Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      26.111


  3. nick_61

    nick_61

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      993


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.998


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/01/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Για Νότια Ελλάδα : [email protected] - τηλ.: 213 15 13 097 Για Βόρεια Ελλάδα : [email protected] - τηλ.: 2310483234, 2310483246, 2310483236 Σου συνιστώ να πάρεις τηλέφωνο πρώτα.
    3 points
  2. τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/ 43538/1181/11-3-2020 «Καθορισμός διαδικασίας, δικαιολογητικών και εντύπου διαβίβασης για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών» (Β’ 1899). https://news.b2green.gr/14306/νέα-απόφαση-αλλαγές-διαδικασίας-έγκρ
    2 points
  3. Καλησπέρα,το σύνολο του χώρου πρέπει να ρυθμιστεί ως ΚΧ αφού η αποθήκη-διάδρομος ανάμεσα στην κατοικία και το λουτρό δεν είναι η αυτοτελής αποθήκη του άρθρου 100,αλλά χώρος της κατοικίας.
    2 points
  4. 10.568 downloads

    ΣΑΥ ΦΑΥ και τεχνική έκθεση κατεδάφισης
    1 point
  5. Version 3.00

    754 downloads

    Υπολογιστικό φύλλο excel για εισαγωγή παρεμβάσεων και προϋπολογισμού στα πλαίσια του προγράμματος ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ 2021 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ που εξυπηρετεί στον έλεγχο του συνολικού προϋπολογισμού και των επιμέρους παρεμβάσεων σε σχέση με τα ανώτατα όρια (άνευ ΦΠΑ σύμφωνα με την ανακοίνωση του προγράμματος, και με ΦΠΑ 24% σύμφωνα με τον οδηγό εφαρμογής), και διευκολύνει την καταχώρηση της πρότασης παρεμβάσεων από τον ενεργειακό επιθεωρητή στην πλατφόρμα του προγράμματος. Εντός του φύλλου περιλαμβάνονται αναλυτικές οδηγίες για την χρήση του. Ο χρήστης έχει την αποκλειστική ευθύνη της ορθότητας των τιμών και των υπολογισμών, και της τήρησης των όρων, των προδιαγραφών και των προϋποθέσεων βάσει του οδηγού του προγράμματος "ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ 2021". Το υπολογιστικό φύλλο είναι διαθέσιμο στους συνάδελφους ενεργειακούς επιθεωρητές και δεν αποτελεί εμπορικό προϊόν με την έννοια ότι διατίθεται δωρεάν προς χρήση. Όποιος συνάδελφος θέλει να βοηθήσει, μπορεί να στείλει παρατηρήσεις ή σχόλια ή διορθώσεις έτσι ώστε να εντοπιστούν λάθη ή παραλήψεις ή δυνατότητες βελτίωσης που μπορεί να προκύψουν κατά την χρήση.
    1 point
  6. Πέρυσι στον προδημοσιευμένο οδηγό είχε αναγραφεί στην υποπαράγραφο 2 της παραγράφου 3.3 σαν περίπτωση (iv) : "(iv) Η εξωτερική θερμομόνωση επιφάνειας κατακόρυφου δομικού στοιχείου, είναι επιλέξιμη μόνον όταν, μετά το πέρας των παρεμβάσεων, τα κουφώματα της επιφάνειας είναι επάλληλα ή ανοιγόμενα και όχι χωνευτά. Στην τελευταία περίπτωση, είναι επιλέξιμη μόνον η εσωτερική θερμομόνωση" και μετά στον τελικό οδηγό αφαιρέθηκε. Στον φετινό οδηγό δεν υπάρχει τίποτε στην παρ. 3.3. και ούτε αλλού. Μάλλον αδιάβαστο το helpdesk !!!
    1 point
  7. Πουθενά. Πέρυσι είχε αναγραφεί στον προδημοσιευμένο οδηγό του "Εξοικονομώ-Αυτονομω" και στον τελικό οδηγό αποσύρθηκε.
    1 point
  8. Η εγκύκλιος φαίνεται να το αναιρεί. Στη β.δ. της πολ. νομοθεσίας, που είμαι συνδρομητής, δεν υπάρχει διαγραφή του, ή έστω διακριτή γραφή με την επισήμανση ότι δεν ισχύει, αλλά παράλληλη ανάρτηση της εγκυκλίου. Για πιο σίγουρα, πάρε επιβεβαίωση από την ΥΔΟΜ συμπλ για πολλά χρόνια, μετά την έκδοση της εγκυκλίου, οι υπηρεσίες έπαιζαν την κολοκυθιά...
