Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.597


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.484


  4. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.721


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/06/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Δες το συνημμένο, στο άρθρο 5. Για εκτός ζώνης ελάχιστη αρτιότητα 4.000 τμ, κάλυψη-(μέσω αυτής υπολογίζονταν η δόμηση) 10% και πλάγιες αποστάσεις 15 μ. ΦΕΚ 231 Α 4-11-1928--ΠΔ 23.10.28.pdf
    2 points
  2. Version X6.0

    78.038 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Mιλάμε για παλαιές διατάξεις που θέλουν συνδυαστικό διάβασμα. Επίσης θυμάμαι ότι η υλοποίηση δόμησης γινόταν από την επιτρεπόμενη κάλυψη και το πλήθος των ορόφων. Αυτό με τη δόμηση είναι σίγουρο. Το ύψος μας έμεινε και καθάρισες.
    1 point
  4. Όταν υπάρχει νόμος δεν αναζητούμε εγκυκλίους. Εκτός αν θέλουμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα εκεί που δεν υπάρχει ... Για να ξαναδιαβαστούν και να εμπεδωθούν περαιτέρω μερικά στοιχεία του νόμου, ανακεφαλαιώνω κάποια μέχρι σήμερα δεδομένα - ερωτήματα -συμπεράσματα σχετικά με το θέμα της συζήτησης. Για μια ενδεχόμενη ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΔΟΜΗΣΗ, οι επιφάνειες που εξετάζονται (στα νέα κτήρια) είναι οι εξής δύο ομάδες : Α) ΟΜΑΔΑ ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΤΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ & ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΚΑΛΥΨΕΩΝ : α1) θερμομόνωση ή θερμομονωτικό στοιχείο πλήρωσης (όπως θερμομονωτικά λιθοσώματα και λοιπά θερμομονωτικά στοιχεία), α2) επενδύσεις του κτιρίου (όπως διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες κλπ) με όριο τα 20εκ. πέραν των προηγουμένων και α3) επιχρίσματα. Η ομάδα Α μπορεί να βρίσκεται μέσα σε πλάγιες αποστάσεις δ/Δ ή σε πρασιά, αλλά όταν ΟΓ=ΡΓ κατασκευάζεται μόνο σε ύψος ανώτερο των 3μ από τον δημόσιο χώρο. Β) ΟΜΑΔΑ ΦΥΣΙΚΩΝ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ-ΠΡΩΤΟΓΕΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ : β1) περιμετρική φέρουσα τοιχοποιία, β2) περιμετρικός φέρων οργανισμός και τοίχοι πλήρωσης, όλα από φυσικά-ανακυκλώσιμα-πρωτογενή υλικά (όπως πέτρα, ξύλο, λάσπη) και β3) μικτή κατασκευή, εσωτερικά οποιουδήποτε φέροντα οργανισμού με τοίχους πλήρωσης από φυσικά-ανακυκλώσιμα-πρωτογενή υλικά και εξωτερικά περιμετρικής τοιχοποιίας (φέρουσας ή μη) από φυσικά-ανακυκλώσιμα-πρωτογενή υλικά πάχους τουλάχιστον 50 εκ. Μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού τμήματος μπορεί να τοποθετηθεί θερμομόνωση, η οποία επίσης δεν προσμετράται στη δόμηση. Για μια ενδεχόμενη ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΚΑΛΥΨΗ, οι επιφάνειες των δύο παραπάνω ομάδων ισχύουν επίσης. ΔΕΔΟΜΕΝΑ : - Για την ομάδα Α δεν διευκρινίζεται αν αφορά σε περιμετρικά στοιχεία του κτιρίου ή όχι, όπως σαφώς διευκρινίζεται για τη Β. Μάλλον, και από τα συμφραζόμενα, εννοείται το ίδιο και για την ομάδα Α. - Η απαλλαγή δόμησης