Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. armenopoulos

    armenopoulos

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.040


  4. Harker88

    Harker88

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      60


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/11/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.0

    78.038 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. η εμπειρια λεει οτι τις καθετες με τα δικτυα και ολα τα συμπραγκαλα οδευσεων/διελευσεων τις χτιζει ενας εργολαβος/οικοπεδουχος και παραδιδει σε πληρη λειτουργια το συγκροτημα, Με την αγορα μιας αχτιστης καθετης, ποιος θα κανει τους δρομους, τις διαστρωσεις τις αποχετευσεις, τις οδευσεις των δικτυων και πότε και απο πού;;; Ολα αυτα πολλαπλασιαζονται αν προκειται για συγκροτημα με 3-4 καθετες μπρος-πίσω. Διαφορετικη ειναι η κατασταση, αμα προκειται για μια καθετη μπροστα που βλεπει στον δρομο, και μια πισω με δικη της λωριδα διελευσης απο τον δρομο μεχρι το οριο κατα κυριοτητα συζητειστε τα καλη συνεχεια δες τα ΠΜ
    1 point
  3. https://news.b2green.gr/12986/σε-ποιες-περιοχές-καθίσταται-υποχρεω "Από το 2025 όλα τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας ασφαλίζονται υποχρεωτικά. Η ύπαρξη ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα είναι πλέον προϋπόθεση για την ηλεκτροδότηση του κτιρίου." [και τα παληα και τα παληα]
    1 point
  4. κατ' αρχας, δεν λες, - εαν εχει γινει ηδη συσταση ΟΙ στην οικοδομη - σε ποιον ανηκουν οι "χωροι", αν υπαρχουν αυθαιρεσιες, αν τακτοποιηθηκαν... Οσον δε αφορα τις "κατασκευες", θα πας με τις κατοψεις στον μηχανικο σου να επιμετρησει τις δουλειες που χρειαζονται [νεες εισοδοι, διατρηση πατωματων/νεες σκαλες, καταργηση της παληας σκαλας, νεα ηλεκτρομηχανολογικα/υδραυλικα..καθαιρεσεις τοιχοποιίας ξερωγωτι αλλο... κι εναν χρονο γιαπί η οικοδομη... που σημαινει μετακομιση ολων οσων διαμενουν εκει... Οταν σε ενημερωσει ο μηχανικος, μας λες αν εφτασες στο 1/4 του κοστους της ολης οικοδομης. [να μην πώ ποσο εναντιον των μαιζονετων ειμαι, πόση ταλαιπωρια προσθετει το καθημερινο ανεβοκατεβασμα σκαλας ή τους κινδυνους εαν υπαρχουν μικρα παιδια ή τον βάσανο αν υπαρχουν υπεργηροι -ή προσωρινα εμποδιζομενα ατομα λογω ατυχηματος, και το κοστολογιο συντηρησης που εχουν, εναντι του απλου διαμερισματος.] Εδω, μαλλον τα αδελφια εχουν προβλημα στο ποιος θα παρει τον οροφο με τα δυο διαμερισματα και ποιος τον ανωθεν. Κορωνα γραμματα... καλημερα και καλα ξεμπερδεματα. [υγ το παραπανω ηταν ετοιμο απο χτες, αλλα καπου κολλησε στην....μετακομιση]
    1 point
  5. Το κόστος τακτοποίησης αφορά τον ιδιοκτήτη. Ο μηχανικός θα εκδώσει βεβαίωση νομιμότητας για το προς πώληση ακίνητο ή θα συντάξει ηλεκτρονική ταυτότητα. Καλό θα ήταν να βάλεις και εσύ από την πλευρά σου μηχανικό για να ελέγξει αν όντως έχει τακτοποιηθεί σωστά. Δεν είναι δική σου αρμοδιότητα αυτό που αναφέρεις.
    1 point
  6. Θα πρέπει να πάτε σε κάποια τεχνική εταιρία ή πολιτικό μηχανικό της περιοχής σας, για να πάρετε προσφορά. Εδώ στο forum, ακόμα και αν κάποιος μπορούσε να υπολογίσει κάτι (που δεν μπορεί), απαγορεύεται να γράφονται τιμές.
