Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      10.131


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.233


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/06/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. μα δεν βγήκε η Υ.Απόφαση και επομένως τζάμπα στεναχωριέσαι
    2 points
  2. Καλημέρα,καλές δουλειές!Θα ελέγξεις ότι υπάρχουν όλα τα νομιμοποιητικά έγγραφα (όπως και τα αναφέρεις),δηλαδή η οικοδομική άδεια,η εξαίρεση απο κατεδάφιση κλπ.,θα ελέγξεις ότι το κτίριο ταυτίζεται με όλα τα παραπάνω και δεν υπάρχει ακόμη κάποια διαφοροποίηση που χρήζει νέας ρύθμισης με τον Ν.4495,(οπότε θα πρέπει να γίνει και αυτή) και φυσικά θα ελέγξεις και την νόμιμη χρήση βάσει οικοδομικής άδειας ,ώστε η εγκατάσταση φροντιστηρίου σε αυτήν να γίνεται νόμιμα. Έπειτα,ο χώρος θα πρέπει να τηρεί τις απαραίτητες προδιαγραφές του Κτιριοδομικού Κανονισμού(επάρκεια φωτισμού,αερισμού κλπ.),τις προϋποθέσεις χώρου λειτουργίας φροντιστηρίου κλπ κλπ Τέλος,θα σε συμβούλευα για αρχή,να ζητήσεις την βοήθεια ενός πιο έμπειρου συναδέλφου που εμπιστεύεσαι,από το περιβάλλον σου.Κανείς δεν πρέπει να ξεκινάει μόνος του.
    2 points
  3. Καλέ μου φίλε stag94, αλλάξτε μηχανικό, διορθώστε τη δήλωση υπαγωγής κι απολαύστε το νέο σας όροφο... Κάποιος αδαής σας παρέσυρε απλώς και μόνο για να ωφεληθεί το χιλιαρικάκι μιας δήλωσης υπαγωγής....
    2 points
  4. ΑΠΟΦΑΣΕΙΣΑριθμ. Γ.Π.Δ11 οικ./31252 Προϋποθέσεις έκδοσης άδειας λειτουργίας και προδιαγραφές λειτουργίας Κέντρων Δημιουργι-κής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π] ΦΕΚ Β 2332/2021
    2 points
  5. Προσθήκη καθ' ύψος με ρύθμιση Κατ.5,όπως ήδη απάντησε ο ΚΑΝΑ παραπάνω,δεν επιτρέπεται βάσει του άρθρου 23 του ΝΟΚ,γιατί το κτίριο είναι σε αναστολή κατεδάφισης.Ωστόσο,είσαι σίγουρη για αυτό που αναφέρεις ότι πληρούνται όλοι οι όροι δόμησης και απλά η κατ.5 προέκυψε λόγω μη ύπαρξης οικ.άδειας?Γιατί,αν όντως συμβαίνει αυτό,θα έπρεπε να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης του κτιρίου,και έπειτα μπορούσε να προστεθεί όροφος,γιατί πλέον το κτίριο θα εντασσόταν στα νομίμως υφιστάμενα του άρθρου 23.
