Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. χαιδω

    χαιδω

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.299


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.376


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/01/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Κακώς έκανες τακτοποίηση (εκτός αν μιλάμε για φερόμενο που του καταλογίστηκαν πρόστιμα όπως αναφέρεται στο άρθρο 99). Πρώτα πρέπει να υπάρξει τίτλος (έστω πράξη αποδοχής κληρονομιάς ή άλλως) και να έχεις νόμιμο ιδιοκτήτη και μετά "ακουμπάς" δήλωση υπαγωγής. Συμφωνώ απολύτως με την Χριστίνα. Γενικότερα, επειδή βλέπω σε πολλούς στο φόρουμ να ρωτάνε για να κάνουν ΗΤΚ με περισσή άνεση και πολύ αψήφιστα, ας υπάρχει μια επιφύλαξη για το θέμα της ΗΤΚ, καθώς δεν έχει διευκρινιστεί τίποτα απολύτως και όποιος αποφασίζει ότι θα κάνει ΗΤΚ, θα πρέπει να το σκεφτεί πολύ και πολλές φορές καθώς στην ουσία "παντρεύεται" το ακίνητο για πάντα και όποιο λάθος γίνει δεν συγχωρείται πλέον. Έχουμε πει και προτείνει πολλές φορές μέσω του φόρουμ, ότι η ΗΤΚ πρέπει να "παγω΄σει" για όσο χρόνο χρειαστεί μέχρι αφενός να διευκρινιστούν τα πάντα, αφετέρου να υπάρξει πλήρης ψηφιοποίηση απαιτούμενων δικαιολογητικών από τις υπηρεσίες τα οποία θα παρέχονται σε μας τους μηχανικούς ατελώς και μέσω ηλεκτρονικής διασύνδεσης.
    4 points
  2. Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 6548Β/31.12.2021 η απόφαση Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/123669/4743 : "Καθορισμός των στοιχείων των περιπτώσεων α έως θ της παρ.4 του άρθρου 47Α του ν.4495/2017 (Α’167), που απαιτούνται για την έκδοση και τον έλεγχο της βεβαίωσης σύνδεσης με το Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας κατά τη διαδικασία ηλεκτροδότησης." Η παράγραφος 4 του άρθρου 47Α του ν.4495/2017 έχει ως εξής : 4. Με κοινή απόφαση των Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθορίζονται: α) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και στοιχεία για την έκδοση της βεβαίωσης σύνδεσης με το Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, β) το ηλεκτρονικό έντυπο της βεβαίωσης σύνδεσης, στο οποίο, εφόσον απαιτείται, θα προσδιορίζεται και η διάρκεια ισχύος της εκάστοτε εκδιδόμενης βεβαίωσης σύνδεσης, γ) η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής και έκδοσης της βεβαίωσης σύνδεσης και οι τεχνικές προδιαγραφές των ηλεκτρονικών αρχείων των δικαιολογητικών, δ) οι όροι πρόσβασης και διάθεσης στο πληροφοριακό σύστημα και στις ηλεκτρονικές πληροφορίες που αναφέρονται στο παρόν άρθρο, ε) κάθε είδος γεωχωρικών δεδομένων που απαιτούνται για τον εντοπισμό της θέσης του ακινήτου, στ) οι όροι και προδιαγραφές διασύνδεσης του συστήματος έκδοσης της βεβαίωσης σύνδεσης με το αντίστοιχο πληροφοριακό σύστημα του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και με άλλα σχετιζόμενα ηλεκτρονικά συστήματα και εφαρμογές, ζ) το τέλος ανταπόδοσης για την έκδοση κάθε βεβαίωσης σύνδεσης με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, η) η διαδικασία ενημέρωσης του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στις περιπτώσεις ανάκλησης ή και εν γένει παύσης ισχύος της βεβαίωσης σύνδεσης της παρ.3, θ) η διαδικασία ελέγχου από τις Υπηρεσίες Δόμησης, καθώς και κάθε άλλη σχετική με το θέμα λεπτομέρεια. Η διαδικασία της παρ.1 εφαρμόζεται μετά την πάροδο έξι (6) μηνών από την έκδοση της ως άνω απόφασης.[Α1] [Α1]ΠΡΟΣΘΗΚΗ με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) ΦΕΚ 6548Β_2022.pdf
    3 points
  3. δεν χρειάζεται να το αναφέρει-αναγράφει κάποιος νόμος. Αύριο μπορεί να βγεί ένας νέος νόμος Υπάρχει προανάρηση, ανάρτηση, μεθανάρτηση, ύστερη ανάρτηση και εσχατολογική ανάρτηση ανάλογα όπως αυθαίρετα γίνονται όλα εδώ και δεκαετίες στο Ελληνικό Κτηματολόγιο. Μην ξεχναμε ότι υπάρχει η πρώτη-πρωτοβάθμια επιτροπή ενστάσεων η δεύτερη -δευτεροβάθμια επιτροπή ενστάσεων και φυσικά η περίοδος μερικής η ολικής ανασύνταξης μελετών. Ακολουθεί η ειρηνική συνύπαρξη υποθηκοφυλακείων και γραφείου κτηματολογίου (λειτουργουν κτηματολόγιο) τι και αν δεν προβλέπεται απο κάποιο νόμο και ακολουθούν ΔΓΜ και το νέο κτηματολογικός διαμεσολαβητής (Ο κτηματολογικός μεσσίας που θα εκπαιδευτεί και θα πιστοποιηθεί από αυτούς που έχουν δημιουργήσει το χάος που αναφέρω προηγουμένως) και τέλος ο δικαστης που 10-11 θα δικάζει διαζύγια 11-12 ακάλυπτες απιταγές και 12-1 υποθέσεις κτηματολογίου Του Κυρίου Δεηθώμεν
    3 points
  4. τον πραγματογνώμονα τον έστειλε και τον πληρώνει η ασφαλιστική ο πραγματογνώμονας λειτούργησε με βάση τις γνώσεις και την εμπειρία του η βιντεοσκόπηση δεν έχει απολύτως καμμία αξία Αν έχετε αντιρρήσεις επί της πραγματογνωμοσύνης θα πρέπει να καλέσετε/πληρώσετε δικό σας τεχνικό σύμβουλο μηχανικό που θα συντάξει τεχνική έκθεση. Αυτή θα την υποβάλετε στην ασφαλιστική εταιρία, και δεν υπάρχει συνενόηση με την ασφαλιστική, στα αρμόδια δικαστήρια με την αντίστοιχη αγωγή... Το δικαστήριο θα ζητήσει,πιθανώς, πραγμανογνωμοσύνη από ανεξάρτητο μηχανικό μέλος του ΤΕΕ τον οποίο αρχικώς θα πληρώσει το επισπεύδον μέρος (δλδ εσείς) και στο τέλος το μέρος που "χάσει" την αγωγή (ή θα επιμερησεί το κόστος στα δύο μέρη)
    2 points
  5. 1 λοιπή παράβαση θα βάλεις και θα συμπεριλάβεις και άλλες αυθαιρεσίες αναλυτικού που σίγουρα θα υπάρχουν στο γήπεδο (πχ περιφράξεις, δαπεδοστρώσεις περιβάλλοντος χώρου κλπ)
    2 points
  6. Οι μοχλοί είναι συνήθως 2, και βρίσκονται (συνήθως) στο πίσω αρεστερά μέρος του οχήματος, περίπου στο ύψος που στηρίζεται η αντηρίδα της σέσουλας. Η βαρέλα έρχεται με τους μοχλούς δεμένους με ένα συρματάκι με μολυβοσφραγίδα. Σκοπός της μολυβοσφραγίδας είναι να βεβαιώσει ότι ήρθε όλο το φορτίο και ότι δεν άδειασαν κάποια κυβικά σε ένα άλλο έργο. Συνήθως αν θέλεις να την ελέγχεις θα χρειαστεί να είστε δύο άτομα (ένας να βρίσκεται στο γιαπί για να ελέγχει την σκυροδέτηση κι ένας στην αντλία για να παραλαμβάνει, να κρατάει τα δελτία, να ελέγχει το σκυρόδεμα και τα νερά και να παίρνει δοκίμια).
