Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/10/2021 σε όλες τις περιοχές
-
Και συμπληρωματικά στα παραπάνω, ο νόμος έδωσε την εξαίρεση στους συμβολαιογράφους για τα συμβόλαιά τους. Οι μηχανικοί γνωρίζουν τη δουλειά τους και πληροφορούν τον πελάτη τους (που θα πάει στη συμβολαιογράφο) ότι η βεβαίωση του άρθρου 83 έχει ισχύ δύο μήνες από τη στιγμή που θα την εκδώσουν. Εκτός αν θέλουν να κάνουν ΗΤΚ ... Καλησπέρα Δημήτριε.3 points
-
steve aris 1) Αν διαβάσεις τις δημοσιεύσεις των διαφόρων συναδέρφων καταλήγουν αυτόματα σε αυτοψίες με ημερομηνίες μετά τις 1/10/21, ακόμα και ο νομικός μας ο Δημήτρης πιο πάνω. η δυνατοτητα αυτοψιας ηταν η 31-1 και ισχυε μεχρι 30-9 με βεβαιωση τον Αυγουστο και συμβολαιο τον Σεπτεμβριο. Με ημερομηνια αυτοψιας μετα την 31-1 δεν ισχυε. Κι οπως ξαναειπαμε, την 31-1 ενα κυμα δημιουργικοτητας και εξωστρεφειας αυτοψιων..... κατεκλυσε την χωρα.... αναπαντεχα.... 2) Οι δε οδηγίες του συμβολαιογραφικού συλλόγου Θεσ/νίκης (το έχω αναρτήσει πιο πάνω) μιλάνε μάλιστα για ημερομηνία αυτοψίας μετά την δημοσίευση του Ν.4843/21...........!!! ισχυουν απο 1-10 διοτι ετσι ορισε ο νομος, ασχετως που ολοι βαζουμε 22-10 και παμε για αλλα. 3) Σε τηλεφώνημα με Θεσσαλονικιό συμβ/φο, ενημερώθηκα ότι το κτηματολογικό γραφείο δεν καταχώριζε συμβόλαια με ημερομηνίες αυτοψίας 7 & 10/10 και τα επέστρεφε στα συμβολαιογραφεία............... Ο ίδιος μου έστειλε και την εγκύκλιο τους "απαιτώντας" να δώσω βεβαίωση με ημ/νία 20/10 και μετά.............. Σωστα δεν δεχονται για μεταγραφη συμβολαια της 7 και 10-10, και δεν καταλαβα πώς εγιναν συμβολαια τότε, διοτι Επρεπε να περιμενουν τον νομο. Δεν γινονταν συμβολαια μεχρι 20-10, διοτι δεν υπηρχε νομος. αυτα3 points
-
Στις 30-9 εληξε η δυνατοτητα της ημερομηνιας της 31-1 Απο 1-10 ισχυουν οι γνωστες διμηνες βεβαιωσεις, ανεξαρτητα εάν ο νομος εκδοθηκε με καθυστερηση μετα απο 20 ημερες, διοτι αναφερει ρητα σαν ημερομηνια εκδοσης την 1-10. δλδ, εάν εξεδιδαν το νομο εγκαιρως, σαν σωστοι νομοθετες, την 20-9 και εγραφαν "ημερα εναρξης ισχυος η 1-10, προφανως θα εξακολουθουσαν να ισχυουν οι βεβαιωσεις 31-1. Δεν αντιλαμβανομαι την εννοια "ασφαλεστερον" που αναφερουν Μοιαζει σαν το "ολιγον εγγυος" για τις βεβαιωσεις απο 1 εως 20/10.2 points
-
2 points
-
Αυτό που απομένει στο εντός οικισμού τμήμα πληροί κάποια από τις παρεκκλίσεις αρτιότητας για τους προ 23 οικισμούς. Σωστά σου απάντησαν. Θεωρητική αρτιότητας για προ 23 οικισμούς δεν προβλέπεται.1 point
-