    2 points
  6. Έτσι για να υπάρχουν, αναφέρω τα σημαντικότερα (κατ' εμέ) σημεία ΜΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ Όταν κατά τον έλεγχο οποιουδήποτε σταδίου, με υπαιτιότητα του κυρίου του έργου ή του επιβλέποντος μηχανικού του έργου, ο ελεγκτής δόμησης εμποδιστεί να ολοκληρώσει τον έλεγχό του (π.χ. λόγω απαγόρευσης πρόσβασης σε μέρος ή στο σύνολο του έργου), και κατά την πρακτική που προτείνεται και ακολουθείται από την υπηρεσία μας , σε περίπτωση:  Μη καταβολής της αποζημίωσης, ο ελεγκτής δόμησης αποστέλλει ενημερωτικό email σχετικά στην αρμόδια ΥΔομ, με κοινοποίηση στο ΤΕΔΚ, δεν ολοκληρώνει την αίτηση και αναμένει ενέργειες από ΥΔομ (διακοπή εργασιών). Όταν ολοκληρωθεί η καταβολή της αποζημίωσής του, ολοκληρώνει την αίτηση με τη μεταφόρτωση του πορίσματος αναγράφοντας επακριβώς τα στοιχεία του ελέγχου που πραγματοποίησε και αυτά για τα οποία ήταν αδύνατος ο έλεγχος, διευκρινίζοντας ότι υπολείπεται έλεγχος από διαφορετικό ελεγκτή στο ίδιο στάδιο της κατασκευής.  Καταβολής της αποζημίωσης, ο ελεγκτής δόμησης μεταφορτώνει το πόρισμά του, όπου αναγράφει ρητά ότι δεν έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος και ότι υπολείπεται έλεγχος από διαφορετικό ελεγκτή στο ίδιο στάδιο της κατασκευής. Σημειώνεται ότι στο σύστημα δεν επιλέγεται η περίπτωση “ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΑΥΤΟΨΙΑ” διότι σε αυτή την περίπτωση δεν δίνεται δυνατότητα εισαγωγής ημερομηνίας καταβολής της ελεγκτικής αποζημίωσης από τον κύριο του έργου. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΛΕΓΧΟΥ “…Οι έλεγχοι διενεργούνται από διαφορετικούς κάθε φορά Ελεγκτές Δόμησης με αυτοψία και έλεγχο της εφαρμογής των μελετών, σύμφωνα με τις οποίες εκδόθηκε η άδεια δόμησης ή η οικοδομική άδεια.” Συνεπώς, ο ελεγκτής δόμησης δεν υποχρεούται στον έλεγχο νομιμότητας της άδειας, είναι όμως υποχρεωμένος να αναφέρει οτιδήποτε παρατηρήσει σχετικά με τη μη ορθή εφαρμογή αυτής. (βλ. σχετική πρόταση τροπολογίας στο 3) ΒΑΘΟΣ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗΣ Συμπληρωματικά των στοιχείων ελέγχου αρχικού σταδίου των πρότυπων πορισμάτων της ΚΥΑ 299/14 θα πρέπει να επιβεβαιώνεται και το βάθος θεμελίωσης της κατασκευής βάσει του Ν.4495/17 (άρθρο 44, παρ.2, εδ.α) Τα ευρήματα διατυπώνονται στο πεδίο “ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ-ΣΚΑΡΙΦΗΜΑ”.  ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ Πρόκειται για ήδη ολοκληρωμένες κατασκευές που απαιτούν έναν έλεγχο κατηγορίας Α τελικού σταδίου (σύμφωνα με το ΑΠ έγγραφο της ΔΟΑΚΑ και δεδομένου ότι δεν δύναται αυτές να ενταχθούν σε κάποια από τις λοιπές κατηγορίες, Β ή Γ, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στις διατάξεις του άρθρου 44 του ) και όχι για νέες υπό ανέγερση, για τις οποίες έχει επιλεγεί η ένταξή τους στις περιπτώσεις του εδαφίου αα) της παρ. 3α) του άρθρου 44 του ως την πλησιέστερη ως προς το αντικείμενο ελέγχου. Ως εκ τούτου συμπληρώνεται το αντίστοιχο πρότυπο πόρισμα Κατηγορίας Α΄ ένας έλεγχος (τελικός), ανεξάρτητα από το γεγονός της ύπαρξης ή μη σε αυτό σχετικού πεδίου αποκλειστικά για τις περιπτώσεις νομιμοποιήσεων, ενώ συμπληρώνονται οι διαπιστώσεις των στοιχείων ελέγχου σε όσα πεδία προβλέπονται στο πόρισμα. Όπως ισχύει σε κάθε περίπτωση, στο πεδίο των παρατηρήσεων του πορίσματος υπάρχει η δυνατότητα αναγραφής τυχόν σχολίων για το αποτέλεσμα του ελέγχου.  