Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      8.377


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. geoste

    geoste

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      607


  4. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.739


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/05/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Σίγουρα, με τα "βάρβαρα" ωράρια λειτουργίας, που οι περισσότεροι δουλεύουμε (...δουλεύαμε για μένα!), το ενδοδαπέδιο είναι ίσως πραγματικά περιττή πολύτέλεια. Το σκεφτόμουν σοβαρά μέχρι το 2018, που το σύστημα δούλευε τις περισσότερες ώρες, ...μόνο για τη γατούλα μου! Όμως από το 2019 και μετά (που σταμάτησα τη δουλειά) και ειδικά φέτος με τον covid, κατάλαβα και πραγματικά απόλαυσα! Αυτό που θέλω να πώ είναι ότι οι προσωπικές συνήθειες αλλάζουν (ο εργένης αποκτά μωρά, συνταξιοδοτείται κλπ). Ο σχεδιασμός ενός καινούργιου σπιτιού πρέπει να προβλέπει (ή τουλάχιστον να προσπαθεί να προβλέψει) τι θα γίνει μετά 10, 20 .... 50 χρόνια!
    2 points
  2. 754 downloads

    Χρήσιμες απαντήσεις σε όλα σχεδόν τα ερωτήματα που οδηγούν με ασφάλεια στη γνώση για τα μέτρα ασφάλειας και υγείας και την σχετική διαδικασία.
    1 point
  3. Version 1.1

    2.933 downloads

    Νομοθετικό πλαίσιο για τη σύνταξη ΣΑΥ & ΦΑΥ στα τεχνικά έργα.
    1 point
  4. Version 1.0

    10.006 downloads

    Όλα τα περιγραφικά τιμολόγια και πίνακες τιμών σε επεξεργάσιμη μορφή. 1. ΕΡΓΑ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ σελ. 1 - 205 1.1 Περιγραφικό Τιμολόγιο Εργασιών Έργων Οδοποιίας σελ. 1 - 184 1.2 Πίνακας Τιμών Εργασιών Έργων Οδοποιίας σελ. 185 - 205 2. ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ ΕΡΓΑ σελ. 206 - 626 2.1 Περιγραφικό Τιμολόγιο Εργασιών Υδραυλικών Έργων σελ. 206 - 566 2.2 Πίνακας Τιμών Εργασιών Υδραυλικών Έργων σελ. 567 - 626 3. ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΕΡΓΑ σελ. 627 - 691 3.1 Περιγραφικό Τιμολόγιο Εργασιών Λιμενικών Έργων σελ. 627- 687 3.2 Πίνακας Τιμών Εργασιών Λιμενικών Έργων σελ. 688 - 691 4. ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ σελ. 692 - 963 4.1 Περιγραφικό Τιμολόγιο Εργασιών Οικοδομικών Έργων σελ. 692 - 948 4.2 Πίνακας Τιμών Εργασιών Οικοδομικών Έργων σελ. 949 - 963 5. ΕΡΓΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ σελ. 964 - 1112 5.1 Περιγραφικό Τιμολόγιο Εργασιών Έργων Πρασίνου σελ. 964- 1094 5.2 Πίνακας Τιμών Εργασιών Έργων Πρασίνου σελ. 1095 - 1112 6. ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (Η/Μ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΡΓΩΝ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ, ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ) σελ. 1113 - 1189 6.1 Περιγραφικό Τιμολόγιο Ηλεκτρομηχανολογικών Εργασιών σελ. 1113- 1182 6.2 Πίνακας Τιμών Ηλεκτρομηχανολογικών Εργασιών σελ. 1183 - 1189
    1 point
  5. ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ: 27 ερωτήσεις – απαντήσεις για τους Δασικούς Χάρτες https://ypen.gov.gr/ola-osa-prepei-na-gnorizoun-oi-polites-27-erotiseis-apantiseis-gia-tous-dasikous-chartes/
    1 point
  6. Εγώ θα θεωρούσα την εξώθυρα σαν 2 εξώθυρες, μία σκιασμένη και μία ασκίαστη.