    2 points
  7. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.246 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Version X6.0

    78.032 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  9. Η Λίμνη Κρεμαστών είναι η μεγαλύτερη τεχνητή λίμνη της Ελλάδας, η καθαρότερη στην Ευρώπη και η πέμπτη καθαρότερη παγκοσμίως. Δημιουργήθηκε το 1965, κατόπιν κατασκευής του φράγματος των Κρεμαστών και της συσσώρευσης των υδάτινων όγκων των ποταμών Αχελώου, Αγραφιώτη, Ταυρωπού και Τρικεριώτη. Βρίσκεται μεταξύ των νομών Ευρυτανίας και Αιτωλοακαρνανίας, οι οποίοι ενώνονται μέσω της Γέφυρας Επισκοπής. Στη Λίμνη Κρεμαστών είναι επίσης και η Γέφυρα της Τατάρνας που βρίσκεται κοντά στο ομώνυμο μοναστήρι.
    1 point
  10. Καλησπέρα σε όλους, Σε αγροτεμάχιο 300 στρ, με πρόσωπο σε επαρχιακό > 400 μ, υπάρχουν 7-8 κτίσματα προ του 55, στα οποία έχουν εκδοθεί κατά καιρούς άδειες ανακαίνισης. Τα κτίρια έχουν συνολική δόμηση > 1,000 τμ. Κάποιες μικροπαραβάσεις τακτοποιήθηκαν με τον Ν. 4178. Κάποια κτίρια είναι στο όριο της ιδιοκτησίας. Τώρα, ο ιδιοκτήτης θέλει να κατατμήσει (για κατοικίες). 1) Θεωρώ ότι έχει το δικαίωμα, κόβοντας τεμάχια που τηρούν πρόσωπο 45μ και το όριο της ΖΟΕ, ανεξαρτήτως τι κτίρια θα αφήσει μέσα στο καθένα. Τα νέα τεμάχια που θα προκύψουν και θα έχουν μηδενική δόμηση, θα μπορούν να χτίσουν όσο τετραγωνικά προβλέπει η νομοθεσία. 2) Αν δεν γίνει κατάτμηση, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το 'αντικίνητρο κατάτμησης' του N. 4819/2021, αρ. 164, παρ. 3δγ (τροπ. του Ν. 4759/2020, αρ. 33, παρ. 3), που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να χτίσει πολύ περισσότερα από τα max 360 τμ στο υφιστάμενο γεωτεμάχιο, αρκεί το νέο κτίριο (κατοικίας) να είναι ένα και το γεωτεμάχιο να παραμείνει ενιαίο. "δγ) Για γήπεδα με εμβαδόν πολλαπλάσιο του κατά κανόνα αρτίου (4.000 τ.μ.), για τα οποία συντρέχουν οι προϋποθέσεις κατάτμησης, η μέγιστη επιφάνεια κτιρίου ισούται με το άθροισμα του εμβαδού των κτιρίων που επιτρέπεται να ανεγερθούν σε κάθε γήπεδο μετά την κατάτμηση, μειωμένη κατά δέκα πέντε τοις εκατό (15%) και υπό τις προϋποθέσεις ότι: α) ανεγείρεται μια οικοδομή και β) το γήπεδο παραμένει ενιαίο. Μεταβιβάσεις κατά παράβαση των προϋποθέσεων αυτών είναι αυτοδικαίως άκυρες." Την άποψή σας, συνάδελφοι. Ή, κάποια νομολογία σχετική, Ευχαριστώ εκ των προτέρων
    1 point
  11. παίζοντας μελέτη στο briscand για 4 airbnb ...γερασα κ'γω .........
    1 point
  12. Εφόσον λοιπό το ζήτημα θα πάει να λυθεί Δικαστικά και η περιγραφή της περίπτωσης είναι μόνο από την δική σας την πλευρά το θέμα κλειδώνει στον βαθμό που είναι αρκετά φωτογραφική υπόθεση για όποιον θέλει να εκμεταλλευτεί μια δημόσια συζήτηση σε ένα φόρουμ Μηχανικών. Όταν λοιπόν υπάρξει τελεσίδικη Δικαστική απόφαση τότε το ξαναβλέπουμε το ζήτημα προσωπικών αντιδικιών για δημοσίευση του. Έως τότε και εσεις δίκαια θέλετε να λάβετε την όποια αποζημίωση δικαιούστε και ο κάθε επαγγελματίας κάθε κλάδου κάνει ως πρέπει την εργασία που του έχει ανατεθεί. Φυσικά δεν γίνονται αποδεκτοί χαρακτηρισμοί από εσάς προς οποιονδήποτε ούτε και πιέσεις για επιθυμητές γνωματεύσεις αν όχι καταγγελίες κ.λπ.… ούτε όμως θα γινόταν αποδεκτοί ανάλογοι χαρακτηρισμού ή και καταγγελτικές πιέσεις από οποιονδήποτε τρίτο προς εσάς. Για τους όποιους χαρακτηρισμούς την ευθύνη την έχει όποιος τις κάνει και η ταυτοποίηση με IP είναι διαθέσιμη αν ζητηθεί από δικαστική αρχή.