ΕΛΕΓΧΟΣ ΟΨΕΩΝ Σύμφωνα τον Ν.4495/17 (άρθρο 44, παρ.2), κατά τον έλεγχο τελικού σταδίου ελέγχονται, μεταξύ άλλων, οι όψεις του κτιρίου. Ο έλεγχος των όψεων αφορά στο σύνολο των κατασκευών και δεν περιορίζεται μόνο σε κτίρια που βρίσκονται σε καθεστώς προστασίας ή σε κτίρια που βρίσκονται σε περιοχές που υπάγονται σε καθεστώς προστασίας (παραδοσιακοί οικισμοί, παραδοσιακά τμήματα πόλεων, αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, διατηρητέα κτίρια και μνημεία κα) και για τα οποία εφαρμόζονται ειδικοί όροι και περιορισμοί που έχουν επιβληθεί από ειδικά διατάγματα. Αποζημίωση ελέγχου “Η κατάθεση του ποσού της αποζημίωσης πραγματοποιείται από τον κύριο του έργου και με ευθύνη του σε λογαριασμό όψεως του Ελεγκτή Δόμησης, εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από τη διενέργεια του ελέγχου.” . Η αποζημίωση υπόκειται σε παρακράτηση 20% όταν καταβάλλεται από επαγγελματίες ή νομικά πρόσωπα (δηλαδή δεν παρακρατείται 20% αν η καταβολή γίνεται από φυσικά πρόσωπα), σύμφωνα με το ΑΠ της Διεύθυνσης Εφαρμογής Άμεσης Φορολογίας της ΑΑΔΕ. • “Όταν ο έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, συντάσσεται και υπογράφεται κοινό Πόρισμα ελέγχου και το ποσό της αποζημίωσης κατανέμεται ισομερώς σε κάθε έναν εξ’ αυτών και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από τη μικρότερη αποζημίωση που ορίζεται κάθε φορά.” . Για τον τελικό έλεγχο έργου των κατηγοριών Β και Γ και για τις προσθήκες καθ’ ύψος της Κατηγορίας Α, η αποζημίωση δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 200€ σε έργα με επιφάνεια ≤ 1000τμ. ή μικρότερη από 600€ σε έργα με επιφάνεια > 1000τμ. και δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 1000€ ανά ελεγκτή. • Καθόσον δεν υπάρχει νομικά κατοχυρωμένη ελάχιστη αμοιβή για τις περιπτώσεις ελέγχου ενδιάμεσου σταδίου, άποψη του ΤΕΔΚ είναι να δίνεται στον ελεγκτή δόμησης η ελάχιστη κατώτατη αμοιβή του ελέγχου αρχικού σταδίου που είχε διενεργηθεί, ήτοι 200€ ή 300€, αντίστοιχα. Οι ελεγκτές δόμησης υποχρεούνται στην υποβολή δήλωσης περιουσιακής κατάστασης σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3213/2003 (Α΄309), όπως τροποποιήθηκε Α΄160), σε περίπτωση που διενεργήσουν ελέγχους για κτίρια και κατασκευές επιφάνειας άνω των 1000τμ (Ν.4389/16, άρθρο 156, παρ.Β)
    2 points
  7. Συνάδελφε,η πρώτη σου έρευνα αφορά την ύπαρξη σύστασης οριζοντίων ιδιοκτησιών.Εάν δεν υπάρχει,πράγμα που υποθέτω από την περιγραφή,απαντώ: 1.Ενιαίο ακίνητο δεν επιτρέπεται να έχει δύο δηλώσεις (ούτε στον 4178 ούτε στον 4495). 2.Θα μεταφέρεις την μία εκ των δύο (προφανώς αυτή με τις υπερβάσεις,που θα είχε μεγαλύτερο πρόστιμο). 2.Α.Με δεδομένο ότι δεν μεσολάβησε συμβολαιογραφική πράξη,θα πρέπει να "ακυρωθεί" η 2η δήλωση που παραμένει στον 4178.(δεν μου έχει τύχει,θα πρέπει μάλλον να μιλήσεις με το ΤΕΕ). 3.Προβλέπω ότι θα χαθεί το πρόστιμο της δήλωσης λοιπών παραβάσεων.
    1 point
  8. Για το τμήμα προς νομιμοποίηση, δηλαδή το αυθαίρετο.
    1 point
  9. Λίγο offtopic: Σε έλεγχο δόμησης που έκανα σε κτίριο με Α+ νόμιζες έμπαινες σε φρούριο.. μονώσεις θεόρατες (μέχρι και σε ξεχωριστό κτίριο τουαλέτας), κουφώματα με μικρά ανοίγματα και τζάμια τριπλά λες και ήταν η αλεξίσφαιρη λιμουζίνα του προέδρου της Αμερικής.... απορείς εν τέλει τα τόσα έξοδα που γίνονται αξίζουν για να εχεις το Α+ και το και καλά φιλικό προς το περιβάλλον...
