Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      8.377


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.693


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/10/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Δεν θέλω να ανοίξω ένα νέο θέμα αλλά παίρνω αυτό ... ΗΑΤΤ --> ΕΓΣΑ 87 σαν το πιο κοντινό. Όσοι έχουν έδρα την Θεσσαλονίκη γνωρίζουν πως το σχέδιο της πόλη έχει ένα δικό του σύστημα αναφοράς (βορράς είναι ο Υ άξονας - γερμανικό σύστημα, -δεξιόστροφο-). Στο Τριγωνομετρικό δίκτυο που έγινε, για τον σκοπό αυτόν, χρησιμοποιήθηκαν ΚΑΙ τριγωνομετρικά της ΓΥΣ τα οποία πήραν και τις τιμές αυτές του ειδικού συστήματος αναφοράς της Πόλης! Έτσι έχουμε 7 τριγωνομετρικά της ΓΥΣ που οι συντ/νες τους είναι σ' εμένα γνωστές & στα δύο συστήματα, (ΠΡΟΣΟΧΗ: Εδώ αυτές οι τιμές Χ , Υ δεν είναι τιμές ΗΑΤΤ. Είναι τιμές συστήματος Θεσσαλονίκης). Έτσι όταν πριν κάποια χρόνια μου έγιναν γνωστές οι τιμές αυτών των τριγωνομετρικών σημείων και έχοντας αυτό το Excel πρόγραμμα von Helmert & Affine Transormation, κάνοντας μία καλή κατανομή τα τριγωνομετρικά αυτά σημεία σε όλη την πόλη, μπορώ πλέον να μετατρέψω το κάθε σημείο- τοποσταθερό που θα έχω, χρησιμοποιόντας σε μία αποτύπωση τις Στάσεις, που πάντα μας τις δίνει ο δήμος, να το μετατρέψω σε Χ,Υ ΕΓΣΑ 87. To πρόγραμμα δίνει, όσες φορές το χρησιμοποίησα, καλά αποτελέσματα. Γι' αυτό και θέλησα να το μοιραστώ. Το πρόγραμμα με κατάλληλες προσαρμογές είναι για όλη την επικράτεια και όχι μόνο. Helmertsche Transformations Θεσσαλονίκη.xls
    5 points
  2. Θα συμφωνήσω με τον @lamlos, το όλο θέμα δεν αξίζει πλέον την προσοχή μας.....
    2 points
  3. Συνάδελφοι μην κουράζεστε δεν μιλάω για ημερομηνίες και μην επαναλαμβάνετε ανασκοπήσεις του τι έχει γίνει μέχρι τώρα. Είναι γνωστά σε όλους. Μιλάω γι' αυτό που λέει ο lamlos ... δεν θέλω να πάω παρακάτω. Θέλω να μείνω σε αυτό που λέει ο νόμος και όχι σε ότι λέει ο συμβολαιογράφος. Επιμένω γιατί, αντί να κάνουμε τη δουλειά μας, δηλαδή αυτοψία και βεβαίωση, κάνουμε θελήματα στους συμβολαιογράφους που όχι μόνο δεν καταλαβαίνουν τι είναι αυτοψία αλλά παραγγέλνουν και την ημερομηνία της. Και επειδή το κάνουμε αυτό τόσο καιρό μάλλον καλά μας κάνουν και αυτοί... Εδώ και το δικό μας ΤΕΕ έφτασε να λέει ημερομηνία αυτοψίας μετά την 1-10. Δεν είναι έτσι όμως. Ο μηχανικός κάνει την αυτοψία του όποτε θέλει και γράφει πάντα την πραγματική ημερομηνία της. Ο συμβολαιογράφος οφείλει, αν ισχύει η βεβαίωση, να τη χρησιμοποιήσει. Δεν μπορεί να παραγγέλλει ο σύλλογός τους την ημερομηνία που θα γράψουμε, ούτε να μας διασύρει επί τόσους μήνες ότι αυτοί για την αυτοψία τους λένε και ψέματα, τι περιμένετε ; ότι τους πούμε θα κάνουν... Δεν μπορείτε να με πείσετε ότι ο βεβαίωσή μας δεν είναι ισχυρή. Το σύστημα δίνει στο μηχανικό τη δυνατότητα να εκδίδει βεβαιώσεις του 83 όλο αυτό το διάστημα, το τι θα τις κάνει αυτός είναι δική του δουλειά. Ο νόμος γράφει δίμηνη ισχύ, αν ήθελε τώρα θα έγραφε κάτι άλλο. Ο συμβολαιογράφος είναι υποχρεωμένος να τη δεχτεί. Αν δεν πηγαίναμε παρακάτω τόσον καιρό, ενδεχομένως τα πράγματα να ήταν καλύτερα. Αν επιμέναμε δε το δικό μας ΤΕΕ να ερμηνεύει πρώτα και να μας ενημερώνει μετά, δεν θα διαβάζαμε καν τις εγκυκλίους των συμβολαιογράφων. Εδώ που φτάσαμε όμως ...
