Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.919


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/02/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Σιγά την αγριάδα. Θέλουν άλλες 32 αποφάσεις για να διευκρινιστεί το πλαίσιο. Δηλαδή δεν θα διευκρινιστεί ποτέ ... Τόσο διάτρητες ελεγκτικές διαδικασίες είναι σαν να σου λένε, "λέμε και καμιά ... για να περάσει η ώρα".
    5 points
  2. Version X6.0

    78.033 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    4 points
  3. Πρέπει όλοι μαζί να κάνουμε ένα δώρο στον kan62! Να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας για αυτή την εξαιρετική δουλειά. kan62, πως μπορούμε να σε βοηθήσουμε κι εμείς??
    4 points
  4. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι αν θέλουμε να σώσουμε την όποια αξιοπρέπεια μας έχουν αφήσει ως επιστημονικός κλάδος μηχανικών, κανείς μηχανικός με την ιδιότητα του ελεγκτή δόμησης δεν θα πρέπει να συμμετάσχει σε αυτό το τσίρκο (καταγγελίες και έλεγχο δηλώσεων).
    3 points
  5. Σαχλαμάρας το ανάγνωσμα πρόσχωμεν...
    3 points
  6. Καλημέρα να υποθέσω ότι εφόσον αρχίζουν οι έλεγχοι βγήκαν επιτέλους οι α/φ της 28/7/11;
    3 points
  7. ολα καλα θεοδωρε..... τραβα μπροστα, ξοπισω εμεις...και μην σε μελλει [σαν πολύ αγριεμενους τους βλεπω...]
    3 points
  8. αδεια μπορεις να βγαλεις για τα ΑΑ και τα ΠΑ για τα άλλα θα περιμενεις εδω https://ypen.gov.gr/wp-content/uploads/2021/06/Οδηγία-Δασικά_Οικοδομικές-Άδειες.pdf
    2 points
  9. Φαντάζομαι ότι εννοείς τα κίτρινα σημειώματα-σχόλια στο PDF... Αν αφήσεις το ποντίκι πάνω τους, λένε με ποιο νόμο και ΦΕΚ έγινε η τροποποίηση. Αν εννοείς κάτι άλλο, δείξε μας με εικόνα.
    2 points
  10. @gktpgeue~Ναι και στα δύο (εννοείται ότι αναφερόμαστε σε παραστατικά εσόδων). @jhammer00~Δεν καταχωρούνται ακυρωμένα παραστατικά (το 37 δεν θα υπάρχει). @voxson~Ναι. @kosbar~Η έκδοση παραστατικών από μπλοκ (και η καταχώρησή τους) συνεχίζεται. Τα έξοδα πρέπει να καταχωρηθούν μέχρι την υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ. Η ίδια προθεσμία ισχύει και για όσους έχουν απαλλαγή ΦΠΑ.
    2 points
  11. Το ερώτημα είναι τι σκοπό εξυπηρετεί μια τέτοια απόφαση την παρούσα χρονική στιγμή και μάλιστα μια απόφαση που λόγω φύσης του αντικειμένου που πραγματεύεται είναι προδήλως ανεφάρμοστη.
    2 points
  12. Μα εδώ δεν ελέγχθηκαν ποτέ, οι δηλώσεις 1337/83 (νόμου Τρίτση)- που ήταν τόσο απλές - θα ελεγχθούν τώρα οι δηλώσεις 4014 -4178, που ούτε καν την αντιστοιχία άρθρων με αυτά του Ν 4495, δεν μπόρεσε να κάνει σε κανένα σημείο της τωρινής Υ.Α. το ίδιο το Υπουργείο, πως λοιπόν περιμένουν ότι μπορούν να την κάνουν οι Ε.Δ?
    2 points
  13. Καλησπέρα Δημήτρη. Μην ανησυχείς καθόλου ... ενσωματώθηκαν ήδη στην έκδοση ν.4495/17 - Χ4.4 😁
    2 points
  14. Χώρος απορριμμάτων σύμφωνα με άρθρο 28 ΦΕΚ-129 Α /21. δυστυχώς δεν δίνει πολλές πληροφορίες για προδιαγραφές κτλ. Δείξε ενδεικτικά σε κάποιο σημείο ενα χώρο για 4 κάδους ανακύκλωσης
    2 points
  15. Εδώ έχουν 2 χρόνια + να κάνουν εκκαθάριση, στα τηλέφωνα θα κολλήσουν; Μιλάμε για ανεκδιήγητες καταστάσεις.
