Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. nzerman

    nzerman

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      2.391


  3. Apsekastos

    Apsekastos

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      34


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.561


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/02/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 1.0.0

    373 downloads

    Συνάδελφοι που ασχολείστε με το πρόγραμμα Εξοικονομώ 2021, μια μικρή βοήθεια στη δουλειά σας, το κείμενο επιφυλάξεων - ιδιωτικό συμφωνητικό που συνέταξα για να προφυλαχθείτε από τους «κινδύνους» του προγράμματος. Παρακαλώ για τα σχόλια σας ώστε να εξελιχθεί περαιτέρω η προσπάθεια. Καλησπέρα.
    5 points
  2. Χειρισμός εξόδων στο myDATA Α) Χαρακτηρισμός παραστατικών που έχουν διαβιβαστεί από τον εκδότη Με "Αναζήτηση Παραστατικών" (Εκδότης/Λήπτης: Λήπτης) εντοπίζονται τα τιμολόγια εξόδων που έχουν διαβιβαστεί και πρέπει να χαρακτηριστούν. Επιλέγεται το παραστατικό και μετά ο "Χαρακτηρισμός Εξόδων". Στη συνέχεια υπάρχουν διάφορες επιλογές ανάλογα με το αντικείμενο της συναλλαγής. Εάν, για παράδειγμα, έχει γίνει αγορά αναλωσίμων από ένα βιβλιοχαρτοπωλείο: Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Λοιπά έξοδα (Ε3_585_016)" Όταν ολοκληρωθεί ο χαρακτηρισμός όλων των γραμμών του παραστατικού επιλέγεται η "Αποστολή χαρακτηρισμών". Β) Εισφορές ΕΦΚΑ ελεύθερου επαγγελματία Είδος παραστατικού: "Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "ΕΦΚΑ" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: 042022 (για εισφορές Απριλίου), Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του ειδοποιητηρίου Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του ΕΦΚΑ Σύνοψη: συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων (Ε3_585_007)" Γ) Λογαριασμοί (Ρεύμα — Νερό — Τηλέφωνο) Είδος παραστατικού: "Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "Παραστατικά Οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: ο αριθμός του λογαριασμού Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του λογαριασμού Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του παρόχου Σύνοψη: Δεν επιλέγεται μονάδα μέτρησης Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που έχει ΦΠΑ στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 6% (ρεύμα), 13% (νερό), 24% (τηλέφωνο) Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενέργεια (Ε3_585_011)" ή "Ύδρευση (Ε3_585_012)" ή "Τηλεπικοινωνίες (Ε3_585_013)" Πρόσθετη γραμμή για το ρεύμα: Σύνοψη: Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που δεν έχει ΦΠΑ στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 0% Αιτία εξαίρεσης από ΦΠΑ: Χωρίς ΦΠΑ – άρθρο 2 και 3 του Κώδικα ΦΠΑ Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενέργεια (Ε3_585_011)" Πρόσθετη γραμμή για το νερό: Σύνοψη: Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που έχει ΦΠΑ 24% στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 24% Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ύδρευση (Ε3_585_012)" Δ) Ενοίκιο επαγγελματικής στέγης (διαβίβαση από τον μισθωτή) Είδος παραστατικού: "Ειδικό στοιχείο (Έξοδο) – Απόδειξη Πληρωμής" Τύπος παραστατικού: "Ενοίκιο Έξοδο" Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνονται σειρά, ΑΑ και ημερομηνία Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του εκμισθωτή Σύνοψη: Συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενοίκια (Ε3_585_014)" Ε) Συνδρομή ΤΕΕ Είδος παραστατικού: "Λήψη παραστατικών λιανικής" Τύπος παραστατικού: "Συνδρομές" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: ο Αρ. Πρωτ. Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του ειδοποιητηρίου Σύνοψη: Συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Λοιπά έξοδα (Ε3_585_016)" ΣΤ) Αποσβέσεις παγίων Είδος παραστατικού: Εγγραφές Οντότητας Τύπος παραστατικού: Αποσβέσεις Σύνοψη: Συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: 2.8 Αποσβέσεις Παγίων Είδος: Αποσβέσεις (Ε3_587) Η προθεσμία για όλα εκτός από τις αποσβέσεις είναι μέχρι την υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ. Για τις αποσβέσεις είναι μέχρι την υποβολή της φορολογικής δήλωσης. Συμπλήρωση: Στα έξοδα που έχουν ΦΠΑ (δηλαδή τα Α και Γ) πρέπει να προστεθεί και ο σχετικός χαρακτηρισμός (επιπλέον όσων έχω προαναφέρει). Συνεπώς, στον "Χαρακτηρισμό εξόδων" επιλέγεται "Προσθήκη Χαρακτηρισμού". Κατηγορία: "Χαρακτηρισμοί ΦΠΑ" Είδος: "Αγορές και δαπάνες στο εσωτερικό της χώρας (VAT_361)" Στο πεδίο "Ποσό" συμπληρώνεται η καθαρή αξία και όχι το ποσό του φόρου. Το VAT_36x είναι ο κωδικός του πεδίου της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ. Για αγορά παγίων (εξοπλισμού) επιλέγεται το VAT_362.
