες διατάξεις των ΕΥΡΩΚΩΔΙΚΩΝ για τους υπόλοιπους φορείς. Για το (δ) αποτιμάται ο φορέας, είτε με τον ΚΑΝΕΠΕ, είτε σύμφωνα με τους κανονισμούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειάς του κτιρίου ή της κατασκευής του φέροντος οργανισμού του. Σε κάθε περίπτωση ως σεισμικό φορτίο λαμβάνεται κατ’ ελάχιστο αυτό που ίσχυε κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας ή της κατασκευής του φέροντος οργανισμού. Για κτίρια για τα οποία διατίθεται εγκεκριμένη στατική μελέτη η οποία έχει εφαρμοστεί ως προς τις διαστάσεις του φορέα του φέροντος οργανισμού, η έκθεση αποτίμησης φέρουσας ικανότητας μπορεί να περιορίζεται στον έλεγχο του συνολικού σεισμικού φορτίου (τέμνουσα βάσης) όταν μετά την προσθήκη των αυθαιρέτων κατασκευών στο σύνολο του κτιρίου προκύπτει ότι αυτό δεν υπερβαίνει το 1.15 για κτίρια με άδεια προ της 1.7.1995 και το 1.25 για κτίρια με άδεια από 1.7.1995 και μετά. Οι αναλύσεις πραγματοποιούνται με το σεισμικό φορτίο της εγκεκριμένης στατικής μελέτης. Από την έκθεση αποτίμησης προκύπτει, είτε στατική επάρκεια του κτιρίου, είτε ανεπάρκεια. Το παραπάνω συμπέρασμα κοινοποιείται υποχρεωτικά στον αιτούντα την υπαγωγή, συνοδεύει τη βεβαίωση του μηχανικού σε κάθε δικαιοπραξία και συμπληρώνεται στο πληροφοριακό σύστημα υπαγωγής των αυθαιρέτων”. Αυτός που θα αναλάβει την εκπόνηση της ΜΣΕ θα φέρει αφενός μεν την ευθύνη υποβολής στο σύστημα όλων των παραπάνω, αφετέρου δε της έκδοσης του συμπεράσματός της (έκθεση αποτίμησης)! Ο καθένας ενεργεί και αμείβεται όπως αυτός νομίζει καλύτερα....
    1 point
  16. Ναι αλλά γιατί ? Ο νόμος αυτό δεν λέει ? Παράγραφο - παράγραφο το πάω. Πολεοδομική παράβαση παρ3 άρθρου 81 -> Εξαιρέσεις παραγράφου 2 άρθρου 82 -> Βεβαίωση με εξαιρέσεις άρθρου 83.
    1 point
  17. Κακώς το είπαν. Είναι το συμβούλιο που γνωμοδοτεί γι' αυτούς. Πάντα έτσι είναι η σειρά στα διπλοχαρακτηρισμένα. Πρώτα εγκρίνει το ΥΠΠΟ με γνωμοδότηση από ένα συμβούλιό του (ΤΣΜ-ΚΣΝΜ-ΚΑΣ) και ακολουθεί το ΥΠΕΝ με γμωμοδότηση από τα δικά του (ΣΑ ή επιτροπές όταν-ΚΕΣΑ).
    1 point
  18. Ο.Κ. Σχετικά με το επάγγελμα του ψυκτικού όχι. Είναι μέσα στον κύκλο των αδειών και του παλαιού μηχανικού ΤΕΙ.
    1 point
  19. Καλημέρα. Μπες κατ΄ αρχήν εδώ. Κοίταξε όλο το site, αν σε ενδιαφέρει και κάτι άλλο εκτός του ψυκτικού και ότι θέλεις ρώτα. Νομίζω ότι σαν ψυκτικός, αν ανοίξεις επιχείρηση και αγοράζεις φρέον, θες και μια πιστοποίηση για διαχείριση αερίων θερμοκηπίου.
