Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. becoming_i

    becoming_i

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      63


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/10/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. 3 points
  2. Το ανέβασα να το έχουμε πρόχειρο (Άρθρο 76) ΦΕΚ A 193_2021.pdf
    3 points
  3. βγήκε το φεκ της παράτασης ΦΕΚ A 193
    3 points
  4. Υπάρχει εγκύκλιος του ΥΠΕΚΑ που έχει κοινοποιηθεί και στην συντονιστική επιτροπή των συμβολαιογραφικών συλλόγων. Αντιγράφω από την σελίδα 3: "Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση κτιρίου με ενιαία χρήση, δεν απαιτείται η έκδοση ΠΕΑ για κάθε επιμέρους κτιριακή μονάδα αυτού, αλλά η πιστοποίηση των κτιριακών μονάδων του μπορεί να βασίζεται στην πιστοποίηση ολόκληρου του κτιρίου (π.χ. σε πολυώροφο κτίριο με κτιριακές μονάδες – διαμερίσματα με χρήση κατοικίας, το ΠΕΑ της πολυκατοικίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ΠΕΑ για κάθε κατοικία - διαμέρισμα)." Εγκύκλιος - Διευκρινήσεις για ΠΕΑ (Ορθή Επανάληψη).pdf
    2 points
  5. Γνωρίζετε βεβαίως ότι, το συγκεκριμένο ακίνητο οφείλετε να το αγοράσετε στο 50% της πραγματικής του αξίας;
    2 points
  6. Φυσικά με χρέωση εκτός ελαχίστων περιπτώσεων.
    2 points
  7. Version 1.0

    1.577 downloads

    Ένα excelάκι για να οργανωνόμαστε σιγά-σιγά ... Υπολογίζει την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών των νόμων 4178/13 και 4495/17, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Στο τελευταίο tab υπάρχουν μερικά σχετικά παραδείγματα για την κατανόηση της λειτουργίας.
    1 point
  8. Στο παρόν θέμα ξεκινάμε να συζητάμε σχετικά με την προανάρτηση Κτηματολογίου κτηματογραφούμενων περιοχών. Στο απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμματος προανάρτησης μας δίνονται οι συντεταγμένες κορυφών γεωτεμαχίου σύμφωνα με το Κτηματολόγιο. Στη φάση της προαναρτησης ζητείται από τους ιδιοκτήτες να ελέγξουν για την ορθότητα του διαγράμματος. Ξεκινώ με μερικές σκέψεις-ερωτήματα που αργά η γρήγορα θα μας απασχολήσουν. - Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι, εάν οι συντεταγμένες δίνονται σε ψηφιακό αρχείο (πχ dxf) για χρήση από εμάς τους μηχανικούς. - Τι θα πρέπει ως μηχανικοί-σύμβουλοι των ιδιοκτητών να ελέγξουμε στην φάση της προανάρτησης; Συνήθως τα αποσπάσματα έχουν μικρές ή μεγαλύτερες εμβαδομετρικές αποκλίσεις ακόμη και σε ιδιοκτησίες για τις οποίες κατατέθηκαν πρόσφατα και πολύ προσεγμένα τοπογραφικά διαγράμματα. Στα αποσπάσματα δίνεται και η επιτρεπόμενη απόκλιση εμβαδού. - Τι κάνουμε λοιπόν βλέποντας αποκλίσεις, αρχικά εντός των επιτρεπόμενων που αναγράφει το απόσπασμα; Αν δηλαδή το εμβαδόν είναι εντός των ορίων ο έλεγχος μας σταματάει εκεί; - Δεν θα πρέπει να ελεγχθεί και η περίμετρος μαζί με τις κλίσεις πλευρών και αν ναι πως θα γίνει αυτό αν δεν μας χορηγούνται τα dxf των αποσπασμάτων; - Που οφείλονται οι εμβαδομετρικές διαφορές ακόμη και με την κατάθεση πρόσφατων και λεπτομερών τοπογραφικών που κατατέθηκαν κατά την υποβολή δηλώσεων; -Ποια διαδικασία ακολουθούμε αν βλέπουμε στο απόσπασμα μας διαφορά εμβαδού (έστω εντός αποδεκτής απόκλισης;) και ποια στοιχεία προσκομίζουμε; - Τι κάνουμε σε περίπτωση που στο υποβληθέν τοπογραφικό μας το γεωτεμάχιο είχε πρόσωπο σε αγροτικό δρόμο ενώ στο Α.Κ.Δ μας το δείχνουν "τυφλό"; Ποια τα στοιχεία που θα πρέπει να προσκομιστούν για την ένσταση
    1 point
  9. Έκδοση Εγκρίσεων και Πιστοποιητικών Πυροσβεστικής Υπηρεσίας μέσω του συστήματος «e-Άδειες» στο ΦΕΚ 4874Δ_21.10.2021 ΦΕΚ4874Δ_2021.pdf
    1 point
  10. Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση και την εγκύκλιο!!!
