Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      15

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. Equalizer

    Equalizer

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      226


  3. Aenor

    Aenor

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      304


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/02/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. @Pavlos33 Για ποιο λόγο αντιμετωπίζεις σαν "καταπάτηση" και "υπέρβαση εκτός περιγράμματος" την επέκταση οριζόντιας ιδιοκτησίας σε κοινόχρηστο χώρο, ενώ την επέκταση προς άλλη ιδιοκτησία απλώς ως "διαφορετική διαμερισμάτωση"; Προκύπτει από τον νόμο ότι η πρώτη περίπτωση είναι δυσμενέστερη της δεύτερης; @Aenor Η γνώμη σου (ως προς την διαφορετική διαμερισμάτωση) με βρίσκει σύμφωνο. Ο νόμος δεν αναφέρει ότι πρέπει αναγκαστικά το περίγραμμα των κοινοχρήστων να ταυτίζεται με της άδειας. Η δ.δ. αφορά όλο τον όροφο σύμφωνα με το σχετικό εδάφιο. Ο πρόσθετος περιορισμός να εμπλέκονται αποκλειστικά τα διαμερίσματα, παρ' ότι αναφέρεται συχνά πυκνά στο φόρουμ, δεν προκύπτει από πουθενά. @Engi Είτε έχει μετρήσει είτε όχι, έχεις παράβαση δ.δ. για τον όροφο. Αφού το περίγραμμα (του ορόφου) είναι όπως στην άδεια, δεν υπάρχει υπέρβαση δόμησης. Λόγω της μεταβολής στην επιφάνεια των κοινοχρήστων απαιτείται συναίνεση.
    5 points
  2. Η εγκύκλιος 2 αναφέρει: Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος. Ύστερα από αίτηση οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη διαμερίσματος, υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του ορόφου. Στην περίπτωση αυτήν, ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το παράβολο των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ ανά όροφο. Η διαμερισμάτωση ορόφου κατά την παρ.8 εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Η διαμερισμάτωση ορόφου μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη χωρίς απαίτηση συναίνεσης. Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98. Για μένα είναι σαφές από το παραπάνω οτι με τον έλεγχο της προσμέτρησης ή όχι των Κ.Χ. στον Σ.Δ. μπορούν να συμπεριληφθούν σε Δ.Δ. με τις προϋποθέσεις που θέτει το αρθρ. 98. Για ποιό λόγο λέτε για Υ.Δ.?
    4 points
  3. 7 στρ. εχουν 186 +54 οπως προειπεν και ο παυλος.... [τις καλησπερες μου]
    3 points
  4. Στα 7 στρέμματα έχεις 186+0,018Χ(7.000-4.000)=240 τμ. Για χρήση κατοικία η κάλυψη είναι όση και η επιτρεπόμενη δόμηση.
    3 points
  5. Καλησπέρα,όσα φύλλα καταγραφής και να δημιουργήσεις στην ίδια δήλωση στα οποία θα έχεις επιλέξει "Κατηγορία 1" ,θα βγάζουν πάντα ένα πρόστιμο των 250€ της Κατηγορίας 1.Γι αυτό και δεν έχει κανένα νόημα η ΔΔ προ του 75,να πάει σε άλλο φύλλο καταγραφής.Το "δώρο" του νόμου είναι:όλες οι αυθαιρεσίες προ 75 σε ένα φύλλο καταγραφής με 250€.Άρα,στην περίπτωση σου,εφόσον η ΔΔ είναι αποδεδειγμένα προ 75 προσθέτεις στο φύλλο καταγραφής και μια λοιπή παράβαση,και ξανακαταλήγεις στο ίδιο αποτέλεσμα--->250€ συνολικά.Στην Τεχνική σου έκθεση περιγράφεις ότι μία λοιπή παράβαση,σύμφωνα με το νόμο λόγω της συνύπαρξης και άλλων παραβάσεων,δηλώθηκε για τη διαφορετική διαμερισμάτωση.
    3 points
  6. Αρχικά ευχαριστώ για την απάντηση. Το downvote απο εμένα για τον τρόπο έκφρασης που θεωρώ πως δεν αρμόζει ούτε στο φόρουμ ούτε στο προφίλ σας. Επί του θέματος το λεκτικό "Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98." περιγράφει αυτό ακριβώς που λέτε, την συναίνεση δλδ των συνιδιοκτητών, όταν προφανώς δεν ισχύουν οι προϋποθέσεις που θέτει το αρθρ. 98, να τακτοποίησει ένας ιδιοκτήτης επιφάνεια που κάποτε ήταν κοινόχρηστη. (στην πραγματικότητα δεν ήταν ποτέ, απλά με τη συναίνεση του δίνουν τη δυνατότητα να είναι πολεοδομιικά και νομικά οκ).