μπορεί να είναι καθαρά αριθμητική (δηλ. να αφαιρούμε στο τέλος της εμβαδομέτρησης μια ποσότητα), όμως αυτό δεν ισχύει για την απαλλαγή κάλυψης γιατί αυτή εξαρτάται από τις οριζόντιες προβολές όλων των χώρων, υπερκείμενων και υποκείμενων, οπότε μπορούμε να μιλάμε μόνο για τις επιφάνειες που περιβάλλουν τους με βεβαιότητα προσμετρούμενους στην κάλυψη χώρους (πχ. έναν ΑΗΧ στο θέμα μας). - Για κανένα στοιχείο των δύο ομάδων, εκτός των επενδύσεων (α2), δεν ορίζεται κάποιο όριο πάχους πέραν του οποίου δεν ισχύουν η απαλλαγές. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ : - Ο νομοθέτης αφήνει τα στοιχεία όλης της ομάδας Α να μπαίνουν μέσα στις υποχρεωτικές αποστάσεις ή σε κοινωφελείς χώρους (κοινόχρηστοι-παραχωρημένοι-πρασιές), τι γίνεται όμως όταν τα στοιχεία αυτά με την είσοδό τους παραβιάζουν άλλες πολεοδομικές διατάξεις που εξαρτώνται από τις αποστάσεις αυτές ; Παραδείγματα : Μπορούν να έχουν φυσικό φωτισμό χώροι του κτηρίου μου όταν η απόσταση Χ=Δ/δ/1μ (που δέχεται ο ΚΚ σαν την ελάχιστη) έχει γίνει Χ-0,5μ ; Ισχύει το συνταγματικό δικαίωμα του γείτονα, που προστατεύεται από το άρθρο 14, όταν κάνω το ίδιο ή θα μου ρίξει την άδεια μαζί με το νόμο ; Μπορώ να περάσω το ΑΜΕΑ στο 1,3μ που μένει από το όριο της 9μετρης λωρίδας αν διαθέσω 0,3μ για θερμομόνωση από κυψελωτό γυαλί και 0,5μ για μια σοβαρά αυτοφερόμενη επένδυση λιθοδομής ? Τι γίνεται με τις αποστάσεις του ΚΠ ; Όταν θα καεί άνθρωπος ή χαθεί περιουσία τι θα πει ο μηχανικός στο δικαστήριο ; ότι με άφηναν να μπω στο δ και το κτήριό μου είναι πιο πίσω ; ή ότι "δεν είχαν διευκρινίσει κε πρόεδρε ότι η μόνωση δεν ήταν μέσα στα 80 εκ. του έρκερ οπότε έφτασα στο 1,5μ από το παράθυρο του γείτονα και ... δεν είχα βάλει και την απαιτούμενη κατηγορία" ... - Τα στοιχεία της ομάδας Β, σύμφωνα με το νομοθέτη, δεν μπαίνουν στις υποχρεωτικές αποστάσεις, τι θα γίνει όμως αν αύριο "πριμοδοτηθούν" και αυτά με αυτή την εξαίρεση ; εδώ μιλάμε για πολύ μεγαλύτερα πάχη. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ : Καλά είναι τα διάφορα κίνητρα, για αυξημένη ενεργειακή ή περιβαλλοντική απόδοση, αρκεί να μην παραβιάζονται θεμελιώδη δικαιώματα που εξασφαλίζονται με τις λοιπές πολεοδομικές διατάξεις. Για όλα τα στοιχεία των ομάδων Α & Β δεν πρέπει να υπάρχουν όρια πάχους για να υπάρξει απαλλαγή, πέραν αυτού της τσέπης του ΚτΕ. Για όλα τα παραπάνω στοιχεία πρέπει να διευκρινιστεί ότι ισχύουν στο μέτρο που δεν παραβιάζονται άλλες πολεοδομικές διατάξεις (και να ονοματιστούν-αναλυθούν οι κυριότερες). Πρέπει να διευκρινιστεί η δυνατότητα αριθμητικής αφαίρεσης του ΣΔ (στην περίπτωση που δεν εννοείται η απαλλαγή μόνο στην περίμετρο αλλά και στο εσωτερικό του κτηρίου). Πρέπει να διευκρινιστεί στο α1 η έννοια "θερμομονωτικό στοιχείο πλήρωσης". Στο εμπόριο υπάρχουν πολλά είδη ... Ειδικά για τα επιχρίσματα, πρέπει να διευκρινιστεί ότι δεν περιλαμβάνονται ποτέ στις ελεγχόμενες αποστάσεις (διαστάσεις κτίστη) αφού υπερκαλύπτονται από την αποδεκτή απόκλιση του 2% όλων των μετρήσεων.
