Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      8.376


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.043


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.521


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/02/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Η τακτική χρησικτησία προϋποθέτει καταρχήν το ακίνητο να είναι δεκτικό χρησικτησίας και επιπλέον ο αποκτών την κυριότητα να το νέμεται καλόπιστα για διάστημα τουλάχιστον δέκα ετών με βάση κάποιον νόμιμο ή έστω νομιζόμενο τίτλο Η έκτακτη χρησικτησία διαφέρει από την τακτική ως προς το ότι δεν απαιτεί την ύπαρξη νόμιμου ή νομιζόμενου τίτλου, ούτε την καλόπιστη νομή του πράγματος. Για την θεμελίωσή της δηλαδή αρκεί η απόδειξη του πραγματικού γεγονότος της νομής. Αντιστάθμισμα ωστόσο αποτελεί ο διπλάσιος χρόνος που απαιτείται να παρέλθει για την επίκληση του σχετικού δικαιώματος. Συνεπώς, η απόκτηση κυριότητας με έκτακτη χρησικτησία επέρχεται μετά την παρέλευση εικοσαετίας αφότου ο κακόπιστος νομέας άρχισε να νέμεται το ακίνητο. πηγη https://www.capital.gr/nomika-themata/420991/taktiki-kai-ektakti-xrisiktisia κατα τα λοιπα, επικληση τακτικης και εκτακτης δεν επιτρεπεται. Ως προς το ακινητο πρεπει να αποδειξεις την υπαρξη του, με οποιονδηποτε προσφορο τροπο [παληα συμβολαια, ορια διπλανων, διαφορες διακατοχικες πραξεις...] Δυσκολο
    3 points
  2. Σχετικά με το πρόβλημα προθεσμιών έως τις 08 Φεβρουαρίου 2022, για το Ν.4178/2013 προτείνουμε ως πρωτοβουλία πίεσης, ώστε να δοθεί παράταση, την αποστολή εμαιλ. Προτεινόμενο εμαιλ. <<< Προς Τ.Ε.Ε. ([email protected] ) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ([email protected]) Ζητώ να δοθεί σημαντική παράταση για τις προθεσμίες που αφορούν τον Νόμο 4178/2013 αλλά και τον Νόμο 4014/2011. Το χρονικό διάστημα παράτασης κρίνεται αναγκαίο να είναι όσο θα παραμένει ενεργός ο Ν.4495/17, στον βαθμό που και οι τρείς Νόμοι (Ν.4014/2011, Ν.4178/2013, Ν.4495/2017) αντιμετωπίζουν το ίδιο αντικείμενο, δηλαδή, την ρύθμιση των αυθαιρεσιών των ακινήτων. Συνοπτικά, να λυθεί το πρόβλημα αυθαιρεσιών εκατομμυρίων για περισσότερο από 70 χρόνια (από το 1955 και μετά) όπου η αυθαίρετη δόμηση δεν ήταν η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας. Ως το ελάχιστα αναγκαίο χρονικό διάστημα για την προαναφερθείσα-αιτούμενη παράταση, θα μπορούσε να είναι έως το τέλος του 2022. Οι λόγοι για τους οποίους ζητώ παράταση είναι γνωστοί και προφανείς σε όλους τους εμπλεκόμενους με τα ακίνητα οι οποίοι δεν είναι μόνο οι Μηχανικοί, οι συμβολαιογράφοι κ.α., αλλά και χιλιάδες ιδιοκτήτες των ακινήτων που με τεράστιο πλήθος προβλημάτων, προσπαθούν να ανταποκριθούν στις εκάστοτε χρονικές πιέσεις προθεσμιών των νόμων περί τακτοποίησης αυθαιρέτων. Ενδεικτικά και περιοριστικά αναφέρω παράγοντες που επηρεάζουν: -Οικονομικά μέτρα μετά το 2011 και οικονομικές δυσκολίες σε μεγάλο φάσμα του πληθυσμού, -Αρχεία φακέλων ΥΔΟΜ, (μεγάλη δυσκολία και τεράστιες καθυστερήσεις στην χορήγηση απαιτούμενων αντιγράφων σχεδίων και στελεχών οικοδομικών αδειών) -Κτηματολόγιο και διορθώσεις εύλογων σφαλμάτων, - Διαδικασίες σε Δ.