    3 points
  7. Χειρισμός εξόδων στο myDATA Α) Χαρακτηρισμός παραστατικών που έχουν διαβιβαστεί από τον εκδότη Με "Αναζήτηση Παραστατικών" (Εκδότης/Λήπτης: Λήπτης) εντοπίζονται τα τιμολόγια εξόδων που έχουν διαβιβαστεί και πρέπει να χαρακτηριστούν. Επιλέγεται το παραστατικό και μετά ο "Χαρακτηρισμός Εξόδων". Στη συνέχεια υπάρχουν διάφορες επιλογές ανάλογα με το αντικείμενο της συναλλαγής. Εάν, για παράδειγμα, έχει γίνει αγορά αναλωσίμων από ένα βιβλιοχαρτοπωλείο: Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Λοιπά έξοδα (Ε3_585_016)" Όταν ολοκληρωθεί ο χαρακτηρισμός όλων των γραμμών του παραστατικού επιλέγεται η "Αποστολή χαρακτηρισμών". Β) Εισφορές ΕΦΚΑ ελεύθερου επαγγελματία Είδος παραστατικού: "Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "ΕΦΚΑ" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: 042022 (για εισφορές Απριλίου), Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του ειδοποιητηρίου Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του ΕΦΚΑ Σύνοψη: συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων (Ε3_585_007)" Γ) Λογαριασμοί (Ρεύμα — Νερό — Τηλέφωνο) Είδος παραστατικού: "Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "Παραστατικά Οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: ο αριθμός του λογαριασμού Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του λογαριασμού Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του παρόχου Σύνοψη: Δεν επιλέγεται μονάδα μέτρησης Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που έχει ΦΠΑ στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 6% (ρεύμα), 13% (νερό), 24% (τηλέφωνο) Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενέργεια (Ε3_585_011)" ή "Ύδρευση (Ε3_585_012)" ή "Τηλεπικοινωνίες (Ε3_585_013)" Πρόσθετη γραμμή για το ρεύμα: Σύνοψη: Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που δεν έχει ΦΠΑ στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 0% Αιτία εξαίρεσης από ΦΠΑ: Χωρίς ΦΠΑ – άρθρο 2 και 3 του Κώδικα ΦΠΑ Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενέργεια (Ε3_585_011)" Πρόσθετη γραμμή για το νερό: Σύνοψη: Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που έχει ΦΠΑ 24% στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 24% Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ύδρευση (Ε3_585_012)" Δ) Ενοίκιο επαγγελματικής στέγης (διαβίβαση από τον μισθωτή) Είδος παραστατικού: "Ειδικό στοιχείο (Έξοδο) – Απόδειξη Πληρωμής" Τύπος παραστατικού: "Ενοίκιο Έξοδο" Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνονται σειρά, ΑΑ και ημερομηνία Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του εκμισθωτή Σύνοψη: Συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενοίκια (Ε3_585_014)" Ε) Συνδρομή ΤΕΕ Είδος παραστατικού: "Λήψη παραστατικών λιανικής" Τύπος παραστατικού: "Συνδρομές" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: ο Αρ. Πρωτ. Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του ειδοποιητηρίου Σύνοψη: Συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Λοιπά έξοδα (Ε3_585_016)" ΣΤ) Αποσβέσεις παγίων Είδος παραστατικού: Εγγραφές Οντότητας Τύπος παραστατικού: Αποσβέσεις Σύνοψη: Συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: 2.8 Αποσβέσεις Παγίων Είδος: Αποσβέσεις (Ε3_587) Η προθεσμία για όλα εκτός από τις αποσβέσεις είναι μέχρι την υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ. Για τις αποσβέσεις είναι μέχρι την υποβολή της φορολογικής δήλωσης. Συμπλήρωση: Στα έξοδα που έχουν ΦΠΑ (δηλαδή τα Α και Γ) πρέπει να προστεθεί και ο σχετικός χαρακτηρισμός (επιπλέον όσων έχω προαναφέρει). Συνεπώς, στον "Χαρακτηρισμό εξόδων" επιλέγεται "Προσθήκη Χαρακτηρισμού". Κατηγορία: "Χαρακτηρισμοί ΦΠΑ" Είδος: "Αγορές και δαπάνες στο εσωτερικό της χώρας (VAT_361)" Στο πεδίο "Ποσό" συμπληρώνεται η καθαρή αξία και όχι το ποσό του φόρου. Το VAT_36x είναι ο κωδικός του πεδίου της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ. Για αγορά παγίων (εξοπλισμού) επιλέγεται το VAT_362.
    3 points
  8. Για τα 2.000 τμ και άνω, μέχρι και τα 4.000 τμ έχεις 186 τμ. Παλιά είχες 200 τμ. Δεν άλλαξε κάτι πέραν της επιτρεπόμενης δόμησης. Για τα κατά παρέκκλιση παρόδια υπάρχουν οι σχετικοί τύποι στο άρθρο 6 ΦΕΚ 270/Δ/85 το οποίο τροποποιήθηκε. Τα γήπεδα ελάχιστης επιφάνειας 2.000 τμ παίρνουν 186 τμ (πρώην 200 τμ). Προφανώς αυτά είναι τα κατά παρέκκλιση (εντός ζώνης ή παρόδια). Η δόμηση από τα 2.000 μέχρι και τα 4.000 παραμένει στα 186 (πρωην 200 τμ). Μετά πας στην επόμενη κλιμάκωση, για γήπεδα 4.000 μέχρι 8.000 τμ, οπότε έχεις 186+(Ε-4.000)Χ 0,018 και η επόμενη κλιμάκωση είναι 258+(Ε-8.000)Χ 0,009 με μέγιστη τα 360 τμ (παλιά 400 τμ).
    2 points
  9. Άρα, δεν έχεις μεταβολή πολεοδομικών μεγεθών, αλλά με έμμεσο τρόπο λόγω λανθασμένης θέσης ανέγερσης και μεταβολής διαστάσεων οικοπέδου, δημιουργήθηκε η παράβαση της Δ. Οπότε, η επιφάνεια που αναγκαστικά, για συστημικούς λόγους λειτουργίας της πλατφόρμας στον υπολογισμό προστίμου, βάζουμε σαν Υ.Δ, δεν έχει καμία σχέση με μεταβολή (αύξηση) πολεοδομικών μεγεθών. Αυτό θα το αναγράψεις επιμελώς στην τεχνική έκθεση τεκμηριώνοντας τον λόγο που αυτές οι Υ.Δ δεν συμμετέχουν στον προσδιορισμό κατηγορίας. Επιπλέον, σημαντικό είναι να το περιγράψεις σωστά και την συμβολαιογράφο που θα το πάρει να κάνει την πράξη, για να κατανοήσει ότι άλλο πράγμα είναι το σύνολο ΥΔΚΧ που φαίνεται στην πρώτη σελίδα της δήλωσης και άλλη είναι η τελική επιφάνεια αυθαίρετων κατασκευών κλειστών χώρων που τακτοποιούνται και προσαυξάνουν τις νόμιμες-βάσει Ο.Α-επιφάνειες.
    2 points
  10. Η δόμηση και η κάλυψη στην εκτός σχεδίου περιοχή καθορίζεται από την προς αδειοδότηση χρήση. Άλλη δόμηση έχει η βιομηχανία, άλλη η κατοικία, άλλη το ξενοδοχείο. Σήμερα ισχύει ο Ν. 4759/20. Για κατοικία σε γήπεδο άρτιο κατά παρέκκλιση προκειμένου να εκδοθεί η προέγκριση βάζεις μέγιστη δόμηση 186 τμ (παλιά ήταν 200 τμ για γήπεδα τουλάχιστον 2.000 τμ μέχρι και 4.000 τμ) για χρήση κατοικία.
