Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Κανείς

    Κανείς

    Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      34


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.110


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.588


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/12/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Δεν απαιτείται κάτι τέτοιο στα εκτός σχεδίου και εντός οικισμού (χωρίς ρ.σ.) διότι δεν προκύπτει καμία πληροφορία με πολεοδομικό περιεχόμενο ούτε και μπορεί να γίνει καμία διοικητική πράξη διόρθωσης ή θεραπείας οποιουδήποτε πολεοδομικού προβλήματος έχουν τα όμορα. Στα εκτός σχεδίου και εντός οικισμού οι όμορες ιδιοκτησίες (ή/και ευρύτερη έκταση) αποτυπώνονται μόνο αν κρίνει ο μελετητής ότι απαιτείται για την μελέτη τίτλων και αποσαφήνιση των ορίων.
    2 points
  2. Εκτός της υπέρβασης δόμησης, υπάρχει και διαφορετική διαμερισμάτωση.
    2 points
  3. Δύο δόσεις μείνανε να ξεμπερδέψουμε από αυτή τη γελοιότητα του διαφορετικού ειδοποιητηρίου για 36 μήνες!!
    2 points
  4. ΜΟΝΟ εντός ρ.σ. έχουμε υποχρέωση να περιγράψουμε τα όμορα (με αναφορά εντός αυτών αν είναι άρτια και οικοδομήσιμα), και να "κλείσουμε" το Ο.Τ. Ο λόγος: Δεν μπορεί να εκδοθεί ο.α. (εντός σχεδίου) αν υπάρχει όμορο μη αρτιο (μόνο υπό κάποιες προϋποθέσεις).
    2 points
  5. Version X6.2

    80.970 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. 1 φκ με διαμερισμάτωση για όλο τον όροφο όπως ανέφερε ήδη ο Δημήτρης Στην ΤΕ θα αναφέρεις αναλυτικά ποιες αποθήκες ρυθμίζονται και θα χρησιμοποιήσεις ως αποδεικτικό την κάτοψης της ΣΟΙ. Αν ενδιαφέρονται και άλλοι ιδιοκτήτες είναι μια καλή ευκαιρία να ξεκαθαρίσει ο όροφος
    1 point
  7. Εφοσον στην συσταση αποτυπωνεται η πραγματικη κατασταση Εχεις μονον μια ΔΔ, πληρωνεις μια φορα για τις δικες σου αποθηκες ή συννενοειστε να κανετε μια κοινη δηλωση καθε ενας για την δικη του παλι με 250 ευρω [ωχ αδερφε...λεει ο αναποδος...αρα δεν νοιαζεσαι πλεον...ας παει μονος του] Τροποποιηση της συστασης δεν χρειαζεσαι, διοτι καλυπτεσαι απο αυτη που εχει γινει.
    1 point
  8. ένα τιμολόγιο που έκοψα μέσω της εφαρογής timologio, εμφανίστηκε αυτόματα στο συνοπτικό βιβλίο του mydata. Εκτός εαν δεν ηταν αυτή η ερώτηση του συνάδελφου και δεν κατάλαβα καλά.
    1 point
  9. Όχι δεν υπάρχουν νομικές συνέπειες με την νέα έκδοση ΠΕΑ σε αντικατάσταση παλιού. Το έκανα πρόσφατα με υπ. δήλωση του νέου ιδιοκτήτη (απο αγορά), μόνο που θα σου ζητήσουν πρόσφατο Ε9 του νέου αγοραστή να διαπιστώσουν τον νέο ιδιοκτήτη.
    1 point
  10. Οι περιπτώσεις για το Um αναφέρονται στον τύπο. Για αμόνωτα 3.5, για ΚΘΚ, με βάση μελέτη θερμομόνωσης μετά τον ΚΕΝΑΚ κ.λπ. Την ώρα που το σενάριο έχει μετέπειτα παρεμβάσεις (που καλύπτουν αναγκαστικά τον ΚΕΝΑΚ) και ο οδηγός λέει να υπολογιστεί με βάση το σενάριο 1 ο μόνος τρόπος είναι να υπολογιστεί με βάση ΤΟΤΕΕ-20701-2 (σελ 47, Κεφ. 2.6) όπως στον έλεγχο θερμομονωτικής επάρκειας.
