Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.690


  4. ntanos

    ntanos

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      524


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/01/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Στην άδεια του '89,στα υφιστάμενα πολεοδομικά μεγέθη του διαγράμματος,συμπεριλαμβάνεται το τμήμα α ορόφου το οποίο στην 1η άδεια εμφανίζεται ως μελλοντικό?Τα υπολειπόμενα μεγέθη επαρκούσαν για τον γ +δ όροφο?
    2 points
  2. Το πρόβλημα είναι ότι πλέον-όπως αναφέρεις-δεν υφίσταται υπόγειο. Συνεπώς, πως θα εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής;
    2 points
  3. Καλημέρα,αρχικά στην κατάσταση που έχεις αναρτήσει (η οποία είναι συγκεντρωτική και μπορεί να χρησιμοποιηθεί,αφού φαίνεται δηλωμένη η εγκατάσταση με το ζωϊκό κεφάλαιο),στην 10η στήλη των κεντρικών σειρών βλέπεις την περιγραφή "Νέο Χαρτογραφικό Υπόβαθρο".Η στήλη αυτή έχει έναν κωδικό για την αντίστοιχη σειρά της εγκατάστασης.Αυτό σημαίνει ότι χαρτογραφικό υπόβαθρο υπάρχει,ανταποκρίνεται σε αυτόν τον μοναδικό κωδικό ο οποίος αντιστοιχεί στο τεμάχιο όπου βρίσκεται η εγκατάσταση και πρέπει να αναζητηθεί από τον φορέα που υποβάλλει αυτή την κατάσταση.Εν ολίγοις,ο κτηνοτρόφος δεν κρατάει ένα χαρτογραφικό υποβάθρο στο σπίτι του,το αναζητάς από τον επαγγελματία που καταχωρεί την εγκατάσταση του στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Σχετικά με το τμήμα κτίσματος που "πατάει" σε ξένο χωράφι,δεν είναι αντικείμενο του παρόντος θέματος,πιστεύω ότι πρέπει να το θέσεις ξεχωριστά σε άλλο κατάλληλο θέμα γιατί ισχύει ό,τι ισχύει γενικά για τα αυθαίρετα.
    2 points
  4. Με μια σειρά video η ΑΑΔΕ δίνει οδηγίες για ψηφιακή έκδοση παραστατικών μέσω της εφαρμογής timologio. myDATA/timologio: Οδηγίες για Αρτοποιούς myDATA/timologio: Οδηγίες για Γιατρούς myDATA/timologio: Οδηγίες για Εμπόρους myDATA/timologio: Οδηγίες για Εστιατόρια myDATA/timologio: Οδηγίες για Ηλεκτρολόγους myDATA/timologio: Οδηγίες για Κλωστοϋφαντουργούς myDATA/timologio: Οδηγίες για Λογιστές myDATA/timologio: Οδηγίες για Μηχανικούς myDATA/timologio: Οδηγίες για Ξενοδόχους myDATA/timologio: Οδηγίες για καταστήματα οπτικών myDATA/timologio: Οδηγίες για Σύμβουλους Ενέργειας myDATA/timologio: Οδηγίες για Βιοτέχνες myDATA/timologio: Οδηγίες για Δικηγόρους myDATA/timologio: Οδηγίες για Συμβολαιογράφους Οδηγίες για Μηχανικούς:
    1 point
  5. Αν είναι έτσι,κατά την άποψη μου,η δεύτερη άδεια δεν έχει κανένα λόγο να θεωρείται ότι εμφάνισε ψευδή στοιχεία.Απλά για λόγους που δε γνωρίζουμε,στην δεύτερη άδεια δεν συμπλήρωσαν το μέγεθος (τμήμα α ορόφου) ως νομιμοποιούμενο.Δεν ήταν σπάνιο. Τελικά,με την επιφύλαξη ότι όλα είναι όπως τα περιέγραψες παραπάνω και δεν "απέκρυψε" κανείς κάτι στη β άδεια,εγώ θα δήλωνα στο φύλλο Κατ.1 το εν λόγω τμήμα-που αποδεδειγμένα ανήκει εκεί λόγω παλαιότητας- και στα υπόλοιπα ό,τι μεταγενέστερο έχεις διαπιστώσει κλπ. θεωρώντας ότι έτσι έχω καλύψει κάθε διφορούμενη ερμηνεία.