    2 points
  11. Στο τοπογραφικό πρέπει να αποτυπώνεται και το οικόπεδο όπως είναι σήμερα και η αδιάνοικτη οδός στο πλάτος που προβλέπεται. Θα πρέπει επίσης να εμφανίζονται και ως ρυμοτομούμενα όσα τμήματα του οικοπέδου βρίσκονται εντός της προβλεπόμενης οδού. Αν έχει γίνει Π.Τ. αλλά δεν έχουν καταβληθεί οι αποζημιώσεις τότε τα ρυμοτομούμενα τμήματα ανήκουν ακόμα στο οικόπεδο. Η μόνη περίπτωση να είναι σωστό το τοπογραφικό που επισυνάφτηκε είναι να έχει γίνει Π.Α./Π.Τ., να έχουν καταβληθεί οι αποζημιώσεις και να μην έχουν ολοκληρωθεί οι κατασκευαστικές εργασίες διάνοιξης της οδού.
    1 point
  12. Είναι μή οικοδομήσιμο λόγω πλαγίων αποστάσεων και απόστασης από γραμμή αιγιαλού. (Σημ.: Για τον έλεγχο αρτιότητας πρέπει να αφαιρεθεί και η ζώνη παραλίας)
    1 point
  13. Άκη καλησπέρα. Ναι είναι 10ετούς ισχύος και κανονικά θα έπρεπε να εμφανιζόντουσαν στο bc όπως τα γράφεις. Εκτιμώ οτι όταν θα πάνε για μεταβίβαση, το σύστημα (του συμβολαιογράφου, της εφορίας, κάποιου άλλου?) θα πρέπει να βγάλει ένδειξη οτι δεν ισχύει το ΠΕΑ και θα μπλοκάρει τη μεταβίβαση.
    1 point
  14. Οι κατηγορίες υγραερίου (Ι, ΙΙ και ΙΙΙ), θέλουν οικ. άδεια, μελέτη και πιστοποιητικό πυρασφάλειας, είτε είναι υπέργειες είτε υπόγειες.
    1 point
  15. 1 point
  16. Καλησπέρα ξέρει κάποιος συν/φος τι γίνεται για τα ΠΕΑ που έχει περάσει 10ετία από την ημ/νία έκδοσης; Λογικά παύουν να είναι σε ισχύ, όμως στον έλεγχο εγκυρότητας στο BC βγάζει κανονικά τα στοιχεία τους χωρίς κάποια αναφορά σε εγκυρότητα ή μη. Δεν θα έπρεπε τα συγκεκριμένα να μαρκάρονται αυτόματα ως άκυρα ή κάτι μου διαφεύγει; Έχω περίπτωση με πώληση εκ νέου διαμ/τος για το οποίο είχε εκδοθεί ΠΕΑ αλλά έχει περάσει η 10ετία και σκέφτομαι να προτείνω την έκδοση νέου, σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    1 point
  17. Αρχικά να δούμε γιατί έχεις 20 μ από τον άξονα και όχι 10 μ. Αν ο δρόμος είναι πρωτεύων επαρχιακός και διαπερνά τον οικισμό η απόσταση είναι 10 και όχι 20 μ.
    1 point
  18. 2.535 downloads

    Τις εξαρτημένες συντεταγμένες που μου έδιναν τα τοπογραφικά όργανα ήθελα να τις αποτυπώνω σε Πίνακα και να έχω συνημμένα πάνω στο σχέδιο του Τοπογραφικού Διαγράμματος όχι μόνο τα σημεία αλλά και τους υπολογισμούς Πλευρών και Εμβαδών. Συνεπώς έφτιαξα ένα απλό xls αρχείο ώστε να επιβεβαιώνω τις αποστάσεις των πλευρών καθώς και τα εμβαδά των τεμαχίων και να τα επισυνάπτω σαν εικόνα πάνω στο σχέδιο μου. Ο κωδικός: egeorgalas New Version - 17.04.2012: Βελτίωσα τους αυτοματισμούς ώστε να μπορεί εισάγεται ή διαγράφετε συντεταγμένες κορυφών χωρίς να αλλοιώνει τις εξισώσεις των Πλευρών και των Εμβαδών. Επίσης βελτιώθηκαν και οι τελικές εξισώσεις υπολογισμού του Εμβαδού.
    1 point
  19. αυτα ειναι ...σαλτανατια νομικα και πολεοδομικα.. Καλον θα ειναι να αποφευγονται τετοιες εμβαλωματικες λυσεις. Το προβλημα λυνονταν με ενα πρακτικο συμβιβασμου περι ανοικοδομησης καλη τη πιστει μικρου μερους οικοδομης κατα λαθος σε ομορο οικοπεδο.
    1 point
  20. HAROUL α) Συνυπολογίζονται όλοι οι αυθαίρετοι κλειστοί χώροι που προσαυξάνουν τον συντελεστή δόμησης του ακινήτου, χωρίς να εξετάζουμε την κατηγορία που ανήκουν. β) Δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτό το εδάφιο, γιατί ως αλλαγή χρήσης θεωρείται (για τον N 4495) η αλλαγή από κύρια σε κύρια. Ενώ εσύ έχεις υπέρβαση δόμησης λόγω αλλαγής από βοηθητική σε κύρια. Συνεπώς, πρέπει να υπολογίσεις τα ποσοστά υπέρβασης.