    1 point
  11. Και αν τραβήξει μια παροχή από τον ηλιακό μέσα στο Υ/δ; Προσωπικά το βρίσκω απαράδεκτο αλλά αναρωτιέμαι αν κάνει κλικ στο κουτάκι;
    1 point
  12. Eίναι αλήθεια πως μπορεί κάποιος να κτίσει πριν την κύρωση μίας Π.Ε. Εδώ στο φόρουμ, αν ψάξει κάποιος καλά, θα βρει αρκετές συζητήσεις για το θέμα αυτό και γύρο από τις εγκυκλίους 106/1986 &59/87. Ο μεσίτης να πωλήσει θέλει. Εσείς όμως, από την πλευρά σας, έπρεπε να συμβουλευτείτε ένα μηχανικό με πείρα πάνω στα θέματα αυτά. Για να πάρει κάποιο οικόπεδο (το οικόπεδο παίρνει, νομίζω, την έγκριση) πρέπει να γίνουν μία σειρά από ενέργειες που το αποτέλεσμά τους θα είναι : Να πάρει την έγκριση για Ο.Α. ή όχι. Αν ο ιδιοκτήτης έχει στα χέρια του μία τέτοια έγκριση, νομίζω , πως πρέπει να σας την δείξει. Αν και τις έχω ανεβάσει και άλλες φορές αυτές τις εγκυκλίους τις ξανα- δίνω επειδή είσαι ιδιώτης. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΜΗΜΑ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Εγκύκλιος 106/86, 59/87 ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ Προκειμένου να εξετασθεί η δυνατότητα χορήγησης οικοδομικής αδείας πριν την κύρωση της Πράξης Εφαρμογής, πρέπει να κατατεθεί στην Υπηρεσία φάκελος που να περιλαμβάνει: 1. Αίτηση του ιδιοκτήτη όπου θα αναφέρεται η θέση της ιδιοκτησίας (περιοχή, οδός, οικοδομικό τετράγωνο, κωδικός αριθμός). 2. Επικυρωμένο αντίγραφο συμβολαίου,(εις διπλούν) καθώς και του τοπογραφικού διαγράμματος που το συνοδεύει. Στην περίπτωση που η μεταβίβαση έγινε μετά τις 10-3-1982 είναι απαραίτητο, για τον υπολογισμό της οφειλόμενης εισφοράς σε γη, να προσκομισθεί σειρά διαδοχικών συμβολαίων μέχρι την ημερομηνία αυτή σε συνδυασμό με τα πιο πάνω. 3. Πιστοποιητικό μεταγραφής & πρόσφατο Πιστοποιητικό μη εκποίησης (εις διπλούν) από το οικείο Υποθηκοφυλακείο. 4. Δήλωση Ιδιοκτησίας (εις διπλούν) θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής του ιδιοκτήτη 5. Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/86 θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής του ιδιοκτήτη που θα αναφέρονται τα εξής: «Εκτός από την ιδιοκτησία του Οικοδομικού Τετραγώνου ..............., με κωδικό αριθμό...................., όπως αυτή αναφέρεται στο ισχύον Ρυμοτομικό σχέδιο της περιοχής ........................ του Δήμου .......................... την οποία κατέχω σύμφωνα με το αρ. ......................... συμβόλαιο του συμβολαιογράφου. ....................................................................... (αναφέρεται η περιοχή και το ονοματεπώνυμο του συμβολαιογράφου) δεν έχω, ούτε είχα στις 10-3-1982 άλλη ιδιοκτησία, στην περιοχή που εντάχθηκε στο σχέδιο με το ίδιο Διάταγμα Ρυμοτομίας» ή (συμπληρώνεται ανάλογα κατά περίπτωση) «έχω ή είχα στις 10-3-1982,) και τις πιο κάτω ιδιοκτησίες στην περιοχή που εντάχθηκαν στο σχέδιο με το ίδιο Διάταγμα Ρυμοτομίας» (για κάθε μία ιδιοκτησία αναφέρονται κωδικός αριθμός, οικοδομικό τετράγωνο, αριθμός συμβολαίου, το ονοματεπώνυμο του συμβολαιογράφου και προσκομίζονται τα δικαιολογητικά 2, 3, & 4) ΠΡΟΣΟΧΗ Εφ' όσον δεν προσκομίζεται Υ.Δ. του Ν.1599/86 και Δήλωση Ιδιοκτησίας από τον ιδιοκτήτη της 10-3-1982, για τον αριθμό των ιδιοκτησιών του, τότε είναι απαραίτητο για τον υπολογισμό των εισφορών να ζητηθεί από το Υποθηκοφυλακείο αντίγραφο από την μερίδα του καθώς και τα συμβόλαια που αναφέρονται σ' αυτήν και αφορούν την περιοχή. Επίσης στην ίδια Υ.Δ. θα πρέπει να αναφέρεται η τρέχουσα αξία γης του οικοπέδου σε ευρώ/τ.μ. προκειμένου να υπολογίζεται η προκαταβολή της εισφοράς σε χρήμα εφόσον απαιτείται. 6. Κτηματογραφικό διάγραμμα (εις εξαπλούν) σε κλίμακα 1:200 ή 1:500 ανάλογα με το μέγεθος του οικοδομικού τετραγώνου συνταγμένο από αρμόδιο ιδιώτη τεχνικό, στο οποίο θα αποτυπώνεται η υπάρχουσα κατάσταση ολοκλήρου του Ο.