Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. armenopoulos

    armenopoulos

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.040


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      6.767


  4. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.514


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/12/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Αν στο συμβόλαιο αναγράφεται ότι (ο ιδιοκτήτης δηλώνει, μεταξύ άλλων, πως) το ακίνητο δεν είναι δασικό κλπ, μπορεί να ζητήσει (ως εξαπατηθείς?) την ακύρωση και την επιστροφή των χρημάτων Ξεφεύγει όμως από εμάς. Είναι νομικό θέμα πλέον Αυτά όμως παθαίνει, όποιος αγοράζει "γουρούνι στο σακί" και θεωρεί το μηχανικό πολυτέλεια.
    2 points
  2. χαλάρωσε, η ημερομηνία υπαγωγής είναι η ημερομηνία πληρωμής του παραβόλου κ όχι πότε πατάμε κουμπάκια τώρα που χαλάρωσες, αν είσαι οπτικός τύπος, κάνε ένα τσάι (όχι καφέ κ ξανα-αγχωθείς) και βρες το κ στο νόμο να το δεις να σου εντυπωθεί
    2 points
  3. καθόλου δεν απαγορεύεται. Το έχω αναλύσει επαναλημμένως με τη πολεοδομία και έχω βγάλει άδεια, οπως και ο συνάδελφος παραπάνω. Το 0,80*1,30 υπάρχει μόνο για σταθμευση αμεα και μόνο σε περίπτωση ανάγκης (μέχρι να το παραλάβουν οι πυροσβέστες). Μόνη προυπόθεση να μην εμποδίσει την όδευση διαφυγής. Το ασανσέρ σε περίπτωση πυρκαγιας τίθεται εκτός λειτουργίας.
    2 points
  4. Version X6.2

    81.070 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Version 1.0.0

    721 downloads

    Ανεβάζω ένα υπόδειγμα μελέτης εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου από κάτι απλό - φαρμακείο . Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρότυπο από συναδέρφους. Παρατηρήσεις - διορθώσεις ευπρόσδεκτες
    1 point
  6. 3.982 downloads

    Ανεβάζω αυτά τα αρχεία που έχω κατεβάσει ελεύθερα από το internet και τα οποία θεωρώ είναι τα πλέον χρήσιμα και μια καλή βάση για έναν τεχνικό ασφάλειας κατά την σύνταξη μιας μελέτης εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου.
    1 point
  7. Version 1.0.0

    936 downloads

    Συνάδελφοι μια πρόταση-απόπειρα για απαλλαγή από ΣΑΥ ΦΑΥ για αρκετές εργασίες ΕΕΜΚ Μπορεί να σταθεί σαν έντυπο για ανέβασμα εκεί όπου απαιτείται το ΣΑΥ ΦΑΥ ή είμαι υπερβολικά απλοϊκός και γενικόλογος Παρακαλώ την γνώμη σας , θα ήθελα αν μπορείτε και τυχών διορθώσεις-επεμβάσεις-βελτιώσεις. Ευχαριστώ πολύ Μη απαιτηση Σ.Α.Υ. - Φ.Α.Υ. .pdf ΜΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗ σαυ φαυ .docx
    1 point
  8. Version 1.0.0

    2.476 downloads

    Θεωρωντας ευκολοτερη την καταχωρηση σε excel, με βασει την νομοθεσια , δημιουργησα αυτο το ημερολογιο εργου , που μπορει να χρησιμοποιηθει ως ημερησιο , εβδομαδιαιο ή και μηνιαιο, κυριως για μικρα και μεσαια εργα. Μαλιστα πολλες υπηρεσιες , ζητουν ημερησια καταγραφη αλλα εβδομαδιαια ή μηνιαια αποστολη. Φυσικα μεχρι να συμπληρωθει, η σελιδα Α3, αποστελεται επαναλαμβανοντας τις προηγουμενες εγγραφες. Αν απαιτηθει μεγαλυτερο κενο για εγγραφες απλα θα χωρεσει η σελιδα Α3 λιγοτερες εβδομαδες , αυξανοντας τον χωρο που καταλαμβανουν οι εγγραφες μας. Τοτε χρειαζεται ρυθμιση της σελιδας. Προτεινεται η δημιουργια Α3 σελιδας σε καθε αποστολη , που διαγραφονται μολις συμπληρωθει η σελιδα , οποτε δοατηρηση μονο της πληρως συμπληρωμενης σελιδας. Μεχρι στιγμης το παρον εχει γινει αποδεκτο απο τις υπηρεσιες στις οποιες εχει υποβληθει. Βελτιωσεις γινονται αποδεκτες.
    1 point
  9. Από προσωπική εμπειρία αλλά και μετά απο συζήτηση με συναδέλφους που χρησιμοποιούν το ΡΑΦ και είναι καλοί γνώστες του προγράμματος και των κανονισμών, θα ήθελα να επισημάνω μια πρώτη λίστα απο ελλείψεις και λάθη του προγράμματος που χρησιμοποιείται απο ολοένα και περισσότερους συναδέλφους και διαφημίζεται ως Καινοτόμο-Διαφανές-Ελέγξιμο. Ευτυχώς που το ΡΑΦ είναι σε μεγάλο βαθμό διαφανές και ελέγξιμο αλλιώς δεν θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε εύκολα τα λάθη του και θα ζούσαμε με την ψευδαίσθηση χρήσης του τέλειου προγράμματος. Η παρακάτω λίστα αφορά την κύρια μονάδα και την υπομονάδα Ο/Σ. Τα προβλήματα για τις υπόλοιπες υπομονάδες θα αναφερθούν μετέπειτα. Σκοπός είναι να λάβουν γνώση οι συνάδελφοι για τα θέματα αυτά που ίσως να μην τα γνωρίζουν και να συμπληρώσουν όσοι θέλουν τις δικές τους παρατηρήσεις. 1) Δεν γίνεται έλεγχος συνάφειας κόμβου (για τον καθορισμό μέγιστης επιτρεπόμενης διαμέτρου οπλισμού δοκών/ελάχιστου απαιτούμενου πλάτους του στύλου). 2) Δεν υπάρχει δυνατότητα προσαύξησης εντατικών μεγεθών σε μαλακό όροφο (πχ λόγω έλλειψης τοιχοπληρώσεων). 