    1 point
  9. Καλή χρονιά,αν όλα τα υπόλοιπα που διαπίστωσες είναι προ 75,θα κάνεις μόνο ένα φύλλο καταγραφής Κατηγορίας 1,για τα πάντα.Εάν έχεις διαπιστώσει και μεταγενέστερες αυθ.κατασκευές,μόνο τότε θα προσθέσεις και νέο φύλλο με την αντίστοιχη παλαιότητα.
    1 point
  10. Καλησπέρα,η άδεια νομιμοποίησης μπορεί να εκδοθεί ακόμη κι εάν τηρούνται οι όροι δόμησης που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικ.άδειας(και κατ'επέκταση χρόνο συντέλεσης της αυθαιρεσίας,στην περίπτωση σου). Άρα,πριν καταλήξεις στην ρύθμιση ελέγχεις και τους επιτρεπόμενους όρους της άδειας.
    1 point
  11. Καλημέρα και Καλή Χρονιά! Συμφωνώ γενικά με το παραπάνω σκεπτικό. Το άρθ. 25 ανγράφει ".... εφ' όσον δεν μπορεί να τακτοποιηθεί ...τότε μπορεί κατ' εξαίρεση να οικοδομηθεί...". H πρσκύρωση δεν είναι τακτοποίηση. Δεν μπορεί να τακτοποιηθεί όταν δεν μπορεί κάποιο από τα όμορα να "δώσει" επιφάνεια ώστε να αποκτηθεί πρόσωπο ή ελάχιστη επιφάνεια. Οπότε αν κανένα από τα γειτονικά του οικόπεδα, λόγω επιφάνειας, προσώπου, κτισμάτων ή οικοδομικής άδειας, δεν μπορεί να συμμετάσχει στην τακτοποίησή του, τότε πιστεύω μπορεί να αναγραφεί "κατ' εξαίρεση οικοδομήσιμο".
    1 point
  12. Η ανάκληση γίνεται πάντα δεκτή για αυτό το λογο
    1 point
  13. @akis73προσάρτημα κάνει μόνο ο επιθεωρητής που εξέδωσε το ΠΕΑ, κανείς άλλος. Προφανώς, ο πελάτης θέλει να συνεχίσει με τον άλλο συνάδελφο, οπότε είναι καλό να προχωρήσεις στο αίτημα ανάκλησης κ' θα γίνει αποδεκτό.
    1 point
  14. Δεν μπορείς ελαφρά καρδιά να αμφισβητείς ότι έχει εφαρμοστεί κθκ. Δεν είναι μακριά που θα σας ζητάνε τα ρέστα διότι αυτό έριξε ενεργειακά το ακίνητο
    1 point
  15. ν 4122/13 παρ. 2 Ισχυει για 10 χρονια εκτος εαν υπαρξει 12. «Ριζική ανακαίνιση κτιρίου ή κτιριακής μονάδας» (ανακαίνιση μεγάλης κλίμακας): η ανακαίνιση κατά την οποία, η συνολική δαπάνη της ανακαίνισης που αφορά το κέλυφος του κτιρίου ή της κτιριακής μονάδας ή τα τεχνικά συστήματά τους υπερβαίνει το είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) της αξίας του κτιρίου ή της κτιριακής μονάδας, εξαιρουμένης της αξίας του οικοπέδου επί του οποίου έχει κατασκευαστεί το κτίριο. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της αξίας του κτιρίου ή της κτιριακής μονάδας για τον χαρακτηρισμό μιας ανακαίνισης ως ριζικής κατά τα ανωτέρω οριζόμενα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
    1 point
  16. Ακόμη και αν υπάρχει η "γκρίζα ζώνη" λόγω της μη απαίτησης νέου τοπογραφικού στα δικαιολογητικά πληρότητας δήλωσης υπαγωγής, αυτή είναι η ορθή ενδεδειγμένη και επαγγελματική αντιμετώπιση. Η εποχή του κουκουλώματος ζητημάτων ακινήτων κάτω από το χαλί, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Οπότε η άποψή μου είναι να το αντιμετωπίσεις ως αυθαίρετο.
    1 point
  17. Να κάνετε Απαλοιφή δεδομένων περιήγησης και μπορείτε να μπείτε άμεσα με άλλους κωδικούς.