    1 point
  11. Εννοείται …. το έχω κάνει σε προηγούμενο Εξοικονομώ χωρίς κανένα πρόβλημα ..
    1 point
  12. 1. Ένα ναι κατ' ελάχιστο για το με ποιο τρόπο υπολογίστηκε το Pgen (είτε τύπος 4.1 της ΤΟΤΕΕ-20701-1) είτε μελέτη. 2. Ο υπολογισμός αφορά τις θερμικές ανάγκες του διαμερίσματος.
    1 point
  13. - δξ τι λενε οι υπολοιποι που αναφερεις. - δξ τι ειδους "τακτοποιηση" εγινε - Ομως, αν εκανες ΔΔ, δεν ειναι σωστή. Αυτο πιθανον να ειναι που οδηγει σε αδιεξοδα. - δεν υπαρχουν "απλα" στο εμπραγματο και τα πολεοδομικα. Για μενα, εχεις δυο ΟΙ, μια που λειτουργει σαν κατοικια και μια ημιτελη. Πρεπει να γινει συσταση ΟΙ, να αποκτησει καθε μια τα δικα της χιλιοστα/τμ/και ταυτοτητα. εχεις μηχανικο/λογιστη/συμβολαιογραφο Να τα συζητησουν και να βρουνε την σωστη λυση
    1 point
  14. Δοχείο αδράνειας δεν υπάρχει και είναι δισωλήνιο. Η εγκατάσταση έχει γίνει σε προϋπάρχουσα εγκατάσταση καλοριφέρ το οποίο απομονώνεται χειροκίνητα είτε η αντλία είτε ο λέβητας.
    1 point
  15. Στις ενεργειακές επιθεωρήσεις δεν λαμβάνουμε υπόψη τις συνήθειες των χρηστών. Εάν υπάρχει λέβητας συνδεδεμένος με τερματικές μονάδες και εάν ο λέβητας δεν είναι εμφανώς κατεστραμμένος, τότε υπάρχει κεντρική θέρμανση κατά τις ΤΟΤΕΕ και οφείλουμε να την καταγράψουμε ασχέτως γενικών συνελεύσεων, προμήθειας πετρελαίου κτλ.
    1 point
  16. Από ότι καταλαβαίνω, οι οριζόντιες δεν έχουν συσταθεί ακόμα. Επομένως, εκδίδεις 1 βεβαίωση για όλο το ακίνητο.
    1 point
  17. Όσες σου ζητήσει ο/η συμβολαιογράφος (πέραν των Χ διαμερισμάτων μπορεί να υπάρχουν και άλλα διηρημένα τμήματα (πχ αποθήκες, μελλοντικοί όροφοι κ.α.)
    1 point
  18. Μπορείς να μεταφέρεις την δήλωση και να την τροποποιήσεις, δεν χάνεται το καταβληθέν ποσό.
    1 point
  19. Απαιτείται βεβαίωση κυρίας χρήσεως, για την έκδοση της οποίας εξετάζεται και η νομιμότητα του χώρου.
    1 point
  20. Ναι είναι, ελάτε σε επαφή με τον συν/φο που έχει κάνει την υπαγωγή για να ανακαλύψετε τι τρέχει.
    1 point
  21. πρωτα θα παρετε τα χαρτια της τακτοποιησης που εκανε. ξερει ο μηχανικος σου. Μετα, τα συζητατε...