Το ΦΕΜ είναι υποχρεωτικό όταν παραδίδουμε Μελέτη η επίβλεψη σε δημόσια υπηρεσία όπως είναι η πολεοδομία (πολύ σωστά το συνδυάζεται με τις αμοιβές ΤΕΕ, που επίσης αφορούν μόνο την πολεοδομία αν και εχουν καταργηθεί). Το κτηματολόγιο δεν ειναι δημόσια υπηρεσία. Βέβαια ΦΕΜ μπορούμενα αποδίδουμε σε κάθε δουλειά, ώστε να μειώνεται ο πληρωτέος φόρος εισοδήματος και η προκαταβολή του επόμενου έτους.1 point
-
Ανάποδα! Ο κανόνας (μου) είναι απλός, οτιδήποτε περνάει από σύστημα αμοιβών θέλει ΦΕΜ (10% ή 4%), τα υπόλοιπα παρακράτηση 20% αν είναι για εταιρεία/επαγγελματία κ >300€, τπτ αν είναι για ιδιώτη. Πχ τοπογραφικό για άδεια 4%, τοπογραφικό σε εταιρεία για φβ 20% (αν κ μετά θα μπεί στην εεμκ, αλλά για το 4% θα πρέπει να γραφτεί στο συμφωνητικό να μπει στο σύστημα αμοιβών μπλαμπλαμπλα, πιο απλό να πληρωθεί όοοοοταν βγει η εεμκ ένα έξτρα 4%), τοπογραφικό σε αγρότη για συμβόλαιο 20% (ανάλογα τον αγρότη), τοπογραφικό στη θεία 0% Για το κτηματολόγιο δεν υπάρχει λόγος να μπλέξεις με το σύστημα αμοιβών. Είναι και λίγο το 4% δεν κερδίζεις κάτι ιδιαίτερο. Κατά τα άλλα ΦΕΜ κ παρακρατήσεις παντού και το βλέπεις το όφελος το επόμενο καλοκαίρι.1 point
-
Ιδιωτική κατασκευή σε κ.χ. (πεζοδρόμιο) απαγορεύεται. Μόνο προσαρμογή (υπό προϋποθέσεις*) του πεζοδρομίου, για πρόσβαση στο χώρο στάθμευσης. Περί αυτού, θα αποφασίσει η αρμόδια τεχνική υπηρεσία. (*) Εφόσον τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά επαρκούν γι αυτό.1 point
-
Νομίζω πρέπει να ακολουθήσεις τη σειρά των νόμων. πρώτα 13, μετά 171 point
-
1 point
-
Αίτηση για απότμηση πεζοδρομίου λέγεται, και υποβάλλεται στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου. Για να την εγκρίνουν , θα πρέπει (πέραν των άλλων) οι θέσεις στάθμευσης να έχουν δεσμευτεί συμβολαιογραφικά.1 point
-
Το έχουμε πάρει απόφαση. Ζούμε στη χώρα όπου το αυτονόητο πρέπει να διεκδικείται καθημερινά1 point
-
1 point
-
Αυτές οι ανακοινώσεις είναι για να μπερδεύουν μόνοι τους τα μέλη του συλλόγου τους ... Οι μηχανικοί βλέπουν μόνο την ουσία του νόμου : Γενικά ισχύει η ΗΤΚ. Κατ' εξαίρεση και παράλληλα, από 1.10 έως 31.12 συμβολαιογράφοι μπορούν να κάνουν πράξεις με βεβαίωση του άρθρου 83. Τα υπόλοιπα είναι για να δικαιολογούν κάποιοι τη θέση τους με εγκυκλίους. Δεν μας αφορούν.1 point
-
Έκδοση Εγκρίσεων και Πιστοποιητικών Πυροσβεστικής Υπηρεσίας μέσω του συστήματος «e-Άδειες» στο ΦΕΚ 4874Δ_21.10.2021 ΦΕΚ4874Δ_2021.pdf1 point
-
1 point
-
1 point
-
Καλημέρα, δες το ποστ του συν/φου από παλιότερα: Γνώμη μου είναι να αρνηθείς την έκδοση ΠΕΑ και δείξτους το παραπάνω. Επειδή μιλάς για μίσθωση, προφανώς θα προβεί ο μισθωτής σε εργασίες αποκατάστασης της τζαμαρίας, οπότε σε ενημερώνουν να πας τότε να εκδώσεις το ΠΕΑ.1 point
-
1 point
-