Τ. (υλοποιημένα όρια ιδιοκτησιών, κτίσματα, περιφράξεις κ.λ.π.) συμπληρωμένο με τα μή υλοποιημένα όρια τυχόν υπαρχουσών ιδιοκτησιών με διαφοροποίηση σχεδίασης. Οι ιδιοκτησίες θα αριθμούνται σύμφωνα με την κωδικοποίηση. Στο διάγραμμα αυτό: α) Θα γίνεται καθορισμός των Ρ.Γ. & Ο.Γ. σύμφωνα με εγκεκριμένο διάγραμμα της αρμόδιας Πολεοδομικής Υπηρεσίας της περιοχής και θα αναγράφονται οι όροι δόμησης με ευθύνη του μηχανικού. β) Για το οικόπεδο του αιτούντος θα αναφέρεται ο τίτλος κτήσης, θα γίνεται αναλυτικός υπολογισμός του εμβαδού της αρχικής ιδιοκτησίας του, του ρυμοτομούμενου τμήματος, του απομένοντος μετά την ρυμοτόμηση και θα υπολογίζονται οι οφειλόμενες εισφορές σε γη και χρήμα. γ) Θα περιλαμβάνεται πίνακας όλων των ιδιοκτησιών του Ο.Τ. όπου θα έχουν υπολογισθεί για κάθε ιδιοκτησία το αρχικό εμβαδόν της, η ρυμοτόμηση της, η απομένουσα ιδιοκτησία μετά την ρυμοτόμηση και η οφειλόμενη εισφορά της σε γη. δ) Θα περιλαμβάνεται απαραίτητα απόσπασμα στην κλίμακα του εγκεκριμένου σχεδίου, όπου θα σημειώνεται η θέση του οικοπέδου. ε) Τέλος για το διάγραμμα αυτό θα πρέπει να έχει κατατεθεί η αμοιβή του συντάξαντος μηχανικού σύμφωνα με Πινάκιο Αμοιβών και να έχουν καταβληθεί οι νόμιμες κρατήσεις, εκτός από την περίπτωση που αυτό έχει γίνει κατά την σύνταξη του διαγράμματος εφαρμογής και βεβαιώνεται από την αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία. Χωρίς την υποβολή των πιο πάνω δεν είναι δυνατή η εξέταση της δυνατότητας οικοδόμησης του οικοπέδου πριν την κύρωση της Πράξης Εφαρμογής της περιοχής. (Έντυπο αίτησης και δήλωσης ιδιοκτησίας χορηγείται από την Υπηρεσία) Σε συμπλήρωση των παραπάνω πρέπει να πω πως : Δεν παίρνει σίγουρα έγκριση ένα οικόπεδο όταν σ' αυτό και τα όμορά του, γίνεται κάποια προσκύρωση και αν το σύνολο των ρυμοτομούμενων τμημάτων, του όλου Ο.Τ. στο οποίο ανήκει, είναι ίσο ή μεγαλύτερο από ένα άρτιο οικόπεδο (σύμφωνα με το Δ. Ρυμ.). Γράψε μας σε τι φάση είναι η Π.Ε.
    1 point
  13. Συνάδελφε είναι δεδομένο ότι εφόσον δεν καλύπτεις το 60% από ηλιακά σε μια κατοικία αν θες να τηρήσεις τον ΚΕΝΑΚ θα πρέπει να βάλεις. Εφόσον το ΕΚΟ επιδοτεί την εγκατάσταση τέτοιου συστήματος σίγουρα μπορείς να το προτείνεις. Όμως δε μπορείς το σύστημα που ζητάς να επιδοτηθείς να εξυπηρετεί άλλο κτίριο ως προς τα ΖΝΧ, ακόμα και αν ο χρήστης σου από συνήθεια εξυπηρετείται στο w.c. εκεί. Αν έρθει ο 2ος εν. επιθεωρητής να βγάλει το 2ο ΠΕΑ τι θα δείξει στο κτίσμα που έχει ενταχθεί; Λέω εξυπηρετεί και όχι εγκατασταθεί γιατί ο συλλέκτης στην πλειονότητα τοποθετείται σε κοινόχρηστα τμήματα πολυκατοικιών (δώμα) όμως εξυπηρετεί το διαμέρισμα (στο w.c). Εσύ επιθεωρείς το κτίσμα (ή το τμήμα) που εντάσσεται. Το ΠΕΑ βγαίνει ανά κτίσμα (ή στο τμήμα). Άποψή μου: εάν θέλει κάτι τέτοιο θα πρέπει να έχει ή να φτιάξει w.c. ΥΓ: Θεωρείται κατοικία χωρίς κουζίνα και w.c;
    1 point
  14. Ο περιορισμός ύψους κάτω από τον αυθαίιρετο εξώστη, στην τελευταία τροποποίηση του νόμου 4759/20 καταργήθηκε. Μόνο να μην βγαίνει ο εξώστης πέραν του κρασπεδόρειθρου. Για το υπολογιστικό σκέλος, όπως τα είπαμε. Ένα ξεχωριστό ΦΚ κατηγορίας 3. Στην Τ.Ε αναφέρεις ότι επικαλείσαι κατ αναλογία την εγκ. 3 με το σχετικό εδάφιο. Εύκολο είναι μην αγχώνεσαι.
    1 point
  15. Σαν πληροφορία το αναφέρω ότι για την ανανέωση ψηφιακής υπογραφής δεν απαιτήθηκε η αλλαγή του flash disk. Την διαδικασία την έκανε τεχνικός εταιρίας υπολογιστών εξ αποστάσεως (team viewer), αφού πρώτα είχα ολοκληρώσει την διαδικασία στο ΚΕΠ.
    1 point
  16. επιβεβαιώνω και εγώ. άντε να ξαναβγάζουμε βεβαιώσεις. άντε να ξαναχάνεις ώρες εργασίας. (εκτός και αν τις χρεώνετε 😉 )
    1 point
  17. Έπεσαν και τα πρώτα τηλέφωνα απο συμβολαιογράφους για να βγάλω βεβαιώσεις με καινούργια ημερομηνία γιατί αυτές με 31/1 δεν μπορούν να τις περάσουν.