    1 point
  22. Συμβαινει το 2ο . Θα πρέπει να βαλεις αλλον Συμβουλο. ( Θέλεις να τα παίρνεις απο 2 πλευρές ?? lol )
    1 point
  23. Συνάδελφε να υποθέσω οτι το διαμέρισμα ή η μονοκατοικία που αναφέρεσαι, είχε εγκατάσταση θέρμανσης με εσωτερικό δίκτυο (δισωλήνιο/μονοσωλήνιο) και θερμαντικά σώματα και κάνατε αλλαγή μόνο την πηγή ενέργειας θέρμανσης, δηλ. απο λέβητα πετρελαίου βάλατε Α/Θ. Αν είναι έτσι όπως τα περιγράφω, μόνο η αλλαγή πηγή ενέργειας θέρμανσης δεν συνιστά μελέτη θέρμανσης. Το λέω γιατί είμαι στη φάση ολοκλήρωσης έργου για αίτηση του '20 και έχω αντίστοιχη περίπτωση με σένα, αλλά η δική μου περίπτωση, αφορά διαμέρισμα που κατάργησαν τη κεντρική θέρμανσης και τρέξαμε εσωτερικό δίκτυο σωλήνων (δισωλήνιο) και βάλαμε Α/θ (με ίδια σώματα), εν ολίγοις κάναμε ολόκληρη εγκατάσταση θέρμανσης. Αν απορρίψουν και τη δική μου αίτηση που είναι ολοκληρωμένη εγκατάσταση θέρμανσης, σημαίνει οτι σαν μελέτη (των 100€), δέχονται μόνο τη μελέτη φ. αερίου.
    1 point
  24. Συνάδελφοι, από πού προκύπτει πως το ύψος της στέγης είναι 1,20μ.; Ο νόμος αναφέρει "Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της οικοδομής .... ορίζεται σε τέσσερα (4) μέτρα για μονώροφη οικοδομή..." και "Σε περίπτωση κεκλιμένης στέγης, το ύψος αυτό προσαυξάνεται κατά 1,20μ.". Άρα έχεις μέγιστο ύψος οικοδομής 5,20. Το ύψος της στέγης μπορεί να είναι και κάτω του 1,20μ. Δεν αναφέρεται πουθενά το ύψος της στέγης. Παντού ο νόμος μιλάει για ύψος της οικοδομής.
    1 point
  25. Σε ευχαριστώ, πραγματικά πως τα έκαναν έτσι. Προσθέτεις φόρο ενώ στην ουσία πρόκειται για ασφάλεια. Μπερδέψαμε φόρο και ασφάλεια και τα κάναμε αχταρμά.
    1 point
  26. Αν δεν είχε γίνει κατάμηση, θα μπορούσε να γίνει υπαγωγή (με άδεια) για τις υπερβάσεις Η κατάτμηση κατέστησε αυθαίρετες τις (μέχρι εκείνη τη στιγμή) νόμιμες κατασκευές, και σε όση επιφάνεια υπερβαίνει την (τότε) επιτρεπόμενη δόμηση των 4400 μ². Για να μην ναφερθώ σε πιθανές παραβιάσεις ΠΑ Η οποιαδήποτε άδεια δεν δημιουργεί κατάτμηση (αντιθέτως, μπορεί να δημιουργήσει συνένωση). Συνεπώς, η "αναθεώρηση" μπορεί να αγνοηθεί, για το λόγο ότι δεν έχει νομικό έρεισμα (θα έπρεπε να είχε προηγηθεί κατάτμηση, και μετά αναθεώρηση).
    1 point
  27. Η ΥΔΟΜ είναι μόνη αρμόδια υπηρεσία να ορίσει τα εντός και εκτός σχεδίου, οπότε αν η ΥΔΟΜ ορίζει ότι τμήμα 15τμ είναι εκτός σχεδίου τότε το τμήμα αυτό μπορεί και να διέπεται από την δασική νομοθεσία. Προτείνω να γίνει αναλυτικό τοπογραφικό και να κατατεθεί για θεώρηση ρυμοτομικών γραμμών.
