Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      8.376


  2. hkamp

    hkamp

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      2.653


  3. Συντεχνίας

    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      31


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.597


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/01/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Nzerman όταν το κτίριο είναι "νέο" και περνάς τις θερμογέφυρες σε κουτάκι, έχει δικαίωμα ο επιθεωρητής να <<αμφισβητήσει>> τον υπολογισμό των θερμογεφυρών από την ΜΕΑ και να τις υπολογίσει ξανά. Οταν το κτίριο είναι "παλιό" μόνο το +0,2 μπορεί να κάνει και τώρα αν την αδικεί ή όχι είναι άλλη ιστορία. Θα συμφωνήσω μαζί σου για οικονομία ότι τις αδικεί. Ας υποθέσουμε ότι υπολογίζεις το U με τον δικό σου τρόπο. Βγάζεις το U =0,3 και κάνεις την αναγωγή όπως νομίζεις (που μπορεί να είναι πιο ακριβής σαν μέθοδος) και βγάζεις το U=0,32. Μπαίνεις στο εξοικονομώ με αυτές τις καταναλώσεις και την εξοικονόμηση. Και έρχομαι εγώ σαν 2ος επιθεωρητής, εφαρμόζω την ΤΟΤΕΕ1 και βγάζω το U=0,3+0,2=0,5. Και σου τινάζω τους υπολογισμούς στον αέρα. Τι θα κάνεις; Ενσταση; Θα πεις ότι ο 2ος επιθεωρητής που εφάρμοσε την ΤΟΤΕΕ έχει κάνει λάθος; Εγώ θα πρότεινα να κάνετε όσοι ενδιαφέρεστε επίσημα ερώτηση.
    3 points
  2. Δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο στην ΤΟΤΕΕ και μόνο η πρόσθεση 0,20 είναι επιτρεπόμενη. Προφανώς για να καταλήξανε σε αυτό το νούμερο οι συντάκτες της ΤΟΤΕΕ κάνανε επαρκή στατιστικά έρευνα. Το να πάρεις ένα μέγεθος, τις θερμογέφυρες, που έχει μονάδες μέτρησης W/(mK) (για να βγάλεις απώλειες πολ/ζεις μήκος) και ένα μέγεθος, τον συντελεστή U που έχει μον. μέτρ. W/(m2K) (πολ/ζεις επιφάνειες για τις απώλειες) και να κάνεις από μόνος σου αναγωγές νομίζω ότι δεν θεωρείται αποδεκτή μέθοδος. Αν ήταν θα το αναφέρανε. Επίσης δεν υπάρχει κέλυφος χωρίς θερμογέφυρες. Υπάρχουν κατασκευαστικές λύσεις που τις μειώνουν. Από εκεί και πέρα ο καθένας είναι από μόνος του υπεύθυνος. Εγώ αυτό που βλέπω είναι ότι στο 2ο ΠΕΑ με την κλήρωση θα πέσει μαύρο κλάμα.
    3 points
  3. @vagias στα δύο πρώτα, ναι. Στο τρίτο, όχι. Ένα θα είναι το παράβολο γιατί μία είναι η καινούργια δήλωση. Στο τέταρτο, ναι. Οι λοιπές παραβάσεις μπορούν να ομαδοποιηθούν.
    2 points
  4. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.246 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. "Μιλώντας στο 39ο συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Στ. Πέτσας ανακοίνωσε την κατάργηση της βεβαίωσης ΤΑΠ κατά τη σύνταξη συμβολαίων μεταβίβασης. " https://www.capital.gr/agora-akiniton/3611496/taxuteres-metabibaseis-akiniton-telos-sto-pistopoiitiko-tap
    1 point
  6. 2.427 downloads

    Εγκύκλιος σχετικά με την εφαρμογή των παρεκκλίσεων του 270Δ/1985 Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Αρθρον-1 του ΠΔ/24-5-85 ΦΕΚ-270/Δ/85 (Κατά παρέκκλιση αρτιότητα εκτός σχεδίου γηπέδων, αναγνώριση δημοτικών, κοινοτικών και μοναδικών οδών, αποστάσεις κτισμάτων, ελάχιστες πλάγιες αποστάσεις, τήρηση αποστάσεων από δασικές εκτάσεις).
    1 point
  7. ok είναι ένα ύψος που μπορεί να το καλύψει πέτρα με το πάχος που λες, ίσως να χρειαστούν μεταλλικά τζινέτια που θα στερεωθούν πάνω στο κτίριο και κατόπιν θα εισχωρούν στους αρμούς ανάμεσα στις πέτρες να τις κρατάνε στις θέσεις τους.