    1 point
  16. Για τη θέση του χειριστή, ναι. Έκαναν ερωτήσεις επί προσωπικού και για την προηγούμενη επαγγελματική εμπειρία.
    1 point
  17. Θα τους "πονέσει" περισσότερο αν εξαντλήσεις το περιθώριο που σου δίνει ο νόμος για να αρνείσαι τις αναθέσεις ελέγχου για τέτοια θέματα, χωρίς να παραιτηθείς. Τέτοιες αποφάσεις καταρρίπτονται στην πράξη. Ιδανικά, αν όλοι οι ελεγκτές αρνούνται, αυτού του είδους οι αποφάσεις καταπέφτουν και δεν μπορούν να εφαρμοστούν. Δεν θα μας κάνουν φερέφωνα των ρουφιάνων που μη έχοντας δουλειά να κάνουν στη ζωή τους, ο ένας καταγγέλλει τον άλλον. Αυ Παρεμπιπτόντως, ήθελα να ήξερα, αφού όλες (ή σχεδόν όλες οι αρμοδιότητες έχουν φύγει από τις Πολεοδομίες), ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος τους στα επόμενα χρόνια.
    1 point
  18. Συμφωνώ απολύτως με τον Παύλο. Προσωπικά, στον 1ο έλεγχο καταγγελίας ή δήλωσης που θα μου ανατεθεί - αν ποτέ εφαρμοστεί που δεν το πιστεύω - υποβάλλω παραίτηση από ελεγκτής δόμησης. Νισάφι.
    1 point
  19. αθροιστικα τα ζηταει, α) το νέο γήπεδο που προκύπτει μετά τη συνένωση έχει εμβαδόν τουλάχιστον 4.000 τ.μ. και, β) τουλάχιστον....ενα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. - προφανως εννοει ενα αρτιο και οικοδομησιμο κατα κανονα ή κατα παρεκκλιση, δεν χανει, μετα την συνενωση του με αλλο ουτε ειναι ¨νεο" Μια αλλη "σκεψη" ειναι μηπως σε αυτο το νεο αρτιο και οικοδομησιμο, υπολογιζεται "προσθετος" σδ. Παντως, ισχυε μεχρι σημερα η συνενωση αρτιου κατα κανονα ή κατα παρεκκλιση, με μη λογω βελτιωσης οικοδομησιμοτητας και δεν ηταν "¨νεο" το γηπεδο. οσο για την συνενωση 3στρ. με άλλα 3 στρ. εάν δημιουργουν νεο γηπεδο με αρτιοτητα/οικοδομησιμοτητα συμφωνη με τον κανονα δεν βλεπω γιατι να απαγορευεται. παυλε καλησπερα αυτο για τα 3 +3, να το ξαναδουμε;;;
    1 point
  20. Έχουμε πει πολλές φορές ότι όσοι έγραψαν αυτό το νόμο μάλλον δεν είχαν ιδέα για το τι ίσχυε στην εκτός σχεδίου δόμηση και γενικότερα ποιο θα έπρεπε να είναι το πνεύμα, αλλά φυσικά και το γράμμα του νόμου. Όσο τρελό και αν φαίνεται ο νόμος (για άγνωστο και περίεργο λόγο) αναφέρει ότι θα πρέπει να εκπληρωθούν και οι δυο προυποθέσεις σωρευτικά. Το τελικό γήπεδο να έχει ελάχιστη επιφάνεια 4.000 τμ ενω ένα τουλάχιστον από τα δυο ή περισσότερα γήπεδα που συνενώνονται να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο πριν τη συνένωση. Άρα, γήπεδα 3.000 τμ και 3.000 τμ , μη άρτια, ακόμη και αν συνενωθούν δεν δίνουν άρτιο σύμφωνα με το Ν. 4759. Όμως, επειδή, πιστεύω ότι εδώ υπάρχει ένα "παράθυρο" και λαμβάνοντας υπόψη ότι συνένωση συμβολαιογραφική δεν μπορεί να γίνει με μονομερή βούληση ιδιοκτήτη όμορων ακινήτων, καθώς αυτή απαιτεί κάποιας μορφής μεταβίβασης (έστω ποσοστού), έχω τη γνώμη ότι μπορεί η τοις πράγμασι συνένωση μεταξύ όμορων γηπέδων-μη αρτίων-ίδιου ιδιοκτήτη να μην εμπίπτει στο προαναφερθέν εδάφιο του νόμου. Βεβαίως, βασική προυπόθεση θα είναι να μπορέσει και να αποδειχθεί ότι τα γήπεδα προυπήρχαν συνενωμένα τοις πράγμασι (πχ να είχε εκδοθεί κάποια άδεια, ή μικρής κλίμακας στο παρελθόν και να τα είχε δείξει ως ενιαίο κλπ).
