Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      11.672


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/06/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Δεν πειραζει η αρνητικη που εβαλε καποιος Το θεμα ειναι οτι δεν εξηγησε το γιατι, ωστε να μαθω και εγω το λαθος μου και να τον ευχαριστησω...
    4 points
  2. Σε ανάλογη περίπτωση παταριού εντός καταστήματος, έγινε διορθωτικό συμβόλαιο (μονομερώς) της σύστασης και συμπεριλήφθηκε το πατάρι στην περιγραφή. Τα χιλιοστά της οριζόντιας (κατάστημα) δεν άλλαξαν. Συμφωνώ ότι δεν απαιτείται τακτοποίηση ενός καθόλα νόμιμου παταριού. Η μη εμφάνισή του σε συμβόλαιο δεν συνιστά αυθαιρεσία.
    3 points
  3. φυσικά και δεν θα ρυθμίσεις το πατάρι! Μην κολλάτε σε κάθε απαίτηση συμβολαιογράφων -Προσωπικά πολλές φορές έρχομαι σε αντίθεση και τελικά τους πείθω ότι κακώς τέτοιες ενέργειες στην ουσία υποκύψεις άλλων συν/φων τις θεωρούν θέσφατο και απαράβατη πρακτική Απλά στη βεβαίωση μεταβίβασης που θα δώσεις στην Τ.Ε πέραν της αναφοράς σου περί δήλωσης ένταξης της τάδε αυθαιρεσίας θα συμπληρώσεις ότι ..διαπίστωσες και βεβαιώνεις τη νομιμότητα παταριού εμβαδού ... και όγκου ... (αν θες ..που ΔΕΝ αναγράφεται στο τάδε τίτλο) Έτσι αυτό που θέλει η συμβ/φος το πήρε χωρίς ο πελάτης σου να πληρώσει τίποτα και χωρίς εσύ ο ίδιος ως μηχανικός (και πρακτικό άτομο) αλλά και ο πελάτης να αποχαζωθείτε!
    3 points
  4. Version X6.0

    78.038 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  5. Πολλά θες, όσο μας το βάλανε στα αυθαίρετα, τόσο θα μας το βάλουνε κ εδώ... Προφανώς το να το αγοράσουνε από το κτηματολόγιο κοστίζει περισσότερο από τις συνολικές μηχανικο-εργατοώρες που ρίχνουμε συλλογικά ζωγραφίζοντας πολύγωνα (κ είναι και ανακριβέστερο)
    2 points
  6. Σύμφωνα με την πάγια νομολογία η κοιτη ρέματος που διέρχεται από ιδιοκτησία δεν αποτελεί πράγμα κοινής χρήσης αλλά επιδέχεται ιδιωτικής ιδιοκτησίας. Στο ν. 4602/19 άρθρο 64 αναφέρεται ότι η οριοθέτηση δεν συνεπάγεται απαλλοτρίωση ιδιοκτησίας και η ζώνη μεταξύ των οριογραμμών του ρέματος αποτελεί περιοχή εκτός πολεοδομικού σχεδιασμού. Θα συμπλήρωνα (προσωπικό σχόλιο) για το λόγο προστασίας περιβάλλοντος και δημοσίας ασφάλειας (πχ αποφυγή απώλειας ζωής και περιουσίας σε ακραία καιρικά φαινόμενα). Άρα, όπως προσωπικά αντιλαμβάνομαι την ερμηνεία του νόμου βάσει και της πάγιας νομολογίας (ενδεικτικά έχω παραθέσει σχετικό έγγραφο παρακάτω), η περιοχή μεταξύ των οριογραμμών θα προσμετρήσει κανονικά στην αρτιότητα του γηπέδου. Εντός των οριογραμμών και σε απόσταση 20 μ από τις γραμμές πλημμύρας δεν θα μπορεί να τοποθετηθεί κτίσμα. Άρα, λόγου αυτού επηρεάζεται η οικοδομησιμότητα. Κατά τη γνώμη μου δεν θα πρέπει να απωλέσει μέρος της επιτρεπόμενης δόμησης λόγω της περιοχής οριογραμμών του υδατορέματος, καθώς αυτό αν θα γινόταν θα αφορούσε μια έκταση που δεν ανήκε πλέον στην ιδιοκτησία (ήτοι κοινόχρηστη), κάτι που και με βάση το ν. 4602 δεν ισχύει αφού δεν απαλλοτριώνεται υπέρ του Δημοσίου. Με απλά λόγια το υδατόρεμα που διασχίζει το γήπεδο, δημιουργεί θα λέγαμε μια δουλεία, όπου μέσα εκεί ο ιδιοκτήτης δεν μπορεί να οικοδομήσει ή να αλλοιώσει την μορφή του ρέματος. Άρθρο 64 Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4258/2014 (A΄ 94) 1. Στο άρθρο 5 του ν. 4258/2014 προστίθεται παράγραφος 3β ως εξής: «3β. Η οριοθέτηση των υδατορεμάτων με οποιονδήποτε από τους προβλεπόμενους τρόπους δε συνεπάγεται απαλλοτρίωση ιδιοκτησιών στην εδαφική περιοχή που περικλείεται από τις οριογραμμές του υδατορέματος, η οποία αποτελεί περιοχή εκτός πολεοδομικού σχεδιασμού και χαρακτηρίζεται ως ζώνη υδατορέματος. Εκκρεμείς πράξεις αναλογισμού που έχουν συνταχθεί για εκτάσεις ή τμήματα εκτάσεων εντός των οριογραμμών ανακαλούνται αυτοδίκαια και χωρίς καμία άλλη διατύπωση, κατά το μέρος που δεν έχουν συντελεστεί.». Εγγρ-5114/1-6-04 (ΔΝΕ) Εγγρ-5114/04 Αντιμετώπιση ρέματος το οποίο διέρχεται μέσα από οικόπεδο σε οικισμό κάτω των 2000 κατοίκων (Δόμηση κοντά σε ρέματα. Οι χείμαρροι ή τα ρέματα δεν είναι πράγματα κοινής χρήσης και υπόκεινται στην ιδιωτική εξουσία, εκτός εάν με τη νόμιμα και νομότυπα εκδηλωθείσα βούληση του ιδιοκτήτη αυτών αφέθηκαν στην κοινή χρήση) Σχετικά με το Εγγρ-45539/9-12-03 σας και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, θέτουμε υπόψη σας τα εξής: Στο Αρθ-967 του Αστικού Κώδικα γίνεται περιγραφή των πραγμάτων κοινής χρήσης στα οποία περιλαμβάνονται και τα νερά με ελεύθερη και αέναη ροή καθώς και οι όχθες πλεύσιμων ποταμών. Στο επόμενο Αρθ-968 του ίδιου Κώδικα, ορίζεται ότι τα κοινόχρηστα πράγματα, εφόσον δεν ανήκουν σε δήμο ή κοινότητα ή ο νόμος δεν ορίζετι διαφορετικά, ανήκουν στο δημόσιο. 