Σε ευχαριστώ για την ευχή σου .Η καλή τύχη πάει παντως σε όλους εμάς που δραστηριοποιούμαστε ενεργά στον τομέα της οικοδομής με το υπάρχον καθεστώς.1 point
-
1 point
-
Αφού έμαθαν τόσα χρόνια στου κασιδι το κεφάλι , τώρα είναι καλά τα πράγματα στο σιδέρωμα . Την εποχή που χτίστηκε η οικοδομή αυτή , μόλις είχαν περάσει τα σύνορα και απλά ήταν φτηνοί . Οι δε Ελληναρες εργολάβοι της εποχής εκείνης έκαναν πλάκα ο ένας στον άλλον κάθε Παρασκευή-Σαββατο που πλήρωναν τον κόσμο για το πόσο μικρά μεροκάματα πληρώνουν. Το σταματάω εδώ . Είστε παντελώς λάθος κάποιοι και έχετε μπερδέψει την ευθύνη που θα έπρεπε Επιβλέπων και τι πραγματικά του έχουν μεταβιβασει . Δεν γίνεται να φταίει μόνο ο επιβλέποντας . Τι να λέμε τώρα .Το κόβω γιατί κουράζει . Καλή συνέχεια .1 point
-
Έχω φάει την ζωή μου στα γιαπια . Δεν κάνω επίβλεψη ούτε με drone ούτε με το κινητο. Έχω δουλέψει και με κατασκευαστές και με ιδιώτες . Αυτά που γράφεις είναι έκθεση ιδεών .Η παραίτηση είναι η έσχατη λύση σε μια δουλειά και λάθη δεν κάνει μόνο αυτός που δεν κάνει τίποτα .Κακώς κουνάς το δάχτυλο. Ευθύνη έχουν οι πάντες , όχι μόνο ο μηχανικός . Απλά το κράτος του έχει δώσει τον ρόλο του μα@@κα και νοοτροπίες όπως η δική σου , διαιωνιζουν αυτό το ρολο . Λοιπόν ποιστοποιηση στα συνεργεία χθες και συνυπεύθυνοτητα των παντων .1 point
-
Πώς "είναι τα πράγματα" στη οικοδομή συνάδελφε? Κι αν είναι τόσο άσχημα, όσο υπονοείς, ποιός φταίει? Μόνο το "κακό κράτος"? Το να αποδεχόμαστε το κακώς έχειν, μας κάνει συνένοχους σε εγκληματικές ενέργειες. Η γνώμη σου είναι εντελώς λανθασμένη. Το να επιμερίζεις τις ευθύνες, και μάλιστα κατά το μεγαλύτερο ποσοστό στα "συνεργεία", είναι επικίνδυνο. Εκτός κι αν ανήκεις στους μηχανικούς που κάνουν επίβλεψη εκ του μακρόθεν. Η όποια "πιστοποίηση" των συνεργείων, ΔΕΝ απαλλάσσει τον επιβλέποντα από τις ευθύνες του. Κι αν δεν το γνωρίζεις, μάθε πως έχει δικαίωμα να απορρίψει και συνεργεία και υλικά. Προκειμένου δε να προστατέψει την επαγγελματική κι επιστημονική του αξιοπρέπεια, καθώς και την ψυχική του υγεία, δεν διστάζει να ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ. Οι απόψεις μου είναι προϊόν εμπειρίας 40 χρόνων στο εργοτάξιο και στις μελέτες. Σε αυτό το διάστημα έχω δει πολλά (κυρίως τα αποτελέσματα των σεισμών), και μπορώ να είμαι βέβαιος για την ορθότητα της σκέψης μου.1 point
-
Ρε παιδιά γράφετε και κουνάτε το δάχτυλο λες και δεν ξέρετε πως είναι τα πράγματα στην οικοδομή . Η κατασκευή αστοχησε σε εφελκυσμό . Το συνεργείο πετούσε χαρταετό και μάλλον εκείνη την εποχή μόλις θα είχε περάσει τα συνορα . Ο μηχανικός δεν έδειξε την προσοχή που έπρεπε . Τέλος πάντων , ευτυχώς δεν έπαθε κανένας τίποτα . Ποιστοποιηση στα συνεργεία χθες , αν και κάποιους τους βολεύει αυτό το χύμα γιατί με την ποιστοποιηση θα ανέβουν και τα μεροκάματα. Τώρα όλοι τα κάνουν όλα και ο μηχανικός υπογράφει . Ο καθένας έχει την γνώμη του , αυτή είναι η δική μου .1 point