    1 point
  18. Εγω όταν είμαι συνδεδεμένος με κάποιους κωδικούς στο εξοικονομω, έχω ανοιχτή πάντα μία δεύτερη καρτέλα όπου είμαι συνδεδεμένος στο taxisnet με άλλους κωδικούς. Δουλεύω πάντα στην πλατφόρμα του εξοικονομω και όταν θέλω να αποσυνδεθω, πατάω αποσύνδεση, μπαίνω στην καρτέλα του taxis και επιστρέφω στο εξοικονομω. Με αυτόν τον τρόπο η πλατφόρμα του εξοικονομω μπερδεύεται και όταν θέλεις να ξαναμπείς σου ζητάει εκ νέου κωδικούς taxis, οπότε μπαίνεις με νέους. Όλα αυτά χωρίς επανεκκίνηση του browser.
    1 point
  19. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους. Έκρινα σωστό, σε πρώτη φάση και γνωρίζοντας για την ύπαρξη αυτής της εισήγησης, να την δώσω σε αυτή την την ενότητα του φόρουμ, για να την διαβάσουν περισσότεροι συνάδελφοι που δεν έχουν πρόσβαση στο περιοδικό του συλλόγου μας, πιστεύοντας πάντα πως το κείμενο είναι (αρκετά) χρήσιμο σε όσους ασχολούνται με αυτή την φάση (την προανάρτηση) σχεδιασμού του κτηματολογίου. Χαίρομαι πάρα πολύ που ο καλός συνάδελφος ΘΕΟΧΑΡΗΣ (τον παρακολουθώ φανατικά εδώ και πολλά χρόνια) βάζει και κάποια άλλη διάσταση στο θέμα. "...... Είναι προφανές ότι ορισμένοι παίζουν και βγάζουν χρήματα" κλπ, κλπ. Εγώ δεν προχώρησα πάντως σ' αυτό το θέμα που όμως το θεωρώ πολύ σημαντικό. Καταλαβαίνω πως ο ΘΕΟΧΑΡΗΣ γνωρίζει σίγουρα πράγματα που και εγώ γνωρίζω (ίσως και αρκετοί άλλοι συνάδελφοι). Με τις πρώτες μελέτες (στα "ορθόδοξα" χρόνια ) ξοδεύτηκαν το 80% των προβλεπόμενων, για το κτηματολόγιο, χρημάτων για μόνο 17% όγκο μελετών. ...... Συντάχτηκαν και δικογραφίες για το θέμα αυτό. Ουδείς όμως πήγε ενώπιων δικαστηρίου (???) Γιατί ? Δεν ξέρω. Η ιστορία όμως συνεχίζεται. Εκπονούνται ακόμη μελέτες που είναι η "Χαρά" των δικηγόρων. κλπ, κλπ. Να ανοίξει λοιπόν, εδώ σ' αυτήν την ενότητα που σχετίζεται με τις "Προαναρτήσεις" των κτηματολογικών υπόβαθρων και αυτό το θέμα που έχει να κάνει με την ποιότητα των σχεδίων- Κτηματολογικών Διαγραμμάτων της προσωρινής ανάρτησης, που γίνεται στα κατα τόπους Κτηματολογικά Γραφεία. Θα δώσω ενδεικτικά δύο φωτογραφίες για να δούμε μαζί την "ποιότητα" μια "δουλειάς" (αυτό λέγεται αρπαχτή). Αναρωτιέμαι πόσες άραγε "πράξεις χωρικών μεταβολών" θα χρειαστούν για να διορθωθούν αυτά τα .... εκτρώματα. Πίσω από την δεύτερη φωτογραφία κρύβεται η εξής ιστορία: Β.Δ. από το "κόκκινο" χωράφι με το ΚΑΕΚ ------5011 υπάρχει το χωράφι με τα ελαιόδεντρα (9χ5 αράδες). Ο ιδιοκτήτης του χωραφιού αυτού με τα ελαιόδεντρα στην δήλωσή Δ1 που κατέθεσε δήλωσε πως στο χωράφι του υπάρχουν δέντρα (που φαίνονται στην αεροφωτογραφία που κατέθεσε). Η προανάρτηση λοιπόν του έδωσε το άδειο χωράφι με το ΚΑΕΚ -------5011 αναγκάζοντας τον να μπει σε μία περιπέτεια ενστάσεων κλπ, κλπ. Ο πραγματικός ιδιοκτήτης του κενού ("κόκκινου") αυτού χωραφιού, με το ΚΑΕΚ -------5011 και το τμήμα βόρεια (μέχρι το δρόμο) εξαφανίστηκε εντελώς. Υγ.: Εχω την διάθεση να δώσω κι' άλλα.
    1 point
  20. υπαρχουν ακομα δεκαδες παλαια προσυμφωνα εργολαβων προς αγοραστες, που δεν εχουν εκτελεσθει. Καθε τοσο εκδίδονται οδηγιες για την συνταξη των οριστικων συμβολαιων εις εκτελεση παλαιων προσυμφωνων χωρις ενημεροτητα οικοπεδουχου [νομιζω οτι εχει ορισθει το ετος 2000 με μια τελευταια εγκυκλιο] Την ξερει η συμβ/φος την διαδικασία...