3) Δεν γίνεται έλεγχος της ελάχιστης διαμέτρου τυμπάνου κάμψης, ούτε και μπορεί να οριστεί από τον χρήστη. 4) Δεν γίνεται έλεγχος ελάχιστων επιτρεπόμενων διαστάσεων δοκών, υποστυλωμάτων, τοιχωμάτων. 5) Δεν γίνεται έλεγχος μέγιστης εκκεντρότητας δοκού-υποστυλώματος. 6) Δεν γίνεται μετάθεση διαγράμματος καμπτικής ροπής δοκών. 7) Δεν πραγματοποιούνται έλεγχοι κανονικότητας και μέγιστου επιτρεπόμενου q. 8] Δεν υπάρχει ορθή αντιμετώπιση υψίκορμων δοκών (αντιμετωπίζονται ως συμβατικές). 9) Δεν εκτελείται σωστά ο έλεγχος κόμβων σε διάτμηση σε ΚΠΥ όταν τα υποστυλώματα δεν είναι ορθογωνικά. 10) Δεν αντιμετωπίζεται η συνέχεια οπλισμού σε συνεχείς δοκούς (επηρεάζει τον ικανοτικό έλεγχο κόμβων) και δεν υπολογίζεται το απαιτούμενο μήκος αγκύρωσης τους. 11) Δεν συνυπολογίζεται ο οπλισμός πλακών εντός του συνεργαζόμενου πλάτους πλακοδοκών για τον ικανοτικό έλεγχο. 12) Δεν υπάρχει δυνατότητα εναλλακτών φορτίσεων πλακών σε μια κάτοψη. 13) Δεν γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι λειτουργικότητας στις απλές πλάκες, παρά μόνο έλεγχος του κριτηρίου απαλλαγής από αναλυτικό έλεγχο βέλους κάμψης (l/d). 14) Ο χρήστης δεν μπορεί να τοποθετήσει δισδιαγώνιο οπλισμό σε δοκούς ΚΠΜ. 15) Δεν γίνεται έλεγχος της επικάλυψης και της κατηγορίας αντοχής του σκυροδέματος και δεν μπορεί να οριστεί κατηγορία έκθεσης που θα καθόριζε την ελάχιστη επικάλυψη και αντοχή. 16) Δεν μπορεί να οριστεί η τιμή των συντελεστών ψ ανά φόρτιση, παρά μόνο ανά όροφο. 17) Στις πλάκες ελέγχεται μόνο ένας συνδυασμός φόρτισης και όχι αυτοί που ορίζει ο χρήστης στους συνδυασμούς. 18) Δεν ελέγχονται σωστά τα μέγιστα και ελάχιστα ποσοστά οπλισμού σε δοκούς και τοιχώματα. 19) Απουσιάζουν υποστυλώματα και τοιχώματα μορφής Z και Η. 20) Οι δοκοί δεν ελέγχονται σε όλο το μήκος τους έναντι κάμψης (μόνο σε αρχή μέσον και τέλος) και ενώ μπορεί να εμφανίζεται υπέρβαση στο διάγραμμα αυτή δεν αντικατοπτρίζεται στον έλεγχο του μέλους και στον λόγο εξάντλησης. 21) Σε διαιρεμένες δοκούς δημιουργούνται προβλήματα (σημ. ο χρήστης δεν μπορεί να ορίσει ποια δοκός είναι στηρίζουσα για να θεωρηθεί ως ενιαία για να γίνουν οι έλεγχοι) όπως: α) δεν ελέγχεται η ικανοτική τέμνουσα στα διαιρεμένα μέλη, β) υπολογίζεται λάθος το μήκος διάτμησης (άρα λάθος και το θy και ο m και τα αποτελέσματα της pushover και η διατμητική αντοχή κατά ΚΑΝΕΠΕ... αλλά για τα λάθη στην Αποτίμηση θα γίνει χωριστή αναφορά), γ) δεν εκτελείται σωστά ο έλεγχος λυγηρότητας, δ) υπολογίζεται λάθος το beff των πλακοδοκών, εκτός αν οριστεί μακροδοκός (το ΡΑΦ χρησιμοποιεί ούτως ή αλλως προσεγγιστικό τύπο για τον υπολογισμό του beff και όχι τον ακριβή τύπο του EC2). O τωρινός ρυθμός ουσιαστικής βελτίωσης του προγράμματος είναι πολύ αργός και οι αναβαθμίσεις παρότι σχετικά τακτικές περιορίζονται συνήθως σε λίγες διορθώσεις κάθε φορά και δεν αγγιζουν τα παραπάνω ουσιαστικά χρονίζοντα προβλήματα τα οποία πολλοί συνάδελφοι αγνούν αφού δεν αναφέρονται πουθενά στο εγχειρίδιο. Παρόλαυτά, ελπίζω η ομάδα ανάπτυξης του προγράμματος να προχωρήσει με ταχύτερο ρυθμό στη διόρθωση τους. Εμπιστευτήκαμε ένα πρόγραμμα, πληρώνουμε συμβόλαια υποστήριξης και δεν θέλουμε να διακυβεύεται η αξιοπιστία των μελετών μας και η ασφάλεια των κατασκευών. Edit by @Gousgounis: Ο ΤΟΛ τοποθετείται επίσημα σε αυτή την καταχώρηση, σε ξεχωριστή ανάρτηση που μπορείτε να δείτε στην παρακάτω διεύθυνση:
    1 point
  10. Νέα χρηματική ποινή, ύψους 60.000 ευρώ επέβαλε το Τριμελές Συμβούλιο Συμμορφώσεων του ΣτΕ στα συναρμόδια υπουργεία Παιδείας, Υποδομών, Περιβάλλοντος και Οικονομίας, για την άρνησή τους να συμμορφωθούν με την 2040/17 απόφαση του ΣτΕ, η οποία έχει κρίνει παράνομη την άρνηση της Διοίκησης να εκδώσει το Προεδρικό Διάταγμα που θα καθορίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων [ΤΕΙ Πάτρας και Λάρισας]. Η κύρωση αυτή έρχεται να προστεθεί στην προηγούμενη που είχε επιβάλει το ίδιο δικαστήριο πέρσι, ύψους 40.000 ευρώ και στις αποζημιώσεις του Δ. Πρωτοδικείου και Δ. Εφετείου Αθηνών ύψους 212.000 ευρώ που έχουν αποδοθεί ήδη σε πτυχιούχους Μηχανικών Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων ΤΕΙ. Το σκεπτικό της απόφασης «Επειδή κατά τον χρόνο συνεδρίασης του Συμβουλίου, στις 28.9.2021… παρά την παρέλευση εξαμήνου από την κοινοποίηση του 4/2021 πρακτικού στα αρμόδια υπουργεία, τα οποία δεν προσκόμισαν κανένα στοιχείο αναφορικά με τους λόγους στους οποίους οφείλεται η μη ολοκλήρωση της οικείας διαδικασίας για την έκδοση του διατάγματος και η, εντεύθεν συνεχιζόμενη παραβίαση των συνταγματικών τους υποχρεώσεων να συμμορφωθούν με την ακυρωτική