Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      6.562


  3. miltos

    miltos

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.709


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/09/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Αν η γείωση αποκτήσει δυναμικό, το τελευταίο που θα μας απασχολήσει είναι ο τεχνίτης που θα ακουμπήσει τον πόλο των υποτιθέμενων 24VDC. Το ίδιο δυναμικό θα έχει αποκτήσει ο μεταλλικός πίνακας, και όλα τα κελύφοι όπου καταλήγει PE. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει εξ ορισμού να ενεργοποιηθεί κάποιο μέσο προστασίας από έμμεση επαφή (είτε υπερέντασης, είτε διαφορικής έντασης.)
    2 points
  2. 1. Το οικόπεδο (τυπικά) δεν έχει πρόσωπο. Για να καταστεί οικοδομήσιμο, θα πρέπει (μιας και υπάρχει το προηγούμενο διάγραμμα) να γίνει παραχώρηση σε κ.χ. 2. Όμως, προκειμένου να αποφύγει τις όποιες επιπτώσεις ο συνάδελφος, θα πρέπει να συνεννοηθείς μαζί του, με τους δύο ιδιοκτήτες (τέως και νυν) και το συμβ/φο, για διόρθωση του τίτλου (με "εξαφάνιση" του ρυμοτομούμενου). Έτσι κι αλλιώς, δεν θα έχει εφορία. Τα όποια έξοδα ας τα επωμιστεί ο προηγούμενος συνάδελφος. 3. Μην προχωρήσεις σε έκδοση άδειας χωρίς διόρθωση, διότι θα είναι άκυρη (ασυμφωνία τίτλου και διαγράμματος). Εξήγησέ το λεπτομερώς στο νέο ιδιοκτήτη, ώστε να μη χάσεις τη δουλειά από κάποιον αετονύχη της αγοράς.
    2 points
  3. Version 1.0.0

    10.548 downloads

    Μια πρώτη απόπειρα γιατί αρκετοί συνάδελφοι, και κυρίως νέοι, ψάχνουν κάτι αντίστοιχο. Όσοι μπορούν ας το αναπτύξουν έτσι ώστε να έχουμε κάτι αξιοπρεπές όλοι.
    1 point
  4. Version X6.0

    78.038 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. 783 downloads

    Ενας συγκεντρωτικός πίνακας που περιέχει τα πρόσφατα ΦΕΚ για διάφορες κατηγορίες τουριστικών καταλυμάτων ( τεχνικές προδιαγραφές και διαδικασίες).Από ΕΟΤ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
    1 point
  6. 22.352 downloads

    Εντυπα ΙΚΑ για Εγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας (ΕΕΜΚ). 1) Πρόσθεσα ένα ακόμα αρχείο "8.Τεχνική Εκθεση I.K.A" που μου έστειλε ο φίλος vagelis_lam
    1 point
  7. Version 1.0.0