    1 point
  8. αφού δεν υπάρχει ο μαρμαρά "σου" βρες έναν μαρμαρά όσο πιο κοντά μπορείς στην περιοχή σου και κάλεσε τον για ένα μερεμέτι... Το τρίβει (αν φυσικά είναι εφικτό και έχει κατάλληλο πάχος το μάρμαρο) και του δίνει την ρήση .... ή θα κρίνει και ο ίδιος αν είναι πιο βολικό να κάνει αποκκόληση στο μάρμαρο και να το ξανατοποθετήσει δίνοντας του την αναγκαία ρήση. και επ ευκαιρία αφού βρήκες μία ατέλεια σε ένα μάρμαρο πες του να τσεκάρει και τα άλλα μπας και έχουν ανάλογο πρόβλημα όχι το εμφανές στο δικό σου το μάτι. (ή ρίξε λίγο νεράκι και μόνος σου και περίμενε να δεις που πάει)
    1 point
  9. Τώρα, από εδώ και χωρίς εικόνα, τι να πούμε; Πάντως μια γνώμη μαρμαρά δεν θα ήταν κακή ιδέα. Θα μπορούσε να εξεταστεί ίσως μια αντικατάσταση στην μαρμαροποδιά;
    1 point
  10. Χώρος απορριμμάτων σύμφωνα με άρθρο 28 ΦΕΚ-129 Α /21. δυστυχώς δεν δίνει πολλές πληροφορίες για προδιαγραφές κτλ. Δείξε ενδεικτικά σε κάποιο σημείο ενα χώρο για 4 κάδους ανακύκλωσης
    1 point
  11. https://web.tee.gr/eidisis/anakoinosi-gia-katochoys-stathmon-ergon-ape-kai-sithya-sygkrotisi-katalogoy-diplomatoychon-michanikon-gia-tin-ekdosi-vevaioseon-oloklirosis-ergasion-kai-tin-dienergeia-aytopsion-arthro-20-toy-nomoy-47/
    1 point
  12. Δεν δινει "επι πλεον" 4μηνο ο νομος Η αποδοχη με ωφελεια απογραφης, ανατρεχει στον χρονο θανατου και γινεται εντοις 4 μηνων απο τον θανατο, με δηλωση στην Γραμματεια του Δικαστηριου.. Μετα εχει 4 μηνες για να καταθεσει αιτηση στο Ειρηνοδικειο για απογραφη ...με δικαστικη αποφαση. Η καταθεση της αιτησης διακοπτει το 4μηνο [λογικο, αφου η συζητηση και η εκδοση παιρνον πολυ παραπανω], αλλά ειναι αλλου ειδους προθεσμια. Δεν θυμαμαι να ξανασυζητησαμε τις υποχρεωσεις του εξ απογραφης κληρονομου, ως προς την υποχρεωση ή οχι, προς τακτοποιηση αυθαιρεσιων της κληρονομιας. Κατα την εννοια οτι, ο εξ απογραφης κληρονομος διαχειριζεται "ιδιαν" κληρονομια, ευθυνομενος ως προς την "διατηρηση" της, υποχρεουται σε τακτοποιηση. Θελει συζητηση και ψαξμο Αλλά, στην δικη σας περιπτωση, εχουν περασει "πολλα" τετραμηνα εκτοτε... με πιθανολογηση οτι εχουν απωλεσει το εξ απογραφης δικαιωμα.. [συζητειστε με τον δικηγορο σας τα θεματα αυτα] Τεσπα τυπικα, οπως ειπε και ο παυλος, για 17 μερες ειστε εξω απο τις προθεσμιες προς τακτοποιηση. Οπότε, περιμενετε νεα ρυθμιση.
    1 point
  13. μετα από επικοινωνία με το ΤΕΕ με συμβούλευσαν τα εξής : 1) rotate 180 μοίρες για να μην πέσει η μία σφραγίδα πάνω στην άλλη 2) εκτύπωση των σφραγισμένων σχεδίων του ΣΑ σε μεγαλύτερο χαρτί για να πέσει η σφραγίδα πιο δίπλα 3) Ανέβασμα ομοίων σχεδίων χωρίς σφραγίδα και ανέβασμα υπεύθυνης δήλωσης του μηχανικού ότι τα σχέδια είναι ταυτόσημα με τα εγκεκριμένα του ΣΑ από τα παραπάνω προκύπτει η επιστημονική προσέγγιση του φορέα μας σε τέτοια θέματα. Κοινώς αντί να διορθώσουν το πρόβλημα κάνουμε μπαλαμούτι και όλα καλά...
    1 point
  14. Ο νόμος 4759/20 έλαβε ΦΕΚ στις 9/12/2020. Η τροποποίηση του Ν. 4495 για την κατηγορία 5 μέσω του άρθρου 128 του ν. 4759 αναφέρει στο τελευταίο εδάφιο ότι, ...Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Στη δική σου περίπτωση ο θάνατος έγινε1/8/2018 οπότε ακόμη και αν προσθέσεις τους 16 (4+12) μήνες πηγαίνεις 1/12/2019 Συνεπώς δεν βρίσκεσαι ένα χρόνο πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4759 (9/12/2019) για να μπορείς να υποβάλλεις δήλωση κατηγορίας 5. Οι θάνατοι που συνέβησαν μετά την ημερομηνία 9/12/2020 εμπίπτουν σην περίπτωση 1. β δηλαδή έχουν τις προθεσμίες 4+12 ή 6 από τη δημοσίευση +12 ή περίπτωση κάτοικου εξωτερικού 12+12 κλπ.