    1 point
  7. Επί καθετων, αυτο που εξεταζεται σαν αρτιο και οικοδομησιμο, ειναι το αρχικο οικοπεδο. Καθε "τμημα" εχει τα δικα του χιλιοστα και χτιζει αναλογα με αυτα. Νομιμα δημιουργουνται εσωτερικοι δρομοι διελευσης προς εξυπηρετηση των "εσωτερικων" τμηματων. Ολα αυτα φαινονται στο τοπογραφικο της συστασης. Προκειμενου να εκδοθει αδεια για ενα "τμημα", προσκομιζεται στην ΥΔΟΜ τοπογραφικο του ολου και το συμβολαιο που δειχνει "πόσα" χιλιοστα δομησης δκαιουται αυτο το τμημα. Επί συστημενων καθετων, πριν το 2011, καθε αυθαιρεσια που εχει γινει σε καθε καθετη, δεν επηρεαζει τον συντελεστη των αλλων καθετων. Προφανως, ισχυει αυτο: "Μήπως απλά λόγω έλλειψης γνώσεων ανησυχώ υπερβολικά;" Η συσταση καθετων, ειναι συμβολαιο μεταγεγραμμενο και ειναι η βαση για τα δικαιωματα και τις υποχρεωσεις καθε καθετης. Θα την δει ο δικηγορος σου και ο μηχανικος σου και αυτοι θα σουν το τελικο ΟΚ εάν δεν βρουνε καποια "κενα" στους ορους και συφωνιες της συστασης.
    1 point
  8. γιαυτό κάνουμε επαναληπτικές σκοπεύσεις με μικρή διαφοροποίηση της οριζόντιας γωνίας κάθε φορά
    1 point
  9. Γιατί μας πέρασες ? Δημόσια υπηρεσία που θα τιμωρήσει τον κάθε παράνομο κ μη νόμιμο ? Μια παρέα ειμαστε που ανταλλάσσει γνώση ....... Τράβα κ πήγαινε εσύ στην πολεοδομία κ κανε ονομαστική καταγγελία με την υπογραφή σου ..... Γεμίσαμε ρουφιάνους .....
    1 point
  10. Πουθενά. Ασχολείσαι μόνο με έσοδα. Λόγω του ότι το μηδέν δεν έχει φυσικό νόημα, δεν υπάρχει σειρά 0 όπως δεν υπάρχει τιμολόγιο 0. Η τιμή 0 είναι διαθέσιμη γιατί μπορεί κάποιος (που θα κάνει έναρξη εργασιών το νέο έτος, για παράδειγμα) να μην θέλει να χρησιμοποιήσει σειρά στο παραστατικό που θα εκδώσει. Πρέπει να υπάρχει ενιαία αρίθμηση σε κάθε τύπο παραστατικού (απόδειξη, τιμολόγιο) εντός μίας διαχειριστικής περιόδου (δηλαδή, ενός έτους). Συνεπώς, δεν μπορούμε να έχουμε τιμολόγια 15,16,17,18 και μετά 1,2 στην ίδια σειρά (π.χ. 1) ή χωρίς σειρά. Η ύπαρξη σειράς (που είναι προαιρετική) μας βοηθάει να έχουμε ταυτόχρονα μπλοκ και ηλεκτρονικά τιμολόγια. Με λίγα λόγια: Μπλοκ ΑΠΥ και μπλοκ ΤΠΥ, άνευ σειράς. Δηλαδή, δύο μπλοκ που συμπληρώνονται χειρόγραφα. Εφαρμογή timologio, ΑΠΥ και ΤΠΥ, σειρά 1, αρίθμηση από το 1. Δηλαδή, δύο κατηγορίες ηλεκτρονικών παραστατικών.
    1 point
  11. Να μην το κάνεις αυτό. Σειρά 0 σημαίνει ότι δεν υπάρχει αριθμός σειράς και αντιστοιχεί στα χειρόγραφα παραστατικά όταν δεν συμπληρωνόταν το ανάλογο πεδίο. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση (εφαρμογή timologio) και η πλατφόρμα myDATA είναι διαφορετικά θέματα.