    1 point
  21. Είναι άπειρα τα πρακτικά προβλήματα που πρέπει πρωτίστως να αντιμετωπίσουν που εξαιτίας αυτού και μόνο καθίσταται αδύνατος ο έλεγχος έστω και μιας δήλωσης υπαγωγής.... Πυροτεχνήματα, για να λέμε ό,τι κάτι κάνουμε... Κατά τη γνώμη μου πάντως, μακάρι να μπορούσε να γίνει ο έλεγχος!!! Θα γέμιζαν τα δικαστήρια, θα είχαν δουλειά για 20 χρόνια οι δικηγόροι, θα βγάζαμε κι εμείς λίγα ψίχουλα, θα ξεσκαρτάραμε ως κλάδος, θα εφευρίσκονταν ο θεσμός του Πραγματογνώμονα Αυθαιρέτων, θα εξαφανίζονταν ο Παραδιάς, θα έπεφτε η κυβέρνηση, θα εξαφανίζονταν από προσώπου γης τα ταγάρια κ.λπ.
    1 point
  22. Για την βλητρωση των οπλισμων σεναζ στα υποστυλωματα υπαρχουν αντικρουομενες αποψεις . Σε σεμιναριο συνεχιζομενης εκπαιδευσης στο ΕΜΠ (πανε αρκετα χρονια) η αποψη του εκπαιδευτη (πολυ γνωστος στον χωρο των πανεπιστημιακων και που εγω τουλαχιστον τον ακολουθω πιστα) ηταν οτι δεν πρεπει να βλητρωνονται γιατι υπαρχει κινδυνος πληγματος κριου σε σεισμικη κινηση. Για την ερωτηση σου προτιμω το υπολογιστικο μερος του στυλου σαν κοντο με αντιστοιχη οπλιση ή ακομα και με δισδιαγωνιο οπλισμο (αν και αυτος ειναι αρκετα δυσκολο να μπει). Αλλωστε θελουμε οι τοιχοποιες γενικα να συμμετεχουν στην απορροφηση σεισμικης ενεργειας.
    1 point
  23. Αν έχεις εκτεταμένα κοντά υποστυλώματα προσπάθησε να διατάξεις τοιχία. Θα μιλούσα με τον αρχιτέκτονα, ώστε να διατηρήσει μεν τα μεγάλα παράθυρα που θέλει αλλά να υπάρχει και ένα "ψαχνό" τοιχοποιίας εκατέρωθεν τους. Οι αρμοί για να μην ρηγματώσουν θέλουν ελαστομερή στόκο και ελαστική βαφή. Προφανώς και οπλισμό στο σοβάτισμα (δίχτυ). Ένας τοίχος με 1μ ύψος σαν και αυτόν στην όψη δεν κινδυνεύει σε καμία ανατροπή. Προσωπικά δεν θα βλήτρωνα οπλισμό σενάζ μέσα στο υποστύλωμα. Ο τοίχος έναντι λυγισμού έχει τα σεναζ που μειώνουν το ύψος λυγηρότητας του σαν άκαμπτες ζώνες και το ορθό λοξό σφήνωμα στην στέψη.
    1 point
  24. Καλά δεν το συζητάμε από την μεριά ελεγκτή δόμησης είναι "αυτοκτονία' να αναλάβει κάποιος έλεγχο δήλωσης αυθαιρέτου, αν ποτέ τρέξει μια τέτοια διαδικασία φυσικά, που δεν το νομίζω.
    1 point
  25. "Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021]" Οι προηγουμενες ειναι σημειωμενες με διαφορετικα χρωματα [με τοσες αλλαγες... τελειωσαν τα χρωματα...]
    1 point
  26. όμως, οι Κυβερνώντες έξυπνα πουλια και βαζουν τους ΕΔ σε φωλιες με φιδια τσαντισμενα. Μιλαω με ιδιοκτητες και ειναι πολυ τσαντισμενοι μερικοι, δεν αντεχουν αλλο. Και ακουω με καποιους πως αν παει κανενας και τους πει, Κυριε δεν εχετε Υπερ. Δομ. 9,15τμ εχετε 12,20 Θα γινει της Πουτ.....