απόφαση του Δικαστηρίου. Κατόπιν τούτου, το Συμβούλιο διαπιστώνει ότι η μη συμμόρφωση προς την ανωτέρω ακυρωτική απόφαση είναι αδικαιολόγητη. Κατ’ εκτίμηση δε της σημασίας της διαφοράς και των συνθηκών μη συμμόρφωσης και ειδικότερα α) της μακρόχρονης παράλειψης της Διοίκησης να ρυθμίσει κανονιστικώς σύμφωνα με τη συνταγματική της υποχρέωση…τα επαγγελματικά δικαιώματα των αιτούντων, β) της, εκ της παραλείψεως αυτής, απορρέουσας παραβίασης, επί μακρόν, των συνταγματικών δικαιωμάτων των αιτούντων στην εργασία…και στην ακώλυτη και ισότιμη συμμετοχή στην οικονομική ζωή της χώρας…και γ) της κατ’ εξακολούθηση παραβίασης της συνταγματικής της υποχρέωσης…να συμμορφωθεί με δικαστική απόφαση παρά την επιβολή ήδη χρηματικής κύρωσης για την ίδια αιτία, γεγονός που συνιστά κατάφωρη παραβίαση του Κράτους Δικαίου, επιβάλλει σε βάρος των συναρμόδιων υπουργών χρηματική κύρωση ύψους 60.000 ευρώ…. Οίκοθεν νοείται ότι η καταβολή του ανωτέρω ποσού… δεν απαλλάσσει, αλλά αντιθέτως επιτείνει την υποχρέωση των συναρμόδιων υπουργών να επιταχύνουν τις σχετικές διαδικασίες, κατά τρόπον ώστε να μην καταστεί αναγκαία νέα παρέμβαση του παρόντος Συμβουλίου». Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Πτυχιούχων Μηχανικών Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων, τονίζει τα εξής: Α. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το Υπουργείο Υποδομών, το οποίο βάσει της πρόσφατης εξουσιοδοτικής διάταξης του άρθρου 257, Ν.4610/19 είναι το επισπεύδον υπουργείο σε αυτήν την ιστορία, δεν απέστειλε απόψεις επί του θέματος, επιδεικνύοντας μία άνευ προηγούμενου περιφρονητική στάση απέναντι στην δικαιοσύνη. Το ίδιο έπραξε και κατά την συζήτηση της νέας αιτήσεως ακυρώσεως, η οποία διεξήχθη ενώπιον του Δ’ τμήματος του ΣτΕ την Τρίτη 9/11/2021, όπου με εξαίρεση το Υπουργείο Οικονομικών, κανένα άλλο δεν εκπροσωπήθηκε. Ο δε νομικός εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών στην τοποθέτησή του επιχείρησε να υποβαθμίσει την διάρκεια της καθυστέρησης απονομής επαγγελματικών δικαιωμάτων στους Μηχανικούς Τ.Ε.Ι., προκαλώντας την αντίδραση ακόμη και της ίδιας της προέδρου του Δικαστηρίου. Β. Δυστυχώς όμως για τα εμπλεκόμενα υπουργεία, η πραγματικότητα μιλάει από μόνη της. Το ελληνικό κράτος όφειλε, βάσει των νόμων που το ίδιο έχει θεσπίσει, μαζί με την ίδρυση των σχολών μας να έχει εκδώσει και τα π.δ. που θα καθορίζουν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Αντίθετα, έχουν παρέλθει 21 χρόνια από την ίδρυση της ειδικότητάς μας στα Τ.Ε.Ι. της χώρας, 4 και πλέον χρόνια από την δημοσίευση της ΣτΕ 2040/17, 2,5 χρόνια από την ψήφιση της πλέον πρόσφατης εξουσιοδοτικής διάταξης του άρθρου 257, Ν.4610/19, έχουν μεσολαβήσει δύο πρακτικά και δύο αποφάσεις του Τριμελούς Συμβουλίου του ΣτΕ, δύο απόφασεις του Δ. Πρωτοδικείου και του Δ. Εφετείου Αθηνών, έχουν επιβληθεί (έως τώρα) συνολικές χρηματικές κυρώσεις ύψους 312.000 ευρώ (λεφτά που τα πληρώνουμε όλοι εμείς) και όμως τα υπουργεία δεν έχουν καν συγκροτήσει τα γνωμοδοτικά όργανα τα οποία θα εισηγηθούν το περιεχόμενο του επίμαχου π.δ. Γ. Είναι πλέον αυταπόδεικτο, ότι η Διοίκηση προκειμένου να προασπίσει τα συμφέροντα συγκεκριμένων επαγγελματικών κλάδων, δεν διστάζουν να επιβαρύνουν τους Έλληνες φορολογούμενους με την καταβολή αποζημιώσεων, παρά να εκδώσει ένα απλό προεδρικό διάταγμα που θα δίνει το (αυτονόητο) δικαίωμα σε πτυχιούχους δημόσιων Α.Ε.Ι. να ασκούν το επάγγελμά τους. Δ. Σε ότι αφορά τον ΣΥ.Μ.Α.Α.Κ., είναι αυτονόητο ότι όχι απλώς θα συνεχίσουμε, αλλά και θα εντείνουμε τις νομικές ενέργειές μας σε κάθε επίπεδο. Αναμένοντας την απόφαση επί της πρόσφατης αιτήσεως ακυρώσεως, που συζητήθηκε προ ολίγων ημερών ενώπιον του ΣτΕ (την οποία συνυπογράφουν 145 συνάδελφοι), είμαστε έτοιμοι να προβούμε και στην κατάθεση αιτήσεως συμμορφώσεως αμέσως μετά την παρέλευση του εύλογου – νομικά – χρόνου. Επιπλέον, ήδη προ διετίας έχει κατατεθεί ομαδική αγωγή συναδέλφων στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και αναμένεται η απόφαση αυτή ως πιλότος για τους υπόλοιπους συναδέλφους που θα ακολουθήσουν ευθύς αμέσως μετά την δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ. Ε. Δεν αρκούμαστε πλέον σε αποζημιώσεις, οι οποίες δεν μπορούν να αποκαταστήσουν την πραγματική ζημιά (ηθική, επαγγελματική - οικονομική) που έχουμε υποστεί όλα αυτά τα χρόνια. Στόχος μας πλέον είναι κάποια στιγμή στο εδώλιο να καθίσουν όλοι αυτοί (πολιτικοί και διοικητικοί υπάλληλοι) που φέρουν την πραγματική ευθύνη για αυτή τη κατάντια. Και εκεί επικεντρώνουμε την προσοχή μας το τελευταίο διάστημα.