    1 point
  12. Για την τακτοποίηση αυθαιρεσιών επί κοινοχρήστων απαιτείται η συναίνεση άνω του 50% των συνιδιοκτητών. Στην περίπτωσή σου πρέπει να συμφωνούν και οι δύο. Μπορεί να γίνει οποτεδήποτε, γιατί δεν προαπαιτείται τακτοποίηση κοινοχρήστων για την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού.
    1 point
  13. @the_topo Μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση μηχανικού, ανεξαρτήτως των αυθαιρεσιών στον κοινόχρηστο χώρο, γιατί αφορά μόνο την οριζόντια ιδιοκτησία – διαμέρισμα.
    1 point
  14. Εφόσον δεν έγινε καμία εργασία και δεν είχαν ζητήσει αναθεώρηση για παράταση ισχύος, η άδεια προφανώς έχει λήξει. Άρα δεν είναι σε ισχύ και θα πρέπει να βγάλουν νέα άδεια.
    1 point
  15. Προσωπική εκτίμηση. Στην 173 σωστά απάντησαν ότι είναι ΚΑΤ4 αφού είναι εξώστης που μπορεί να είναι εντός πρασιάς Στην 389 όμως απάντησαν λάθος... Και οι εκτιμήσεις μου έχουν την ίδια αξία με τις Ε/Α του ΤΕΕ αφού και οι δύο είναι ανυπόγραφες.....
    1 point
  16. Συνάδελφε καλησπέρα!Εγώ δεν καταλαβαίνω....Εσύ κάνεις ρύθμιση αυθαιρέτων διώροφης οικοδομής με υπόγειο.Αφού ρυθμιστεί το ακίνητο θα γίνει πίνακας κατανομής χιλιοστών και σύσταση οριζόντιων ιδιοκτησιών.Η ενημέρωση φακέλου σε αυτήν την υπόθεση τι αφορά?Κάτι μου διαφεύγει, ειλικρινά...
    1 point
  17. Έχεις απόλυτο δίκιο που προβληματίζεσαι...Εσύ θα περάσεις Σ.Α. για την οριζόντια ισογείου αλλά εύλογα γεννιέται το ερώτημα που σε προβληματίζει...κατά πόσο μπορεί ένα αρχιτεκτονικό συμβούλιο να αγνοήσει το γεγονός ότι από το ισόγειο και πάνω τίποτε "δεν πάει καλά"?όψεις α' ορόφου,αυθαίρετος β' όροφος κλπ?Μπορεί κατά τον 4495 η επιτροπή (και εν προκειμένω το ΣΑ που την αντικαθιστά) να ασχοληθεί με το τμήμα κτιρίου (ένα επίπεδο-ισόγειο) αλλά μήπως έρχονται οι αρμοδιότητες του, να επιβάλλουν το αυτονόητο για την περίπτωση (συμμόρφωση του α' ορόφου με τα νόμιμα,και δεν θέλω καν να πω,τι προκύπτει ενδεχόμενα για το μέλλον του β'?Σκέψου ότι για κάθε αυθαίρετη κατασκευή που εντάσσεται γενικά (είτε σε παραδοσιακό είτε σε ιστορικό) υφίσταται, πέραν των εργασιών προσαρμογής, και το ενδεχόμενο να κριθεί κατεδαφιστέα...Ο πελάτης πρέπει να είναι ενήμερος για το τι μπορεί να συμβεί από την απόφαση του να υπαχθεί στις διατάξεις σε μια τέτοια περιοχή...Λυπάμαι ειλικρινά που δεν έχω απαντήσεις...
    1 point
  18. Καλημέρα!Στην εγκύκλιο 2 λέει ότι αν συνυπάρχουν παραβάσεις κατ.3 και παραβάσεις αναλυτικού μπορείς να συντάξεις για όλες αναλυτικό προϋπολογισμό.
    1 point
  19. Αγαπητέ,δεν το γνωρίζω ακριβώς...ό,τι τους πει ο Δήμος να πληρώσουν πρέπει να το πληρώσουν..αλλά εξ'όσων θυμάμαι, η αρχική γνωστοποίηση της συζύγου δεν ξαναπληρώνεται καθώς η επιχείρηση ήταν υφιστάμενη και είχε πληρωθεί ήδη η έναρξη της με φυσικό φάκελο παλαιότερα (προ notify)...O σύζυγος τώρα θα πληρώσει σίγουρα το παράβολο για την δική του νέα γνωστοποίηση.