    1 point
  18. Giallou Η βεβαίωση μπορεί να εκδοθεί. Βεβαίως, ο αγοραστής πρέπει να ενημερωθεί για την οπή.
    1 point
  19. Γουδί έχει δρόμους σε Δήμο Αθηναίων και σε Δήμο Ζωγράφου. Βλέπεις σε ποιο Δήμο ανήκεις και απευθύνεσαι ή Ζωγράφου ή Σωκράτους για Αθήνα.
    1 point
  20. Στην περίπτωση λοιπόν που η μεταβίβαση γίνει εντός του έτους απαιτείται βεβαίωση μηχανικού. Σε περίπτωση όμως που γίνει η μεταβίβαση αρχές του 2022 τότε θα απαιτηθεί ΗΤΚ η οποία απαιτεί μελέτη στατικής επάρκειας για όλη την οικοδομή που σημαίνει κόστος και συναίνεση από όλους τους ιδιοκτήτες .................................. Πάντως είναι ενδιαφέρουσα η πιθανή προοπτική νομιμοποίησης έστω και μετά την αγορά
    1 point
  21. Εν τέλει στις βεβαιώσεις τι ημερομηνία βάζουμε;
    1 point
  22. Οι παλαιοί Κυκλαδίτες το ήξεραν καλά. Μόλις έπιανε θύελλα, βουτούσαν στο νερό να βγάλουν έξω τις βάρκες χωρίς να λογαριάζουν σε ποιον ανήκαν. Σαν να επρόκειτο για κοινό περιουσιακό στοιχείο που όλοι μαζί πάλευαν να διασώσουν από τη μανία της φύσης. Με τον ίδιο τρόπο χτίζονταν και οι ξερολιθιές κάποτε. Δεν είχε σημασία σε ποιου το βιος έπρεπε να μπει η αναβαθμίδα. Το έκαναν όλοι μαζί γνωρίζοντας ότι το λιγοστό χώμα και νερό που θα κρατηθεί στη θέση του θα παραγάγει τροφή συνολικά για την κοινότητα. Αλλες εποχές, άλλα ήθη τότε. Και όπως τα περισσότερα καΐκια είναι καταδικασμένα εις θάνατον μιας και τα σπάνε μπουλντόζες για να παίρνουν οι ψαράδες τις αποζημιώσεις από την Ευρωπαϊκή Ενωση, ώστε να περιορίζεται, δήθεν, η αλιεία, έτσι και οι ξερολιθιές ρημάζουν σε όλο το Αιγαίο. Εργαστήρι και στο βάθος η Αμοργός. Αχτίδα φωτός μερικές προσπάθειες που κάνουν νέοι άνθρωποι να αναδείξουν την αξία τους και να ξαναθυμίσουν στις τοπικές κοινότητες πως οι αναμασιές, χαλάκια, λούροι, λιθοζώναρα και όπως αλλιώς τις ονόμαζαν σε κάθε νησί, είναι σπουδαία κατάλοιπα του πολιτισμού. Χθες, λ.χ., ολοκληρώθηκε στην Αμοργό μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση που οργάνωσε η ΜΚΟ «Το Μιτάτο της Αμοργού»–αποτελούμενη από την κοινωνική ανθρωπολόγο Μαρία Νομικού, την αρχιτέκτονα Σεμέλη Δρυμωνίτη και τον Γιώργο Γαβαλά, πρόεδρο της κοινότητας Αιγιάλης–εστιασμένη στις ξερολιθιές. Επρόκειτο για ένα εργαστήριο που έφερε κοντά τρεις παλιούς τεχνίτες, τους Μιχάλη και Δημοσθένη Θεολογίτη και τον Αντώνη Βλαβιανό, με ομάδες όπως το Μπουλούκι, που θέλουν να διατηρηθεί η τέχνη, και ειδικούς όπως η καθηγήτρια στο τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Θεοδώρα Πετανίδου, η οποία πρόσφατα εξέδωσε το βιβλίο «Αναβαθμίδες καλλιέργειας –μια περιήγηση στα χωράφια του πολιτισμού του Αιγαίου, της Μεσογείου». Κατασκευές εν ξηρώ, σπουδαία κατάλοιπα του πολιτισμού. «Οι αναβαθμίδες άρχισαν να φθίνουν όταν ο πληθυσμός των νησιών έπαψε να έχει γεωργούς και κτηνοτρόφους. Ηταν εκείνοι που ήξεραν, μαζί με τους ειδικούς μάστορες, πώς να φτιάχνουν αλλά και να επιδιορθώνουν τις ξερολιθιές που χαλούσαν από μπόρες, χειμάρρους κ.λπ» λέει στη στήλη η Αμοργιανή Μαρία Νομικού. Η Σεμέλη Δρυμωνίτη συμπληρώνει με τη σειρά της ότι η έλευση του τουρισμού στα νησιά ήταν αυτή που άλλαξε καθοριστικά την κατάσταση, αλλά ότι σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να λειτουργήσει και ευεργετικά –αν έχει ήπια μορφή: «Βλέπουμε την αλλαγή στάσης των ανθρώπων σε ό,τι αφορά τα μονοπάτια. Προχθές που κάναμε το εργαστήρι στην Αμοργό πολλοί τουρίστες πέρασαν για να κάνουν την οδοιπορία τους. Αυτή η αγάπη των επισκεπτών ωθεί και τους ντόπιους να αναγνωρίζουν όσα ταπεινά απομεινάρια του παρελθόντος έχουν αξία» Οι δυο κοπέλες, πάντως, εύχονται ότι με τέτοιες πρωτοβουλίες μπαίνει ένα λιθαράκι (κυριολεκτικά και μεταφορικά) στις ξερολιθιές, που ανήκουν πια στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO. Ταπεινά έργα τέχνης που πλέον ρημάζουν.