Ο.Υ., - Δασικές Υπηρεσίες, Αρχαιολογία κλπ. -Εκατοντάδες σελίδες νέων Νομοθετικών πράξεων που αφορούν τα ακίνητα σε όλο το φάσμα του αντικειμένου μηχανικού κ.α. Σε όλα τα παραπάνω, το αποκορύφωμα ήρθε με την πανδημία, λόγω Covid-19, όπου πέραν του ότι προσέχουμε και τηρούμε τα υγειονομικά-περιοριστικά μέτρα για την υγεία και την ζωή μας, όλες οι εμπλεκόμενες Υπηρεσίες, με τις όποιες καθυστερήσεις είχαν προ πανδημίας λόγω covid-19, στην εξυπηρέτηση πολιτών και μηχανικών, σήμερα, αυτές οι καθυστερήσεις έχουν πολλαπλασιαστεί σε σημαντικότατο βαθμό με ακόμη άγνωστη τη χρονική στιγμή αποκατάστασης της κανονικότητας. Υπογραφή Όνομα Επώνυμο Ειδικότητα Αριθμ. ΤΕΕ ή ΕΤΕΜ (προαιρετικό) Τηλ. (προαιρετικό) >>> Αυτό είναι μια βάση για το εμαιλ που θα αποστείλει ο καθένας μας και φυσικά ο καθένας μπορεί να το συμπληρώσει, τροποποιήσει όπως θέλει ή να το στείλει ως είναι. Το βασικό είναι να σταλούν πολλά… και άμεσα. Είναι σημαντικό να κοινοποιηθεί στους συναδέρφους με όλους τους δυνατούς τρόπους από τον καθένα μας. Υ.Γ. Σε σχετικά θέματα στο φόρουμ υπάρχει μια ενημέρωση από τμήματα του Τ.Ε.Ε. για “κάποια” προφορική σκέψη για παράταση που ΘΑ δοθεί. Είναι μεν προφορικό, είναι με αρκετά ερωτηματικά αλλά ακόμα και έτσι το κρατάμε ως θετικό. Δεν χάνουμε όμως τίποτα να εντείνουμε κι εμείς την πίεση μας με πολλά εμαιλ. Τα γραπτά μένουν και οι προσωρινές λύσεις δεν είναι ότι καλύτερο. Άρα στείλε εμαιλ, ενημέρωσε και άλλους συναδέρφους να κάνουν το ίδιο.
    2 points
  3. Version X6.0

    78.032 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. δυστυχώς λίγα πράγματα. Ή 100 kW ή αύξηση σε μέση τάση.
    1 point
  5. Μπορείς να κατεβάσεις τον thunderbird (το δωρεάν outlook της mozilla) ή οποιοδήποτε άλλο email clinet που έχει φίλτρα και να το εκπαιδεύσεις να τα ξεσκαρτάρει. Το πρόβλημα πλέον με το ΤΕΕmail είναι ότι και τα δικά μας mail προς yahoo ή gmail πάνε στα ανεπιθύμητα, χωρίς να υπάρχει εμφανής λόγος! (στο mail-tester.com δε βγάζει προβλήματα). Ίσως να φταίει η υποτιθέμενη επίθεση, ίσως απαρχαίομένο software - hardware, ίσως ακατάλληλο ΙΤ.
    1 point
  6. αυτή που έχει νομίζω δεν την υποβάλλει ξανά, ότι δικαιολογητικά έχει βάλει περνάνε αυτόματα στο σύστημα με τις δηλώσεις τακτοποίησης ακινήτων σύμφωνα με τον ν.4178 όταν μεταφερθεί η δήλωση του στον "νεο" αυτόν νόμο. "καταδικάζουμε την βία από όπου και αν προέρχεται"
    1 point
  7. To από μηχανής ΤΕΕ έδωσε έναν ακόμα λόγο για την παράταση
    1 point
  8. Συνάδελφε ο νόμος(*) αναφέρει ότι ο μηχανικός βεβαιώνει μόνο το ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις από κάποιο φορέα για τις εν λόγω εργασίες. Η βεβαίωση αυτή δεν αποτελεί είδος οικοδομικής άδειας, ούτε προσιδιάζει με κάποιας μορφής ενημέρωσης εργασιών. Επομένως η απάντηση στο ερώτημά σου είναι απολύτως αρνητική. (*) Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις. 2. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορεί να συμπληρώνονται ή να τροποποιούνται οι εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση άδειας ή η έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας.