    4 points
  3. Υποθέτω ότι απαίτηση ισχύος εννοείς για τη συγκεκριμένη τεχνολογία (led) να βγάζει 500lux στα τετραγωνικά χώρου που καλύπτει. Οπότε παίρνεις πάντα το μεγαλύτερο από τα εγκατεστημένα και τα θεωρητικώς υπολογιζόμενα, δηλ: 1,06+0,4+0,3 Στη 2.4.4. αναφέρει ότι δεν λαμβάνουμε υπόψη ειδικό φωτισμό ανάδειξης εμπορευμάτων, οπότε αν το θεωρείς τέτοιον, δεν τον υπολογίζεις
    2 points
  4. Θα κάνεις ηλεκτρονική αίτηση στο Δήμο της Αθήνας για την αναζήτηση οικοδομικής άδειας της περιόδου που σε ενδιαφέρει, χωρίς στοιχεία στελέχους, αριθμό κτλ και θα αναφέρεις στα σχόλια όλα αυτά που είπες. Η συγκεκριμένη θα είναι στο αρχείο της Συγγρού σε μικροφίλμ που γενικά απαντούν γρήγορα, ενώ το στέλεχος στη Σωκράτους. https://eservices.cityofathens.gr/
    2 points
  5. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.243 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version X6.0

    78.029 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. ήθελα νά΄ξερα όλα αυτά τα σκάνερ που έπαιρνε η νομαρχία για να σκανάρουν όλες τις άδειες τι τα κάνανε ; επί εποχής Κατριβάνου εξόπλισαν όλες τις πολεοδομίες. Και τώρα βλέπω καινούργια στα αρχεία των πολεοδομιών, στα σελοφάν ακόμα τυλιγμένα.....πλήρωνε λαέ .....
    1 point
  8. Το κακό με τη νέα διαδικασία είναι ότι τα tokens του είχαμε με τον ερμή δεν είναι συμβατά. Αυτό σημαίνει πάλι έξοδα. Τουλάχιστον η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών είναι σύγχρονη και δε θέλει xp ie8 και άλλες αντίκες. Τότε είχα πάρει το 5110 της safenet, το οποίο θερούνταν futureproof και με τη νέα αρχή θέλει το 5110cc (λες και είναι η καμπριολέ έκδοση της peugeot) που έχει διαφορετικό hardware.
    1 point
  9. Πριν την εγγραφή, θα πρότεινα πλήρη γνώση του αντικειμένου(*). Αλλιώς, θα αρχίσουν ερωτήσεις για τα αυτονόητα... (*) ΚΕΝΑΚ, ΤΟΤΕΕ, βιοκλιματικό σχεδιασμό, κι ό,τι άλλο υπάρχει
    1 point
  10. άντε τώρα, να αρχίσουμε να ψάχνουμε τι έφταιξε...
    1 point
  11. Ή πας για ανασύσταση ή το βάζεις χωρίς Ο.Α. Ο έλεγχος νομιμότητας γίνεται μόνο με βάση τα εγκεκριμένα σχέδια της Ο.Α. και σε καμία περίπτωση με σχέδια προσαρτημένα στον τίτλο.