-
Ο επιβλέπων (οφείλει να) είναι το απόλυτο αφεντικό στην κατασκευή. Αν δεν μπορεί να συνεργαστεί με τα συνεργεία ή τον ιδιοκτήτη. ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ. Οτιδήποτε άλλο, είναι απλώς αποποίηση ευθυνών.1 point
-
Ας τον κρεμάσουμε τον Μηχανικό . Σύμφωνος μαζί σου . Για πες μου λίγο κατι και για την πιστοποίηση του συνεργειου . Την Δευτέρα σιδεράς , την Τρίτη πλακάς , την Τετάρτη τουβλάς ? Ήμουνα νιος και γέρασα με αυτή την ποιστοποιηση των συνεργείων. Ουσιαστικά το κράτος ρίχνεις πάντα τις ευθύνες στον μ@@@@@@κα που βάζει την τζιφρα . Λάθος του επιβλέποντα , αλλά και λάθος του συνεργείου που με την ανέχεια του κράτους δεν έχει την απαιτούμενη ποιστοποιηση. Τουλάχιστον οι νεώτεροι μηχανικοί ας μην τραβήξουν ότι τραβήξαμε εμείς οι παλαιότεροι.1 point
-
1 point
-
Χωρίς να θέλω να επηρεάσω τη διαδικασία διαλόγου μεταξύ συναδέλφων και των υπευθύνων του προγράμματος, θα πω λίγα λόγια (μέσα από την προσωπική εμπειρία μου) στο θέμα των χρησιμοποιούμενων λογισμικών από ΠΜ. Μέχρι σήμερα στην αγορά έχουν δημιουργηθεί δύο κύριες ομάδες-κατηγορίες λογισμικού, η ομάδα εργαλείο ανάλυσης (γενικής εφαρμογής) και η ομάδα κουτί (συγκεκριμένης) παραγωγής. Η πρώτη δίνει ένα εργαλείο στον μελετητή για να διερευνήσει γρήγορα και ορθά πολλές εναλλακτικές γεωμετρίας-υλικών-παραδοχών και να δώσει τη σωστή απάντηση στη γενική της μορφή. Ανεξάρτητα από υλικό και με άπειρο πλήθος παραδοχών (κανονισμών). Το AxisVM είναι σε αυτή την ομάδα. Η δεύτερη αρχίζει σχεδόν από το τέλος και πάει αντίθετα. Με δεδομένη τη μορφή και το υλικό από άλλες μελέτες και με μερικές επιλογές παραδοχών (κανονισμών), ζητάει μόνο τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται ώστε να παράγει την τεκμηρίωση των δεδομένων επιλογών σύμφωνα με τα δεδομένα/κανονισμούς/καλούπια. Επομένως η στόχευση της κάθε ομάδας λογισμικού είναι δεδομένη και δεν έχω δει ακόμη περίπτωση που κάποιο πρόγραμμα άρχισε από τη μια άκρη για να φτάσει στην άλλη. Δεν γίνεται.1 point
-
Κανείς δε λέει ότι ο μηχανικός έχει δίκιο ή ότι οι μηχανικοί είναι σωστοί. Τα χάλια τους τα μαύρα έχουν, άσχετοι υπάρχουν και λαμόγια και ότι θέλεις. Αποτελούν μέρος της κοινωνίας και δεν μπορεί να είναι κάτι διαφορετικό από αυτή. Να ξέρεις όμως αυτή η κατάσταση διαμορφώνεται κυρίως από τους πελάτες και το κράτος/ελεγκτικούς μηχανισμούς. τι περιμένεις να σου πούμε εμείς όταν δεν ξέρουμε