    1 point
  9. ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΜΟΥ : ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΣΦΑΧΤΗΚΕ ΕΝΑΣ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΣ ΜΟΥ ?..... Αλκης.mp4
    1 point
  10. Συνάδελφε έχεις εμπειρία από αμοιβές μηχανικού στον δημόσιο τομέα ή πετάς μπαλωθΊα , γιατί όσους ξέρω εγώ δεν ξεκολλάνε από την καρέκλα ΚΑΙ ΔΕΝ ΛΈΝΕ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΎΝ , ενώ το απόγευμα μετά τις 3.30 μ.μ πάνε όλοι στα γραφεία τους για να βγάλουν δεύτερο μισθό ή και τρίτο , αφού στο δημόσιο κάνουν πολλές δημόσιες σχέσεις , σε αντίθεση με τα υποζύγια του Ι.Τ που τρώνε στην μάπα και τις ευθύνες και πρέπει να συντηρήσουν το επιτελικό κράτος των 100 δις ευρώ που στοιχίζουν οι ανυπόληπτες υπηρεσίες του Δ.Τ. Ασε που πολλοί από αυτούς οι περισσότεροι δηλαδή χρωστάνε 5-10 χρόνια στο αγαπητό ΤΣΜΕΔΕ και θα πάρουν σύνταξη πείνας 300-400 ευρω , εάν την πάρουν ποτέ μετά από 40-45 χρόνια . Επομένως να μην λέμε και ότι θέλουμε τα 1000 ευρώ στον ιδιωτικό τομέα είναι δύσκολο να τα εξασφαλίσεις κάθε μήνα . Και για να κλείσω το πολιτικό σύστημα αυτής της χώρας σύσσωμο το 2010 επέλεξε να στείλει στο εξωτερικό 600.000 νέους ανθρώπους με διδακτορικά μεταπτυχιακά και πολλές γνώσεις για να κρατήσει αλώβητο αμεταρρύθμιστο τον γραφειοκρατικό Δ.Τ και τις υπέρογκες δαπάνες του επιτελικού κράτους των 100 δις . Τό ίδιο θα ξανακάνει και τώρα με την κρίση χρέους που σύντομα θα αναδυθεί και πάλι . Αρα οι βαλίτσες για τους περισσότερους πρέπει να ετοιμάζονται μαζί με ένα φρεσκάρισμα στις ξένες γλώσσες , και κάποιες πιστοποιήσεις που σίγουρα θα χρειαστούν
    1 point
  11. Συνάδελφε οι χάρτες που ψάχνεις είναι αναρτημένοι στο epoleodomia. Τους κατεβάζεις από εδώ, και εδώ. Τσέκαρε το κ εσύ μήπως μου ξέφυγε τίποτα... δεν έχω σχέση με το νησί... Καλή δουλειά...
