Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      26.016


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. Honey Badger

    Honey Badger

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      56


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.597


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/05/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Πολεοδομοι με πηλικιο [αφορα το προηγουμενο αρθρο 30] https://ecopress.gr/poleodomi-me-pilikio-egkyklios-to/ Στη συνεχεια, το αρθρο 30 τροποποιηθηκε με την ηλεκτρονικη βεβαιωση του μηχανικου, για τις παρακατω εργασιες. εργασίες εσωτερικών χρωματισμών, μικρών επισκευών θυρών και παραθύρων ή μεμονωμένων επισκευών για λόγους χρήσης και υγιεινής, επισκευής ή αντικατάστασης δαπέδων, μικρής έκτασης εσωτερικές επισκευές ή διασκευές, που δεν μεταβάλλουν τη φέρουσα κατασκευή του κτιρίου, καθώς και κατασκευές που απαιτούνται για τη μετακίνηση ή την κάθε μορφής εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων. Δεν συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή ανελκυστήρα . εξωτερικοί χρωματισμοί ή αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων ή επισκευή επιχρισμάτων ή επισκευή όψεων χωρίς χρήση ικριωμάτων, συντήρηση, επισκευή, διασκευή ή και τμηματική αντικατάσταση εγκαταστάσεων και αγωγών κτιρίων, αντικατάσταση εσωτερικών ή εξωτερικών κουφωμάτων και υαλοπινάκων στο ίδιο άνοιγμα, συντήρηση και επισκευή στεγών ή δωμάτων χωρίς χρήση ικριωμάτων, μικρές διαμορφώσεις του εδάφους μέχρι συν/πλην 0,80 μ. από το φυσικό έδαφος, τοποθέτηση κλιματιστικών και επιτοίχιων λεβήτων αερίου για θέρμανση και παραγωγή ζεστού νερού χρήσης σε υφιστάμενα κτίρια, εγκατάσταση συστοιχίας επιτοίχιων λεβήτων αερίου για θέρμανση ή παραγωγή ζεστού νερού χρήσης σε ισόγειους υπαίθριους χώρους κατοικιών, εγκατάσταση συστημάτων τροφοδοσίας, ρύθμισης και μέτρησης φυσικού αερίου, όπως ρυθμιστές, μετρητές και παροχετευτικοί αγωγοί, εγκατάσταση συστημάτων Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Αποδοτικότητας (Σ.Η.Θ.Υ.Α.), υπέργειων σταθμών διανομής ή μέτρησης και ρύθμισης φυσικού αερίου. τοποθέτηση ηλιακών θερμοσιφώνων. εργασίες τοποθέτησης παθητικών ηλιακών συστημάτων ή αντικατάστασης εξωτερικών κουφωμάτων ή τοποθέτησης ή αντικατάστασης καμινάδων στις εξωτερικές όψεις υφιστάμενων κτιρίων, χωρίς χρήση ικριωμάτων, στο πλαίσιο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατοίκον», καθώς και εργασίες τοποθέτησης παθητικών ηλιακών συστημάτων ή αντικατάστασης εξωτερικών κουφωμάτων ή τοποθέτησης ή αντικατάστασης καμινάδων στις εξωτερικές όψεις υφιστάμενων κτιρίων χωρίς χρήση ικριωμάτων, 11.