    1 point
  15. Οχι . Σε καμμια περιπτωση . Αρκει να φαινεται με σιγουρια για ποιον οικονομικο φορεα προκειται. Παρομοιες αποφασεις της ΑΕΠΠ υπαρχουν δεκαδες (κανε μια αναζητηση και θα βρεις )
    1 point
  16. Νομίζω ότ το κυρίως άρθρο που αφορά στον προβληματισμό σου είναι το 42. Και συγκεκριμένα για την αναθεώρηση στην παρ. 4 4. Αν τροποποιηθούν διαγράμματα ή η αρχιτεκτονική μελέτη ή μεταβληθούν οι λοιπές μελέτες για τις οποίες δεν επιτρέπεται η ενημέρωση της άδειας ή αν απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή λόγω προδήλου σφάλματος, η προέγκριση και η οικοδομική άδεια αναθεωρούνται κατά τη διάρκεια ισχύος τους. γράφει για τροποποίηση , η οποία μπορεί να είναι και λόγω αύξησης , αλλά και λόγω μείωσης των μεγεθών. Και έρχεται η επιβεβαίωση με την παρ. 10 όπου για την ενημέρωση γράφει: 10. Ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας, ανεξάρτητα από τον χρόνο ισχύος της οικοδομικής άδειας, πραγματοποιείται στις εξής περιπτώσεις : α) αλλαγή ιδιοκτήτη, β) τροποποιήσεις των μελετών, εφόσον δεν μεταβάλλονται τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης, όγκου, ύψους, οι πλάγιες και οπίσθιες αποστάσεις και ο υπολογισμός Που πάλι μιλάει για μεταβολή, η οποία επίσης μπορεί να είναι είτε λόγω αύξησης ,είτε λόγω μείωσης των μεγεθών. Εδώ να σημειώσω ότι ενδέχεται να υπάρχει μεταβολή του δ.κ. χωρίς μεταβολή κάλυψης , δόμησης και όγκου. (για παράδειγμα , κάποιες εκ των κατασκευών τού άρθρου 17 του ΝΟΚ) Αυτό είναι περίπτωση ενημέρωσης και όχι αναθεώρησης κατά την γνώμη μου.
    1 point
  17. 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε : β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025,..... ....Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η προθεσμία της παρ 1 σε εξ αδιαθετου κληρονομιά είναι επιπλέον ένας χρόνος στους 4 μήνες από την ημερομηνία θανάτου, ενώ σε εκ διαθήκης κληρονομιά, ένας χρόνος επιπλέον στους 6 μήνες από την δημοσίευσή της. Πότε συντελέστηκε ο θάνατος του κληρονομούμενου και η κληρονομιά ήταν εξ αδιαθέτου ή εκ διαθήκης;
    1 point
  18. Αδέρφια μου, αλήτες, πουλιά. Λοιπόν, από ότι έχω καταλάβει: 1) Οποιαδήποτε κυματομορφή τάσης ή ρεύματος - στην ουσία το ρεύμα μας ενδιαφέρει, δηλαδή το αποτέλεσμα της τάσης - η οποία ΔΕΝ είναι ημιτονοειδής, δηλαδή οποιαδήποτε περιοδική κυματομορφή εκτός του ημιτόνου (και συνημιτόνου, τα ίδια είναι), περιέχει ανώτερες αρμονικές συνιστώσες. 2) Όταν λέμε ανώτερες αρμονικές συνιστώσες ή απλά αρμονικές συνιστώσες (το <<ανώτερες>> το χρησιμοποιούμε για να τις ξεχωρίσουμε από τη θεμελιώδη αρμονική συνιστώσα που αναλύουμε στη συνέχεια) εννοούμε ημιτονοειδείς (ναι, σωστά, ημιτονοειδείς) κυματομορφές μικρότερου πλάτους και πολλαπλάσιας συχνότητας από τη βασική συνιστώσα. 3) Όταν λέμε βασική συνιστώσα ή θεμελιώδη συνιστώσα ή όπως αλλιώς τελοσπάντων, εννοούμε την ημιτονοειδή κυματομορφή, η οποία στο μίγμα των αρμονικών συνιστωσών που απαρτίζουν την ΑΡΧΙΚΗ περιοδική μας κυματομορφή (βλ. το 4)), κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό. Π.χ. η βασική ή θεμελιώδης αρμονική συνιστώσα μιας τριγωνικής περιοδικής κυματομορφής, είναι η ημιτονοειδής κυματομορφή με συχνότητα ίδια με αυτή της τριγωνικής κυματομορφής. 