'Οπως πάγια έχει κριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας η κοίτη χειμάρρου, δηλ. ροής όμβριου ύδατος, δεν αποτελεί πράγμα κοινής χρήσης κατά την έννοια του Αρθ-967 του Αστικού Κώδικα, αλλά συνιστά εδαφική έκταση δεκτική ιδιωτικής ιδιοκτησίας. Την ιδιότητα δε του ενιαίου της ιδιοκτησίας δεν αναιρεί το γεγονός ότι τμήμα αυτής καταλαμβάνει κοίτη διερχόμενου χειμάρρου (ΣΤΕ-3630/87, ΣΤΕ-2963/78 κα). Περαιτέρω, σύμφωνα με την Γνωμ-149/99 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία έγινε αποδεκτή με την Αποφ-1034331/3256/99 του Υπουργού Οικονομικών, οι χείμαρροι ή τα ρέματα δηλ. οι περιοδικώς κατακλυζόμενες με όμβρια ύδατα πτυχώσεις της επιφάνειας της γης καθώς και η κοίτη αυτών, δεν είναι πράγματα κοινής χρήσης και υπόκεινται στην ιδιωτική εξουσία, εκτός εάν με τη νόμιμα και νομότυπα εκδηλωθείσα βούληση του ιδιοκτήτη αυτών αφέθηκαν στην κοινή χρήση. Στην προκειμένη περίπτωση και σύμφωνα με τα παραπάνω, έχουμε την άποψη ότι το ρέμα το οποίο περιλαμβάνεται στην έκταση του συγκεκριμένου οικοπέδου δεν διασπά την ενότητα αυτού, δεδομένου ότι από τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη μας, δεν προκύπτει η κοινοχρησία του ώστε ν' ανήκει στο Δημόσιο. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΟ - ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ Ταχ. Δ/νση: Αμαλιάδος 17, Αθήνα 11253 Τηλ. 2106469385
    2 points
  7. Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, για τη δυνατότητα φωτισμού χώρων από άνοιγμα, η κατάσταση σήμερα διαμορφώνεται ως εξής : Α. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ - ΑΡΘΡΟ 11 - ΠΑΡ. 4.1 Οι ακάλυπτοι χώροι του οικοπέδου οι οποίοι δεν προσµετρώνται στην κάλυψη που πραγµατοποιείται, επιτρέπεται να χρησιµοποιούνται για φωτισµό και αερισµό χώρων οποιασδήποτε χρήσης. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΟΚ Μπορώ ΠΑΝΤΟΤΕ να φωτίζω χώρο από μια επιφάνεια ΕΚΤΟΣ κάλυψης, δηλαδή από : Υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου. Εσοχή του ακάλυπτου στο κτήριο (Άρ.12-παρ.4.α). Εδώ περιλαμβάνονται οι εσοχές του σχήματος των ΤΟ, όπου ο ακάλυπτος υπάρχει γύρω και μπαίνει στο σώμα του κτηρίου αγνοώντας τα τυχόν υπάρχοντα φέροντα στοιχεία, όμως δεν μπορεί να περιγράφονται ως εσοχές περιπτώσεις ακάλυπτου που βρίσκονται παρά το όριο γιατί αυτές αποτελούν κατακόρυφο φρεάτιο του οποίου τα τυχόν υπάρχοντα παρά το όριο στοιχεία μετράνε στην κάλυψη (και είναι οι συνήθεις φωταγωγοί). Αίθριο (Άρ.12-παρ.4.ε), Ηλιακό αίθριο (Άρ.12-παρ.4.ε), Διαμπερές άνοιγμα (Άρ.12-παρ.4.ε). Εδώ ως οριζόντιο διαμπερές μπορεί να εννοείται μόνο ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου (εσοχή δηλ. του κτηρίου) και δεν περιλαμβάνονται περιοχές που καλύπτονται από ανωδομή ή υποχωρήσεις (γιατί σε αυτές μετράνε ως κάλυψη τα υπερκείμενα ή τα υποκείμενα). Κατακόρυφο φρεάτιο (Άρ.12-παρ.4.ε). Ή κατακόρυφο διαμπερές άνοιγμα ή κοινώς φωταγωγός. Για τις παραπάνω περιπτώσεις της παρ.4.ε δεν υπάρχει κάποια απαίτηση διαστάσεων, όμως απαιτείται να αρχίζουν κάτω από ή επί του διαμορφωμένου εδάφους και είναι εκτός κάλυψης μόνο το ακάλυπτο από ανωδομή τμήμα τους. Β. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ - ΑΡΘΡΟ 11 - ΠΑΡ. 4.2 Χώροι του οικοπέδου που για οποιοδήποτε λόγο προσµετρώνται στην κάλυψη που πραγµατοποιείται καθώς και υπαίθριοι χώροι του κτιρίου επιτρέπεται να χρησιµοποιούνται για φωτισµό και αερισµό χώρων κύριας χρήσης εφόσον εξασφαλίζονται διαστάσεις α=3,00+0,10*υ κάθετα προς το άνοιγµα και 2,50 µ. παράλληλα προς το άνοιγµα. Για φωτισµό και αερισµό χώρων βοηθητικής χρήσης αρκεί να εξασφαλίζονται διαστάσεις α=3,00+0,10*υ κάθετα προς το άνοιγµα και 1,20 παράλληλα προς αυτό, άλλως, αν δεν εξασφαλίζονται αυτές οι διαστάσεις, επιβάλλεται η εγκατάσταση τεχνητού φωτισμού και αερισμού. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΟΚ Εδώ δεν έχουμε πολλά να πούμε. Απαιτούνται ελάχιστες διαστάσεις για φωτισμό μέσω χώρων ΕΝΤΟΣ κάλυψης, κύριων α*2,5 και βοηθητικών α*1,2. Γ. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ - ΑΡΘΡΟ 11 - ΠΑΡ. 4.3 Σε περίπτωση που από γενικές διατάξεις (άρθρα 9, 14 του ΓΟΚ κ.λπ.) ή ειδικές διατάξεις ορίζεται απόσταση Δ μικρότερη της απόστασης α, για τις ανάγκες του φωτισμού και αερισμού λαμβάνεται η απόσταση Δ. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΟΚ Όταν βγήκε ο ΚΚ υπήρχαν : το Δ, τα 2,5μ για τα χαμηλά και τους οικισμούς, οι μικρότερες αποστάσεις και έως το 1μ. για τις 9μετρες λωρίδες και οι εκάστοτε υποχρεωτικές αποστάσεις στα εκτός σχεδίου (οι οποίες όμως είναι πάντα μεγαλύτερες του α). Με τον ΝΟΚ προστέθηκε το δ στα πλάγια όρια αφήνοντας το Δ στα πίσω όρια και στα αίθρια. Επομένως όλα αυτά μπορούν να θεωρηθούν (όπως ορίζει η παρ.4.3 του ΚΚ) αντί της ποσότητας α και να συνδυαστούν με το 2,5μ ή με το 1,2μ. Δ. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ - ΑΡΘΡΟ 11 - ΠΑΡ. 9 ... Απαιτείται ανά όροφο ένα άνοιγµα µε υαλοπίνακα εµβαδού τουλάχιστον 0,50 τετραγωνικού µέτρου προς κοινόχρηστο χώρο του οικισµού είτε σε ακάλυπτο χώρου του οικοπέδου ή του κτιρίου που έχει τις προϋποθέσεις της παρ.4 του άρθρου αυτού, είτε σε ηµιϋπαίθριο χώρο ανοιχτό προς τους παραπάνω χώρους. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΟΚ Το κλιμακοστάσιο δεν ανήκει, για τον έλεγχο φωτισμού-αερισμού, σε κάποια κατηγορία κύριου ή βοηθητικού χώρου, έχει δική του κατηγορία απαιτήσεων. Αυτή θέλει το άνοιγμα του 0,50 τμ ανά όροφο να βλέπει στα δύο παραπάνω : κοινόχρηστο χώρο ή ακάλυπτο χώρο οικοπέδου ή κτηρίου με την ελάχιστη υποχρεωτική απόσταση από τα όρια ή άλλο κτήριο. Αφήνω τη θεωρία και πάω σε ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ : Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο (ανεξαρτήτως διάστασης τοίχου παράλληλα με το άνοιγμα) κύριας, πίσω ή πλάγιας όψης κτηρίου που βλέπει σε υποχρεωτικό ακάλυπτο, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.1 ΚΚ - ΕΚΤΟΣ κάλυψης). Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο (με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 2,5μ ή 1,2μ αντίστοιχα) κύριας, πίσω ή πλάγιας όψης κτηρίου που βλέπει σε υποχρεωτικό ακάλυπτο μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη διάσταση υποχρεωτικού ακάλυπτου [>=Δ (πίσω) ή >=δ (πλάγια) >=2,5μ (χαμηλά, οικισμοί) ή >=1μ. (9μετρη λωρίδα)]. Δηλαδή ουσιαστικά ελέγχω μόνο το 2,5μ ή το 1,2μ εφόσον το άλλο σκέλος ισχύει πάντοτε. Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ (ανεξαρτήτως διάστασης τοίχου παράλληλα με το άνοιγμα) που βλέπει σε χώρους όλων των άλλων περιπτώσεων ΕΚΤΟΣ κάλυψης (όλες οι περιπτώσεις Α παραπάνω) μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.1 ΚΚ - ΕΚΤΟΣ κάλυψης). Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο (με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 2,5μ ή 1,2μ αντίστοιχα) που βλέπει σε άλλο χώρο ΕΚΤΟΣ κάλυψης μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη απόσταση μεταξύ κτηρίων [Δηλαδή : >=δ (γενικά) ή >=2,5μ (για ύψος κατώτερο των 8,5μ)]. Άνοιγμα κλιμακοστασίου (επιφάνειας τουλάχιστον 0,50τμ/όροφο και ανεξαρτήτως διάστασης τοίχου παράλληλα με το άνοιγμα) που βλέπει σε χώρους όλων των περιπτώσεων ΕΚΤΟΣ κάλυψης (υποχρεωτικό ακάλυπτο ή όλες τις περιπτώσεις Α παραπάνω) μπορώ να το λάβω πάντοτε υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.1 ΚΚ - ΕΚΤΟΣ κάλυψης). Άνοιγμα κλιμακοστασίου (επιφάνειας τουλάχιστον 0,50τμ/όροφο και με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 1,2μ) που βλέπει σε υποχρεωτικό ακάλυπτο μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη διάσταση υποχρεωτικού ακάλυπτου [>=Δ (πίσω όριο ή αίθρια) ή >=δ (πλάγια όρια) ή >=2,5μ (χαμηλά, οικισμοί) ή >=1μ. (9μετρη λωρίδα)]. Δηλαδή ουσιαστικά ελέγχω μόνο το 1,2μ εφόσον το άλλο σκέλος ισχύει πάντοτε. Άνοιγμα κλιμακοστασίου (επιφάνειας τουλάχιστον 0,50τμ/όροφο και με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 1,2μ) που βλέπει σε χώρο ΕΚΤΟΣ κάλυψης μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη απόσταση μεταξύ κτηρίων [Δηλαδή : >=δ (γενικά) ή >=2,5μ (για ύψος κατώτερο των 8,5μ)]. Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο υπογείου (ανεξαρτήτως διάστασης τοίχου παράλληλα με το άνοιγμα) που βλέπει σε χαμηλωμένη αυλή (ΕΚΤΟΣ κάλυψης - υποχρεωτικό ακάλυπτο ή όλες τις περιπτώσεις Α παραπάνω) μπορώ να το λάβω πάντοτε υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.1 ΚΚ - ΕΚΤΟΣ κάλυψης). Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο υπογείου (με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 2,5μ ή 1,2μ αντίστοιχα) που βλέπει σε χαμηλωμένη αυλή υποχρεωτικού ακάλυπτου μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη διάσταση υποχρεωτικού ακάλυπτου [>=Δ (πίσω) ή >=δ (πλάγια) >=2,5μ (χαμηλά, οικισμοί) ή >=1μ. (9μετρη λωρίδα)]. Δηλαδή ουσιαστικά ελέγχω μόνο το 2,5μ ή το 1,2μ εφόσον το άλλο σκέλος ισχύει πάντοτε. Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο υπογείου (με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 2,5μ ή 1,2μ αντίστοιχα) που βλέπει σε χαμηλωμένη αυλή άλλου χώρου ΕΚΤΟΣ κάλυψης μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη απόσταση μεταξύ κτηρίων [Δηλαδή : >=δ (γενικά) ή >=2,5μ (για ύψος κατώτερο ή ίσο των 8,5μ)]. Προφανώς, σε όλα τα παραπάνω, η απαιτούμενη απόσταση μετράται από το άνοιγμα (ή καλύτερα από την προβολή του ανοίγματος στην όψη του κτηρίου) έως το πίσω, το πλάγιο όριο ή το κτήριο. Χωρίς όλα τα διάφορα ... όπως λιθοδομές, επενδύσεις κλπ. Έτσι έχει διαμορφωθεί η κατάσταση ως σήμερα. Προφανώς δεν είναι ότι πιο ξεκάθαρο και τεχνικά άρτιο ... Πάντως είναι το μόνο νόμιμο και οποιαδήποτε άδεια πατάει σε αυτό είναι και αυτή νομίμως εκδοθείσα. Μέχρι νεωτέρας διόρθωσης ...