    1 point
  11. Συνάδελφε, δεν χρειάζεται να σκοτίζεις το μυαλό σου με την ανάλυση λεπτομερειών, ενδεχομένων και παραμέτρων. Τα πράγματα είναι απλά: υπογράφουμε συμφωνητικό όπου αυτό απαιτείται. Θα φτιάξεις, λοιπόν, τέσσερα συμφωνητικά. Μπορείς να ακυρώσεις τις αποδείξεις που έχεις εκδώσει, πολύ εύκολα, ως εξής: Επισυνάπτεις τα άσπρα στα κίτρινα και γράφεις στα πρώτα (διαγώνια με μεγάλα γράμματα) την λέξη άκυρο. Οι αποδείξεις αυτές θα παραμείνουν πάνω στο μπλοκ σου. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να ακυρώσουμε παραστατικά εφόσον δεν έχουν χρησιμοποιηθεί. Εννοείται, ότι οι αριθμοί τους δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν ποτέ. Ύστερα, εκδίδεις τέσσερις νέες αποδείξεις που αντιστοιχούν στα τέσσερα συμφωνητικά. Έτσι, μπορείς να αναρτήσεις το συμφωνητικό με την απόδειξή του σε όποια ηλεκτρονική πλατφόρμα χρειάζεται.
    1 point
  12. tettris 1. Ο καταμερισμός του συνολικού ποσού στις επιμέρους εργασίες θα γίνει εκ των πραγμάτων. Φέρ' ειπείν, στην τακτοποίηση πρέπει να δηλωθεί η συμφωνηθείσα αμοιβή. 2. Όχι, δεν γίνεται. 3. ΦΕΜ επί του ποσού που απαιτείται (όχι του συνολικού) με τον κατάλληλο συντελεστή. 4. Ναι. 5. Σωστά, δεν επηρεάζει κάτι.
    1 point
  13. Εγώ θα σημειώσω το εξής : ως εξωτερικός παρατηρητής και έχοντας υπΑρξει παλαιότερα χρήστης φεσπα και πλέον ραφ, θα σημειώσω ότι επι της ουσίας ο τρελο βοσκός έχει δίκιο στα περισσότερα. Κάποια είναι λιγότερο σοβαρά κάποια περισσοτερο κ κάποια αποκλειται να λυθούν. Όμως απο το ύφος των ποστ συνάδελφε προκύπτει προσωπική πικρία, ενδεχομένως κ μια προσπάθεια πίεσης της εταιρείας κλπ. Όμως μιλάμε για εμπορικό ανταγωνισμό. Θα ήταν σωστό να γίνει αυτή η παρουσίαση σε αντιδιαστολή με τα αλλά μαζικής χρήσης ελληνικά προγράμματα για να υπάρχει μετρο σύγκρισης. Εκεί συνεισέφερε κ ο συνάδελφος paieigiannis στην κουβεντα. Θα ήταν καλο να ακουγΑμε κ για το φεσπα. Εγώ έχω χρονια να το δουλέψω. Επι της ουσίας εμένα με ενοχλεί στην καθημερινότητα τόσο ο έλεγχος λειτουργικότητας πλακών, όσο κ (σημαντικοτερο ) η μη υπάρχουσα δυνατότητα ενοποιημένου ελέγχου τεμνουσασ διαιρεμένων στοιχείων στα μπετά . Και οι ελλείψεις κάποιων συνδέσεων, τα ενισχυτικά ελάσματα σε κόμβους κλπ. Και το ότι στα μέταλλα αργεί αρκετά η ανάλυση σε κτίρια απο κάποια τμ και πάνω. Και αυρο δομικό του ραφ είναι, έχω αξιοπρεπή υπολογιστη. απο εκεί και περα βλέπω με κάποια επιείκεια όλες τις εταιρείες αυτές, όταν ομωσ Φερονται με στοιχειώδη σεβασμό στον πελατη, διότι μιλάμε για προγράμματα «πακέτο» ανάλυσης κ διαστασιιλογησης που προσπαθούν να ενσωματώσουν παρά πολλουσ Κανονιστικούς ελέγχους ενός αυστηρότατου κ καποιες φορές υπερπεριπλοκου πλαισίου, ενώ την ίδια στιγμή απευθύνονται σε μια πολυ μικρή αγορά. Δεν είναι δυνατόν με αυτές τις «ελληνικές» τιμές και με ελληνικό κοινό πχ 500-1000-2000 χρηστών να έχουν δυνατότητες scia κλπ λογισμικών σχεδόν παγκόσμιας εμβέλειας και τριπλασιου η τετραπλάσιου κόστους.
    1 point
  14. Εξήγησε το σκεπτικό σου συνάδελφε. Η υπαγωγή έγινε πριν τη γενική καταληκτική ημερομηνία. Οι αυθαιρεσίες προφανώς είναι ακόμα πιο παλιές. Το ότι έγινε λάθος και χρειάζεται να διορθωθεί, δεν αναιρεί το γεγονός ότι ο ιδιοκτήτης προχώρησε σε ρύθμιση πριν το deadline.
    1 point
  15. Ήθελα να γράψω ΟΓ και έγραψα ΡΓ...τέσπα ΟΚ. Αν δεν βιάζεσαι να μεταβιβάσεις τότε ίσως να περίμενες πως θα διαμορφωθεί η κατηγορία 5 με την ΗΤ από το 2022 και αναλόγως να έπραττες;
    1 point
  16. Εγώ δεν έχω ταχύμετρο και τα σχετικά. Έχω το αποστασιόμετρο και το μέτρο μου και πορεύομαι με αυτά. Στη συγκεκριμένη αποθήκη που μεταξύ άλλων έχω συναντήσει, το πίσω και πλάγιο όριο είναι στην επαφή με την ΟΓ και το μεσότοιχο. Οι αποστάσεις του τοπογραφικού από τις απέναντι ΟΓ γραμμές τηρούνται. Ο τοίχος της εσωτερικά που βρίσκεται σε επαφή με το κοινόχρηστο διάδρομο πρόσβασης πλάτους 1μ σε σχέση με τον απέναντι μετρήθηκε στο 0.97 άρα στο όριο του 2%. Το μήκος δε του τοίχου από το όριο της διπλανής αποθήκης μέχρι τη παρειά του περιμετρικού τοιχειου υπογείου είναι όσο λέει το σχέδιο στα 2μ. Συνεπώς καταλήγω ότι απόκλιση στο ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ δεν έχω. ΥΔ ή ΥΚ δεν έχω άρα τυπικά είμαι εντάξει. Εσωτερικά οι διαστάσεις είναι διαφορετικές, ίσως λόγω σοβά ή μεγάλωσε το τοιχείο προς τα μέσα. Δεν είναι όμως όλες οι περιπτώσεις ίδιες και έτσι όπως περιγράφεται στον ορισμό θεωρείται κατά την άποψη μου μία παράβαση "στάνταρ" το οποίο δεν είναι και λογικό.