    1 point
  21. Θεωρω οτι με τα παρακάτω δινονται απαντησεις στο ολο θεμα. το 2019 εγραφα τα εξης για την εγκ. 2 dimitris GM Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 4 , 2019 (edited) η εγκ. 2 γραφει οτι, Η διαμερισμάτωση ορόφου μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη χωρίς απαίτηση συναίνεσης. [σωστο, αυτο ισχυε παντοτε] Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και Κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98. [αυτο ειναι νεα θεωρία...και επικινδυνη, διοτι, Σε δευτερη αναγνωση, μπορει να σημαινει οτι η τακτοποιηση επεκτασης σε κοινοχρηστα γινεται μονον με διαμερισματωση και απαιτειται συναινεση με την πλειοψηφια του 51%. Αρα, αν εχεις επεκταση σε κοινοχρηστα αλλά δεν εχεις συναινεση , δεν μπορεις να κανεις διαμερισματωση, αρα ούτε τακτοποίηση.. Στον 4178 αρθρο 11 παρ. δ/ι η διαταξη ηταν σαφης. "δ) ο συνιδιοκτήτης: i) Επί αυθαιρέτων κατασκευών ή αυθαιρέτων αλλαγών χρήσης επί κοινοχρήστων χώρων ακινήτου, στο οποίο έχει συσταθεί οριζόντιος ή κάθετος ιδιοκτησία μετά από απόφαση της πλειοψηφίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον κανονισμό της οροφοκτησίας, άλλως με απλή πλειοψηφία." Αυτο το αρθρο καταργηθηκε με τον 4495 και ηδη ισχυει το 98. Με την εγκ. 2 επαναφερεται η καταργημενη διαταξη του 4178, σε βαρος του 98.... Να προσθεσω αυτο [ΑΡΘΡΟ 096 - Ν. 4495/17 ] Επιλογή κατηγορίας αυθαιρέτων κατασκευών - Page 58 - Ν. 4495/17 - Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης - Michanikos.gr και αυτο https://www.michanikos.gr/forums/topic/51212-αρθρο-100-ν449517-διαφορετική-διαμερισμάτωση/page/90/ και αυτο απο την κα Μπακλατζη για την μη ΔΔ μεταξυ ΟΙ και κοινοχρηστων. Έκλεισα τον διάδρομο και μεγάλωσα 2 τετραγωνικά το διαμέρισμα. Μπορώ να το νομιμοποιήσω; Ναι. Αυτό όμως, είναι υπέρβαση δόμησης και τακτοποιείται με άλλες προϋποθέσεις. Όχι όμως ως διαμερισμάτωση. Το κλιμακοστάσιο, οι διάδρομοι και ο ακάλυπτος χώρος είναι κοινόχρηστα και άρα δεν νοείται διαμερισμάτωση. μπακλατζη οχι διαμερισματωση μεταξυ ΟΙ και κοινοχρηστων
    1 point
  22. Πως αλλιώς θα γνωμοδοτήσει η επιτροπή χωρίς σχέδια ? Δες Ν.4495 Άρθρο 7. Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.) - Δικαιολογητικά. Το μόνο δικαιολογητικό που θα μπορούσες να μην ανεβάσεις θα ήταν το Δ.Κ. μετά από συνεννόηση με Σ.Α.
    1 point
  23. Εδώ (αν ειναι αθηνα) θα βρεις ποιος έχει το αρχείο του συμβολαιογράφου που έχει συντάξει την ΣΟΙ. Θα στείλεις τον ιδιοκτήτη* να πάρει τα αντίγραφα των σχεδίων. Ειδάλλως δεν βεβαιώνεις τίποτα, δεν κάνεις σε κανέναν χάρη * πρωτα τηλ για επιβεβαιωση ραντεβού και ενημερωση για τα υποχρεωτικά δικαιολογητικά... Δεν εχουν πρόσβαση τριτοι στα αρχεία, ουτε εμεις ως μηχανικοί.
    1 point
  24. Όχι, ισχύει το υπάρχον, .... εκτός κι αν στο μεσοδιάστημα ο ιδιοκτήτης έχει κάνει κάποια ενεργειακή επέμβαση (χαχα ... λέμε που και που και κάτι να γελάσουμε 😜) και έχει αναβαθμιστεί σε κατηγορία καλύτερη απο το ισχύον ΠΕΑ.
    1 point
  25. Δεν υπολογίζεις ΔΔ στα πρo 75. Όλα σε 1 ΦΚ. Και κάνε μία πλήρη αποτύπωση και περιγραφή... -με πρόλαβες @ChristinaK
    1 point
  26. @Angela_Liako Δεν συμψηφίζονται τα ποσά. Η διαφορετική διαμερισμάτωση θα δηλωθεί σε άλλο φύλλο καταγραφής ως λοιπή παράβαση.
    1 point
  27. δες προδιαγραφές περιοχής, κάποιοι ιατρικοί σύλλογοι τα έχουν πολύ οργανωμένα κατά τόπους. Τα wc δεν είναι κύριοι χώροι ιατρίων, οπότε και δεν απαιτείται να έχουν φυσικό φωτισμό αερισμό. Η συστέγαση δύο ιατρείων δεν συνιστά πολυϊατρείο. Την απαίτηση wc θα την εξετάσεις για το σύνολο, όπως και τον χώρο αναμονής.
    1 point
  28. Δημήτρη από το αρχικό μήνυμα κατάλαβα ότι ο δρόμος προβλέπεται από το σχέδιο πόλης και ακόμη δεν έχει διανοιχτεί (ενδεχομένως να έχει μερικώς σε κάποια τμηματά του, δηλαδή δεν έχει το καθορισμένο από το διάγραμμα ρυμοτομίας πλάτος). Άρα, αν είναι έτσι ο συνάδελφος ορθώς και τον αποτυπώνει και τον χαρακτηρίζει ως προβλεπόμενο από το σχέδιο πόλης τάδε πλάτους-αδιάνοικτος) με την μόνη διαφορά ότι θα πρέπει να δείξει και τα ρυμοτομούμενα μέρη ώστε, όπως πολύ σωστά αναφέρεις να υπολογιστεί η αντικειμενική αξία με μειωτικό συντελεστή για το ρυμοτομούμενο τμήμα. Θα βοηθούσε αν είχαμε στη διάθεσή μας το τοπογραφικό και φυσικά την Π.Τ και αναλογισμού για να δούμε τελικά τι προβλέπει για τις ρυμοτομήσεις εκατέρωθεν του δρόμου.
    1 point
  29. Το άρθρο 15 δεν εφαρμόζεται σε εκτός σχεδίου περιοχές (ΝΟΚ άρθρο 1) Δεν μπορείς να ζητήσεις προσαύξηση.