    1 point
  6. μέχρι να λυθεί το πρόβλημα με την 5 δεν γίνεται. Διότι πάει με τις διατάξεις του νόμου με βάση την ημερομηνία μεταφοράς..... Αν μπορούσες να κάνεις τροποποιήσεις σε υφιστάμενο νόμο 4014 ή 4178 τότε πάει με την ημερομηνία παράβολου του τότε νόμου. Σε μεταφορά πάει με ημερομηνία μεταφοράς τι ισχύει. Τσεκ με χελπ ντεσκ ΤΕΕ αν έχει αλλάξει αυτό .... (2 μήνες πριν περίπου δεν είχε αλλάξει)
    1 point
  7. η διελευση γινεται με την μικροτερη δυνατη "βλαβη" στο δουλευον. Αυτο θα το κρινει το δικαστηριο. Δεν βλεπω λογο να ζητηθουν και να αποδοθουν τρεις ξεχωριστες λωριδες σε βαρος του μπροστινου, η μια διπλα στην άλλη..... Θα ζητησουν δουλεια κοινης συνδιελευσης/συγχρησης... Υπαρχει, επισης, περιπτωση να κριθει απο το δικαστηριο οτι "αυτη η διελευση" επιφερει μεγιστη βλαβη, ενω μπορει να γινει απο "αλλού" Γι αυτο και προσκομιζουμε τοπογραφικο με τους γυρω δρομους και τις "δυνατες" λυσεις, και θα προκρινει το δικαστηριο την λιγωτερο "βλαπτικη" για το δουλευον. δες στα νταουνλουντς σχετικη αναλυση απο τον ΜΑΚΑΡ
    1 point
  8. "ισχυει το 1/2, πλήν αν υπάρχη αντίθετος συμφωνία" μιλας με τον δικηγορο σου.
    1 point
  9. ν. 3741/1929 'Αρθρ. 7. 1) Επί των ηλιακών δωμάτων (ηλιακωτών) εφαρμόζεται ό,τι και επί της στέγης. 2) Εάν ταύτα δεν ανήκουσιν εις την χρήσιν πάντων των ιδιοκτητών, οι έχοντες την χρήσιν ενός ή πλειόνων τοιούτων καταβάλλουσι το 1/2 της προς επισκευήν δαπάνης, του ετέρου ημίσεος καταβαλλομένου παρ' αυτών και των λοιπών ιδιοκτητών κατά την εις το προηγούμενον άρθρον αναλογίαν , πλήν αν υπάρχη αντίθετος συμφωνία
    1 point
  10. Ειχε με την αδεια δυο διαμερισματα. Στην συσταση του ετους "δξ"......φαινεται οτι δεν υπαρχει μεσοτοιχια και εγιναν ενα. [δξ τι αλλες αλλαγες εβαλαν στην κατοψη εκει ως προς τα κοινοχρηστα που ενσωματωθηκαν στο "ενα" λογω καταργησης καποιων κοινοχρηστων...] Α. Παντως, εχουμε δυο που εγιναν ενα, με καθαιρεση της μεσοτοιχιας και σαν ενα εγινε και η συσταση και η μεταγραφη και το κτηματολογιο. Αυτα λενε τα επισημα εγγραφα. [Αρα - μεχρις εκεινο το χρονικο σημειο - εχουμε ΔΔ] Β. Αλλα, μετά...ξαναεγιναν και ειναι μεχρι σημερα σαν δυο [εχουν και καποιες αυθαιρεσιες προς τα κοινοχρηστα], Προσοχη: Δεν ξερουμε αν αυτα ειναι ίδια με τις κατοψεις της αδειας ή εχουν διαφορες μεταξυ τους. ή αν εχουν/δεν εχουν συμπεριλαβει στην συσταση και καποιες επεκτασεις προς τα κοινοχρηστα... Αν "ξεχασουμε" την ΔΔ, τοτε εχουμε, μία αδεια για δυο και μια συσταση ΟΙ για ενα διαμερισμα, που στηριζεται σε αυθαιρετη καθαιρεση μεσοτοιχιας - συνενωση. Η νομιμη σειρα ειναι να γινει τροποποιηση της συστασης και να γινει το ενα σε δυο, με τακτοποιηση της κατεδαφισης μεσοτοιχίας.. Αλλως, παντοτε "ενα" θα ειναι. Και επειδη, όποια διαδικασια ακολουθηθεί, εχει καθε μια τις δικες της δυσκολιες θα ελεγα να γινει συννενοηση με τον συμβ/φο.
