Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      20

    • Περιεχόμενα

      8.377


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.693


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/11/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Το Τμήμα Ανατολικής Κρήτης του ΤΕΕ σας προσκαλεί στη διαδικτυακή εκδήλωση που διοργανώνει σε συνεργασία με το κεντρικό ΤΕΕ, με θέματα Ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης αδειών – Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου – Τακτοποίηση Αυθαιρέτων. Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά την Παρασκευή 19.11.2021 και ώρα 17:00 στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες του ΤΕΕ/ΤΑΚ. https://www.youtube.com/watch?v=ETJ4KSpsboQ https://news.b2green.gr/12682/online-εκδήλωση-ηλεκτρονικό-σύστημα-έκδοσ
    3 points
  2. Στις 29/10 Έδωσα εδώ στο φόρουμ, σ' αυτή την σελίδα, ένα εξελάκι που μετασχηματίζει τις συν/νες των τιμών του συστήματος αναφοράς της Θεσσαλονίκης σε ΕΓΣΑ87. Δεν ξέρω τι ανταπόκριση υπήρχε. Δεν υπήρχαν σχόλια. Σήμερα θέλω να δώσω κάτι παρόμοιο για τις περιοχές Βρασνά - Ασπροβάλτας που μετατρέπει τις συντεταγμένες που έχουμε από την μελέτη της Π.Ε. της επέκτασης, που είναι σε μορφή ΤΜ3 σε ΕΓΣΑ87. (η ακρίβεια του μετασχηματισμού είναι από 8 έως 15 cm. Νομίζω αρκετά καλή). Τα νέα σημεία που θα μετασχηματιστούν γράφονται στις γραμμές 33 έως & 50 και στις στήλες Α,Β,C, με την μορφή Αρ. Χ,Υ. Αν γνωρίζετε συν/νες σημείων ( δύο σημεία (+) πλας σημεία) το πρόγραμμα είναι για όλη την επικράτεια και όχι μόνο). Άρα μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για όλους τους μετασχηματισμούς όλων των μορφών. Αυτό με την μορφή που δίνεται είναι για Βρασνά & Ασπροβάλτα. Άρα για τους συναδέλφους του... Βορρά. Ασπροβ_ Βρασνα Μετασχημ. σωστός(egsa87).xls
    2 points
  3. Το "χωρίς αδεια" σε αυτήν την περίπτωση δεν αναιρεί την ύπαρξη της αδείας ..θεωρώ ότι ο νομοθέτης το έβαλε για να επιβαρύνεται το πρόστιμο με επιπλέον συντελεστή ως επιπροσθετη ¨τιμωρία" για την παραβίαση της μη σύννομης αλλαγής θέσης..αυτό όμως δεν αναιρει την υπαρξη της οικοδομικης αδειας την οποια εννοειται πως θα την αναγραψω και θα την ανεβασω στα δικαιολογητικα...
    2 points
  4. Αγαπητέ σου συνιστώ να τα ανεβάζεις τα χρήσιμα εργαλεία σου στα ντάουν λόατ του σάιτ... είναι πιο εύκολη η εύρεσή τους στον χρόνο. Μέσα σε συζήτηση (φόρουμ) μετά από αρκετές σελίδες χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί την μάνα για τα εργαλεία αυτά. Και στο φόρουμ βάζεις ένα λίνκ προς τα ντάουν λόατ. Οπότε θα βρεθούν εύκολα απο ενδιαφερόμενους τοπογράφους με βάση την συζήτηση εδώ αλλά θα έχει και την ανεξάρτητη πορεία του να το βρίσκουν και στο ντάουν λοατ με βάση κατάταξη κλπ που έχει ενισχυμένα εκεί.
    1 point
  5. 1. ό,τι οριζει το ΦΕΚ, που λες οτι δεν αναφερεται σε παρεκκλιση εντος ζωνης 2. εχεις 40 στρ. σε μη "αναγνωρισμενο" δρομο. Αρα πας ως "τυφλο" πριν το 2003. Αν επιτυχεις τον χαρακτηρισμο του δρομου σαν προ 23 τοτε το ξανασυζηταμε
    1 point
  6. για καθε πραξη που αφορα σε ακινητα ιδιοκτησιας ανηλικων, και δημιουργει σε βαρος τους οικονομικες υποχρεωσεις, απαιτειται αποφαση Δικαστηρτιου.