    1 point
  13. Όταν προβλέπεται με αυτό το άρθρο 47Α και το τωρινό ΦΕΚ "Η ανωτέρω βεβαίωση χρησιμοποιείται και για τη σύνδεση της ιδιοκτησίας/κτιρίου με το δίκτυο ύδρευσης". τότε τι νόημα έχουν τα παρακάτω του άρθρου 47 Μετά την έκδοση του Πιστοποιητικού Ελέγχου Κατασκευής, για τη σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφελείας, με την εξαίρεση των περιπτώσεων αρχικής σύνδεσης με το Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, ως προς τις οποίες εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 47Α του ν.4495/2017, υποβάλλεται ηλεκτρονικά, διά της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr -όχι ε-άδειες), από τον ιδιοκτήτη μέσω εξουσιοδοτημένου μηχανικού αίτηση στην Υ.ΔΟΜ., η οποία ελέγχει τα αποδεικτικά καταβολής των οφειλόμενων εισφορών υπέρ του Δημοσίου και του e-ΕΦΚΑ και το αποδεικτικό καταβολής της συμφωνηθείσας αμοιβής επίβλεψης και θεωρεί την οικοδομική άδεια. H διαδικασία ηλεκτρονικής θεώρησης εφαρμόζεται και σε οικοδομικές άδειες ή άδειες δόμησης που έχουν εκδοθεί εντύπως. αφορούν τη σύνδεση με το δίκτυο αποχέτευσης ? και θα ξαναπληρώνουμε άλλα 10€ στο ΤΕΕ??
    1 point
  14. Το δεύτερο. Προχθές το διαπίστωσα. Τύπωσα μια βεβαίωση προϋπηρεσίας από etsmede (για τη μισθωτή προϋπηρεσία <2017) και μια βεβαίωση προϋπηρεσίας ΕΦΚΑ (όπου αναφέρεται ό, τι έχει γίνει από 01.01.2017, αναφορικά με τη μισθωτή προϋπηρεσία πάντα).
    1 point
  15. Έτσι είναι σε όλους συνάδελφοι. Σε μένα, ενώ αρχικά δεν ανέφερε τίποτα από τα χρόνια που ήμουν ΕΕ, κάποια στιγμή εμφάνισε μέσα σε 2 χρόνια να έχω 8 χρόνια ασφάλισης και άλλα τραγελαφικά. Είναι αποτέλεσμα του γενικού αλλαλούμ που επικρατεί, αφού ο νόμος λέει ότι όλοι οι Έλληνες ανήκουν σε ένα ταμείο, το ΕΦΚΑ και όλα τα άλλα ταμεία καταργήθηκαν. Στην πράξη όμως, τίποτα δεν καταργήθηκε, απλά το κάθε "μαγαζάκι - πρώην ταμείο", έβαλε πάνω από την ταμπέλλα του ένα "ΕΦΚΑ" και συνεχίζει να λειτουργεί όπως παληά. Ελπίζω και σας εύχομαι να τακτοποιηθεί γρήγορα το αλλαλούμ, καθώς εμένα μου έλαχε να συνταξιοδοτηθώ πάνω στην αλλαγή.... και ακόμα τρέχω (από το 2017)! Υ.Γ. Όσο για το ΑΜΑ... ναι υπάρχει παντού γραμμένο (από τα χρόνια που δούλευα σαν φοιτητής 19 χρονών), και η τότε διεύθυνση και το τηλέφωνο του πατρικού μου, παρότι την άλλαξα στο ΤΣΜΕΔΕ και μετά στο ΕΤΑΑ και μετά στον ΕΦΚΑ... δεν λέει να εξαφανιστεί.
    1 point
  16. Μάλλον δεν θα υπάρχει η διασύνδεση / ενημέρωση μεταξύ των συστημάτων του τσμεδε και αυτής της ηλεκτρονικής εφαρμογής του εφκα απο οτι καταλαβαινω. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με αυτό το σύστημα ΑΤΛΑΣ στο οποίο σε εμένα (και σε αρκετούς άλλους) το ασφαλιστικό βιογραφικό που απεικονίζεται σταματάει στις 11/04/2016...
    1 point
  17. mkmhouse said: "σε κτίσματα, χωρίς τίτλους ιδιοκτησίας (με χρησικτησία-Ε9) ΥΓ, σε επαρχίες στην Κρήτη, είναι σύνηθες το παραπάνω πρόβλημα.." α] χρησικτησια σε αυτοτελη κτισματα, δυσκολα περναει και μονον εάν εχει γινει συσταση ΟΙ. β] Επι αδομητων ή "γηπεδων" με καποια κτισματα, ως προς την δηλωση στο ΕΚ εκ χρησικτησιας, αυτη γινεται δεκτη στο κτηματολογιο, με τις γνωστες ΥΔ δυο μαρτυρων.. Καποια προβληματα εχουν υπαρξει με τις χρησικτησιες με κατατμησεις επι κληρων..ως προς την ερμηνεια του αρθρου 37 του ν. 4061.. Αυτες λυθηκαν νομοθετικα με μερικη τροποποιηση του νομου "μονον για τους κληρους στο Τυμπακι...." Στην επομενη τροποποιηση, καποιος θα θυμηθει να το επεκτεινει σε ολη την χωρα... Ως προς την ΗΛΤΑ, συμφωνω απολυτως με τους προβληματισμους που θετει ο παυλος "Έχουμε πει και προτείνει πολλές φορές μέσω του φόρουμ, ότι η ΗΤΚ πρέπει να "παγώσει" για όσο χρόνο χρειαστεί μέχρι αφενός να διευκρινιστούν τα πάντα, αφετέρου να υπάρξει πλήρης ψηφιοποίηση απαιτούμενων δικαιολογητικών από τις υπηρεσίες τα οποία θα παρέχονται σε μας τους μηχανικούς ατελώς και μέσω ηλεκτρονικής διασύνδεσης."