τι εργασία έχει κάνει ο μηχανικός. Ακόμα όμως και να ξέραμε, πάλι δεν μπορούμε να πούμε τίποτα γιατί δεν υπάρχει πλέον προκαθορισμένη αμοιβή. Επίσης δεν πληρώνεται μόνο ο χρόνος απασχόλησης αλλά και η γνώση/συμβουλές/πληροφορίες, υπογραφή κλπ. Από κει και πέρα πράττεις όπως νομίζεις. ΚΑι αν δεν μπορείτε να τα βρείτε μεταξύ σας, να πληρωθεί και κανένας άλλος επαγγελματίας (και οι δικηγόροι έχουν ψυχή......). Και μιας και ανέφερες αμοιβές, οι δικηγόροι παίρνουν κάποιο 60€/ώρα και κάποιο 150/ώρα. Οι γιατροί ξεκινούν από τα 150€/ώρα. ΚΑι οι αμοιβές αυτές είναι για επίσκεψη στα γραφεία τους, ΟΧΙ για να έρθουν σε εσένα. Ένας μηχανικός πόσα πρέπει να πάρει άραγε?......1 point
-
Καλημέρα στην παρέα. Και για να γίνει πλήρως αντιληπτό αυτό που είπε ο @georgegaleos Άρθρο 11. Χρόνος έκδοσης τιμολογίου 1. Η υποχρέωση έκδοσης τιμολογίου γεννάται κατά το χρόνο που πραγματοποιείται η αποστολή ή παράδοση των αγαθών ή των υπηρεσιών. Σχετ. αποφάσεις (1) Σχετ. διοικ. λύσεις (1) 2. Ο χρόνος έκδοσης τιμολογίου καθορίζεται ως εξής: α) Σε περίπτωση πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, τιμολόγιο εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα της παράδοσης ή αποστολής αγαθών ή της ολοκλήρωσης της υπηρεσίας, κατά περίπτωση. β) Σε περίπτωση συνεχιζόμενης παροχής αγαθών, υπηρεσίας ή κατασκευής έργου, το τιμολόγιο εκδίδεται μέχρι τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα από την περίοδο στην οποία μέρος της σχετικής αμοιβής καθίσταται απαιτητό για τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί ή το μέρος του έργου που έχει ολοκληρωθεί. γ) Σε περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσίας, με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού. δ) Στην περίπτωση έκδοσης συγκεντρωτικού τιμολογίου της παρ. 3 του άρθρου 10, το συγκεντρωτικό τιμολόγιο εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη 15η του επόμενου μήνα από το μήνα εντός του οποίου πραγματοποιήθηκε το πρώτο γεγονός πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών που συμπεριλαμβάνεται στο συγκεντρωτικό τιμολόγιο. ε) Ειδικά, όταν ο αγοραστής των αγαθών ή υπηρεσιών είναι το Δημόσιο ή νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, το τιμολόγιο δύναται να εκδίδεται μέχρι το τέλος της ετήσιας περιόδου μέσα στην οποία έγινε η παράδοση ή η αποστολή των αγαθών ή η παροχή των υπηρεσιών ή η πιστοποίηση δημόσιων έργων ή η οριστικοποίηση της συναλλαγής από τον αγοραστή, κατά περίπτωση. Άρθρο 13. Χρόνος έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης Το στοιχείο λιανικής πώλησης (απόδειξη ή τιμολόγιο) εκδίδεται: α) Σε περίπτωση πώλησης αγαθών, κατά το χρόνο παράδοσης ή την έναρξη της αποστολής. Όταν η παράδοση των πωλούμενων αγαθών γίνεται από τρίτο, το στοιχείο λιανικής πώλησης εκδίδεται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την παράδοση "και πάντως εντός του φορολογικού έτους που έγινε η παράδοση."