    1 point
  5. παραθέτω την απάντηση του ΤΕΕ σε αντίστοιχη δικιά μου περίπτωση, το αίτημα μου ολοκληρώθηκε αυθημερόν. Δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής Τύπου Πράξης σε αιτήσεις που έχουν καταχωρηθεί. Kαταχωρείται νέα αίτηση με τον σωστό Τύπο Πράξης. Σύμφωνα με την απόφαση 35 της συνεδρίασης 36/27-11-18 της Δ.Ε. του ΤΕΕ, προβλέπεται ο συμψηφισμός στο σύστημα e-Άδειες για αιτήσεις ακυρωμένες ή απορριφθείσες (όχι ανακληθείσες) από την Υπηρεσία Δόμησης σε αντίστοιχα αιτήματα για το ίδιο ακίνητο και διαχειριστή. Προκειμένου να υλοποιηθεί η μεταφορά του ανταποδοτικού τέλους αποστέλλετε αίτημα στο e-mail [email protected] με τίτλο «Μεταφορά Ανταποδοτικού Τέλους» στο οποίο: 1. Επισυνάπτετε το pdf (εκτύπωση αίτησης) της αρχικής αίτησης (ακυρωμένης ή απορριφθείσας), στην οποία έχει εξοφληθεί το ποσοστό ανταπόδοσης, καθώς και της νέας (σε προσωρινή αποθήκευση). 2. Συμπληρώνετε τα στοιχεία του συνημμένου πίνακα (στο σώμα του e-mail). A/A AITHΣΕΩΝ ΑΙΤΗΜΑ E-MAIL ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΛΙΑΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΧΧΧΧΧΧ σε ΧΧΧΧΧΧ μεταφορά τέλους ΤΕΕ *Όπου ΧΧΧΧΧΧ αναγράφετε τον Α/Α αίτησης (χωρίς .) και στην Κατάσταση Παλιάς Αίτησης αναγράφετε Ακυρώθηκε ή Απορρίφθηκε. 3. Συμπληρώνετε τα στοιχεία του διαχειριστή αιτήσεων. Ονοματεπώνυμο: Α.Μ. Τ.Ε.Ε.: Αριθμός τηλεφώνου: -- Με εκτίμηση ΤΕΕ-Τεχνική Υποστήριξη e-Άδειες
    1 point
  6. Καλημέρα,στο ΦΕΚ 1843Β/20,άρθρο 5 (Διαδικασία έκδοσης ε.ε.μ.κ.),παρ.4,αναφέρεται: Στην περίπτωση που οι εργασίες ολοκληρωθούν πριν τη λήξη ισχύος της ΕΕΔΜΚ, ο μηχανικός δύναται να υποβάλλει σχετική δήλωση στο ηλεκτρονικό σύστημα αδειών. Επίσης,στο ΦΕΚ 2090Β/21 (Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/ 6983 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητικών πράξεων του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4495/2017», άρθρο 3 ,παρ.7: 7. Στην περίπτωση που οι εργασίες ολοκληρωθούν πριν τη λήξη ισχύος της ΕΕΔΜΚ, δύναται να υποβληθεί στο σύστημα ηλεκτρονική αίτηση από τον διαχειριστή. Η αίτηση συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση του κυρίου του έργου για την ανάθεση στον διαχειριστή και τεχνική έκθεση μηχανικού συμπεριλαμβανομένης αναφοράς στα στοιχεία και τις μελέτες της οικοδομικής αδείας σε περίπτωση που τροποποιούνται. Εγώ,από τα παραπάνω καταλαβαίνω,ότι αν οι εργασίες ολοκληρωθούν πριν την λήξη ισχύος της ΕΕΜΚ,και για λόγους που μπορεί να διαφέρουν κατά περίπτωση,ο μηχανικός δηλώνει την ολοκλήρωση τους στο Σύστημα.Αυτό μπορεί να κρίνεται αναγκαίο σε περιπτώσεις που η ολοκλήρωση των εργασιών απαιτείται να φανεί για παράδειγμα στην Υδομ,γιατί έχει να διαγράψει κάποιο πρόστιμο ή στο ΕΦΚΑ για κάποιον λόγο κλπ. Συμπληρώνω:Προφανώς η παραπάνω σχετική δήλωση δεν θα απαιτείται εάν αφήσουμε να λήξει ο χρόνος ισχύος της ΕΕΜΚ (χωρίς να έχει γίνει καμία περαιτέρω ενέργεια).