    1 point
  20. Ναι,αυτό πιθανολογω ότι συμβαίνει...διώροφη κατοικία του ιδίου,ειδάλλως θα ανέφερε η συνάδελφος και τα περαιτέρω...
    1 point
  21. Καλησπέρα!Ακριβώς!Το τμήμα που δεν κατασκευάστηκε δηλώνεται ως παράβαση αναλυτικού προυπολογισμού.Η αλλαγή θέσης θα ίσχυε αν ολόκληρη η οικοδομή προέκυπτε από αποτύπωση σε διαφορετική θέση στο οικόπεδο σε σχέση με την εγκεκριμένη,αλλά εσύ έχεις διαπιστώσει όπως λες πως απλά είναι μικρότερη σε διαστάσεις.
    1 point
  22. Γεια!Δες λιγάκι τον χρόνο αλλαγής χρήσης σε κατάστημα (δήλωση), τι κατάστημα αναφέρει και τα αποδεικτικά της εγκ/σης χρήσης...π.χ.έχει μια άδεια λειτουργίας παλιά?και ως τι?από αυτά εξαρτάται κι η απάντηση για τα παρακάτω!Ακόμη,προσδιόρισε αν απλά θα διαθέτει τροφιμα ποτά προς πώληση (συσκευασμένα) ή θέλει να παρασκευάζει και να έχει και τραπεζοκαθίσματα.
    1 point
  23. Τίποτε συνάδελφε..Τώρα πρόσεξα ότι η προσθήκη σου είναι καθ' ύψος οπότε να συμπληρώσω ότι η οριστική εξαίρεση του κάτω ορόφου *νομιμοποίηση* είναι μονόδρομος,αν δεν με απατάει η μνήμη μου,λόγω στατικής εξάρτησης του νέου από το παλιό...
    1 point
  24. Αν ανατρέξεις μερικές σελίδες πιο πάνω θα δεις ότι έχει απαντηθεί ήδη αυτό το ερώτημα από εμένα, αλλά δε θα το ξαναγράψω για να μη θίγονται ορισμένοι.
    1 point
  25. Ούτε εγώ αν και θα προτιμούσα εξαρχής να απέφευγες την ειρωνεία και να έγραφες την άποψή σου, όπως στο προηγούμενο ποστ. Τέλος πάντων, συνεχίζω και αναφέρω ότι σε πρόσφατη ημερίδα του αναδόχου του τοπικού κτηματολογικού γραφείου για τις ηλεκτρονικές δηλώσεις ο επικεφαλής απάντησε ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι στις χρησικτησίες δέχονται ακόμη και απλό απόσπασμα κτηματολογίου. Συνεπώς, το να προτείνουμε σε πελάτες να συντάξουν εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα για αγροτεμάχια μηδαμινής αξίας σε εξαιρετικά δύσκολα ανάγλυφα είναι επί του παρόντος περιττά. Το καλύτερο που θα πετύχουμε επιμένοντας σε σύνταξη εξαρτημένου τοπογραφικού είναι να μην τα δηλώσουν καν (προσωπικά γνωρίζω πάρα πολλές περιπτώσεις που αυτό κάνουν μόλις τους το λες). Αυτή είναι η άποψή μου.
    1 point
  26. Πρέπει να έχετε υπόψιν ότι μιλάμε για αγροτεμάχια σε πολύ ορεινές περιοχές. Δε μιλάμε για οικόπεδα φιλέτα στη Μύκονο. Στα περισσότερα, όπως στο συγκεκριμένο, η πρόσβαση είναι με μονοπάτι. Επειδή Μηχανικοί σπουδασαμε και όχι αλπινιστές είναι αυτονόητο ότι πολλά θα μετρηθούν κατά προσέγγιση. Και αυτονόητο ότι με το μάτι "μετριούνταν" μια ζωή γι αυτό και δεν υπάρχουν τίτλοι. Τώρα αν εσείς συντάσσετε εξαρτημένα τοπογραφικά σε τέτοια αγροτεμάχια, τι να πω, τα συγχαρητήριά μου. Επίσης, η ειρωνεία δε σας τιμά. Ειδικά αν δε γνωρίζετε όλα τα δεδομένα.