    2 points
  8. παραθέτω την απάντηση του ΤΕΕ σε αντίστοιχη δικιά μου περίπτωση, το αίτημα μου ολοκληρώθηκε αυθημερόν. Δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής Τύπου Πράξης σε αιτήσεις που έχουν καταχωρηθεί. Kαταχωρείται νέα αίτηση με τον σωστό Τύπο Πράξης. Σύμφωνα με την απόφαση 35 της συνεδρίασης 36/27-11-18 της Δ.Ε. του ΤΕΕ, προβλέπεται ο συμψηφισμός στο σύστημα e-Άδειες για αιτήσεις ακυρωμένες ή απορριφθείσες (όχι ανακληθείσες) από την Υπηρεσία Δόμησης σε αντίστοιχα αιτήματα για το ίδιο ακίνητο και διαχειριστή. Προκειμένου να υλοποιηθεί η μεταφορά του ανταποδοτικού τέλους αποστέλλετε αίτημα στο e-mail [email protected] με τίτλο «Μεταφορά Ανταποδοτικού Τέλους» στο οποίο: 1. Επισυνάπτετε το pdf (εκτύπωση αίτησης) της αρχικής αίτησης (ακυρωμένης ή απορριφθείσας), στην οποία έχει εξοφληθεί το ποσοστό ανταπόδοσης, καθώς και της νέας (σε προσωρινή αποθήκευση). 2. Συμπληρώνετε τα στοιχεία του συνημμένου πίνακα (στο σώμα του e-mail). A/A AITHΣΕΩΝ ΑΙΤΗΜΑ E-MAIL ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΛΙΑΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΧΧΧΧΧΧ σε ΧΧΧΧΧΧ μεταφορά τέλους ΤΕΕ *Όπου ΧΧΧΧΧΧ αναγράφετε τον Α/Α αίτησης (χωρίς .) και στην Κατάσταση Παλιάς Αίτησης αναγράφετε Ακυρώθηκε ή Απορρίφθηκε. 3. Συμπληρώνετε τα στοιχεία του διαχειριστή αιτήσεων. Ονοματεπώνυμο: Α.Μ. Τ.Ε.Ε.: Αριθμός τηλεφώνου: -- Με εκτίμηση ΤΕΕ-Τεχνική Υποστήριξη e-Άδειες
    2 points
  9. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.255 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  10. Version 1.0

    1.578 downloads

    Ένα excelάκι για να οργανωνόμαστε σιγά-σιγά ... Υπολογίζει την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών των νόμων 4178/13 και 4495/17, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Στο τελευταίο tab υπάρχουν μερικά σχετικά παραδείγματα για την κατανόηση της λειτουργίας.
    1 point
  11. Version 1.1

    998 downloads

    Χρειαζεται αποσυμπιεση του αρχειου tant.zip στο δισκο και τρεξιμο του αρχειου tant.exe.
    1 point
  12. 8.211 downloads

    Hatch Patterns για σκυρόδεμα , υφή ξύλου , περίεργα και ασυνήθιστα πλακόστρωτα κτιρίων κ.λ.π. Συμβατά με Autocad 2007+ ή και με Intellicad/BricsCad/zwCad ... Δείτε κάποια από αυτά εδώ και διαβάστε λεπτομέρειες για το πως θα τα χρησιμοποιήσετε. Με βάση τη χρήσιμη συμβουλή του συναδέλφου Directionless , στο ZwCAD, κάντε copy και paste στο /Program Files/ZWcad/Patterns/. ______________________________________ 25 / 1 / 2013 - New : Τα αρχεία part-1.zip και part-2.zip υποστηρίζονται από το Autocad 2004 ή και πιο πρόσφατα .
    1 point
  13. Συμφωνώ απολύτως. Προσωπικά έχω εντοπίσει πολλές αναιτιολόγητες αυξήσεις σε τιμές ζώνης ειδικά σε οικισμούς που η οικοδομική δραστηριότητα παραμένει παγωμένη για πάνω από 10 χρόνια ή να βλέπεις την ίδια τιμή ζώνης σε ένα ημιορεινό χωριουδάκι των 400 κατοίκων με μια β γραμμική ζώνη σε μια κοντινή κωμόπολη με τουριστικό ενδιαφέρον κλπ. Αν και δεν ενδιαφέρει το παρόν νήμα, η διαδικασία προσδιορισμού τιμών ζώνης, χωρίς αξιόπιστη πληροφόρηση (καθώς δεν υπάρχει πρόσβαση στις πραγματικές αγοραπωλησίες στις ΔΟΥ και στα κτηματολογικά γραφεία), με τις αμοιβές της τάξης των 70 Ευρώ να καλυφθεί μια ολόκληρη περιοχή και με εκτιμήσεις που επιτρέπεται να γίνονται από εκτιμητές που δεν έχουν δουλέψει εκτιμητικά τις περιοχές προσδιορισμού ή δεν βρίσκονται καν στην εγγύς περιοχή προσδιορισμού της ζώνης, ώστε να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής, είναι αναμενόμενο να γίνονται σφάλματα. Βάλε μετά και το "πολιτικό" μαγείρεμα των τιμών και βγάλτε συμπέρασμα για την όλη διαδικασία.