[1] β) Σε περίπτωση παροχής υπηρεσιών, με την ολοκλήρωση της παροχής της υπηρεσίας. γ) Σε περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσίας, με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού. δ) Σε περίπτωση συνεχιζόμενης παροχής "αγαθών,"[2] υπηρεσίας ή κατασκευής έργου, το παραστατικό της πώλησης εκδίδεται όταν μέρος της αμοιβής καθίσταται απαιτητό για το μέρος της υπηρεσίας ή του έργου που έχει ολοκληρωθεί και σε κάθε περίπτωση με την ολοκλήρωση της υπηρεσίας ή του έργου.1 point
-
Αρκετές επιλύσεις και κατασκευές. Το δεύτερο που ρωτάς να το ερευνήσεις μόνος σου (σύμφωνα με τις γνώσεις που πιστοποιεί ο τίτλος σου) όπως συνηθίζεις να λές κι εσύ.1 point
-
Κατασκευάζεται μια χαρά. Θα αγκυρώσεις τα σίδερα της δοκού Δ1 στο υποστύλωμα τουλάχιστον 1.50 μ υπό γωνία 90ο Sidero.docx1 point
-
Για πρόβολο μήκους 2.50 μ και τα συγκεκριμένα φορτία (άσε που υπάρχει και Ρ=150 kg στο ελεύθερο άκρο & η ταλάντωση του σεισμού - το υπολογίζω δίχως αυτά) για 18 εκ. ο υπολογισμός σε δράσεις, συστολή ξήρανσης και ερπυσμό βγάζει βέλος 43 μμ. Προσωπικά τουλάχιστον δεν θα το κατασκεύαζα για ευνόητους λόγους, εσύ ;1 point
-
Για πρόβολο μήκους 2.50 μ και τα συγκεκριμένα φορτία (άσε που υπάρχει και Ρ=150 kg στο ελεύθερο άκρο) 18 εκ. ή έστω 20 εκ. ΔΕΝ βγαίνει με τίποτα, άμα δε υπολογίσεις συστολή ξήρανσης και ερπυσμό άστα να πάνε, τουλάχιστον 25 εκ. Πρακτικός κανόνας προδιαστασιολόγησης : d = L/10 = 2.50/10 = 0.25 μ1 point
-
Βαλθήκατε να τον πανικοβάλετε τον συνάδελφο. NikMetal υλοποίησε τη μελέτη μόνον αν νιώθεις σίγουρος, διαφορετικά σε συνεργασία με κάποιον που εμπιστεύεσαι. Υ.Γ. "Το έχω εμπειρία σημαίνει οτι έχω μια ιδέα τι περιμένω να μπεί ώς οπλισμός σε ενα τοιχείο μια κολώνα ενα δοκάρι" είναι απόλυτα σωστό αλλά όχι για το λόγο που αναφέρεις (μελέτες φασόν). Bas ειδικά οι στατικοί ποτέ δεν μίλαγαν για οφθαλμοστατική. Φαντάζομαι οτι αναφέρεσαι στις δεκαετίες 70 & 80, όπου το τεύχος της στατικής μελέτης ήταν 50 - 100 σελίδες στο χέρι όπως και οι ξυλότυποι και για μια αξιοπρεπή μελέτη ενός μέσου μεγέθους 3ορόφου ενας έμπειρος στατικός έκανε 3~4 ημέρες & νύχτες το τεύχος, όσο για τους ξυλότυπους αποτελούσαν τρελή χαρά αφού ήσαν πλέον δουλειά ρουτίνας.1 point
-
Αυτό φίλε δεν είναι στατική μελέτη, αλλά απλά οφθαλμοστατική και ως τέτοια πρέπει να πληρωθεί, αν βέβαια πρέπει !!!1 point
