Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      8.376


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      3.739


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.562


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/12/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Τότε λοιπόν θεωρώ ανέφικτο να κάνεις νέα σχέδια σε χώρους που δεν έχεις μετρήσει. Συνεπώς μόνο για την ιδιοκτησία που έχεις αναλάβει. Φαντάζομαι θα αναρωτιέσαι επιπλέον πώς ακριβώς να τη δείξεις σε σχέση με τα σχέδια της άδειας. Στην κάτοψη θα είναι σχετικά προφανές. Στην τομή της άδειας αν δεν περιλαμβάνεται το διαμέρισμά σου δεν θα δείξεις τα υπόλοιπα. Επίσης νομίζω ότι αν δεν έχεις ΥΥ δεν χρειάζεται να υπολογίσεις σε ποια στάθμη είσαι. Αν ωστόσο έχεις ΥΥ και είσαι και πάνω του επιτρεπόμενου ύψους, θυμάμαι συνάδελφος να λέει ότι μετράει μέσω του κλιμακοστασίου τη στάθμη της ιδιοκτησίας που εξετάζει.
    2 points
  2. Ναι έχεις δίκηο.... Το θεωρώ εγκληματική ατέλεια του προγράμματος, καθώς οδηγεί σε σπατάλη χρημάτων και περιττή εξαγωγή συναλλάγματος. Επιδοτούν την αγορά επιπλέον (εισαγόμενων κυρίως) μηχανημάτων (διπλής περίπου συνολικής απόδοσης από ότι θέλει το κάθε σπίτι), που ενώ έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν όλο το χρόνο, θα λειτουργούν το μισό (και η Α.Θ. και τα AC)! Υ.Γ. Απόσβεση σε 4πλάσιο χρόνο από ότι αν είχαμε μόνο Α.Θ. ή μόνο ΑC!
    2 points
  3. Version X6.0

    78.037 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Γηπέδο που "ρυμοτομείται" από τη ζώνη παραλίας μπορεί να χάσει την αρτιότητά του. Χρόνος δημιουργίας του είναι η ημερομηνία δημοσίευσης σε ΦΕΚ της απόφασης του Υπ. Οlκονομlκών, που επικυρώνει την έκθεση και το διάγραμμα του αιγιαλού και παραλίας, χωρίς να απαιτείται άλλη διαδlκασια για την κήρυξη της απαλλοτρίωσης. Εμπράγματα δικαιώματα lδιωτών, επί ακινήτων της παραλfας, απαλλοτριώνονται λόγω δημόσιας ωφέλειας με τις δ/ξεις απαλλοτριώσεων λόγω ρυμοτομίας (άρθ.7παρ. 2 Ν.2977/07, ΝΣΚ 567/02 και ΝΣΚ 374/03
    1 point
  5. Το ρέμα καθορίζεται από τις ισοϋψείς. Αλλιώς, μπορεί να είναι και αποστραγγιστικό αυλάκι. Δες το προσεκτικά και, στην ανάγκη, ζήτα βοήθεια από έμπειρο τοπογράφο
    1 point
  6. ο τιτλος σου τι λεει;;; αλλο αν εισαι "αριστερα" με οριο στα δεξια σου το ρεμα και μετα ενας καποιος δρομος... και αλλο αν εισαι "δεξια" με προσωπο στα αριστερα σου στον "δρομο" και μετα ειναι το πρωην ρεμα και μετα ξερωγωτιαλλο... Το ρεμα δεν υπαρχει; Δεν το διεκδικει κανενας; Ρωτησες τον Δημο;
    1 point
  7. Απαντώντας στην ερώτηση και μόνο, εάν εννοείς για μικροαυτόματο (MCB), αν ικανοποιείται η πρώτη συνθήκη [ In<=Iz ] τότε η δεύτερη συνθήκη ικανοποιείται από μόνη της σε κάθε περίπτωση γιατί οι τύπου B,C,D έχουν Ι2=1.45*Ιn και οι K,Z έχουν I2=1.2*Ιn
    1 point
  8. Ποιάς χρονολογίας είναι η ο.α. γιατί για αυθαίρετα κατ. 1+2 απαιτείται μόνο κάτοψη.