4) Ο φίλος ο Fourier μας έδειξε ότι κάθε περιοδική κυματομορφή, μπορεί να αναλυθεί σε ένα άθροισμα ημιτονοειδών κυματομορφών διαφορετικού πλάτους και συχνότητας (συν μια σταθερή τιμή, ή αλλιώς συν μια DC συνιστώσα). Για να το κάνω πιο λιανό βλέπε παρακάτω φωτογραφίες: 5) Καθότι λοιπόν οι αρμονικές συνιστώσες του ρεύματος είναι μικρά επιπρόσθετα ημιτονάκια, σε πολλές χρονικές στιγμές, αυτά τα ημιτονάκια του ρεύματος, τυχαίνει να έχουν αντίθετο πρόσημο από την τάση μας και σε άλλες χρονικές στιγμές τυγχάνει να έχουν ίδιο πρόσημο με την τάση μας, με άμεσο αποτέλεσμα στην ισχύ που εγχέεται ή απορροφάται από το δίκτυο (μην ξεχνάτε πως P=V*I και πως πρέπει να υπάρχει μια συνέπεια με το πρόσημο του γινομένου V*I). Για να είμαστε πιο ακριβείς τα ημιτονάκια αυτά αυξάνουν την τιμή του RMS ρεύματος χωρίς να υπάρχει μια αντίστοιχη αύξηση στην ισχύ που καταναλώνεται ή παράγεται, αναλόγως την περίσταση. Επομένως τα ημιτονάκια αυτά, ή αλλιώς αρμονικές, συμμετέχουν άμεσα στην αναλογία ενεργού ισχύος προς τη φαινόμενη ισχύ, δηλαδή στο συντελεστή ισχύος, και για να είμαστε και ακριβείς: Σ.Ι.=(συντελεστής παραμόρφωσης λόγω αρμονικών)*cosφ και όχι απλά Σ.Ι.=cosφ. Ο συντελεστής παραμόρφωσης (distortion factor) είναι άμεσα συνδεδεμένος με το THD όπως φαίνεται στην παραχάμω εικόνα (το THD είναι ένας δείκτης που μας δείχνει πόσο τοις εκατό συμμετέχουν οι ανώτερες αρμονικές στην εκάστοτε περιοδική μας κυματομορφή, επομένως όσο μεγαλύτερο ποσοστό THD τόσο πιο πολλές ανεπιθύμητες αρμονικές έχουμε): Πηγή: https://www.ieee.li/pdf/introduction_to_power_electronics/chapter_16.pdf 6) Το THD είναι λοιπόν όπως είπαμε στο 5) ένας δείκτης αρμονικών. Ε, αυτό το THD λοιπόν, το μετράει το Fluke, το θυμάμαι από ένα εργαστήριο που είχαμε στο Πολυτεχνείο. Θα υπάρχουν και άλλες συσκευές που το μετράνε, αλλά το Fluke το μετράει. 7) Οι αρμονικές προκαλούν επίσης φαινόμενα συντονισμού (ανεπιθύμητο, θυμηθείτε τι πάθαν οι στρατιώτες με τη γέφυρα). Τα υπόλοιπα προβλήματα που προκαλούν δεν τα ξέρω και μπορεί κανείς να τα διαβάσει στην ξένη βιβλιογραφία στο διαδίκτυο. Πάντως μόνο προβλήματα δημιουργούν, οπότε πάμε στο 8). 8 ) Για να προστατευθεί κάποιος από τις αρμονικές, μπορεί να χρησιμοποιήσει φίλτρα (πυκνωτές και πηνία, δεν ξέρω περαιτέρω) στην τροφοδοσία της ευαίσθητης εγκατάστασης ή μπορεί να τοποθετήσει online ή αλλιώς double-conversion UPS για να τροφοδοτήσει τη (μικρή) ευαίσθητη εγκατάσταση γιατί το online ή αλλιώς double-conversion UPS πρώτα ανορθώνει την τάση σε DC τάση και έπειτα χρησιμοποιεί αυτή την DC τάση για να παράξει AC τάση απαλλαγμένη από αρμονικές. Σκεφτείτε το σαν το ξέπλυμα του χρήματος... Περαιτέρω πληροφορίες για τρόπους προστασίας από αρμονικές θα βρείτε στο διαδίκτυο, εγώ κουράστηκα να γράφω. Αυτά.
    1 point
  19. Επίσης λέει " πρέπει να υπάρχει υποχρεωτικά φύλλο συντήρησης και ρύθμισης του συστήματος θέρμανσης,". Το φύλλο συντήρησης είναι κάτι άγνωστο στην επαρχία. Σε πολλές περιοχές δεν υπάρχει καν συντηρητής που να έχει μηχάνημα μέτρησης καυσαερίων με πιστοποίηση (για την βαθμονόμηση) σε ισχύ. Την ενεργειακή επιθεώρηση την κάνουμε με βάση την αυτοψία. 1. Αν κατά την αυτοψία το ακίνητο θερμαίνεται με ηλεκτρικά σώματα, δεν είναι παράλογο να βάλουμε ότι θερμαίνεται με πετρέλαιο θέρμανσης; 2. Αν η πολυκατοικία έχει να βάλει πετρέλαιο 5 έτη, που ξέρουμε ότι λειτουργεί ο λέβητας; 3. Αν ο διαχειριστής δώσει Υ.Δ. ότι ο λέβητας έχει καταργηθεί λόγω παλαιότητας και δεν υπάρχει πρόσβαση στο λεβητοστάσιο, τι πρέπει να κάνουμε;
    1 point
  20. "Κατά την ενεργειακή επιθεώρηση δηλώνεται ως σύστημα θέρμανσης, το υφιστάμενο κεντρικό σύστημα που υπάρχει στο κτίριο εγκατεστημένο." Εγώ από τα παραπάνω καταλαβαίνω ότι μόνο αν έχει καταργηθεί λόγω παλαιότητας το κεντρικό σύστημα (περίπτωση β), δηλώνεις άλλο σύστημα.
