Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      3.739


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.016


  4. Πολυμήχανoς

    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      48


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/07/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Το έλυσαν Α. Π. οικ. ΥΠΕΝΔΑΟΚΑ713092964 (27-7-21).pdf
    2 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.252 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. το επισυναπτόμενο είναι σωστό, φαίνεται και από το μοντέλο HM161M U33 το link ηταν όντως λάθος έβαλα το σωστό http://partner.lge.com/eu/portal/download/download/fileDownload.lge?fileKey=20191014135057171.zip&fileName=AWHP_Monobloc(R32,50Hz)_MFL66101113_5BPM5-01G(Sep.2019)(1).zip&pdbSeq=0000020928&hitCtl=PDB
    1 point
  4. Καλησπέρα, Το σπίτι είναι 110 μ2 ρετιρέ στη Ν. Ιωνία. Από μόνωση έχει μόνο περιμετρικά. Εμπρός και πίσω που υπάρχουν μπαλκόνια εξωτερικά και στα πλαινά εσωτερικά. Η ταράτσα είναι τελείως αμόνωτη και προσπαθώ να συνενοηθώ με την πολυκατοικία για μονωθεί. Από εκεί και πέρα όπως είπα συνεχόμενη θέρμανση με αντιστάθμιση.
    1 point
  5. @Engineer88 Παρ' όλο που η σωστή τιμή είναι "1", δεν χρειάζεται να υποβληθεί τροποποιητική.
    1 point
  6. η τροποποιηση του Δ 270 για την αποσταση μρεταξυ κτιριων, εχει συγκεκριμενες διαταξεις Αυτες ακολουθεις... «α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης [ή και σε περίπτωση που προβλέπονται περισσότερα ανεξάρτητα κτίρια αυτά δεν δύναται να είναι περισσότερα από τρία και δεν δύνανται να απέχουν, ανά δύο, απόσταση μεγαλύτερη του 2Δ, όπως το Δ ορίζεται στο άρθρο 3 του ν. 4067/2012].
    1 point
  7. ..Οταν ψειρίζουμε την μαιμού......
    1 point
  8. Η κουβέντα ξεκίνησε, με την απορία σας αν είναι αυθαίρετη κατασκευή ή όχι. Για να δικαιολογήσω την μόνη αποτελεσματική λύση που υπάρχει ( κλείσιμο με παραπέτο πάνινο, αλλά αφού μετά είπατε ότι πέφτουν και νερά, με κάτι αδιάβροχο), προσπάθησα να σας αποτρέψω από άλλες λύσεις ( νομικές σαν αμφιβόλου αποτελέσματος και κοστοβόρες ή παράνομες που αποκλείονται εξ ορισμού και από τους δύο μας). Καλή επιτυχία σε ότι κάνετε τελικά.
    1 point
  9. Λυπάμαι αλλά οι παρανομίες δεν μου ...πάνε!
    1 point
  10. Υπάρχουν δύο δρόμοι. Ο νόμιμος ( μηχανικοί, δικηγόροι, δικαστήρια) με απαίτηση χρημάτων, χρόνου, και καταστροφή ψυχικής υγείας, με αμφίβολα αποτελέσματα. Και μη νόμιμοι τρόποι... που δεν γράφονται σε δημόσιο φόρουμ!
    1 point
  11. Επειδή οι κατεδαφίσεις αυθαιρέτων στην Ελλάδα είναι τόσο σπάνιες ( θα προσέλκυαν ίσως και το CNN για να απαθανατίσει το γεγονός), συμβουλή μου είναι να μη το ψάχνεις άδικα. Βάλε ένα πλαϊνό παραπέτο στην τέντα σου και τέρμα τα ...θεάματα.
    1 point
  12. Βάζω ΑΥΤΟ το σχετικό άρθρο που διάβασα πρόσφατα
    1 point
  13. η αδεια ειναι για ολοκληρο το γηπεδο. Δεν μπορει να βγαλει ενας για "τμημα" αφου -και πολεοδομικα και εμπραγματως- δεν υφισταται κανενα "τμημα' Με βαση αυτό, κρινεται απο το ΣΑ η αποσταση ολων των κτιριων και οι υπολοιπες προυποθεσεις που ζηταει ο νομος. Με βαση αυτη την εγκριση θα κανετε και συσταση ΟΙ και διανομη προ πασης ανεγερσης. Αλλον τροπο δεν βλεπω να υπαρχει...