    1 point
  7. δεν θα σου πω το ελάττωμα αλλά την λύση.... αφού το θες. Η στάθμη που έχει δομηθεί (και είναι αδιάφορα ποιος το πλήρωσε ή το έκανε) ανήκει ιδιοκτησιακά όπως λες ότι γράφουν οι τίτλοι, στο ιδιοκτήτη του ισογείου. Αρα είναι δικό του και ΕΣΥ έχεις κάνει κατάληψη κάνοντας του μια τρύπα για να εχεις άμεση πρόσβαση από την δική σου ιδιοκτησία. Ο Ιδιοκτήτης λοιπόν αυτού του ακινήτου έχει δικαίωμα (και σιγά σιγά θα έχει και την υποχρέωση) να εγκατασταθεί σ αυτό, και την δυνατότητα να το εντάξει στις διαδικασίες του Ν.4495/2017 και να το νομιμοποιήσει – τακτοποιήσει. Μετά την τακτοποίηση της ιδιοκτησίας του μπορεί να το κάνει ότι θέλει. Να κλείσει και την παράνομη ιδιοκτησιακά οπή πρόσβασης από το διαμέρισμα σου, να μένει εκεί ή το πουλήσει όπου θέλει ή σε όποιον θέλει. Κανείς άλλος δεν έχει την δυνατότητα ούτε να το πουλήσει ούτε να κάνει τίποτα άλλο. Και συντελεστή Δόμησης να είχε το ακίνητο υπόλοιπο και να μη ήταν εξαντλημένος πάλι δεν θα σου ανήκει η στάθμη αυτή. (πάντα αν περιγράφεις ορθά τους τίτλους) (σου τόνισα το ότι δεν θα σου αρέσει να μάθεις την λύση, διότι όπως την διαβάζεις εσυ έτσι μπορεί να την διαβάσει και οποιοσδήποτε άλλος όπως ο ιδιοκτήτης του ισογείου, αφού είμαστε σε δημόσιο φόρουμ) Επικουρικά, σύντομα (όχι άμεσα ακόμα) θα χτυπήσουν τα καμπανάκια από τους λογιστές σας με την διασύνδεση των ιδιοκτησιών στο κομφλιτ που θα υπάρχει στα Ε9 τα δικά σου και τα τα δικά του. Αυτός θα γράφει «αέρας δικαίωμα υψούν» και συ θα γράφεις « διαμέρισμα» …. Ίδιο δρόμο ίδιο σπίτι ίδια στάθμη….
    1 point
  8. Αγαπητε ατυχήσατε Ατυχήσατε διότι πρέπει να λουστείτε όλες αυτές τις μαλακίες που κανανε τα ωραια ΠΑΣΟΚΙΚΑ χρόνια όλοι οι ιδιώτες που χτίζαν σπίτια (εν προκειμένω η πεθερά και οι λοιποί συνιδιοκτήτες του ακινήτου). Έχετε καταλάβει κοινόχρηστο χώρο (δώμα). Δυστυχώς, με τη νομοθεσία όπως είναι σήμερα, ΔΕΝ μπορειτε να υπαχθείτε σε νομο ρύθμισης αυθαιρέτων εφόσον δεν συναινούν οι υπόλοιποι (δεν είναι απαραίτητο να σας μεταβιβάσουν το δικαιωμα υψουν, θα μπορουσαν να συμφωνήσουν όλοι οι συνιδιοκτήτες ώστε να ρυθμίσετε το αυθαίρετο και στη συνέχεια να τροποποιήσετε την σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας). Θεωρητικά λοιπόν το αυθαίρετο παραμένει κατεδαφιστέο όσο δεν υπάγεται σε κάποια τέτοια ρύθμιση και φυσικά δεν μπορείτε να το πουλήσετε ή να το μεταβιβάσετε στα παιδιά σας. και μια ερώτηση εκ του πονηρου : Μήπως δεν "αποφάσισαν" όλοι μαζί για το αυθαιρετάκι τοτενες ?
    1 point
  9. Αν τη ζητήσει ο επιθεωρητής που έκανε το ΠΕΑ γίνεται με τις ανάλογες κυρώσεις. Αλλιώς συνεχίζει να ισχύει.
    1 point
  10. Λογικά θα πρέπει να υποβάλλεις ερωτηματολόγιο για την μεταβολή/τροποποίηση της γνωστοποίησης. Οπότε θα πάρεις μια απάντηση με όλα τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να συγκεντρώσεις.
