Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/08/2021 σε όλες τις περιοχές
-
Υπαγωγή γίνεται (με παράβολο προς νομιμοποίηση) με κατ.4 και με ποσοστά από 0 (συνήθως) μέχρι τα μέγιστα επιτρεπόμενα για την κατηγορία 4 ((αν ένα τμήμα απλά θα διατηρηθεί). Ενδεχόμενα να περιλαμβάνεται και κατεδάφιση. Η υπαγωγή λαμβάνει ως ποσοστά για την κατάταξη αυτά της αδείας που θα εκδοθεί. Προφανώς δεν κάνεις ποτέ αίτηση για κατ.5 γιατί φροντίζεις τα παραπάνω ποσοστά να κατεδαφιστούν. Ο νόμος είναι λίγο πιο περίπλοκος από το σύστημα και η πραγματικότητα του νόμου ... οπότε ποτέ με το σύστημα.1 point
-
@rse Θα πρότεινα να γίνει γραπτώς ερώτημα προς τον ΑΔΜΗΕ. Αν η Γ.Μ είναι 400 kv δεν επιτρέπεται τίποτα εντός του ιδεατου εναέριου αλλά και επίγειου χώρου. Αν τυχόν έχεις και εντός του γεωτεμαχίου τετράγωνο βάσης πυλώνα, τότε έχεις και διάφορους άλλους περιορισμούς διέλευσης. Τώρα, για το αν μπορούν να συνυπάρξουν 2 δουλείες μαζί στην ίδια θέση, προσωπικά δεν το βρίσκω λογικό. Ο ΑΔΜΗΕ σύστησε δουλεία το 1961. Έγινε τοπογραφικό το 2009. Αποκρύφτηκε η πραγματικότητα και ο συμβ/φος συνέταξε εν αγνοία του συμβόλαιο με δουλεία διέλευσης, εντός δουλείας ΑΔΜΗΕ. Πόσο νόμιμο και πόσο λογικό είναι ας το κρίνουν οι νομικοί του ΑΔΜΗΕ και του πελάτη σου.1 point
-
όχι δεν χωρίζονται , η οικοδομική άδεια ισχύει για όλο το κτίριο ανεξάρτητα από το πόσες ιδιοκτησίες έχει (το ίδιο και για το ΑΜΟΕ). Μπορεί να γίνει μερική ολοκλήρωση της άδειας για τμήματα του κτιρίου. Θα σας ενημερώσει ο μηχανικός της άδειας και ο λογιστής σας1 point
-
Το παρόν θέμα κλειδώνει καθώς ο συντάκτης του θέματος μας ενημέρωσε ότι τελικά δεν θα πάει Αμερική και δεν επιθυμεί συνέχιση της συζήτησης. Pavlos 331 point
-
1 point
-
Όταν όλες οι πασίγνωστες έννοιες (σε μας τους μηχανικούς) όπως ΥΔ ΥΚ της Ο.Α (κατά την γενική πολεοδομική νομοθεσία) στους νόμους αυθαιρέτων αποκτούν άλλη έννοια και μεταφράζονται αλλιώς ήτοι σε ΥΔ ΥΚ χωρίς συνάμα (στην κυριολεξία-βλέπε παραβίαση κ/χ από διαμέρισμα) να υπάρχει υπέρβαση από τα εγκεκριμένα μεγέθη της Ο.Α οι κύριοι και βοηθητικό χώροι (κατά τον κτιριοδομικό κανονισμό) στους νόμους αυθαιρέτων αποκτούν άλλη έννοια και πότε μεταφράζονται σε αυξημένο ή μειωτικό συντελεστή και πότε σε αύξηση ή μη του σ.δ όταν οι πάμπολλες χρήσεις (του Π.Δ περί χρήσεων γης) στους νόμους αυθαιρέτων εντάσσονται σε 4 γενικές κατηγορίες που καμιά σχέση δεν έχουν με την πραγματική τότε τι πιο φυσικό να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε ούτε μεταξύ μας ούτε με συμβ/φους ούτε με δικηγόρους ούτε με Ε.Δ ούτε με τους αυριανούς Δ/ντες Παρατηρητηρίων ούτε με τα μέλη ΣΥΠΟΘΑ (αλλά ούτε και τα μέλη του μεταξύ τους) ούτε με τις αυριανές Επιτροπές Κρίσεων Αυθαιρέτων ( και τα μέλη μεταξύ τους) και μήπως τελικά όλοι ζούμε σε ένα τρελάδικο!1 point