    1 point
  14. Το sap2000 είναι ένα διεθνές εμπορικό πακέτο υψηλών προδιαγραφών , αλλά απαιτεί πολύ καλή γνώση των κανονισμών πρίν κάνεις το οτιδήποτε σε αυτό . Δεν ενδείκνυται για συνηθισμένες κτιριακές μελέτες γιατί αφενός μεν δεν έχει το προσάρτημα του ελληνικού κανονισμού , αφετέρου θα πρέπει να κάνεις τους ελέγχους του ec-8 και ec-2 και την μοντελοποίηση με το χέρι πχ ικανοτικούς ελέγχους , ελαστικός άξονας ή ισοδύναμο μονόρωφο , ελάχιστοι μέγιστοι οπλισμοί , μεταθετότητες , κανονικότητες , επιλογή q , φορτίσεις , κατά συνέπεια γίνεται δύσχρηστο για επαναλαμβανόμενη επαγγελματική χρήση και για απλές και συνηθισμένες περιπτώσεις όπου άλλα εμπορικά πακέτα κινούνται με την ταχύτητας του φωτός . Όμως η γνώση που θα σου προσφέρει είναι μοναδική ώστε να κατανοήσεις πώς γίνεται μια ολοκληρωμένη στατική μελέτη σε ένα κτίριο και γιαυτό τον λόγο θα σου πρότεινα να μην αγοράσεις την εργασία σου ., αλλά να το πάρεις ζεστά και ότι απορίες έχεις να τις συζητάς με το forum με συμφοιτητές σου και με τον καθηγητή σου . ΥΓ Δεν είναι χασιμο χρόνου να μάθεις πολύ καλά πως συμπεριφέρεται σεισμικά ενα κτίριο , κάτι που δεν θα το μάθεις με άλλα προγράμματα , είναι μια δεξιότητα πολύ χρήσιμη.
    1 point
  15. Οκ, δίκο σας θέμα είναι ούτως ή άλλως. Καλή συνέχεια και πιστεύω θα βρείτε αυτό που ψάχνετε (όχι απαραίτητα στο φόρουμ αλλά δεν είναι κάτι που δεν ξανάγινε ποτέ).
    1 point
  16. Ίσως το πρόβλημα να λύνεται πολύ απλά, με ένα ...μπερντέ!
    1 point
  17. Τις αποστασεις μεταξυ κτιριων και τους ορους δομησης, τις γραφει αναλυτικα το Δ 270/85 Εισαι εκτος σχεδιου. Δεν μπορεις να συστησεις καθετη, αρα Το συνηθισμενο ειναι να εκδιδεται αδεια για ολα τα κτισματα, να εγκρινεται η διασπαση και να επακολουθει η συσταση και διανομη προ πασης ανεγερσης των κτισματων Ετσι οπως το λες, θα ειναι και οι δυο στο ενα κτισμα και οι δυο στο αλλο κτισμα που θα κτισθεί μετα 5 χρονια. δες τα με τον συμβ/φο σου [και τα ΠΜ]
    1 point
  18. Καλημέρα,είναι απαραίτητο δικαιολογητικό για την έκδοση της οικοδομικής άδειας.Συνεπώς,θα πρέπει να υποβληθεί.Η διαφοροποίηση από έναν ιδιώτη που κάνει οικοδομικές εργασίες στην ιδιοκτησία του,είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση η σύμβαση θα υπογραφεί από νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου στο οποίο ανήκει το κτίριο.
    1 point
  19. Καλημέρα,σε κάθε περίπτωση είναι υποχρεωτική η διαχείριση των αποβλήτων.Εάν ως διαχωρισμό εννοείς τα δημόσια έργα και την διαχείριση αποβλήτων σε αυτά η οποία περιλαμβάνεται σε όρους εγκεκριμένης περιβαλλοντικής μελέτης,αυτό είναι κάτι διαφορετικό.Άλλο διαχωρισμό δεν γνωρίζω προσωπικά σε περίπτωση έκδοσης οικοδομικής άδειας.
    1 point
  20. Καλημέρα @venezia,νομίζω ότι η διαδικασία για τη συγκεκριμένη περίπτωση είναι του 116. 9.α).Έχει αρχαιολογικό χώρο και ιστορικό τόπο με Κατ.2 του άρθρου 96.Άρα,μετά από ΕΦΑ και ΥΠΠΟ καταλήγει στο ΚΕΣΑ.