    1 point
  20. Σωστές ειναι οι καρτέλες κι αν κρατήσει το θερμοσίφωνο παίρνεις τη καρτέλα ΖΝΧ 1. Σε ποιά ζώνη βρίσκεται το κτήριο?
    1 point
  21. Νομίζω πως ναι (και λογικό είναι).... υπάρχει και άλλο σχετικό θέμα ίδιο με το δικό σου, αν κάνεις αναζήτηση θα το βρεις. επικουρικά βάλε την ειδικότητα σου στο προφίλ σου για να συνεχίσεις να έχεις πλήρη πρόσβαση σε όλες τις ενότητες ως Μηχανικός. (και βάζε τόνους στα κείμενα σου και στους τίτλους ... υποχρεωτικό απο τους κανόνες του φόρουμ) καλωσόρισες 🙂
    1 point
  22. Κακως ψαχνεις να επικαλεσθεις "αποκλιση," απλα διοτι δεν υπαρχει. Ουτε μπορεις να κοβεις κοματια απο οικοπεδα και να τα βαζεις σε διπλανά. Ειχες μια σωστη αδεια...εκοψες ενα τμημα και την αχρηστεψες Το εδωσες σε διπλανο και εκει εχτισαν αυθαιρετο μετα αγορασες το διπλανο. Με ολα οσα θες να κανεις, σα να σε βλεπω να πηγαινεις .........ξυπολητη στους ασπαλαθους. Εγω δεν βρισκω λυση Το μονο που εχω ειναι το παραρτημα Β', οπου ενα οικοπεδο εγινε μικροτερο λογω κατατμησης μετα την αδεια. Για το μικρο, θα κανεις ο,τι πρεπει, σαν ενα μικρο με αυθαιρετο, ξεχωριστο. αυτα
    1 point
  23. Πηγαίνει κατευθείαν εκεί όχι μόνο λόγω αρμοδιότητας αλλά και σοβαρότητας της αυθαιρεσίας. Απαιτείται απόφαση υπουργού ΥΠΠΟ για την υπαγωγή που βγαίνει μετά από τα συμβούλια. Ενδεχομένως κατά τη διάρκεια της διαδικασίας να υπάρξει αλλαγή στο τι μένει και τι φεύγει ή και ορισμός ειδικών όρων δόμησης. υγ. άρα δεν υπάρχουν επιτροπές πλέον, τα πράγματα είναι πιο σοβαρά ...
    1 point
  24. Καλημέρα,θέλαμε τα φώτα σας!-η 9β. λέει β) Αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις κατηγορίας 5 του άρθρου 96 σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και στο περιβάλλον μνημείων που προστατεύονται με τις διατάξεις του ν.3028/2002, εξαιρουμένων των ζωνών Α με την επιφύλαξη της περίπτωσης θ' της παραγράφου 2 του άρθρου 89, καθώς και αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις κατηγορίας 1, 2, 3, 4 και 5 του άρθρου 96 και πολεοδομικές παραβάσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 στο περιβάλλον Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς, εξαιρουμένων των ζωνών Α με την επιφύλαξη της περίπτωσης θ' της παραγράφου 2 του άρθρου 89, τακτοποιούνται μετά από έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με την εξής διαδικασία : Αρχικά υποβάλλεται στο ηλεκτρονικό σύστημα δήλωση υπαγωγής κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 5 του άρθρου 81 και στις περιπτώσεις α, ι και ια του άρθρου 99. Ακολουθεί η υποβολή αιτήσεως του ενδιαφερομένου προς την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, που συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου. Εν συνεχεία, εξετάζεται η δήλωση υπαγωγής του ενδιαφερομένου και εκδίδεται απόφαση έγκρισης ή μη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, ύστερα από αιτιολογημένη γνώμη του αρμοδίου Συμβουλίου. Με την ανωτέρω διαδικασία δύναται να επιβάλλονται όροι και περιορισμοί στον όγκο, τη μορφή και τη χρήση για την προσαρμογή του αυθαιρέτου στο προστατευόμενο περιβάλλον. Μετά την έγκριση της υπαγωγής με την ως άνω διαδικασία ολοκληρώνεται η υπαγωγή των ως άνω αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων και πολεοδομικών παραβάσεων τηρουμένων των λοιπών διατάξεων του νόμου. Άρα,στην 9β. δεν κατατάσσεται απευθείας ιστορικός τόπος(ΥΠΠΟ)+κατ.5? Και,ακόμη κι αν δεν χρησιμοποιήσω την παρ.1 (για ιστορικά κέντρα (ΥΠΕΝ)),πού θα στείλω μετά το ΥΠΠΟ της 9β. για το σκέλος του παραδοσιακού?