    1 point
  27. Το φαινόμενο που περιγράφεις δεν έχει καμία σχέση με το σημείο δρόσου και την υγροποίηση στις επιφάνειες των υλικών. Χοντρικά ισχύουν τα εξής: Κάθε υλικό-μα κάθε- έχει ένα σημείο δρόσου: είναι η θερμοκρασία κάτω από την οποία γίνεται κορεσμός των υδρατμών - δεν μπορεί πλέον να γίνει ελεύθερη διακίνηση των υδρατμών μέσα από τις στρώσεις του δομικού στοιχείου, κάτι που βρίσκουμε επιλύοντας έστω ένα διάγραμμα glaser- και οι κορεσμένοι υδρατμοί εναποτίθενται με την μορφή σταγόνων νερού επάνω στην επιφάνεια του στοιχείου. Η παρουσία νερού+οξυγόνου έχει σαν αποτέλεσμα την γέννηση των μυκήτων και έπειτα τις αποικίες τους και την μαυρίλα. Εάν το δομικό μας στοιχείο έχει θερμομόνωση ανεβάζουμε το σημείο δρόσου και έτσι καθίσταται ανέφικτο να γίνει η υγροποίηση καθώς δεν "πέφτει" τόσο η θερμοκρασία μέσα στις στρώσεις του δομικού στοιχείου ώστε να κορεστούν οι υδρατμοί. Προφανώς όσο σημαντικό ρόλο παίζει η θερμομόνωση άλλο τόσο σημαντικό ρόλο παίζει η διαπνοή όλων των υλικών που αποτελούν το δομικό στοιχείο. Το φαινόμενο που περιγράφεις είναι αποτέλεσμα στατικού αέρα που παραμένει πίσω από μεγάλα και βαριά έπιπλα και ευνοεί την δημιουργία μούχλας εξαιτίας αυτής της έλλειψης αερισμού. Γι'αυτό δεν κολλάμε ποτέ έπιπλα επάνω σε τοιχοποιίες. Παρατηρείται ακόμη και σε εσωτερικές τοιχοποιίες ή τοιχοποιίες σε επαφή με θερμαινόμενους χώρους...Είναι λάθος σε ένα φόρουμ μηχανικών να δίνονται συμβουλές με ματζούνια χωρίς να καταλαβαίνουμε το φαινόμενο, τα υλικά και τις τεχνικές τους. Πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτό το τρίπτυχο είναι κεφαλαιώδες, ένας κρίκος αν διαρραγεί πάνε όλα. Πρώτα κατανοούμε το φαινόμενο, βρίσκουμε τα κατάλληλα υλικά και μετά τα εφαρμόζουμε με την σωστή τεχνική.
    1 point
  28. Και μόλις η απλήρωτη 2021/11 πήγε ΚΕΑΟ, αφού τελείωσε η πανδημία, άνοιξαν οι δουλειές, κλπ, κλπ... ... Μετά το εντυπωσιακό πέρασμα από το ΥΠΕΚΑ, ο κ. Χατζηδάκης συνεχίζει να γράφει ιστορία... Καλό μήνα!
    1 point
  29. θα περιγράψεις το στάδιο εργασιών και θα αναφέρεις ότι δεν υπάρχει υπέρβαση ... κλπ. Θεωρώ ότι είναι σημαντικό να αναφέρεις ότι δεν έχει γίνει σκυροδέτηση ακόμα.
    1 point
  30. Η διαφωνία μου έγκειται στο ότι άλλο πράγμα είναι το τυπικό σενάριο που απαιτείται για την έκδοση ενός ΠΕΑ (και για το οποίο υπάρχουν οι απλουστευτικοί πίνακες των ΤΟΤΕΕ), και άλλο το προς εφαρμογή (του εξοικονομώ) που ισοδυναμεί με μελέτη (ΜΕΑ). Εάν λοιπόν εγώ θέλω να κάνω ουσιαστική μελέτη εφαρμόζοντας τα προβλεπόμενα εκ του νόμου (ΚΕΝΑΚ), ας έλθει όποιος θέλει, να αποδείξει ότι κάνω λάθος. Και, προς αποφυγή παρεξηγήσεων😀, η τοποθέτησή μου "ακαδημαϊκή" είναι, μιας και είμαι ανενεργός (αλλά όχι απών) πλέον. Κι επειδή μπορεί κάποιος να επικαλεστεί την "αυθεντία" των ΤΟΤΕΕ, θα αναφέρω ένα πρόσφατο περιστατικό . Στο πλαίσιο μελέτης εξοικονόμησης ρεύματος οδοφωτισμού, υπάρχει κόντρα μεταξύ υπηρεσίας και μελετητή ως προς το χρόνο λειτουργίας των φωτιστικών. Ο μεν μελετητής παίρνει ως δεδομένο την παραδοχή του ΚΑΠΕ, η δε υπηρεσία την παραδοχή της ΤΟΤΕΕ. Οι δύο παραδοχές, διαφέρουν κατά 1 ώρα στο 24ωρο. Τη λύση δίνει η πραγματικότητα: Ως δεδομένο λαμβάνονται τα στοιχεία της πραγματικής λειτουργίας (από ΔΕΗ) !!!