    1 point
  14. για το ύψος 2.36μ γράψε αντί "ύψος 2,40μ" "μέσο ύψος 2,40μ " (αν δεν ξέρεις τι είναι μέσο ύψος ψάξ' το εδώ -Κτιριοδομικός κανονισμός ΑΠΟΦ. 3046/304 ΤΗΣ 30.1/3.2.1989 (ΦΕΚ 59 Δ΄)) Κατά τον ίδιο κανονισμό Άρθρο 8. Ελεύθερο ύψος και καθαρός όγκος των χώρων των κτιρίων. 1. Επιτρεπόμενα ελεύθερα ύψη: 1.1. Τα επιτρεπόμενα ελάχιστα ελεύθερα ύψη των χώρων των κτιρίων ορίζονται ως εξής: 1.1.1. Για κύρια χρήση 2,40 μ. (σ.σ για όσα κατασκευάζονται μετά την ισχύ του NOK 2,65 2,50μ)
    1 point
  15. Όχι, προσμετράται η μικτή επιφάνεια δαπέδων των κλειστών στεγασμένων χώρων του κτιρίου.
    1 point
  16. εγώ πάντα βάζω ανάθεση ανάληψη για το τοπογραφικό πάντως
    1 point
  17. Ο νόμος 4061 του 2012 δεν θέτει πολεοδομικά θέματα στην εκτός σχεδίου δόμηση. Απλά με ένα άρθρο του, το 37, καταργούσε κάποιες διατάξεις άλλων Νόμων και μάλιστα , θα έλεγα, με έναν εντελώς άγαρμπο τρόπο, που μόνο κάποιοι, ας πούμε σαν τον Δημήτρη, που τα πιάνει όλα, μπορούσαν να το αντιληφθούν !!! (εγώ μετά απο πολλές μέρες το έμαθα). Κάποτε πολλά απ' τα κληροτεμάχια τεμαχίζονταν σε "μπακλαβάδες" (κομματάκια των 200-300τμ). Αυτό λοιπόν και καλώς, κάποια στιγμή απαγορεύτηκε! Ε! αυτή την απαγόρευση καταργεί αυτός ο "καλός" νόμος του 2012 που τον ψήφισαν "Έλληνες βουλευτές"! Το κακό είναι πως πιάνει και τους αναδασμούς. (Το θέμα αυτό με πονάει γιατί η "διπλωματική" μου είχε ένα παρόμοιο θέμα και ήταν η πρώτη-πρώτη που δόθηκε από τον καθηγητή Δ. Ρόκο, μόλις αυτός ήρθε στην Θεσσαλονίκη και ανέλαβε την νέα τότε έδρα του κτηματολόγιου). Τα ερωτήματα που βάζεις πρέπει θα τα ψάξει σε νόμους- διατάγματα και διατάξεις με πολεοδομικό περιεχόμενο. Πρέπει να εξετάσεις τα γήπεδά σου, αν κάνεις την κατάτμηση, σαν να δημιουργήθηκαν σήμερα! Ένα βασικό που πρέπει να δεις, αν υπάρχουν στην περιοχή πχ κάποιο ΓΠΣ κλπ, κλπ, ..... ή Natura2000?. Α! Είναι τώρα και ένας άλλος καλός νόμος (ν. 4759/20) του πρώην προέδρου της ΔΑΠ- ΝΔΦΚ (ακόμη & ο Δημήτρης έχει κενά, όχι εγώ που τον διάβασα ... διαγώνια!) .......... (Η πολιτική απαγορεύεται?? ξέχασα!).
    1 point
  18. Σεμιναριακό ! Το κράτησα. (από επαγγελματική διαστροφή)! Καλό !!
    1 point
  19. Καλημέρα,όχι μόνο η επιλογή πολυγώνου.
    1 point
  20. Συμφωνώ συνάδελφε KANA & Pavlos33, και εγώ αυτές τις λύσεις πρότεινα, αλλά μου φαίνεται ότι οι συμβολαιογράφοι κοιτάνε την ευκολία τους και γίνεσαι εσύ ο κακος.