    1 point
  11. Σωστά. Την έγκριση την παίρνεις από την τεχν. υπηρεσία του Δήμου
    1 point
  12. Όλα τα τ.μ ακόμη και Η/Χ τα δηλώνεις ως τ.μ της βιοτεχνίας (δηλαδή δεν υπάρχει διάκριση Η/Χ -Αποθηκών κλπ -υ.γ ότι μετράει σε δόμηση ή κάλυψη μπαίνουν στα τ.μ της βιοτεχνίας)
    1 point
  13. Μιλωντας παντα για "εντος του νομιμου ογκου της οικοδομης" - εχεις το α' και το β.'? πας με αυτα - Εχεις το ενα απο αυτα? πας με την δεκαετια [η διατυπωση του νομου ειναι ειναι περιπλοκη, διοτι οταν γραφει, "παρελευση δεκαετιας απο την τελεση της αυθαιρεσιας μεχρι την εναρξη ισχυος του παροντος, τοτε, αφου η εναρξη ισχυος του παροντος ειναι η 9-12-20, τοτε καλυπτονται οι αυθαιρεσιες που εγιναν 10 χρονια πριν την 9-12-2020, δλδ 9-12-2010 και προηγουμενως. ερωτημα: [τι γινεται αν δεν εχει κλεισει 10ετια στις 9-12-20????] Θεωρητικα, αν η αυθαιρεσια εγινε στις 19-12-2010, ειναι εκτος χρονικου οριου, αφου σταματαει στο "μεχρι την εναρξη ισχυος του παροντος" που ειναι η 9-12-20. Επρεπε να γραφει "10ετια μεχρι την καταθεση αιτησης υπαγωγης" υγ για να καταλαβεις τι γινεται δες σε αυτο https://www.michanikos.gr/forums/topic/62305-προβλήματα-κτηματολογίουσυμβολαιωντακτοποιήσεων/?tab=comments#comment-1108728 [δεν το ηξεραν το προβλημα και τωρα ψαχνουν να βρουνε τι θα κανουν με τις μονομερεις...]
    1 point
  14. Οι παρεκκλίσεις το αρθρου 40 του 4759 δεν ισχυουν για αναδασμους και απαλλοτριωσεις. Το Δ 270/85, οριζε οτι, γ) Αρτια και οικοδομήσιμα γήπεδα που απομειούνται συνεπεία απαλλοτριώσεων ή διανοίξεως διεθνών, εθνικών ή επαρχιακών οδών, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα εφόσον μετά την απομείωση αυτή έχουν τα όρια αρτιότητας και τις λοιπές προϋποθέσεις των γηπέδων των προηγουμένων περιπτώσεων α και β. [δλδ αναλογα με το ετος δημιουργιας και το εμβαδον] δ) Σε περιπτώσεις αναδασμών τα γήπεδα που δημιουργούνται και δίνονται σε δικαιούχους σε ανταλλαγή αρτίων και οικοδομησίμων γηπέδων θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, εφόσον μετά τον αναδασμό αυτόν έχουν τα όρια αρτιότητας και τις προϋποθέσεις των γηπέδων προηγουμένων περιπτώσεων α και β. Οπερ σημαινει οτι δημιουργει μια "πλασματικη αρτιοτητα", ωστε να μην ζημιωνονται οι ιδιοκτητες με πληρη αφαιρεση της ιδιοκτησιας τους. Αντιθετα, στο αρθρο 40 οριζονται τα εξης: Άρθρο 40 ν. 4759, Μεταβατικές - εξουσιοδοτικές διατάξεις 1. Εάν, μέχρι την έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος χορηγηθεί προέγκριση οικονομικής άδειας, μπορούν να οικοδομούνται ακίνητα, τα οποία: α) κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν πρόσωπο σε διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς, καθώς και σε εγκαταλελειμμένα τμήματα αυτών και σε σιδηροδρομικές γραμμές και εφόσον έχουν: αα) Τα γήπεδα που υφίστανται κατά την 12η.11.1962, ημέρα δημοσίευσης του από 24.10.1962 βασιλικού διατάγματος (Δ` 142), ελάχιστο πρόσωπο: δέκα (10) μέτρα, ελάχιστο βάθος: δεκαπέντε (15) μέτρα, ελάχιστο εμβαδόν: επτακόσια πενήντα 750 τ.