    1 point
  7. 1 point
  8. Καλησπέρα,μπορείς εφόσον το σύνολο των εξωστών ως επιφάνεια δεν υπερβαίνει το 20% του εμβαδού των εξωστών της άδειας και τα 20 cm πέφτουν πάνω και όχι έξω από το πεζοδρόμιο σε κάτοψη...
    1 point
  9. Καλησπέρα,το ότι υπολογίζεται πρόστιμο στο ΦΚ δεν σημαίνει ότι θα προχωρήσει η δήλωση με Κατ.4 και Οικοδομική Άδεα=Όχι.Κατά την υποβολή θα εμφανιστεί το εξής: ΦΚ: Για την επιλογή "ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4" είναι απαραίτητη η ύπαρξη οικοδομικής άδειας.
    1 point
  10. - εκ κατασκευης, εχεις καταληψη κοινοχρηστων απο ΟΙ, εντος του νομιμου ογκου πας με το 98/7 και 10ετια. - Εχεις και καταληψη της ΟΙ απο κοινοχρηστα [δεν καταλαβα πώς] προχωρας σε τακτοποιηση και μονομερη με το 98/8 [ΑΡΘΡΟ 096 - Ν. 4495/17 ] Επιλογή κατηγορίας αυθαιρέτων κατασκευών - Page 58 - Ν. 4495/17 - Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης - Michanikos.gr
    1 point
  11. Στην μάσκα views του cad δεξιά, είναι τικαρισμένο το preview?
    1 point
  12. άνοιξε το και ξανά σώσε το με το ακατ... τσεκ αν το βλέπει μετά. Βάζε τόνους στα κείμενα σου. Είναι υποχρεωτικό από τους κανόνες για να μη διαγραφούν.
    1 point
  13. νομίζω πως αναζητάς μη ξοδευτούν ελάχιστα έως ασήμαντα ποσά για μία κατασκευή για ένα και δύο εκατοστά διαφορά στο εξομάλυνσης ... εξομάλυνση είναι... δεν υπάρχει το Χ πάχος παντού διότι το χώμα απο κάτω δεν θα αλφαδιάσεις υποθέτω... απλά χαράζεις με βάση το πιο ψηλό τμήμα που κάνει το χώμα και 12εκ και ρίχνεις.... αλλού θα βγει 7 κι αλλού μπορεί και 13εκ.... ε και? σιγά τα ωά. Εγώ προσωπικά όποτε μπορούσα ακόμα κι αν δεν υπήρχαν σημαντικές υγρασίες στο χώμα προ της εξομάλυνσης έστρωνα πλαστικά 8mm με επικάλυψη το ένα με το άλλο οπότε πάνω από αυτό το τσιμέντο ...