    1 point
  12. θα ελεγα να ξεκινουσες απο τον ν. 4409/16 αρθρα 52 επ. [και καλωσορισες]
    1 point
  13. Για την αναγγελία δεν θυμάμαι, δεν νομίζω όμως. Θα χρειαστείς και το πρόγραμμα του ΤΕΕ κατ ελάχιστο, 100+ΦΠΑ πριν 6 χρονια που το πηρα εγώ.
    1 point
  14. @mechgiann πολύ σωστή η παρατήρησή σου. Το μήνυμα σημαίνει ότι δεν έχει γίνει ο χαρακτηρισμός ως προς τον ΦΠΑ. Δική μου παράλειψη και γι’ αυτό συμπληρώνω την πρώτη μου δημοσίευση. @tirbouson δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα σύνδεσης.
    1 point
  15. Καλησπέρα,η παρ. 11.α. αφορά ανέγερση και σε αδόμητο,ενώ η 11.β. επέκταση,εκσυγχρονισμό κλπ.σε γήπεδο για το οποίο είχε ήδη,-πριν τη δημοσίευση του νόμου-,εκδοθεί άδεια.
    1 point
  16. Ναι,και στις επι μέρους επιλογές θα επιλέξεις "Κατεδαφίσεις σε.....κλπ κλπ και σε οριστική υπαγωγή ή περαίωση των νόμων κλπ κλπ 4495 συμφωνα με την παρ.γ (ξέχασαν το 4 από το 4.γ.) του άρθρου 29. Υ.γ.προσοχή-εξαιρούνται σε κάθε περίπτωση τα προϋφ.55 που θέλουν άδεια κατεδάφισης
    1 point
  17. Τα παραστατικά εσόδων του 2021 πρέπει να διαβιβαστούν μέχρι τέλος Μαρτίου είτε μέσω της ειδικής φόρμας είτε με λογιστικό πρόγραμμα. Για λάθη ή παραλήψεις δεν επιβάλλεται πρόστιμο. Ναι. Για ΑΠΥ είσπραξης αμοιβής από ιδιώτες θα επιλέξεις: "Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών λιανικές – ιδιωτική πελατεία (Ε3_561_003)".
    1 point
  18. @Elfi Lempida Χρειάζεται ενημέρωση (ανεξάρτητα από τον χρόνο ισχύος της οικοδομικής άδειας) λόγω τροποποίησης των αρχιτεκτονικών χωρίς να αλλάζει το διάγραμμα κάλυψης. Η διαδικασία γίνεται ηλεκτρονικά και για τις έντυπες άδειες. Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, πρέπει να υποβληθούν όλα τα στοιχεία του αρχικού φακέλου σε ηλεκτρονική μορφή.
    1 point
  19. Εξηγώ στο φίλο Paul_, γιατί η λύση του είναι πολύ κακή! Σε κάθε σπίτι το δίκτυο θερμαντικών σωμάτων απαιτεί κάποια συγκεκριμένη παροχή νερού από το λέβητα, για να λειτουργεί σωστά. Η παροχή αυτή εξαρτάται από τις θερμικές απώλειες του σπιτιού. Ακόμα και 3 ολόιδια διαμερίσματα αν έχουμε σε ημιυπόγειο, ισόγειο και όροφο, οι απώλειές τους είναι διαφορετικές, άρα χρειάζονται και διαφορετικές παροχές νερού. Έστω ότι το ημιυπόγειο, χρειάζεται 1,5 κ.μ./ώρα, το ισόγειο 1,0 και ο όροφος 2 κ.μ./ώρα (τυχαία νούμερα) Άρα όταν είναι ανοιχτή 1 ΗΒ, η σωστή παροχή είναι 1 ή 1,5 ή 2, ανάλογα πιό διαμέρισμα θερμαίνεται. Αν 2 ΗΒ είναι ανοιχτές, η σωστή παροχή είναι 2.5 ή 3 ή 3,5. Αν και οι 3 ΗΒ είναι ανοιχτές η σωστή παροχή είναι 4,5 κ.μ./ώρα. Προφανώς η λύση του φίλου δεν πρόκειται ποτέ να λειτουργήσει σωστά, αντίθετα με ένα σωστά διαστασιολογημένο και ρυθμισμένο κυκλοφορητή inverter, που θα το κάνει τέλεια!