    1 point
  30. Συνάδελφε, αν μου επιτρέπεις δεν βλέπω κάτι μεμπτό στην απάντηση του συναδέλφου ΙΑΣΟΝΑ και προσωπική άποψη εκφράζοντας βρίσκω την αντίδρασή σου υπερβολική. Αποκαθιστώ το -1 με +1 στο συνάδελφο, διότι την απάντησή του την θεωρώ σωστή Στα πλαίσια υπαγωγής αυθαιρέτων εξετάζεται το "νόμιμο περίγραμμα" της οριζόντιας σε σχέση με τους κοινόχρηστους και όταν η Ο.Ι τους παραβιάζει δεν έχουμε Δ.Δ αλλά καταπάτησή τους με εκτός "περιγράμματος" τμήμα και το χρεώνουμε με ΥΔ σαν να είχαμε υπέρβαση εκτός περιγράμματος κτιρίου. Χρόνια πριν το συζητούσαμε και αυτό εδώ στο φόρουμ και εκεί έχουμε καταλήξει . Η διαφορετική διαμερισμάτωση αφορά με απλά λόγια, το "πάρε-δώσε" μεταξύ όμορων διαμερισμάτων, δηλαδή την διαφορετική διάταξη ορίων τους ανάμεσα σε άδεια, σύσταση-πραγματικότητα, όπου θα πρέπει να ταυτίζονται.
    1 point
  31. Ο ΣΑΟ σε οικόπεδα εντός οριοθετημένων οικισμών μετά την τροποποίηση του ΦΕΚ 181 Δ 85 με το ΦΕΚ 289/ΑΑΠ/2011 δεν ταυτίζεται πλέον με τους ΣΑΟ που δίνονται στους πίνακες του ΥΠ. ΟΙΚ. Στην περίπτωσή σου επειδή η αντικειμενική θα υπολογιστεί με τη θεώρηση σαν να ηταν ξεχωριστά, ένα εκτός 30 τμ και ένα εντός (2202-30) τμ, ο ΣΑΟ θα είναι 400/(2202-30). Κανονικά θα έπρεπε να είναι των μηχανικών και μόνο, αλλά όπως πολλά άλλα, έχουμε απωλέσει στην πράξη αυτό το δικαίωμα. Σκέψου ότι ενώ μηχανικοί-εκτιμητές ακινήτων προσδιορίζουν τιμές ζώνης, αξίες ακινήτων και συντελεστές-μεθόδους εκτίμησης (σε αυτές βασίζονται και τα έντυπα-σε ψηφιακή πλέον μορφή πλέον-προσδιορισμού αντικειμενικών αξιών), οι συμβολαιογράφοι φαίνονται και αναγνωρίζονται ως οι αρμόδιοι για τον υπολογισμό αντικειμενικών. Όσο για την απάντηση της Πολεοδομίας, θα σου πω ότι, όταν πρόκειται για προσδιορισμό ΣΑΟ σε οικόπεδα εντός στάσιμων οικισμών η Πολεοδομία εκδίδει βεβαίωση, διότι αυτό αναγράφεται και στις σχετικές ΠΟΛ του ΥΠΟΚ (και στους πίνακες τιμών ζώνης). Για τους οριοθετημένους όμως, υπάρχει το ζήτημα, μέχρι και την έναρξη ισχύος του φεκ 289/11, οι ΣΑΟ αναγράφονται στις σχετικές ΠΟΛ και ταυτίζονταν με αυτούς του ΦΕΚ. Μετά το 2011 δεν υπάρχει ταύτιση, αφού άλλαξαν οι ΣΔ. Πιθανόν να έχουν δει το έγγραφο που παραθέτω Δημήτρη και βλέπουν ότι χρειάζεται προσδιορισμός ΣΑΟ από μηχανικό. Σ.Α.Ο σε οριοθετημένους οικισμούς.pdf
    1 point
  32. Να ζητήσεις από τους 2 γιατρούς να σου δώσουν τις ελάχιστες προδιαγραφές του/των ιατρικού συλλόγου της περιοχής τους. Δεν είναι πάντα το ίδιο κείμενο παντού.
    1 point
  33. Μπορείς να έχεις γνωμοδότηση Σ.Α. υποβάλλοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά με ε-αδειες . Δεν υπάρχει υποχρέωση μετά να εκδόσεις άδεια.
    1 point
  34. Τα τ.μ. των κοινόχρηστων χώρων δεν έχουν "μετρήσει" (όπως λες) στο ΣΔ ως τ.μ. που ανήκουν σε μια ΟΙ.... Από την άλλη, μια ΟΙ αύξησε τα τ.μ. της επιφάνειάς της κλέβοντας από κοινόχρηστους χώρους, οι οποίοι ΑΝΗΚΟΥΝ σε όλους τους συνιδιοκτήτες του ακινήτου... Αν λοιπόν για "...σένα είναι σαφές", ιδού η Ρόδος κι απομένει απλώς το πήδημα... Καλή τύχη!
    1 point
  35. Για την κατηγορία 1 (κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικία προ 1975) η δήλωση υποβάλλεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία.
    1 point
  36. Τώρα που ανέτρεξα σε προηγούμενες σελίδες είδα ότι το θέμα είναι καυτή πατάτα που λένε. Από ότι έχω καταλάβει βάσει νόμου επιτρέπεται (εκτός από τα προ 1975) αλλά πολλοί συνάδελφοι θεωρούν ότι δεν θα πρέπει να ακολουθείται αυτή η πρακτική. Σωστά τα κατάλαβα ?