    1 point
  14. Η διαφορά στην τιμή είναι πολύ μικρή (μπορείς να το επαληθεύσεις στην εταιρεία) Τόσο (όχι πάνω από 10 εκ) συνήθως είναι το πάχος
    1 point
  15. Μια σειρά νέων μέτρων περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για τις σταβλικές εγκαταστάσεις που κατατέθηκε στη Βουλή. Συγκεκριμένα οι άξονες στους οποίους κινείται το νομοσχέδιο είναι οι εξής: Εισάγεται για πρώτη φορά στον ορισμό του πρόχειρου καταλύματος, υλικά όπως το πάνελ πολυουρεθάνης και το μπετόν. Τα υλικά αυτά, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους κτηνοτρόφους, μέχρι σήμερα δεν γίνονταν αποδεκτά από το προηγούμενο πλαίσιο. Δίνεται η δυνατότητα τροποποίησης των υφιστάμενων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων εντός ή πλησίον κατοικημένων περιοχών με μοναδικό σκοπό τη βελτίωση των υφιστάμενων συνθηκών υγιεινής του ζωϊκού κεφαλαίου ή τον εκσυγχρονισμό δραστηριοτήτων, όπως για παράδειγμα για να κατασκευάσουν αρμεκτήρια. Εξαιρούνται τα πρόχειρα καταλύματα από την υποχρέωση βεβαίωσης απαλλαγής από την οικοδομική άδεια. Προθεσμία 60 ημερών για την εισήγηση του δασαρχείου σε περίπτωση κτηνοτροφικής εγκατάστασης σε χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις όπου υπάρχουν κυρωμένοι δασικοί χάρτες. Καταργείται η υποχρέωση υποβολής ειδικής οικολογικής αξιολόγησης, από τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις μικρής δυναμικότητας, όταν πρόκειται να εγκατασταθούν ή βρίσκονται ήδη σε περιοχές natura. Μειώνεται το πρόστιμο διατήρησης αυθαίρετων κτιρίων από 20% σε 5% του προστίμου ανέγερσης και διατήρησης για όσα αυθαίρετα έχουν κατασκευασθεί μετά την 28η.07.2011 στις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις. Αντικαθίστανται τα αρχιτεκτονικά σχέδια των πρόχειρων καταλυμάτων με απλά σκαριφήματα, μειώνοντας το κόστος στο μισό. Δίνεται τη δυνατότητα στους κτηνοτρόφους για καθετοποίηση της επιχείρησής τους, αφού θα μπορούν να επεξεργάζονται τόσο τα ζωικά προϊόντα (όπως γάλα, κρέας, αυγά) όσο και τα υποπροϊόντα (απόβλητα για παραγωγή βιοαερίου) ιδιοπαραγωγής τους, είτε εντός της κτηνοτροφικής εγκατάστασής τους είτε σε όμορο ακίνητο. Μέχρι σήμερα δεν επιτρεπόταν η δυνατότητα παραγωγής βιοαερίου από τα απόβλητα των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, καθώς και η λειτουργία ωοσκοπικών κέντρων, μέσα στην κτηνοτροφική εγκατάσταση ή σε όμορο ακίνητο, γιατί δεν αναφερόταν στη σχετική διάταξη. Εξαιρούνται οι αποθήκες και οι χώροι στέγασης των εργατών γης από τον λειτουργικό χώρο της κτηνοτροφικής εγκατάστασης από τον οποίο μετρούνται οι αποστάσεις. Δίνεται η δυνατότητα μείωσης των αποστάσεων κατά 25%, όχι μόνο στον κτηνοτρόφο αλλά και στον επιχειρηματία, για παράδειγμα τον βιοτέχνη, τον βιομήχανο, που δραστηριοποιείται πλησίον του κτηνοτρόφου. Καταργείται η απαίτηση τήρησης απόστασης από τα σφαγεία. Επιτρέπεται η μείωση των αποστάσεων μέχρι 50%, δηλαδή στο μισό απ’ όσο επιτρέπεται μέχρι σήμερα, στις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις που βρίσκονται κοντά στα σύνορα της χώρας και σε απόσταση έως 10 χιλιομέτρων απ’ αυτά.
    1 point
  16. εχει μία "κύρια" κατοικια. Για αυτη δικαιουσαι μειωτικο, και εφοσον εχεις τις φορολογικες προυποθεσεις. Στο 103 παρ. 4, δεν βαζει πλαφον στα τμ., οπως στο 100 για την κυρια και μοναδικη. Μια συμπληρωματικη-διορθωτικη αναφορα στο νομο κανει η εγκ. 2, και οριζει "πλαφόν", αλλά ειναι "καθ΄υπερβαση νομου". Εξ αλλου, εάν ηθελαν να ισχυσει η εγκ. 2, θα το οριζαν ρητα στην τελευταια τροποποιηση. Αρα , πλαφον δεν υπαρχει για το 103. Η ημιτελης...ειναι ημιτελης...Αρα δεν κατοικειται, ουτε ειναι "κυρια". Τακτοποιειται χωρις μειωτικους. Διαβασε τα αρθρα .
    1 point
  17. Σωστά κατάλαβες. Καλημέρα!!