    2 points
  4. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.252 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Το Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2021» εντάσσεται στα εμβληματικά έργα που επιδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βελτιώνοντας την ενεργειακή κλάση των νοικοκυριών, κατά τουλάχιστον 3 ενεργειακές κατηγορίες (πάνω από 30% Εξοικονόμηση Πρωτογενούς Ενέργειας). Η συνολική επένδυση του έργου θα συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά τουλάχιστον 213 ktoe ετησίως και στην ενεργειακή ανακαίνιση κατ’ ελάχιστον 105.000 κατοικιών έως το 2025. Η επένδυση περιλαμβάνει ξεχωριστά κίνητρα για τη στήριξη των φτωχών και ευάλωτων νοικοκυριών με τη μορφή αυξημένου ποσοστού επιχορηγήσεων και χωριστού προϋπολογισμού 100 εκατομμυρίων Ευρώ. Συμβάλλοντας, στην υλοποίηση του ΕΣΕΚ το νέο πρόγραμμα Εξοικονομώ 2021 υλοποιείται με προσαρμογή και βελτίωση του υφιστάμενου χρηματοδοτικού μοντέλου, αποσκοπώντας στην μεγιστοποίηση των ωφελειών για τους πολίτες μέσω της αύξησης των πολιτών που δύναται να λάβουν μέρος, της απλοποίησης της πιστοποίησης των παρεμβάσεων και της ενεργοποίησης της αγοράς με την κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων. Έτσι, το νέο πρόγραμμα θα προσφέρει υψηλά οικονομικά και λειτουργικά οφέλη προς τα ελληνικά νοικοκυριά με ταυτόχρονη κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών. Η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για το "Εξοικονομώ 2021" θα ανοίξει μετά από ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Eνέργειας. Θα βρείτε την σελίδα εδώ: https://exoikonomo2021.gov.gr/ Οδηγός Προγράμματος 1. Περιγραφή - Επιλεξιμότητα αιτήσεων (pdf) 2. Ενεργειακός στόχος - Παρεμβάσεις - Λοιπές δαπάνες (pdf) 3. Υποβολή - Αξιολόγηση - Υπαγωγή αιτήσεων (pdf) Παραρτήματα Οδηγού I Δικαιολογητικά Υποβολής Αίτησης.pdf II_ Υποδειγμα Πρακτικου Γενικής Συνέλευσης.doc III Πρόταση Παρεμβάσεων.pdf IV_Έντυπο Επιμερισμού προυπολογισμού πολυκατοικίας.pdf V_Α Δήλωση Ωφελούμενου Υποβολής Αίτησης.pdf V_Β_Δήλωση εκπροσώπου πολυκατοικίας Υποβολής Αίτησης.pdf X_ΥΔ Μή υποχρέωσης δήλωσης φορολογίας.doc XII Κριτήρια Βαθμολόγησης & Βαθμοημέρες.pdf ΙX_ΥΔ για ενισχύσεις βάσει καθεστώτος de minimis.doc
    1 point
  6. Η απόσταση των 30μ ισχύει για οικοδομη . Πρέπει όμως να καθοριστεί η γραμμή παραλίας που πιθανόν να τέμνει την ιδιοκτησία και να επιρεαζει εμβαδόν και αρτιοτητα.