    1 point
  18. Δεν σε αμφισβητώ σε καμία περίπτωση-αυτό που λέω είναι ότι ο τίτλος είναι το σημαντικότερο όλων.Και στο κτηματολόγιο θα φανεί το πρόβλημα,και σε ο,τιδήποτε περαιτέρω θελήσει να κάνει,και σε ό,τι έχει...ήδη κάνει.Ραντεβού με νομικό για τίτλο...χτες!
    1 point
  19. Ναι μπορούν να γίνουν όλες οι αλλαγές που επισημαίνεις.
    1 point
  20. Και για να τα συνοψίσουμε Κατάτμηση μπορεί να γίνει, μόνον αν τηρούνται σωρευτικά τα κατωτέρω: 1. Το γήπεδο δεν εμπίπτει σε περιοχές ειδικών απαγορεύσεων (ΝΑΤΟΥΡΑ, ΓΠΣ, ΖΟΕ, κλπ) 2. Τηρείται ο κανόνας της αρτιότητας 3. Σε κάθε νέο γεωτεμάχιο, τόσο οι επιφάνειες των κτιρίων όσο και οι νέες πλάγιες αποστάσεις τους, είναι σύμφωνα με τα επιτρεπόμενα ΣΗΜΕΡΑ. Όσο για την αλλαγή του τοπογραφικού των παλαιών αδειών, μπορεί να γίνει ενημέρωση ή αναθεώρηση (δεν ξέρω ποιό από τα δυο)
    1 point
  21. Αν είναι στατικά ανεξάρτητο δεν χρειάζεται. Θα ενταχθεί στον συντελεστή σπουδαιότητας Σ1 (κτίριο μικρής σπουδαιότητας) και παίρνει απαλλαγή. Μόνο Τ.Ε.Σ.Ε.
    1 point
  22. Ναι. Αν υπερβαίνεις τις 15.000 Ευρώ, θα βάλεις δυο λοιπές παραβάσεις.
    1 point
  23. Kαι να συμπληρώσω, στο πεδίο 'αρ. οικ. αδείας' βάζεις πουφ. του '55..
    1 point
  24. Aν είναι προ του 1955 και το αποδεικνύεις βάζεις ΝΑΙ με άδεια
    1 point
  25. Θα κάνεις μια αναφορά στην ΤΕ ότι στην μια λοιπή παράβαση (άρθρο 100)συμπεριλαμβάνονται οι κάτωθι αυθαίρετες κατασκευές (ανοιχτές κλίμακες, περιτοιχίσεις, δαπεδοστρώσεις, κλπ)
    1 point
  26. οι κληρονομοι θα αποδειξουν την δικη τους κυριοτητα με βαση την αποδοχη τους. Τους θανοντες δεν μπορεις να τους βαλεις πουθενα.
    1 point
  27. Είναι περιττό να αναφερθεί οπουδήποτε γιατί δεν αποτελεί στοιχείο που καταγράφεται στο ηλεκτρονικό βιβλίο. Εάν θέλεις να γράψεις περιγραφή, χρησιμοποίησε τα σχόλια γραμμής (εκεί που ορίζουμε την καθαρή αξία).
    1 point
  28. Σε ευχαριστώ, κατατοπιστικοτατος! Η αλήθεια είναι ότι μονο μεγαλες εταιρείες μπετό το κάνουν κ απ' την άλλη μου είπαν ότι δεν αποκλείεται να την έχει ο οδηγός τη μολυβδοσφραγιδα, να πάει να αδειάσει πχ ένα κυβικό κάπου κ μετά να τη βάλει κ να σου έρθει κύριος κ να μην καταλάβεις κ τπτ...
    1 point
  29. Θα έλεγα στα γενικα στοιχεία παραστατικού. Το ίδιο είχε αναφέρει και σε άλλο θέμα ο @Pavlos33, αν δεν κάνω λάθος.
    1 point
  30. "Επίσης από που μπορώ να διαπιστώσω αν μια οικοδομή είναι σε εξ αδιαιρέτου οικόπεδο; " Αυτο που ρωτας θα ισχυε μονον σε περιπτωση που ειχε γινει συσταση καθετων. Οπότε, ή θα ενεργοποιησεις τους κωδικους σου για εισοδο και έρευνα στο ΕΚ ή θα το αναθεσεις σε δικηγορο. Για τα υπολοιπα θα σου απαντησει καποιος συναδελφος.
    1 point
  31. Άμα βρεις την σφραγίδα πες μας κι εμάς. Όλοι λένε που είναι αλλά κανένας δεν την βρίσκει!!! Είναι το σημείο G της κατασκευής. Όλοι έχουμε ακούσει να μιλάνε ... αλλά διάολε, δεν ξέρουμε ούτε πώς είναι ούτε που είναι!!!
    1 point
  32. Καλά κάνεις και το ψάχνεις αλλά στη θέση σου δε θα αγχωνόμουν και πολύ. Στις πιο πολλές περιπτώσεις, το πού θα πέσεις και τι θα κάνεις στην πρακτική είναι και θέμα τύχης. Αν έχεις την πολυτέλεια επιλογής, πήγαινε εκεί που έχεις προοπτική να παραμείνεις.
    1 point
  33. 1. Για να έχει νόημα η πρακτική σου, θα πρέπει να αναζητήσεις εργασιακό περιβάλλον που θα σου προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή εμπειρία. 2. Η αγορά είναι ρευστή, δεν υπάρχει τίποτε "σίγουρο". Τα μόνα στα οποία μπορείς να επενδύσεις είναι οι γνώσεις σου και το (προσωπικό κι επαγγελματικό) ήθος. Κάνε αυτό που σου αρέσει περισσότερο, και κάνε το με αγάπη.
    1 point
  34. Μόνο εάν το ύψος της οικοδομής υπερβαίνει το ισχύον μέγιστο της περιοχής.