-
Αν δεν αναγνωρίζει το cad πες μου να κάνω save as. Είναι μια γραμμή περίφραξης, την οποία μπορείς να κάνει copy paste από σχέδιο σε σχέδιο. syrma.dwg1 point
-
1. Αν δεν το κάνει ο επιβλέπων θα το κάνει ο μελετητής. Οπότε έρχεσαι στα λόγια μου και δεν υπάρχει καμία μα καμία έξτρα αμοιβή. 2. Παρομοίως έρχεσαι στα λόγια μου. Δεν μπερδεύω τίποτα, μάλλον έχεις αντιληφθεί λανθασμένα το ρόλο του μηχανικού, είτε αυτός είναι μελετητής είτε επιβλέπων, έχει ρητή υποχρέωση να κάνει αναλυτική προμέτρηση οπλισμών, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε [προκοστολόγηση, παραγγελία, τελική επιμέτρηση]. Αν δεν τηρούμε και αυτά τα αυτονόητα, τότε τι να πώ !!!1 point
-
Για εξήγησέ μου πως θα κάνεις επιμέτρηση οπλισμού κατά την επίβλεψη ? Σε όλα τα εργοτάξια του κόσμου ο σιδεράς πληρώνεται βάσει της προμέτρησης του οπλισμού (αναλυτικά αναπτύγματα) του επιβλέποντος μηχανικού. Αυτό γίνεται γιατί στην ουσία δεν είναι εφικτή η επιμέτρηση οπλισμού, παρά μόνο η προμέτρηση με αναλυτικά ανπτύγματα.1 point
-
1. 34 συναπτά έτη. 2. Αν δεν είναι υποχρέωση του μηχανικού, τότε ποιού είναι ? Αλλωστε όπως ανέφερα πληρώνονται κανονικά και με το νόμο με 30% προσαύξηση της επίβλεψης όλες οι επιμετρήσεις. Συνεπώς δεν υπάρχει έξτρα.1 point
-
Δεν υπάρχουν έξτρα λεπτομέρεια/υπηρεσία σε μελέτη εφαρμογής, αποτελούν περιεχόμενο της μελέτης - ειδικά οι λεπτομέρειες - τώρα η υπηρεσία δεν ξέρω τι ενοείς. Η επιμέτρηση του οπλισμού/σκυροδέματος είναι υποχρέωση του επιβλέποντος μηχανικού (περιλαμβάνεται στην αμοιβή επίβλεψης με ένα 30% προσαύξησης, αν το θυμάσαι).1 point
-
Και ποιά είναι τα ελάχιστα τα έξτρα και το ποιόν συνάδελφε και ποιός τα ορίζει ? Τι είναι η στατική μελέτη μπλουζάκι διαλογής Α-Β-Γ, πάρε κόσμε οτι θέλεις ? Θα πρέπει να είμαστε πολύ μα πολύ προσεκτικοί ειδικά όταν αναφερόμαστε σε θέματα ασφάλειας, όπως είναι η στατική μελέτη, δίχως τη παραμικρή έκπτωση. Αν δεν σε ικανοποιεί η αμοιβή απλά δεν τη κάνεις, εκπτώσεις τύπου λαϊκής "πάρε κόσμε" με τα αμφιβόλου καθορισμού "ελάχιστα" δεν νοούνται στη στατική μελέτη. Τα υπόλοιπα είναι "μπακαλίστικα" με όλο το σεβασμό.1 point
-
Το θέμα της συνίζησης στη στατική πρώτη φορά το ακούω. Οσο για τις αποστάσεις 10 εκ, λάβε υπ' όψη σου οτι στη πράξη τα 10 εκ. πιθανόν να γίνουν απο 8~13 εκ. για χίλιους δυό λόγους.1 point
-
Για το πρόβολο L=2.40 m & d=24 εκ. (με τα συνήθη φορτία) του gnthal απαιτούνται Φ12/10. Ομως για λόγους ελαστικής παραμόρφωσης οπλισμός Φ14/10 μειώνει το αντίστοιχο βέλος κατά 45%, οπότε θεωρώ οτι κρίνεται απαραίτητος. Εννοείται οτι απαιτείται οπλισμός κάτω της τάξης Φ10/10.1 point
-