    1 point
  20. Η σχετική εγκύκλιος είναι η ΠΟΛ. 1109/2017. Δεν έγινε κάποια τροποποίηση, απλώς διευκρινίστηκε ότι δεν απαιτείται να ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα τα πρόσωπα με τα οποία συναλλάσσεσαι. Για να συνεχίσεις να φορολογείσαι σαν μισθωτός θα πρέπει το σύνολο των αντισυμβαλλομένων —ανεξαρτήτως της ιδιότητάς τους— να είναι μέχρι τρία ή το 75% του ακαθάριστου ετήσιου εισοδήματός σου να προέρχεται από έναν. Άρα, πρέπει να εξετάσεις αν θα πληροίς τις προϋποθέσεις του οιονεί μισθωτού μετά την προσθήκη των δύο ιδιωτών στους πελάτες-εργοδότες σου. Αν προχωρήσεις, θα πρέπει να συνάψεις έγγραφες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών (όπως με τους επαγγελματίες).
    1 point
  21. Γενικώς είναι άδικο τέτοιες αυθαιρεσίες να οδηγούν σε κατηγορία 5 και η δήλωση να μην μπορεί να υποβληθεί. Η συμπλήρωση του κειμένου της κατηγορίας 4 έχει ως εξής: Δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα περίπτωση και δεν εξαιρούνται της κατεδάφισης αυθαίρετες κατασκευές, εφόσον βρίσκονται εντός προκηπίου κατά περισσότερο από είκοσι (20) εκατοστά. Όμως, το παραπάνω εδάφιο αναφέρεται σε αυθαίρετες κατασκευές που ενώ δεν ήταν στο προκήπιο το παραβίασαν έως και 20 εκ. και μπορούν να υπαχθούν στην κατηγορία 4. Εσύ έχεις περίπτωση, εγκεκριμένης κατασκευής στο προκήπιο, της οποίας η διάσταση μεγάλωσε κατά 19 εκ (<20). Γνώμη μου είναι ότι θα μπορούσες αυτό να το χρησιμοποιήσεις για να τεκμηριώσεις την υπαγωγή στην κατηγορία 4.
    1 point
  22. αν τα "καρεκλάδικα" σημαδεύουν την ψυχή, τι να πεις γι αυτά? (ένα πολύ μικρό δείγμα)
    1 point
  23. Καλημέρα,δεν ισχύει το παραπάνω.Άσχετα με την συζήτηση που έχετε με τον Δημήτρη αναφορικά με την απόσταση των 200μ.,στο Κτηματολόγιο βγαίνει Πιστοποιητικό Natura για οποιαδήποτε περιοχή και σε οποιοδήποτε στάδιο κτηματογράφησης,αρκεί να έχεις το dxf του γηπέδου σου,όπως σωστά σου επισημαίνει ο συνάδελφος @mallias77,παραπάνω.
    1 point
  24. Συνάδελφε,βγάλτε το σκεπτικό αυτό από το μυαλό σας.Ισχύει,σύμφωνα με το άρθρο 100,μόνο για υπερβάσεις ύψους-όταν δεν υπερβαίνουμε το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής,παρότι έχουμε υπερβεί το εγκεκριμένο της άδειας,υπολογίζουμε με αναλυτικό- και σε καμία περίπτωση για κάλυψη και δόμηση.Οποιαδήποτε υπέρβαση κάλυψης και δόμησης σε σχέση με τα εγκεκριμένα της άδειας,δηλώνεται με επιφάνεια χώρου και παίρνει συντελεστή υπέρβασης κάλυψης και δόμησης αντίστοιχα.Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις μέσα στο νόμο,αλλά εσείς αναφέρεστε στον γενικό κανόνα.