    1 point
  27. Η εγκύκλιος του 1966 που αναφέρεις έδινε οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 4 του Β.Δ. 15.12.23/21.1.24. Η εγκύκλιος για την εγγραφή στο ειδικό βιβλίο επιβλεπόντων δεν έχει πλέον εφαρμογή καθόσον το άρθρο 4 του Β.Δ 15.12.23 καταργήθηκε με την παρ. 12 του άρθρου 23 του Ν. 3212/03. Ωστόσο πριν την κατάργηση της, στα δικαιολογητικά που απαιτούνταν για την εγγραφή στο βιβλίο δεν περιλαμβάνονταν ασφαλιστική ενημερότητα (παρ.Γ.7.9 ΦΕΚ 854/Β/1986) αλλά μόνο βεβαίωση ΤΕΕ. Επειδή μετά την κατάργηση του βιβλίου (που προέβλεπε το άρθρο 4 του Β.Δ 15.12.23), παρέμεινε σε ισχύ το άρθρο 5 του Β.Δ 15.12.23 το οποίο προβλέπει τον έλεγχο της ταυτότητας και την "δικαιοδοσία" του μηχανικού, εξακολουθεί να είναι απαιτητή η προσκόμιση της βεβαίωσης του ΤΕΕ κατά την χορήγηση της άδειας. Η προσκόμιση ασφαλιστικής ενημερότητας προβλέπεται μόνο στις διατάξεις του άρθρου 7 του ΑΝ.2326/1940, οι οποίες παραμένουν σε ισχύ και δυστυχώς δεν έχει υπάρξει από το αρμόδιο υπουργείο ερμηνεία παρόμοια με αυτή που αναφέρεις στην αρχή του μηνύματός σου (ότι δηλαδή αφορούν μόνο μελέτες κλπ που γίνονται για λογαριασμό του δημοσίου). Η υπουργική απόφαση του 1990 σχετικά με την φορολογική ενημερότητα του ιδιοκτήτη καταργήθηκε με την 1109793/6134-11/0016/ΠΟΛ.1223/99 (ΦΕΚ 2134 Β'/8-12-99) και έκτοτε δεν απαιτείται να προσκομίζεται. Δυστυχώς όμως, από το 2011, απαιτείται Δημοτική ενημερότητα του ιδιοκτήτη σε όλες τις ΥΔΟΜ αφού όλες είναι πλέον υπηρεσίες Δήμων (άρθρο 285 Ν.3463/06) ενώ μέχρι τότε τέτοια απαίτηση υπήρχε μόνο στις πολεοδομίες των Δήμων και όχι των Νομαρχιών.
    1 point
  28. Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Ασχέτως της αναφοράς αυτής στο συγκεκριμένο ΣΧΟΟΑΠ, είναι σαφές ότι μόνο με ΠΔ μπορούν να τροποποιούνται οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης στους παραδοσιακούς οικισμούς μετά από την τήρηση της διαδικασίας από το αρμόδιο υπουργείο και κατά συνέπεια είναι εκτός νομοθετικής εξουσιοδότησης και ανίσχυρη οποιαδήποτε ρύθμιση με απόφαση Γ.Γ. Περιφέρειας (ή Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης). Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ΣΧΟΟΑΠ Δήμου Σιθωνίας Χαλκιδικής στο οποίο εσφαλμένα υπήρχαν ρυθμίσεις για παραδοσιακό οικισμό και έγινε διόρθωση ( ΑΔΑ Ω1ΩΥΟΡ1Υ-ΞΨΗ - παρ.14) ώστε να εξαλειφθούν οι αναρμοδίως θεσπισθείσες ρυθμίσεις.