    1 point
  11. Εάν το ακίνητο το κατοικεί ένας συγκύριος, μόνο εκείνος μπορεί να κάνει αίτηση. Δεν μπορεί δηλαδή να κάνει αίτηση ο επικαρπωτής, όταν το κατοικεί ο ψιλός κύριος.
    1 point
  12. Η περίπτωση χρήζει σίγουρα νομικής ερμηνείας το πως δηλώνεται στα αυθαίρετα . Ο νόμος αναφέρει ότι συγκρίνουμε τα εγκεκριμένα μεγέθη της άδειας με τα υφιστάμενα μεγέθη προκειμένου να διαπιστώσουμε τις τυχόν αυθαίρετες κατασκευές . Δεν είδα πουθενά ( αν δεν κάνω λάθος ) να αναφέρεται ότι τα συγκρίνουμε με τα σχέδια της Σ.Ο.Ι..... για αυτό προανέφερα να συμβουλευτείς συμβολαιογράφο . Προσωπικά νομίζω ότι ή δήλωση θα πρέπει να γίνει για 2 διαμερίσματα , χωρίς Δ.Δ. και να αναφέρεται στην Τ.Ε. η υφιστάμενη ΄΄νομική΄΄ κατάσταση και εν συνεχεία να γίνει και η τροποποίηση της Σ.Ο.Ι. Dimitris στην άδεια ήταν 2 όχι 1.
    1 point
  13. Ειχες στην αδεια ενα Εγιναν με την συσταση δυο. Δυο δηλωνονται και στο κτηματολογιο. Αρα, εχεις ΔΔ. "Μετά", γκρεμισες την μεσοτοιχια και εκανες αυθαιρετη λειτουργικη συνενωση. Εχει επεκταθει το ενα απο αυτα σε κοινοχρηστα, αλλα -οπως καταλαβα- αυτο αναφερεται στο συμβολαιο. Αρα, τακτοποιει χωρις συναινεση.. Μετα, μπορεις να κανεις τροποποιηση της συστασης και να τα συνενωσεις ολα σε ενα. [να ελεγξεις τα Ε9 και τα ΤΑΠ, να δεις τι εμβαδον γραφουν...]
    1 point
  14. Η περίπτωση χρήζει σίγουρα νομικής ερμηνείας το πως δηλώνεται στα αυθαίρετα . Ο νόμος αναφέρει ότι συγκρίνουμε τα εγκεκριμένα μεγέθη της άδειας με τα υφιστάμενα μεγέθη προκειμένου να διαπιστώσουμε τις τυχόν αυθαίρετες κατασκευές . Δεν είδα πουθενά ( αν δεν κάνω λάθος ) να αναφέρεται ότι τα συγκρίνουμε με τα σχέδια της Σ.Ο.Ι..... για αυτό προανέφερα να συμβουλευτείς συμβολαιογράφο .
    1 point
  15. Πρόκειται για προανάρτηση, επομένως οι διαδικασίες είναι προς το παρόν απλές. Θα πρέπει να πειστεί ο ανάδοχος ότι έχει εφαρμόσει λάνθασμένα την γραμμή αιγιαλού και να διορθώσει τη χωρική βάση πριν γίνει η ανάρτηση, διότι τότε όντως θα είναι δυσκολότερη η διόρθωση του παραπάνω λάθους. Να διευκρινίσω ότι εργάζομαι σε ανάδοχο κτηματογράφησης και σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις (αιγιαλοί σε τοπικό σύτημα αναφοράς), όταν δημιουργούμε πρόχειρο κτηματογραφικό υπόβαθρο, κάνουμε ότι έκανες και εσύ, δηλαδή τοπική εφαρμογή των παραπάνω διαγραμμάτων βάσει των αναφερόμενων υλοποιημένων σημείων. Μάλιστα έχουμε κατά καιρούς στείλει τοπογράφους επί του πεδίου, για να βρουν και να αποτυπώσουν αυτά τα σταθερά σημεία. Επομένως δεν καταλαβαίνω τι είδους διάγραμμα πήραν από την κτηματική, τι είδους γραμμή, και για ποιο λόγο αυτή η γραμμή ήταν δεσμευτική ως προς την εφαρμογή της. Σκέψου ότι τέτοια πολύγωνα είχαμε πάρει κάποτε και από τον ΟΣΕ, για τα όρια απαλλοτρίωσης του, και σε κάποια σημεία ήταν πασιφανώς λανθασμένα και τα είχαμε προσαρμόσει στην υλοποιημένη (και περιγραφόμενη στα παλιά σχέδια) κατάσταση. Θεωρώ ξεκάθαρα ότι δεν έχουν δίκιο, εκτός αν μου διαφεύγει κάτι.