    1 point
  7. αναφέρθηκα μόνον στην συγκεκριμένη περίπτωση του φ.ο.
    1 point
  8. Καλημέρα,Κατ.1 (β.) γιατί μόνη της χωρίς κατοικία,θεωρείται ειδικό κτίριο.
    1 point
  9. Εντός προτεινόμενης οριοθέτησης-επέκτασης και εντός ζώνης 800 μ, συνεχίζουν να ισχύουν οι όροι δόμησης του στάσιμου οικισμού (ΦΕΚ 588 Δ 82). Εκτός της περιοχής προτεινόμενης οριοθέτησης-επέκτασης, ισχύουν οι όροι δόμησης από το ΣΧΟΟΑΠ. Άρα, αν αντιλαμβάνομαι σωστά το ακίνητο βρίσκεται εκτός περιοχής προτεινόμενης οριοθέτησης και είναι πλέον γήπεδο μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο. Θα μπορούσες και στην περίπτωση αυτή για να καθορίσεις την κατηγορία να συγκρίνεις με ένα "θεωρητικό" γήπεδο αρτιότητας όση ορίζει το ΣΧΟΟΑΠ. Αν πας με προ 55 το ίδιο ακριβώς θα συμβεί. Θα έχει γήπεδο μη άρτιο μη οικοδομήσιμο. Μια άλλη ιδέα για το προ 55 είναι να συγκρίνεις με το ίδιο το προ 55 κτίσμα σε ότι αφορά δόμηση κάλυψη και ύψος. Διάλεξε το πλέον συμφέρον για να βγει κατηγορία 4.
    1 point
  10. Σύμφωνα με το παράρτημα Α αν υπάρχει στο ακίνητο κτίσμα προ 55, δηλώνεται "ναι" στην ύπαρξη Ο.Α. Η σύγκριση με τους σημερινούς όρους δόμησης δεν οδηγεί στην κατηγορία 4;
    1 point
  11. Γεια,αν είναι μόνο αναθεώρηση ως προς το χρόνο ισχύος και δεν αλλάζει ο επιβλέπων ή ο διαχειριστής κλπ,δεν χρειάζεται να γίνουν νέες.
    1 point
  12. Συνάδελφε,η πρώτη σου έρευνα αφορά την ύπαρξη σύστασης οριζοντίων ιδιοκτησιών.Εάν δεν υπάρχει,πράγμα που υποθέτω από την περιγραφή,απαντώ: 1.Ενιαίο ακίνητο δεν επιτρέπεται να έχει δύο δηλώσεις (ούτε στον 4178 ούτε στον 4495). 2.Θα μεταφέρεις την μία εκ των δύο (προφανώς αυτή με τις υπερβάσεις,που θα είχε μεγαλύτερο πρόστιμο). 2.Α.Με δεδομένο ότι δεν μεσολάβησε συμβολαιογραφική πράξη,θα πρέπει να "ακυρωθεί" η 2η δήλωση που παραμένει στον 4178.(δεν μου έχει τύχει,θα πρέπει μάλλον να μιλήσεις με το ΤΕΕ). 3.Προβλέπω ότι θα χαθεί το πρόστιμο της δήλωσης λοιπών παραβάσεων.