    1 point
  18. Νομίζω ότι σου απάντησε ο συν/φος @dib ότι δεν χρειάζεται ΠΕΑ για την ανεξάρτητη αποθήκη. Για το θέμα της παλαιότητας του αυθαίρετου κτιρίου θα δεις ότι μπορεί να επιλέξεις προσεγγιστικά την χρονολογία.
    1 point
  19. @ktomp Το πρόγραμμα δεν κάνει τον έλεγχο για την ικανοτική τέμνουσα δοκού που χωρίζεται σε δύο τμήματα και στηρίζει άλλη δοκό ( έμμεση στήριξη ) , και αυτό είναι τραγική και επικίνδυνη έλλειψη , κάτι πρέπει να γίνει !!! Το έχεις θίξει πρώτος εσύ . Για τις χρονοιστορίες έχω ακούσει και από άλλους την θεωρία αυτή που αναφέρεις η οποία είναι λάθος και κρίμα που δεν υιοθετούν πλουραλιστικές μεθόδους ανάλυσης .
    1 point
  20. @Aenor - Xωρίς να υπεισέρχομαι στο θέμα της τροποποίησης που σωστά σου αναφέρει ο Δημήτρης καθώς πρόκειται για άρθρο του νόμου,θα επιμείνω -και μόνο για το σκέλος που αφορά την δουλειά του μηχανικού-στην αρχική μου τοποθέτηση,δηλαδή ότι πρέπει να παραδώσεις στον Συμβολαιογράφο ρύθμιση Κατηγορίας 3 με την σωστή κάτοψη,όπου θα πρέπει να φαίνεται και ο κοινόχρηστος που επεκτάθηκε εις βάρος του διαμερίσματος,σε σύγκριση με την οικοδομική άδεια (το νέο στοιχείο που μας έδωσες).Από εκεί και πέρα,αναλαμβάνει ο Συμβολαιογράφος.
    1 point
  21. Για τον αγαπητό συνάδελφο @Adamtsi: Επίσης ένα όμορφο προίμιο απο το εγχειρίδιο της υπομονάδας Ο/Σ για αυτούς που έχουν διαβάζουν τα εγχειρίδια: + bonus αυτό : https://tol.com.gr/Company/work_with_us.php Αγαπητέ @loser η υλοποίηση του STRAD για την περίπτωση μαλακού ορόφου μου αρέσει (ίσως να την έχει και το FESPA), γιατί να μην ενσωματωθεί και στο ΡΑΦ; Δεν είναι ανάγκη να κάνουμε τη ζωή μας δυσκολότερη. Απο το πολύ χειροκίνητο, θα πάθουμε τενοντίτιδα. Οσο για την χρονοιστορία (μυρίζομαι νέα υπομονάδα), εγώ επιμένω ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για διορθώσεις των υφιστάμενων υπομονάδων και όχι για νέα μαρκετίστικα τεχνάσματα προς άγρα πελατών. Στο τέλος θα μείνουμε με 10 ημιτελείς υπομονάδες και μια τρύπα στο νερό.
    1 point
  22. εχεις επεκταση κοινοχρηστων σε βαρος σου Λεει σχετικα το αρθρο 8. Πας για μονομερή, με τεκμαιρομενη την συναινεση των αλλων [οταν γινει...πες μας τα εξοδα...]