    1 point
  21. Ναι υπάρχει Πας στη γραμμη της προθεσμίας που θες να παραταθεί και πατάς το πλήκτρο στο τέρμα δεξιά όπως βλέπεις την οθόνη. Σου ανοιγει παραθυράκι και περιγράφεις τους λόγους (δε θυμάμαι εάν σου δίνει 60 η 90 μέρες )
    1 point
  22. ανεβάζω σχετικό έντυπο όπως το έχω φτιάξει για ευνόητους λόγους, παραλείπονται προσωπικά δεδομένα (τελίτσες) διορθώνεις ό,τι χρειάζεται ΠΑΡ IV.docx
    1 point
  23. Πρώτα πρέπει να βρείτε το λόγο-την αιτία, στον οποίο οφείλονται αυτές οι ρωγμές. Εφόσον λοιπόν ενώ το επισκευάσατε 1-2 φορές και οι ρωγμές ξαναεμφανίστηκαν, αυτό σημαίνει ότι η αιτία συνεχίζει να υπάρχει Επομένως μη μας ζητάτε, να σας δώσουμε το φάρμακο, χωρίς να ξέρουμε την ασθένεια σας, δηλαδή φάρμακο για πάσα νόσο! Εξάλλου ακόμη και σίδερα να σας προτείνουμε να βάλετε π.χ δομικό πλέγμα, αν η αιτία συνεχίζει να υπάρχει, το αποτέλεσμα θα είναι, ο τοίχος σας να ραγίσει λίγο πιο πάνω ή λίγο πιο κάτω, ανάλογα με την δομή και τα ασθενή της σημεία.
    1 point
  24. Τότε κράτα την, αλλά μην την χρησιμοποιείς για την δραστηριότητα μηχανικού.
    1 point
  25. Ακόμα δεν λειτουργεί. Για να φτιάξουμε έναν φάκελο για το εξοικονομώ πρέπει να λειτουργούν όλα τα συστήματα: - buildingcert - Κτηματολόγιο (για την θέση στον χάρτη) - taxis (e-paravolo) - ebanking (για πληρωμή του παραβόλου) - αμοιβές ΤΕΕ (για κωδικό αμοιβής) Νομίζω είναι ώρα να οριστούν κριτήρια ποιότητας. Κατά την γνώμη μου θα έπρεπε τα συστήματα του δημοσίου να έχουν αξιοπιστία τουλάχιστον πέντε εννιάρια Διαθεσιμότητα 99.999 σημαίνει ότι το σύστημα θα είναι πεσμένο το πολύ 5.26 λεπτά το χρόνο. https://en.wikipedia.org/wiki/High_availability Αυτός ο χρόνος επί 10.000 άτομα που ενδέχεται να το χρησιμοποιούν εκείνη την στιγμή είναι σχεδόν 110 χαμένες εργατοημέρες (5,26λεπτά * 10.000 εργαζόμενοι / (60 λεπτά/ώρα * 8 ώρες/μέρα) Αυτή την στιγμή έχουμε - μια εβδομάδα πεσμένο το σύστημα - τουλάχιστον 16 ώρες την ημέρα στον υπολογιστή (ποιος πληρώνει υπερωρίες;), μήπως και μπούμε στο σύστημα - 100.000 τουλάχιστον εργαζόμενοι, ελ. επαγγελματίες και υπάλληλοι (μηχανικοί για εξοικονομώ, λογιστές, συμβολαιογράφοι) Άρα έχουν χαθεί: 1.600.000 εργατοώρες. Αν το αναγάγουμε σε 8ωρο είναι 200.000 χαμένες εργατοημέρες. Διόρθωση Υπολόγισα ανά μέρα. Την εβδομάδα είναι επί 7
    1 point
  26. Πούλα την ταμειακή μηχανή και άλλαξε λογιστή. Όχι, δεν χρειάζεται. Μπορείς να χρησιμοποιείς είτε μπλοκ ΑΠΥ είτε την εφαρμογή timologio. Στην πρώτη περίπτωση καταχωρείς τα παραστατικά στην ειδική φόρμα, ενώ στην δεύτερη τα δεδομένα διαβιβάζονται αυτόματα.