    1 point
  25. @Roukat Στο άρθρο 5 της ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507/2018, αναφέρεται ότι: Σε περίπτωση που η μελέτη Στατικής Επάρκειας εκπονηθεί και υποβληθεί μετά την προώθηση της δήλωσης σε Υπαγωγή, ο μηχανικός υποβάλει ηλεκτρονικό αίτημα στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ ώστε να επιλεγεί το πεδίο «Υποβολή Μελέτης Στατικής Επάρκειας», να υπολογιστεί το πρόστιμο με την προβλεπόμενη έκπτωση και να αναπροσαρμοστούν οι ανεξόφλητες δόσεις. Τυχόν υπερβάλλοντα ποσά προστίμου δεν επιστρέφονται.
    1 point
  26. Καλησπέρα,στην αίτηση για έγγραφη βεβαίωση όρων δόμησης για νέα ΟΑ,η δήλωση ανάθεσης-ανάληψης αφορά μόνο την εργασία της Αίτησης(του να αιτηθείς δηλαδή την βεβαίωση όρων δόμησης),όχι μελέτες.(Ας κάνει μία στο gov.gr,δεν θυμάμαι αν απαιτείται γνήσιο της υπογραφής). -κάνεις προσεκτικό γεωχωρικό εντοπισμό του ακινήτου στην αίτηση στο σύστημα,όχι ΤΔ -δεν ανεβάζεις τις εγκρίσεις σου,αυτές θα αναρτηθούν στην αίτηση για την άδεια -πηγαίνεις στο πεδίο "Έλεγχοι-Επι μέρους περιπτώσεις",διαβάζεις πολύ προσεκτικά και κλικάρεις α)την εργασία που θα αιτηθείς στην άδεια (π.χ.ανέγερση),(χρήση ΚΑΤΟΙΚΙΑ) και β) τυχόν άλλα στοιχεία για το ακίνητο,όπως περιγράφονται και πρέπει να αναφερθούν στην υδομ.Διάβασε τες μία προς μία!🙄 Ακόμη και να κλικάρεις εγκρίσεις που πιστεύεις ότι θα χρειαστούν,η Υδομ θα συμπληρώσει όλες όσες απαιτούνται.
    1 point
  27. Καλησπέρα,θα ακολουθήσεις το άρθρο 107,παρ.5.β.αα,στο οποίο προφανώς αναφέρεσαι κι εσύ. Αν διαβάσεις και την παρ.5.γ του ίδιου άρθρου,θα δεις ότι η διοικητική πράξη που πρέπει να εκδοθεί είναι η έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 παρ.4.