    1 point
  23. Σωστα λεει η συμβ/φος, Εχεις και εντος του νομιμου ογκου αλλά και εκτος. Στην παρ. 7 πρεπει να ειναι "εντος του ογκου" Δεν εχεις το 50%; [ΑΡΘΡΟ 096 - Ν. 4495/17 ] Επιλογή κατηγορίας αυθαιρέτων κατασκευών - Page 58 - Ν. 4495/17 - Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης - Michanikos.gr Συσταση καθετης δεν εχει γινει, ούτε καθορισμος αποκλειστικων χρησεων;
    1 point
  24. Mail από ΑΑΔΕ: ''Αγαπητέ χρήστη της εφαρμογής timologio Στο πλαίσιο των συνεχών αναβαθμίσεων για τη βελτίωση της εφαρμογής timologio ενδέχεται να αντιμετωπίσατε προβλήματα ως προς την ημερομηνία έκδοσης των παραστατικών. Σε αυτήν την περίπτωση παρακαλείσθε όπως πληκτρολογήσετε ctrl+F5, κατά την επόμενη είσοδό σας σε αυτή, για τον καθαρισμό των cookies. Ζητούμε συγνώμη για τυχόν αναστάτωση που σας προκαλέσαμε. Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων''
    1 point
  25. Αν είστε σε chrome δοκιμάστε Ctrl + Shifth + N, μήπως από incognito διορθώνεται το πρόβλημα (έχει να κάνει με τα cookies ... και την "δεινότητα" τον προγραμματιστών της ΑΑΔΕ !!!!)
    1 point
  26. Δεν ξέρω αν παρατήρησε κάνεις με ποιο εισόδημα κατατάσσεται ο ωφελούμενος πλέον στις εισοδηματικές κατηγορίες του εξοικονομώ. Αντί του κλασικού εισοδήματος επιβολής εισφοράς από το πεδίο Γ2 του εκκαθαριστικού, σήμερα αναγράφεται "Στο πλαίσιο του Προγράμματος στο ετήσιο ατομικό ή οικογενειακό «εισόδημα» προσμετρούνται το Συνολικό Δηλωθέν εισόδημα, τα Απαλλασσόμενα και Αυτοτελή Φορολογούμενα εισοδήματα καθώς και η Προστιθέμενη Διαφορά Αντικειμενικών Δαπανών, όλων των μελών της οικογένειας του αιτούντος. " Προσοχή μεγάλη
    1 point
  27. Προσωπικά, στον κύκλο του 2020 ζήταγα επιπλέον 200€, εκτός προγράμματος. Στον επικείμενο κύκλο ζητάω επιπλέον 300€ (100€ προκαταβολή κ' 200€ με την ολοκλήρωση των εργασιών). Ωστόσο, αν επιβεβαιωθεί η μείωση της αμοιβής του συμβούλου από 350€ σε 250€, θα ενημερώσω τους πελάτες ότι τα 300€ γίνονται 400€.
    1 point
  28. Δεν είναι εντός σχεδίου; Πάντως είναι εκτός αντικειμενικού προσδιορισμού.
    1 point
  29. Θα ζητήσω αρχικά συγγνώμη, κυρίως από τον kane, που γράφω πριν απαντήσει (αν απαντήσει) αυτός. Περισσότερο όμως το κάνω για να απαντήσει πιο ....... ολοκληρωμένα! Αρχικά φίλε Peresiadi θεωρώ πως kάνεις πολύ καλά, όπως δηλώνεις και κάπου αλλού, εδώ στο φόρουμ, που ανατρέχεις και διαβάζεις παλαιότερες αναρτήσεις άλλων συναδέλφων. Νομίζω όμως πως εδώ το ερώτημα, όπως το βάζεις, δεν είναι ολοκληρωμένο (και δεν το περίμενα από εσένα). Δεν μασ λες τι μετασχηματισμούς εννοείς? Υποθέτω πως εννοείς μετασχηματισμούς των συστημάτων (συντ/νες χ,Υ _ Datum) της "τοπογραφικής υπηρεσίας" σε ΗΑΤΤ ή ΕΓΣΑ87 ? Nομίζω πάντως πως, επειδή σε αυτές τις περιπτώσεις έχουμε τοπικά συστήματα (έκταση μίας διανομής ή το πολύ δύο) και αν εν τέλη έχουμε στην διάθεσή μας 2 +(πλάσ) σημάδια, στα δύο προς εξέταση συστήματα (data), o μετασχηματισμός (Helmert) είναι πάντα καλός. Θα έχει πάντως ενδιαφέρον να μας πει την γνώμη του και τις εμπειρίες του ο καλός συνάδελφος kane. Toν τελευταίο καιρό τον προκαλείς!..... να γράψει.