μ., υφίστανται κατά την 12η.9.1964, ημέρα έναρξης ισχύος του από 21.7.1964 βασιλικού διατάγματος (Δ` 141), ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι (20) μέτρα, ελάχιστο βάθος: τριάντα πέντε (35) μέτρα, ελάχιστο εμβαδόν 1.200 τ.μ., β) έχουν πρόσωπο σε εθνική, επαρχιακή, ή δημοτική οδό εφόσον υφίστανται κατά την 17η.10.1978, ημέρα έναρξης ισχύος του από 6.10.1978 προεδρικού διατάγματος (Δ` 538), και έχουν ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι πέντε (25) μ., ελάχιστο βάθος: σαράντα (40) μ. και ελάχιστο εμβαδόν δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., γ) έχουν πρόσωπο σε εθνική, επαρχιακή, ή δημοτική οδό, εφόσον υφίστανται κατά την 17η.10.1978, και έχουν ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι πέντε (25) μ., ελάχιστο βάθος: σαράντα (40) μ. και ελάχιστο εμβαδόν δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., δ) βρίσκονται εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών και είχαν κατά την 24η.4.1977, ημέρα έναρξης ισχύος του από 5.4.1977 προεδρικού διατάγματος (Δ` 133), και ελάχιστο εμβαδόν: δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., [αυτη ειναι μια ειδικη περιπτωση, που συμβαινει απο ποτέ έως σπάνια] ε) είναι άρτια και οικοδομήσιμα και απομειούνται συνεπεία απαλλοτριώσεων ή διάνοιξης διεθνών, εθνικών ή επαρχιακών οδών, εφόσον μετά από την απομείωση αυτή έχουν τα όρια αρτιότητας και τις λοιπές προϋποθέσεις των γηπέδων της περ. δ`, [παραπεμπει μονον στο δ', οχι οπως το Δ270] στ) σε περιπτώσεις αναδασμών, γήπεδα που δημιουργούνται και δίνονται σε δικαιούχους σε ανταλλαγή αρτίων και οικοδομήσιμων γηπέδων, εφόσον μετά από τον αναδασμό αυτόν έχουν τα όρια αρτιότητας και τις προϋποθέσεις των γηπέδων της περ. δ`, [ομοιως, παραπεμπει μονον στο δ΄και οχι οπως το Δ270] Αρα απαλλοτριωσεις και αναδασμοι δεν παιρνουν παρεκλισεις παρα μονον εφοσον εχουν τις προυποθεσεις της σπανιας/άγνωστης περ. δ'... Περισσοτερα για το αρθρο 40, αλλα και κριτικη για τον 4957, ιδ. κατωτερω στην εξαιρετικη αναλυση που εκαναν οι φιλοι Αθανασιος Παυλου και Νικος Μαντζαβινος εδω http://www.orthometriki.gr/news/εκτός-σχεδίου-δόμηση-σχόλια-και-προτά [απόσπασμα] ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΑΥΤΗ ΣΥΜΠΕΡΑΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΙΣ . Σε επίπεδο διατύπωσης έχουμε να παρατηρήσουμε ότι οι περιπτώσεις (β) και (γ) είναι ταυτόσημες. Όσον αφορά την περίπτωση (ε) πιστεύουμε ότι είναι λάθος ο περιορισμός στην περίπτωση μόνο δ΄, αλλά θα έπρεπε η καταληκτική διατύπωση να είναι : « …..εφόσον μετά την απομείωση αυτή έχουν τα όρια αρτιότητας και τις προϋποθέσεις των γηπέδων των περιπτώσεων α΄, β΄ και δ΄», όπως ίσχυε δηλαδή μέχρι τούδε σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ/γματος 24.5.1985 . Μία γενική επισήμανση είναι ότι τα αγροτεμάχια που βρίσκονται εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών και κυρίως βρίσκονται σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων (Γεωργικούς ,Κτηνοτροφικούς κ.λ.