    1 point
  16. Η κάλυψη του φωταγωγού μάλλον πάει ως Υ.Δ. Υ.Κ. . Οι διαφοροποιήσεις περιγράμματος ως κατηγορία 3 , εφόσον πληρούνται οι διατάξεις του άρθρου 96 παρ.γιε. Επειδή δε θα πρέπει να γίνει και διόρθωση της Σ.Ο.Ι. μετά την τακτοποίηση , καλό θα ήταν να συνεννοηθείς με συμβολαιογράφο για το πως θα δηλωθούν τα διαμερίσματα στη δήλωση τακτοποίησης , δηλαδή 1 ή 2 ? Πολεοδομικά εξακολουθούν να είναι 2 βάσει αδείας . Ελπίζω να μην είναι ο ίδιος συμβολαιογράφος που έκανε την αρχική ...΄΄πατάτα΄΄.
    1 point
  17. Θεωρώ ότι εφόσον ο 4014 έχει κριθεί αντισυνταγματικός και κατ αντιστοιχία των βεβαιώσεων μηχανικού που πρέπει να μεταφερθεί στον 4495 ναι πρέπει να γίνει μεταφορά.
    1 point
  18. Καλημέρα,janna ,δεν είναι κατανοητό το ερώτημα.Περιέγραψε τον τίτλο α και β άδειας και τι έχει γίνει στην πραγματικότητα (και πότε) αντίστοιχα,αναλυτικά.
    1 point
  19. Πολύ σωστά. Για να το πω ακόμα πιο καθαρά, η ιδιοκτησία από μία που θεωρείτο ότι ήταν, είναι πλέον τρεις, αλλά μπορείς να θεωρήσεις ως χρόνο δημιουργίας τους το χρόνο δημιουργίας της αρχικής έκτασης, διότι αυτό σε ενδιαφέρει στην δήλωση Ν.651/77. Δεν θεωρείται δηλαδή κατάτμηση σε ότι αφορά στο χρόνο δημιουργίας.
    1 point
  20. πολυ σωστα ΔΥΟ εχει ενα το εχει απο τιτλο και ενα απο χρησικτησια Τι θα κανει μετα αυτος ως προς την συνενωση, ειναι ενα προβλημα...να αποδειξεις την συνενωση πριν το 2003 αλλα για το ενα δικαστικη απόφαση θα παρεις σημερα... Γενικως ειπειν, ειναι μπελας και προβλημα και θα ανεβοκατεβαινεις στην ΥΔΟΜ με πακετα χαρτιων... Οπότε να το κανουμε ποιο ευκολο... κανεις την χρησικτησια σε 4025 που ειναι αρτιο και οικοδομησιμο κατα πληρη βεβαιοτητα, και μετα - όποτε θες- συνενωνεις ό,τι θες. Ετσι θα το πηγαινα εγω.