    1 point
  30. Δεν θέλω να ανοίξω ένα νέο θέμα αλλά παίρνω αυτό ... ΗΑΤΤ --> ΕΓΣΑ 87 σαν το πιο κοντινό. Όσοι έχουν έδρα την Θεσσαλονίκη γνωρίζουν πως το σχέδιο της πόλη έχει ένα δικό του σύστημα αναφοράς (βορράς είναι ο Υ άξονας - γερμανικό σύστημα, -δεξιόστροφο-). Στο Τριγωνομετρικό δίκτυο που έγινε, για τον σκοπό αυτόν, χρησιμοποιήθηκαν ΚΑΙ τριγωνομετρικά της ΓΥΣ τα οποία πήραν και τις τιμές αυτές του ειδικού συστήματος αναφοράς της Πόλης! Έτσι έχουμε 7 τριγωνομετρικά της ΓΥΣ που οι συντ/νες τους είναι σ' εμένα γνωστές & στα δύο συστήματα, (ΠΡΟΣΟΧΗ: Εδώ αυτές οι τιμές Χ , Υ δεν είναι τιμές ΗΑΤΤ. Είναι τιμές συστήματος Θεσσαλονίκης). Έτσι όταν πριν κάποια χρόνια μου έγιναν γνωστές οι τιμές αυτών των τριγωνομετρικών σημείων και έχοντας αυτό το Excel πρόγραμμα von Helmert & Affine Transormation, κάνοντας μία καλή κατανομή τα τριγωνομετρικά αυτά σημεία σε όλη την πόλη, μπορώ πλέον να μετατρέψω το κάθε σημείο- τοποσταθερό που θα έχω, χρησιμοποιόντας σε μία αποτύπωση τις Στάσεις, που πάντα μας τις δίνει ο δήμος, να το μετατρέψω σε Χ,Υ ΕΓΣΑ 87. To πρόγραμμα δίνει, όσες φορές το χρησιμοποίησα, καλά αποτελέσματα. Γι' αυτό και θέλησα να το μοιραστώ. Το πρόγραμμα με κατάλληλες προσαρμογές είναι για όλη την επικράτεια και όχι μόνο. Helmertsche Transformations Θεσσαλονίκη.xls
    1 point
  31. Για το 2021 δεν θα ασχολειθείτε με δαπάνες στο mydata ...
    1 point
  32. 2.999 downloads

    Ένα απλό αρχείο excel για την επίλυση όδευσης και τον υπολογισμό των διορθώσεων.
    1 point
  33. χμ... το αρθρο 98 ειναι το πιο μπερδεμενο απο ολα τα αρθρα, διοτι το τροποποιησαν, χωρις να αναπροσαρμοσουν καταλληλα ολες τις παραγραφους του. -Υπηρχε εξ αρχης η παρ. 5α και 5β, με το εκ κατασκευης /ή σε ολους τους ορόφους ,με βαση τις οποιες, ειτε συντρεχουν μαζι ειτε καθε μια χωριστα, μπορεις να κανεις υπαγωγη. -υπηρχε η παρ. 7, την οποια ομως τροποποιησαν, ωστε σημερα, -εάν συντρεχουν σωρευτικα η 5α και 5β μπορεις να κανεις και τακτοποιηση και μονομερη. Ομοίως, και εφοσον ειναι εκ κατασκευής αλλά εντος του νομιμου ογκου, μπορει να κανει μονομερη τροποποιηση. Επίσης, μπορει να κανει μονομερη τροποποιηση, εάν εχει τουλαχιστον μια απο τις 5α και 5β, αλλα υπο τον όρο να βρισκεται εντος του νομιμου ογκου Ομοιως, και εφοσον ειναι εντος του νομιμου ογκου, μπορεις εστω και με μια απο τις 5α και 5β να κανεις μονομερη, χωρις συναινεση, εφοσον εχεις 10ετια απο την αυθαιρεσια. Τελος, προσθεσαν και την παρ.9, που αφορα "την υπαγωγη των υπολοιπων περιπτωσεων", για τις οποιες απαιτει συναινεση 50% "Υπολοιπες περιπτωσεις" μπορεί να ειναι μονον οι επεκτασεις στα κοινοχρηστα, εκτος ογκου της οικοδομης, [αυλες-ακαλυπτοι] διοτι, τα "εντος νομιμου ογκου" τα καλυψαν οι