Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.016


  2. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      849


  3. Kosmopolitis

    Kosmopolitis

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      38


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      4.484


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/08/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Με την ιδιωτικη δασικη εκταση, δεν επηρεαζεται η αρτιοτητα Επηρεαζεται η οικοδομησιμοτητα Χτιζεις με το αρθρο 40 του 4759, με ελαχιστη αποσταση 10 μ. Ενσταση λογω χορτολιβαδικου ή λογω τιτλου εχει κατατεθει ή -λενε οτι - δεν απαιτειται;;; υγ περιμενουμε αποφαση του Στε...και αναλογα θα γινουν οι τελικες ρυθμισεις εχουμε και αυτο στο αρθρο 62 του 998/79 ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΕΒΔΟΜΟΝ Αρθρον 62. «Βάρος απόδειξης - Ειδική αναγνώριση κατατμήσεων Επί των πάσης φύσεως αμφισβητήσεων ή διενέξεων ή δικών μεταξύ του Δημοσίου, είτε ως ενάγοντος είτε ως εναγομένου είτε ως αιτούντος είτε ως καθ` ου ή αίτηση, και φυσικού ή νομικού προσώπου, το οποίο προβάλλει ή αξιώνει οποιοδήποτε δικαίωμα, εμπράγματο ή μη, επί των δασών, των δασικών εκτάσεων το ως άνω φυσικό ή νομικό πρόσωπο οφείλει να αποδείξει την παρ` αυτώ ύπαρξη του δικαιώματος του. Κατ` εξαίρεση η διάταξη αυτή δεν ισχύει στις περιφέρειες των Πρωτοδικείων των Ιονίων Νήσων, της Κρήτης, των Νομών Λέσβου, Σάμου, Χίου και Κυκλάδων, των νήσων Κυθήρων, Αντικυθήρων, «της Δωδεκανήσου, πλην των νήσων που ισχύει ο κτηματολογικός κανονισμός» καθώς και της περιοχής της Μάνης όπως αυτή ορίζεται από διοικητικά όρια των Καλλικρατικών Δήμων Ανατολικής και Δυτικής Μάνης».
    2 points
  2. Version X6.0