    1 point
  35. Το Φ.Ε.Μ είναι προκαταβλητέος φόρος και όχι παρακρατούμενος που ενυπάρχει ως υποχρέωση δήλωσης εντός του σώματος του παραστατικού. Προσωπικά, έχοντας εκδόσει αρκετές Α.Π.Υ και Τ.Π.Υ, το Φ.Ε.Μ το εκτυπώνω και το πληρώνω εκτός πλατφόρμας ΑΑΔΕ με την γνωστή διαδικασία (taxisnet κ.λ.π). Μόνο στο Τ.Π.Υ επιλέγω τον φόρο (παρακρατούμενος) δίνοντας από το μενού το "λοιποί παρακρατούμενοι φόροι" (ποσοστό 20% επί της αξίας)
    1 point
  36. @dimitris GM Πές τα !!! Αυτα πρέπει να τα ζητάνε οι μηχανικοί και όχι οι νομικοί που δεν φέρουν καμμία ευθύνη από τις πράξεις των μηχανικών . Πρόσφατα έχασα τρείς δουλείες εν εξέλιξη επειδή οi συμβολαιογράφοi και οι ιδιοκτήτες ζητάγανε να μεταβιβαστεί το ακίνητο με to εμβαδόν toy τίτλου ο οποίος εμφάνιζε διαφορά με την υφισταμένη κατάσταση πάνω από 4-5 % . Νομίζω είναι πανδημία οι ψευδείς μεταβιβάσεις με ευθύνη μηχανικών , κάτι πρέπει να γίνει .
    1 point
  37. Παράδειγμα καταχώρισης τιμολογίου Μηχανικός εκδίδει τιμολόγιο καθαρής αξίας 1250€ για υπηρεσίες που παρείχε σε τεχνική εταιρεία. Έλαβε 1300€ γιατί ο ΦΠΑ είναι 300€ και η παρακράτηση 250€. Πληρώθηκε εν μέρει με κατάθεση στον λογαριασμό του (700€) και εν μέρει με επιταγή (600€). Αφού εισέλθουμε στην ειδική φόρμα καταχώρησης, επιλέγουμε "Εισαγωγή παραστατικού". Είδος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών Τύπος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνουμε αριθμό σειράς (0, αν δεν υπάρχει), αύξοντα αριθμό και ημερομηνία έκδοσης. Τρόπος εξόφλησης: Επαγγελματικός λογαριασμός ημεδαπής Ποσό: 700 Επιλέγουμε: "Προσθήκη τρόπου εξόφλησης" Τρόπος εξόφλησης: Επιταγή Ποσό: 600 Στοιχεία εκδότη Συμπληρώνουμε τα στοιχεία μας Στοιχεία αντισυμβαλλομένου Συμπληρώνουμε τα στοιχεία του λήπτη Σύνοψη — Χαρακτηρισμοί παραστατικού Καθαρή αξία: 1250 Συντ. ΦΠΑ: 24% Ποσό ΦΠΑ: 300 (υπολογίζεται αυτόματα) Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμών γραμμής" Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμού" Κατηγορία: 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος: Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών Χονδρικές – επιτηδευματιών (Ε3_561_001) Ποσό: 1250 Επιλέγουμε: "Επιστροφή στο παραστατικό" Φόροι παραστατικού Επιλέγουμε: "Προσθήκη νέου φόρου" Τύπος φόρου: Φόροι παρακρ. Κατηγορία φόρου: Περίπτ. δ’ – αμοιβές συμβουλών διοίκησης Υποκείμενη αξία: 1250 Ποσό: 250 (υπολογίζεται αυτόματα) Σύνολα παραστατικού (υπολογίζονται αυτόματα) Καθαρή αξία, ΦΠΑ, Παρακρ. φόροι Συνολική αξία: 1300
    1 point
  38. 13 μήνες μετά και τα πράγματα δεν είναι τόσο ιδανικά πια με το ΡΑΦ. Η φιλοσοφία του ΡΑΦ είναι τέλεια. Η υλοποίηση της όμως δυστυχώς είναι προβληματική. Σημαντικές ελλείψεις και σφάλματα στους ελέγχους με αναγκάζουν να το εγκαταλείψω σύντομα αφού ακόμα και οι τεκμηριωμένες παρατηρήσεις μου για διορθώσεις αγνούνται. Ισως πρέπει να ανοίξουμε ειδικό θέμα για τα προβλήματα, του να τα συζητάμε για να λαμβάνουν γνώση όλοι οι χρήστες.
    1 point
  39. Έχεις δίκιο. Όλο μου την λένε και μένα αλλά φως δεν βλέπω (από Καθηγητή που ήταν/(είναι;) στην επιτροπή αναθεώρησης άκουσα ότι εντός του 2022 θα αναθεωρηθούν (ναι, δουλειά έχει ήδη γίνει) - αλλά μην το δένεις κιόλας - επιτροπές είναι αυτές😊). Ναι τα Αγγλικά που ξεκατινιαζόμασταν είναι οκ και από άλλα Αγγλικά επίσης.