τοποθέτηση ή εγκατάσταση εξοπλισμού σε κτίρια, όπως ντουλάπες και γλάστρες, αλλαγή, τοποθέτηση ή και αφαίρεση διαχωριστικών στοιχείων εξωστών, καθώς και τοποθέτηση μικρής έκτασης μόνιμων διακοσμητικών και χρηστικών στοιχείων, όπως αγάλματα, σιντριβάνια, εικονοστάσια, πάγκοι και τραπέζια, ή πρόχειρων καταλυμάτων ζώων επιφάνειας έως τρία (3) τ.μ. σε ακάλυπτους χώρους οικοπέδων και γηπέδων, κατασκευή εστιών, φούρνων και τζακιών με τις καπνοδόχους τους σε ακάλυπτους χώρους οικοπέδων ή γηπέδων, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει κτίριο με χρήση κατοικίας, καθώς και σε κτίριο που διαθέτει οικοδομική άδεια ή υφίσταται νόμιμα, εφόσον δε θίγονται τα φέροντα στοιχεία του κτιρίου με χρήση κατοικίας, και με την προϋπόθεση ότι αποτελούν ανεξάρτητες, μεμονωμένες κατοικίες με αυτοτελή φέροντα οργανισμό, κατασκευή πέργκολας με ή χωρίς προσωρινά σκίαστρα επιφανείας έως πενήντα (50) τ.μ., σε ακάλυπτους χώρους, προκήπια και βεράντες ισογείων, εφόσον δεν απαγορεύεται από ειδικές διατάξεις που ισχύουν στην περιοχή, κατασκευές, όπως σκάλες, κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες), αντηρίδες και πεζούλια σε ακαλύπτους χώρους οικοπέδων και γηπέδων, τοποθέτηση προσωρινών σκιάστρων, περσίδων, προστεγασμάτων και τεντών, διάστρωση δαπέδου ακάλυπτου χώρου, με την προϋπόθεση ότι αυτή δεν υπερβαίνει το 1/3 του ακάλυπτου χώρου, διαμόρφωση εδάφους έως 0,80 μ. από το φυσικό έδαφος για λόγους βελτίωσης του φυσικού του ανάγλυφου, με χρήση φυσικών ασύνδετων υλικών, όπως χώμα και λιθοδομή χωρίς κονίαμα, χωρίς αλλοίωση της γενικής φυσικής γεωμορφολογίας του, της φυσικής κλίσης απορροής των ομβρίων υδάτων και των σταθμών αφετηρίας μέτρησης των υψομέτρων, κατασκευές εντός οικοπέδου-γηπέδου για τη δημιουργία χώρων εισόδου στα οικόπεδα και γήπεδα, ύψους έως δυόμισι (2,50) μ., πλάτους έως δυόμισι (2,50) μ. βάθους έως ένα (1.00) μ., κατασκευές για την τοποθέτηση μετρητών ηλεκτρικού ρεύματος στα όρια των οικοπέδων γηπέδων ή εντός ακάλυπτων χώρων αυτών, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, φωτοβολταϊκά συστήματα πάνω σε κτίρια και για ισχύ συστημάτων έως και 100kW, κατασκευές υπόγειων βάσεων από οπλισμένο σκυρόδεμα για την έδραση ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού κάθε είδους, η εγκατάσταση επ’ αυτών του αντίστοιχου ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, υπαίθριων Υποσταθμών του Συστήματος Μεταφοράς και του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας. κατασκευές για την εγκατάσταση υποδομής και τοποθέτηση συσκευών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, χωρίς να απαιτείται η εγκατάσταση νέου μετασχηματιστή (Μ/Σ) ΜΤ/ΧΤ στην εσωτερική ηλεκτρική εγκατάσταση. Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να εκδοθεί ηλεκτρονική βεβαίωση από τον μηχανικό; 1) σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα, σε κτίρια ή τμήματα κτιρίων τα οποία έχουν εξαιρεθεί της κατεδάφισης ή έχουν υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση 2) σε τακτοποιημένα αυθαίρετα 3) σε οικόπεδα ή γήπεδα εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις 4) σε οικόπεδα, γήπεδα ή κτίσματα, που δεν βρίσκονται σε δάσος, ρέμα, αιγιαλό ή παραλία, σε καθορισμένο αρχαιολογικό χώρο όπου απαγορεύεται η δόμηση, σε περιοχή απολύτου προστασίας, σε εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο της πόλης ή του οικισμού, σε κτίρια που είναι στατικά επικίνδυνα, πριν αρθεί η επικινδυνότητα, σε τμήμα κτιρίου που έχει κατασκευαστεί μετά τη θεσμοθέτηση παρόδιας στοάς και εμπίπτει σε αυτήν, παρά το όριο διεθνών, εθνικών, επαρχιακών, δημοτικών ή κοινοτικών οδών εντός ζώνης πλάτους πενήντα τοις εκατό (50%) των οριζόμενων από τη νομοθεσία για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας. Ηθελα ναξερα, αυτοι οι περιεργοι συμβουλοι και εισηγητες, δημοσιοι υπαλληλοι ή μή, που ζητανε βεβαιωση νομιμοτητας του διαμερισματος για μια ντουλαπα, γλαστρα,κλιματιστικο, ηλιακο θερμοσιφωνα κλπ. που εστησαν ολες αυτες τις παγιδες προς τους πολίτες, και που φορτωσαν τους μηχανικους με αυτες τις τεραστιες ευθυνες "βεβαιωσης", αν εναν απο αυτους τον καλουσαν να δοσει τετοια βεβαιωση α] αν θα την εδινε β] πόση αμοιβη θα ζητουσε. [περισσοτερα εδω https://ecopress.gr/e-adeies-psifiaki-pagida-gia-22-ergasies-se-akinita-choris-oikodomiki-adeia/
    4 points
  2. μπορει αρθρο96 παρ. α] "κατοικιων ή μή, σε κτιρια με επικρατουσα χρήση κατοικια"
    2 points
  3. Εσένα δε σε ενδιαφέρει το κριτήριο θ. αλλά το ια της απόφασης. Εντάξει τώρα μην τρελαθούμε. Ένα απλό τυπικό στέγαστρο είναι. Έχουμε δει σημεία και τέρατα αυθαιρέτων που αυτό είναι ένα τίποτα μπροστά τους. Οπότε κάνε αυτό που σου προτείνω να ξεμπλέχεις. Ο στόχος είναι η απαλλαγή όχι η ΜΣΕ για τέτοιες κατασκευές. Θα μας πάρουν με τις πέτρες...
    2 points
  4. Το έχουμε σχολιάσει και σε άλλο θέμα. Η Μπακλατσή στο άρθρο της αναφέρει περί νομιμότητας και όχι ο νόμος. Η πρόσφατη απόφαση για τις εργασίες του άρθρου 30 αναφέρει τα ίδια με το νόμο και πουθενά δεν γίνεται μνεία για απαίτηση νομιμότητας ακινήτου στο οποίο θα εκτελεστούν εργασίες χωρίς άδεια του άρθρου 30. Όμως, επειδή και με τις άλλοτε γνωστοποιήσεις προ 48 ωρών, όπως μετά εξελίχθηκαν έγιναν ένα φιάσκο διότι ζητούνταν δικαιολογητικά, δεν αποκλείω να επανέλθουν με επόμενη εγκύκλιο και να ζητάνε νομιμότητα. Για τις Πολεοδομίες πάντα ήταν αδιαπραγμάτευτο (σαν πνεύμα αλλά και σαν γράμμα της νομοθεσίας) ότι σε κανένα ακίνητο δεν αδειοδοτούνται εργασίες, χωρίς σε αυτό να υπάρχει πλήρης πολεοδομική νομιμότητα. Μετά από 10 και πάνω συνεχή έτη αμφιταλαντεύσεων του ΥΠΕΝ θα πρέπει επιτέλους να αποφασίσουν αν θα αφήσουν πραγματικά κάποιες μικροεργασίες χωρίς να απαιτείται κανένα