    1 point
  31. Όντως έβγαλα άκρη μέσα σε αυτό το χάος και ευχαριστώ τα μέλη που απάντησαν. Μπήκα στο ΚΕΑΟ ως μη μισθωτός και βρήκα την οφειλή μου και μου δώσαν ειδική ταυτότητα οφειλέτη να την εξοφλήσω μέσω ΔΙΑΣ ή ηλεκτρονικής τραπεζικής με επιλογή ΚΕΑΟ. Παραθέτω εικόνα για να βοηθήσω και άλλα μέλη αν έχουν το ίδιο πρόβλημα. Την ταυτότητα οφειλέτη την πήρα αφού στο κεντρικό μενού το ΕΦΚΑ διάλεξα ΚΕΑΟ και από εκεί ηλεκτρονικές υπηρεσίες και μετά "Ηλεκτρονική Καρτέλα οφειλέτη" ή πιο καλύτερα το τελικό χρέος στις "πληρωμές οφειλέτη". Λοιπόν, στην ιστοσελίδα το ΕΦΚΑ μου βγάζει ότι είναι ανεξόφλητος ο Σεπτέμβριος με 5 ευρώ περίπου προσαυξήσεις, αλλά το ΚΕΑΟ μου γράφει ότι την 1/12 μπόρεσε να τραβήξει από πιστωτικό στον ΕΦΚΑ μόνο 286,09 από τα 288 που ήθελε και άρα μου έμεινε χρέος 1,91 συν 0,05 πρόσθετα τέλη. Προφανώς και ο ΕΦΚΑ θα τράβηξε για προσαυξήσεις ένα ποσό και δεν πήγαν όλες στο ΚΕΑΟ, γι' αυτό και έφτασαν εκεί σαν πίστωση λιγότερα από τα 288 που είχα βάλει. Δεν είμαι σίγουρος αν θα λυνόταν αυτό το θέμα αν δεν έκανα log in στο ΚΕΑΟ. Πάντως ο Αύγουστος μου είχε εξοφληθεί μια χαρά, αν και είχε πάει ΚΕΑΟ και ξεκάθαρα ανέφερε στην επιλογή του ΕΦΚΑ στις πιστώσεις και επιστροφές, ότι πιστωτικό ποσό μου δεσμεύτηκε στο ΚΕΑΟ (εννοούσε για τον Αύγουστο) σαν συμψηφισμός. Ακόμα και αυτοματοποιημένο μήνυμα είχα λάβει από το ΕΦΚΑ, ότι το ποσό που έβαλα την τάδε πχ ημερομηνία δεσμεύτηκε για το ΚΕΑΟ και όχι για τρέχουσες εισφορές. Μπόρεσα και πλήρωσα μέσω της ιστοσελίδας της Εθνικής με μηδενική προμήθεια. Στην τράπεζα Αττικής δεν βρήκα ΚΕΑΟ.
    1 point
  32. Διαλέγεις ΕΦΚΑ για να φανούν τα ληξιπρόθεσμα που ανέφερες παραπάνω. ΤΕΑΜΕΔΕ αν είχες ληξιπρόθεσμα ΕΤΕΑΕΠ ΤΣΜΕΔΕ αν έχεις ξεχασμένα αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ (εγώ έχω 3 στα 3...) Καλησπέρα σε όλους!