    1 point
  13. Εσύ λοιπόν τακτοποιείς τα πάντα,ακόμη καλύτερα (απλά,χωρίς να γνωρίζω λεπτομέρειες της περίπτωσης,έθεσα το θέμα της νομιμότητας των κοινοχρήστων εφόσον πρόκειται για κοινόχρηστη προσθήκη)
    1 point
  14. Καλημέρα aspire,στην περίπτωση σου απαιτείται μια προσεκτική αντιμετώπιση ως προς το εξής: αν η νέα στέγη αποτελεί κοινόχρηστη κατασκευή της οικοδομής,κάτι που αποτελεί αντικείμενο της έρευνας σου με την σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών κλπ.,τότε τα στοιχεία νομιμότητας που απαιτούνται για την προσθήκη κοινόχρηστης κατασκευής στην οικοδομή,θα είναι η δήλωση αυθαιρέτων των κοινοχρήστων και όχι κάποιας μεμονωμένης οριζόντιας ιδιοκτησίας.Επομένως,ξεκαθαρίζεις πού ανήκει η στέγη ιδιοκτησιακά και προχωράς.Σε κάθε περίπτωση,όποια κι αν είναι η υπαγωγή που πρέπει να δηλώσεις στην άδεια προσθήκης ως στοιχείο νομιμότητας(μαζί με την οικοδομική άδεια που υπάρχει),η δήλωση αρκεί να είναι σε οριστική υπαγωγή με εξοφλημένο πρόστιμο.
    1 point
  15. Σωστή η επισήμανση-ΦΕΚ3976Β/14-11-17,Άρθρο 3 παρ.β. β. εφάπαξ καταβολή έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επομένου μήνα της ημερομηνίας υπαγωγής, με έκπτωση είκοσι τοις εκατό (20%) επί του ενιαίου ειδικού προστίμου και (παρ.1 του ίδιου άρθρου-Για την εφαρμογή του παρόντος ως ημερομηνία υπαγωγής νοείται η ημερομηνία καταβολής του σχετικού παραβόλου, όπως αυτή εμφανίζεται στο πληροφοριακό σύστημα.) Λογικά,στις 30/10 χάθηκε η δυνατότητα της εφάπαξ με έκπτωση 20%. edit-Απλά να συμπληρώσω ότι και οι υπόλοιποι τρόποι πληρωμής την ίδια ημερομηνία πρώτης πληρωμής έχουν...
    1 point
  16. Καλημέρα @Roukat-Ναι,γίνεται θα διαβάσεις το εγχειρίδιο "ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΣΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Ν. 4495/17" στην σελίδα 2 έχει την περίπτωση σου.
    1 point
  17. 99% υπάρχει πηγή υγρασίας, πιθανότατα σωλήνας που πρέπει να ανιχνευθεί με θερμοκάμερα.
    1 point
  18. Τα περισσοτερα πλακακια στο σπιτι ακουγονται κουφια εξ αρχης. Απλα τωρα σε ενα κομματι του σαλωνιου σηκωθηκαν, καναν ενα λοφακι περιπου 10cm υψος και οταν καποια εσπασαν το λοφακι επεσε. (οπως ειχαν σηκωθει και πριν ενα χρονο στο διαδρομο)
    1 point
  19. parist43, cour-anglaise (στα νεο-ελληνικα-μαστορικα θα το ακουσεις κουραγκλεδες οπως κουραμπιεδες!) ειναι ενας μικρος βυθισμενος χωρος, μια πολυ μικρη αυλη, που χρησιμοποιειται για να βγει παραθυρο στο υπογειο (σαν φωταγωγος).Χρησιμοποειται ευρεως στην Δυτικη Ευρωπη. Σιγουρα οι αρχιτεκτονες θα δωσουν καλυτερο ορισμο απο εμενα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.