    1 point
  23. Κατά τη γνώμη μου μπορείς να αναθεωρήσεις με το τις προ Ν. 4759/20 διατάξεις. (...) 4. Εκδίδονται με βάση τους όρους δόμησης που ισχύουν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου οικοδομικές άδειες στις παρακάτω περιπτώσεις: α) εάν έχει χορηγηθεί προέγκριση οικοδομικής άδειας ή έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα, β) εάν έχει χορηγηθεί άδεια εγκατάστασης ή άδεια ίδρυσης ή λειτουργίας ή παράταση ή τροποποίηση αυτής με ή χωρίς παρεκκλίσεις με βάση τις προϊσχύουσες διατάξεις, γ) εάν έχει χορηγηθεί από το αρμόδιο ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. έγκριση παρέκκλισης από τους ισχύοντες όρους δόμησης, δ) εάν έχει υποβληθεί στην αρμόδια υπηρεσία ή στο αρμόδιο όργανο (Σ.Α., ΚΕ.Σ.Α. κ.λπ.) αίτηση με πλήρη αρχιτεκτονική μελέτη, η οποία προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις για τη χορήγηση οικοδομικής άδειας, ε) εάν έχει υποβληθεί αίτηση για χορήγηση άδειας εκσκαφής στην αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, στ) εάν έχει υποβληθεί φάκελος παρέκκλισης στην αρμόδια Υ.ΔΟΜ. με πλήρη αρχιτεκτονική μελέτη, ζ) εάν έχει υποβληθεί Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την εγκατάσταση και λειτουργία έργου ή δραστηριότητας ή έχει χορηγηθεί Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.), η) εάν έχει εγκριθεί χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους για εργασίες που πρόκειται να αδειοδοτηθούν. 5. Οι αναθεωρήσεις οικοδομικών αδειών και προεγκρίσεων, που έχουν εκδοθεί σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 40, συνεχίζουν να εκδίδονται με βάση τους όρους δόμησης που ισχύουν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
    1 point
  24. Πέρα των σωστών που αναφέρεις, για διαμερισμάτωση το είχα και εγώ κάποτε, αλλά με συμβούλεψε ο νομικός μας σχετικά και διαμερισμάτωση στον 4495 (κατάλαβα ότι) έχουμε όταν κάτι μπαίνει μέσα κάτι σε άλλο (οικοδομικά μιλώντας πάντα).
    1 point
  25. Υπάρχουν σίγουρα και σε πάχος 2cm, που είναι το συνηθέστερο για ορθομαρμαρώσεις (μιας και σε απασχολεί απ'ότι βλέπω). Δεν γνωρίζω όμως εάν χρησιμοποιείται σε δάπεδο και αν υπάρχει λόγος που (δεν) γίνεται αυτό.
    1 point
  26. Μετά από επικοινωνία με την κ. Γκαδολου, προϊσταμένη της ΥΠΠΟ, μου επιβεβαιώθηκε ότι το άρθρο 116, παράγραφος 9 αναφέρεται σε κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους και ουχι σε αρχαιολογικούς χώρους εν γένει....η δίκη μου περίπτωση αφορούσε σε περιοχή εκτός κηρυγμένου αρχαιολογικου χώρου, όπου όμως οι εργασίες επιτρέπονται παρουσία αρχαιολόγου με μικρό σκαπτικό μέσο.....και με καθησύχασε ότι το άρθρο 116 δεν αφορά στην περίπτωση μου...μου ανέφερε επίσης και το σχετικά ενημερωμένο site https://www.arxaiologikoktimatologio.gov.gr/.
    1 point
  27. @Giallou Από την περιγραφή σου, δεν προκύπτει κάτι που να χρήζει τακτοποίησης.
    1 point
  28. Η ΕΕΤΕΜ σε σχετική ανακοίνωση της για τη νέα Υπουργική Απόφαση για τις Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις διαθέτει τα νέα έντυπα των ΥΔΕ, το πρωτόκολλο ελέγχου και το έντυπο Καταγραφής Στοιχείων Εσωτερικής Ηλεκτρικής Εγκατάστασης (ΕΗΕ) Παρατίθενται: H Υπουργική Απόφαση H σχετική ενημέρωση από το Υπουργείο Tα νέα έντυπα των ΥΔΕ: 1.Υπεύθυνη Δήλωση Ηλεκτρολόγου Εγκαταστάτη (ΥΔΕ) Σε μορφή PDF Σε μορφή doc 2.Πρωτόκολλο Ελέγχου A. Κατά KEHE Σε μορφή PDF Σε μορφή doc Β. Κατά πρότυπα ΕΛΟΤ 60364 Σε μορφή PDF Σε μορφή doc Γ. Κατά ΕΛΟΤ HD 384 Σε μορφή PDF Σε μορφή doc 3.Καταγραφή Στοιχείων Εσωτερικής Ηλεκτρικής Εγκατάστασης (ΕΗΕ) Σε μορφή PDF Σε μορφή doc 4.Έντυπο περί Προαιρετικής Εγκατάστασης ΔΔΡ (ΕΠΕ ΔΔΡ) Σε μορφή PDF Σε μορφή doc
    1 point
  29. Μάλλον δεν ισχύει στον 4495 η προηγούμενη απάντηση μου . Αναφερόταν στον 4178 . Δες Αρθρο 100 παρ. 11. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου που αφορά την υπέρβαση ύψους, στην περίπτωση οικοδομής με οικοδομική άδεια, δεν προσμετράται το πρόσθετο ύψος αυτής, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου της ή από εκχωματώσεις που έχουν εκτελεστεί σε αυτόν. Το ειδικό πρόστιμο για το ύψος, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου της ή από εκχωματώσεις, υπολογίζεται αναλυτικά σύμφωνα με την παρ.5.