    1 point
  21. Αυτο το 1% πρεπει να ειναι στον λεγομενο "κουβα". Ανηκει στα υπεσχημενα προς τον εργολαβο. Η διαδικασια εχει διαφορα "¨θεματα'... Θα ακολουθησετε τις οδηγιες του συμβ/φου
    1 point
  22. @JOANN} Ναι, ολόκληρο. Ο μόνος τρόπος για να αποφευχθεί η κατηγορία 5 είναι να γίνει ο έλεγχος στο σύνολο (ή σε μέρος) του κτιρίου με την άδεια των αντίστοιχων ιδιοκτητών.
    1 point
  23. @HAROUL Βάσει της παραγράφου 1 του άρθρου 87, η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας. Η δυνατότητα χρήσης εγγράφων δημοσίων αρχών δίνεται όταν δεν προκύπτει η παλαιότητα από αυτήν. Επομένως, το πρώτο που εξετάζεται είναι η αεροφωτογραφία. Οικοδομικές άδειες που έχουν εκδοθεί πριν 45 και 30 χρόνια είναι —σχεδόν— απίθανο να ανακληθούν. Πάντως —αφού δεν έχουν ανακληθεί— οι κατοικίες έχουν άδεια, οπότε επιλέγεται η κατηγορία 1. Οι αποθήκες δεν έχουν άδεια και δηλώνονται με παλαιότητα προ 75 λόγω αεροφωτογραφίας.
    1 point
  24. 1 point
  25. Ανέβασα τώρα τα ενημερωμένα αρχεία και σε μορφή pdf και σε μορφή doc.
    1 point
  26. Φίλε dib, επειδή βλέπω ότι δεν τα έχεις πάρει στο κρανίο και για να σου φτιάξω λίγο περισσότερο τη διάθεση, μήπως θέλεις να παρακολουθήσεις τις επτά (ναι επτά έγραψα) ώρες από την ενημέρωση των πυροσβεστών για τις νέες διαδικασίες ; 😄 https://news.b2green.gr/13876/στο-e-άδειες-από-σήμερα-μελέτες-πιστ
    1 point
  27. Δημήτρη,αν κρίνουμε βάσει των....εισπρακτικών τάσεων των νόμων της τελευταίας δεκαετίας,ενδεχομένως να απαιτείται και το νέο τέλος και να είναι συνδεδεμένο με οποιουδήποτε είδους άδειας δηλώνεται ως εκτός σχεδίου στο σύστημα...δεν το ξέρω...
    1 point
  28. Υπάρχει στο άρθρο 11 παρ.6.κ) του ΝΟΚ,όπως ισχύει: κ. Σε υφιστάμενα κτίρια η επιφάνεια που προκύπτει από την προσθήκη εξωτερικής θερμομόνωσης, οι επενδύσεις του κτιρίου, όπως διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, καθώς και μαρμαρόπλακες, πάχους έως είκοσι (20) εκατοστά πέραν της θερμομόνωσης, τα επιχρίσματα, καθώς και η επιφάνεια του πάχους παθητικών ηλιακών και φωτοβολταϊκών συστημάτων, για διάσταση μέχρι δεκαπέντε (15) εκατοστών, έστω και αν δεν τηρούνται οι πλάγιες αποστάσεις Δ ή η οικοδομική γραμμή σε περίπτωση ύπαρξης προκηπίου, ακόμη και στην περίπτωση που υπάρχει στο ακίνητο υπόλοιπο πολεοδομικών μεγεθών. Όταν η οικοδομική γραμμή ταυτίζεται με τη ρυμοτομική, τα παραπάνω κατασκευάζονται σε ύψος τριών (3) τουλάχιστον μέτρων από την οριστική στάθμη του πεζοδρομίου ή την οριστική στάθμη του παραχωρημένου χώρου.
    1 point
  29. Καλημέρα,θέλει μια διερεύνηση η απαλλαγή του Ν.720/77.Δεν πέρασε στον Ν.1337/83?Στην υπαγωγή του Ν.4495/2017,συμπεριλήφθηκε κανονικά το τμήμα με απαλλαγή ,ή έμεινε εκτός δήλωσης? υ.γ.συμπληρώνω ότι το Πρόγραμμα απαιτεί τα δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν τη νομιμότητα του συνόλου του ακινήτου που θα ενταχθεί,αλλά το ερώτημα μου,είναι μάλλον για μεταφορά θέματος.Ευχαριστώ.