    1 point
  7. Ας βγάλουμε από τη συζήτηση το παράδειγμα της πολυκατοικίας με τη φωτογραφία γιατί δεν λέει κάποια πληροφορία, απέχει παντού απόσταση μεγαλύτερη από Δ και είναι μάλλον με ΓΟΚ. Σε όλα τα άλλα παραδείγματα οι συνάδελφοι έχουν δίκιο με την θεώρηση ότι, κατά ΝΟΚ, μόνο το τμήμα που απέχει περισσότερο από τα άλλα είναι πίσω όριο. Όλα τα άλλα είναι πλάγια. Αυτό ήταν η "απλοποίηση" που έφερε ο ΝΟΚ. Ο ΓΟΚ85 δεν έλεγε τίποτε, υπέθετε τη λογική του ΓΟΚ73. Από τον ΓΟΚ73 και πίσω η λογική ήταν όπως και η απάντηση της ΥΔΟΜ στο πρώτο σχόλιο (ΒΓ+ΓΔ). Αναλυτικά, να θυμηθούμε και αυτό :
    1 point
  8. Το ωραίο είναι ότι για την επανέκδοση το θεωρούν δεδομένο ότι θα γίνει δωρεάν. Φιλανθρωπικό ίδρυμα έχουμε γίνει (αλλιώς το λένε, κάτι με "οι ... της υπόθεσης" αλλά τεσπα).
    1 point
  9. ktomp, βλ. την απάντηση του AlexisPap ανωτέρω: Για πάχος επιστρώσεως πλακιδίων 1,5εκ. το βάρος είναι 25*1,5=37,5kg/m2.
    1 point
  10. Δεν υπήρχε την 30/9 το σημερινό καθεστώς. Στηρίχθηκες στην ανακοίνωση. Και αν δεν ψηφίζονταν τελικά, για τον Χ-Υ λόγο, θα είχες δώσει μια βεβαίωση που δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί πουθενά. Δηλαδή μια άχρηστη βεβαίωση. Επίσης η νομοθεσία έλεγε για αυτοψίες που διενεργήθηκαν προ 31/1, η ισχύς τους παρατείνετε έως 30/9. Άρα μέχρι 30/9 δεν μπορούσε να εκδοθεί βεβαίωση με ημερομηνία αυτοψίας μεταξύ 31/1 και 30/9 και να χρησιμοποιηθεί σε δικαιοπραξία. Από 1/10-20/10 δεν μπορούσε καν να εκδοθεί βεβαίωση νομιμότητας γιατί είχε περάσει η ημερομηνία ισχύος των βεβαιώσεων με ημερομηνία αυτοψίας μέχρι 31/1 και μπορούσε να γίνει μόνο ΗΤΚ. Από 20/10 που ψηφίστηκε η τροποποίηση άλλαξαν τα γράμματα.... Προσωπικά είχα βεβαίωση εκείνο το διάστημα και μόλις ψηφίστηκε, έβαλα ημερομηνία 20/10 και την έδωσα.... 'Οσον αφορά τους συμβολαιογράφους, ναι μας έχουν κάνει μπαλάκι σε πολλά ζητήματα αλλά όχι σε αυτό και νομίζω εξήγησα παραπάνω το γιατί....
    1 point
  11. @zazeng καλημέρα. Κατ' εμέ πάντα έχει νόημα η εφαρμογή γαλακτώματος συνθετικών ρητινών που ενισχύει την πρόσφυση σε όλους τους αρμούς (τύπου lab, δεν μνημονεύω όνομα εταιρείας για να μην θεωρηθεί διαφήμιση). Ο καθηγητής που παραθέτω και που είναι πολύ ψείρας σε αυτά, τονίζει ότι τα βλήτρα (και άρα και ο υπάρχον διατμητικός οπλισμός) έχει πολύ μικρότερη σημασία (εντάξει είναι και λίγο υπερβολικός..) από την προετοιμασία της επιφάνειας και από την ενίσχυση της πρόσφυσης που επιτυγχάνεται με αστάρια και πρόσμικτα στο σκυρόδεμα. Γενικώς δίνει μεγάλη σημασία στην τεχνολογία των υλικών και στην τραχύτητα. Αν διαβάσεις και την ΠΕΤΕΠ (ή ΕΤΕΠ) για την προετοιμασία της επιφάνειας θα δεις ότι απαιτείται δουλειά.