    1 point
  21. Στην προηγούμενη σελίδα του παρόντος θέματος θα βρεις τις "Οδηγίες για το άρθρο 116",από τον kan62, που δόθηκαν πρόσφατα από το ΥΠΕΝ. Κατέβασε το έγγραφο και διάβασε το προσεκτικά. Οι φάκελοι για έγκριση από τους ανά περίπτωση Αρμόδιους φορείς δεν υποβάλλονται μέσω του e-adeies.
    1 point
  22. Είναι σωστή η επισήμανση του dimidomo Ο συνάδελφος αναφέρει και παραβάσεις αναλυτικού προϋπολογισμού ως Κατ.3,όπως τη δημιουργία Α.Η.Χ. Νομίζω ότι αυτό ήθελε να πει.😊
    1 point
  23. Ας ξεκινήσουμε από το πρώτο βήμα που θα είναι η υπαγωγή στον 4495 του ακινήτου με εφαρμογή των σχετικών του Παραρτήματος Α (μικρότερο γήπεδο λόγω, μεταγενέστερης της άδειας,κατάτμησης).Άρα,υπαγωγή με συμπληρωμένο "ΟΧΙ" στο πεδίο οικοδομικής άδειας. (Εκεί θα βρεις τον σκόπελο της ληγμένης Κατ.5). Ας υποθέσουμε ότι ξεπερνιέται νόμιμα (ψηφίζεται κλπ κλπ ή ανήκει σε περιοχή που έχει δικαίωμα υπαγωγής κατ.5 κλπ) Περνάμε τότε στην περαίωση της ρύθμισης και πάμε στο άρθρο 5 του ΝΟΚ (Χρήση κτιρίων) και στο άρθρο 107 παρ.9 του 4495 συν ειδικότερες διατάξεις που ενδεχομένως να ισχύουν στην περιοχή για να ελέγξουμε αν υπάρχει πιθανότητα να επιτρέπεται η νέα χρήση (πολύ σημαντικός ο έλεγχος υπέρβασης σ.δ. για τη νέα επιθυμητή χρήση,σύμφωνα με το άρθρο 5 για τα εκτός σχεδίου).
    1 point
  24. Καλημέρα,όλες οι παραβάσεις Κατηγορίας 3 σε ένα φύλλο καταγραφής και η αναφορά των επί μέρους αυτών παραβάσεων στην περιγραφή τους στην Τεχνική σου Έκθεση.
    1 point
  25. @CAPRICE_ Βάσει του ορισμού: "Κλειστός εξώστης («έρκερ») είναι η κλειστή από όλες τις εξωτερικές πλευρές οριζόντια προεξοχή δαπέδου τμήματος ορόφου...". Επειδή η σοφίτα δεν είναι όροφος, δεν μπορούμε να έχουμε έρκερ ως προεξοχή του δαπέδου της.
    1 point
  26. Με την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης, το κτίσμα εξαιρείται (προσωρινά) της κατεδάφισης. Η τρίτη φάση οδηγεί στην οριστική εξαίρεση. Συνεπώς, αρκεί η β' φάση για να θεωρείται νομίμως υφιστάμενο βάσει NOK.
    1 point
  27. Εφόσον τα μοτέρ είναι πανομοιότυπα και τροφοδοτούνται από την ίδια παροχή, μήπως πρέπει να γίνει καμιά περιέλιξη; Δε γνωρίζω περεταίρω (μόνο να φανταστώ μπορώ) αλλά μπορείς να ρωτήσεις εκεί που κάνουν περιελίξεις αν η διαφορά στα απορροφόμενα ρεύματα οφείλεται σε παλαίωση των ελγμάτων, αν η περιέλιξη θα λύσει το πρόβλημα και ποιο από τα δύο μοτέρ χρειάζεται περιέλιξη (γιατί είναι πολύ πιθανό το ένα να έχει κάποιο θέμα και το άλλο να λειτουργεί κομπλέ).
    1 point
  28. Χρειάζεσαι τα στοιχεία του Μ/Σ, όπως η σύνθετη αντίσταση του Μ/Σ αν παρέχεται (ή έστω η τάση βραχυκύκλωσής του) και το ονομαστικό φορτίο που θα τροφοδοτεί ο Μ/Σ. Αν το φορτίο μεταβάλλεται, θα μεταβάλλεται και η άεργος ισχύς που θα απορροφά ο Μ/Σ. Εδώ μπορείς να καταλάβεις τι γίνεται: https://www.electrical-installation.org/enwiki/Compensation_of_reactive_energy_absorbed_by_the_transformer
    1 point
  29. Χώρος που κατασκευάστηκε σύμφωνα με την άδεια, δεν είναι αυθαίρετος. Οπότε δεν μπορεί να ενταχθεί σε ρύθμιση αυθαιρέτων. Το λάθος έγινε κατά τη σύνταξη του παλαιού συμβολαίου. Να μην κάνεις αυτό που πρότεινε η συμβολαιογράφος.