    1 point
  17. Τρελοβοσκέ, Που να πιάσεις την υπερωθητική. Θα τραβάς τα μαλλιά σου....
    1 point
  18. Ε τότε το τσάι να το πιεις διαβάζοντας για τις αλλαγές που θες να κάνεις.
    1 point
  19. Μολις μου τηλεφώνησε το ΤΕΕ. Ελευθερο πεδίο για αλλαγές!
    1 point
  20. Καλύτερα κατ3, ΔΔ με τα κοινόχρηστα είναι λίγο αλχημεία όπως λέμε και στο άλλο θέμα.
    1 point
  21. @tettris Ακριβώς γι’ αυτό μπορεί να ενταχθεί μόνο το λεβητοστάσιο στην κατηγορία 5. Διότι είναι ανεξάρτητη κατασκευή. Προφανώς, όταν μία κατασκευή εισέρχεται στο προκήπιο άνω των 20 εκ. δεν μπορεί να έχει ένα τμήμα στην 4 και ένα στην 5 —κατατάσσεται στην κατηγορία 5.
    1 point
  22. @freecat Όχι, θα είναι σε άλλο φύλλο καταγραφής με την κατηγορία στην οποία ανήκει.
    1 point
  23. 1. Όχι. Σ.Σ. γίνεται για συγκεκριμένους λόγους, και τα απολογιστικά δεν ανήκουν σε αυτούς. Μπορεί όμως, σε συνεννόηση με την υπηρεσία, να συντάξει νέες τιμές 2. Δεν είναι δυνατόν!!! Η (ενδεχόμενη) πτώση τιμών αντιμετωπίζεται με αρνητική αναθεώρηση και όχι με μείωση τιμής. Δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία. Είναι στα καλά του ο ανάδοχος??? 3. Αγνοώ το "επονομαζόμενο excel". Απλή εφαρμογή της νομοθεσίας χρειάζεται. Και σε τέτοιου μεγέθους έργα, είναι απαραίτητο ειδικό λογισμικό. Όποιος δουλεύει με εξελόφυλλα, είναι (επιεικώς) απαράδεκτος Νόμιζα ότι στην, σχεδόν 40χρονη, πορεία μου στα δ.ε τα είχα δει όλα...
    1 point
  24. Η "λογική" της ενεργειακής εξοικονόμησης σε οικιακά συστήματα πλησιάζει όλο και περισσότερο στον ακριβή έλεγχο. Με αυτή τη "λογική" έχουν κατασκευαστεί Αντλίες Θερμότητας με συμπιεστές inverter, αντισταθμίσεις και τώρα τελευταία και με κυκλοφορητές inverter! Αν λοιπόν τοποθετήσεις δευτερεύον κύκλωμα το μόνο που πετυχαίνεις είναι "ακριβής" έλεγχος στο...Buffer. Δεν λέω ότι είναι λάθος αλλά από εκεί και πέρα τους ελέγχους (αντιστάθμιση, προσαγωγή, επιθυμητή εσωτερική θερμοκρασία κλπ) τους αναλαμβάνεις εσύ και υπό όρους. Και φυσικά δεν μιλάμε μόνο για έναν κυκλοφορητή. Η αντιμετώπιση των επανεκκινήσεων Α.Θ - Ψυκτών με Δ.Α. στην επιστροφή είναι μια παλιά δοκιμασμένη τακτική. Ενδέχεται να μην τα λύσει όλα, αλλά θεωρώ (για μένα είναι σιγουράκι) ότι περισσότερα πράγματα γι' αυτό το θέμα δεν μπορεί να δώσει ένα φόρουμ.
    1 point
  25. Στην δήλωση ρύθμισης που αντιστοιχεί στην ιδιοκτησία του, εντάσσονται μόνο όσα του ανήκουν. Δεν γίνεται να τακτοποιήσει τις αυθαίρετες κατασκευές που ανήκουν στους άλλους. Αφού εξασφαλιστεί η απαραίτητη συναίνεση και τακτοποιηθούν οι αυθαιρεσίες που έχει κάνει αυτός, μπορεί να γίνει η μεταβίβαση του διαμερίσματός του (και των παρακολουθημάτων του στο δώμα).
    1 point
  26. Υποχρεωτικά θα τακτοποιηθούν οι αυθαίρετες κατασκευές στο δώμα, διότι είναι παρακολουθήματα του διαμερίσματος. Συνεπώς, η συναίνεση είναι απαραίτητη. Δικαίωμα υψούν σημαίνει: δικαίωμα μελλοντικής προσθήκης καθ' ύψος. Δεν επηρεάζεται από τις αυθαίρετες (προς ρύθμιση) κατασκευές, γιατί αυτές θα καθαιρεθούν όταν αποφασιστεί να γίνει προσθήκη.
    1 point
  27. Συνηθίζεται να συνδέεται προς την Αντλία το κάτω μέρος του μπάφερ. Η επιστροφή από το κύκλωμα προς το δοχείο συδέεται στο πάνω μέρος .
    1 point
  28. Ο κοινόχρηστος θα μπορούσε για παράδειγμα να είναι και μια πλατεία. Συνήθως έχουμε να κάνουμε δρόμους, οπότε γράφουμε δημοτική οδό. Συνδυαστικά συνήθως ελέγχουμε. Από συμβόλαιο και από απόσπασμα Γ.Υ.Σ 1/500 (καθώς το απόσπασμα είναι πριν το 1985), οικοδομικές άδειες παρακείμενων ακινήτων κλπ. Προσοχή χρειάζεται στις περιπτώσεις όπου φαίνεται δρόμος 4 μέτρων συνήθως, ο οποίος προέκυψε από παραχώρηση τετράμετρης λωρίδας κατ εφαρμογή προισχύουσων διατάξεων (καταργηθέντων το 2008 από το ΣΤΕ) για απόκτηση οικοδομησιμότητας "τυφλού" οικοπέδου.
    1 point
  29. Υπάρχει παράδειγμα στο θέμα "Βοήθεια με το myDATA για μπλοκάκια". Δεν μπορώ να καταλάβω τι δικαίωμα έκπτωσης εννοεί, αφού δηλώνουμε έσοδα. Καλύτερα άστο όπως είναι, δηλαδή αποεπιλεγμένο.