    1 point
  25. Αν αμφιβάλλεις για το εντός/εκτός πρόσφατα τέθηκε σε λειτουργία στο Κτηματολόγιο μία νέα ενότητα "Πιστοποιητικά Natura".(Δεν το έχω χρησιμοποιήσει,αλλά υπάρχει κι έχει οδηγίες για να κάνεις αίτηση με συντ/μενες του γηπέδου).Ελπίζω να βοηθήσει.
    1 point
  26. Τουλάχιστον έτσι το καταλαβαίνω κι εγώ.Γιατί δεν στέλνεις κι ένα ερώτημα?Θα βοηθούσε κι εμάς αν το επιβεβαίωνες ειδικά για την ΜΣΕ,ως επιπλέον πληροφορία.
    1 point
  27. @maria_anast μπορεί, γιατί η θεία είναι συγγενής γ' βαθμού.
    1 point
  28. Βασισμένος στο παράδειγμα του συναδέλφου για το τιμολόγιο, παραθέτω τις διαφορετικές επιλογές που πρέπει να κάνουμε στην ειδική φόρμα mydata, όταν έχουμε απόδειξη παροχής υπηρεσιών σε πελάτη-ιδιώτη για εργασία που έχει ΦΕΜ. Το "είδος παραστατικού" είναι παραστατικά λιανικής. Ο "τύπος παραστατικού" είναι ΑΠΥ. Στην "προσθήκη χαρακτηρισμού", έχουμε: Κατηγορία — 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος — Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών λιανικές – ιδιωτική πελατεία (Ε3_561_003). Στους φόρους παραστατικού δεν συμπληρώνουμε τίποτα. Έτσι η συνολική αξία υπολογίζεται σωστά ως το άθροισμα της καθαρής αξίας συν τον ΦΠΑ. Ο ΦΕΜ περιλαμβάνεται στις επιλογές της κατηγορίας φόρου όταν ως είδος φόρου επιλεγεί 'φόροι παρακρ.' Αυτό ­—όπως γνωρίζουμε— δεν είναι σωστό, αφού πρόκειται περί προκαταβλητέου φόρου και όχι παρακρατηθέντος. Πέραν τούτου, η προσθήκη φόρου ΦΕΜ θα οδηγούσε σε λανθασμένο υπολογισμό της συνολικής αξίας. Αυτό που θα κάνουμε, λοιπόν, είναι να αναγράψουμε στα σχόλια (κάτω από τον τρόπο εξόφλησης) ότι καταβλήθηκε ο αναλογούν προκαταβλητέος φόρος (ΦΕΜ) 10%, ήτοι Χ ευρώ. 18/01/2023: Για τον σωστό τρόπο αντιμετώπισης του ΦΕΜ, μεταβείτε στην: Καταχώρηση παραστατικού με ΦΕΜ (ενημερωμένο κείμενο).
    1 point
  29. Παράδειγμα καταχώρισης τιμολογίου Μηχανικός εκδίδει τιμολόγιο καθαρής αξίας 1250€ για υπηρεσίες που παρείχε σε τεχνική εταιρεία. Έλαβε 1300€ γιατί ο ΦΠΑ είναι 300€ και η παρακράτηση 250€. Πληρώθηκε εν μέρει με κατάθεση στον λογαριασμό του (700€) και εν μέρει με επιταγή (600€). Αφού εισέλθουμε στην ειδική φόρμα καταχώρησης, επιλέγουμε "Εισαγωγή παραστατικού". Είδος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών Τύπος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνουμε αριθμό σειράς (0, αν δεν υπάρχει), αύξοντα αριθμό και ημερομηνία έκδοσης. Τρόπος εξόφλησης: Επαγγελματικός λογαριασμός ημεδαπής Ποσό: 700 Επιλέγουμε: "Προσθήκη τρόπου εξόφλησης" Τρόπος εξόφλησης: Επιταγή Ποσό: 600 Στοιχεία εκδότη Συμπληρώνουμε τα στοιχεία μας Στοιχεία αντισυμβαλλομένου Συμπληρώνουμε τα στοιχεία του λήπτη Σύνοψη — Χαρακτηρισμοί παραστατικού Καθαρή αξία: 1250 Συντ. ΦΠΑ: 24% Ποσό ΦΠΑ: 300 (υπολογίζεται αυτόματα) Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμών γραμμής" Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμού" Κατηγορία: 