έγγραφο, καμία βεβαίωση, καμία επιφύλαξη της νομοθεσίας για ύπαρξη τυχόν άλλον απαγορευτικών διατάξεων κλπ. Όταν λέμε εργασίες χωρίς άδεια, εννοούμε εργασίες χωρίς άδεια. Πόσο δύσκολο είναι να το χωνέψουν εκεί στο ΥΠΕΝ. Διαφορετικά, ας καταργήσουν κάθε μικρής κλίμακας (που έχουν φτάσει με τόσες απαιτούμενες εγκρίσεις να προσιδιάζουν σε κανονικές οικοδομικές άδειες) και κάθε διάταξη που να υλοποίησης μικροεργασιών χωρίς άδεια και να πάμε σε καθεστώς πλήρους αδειοδότησης. Η ουσία (μιας και οι αρθρογράφοι αναφέρουν ότι το ΥΠΕΝ γνωρίζει καλά τι γίνεται), ας θυμίσουμε την κοινή πρακτική στα χωριά της υπαίθρου και σε αγροτικές περιοχές. Δεν εκδίδεται καμία άδεια, καμία ΕΕΔΜΚ και καμία βεβαίωση άρθρου 30. Οι τύποι, δεν έχουν ιδέα τι γράφουν και τι νομοθετούν. Αποδεικνύεται ότι τις πιο πολλές φορές ζουν σε παράλληλο σύμπαν. Αντι λοιπόν να κάθονται να βαυκαλίζονται με τα υποτιθέμενα νομοθετικά τους κατορθώματα, να σηκώσουν τα μανίκια και να φτιάξουν μια εφαρμόσιμη νομοθεσία σε ένα εγχειρίδιο 30 το πολύ σελίδων. Δεν μπορούν; Δε μας ενδιαφέρει. Να κόψουν το λαιμό τους και να το φτιάξουν. Η εποχή της πανδημίας έδειξε ότι έγιναν σε άμεσο χρόνο βήματα προς την ψηφιοποίηση του κράτους που πριν την πανδημία όλοι έλεγαν ότι θα χρειαστούν 30 χρόνια. Άρα, ο φαύλος κύκλος των νομοθεσιών, εγγράφων, ερμηνευτικών εγκυκλίων, ορισμός πλήθους εγκρίσεων, γνωμοδοτήσεων και ότι άλλο φορτώνουν μηχανικούς και πολίτες, έδειξε ότι δεν οδηγεί πουθενά. Απλή εφαρμόσιμη νομοθεσία και αν θέλουν εγκρίσεις, να ψηφιοποιήσουν (σωστά όμως και όχι προχειράτζα σαν τα e poleodomia και τις γραμμές αιγιαλού) περιοχές ειδικής προστασίας, ειδικά ακίνητα, διατηρητέα, αρχαιολογικούς χώρους, όρια απαλλοτρίωσης, κατηγορίες οδών (ναι και αγροτικών δρόμων) καλπ και όταν τα φτιάξουν όλα αυτά, οι μισθωτοί υπάλληλοι του κράτους ας ανταλλάσσουν μεταξύ τους υπηρεσιακά όσες εγκρίσεις θέλουν απαλλάσσοντας οριστικά ιδιοκτήτες και μηχανικούς, αφήνοντας τους τελευταίους να ασχοληθούν σοβαρά με τον τεχνικό τους ρόλο. Πραγματικά έχουμε να κάνουμε με επιτροπές άσχετων που δεν ξέρουν από που βγαίνει ο ήλιος. Υ.Γ και για να μην ξεχνιόμαστε....Καλήνυχτα Τ.Ε.Ε συνέχισε τον ύπνο του δικαίου.... Άρθρο 3α Βεβαίωση άρθρου 30 του ν. 4495/2017 Κατά την ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης βεβαίωσης μηχανικού του άρθρου 30 του ν. 4495/2017, ο Διαχειρι- στής της αίτησης εισάγει στον ηλεκτρονικό φάκελο α) τεχνική έκθεση- βεβαίωση μηχανικού για το αν απαιτού- νται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα για τις εργασίες του άρθρου 30 στην περιοχή του ακινή- του και β)εφόσον απαιτούνται τις εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα
    1 point