    1 point
  40. Παραθέτω τα σχετικά από εγχειρίδιο.. "Ελάχιστο μήκος τοιχώματος για ηVG ελληνικού προσαρτ. [m] Μόνο στο ελληνικό Προσάρτημα Το Ελληνικό προσάρτημα §3.2 (μη αντικρουόμενες διατάξεις), εδικά για την κατάταξη του δομικού συστήματος, απαιτεί ο υπολογισμός του λόγου τέμνουσας τοιχωμάτων ηVG να λαμβάνει υπόψη μόνο τοιχώματα με ορισμένο ελάχιστο μήκος: ► 1.50m για κτίρια μέχρι τέσσερις ορόφους ► 2.00m για κτίρια με περισσότερους από τέσσερις ορόφους Παρατηρήσεις  Υπενθυμίζεται ότι σε δομήματα με επαρκή στρεπτική δυσκαμψία το ηV αποτελεί κριτήριο για την κατάταξη του δομικού συστήματος σε πλαισιωτό ή ισοδύναμο προς πλαισιωτό διπλό (ηV < 0.50), τοιχωματικό ή ισοδύναμο προς τοιχωματικό διπλό (ηV > 0.50). Βλ. EC8-1 §5.1.2 & §5.2.2.1(4)A." Το ερώτημα μου είναι εάν με Ευρωκώδικες έχουμε την υποχρέωση τοιχωματικού συστήματος σε περίπτωση pilotis - μαλακού ορόφου
    1 point
  41. Σε συνέχεια του κειμένου 344 και των σχετικών σχολίων των συναδέλφων: Η αναγκαιότητα καθορισμού του αριθμητή με τρόπο σαφή κλπ… από το Υπουργείο αναφέρεται στην αρχή του κειμένου και εκ των ενόντων όλοι συμφωνούμε. Το κείμενο εστιάζεται στην άποψη ότι η ερμηνεία: Πραγματοποιούμενη Δόμηση μείον Επιτρεπόμενη δια Επιτρεπόμενη (σημερινή ή Ο/Α), εμφανίζεται (τουλάχιστον σήμερα) ως λογικότερη, της ερμηνείας Αυθαίρετα / Επιτρεπόμενα. Σε κάθε περίπτωση εστιάζεται στην άποψη ότι δημιουργεί λιγότερες αντιφάσεις. Όσο αφορά το ότι «το σύστημα δεν δέχεται Κ4 , εάν δεν υπάρχει Ο/Α» (ζήτημα που προέκυψε στο 4178 με εγκύκλιο και όχι από το σώμα του νόμου), 2-3 επισημάνσεις: · Ακόμη και ορθά να πράττει το ΤΕΕ, δεν αναιρείται η ουσία (οι σκέψεις) του αρχικού κειμένου, περί Κατηγορίας. · Το ΤΕΕ, άλλωστε, δεν έχει ενσωματώσει στο σύστημα και το σημαντικότατο συντελεστή 0,20, της Παρ.1, του Αρ.106, του Ν.4495/17, όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.4546, ενώ αντίθετα πρόσθεσε την επιβάρυνση του 10%, της Παρ.3γ, του Αρ.102. · Σχετικές με το θέμα οι Ε/Α 1538 και 1550 του ΤΕΕ Πελοποννήσου. · Τέλος προσέθεσα με κόκκινο την λέξη ΜΗΝ στην άποψη του Anton_civeng «Πουθενά στο σώμα του νόμου ή της αργοπορημένης τροποποίησης του, ούτε ακόμη σε τυχόν αποφάσεις ή Εγκυκλίους που με χαρακτηριστική απάθεια έχουν παραλείψει να εκδώσουν, ΔΕΝ φαίνεται να ΜΗΝ εντάσσονται αυθαίρετα χωρίς Ο/Α στην κατ.4» (άποψη του ΤΕΕ Πελοποννήσου). Ο Anton_civeng (παρόλο που τα μπερδεύει λίγο) επισημαίνει ένα (πιθανό) οξύμωρο: Ότι μπορεί να υπάρχει περίσσια δόμησης, αλλά το ακίνητο να υπόκειται σε αγορά Σ.Δ., επειδή έχει παραβιαστεί η κάλυψη άνωθεν του 40% (θα πρόσθετα και την περίπτωση του 20% του ύψους). Όσο αφορά τα περί «αυθαιρετούλη» και «αυθαιρετάρχη» του Anton_civeng: · Το «αρχικό κείμενο», δεν αφορούσε την άποψη του. Έτυχε και δημοσιεύτηκε μετά από το δικό του. · Όμως, εφόσον επαναληπτικά αναφέρεται και σε σχέση με τα περί κατηγορίας «πραγματοποιούμενα μείον επιτρεπόμενα δια επιτρεπόμενα», να σημειώσω εκ νέου ότι, είναι λογικότερο άλλο πράγμα να θεωρεί ο νομοθέτης την κατηγορία και άλλο πράγμα το πρόστιμο, ήτοι ο «αυθαιρετάρχης» πληρώνει υψηλό πρόστιμο και ο «αυθαιρετούλης» χαμηλό. Η κατηγορία είναι λογικότερο να αφορά την περιβαλλοντική ζημία του ακινήτου και όχι την «περιβαλλοντική ζημία που προξένησε ο ιδιοκτήτης». Και τούτο προκειμένου να συναρμόζεται καλύτερα με την νομοθεσία και όχι με τον 4178 και τις εγκύκλιους του (βλ. αρχικό κείμενο). Σε κάθε περίπτωση, επιτρέψτε μου να έχω την άποψη, ότι όλοι μας προσπαθούμε να «βγάλουμε άκρη» και όχι να αποδείξουμε οτιδήποτε ο ένας στον άλλον. Δηλαδή ακόμη και ο χλευασμός ή η απαξίωση μίας άποψης (όλοι κρινόμαστε, έστω και μέσα από την ανωνυμία μας) πρέπει να στηρίζεται σε επιχειρήματα επί του συνόλου ή σε παράθεση επιχειρημάτων άλλης άποψης (ερμηνείας). Επίσης όμως συμφωνώ και με τον Ιάσωνα «Αν ο νομοθέτης ήθελε να καταλάβουμε τι ακριβώς νομοθετούσε, θα το είχε κάνει πράξη!!!! Και σε αυτό το κατεξοχήν κορυφαίο σημείο του νόμου και σε πολλά άλλα, μικρότερης ή μεγαλύτερης σημασίας. Μάλλον δεν ήθελε....».