π) χρησιμοποιούνται ως επί το πλείστον για ανεγέρσεις αποθηκών σταυλικών εγκαταστάσεων στάνες κλπ . Η κατάργηση της παρέκκλισης θα δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα στις γεωργοκτηνοτροφικές εργασίες των κατοίκων αυτών των περιοχών. Σαφώς πρέπει να υπάρχει εξαίρεση αυτών όταν οι χρήσεις είναι για γεωργοκτηνοτροφικές εγκαταστάσεις. Το ερώτημα που τίθεται από όλους τους συναδέλφους είναι το παρακάτω : Εάν την ημέρα δημοσίευσης του Ν.4759 έχουμε σε μια περιοχή εγκεκριμένο ΓΠΣ,ή ΣΧΟΟΑΠ που προβλέπει και θεσπίζει την δυνατότητα χρήσης των γνωστών παρεκκλίσεων ή εάν ύστερα από τρεις μήνες π.χ. εγκριθεί ένα νέο ΤΧΣ που θα προβλέπει και αυτό τις γνωστές παρεκκλίσεις τι θα ισχύει και τι θα εφαρμόζεται; Η άποψη μας, που διατυπώθηκε και προηγούμενα, είναι ότι οι ρυθμίσεις των ΓΠΣ, ΤΧΣ, ΖΟΕ κ.λ.π. υπερισχύουν των γενικών διατάξεων. Αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει σαφής διατύπωση σε κανένα σημείο του εν λόγω νόμου εδιτ απαραιτητο "συμπληρωμα" το παρακατω δημοσιευμα, οτι αναμενονται αλλαγες και τροποποιησεις. https://news.b2green.gr/5960/βαρυχειμωνιά-επικρατεί-στις-συναλ
    1 point
  15. Αφου στην αδεια ηταν ενας χωρος και με την συσταση εγινε "πεντε" οριζοντιες ιδιοκτησιες με χιλιοστα, αρα, ειχε διαφορα μεταξυ αδειας και συστασης και έπρεπε να κανει μια ωραια διαμερισμάτωση καθως και να τακτοποιησει ολο αυτο το πλεγμα των αυθαιρεσιων που περιλαμβανει αλλαγη χρησης, λειτουργικη συνενωση μεταξυ των κατοικιων, ή και μεταξυ των αποθηκων που δεν αλλαξαν χρηση...κλπ Εκαναν λαθος [τι τακτοποιηση εκαναν το 2018]?
    1 point
  16. Καλημέρα,είναι οκ για να πάρεις μια ένδειξη της ανοχής (αποδεκτής απόκλισης) βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας.Κατά τα λοιπά,ελέγχεις την αποδεκτή απόκλιση του συγκεκριμένου τεμαχίου από τα επίσημα έγγραφα του Κτηματολογίου για να δεις ότι η διαφορά εμπίπτει εντός ανοχής (ή όχι).Συγκρίνεις επίσης το κάθε γεωτεμάχιο από τα επίσημα έγγραφα του Κτηματολογίου,ως προς το σχήμα,την περίμετρο,την θέση κλπκλπ για να δεις αν τυχόν απαιτείται κάποιου τύπου μεταβολή.
    1 point
  17. Α/Α 174 Γενικές μηχανολογικές εργασίες μ.α.κ. κατηγορία Β ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΠΠΔ για ΣΤΑΚΟΔ 2008: 25.6. εξαιρούνται τα επαγγελματικά εργαστήρια Πυροπροστασία Α1 Ειναι επαγγελματικό εργαστήριο αν έχει και θερμική κάτω των 70 kW.
    1 point
  18. υπηρχε το ΦΕΚ Β 138/1965 εχει μια τροποοιηση ως προς τον ογκο με το ΦΕΚ Β 801/74 πλην καταργηθηκαν με τον ν.4042/12, τον οποίο θα διαβασεις.
    1 point
  19. Δεν το έχω πρόχειρο αλλά θυμάμαι ότι εξετάζεις τον πληθυσμό (χρήστες 1,5 επί αριθμό δωματίων κατοικίας) και τον όγκο λυμάτων τους σε 24 ωρο (για κατοικίες νομίζω είναι 100 λίτρα/ άτομο) και ανά τι διάστημα ορίζει η μελέτη ότι θα αδειάζει η σηπτική δεξαμενή (υπολογίζεις γι αυτήν και τον όγκο επικαθήμενης λάσπης). Οπότε έτσι προκύπτει ο όγκος της δεξαμενής και την διαστασιολογείς. Καλύτερα όμως να μας τα πει κάποιος συνάδελφος μηχανολόγος που κάνει μελέτες γι αυτά τα θέματα.