    1 point
  28. Καλημέρα,στον ΝΟΚ στο άρθρο 17,παρ.9γ- γ) Τα περιφράγματα του οικοπέδου ή γηπέδου σε κανένα σημείο δεν έχουν ύψος μεγαλύτερο από τρία (3,00) μ. και το συμπαγές τμήμα τους μεγαλύτερο από ενάμισι (1,50) μ. Τα αυλόθυρα – πορτασιές για την είσοδο πεζών και οχημάτων, που κατασκευάζονται σε συνέχεια της περίφραξης, έχουν μέγιστο ύψος δυόμισι (2,50) μ. και μπορεί να αποτελούνται από συμπαγή στοιχεία. Αφετηρία μέτρησης των υψών είναι η υψηλότερη από τις οριστικές στάθμες του εδάφους εκατέρωθεν του περιφράγματος. Για τα περιφράγματα που βρίσκονται στο πρόσωπο του οικοπέδου, τα παραπάνω ύψη μετρούνται από τη στάθμη του πεζοδρομίου. Επιτρέπεται παρέκκλιση των παραπάνω διατάξεων όσον αφορά την κατασκευή συμπαγούς περιφράγματος έως ύψους τριών (3,00) μ. ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
    1 point
  29. Το ακίνητο είναι εκτός σχεδίου-άρθρο 96,δ)-δβ Στα ανωτέρω ποσοστά συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα κτίσματα επί του ακινήτου, καθώς και αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στους ν.3775/2009 (Α122), 3843/2010 (Α62), 4014/2011 (Α204) και 4178/2013 (Α174). Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια. Ημιυπαίθριοι χώροι δε συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση, ότι έχουν ενταχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013, ***Αν υπολογίζεις αυτόν που αναφέρεις ως "ανοιχτό χώρο" με ΥΔ,όπως λες, ,τότε θα τον συμπεριλάβεις στον υπολογισμό,γιατί μπορεί να είναι "ανοιχτός" σε μια πλευρά,αλλά από τις συνθήκες μάλλον αντιλαμβάνεσαι ότι πρέπει να ρυθμιστεί ως επιφάνεια "κλειστού χώρου" και έχει ΥΔ+ΥΚ άρα,συνυπολογίζεται. Αυτά για την επιλογή Κατηγορίας. Για τον υπολογισμό των συντελεστών υπέρβασης,θα υπολογίσεις και τις δύο αυτές επιφάνειες,για την εύρεση των ποσοστών υπέρβασης σε σχέση με τους επιτρεπόμενους όρους δόμησης.Δεν καταλαβαίνω γιατί να μην υπολογιστούν αφού υπάρχει υπέρβαση δόμησης και την δηλώνεις.
    1 point
  30. ερώτημα: βάση της παρακάτω διάταξης, ποια κτίρια περνάνε από Σ.Α.? Μόνο αυτά που βρίσκονται εκτός σχεδίου ή και όσα έχουν πρόσωπο σε Βασικό Ε.Ο.Δ., Πρωτεύον Ε.Ο.Δ. που διέρχονται εντός οικισμών ή πόλεων ??? ιβ) Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο, ή με πρόσωπο σε Πρωτεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο ή με πρόσωπο σε δρόμο πλάτους μεγαλύτερου των είκοσι (20) μέτρων.[Σ1] [Σ1]Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020)
    1 point
  31. Επί της ουσίας η παραπάνω εγκύκλιος λέει ότι την ευθύνη για τη βεβαίωση κύριας χρήσης (ΒΚΧ) την έχει ο μηχανικός που πλέον την εκδίδει. Όταν τη βεβαίωση την έβγαζε η πολεοδομία ήξερε μόνη της τι θα κάνει. Τώρα που έχασε αυτή την "εξουσία" ελέγχει αυτόν που την πήρε και καλά κάνει. Αν ο μηχανικός δεν κάνει αυτά που ορίζει ο νόμος και η εγκύκλιος δικαίως δεν βγάζει άκρη. Πρέπει δηλ. να εξετάζεται από το μηχανικό η χορήγηση της ΒΚΧ κατά περίπτωση και πάντα σύμφωνα με το νόμο. Δεν υπάρχει ενδιάμεση λύση. Αν δεν μπορεί η πολεοδομική χρήση να στεγάσει την υγειονομική τότε θέλει αλλαγή της πολεοδομικής χρήσης. Αν μπορεί δίδεται η ΒΚΧ. Ενημέρωση χρειάζεται όταν υπάρχουν αλλαγές που δεν θέλουν άδεια (πχ. ενημέρωση της παθητικής πυροπροστασίας για να εγκριθεί η ενεργητική από την ΠΥ). Και επαναλαμβάνω : υπάρχουν πολεοδομικές χρήσεις και κατηγορίες χρήσεων (κατά τον κτηριοδομικό, κατά το ΠΔ χρήσεων, κατά τον αντισεισμικό, κατά το ΠΔ πυροπροστασίας), αλλά τα καταστήματα ΚΥΕ είναι χώροι που έχουν μια πολεοδομική χρήση και καλούνται να φιλοξενήσουν μια δραστηριότητα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η άδειά τους αφορά την ίδρυση και λειτουργία της δραστηριότητας και όχι του χώρου του κτηρίου που έχει ήδη μια πολεοδομική χρήση. Αυτή βεβαιώνεται από τον μηχανικό και παλιότερα από την πολεοδομία με τη ΒΚΧ. Αν μπορεί να φιλοξενηθεί η δραστηριότητα τότε βγαίνει η ΒΚΧ. Αν όχι τότε γίνεται πρώτα η αλλαγή χρήσης και μετά δίνεται η ΒΚΧ. Τόσο απλά, τόσο καθαρά.