    1 point
  21. Αν βάλεις κάποιο σχέδιο ή σκαρίφημα με σημειώσεις εκεί τι το ένα και το άλλο βοηθάς να μη μπερδευτούν και όσοι θέλουν να απαντήσουν. Επικουρικά… γενικό κανόνας κάθε διηρημένη συνιδιοκτησία μπορεί να «τακτοποιηθεί» ανεξάρτητα. Επικουρικά 2 και η κάθε κάθετη μπορεί να έχει τις δικές της διηρημένες συνιδιοκτησίες που μπορούν να «τακτοποιηθούν» ανεξάρτητα. Επικουρικά 3. Ότι είναι κοινόχρηστο στη σύσταση δεν είναι υποχρεωτικό να έχει τακτοποιηθεί ώστε να θεωρηθεί ή εκάστοτε διηρημένη "τακτοποιημένη". Ελπίζω κάποιες βασικές σου απορίες να μπορείς να τις δεις και με αυτό. Υ.Γ. Όταν θα αρχίσουν να απαιτούν ΗΤΑ αντί βεβαίωση Νόμιμο Υφιστάμενο, πιθανά θα αλλάξει το Επικουρικά 3
    1 point
  22. Καλημέρα,να την αναζητήσεις-σε κάθε περίπτωση πρέπει να βρεις το επίσημο έγγραφο (ακόμη κι αν δεν ονομάζεται έκθεση) που αντιστοιχεί στο πρόστιμο που καταλογίστηκε,με τεχνική περιγραφή (εμβαδόν αυθ/του,χρήση κλπ.). Έτσι,θα μπορείς να δηλώσεις,έχοντας τη δυνατότητα να διακρίνεις ποια αυθαιρεσία (επιφάνεια,λοιπά χαρακτηριστικά) πληρώθηκε,και τι έγινε επιπρόσθετα,ποιες είναι δηλαδή οι επιπλέον αυθ/τες κατασκευές κλπ,που δηλώνονται πρώτη φορά (εάν υπάρχουν),και θα έχεις μια εμπεριστατωμένη τεχνική έκθεση.
    1 point
  23. Ανοιχτή θέση στάθμευσης πυλωτής έχει απλά άλλη αρίθμηση στο συμβόλαιο σε σχέση με την άδεια. Δηλαδή στην άδεια είναι Ρ2 και στο συμβόλαιο - πραγματικότητα είναι το Ρ3. Αυτό είναι παράβαση για να μην δοθεί βεβαίωση μεταβίβασης ?
    1 point
  24. Συνάδελφε κάτι δεν λες σωστά.... Στον 1 διακόπτη πρέπει να έχεις 1 φάση και 2 καλώδια που πηγαίνουν στον άλλο. Στον 2 διακόπτη έχεις τα 2 καλώδια που έρχονται από τον πρώτο και 1 καλώδιο που πηγαίνει στη λάμπα. Ουδέτερο δεν έχεις σε κανένα, γιατί ο ουδέτερος πηγαίνει στη λάμπα κατ ευθείαν. Θα σου έλεγα να καλέσεις ηλεκτρολόγο.... αλλά μιά και είσαι συνάδελφος, αν θέλεις ψάξτο καλύτερα (πάντα φροντίζοντας την προσωπική σου ασφάλεια)!
    1 point
  25. Καλησπέρα. Βάσει του κανονισμού, η μέτρηση αντίστασης μόνωσης γίνεται μεταξύ ενεργών αγωγών (φάση - ουδέτερος) και γης. Με τα φορτία αποσυνδεδεμένα και με την εγκατάσταση εκτός τάσης. Στο παρακάτω άρθρο τα λέει πολύ ωραία: https://oaedhlectrologoi.blogspot.com/2017/02/blog-post_76.html Οι μικροαυτόματοι κόβουν μόνο φάση, εκτός από τους διπλούς που κόβουν και ουδέτερο. Αυτούς συνήθως θα τους δεις σε κουζίνα και θερμοσίφωνα. Ουδέτερο κόβει και το ρελέ διαρροής, αλλά αυτό δεν είναι μικραυτόματος. Όλα τα υλικά και τα καλώδια έχουν μια μέγιστη τάση λειτουργίας. Αν την ξεπεράσεις θα χαλάσουν. Η εφαρμοζόμενη τάση για μέτρηση αντίστασης μόνωσης αναφέρεται στον κανονισμό. Το λέει και στο παραπάνω άρθρο που σου παρέθεσα. Σε κάθε περίπτωση, σιγούρεψε ότι, όταν κάνεις τις δοκιμές, η εγκατάσταση είναι πλήρως απομονωμένη από το δίκτυο της ΔΕΗ.
    1 point
  26. Από όλα τα παραπάνω το πιο αξιόπιστο είναι το 3. Προσεγγιστικά πάντως και αν οι εξωτερικές διαστάσεις που γράφεις περιλαμβάνουν την μόνωση και τα καπάκια, ο λέβητάς σου είναι περίπου 70 KW.