προηγουμενες περιπτωσεις. Αρα, κατα συμπερασμα, τακτοποιηση σε επεκταση εκτος νομίμου ογκου δεν θα κανεις ουτε με το 5α ουτε με την 5β, γιατι οδηγεισαι σε αδιεξοδο ως προς την μονομερη.. Στο ερωτημα, θα απαντουσα ως εξης Εχεις επεκταση σε κοινοχρηστο ακαλυπτο χωρο, εκτος νομιμου ογκου, εκ κατασκευης και οχι σε ολους τους οροφους. Αν πας με το εκ κατασκευης δεν μπορεις να προβείς σε μονομερη τροποποιηση, διοτι δεν προβλεπεται πουθενα. Αρα θα πας με την παρ. 9, δλδ. με το 50% και για την τακτοποιηση και για την μονομερη Εχεις και την παρ. 10, για "καποια δηλωση φορου μεταβιβασης"..... την οποια ολοι "αποποιουνταΙ' δεν λεει κανενας ούτε τι εννοεί ούτε πώς και τί λεει και της συμπεριφερονται περιπου σαν "εξωγαμο"....... [όσες φορες και να το ξαναγραψω, παλι το ίδιο μπερδεμενο θα ειναι...] υγ [εχουν υποσχεθει οτι αυτα θα τα ξαναδουν και στο Κτηματολογιο και "αρμοδιως" λενε αυτοι τωωωρα
    1 point
  34. Προς διευκολυνση συγκρισης των προηγουμενων και νεων διαταξεων του αρ. 98 παρ.5 επ. Προϊσχύσασες-Ισχύουσες διατάξεις αρ 98 ΣΥΓΚΡΙΣΗ.doc
    1 point
  35. Για το ΤΕΕ συμφωνώ, πρέπει να καταβληθεί η συνδρομή. Για το τ.ΤΣΜΕΔΕ νυν e-ΕΦΚΑ θεωρώ πως δεν οφείλονται εισφορές, αφου η ιδιότητα έχει αποσυνδεθεί από την ασφάλιση[1], οπότε κατά την γνώμη μου, εφόσον όπως γράφει ο συνάδελφος δεν έχει εργαστεί ως μηχανικός από τότε που πήρε το πτυχίο του, η υποχρέωση για ασφάλιση στον e-ΕΦΚΑ θα αρχίσει από όταν κάνει την προεγγραφή και όχι αναδρομικά. [1] Σχετ. Δ.15/Δ/οικ.3376/73/14-2-2018/ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ με θέμα "Γνωστοποίηση άρθρου 20 του ν.4488/2017 – Αποσύνδεση ασφάλισης από ιδιότητα"
    1 point
  36. Αν δεχτούμε βάσει και της ερμηνείας που δίνει η εγκ. 2 ν4495 ότι οι εργασίες του άρθρου 30 Ν. 4495 που δεν απαιτούν ούτε άδεια έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, ούτε οικοδομική άδεια, δεν αποτελούν αυθαίρετες κατασκευές (άρα και δεν μας απασχολούν αφού δεν θεωρούνται αυθαίρετες) και όσες έγιναν πριν την ισχύ του Ν. 4495, τότε μπορούμε (εφόσον δεν απαγορεύεται η κατασκευή τους από ειδικότερες διατάξεις όπως αναφέρεται άλλωστε και στο νόμο) και φυσικά υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν (άλλες) αυθαιρεσίες στο ακίνητο. Παρακάτω (*) αναφέρεται στην εγκ 2 Ν. 4495 ότι ακόμη και στις περιπτώσεις που έχουν επιβληθεί πρόστιμα και έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις για αυθαίρετες κατασκευές που εμπίπτουν στο άρθρο 30-ακόμη και πριν την ημερομηνία ισχύος του Ν. 4495- οι διώξεις αυτές παύουν (με ενημέρωση του εισαγγελέα) και τα πρόστιμα διαγράφονται και δεν αναζητούνται, δηλαδή μας λέει ότι η ίδια η διοίκηση δεν τις θεωρεί αυθαίρετες κατασκευές (ως μη γενόμενες). Επιπλέον, στην υποπαρ. ζ της παρ 3 του Άρθρου 81 Ν. 4495 αναφέρεται ότι : Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής.....