Συνάδελφε καλώς μας ήρθες Για δες το συνημμένο . topo_index.zip1 point
-
Γτ μπλεκουμε τα μπουτια μας με τα απλα πραγματα??? Στα Α,Β θα βαλλεις κομβους....Δλδ θα κοψεις τις καθετες δοκους στα σημεια αυτα..(δεν ξερω αν το SAP μπορει να το κανει χωρις να κοψεις τις δοκους..) Τι στιγμη που εχεις μονολιθικη συνδεση (υποθετω ΟΣ) τοτε δεν ελευθερωνεις καμια στροφη - μετακινηση στα ακρα των ραβδων... Ο κομβος που θα βαλλεις θα ακολουθει την παραμορφωση της κυριας δοκου.... Στην περιπτωση πλακας, παλι το ιδιο θα κανεις απλα θα βαλλεις και την πλακα σου με επιφανειακα στοιχεια... Η "στηριξη" που ονομαζεις εσυ δεν εχει καμια σχεση με τη στηριξη που φαναταζεται (κυλιση, πακτωση, αρθρωση κτλ)...1 point
-
Γενικά η γωνιακή παραμόρφωση ορίζεται ως εξής: γ = Δ/h , όπου Δ η οριζόντια μετατόπιση του πλαισίου και h ύψος πλαισίου Τώρα αν εννοείς την γωνιακή παραμόρφωση ορόφου και σε τι περιορισμούς υπόκειται τότε πρέπει: γ = Δελ/h * (q/2.50) >= Δελ / h αφού πρέπει q/2.50 όχι μικρότερος του 1 με γ < γ ορόφου = 0.005 για τοιχοπληρώσεις και 0.007 για οργανισμό πλήρωσης λιγότερο ευαίσθητο σε διατμητική παραμόρφωση Περισσότερες πληροφορίες μπορείς να βρεις στην παράγραφο 4.2.2 του EAK και στα αντίστοιχα σχόλια...1 point
-
Θέλω να επισημάνω στους ιδιώτες που αναζητούν απαντήσεις σε ερωτήματα που ανήκουν σε αυτή εδώ την ενότητα ότι απαντήσεις μέσω ενός φόρουμ δεν είναι δεσμευτικές ως προς την ορθότητα των απαντήσεών τους και κατ' επέκταση δεν είναι σώφρον να βασιστείτε σε αυτές. Επίσης ο χώρος αυτός εδώ είναι κοινότητα μηχανικών από μηχανικούς για μηχανικούς. Όσοι δεν είστε μην τους προσποιείστε γιατί η μη ύπαρξη τεχνικού υπόβαθρου και δη μηχανικού σας προδίδει από την 1η κουβέντα. Επίσης τονίζω ότι εδώ δεν είναι ΚΕΠ να ρωτάτε ό,τι σας κατέβει, ή έστω ό,τι έχετε απορία. Οι μηχανικοί αμείβονται για τις υπηρεσίες αυτές και δεν τις δίδουν δωρεάν. Δεν είμαστε χομπίστες. Η δουλειά μας είναι. Η μόνη λύση στους προβληματισμούς σας και τα μελλοντικά σας σχέδια είναι να βρείτε έναν μηχανικό της εμπιστοσύνης σας και να συζητήσετε ό,τι επιθυμείτε. Αρρώστια ---> πάω γιατρό Δίκη----> πάω δικηγόρο Τεχνικά θέματα---->Πάω ΜΗΧΑΝΙΚΟ !! όχι michanikos.gr1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
Engineer posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.
Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).
Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».
Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις.
-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.
Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας-
- 4 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-