    1 point
  30. Εμένα διάβασαν τον τίτλο κ με πέρασαν. Παντως σε επίσκεψη που εκανα σε μάντρα το μεγαλύτερο τύμπανο για καμπύλωση οπλισμού που διέθεταν ήταν δεκατέσσερα εκατοστά. Δλδ 7φ του ζητάνε μόνο. Μεγάλο μαγαζί στην πρωτεύουσα, που πάει τραίνο. Με κοιτούσαν σαν εξωγήινο που ζήταγα μεγαλύτερο. Ευτυχώς η δεύτερη που πήγα ήταν πλήρως εξοπλισμένη. Έτσι με κοιτάει κ ο σιδεράς κάθε φορά που του πάω μια λεπτομέρεια. Μικρό συνεργείο αλλά χρόνια στη δουλειά. Ή εγώ είμαι πολύ φοβιτσιάρης (άφοβος κ στατικά δεν μου κάθονται καλά, σα να λες καινοτόμος λογιστής) ή τα γενικά στάνταρ στα μικρά ιδιωτικά είναι χαμηλά.
    1 point
  31. Απλά γιατί εμείς τα λέγαμε το Φλεβάρη και ο νόμος τα είπε τον Δεκέμβρη του ίδιου έτους ...
    1 point
  32. Η ΖΟΕ Αττικής (ΦΕΚ 284/Δ/1983) καθορίζει μόνο όριο κατάτμησης 20.000τμ. Όποτε σε αυτές τις περιοχές ισχύει το 270/δ με τις παρεκκλίσεις του σε συνδυσμό με το ν.4579/2020. Εκεί που δεν έχει ισχύ είναι εκεί που υπάρχουν ειδικά διατάγματα όρων δόμησης και χρήσεων, πχ ΖΟΕ Μεσσογείων, ΖΟΕ Λαυρεωτικής, ΖΟΕ Ασπροπύργου κτλ
    1 point
  33. Αν το σύστημα ΤΕΕ ήταν εκσυγχρονισμένο, θα έπρεπε να την είχε "προεπιλεγμένη" για να μην κάνετε τον κόπο να την γράφετε!
    1 point
  34. Καλημερα, με τα ρέματα έχει γίνει ενα μπαχαλο γενικώς. Τα μικρά ρέματα τυπικά εξαιρούνται της (οριστικής) οριοθέτησης μετά απο αίτηση στην Δ/νση υδάτων της Αποκεντρωμένης διοίκησης. Αν δοθεί η εξαίρεση (υπάρχει και η περίπτωση να μην δοθεί εξαίρεση λόγω παρεμβάσεων στο ρέμα) τοτε πας Περιφέρεια με μελέτη προσωρινής οριοθέτησης για καθορισμό γραμμών πλημμύρας και αφού σου θεωρήσουν τη μελέτη μετά πας πολεοδομία. Αν η Δ/νση υδάτων αποφανθεί ότι το ρέμα χρήζει οριοθέτησης με ή χωρίς έργα διευθέτησης τότε μπορεί να οριοθετηθεί οριστικά το μικρό ρέμα. Γενικά σε μας (Ηράκλειο) δεν υπάρχει υπηρεσία που θα σου απαντήσει αν είναι ή δεν είναι μικρό το ρέμα παρά μόνο αν υποβάλεις αίτημα για εξαίρεση όπου θα το ελέγξουν και θα απαντήσουν. Επίσης κάποιες ΥΔΟΜ ερμήνευαν ότι αν πάρεις εξαίρεση απο οριοθέτηση σε μικρό ρέμα τοτε δεν χρειάζεται μελέτη προσωρινής οριοθέτησης και προχωράς μονο με τις πλάγιες αποστάσεις, πράγμα το οποίο όμως είναι λάθος κατά τη γνώμη μου (και πολλών άλλων συναδέλφων που ασχολούμαστε με τα ρέματα) διότι στις προδιαγραφές μελετών αναφέρει (ΚΥΑ 2017 αρθ.7 παρ.3 ΦΕΚ-428/Β/15-2-17) ότι "οι αποστάσεις δόμησης από μικρά υδατορέματα για τα οποία δεν απαιτείται οριοθέτηση, λαμβάνονται κατ' αντιστοιχία με τις αποστάσεις που τηρούνται κατά τη διαδικασία της προσωρινής οριοθέτησης ( Αρθ-9 παρ.4 του Ν-4258/14)." Αυτά, ελπίζω να βοήθησα.