    1 point
  12. Το 18μηνο ισχύει όπως σε ολες τις δηλώσεις, στο νόμο θα το βρεις.
    1 point
  13. ***Καταρχήν ανανέωσε τον ΝΟΚ σου γιατί δεν είναι οι παράγραφοι 58 & 59, αλλά 63 & 64*** Η απάντηση της πολεοδομίας είναι μια κλασσική απάντηση όταν δεν μπορούν να τεκμηριώσουν κάτι σωστά. Μην ξεχνάμε μηχανικοί είναι και αυτοί σαν εμας δηλ ουδείς αλάθητος. Oπότε...έχουμε ακόμα ΓΟΚ και δεν το ξέρω; Οκ τίποτα δεν γίνεται από παρθενογένεση, αλλά ο ΝΟΚ κατήργησε τον ΓΟΚ. Συνεπώς μόνο οτι γράφει ο ΝΟΚ και οι παράπλευροι κανονισμοί και τεχνικές οδηγίες, εφαρμόζουμε. Απλά τεκμηριώνουμε τη μελέτη μας βάσει άρθρων και όχι υπονοούμενων δηλ. αν δεν το γράφει ο νόμος ΔΕΝ ισχύει. Τώρα από τη Παρ 63 & 64 του Αρθρου 2, μάλλον καταλαβαίνουμε οτι ΕΝΑ είναι το πίσω όριο (διαφορετικά θα έλεγε "τα πίσω όρια") και ΠΟΛΛΕΣ είναι οι πλάγιες αποστάσεις αφού χρησιμοποιεί τη λέξη "πλάγια όρια". Συνεπώς εγω θα έλεγα οτι η πλευρά ΒΓ είναι το πίσω όριο του οικοπέδου και στις άλλες πλευρές ή κολλάς ή αφήνεις δ. Και επειδή απο την ανταλλαγή απόψεων βγαίνει πάντα κάποιο συμπέρασμα, συμφωνείς με τη δική μου παρόμοια περίπτωση;
    1 point
  14. Version 1.0.0

    186 downloads

    Εδώ έχω μαζεμένα μερικά ενδιαφέρονται αρχεία που βρήκα σχετικά με τις άδειες και αναγγελίες Ηλεκτρολογικών και Μηχανολογικών που βγάζουμε από τη Περιφέρεια μετά την εγγραφή στο ΤΕΕ (κυρίως οι Μηχανολόγοι και οι Ηλεκτρολόγοι, αλλά αφορά και τις υπόλοιπες ειδικότητες). Σημείωση: Αυτά δεν έχουν να κάνουν με την Παύση και την Επάνοδο στο επάγγελμα που γίνεται σε άλλη υπηρεσία της Περιφέρειας για διαγραφή ή επανεγγραφή στο ΤΕΕ. Τα αρχεία αυτά τα βρήκα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Για την Περιφέρεια Αττικής κάποιοι συνάδελφοι έχουν γράψει σε αντίστοιχο φόρουμ ότι έχει σταματήσει να δίνει αυτές τις άδειες/αναγγελίες γιατί μετά από κάποιο νόμο που έγινε θεωρεί ότι δεν είναι αρμοδιότητά της πλέον όσον αφορά τους Μηχανικούς και ότι μας καλύπτει το γεγονός ότι είμαστε μέλη ΤΕΕ. Λεπτομέρειες δεν ξέρω. Το αρχείο Word για τους Ραδιοηλεκτρολόγους είναι από την Περιφέρεια Αττικής. Αρχικά, στο αρχείο 8 περιγράφεται αναλυτικά τι αναγγελίες-άδειες παίρνουμε από την Περιφέρεια χωρίς εξετάσεις ούτε κάποια προϋπηρεσία οι Μηχανικοί μέλη ΤΕΕ και οι απόφοιτοι ΤΕΙ, ενώ στα υπόλοιπα αρχεία, από 2 έως 7, υπάρχει αναλυτική περιγραφή σε τι αντιστοιχεί το κάθε ένα από τα δικαιώματα που αναφέρονται στις αναγγελίες ή άδειες αυτές. Επίσης υπάρχει και ένα αρχείο, το 1, σχετικά με τις άδειες Χειριστή Μηχανημάτων Έργου (γερανοί, κλαρκ, εκσκαφείς κλπ.). Αυτές είναι με εξετάσεις, αλλά οι Μηχανικοί χρειαζόμαστε πολύ λιγότερη προϋπηρεσία (20 ημέρες) για να τις αποκτήσουμε και απαλλασσόμαστε από τη θεωρητική εξέταση, δίνουμε μόνο πρακτική. Τέλος το αρχείο Word αναφέρεται στην άδεια Ραδιοηλεκτρολόγου. Δηλαδή οι απόφοιτοι ΣΗΜΜΥ ΕΜΠ, συναφών Πολυτεχνικών σχολών, καθώς και κάποιων άλλων σχολών (π.