    1 point
  27. Οσο το ΤΕΕ δεν βγαίνει να αναρτήσει faqs με τα βασικά ερωτήματα που ερχόμαστε όλοι μας αντιμέτωποι καθημερινά, ώστε να βοηθήσει στην ομαλή εξελιξη των προγραμμάτων και την ορθη εφαρμογή των ΤΟΤΕΕ, τόσο εμείς θα τρωγομαστε για το παραμικρό. Ας χαλαρώσουμε και ας καταλάβουμε ότι είναι απλά μια ανακαίνιση παλιών κτιρίων με επιδότηση. Δεν κατασκευαζουμε ουρανοξύστες! Δεν υποτιμώ το πρόγραμμα αλλά ούτε το υπερεκτιμω.. Δεν θεωρώ ότι πρέπει να είναι τόσο διχαστικο όπως το έχουν πλέον μετατρέψει. Ας δούμε πως έτρεχε από το 2010 εως σημερα και θα καταλάβουμε την πραγματική του αξία. Ελλείψει μεγάλων έργων ασχολούμαστε με γιγαντωση τέτοιων ζητημάτων. Υγ: ΤΟ ΤΕΕ πριν ζητήσει κλήρωση Β επιθ. ας συγκέντρωνε πρώτα τα ζητήματα αυτά, να ενημέρωνε τους "χορηγούς" του, εμάς δηλαδή, να εξέδιδε ερμηνευτικες μέσω Υπεκα και μετά ας ζητούσε να αλληλοσφαχθουμε. Υγ2: Σκεφτείτε να δίνανε σε Β' συμβ.φο να κρίνει το συμβόλαιο του Α' τι θα γινόταν!
    1 point
  28. Το πρόγραμμα δεν απαγορεύει την μόνωση στους τοίχους συρρομένων, αλλά υποχρεωτικά σε αυτή τη περίπτωση (βάση ΤΟΤΕΕ), η μόνωση πρέπει να τοποθετηθεί στην εσωτερική πλευρά του τοίχου (μεσα στη Θ.Ζ.) και όχι εξωτερικά (τύπου θερμοπρόσοψης). Όσοι συνάδελφοι εφαρμόσουν αυτή τη ''πατάτα'', να έχουν υπόψη τους οτι θα βγουν στο τάκο απο τον β' εν. επιθεωρητή (αρκεί να γνωρίζει κι αυτός οτι αυτό δεν είναι θερμομονωτικά σωστό).
    1 point
  29. Καλησπέρα,εάν η Κατηγορία παραμένει 5 και στον 4495,δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.Αυτό που αναφέρεις (υπαγωγή πολύ πριν τις 30/9/20),είναι λογικό μεν,ωστόσο το ηλεκτρονικό σύστημα δεν το αναγνωρίζει,καθώς δεν έχει διευκρινιστεί νομοθετικά.
    1 point
  30. Συμφωνώ και επαυξάνω στο έπακρον. Το μεγαλύτερο έγκλημα - γιατί περί αυτού πρόκειται - είναι να υφίσταται νομικό δικαίωμα εκπόνησης Στατικών μελετών και ακόμα χειρότερα Επιβλέψεων και Κατασκευών στο σύστημα δημοσίων έργων - εργοληπτικά πτυχία - σε ειδικότητες όπως Αρχιτέκτονες και Τοπογράφοι. Τώρα τα περί "το μπετό έχει φιλότιμο" ανήκουν σε παλιότερες δεκαετίες του προηγούμενου αιώνα και αποδείχθηκε και λανθασμένο και ξεπερασμένο. Υ.Γ. Και βεβαίως όλα αυτά συμβαίνουν με τις εντολές και ευλογίες του ΤΕΕ και του ΕΜΠ , για να μην ξεχνιόμαστε.
    1 point
  31. Καλησπέρα,το σύνολο του χώρου πρέπει να ρυθμιστεί ως ΚΧ αφού η αποθήκη-διάδρομος ανάμεσα στην κατοικία και το λουτρό δεν είναι η αυτοτελής αποθήκη του άρθρου 100,αλλά χώρος της κατοικίας.
    1 point
  32. Δεν χρειάζεται να μπεις μέσα στα διαμερίσματα . Ελέγχεις περίγραμμα οικοδομής ύψη και κοινόχρηστους χώρους . Αν είναι όλα οκ εκδίδεις την άδεια , Δεν σε απασχολεί αν εσωτερικά τα διαμερίσματα έχουν διαφορετική διαρρύθμιση .