  5. χμ... το αρθρο 98 ειναι το πιο μπερδεμενο απο ολα τα αρθρα, διοτι το τροποποιησαν, χωρις να αναπροσαρμοσουν καταλληλα ολες τις παραγραφους του. -Υπηρχε εξ αρχης η παρ. 5α και 5β, με το εκ κατασκευης /ή σε ολους τους ορόφους ,με βαση τις οποιες, ειτε συντρεχουν μαζι ειτε καθε μια χωριστα, μπορεις να κανεις υπαγωγη. -υπηρχε η παρ. 7, την οποια ομως τροποποιησαν, ωστε σημερα, -εάν συντρεχουν σωρευτικα η 5α και 5β μπορεις να κανεις και τακτοποιηση και μονομερη. Ομοίως, και εφοσον ειναι εκ κατασκευής αλλά εντος του νομιμου ογκου, μπορει να κανει μονομερη τροποποιηση. Επίσης, μπορει να κανει μονομερη τροποποιηση, εάν εχει τουλαχιστον μια απο τις 5α και 5β, αλλα υπο τον όρο να βρισκεται εντος του νομιμου ογκου Ομοιως, και εφοσον ειναι εντος του νομιμου ογκου, μπορεις εστω και με μια απο τις 5α και 5β να κανεις μονομερη, χωρις συναινεση, εφοσον εχεις 10ετια απο την αυθαιρεσια. Τελος, προσθεσαν και την παρ.9, που αφορα "την υπαγωγη των υπολοιπων περιπτωσεων", για τις οποιες απαιτει συναινεση 50% "Υπολοιπες περιπτωσεις" μπορεί να ειναι μονον οι επεκτασεις στα κοινοχρηστα, εκτος ογκου της οικοδομης, [αυλες-ακαλυπτοι] διοτι, τα "εντος νομιμου ογκου" τα καλυψαν οι προηγουμενες περιπτωσεις. Αρα, κατα συμπερασμα, τακτοποιηση σε επεκταση εκτος νομίμου ογκου δεν θα κανεις ουτε με το 5α ουτε με την 5β, γιατι οδηγεισαι σε αδιεξοδο ως προς την μονομερη.. Στο ερωτημα, θα απαντουσα ως εξης Εχεις επεκταση σε κοινοχρηστο ακαλυπτο χωρο, εκτος νομιμου ογκου, εκ κατασκευης και οχι σε ολους τους οροφους. Αν πας με το εκ κατασκευης δεν μπορεις να προβείς σε μονομερη τροποποιηση, διοτι δεν προβλεπεται πουθενα. Αρα θα πας με την παρ. 9, δλδ. με το 50% και για την τακτοποιηση και για την μονομερη Εχεις και την παρ. 10, για "καποια δηλωση φορου μεταβιβασης"..... την οποια ολοι "αποποιουνταΙ' δεν λεει κανενας ούτε τι εννοεί ούτε πώς και τί λεει και της συμπεριφερονται περιπου σαν "εξωγαμο"....... [όσες φορες και να το ξαναγραψω, παλι το ίδιο μπερδεμενο θα ειναι...] υγ [εχουν υποσχεθει οτι αυτα θα τα ξαναδουν και στο Κτηματολογιο και "αρμοδιως" λενε αυτοι τωωωρα
    1 point
  6. Καλησπέρα- 1 .ναι,2.ναι,μπορείς να το γράψεις και στην Τεχνική σου έκθεση.☺
    1 point
  7. Πας και ΚΕ.Σ.Α. Η περίπτωση που θέτουν όρους προσαρμογής είναι λίγο περίπλοκη το τι κάνεις . Αν καταλήξει ΚΕ.Σ.Α. χωρίς την προσαρμογή (αφαίρεση κλιματιστικού) και εισηγηθεί και αυτό για την αφαίρεση για να ''προχωρήσει'' η υπαγωγή απαιτείται ελεγκτής δόμησης . Οπότε τι γίνεται επιστρέφει ξανά στο ΚΕ.Σ.Α. για την οριστική υπαγωγή ? Σε ανάλογη δική μου περίπτωση με εισήγηση Τοπικού για μορφολογική προσαρμογή , έβγαλα άδεια προσαρμογής ( στο ε-αδειες : αποπεράτωσης αυθαιρέτου ), διαπίστωσε την προσαρμογή η Νεωτέρων με έγγραφό της και το ΚΕ.Σ.Α. γνωμοδότησε θετικά για την υπαγωγή . Τώρα μάλλον θα πρέπει να καλέσω ελεγκτή για να κλείσω την υπαγωγή .