    1 point
  27. Εφόσον πρόκειται για τοιχεία δεν μιλάμε για ευθυγραμμία, αλλά για επιπεδότητα. Είναι η απόκλιση τόσο εμφανής που μπορεί να γίνει αντιληπτή με το (μη εξασκημένο) μάτι? Διότι, άλλο πράγμα "φούσκωμα" 1 εκ στα 30 μ², και άλλο στα 3. Δεν είναι εύκολο να εγκαταλείψεις μια κατασκευή, διότι η πιάτσα είναι προκατειλημμένη και συνηθίζει να "ακούει" τον ιδιοκτήτη και όχι το μηχανικό
    1 point
  28. Καλό είναι να αποφεύγονται κατασκευαστικές ακροβασίες με διάφορα "καινοτόμα" και "θαυματουργά" υλικά. Αν δεν θέλεις να έχεις δυσάρεστες εκπλήξεις, άφησε τη μελέτη θερμομόνωσης σε κάποιον έμπειρο τόσο σε μελέτες ΚΕΝΑΚ, όσο και στην εφαρμογή τους. 15 εκ. πέτρα ως επένδυση είναι πολύ. Έχεις σκεφτεί πώς θα στηριχτεί σωστά και δεν θα πέσει στο πρώτο κούνημα? Έχεις δει την εφαρμογή που προτείνεις σε άλλη οικοδομή, ή σε έπεισαν ιδιοκτήτες κλπ? Αναθεώρηση ως προς τις μελέτες, μπορείς να κάνεις μόνο κατά τη διάρκεια ισχύος της άδειας. Μετά κι εφόσον έχουν κατασκευαστεί οι τοιχοποιίες, (νομίζω πως) μπορείς να πάρεις αναθεώρηση ως προς το χρόνο ισχύος. Για πιο σίγουρα, απευθύνσου στην Υ.ΔΟΜ.
    1 point
  29. Δεν θυμάμαι πού (μπορεί και στις Ε/Α ΤΕΕ), συνάδελφος διέκρινε ως κρίσιμο έτος το 1982 (ή Δεκέμβριος του 1981 για την ακρίβεια), όπου με την μέχρι τότε νομοθεσία οι αυθαιρεσίες σε στάσιμους οικισμούς δεν όφειλαν τακτοποίηση. Τέλος πάντων δεν το έχω διερευνήσει, οπότε ας σταθούμε στο άρθρο 112. Από όσα έχω καταλάβει στις εδώ συζητήσεις, αν ο οικισμός είχε χαρακτηριστεί ως στάσιμος το 1983 και βάσει του άρθρου 112, οι μέχρι το 1983 αυθαιρεσίες δεν οφείλουν τακτοποίηση. Οι μετά το 1983 (και πριν το 2011) τακτοποιούνται με τις ευνοϊκές διατάξεις του 112. Για τις πριν το 1983 αυθαιρεσίες, μπορεί ωστόσο κάποιος -αν επιθυμεί- να τις τακτοποιήσει με την παλαιότητα τους προκειμένου να εφαρμοστούν και σε αυτές οι διατάξεις του 4495. Μπορεί να είναι πλεονασμός, αφού λογικά μπορεί έτσι και αλλιώς να ισχύει το ακόλουθο, αλλά σίγουρα εξασφαλίζουν έτσι οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση. Διαφωνεί κάποιος;
    1 point
  30. @ΜΑΡΙΑΜΑ για να έχει γίνει τακτοποίηση υπάρχουν σχέδια στα οποία βασίστηκε ο μηχανικός που την έκανε. Επομένως, υπάρχει φάκελος στην πολεοδομία. Αλλιώς πώς έγινε η τακτοποίηση; Κατ' αρχήν χρειάζεσαι φάκελο άδειας. Το αν χρειάζεται αναθεώρηση ή όχι, θα το εξετάσεις μετά.
    1 point
  31. Ίσως φανεί χρήσιμο. Παραθέτω την Ε.ΤΕ.Π για τα δημόσια έργα, στην οποία στη σελ. 13 αναφέρει τις αποκλίσεις, οι οποίες όμως ισχύουν εφόσον δεν έχουν προδιαγραφεί διαφορετικά (πχ ΕΚΩΣ 5.2). Παραθέτω προς διευκόλυνση της συζήτησης που θα ανοίξει και το κεφάλαιο 5. του ΕΚΩΣ 1501-01-04-00-00-v4.pdf 07EKOS-105,114-chapter5.pdf
    1 point
  32. Χρειάζεσαι και τα σχέδια της άδειας και της τακτοποίησης. Δεν γίνεται να μην τα πάρεις, γιατί αλλιώς δεν μπορεί να γίνει αυτοψία.
    1 point
  33. @tatiani μελέτη στατικής επάρκειας απαιτείται για τις κατασκευές που τακτοποιούνται και εξαιρούνται της κατεδάφισης. Δεν εξετάζεται η στατική επάρκεια των κατασκευών προς κατεδάφιση.
    1 point
  34. @grmaster Ο μοναδικός τρόπος μεταβίβασης κοινόχρηστων χώρων είναι μαζί με —ολόκληρο— το υπόλοιπο κτίριο. Συνεπώς, η σκοπούμενη μεταβίβαση δεν μπορεί να γίνει. Για τον ίδιο λόγο, τακτοποίηση αυθαίρετων κοινόχρηστων κατασκευών μπορεί να γίνει μόνο με δήλωση για όλη την οικοδομή. Η μετατροπή ενός χώρου από κοινόχρηστο σε ιδιόκτητο σημαίνει τροποποίηση της σύστασης, διότι εκεί καθορίζονται τα κοινόχρηστα και οι οριζόντιες ιδιοκτησίες.