    1 point
  33. Λείπουν τα ενδιάμεσα που πολλοί ξεχνάμε και επομένως δεν μπορεί να βγει νόημα εκ των υστέρων. - Η ισχύς των άρθρων 54 έως 61 ΕΙΧΕ ανασταλεί μέχρι να βγει η απόφαση της παραγράφου 1. - Η απόφαση βγήκε (Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7547/104-ΦΕΚ 287Β/27.01.2021), οπότε τα άρθρα 54 (που ήταν 52 και διορθώθηκε με τον ν.4787/21 ) έως 61 άρχισαν να ισχύουν και να εκδίδονται Ηλεκτρονικές Ταυτότητες που είναι πλέον ο κανόνας. - Με τον ν.4843/21 ορίστηκε ότι ΔΥΝΑΤΑΙ (παράλληλα με την κατά κανόνα διαδικασία της ΗΤ), ΑΝΤΙ των οριζομένων στο παρόν κεφάλαιο (της ΗΤ) να επισυνάπτονται στις δικαιοπραξίες ΥΔ ιδιοκτήτη και Βεβαίωση μηχανικού του άρθρου 83 ως εξαίρεση και για το διάστημα έως 31/12/2021 που τώρα έγινε 31/01/2022.
    1 point
  34. ππαναγκ δεν σε καταλαβαίνω. Τι πάει να πει η στέγη ? Αν ισχύει το πρώτο τότε δεν θέλω έλεγχο γιατί δεν μεταβάλλονται τα φορτία. Τοξους το διάβασα το ΦΕΚ του 2016 και δεν βγάζω άκρη. Γενικά δεν καταλαβαίνω ποιοι γράφουν αυτούς τους νόμους για στατικά τα τελευταία χρόνια από ΚΑΝΕΠΕ και μετά και γιατί γράφουν τόσο φλύαρα και πολύπλοκα αλλά πάμε παρακάτω. Εγώ θεωρώ ότι ο νόμος δεν είναι σαφής. Διαβάζω το ΦΕΚ 2016 και δεν καταλαβαίνω τι γράφει. Σε παραπέμπει στο 2.2.3 το οποίο γράφει τα παραπάνω. Μιλάει για κτίρια και όχι τμήματα κτιρίου. Άρα η βασική μου ερώτηση είναι η εξής και εκεί ξεκινάνε όλα τα προβλήματα. ΑΝ, μιλώντας πάντα για οικοδομική άδεια και όχι τακτοποίηση, αλλάξω τμήμα κτιρίου ακόμη και στο υπόγειο από Σ2 σε Σ3 τότε η αλλαγή πάει σε ολόκληρο το κτίριο άρα με τα παραπάνω κριτίρια κάνω έλεγχο ? Δηλαδή αλλαγή σπουδαιότητας τμήματος κτιρίου αλλάζει ολόκληρο το κτίριο ανεξαρτήτως στάθμης αλλαγής ?
    1 point
  35. Σαχλαμάρες κάνουν, απλώς για να δείξουν ότι, κάτι κάνουν..... Βάλε παντού στα κενά ένα "γεια" κι όλα προχωρούν..... Όλα διορθώνονται, όλα ακυρώνονται, όλα συμπληρώνονται κ.ο.κ. στη συνέχεια..... Πρόκειται περί "εμποδίων" σαχλαμάρας!!! P.S. Αν ήθελαν να κάνουν κάτι ουσιαστικό, θα έβαζαν π.χ. "αυτόματη εύρεση της ΤΖ" κ.λπ. κι άλλα 100 που θα μπορούσα να γράψω, μικρά και μεγάλα!!!! Εκ των οποίων κανένα δεν είναι ....σαχλαμαρίτσα!!!
    1 point
  36. Προσθεσα ακόμα τις ΠΠΔ για Υποσταθμούς και κεραίες κινητής. Κανονίζεις τα λινκ αν μπορείς γιατί δεν μου κάθεται?
    1 point
  37. Και επίσης οι πληροφορίες μένουν και για μελλοντική χρήση για οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο! Αυτό είναι το νόημα του Φόρουμ εξάλλου!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.