    1 point
  37. Γνωρίζω ότι στο φόρουμ (και όχι μόνο) προτείνεται η λύση ένταξης των κοινοχρήστων στο νόμο με ανεξάρτητη δήλωση (κάτι που —όμως— είναι λανθασμένο). Όχι, δεν θα πληρώσουν πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης. Δεν χρειάζεται να υπάρχουν αυθαιρεσίες στους ορόφους για να γίνει δήλωση. Μπορεί να γίνει υπαγωγή όλου του κτιρίου και να τακτοποιηθούν οι αυθαιρεσίες των κοινοχρήστων (εάν υπήρχαν μόνο αυτές) μαζί με ό,τι άλλο χρήζει τακτοποίησης (εάν υπάρχουν άλλες αυθαιρεσίες). Για ποιο λόγο έχει γίνει καταγγελία;
    1 point
  38. Για την υπαγωγή υποβάλλεται αίτηση και υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη, τεχνική έκθεση μηχανικού και φωτογραφίες, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του παρόντος (από το άρθρο) ναι αλλά το λεκτικό είναι γδ) αλλαγή των διαστάσεων των ανοιγμάτων και μετατόπισή τους, οπότε καλύτερα έτσι που το έβαλες. Με το εγκεκριμένο. Γενικά όλα αυτά τα διφορούμενα, αν δεν είναι δυσβάσταχτο το κόστος, τα πάω με το δυσμενέστερο, για να μην έχουμε τρεχάματα αργότερα (θα έχουμε κάποια στιγμή, απλά να αποφεύγουμε ότι μπορούμε)
    1 point
  39. Κώστα μετά την 8/2012 (αριθμ. πρωτ. 4045, 4968/12) Γνωμοδότηση του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Νικολάου Παντελή, με θέμα «Αυτοτέλεια ή μη συνεχόμενων άρτιων οικοπέδων ή γηπέδων περιερχομένων στον αυτό κύριο με ένα ή διαφορετικά συμβόλαια», καθίσταται σαφές ότι ένας ιδιοκτήτης δυο όμορων οικοπέδων/γηπέδων μπορεί, είτε να διατηρεί την αυτοτέλειά τους (να τα θεωρεί ξεχωριστά), είτε να τα θεωρήσει ως ένα προκύπτον από τοις πράγμασι συνένωση των δυο (ή και περισσότερων). Η απόφαση αυτή ήρθε να "βάλει τα πράγματα στη θέση τους , διότι πριν από αυτή υπήρχε η γνωμοδότηση ΝΣΚ Γνωμ-67/11 η οποία δεν είχε γίνει ποτέ αποδεκτή από τον Υπουργό και δεν εκδόθηκε απόφαση. Η ΝΣΚ 67/11 περιληπτικά αναφέρει τα εξής: 'Ομορα (συνεχόμενα) οικόπεδα ή γήπεδα που ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη - Συνένωση οικοπέδων, γηπέδων, Αυτοτέλεια συνεχόμενων εκτάσεων, γηπέδων, οικοπέδων - Κατάτμηση - Συνεχόμενα άρτια (κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση) οικόπεδα ή γήπεδα, σε περιοχές εντός ή εκτός ρυμοτομικού σχεδίου που έχουν περιέλθει με διαφορετικά συμβόλαια στον αυτό κύριο ή σε περισσότερους συγκύριους, χάνουν την αυτοτέλειά τους και αποτελούν αυτοδικαίως ένα ενιαίο οικόπεδο ή γήπεδο. Για την περαιτέρω μεταβίβαση, και για να είναι οικοδομήσιμη η ιδιοκτησία, πρέπει να υπάρχει η κατά κανόνα αρτιότητα σε κάθε περίπτωση κατάτμησης και να τηρούνται οι τυχόν ισχύουσες απαγορεύσεις κατάτμησης (από ΖΟΕ, κλπ). (άποψη πλειοψηφίας). Ειδικά στα εντός σχεδίου θα πρέπει να υπάρχει η κατά κανόνα αρτιότητα τόσο του μεταβιβαζόμενου όσο και του εναπομένοντος οικοπέδου. Ενώ στις εκτός σχεδίου περιοχές και εκτός ΖΟΕ ή ΓΠΣ που θέτουν απαγόρευση κατάτμησης, δεν απαγορεύεται η δημιουργία μη άρτιων, και τυχόν τμήμα μη άρτιο, που απομένει μετά τη μεταβίβαση, απλά δεν θα είναι οικοδομήσιμο και πιο πριν από την ΝΣΚ 67/11 είχαμε και άλλα έγγραφα και αποφάσεις και την γνωστή εγκύκλιο 31828/90/25-6-90: Εάν συνεχόμενες οικοπεδικές εκτάσεις όταν περιέλθουν στον ίδιο ιδιοκτήτη αποτελούν ενιαία ιδιοκτησία Σε απάντηση της από 15-3-90 αίτησής σας (αρ.πρωτ.31828/1340/15-3-90) σχετικά με αυτοτέλεια οικοπέδων σας γνωρίζουμε τα εξής: Η παρ.12 του Αρθ-2 του Ν-1577/85 "Περί ΓΟΚ" ορίζει ότι γήπεδο είναι συνεχόμενη έκταση γης που αποτελεί αυτοτελές και ενιαίο ακίνητο το οποίο ανήκει σ'έναν ή περισσότερους κυρίους εξ αδιαιρέτου. Κατά δε την επόμενη παράγραφο του ίδιου άρθρου, οικόπεδο είναι το γήπεδο, που βρίσκεται μέσα στο εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο ή μέσα σε όρια οικισμού χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο. Από το συνδυασμό των πιο πάνω διατάξεων και τη σχετική με το θέμα νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣΤΕ-4895/88 και ΣΤΕ-46/90 ), προκύπτει ότι συνεχόμενες εκτάσεις γης όταν περιέλθουν στον ίδιο ιδιοκτήτη χάνουν την αυτοτέλειά τους και αποτελούν όλες μαζί πλέον μίαν ενιαία και αυτοτελή ιδιοκτησία έστω και αν περιγράφονται στα συμβόλαια ως ξεχωριστά οικόπεδα. 'Υστερα από τα παραπάνω δεν έχει πλέον ισχύ η Γνωμ-904/78". εγκ.46 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΣΧΕΤ ΓΝΩΜ. 8-18-12-2012 ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ.pdf
    1 point
  40. Ναι, πρέπει να είναι σχεδιασμένα. Οι οδεύσεις δεν μπορούν να περνούν πάνω από μηχανήματα. Στις κατοικίες συνηθιζόταν να τυπώνεται η κάτοψη χωρίς τα έπιπλα και έπειτα να σχεδιάζονται οι οδεύσεις. Άλλο αυτό, όμως, και άλλο ο μηχανολογικός εξοπλισμός. Οι ενδεχόμενες μελλοντικές αλλαγές στην διάταξη δεν επηρεάζουν την μελέτη σου· λαμβάνεις υπ' όψιν τα τωρινά δεδομένα.