    1 point
  35. Πώς "είναι τα πράγματα" στη οικοδομή συνάδελφε? Κι αν είναι τόσο άσχημα, όσο υπονοείς, ποιός φταίει? Μόνο το "κακό κράτος"? Το να αποδεχόμαστε το κακώς έχειν, μας κάνει συνένοχους σε εγκληματικές ενέργειες. Η γνώμη σου είναι εντελώς λανθασμένη. Το να επιμερίζεις τις ευθύνες, και μάλιστα κατά το μεγαλύτερο ποσοστό στα "συνεργεία", είναι επικίνδυνο. Εκτός κι αν ανήκεις στους μηχανικούς που κάνουν επίβλεψη εκ του μακρόθεν. Η όποια "πιστοποίηση" των συνεργείων, ΔΕΝ απαλλάσσει τον επιβλέποντα από τις ευθύνες του. Κι αν δεν το γνωρίζεις, μάθε πως έχει δικαίωμα να απορρίψει και συνεργεία και υλικά. Προκειμένου δε να προστατέψει την επαγγελματική κι επιστημονική του αξιοπρέπεια, καθώς και την ψυχική του υγεία, δεν διστάζει να ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ. Οι απόψεις μου είναι προϊόν εμπειρίας 40 χρόνων στο εργοτάξιο και στις μελέτες. Σε αυτό το διάστημα έχω δει πολλά (κυρίως τα αποτελέσματα των σεισμών), και μπορώ να είμαι βέβαιος για την ορθότητα της σκέψης μου.
    1 point
  36. Ο επιβλέπων (οφείλει να) είναι το απόλυτο αφεντικό στην κατασκευή. Αν δεν μπορεί να συνεργαστεί με τα συνεργεία ή τον ιδιοκτήτη. ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ. Οτιδήποτε άλλο, είναι απλώς αποποίηση ευθυνών.
    1 point
  37. Εσύ τώρα έχεις δημιουργία κλειστών χώρων με αυθαίρετες επεμβάσεις. Τα στέγαστρα και οι πέργκολες είναι κατασκευές που δεν δημιουργούν κλειστούς χώρους. Εκεί, σωστά, εφαρμόζεται ο αναλυτικός προϋπολογισμός. Οι παραβάσεις κατηγορίας 3 δεν χρειάζονται επιπλέον αναλυτικό. Αντιλαμβάνομαι πως χρειάζεται να διαβάσεις αρκετά ακόμα. Χωρίς να εννοώ πως αν έχεις συγκεκριμένες απορίες δεν θα προσπαθήσω -αν γνωρίζω- να σου απαντήσω.
    1 point
  38. Συνάδελφε,διαβάστε το μήνυμα που εμφανίζεται από το σύστημα,στο σημείο που λέτε πως δεν σας αφήνει να πάτε παρακάτω,μήπως μπορούμε να βοηθήσουμε! Τι γράφει όταν πατάτε υποβολή?
    1 point
  39. Καλησπέρα,πριν φτάσεις στο ΔΓΜ απαιτείται μια προσεκτική έρευνα τίτλων,εγγραφών,ΚΑΕΚ κλπ διότι: Στο ένα τμήμα έχεις ιδιοκτησία με ΚΑΕΚ σε Κτημ/γιο σε λειτουργία,άρα επιδέχεται ΔΓΜ Στο άλλο Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η κτηματογράφηση?
    1 point
  40. Καλημέρα,πρόσεξε λίγο για την περίπτωση ε του άρθρου 29 του Ν.4495: ε) εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ.74 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, που συνοδεύεται από πιστοποιητικό στατικής επάρκειας, η οποία στο ΦΕΚ4520Β/2018 περιγράφεται ως εξής: ε) Για την εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ. 74 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 σε κοινόχρηστους χώρους, και μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 21 του ν. 4067/2012 υπουργική απόφα- ση, κατατίθενται: και παραπέμπει στο άρθρο 21 του 4067 όπου 1. Η προσωρινή κατασκευή τοποθετείται σε ιδιωτικούς χώρους παραχωρημένους σε δημόσια κοινή χρήση όπως ορίζεται στο άρθρο 10 και σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, υπαίθριους ή στεγασμένους, κατά παρέκκλιση των κείμενων πολεοδομικών όρων της περιοχής και υπό την προϋπόθεση ότι επιτρέπονται οι συγκεκριμένες χρήσεις. Για τις προσωρινές κατασκευές απαιτείται έγκριση τοποθέτησης και λειτουργίας από τον αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα, κατόπιν υποβολής απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την κατασκευή ή συναρμολόγηση και τοποθέτηση, καθώς και προσδιορισμός του χρονικού διαστήματος διατήρησής τους.
    1 point
  41. Καλησπέρα,δεν είναι σαφές το ερώτημα.Πώς συνδέεται η ημερομηνία υπαγωγής με την απαίτηση ή μη έγκρισης ΚΕΣΑ?