    1 point
  9. υπαρχει αυτη η ρυθμιση στον 4495 Άρθρο 143 Τροποποίηση διατάξεων του ν.4258/2014 Στο άρθρο 5 του ν.4258/2014 (Α94) προστίθεται παράγραφος 3α ως εξής : «3α. Στις περιπτώσεις υδατορεμάτων που απεικονίζονται σε εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια παλαιότερα του ν.880/1979 (Α58) και τα οποία έχουν διευθετηθεί με τεχνικά έργα κλειστής διατομής, η δόμηση επιτρέπεται στο οικοδομήσιμο τμήμα των όμορων οικοδομικών τετραγώνων με τους όρους δόμησης της περιοχής, εφόσον τα τεχνικά έργα βρίσκονται κάτω από εγκεκριμένους και διαμορφωμένους κοινόχρηστους χώρους του ρυμοτομικού σχεδίου και έχουν κατασκευαστεί βάσει μελέτης αρμόδιας υπηρεσίας ή φορέα, όπως πιστοποιείται από την υπηρεσία ή το φορέα αυτόν ή από την διάδοχη υπηρεσία ή από τον διάδοχο φορέα που διατηρεί το σχετικό αρχείο» Αυτος ο "τσιμεντωμενος" παραδρομος , τι χαρακτηρισμο εχει;
    1 point
  10. Ναι δεν υπάρχει θέμα επειδή η προέχουσα χρήση στο ακίνητο είναι κατοικία, απλά στο σύστημα θα το δηλωσεις ως 'αλλη κατοικία' στο φύλλο καταγραφής επειδή δεν το δέχεται διαφορετικά.
    1 point
  11. Στα πολύ σωστά που αναφέρει ο συνάδελφος, να προσθέσω πως, επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι γενικώς, θα πρέπει να προσεχθεί η επιλογή μηχανικού. Μακριά από "συναδέλφους" που κάνουν "ό,τι θέλει ο πελάτης". Μεταξύ των χαρακτηριστικών του σωστού μηχανικού, είναι η αποτροπή του πελάτη από παράνομες ενέργειες.
    1 point
  12. Καλησπέρα Χρόνια Πολλά, Για τον η/χ ότι ανέφερες και επιπρόσθετα, βάλε και την πλάκα από πάνω και πλακάκια για το δάπεδο, επιχρίσματα και χρωματισμούς των αντίστοιχων επιφανειών. Για τις υπόλοιπες εργασίες απλά βάζεις τα τ.μ. με εκτίμηση χοντρικά από τα σχέδια. Λεπτομερή αναφορά στην τ.ε. δεν χρειάζεται, απλά αναφέρεις ότι ο προϋπολογισμός είναι < 15 χιλ που λογίζεται ως 1 λοιπή παράβαση. Από την άλλη αν τελικά έχεις τόσες πολλές εργασίες όσες αναφέρεις, ίσως να εξέταζες να βάλεις 2 ΛΠ αντί 1. Προσωπικά έχω αναφέρει ότι δεν ανεβάζω πλέον τον αναλυτικό στα αρχεία, οι απόψεις διίστανται πάνω στο συγκεκριμένο αφού άλλοι συν/φοι ανεβάζουν και τον αναλυτικό μαζί με την τ.ε.
    1 point
  13. Αν δεν υπάρχει η συγκεκριμένη απόφαση, οι θέσεις υπολογίζονται με τη δυσμενέστερη (μικρότερη) επιφάνεια (δηλ. 100 μ² για κατοικία). Νομίζω πως υπάρχει και δεύτερος υπολογισμός (1 θέση ανά κατοικία), ο δε τελικός αριθμός θέσεων είναι ο μεγαλύτερος εκ των δύο. Και, ΔΕΝ υπολογίζονται βάσει της επιφάνειας του οικοπέδου αλλά βάσει επιφάνειας κτίσματος
    1 point
  14. ο Νομαρχης δεν υπαρχει αντικατασταθηκε με τον Περιφερειαρχη και, δξ εαν εχει βγαλει καποιος τετοια αποφαση. Γνωμη μου ειναι οτι ισχυουν τα τμ. που αναφερονται στα σχετικα νομοθετηματα [ν. 960/79 και ν 350/96] δες τα ΠΜ [Χρονια Πολλα]
    1 point
  15. Δεν μπορείς με 2-3 μηνύματα που έχεις κάνει στο συγκεκριμένο θέμα, να ξεφτιλίζεις όλους τους επιστήμονες μηχανολόγους...Μερικές φορές καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς. Και εν πάσει περιπτώσει, αν εσύ προσωπικά δεν το κατέχεις το συγκεκριμένο θέμα, μπορείς να μη σχολιάσεις καθόλου... Ξέρεις πόσα θέματα σε αυτό το foroum αφήνω ασχολίαστα, γιατί δεν το κατέχω πλήρως το θέμα; Εννοείται ότι είναι μεγάλο το εύρος της μηχανολογίας. Και πάμε στην ουσία του μηνύματός σου : Γράφεις αρχικά και ρωτάς τί λέει ο φρενάς του.... Τί να πει ο φρενάς του!!!! Να αλλάξει ένα ένα όλα τα εξαρτήματα! Και να που έφτασε! Άλλαξε τακάκια, άλλαξε δισκόπλακες....