χ. Φυσικοί υπό προϋποθέσεις κλπ.) δικαιούμαστε να κάνουμε αναγγελία επαγγέλματος Ραδιοηλεκτρολόγου Α χωρίς εξετάσεις και χωρίς προϋπηρεσία. Εδώ δεν απαιτείται η ιδιότητα του μέλους ΤΕΕ για τους Μηχανικούς. Επίσης δεν απαιτείται παράβολο. Για τους απόφοιτους ΤΕΙ αναφέρεται σε κάποιο άλλο έγγραφο που δεν έχω πρόχειρο ότι δικαιούνται να κάνουν αναγγελία επαγγέλματος Ραδιοηλεκτρολόγου Β χωρίς εξετάσεις ούτε προϋπηρεσία, ενώ για την αναβάθμιση σε Α απαιτείται προϋπηρεσία νομίζω 5 χρόνια όντας Β και κατόπιν εξετάσεις. Για την πληρότητα να αναφέρω μιας και το γνωρίζω, χωρίς να έχω κάποιο αρχείο πρόχειρο, ότι οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και οι απόφοιτοι αντίστοιχων ΤΕΙ κλπ. δικαιούμαστε απαλλαγή από την εξέταση στο τεχνικό κομμάτι για την απόκτηση πτυχίου Ραδιοερασιτέχνη είτε εισαγωγικού επιπέδου είτε κατηγορίας 1. Δίνουμε μόνο τα υπόλοιπα (νομικά κλπ.). Μετά με το πτυχίο αυτό βγάζουμε την άδεια ραδιοερασιτεχνικού σταθμού. Βέβαια αυτό δεν είναι επαγγελματική ενασχόληση, αλλά χόμπυ. Ωστόσο το αναφέρω για όποιον ενδεχομένως ενδιαφέρεται.
    1 point
  15. Χωρίς να θέλω να επηρεάσω τη διαδικασία διαλόγου μεταξύ συναδέλφων και των υπευθύνων του προγράμματος, θα πω λίγα λόγια (μέσα από την προσωπική εμπειρία μου) στο θέμα των χρησιμοποιούμενων λογισμικών από ΠΜ. Μέχρι σήμερα στην αγορά έχουν δημιουργηθεί δύο κύριες ομάδες-κατηγορίες λογισμικού, η ομάδα εργαλείο ανάλυσης (γενικής εφαρμογής) και η ομάδα κουτί (συγκεκριμένης) παραγωγής. Η πρώτη δίνει ένα εργαλείο στον μελετητή για να διερευνήσει γρήγορα και ορθά πολλές εναλλακτικές γεωμετρίας-υλικών-παραδοχών και να δώσει τη σωστή απάντηση στη γενική της μορφή. Ανεξάρτητα από υλικό και με άπειρο πλήθος παραδοχών (κανονισμών). Το AxisVM είναι σε αυτή την ομάδα. Η δεύτερη αρχίζει σχεδόν από το τέλος και πάει αντίθετα. Με δεδομένη τη μορφή και το υλικό από άλλες μελέτες και με μερικές επιλογές παραδοχών (κανονισμών), ζητάει μόνο τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται ώστε να παράγει την τεκμηρίωση των δεδομένων επιλογών σύμφωνα με τα δεδομένα/κανονισμούς/καλούπια. Επομένως η στόχευση της κάθε ομάδας λογισμικού είναι δεδομένη και δεν έχω δει ακόμη περίπτωση που κάποιο πρόγραμμα άρχισε από τη μια άκρη για να φτάσει στην άλλη. Δεν γίνεται.