    1 point
  28. Όπως τα καταλαβαίνω, από αυτά που διάβασα, η αρχική άδεια αφορούσε 14 στρ. εκτός σχεδίου (ή και με τμήμα εντός οικισμού προ του '23 ?). Στην 2η άδεια προφανώς αναδεικνύεται ότι υπάρχει τμήμα εντός οικισμού προ του '23 οπότε, και για λόγους που μόνο οι τότε συμβαλλόμενοι γνωρίζουν, περιγράφεται και ένα τμήμα του ακινήτου το οποίο δομεί με τους εντός οικισμού όρους δόμησης (μπορεί να ήταν και μεγαλύτερο τμήμα εντός αλλά επιλέχθηκε να εμφανιστεί το τμήμα του οποίου τους όρους δόμησης επικαλούνται). Τα υπόλοιπα ~14στρ. συνεχίζουν να δομούν με τα του εκτός σχεδίου. Σημ.: Μόνη αρμόδια για το εάν μία ιδιοκτησία είναι εντός ή εκτός οικισμού προ του '23 είναι η Πολεοδομία, και τα σχετικά σκαριφήματα που τυχόν υπάρχουν είναι για δική τους βοηθητική χρήση και δεν έχουν καμία θεσμική ιδιότητα. Οπότε αν η Πολεοδομία έκρινε ότι είναι εντός του '23 τότε είναι. Δηλαδή η 2η άδεια εκδόθηκε με συνδυασμό των όρων δόμησης εντός και εκτός οικισμού σε διάφορα τμήματα του οικοπέδου, κάτι το οποίο μπορεί να γίνει και όσο δεν ανακαλείται η άδεια από την πολεοδομία ισχύει. Το τμήμα που περιγράφεται ως εντός οικισμού σίγουρα δεν αποκόπτεται με την άδεια αλλά θα μπορούσε να αποκοπεί (κατάτμηση) με συμβολαιογραφική πράξη όσο αυτό αλλά και το εναπομείναν τηρούν τους όρους δόμησης που τα διέπουν. Για την νομιμότητα της αποκοπής (κατάτμησης) του 2003 θα πρέπει να εξεταστεί αν το αποκοπτώμενο και το εναπομείναν τηρούσαν του όρους δόμησης (προσοχή: συνδυασμός εντός και εκτός όρων δόμησης, και τους εντός όρους δόμησης όχι μόνο για το τμήμα που δείχνεται στην άδεια αλλά όσο πραγματικά ήταν εντός οικισμού (πιθανών μεγαλύτερο), το οποίο, αν χρειάζεται, μόνο η Πολεοδομία μπορεί αν ορίσει).
    1 point
  29. Οι ερωτήσεις σου δεν αφορούν την ηλεκτρονική τιμολόγηση, αλλά την καταχώρηση παραστατικών στο mydata. Υποθέτω ότι έχεις δικαίωμα χρήσης της φόρμας καταχώρησης (μέχρι 50 τιμολόγια ή ακαθάριστα έσοδα μέχρι 50.000). Στα τρία πρώτα ερωτήματα και στο πέμπτο, η απάντηση είναι θετική. Για το τέταρτο: η υποχρέωση διαβίβασης, για το 2021, αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων.
    1 point
  30. Εκτός αν ψάχνεις τρόπο να γλιτώσεις τα 2 παράβολα, αυτό που προτείνεις είναι σωστό. Δεν ξέρω αν έβαζες ΥΔ για το μικρό εμβαδόν της απόκλισης αν είναι μικρότερο το πρόστιμο από τα 250 της κατ. 3.
    1 point
  31. H διαβίβαση των παρακρατούμενων εισφορών είναι υποχρεωτική, μολονότι δεν απαιτείται να αναγράφονται επί του τιμολογίου. Επιλέγεις: "Προσθήκη νέου φόρου", τύπος φόρου "Κρατήσεις" και γράφεις το ποσό. Η συνολική αξία είναι το ποσό που εισπράττει ο εργαζόμενος λόγω του τιμολογίου, δηλαδή για τον ασφαλισμένο σύμφωνα με την παρ. 9 του αρ.39 του Ν. 4387/16: Συνολική αξία = Καθαρή Αξία + ΦΠΑ – Παρακράτηση 20% – Κρατήσεις
    1 point
  32. ΔΔ δεν εχεις. εχεις στην αδεια ....τμ [δεν λες] εχεις στην συσταση....τμ [δεν λες] εκανες επεκταση...πού επεκταθηκες και πότε και πόσα τμ δεν λες. Εχεις εναν αυθαιρετο διαχωρισμο [και την επεκταση]
    1 point
  33. Καλησπέρα,δύσκολα μπορεί ν απαντηθεί χωρίς στοιχεία😊 -θα διαβάσεις την περ.ιζ) του ΦΕΚ 1843Β/20,για να δεις αν τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις για αλλαγή χρήσης,θα ελέγξεις τα άρθρα 5 και 23 του ΝΟΚ,(τη νομιμότητα του ακινήτου),θα επιβεβαιώσεις και τον ανώτατο προϋπολογισμό για την ΕΕΜΚ(25.000),θα επιβεβαιώσεις ότι επιτρέπεται η χρήση στην περιοχή και θα ελέγξεις αν υπάρχει ικανό ελεύθερο ύψος κατά ΝΟΚ για μετατροπή σε κύριο χώρο.Αυτά,είναι πάνω κάτω τα γενικά.Αν έχεις όλες τις προϋποθέσεις,γίνεται.