    1 point
  32. Η κατάσταση είναι σαφής. Και οι νόμοι στο θέμα επίσης. Το ότι υπάρχουν διάσπαρτοι στη χώρα ανεγκέφαλοι καρεκλοκένταυροι που δεν άνοιξαν ποτέ τους ένα κείμενο για να καταλάβουν γιατί και πότε απαιτείται από τον νομοθέτη η αλλαγή χρήσης, είναι άλλο θέμα. Τα διάφορα χαρτιά που βγαίνουν από την Αμαλιάδος κάθε φορά απαντούν σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Διαβάζοντάς το κάποιος που δεν ξέρει την υπόθεση μπορεί να βγάλει πολλά συμπεράσματα, πολλές φορές βγαίνουν ως συμπέρασμα τα καλά και συμφέροντα. Έτσι και αλλιώς δεν θα στοιχήσει τίποτε στον υπάλληλο να το ερμηνεύσει όπως αυτός θέλει. Και το ξέρει ... όπως επίσης ξέρει ότι εκεί υπάρχει "χαρτί" και μάλιστα το χαρτί που ανοίγει δρόμους ... Παραθέτω λοιπόν ένα λίγο μεταγενέστερο χαρτί από το ίδιο τμήμα που είναι και πιό κοντά στην πραγματικότητα. Το βάζω κυρίως γιατί λέει τι πρέπει να κάνουμε εμείς ως μηχανικοί εφαρμόζοντας το νόμο. Η αλλαγή χρήσης υπάρχει από το 1986 και μετά. Όμως δεν χρειάζεται πάντοτε αλλαγή χρήσης. Το πότε χρειάζεται είναι επίσης σαφές από το 1989. Τα "καταστήματα" υπήρχαν και προ του 1986, όταν ακόμη δεν υπήρχε εκτός από τον ΓΟΚ85 και ο κτηριοδομικός. Τα ΚΥΕ δεν είναι χρήση, χρήση είναι το καφενείο, το εμπορικό κατάστημα, το μπαρ, το θέτρο, το κρεοπωλείο κλπ. Κάποια από αυτά μπορούν να φιλιξενηθούν σε χώρους συνάθροισης κοινού. Χωρίς άδεια ... Συγνώμη για το ύφος μου αλλά βγαίνω από τα ρούχα μου όταν ακούω προϊστάμενο ΥΔΟΜ να λέει ότι "αφού η κάτοψη λέει κατάστημα τότε εννοεί εμπορικό κατάστημα και έχει γίνει παράνομη αλλαγή χρήσης σε ΚΥΕ". ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΠ 38283-ΕΚΔΟΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ (17-9-13).pdf Υ.Γ. και κάτι τελευταίο : η αδειοδότηση των ΚΥΕ δεν είναι δουλειά των ΥΔΟΜ, είναι δουλειά της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου και του υγειονομικού. Η ΥΔΟΜ ας αρκεστεί στις χρήσεις που γνωρίζει. Σε κανένα κείμενο πολεοδομικής νομοθεσίας δεν υπάρχει αναφορά σε χρήση ΚΥΕ.