    1 point
  29. Συζήτησε το θέμα με την ΥΔΟΜ υπό το πρίσμα της παρ.15 του άρθρου 10 του Ν.4315/14: 15. Όπου από ειδικές διατάξεις Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου επιτρέπεται η ανέγερση κτιρίων κοινής ωφέλειας, σύμφωνα με τη διαδικασία του Αρθ­-26 του Ν­1337/83 είναι δυνατή επίσης η χορήγηση έγκρισης και άδειας δόμησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ/6­-10-­78 (ΦΕΚ­-538/Δ/78) μετά από γνώμη του οικείου ΣΥΠΟΘΑ. Αν δεχθούν ότι η χρήση σταθμού ΚΤΕΛ εμπίπτει στις περιπτώσεις του άρθρου 15 του ΠΔ/6­-10-­78, τότε δεν απαιτείται τοπικό ρυμοτομικό αλλά μόνο γνώμη ΣΥΠΟΘΑ.
    1 point
  30. Καταρχάς το ύψος στους παραδοσιακούς οικισμούς που διέπονται μόνο από το ΠΔ της 19-10-1978 και δεν υπάρχει ειδικό προεδρικό διάταγμα για αυτούς, καθορίζεται από το άρθρο 2 παρ.7 του εν λόγω ΠΔτος και δεν είναι 7,5 αλλά 7 έως 10μ. Οι όροφοι είναι 2 με δυνατότητα 3ου ορόφου υπό προϋποθέσεις και μετά από έγκριση του Σ.Α. Συνεπώς η δυνατότητα υπέρβασης της κάλυψης και έως 70% δεν έχει πρακτική εφαρμογή σε παραδοσιακούς οικισμούς του ΠΔ της 19-10-1978. Αντίθετα στους λοιπούς οικισμούς, όπου μπορεί να επιβάλλεται χαμηλότερο ύψος λόγω κλίσης του εδάφους, σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 5 του ΠΔ της 24-4-85, τότε μπορεί να τύχει εφαρμογής.
    1 point
  31. Τέτοια παράλογα θεσπίστηκαν με το ΠΔ της 4-11-11 ..............
    1 point
  32. Εἶναι πολύ εὔκολο, διότι εἶναι ἐνσωματωμένα ἀπό τόν "Bill" στίς γλῶσσες τῶν windows (τή στιγμή πού "ἐμεῖς" καταργήσαμε τήν ἱστορική γραφή γιά λόγους δῆθεν εὐκολίας). Στήν ἔκδοση πού χρησιμοποιῶ (w. 7 prof.) τά βήματα εἶναι : Control Panel, Region and Language, Keyboard languages, change language, General, Add ...Greek Polytonic. Δέν χρειάζεται τίποτα ἄλλο. Στέλνω καί τό παρακάτω κείμενο " Πολυτονικό στά windows" γιά βοήθεια. Πολυτονικά στα Windows (XP, Vista & 7) Απαραίτητες ενέργειες: 1. Ενεργοποιούμε την Πολυτονική ρύθμιση πληκτρολογίου: δεξί κλικ στο εικονίδιο της Γλώσσας (κάτω-δεξιά, εκεί που γράφει ΕL ή ΕΝ) -> Ρυθμίσεις -> Προσθήκη -> Επιλέγουμε: Γλώσσα εισαγωγής Ελληνική, και διάταξη πληκτρολογίου Ελληνική Πολυτονική. Με αυτές τις ενέργειες θα έχουμε δύο ρυθμίσεις στην ελληνική γλώσσα: την Ελληνική (δηλ. την μονοτονική ρύθμιση) και την Ελληνική πολυτονική. Εφόσον η εναλλαγή μεταξύ αγγλικών και ελληνικών γίνεται με Alt + Shift, η εναλλαγή μεταξύ ελληνικών μονοτονικών και πολυτονικών γίνεται με Ctrl + Shift. Μπορούμε να καταργήσουμε την μονοτονική ρύθμιση· η πολυτονική ρύθμιση καλύπτει όλες τις ανάγκες (έχοντας όμως υπόψη αυτό που επισημαίνεται στην πρώτη παράγραφο της επόμενης σελίδας). 