    1 point
  30. Καλημέρα,συμψηφισμός με άλλη δήλωση του ίδιου νόμου δεν προβλέπεται-Η δήλωση που ακυρώθηκε ήταν σε "Οριστική Υπαγωγή"? υ.γ.παίζει ρόλο ο λόγος της ακύρωσης,γιατί μην έχοντας εικόνα,θα μπορούσε κανείς να υποθέσει διάφορους λόγους
    1 point
  31. Καλησπέρα και καλή δύναμη!Έχεις ελέγξει αν γίνεται υπαγωγή προς ρύθμιση με Κατηγορία 4?Εάν ναι,θα μπορούσες να ρυθμίσεις,αφού ελέγξεις ότι μετά την ρύθμιση μπορείς να υπαχθείς στην περίπτωση ιζ) (Έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας) για αλλαγή χρήσης.
    1 point
  32. Ως προς τις εργασίες της ΕΕΜΚ.Εάν από τα δικαιολογητικά του ακινήτου που έχεις συγκεντρώσει (δήλωση Ν.4495) υπάρχει χρήση καταστήματος θα πρέπει να επιλέξεις εκτός της λστ),για τον διαχωρισμό οριζοντίων ιδιοκτησιών,και την εργασία ιζ) για την αλλαγή χρήσης,με ό,τι αυτό συνεπάγεται από άποψη τροποποίησης μελετών.Πρώτα δε,θα πρέπει να εξασφαλίσεις ότι τηρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 5 του ΝΟΚ. Κατά τ'άλλα,είναι σωστή η τοποθέτηση σου ως προς τις η/μ μελέτες (αφού δεν υπήρχε απαίτηση κατά τον χρόνο έκδοσης της άδειας,δεν απαιτείται να υποβληθούν).
    1 point
  33. να βγάλεις μια νέα με σημερινή ημερομηνία και αναφορά στην τακτοποίηση που εκανες
    1 point
  34. φεκ Β 4520/18 αρθρο 1 παρ. θ και αρθρο 2 παρ. ιζ [ο αιτων ειναι αιτων...δεν ζητειται καποια ΥΔ απο αυτον.]
    1 point
  35. Καλησπέρα, έχω ένα σχετικό μπέρδεμα σε σχέση με την επιτρεπόμενη ΚΑΛΥΨΗ σε προϋφιστάμενους οικισμούς του 1923. Βάση των: Noμoς υπ’ αριθ. 4067 Αλλαγές με τον Ν.4315/14 Αλλαγές με τον Ν.4280/14 Αλλαγές με τον Ν.4258/14 Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του Ν.4178/13 Απαιτούμενα δικαιολογητικά της ΥΑ.55174 (ΦΕΚ Β2605/13) Έχουμε: Άρθρο 1 - Πεδίο Εφαρμογής 4. (ΕΚΤ,ΟΙΚ) Όλα τα αριθμητικά μεγέθη που ορίζονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου θεωρούνται ως τα ανώτατα επιτρεπόμενα. 5. (ΕΚΤ,ΟΙΚ) α) Οι ειδικές πολεοδομικές διατάξεις, με την επιφύλαξη της επόμενης παραγράφου, κατισχύουν των γενικών διατάξεων, που περιέχονται στον παρόντα νόμο. β) Οι διατάξεις του παρόντος κατισχύουν των κανονιστικών πράξεων της Διοίκησης (όπως αποφάσεις Νομάρχη, πράξεις Δημοτικού Συμβουλίου κλπ.), με τις οποίες θεσπίζονται όροι δόμησης (όπως ύψος, ποσοστό κάλυψης, αριθμός ορόφων, θέση υπογείου κλπ.), εκτός από : 1) οποιουδήποτε είδους διατάγματα και 2) πράξεις, με τις οποίες θεσπίζονται ειδικές και εντοπισμένες ρυθμίσεις (όπως για διατηρητέα κτίρια, μνημεία, ειδικά κτίρια κλπ.). Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μπορεί να διαπιστώνεται η μη εφαρμογή των παραπάνω κανονιστικών πράξεων της διοίκησης. Συμφώνα με το 5 παραπάνω , νομίζω ότι καταλαβαίνω , ότι κατισχύουν τα Π.Δ. συνεπώς για την περίπτωση προϋφιστάμενου οικισμού του 1923, ισχύουν για την ΚΑΛΥΨΗ, βάση του «ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ της 2/13-3-81ΦΕΚ Δ' 138, Οικισμοί προ του 1923 εκτός σχεδίου. Οριοθέτηση - όροι δόμησης.» τα εξής: Άρθρο 5 1. Ως οικοδομικό σύστημα των οικοπέδων ορίζεται το των πτερύγων ή το συνεχές, αναλόγως του επικρατούντος εις την περιοχή του οικοπέδου. 2. Το μέγιστο ποσοστό καλύψεως των οικοπέδων ορίζεται εις εξήκοντα επί τοις εκατόν (60%) της επιφανείας αυτών δια το σύστημα των πτερύγων ή εβδομήκοντα επί τοις εκατόν (70%) της επιφανείας αυτών δια το συνεχές σύστημα. Και συνεχίζω να νομίζω ότι καταλαβαίνω, ότι εφόσον δεν είχε διαμορφωθεί ο οικισμός σε πτέρυγες (που στην Ελλάδα είχε???) άρα είχε συνεχές σύστημα δόμησης το ποσοστό κάλυψης ορίζεται σε 70%. Έχω κάνει κάπου λάθος στον συλλογισμό μου? ευχαριστώ!