    1 point
  30. Ο μόνος περιορισμός είναι η θέση του αμαξιδίου να μην εμποδίζει την όδευση διαφυγής. Άρα μπορεί να τοποθετηθεί σε όποιο άλλο σημείο του Κ/Χ κλιμακοστασίου
    1 point
  31. @jogr11 Καλησπέρα,θα κάνεις υπαγωγή στον Ν.4495 του ακινήτου (οικόπεδο με τα επ αυτού κτίσματα).Με δεδομένο ότι υπάρχει μόνο ένα αυθαίρετο κτίσμα προς κατεδάφιση,θα εισάγεις ένα ΦΚ με Τύπο--->Προς έκδοση άδειας κατεδάφισης.Θα πληρωθεί το παράβολο και θα εκδώσεις την Έγκριση Εκτέλεσης Εργασιών (Κατεδάφισης).(Κρατάς την Δήλωση σε Υπαγωγή υποχρεωτικά μέχρι να εκδοθεί η πράξη και να αναρτηθεί).Αφού εκδοθεί η Έγκριση Εκτέλεσης την ανεβάζεις στο σύστημα (απαιτείται για να μπορεί να προχωρήσει σε Οριστική).Κατεδαφίζεις,καλείς ΕΔ,βγαίνει Πόρισμα,τέλος. Υ.γ.η περίπτωση σου είναι η παρ.4γ του άρθρου 29 (δηλαδή υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 106) Αυτό που εξ αρχής ρώτησες,δηλαδή τι είναι τα Δικαιολογητικά Δικαιώματος Υπαγωγής στο άρθρο 29,παρ.4,είναι η ίδια η Υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 106.,δηλαδή η Δήλωση του αυθαιρέτου προς κατεδάφιση. edit-Συμπληρώνω και την παρ.η) του άρθρου 9 του ΦΕΚ2090Β/20-5-21: η) δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν το δικαίωμα έκδοσης έγκρισης εκτέλεσης εργασιών ανάλογα με την περίπτωση (έκθεση Υπηρεσίας, δηλώσεις υπαγωγής κ.ά.) καθώς οι τυχόν όροι που ορίζονται από το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικού Παρατηρητηρίου,
    1 point
  32. Αυτό με τις ψηφιακές υπογραφές μην το δένετε κόμπο. Γενικά ένα PDF ψηφιακά υπογεγραμμένο πιστοποιείται ότι δεν έχει μεταβληθεί από τη στιγμή που υπογράφηκε. Όταν όμως ανεβάζουμε ένα αρχείο στο eadeies τότε έρχεται το σύστημα και προσθέτει το υδατογράφημά του, οπότε τροποποιεί το αρχείο. Όταν ανοίξουμε το αρχικό pdf στο adobe reader μας βγάζει Ενώ το ίδιο αρχείο όταν ανέβει στο σύστημα γίνεται: που ουσιαστικά ακυρώνει την υπογραφή. Το όλο σύστημα του eadeies βασίζεται στο δικό του έλεγχο γνησιότητας. Οπότε πλέον και εγώ όταν το παρατήρησα, ανεβάζω σχέδια με σκαναρισμένη την σφραγίδα υπογραφή, ενώ αρχικά τα υπέγραφα ψηφιακά, τουλάχιστον να έχουν μια μορφή εγκυρότητας όταν εκτυπώνονται.
    1 point
  33. Καλημέρα Έλενα!Είναι σημαντικό να αναφέρεις κάποια περαιτέρω στοιχεία,όπως αν βρίσκεται εντός ή εκτός σχεδίου,χονδρικά τις επιφάνειες κλπ...
    1 point
  34. Καλημέρα...Από όσα διάβασα αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει γενικό θέμα στην περιοχή λόγω του παραπάνω Π.Δ. της επιβολής στέγης στην Κεφαλλονιά...Πιθανώς η ΥΔΟΜ δεν έχει κάποια εγκύκλιο ή οδηγία που να διαχωρίζει σαφώς και να εξαιρεί τα υπόσκαφα από τα κτίρια στα οποία αναφέρεται το ΠΔ ...
    1 point
  35. Συνάδελφε καλησπέρα...Η περιγραφή δεν είναι απολύτως κατανοητή...Έχεις μια οικοδομική άδεια για ισόγεια κατοικία με υπερύψωση 80 cm και στην πραγματικότητα λες το ύψος στο διαμορφωμένο ισόγειο είναι 2,50 μ...Η υπερύψωση πόση είναι;Προσδιόρισε τα επίπεδα και τα ύψη τους για να μπορεί να σου απαντήσει κάποιος για τον τρόπο που δηλώνονται.
    1 point
  36. Η επιλογή είναι μάλλον η νομιμοποίηση με την Τ.Ε.Δεν κάνεις νέες εργασίες.Λογικά η ΥΔΟΜ έχει γράψει πολεοδομική παράβαση βάσει του άρθρου 98 (ανέγερση,διατήρηση) και την εκδίδεις για διαγραφή...
    1 point
  37. Καλημέρα συνάδελφε!Τι εννοείς θα πρέπει να αναζητηθεί?Δεν θεωρείς ότι πρέπει να ζητήσεις ούτως ή άλλως όλον τον φάκελο της Ο.Α. πριν προχωρήσεις σε ΕΕΔΜΚ σε αυτήν την οικοδομή?Ίσως κάτι δεν κατάλαβα από την διατύπωση ...
    1 point
  38. Καλημέρα συνάδελφοι!Μια μικρή παρατήρηση! Τελικό εμβαδόν διαμερίσματος = εμβαδόν από ΣΟΙ εμβαδόν αποτύπωσης+ ημιυπαίθριος = έστω 67 τ.μ. Επειδή όπως λες είσαι νέα μηχανικός,σε περίπτωση που το παραπάνω δεν ξέφυγε εκ παραδρομής...
    1 point
  39. Καλημέρα!Έχεις κάποια θέματα όντως...Απλά στην παρένθεση γράφεις ότι θα ρυθμίσεις αλλαγή χρήσης υπογείου σε κατοικία ενώ παραπάνω μιλάς για ισόγειο,α και β όροφο.Μήπως μπορείς να περιγράψεις λίγο πιο αναλυτικά τι ρυθμίζεις?
    1 point
  40. Συνάδελφε και το κυε κατάστημα είναι .με υγειονομικό ενδιαφέρον.Εάν με την αλλαγή χρήσης επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο ως προς μελέτες,εγκαταστάσεις,διάγραμμα κάλυψης κλπ. απαιτείται άδεια.Σύμφωνα με τις ερμηνευτικές εγκυκλίους κλπ. και όοοολα αυτά που ακολουθούν την πολύπαθη ερμηνεία της αλλαγής χρήσης,απαιτείται σίγουρα και όταν πάμε να μετατρέψουμε ένα εμπορικό κατάστημα σε εστιατόριο ή ταβέρνα,καφέ κλπ πάλι λόγω αλλαγών εγκαταστάσεων.Εσύ έχεις ήδη ένα κατάστημα ΥΕ που θέλεις να το κάνεις κρεοπωλείο και αν δεν αλλάζει ο ΣΔ,τα στατικά ή οι μηχανολογικές μελέτες,δεν βρίσκω γιατί θα πρέπει να εκδόσεις άδεια αλλαγής χρήσης και αυτό είπα...Φυσικά θα απευθυνθείς και στην ΥΔΟΜ και δεν θα βασιστείς στην δική μου άποψη...