    1 point
  41. @v.veli Για την πρώτη ερώτηση: δύο δημοσιεύσεις πάνω από την δική σου περιγράφεται πώς γίνεται η τακτοποίηση των κοινοχρήστων (που παραμένουν κοινόχρηστα) και δίνεται η σχετική εξήγηση. Εάν εννοείς επέκταση οριζοντίων ιδιοκτησιών επί κοινόχρηστου χώρου, τότε διάβασε την προηγούμενη (από την δική σου) δημοσίευση. Για την δεύτερη ερώτηση: οι υπερβάσεις υπολογίζονται για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία ξεχωριστά. Αυτό δεν επηρεάζεται ούτε από τον αριθμό των ιδιοκτητών ούτε από τον αριθμό των δηλώσεων. Δηλαδή, ο κάθε όροφος έχει και υπέρβαση κάλυψης. Σε περίπτωση που δεν έχει γίνει σύσταση, τότε η υπέρβαση κάλυψης υπολογίζεται μία φορά αφού όλο το κτίριο είναι μία ιδιοκτησία. @vagias Ο έλεγχος της κατηγορίας 4 μπορεί να γίνει για ολόκληρο το κτίσμα (με την συγκατάθεση όλων των συνιδιοκτητών). Αφού ο ιδιοκτήτης είναι ένας, δεν υπάρχει θέμα συναίνεσης. Για τον υπολογισμό του προστίμου, όμως, δεν μπορεί να εφαρμοστεί η ίδια τακτική. Οι τιμές των τετραγωνιδίων υπολογίζονται μόνο για την αυθαίρετη προσθήκη.
    1 point
  42. @the_topoΤο να βάλεις στο περίπου 2-3 μ. κλίση πλευράς όμορου πχ όπως αλλάζει η καλλιέργεια ή όπως πάει ένα μικρό πρανές (συνήθη όρια σε γήπεδα), δεν θα σου πει κανείς κάτι. Έτσι και αλλιώς δεν θα κλείσεις τα όμορα γήπεδα. Δεν έχεις καμία τέτοια υποχρέωση (εκτός αν μιλάμε για περιοχή αναδασμού, οπότε αλλάζει το θέμα συζήτησης). Για την πληρότητα γίνεται. Μπορείς επίσης να δεις (πάλι δεν θα υπάρχει φυσικά ακρίβεια και δεν έχει και σημασία να υπάρχει) τις πλευρές των γεωτεμαχίων από την προανάρτηση (maps.gov.gr). Για τα ονόματα μπορείς να αναγράψεις αυτά του τίτλου. Μια άλλη επιλογή είναι να γράψεις "ιδιοκτησία αγνώστου" και σε παρένθεση (πρώην ιδιοκτησία τάδε, όπως αναφέρεται στο συμβόλαιο).
    1 point
  43. (μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Επιτρέπονται ημιυπαίθριοι χώροι σε υπόσκαφα κτίρια; Η/Χ θα βοηθούσε βιοκλιματικά με τη προστασία της όψης / κτιρίου από καιρικά φαινόμενα όπως και στη βέλτιστη διαμόρφωση της όψης π.χ. πρόσβαση κυρίας εισόδου. Εναλλακτικά, θέτω και αυτό σαν ερώτημα που έχει σχέση: επιτρέπεται στέγαστρο ή πέργκολα επί την ελεύθερης όψης του υπόσκαφου κτιρίου? Παραθέτω ένα απλοποιημένο παράδειγμα διαμόρφωσης Η/ Χ σε υπόσκαφο. Έχω υπόψη διάφορα παραδείγματα στο διαδίκτυο, τα οποία πιθανόν να αποτελούν εξαιρέσεις και όχι απαραίτητα σύμφωνα με τη νομοθεσία.
    1 point
  44. Εφόσον από την επέκταση του εξώστη δεν επέρχεται αύξηση της πραγματοποιούμενης δόμησης, τότε δεν αλλάζει το διάγραμμα δόμησης και έτσι δεν απαιτείται έκδοση νέας οικοδομικής άδειας, αλλά ενημέρωση του φακέλου της άδειας οικοδομής με νέα αρχιτεκτονική μελέτη στον συγκεκριμένο όροφο και νέα στατική μελέτη για το σύνολο του κτιρίου. Στην περίπτωση που η επέκταση του εξώστη προκαλεί αύξηση της πραγματοποιούμενης δόμησης (αυτό συμβαίνει όταν το άθροισμα της επιφάνειας των ανοικτών ημιυπαίθριων χώρων και των ανοικτών εξωστών υπερβαίνει το 40% της επιτρεπόμενης δόμησης σύμφωνα με τους όρους δόμησης που ισχύουν σήμερα στην περιοχή), τότε απαιτείται έκδοση οικοδομικής άδειας προσθήκης. Ανάλογα με την χρήση του κτιρίου και την περιοχή μπορεί να απαιτηθούν εγκρίσεις και από άλλους φορείς (π.χ. Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής). Η στατική μελέτη σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει για το σύνολο του κτιρίου (ανεξάρτητα αν έχουν συσταθεί σε αυτό οριζόντιες ιδιοκτησίες). Από την επέκταση του εξώστη προκαλείται αύξηση των κατακόρυφων φορτίων, οπότε και της μάζας του συγκεκριμένου ορόφου. Επίσης η επέκταση αυτή θα προκαλέσει μια μικρή μετατόπιση του κέντρου μάζας του συγκεκριμένου ορόφου, γεγονός που θα μεταβάλει τη θέση του πλασματικού ελαστικού άξονα του κτιρίου. Άρα επηρεάζεται η συμπεριφορά ολόκληρου του κτιρίου. Επειδή τα κτίρια πριν τον ΝΕΑΚ δεν σχεδιάζονταν με αυξημένες απαιτήσεις πλαστιμότητας, επιβάλλεται η χρήση συντελεστή συμπεριφοράς qh=1,50 για τις δύο οριζόντιες συνιστώσες της σεισμικής διέγερσης. Δυστυχώς τα κτίρια αυτά δε μπορούν να συμπεριφερθούν πλάστιμα και μια τιμή του δείκτη συμπεριφοράς μεγαλύτερη από 1,50 θα ήταν άστοχη. Μπορεί να υιοθετηθεί μεγαλύτερη τιμή από 1,50 μόνο εφόσον γίνει αποτίμηση της διαθέσιμης φέρουσας ικανότητας και αποδειχθεί ότι διαθέτει το υφιστάμενο κτίριο την απαιτούμενη πλαστιμότητα. Επειδή αυξάνονται τα φορτία στους προβόλους είναι σκόπιμο να ληφθεί υπόψη και η κατακόρυφη συνιστώσα της σεισμικής διέγερσης με συντελεστή συμπεριφοράς qv=1,00. Ανάλογα με τις απαιτήσεις της περιοχής θα επιλεγεί υψηλή ή μέση στάθμη πλαστιμότητας κατά Ευρωκώδικα 8 (η επιλογή της κατηγορίας χαμηλής πλαστιμότητας απαγορεύεται ρητά και κατηγορηματικά στην Ελλάδα). Λόγω της μειωμένης πλάστιμης συμπεριφοράς, είναι προτιμότερο να δηλωθεί μέση κατηγορία πλαστιμότητας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση κτιρίων η υψηλή κατηγορία πλαστιμότητας θα πρέπει να επιλέγεται μόνο αν είναι υποχρεωτικό να επιλεγεί (π.