    1 point
  8. αυτες ηταν οι τελευταιες πληροφοριες https://www.ethnos.gr/ellada/156372_aythaireta-olo-shedio-sotirias-gia-megala-akinita-katigorias-5 εκτοτε ισχυει το του προλαλησαντος venezia "Μη σκας....περιμενε"
    1 point
  9. απ' ότι φαίνεται η διαστροφή της φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας έχει ενσωματωθεί στον τρόπο σκέψης μεγάλου ποσοστού της ελληνικής κοινωνίας με τη λογική της κατσίκας του γείτονα και έτσι το πρώτο πράγμα που τους περνάει απ' το μυαλό για την "ανάπτυξη" είναι η φορολόγηση μέχρι δήμευσης
    1 point
  10. Είναι ένας συνδυασμός όσων ανέφερες και άλλων παραγόντων. Εξετάζεις ανά ομάδα εργασιών και δίνοντας έμφαση σε αυτές με τη μεγαλύτερη δαπάνη και γνωρίζοντας την τιμή προμήθειας ή/και κατασκευής των προμηθευτών και συνεργείων που συνεργάζεσαι ή παίρνοντας προσφορές από άλλους που μπορείς να συνεργαστείς. Κάποιες φορές δε, μπορεί να υπάρχουν εξειδικευμένες εργασίες για τις οποίες μπορείς να βρεις ελάχιστους προμηθευτες ή συνεργεία, ή ειναι η φύση τους τέτοια που δεν θα τα βρεις σε χαμηλή τιμή. Έχεις υπόψη σου επίσης οτι σε μία ομόδα μπορεί να "μπεις μέσα" έχοντας δώσει μια μεγάλη έκπτωση αλλά μπορεί σε μια άλλη ομάδα να βγάλεις περισσότερα να καλύψεις τη ζημιά. Συχνά ίσως υπάρχουν υλικά όπως π.χ. αδρανή που σου περίσεψαν από κάποιο άλλο εργο, ή καποιες εργασίες μπορείς να τις κάνεις μόνος σου (ναι παίζει και αυτό). Πάνω σε αυτά και άλλους παράγοντες υπολογίζεις σε τι όφελος στοχεύεις και βγάζεις την οικονομική προσφορά σου. Γενικά το δημόσιο έργο θέλει πολύ γερό στομάχι και στο τέλος όλοι πυροβολούν τον εργολήπτη (αιρετοί πολίτες, υπηρεσίες) κάποιες φορές και δικαιολογημένα μη βγάζουμε την ουρά μας απ' έξω. Πρέπει να μπορείς να καλύπτεις τον εαυτό σου, να είναι έντεχνη η εκτέλεση των εργασιών σου σε όποιες δυσχέριες και αν συναντήσεις και να είσαι προετοιμασμένος για καθυστερήσεις πληρωμών για διαφόρους λόγους. Και φυσικά πολύ μεγάλος ανταγωνισμός. Χωρίς να θέλω να σε αποθαρρύνω όλα αυτά, απλά ένα μικρό παράθυρο σε κάτι που θα γίνει η καθημερινότητα σου και κατά πολλούς (και εμένα) δεν πληρώνεται αυτό το άγχος.
    1 point
  11. Καλό Πάσχα!! Από τη στιγμή που ο νόμος σου δίνει τη δυνατότητα να πας με τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας, δεν βλέπω το λόγο γιατί να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί το 0,20.
    1 point
  12. Καλημέρα,επειδή υποβλήθηκε ηλεκτρονικά η υπεύθυνη δήλωση,το καλύτερο, προς δική σας κατοχύρωση,είναι να την τηρήσετε.Οπότε κάνετε μια "Ενημέρωση έντυπης άδειας" η οποία δεν συνδέεται με προγενέστερη ηλεκτρονική,σωστά,και η μόνη σύνδεση θα είναι η καταχώρηση στο σύστημα της 'Προγενέστερης έντυπης πράξης" που ενημερώνεται,δηλαδή της αρχικής άδειας.