    1 point
  20. Αδιάβαστος, πιάστηκα! Μόλις είδα πως υπάρχει νέα παράταση (μέχρι 1/7/2021), ίσως η τρίτη ή τέταρτη στη σειρά... Παρ' όλα αυτά, είχα μια "επικοινωνία" με ΑΑΔΕ (τους έστειλα ένα μέηλ και με πήρε στο κινητό ένας κύριος μετά από 1-2 μέρες), η οποία δεν βοήθησε και πολύ στις λεπτομέρειες της Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης, αλλά τουλάχιστον κάποια σημεία έκλεισαν, στις γενικούρες. Τα μαρκάρω παρακάτω: Συνεχίζουμε (μέχρι νεοτέρας) να έχουμε κανονική υποχρέωση περιοδικών ΦΠΑ, π.χ. ανά τρίμηνο. Σωστό? -- ΝΑΙ. Η ελπίδα με το myDATA είναι πως το Ε3 και οι ΜΥΦ που θα κάνουμε το 2022 (αν ζούμε) θα "απλοποιηθούν". Σωστό? -- ΝΑΙ. Θα πρέπει να υποβάλω τα ΤΠΥ που εκδίδω ASAP, με απώτατη προθεσμία την 20η μέρα του επόμενου μήνα από την έκδοση. Σωστό? -- ΝΑΙ. Τα παρασταστικά με ημερομηνία 1/1/21-31/3/21 πρέπει κ αυτά να δηλωθούν (άμεσα), ή υπάρχει κάποια άλλη προθεσμία? -- Άλλη προθεσμία. Δείτε το ποστ στο taxheaven που λινκάρω παραπάνω (αυτή τη στιγμή, η προθεσμία για τα 1/1/21-31/6/21 είναι η 31/10/21). Υπάρχουν πρόστιμα για εκπρόθεσμες υποβολές (ή ό,τι άλλες "δικές μου ενέργειες") στο σύστημα αυτό? Έχουν ακουστεί ποσά? -- Άγνωστο, μέχρι να μπει σε φουλ λειτουργία... Χρειάζεται να "κάνω κάτι" υποχρεωτικά στο myDATA και για έξοδά μου (π.χ. αγορά υπολογιστή στο ΑΦΜ μου), ή μόνο για τα ΤΠΥ που εκδίδω εγώ? -- Τα έξοδα θα τα καταχωρεί ο άλλος (ο προμηθευτής), αλλά εμείς θα πρέπει να τα "χαρακτηρίσουμε", όταν εμφανιστούν στο myDATA μας. Άγνωστο πως/που/πότε όμως, ακόμα... Για τα υπόλοιπα ερωτήματα (7-11), που αφορούν την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης, θα επανέλθω μόλις μάθω/καταλάβω...Έχω προς το παρόν καταχωρήσει προσωρινά ένα ΤΠΥ στο myDATA, οπότε είδα που "χτυπάει" ο αυτοματοποιημένος έλεγχος που κάνει το σύστημα.
    1 point
  21. Έχεις απόλυτο δίκιο συνάδελφε. Ένας κόμβος, αλλά και μια έγκριση εισόδου-εξόδου ακόμα, έχουν σημαντικές γεωμετρικές δεσμεύσεις και σε αρκετές περιπτώσεις δύσκολες να επιτευχθούν προδιαγραφές. Και φυσικά θα πρέπει να τηρούνται! Αλλά το πρόβλημα είναι ότι η πολιτεία δίνει σε κάποιον πολίτη άδεια να χτίσει ξενοδοχείο π.χ. και μετά η ίδια πολιτεία, όταν του ζητάει κυκλοφοριακή σύνδεση για να τον αφήσει να λειτουργεί νομίμως, τον ενημερώνει ότι το γεωτεμάχιό του δε δύναται να συνδεθεί με το δίκτυο που το εξυπηρετεί. Είναι να τρελαίνεσαι. Τότε γιατί η πολιτεία αδειοδότησε την ανέγερση κτιρίου, το οποίο όμως δεν μπορεί να εξυπηρετεί οχήματα; Η απάντηση είναι απλή. Κάθε υπηρεσία έχει τη νομοθεσία που την αφορά και τη γνωρίζει. Αυτήν ακολουθεί. Και τελικά η συνεξέταση του συνολικού κανονιστικού πλαισίου σφίγγει σα μέγγενη τον πολίτη, ο οποίος είναι εν τέλει αδικημένος στην πραγματικότητα. Ένα παράδειγμα μιας πολύ συχνής πλέον κατάστασης. Εκδίδεται το 1985 άδεια ανέγερσης οικοδομής για εργαστήριο χαμηλής όχλησης σε εκτός σχεδίου περιοχή. Η αδειοδοτούσες αρχές (ας πούμε Ανάπτυξης και Κτηνιατρική Υπηρεσία) αδειοδοτούν την επιχείρηση, και ανανεώνουν την άδεια και την ξαναανανεώνουν. Και αλλάζει χέρια η επιχείρηση και νέα άδεια κ.