-
Σύμφωνοι σε όλα αν αφαιρέσεις το "μοναδικό" ... Δεν μπορούμε να αφαιρέσουμε τις ευθύνες του κλάδου στην κατάντια ... είμαστε ήδη μεγάλο τμήμα αυτής της διοίκησης και όλοι τμήμα του ίδιου λαού. Δεν λέω να αυτομαστιγωθούμε ... να δούμε που έχουμε κάνει λάθη και να τα πάρουμε από την αρχή ... βλέποντας την πραγματική κατάσταση. Σε κανένα από τα υπόλοιπα κράτη, τουλάχιστον της ευρωζώνης, ο μηχανικός δεν είναι σε τόσο χαμηλό επίπεδο στα μάτια των πολιτών της χώρας του. Και δυστυχώς από εκεί ξεκινάνε όλα τα δεινά του κλάδου ...1 point
-
'Εχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι να κάνουμε χωριό. Για την εικόνα που έχουμε καταφέρει να έχουμε απέναντι στον πολίτη σαν κλάδος δεν πιστεύω να φταίνε οι μηχανικοί. Είναι το ασαφές νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει και υπήρχε και τα χάλια γενικά της δημόσιας διοίκησης που δημιούργησε αυτό το μπάχαλο. Ο μηχανικός μετατράπηκε από το σύστημα σε δικολάβο χαρτογιακά και καταφερτζή προκειμένου να κάνει την δουλειά του. Και η δουλειά του δυστυχώς κατάντησε να είναι η διεκπεραίωση πολεοδομικών υποθέσεων-αχταρμάδων. Αντί ο μηχανικός να ασχολείται με το αντικείμενό του, να προσπαθεί να γίνεται κάθε μέρα και καλύτερος και να ενημερώνεται, τον κατάντησαν να γίνει κυνηγός εγκυκλίων και διμεσολαβητής μεταξύ του πολίτη και των πολεοδομιών. Για όλο αυτό το χάλι θεωρώ μοναδικό υπεύθυνο την δημόσια διοίκηση και τους διάφορους βολεμένους εκεί. Αυτοί τα κάνανε σκ#τά!1 point
-
Όλα είναι ξαναγραμμένα από την αρχή ... τίποτε όμως πραγματικά δεν είναι καινούργιο. Αυτό που γίνεται προσπάθεια να γίνει είναι μιά ανακατανομή των ευθυνών πριν την οριστική κρίση των θεμάτων. Ουσιαστικά τώρα ισχύει το "υπόκειται σε μελλοντικό έλεγχο", μόνο που μέχρι τώρα δεν είχε γίνει ποτέ ενώ τώρα (κάποια στιγμή) θα γίνει. Τότε όμως οι ευθύνες θα είναι μοιρασμένες αλλιώς και οι συνέπειες βαρειές. Εδώ πρέπει και εμείς να καταλάβουμε μερικά πράγματα. Μέχρι τώρα έχουμε καταφέρει να έχουμε απέναντι στον πολίτη τη χειρότερη εικόνα. Ίσως η τωρινή απραξία μας δώσει το χρόνο να διορθώσουμε και να χωνέψουμε πράγματα ή να σχηματίσουμε μιά νέα εικόνα για τον κλάδο. Τον συρρικνωμένο ... Σαν αρχή, ας ξαναδιαβάσουμε τον στίχο Μ 243 της Ιλιάδας ... αυτή τη φορά χωρίς το λάθος (του αναγραμματισμού) που σαν λαός έχουμε κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-