    1.091 downloads

    Περιέχει τον τρόπο υπολογισμού του Σημειώματος εισφορών ιδιοκτήτη υπέρ δημοσίου για την έκδοση οικοδομικής άδειας. Περιέχει επίσης στη δεύτερη σελίδα ένα παράδειγμα με προϋπολογισμό 10.000€. Δεν περιέχει ΙΚΑ.
    1 point
  8. Λοιπόν, από 16 mA και πάνω, οι ανθρώπινοι μύες συσπώνται και αν πιάσεις με τη λάθος μεριά του χεριού τον υπό τάση αγωγό, τότε ίσως δεν έχεις τη δυνατότητα να τον αφήσεις. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω του ότι το ρεύμα που θα ρέει μέσα από το σώμα θα είναι AC. Αυτό θα σου προκαλέσει ζημιά, ίσως και σοβαρή αν τα mA είναι πάνω από 20. Αυτό ισχύει και στην Αμερική και στην Ευρώπη και είναι μια πληροφορία που την έχω διασταυρώσει από πολλές πηγές. Αυτό το οποίο δεν γνώριζα και όντως ισχύει και σε ευχαριστώ που το ανέφερες, είναι πως οι ΔΔΕ ανοίγουν σε ρεύματα μικρότερα των ονομαστικών τιμών τους (δηλαδή ανοίγουν σε ρεύματα μικρότερα των 30 mA, όπως σωστά έγραψες). Εάν δεν γειώσεις το (-) του 24 VDC κυκλώματος, κανείς δεν σου εγγυάται πως το (+) του 24 VDC κυκλώματός σου θα βρίσκεται σε δυναμικό 24 VDC ως προς γη και πως το (-) θα έχει ίδιο δυναμικό με τη γη. Έτσι, λόγω οποιασδήποτε εξωγενούς αιτίας, όπως π.χ. λόγω της άμεσης ή μέσω αντίστασης επαφής ενός καλωδίου του 24 VDC κυκλώματος με κάποιο καλώδιο του 230 VAC κυκλώματος (ή λόγω θορύβου), η τάση των καλωδίων του 24 VDC κυκλώματος θα είναι σε άγνωστα επίπεδα ως προς την τάση γης. Αυτό εννοώ πως θα πλέει σαν το καϊκι στην φουρτούνα. Αν δηλαδή επιβληθεί π.χ. τάση 230 VAC ως προς γη στο (+) του γαλβανικά απομονωμένου 24 VDC κυκλώματος, τότε το (+) αυτό θα έχει τάση 230 VAC ως προς γη και το (-) θα έχει τάση ίδιας φάσης με το (+) αλλά πλάτους 230-24=206 VAC. Το 24 VDC τροφοδοτικό δηλαδή, εφόσον προσφέρει γαλβανική απομόνωση, εξασφαλίζει μονάχα πως θα έχεις διαφορά δυναμικού 24 VDC από το (+) στο (-) του 24 VDC κυκλώματος, χωρίς να σου εξασφαλίζει ποια θα είναι η τάση των (+) και (-) πόλων του 24 VDC κυκλώματος ως προς τη γη. Για αυτό λοιπόν, για να μην έχουμε δηλαδή γείωση με μεγάλες τάσεις σε περίπτωση που υπάρξει σφάλμα, φροντίζουμε να κρατάμε την αντίσταση της γείωσης σε χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με τα πρότυπα και τους κανονισμούς. Υπό αυτή τη συνθήκη, ο μόνος τρόπος να αποκτήσει επικίνδυνη τάση η γείωση είναι να κοπεί το καλώδιό της σε κάποιο σημείο (και προφανώς να υπάρξει και επαφή του κομμένου καλωδίου με καλώδιο υπό τάση ως προς γη). Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, θα ανοίξουν οι ΔΔΕ, ή οι ασφάλειες αν το ρεύμα σφάλματος είναι μεγάλο. Αν λοιπόν η γείωσή σου δεν είναι πιθανό να κοπεί και η αντίστασή της είναι μέσα στα όρια των προτύπων, είναι επιθυμητή η σύνδεση του (-) του 24 VDC κυκλώματος με τη γη, γιατί αν δεν γίνει αυτή η σύνδεση θα έχεις τα 4 ενδεχόμενα που ανέφερα από πάνω. Όπως είπε και το παιδί από πάνω, αν έχεις γείωση υπό τάση (ως προς την real γη), τότε το τελευταίο πρόβλημά σου είναι το σε τι επίπεδα τάσης ως προς γη θα κινείται το 24 VDC κύκλωμά σου. Τότε λογικά θα ανοίξει οποιοσδήποτε ΔΔΕ του πίνακα ασφαλίζει γειωμένες συσκευές μόλις υπάρξει διαρροή από τα μεταλλικά κελύφη τους, όχι μόνο ο ΔΔΕ που ασφαλίζει το κύκλωμα του αυτοματισμού. Αν τώρα στον πίνακα δεν υπάρχει ΔΔΕ 30 mA που να ασφαλίζει τις συσκευές με τις οποίες έρχεται σε επαφή ο άνθρωπος, τότε ζήτω που καήκαμε. Έχω ακούσει πως υπάρχει η περίπτωση κακώς μελετημένης εγκατάστασης ή τυχαίου σφάλματος και ύπαρξης έντονου θορύβου στη γείωση. Αυτό δεν μπορώ να φανταστώ με ποιο μηχανισμό ακριβώς συμβαίνει, αλλά λογικά θα συμβαίνει (δεν είμαι σίγουρος, θα χαρώ κάποιος να με διαφωτίσει). Για αυτό, για να καλύπτονται δηλαδή όλα τα ενδεχόμενα, ο μελετητής και κατασκευαστής του πίνακα καλό είναι να αφήνει τη δυνατότητα στον εγκαταστάτη μέσω ειδικής κλεμούλας να μπορεί να αποσυνδέει το (-) του 24 VDC κυκλώματος από τη γη. Αυτή την πρακτική δεν μπορώ να τη στηρίξω, ούτε να την τεκμηριώσω.
    1 point
  9. Εγώ θα το τσεκάρω αύριο, επειδή το σχήμα ανταποκρίνεται στο 0,3*lb,min θεωρώ ότι είναι βάση ΕΚΩΣ. Βάση EC είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο οι αγκυρώσεις, αν δεν το έχει θα θέλει λίγο δουλίτσα να το φτιάξουμε.
    1 point
  10. Πάντα καίρια η παρέμβαση του συνάδελφου zazeng και εύστοχες οι παρατηρήσεις και επισημάνσεις. Ο λόγος που δεν συμπεριέλαβα περισσότερες λεπτομέρειες αρχικά ήταν για να μη φορτωθεί το κείμενο. Συμπεριλαμβάνω μια τομή για να γίνει κατανοητή η συνολική εικόνα του κτιρίου. Το εν λόγω τμήμα, κολλητά στο βασικό κτήριο, έχει τα δικά του φέροντα στοιχεία σύμφωνα με τη μελέτη προσθήκης, αλλά όπως σωστά επισημαίνεις, τουλάχιστον στον όροφο που εχει φύγει ο σοβάς φαίνεται ότι δεν είχε εφαρμοστεί. Πλάκα οροφής είχε κατασκευαστεί αρχικά, αλλά χωρίς δοκούς και υποστυλώματα με αποτέλεσμα να αποκολληθεί από το κυρίως κτήριο, μαζί και ο τοίχος. Γι' αυτό εκ των υστέρων κατασκευάστηκε το ξύλινο στέγαστρο, ώστε τουλάχιστον να μη μπαίνουν νερά. O χώρος αυτός είναι η τουαλέτα του ορόφου. Ουσιαστικά αναρωτιέμαι: Έστω αυθαιρεσίες που ο 4495 δίνει απαλλαγή από ΜΣΕ. Ωστόσο μία βλάβη στον στατικό φορέα θα λέγατε τριγκάρει την υποχρέωση του μηχανικού να απαιτήσει τελικά ΜΣΕ, ώστε να "υποχρεωθεί" ο ιδιοκτήτης, μέσω των προθεσμιών για ΜΣΕ (5 χρόνια max) και ενισχύσεων (3 χρόνια max) να προχωρήσει σε αποκατάσταση κτλ ή αρκεί η αναφορά στην τεχνική έκθεση; Zazeng καταλαβαίνω πως ισχυρίζεσαι το δεύτερο. Ο μηχανικός της υπαγωγής, αν το πάω παραπέρα, πιστεύετε θα έχει ευθύνη σε πιθανή μελλοντικά κατάρρευση επειδή δεν "επέβαλε" ΜΣΕ και εφόσον η βλάβη ήταν εμφανής;
    1 point
  11. @trellovoskos Από τα συνοδευτικά αρχεία του fespa είναι .