    1 point
  12. με βαση το ανω ΦΕΚ, εχεις δυο πηγες την γνωμοδοτηση του ΔΣ Ανδρου και τον Προισταμενο Δ/νσης τοπογραφικων εφαρμογων [αλλως σε καποιον τοπικο]
    1 point
  13. αν πας ΦΕΚ αναζητηση ΑΑΠ 291/11 εχει στο τελος χαρτες κανοντας μεγεθυνση πιστευω οτι καλυπτεσαι
    1 point
  14. Νέε συνάδελφε, κατ αρχάς, καλή σταδιοδρομία 1. ό,τι είπε ο προλαλήσας 2. σημάδια από καλούπι (το πιο πιθανό), και μην ανησυχείς 3. ο αρμός αυτός θέλει ιδιαίτερη προσοχή, ειδικά πριν τη σκυροδέτηση, διότι μαζεύονται διάφορα σκουπίδια. Να έχεις κατα νου, πριν κλείσει το καλούπι, να καθαρίζεται επιμελώς, είτε με νερό, είτε με τα χέρια. Αυτό που φαίνεται στη φωτο, δεν είναι ανησυχητικό 4. σύνηθες σε καλούπια μπετοφόρμ Πλαστικότυποι χρησιμοποιούνται μόνο σε κατασκευές φατνωμάτων (τσελνερ). Δεν προσφέρονται για ευρύτερη χρήση, διότι το ξύλο έχει ευελιξία φόρμας (το κόβεις όπου θέλεις) Μη έχεις πολλά-πολλά με τα συνεργεία γιατί, όταν σε δουν άπειρο, ψάχνουν ευκαιρία να σε θάψουν. Για τις όποιες απορίες σου, μπορείς να απευθύνεσαι στο φόρουμ ή σε έμπειρο συνάδελφο. Και, με την ευκαιρία, να στρέψω άλλη μια φορά τα βέλη μου κατά του άθλιου εκπαιδευτικού συστήματος των ΑΕΙ. Που δεν φροντίζει για την πρακτική εξάσκηση των αποφοίτων και τη σύνδεση της θεωρητικής γνώσης με την πρακτική εμπειρία. Κι αφού δεν βλέπω φως από τα ψηλά, προτρέπω τους φοιτητές των πολυτ. σχολών να φροντίζουν οι ίδιοι για την πρακτική τους εξάσκηση κατά τη διάρκεια των σπουδών, έτσι ώστε να έχουν μια ελάχιστη εμπειρία όταν θα βγουν στην αγορά.
    1 point
  15. οι ενοποιημένες αποθήκες εφόσον ήταν αποθήκες και παραμένουν αποθήκες δεν είναι αλλαγή χρήσης αλλά συνένωση αποθηκών ή πιο "μοντέρνα" πια με βάση και τους τακτοποιητικούς νόμους Διαμερισμάτωση. Και ναι (αν δεν υπάρχει ειδική μνεία στη σύσταση και στον κανονισμό) μπορεί να αποκτήσει άμεση εσωτερική επικοινωνία δυο διηρημένων ιδιοκτησιών σε επαφή αφού του ανήκουν και οι δύο ή μπορεί να βάλει διαχωριστικό τοίχο μέσα στις δικές του ιδιοκτησίες .... αυτά γενικά.... δες και σχέδια τίτλων Αλλαγή χρήσης όμως δεν μπορεί να κάνει.
    1 point
  16. Συνάδελφε αυτά που γράφεις είναι πολύ σωστά αλλά όπως -επίσης πολύ σωστά- επισημαίνεις ισχύουν θεωρητικά. Το επιμύθιο είναι ότι η μεταβίβαση πρακτικά είναι ανέφικτη και η έκδοση βεβαίωσης περιττή.
    1 point
  17. Ναι αυτό είναι κατανοητό. Αλλά τι να την κάνει βεβαίωση αφού -πρακτικά- δεν μπορεί να γίνει η μεταβίβαση;
    1 point