    1 point
  21. ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ–ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ & ΕΛΕΓΧΟΥΣελίδα 24ΑΡΧΕΙΟ →http://gis.heraklion.gr Επειδη το εχουμε ηδη συζητησει και αυτο μαζι με παρομοια προβληματικα σημεια του 4759. Η καταληξη ειναι: απαιτείται περαιτέρω αποσαφήνιση από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠΕΝ .➢Αρτιότητα γηπέδων εκτός σχεδίου για την ανέγερση ξενοδοχείων Γίνεται σαφές ότι η αρτιότητα των γηπέδων, όταν πρόκειται για ανέγερση ξενοδοχείων, των ευρισκομένων εκτός σχεδίου πόλης και οικισμών, καθώς και εκτός ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ, είναι τα 20 στρέμματα, όπουκαι ισχύουν τα άρθρα 32 έως 40 του νέου N. 4759/2020. Όταν τα εν λόγω γήπεδα ευρίσκονται εντός ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ όπου είναι επιτρεπτή η χρήση των ξενοδοχείων, και όσον αφορά την αρτιότητα των γηπέδων για ανέγερση ξενοδοχείων ισχύει το από 30-06/23-07-91 ΠΔ1«Καθορισμός όρων και περιορισμών δόμησης για την ανέγερση τουριστικών εγκαταστάσεων σε γήπεδα εκτός σχεδίων πόλεως και εκτός ορίων οικισμών προ του 1923 καθώς και εκτός ορίων οικισμών κάτω των 2000 κατοίκων καθορισθέντων βάσει του από 24.4.85 Π.δ/τος (Δ' 81) ως ισχύει, των νήσων Κρήτης, Ρόδου και Κέρκυρας καθώς και του νομού Χαλκιδικής»,το οποίο υπαγορεύει ελάχιστα τα 10.000 τ.μ., καθώς και ο N. 4759/20202,ο οποίος κατά το άρθρο του 34 §1 υπαγορεύει ως αρτιότητα -οικοδομησιμότητατων Τουριστικών Καταλυμάτων -Εγκαταστάσεων του άρθρου 1 §15 του ΠΔ 59/2018 τα 8.000 τ.μ. Με την επιφύλαξη του άρθρου 32 του Ν. 4759/2020 (...διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου, καθώς και από την κείμενη νομοθεσία, ιδίως δε από τις διατάξειςτου από 6.10.1978 π.δ. (Δ' 538) και του από 24-05-1985 ΠΔ3, που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος.....) υπάρχει η άποψη ότι το ΠΔ 30/1991 κατισχύει, όμως λόγω της σοβαρότητας του θέματος απαιτείται περαιτέρω αποσαφήνιση από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠΕΝ https://www.michanikos.gr/index/articles/webtv/οδηγός-χρήσεις-γής-αρτιότητες-γηπέδων-ισχύς-οικοδομικών-αδειών-r10730/
    1 point
  22. Συμπληρωνω στους προβληματισμους σας...Πολλες φορες οταν κανω εμβαδομετρηση μιας οριζοντιας ιδιοκτησιας τη βρισκω μεγαλυτερη απο τα συμβολαια ενω δεν υπαρχει αυθαιρεσια (οι διαστασεις συμφωνουν με τα εγκεκριμενα).Εκει αντιλαμβανομαι οτι ο μηχανικος που συνεταξε την συσταση ειτε εχει κανει στρογγυλοποιηση προς τα κατω ειτε λαθος υπολογισμους κλπ Αλλες φορες βρισκω το ακινητο με μικροτερη επιφανεια και καταλαβαινω οτι πιθανον να εχουν μετρηθει εσοχες κλπ Αυτα ομως δεν ειναι αυθαιρεσιες αλλα διαφορες με τα εμβαδα των συμβολαιων.Πως να κανεις ρυθμιση?Γιατι να ρυθμισεις υπερβαση ? Οταν αρχισαμε να ρυθμιζουμε αυθαιρετα εδω και δεκα χρονια ρυθμιζαμε υπερβασεις και πολεοδομικες παραβασεις Απο τον 4495 και την διορθωση του Ε9 εχουμε φτασει στο κτηματολογιο στο ταπ και το νουμερο θα παει στη ταυτοτητα κλπ Δεν ειναι δουλεια μας να τροποποιουμε τισ συστασεις και στη τελικη ας εμβαδομετρουμε τις ιδιοκτησιες και να δινουμε την πραγματικη επιφανεια Ομως μονο με τα εργαλεια των ρυθμισεων αυτο δεν γινεται
    1 point
  23. Τι να αναλάβει, αφού η οικοδομή έχει τελειώσει; Για ρευματοδότηση μπορεί να ζητήσει ο ιδιοκτήτης αυτοψία από την πολεοδομία.
    1 point
  24. Δεν συμπεριλαμβάνονται.
    1 point
  25. Χώρος που κατασκευάστηκε σύμφωνα με την άδεια, δεν είναι αυθαίρετος. Οπότε δεν μπορεί να ενταχθεί σε ρύθμιση αυθαιρέτων. Το λάθος έγινε κατά τη σύνταξη του παλαιού συμβολαίου. Να μην κάνεις αυτό που πρότεινε η συμβολαιογράφος.
    1 point
  26. μπορεις εδω να δεις την ολη διαδικασια [και τον συνοπτικο πινακα της σελ. 25, με την σειρα ενεργειων] https://ocw.aoc.ntua.gr/modules/document/file.php/SURVEY116/Nomiki Diastasi Ktimatologiou.pdf
    1 point
  27. Και όμως σε τηλεφωνική επικοινωνία με το ΤΕΕ 3291520 είπαν ότι απαιτείται Ταυτότητα για Ο.Α και για τις ΕΕΜΚ περιμένουμε διευκρινίσεις. Για τις Ο.Α μου ανέφερε την πρόσφατη Υ.Α (η οποία βέβαια λέει ενημέρωση ) ότι είναι σαφές λόγω μάλλον των μεταβατικων διατάξεων του άρθρου6. Απλά το ανακυκλώνω να μην γίνει αψηφηστα κάτι και τρέχει συνάδελφος γιατί διάβασε σχόλια εδώ μέσα και οχι κάτι σίγουρο, όσο μπορείς να το πεις. Συγνώμη για τις διορθώσεις γράφω απο κινητό
    1 point