    1 point
  41. Ο κάθε συντελεστής (θέρμανσης, ψύξης) είναι το γινόμενο των αντίστοιχων συντελεστών των σκιάσεων εκατέρωθεν (ΤΟΤΕΕ 1, παρ.4.3.4)
    1 point
  42. Ναι η γνώση γερμανικών είναι απαραίτητη προϋπόθεση στις περισσότερες θέσεις. Αρχικά μπορεί κάποιος και με ένα μέτριο επίπεδο να ξεκινήσει - με συνέπειες βέβαια στη θέση και στις αρμοδιότητες. Σκέψου όμως ότι τη γλώσσα θα θέλεις να τη μάθεις και για κοινωνικούς λόγους. Στο κάτω κάτω εκεί θα ζεις και θα κοινωνικοποιείσαι. Η γνώση της Γερμανικής είναι δυστυχώς (ή ευτυχώς) μία πολύ καλή επένδυση.
    1 point
  43. Η εγκύκλιος του 1966 που αναφέρεις έδινε οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 4 του Β.Δ. 15.12.23/21.1.24. Η εγκύκλιος για την εγγραφή στο ειδικό βιβλίο επιβλεπόντων δεν έχει πλέον εφαρμογή καθόσον το άρθρο 4 του Β.Δ 15.12.23 καταργήθηκε με την παρ. 12 του άρθρου 23 του Ν. 3212/03. Ωστόσο πριν την κατάργηση της, στα δικαιολογητικά που απαιτούνταν για την εγγραφή στο βιβλίο δεν περιλαμβάνονταν ασφαλιστική ενημερότητα (παρ.Γ.7.9 ΦΕΚ 854/Β/1986) αλλά μόνο βεβαίωση ΤΕΕ. Επειδή μετά την κατάργηση του βιβλίου (που προέβλεπε το άρθρο 4 του Β.Δ 15.12.23), παρέμεινε σε ισχύ το άρθρο 5 του Β.Δ 15.12.23 το οποίο προβλέπει τον έλεγχο της ταυτότητας και την "δικαιοδοσία" του μηχανικού, εξακολουθεί να είναι απαιτητή η προσκόμιση της βεβαίωσης του ΤΕΕ κατά την χορήγηση της άδειας. Η προσκόμιση ασφαλιστικής ενημερότητας προβλέπεται μόνο στις διατάξεις του άρθρου 7 του ΑΝ.2326/1940, οι οποίες παραμένουν σε ισχύ και δυστυχώς δεν έχει υπάρξει από το αρμόδιο υπουργείο ερμηνεία παρόμοια με αυτή που αναφέρεις στην αρχή του μηνύματός σου (ότι δηλαδή αφορούν μόνο μελέτες κλπ που γίνονται για λογαριασμό του δημοσίου). Η υπουργική απόφαση του 1990 σχετικά με την φορολογική ενημερότητα του ιδιοκτήτη καταργήθηκε με την 1109793/6134-11/0016/ΠΟΛ.1223/99 (ΦΕΚ 2134 Β'/8-12-99) και έκτοτε δεν απαιτείται να προσκομίζεται. Δυστυχώς όμως, από το 2011, απαιτείται Δημοτική ενημερότητα του ιδιοκτήτη σε όλες τις ΥΔΟΜ αφού όλες είναι πλέον υπηρεσίες Δήμων (άρθρο 285 Ν.3463/06) ενώ μέχρι τότε τέτοια απαίτηση υπήρχε μόνο στις πολεοδομίες των Δήμων και όχι των Νομαρχιών.
    1 point
  44. Άρθρο 2 ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ 1. Για τη χορήγηση Έγκρισης Εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετης κατασκευής υποβάλλονται τα προβλεπόμε− να δικαιολογητικά και μελέτες και εφαρμόζονται οι δι− αδικασίες που προβλέπονται στο Π.Δ/μα της 8/13.7.1993 «Τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών και έλεγχος ανε− γειρομένων οικοδομών.» (ΦΕΚ 795 Δ΄) όπως ισχύει ή στην παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4030/11 για αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά την 1−3−2012. [άρα από 1-3-2012 με το νέο πρότυπο έντυπο, αν και αυτό έχει μικρή σημασία] Άρθρο 4 1. Όλες οι Εγκρίσεις Εργασιών που προβλέπονται στην παρούσα καταχωρίζονται σε ειδικό αρχείο της οικείας πολεοδομικής υπηρεσίας. 2. Για τη σύνδεση των κατασκευών των άρθρων 2 και 3 της παρούσας με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας εφαρ− μόζονται τα οριζόμενα στο άρθρο 9 του ν. 1512/85 (ΦΕΚ 4 Α΄), την υπ’ αριθμ. 39869/7379/85 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 375 Β΄), την Εγκύκλιο 61/85, τα υπ’ αριθ. 28116/91 και 86808/9504/91 έγγραφα και από 1−3−2012 η παρ. 3 του άρθρου 45 του 4030/11 (ΦΕΚ 249 Β΄). [άρα από 1-3-2012 απαιτείται ελεγκτής δόμησης για εργασίες αποπεράτωσης]
    1 point
  45. Το άρθρο 22 του Κτιριοδομικού εφαρμόζεται και εκτός σχεδίου ασχέτως αν γίνεται η χρήση του όρου "οικόπεδο", σύμφωνα με το άρθρο 36 αυτού. Το έγγραφο που παρέθεσα δεν κατισχύει του Κτιριοδομικού, ερμηνεύει όμως από ότι καταλαβαίνω εγώ το ΠΔ 209/98 για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας.
    1 point
  46. Υπάρχει μεταγενέστερο έγγραφο από αυτό του 2000: Οπότε στην ζώνη ασφαλείας για την υπεραστική συγκοινωνία (γενικά και όχι μόνο για το βασικό οδικό δίκτυο όπως έγγραψα παραπάνω) ΔΕΝ επιτρέπονται πισίνες.