    1 point
  35. Καλησπέρα,διάβασε την 1181-Ερωταπαντήσεις ΤΕΕ-δεν μπορώ να την ανεβάσω εδώ,η απάντηση είναι μακροσκελής.
    1 point
  36. Συνάδελφε, από τις τιμές των διαστάσεων προκύπτει ότι, ενδεχομένως, η διαφορά οφείλεται στο πάχος των περιμετρικών τοίχων. Εάν κρίνεις ότι πρέπει να γίνει υπαγωγή, εφαρμόζεται μειωτικός συντελεστής 0,50.
    1 point
  37. Οι προκαταβλητέοι φόροι έχουν μπει στη λίστα των παρακρατηθέντων. Προφανώς, αυτό δεν είναι σωστό. Οι δικηγόροι έχουν προκαταβλητέο φόρο, αλλά ακολουθούν διαφορετική διαδικασία από εμάς. Αφαιρούν το ποσό από την αμοιβή τους και εκδίδουν τιμολόγιο με καθαρή αξία ό,τι απομένει. Στο "myDATA/timologio: Οδηγίες για Δικηγόρους" μπορούμε να δούμε πως ορίζονται οι κρατήσεις που δεν μειώνουν το εισπρακτέο ποσό (19:50 – 22:10). Επίσης, καθορίζεται προκαταβλητέος φόρος (28:00 – 29:50). Στην τελική μορφή του τιμολογίου υπάρχουν πεδία για κρατήσεις και παρακρατούμενους φόρους που μειώνουν το εισπρακτέο, αλλά και δύο αντίστοιχα πεδία πληροφοριακού χαρακτήρα (39:10).
    1 point
  38. Όταν η πέργκολα εξυπηρετεί τις ανάγκες νομίμως υφισταμένου κτιρίου, επιτρέπεται να κατασκευαστεί ανεξαρτήτως αρτιότητας. Πρέπει, λοιπόν, οι ρυθμισμένες αυθαιρεσίες να έχουν εξαιρεθεί οριστικά (κατηγορίες 1 έως 4).
    1 point
  39. Το Φ.Ε.Μ είναι προκαταβλητέος φόρος και όχι παρακρατούμενος που ενυπάρχει ως υποχρέωση δήλωσης εντός του σώματος του παραστατικού. Προσωπικά, έχοντας εκδόσει αρκετές Α.Π.Υ και Τ.Π.Υ, το Φ.Ε.Μ το εκτυπώνω και το πληρώνω εκτός πλατφόρμας ΑΑΔΕ με την γνωστή διαδικασία (taxisnet κ.λ.π). Μόνο στο Τ.Π.Υ επιλέγω τον φόρο (παρακρατούμενος) δίνοντας από το μενού το "λοιποί παρακρατούμενοι φόροι" (ποσοστό 20% επί της αξίας)
    1 point
  40. Σημερα αφιερωσα την μερα μου να ξεψαχνισω την υφισταμενη νομοθεσια για τα στεγαστρα και τα προστεγασματα και κατεληξα στα παρακατω. Συμφωνα με το σημειο 79 του ΝΟΚ '' Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του. Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση, ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. Επιτρέπονται, κατόπιν γνωμοδότησης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, κάθετα στοιχεία πλήρωσης, αποκλειόμενης της δημιουργίας κλειστού χώρου. Ποστεγασμα ή στεγαστρο σε επαφη με κτιριο Αρα απο το παραπνω συμπαιρενω οτι το στεγαστρο κατ' επεκταση του κτιριου μπορει να υφισταται ( και ας εχει επαφη με την μια πλευρα του κτιριου - δλδ καταργει το παλαιοτερο '' αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης ΄΄ ) με την προυποθεση οτι θα ειναι κατασκευασμενο απο διαφορετικο υλικο. Παρακατω αφηνει και την δυνατοτητα μετα απο εγκριση του ΣΑ να εχει καθετα στοιχεια πληρωσης. Συμφωνα με το αρθρο 16 του ΝΟΚ τα στεγαστρα και τα προστεγασματα στις οψεις κτιριων χωρις να μετρουν στην δομηση και την καλυψη μπορουν να εχουν πλατος Δ/4 ή Δ/2 για οψεις καταστηματων Συμφωνα με το αρθρο 11 δεν μετρουν στην δομηση οι κατασκευες του αρθρου 16,17 και 19 με τις ελαχιστες αποστασεις που προβλεπονται σε αυτα Ομοιως το αρθρο 12 δεν μετρουν στην καλυψη οι κατασκευες του αρθρου 16,17 με τις ελαχιστες αποστασεις που προβλεπονται σε αυτα Αρα ενα στεγαστρο ή προστεγασμα σε επαφη με την οψη κτιριου κατασκευαζεται χωρις να μετρα στην δομηση και στην καλυψη , αρκει να πληρουνται οι διαστασεις Δ/4 ή Δ/2 (για καταστηματα) Βεβαια αφηνει και την δυνατοτητα σε δωματα απο υποχωρηση οροφου και εξωστες να υπερβαινουν το Δ/4 αρκει να μην προεξεχουν του πλατους του εξωστη. Το θεμα εδω ειναι αν θελω