  28. Όταν υπάρχει νόμος δεν αναζητούμε εγκυκλίους. Εκτός αν θέλουμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα εκεί που δεν υπάρχει ... Για να ξαναδιαβαστούν και να εμπεδωθούν περαιτέρω μερικά στοιχεία του νόμου, ανακεφαλαιώνω κάποια μέχρι σήμερα δεδομένα - ερωτήματα -συμπεράσματα σχετικά με το θέμα της συζήτησης. Για μια ενδεχόμενη ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΔΟΜΗΣΗ, οι επιφάνειες που εξετάζονται (στα νέα κτήρια) είναι οι εξής δύο ομάδες : Α) ΟΜΑΔΑ ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΤΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ & ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΚΑΛΥΨΕΩΝ : α1) θερμομόνωση ή θερμομονωτικό στοιχείο πλήρωσης (όπως θερμομονωτικά λιθοσώματα και λοιπά θερμομονωτικά στοιχεία), α2) επενδύσεις του κτιρίου (όπως διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες κλπ) με όριο τα 20εκ. πέραν των προηγουμένων και α3) επιχρίσματα. Η ομάδα Α μπορεί να βρίσκεται μέσα σε πλάγιες αποστάσεις δ/Δ ή σε πρασιά, αλλά όταν ΟΓ=ΡΓ κατασκευάζεται μόνο σε ύψος ανώτερο των 3μ από τον δημόσιο χώρο. Β) ΟΜΑΔΑ ΦΥΣΙΚΩΝ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ-ΠΡΩΤΟΓΕΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ : β1) περιμετρική φέρουσα τοιχοποιία, β2) περιμετρικός φέρων οργανισμός και τοίχοι πλήρωσης, όλα από φυσικά-ανακυκλώσιμα-πρωτογενή υλικά (όπως πέτρα, ξύλο, λάσπη) και β3) μικτή κατασκευή, εσωτερικά οποιουδήποτε φέροντα οργανισμού με τοίχους πλήρωσης από φυσικά-ανακυκλώσιμα-πρωτογενή υλικά και εξωτερικά περιμετρικής τοιχοποιίας (φέρουσας ή μη) από φυσικά-ανακυκλώσιμα-πρωτογενή υλικά πάχους τουλάχιστον 50 εκ. Μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού τμήματος μπορεί να τοποθετηθεί θερμομόνωση, η οποία επίσης δεν προσμετράται στη δόμηση. Για μια ενδεχόμενη ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΚΑΛΥΨΗ, οι επιφάνειες των δύο παραπάνω ομάδων ισχύουν επίσης. ΔΕΔΟΜΕΝΑ : - Για την ομάδα Α δεν διευκρινίζεται αν αφορά σε περιμετρικά στοιχεία του κτιρίου ή όχι, όπως σαφώς διευκρινίζεται για τη Β. Μάλλον, και από τα συμφραζόμενα, εννοείται το ίδιο και για την ομάδα Α. - Η απαλλαγή δόμησης μπορεί να είναι καθαρά αριθμητική (δηλ. να αφαιρούμε στο τέλος της εμβαδομέτρησης μια ποσότητα), όμως αυτό δεν ισχύει για την απαλλαγή κάλυψης γιατί αυτή εξαρτάται από τις οριζόντιες προβολές όλων των χώρων, υπερκείμενων και υποκείμενων, οπότε μπορούμε να μιλάμε μόνο για τις επιφάνειες που περιβάλλουν τους με βεβαιότητα προσμετρούμενους στην κάλυψη χώρους (πχ. έναν ΑΗΧ στο θέμα μας). - Για κανένα στοιχείο των δύο ομάδων, εκτός των επενδύσεων (α2), δεν ορίζεται κάποιο όριο πάχους πέραν του οποίου δεν ισχύουν η απαλλαγές. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ : - Ο νομοθέτης αφήνει τα στοιχεία όλης της ομάδας Α να μπαίνουν μέσα στις υποχρεωτικές αποστάσεις ή σε κοινωφελείς χώρους (κοινόχρηστοι-παραχωρημένοι-πρασιές), τι γίνεται όμως όταν τα στοιχεία αυτά με την είσοδό τους παραβιάζουν άλλες πολεοδομικές διατάξεις που εξαρτώνται από τις αποστάσεις αυτές ; Παραδείγματα : Μπορούν να έχουν φυσικό φωτισμό χώροι του κτηρίου μου όταν η απόσταση Χ=Δ/δ/1μ (που δέχεται ο ΚΚ σαν την ελάχιστη) έχει γίνει Χ-0,5μ ; Ισχύει το συνταγματικό δικαίωμα του γείτονα, που προστατεύεται από το άρθρο 14, όταν κάνω το ίδιο ή θα μου ρίξει την άδεια μαζί με το νόμο ; Μπορώ να περάσω το ΑΜΕΑ στο 1,3μ που μένει από το όριο της 9μετρης λωρίδας αν διαθέσω 0,3μ για θερμομόνωση από κυψελωτό γυαλί και 0,5μ για μια σοβαρά αυτοφερόμενη επένδυση λιθοδομής ? Τι γίνεται με τις αποστάσεις του ΚΠ ; Όταν θα καεί άνθρωπος ή χαθεί περιουσία τι θα πει ο μηχανικός στο δικαστήριο ; ότι με άφηναν να μπω στο δ και το κτήριό μου είναι πιο πίσω ; ή ότι "δεν είχαν διευκρινίσει κε πρόεδρε ότι η μόνωση δεν ήταν μέσα στα 80 εκ. του έρκερ οπότε έφτασα στο 1,5μ από το παράθυρο του γείτονα και ... δεν είχα βάλει και την απαιτούμενη κατηγορία" ... - Τα στοιχεία της ομάδας Β, σύμφωνα με το νομοθέτη, δεν μπαίνουν στις υποχρεωτικές αποστάσεις, τι θα γίνει όμως αν αύριο "πριμοδοτηθούν" και αυτά με αυτή την εξαίρεση ; εδώ μιλάμε για πολύ μεγαλύτερα πάχη. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ : Καλά είναι τα διάφορα κίνητρα, για αυξημένη ενεργειακή ή περιβαλλοντική απόδοση, αρκεί να μην παραβιάζονται θεμελιώδη δικαιώματα που εξασφαλίζονται με τις λοιπές πολεοδομικές διατάξεις. Για όλα τα στοιχεία των ομάδων Α & Β δεν πρέπει να υπάρχουν όρια πάχους για να υπάρξει απαλλαγή, πέραν αυτού της τσέπης του ΚτΕ. Για όλα τα παραπάνω στοιχεία πρέπει να διευκρινιστεί ότι ισχύουν στο μέτρο που δεν παραβιάζονται άλλες πολεοδομικές διατάξεις (και να ονοματιστούν-αναλυθούν οι κυριότερες). Πρέπει να διευκρινιστεί η δυνατότητα αριθμητικής αφαίρεσης του ΣΔ (στην περίπτωση που δεν εννοείται η απαλλαγή μόνο στην περίμετρο αλλά και στο εσωτερικό του κτηρίου). Πρέπει να διευκρινιστεί στο α1 η έννοια "θερμομονωτικό στοιχείο πλήρωσης". Στο εμπόριο υπάρχουν πολλά είδη ... Ειδικά για τα επιχρίσματα, πρέπει να διευκρινιστεί ότι δεν περιλαμβάνονται ποτέ στις ελεγχόμενες αποστάσεις (διαστάσεις κτίστη) αφού υπερκαλύπτονται από την αποδεκτή απόκλιση του 2% όλων των μετρήσεων.