    1 point
  10. θα μπορουσε να παει με τα 15 τμ. λιθοκτιστης αποθηκης.. Δεν απαιτειται να ειναι αρτιο και οικοδομησιμο https://www.michanikos.gr/forums/topic/29562-αγροτική-αποθήκη-15τμ/page/11/ εδιτ δες και αυτο.. http://www.minagric.gr/index.php/el/for-farmer-2/crop-production/thermokipia
    1 point
  11. Θα προσέθετα στα πολύ σωστά που επισημαίνεις, να ζητήσει συμβόλαιο ιδιοκτησίας και κάτοψη τίτλου (υποθέτοντας ότι πρόκειται για οριζόντια ιδιοκτησία).
    1 point
  12. Καλημέρα,πρόσεξε λίγο για την περίπτωση ε του άρθρου 29 του Ν.4495: ε) εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ.74 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, που συνοδεύεται από πιστοποιητικό στατικής επάρκειας, η οποία στο ΦΕΚ4520Β/2018 περιγράφεται ως εξής: ε) Για την εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ. 74 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 σε κοινόχρηστους χώρους, και μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 21 του ν. 4067/2012 υπουργική απόφα- ση, κατατίθενται: και παραπέμπει στο άρθρο 21 του 4067 όπου 1. Η προσωρινή κατασκευή τοποθετείται σε ιδιωτικούς χώρους παραχωρημένους σε δημόσια κοινή χρήση όπως ορίζεται στο άρθρο 10 και σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, υπαίθριους ή στεγασμένους, κατά παρέκκλιση των κείμενων πολεοδομικών όρων της περιοχής και υπό την προϋπόθεση ότι επιτρέπονται οι συγκεκριμένες χρήσεις. Για τις προσωρινές κατασκευές απαιτείται έγκριση τοποθέτησης και λειτουργίας από τον αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα, κατόπιν υποβολής απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την κατασκευή ή συναρμολόγηση και τοποθέτηση, καθώς και προσδιορισμός του χρονικού διαστήματος διατήρησής τους.
    1 point
  13. Προσοχή με τις κορωνό-ενισχύσεις . Επειδή κατά κανόνα είναι αφορολόγητες και επειδή κατά κανόνα δεν αποτυπώνονται στα απλογραφικά βιβλία , προβλέπω να γίνει ένας ψιλοχαμός . Αν εξαιρεθεί η επιστρεπτέα προκαταβολή , η οποία συνολικά επί του παρόντος συνιστά "κρατικό δάνειο" αι συνεπώς δεν θα καταγραφεί σε κωδικούς ουσίας στο Ε3 , ΟΣΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΟΎΝ ΩΣ ΛΟΙΠΑ ΕΣΟΔΑ , ΕΚΤΑΚΤΑ ΕΣΟΔΑ κλπ ΚΑΙ ΕΊΝΑΙ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΣ (όπως πχ είναι η αποζημίωση ειδικού σκοπού ) επειδή έχουν λογιστική βάση , αλλά όχι φορολογική , θα πρέπει πάλι σε επίπεδο Ε3 να γίνει προσαρμογή , ώστε το τελικό ποσό του αποτελέσματος που θα αχθεί στο Ε1 να μην περιέχει κορωνο-ενίσχυση . Το παραπάνω είναι ανεξάρτητο από τους κωδικούς Ε1 στους οποίους θα καταγραφούν οι ενισχύσεις covid.