    1 point
  16. «Κ/Ξ ΓΕΩΚΑΤΑΓΡΑΦΗ» www.ktimalakonia.gr [email protected] 5 ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΕ ΑΚΙΝΗΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΔΗΜΩΝ- ΟΤΑ εδω [σελ 27 επ] http://ktimalakonia.gr/images/pdf-files/FAQ-Lakonia.pdf
    1 point
  17. αυτό δεν το λέμε Π -το λέμε έρκερ ή κλειστό εξώστη Ως έρκερ λοιπόν θα το εξετάσεις σύμφωνα με το άρθρο 81 παρ 3 περίπτωση της εγκ 2/19 ιειε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%), του άρθρου 96 κατηγ 3 γιε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παρ.2 του άρθρου 89, (όπου α.β.γ του άρθρο 89 α) σε εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο της πόλης ή του οικισμού. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις στις οποίες δεν έχει συντελεστεί η αναγκαστική απαλλοτρίωση επί ακινήτων στα οποία υφίστανται εμπράγματα δικαιώματα πολιτών. Σε περίπτωση υπαγωγής στον παρόντα, δεν επηρεάζονται το κύρος και η διαδικασία απαλλοτρίωσης και τα αυθαίρετα κτίσματα δεν αποζημιώνονται, β) σε παραχωρημένους σε δημόσια κοινή χρήση, χώρους του οικοπέδου της παρ.58 του άρθρου 2 του ν.4067/2012 (Α79), γ) εντός παρόδιας στοάς, η οποία υφίστατο κατά το χρόνο εκτέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής,) Υ.Γ Τελικό συμπέρασμα 1. αν το βάθος της οικοδομής (στο σημείο που εξέχει το έρκερ είναι τουλάχιστο 10.0μ και 2. η επιφάνεια του έρκερ δεν ξεπερνά το 5% της επιφάνειας του διαμερίσματος που εξετάζεις τότε μπορείς να το δηλώσεις στο Ν 4495/17
    1 point
  18. Μάλιστα...Δηλαδή ήρθε η υδομ να χαράξει όριο που δεν υπήρχε ,βρήκε μια κατασκευή που έχει γίνει 40 χρόνια πριν,και αποφάνθηκε ότι το όριο του οικισμού περνάει από πάνω της?
    1 point
  19. Καλησπέρα ,όταν λες το προ 23 όριο?Αναφέρσσαι στο συνεκτικό τμήμα? Ενδεχομένως να βρίσκεται πλέον ολόκληρο εντός οικισμού αν υπάρχει απόφαση καθορισμού ορίου.Το ερεύνησες?