    1 point
  42. Θέμα: «Προσδιορισμός Κατηγορίας 4 ή 5» Έχοντας διαβάσει όλες τις απόψεις που έχουν διατυπωθεί, επιτρέψτε μου να συμβάλλω με μερικές σκέψεις, που αφορούν την επιλογή της κατηγορίας 4 ή 5. Στο Ν.4178/13 επικράτησε η ερμηνεία ότι, προκειμένου να προσδιοριστεί η Κατηγορία 4 ή 5, διαιρούμε τις Αυθαίρετες κατασκευές / Πραγματοποιούμενα στο διάγραμμα κάλυψης. Με τον Ν.4495/17 τροποποιήθηκε με σαφή τρόπο ο παρονομαστής, σε σημερινά επιτρεπόμενα πολεοδομικά μεγέθη ή επιτρεπόμενα κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας. Εναπομένει (θεωρητικά) και η ερμηνεία του αριθμητή, με τρόπο μάλιστα που να μην δημιουργεί αμφιβολίες στο υπολογισμό, να μην αλλάζει το ψηφισμένο νόμο με εγκύκλιο (όπως συνέβη στο Ν.4178/13) και κυρίως να μην δημιουργεί λογικές αντιφάσεις με άλλα άρθρα και άλλες διατάξεις. Η ερμηνεία Πραγματοποιούμενη Δόμηση μείον Επιτρεπόμενη δια Επιτρεπόμενη (σημερινή ή Ο/Α) εμφανίζεται (τουλάχιστον σήμερα) ως λογικότερη, αν όχι ως επιταγή του νομοθέτη. Έτσι στις περιπτώσεις που το ακίνητο έχει ήδη εξαντλήσει το Σ.Δ. με την Ο/Α, τότε στον αριθμητή θα μπαίνουν οι αυθαίρετες κατασκευές (όπως από πολλούς συνάδελφους υποστηρίζεται) και θα διαπιστώνεται το ζητούμενο, αν δηλαδή πρέπει να αγοραστεί Σ.Δ. Αν όμως ένα ακίνητο έχει περίσσια δόμησης τότε το λογικό είναι στον αριθμητή να μπαίνουν οι αυθαίρετες κατασκευές που υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα, προκειμένου να ευρεθεί η αγορά του Σ.Δ. Διότι ο μόνος λόγος ύπαρξης της κατηγορίας 5 προσδιορίζεται από την μοναδική διαφορά που έχει με την κατηγορία 4, δηλαδή την αγορά Σ.Δ. προκειμένου οι κατασκευές να χαρακτηριστούν νομίμως υφιστάμενες. Άλλως σε πολλές περιπτώσεις παρατηρούνται λογικές αντιφάσεις, όπου απαιτείται αγορά Σ.Δ., ενώ το ακίνητο μπορεί καν να μην τον έχει εξαντλήσει, όπως αλλαγή χρήσης εκτός σχεδίου από κατοικία σε κατάστημα, σύννομη αυθαίρετη κατασκευή που είτε δηλώνεται ότι θα εκδοθεί άδεια, είτε επιλέγεται να πληρωθεί ενιαίο ειδικό πρόστιμο και γενικότερα οι περιπτώσεις με περίσσια Σ.Δ. κλπ, που ενώ μπορεί να έχουν την δυνατότητα να εκδώσουν και άδεια προσθήκης, υπόκεινται σε παράλογη αγορά Σ.Δ. Η άποψη ότι δεν ευσταθεί η προαναφερθείσα λογική, διότι υπερβάσεις μεγαλύτερου μεγέθους μπορεί να καταταχθούν στην Κατ.4 (εφόσον έχουν περίσσια) και υπερβάσεις μικρότερου μεγέθους στην Κατ.5, έχει τρωτά σημεία. Εδώ, το κυρίαρχο ζήτημα είναι η προσδιορισμός Κατηγορίας για την αγορά Σ.Δ και μόνο και όχι η ποινή για το μέγεθος των υπερβάσεων που έχουν συντελεστεί και η οποία καθορίζεται από την εύρεση των συντελεστών επιβάρυνσης των τετραγωνιδίων. Επιπροσθέτως θα ήταν νομικό παράδοξο, για το ίδιο αδίκημα να υφίστανται δύο διαφορετικές ποινές (όπως θα συνέβαινε στις περιπτώσεις περίσσιας). Οι δύο διαφορετικές ποινές αποκτούν υπόσταση όταν το ακίνητο επιβαρύνει το περιβάλλον άνωθεν του 40%. Επίσης δεν είναι λογικό, να υποστηριχθεί η άποψη ότι, αυτά τα θέματα μπορούν να λυθούν στο μέλλον, με σχετική πρόβλεψη κατά την διαδικασία αγοράς Σ.Δ., όταν επιλύονται άμεσα (ειδικά) με την σημερινή διατύπωση του άρθρου και όταν κι άλλες επιμέρους διατάξεις «βρίσκουν την θέση τους». Με τον Ν.4495/17, όπως ισχύει σήμερα, δίδεται το δικαίωμα και σε αυθαίρετα χωρίς Ο/Α να ενταχθούν στην Κατ.4. Αυτή η δυνατότητα που έχει δημιουργήσει αμφιβολίες χειρισμού, αποκτά αντικείμενο με τον προαναφερθέντα τρόπο υπολογισμού της κατηγορίας, διότι τα αυθαίρετα για τα οποία θα μπορούσε να εκδοθεί Ο/Α κατατάσσονται στην Κατ.4 και δεν υπόκεινται σε παράλογη αγορά Σ.Δ. και τα υπόλοιπα στην Κατ.5, συμπεριλαμβανομένων των μη αρτίων γηπέδων, λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης του ακινήτου άνωθεν του 40%. Υπόσταση αποκτά και η δυνατότητα νομιμοποίησης σύννομων αυθαιρέτων κατασκευών με πληρωμή προστίμου και όχι με την χρονοβόρα διαδικασία έκδοσης και Ο/Α, που πιθανόν να είναι και πιο δαπανηρή. Επίσης υπόσταση αποκτά η προσθήκη που έγινε με τον Ν.4546/18, στην Παρ.1, του Αρ.106, του Ν.4495/17, όπου όλες οι σύννομες αυθαίρετες κατασκευές πληρώνουν το 20% του προστίμου (ο συντελεστής δεν έχει ακόμη ενσωματωθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα!), αλλιώς είναι δώρον άδωρο (τα περί στατικής εξάρτησης, δεν σχολιάζονται). Όσο αφορά ότι δεν ενσωματώθηκε στο νόμο 4495 η Εγκ.4, με την οποία εισήχθη (με «ακροβατικό τρόπο») ο όρος «των υπόλοιπων αυθαιρέτων κατασκευών», ο οποίος τροποποίησε το σώμα του νόμου όπου αναγραφόταν «συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα», εξαιρώντας από τον υπολογισμό και τις αυθαίρετες κατασκευές των κατηγοριών 1,2,3 και αναλυτικού, ορθά δεν ενσωματώθηκε, διότι το ζητούμενο της εύρεσης Κατηγορίας είναι εάν πρέπει να αγοραστεί Σ.