    78.038 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Τρόπος μέτρησης ύψους κτιρίων παραδοσιακού οικισμού [Αμοργος] https://news.b2green.gr/9249/τρόπος-μέτρησης-ύψους-κτιρίων-παραδο
    1 point
  4. Εάν η χρήση του αυθαίρετου υπογείου τμήματος παραμένει βοηθητική, το εντός περιγράμματος κάλυψης δεν προσμετράται στην δόμηση. Ενδεχομένως δεν προσμετράται ούτε το εκτός. Σχετικά με το τελευταίο, διάβασε τα εδάφια θ και ι της παραγράφου 6 του άρθρου 11 του ΝΟΚ.
    1 point
  5. Όχι συνάδελφε. Οι ανοιχτές θέσεις στάθμευσης είναι -υποχρεωτικώς- παρακολουθήματα των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας.
    1 point
  6. Γειά σου, αν κάνεις σχετική αναζήτηση στο φόρουμ θα δεις ότι το συγκεκριμένο έχει συζητηθεί πολλές φορές. Γενικά ισχύει αυτό που λες δηλ. η απόσταση από το σημείο παραγωγής μέχρι τα τερματικά είναι σχετικά μικρή τότε τοπικό σύστημα και βα = 1 στο δίκτυο διανομής. Από την άλλη αν πχ. ο λέβητας είναι στο υπόγειο και το διαμέρισμα 4 ορόφους πιο πάνω αντιλαμβάνεσαι ότι θα υπάρχουν κάποιες απώλειες και άρα θα πας με τον πιν. 4.11 της 1ης ΤΟΤΕΕ.
    1 point
  7. Και με πεύκα να τη φυτεύσεις, μη θεωρείς ότι έκανες πάλι το σωστό. Το σωστό είναι να αφήσεις το οικοσύστημα να κάνει τη δουλειά του ήσυχο. Και η αναγέννηση μετά από μια πυρκαϊά είναι μια φυσιολογική διεργασία, διαμορφωμένη εξελικτικά. Οι σπόροι των νέων δέντρων βρίσκονται ήδη μέσα στη γη και μάλιστα κάποιοι είναι "ρυθμισμένοι" να μη φυτρώσουν το ίδιο έτος για να μη χαθούν όλοι μαζί σε τυχόν νέα πυρκαϊά. Το μόνο μέτρο που χρειάζεται είναι να απαγορευτεί η είσοδος σε γιδοπρόβατα!
    1 point
  8. Τι είναι τελικά "Δάσος" με βάση την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία; Μπορεί π.χ. μια έκταση πευκοδάσους μετά από μία καταστροφή να γεμίσει ελιές και καρυδιές και να ονομάζεται πάλι δάσος; Δε νομίζω...
    1 point
  9. "Η Ελλάδα έχει το πιο ακριβό ρεύμα της Ευρώπης". Ένας διαχρονικός δημοσιογραφικός βομβαρδισμός ο οποίος κανείς δεν ξέρει, που αποσκοπεί. Τη μία βαράνε στην προμήθεια και τους φταίνε οι λιγνιτικές, την άλλη βαράνε στη λιανική και τους φταίει ο ΑΔΜΗΕ κι εγώ το αφήνω ασχολίαστο, ειδικά μετά τις ολόσωστες παρατηρήσεις του nikmmech. Το δεύτερο άρθρο όμως δεν είναι τόσο κατακριτέο. Μπορεί η έκφραση "ενίσχυση της αποτελεσματικής εφαρμογής των αρχών της διαφάνειας, της ευχερούς επαληθευσιμότητας, της κατανόησης και της συγκρισιμότητας προσφορών και τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας" να θυμίζει λίγο ΠΑΣΟΚ του 1985 , αλλά η πρόθεση είναι αγαθή: α) "ευκρινές όριο προσαύξησης της Χρέωσης Προμήθειας". Σωστό! Σήμερα δεν υπάρχει. β) "Επιτρεπτή η «ρήτρα αποχώρησης» (switching fee / termination fee) μόνο σε τιμολόγια σταθερής τιμής και ορισμένου χρόνου. Απαγόρευση της επιβολής χρέωσης στους καταναλωτές με κυμαινόμενα τιμολόγια". Ολόσωστο και προφανές! γ) "Καθορισμός του τρόπου ειδοποίησης των καταναλωτών για την τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής (π.χ. επιβολή ή τροποποίηση Ρήτρας Αναπροσαρμογής). Είναι αυτονόητο! Αν δείτε λοιπόν τις προσφορές των Παρόχων και επιχειρήσετε σύγκριση τιμών θα καταλάβετε, μιλάω για τα κυμαινόμενα τιμολόγια, δεν υπάρχει ούτε κατανόηση ούτε συγκρισιμότητα των προσφορών. Οπότε... Σιβυλλική έκφραση, πλην όμως αληθής.
    1 point