    1 point
  36. Στους οικισμούς ισχύουν είτε 0 είτε 2,5 όπως το λες. Δεν σε ενδιαφέρει το όμορο ακίνητο. Το Α 14 ΝΟΚ δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς χωρίς Ρ.Σ. Μετά τον 4315/14 (άρθρο 7) έχει βγει εκτός το άρθρο 14 για τους οικισμούς.
    1 point
  37. αρθρο 8 5. Ως οικοδομική γραμμή νοείται η εν τοις πράγμασι υφισταμένη τοιαύτη. 6. Κατ` εξαίρεσιν το κτίριον δύναται να τοποθετείται κατά την κυρίαν όψιν αυτού εν όλω ή εν μέρει εσώτερον της κατά τα ανωτέρω οριζομένης οικοδομικής γραμμής και να υποχρεούται προς τούτο δια λόγους κυκλοφορίας είτε κατά την κρίσιν των πολεοδομικών αρχών είτε εφ` όσον υφίσταται σχετική γνωμοδότησις του Δημοσίου ή Κοινότητος του Συμβουλίου περί αυτού υπολογιζομένου εν πάση περιπτώσει του αφιερωμένου ούτως ακαλύπτου τμήματος εις το υποχρεωτικώς ακάλυπτον τμήμα του οικοπέδου. 7. Επί οικοπέδων εμβαδού ίσου ή μεγαλυτέρου των πεντακοσίων (500) τ.μ. το κτίριον δέον να τοποθετείται εις απόστασιν τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων, εκ της κατά τα ανωτέρω οριζομένης οικοδομικής γραμμής. 8. Εις περίπτωσιν παραλιακών οικισμών, η οικοδομή τοποθετείται εις απόστασιν δέκα πέντε (15) μέτρων τουλάχιστον, από της κατά τας κειμένας διατάξεις καθοριζομένης γραμμής αιγιαλού (χειμέριον κύμα). "Κατ` εξαίρεσιν εάν υφίσταται εν τοις πράγμασι Οικοδομική γραμμή διαμορφωμένη δια πυκνής δομήσεως, κατά την κρίσιν της αρμοδίας δια την χορήγησιν της αδείας οικοδομής υπηρεσίας, η οικοδομή τοποθετείται επί της γραμμής ταύτης". δες τα ΠΜ
    1 point
  38. Εχει αναφερθει αυτη αποφαση, που μαλλον αποτελει εξαιρεση απο τον κανονα Και αφορα μιά παλαια διοροφη οικοδομη... [και εχει και αντιθετη γνωμη μειοψηφιας.] 3733/2015 ΣΤΕ ( 668420) (Α΄ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ) "Πολεοδομική νομοθεσία. Οριζόντια ιδιοκτησία. Κάθε συνιδιοκτήτης έχει δικαίωμα για απόλυτη χρήση των κοινών μερών του οικοδομήματος εφόσον δεν βλάπτονται τα δικαιώματα των λοιπών. Σε περίπτωση μεταβολής που αφορά έναν ή ορισμένους μόνο από τους συνιδιοκτήτες, η πολεοδομική υπηρεσία κρίνει παρεμπιπτόντως κατά πόσον καθίσταται χειρότερη η θέση των λοιπών. Νομίμως εκδόθηκε η προσβαλλόμενη οικοδομική άδεια, μετά από αίτηση των συνιδιοκτητών του ισογείου ορόφου, χωρίς να απαιτείται η συναίνεση και των λοιπών συνιδιοκτητών, κατά το μέρος που αφορά τη διεύρυνση των κουφωμάτων της εξωτερικής τοιχοποιίας (πρωτοτοίχων), αφού δεν εγέρθησαν σοβαρές αμφιβολίες ότι οι επιτραπείσες εργασίες κατέστησαν χειρότερη την θέση των εκκαλουσών ή παρέβλαψαν την εκ μέρους τους χρήση της ιδιοκτησίας τους, ή μείωσαν την ασφάλεια του οικοδομήματος. Αρκούσε η υπεύθυνη δήλωση του εντολοδόχου μηχανικού των συνιδιοκτητών του ορόφου στον οποίο αφορούσαν οι επισκευές για την κατ’ εξαίρεση εφαρμογή του προϊσχύσαντος αντισεισμικού κανονισμού. Αντίθετη μειοψηφία." Απορρίπτεται η έφεση. ----------------------------------- Σημερα