    1 point
  34. Εάν εντάχθηκε στο σχέδιο μετά τον ν.1577/85,η παρ.2 λέει ότι τοποθετείται ελεύθερα και στο πίσω όριο ή εφάπτεται ή αφήνει Δ.Ταυτόχρονα,ισχύει η παρ.1.στ και γι αυτά τα οικόπεδα,άρα επειδή σ αυτήν τη διάσταση δεν υπάρχουν τα 9μ.,ή εφάπτεται στο όριο ή αφήνει 1μ.Άρα,νομίζω ότι μπορείς να τοποθετήσεις όπως στο σκαρίφημα,αν ερμηνεύω σωστά το άρθρο.
    1 point
  35. Η παράγραφος πλέον αφορά Βασικό Εθνικό,Πρωτεύον Επαρχιακό και δρόμο πλάτους>20μ.και έχει τροποποιηθεί ως εξής: ιβ) Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο, ή με πρόσωπο σε Πρωτεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο ή με πρόσωπο σε δρόμο πλάτους μεγαλύτερου των είκοσι (20) μέτρων Άρθρο 7,παρ.1,ιβ),Ν.4495 (δεν αναφέρεται εξαίρεση οικοπέδων)
    1 point
  36. Καταλαβαίνω ότι "βολεύει" αυτή η προσέγγιση αλλά..... Για το δεύτερο διαφωνώ. Δεν εξετάζουμε συνήθειες χρήστη που μπορεί να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή. Για το πρώτο έχω επιφυλάξεις. Υ.Γ. Άσε που πρέπει να πειστεί και ο Β' ε.ε.
    1 point
  37. Ο χάρτης δείχνει τις χώρες που στην COP26 έχουν δεσμευτεί σε μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών το 2050 ή το 2060 (Κίνα, Ρωσία, Ινδονησία, Νιγηρία, Σ.Αραβία κ.α.) ή 2070 (Ινδία). Κίτρινο: Νόμος, Μπλε: Εθνική Στρατηγική Κόκκινο: Πολιτική δέσμευση Σχεδόν τα 3/4 των παγκόσμιων εκπομπών προέρχονται από τις χώρες αυτές Μόλις δυο χρόνια πριν, κανείς δεν θα φανταζόταν αυτήν την εικόνα. Προφανώς βέβαια το κρίσιμο είναι η υλοποίηση των δεσμεύσεων. Ας μην ξεχνάμε πάντως πως πριν μόλις 2,5 χρόνια στην Ελλάδα στις εθνικές και ευρωπαϊκές εκλογές όλα τα κόμματα στις θέσεις τους όχι μόνο δεν προέβλεπαν μηδενικές εκπομπές το 2050 αλλά και θεωρούσαν πως έπρεπε να συνεχίζαμε να καίμε λιγνίτη ακόμα και τότε. Πηγή και αναλυτικές παραπομπές: https://www.climatewatchdata.org/net-zero-tracker --- Επίσης κατατοπιστικό γράφημα από το ενδιαφέρον άρθρο για τις δεσμεύσεις στην COP26: https://www.wri.org/insights/top-takeaways-un-world-leaders-summit-cop26 https://www.facebook.com/tkromm/posts/10159347842358213
    1 point
  38. όχι δεν μπορεις να κάνεις 2η δήλωση για την ίδια ΟΙ. Δες το 88 και πληρωσε μονο το 100 παράβολο για την εξαίρεση εφόσον δεν είσαι στα ποσοστά
    1 point
  39. απο τον 3843 δεν γινεται μεταφορά στον 4495 αλλά ο 4495 μπορει να συμπεριλάβει τον 3843 . Για εξαιρεση του 3843 δες αρθρο 88 του 4495
    1 point
  40. Το μόνο βέβαιο είναι, αν τα δεδομένα έχουν όπως τα λες, ότι ο όροφος αυτός είναι αυθαίρετος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται....