χ. ζώνη σεισμικής επικινδυνότητας ΙΙΙ). Η ανάλυση και ο σχεδιασμός θα γίνουν με τους κανονισμούς που ισχύουν σήμερα, δηλαδή κατά τον χρόνο αίτησης ενημέρωσης της υφιστάμενης άδειας οικοδομής ή της έκδοσης νέας οικοδομικής άδειας (συνιστώνται οι ευρωκώδικες μαζί με ΚΑΝΕΠΕ συμπληρωματικά του ΕΚ8-3). Πριν από την εφαρμογή του ΝΕΑΚ (1992) η σεισμική φόρτιση ήταν πολύ μικρότερη από εκείνη των σημερινών κανονισμών (Ευρωκώδικας 8, ΕΑΚ2000, ΚΑΝΕΠΕ). Γι αυτό θεωρώ απίθανο να προκύψει το κτίριο στατικά επαρκές μετά από την επέμβαση. Σίγουρα θα προκύψουν ενισχύσεις σε υποστυλώματα και θεμελίωση. Το κόστος της ενίσχυσης θα είναι δυσανάλογα υψηλό του κόστους της επέκτασης του εξώστη (κατά την ταπεινή μου γνώμη). Δυστυχώς τα παλαιά κτίρια έχουν αυτά τα 2 μειονεκτήματα: δεν διαθέτουν πλαστιμότητα και έχουν σχεδιαστεί για μικρότερη σεισμική φόρτιση από τα κτίρια των τελευταίων 20-25 ετών. Ένα ακόμα μειονέκτημα των παλαιών κτιρίων είναι η χρήση λείου χάλυβα και χάλυβα μικρότερης αντοχής για τον διαμήκη και τον εγκάρσιο οπλισμό. Σε περίπτωση που προκύψουν ενισχύσεις τότε πρέπει να εκδοθεί νέα οικοδομική άδεια για το κτίριο. Επειδή είναι βέβαιο ότι θα προκύψουν, η έκδοση νέας οικοδομικής άδειας είναι μονόδρομος (επέκταση εξώστη και ενισχύσεις). Η αύξηση των μεγεθών δόμησης και κάλυψης εξαιτίας των ενισχύσεων λαμβάνεται υπόψη και κατά συνέπεια θα πρέπει να καταστρωθεί νέο διάγραμμα δόμησης. Αν γίνεται υπέρβαση της επιτρεπόμενης δόμησης ή/και κάλυψης εξαιτίας των ενισχύσεων, τότε οι ενισχύσεις εγκρίνονται και κατασκευάζονται καθ' υπέρβαση των επιτρεπόμενων πολεοδομικών μεγεθών.
    1 point
  45. 1) Θέλει κανονική άδεια με στατική επίλυση κατά με ΚΑΝΕΠΕ, πυρηνοληψία scanner οπλισμών κλπ 2) Εάν αντέχει στατικά το κτίριο μπορεις να κάνεις προσθήκη με μεταλλική κατασκευή και ειδική κατασκευή για υγρομονώση (υγρομόνωση εξώστη, μεμβράνες αποσύμπλεξης τάσεων κλπ) .
    1 point
  46. Με λίγα λόγια οι τακτοποιημενοι ημιυπαίθριοι με 3843 και οι αλλαγές χρήσης εντός περιγράμματος δεν συνυπολογίζονται πιά στο ποσοστό υπέρβασης δόμησης. Αν το λαμβάνω ορθά, είναι μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τον 4178 για την ένταξη σε κατηγορία και του υπολογισμού προστίμου. Στάλθηκε από το SM-T560 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
    1 point
  47. Από το πρώτο σου post σ' αυτό το forum φαίνεται ότι αγνοείς βασικά πράγματα δηλαδή είναι απίθανο να είσαι μηχανικός. Εδώ είναι ένας τόπος που απευθύνεται σε ανταλλαγή απόψεων για επαγγελματικά θέματα που μας απασχολούν. Αν δεις τις δημοσιεύσεις μου θα καταλάβεις αν βοηθώ ή όχι. Αλλά αντί να ψάχνεις εδώ ''δωρεάν'' πληροφορίες για το θέμα που σε απασχολεί γιατί δεν παίρνεις ένα τηλέφωνο κατ' ευθείαν σ' αυτόν που συνέταξε το τοπογραφικό να σου εξηγήσει γιατί γράφει αυτό που γράφει? κι' αυτό ''δωρεάν'' είναι. Εκτός κι αν υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που δεν το κάνεις οπότε αν τους εξηγήσεις το συζητάμε. Δεν είναι πρόβλημα το να μοιραστούμε την γνώση-εμπειρία με άλλους. Αλλά μην προσπαθείς να υποκαταστήσεις τον επιστήμονα που έχεις δίπλα σου με κάποιον που δεν γνωρίζεις (όπως εγώ πχ) και που μπορεί να σου πω πράγματα που ίσως δεν ισχύουν στην περίπτωσή σου με αποτέλεσμα να δημιουργήσω πρόβλημα σε σένα και στον μηχανικό που συνέταξε το τοπογραφικό. Όταν χρειάζομαι ιατρική ή νομική συμβουλή ρωτάω πρώτα τους αντίστοιχους επιστήμονες που έχω φίλους, γνωστούς, συντοπίτες κλπ. και δεν ψάχνω από την πρώτη στιγμή σε fora για λύσεις, σε ζητήματα τα οποία επείδη δεν γνωρίζω είναι και δύσκολο να τα κατανοήσω σωστά και άμεσα από τα γραφόμενα κάποιου ...
    1 point
  48. Αφού ο ιδιοκτήτης είναι ένας και για τα δύο διαμερίσματα, δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.