ζ) οι εργασίες και κατασκευές της Κατηγορίας 3 της περίπτωσης γ του άρθρου 96 που δεν εντάσσονται στις περιπτώσεις του άρθρου 30 και της παραγράφου 2 του άρθρου 29. (εξαιρεί τις περιπτώσεις του άρθρου 30, δηλαδή τις εργασίες που δεν απαιτούν ΕΔΕΜΚ ή οικοδομική άδεια από τις πολεοδομικές παραβάσεις) και η εγκ. 2 ν. 4495 στη συνέχεια ερμηνεύει (και επιβεβαιώνει) ότι... "Σε κάθε περίπτωση, εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας κατά το άρθρο 30 του ν.4495/2017, δεν συνιστούν αυθαίρετες κατασκευές ούτε και πολεοδομικές παραβάσεις. " εγκ. 2 ν. 4495/17 (*) 4. Στην παρ. 4 επισημαίνεται ότι για τις καταγεγραμμένες αυθαιρεσίες οι οποίες πλέον, μετά την ισχύ του ν.4495/2017, εμπίπτουν στις πολεοδομικές παραβάσεις ή στις εργασίες του άρθρου 30 του ίδιου νόμου για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας ούτε και η έκδοση έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, παύουν οριστικά εκκρεμείς ποινικές διώξεις που δεν έχουν εισαχθεί στο ακροατήριο του αρμόδιου δικαστηρίου και αρχειοθετούνται, μετά την προσκόμιση σχετικής βεβαίωσης του οικείου Τοπικού Παρατηρητηρίου ότι η αυθαίρετη κατασκευή αποτελεί πολεοδομική παράβαση. Μέχρι τη λειτουργία των τοπικών παρατηρητηρίων, η ανωτέρω βεβαίωση χορηγείται από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου ή και αυτεπαγγέλτως μετά από παραγγελία του αρμόδιου εισαγγελέα. Ιδιαίτερα για εκθέσεις αυτοψίας που έχουν συναχθεί προ της ισχύος του νόμου και που αναφέρονται σε εργασίες που εμπίπτουν σήμερα στις περιγραφόμενες στο άρθρο 30 αυτού (δηλαδή εργασίες που μπορούν να εκτελούνται χωρίς οποιαδήποτε άδεια, έγκριση ή ενημέρωση της αρμόδιας υπηρεσίας) τίθενται στο αρχείο, διαγράφονται τυχόν βεβαιωμένα πρόστιμα και ενημερώνεται η αρμόδια Δ.Ο.Υ και ο εισαγγελέας. Σε κάθε περίπτωση τυχόν καταβληθέντα πρόστιμα δεν αναζητούνται.
    1 point
  37. Version 1

    1.148 downloads

    Δυο προγράμματα (το ένα σε DOS) με βασικά τοπογραφικά προβλήματα για το ύπαιθρο 1) υπολογισμός συντεταγμένων (1 θεμελιώδες πρόβλημα) 2) Χάραξη με πολικές συντεταγμένες 3) Οπισθοτομία 4) υπολογισμός αζιμούθιου - απόστασης (2 θεμελιώδες πρόβλημα) 5) υπολογισμός εμβαδού πολυγώνου από συντεταγμένες σημείων της πολυγωνικής Το dos πρόγραμμα μπορεί με ένα dosbox πρόγραμμα , να λειτουργήσει ακόμα και σε ένα κινητό smartphone
    1 point
  38. γενικά: πάχος γύρω στα 20 εκ-καλό σκυρόδεμα π.χ C25/30-αρμοί συστολοδιαστολής -κλειδί στην όλη συμπεριφορά η σωστή υπόβαση-δεν απαιτεί υψηλά ποσοστά οπλισμού
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.