  10. Δεν ξέρω από πού βρήκαν οι δημοσιογράφοι τα στοιχεία που αναφέρουν στο άρθρο, αλλά είναι, τουλάχιστον, παραπλανητικά. Στους παρακάτω συνδέσμους της EuroStat, μπορεί κανείς να δει εύκολα τί ισχύει: Eurostat - Data Explorer (europa.eu) Electricity price statistics - Statistics Explained (europa.eu) Στον πρώτο σύνδεσμο μπορεί μάλιστα να τροποποιήσει διάφορα κριτήρια (όπως εύρος κατανάλωσης σε kwh, περίληψη φόρων και λοιπών επιβαρύνσεων, κτλ.). Με βάση τα παραπάνω, για το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και για οικιακές καταναλώσεις, η Ελλάδα βρίσκεται στην 18η θέση από 41 χώρες, με κόστος 0,1641€/kwh (περιλαμβάνονται Τουρκία, Ουκρανία, Γεωργία, Κόσοβο και λοιπές χώρες που δεν ανήκουν ακριβώς στον κλασσικό πυρήνα της ΕΕ). Η ακριβότερη χώρα είναι η Γερμανία με κόστος 0,3006 €/kwh. Ο μέσος όρος των 27 χωρών της Ε.Ε. είναι 0,2134€/kwh.
    1 point
  11. panosz Πρόσφατο δεν είναι αλλά αυτές τις εργασίες έβαλα (για ξενοδοχείο) και "ευλογήθηκαν" και από τον ελέγχοντα τα φορολογικά 1.0 ΕΚΣΚΑΦΕΣ = 300,00 Μ3 ( 1,70/μ3) 2.0 ΔΑΠΕΔΑ ΔΑΡΙΝΓΚ = 60,00 Μ3 ( 53,00 €/μ3) "γαιώδεις με μηχ. μέσα" 3.0 ΟΠΛΙΣΜΕΝΟ ΣΚΥΡ/ΜΑ = 110,00 Μ3 (74,00 €/μ3 4.0 ΕΠΙΧΩΣΕΙΣ = 20,00 Μ3 (0,60 € /μ3) 5.1 ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΔΑΠΕΔΑ = 246,00 Μ2 (5,00 €/μ2) 5.2 ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΤΟΙΧΕΙΩΝ = 110,00 Μ2 (5,00 €/μ2) (ΣΥΝΟΛΟ ΜΕΜΒΡΑΝΗΣ = 356,00 Μ2) ΕΜΒΑΔΟΝ ΠΙΣΙΝΑΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ : 9,00Χ18,00 = 162,00 Μ2 ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΙΣΙΝΑΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ: 9,00Χ18,00Χ1,40= 226,80 = 227,00 Μ3 ΕΜΒΑΔΟΝ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΙΣΙΝΑΣ: 7,00Χ9,00+2,60Χ4,60+3,14Χ2,3^2/2=83,26 = 84,00 Μ2 ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΙΣΙΝΑΣ: 3,14Χ2,3^2/2Χ~0,40 = 3,322 +2,60Χ4,60Χ~0,40 = 4,784+ 9,00Χ7,00Χ~0,60 = 37,800 ΣΥΝΟΛΟ: 45,906 Μ3 ΣΥΝΟΛΑ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ: 162,00+84,00 = 246,00 Μ2 ΣΥΝΟΛΟ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: 227,00+46,00 = 273,00 Μ3 Ο προϋπολογισμός του αναλυτικού ήταν 30002 € εκ των οποίων Αρχ. (χρον. και τευχη από ) 27000 € στατικά 8140 € (δηλ. 110,00μ3Χ74,00 €/μ3) Παθ. πυρ/σία 540 € (Κάτω από την παιδική υπήρχε υπόγειο=μηχ/σιο) ηλεκτρικά 6552 € (μ3 χωρ./τα Χ30,00 €) μάλλον Χ συντ. 0,80; υδρευση-αποχετευση από 3276 € (μ3 χωρ/ταΧ15,00 €) μάλλον Χ συντ. 0,80; ενεργητική πυροπροστασία 1080 € (μάλλον λόγω μηχανοστασίου) και δίπλα από το μηχ/σιο υπήρχε και η δεξαμενή νερού Ενσημα Ικα 117 Τώρα αν θέλεις όλες τις τιμές μονάδων των εργασιών θα τις βρεις στο πίνακα αναλ. εργ. Οι πρώτες δημοσιεύθηκαν στο ΕΔ του ΤΕΕ και στο τεύχος 1605 Δευτέρα 26 φεβρ.1990 και σε δραχμές! Ίσως υπάρχουν στο φόρουμ κάπου και σε €; αλλιώς ίσως κάποιος συνάδελφος Αντίστοιχα έχει και το ΙΚΑ κατάλογο για τις αναλυτικές εργασίες και τις απαιτήσεις του σε ημ/α Συνοπτικά για την περίπτωσή σου θα έχεις: 1. εκσκαφές 2. επιχώσεις 3. οπλ. σκυρ/μα 4. δάπεδο Δάρινγκ 5. Μεμβράνες δαπέδου και τοιχείων 6. Υδρευση μ3 νερούΧ15,00 € 7. Αποχετευση επισης Χ15,00 € και 8. Ηλεκτρ/κά χωρ/τα Χ 30,00 € Αυτά τα ολίγα! Ps. Οι μελέτες σου θα είναι Αρχ. Στατικά, υδρ.-αποχ. και ηλεκτρολογικά Τώρα που το ξανασκεφθηκα αυτό το Χ 0,80 μάλλον προέρχεται από την κλίση της πισίνας δεν έχουμε παντού δηλ. το ίδο ύψος νερού!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.