    1 point
  33. εγω διαβαζω αυτο Ακόμα μία ευκαιρία δίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος στους ιδιοκτήτες, για την τακτοποίηση των εξ ολοκλήρου αυθαιρέτων, καθώς και των αντίστοιχων με μεγάλες πολεοδομικές παραβάσεις, με νομοθετική ρύθμιση, που περιελήφθη στο νομοσχέδιο για την πανδημία και ψηφίστηκε στη Βουλή, προβλέποντας οριζόντια παράταση ενός έτους, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022 για την υποβολή αιτήσεων υπαγωγής. https://ecopress.gr/ayuaireta-kathgoria-5-paratash/ ν. 4876/21 αρθρο 73 2. Οι προθεσμίες για την υποβολή αιτήσεων υπαγωγής των ακινήτων της περ. ε ́ και του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 128 του ν. 4759/2020 (Α ́ 245) στις διατάξεις του ν. 4495/2017 (Α ́ 167), παρατείνονται από τη λήξη τους και για ένα (1) έτος
    1 point
  34. δεν θυμάμαι τη σχετική νομοθεσία αλλά νομίζω ότι ο ΔΕΔΔΗΕ δεν έχει λόγω επιλογής σε πιο μέρος του κτιρίου θα τοποθετηθεί ο υποσταθμός. Αρκεί να τηρούνται οι προδιαγραφές (διαστάσεις, ανοίγματα κλπ). Αν λοιπόν ο χώρος είναι προσβάσιμος και τηρεί τις προδιαγραφές "τρίξτους τα δόντια". Ο ΔΕΔΔΗΕ προφανώς αποζημιώνει τον ιδιοκτήτη για τη χρήση του χώρου. Νομίζω υπό την μορφή μισθώματος (για 50 χρόνια) στο τρομερό ποσό των 2-3ευρώ το μήνα.
    1 point
  35. Αν διαβάσεις τί περιέχουν αυτά τα ειδικά σπρέι θα αναθεωρήσεις.. Γεμάτα πτητικές οργανικές ενώσεις που στο κάτω-κάτω το μόνο που κάνουν είναι να σκοτώσουν τον μύκητα. Δεν αναστέλουν το φαινόμενο, αφού δεν άρουν τις συνθήκες δημιουργίας του. Επομένως μετά από λίγους μήνες φτου κι απ την αρχή.
    1 point
  36. Μήπως κάποιος συνάδελφος γνωρίζει τι γίνεται στην περίπτωση που απαιτείται μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας για την έκδοση νέας οικοδομικής άδειας τώρα που είναι ηλεκτρονικά και τα 2 συστήματα; Προηγείται η διαδικασία της έκδοσης της άδειας δόμησης και αφού ολοκληρωθεί αυτή μπαίνουμε στο σύστημα για να υποβληθεί η μελέτη ενεργητικής στην πλατφόρμα που βλέπει η πυροσβεστική; Και αν ζητηθεί κάποια σημαντική διόρθωση από την πυροσβεστική ξαναγυρνάμε σε αναθεώρηση της άδειας;
    1 point
  37. Έχετε εκδόσει ΠΕΑ αυτές τις μέρες; Μετά από πολλές προσπάθειες μπαίνω σε μια επιθεώρηση και όταν πηγαίνω να ανεβάσω κάτι ή να την αποθηκεύσω μου εμφανίζει "Service Temporarily Unavailable".
    1 point
  38. χμμμ αυτό είναι που λέμε δημιουργική λογιστική........ Εάν έχεις λίγη φαντασία και παίζεις με τα νούμερα τι μπορείς να παρουσιάσεις.....