    1 point
  14. Αρχικά ο 422 δεν συμπληρώνεται από εμάς, αλλά είναι το αποτέλεσμα από άλλους κωδικούς που μεταφέρονται σε αυτόν. To 600αρι πάει Ε3_ΣΤ_444.1 και Ε1_781 (Σχετ. Ε.2112/2021) Τα επόμενα είναι η γνώμη μου: α) Εφόσον ΔΕΝ ανήκεις στο άρθρο 12 § 2 περ. στ' του ΚΦΕ (δηλαδή δεν είσαι φορολογικό μπλοκάκι, δηλαδή δεν έχεις επιλέξει τον Ε3_007 με επιλογή "ΝΑΙ") θα καταχωρηθεί επιπλέον ΚΑΙ στον Ε3_Ζ1_(470) (Ασυνήθη έσοδα και κέρδη) [Σχετ. ΣΛΟΤ 1137_2020] και θα εμφανισθεί αυτόματα και στα λογιστικά κέρδη (ως πρέπει) στον Δ8_422, διότι αν δεν το κάνεις αυτό τότε (δηλαδή βάζοντας το 600άρι μόνο στον κωδικό 444.1 σύμφωνα με την παραπάνω εγκύκλιο) και όχι ΚΑΙ στον 470) θα έχεις μειώσει 600€ το φορολογητέο (ενώ δεν πρέπει) χωρίς να τα έχεις από κάπου προσθέσει. Εξάλλου αν δεν το κάνεις αυτό θα σου χτυπήσει το Ε3 κατά την αποθήκευση και έλεγχο. β) Εφόσον ανήκεις στο άρθρο 12 § 2 περ. στ' του ΚΦΕ (δηλαδή είσαι φορολογικό μπλοκάκι, δηλαδή έχεις επιλέξει τον Ε3_007 με επιλογή "ΝΑΙ") ΔΕΝ θα καταχωρηθεί επιπλέον και στον Ε3_Ζ1_470 (Ασυνήθη έσοδα και κέρδη), [Αν και πρέπει σύμφωνα με την παρπάνω ΣΛΟΤ] διότι απο την μία η εφαρμογή τους δεν λαμβάνει υπόψη μεταξύ άλλων τον κωδικό 470 (είναι "αδιάφορο" το ποσό αυτό στους υπολογσιμόυς που κάνει η εφαρμογή τους στα φορολογικά μπλοκάκια) και από την άλλη αν το καταχωρήσεις και στον 470 θα σου χτυπήσει το Ε3 στον έλεγχο, διότι ως "φορολογικό" μπλοκάκι η εφαρμογή θέλει να δει συμπληρωμένο ΜΟΝΟ τον Ζ1_461 και κανέναν άλλον κωδικό του Ζ1. Οπότε με το σκεπτικο ότι το Ε3 είναι φορολογικό έντυπο και ο τελικός στόχος είναι να αποτυπώσει το φορολογητέο αποτέλεσμα και με το προηγούμενα που ανέφερα "παρακάμπτουμε" την εσφαλμένη αποτύπωση στο λογιστικό μέρος του Ε3 (στον πίν.Δ), "παρακάμπτουμε" την παραπάνω αστοχία του εντύπου Ε3. Παρ' όλα αυτά θεωρώ ότι πρέπει να εμφανισθεί στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις (έντυπο Β6) που έχουμε υποχρέωση να συντάσσουμε και να φυλάμε στο αρχείο μας (μαζί με το Προσάρτημα).
    1 point
  15. Από την στιγμή που απαιτείται ανάθεση - εξουσιόδοτηση ιδιοκτήτη προς το μηχανικό για την έκδοση ή συμπλήρωση της ταυτότητας κτηρίου, δεν προκύπτει αρχικά υποχρέωση του μηχανικού για αυτή την ενέργεια (μάλλον το αντίθετο - απαιτείται εξουσιοδότηση του νέου ιδιοκτήτη). Όταν με το καλό ο νέος ιδιοκτήτης προβεί σε πράξη για την οποία απαιτείται ενημέρωση της ταυτότητας (ή Πιστοποιητικό πληρότητας), απευθύνεται στο μηχανικό της αρεσκείας του και ολοκληρώνει την διαδικασία. Εκτός αν θέλουν να κυνηγάμε τους νέους ιδιοκτήτες για .... ξέρεις εγώ είμαι του παλιού και πρέπει να, εφόσον εσύ... και άλλα ωραία (τους έχω ικανούς, γι' αυτό το βάζω μέσα στα πιθανά σενάρια).