λπ. Και κανείς δε ζητάει κυκλοφοριακή σύνδεση. Και το 2018 το Ανάπτυξης λέει στον εγγονό του πρώτου ιδιοκτήτη που πάει να πάρει την άδεια στο όνομά του: "α πλέον θέλουμε κυκλοφοριακή σύνδεση." Πάει ο καημένος σε μηχανικό, το ψάχνει ο μηχανικός, μιλάει με ΔΤΥ ή ΔΤΕ αναλόγως το που βρίσκεται το γεωτεμάχιο και ανακαλύπτουν όλοι μαζί ότι δεν υπάρχει δυνατότητα κυκλοφοριακής σύνδεσης γιατί είτε δεν υπάρχει δρόμος στην πραγματικότητα, είτε ο δρόμος είναι στενός και δεν αλλάζει. 'Η και να αλλάζει πρέπει ο καημένος που η οικογένειά του έχει το μαγαζί εδώ και 30 χρόνια θα ξοδέψει ένα κάρο χρήματα, για να πάρει άδεια λειτουργίας. Και μέχρι τότε πρέπει να παρακαλάει το Ανάπτυξης να κάνει τα στραβά μάτια. Και το τελικό αποτέλεσμα πάντα αμφίβολο.
    1 point
  22. Εφόσον από την επέκταση του εξώστη δεν επέρχεται αύξηση της πραγματοποιούμενης δόμησης, τότε δεν αλλάζει το διάγραμμα δόμησης και έτσι δεν απαιτείται έκδοση νέας οικοδομικής άδειας, αλλά ενημέρωση του φακέλου της άδειας οικοδομής με νέα αρχιτεκτονική μελέτη στον συγκεκριμένο όροφο και νέα στατική μελέτη για το σύνολο του κτιρίου. Στην περίπτωση που η επέκταση του εξώστη προκαλεί αύξηση της πραγματοποιούμενης δόμησης (αυτό συμβαίνει όταν το άθροισμα της επιφάνειας των ανοικτών ημιυπαίθριων χώρων και των ανοικτών εξωστών υπερβαίνει το 40% της επιτρεπόμενης δόμησης σύμφωνα με τους όρους δόμησης που ισχύουν σήμερα στην περιοχή), τότε απαιτείται έκδοση οικοδομικής άδειας προσθήκης. Ανάλογα με την χρήση του κτιρίου και την περιοχή μπορεί να απαιτηθούν εγκρίσεις και από άλλους φορείς (π.χ. Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής). Η στατική μελέτη σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει για το σύνολο του κτιρίου (ανεξάρτητα αν έχουν συσταθεί σε αυτό οριζόντιες ιδιοκτησίες). Από την επέκταση του εξώστη προκαλείται αύξηση των κατακόρυφων φορτίων, οπότε και της μάζας του συγκεκριμένου ορόφου. Επίσης η επέκταση αυτή θα προκαλέσει μια μικρή μετατόπιση του κέντρου μάζας του συγκεκριμένου ορόφου, γεγονός που θα μεταβάλει τη θέση του πλασματικού ελαστικού άξονα του κτιρίου. Άρα επηρεάζεται η συμπεριφορά ολόκληρου του κτιρίου. Επειδή τα κτίρια πριν τον ΝΕΑΚ δεν σχεδιάζονταν με αυξημένες απαιτήσεις πλαστιμότητας, επιβάλλεται η χρήση συντελεστή συμπεριφοράς qh=1,50 για τις δύο οριζόντιες συνιστώσες της σεισμικής διέγερσης. Δυστυχώς