να βγαλω αδεια για στεγαστρο σε επαφη με οψη κτιριου με πλατος μεγαλυτερο του Δ/4 μπορω να την βγαλω και να το μετρησω στην δομηση και την καλυψη ή υποχρεωτικα πρεπει να θεωρηθει η/χωρος...? Αποψη μου ειναι οτι μπορω αρκει να μετρησει στην δομηση και καλυψη Στεγατρα και προστεγασματα στον ακαλυπτο Οσον αφορα τα στεγαστρα στους ακαλυπτους χωρους του οικοπεδου μπορουν κατασκευαζονται σε αποταση απο κτιριο τουλαχιστον δ/2 και συμφωνα με το αρθρο 17 δεν τιθεται περιορισμος ως προς το μεγεθος τους. Η φραση στο τελος της παρ 7 του αρθορυ 17 ''Το σύνολο των κατασκευών των περιπτώσεων α (πέργολες) και ια (στέγαστρα) της παρ. 7 του άρθρου 17, του ν. 4067/12, δεν μπορεί να υπερβαίνει το εμβαδόν της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου΄΄ εχει καταργηθει Αρα με βαση τα παραπανω συμπαιρενω οτι τα στεγαστρα στους ακαλυπτους χωρους του οικοπεδου και εφόσον καλύπτεται η υποχρέωση για φύτευση διατασονται ελευθερα , χωρις περιορισμο μεγεθους. Οι μονοι περιορισμοι ειναι ως προς την θεση να ειναι δ/4 απο κτιριο και αν ειναι να εισχωρει εντος Δ τοτε εχει περιορισμο και ως προς το πλατος και ως προς το ποσο εισχωρει εντος Δ = Δ/4 Για τα προστεγασματα ισχυει οτι και για τα στεγαστρα με την προυποθεση οτι σε αυτα βαζει τον περιορισμο Δ/2 στο πλατος ( βεβαια δεν καταλαβαινω την υπαρξη προστεγασματος στον ακαλυπτο - το προστεγασμα αντιλαμβανομαι οτι παντα ειναι προεκταση σε ενα κτιριο) Για εντος προκηπιου αφηνει μονο προστεγασματα με του περιορισμους του αρθρου 16 ως προς το πλατος Τροπος εκοδσης αδειας για τα παραπανω Συμφωνα με τον 4495/2017 αρθρο 29 περ. λα '' στέγαστρα και προστεγάσματα των παραγράφων 72 και 79 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, υπό την προϋπόθεση της παρ.6ιστ του άρθρου 11 του ν.4067/2012'', συμπαιρενω οτι τα παραπανω κατασκευαζονται με ΕΕΔΜΚ Το μονο που με προβληματιζει ειναι οτι με βαση ολα τα παραπανω μπορω να κατασκευασω στεγαστρο με ΕΕΔΜΚ χωρις περιορισμο μεγεθους και χωρις να μετρα σε δομηση και καλυψη σε ενα οικοπεδο ή ενα αγροτεμαχιο . Θεωρω οτι ή ειναι φωτογραφικο για καποιους ή ειναι ακραιο και δεν το εχουν καταλαβει Τελος δεν γινεται καμια αναφορα στην νομοθεσια για το υψος που πρεπει να εχει ενα στεγαστρο ελαχιστο ή μεγιστο Αναμενω να ακουσω τις γνωμες σας για την ερμηνεια μου
    1 point
  41. Ο ορισμός "πολυτελή υλικά" δεν λέει τίποτε. Μπορεί να περιλαμβάνει από χρυσές μπανιέρες και δάπεδα teak, έως πολύ καλής ποιότητας (κι αυτό συζητιέται) υλικά. Για να ξεκινήσεις σωστά (και το έχουμε γράψει εδώ πλειστάκις) θα βρείς ένα πολύ καλό μηχανικό(*) (θέλει προσοχή, διότι υπάρχουν και λακκούβες). Θα κάνεις ατέλειωτες συζητήσεις μαζί του μέχρι να καταλήξεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Και θα διαπιστώσεις, ότι στην πορεία μπορεί να αλλάξεις άποψη (καλός μηχανικός δεν είναι αυτός που κάνει ό,τι πει ο πελάτης, αλλά αυτός που δεν διστάζει να προτείνει ανατροπές). Μπορεί αυτό να σου πάρει αρκετό χρόνο, αλλά στο τέλος θα είσαι κερδισμένος διπλά. Πρώτον, διότι θα αποκτήσεις αυτό που πραγματικά θέλεις και δεύτερον, διότι θα έχεις αποκτήσει ένα καλό φίλο. Μην παρασύρεσαι από εντυπωσιακές φωτογραφίες-περιτύλιγμα. Η κάθε κατοικία θα πρέπει να είναι "δοχείο ζωής" (κατά τον αείμνηστο Άρη Κωνσταντινίδη), και όχι κουκλόσπιτο της Μπάρμπι (σύμφωνα με κείμενο συναδέλφου). (*)όχι σαν αυτούς που πλασάρει η πιάτσα του lifestyle, αλλά αυτούς που είναι πλήρως καταρτισμένοι, έντιμοι κι αξιοπρεπείς
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.