    1 point
  12. Δες την τροποποιημενη προδημοσιευση..
    1 point
  13. Στο τέλος απαιτείται, είναι οριστικό
    1 point
  14. Ίσως καλύπτεσαι με απόφαση γ.σ. και ορισμό εκπροσώπου για το συγκεκριμένο θέμα. Συνεννοήσου με την Υ.ΔΟΜ.
    1 point
  15. με σφραγίδα της Πολεοδομίας δηλαδή?
    1 point
  16. Γειά σου, έχεις την ίδια περίπτωση με αυτή που αναγράφει ο Παύλος πιο πάνω, ήτοι παραβάσεις κατ.3. Μπορεί να γίνει μεταβίβαση χωρίς τακτοποίηση με βεβαίωση τύπου 2 και αναγραφή των παραβάσεων που εξαιρούνται της τακτοποίησης (μεταβολές σε εξώστη <20%, αλλαγές σε διαστάσεις ανοίγματος, διαφορά στο περίγραμμα). Καλό είναι να ενημερωθεί ο ιδιοκτήτης+μηχανικός του αγοραστή και να γίνει καλύτερα τακτοποίηση ώστε να αποφεχθούν δυσάρεστες καταστάσεις μελλοντικά.
    1 point
  17. Αν "αποδείξεις" ότι η κατάτμηση υφίσταται προ του 1985, δεν χρειάζεσαι συγκεκριμένο μήκος προσώπου. Δες τι αναφέρει το αρχικό ΠΔ (αρθρο 6 παρ.1). Η εγκύκλιος Κατσιγιάννη είναι για τα σκουπίδια. Η πιο ασφαλής οδός είναι η δικαστική απόφαση. Με την Υ.ΔΟΜ. θα κάνεις "εμπιστευτικές" συζητήσεις. Αν στην περιοχή λειτουργεί Κτηματολόγιο, ίσως μπλέξουν τα πράγματα. συμπλ. Για να μην έχεις επί πλέον πρόβλημα με την "κατάτμηση", πρόσεξε ώστε οι αποστάσεις του νέου ορίου από το υπάρχον κτίριο να μην είναι <2.50 μ.
    1 point
  18. Η κατατμηση που γινεται με αγωγη "χρησικτησιας", εχει σαν χρονο δημιουργιας το ετος εναρξης της νομης, όπως αναγραφεται στην δικαστικη αποφαση. Η υπαρξη αυθαιρετων δεν παρεμποδιζει την κατατμηση, αλλα μετα την τελεσιδικη αποφαση , προκειμενου αυτη να μεταγραφεί, απαιτειται να προηγηθει η τακτοποιηση [αρθρ 83 παρ.1] Τα εμβαδα και οι διαστασεις εξειδικευονται στο Δ 181/85, ως τροποποιηθηκε με το 289/11. Αυτο θα δεις, κωδικοποιημενο. δες τα ΠΜ εδιτ το θεμα το χρονου δημιουργιας το εχουμε συζητησει επανειλημενα. δες το στην αναζητηση Υπαρχει και η εγκυκλιος Κατσιγιαννη, η οποια "εν μερει" εχει αμφισβητηθει Υπαρχει και το ερωτημα τι δημοσια εγγραφα εχουν που να αποδειχνουν το ετος δημιουργιας κλπ. Θα το συζητησεις με την ΥΔΟΜ.
    1 point
  19. @dmarc Εκ των παρατιθέμενων δεδομένων, το μόνο που προκύπτει είναι η λανθασμένη αποτύπωση της -νομίμως υφιστάμενης- παλαιάς ισογείου οικίας στις δύο τελευταίες άδειες. Δεν υπάρχει αυθαιρεσία.
    1 point
  20. Για την αρχαιολογία, θα έλεγα ότι είναι αρκετά φλου. Το σκάψιμο που θες δεν είναι βαθύτερο από το όργωμα ή την φύτεψη ενός δέντρου, για τα οποία δεν έχω δει να απαιτείται έγκριση αρχαιολογίας. Στις απαντήσεις της αρχαιολογίας, ζητάνε να παρευρίσκονται κατά τις εκσκαφές. Ανοίγοντας ένα λεξικό: εκσκαφή σημαίνει αφαίρεση μεγάλου όγκου χώματος. Δεν έχεις εκσκαφές, δεν χρειάζεται αρχαιολογία.
    1 point