    1 point
  39. Ακόμα δεν λειτουργεί. Για να φτιάξουμε έναν φάκελο για το εξοικονομώ πρέπει να λειτουργούν όλα τα συστήματα: - buildingcert - Κτηματολόγιο (για την θέση στον χάρτη) - taxis (e-paravolo) - ebanking (για πληρωμή του παραβόλου) - αμοιβές ΤΕΕ (για κωδικό αμοιβής) Νομίζω είναι ώρα να οριστούν κριτήρια ποιότητας. Κατά την γνώμη μου θα έπρεπε τα συστήματα του δημοσίου να έχουν αξιοπιστία τουλάχιστον πέντε εννιάρια Διαθεσιμότητα 99.999 σημαίνει ότι το σύστημα θα είναι πεσμένο το πολύ 5.26 λεπτά το χρόνο. https://en.wikipedia.org/wiki/High_availability Αυτός ο χρόνος επί 10.000 άτομα που ενδέχεται να το χρησιμοποιούν εκείνη την στιγμή είναι σχεδόν 110 χαμένες εργατοημέρες (5,26λεπτά * 10.000 εργαζόμενοι / (60 λεπτά/ώρα * 8 ώρες/μέρα) Αυτή την στιγμή έχουμε - μια εβδομάδα πεσμένο το σύστημα - τουλάχιστον 16 ώρες την ημέρα στον υπολογιστή (ποιος πληρώνει υπερωρίες;), μήπως και μπούμε στο σύστημα - 100.000 τουλάχιστον εργαζόμενοι, ελ. επαγγελματίες και υπάλληλοι (μηχανικοί για εξοικονομώ, λογιστές, συμβολαιογράφοι) Άρα έχουν χαθεί: 1.600.000 εργατοώρες. Αν το αναγάγουμε σε 8ωρο είναι 200.000 χαμένες εργατοημέρες. Διόρθωση Υπολόγισα ανά μέρα. Την εβδομάδα είναι επί 7
    1 point
  40. grmaster, Το αρθρο 98 αναλυει τις περιπτωσεις κατασκευης ή επεκτασης σε κοινοχρηστα Στο ανω ερωτημά σου, λαμβανουμε σαν δεδομενο οτι υπαρχει η συναινεση των υπολοιπων. Επομενως διαβαζεις αυτα [ΑΡΘΡΟ 098 - Ν. 4495/17] Αυθαίρετες κατασκευές σε κοινόκτητο ή κοινόχρηστο χώρο - Page 124 - Ν. 4495/17 - Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης - Michanikos.gr [ΑΡΘΡΟ 096 - Ν. 4495/17 ] Επιλογή κατηγορίας αυθαιρέτων κατασκευών - Page 58 - Ν. 4495/17 - Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης - Michanikos.gr Και μιλας με τον συμβ/φο για το πρακτικο μερος της τακτοποιησης των αυθαιρεσιων και της τροποποιησης της συστασης.
    1 point
  41. @grmaster Ο μοναδικός τρόπος μεταβίβασης κοινόχρηστων χώρων είναι μαζί με —ολόκληρο— το υπόλοιπο κτίριο. Συνεπώς, η σκοπούμενη μεταβίβαση δεν μπορεί να γίνει. Για τον ίδιο λόγο, τακτοποίηση αυθαίρετων κοινόχρηστων κατασκευών μπορεί να γίνει μόνο με δήλωση για όλη την οικοδομή. Η μετατροπή ενός χώρου από κοινόχρηστο σε ιδιόκτητο σημαίνει τροποποίηση της σύστασης, διότι εκεί καθορίζονται τα κοινόχρηστα και οι οριζόντιες ιδιοκτησίες.
    1 point
  42. Update: έδωσα βεβαίωση με εξαιρέσεις, ο συμβολαιογράφος λέει οτι δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι χωρίς τακτοποίηση ή βεβαίωση τύπου β και σήμερα με ενημέρωσαν ότι βρήκαν μηχανικό που θα δώσει βεβαίωση τύπου β. (το ακίνητο έχει παραβάσεις κατ. 3 κλπ) Σε μια προβληματική χώρα με προβληματικούς νόμους, αντί να αλλάξουμε τον προβληματικό συμβολαιογράφο, αλλάζουμε μηχανικό γιατί υπάρχουν συνάδελφοι που είτε δεν γνωρίζουν είτε δεν έχουν χρόνο και όρεξη να ασχοληθούν. Κρίμα..