τα κτίρια αυτά δε μπορούν να συμπεριφερθούν πλάστιμα και μια τιμή του δείκτη συμπεριφοράς μεγαλύτερη από 1,50 θα ήταν άστοχη. Μπορεί να υιοθετηθεί μεγαλύτερη τιμή από 1,50 μόνο εφόσον γίνει αποτίμηση της διαθέσιμης φέρουσας ικανότητας και αποδειχθεί ότι διαθέτει το υφιστάμενο κτίριο την απαιτούμενη πλαστιμότητα. Επειδή αυξάνονται τα φορτία στους προβόλους είναι σκόπιμο να ληφθεί υπόψη και η κατακόρυφη συνιστώσα της σεισμικής διέγερσης με συντελεστή συμπεριφοράς qv=1,00. Ανάλογα με τις απαιτήσεις της περιοχής θα επιλεγεί υψηλή ή μέση στάθμη πλαστιμότητας κατά Ευρωκώδικα 8 (η επιλογή της κατηγορίας χαμηλής πλαστιμότητας απαγορεύεται ρητά και κατηγορηματικά στην Ελλάδα). Λόγω της μειωμένης πλάστιμης συμπεριφοράς, είναι προτιμότερο να δηλωθεί μέση κατηγορία πλαστιμότητας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση κτιρίων η υψηλή κατηγορία πλαστιμότητας θα πρέπει να επιλέγεται μόνο αν είναι υποχρεωτικό να επιλεγεί (π.χ. ζώνη σεισμικής επικινδυνότητας ΙΙΙ). Η ανάλυση και ο σχεδιασμός θα γίνουν με τους κανονισμούς που ισχύουν σήμερα, δηλαδή κατά τον χρόνο αίτησης ενημέρωσης της υφιστάμενης άδειας οικοδομής ή της έκδοσης νέας οικοδομικής άδειας (συνιστώνται οι ευρωκώδικες μαζί με ΚΑΝΕΠΕ συμπληρωματικά του ΕΚ8-3). Πριν από την εφαρμογή του ΝΕΑΚ (1992) η σεισμική φόρτιση ήταν πολύ μικρότερη από εκείνη των σημερινών κανονισμών (Ευρωκώδικας 8, ΕΑΚ2000, ΚΑΝΕΠΕ). Γι αυτό θεωρώ απίθανο να προκύψει το κτίριο στατικά επαρκές μετά από την επέμβαση. Σίγουρα θα προκύψουν ενισχύσεις σε υποστυλώματα και θεμελίωση. Το κόστος της ενίσχυσης θα είναι δυσανάλογα υψηλό του κόστους της επέκτασης του εξώστη (κατά την ταπεινή μου γνώμη). Δυστυχώς τα παλαιά κτίρια έχουν αυτά τα 2 μειονεκτήματα: δεν διαθέτουν πλαστιμότητα και έχουν σχεδιαστεί για μικρότερη σεισμική φόρτιση από τα κτίρια των τελευταίων 20-25 ετών. Ένα ακόμα μειονέκτημα των παλαιών κτιρίων είναι η χρήση λείου χάλυβα και χάλυβα μικρότερης αντοχής για τον διαμήκη και τον εγκάρσιο οπλισμό. Σε περίπτωση που προκύψουν ενισχύσεις τότε πρέπει να εκδοθεί νέα οικοδομική άδεια για το κτίριο. Επειδή είναι βέβαιο ότι θα προκύψουν, η έκδοση νέας οικοδομικής άδειας είναι μονόδρομος (επέκταση εξώστη και ενισχύσεις). Η αύξηση των μεγεθών δόμησης και κάλυψης εξαιτίας των ενισχύσεων λαμβάνεται υπόψη και κατά συνέπεια θα πρέπει να καταστρωθεί νέο διάγραμμα δόμησης. Αν γίνεται υπέρβαση της επιτρεπόμενης δόμησης ή/και κάλυψης εξαιτίας των ενισχύσεων, τότε οι ενισχύσεις εγκρίνονται και κατασκευάζονται καθ' υπέρβαση των επιτρεπόμενων πολεοδομικών μεγεθών.
    1 point
  23. 1.194 downloads

    Το νομοθετικό πλαίσιο μελέτης και κατασκευής δημόσιων έργων.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.