  21. Για το άνοιγμα: Κατηγορία 3, περίπτωση γδ) αλλαγή των διαστάσεων των ανοιγμάτων και μετατόπισή τους. Για τον εξώστη: Θα γράψεις στην τεχνική σου έκθεση ότι πρόκειται περί αυθαίρετου ανοιχτού εξώστη που υφίσταται προ ν. 1577/85. Υπάγεται στην κατηγορία 3 επειδή δεν ίσχυε περιορισμός στην συνολική επιφάνεια των εξωστών σύμφωνα με τις τότε ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις. Θα σημειώσεις ότι χρησιμοποίησες την ερμηνευτική εγκύκλιο 3 του 4178 λόγω ομοιότητας των νόμων.
    1 point
  22. @Δωροθέα Βουρμά Θα μπορούσες να εντάξεις και τις δύο αυθαιρεσίες στην κατηγορία 3. Βέβαια το πρόστιμο είναι το ίδιο με αυτό της μίας λοιπής παράβασης.
    1 point
  23. Δεν είναι λάθος. πλην όμως δεν απαιτείται από καμία διάταξη η ανάρτησή του. Προσωπικά επιλέγω να μην ανεβάζω κανένα προυπολογισμό.
    1 point
  24. Το λινκ που σου δινει ο @dimitris GM παραπέμπει στην δημοσίευση του @kan62 με συνημμένο το έγγραφο ΔΑΟΚΑ .Το έγγραφο αναφέρει ότι υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης ΗΧ σε νομίμως υφιστάμενο κτίριο ακόμη κι αν δεν υπάρχει υπόλοιπο δόμησης με συγκεκριμένες προυποθέσεις και φυσικά με ποσοστό ΗΧ που δεν προσμετράται σε δόμηση.
    1 point
  25. όχι,η προϋπόθεση του 20% για μη προσμέτρηση στην δόμηση,αφορά ποσοστό επί του ενιαίου ΣΔ του οικοπέδου.Δεν μπορεί να επιμερίζεται το ποσοστό μετά από μεταγενέστερη πράξη σύσταση ΟΙ,ώστε να θεωρηθεί- μεταγενέστερα- αυθαίρετη δόμηση το επιπλέον του 20% ποσοστό στην αναλογούσα της ΟΙ δόμηση.Θα ήταν παράλογο...
    1 point
  26. Αυτές κι αν έχουν συνήθως συνάδελφε...όπως έχει προαναπτυχθεί, μετά την ενημέρωση του συστήματος με το νέο ΦΕΚ το ΣΔΑ το επιλέγουμε μόνοι μας..είναι κλικάρισμα πάνω από τις επιλογές εργασιών ΕΕΔΜΚ...προσοχή,οι εσωτ.διαρρυθμίσεις ειδικά αν καθαιρούνται επενδύσεις ή τοιχοποιίες θέλουν ΣΔΑ.
    1 point
  27. 1.Κλειδώνει...2.Προυπολογισμό σου ζητούν για τον υπολογισμό της εγγυητικής.Είναι ο αναλυτικός προυπ.του έργου σου,υπάρχει στα downloads εδώ στο σαιτ...ΣΔΑ υπάρχει επίσης εδώ στο site,δες λίγο στα download αρχεία των συναδέλφων,υπάρχουν πολύ βοηθητικά αρχεία!
    1 point
  28. Σε κάθε περίπτωση η ακίνητη περιουσία σας,όποια κι αν είναι αυτή ,δεν συσχετίζεται με την δυνατότητα σας να χτίσετε κάτι νέο εφόσον το επιθυμείτε,παρά μόνον φορολογικά όπως σας αναφέρουν οι συνάδελφοι παραπάνω...Άρα,αν θέλετε να χτίσετε κάτι αλλά προβληματίζεστε για το τεκμήριο κλπ.,δλδ πώς θα διαμορφωθεί η εικόνα σας φορολογικά,πρέπει να απευθυνθείτε πρώτα στον λογιστή σας και αφού καταλήξετε στο τι μπορείτε να κάνετε επιπλέον και πού,τότε θα απευθυνθείτε σε μηχανικό...
    1 point
  29. 0,5% επί του προϋπολογισμού του έργου. Εάν θεωρείς ότι δεν υπάρχουν τελικά απόβλητα προς διάθεση αναρτάς στο σύστημα την Υπ.Δηλ. σου...αυτά έχουμε προς το παρόν ως δεδομένα...
    1 point
  30. Σε τηλεπαιχνίδι ερωτήσεων μπήκες;
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.