δεν υπαρχει ΥΔΟΜ που να δεχεται να δοσει αδεια για την διανοιξη/διαπλατυνση κουφωματων σε εξωτοιχους πολυοροφης οικοδομης, χωρις την συμφωνη γνωμη του 100%, οχι μονον επειδη εχει σχεση με την ασφαλεια της οικοδομης, αλλα και με την αλλαγη της οψης/αρχιτεκτονικων/μελετων/αντισεισμικου κανονισμου κλπκκλπ Αλλο θεμα ειναι η πολεοδομικη τακτοποιηση επι αυθαιρετης διαπλατυνσης κουφωματων, που "αρκειται" στην συναινεση απο το 51%... αλλά, την λυση για το προβλημα αυτο θα την δοσουν μελλοντικα τα δικαστηρια. απόσπασμα 12. Επειδή, όπως συνάγεται από το Παράρτημα Ε΄ της Δ17α/141/3/ΦΝ275/1999 απόφασης του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ με την οποία εγκρίθηκε ο Ελληνικός Αντισεισμικός Κανονισμός, όπως ίσχυε κατά το χρόνο έκδοσης της προσβαλλόμενης οικοδομικής αδείας, είναι δυνατή η εξαίρεση από την απαίτηση ελέγχου υφιστάμενου κτιρίου από τον εν λόγω αντισεισμικό κανονισμό στην περίπτωση προσθηκών σε υφιστάμενα κτίρια Σ1 (κτίρια μικρής σπουδαιότητας ως προς την ασφάλεια του κοινού) και Σ2 (συνήθη κτίρια κατοικιών και γραφείων, βιομηχανικά κτίρια, ξενοδοχεία κλπ.) του πίνακα 2.3 του κανονισμού, μετά από σύμφωνη έγγραφη αποδοχή από τους ιδιοκτήτες του κτιρίου, με αποτέλεσμα τον έλεγχο του υφιστάμενου κτιρίου με τον προϊσχύσαντα κανονισμό του Β.Δ. της 19/26.2.1959 (ΦΕΚ 36 Α), όπως αυτός είχε τροποποιηθεί. Εξάλλου, στο άρθρο πρώτο της Δ17α/08/32/Φ.Ν. 275/1992 απόφασης του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, με την οποία εγκρίνεται ο «Νέος Ελληνικός Αντισεισμικός Κανονισμός», προβλέπεται ότι για χρονική περίοδο δύο ετών μετά την έναρξη εφαρμογής της εφαρμόζονται κατ’ επιλογή οι διατάξεις του εν λόγω κανονισμού ή του προϊσχύσαντος του έτους 1959, μετά δε τη λήξη της χρονικής αυτής περιόδου εφαρμόζεται αποκλειστικά ο νέος κανονισμός του 1992 και καταργούνται οι διατάξεις του προϊσχύσαντος. Συνεπώς αν, υπό το καθεστώς ισχύος του Αντισεισμικού Κανονισμού του έτους 1999, ιδιοκτήτες κτιρίου συναινέσουν να εφαρμοσθεί το προϊσχύσαν καθεστώς μπορεί να εφαρμοσθεί ο Αντισεισμικός Κανονισμός του 1992, ο οποίος είχε αντικαταστήσει τον προϊσχύσαντα αυτού Κανονισμό του 1959, στον οποίο παραπέμπει κατ’ αρχήν ο προαναφερθείς Αντισεισμικός Κανονισμός του 1999. 13. Επειδή, εν προκειμένω, η προσβαλλόμενη οικοδομική άδεια συνοδεύεται, μεταξύ άλλων, και από υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού ......... ..... , στον οποία ανέθεσαν η συνιδιοκτήτες του ισογείου ορόφου τη σύνταξη της απαιτούμενης στατικής μελέτης, με την οποία δηλώνει ότι συμμορφώθηκε πλήρως προς το Νέο Αντισεισμικό Κανονισμό Οικοδομικών Εργασιών (ΝΕΑΚ, ΦΕΚ Β΄ 613/ 1992) τον αμέσως προϊσχύσαντα προ του κατ’ αρχήν ισχύοντος κατά τον χρόνο εκδόσεως της προσβληθείσης στο δικάσαν εφετείο διοικητικής πράξεως Αντισεισμικού Κανονισμού του 1999. Με την εκκαλούμενη απόφαση απορρίφθηκε ο λόγος