  18. Δράττομαι της ευκαιρίας ώστε να επισημάνω το ουσιαστικό νόημα της τακτοποίησης που είναι η ρύθμιση των αυθαιρέτως δημιουργηθέντων χώρων και κτισμάτων. Οι μικρές υπερβάσεις διαστάσεων και εμβαδού εντάσσονται στις νομοθετικές διατάξεις μεν, εκφεύγουν της στόχευσης του νόμου δε. Ούτε βέβαια ο σκοπός είναι για κλάσμα του τετραγωνικού μέτρου, 80/100 στην περίπτωση του @Giannis Psihogios, να καταστεί ένα διαμέρισμα μη μεταβιβάσιμο. Στον ιδιοκτήτη τέτοιου διαμερίσματος θα έλεγα ότι δεν μπορώ ως ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός να καλύψω το νομοθετικό κενό και δεν αναλαμβάνω τη δουλειά. Όμως ούτε σε τακτοποίηση θα προχωρούσα αφού κάτι τέτοιο δεν εξυπηρετεί την μεταβίβαση. Χωρίς την παραμικρή πρόθεση κατάχρησης πολύτιμου επαγγελματικού χρόνου, ιδιαιτέρως εν μέσω των ζοφερών εργασιακών συνθηκών των τελευταίων ετών, θα ήθελα να υποβάλω το εξής ερώτημα: Τι εννοείς συνάδελφε; Ο @dimitris GM δύο δημοσιεύσεις πάνω από τη δική σου λέει ότι μεταβίβαση δεν μπορεί να γίνει. Κάτι το οποίο με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
    1 point
  19. @sirkos81-Καλημέρα-Καταρχάς,κατασκευάστηκε μία διαφορετική στέγη από αυτήν που προβλεπόταν στην οικοδομική άδεια,με υπερύψωση τοίχων.Εάν δεν διαπίστωσες κάποια εγκατεστημένη χρήση μέσα σε αυτήν-που λίγο δύσκολα γιατί είναι αρκετά χαμηλή- και παραμένει απλώς στέγη,τότε έχεις να δηλώσεις λοιπή παράβαση για την αλλαγή της μορφής της στέγης. Σε σχέση με το συνολικό ύψος τώρα,εφόσον εξετάζεις το σύνολο του κτιρίου (και όχι οριζόντιες ιδιοκτησίες): -αν η μη τήρηση της στάθμης εδάφους της οικ.άδειας οφείλεται σε ξεμπάζωμα,όπως σωστά σου επισημαίνει ο jedi.Yannis παραπάνω,θα χρεώσεις λοιπή παράβαση για το ξεμπάζωμα,και σαν αφετηρία μέτρησης ύψους θα έχεις την στάθμη εδάφους της ο.α. (άρα στο σχέδιο σου συνολικά 6,15μ. και 2,18μ.στέγη ).Αν οι όροφοι έχουν τα ύψη της άδειας και η μόνο υπέρβαση αφορά την στέγη της άδειας,δεν έχεις υπέρβαση του επιτρεπόμενου της περιοχής,παρά μόνο υπέρβαση του ύψους στέγης που περιέχεται και αυτό στην λοιπή παράβαση που σου ανέφερα παραπάνω.
    1 point
  20. Καλησπέρα Νικ-στο αναλυτικό τιμολόγιο του Ν.4495 (Παρ.β) θα συμπληρώσεις όλα τα επί μέρους υλικά για την κατασκευή.Οι εργασίες συμπληρώνονται με τιμές μονάδας.Άλλη εργασία (π.χ. στέγη από αυλακωτή λαμαρίνα) συμπληρώνεται με επιφάνεια.Άλλη εργασία (π.χ. σκυρόδεμα) με κυβικά μέτρα κλπ.κλπ.🙂☺ Υ.Γ.Στα download του φόρουμ ψάξε τον αναλυτικό 4495 σε μορφή xcell για συμπλήρωση.
    1 point
  21. Καλησπέρα...δεν είναι μεταποίηση αν δεν γίνεται μεταποίηση...είναι "Υπηρεσίες".🙂
    1 point
  22. @Μέρσα Το αίτημα για έλεγχο για έντυπη πράξη γίνεται μέσα από το μητρώο ελεγκτών του ΤΕΕ--->Σύστημα Ελέγχου Δόμησης. edit-Το ακριβές πεδίο για αίτηση είναι "Σύστημα κληρώσεων και πορισμάτων Ελεγκτών Δόμησης"
    1 point
  23. σωστα του εξηγησες οτι δεν μπορει να πουλησει...έ????
    1 point
  24. Πολύ προσοχή Γιάννη,αυτό δεν ξέρω από πού το συμπέρανες.Ότι έχοντας υπέρβασεις κατ.3 <5% δεν θα κάνεις τακτοποίηση.Φοβάμαι ότι το έχεις μπερδέψει με την ανοχή του 2% στις διαστάσεις του εξωτερικού περιγράμματος.