    1 point
  33. Φίλε max100 , επειδή , όπως μου φαίνεται , πρέπει να είσαι φρέσκος φρέσκος , επέτρεψέ μου να είμαι αναλυτικός . Αυτό στο λέω όχι για να σε κατακρίνω , αλλά από καλή βούληση . 1) Λοιπόν , καταρχάς θα πρέπει να εντοπίσεις πού ακριβώς στο χάρτη βρίσκεσαι και θα πρέπει σε εκείνη την περιοχή να ψάξεις μήπως υφίσταται κάποια ΖΟΕ (Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου) , η οποία μπορεί να επιβάλει αλλαγές σε σύγκριση με τους γενικούς όρους δόμησης που επιβάλονται από άλλα διατάγματα . Το αν υπάρχει εκεί ΖΟΕ ή όχι μπορείς να το μάθεις από την Πολεοδομία , απλά πηγαίνοντας και ρωτώντας κάποιον με μία απλή φωτοτυπία χάρτη ΓΥΣ . 2) Το δεύτερο που πρέπει να ελέγξεις είναι όπως λέει και ο Πανταχώθεν Ελεύθερος (μα καλά , τι όνομα και αυτό ! ) μήπως το οικόπεδο βρίσκεται εντός κάποιου ΓΠΣ (Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου) κάποιας πόλης . Τα ΓΠΣ μπορεί να επιβάλουν ειδικές χρήσεις γης περιμετρικά των εκάστοτε πόλεων . Φυσικά αν το οικόπεδό σου δεν είναι κοντά σε κάποια πόλη , δεν έχεις λόγο να ψάξεις για κάποιο ΓΠΣ . Όπως και για τις ΖΟΕ , έτσι και για το ενδεχόμενο κάποιου ΓΠΣ , μπορείς πολύ εύκολα να πληροφορηθείς από την Πολεοδομία της περιοχής . 3) Είτε τα παραπάνω υπάρχουν είτε όχι , θα πρέπει μετά να εντοπίσεις τους γενικούς όρους δόμησης για τα ξενοδοχεία . Για τις εκτός σχεδίου περιοχές , το τελευταίο νομοθέτημα ήταν το ΠΔ 24~31/5/1985 . Όμως , αυτό το νομοθέτημα δεν λέει κουβέντα για τα ξενοδοχεία στις εκτός σχεδίου περιοχές , παρά περιμένει σε ισχύ το αντίστοιχο άρθρο από το προηγούμενο νομοθέτημα , το οποίο είναι το ΠΔ 6~17/10/1978 και συγκεκριμένα το άρθρο 8 . Έχε όμως υπόψη σου πως για τους όρους δόμησης που δεν περιγράφονται στο συγκεκριμένο άρθρο , ΔΕΝ θα ανατρέξεις στο "Γενικά" του ιδίου νομοθετήματος , αλλά θα πας στο 1ο νομοθέτημα (το ΠΔ 24~31/5/1985 - άρθρο 1) μιας και τα "Γενικά" από το ΠΔ του '78 έχει πλέον καταργηθεί . Εδώ τώρα μπορούν να συμβούν δύο πράγματα : α) να μην υφίσταται ΖΟΕ ή ΓΠΣ στην περιοχή και β) να υπάρχουν . Στην περίπτωση (α) , πολύ απλά εφαρμόζεις ότι λένε τα παραπάνω δύο ΠΔ . Στην περίπτωση (β) ξεκινάς να λαμβάνεις υπόψη σου όσα σου λένε τα παραπάνω ΠΔ , αλλά υπερισχύει ότι επιπλέον ή διαφορετικό επιβάλουν τα νομοθετήματα από τις περιπτώσεις (1) και (2) . 