έχει πληρώσει ένα σκασμό λεφτά... Και;;;; Δεν σε καταλαβαίνω πραγματικά συνάδελφε...Εσύ στο Πολυτεχνείο διδάχθηκες ή όχι Μηχανική των Ρευστών ώστε να καταλάβεις ότι μεταξύ των δύο τακακιών στη ροή του ρευστού μπορείς να εφαρμόσεις την εξίσωση Bernoulli; Διδάχθηκες ή όχι Υδραυλικά συστήματα υψηλής πίεσης; Διδάχθηκες ή όχι την έννοια της πτώσης πίεσης; Διδάχθηκες ή όχι Στατική, ώστε να καταλάβεις ότι όταν ασκούνται δύο αντίρροπες δυνάμεις που δεν είναι ίσες κατά μέτρο, τότε αναπτύσσεται μία συνισταμένη δύναμη ίδιας διεύθυνσης και δεν αλληλοαναιρούνται; Και ότι όταν ασκείται μία συνισταμένη δύναμη κάθετα σε μία πλάκα μακριά από το κέντρο της, τότε αναπτύσσεται καμπτική ροπή ως προς τον κεντροβαρικό της άξονα; Διδάχθηκες ή όχι Αντοχή υλικών για να καταλάβεις ότι αυτή η καμπτική ροπή μπορεί να ήταν τόσο μεγάλη ώστε να προκάλεσε πλαστική παραμόρφωση; Τί θα πει ότι οι περισσότεροι μηχανολόγοι δεν έχουν αλλάξει τακάκια; Πού βλέπεις στα παραπάνω ότι πρέπει να έχεις αλλάξει τακάκια για να μάθεις αυτή την Επιστήμη; Ή μήπως νομίζεις ότι το υδραυλικό σύστημα των φρένων το σχεδίασαν φρενάδες; Μηχανολόγοι τα σχεδιάζουν, μηχανολόγοι τα υπολογίζουν...Θεωρώ τα σχόλιά σου προσβλητικά για κάθε μηχανολόγο που έχει ιδρώσει και έχει λιώσει τα παντελόνια του στα θρανία... Και φυσικά δεν υποτιμώ κανέναν φρενά, κανέναν υδραυλικό, κανέναν τεχνίτη... Αλλά τα όρια του καθενός, όπως και του μηχανολόγου είναι συγκεκριμένα... Έχω δουλέψει σε μηχανουργεία δίπλα σε μαστόρια με 40 χρόνια εμπειρία... όμως το μυαλό τους δεν μπορεί να μπει σε χωράφια της Επιστήμης. Δύσκολες βλάβες που τύχαιναν σε μηχανήματα, μόνο πολύ καλοί μηχανολόγοι τα έβρισκαν...και οι τεχνίτες τα εφάρμοζαν
    1 point
  16. Μάλλον δεν έγινα κατανοητός... Η πρότασή μου είναι η εξής : Στη θέρμανση η Α.Θ. θα λειτουργεί χωρίς αλλαγή, όπως προτείνει η συνάδελφος. Στην ψύξη αντί να μπουν σπλιτάκια θα μπουν FCU νερού (στην ίδια θέση που θα έμπαιναν τα εσωτερικά των AC) και θα συνδεθούν με την Α.Θ. Έτσι δεν θα γεμίσει εξωτερικά το σπίτι με μηχανήματα (πλην της Α.Θ.), ενώ το κόστος του κάθε FCU νερού είναι σίγουρα μικρότερο από το AC που αντικαθιστά. Υπάρχει έτσι και δυνατότητα "ταχείας θέρμανσης" με αρχική (μικρής διαρκείας) λειτουργία και των FCU, παράλληλα με τα σώματα ή το ενδοδαπέδιο.
    1 point
  17. Γιατί Α.Θ. και αιρκοντίσιον??? Αφού η Α.Θ. κάνει και ψύξη και θέρμανση!!!
    1 point
  18. Ειναι Δ.Ε. Πυλαίας εκεί χαμηλά, εκτός σχεδίου, άρα σωστά τα 500.
    1 point
  19. Δεν έχει βάση η θεώρηση όλου του κτιρίου σαν ένα Πυροδιαμέρισμά. Απλώς δεν υπάρχει πυροδιαμέρισμα.
    1 point
  20. Μήπως έχει νόημα να του πω να ΄κλείσει' τα υπόγεια, να μην τα δείξουμε καθόλου, γιατί αυτά είναι ουσιαστικά που πάνε το ακίνητο κατηγορία 5 και να ρυθμίσουμε τις υπόλοιπες παραβάσεις για να μην έχει κάποιο πρόβλημα μελλοντικά σε μεταβιβάσεις/αγοραπωλησίες κτλ, διότι είναι ακίνητα προς εκμετάλλευση? Η πρόσβαση είναι μόνο εσωτερική οπότε μπορεί να 'ακυρωθεί' το υπόγειο, εξωτερικά δεν φαίνεται τίποτα, ούτε παράθυρα έχει. Οπότε μπορεί να το κλείσει σαν να μην έγινε. Προφανώς αν βγει μετά κάποιος νόμος ή πρόστιμο με ταυτότητα κτιρίου, δεν θα μπορεί να το εμφανίσει πάλι αλλά...ίσως γλυτώσει το ακίνητο, σε περίπτωση που είναι δυσμενής ο νόμος.. Δεν ξέρω..μια ιδέα λέω..
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.