    1 point
  29. Σχεδόν δίκιο έχουν στην ΥΔΟΜ. Όσο η θερμομόνωση είναι κάτω από τα δοκάρια, τότε μετράνε αυτά στην κάλυψη οπότε έχεις ΗΧ. Προσωπικά διαφωνώ με την, καθ' οιονδήποτε τρόπο, αφαίρεση θερμομόνωσης που βρίσκεται εντός περιγράμματος του κτηρίου, όπως αυτό ορίζεται από την περιβάλλουσα σκελετού και στοιχείων πλήρωσης. Και για τα δοκάρια καλό είναι να το ξαναδεί ο μηχανολόγος ...
    1 point
  30. Δεν καταλαβαίνω γιατί το νερό της Α.Θ. θα πηγαίνει στον ηλιακό! Ερώτηση 1: Εγκρίνετε τη λύση του να συνδέσεις έναν θερμοσίφωνα διπλής σαν σώμα στην Α/Θ; Υπάρχουν μειονεκτήματα που δεν τα έχω σκεφτεί; Για να ζεστάνεις ΖΝΧ από την Α.Θ. χρειάζεσαι οπωσδήποτε νερό θερμοκρασίας 60οC, που δεν είναι απαραίτητο πάντα (ανάλογα τα ΘΣ που έχεις) για τη θέρμανση του σπιτιού. Αν το κάνεις έτσι θα πρέπει να ρυθμίσεις συνεχή θερμοκρασία εξόδου από την Α.Θ. 60οC, άρα λειτουργία με μικρό Cop, που ίσως μπορεί να μην είναι απαραίτητο (για τη θέρμανση του χώρου) και να μπορεί να αποφευχθεί.
    1 point
  31. Στις τέμνουσες είναι όπως τα είπες. Στις κολώνες ο οπλισμός σε μια συμμετρική κολώνα μπαίνει ίδιος και απο τις δύο πλευρές κατα ΧΧ , αφού σεισμός κουναει αριστερά-δεξιά και μετά υπολογίζεται κατά ΥΥ και μπαίνει όμοιος και απο τις δύο πλευρές κατά ΥΥ. Όταν η κολώνα δεν εχει συμμετρικό σχήμα , κάθε πλευρά οπλίζεται ξεχωριστά , με βάση την χειρότερη περίπτωση απο μία σειρά απο σενάρια φορτίσεων και σεισμών απο διάφορες κατευθύνσεις. Στις πλάκες , στο άνοιγμα βάζουμε κάτω οπλισμό και στα άκρα λιγίζουμε (σπάμε) ένα στα δύο σίδερα σε άνω οπλισμό , αφού το διάγραμμα έχει φύγει απο κάτω στα άκρα και έχει ανέβει πάνω , οπότε δεν χρειάζεται τόσος κάτω οπλισμός , αλλά άνω. Εκτός των σιδήρων που σπάσαμε και τα πήγαμε πάνω, προσθέτουμε όσα ακόμα χρειάζονται για να καλυψουμε το σύνολο της άνω ροπής στα άκρα. Αντίστοιχα στους εξώστες βάζουμε μόνο πάνω οπλισμό , αφού το διάγραμμα είναι μόνο πάνω. Ναι γενικά βάζουμε περισσότερα σίδερα απο ότι βγάζουν οι υπολογισμοί , υπερ ασφαλείας , αλλά όχι σε τυχαίες θέσεις και πλευρε΄ς , αλλά λαμβάνοντας υπόψη τα διαγράμματα ΜQN Στα δοκάρια , μέχρι το 1993 , γινόταν το ίδιο πράγμα. Σπάγανε τα μισά σίδερα του ανοίγματος για να οπλίσουν την άκρη πάνω. Απο το 1993 και μετά αυτό απαγορεύεται στα δοκάρια και τα κάτω σίδερα τοποθετούντια σε όλο το μήκος κάτω και πάνω μπαίνουν κάποια λίγα στο άνοιγμα μέχρι την άκρη και πρόσθετα μικρότερου μήκους στις άκρες για να πιάσουν το σύνολο της άνω ροπής. Όσο αφορά τις αξονικές , στο σκυρόδεμα είναι σχεδόν πάντα θλιπτικές στα υποστυλώματα. Όπως κάμπτεται μια κολώνα , η μια πλερά της εφελκύται και η άλλη θλίβεται. Εκεί που θλίβεται το μπετό πιέζεται και πρέπει να αντέξει την τάση που αναπτύσεται. Σε αυτήν την τάση προστίθεται το αξονικό φορτίο και την αυξάνει , ενώ αντίστοιχα το αξονικό φορτίο βοηθάει την πλευρά που εφελκύεται.
    1 point
  32. Καλησπέρα Δημήτρη, να είσαι καλά. Να αφήσω το κατιτίς μου και εγώ αφού την έψαξα: {Iron Bridge, Shropshire UK, 1781 AD (MDCCLXXIX ). Pedestrian bridge that spans above River Seven. Structural Form: Cast iron arch bridge. It was the first major bridge to be made of cast iron; Dimensions: Main span 30m long; Designed by: Thomas Gregory; Construction cost: £3,250 (£380,000 equivalent). Restored in 1975 and since then it's regularly maintained. Also, it's a Grade I listed structure (VIB: Very Important Bridge) }
    1 point
  33. και αυτη ειναι η πρωτη γεφυρα με χυτοσίδηρο πανεμορφη τις καλησπερες μου
    1 point
  34. χμ... το προβλημα ειναι οτι αυτο το "παταρι", δεν εχει περασθει ούτε στο Ε9 ή στο ΕΝΦΙΑ ουτε στο ΤΑΠ, επειδη δεν γραφεται πουθενα στο συμβολαιο κτησης. Ο συμβ/φος "μεταβιβαζει" με βαση το συμβολαιο....οχι την αδεια [άλλο ειναι το θεμα της νομιμοτητας...] Αφου δεν βλεπει στο συμβολαιο "παταρι" δεν μπορει να το μεταβιβασει. Ομως αυτο το παταρι υπαρχει στην αδεια. Δεν ειναι αυθαιρετο...ειναι ξεχασμενο..... [στους παληους ΓΟΚ το παταρι απλα αναφερονταν απλως, ....χωρις πολλα πολλα στοιχεια και ουτε στα συμβολαια αναγραφονταν λεπτομερεις περιγραφες]
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.