4) Ρίξε όμως και μία ματιά στο ΠΔ 30/06/91 , το οποίο αν θυμάμαι καλά μιλάει ειδικά για το αναγκαίο εμβαδό οικοπέδου για ξενοδοχεία στα νησιά . 5) Από εκεί πέρα ισχύει ότι επιβάλει ο ΓΟΚ (το οποίο το βρίσκεις ως Ν 1577/1985) . Αφορά το τι ακριβώς μετράει στην κάλυψη , στη δόμηση , πόσο μπορούν να εκτίνονται τα μπαλκόνια , από τι ύψος να ξεκινάνε κτλ . Τα παραπάνω αφορούν του όρους δόμησης . Όμως , για τα ειδικά χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου πρέπει να μελετήσεις το αντίστοιχο νομοθέτημα , το οποίο στην ειδική περίπτωση των ξενοδοχείων , δεν είναι ο Κτιριοδομικός Κανονισμός (τον οποίο τον βρίσκεις ως ΥA 3046/1989) , αλλά ειδικά νομοθετήμα εκδομένα αποκλειστικά για τα ξενοδοχεία , και τα οποία είναι : - ΥA 530992 του 1987 = Τεχνικές Προδιαγραφές Τουριστικών Εγκαταστάσεων - ΠΔ 337 του 2000 = Ενοικιαζόμενα Δωμάτια κ' Επιπλομένα Δωμάτια κ' Σύστημα Κλειδιών (κατηγορίες ξενοδοχείων) - ΠΔ 43 του 2002 = Κατηγορίες κ' Προδιαγραφές Ξενοδοχειακών Καταλυμάτων με Σύστημα Αστέρων Ανάλογα λοιπόν με το ΤΙ ξενοδοχείο πρόκειται να μελετήσεις , θα πρέπει να ανατρέξεις και στο αντίστοιχο νομοθέτημα . Όπως βλέπεις , είναι μπόλικα να διαβάσεις . Όμως ακόμα και όταν τα μελετήσεις , καλό είναι να μην σπεύσεις να εκπονήσεις τις μελέτες , αλλά : α) να ρωτήσεις και κανέναν συνάδελφο της περιοχής σου , διότι όλο και κάτι παραπάνω θα ξέρει β) να μιλήσεις και με την Πολεοδομία διότι μπορεί να υπάρχουν ιδιαιτερότητες στην περιοχή (ειδικά διατάγματα λόγω τουριστικής περιοχής και δε ξέρω 'γω τι άλλο) γ) να ξαναρωτήσεις τους παντογνώστες του michanikos.gr (καλά , λέμε τώρα , ούτε και εμείς δεν ξέρουμε πόσα δεν ξέρουμε ! ! !) . Αυτά , ελπίζω να μη σε κούρασα ! .
    1 point
  34. Εχουμε ξεχάσει εντελώς το στατικό ρόλο των πεδιλοδοκών. Εδράζονται τα υποστηλώματα πάνω τους !!! Οπότε επιβάλλεται (και επιμένω) να έχουν μεγαλύτερο πλάτος απο τα υπ/τα, έστω και με τοπική διεύρυνση. Ειναι τόσο απλό, δεν χρήζει περαιτέρω ανάλυσης - κλασσική στατική παιδιά !!!! Σε ξυλότυπο οροφής θα βάζατε δοκό 40/50 σε υπ/μα 100/25 ?
    -1 points
  35. Δεν υπάρχουν έτοιμες συνταγές στη στατική. Ο κάθε φορέας είναι διαφορετικός και ειδικά η θεμελίωση είναι πολύ πονεμένη ιστορία (τάση εδάφους - δείκτης εδάφους - συνοχή κλπ). Αλλά για να σου απαντήσω, σε μια 6όροφη δεν μπορείς να πας κάτω από 50/140 δοκό και 200/40 πέδιλο (ενδεικτικά μεγέθη, δίχως τεκμηρίωση).
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.