    1 point
  16. Καλησπέρα,το άρθρο 46 που αναφέρεις είναι τροποποίηση του άρθρου 7 του ν.4495 ,όπου από την παράγραφο ιβ) διαγράφηκαν το Δευτερεύον και Τριτεύον Εθνικό Δίκτυο
    1 point
  17. Καλησπέρα,παρότι η επισήμανση μου είναι εκτός του παρόντος θέματος,εγώ θα έλεγα να ξεκινήσουμε από το ερώτημα: πώς προέκυψε η κατάταξη στην Κατηγορία 5,αφού απορρίψουμε την υπέρβαση δόμησης,κάλυψης,ύψους από τα στοιχεία που μας δίνεις,σαν πρώτη προσέγγιση? (Πριν φτάσουμε στο άρθρο 23 του ΝΟΚ και τα περαιτέρω)
    1 point
  18. Δεν την περιλαμβανει....αφου.... Εχεις σχεδιο με διαστασεις 2,25Χ4,50 [μεταξυ μας....τι δουλειά εχει αυτος, εκει, πίσω απο το νεκρο σημειο του τοιχειου] Εγω δεν θα τακτοποιουσα τπτ. υγ εβαλες σχεδιο...πού το βρηκες;
    1 point
  19. πες τους....εψαχναν νάβρουν τον μπελά τους.... αντε μετα, να διορθωνεις Ε9, ΕΝΦΙΑ, ΤΑΠ και...να κανεις τροποποιηση της συστασης... δξ αν θα ειναι μονομερης ή...πολυμερης, οταν αποφασισουν τι θα κανουν οι επιτροπες που "αναμορφωνουν" το νομο
    1 point
  20. ολη η σχετικη συζητηση, εδω https://www.michanikos.gr/search/?q=δουλεια παραΘΥΡΟΥ&fromCSE=1 κατα τα λοιπα υπηρχε ενα παραθυρο, το κλεισατε Ο ιδιοκτητης του δικαιουται να ζητησει την επαναδιανοιξη με δικαστικη αποφαση και εκει θα κριθει εάν δικαιουται να το εχει. Συζητας με τον δικηγορο σου.
    1 point
  21. Άμα βγαίνει η γωνία της οικοδομής μέχρι 20 εκ εντός πρασιάς είσαι κατηγορίας 4. Αλλά προφανώς τότε βγαίνει και η κολώνα της οικοδομής, οπότε στην προσθήκη τι θα κάνεις? θα πας την κολώνα σε μη συνέχεια καθ' ύψος της υπάρχουσας? Μόνο αν χρησιμοποιήσεις φέρουσα τοιχοποιία δεν θα έχεις πρόβλημα καθώς κατά το άρθρο 107 4495 εφόσον η σύσταση προϋφίσταται του Ν 4495/17 οι αυθαιρεσίες του ισογείου και του ορόφου δεν σε αφορούν
    1 point
  22. Κρίνω πως θα έχεις πρόβλημα αφού η αυθαιρεσία αφορά το όλο Οικόπεδο και δεν αφορά κάποια κάθετη του. Η λύση είναι "τακτοποίηση" όλο και μετά βγάζεις Άδεια Δόμησης
    1 point
  23. Πολλές φορές παρατηρώ πως κάποιοι συνάδελφοι ... "παρασέρνονται" από τις επιθυμίες των πελατών τους. Προσπαθούν, κατα κάποιον τρόπο, να .... μη του χαλάσουν το χατίρι. Όμως πρέπει να γίνεται ΚΑΙ αυτό, αν γενικά έτσι πρέπει να γίνει !
    1 point
  24. Καλησπέρα,διευκρινίζεται στο άρθρο 4 παρ.2 της ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174: 2. Όπου αναφέρεται "Τοπογραφικό Διάγραμμα", νοείται τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το ισχύον κρατικό τριγωνομετρικό δίκτυο (ΕΓΣΑ), συντασσόμενο κατά τις ισχύουσες προδιαγραφές. Όπου αναφέρεται "Αντίγραφο Τοπογραφικού Διαγράμματος" νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα της οικοδομικής αδείας ή της άδειας δόμησης εφόσον υφίσταται ή της δήλωσης υπαγωγής σε οποιονδήποτε νόμο περί αυθαιρέτων ή του προσαρτώμενου τοπογραφικού σε δικαιοπραξία. Σε κάθε περίπτωση η υποβολή "Τοπογραφικού διαγράμματος" καλύπτει τυχόν απαίτηση υποβολής "Αντιγράφου τοπογραφικού διαγράμματος". Συνεπώς,ανάλογα με το ζητούμενο της επί μέρους εργασίας και εάν η εργασία απαιτεί "Αντίγραφο Τοπογραφικού Διαγράμματος" μπορεί να είναι αυτό της άδειας,ανεξαρτήτως παλαιότητας.