    1 point
  43. Παράδειγμα καταχώρισης τιμολογίου Μηχανικός εκδίδει τιμολόγιο καθαρής αξίας 1250€ για υπηρεσίες που παρείχε σε τεχνική εταιρεία. Έλαβε 1300€ γιατί ο ΦΠΑ είναι 300€ και η παρακράτηση 250€. Πληρώθηκε εν μέρει με κατάθεση στον λογαριασμό του (700€) και εν μέρει με επιταγή (600€). Αφού εισέλθουμε στην ειδική φόρμα καταχώρησης, επιλέγουμε "Εισαγωγή παραστατικού". Είδος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών Τύπος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνουμε αριθμό σειράς (0, αν δεν υπάρχει), αύξοντα αριθμό και ημερομηνία έκδοσης. Τρόπος εξόφλησης: Επαγγελματικός λογαριασμός ημεδαπής Ποσό: 700 Επιλέγουμε: "Προσθήκη τρόπου εξόφλησης" Τρόπος εξόφλησης: Επιταγή Ποσό: 600 Στοιχεία εκδότη Συμπληρώνουμε τα στοιχεία μας Στοιχεία αντισυμβαλλομένου Συμπληρώνουμε τα στοιχεία του λήπτη Σύνοψη — Χαρακτηρισμοί παραστατικού Καθαρή αξία: 1250 Συντ. ΦΠΑ: 24% Ποσό ΦΠΑ: 300 (υπολογίζεται αυτόματα) Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμών γραμμής" Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμού" Κατηγορία: 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος: Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών Χονδρικές – επιτηδευματιών (Ε3_561_001) Ποσό: 1250 Επιλέγουμε: "Επιστροφή στο παραστατικό" Φόροι παραστατικού Επιλέγουμε: "Προσθήκη νέου φόρου" Τύπος φόρου: Φόροι παρακρ. Κατηγορία φόρου: Περίπτ. δ’ – αμοιβές συμβουλών διοίκησης Υποκείμενη αξία: 1250 Ποσό: 250 (υπολογίζεται αυτόματα) Σύνολα παραστατικού (υπολογίζονται αυτόματα) Καθαρή αξία, ΦΠΑ, Παρακρ. φόροι Συνολική αξία: 1300
    1 point
  44. @CAPRICE_ Βάσει του ορισμού: "Κλειστός εξώστης («έρκερ») είναι η κλειστή από όλες τις εξωτερικές πλευρές οριζόντια προεξοχή δαπέδου τμήματος ορόφου...". Επειδή η σοφίτα δεν είναι όροφος, δεν μπορούμε να έχουμε έρκερ ως προεξοχή του δαπέδου της.
    1 point
  45. Επειδή ο διάολος έχει πολλά ποδάρια κι ο επιβλέπων είναι ο πιο εύκολος στόχος, θα συνιστούσα στους συναδέλφους να προσέχουν ιδιαίτερα το θέμα της τήρησης των μέτρων ασφαλείας. Μια κάποια λύση είναι να δεσμεύεται εγγράφως ο εργολάβος-επικεφαλής του κάθε συνεργείου για την εφαρμογή τους.
    1 point
  46. Υποβάλλεις ΔΕΔΟΤΑ και τεχνική έκθεση κατά το άρθρο 1 (το λέει πιο κάτω στο δ). Για τις περιπτώσεις απαλλαγής iii και iv θέλει και τεύχος υπολογισμών.
    1 point
  47. Ο ΗΧ είναι μέρος (χώρος) του κτηρίου που μπορεί και να μη μετράει στη δόμηση (ΑΗΧ) αλλά μετράει πάντα στην κάλυψη. Είναι πάντα μέσα στο λεγόμενο περίγραμμα της κάλυψης δηλ. στο χώρο που περικλείεται από τις όψεις. Το στέγαστρο και η πέργκολα μπορεί να έχουν υποστυλώματα σε αντίθεση με το προστέγασμα και τον εξώστη που δεν έχουν (εν προβόλω). Στα τρία πρώτα αποκλείεται η βατότητα. Αν η τελευταία υπάρχει, τότε γίνονται εξώστες ή υποχώρηση (ελέγχεται). Το στέγαστρο, η πέργκολα (ή πέργολα) και το προστέγασμα είναι στις κατασκευές των άρθρων 16 και 17 και δε μετράνε στην κάλυψη. Ειδικά η πέργκολα μπορεί (υπό όρους) να συμμετέχει και στην απαιτούμενη επιφάνεια της φύτευσης (έχει διαφάνεια αντί της αδιαφάνειας του στεγάστρου). Ένα στοιχείο που έχει όλα τα χαρακτηριστικά του στεγάστρου μπορεί να είναι και ΗΧ ; Δηλαδή μπορεί να έχουμε κατασκευή που μετράει στην κάλυψη στον ακάλυπτο ; apier, η άποψή μου με σχήματα : 2Στέγαστρα & ΗΧ.pdf
    1 point
  48. Η κατοικία έγινε πριν το ΒΙΟΠΑ? Υποθέτω πως δεν το επιτρέπουν οι χρήσεις γης του ΒΙΟΠΑ.
    1 point
  49. Ερώτηση: Δεν έχει κάποιο χαρακτηριστικό το κάθε πολύγωνο ώστε να καταλαβαίνει κανείς ποιο 5άρι είναι ? Εγώ βλέπω απλά συνεχόμενα όμοια πολύγωνα χωρίς κάποιο χαρακτηριστικό διαφοροποίησης.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.