    1 point
  20. Αφού δεν υπάρχει τίποτε άλλο για να συντάξεις αναλυτικό προϋπολογισμό,κάνεις ένα φύλλο καταγραφής όπου επιλέγεις Κατηγορία-->3 και δεν συμπληρώνεις τίποτε άλλο (δεν βάζεις αριθμό λοιπών παραβάσεων,αυτό μένει 0).Αν ετοιμάσεις αυτό το φύλλο θα δεις ότι δεν έχει σφάλμα.Πατώντας τον υπολογισμό,το φύλλο που έχει επιλεχθεί μόνο "Κατηγορία 3" χωρίς να συμπληρωθεί κάτι άλλο (πέραν της παλαιότητας της αυθαιρεσίας) θα σου υπολογίσει 250 €,το πρόστιμο δηλαδή της κατηγορίας 3.🙃 Διόρθωση-για να μην σου αλλάζω κατεύθυνση.Κάνε ένα φύλλο καταγραφής με 1 λοιπή παράβαση και Κατηγορία 4 (αφού δεν έχεις άλλες αυθαιρεσίες και φαντάζομαι δεν είναι κατ.1 ή κατ.2) και φτιάξε τον αναλυτικό προϋπολογισμό μόνο με τα παραθυράκια και τις πόρτες.Δεν πειράζει που είναι μικρής αξίας.Αυτά έχεις,αυτά βάζεις.
    1 point
  21. Συνάδελφε καταρχάς καλωσήρθες στο φόρουμ. Θα σε συμβούλευα γενικότερα να δωσεις μεγάλη βαση στο διάβασμα και στη κατανόηση της νομοθεσίας αφού καλώς ή κακώς είναι το νούμερο 1 εργαλείο της δουλειάς μας σήμερα. Επίσης, αν έχεις τη δυνατότητα θα ήταν καλό να συνεργαστείς με κάποιον παλαιότερο συνάδελφο στις πρώτες σου δουλειές. Και φυσικά υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι εδώ στο φόρουμ με διάθεση να βοηθήσουν όπου μπορούν. Σχετικά με το θέμα της αλλαγής χρήσης να σου πω καταρχάς κάποια βασικά γιατί βλέπω ότι μάλλον τα έχεις λίγο μπερδεμένα. Υπάρχουν 3 βασικές περιπτώσεις αλλαγής χρήσης. α)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια εφόσον δεν δημιουργείται υπέρβαση του συντελεστή δόμησης. π.χ. σε εντός σχεδίου περιοχή έχουμε μια κατοικία που έγινε κατάστημα. Η περίπτωση αυτή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. Δηλαδή καταγράφεις τις εργασίες που έγιναν για την αλλαγή της χρήσης στον πίνακα του παραρτήματος και ανάλογα με τον προϋπολογισμό που προκύπτει καταχωρείς 1 λοιπή παράβαση/15.000. Αν δεν έχουν γίνει εργασίες ή δεν είναι εύκολα υπολογίσιμες μπορείς να βάλεις 1 λοιπή παράβαση κατ' αποκοπη. β)Αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια με υπέρβαση δόμησης. Στην περίπτωση αυτή καταχωρείς τα τετραγωνικά που λόγω της αλλαγής χρήσης δημιουργούν υπέρβαση της δόμησης και δεν τσεκάρεις το κουτάκι της αλλαγής χρήσης (1,4). π.χ. ισόγεια θέση στάθμευσης που κατά τη έκδοση της άδειας δεν υπολογίστηκε στη δόμηση και μετατράπηκε σε κατοικία. Καταχωρείς όλα τα τετραγωνικά με ΥΔ. γ)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια η οποία δημιουργεί όμως υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης. Η περίπτωση αυτή συναντάται κατά βάση σε εκτός σχεδίου περιοχές επειδή εκεί έχουμε διαφορετικούς συντελεστές δόμησης ανάλογα με τη χρήση. π.