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος: Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών Χονδρικές – επιτηδευματιών (Ε3_561_001) Ποσό: 1250 Επιλέγουμε: "Επιστροφή στο παραστατικό" Φόροι παραστατικού Επιλέγουμε: "Προσθήκη νέου φόρου" Τύπος φόρου: Φόροι παρακρ. Κατηγορία φόρου: Περίπτ. δ’ – αμοιβές συμβουλών διοίκησης Υποκείμενη αξία: 1250 Ποσό: 250 (υπολογίζεται αυτόματα) Σύνολα παραστατικού (υπολογίζονται αυτόματα) Καθαρή αξία, ΦΠΑ, Παρακρ. φόροι Συνολική αξία: 1300
    1 point
  30. Και κάτι αντίστοιχο από το Δ. Θέρμης---> http://www.thermi.gov.gr/info/wp-content/2011/07/ANAKOINOSI-KH-PSIFISMA1.pdf 40% επί του ποσού του ΚΗ ψηφίσματος του 1947 καταβάλλεται στο Δήμο επίσης η γνωμοδότηση του ΝΣΚ την οποία έχει ανεβάσει ο συνάδελφος στο #12 αναφέρει στη σελ. 20: Β) Μετά την μεταβίβαση πολεοδομικών αρμοδιοτήτων στους δήμους κατά τις διατάξεις του άρθρου 94 του ν. 3852/2010, όλοι οι δήμοι της χώρας δικαιούνται ποσοστό 40% επί της κρατήσεως του ΚΗ΄ Ψηφίσματος (του υπολοίπου 60% αποδιδόμενου στο Πράσινο Ταμείο) και το 100% των προστίμων, που προβλέπονται από το άρθρο 12 παρ. 6 του ν. 1647/1986. Οι νέοι δήμοι είναι δικαιούχοι και του επιπλέον ποσοστού 35% της ανωτέρω κρατήσεως του ΚΗ΄ Ψηφίσματος, που καταβάλλεται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 34 του Ν. 1337/1983, αλλά μόνον για την εδαφική περιφέρεια του παλαιού δήμου ή κοινότητας, στον οποίο, μετά την έναρξη της ισχύος των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 10 του Ν. 3044/2002, μεταβιβάσθηκαν από Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση πολεοδομικές αρμοδιότητες εγκρίσεως και τροποποιήσεως πολεοδομικής μελέτης ή πολεοδομικού σχεδίου με απόφαση του Νομαρχιακού τους Συμβουλίου, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 3 του Ν. 2218/1994 και μόνο στο μέτρο που αυτές ασκούνται νομίμως, δηλαδή αφορούν όλως εντοπισμένες τροποποιήσεις της πολεοδομικής μελέτης ή του πολεοδομικού σχεδίου. Για τα λοιπά δικαιώματα, πρόστιμα, κρατήσεις κλπ, που συνδέονται με την άσκηση των μεταβιβασθεισών ως άνω αρμοδιοτήτων οι δήμοι είναι δικαιούχοι αυτών, κατά το μέτρο και το ποσοστό, που προβλέπονταν από την κείμενη νομοθεσία για τους φορείς από τους οποίους αφαιρέθηκαν οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες για να μεταβιβασθούν στους δήμους. χρήσιμη νομοθεσία: Ν-1337/83. (ΦΕΚ-33/Α/14-3-83). ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ:ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ. ΑΡΘΡΟΝ-34 :ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΤΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΚΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ. 