    1 point
  47. Η ζωή των μηχανικών θα γίνει πολύ καλύτερη αν μάθουμε να σεβόμαστε τη δουλειά μας, τις σπουδές μας και τις γνώσεις μας. Πρώτα πρέπει να γίνει αυτό και μετά είναι το πρόβλημα των εισφορών και της εφορίας. Θα πρέπει να αξιολογούμε σωστά την υπηρεσία που θα παρέχουμε, να μην κάνουμε παράλογες εκπτώσεις και φυσικά να "απαιτούμε" τουλάχιστον ένα σεβαστό ποσό σαν προκαταβολή και τα υπόλοιπα σταδιακά ανάλογα με το χρονοδιάγραμμα των εργασιών. Και τέλος σωστή διαφήμιση του επαγγέλματος του μηχανικού τουλάχιστον από εμάς τους ίδιους!!! Μετά να σκεφτούμε και για όλα τα άλλα, εφορία, εισφορές, POS κλπ
    1 point
  48. Εἶναι πολύ εὔκολο, διότι εἶναι ἐνσωματωμένα ἀπό τόν "Bill" στίς γλῶσσες τῶν windows (τή στιγμή πού "ἐμεῖς" καταργήσαμε τήν ἱστορική γραφή γιά λόγους δῆθεν εὐκολίας). Στήν ἔκδοση πού χρησιμοποιῶ (w. 7 prof.) τά βήματα εἶναι : Control Panel, Region and Language, Keyboard languages, change language, General, Add ...Greek Polytonic. Δέν χρειάζεται τίποτα ἄλλο. Στέλνω καί τό παρακάτω κείμενο " Πολυτονικό στά windows" γιά βοήθεια. Πολυτονικά στα Windows (XP, Vista & 7) Απαραίτητες ενέργειες: 1. Ενεργοποιούμε την Πολυτονική ρύθμιση πληκτρολογίου: δεξί κλικ στο εικονίδιο της Γλώσσας (κάτω-δεξιά, εκεί που γράφει ΕL ή ΕΝ) -> Ρυθμίσεις -> Προσθήκη -> Επιλέγουμε: Γλώσσα εισαγωγής Ελληνική, και διάταξη πληκτρολογίου Ελληνική Πολυτονική. Με αυτές τις ενέργειες θα έχουμε δύο ρυθμίσεις στην ελληνική γλώσσα: την Ελληνική (δηλ. την μονοτονική ρύθμιση) και την Ελληνική πολυτονική. Εφόσον η εναλλαγή μεταξύ αγγλικών και ελληνικών γίνεται με Alt + Shift, η εναλλαγή μεταξύ ελληνικών μονοτονικών και πολυτονικών γίνεται με Ctrl + Shift. Μπορούμε να καταργήσουμε την μονοτονική ρύθμιση· η πολυτονική ρύθμιση καλύπτει όλες τις ανάγκες (έχοντας όμως υπόψη αυτό που επισημαίνεται στην πρώτη παράγραφο της επόμενης σελίδας). 2. Χρησιμοποιούμε πολυτονική γραμματοσειρά. Στα Windows ΧΡ είναι προεγκατεστημένες οι Palatino Linotype, Tahoma, Microsoft Sans Serif και Arial Unicode MS. Στα Windows Vista υπάρχουν επιπλέον οι Arial, Times New Roman, Courier New και Segoe UI, και στα Windows 7 υπάρχουν επίσης και οι Calibri, Cambria, Consolas και Gabriola. Οι πολυτονικοί χαρακτήρες παράγονται με τον τρόπο που δείχνει ο επόμενος πίνακας (πατάμε το πλήκτρο ή τον συνδυασμό των πλήκτρων, τα αφήνουμε, και μετά πατάμε το γράμμα). Το πλήκτρο AltGr είναι το δεξί Alt και ισοδυναμεί με το αριστερό Ctrl + Alt. Βλέπε επίσης τις απεικονίσεις των συνδυασμών πληκτρολογίου στις επόμενες σελίδες. Πλήκτρο Παραγόμενο πολυτονικό σύμβολο Παράδειγμα AltGr + Shift + ] ή Shift + ] και μετά τελεία Άνω τελεία · [ Περισπωμένη ᾶ { (δηλ. Shift + [) Υπογεγραμμένη ᾳ ' (πλήκτρο δεξιά του τόνου) Ψιλή ἀ " (πλήκτρο δεξιά του τόνου με Shift) 3ασεία ἁ / Ψιλή-Οξεία ἄ ? 3ασεία-Οξεία ἅ = Ψιλή-Περισπωμένη ἆ + 3ασεία-Περισπωμένη ἇ ] Βαρεία ὰ \ Ψιλή-Βαρεία ἂ | 3ασεία-Βαρεία ἃ ~ (πλήκτρο πάνω από το Tab με Shift) 3ιαλυτικά-Βαρεία ῢ AltGr + ` 3ιαλυτικά-περισπωμένη ῧ Οι συνδυασμοί της υπογεγραμμένης (π.χ. ᾷ, ᾀ, ᾁ, ᾄ, ᾅ, ᾆ, ᾇ κ.λπ.) παράγονται με πατημένο το δεξί Alt (AltGr) την στιγμή που πατάμε το πλήκτρο του τόνου ή της περισπωμένης ή του πνεύματος (π.χ. για να γράψουμε ᾄ πατάμε AltGr + / και μετά α). ΕΞΑΙΡΕΣΗ: Στις περιπτώσεις του συνδυασμού οξείας με υπογεγραμμένη (π.χ. ᾴ) 2 χρησιμοποιηθούμε το πλήκτρο Q αντί για το πλήκτρο του τόνου, δηλ. πατάμε AltGr + q και μετά το γράμμα. Εάν θέλουμε να γράψουμε τους χαρακτήρες που αναγράφονται πάνω στα πολυτονικά πλήκτρα, δηλ. ; : - + " ' / ? [ ] { } _ =, μετά το πάτημα του αντίστοιχου πλή- κτρου πατάμε το κενό διάστημα (space). ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: για την απρόσκοπτη γραφή πολυτονικού κειμένου στο MS Word, πρέπει να απενεργοποιηθεί η επιλογή "Αντικατάσταση κειμένου κατά την πληκτρολόγηση" (Εργαλεία -> Επιλογές Αυτόματης 3ιόρθωσης).
    1 point
  49. Συγνώμη, αλλά νομίζω πως αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης ενός φόρουμ μηχανικών. Επίσης με τόση έξαρση λογοκρισίας καλό θα ήταν να μπορούμε να εκφραζόμαστε και να ρωτάμε ελεύθερα ότι θέλουμε στο διαδίκτυο. Απο'κεί και πέρα όποιος δεν επιθυμεί δεν απαντάει. Εναλλακτικά θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα φόρουμ στο οποίο τα μέλη θα έχουν πρόσβαση μόνο με Αρ.Μητρώου ΤΕΕ.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.