χ. αν έχει βγεί άδεια για ένα κατάστημα 600τμ (που είναι η επιτρεπόμενη δόμηση εκτός σχεδίου για καταστήματα) και μετατράπηκε όλο σε κατοικία. Για την χρήση της κατοικίας η επιτρεπόμενη δόμηση είναι 200τμ. Επομένως υπολογίζεις με αναλυτικό προϋπολογισμό τα πρώτα 200τμ (περίπτωση α) και τα υπόλοιπα 400τμ τα καταχωρείς επιλέγοντας και το συντελεστή της αλλαγής χρήσης 1,4. Συμπληρωματικά: - Όπως διευκρινίστηκε και με την εγκύκλιο 3 του 4178 "∆εν προκύπτει υποχρέωση υπαγωγής αυθαίρετης αλλαγής χρήσης χώρων από κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) σε κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) προ 1.1.1983, δεδοµένου ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε µε το άρθρο 5 του ν. 1577/85. Εξαιρείται η εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κύριων χώρων σε χρήση ειδικών κτιρίων υπολογιζοµένου του προστίµου σύµφωνα µε την παρ. 5β του άρθρου 18 του ν. 4178/13. Οι περιπτώσεις αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης προ 1.1.1983 υπάγονται στις διατάξεις της κατηγορίας αυτής και υποβάλλονται δηµόσια έγγραφα αποδεικτικά του χρόνου της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης." -Σε περίπτωση που έχουμε αλλαγή χρήσης βοηθητικού χώρου ο οποίος όμως μέτρησε στη δόμηση τότε δεν προκύπτει υπέρβαση δόμησης για να υπολογιστεί με την περίπτωση β, οπότε υπολογίζεται όπως στην περίπτωση α με αναλυτικό (με την επιφύλαξη του γ). Ελπίζω να σε βοήθησα να τα ξεδιαλύνεις κάπως. Αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή σου εσύ έχεις αλλαγή χρήσης από βοηθητικό σε κύριο ο οποίος όμως είχε μετρήσει στη δόμηση και άρα πας με αναλυτικό. Ο αναλυτικός συμφέρει από άποψη προστίμου σε κάθε περίπτωση.
    1 point
  22. Καλησπέρα. Εάν ήταν απόρρητα δεν θα ζητούσα βοήθεια από εδώ. Μου έστειλες μήνυμα χωρίς να διαβάσεις το δικό μου, ή δεν είχες τι να κάνεις και είπες ας τρολαρω κάποιον; Ζήτησα βοήθεια ,από γνώστη του αντικειμένου και η απάντηση εάν μπορούσες και εάν ήθελες έπρεπε να είναι, Γειά σου λέγομαι τάδε πως μπορώ να βοηθήσω. Ζήτησα ευκρινεστατα εξυπνάδες ,τρολαρισματα και τα συναφή να μείνουν μακριά. Είμαι 47 ετών 25 στο επάγγελμα. Σε ευχαριστώ για τον χρόνο που έχασες να μου στείλεις μήνυμα.
    -1 points
  23. Αγαπητέ Tetris, Πρώτον ήμουν ευγενεστατος δεν με διάβασες φαίνεται, και με συμβουλεύεις να συζητώ πολιτισμένα; Δεύτερον έχω διαβάσει τους κανόνες, εσύ τους έχεις διαβάσει; Έτσι μιλάς σε όλους; Στον ενικό χωρίς να τον ξέρεις, χωρίς ένα γεια,ένα καλησπέρα; Και απλά συμβουλεύεις τους άλλους για πράγματα που δεν κάνεις ο ίδιος; Δεν ζήτησα τηλέφωνο ή email επί προσωπικού για να διαμαρτύρεσαι ότι θες και ειδική μεταχείριση για να απαντήσεις σε ένα θέμα. Έχω διαπιστώσει ότι αυτό γίνεται και από πολλούς σε άλλους, δηλαδή να ανοίγει ένα θέμα κάποιος και να του απαντούν περί ανέμων και υδάτων κάποιοι, έχουν διαμαρτυρηθεί πολλοί, εσύ έπρεπε να το ξέρεις πριν να συμβουλεύεις άλλους πως θα γράφουν. Μια χαρά τα έγραψα.Ξαναδιαβασε τα και την δεύτερη φορά θα το διαπιστώσεις. Τρίτον ,το αν θα χρειαστώ ειδικό ή όχι άσε να το κρίνω εγώ και όχι εσύ. Δεν με ξέρεις, δεν γνωρίζεις, δεν θέλεις,... έχει καλώς, αλλά ιστορίες για αρκούδες μην μου γράφεις. Σάς ευχαριστώ για τα μηνύματα, θεωρείστε το θέμα λήξαν. Ευχαριστώ πολύ.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.