    1 point
  13. Καλημέρα,στον ΝΟΚ στο άρθρο 17,παρ.9γ- γ) Τα περιφράγματα του οικοπέδου ή γηπέδου σε κανένα σημείο δεν έχουν ύψος μεγαλύτερο από τρία (3,00) μ. και το συμπαγές τμήμα τους μεγαλύτερο από ενάμισι (1,50) μ. Τα αυλόθυρα – πορτασιές για την είσοδο πεζών και οχημάτων, που κατασκευάζονται σε συνέχεια της περίφραξης, έχουν μέγιστο ύψος δυόμισι (2,50) μ. και μπορεί να αποτελούνται από συμπαγή στοιχεία. Αφετηρία μέτρησης των υψών είναι η υψηλότερη από τις οριστικές στάθμες του εδάφους εκατέρωθεν του περιφράγματος. Για τα περιφράγματα που βρίσκονται στο πρόσωπο του οικοπέδου, τα παραπάνω ύψη μετρούνται από τη στάθμη του πεζοδρομίου. Επιτρέπεται παρέκκλιση των παραπάνω διατάξεων όσον αφορά την κατασκευή συμπαγούς περιφράγματος έως ύψους τριών (3,00) μ. ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
    1 point
  14. Καλησπέρα, 1.Σωστά,κατά την γνώμη μου, σου απάντησαν από την Υδομ -έχεις άδεια σε ισχύ,άρα θα αναθεωρήσεις,ως προς τις αλλαγές που περιγράφεις.Από το άρθρο 40 του Ν.4759/2020,νομίζω ότι είναι σαφές,πώς έχοντας εκδώσει την προέγκριση της αναθεώρησης της αρχικής άδειας,εντός της διετίας από την έναρξη ισχύος του νόμου,δεν "κινδυνεύει" το δικαίωμα έκδοσης της άδειας,εντός του έτους ισχύος της προέγκρισης. Άρθρο 40,παρ.1,Ν4759:"Εάν, μέχρι την έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος χορηγηθεί προέγκριση οικονομικής άδειας, μπορούν να οικοδομούνται ακίνητα, τα οποία:......." 2.Το ότι όταν έχουμε μια άδεια σε ισχύ σε ένα ακίνητο,δεν πάμε να βγάλουμε κι άλλες παράλληλες,τεκμαίρεται από τις διατάξεις του ν.4495/2017 και τον τρόπο έκδοσης των οικοδομικών αδειών.Η άδεια περιγράφει όσες εργασίες γίνονται νόμιμα στο ακίνητο,για τα έτη ισχύος της,όλες δε οι αλλαγές που πιθανόν να συμβούν σε μελέτες,μηχανικούς,μεγέθη,εργασίες,αυθαίρετα κλπ. προβλέπονται σε αντίστοιχη διοικητική πράξη που εκδίδεται σε συνέχεια αυτής,ώστε κατά την διάρκεια των εργασιών να είναι όλα αδειοδοτημένα (Τμήμα Β-Κεφάλαιο Α,Άρθρα 28 έως 51,του Ν.4495) στην ισχύουσα την δεδομένη στιγμή,διοικητική πράξη. 3.Διάβασε προσεκτικά τα άρθρα που αναφέρω παραπάνω ,καθώς και το άρθρο 94 πολύ προσεκτικά.Διαδικασίες προβλέπονται στον νόμο για όλες τις περιπτώσεις.
    1 point
  15. Εφόσον δεν έχουν αλλάξει οι διαστάσεις τους και μετατοπίστηκαν λόγω της επέκτασης θεωρώ πως όχι δεν θεωρείται παράβαση.
    1 point
  16. Έχει δημοσιεύσει ο Κουτσογιάννης καμπύλες έντασης - διάρκειας - περιόδου επαναφοράς για την Αθήνα. Ψάξε στο internet. Τέτοιο κόλπο για αναγωγή σε περιόδους αναφοράς πρώτη φορά ακούω, "μαθηματίστικη" ;;;;
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.