    1 point
  42. Ποιος είναι ο χρόνος δημιουργίας του αρχικού γηπέδου?Με απασχολεί α)ότι η παρ.ε του άρθρου 40 του Ν.4759 αναφέρεται μόνο σε απαλλοτριώσεις επαρχιακών ή εθνικών ώστε να ακολουθηθεί η αρτιότητα της παρ.δ και β)ότι η ζώνη δεν μετακινείται μαζί με την επέκταση,άρα πρέπει να διερευνηθεί αν παρέμεινε εντός ζώνης λόγω της επέκτασης του σχεδίου "μέσα στην περιοχή της παλιάς ζώνης". Άλλη σκέψη σε τελείως άλλη κατεύθυνση:το πρόσωπο εφάπτεται στην ρυμοτομική γραμμή ? υ.γ.πρέπει να γράφαμε συγχρόνως με τον dimitris GM
    1 point
  43. Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους, ---Αν ανήκουν σε προηγούμενο φορολογικό έτος δεν γνωρίζω αν σε αφήνει να αποδοθούν τώρα όλα μαζεμένα στο έτος που ανήκουν. Αν υποθετικά δεν μπορείς και τα υποβάλλεις τώρα πιθανόν σε έλεγχο να εντοπισθεί ότι δεν είχαν υποβληθεί και ικανοποιηθεί χρονικά όταν έπρεπε, οπότε και θα καταλογισθούν πρόστιμα. ---Αν ανήκουν στο αυτό φορολογικό έτος (2018) δεν έχεις θέμα υποβολής και πληρωμής, πλην αν σε έλεγχο εντοπισθεί ότι δεν είχαν υποβληθεί και ικανοποιηθεί χρονικά όταν έπρεπε θα καταλογισθούν πρόστιμα. Οπότε σε γενικές γραμμές, σε έλεγχο της δήλωσης υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί τόσο αναφορικά στο πότε γεννάται η υποχρέωση όσο και στο πότε πρέπει αυτή να ικανοποιηθεί. Κατά τα λοιπά, σχετ. ΠΟΛ. 1067/2015 "Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 9, 67, 69 και 70 του N . 4172/2013." "[...] Περαιτέρω, με την παρ.4 του άρθρου αυτού, σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10% κατά περίπτωση υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή χορήγηση σχετικής άδειας από την αρμόδια Υπηρεσία. ... Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής άδειας, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου αυτού αλλά μόνο οι διατάξεις του άρθρου 64, δηλαδή παρακρατείται φόρος με συντελεστή 20% (σχετ. ΠΟΛ. 1120/2014 ). [...]"
    1 point
  44. Προσωπικά μου έχει τύχει 2 φορές αντίστοιχη περίπτωση που με προβλημάτισε σοβαρά αλλά ακόμη και σε αυτές πρέπει να βρεθεί μία λύση. Η λύση λοιπόν που βρέθηκε έπειτα από συζητήσεις με συναδέλφους, ΤΕΕ, ΥΔΟΜ και συμβολαιογράφους ήταν η εξής: Περίπτωση α) Γειτονικά οικόπεδα με ιδιοκτήτες συγγενείς όπου υπήρχαν διάφορες κατασκευές πάνω στο μεταξύ τους όριο. Γίνονται 2 δηλώσεις υπαγωγής για το κάθε οικόπεδο ξεχωριστά με τακτοποίηση των αντίστοιχων τμημάτων που "πατάνε" στο κάθε οικόπεδο και μετά αα)Είτε γίνεται συνένωση των 2 οικοπέδων αβ)Είτε ανταλλαγή τμημάτων ώστε τα μεταξύ τους όρια να μην κόβουν κατασκευές. Περίπτωση β) Γειτονικά οικόπεδα με άγνωστους μεταξύ τους ιδιοκτήτες. Ο δικός μου ήθελε να κάνει προσθήκη, ο γείτονας είχε αυθαίρετο που ένα τμήμα του έμπαινε στο δικό μας οικόπεδο. Από την ΥΔΟΜ μου ζήτησαν να τακτοποιήσω το τμήμα του κτιρίου που εισέρχεται σε εμένα (παρόλο που δεν είναι δικό μου) προκειμένου να μπορέσω να εκδόσω άδεια.
    1 point
  45. Πάντα ισχύει η δυσμενέστερη των αποστάσεων και επιπλέον : Απόφαση ΔΜΕΟ/ο/9244/ε/1242/07 Χαρακτηρισμός των κάτωθι οδικών τμημάτων: 1) Του παράπλευρου οδικού δικτύου των Εθνικών Οδών της Χώρας. 2) Του παράπλευρου οδικού δικτύου των Επαρχιακών Οδών της Χώρας ............................................................................................... Εγκρίνουμε τον χαρακτηρισμό των οδικών τμημάτων του θέματος ως εξής: 1) α) Οι παράπλευρες οδοί (SR) των οδικών αξόνων του Πρωτεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου της Χώρας εντάσσονται στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο. β) Οι παράπλευρες οδοί (SR) των οδικών αξόνων του Δευτερεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου της Χώρας εντάσσονται στο Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο. 2) Οι παράπλευρες οδοί (SR) των οδικών αξόνων του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου της Χώρας - Πρωτεύοντος και Δευτερεύοντος - εντάσσονται στο Δευτερεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο.
    1 point
  46. για μελέτη-επίβλεψη οικοδομικής άδειας πληρώνεις ΦΕΜ (προκαταβλητέος φόρος) 10% για όλες τις μελέτες πλην τοπογραφικού 4% μόνο για τοπογραφικο για μελέτη-επίβλεψη εκτός οικοδομικής άδειας ΔΕΝ πληρώνεις ΦΕΜ για επιχείρηση (επαγγελματία) εκτός οικοδομικής άδειας γίνεται παρακράτηση 20% (παρακρατηθείς φόρος) τον οποίο ο επαγγελματίας αποδίδει στην εφορία μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και σου δίνει βεβαίωση πως τον έχει πληρώσει την οποία προσκομιζεις στην εφορία με την φορολογική σου δήλωση για ιδιώτη εκτός οικοδομικής άδειας ΔΕΝ πληρώνεις ούτε ΦΕΜ ούτε γίνεται παρακράτηση
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.