    1 point
  41. Κάπως απλοποιητική η παρατήρησή σας. Πρόκειται για δύο διαφορετικούς ελεγχους που ναι μεν τα πολεοδομικά μεγέθη σύγκρισης είναι τα ίδια, αλλά το ποιες παραβάσεις θα προσμετρήσουν στον κάθε έλεγχο διαφέρει. Για παράδειγμα στην επιλογή κατηγορίας θα προσμετρηθούν και οι Η/Υ, ενώ στον συντελεστή επιβάρυνσης όχι. Αντίθετα στην κατηγορία δεν θα προσμετρηθεί η επιφάνεια σοφίτας, ενώ στην επιβάρυνση θα μετρήσει.
    1 point
  42. η κατηγορία 4 εξαιρείται της κατεδάφισης (όπως οι κατ.1,2,3) με τον 4546/18 αρθ.34 παρ 33δ
    1 point
  43. Καλημέρα συνάδελφοι!Μια μικρή παρατήρηση! Τελικό εμβαδόν διαμερίσματος = εμβαδόν από ΣΟΙ εμβαδόν αποτύπωσης+ ημιυπαίθριος = έστω 67 τ.μ. Επειδή όπως λες είσαι νέα μηχανικός,σε περίπτωση που το παραπάνω δεν ξέφυγε εκ παραδρομής...
    1 point
  44. Δεν είδες το thread από την αρχή. Κάποιοι πίστευαν ότι μπορούν να δώσουν απάντηση στο ερώτημα χωρίς καμία πληροφορία. Ούτε καν τον τόπο εγκατάστασης. Καλή η αντλία θερμότητας αλλά δεν είναι για πάσαν νόσον. Κάθε σύστημα έχει τα + και τα - του.
    1 point
  45. Δηλαδή εσύ πιστεύεις ότι τον ενδιαφέρει η ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ κατανάλωση; Σοβαρά τώρα; Τον ενδιαφέρει η κατανάλωση που θα έχει σε ένα έτος. Δεν είναι άσκηση σε διαγώνισμα. Το σπίτι του είναι φτιαγμένο με συγκεκριμένα υλικά σε συγκεκριμένη τοποθεσία και ΦΥΣΙΚΑ η κατανάλωση στο ΕΤΟΣ εξαρτάται κ από τα θερμομονωτικά χαρακτηριστικά κ από τη τοποθεσία. Και ναι στα 30 χρόνια λειτουργίας θα βγει πιο φτηνό το πετρέλαιο, απόσβεση πότε θα γίνει; Αφού βγάζουμε νούμερα από το μυαλό μας εγώ σου λέω θα κάνει απόσβεση την πολύ ακριβότερη λύση στην 15ετια. Ποιος επενδύει λεφτά σήμερα για απόσβεση στην 15ετια; ΚΑΝΕΙΣ. Μπορει ο πελάτης να κάνει αλλά πράγματα με τα λεφτά αυτά που τον συμφέρει περισσότερο. Μήπως όμως είναι στο Νευροκόπι κ κάνει απόσβεση σε 2-3 χρόνια οπότε του λες του πελάτη "κοίτα να δεις η λύση που σου προτείνω έχει την ίδια ποιότητα θερμανσης με την ηλεκτρική ενδοδαπεδεια, είναι πολύ ακριβότερη αλλά δες τα νούμερα, σε 3 χρόνια θα έχεις βγάλει τα λεφτά της."; Χωρίς στοιχεία είναι απλά υποθέσεις τυπου να χαμε να λέγαμε να χαμε να πούμε.