    1 point
  30. Διαφορετική διαμερισμάτωση υπάρχει όταν το περίγραμμα του ορόφου είναι όπως της άδειας και το διαμέρισμα έχει κατασκευαστεί μικρότερο προς όφελος άλλου. Εάν τα τετραγωνικά που λείπουν, από το υπό εξέταση διαμέρισμα, δεν έχουν προστεθεί σε άλλο (ή στον κοινόχρηστο χώρο) τότε δεν έχει πραγματοποιηθεί ένα τμήμα του κτιρίου και δεν υπάρχει αυθαιρεσία. Τα δεδομένα είναι τα εξής: Βεβαίωσες ότι δεν κατασκευάστηκε κάτι που να αυξάνει κάλυψη ή δόμηση και ότι δεν άλλαξε χρήση ο χώρος, τα οποία τυχαία (αφού δεν έγινε σύγκριση του πραγματοποιηθέντος κτίσματος με αυτό της άδειας) είναι σωστά. Επομένως η βεβαίωση (επαναλαμβάνω: τυχαία) είναι σωστή. Η κάτοψη, βάσει της οποίας έγινε η μεταβίβαση, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Επιπλέον, είναι η ίδια με αυτή που θα ανεβάσεις στο σύστημα αυθαιρέτων όταν δηλώσεις την διαφορετική διαμερισμάτωση. Η δήλωση αυτή δεν θα είναι τροποποίηση της άλλης που έχεις ήδη κάνει για την έκδοση της βεβαίωσης, θα είναι καινούργια. Δικαίως δεν θέλουμε οι συμβολαιογράφοι να εμπλέκονται στη δουλειά μας, παρομοίως πρέπει να πράττουμε και εμείς. Αφού θέσεις υπ’ όψιν του συμβολαιογράφου τα παραπάνω δεδομένα, η απόφαση ως προς το συμβόλαιο είναι δική του.
    1 point
  31. Γαι όποιους ενδιαφέρονται έχει ατην αρχή γαι τα mydataκαι μετά γαι την φορολογια εισοδήματος. Εϊναι αρκετά προσαρμοσμένο σεμινάριο πάνω στα θέματα του μηχανικού που έγινε στις 12/5/2021 και είναι όλη η παρουσιάση περίπου 2ώρες αλλά αξίζει να το δει όποιος ενδιαφέρεται. Διαδικτυακό Σεμινάριο: «Φορολογία Μηχανικών - Δήλωση φόρου εισοδήματος – myDATA»
    1 point
  32. Μπαίνει Αυτό το ποσό θα μπει και στο Ε3_ΣΤ_444.6. ------------------------------------------------------- Οχι δεν έπρεπε να έχει μπει κάπου. Απλά αν έχεις τέτοια έκπτωση κάποια στιγμή θα πλήρωσες λιγότερο ποσό από κάποια οφειλή σου, μπορεί να ήταν ΦΠΑ μπορεί να ήταν ρυθμισμένη οφειλή, γενικότερα οφειλή. Λογικά εσύ και η λογίστριά σου πρέπει να ξέρει. Πάντα εφόσον είχες τέτοια έκπτωση. Δηλαδή εφόσον είχες εξοφλήσει ολοσχερώς μέχρι και τις 30 Απριλίου 2020 το συνολικό ποσό της οφειλής που αντιστοιχούσε στην απόδοση του ΦΠΑ που προέκυψε από τις δηλώσεις α΄ τριμήνου του 2020. Οπότε έμμεσα θα ψάξεις να το βρεις. Εκτός αν έχεις κρατήσει κάποιο screenshot είτε από τα τότε στοιχεία οφειλών εκτός ρύθμισης, είτε από τα τότε στοιχεία επιστροφών, είτε αν έχεις κρατήσει τις δύο ταυτότητες πληρωμής (αρχική) πριν την έκπτωση και την νέα ταυτότητα οφειλής (μετά την έκπτωση).
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.