Δ., δηλαδή εξαιρούνται της κατεδάφισης (και θα θεωρηθούν με το πέρας της τακτοποίησης, νομίμως υφιστάμενα) αλλά προσμετρούνται στην περιβαλλοντική ζημία που προκαλεί το ακίνητο. Υπόσταση αποκτά και η παρ.3. του Αρ.125, του Ν.4495/17, περί νέου υπολογισμού της Κατηγορίας, αλλιώς δεν αφορά σχεδόν κανέναν. Υπόσταση αποκτά και το ρήμα «συνυπολογίζονται», υπό την έννοια ότι προσμετρούνται και τα νόμιμα, άλλως θα αρκούσε το ρήμα «υπολογίζονται». Σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού της υπάρχουσας και της επιτρεπόμενης δόμησης του αριθμητή, η λύση δίδεται στο τροποποιημένο Αρ.23 του ΝΟΚ, σε συνδυασμό με το Αρ.96, του Ν.4495/17 (πιθανόν να χρήζει τροποποίησης για ορθότερη αντιμετώπιση των διαφόρων περιπτώσεων), ενώ ο υπολογισμός της κατηγορίας ως κλάσμα της πραγματοποιούμενης δόμησης μείον επιτρεπόμενης δια επιτρεπόμενη (σημερινή ή Ο/Α) συναρμόζεται πλήρως με το Αρ.23 του ΝΟΚ, (με τον υπολογισμό Σ.Δ. σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια και τις άδειες προσθήκης), στο οποίο μετά την τροποποίηση με τον Ν.4546/18 συμπεριλαμβάνονται (τουλάχιστον) και τα ακίνητα κατηγορίας 4. Στο σώμα του νόμου αναγράφεται «Υπάγονται… αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται…». Οι αυθαίρετες κατασκευές υπάγονται. Ο τρόπος υπολογισμού του ποσοστού παραβίασης είναι άλλο ζήτημα. Δεν γράφεται πουθενά ότι στον αριθμητή πρέπει να μπαίνουν τα αυθαίρετα. Αντίθετα η σαφέστατη αλλαγή στον παρονομαστή οδηγεί και στον ορθότερο προσδιορισμό του αριθμητή, έτσι ώστε το κλάσμα να αναφέρεται στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του ακινήτου και όχι στην περιβαλλοντική επιβάρυνση των αυθαίρετων κατασκευών για τις οποίες πληρώνεται πρόστιμο και για το ίδιο αδίκημα (εφόσον υπάρχει περίσσια) πρέπει να ξαναπληρωθεί. Επίλογος Όλες αυτά που γράφονται στο «michanikos.gr», είναι γνωστά σ’ αυτούς που παρακολουθούν και έχουν την δυνατότητα να καθορίσουν την εξελικτική πορεία του Ν.4495/17. Παραταύτα, παρόλο που γνώριζαν τις διφορούμενες ερμηνείες, παρόλο που τροποποίησαν με το Ν.4546/18 το υπό συζήτηση Αρ.96. του Ν.4495/17 (και το Αρ.23 του Ν.4067/12), δεν το τροποποίησαν στα σημεία που εκφράζονται «απορίες» από του μηχανικούς. Πιθανή εξήγηση είναι ότι ο «αρχικός νομοπαρασκευαστής» έχει πράξει τα δέοντα. Όταν λοιπόν, όλοι μας πιεζόμαστε για την περάτωση των υποθέσεων, όταν εδώ κι έναν χρόνο εκκρεμούν οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι κλπ, όταν εδώ κι έναν χρόνο η σοβαρότερη παράμετρος του νόμου δεν έχει διευκρινιστεί, πρέπει να επιλέγεται το «λογικό» (ή το λογικότερο), βάσει της (νέας) διατύπωσης του 4495 και μάλιστα άσχετα με το τι θα νομοθετηθεί εκ των υστέρων. Τέλος να σημειωθεί ότι, το σώμα του νόμου υπερισχύει κάθε διευκρινιστικής εγκυκλίου, όπως σ’ αυτό είναι διατυπωμένες οι διατάξεις, την εκάστοτε χρονική στιγμή. Ευχαριστώ και αναμένω τα σχόλια των συναδέλφων. Υ.Γ. Η παρούσα τοποθέτηση, (που έχει εκφραστεί από την αρχή της συζήτησης, από το συνάδελφο «armenopoulos” κλπ) δημοσιεύτηκε και στην γενική συζήτηση του Αρ.96 αλλά εκρίθη σκόπιμο να δημοσιευτεί (με μικρές τροποποιήσεις) και στην εξειδικευμένη συζήτηση Κατηγορίας 4. Αν αναρωτιέσαι γιατί δεν έχεις λάβει απαντήσεις είναι γιατί δύσκολα θα βρεις κάποιον να έχει χρόνο και διάθεση να διαβάσει όλο αυτό το κατεβατό. Προτίμησε κατά το δυνατόν σύντομο, περιεκτικό και συγκεκριμένο ερώτημα την επόμενη φορά που θα δημοσιεύσεις κάτι. Pavlos33
    1 point
  43. και βέβαια μπορείς χωρίς μαρμαροποδιά... Ισα -ίσα η μαρμαροποδιά που όλη την θεωρούμε δεδομένη, δεν είναι σωστή λεπτομέρεια εφαρμογής αφού είναι θερμογέφυρα. Απλά έχει βολέψει τους πάντες... Προσπάθησα να σου βρω καμία λεπτομέρεια αλλά δυστυχώς. Αλουμινένια γωνιά να βάλεις αλλά με τέτοιον τρόπο ώστε να μην την "καθίσεις" πάνω στο πλακάκι γιατί απλά αυξάνεις το εξωτερικό ύψος οπότε θα λιμνάζουν και τα νερά. Από κάτω μόνο... και μην ξεχνάς την θερμογέφυρα... κανονικά πρέπει να διακόψεις το δαπεδο κατω απο το κουφωμα και να παρεμβάλεις θερμ/ση. Και όλα αυτά θεωρώντας δεδομένο οτι το πλαίσιο του κουφώματος θα προεξέχει... Αλλά δεν βλέπω τον λόγο να μπαίνεις σε τέτοιες σκέψεις, όταν δεν συνεχίζεις το δάπεδο στην ίδια στάθμη... Εάν συνέχιζες στην ίδια στάθμη το μέσα με το έξω να το συζητούσαμε. Εκεί έχει ζουμί η υπόθεση. Μια άλλη λυση: ...την ανισοσταθμία να την έκανες στην εσωτερική πλευρά του κουφώματος (-------ΙΙ___εξω) και με ύψος οσο το πλαίσιο του το οποίο θα πατήσει στο εξωτερικό πλακάκι. Εφόσον μπεις στην διαδικασία να μην βάλεις μαρμαροποδιές χρειάζεται ΠΡΟΣΟΧΗ στις αλφαδιές κατά την διάρκεια της κατασκευής. Α! και κατι ακόμα.... για το σπίτι σου πρόκειται?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.