    1 point
  46. καταρχην οι περισσοτεροι οικισμοι που εχουν χαραχτηριστει ως στασιμοι με αποφαση νομαρχη συνηθως ειναι και χαρακτηρισμενοι και προυφιστάμενοι του ετους 1923 παλι με αποφαση νομαρχη. (χωρις αυτος να ειναι ο κανονας). στους στασιμους οικισμους με την αποφαση νομαρχη οριζεται και ενα κεντρο του οικισμου απο οπου μετρουνε τα 800 μετρα. οτιδηποτε ειναι στην ακτινα των 800μ ειναι αρτιο και οικοδομησιμο ως προυφισταμενο του 1982 για οποιαδηποτε χρηση. εαν κανεις κατατμηση σε νεο γηπεδο τοτε πρεπει να ειναι τουλαχιστον 500μ και μπορεις μονο να κανεις κατοικια εφοσον καταγεσαι απο τον οικισμο. προσοχη στο τελος του δ/τος του 82 περι στασιμων οικισμων αναγραφει οτι στα νεα οικοπεδα για να ειναι οικοδομησιμα πρεπει να εξασφαλιζεται κυκλοφοριακη εξυπηρετηση απο κοινοχρηστο χωρο (οτι καταλαβες καταλαβα αρθρο 7 παρ 2). τωρα σκεψου ενα κομματι γης διπλα στην πλατεια του χωριου που ειναι και στην προκειμενη το κεντρο του οικισμου και ενα κομματι γης στα 799 μετρα απο την πλατεια στην κορυφη του βουνου. σαφως και δεν ειναι το ιδιο. ειναι σαφες οτι το διαταγμα του 82 ειναι ενα διαταγμα που εδωσε κινητρα πολεοδομικες συνθηκες σε ντοπιους να οικοδομησουν με ευνοικους ορους γιατι οι οικισμοι δεν παρουσιαζαν αναπτυξη και χαρακτηριστηκαν στασιμοι. η γνωμη μου ειναι και αυτο κανω και στα δικα μου τοπογραφικα σχετικα μετην δηλωση 651 οτι το καμματι γης που ειναι εκτος του συνεκτικου τμηματος του οικισμου, εκτος του συγκροτημενου τμηματος του οικισμου δηλαδη (κατι το οποιο ειναι υποκειμενικο και βασει εμπειριας το κρινω) το χαρακτηριζω ως εκτος σχεδιου και εκτος του συγκροτημενου τμηματος του οικισμου το οποιο δυναται να οικοδομηθει με τις διαταξεις του π.δ. 82 εφοσον ειναι στα 800μ. ετσι πετυχαινω το κομματι γης το αδομητο στα 799μ να περασει απο την εφορια ως αγροτεμαχιο αλλα να μπορει να χτιστει με το διαταγμα του 82. αν σκεφτουμε αναποδα δηλαδη οτι το κομματι γης στα 799μ στην κορυφη του βουνου ειναι οικοπεδο με την πολεοδομικη και φορολογικη εννοια του ορου θα μπορουσαμε να κανουμε καθετη συνιδιοκτησια σε αυτο? η γνωμη μου ειναι οχι, γιατι αποτελει αγροτεμαχιο το οποιο απλα δυναται να οικοδομηθει με το π.δ. του 82 ωστε μια περιοχη να εμφανισει το δυνατον αναπτυξη. κατι ακομη το οποιο ενισχυει την αποψη μου ειναι το εξης. στους στασιμους οικισμους αποστασεις απο πλαγια ορια 2.50μ η εν επαφη, ομως αποσταση απο αξονα δρομου 15μ οσο και στα εκτος σχεδιου. αρα δεν μπορει να αποτελεσει οικοπεδο με την συνηθη εννοια του ορου.
    1 point
  47. Μπορεί να γίνει εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις των άρθρων 82 και 83.
    -1 points
  48. Μου αρέσουν τα downvotes. Διορθώνομαι...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.