2. Χρησιμοποιούμε πολυτονική γραμματοσειρά. Στα Windows ΧΡ είναι προεγκατεστημένες οι Palatino Linotype, Tahoma, Microsoft Sans Serif και Arial Unicode MS. Στα Windows Vista υπάρχουν επιπλέον οι Arial, Times New Roman, Courier New και Segoe UI, και στα Windows 7 υπάρχουν επίσης και οι Calibri, Cambria, Consolas και Gabriola. Οι πολυτονικοί χαρακτήρες παράγονται με τον τρόπο που δείχνει ο επόμενος πίνακας (πατάμε το πλήκτρο ή τον συνδυασμό των πλήκτρων, τα αφήνουμε, και μετά πατάμε το γράμμα). Το πλήκτρο AltGr είναι το δεξί Alt και ισοδυναμεί με το αριστερό Ctrl + Alt. Βλέπε επίσης τις απεικονίσεις των συνδυασμών πληκτρολογίου στις επόμενες σελίδες. Πλήκτρο Παραγόμενο πολυτονικό σύμβολο Παράδειγμα AltGr + Shift + ] ή Shift + ] και μετά τελεία Άνω τελεία · [ Περισπωμένη ᾶ { (δηλ. Shift + [) Υπογεγραμμένη ᾳ ' (πλήκτρο δεξιά του τόνου) Ψιλή ἀ " (πλήκτρο δεξιά του τόνου με Shift) 3ασεία ἁ / Ψιλή-Οξεία ἄ ? 3ασεία-Οξεία ἅ = Ψιλή-Περισπωμένη ἆ + 3ασεία-Περισπωμένη ἇ ] Βαρεία ὰ \ Ψιλή-Βαρεία ἂ | 3ασεία-Βαρεία ἃ ~ (πλήκτρο πάνω από το Tab με Shift) 3ιαλυτικά-Βαρεία ῢ AltGr + ` 3ιαλυτικά-περισπωμένη ῧ Οι συνδυασμοί της υπογεγραμμένης (π.χ. ᾷ, ᾀ, ᾁ, ᾄ, ᾅ, ᾆ, ᾇ κ.λπ.) παράγονται με πατημένο το δεξί Alt (AltGr) την στιγμή που πατάμε το πλήκτρο του τόνου ή της περισπωμένης ή του πνεύματος (π.χ. για να γράψουμε ᾄ πατάμε AltGr + / και μετά α). ΕΞΑΙΡΕΣΗ: Στις περιπτώσεις του συνδυασμού οξείας με υπογεγραμμένη (π.χ. ᾴ) 2 χρησιμοποιηθούμε το πλήκτρο Q αντί για το πλήκτρο του τόνου, δηλ. πατάμε AltGr + q και μετά το γράμμα. Εάν θέλουμε να γράψουμε τους χαρακτήρες που αναγράφονται πάνω στα πολυτονικά πλήκτρα, δηλ. ; : - + " ' / ? [ ] { } _ =, μετά το πάτημα του αντίστοιχου πλή- κτρου πατάμε το κενό διάστημα (space). ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: για την απρόσκοπτη γραφή πολυτονικού κειμένου στο MS Word, πρέπει να απενεργοποιηθεί η επιλογή "Αντικατάσταση κειμένου κατά την πληκτρολόγηση" (Εργαλεία -> Επιλογές Αυτόματης 3ιόρθωσης).
    1 point
  33. Μια ερώτηση έχω γραμματικού χαρακτήρα : που βρήκες αυτή τη γραμματοσειρά (με περισπωμένες και δασείες);
    1 point
  34. Συγνώμη, αλλά νομίζω πως αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης ενός φόρουμ μηχανικών. Επίσης με τόση έξαρση λογοκρισίας καλό θα ήταν να μπορούμε να εκφραζόμαστε και να ρωτάμε ελεύθερα ότι θέλουμε στο διαδίκτυο. Απο'κεί και πέρα όποιος δεν επιθυμεί δεν απαντάει. Εναλλακτικά θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα φόρουμ στο οποίο τα μέλη θα έχουν πρόσβαση μόνο με Αρ.Μητρώου ΤΕΕ.
    1 point
  35. @trellovoskos Μα φαίνεται ότι αναλαμβάνεις σοβαρές μελέτες! Θέλεις να μου πεις ότι τα στατικά δεν πληρώνουν καλά?😆 ΥΓ1. Είπαμε! Δεν μεταβιβάζεται η άδεια χρήσης. ΥΓ2. Τα ΣΚ απολαμβάνω το ρεπό μου!
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.