1. Κατεξαίρεση από την παρ.2 του άρθ-1 του Ν-478/76 "περί παρατάσεως της ισχύος της διατάξεως της παρ.3 του άρθ.2 του ΚΗ'/1947 Ψηφίσματος", σ' όσους Δήμους ή Κοινότητες έχουν μεταβιβαστεί ή μεταβιβάζονται αρμοδιότητες πολεοδομικών εφαρμογών με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθ-61 του Ν-947/79, αποδίδονται τα σαράντα εκατοστά του προϊόντος της κρατήσεως που προβλέπεται από την παρ.3 του άρθ-2 του ΚΗ'/1947 Ψηφίσματος, όπως ισχύει. Σ' όσους Δήμους ή Κοινότητες μεταβιβάζεται και η αρμοδιότητα έγκρισης πολεοδομικής μελέτης ή τροποποιήσεων κλπ κατά την παρ.3 του άρθ-33 του νόμου αυτού, αποδίδονται στον οικείο Δήμο ή Κοινότητα και άλλα τριανταπέντε εκατοστά του προϊόντος της πιο πάνω κρατήσεως. 2. Το προϊόν της κρατήσεως αυτής εισπράττεται κατά τις διατάξεις του άρθ-95 του Ν-1041/80 "περί αυξήσεως των αποδοχών των Δημοσίων εν γένει υπαλλήλων, Πολιτικών, Στρατιωτικών και υπαλλήλων ΝΠΔΔ ρυθμίσεως συναφών θεμάτων, τροποποιήσεως και συμπληρώσεως φορολογικών και άλλων τινων διατάξεων και καθιερώσεως του Γενικού Λογιστικού Σχεδίου" και το μέρος που περιέρχεται στο Δήμο ή Κοινότητα διατίθεται αποκλειστικά για την εφαρμογή ρυμοτομικών σχεδίων τους. Αποφ-ΓΔΔ/1803/01(ΦΕΚ-1587/Β/30-11-01) ΑΡΘΡΟΝ-6 Η παρ.3 του Αρθ-4 του ΝΔ-3879/58 "Περί συμπληρώσεως των περί σχεδίων των πόλεων διατάξεων, καθορισμού της συνθέσεως του Συμβουλίου Οικισμού και παρατάσεως της ισχύος του Αρθ-3 του Ν-2364/53" (ΦΕΚ-186/Α/58), η ισχύς του οποίου έχει παραταθεί επ' αόριστο με το Ν-1041/80 (ΦΕΚ-75/Α/80), τροποποιείται ως εξής: "3. Από της ισχύος του παρόντος και μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 1962 η κατά τας διατάξεις του Αρθ-3 του Ν-2364/53 κράτησις επιβάλλεται μόνον: α) Εντός της περιοχής ολοκλήρου του Νομού Αττικής, β) εις ολόκληρον την περιοχήν του τέως Δήμου θεσσαλονικέων και γ) εις τας λοιπάς πόλεις της χώρας τας έχουσας πληθυσμόν άνω των πέντε χιλιάδων (5000) κατοίκων και κατά την ακόλουθον κλίμακα: α) δια προϋπολογιζομένην αξίαν μείζονα των πενήντα οκτώ και μισό (58,50) Ευρώ και δια το υπέρ το ποσόν τούτο και μέχρι των εκατόν σαράντα επτά (147) Ευρώ μέρος του προϋπολογισμού επιβάλλεται κράτησις ήσιμυ τοις εκατόν (0,5%), β) δια προϋπολογιζομένην αξίαν μείζονα των εκατόν σαράντα επτά (147) Ευρώ και δια το υπέρ το ποσόν τούτο και μέχρι των διακοσίων ενενήντα τριών (293) Ευρώ μέρος του προϋπολογισμού επιβάλλεται κράτησις εξ ενός τοις εκατόν (1%), γ) δια προϋπολογιζομένην αξίαν μείζονα των διακοσίων ενενήντα ττριών (293) Ευρώ και δια το υπέρ το ποσόν τούτο και μέχρι των πεντακοσίων ογδόντα επτά (587) Ευρώ μέρος του προϋπολογισμού επιβάλλεται κράτησις εξ ενός και ημίσεως τοις εκατόν (1,5%), δ) δια προϋπολογιζομένην αξίαν μείζονα των πεντακοσίων ογδόντα επτά (587) Ευρώ και δια το υπέρ το ποσόν τούτο μέρος του προϋπολογισμού επιβάλλεται κράτησις εκ δύο τοις εκατόν (2%). Διά προϋπολογιζομένην αξίαν μέχρις πενήντα οκτώ και μισό (58,50) Ευρώ δεν καταβάλλεται κράτησις".
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.