    1 point
  25. Ο κανονισμός είναι η "νομοθεσία" της οικοδομής σου και υποχρεούνται να τον τηρούν όλοι οι ένοικοι. Το ΦΕΚ 1843Β/2020 ζητάει στα γενικά δικαιολογητικά έγγραφη συναίνεση που αποδεικνύεται με κάθε νόμιμο τρόπο, χωρίς να ορίζει ποσοστό (όπως πχ κάνει στην περίπτωση στ για 51%), οπότε χωρίς το 100% οποιοσδήποτε μπορεί να ανακαλέσει την ΕΕΔΜΚ, εγκαλούμενος τον κανονισμό. Εννοείται πως με το 100% δεν τίθεται θέμα, αφού και για τροποποίηση του κανονισμού πάλι το ίδιο ποσοστό απαιτείται (και δε θα έρθει κάποιος που έχει ήδη υπογράψει να κάνει καταγγελία...). Επίσης εννοείται πως αν το επέτρεπε ο κανονισμός, δε θα ζητούσες καμία συναίνεση.
    1 point
  26. pirsogiannis Χειροποίητα λέω το εξής: για .... να μη ξεχνάμε οι παλιοί τα χειρόγραφα στατικά των 60-70-80 σελίδων και να μαθαίνουν ίσως οι καινούργιοι την απεξάρτηση από τα εθιστικά τικ σε κουτάκια λογισμικού ..... Νοιώθω τυχερός που έζησα με την γενιά που πρόλαβε να εφαρμώσει και τα δύο.....
    1 point
  27. αν το πλαίσιο είναι μεταθετό αυξάνει το μήκος λυγισμού της κολώνας και όχι του ημιζυγώματος. του ημιζυγώματος είναι κάτω από 1
    1 point
  28. Καλησπέρα υπάρχει κάποιος χάρτης με την ΖΟΕ Ανδρου σύμφωνα με το ΦΕΚ 291/ΑΑΠ/2011 ευχαριστώ
    0 points
  29. Καλησπέρα Θέλω να μεταφέρω ΄φυλλο χάρτη ΓΥΣ σε τοπογραφικό στο autocad σε κλίμακα 1:500. Τα βήματα είναι 1) Θα το φέρω στην κλίμακα 1:1 στο cad 2)Μετατροπή στο Coords (ή σε κάποιο άλλο προγραμμα) των συντεταγμένων του αγροτεμαχίου από ΕΓΣΑ σε HATT ώστε να γίνει εντοπισμος 3) με την εντολή scale (τι factor θα βάλω; ) το φέρνω στην επιθυμητή κλίμακα
    0 points
  30. Θυμώνω όταν διαβάζω τέτοια κείμενα που κάποιος ρωτάει πως θα "μαγειρέψει" σχέδια από κάποιο σύστημα σε ένα άλλο η αποσπάσματα χαρτών να μεταφερθούν σε άλλη κλίμακα αλλά και σε άλλο σύστημα αναφοράς. Εδώ το είπαμε πολλές- πολλές φορές πως το σύστημα αναφοράς ΗΑΤΤ Τ. Υ. ΚΑΜΊΑ σχέση δεν έχει με αυτό της ΓΥΣ. Αν ψάξεις θα βρεις αρκετό υλικό. Δεν είναι πάντως τυχαίο που τόση ώρα δε έγραψε κάνεις. Εγώ πάντως δεν θα μπω στον κόπο να γράψω γι' αυτό το θέμα. Έχω άποψη για την διαδικασία.
    0 points
  31. Με βάσει τον Προιστάμενο Δ/νσης τοπογραφικών εφαρμογών θέλω να βρω τα όρια Ευχαριστώ Δημήτρη
    0 points
  32. Εννοώ αν υπάρχει κάποιος διαδραστικός χάρτης που να ΄βαζεις τις συντεταγμένες σε ΕΓΣΑ και να σου δείχνει που είναι;
    0 points
  33. Το έχω κάνει αλλά δεν μπορώ να καταλάβω με αυτό το χάρτη αν η περιοχή μου είναι εντός ΖΟΕ ή εκτος. Ευχαριστώ πάντως.
    0 points
  34. Να σου απαντήσω εγώ για τους παχυλούς μισθούς του δημοσίου : 1.075€ στον λογαριασμό (ήτοι καθαρά), με προϋπηρεσία 6 ετών στον Δημόσιο τομέα, δύο παιδιά και συναφές μεταπτυχιακό. Κάντο λοιπόν εικόνα, για κάποιον πρωτοδιοριζόμενο (χωρίς προϋπηρεσία στον Δ. Τ.) και θα έρθεις στα λόγια του συναδέλφου.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.