    1 point
  25. Με την αλλαγή με το "Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 – 13.5.2020" έφυγε η Υ.Δ. ότι πρέπει να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο. Παλιό άρθρο: Βεβαίωση Τεχνική Έκθεση Μηχανικού. Στην βεβαίωση τεχνική έκθεση : δηλώνεται ότι το κτίσμα, το γήπεδο, το οικόπεδο ή η διηρημένη ιδιοκτησία βρίσκεται σε εκτός ή εντός σχεδίου περιοχή, ότι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση, ότι δεν εμπίπτει στις απαγορευτικές περιπτώσεις της παρ.1 του παρόντος άρθρου και ότι οι εργασίες που πρόκειται να εκτελεστούν πληρούν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και κανονισμούς και ότι το κτίριο εμπίπτει στις περιπτώσεις της παρ.2 με ειδική αναφορά στα κατά περίπτωση νομιμοποιητικά στοιχεία. Ειδικότερα, αναγράφεται ο αριθμός της οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης ή άλλης άδειας, ή/και ο ηλεκτρονικός αριθμός οριστικής δήλωσης υπαγωγής αυθαιρέτου ή της δήλωσης εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή στοιχεία οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση δυνάμει άλλου νόμου, περιγράφεται το οικόπεδο ή το γήπεδο, το κτίσματα καθώς και αναλυτικά οι εργασίες που θα εκτελεστούν σε αυτά. Νέο άρθρο: Βεβαίωση-Τεχνική Έκθεση Μηχανικού και Προϋπολογισμός Έργου αα) Στην βεβαίωσητεχνική έκθεση : - δηλώνεται ότι το κτίσμα, το γήπεδο, το οικόπεδο ή η διηρημένη ιδιοκτησία βρίσκεται σε εκτός ή εντός σχεδίου περιοχή ή σε οικισμό, ότι δεν εμπίπτει στις απαγορευτικές περιπτώσεις του άρθρου 1 του παρόντος, με την επιφύλαξη εξαίρεσης αυτού από άλλες διατάξεις, ότι οι εργασίες που πρόκειται να εκτελεστούν πληρούν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και κανονισμούς και ότι το κτίριο εμπίπτει στις περιπτώσεις του άρθρου 2 της παρούσας με ειδική αναφορά στα κατά περίπτωση νομιμοποιητικά στοιχεία. Ειδικότερα, αναγράφεται ο αριθμός της οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης ή άλλης άδειας, ή/και ο ηλεκτρονικός αριθμός οριστικής δήλωσης υπαγωγής αυθαιρέτου ή της δήλωσης εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή στοιχεία οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση δυνάμει άλλου νόμου, - περιγράφεται το οικόπεδο ή το γήπεδο, το κτίσματα καθώς και αναλυτικά οι εργασίες που θα εκτελεστούν σε αυτά. Την Τεχνική Έκθεση συνοδεύουν σχέδια, εφόσον απαιτούνται, για να τεκμηριωθεί επαρκώς. ββ) Προϋπολογισμός εργασιών μόνο για τις περιπτώσεις όπου απαιτείται έλεγχος υπέρβασης ή μη του οριζομένου ποσού των είκοσι πέντε χιλιάδων ευρώ (25.000), σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 29 του ν.4495/2017, υπολογιζόμενος σύμφωνα με το Παράρτημα Β του ν.4495/2017. Οπότε σύμφωνα με τα παραπάνω εκτιμώ ότι δεν τίθεται πλέον θέμα αρτιότητας και οικοδομησιμότητας.
    1 point
  26. Τοποθετώ εδώ σχολιασμό μου για το σημερινό έγγραφο της ΔΟΚΚ_Γ : "Σχετικά με την εφαρμογή του κανονισμού εγκαταστάσεων υγραερίου σε κτίρια που έχουν υπαχθεί σε διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων" Θεωρώ ότι στο έγγραφο αυτό η ΔΟΚΚΓ κάνει το ίδιο λάθος που έκανε με την Εγκύκλιο 1 2019 περί εφαρμογής του νέου ΠΔ Πυροπροστασίας. Προτρέπει σε ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα των αυθαιρέτων μελετών απαραίτητων για την αδειοδότηση εγκαταστάσεων που πρέπει να περάσουν από τον δημόσιο έλεγχο. Η διαδικασία αυτή αφενός δεν νομιμοποιείται κάπου και αφετέρου έρχεται σε αντίθεση με τα έως σήμερα γνωστά ότι : όλες οι εγκαταστάσεις στα νομίμως υφιστάμενα αδειοδοτούνται, στα μη εξαιρεθέντα δεν γίνονται (εκτός και μόνο αυτών της ειδικής έγκρισης εργασιών) ενώ περιπτώσεις όπου υπάρχει και νομίμως υφιστάμενο τμήμα ανήκουν στις αδειοδοτούμενες. Η παραπομπή λοιπόν στο αυθαιρετοσύστημα είναι το πέταγμα της μπάλας στην εξέδρα γιατί δεν έχουν ακόμη ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με την οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση. Νομιμότητα όμως δεν υπάρχει, έλεγχος δεν γίνεται, τα προβλήματα θα ανακύψουν και ο ρόλος των μελετών υποβαθμίζεται περαιτέρω ! Μήπως η αρμόδια υπηρεσία πρέπει να το ξανασκεφτεί ;
    1 point
  27. Ασυμβιβαστο ΜΟΝΟ στα ΠΕΑ εχει, απο οσο ξερω... οσι στα αυθαιρετα και στις βεβαιωσεις... Εξαλλου, ο βεβαιων μηχανικος την ιδια ευθυνη αναλαμβανει, ειτε ειναι δικο του το ακινητο ειτε οχι...