ακυρώσεως ως προς τον εφαρμοστέο αντισεισμικό κανονισμό με την κρίση ότι, εν προκειμένω, συνέτρεχε περίπτωση εξαιρέσεως προβλεπόμενης στο Παράρτημα Ε΄ του αντισεισμικού κανονισμού του έτους 1999, διότι ο ανωτέρω πολιτικός μηχανικός, ενεργών ως εντολοδόχος των ιδιοκτητών, κατά τη σύνταξη της μελέτης του δήλωσε υπεύθυνα ότι συμμορφώθηκε πλήρως με τον προϊσχύσαντα κανονισμό, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη αιτιολογία για την εξαίρεση αυτή ή σύμπραξη όλων των συνιδιοκτητών, εφ’ όσον στον Αντισεισμικό Κανονισμό του έτους 1999 γίνεται λόγος για συναίνεση των ιδιοκτητών του κτιρίου στο οποίο γίνονται επισκευές και όχι και των ενδεχομένως υπαρχόντων συνιδιοκτητών άλλων τμημάτων του κτιρίου, τα οποία δεν επισκευάζονται, προκειμένου για επισκευές και ενισχύσεις που επιχειρούνται από ιδιοκτήτη οριζόντιας ιδιοκτησίας, εφόσον, πάντως, με αυτές λαμβάνεται μέριμνα για την προστασία της οικοδομής. 14. Επειδή, λαμβάνοντας υπόψη τις εφαρμοστέες εν προκειμένω διατάξεις, καθώς και τα όσα ήδη έχουν αναπτυχθεί ως προς τον πρώτο λόγο ακυρώσεως περί της αναγκαιότητας της σύμπραξης όλων των συνιδιοκτητών για την έκδοση της προσβαλλόμενης οικοδομικής άδειας, ορθώς κρίθηκε με την εκκαλούμενη απόφαση ότι αρκούσε εν προκειμένω η υπεύθυνη δήλωση του εντολοδόχου μηχανικού των συνιδιοκτητών του πρώτου ορόφου για την κατ’ εξαίρεση εφαρμογή του προϊσχύσαντος αντισεισμικού κανονισμού. Ως εκ τούτου, ο περί του αντιθέτου λόγος εφέσεως πρέπει ν’ απορριφθεί ως αβάσιμος. Κατά τη γνώμη όμως του Παρέδρου Χρήστου Λιάκουρα, ο λόγος εφέσεως είναι βάσιμος και έπρεπε να γίνει δεκτός, λόγω του ότι δεν αρκούσε η υπεύθυνη δήλωση του εντολοδόχου μηχανικού αλλά απαιτείτο, σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη της Δ17α/141/3/ΦΝ275/1999 απόφασης του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, η σύμφωνη έγγραφη αποδοχή από των λοιπών οριζοντίων ιδιοκτητών του κτιρίου." ----------------------- Σημερα επι πολυοροφων οικοδομων, δεν ειναι μονον η μη επικινδυνοτητα της ενεργειας ή μη διαταραξη της ασφαλειας της οικοδομης, αλλα και η επεμβαση στους "πρωτοτοιχους και στην "αλλαγη της οψης της οικοδομης", όπως ειχε εγκριθει απο την αδεια δομησης. Που σημαινει οτι τροποποιηση της αδειας ή μεταβολη της οικοδομης θα πρεπει να γινει με αδεια, μετα απο αιτηση ολων και οχι μια πλειοψηφιας...οποιασδηποτε. Οταν υπαρχει κανονισμος γινεται ό,τι προβλεπει αυτος. Δυσκολα, έως ποτέ, θα βρεις κανονισμο να γραφει οτι "επιτρεπεται η μεταβολη των οψεων της οικοδομης με πλειοψηφια -εστω- 70%]
    1 point
  39. Συνάδελφε για να μην μπερδευτεί κάποιος που διαβάζει τονίζω ότι το παραπάνω ΠΔ που αναφέρεις αφορά οριοθετημένους οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων και όχι προ 23 οικισμούς, για τους οποίους ισχύει το ΠΔ που αναφέρει ο Δημήτρης παραπάνω
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.