    1 point
  28. Όχι μόνο αν είναι υπάλληλος αλλά και αν είναι ιδιοκτήτης δεν υπάρχει ασυμβίβαστο.
    1 point
  29. Όχι δεν αναφέρεται πουθενά "ασυμβίβαστο" για τέτοιες περιπτώσεις. Μπορεί κάλλιστα μηχανικός υπάλληλος εταιρίας να εκδώσει βεβαιώσεις και δηλώσεις 4014 για ακίνητα που ανήκουν στην εταιρία που εργάζεται.
    1 point
  30. Μαλλον το 99% το γνωριζει! Με μια γρηγορη αναγνωση της αντιστοιχης νομοθεσιας θα βρεις απαντησεις
    -1 points
  31. Συμφωνώ απόλυτα με τις κίτρινες και κόκκινες υπογραμμίσεις σου. Μόνο που αυτές αναφέρονται σε κοινοποιήσεις και περαιτέρω ελέγχους και όχι απαραίτητα σε παραβιάσεις της κείμενης νομοθεσίας. Πιό κάτω στο άρθρο 5 αναφέρεται συνεργασία αρμόδιων αρχών σε περίπτωση 5 συνεχόμενω καταγγελιών σε διάστημα 3 μηνών για μη αποδοχή πληρωμών με χρήση καρτών. Είναι επομένως προφανές οτι υπάρχει αδίκημα μόνο σε περίπτωση άρνησης αποδοχής συναλλαγής μέσω καρτών.
    -1 points
  32. GeorgeGaleos, Αυτό που προσπαθώ να πώ είναι οτι υπάρχουν αρκετοί τρόποι ώστε να αποφύγει κάποιος το POS, ακόμα και χωρίς μετρητά (ηλεκτρονική μεταφορά ή μέσω τραπέζης σε "κάποιο" λογαριασμό). Το περιβόητο pos δεν αποτελεί πανάκεια δια πάσα νόσον, μην τρελαθούμε εντελώς.
    -1 points
  33. George, καλημέρα. Οντως ένας "τέτοιος πελάτης" θα αποτελούσε πρόβλημα (βέβαια πιστεύω οτι μπορείς να κάνεις έναρξη στο σύστημα pos όποτε θέλεις, οι προθεσμίες αφορούν τις καταγγελίες και επομένως τις παραβάσεις). Πιστεύω όμως οτι καθείς είναι σε θέση να "διαβάζει" τους πελάτες του, άλλωστε έχουν απομείνει τόσοι μα τόσοι λίγοι ή ελάχιστα θα έλεγα, οπότε όπερ έδει δείξαι.
    -1 points
  34. Εναλλακτικές λύσεις για αποφυγή χιαστί συνδέσμων στην ασθενή διεύθυνση : 1)Υποστυλώματα διατομής κοιλοδοκού (μέχρι ενός ορίου) 2) Υποστυλώματα με ενισχυμένη διατομή Η, στην οποία συγκολλάς δύο (2) πλευρικά αρμοκαλύματα ίδιου πάχους με αποτέλεσμα να έχεις την ίδια ή και μεγαλύτερη ακαμψία στην ασθενή διεύθυνση του Η. Η δεύτερη λύση είναι πολύ πρακτική στη συναρμολόγηση και οικονομική σε σχέση με τους κοιλοδοκούς.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.