Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Equalizer

    Equalizer

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      226


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/03/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Ναι,πρέπει να βεβαιωθεί η προσαρμογή με ελεγκτή.Δεν τη ζητά το ΤΕΕ,απαιτείται από το νόμο πιστοποίηση των εργασιών απ το τοπικό παρατηρητήριο και ελλείψει παρατηρητηρίου,έρχεται ελεγκτής.
    2 points
  2. Δεν πιστεύω ότι εξυπηρετεί σε κάτι η μετατροπή συντεταγμένων από HATT πέραν από μία πρώτη χονδρική άποψη της προσαρμογής του ρυμοτομικού στην υφιστάμενη κατάσταση ( το οποίο κάλλιστα μπορεί να γίνει από τα link στο διαδίκτυο). Το βασικό είναι να τηρηθεί η βούληση του μελετητή και οι ρυμοτομικές και οικοδομικές γραμμές να εφαρμοστούν εκεί που πραγματικά πρέπει να είναι και όχι από πού προκύπτουν από οποιαδήποτε μετατροπή συντεταγμένων ( ή ακόμα και από εκεί που προκύπτουν αν βρεθούν στάσεις του μελετητή). Για να γίνει σωστή μελέτη θα πρέπει να αποτυπωθούν όσα περισσότερα σημεία είναι δυνατόν ακόμα και σε εύρος αρκετών οικοδομικών τετραγώνων της τότε και σήμερα υφιστάμενης κατάστασης και να γίνει μελέτη και με τα νεότερα κατασκευασμένα και τα παλαιά διατηρούμενα. Για να το πω πιο απλά όλοι όσοι μαντρότοιχοι φαίνονται επί της ρυμοτομικής γραμμής στο ρυμοτομικό και όσα κτίρια φαίνονται επί της οικοδομικής ή όσα από τα παραπάνω τέμνονται σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά σημεία, έτσι ακριβώς θα πρέπει να αποτυπώνονται και στο δικό σου τοπογραφικό και όχι εκεί που προκύπτουν από οποιαδήποτε μετατροπή συντεταγμένων η εξάρτηση. Η έκθεση σου στο τοπογραφικό για την εφαρμογή ρυμοτομικών και οικοδομικών γραμμών θα πρέπει να περιγράφει ακριβώς αυτό: ποια σημεία έχουν τηρηθεί, ποιες ευθυγραμμίες έχουν ληφθεί υπόψιν, ποιες κατασκευές έχουν θεωρηθεί ορθώς υλοποιημένες κλπ.
    2 points
  3. θα δεις εδω τις νεες ρυθμισεις... https://ecopress.gr/dimosieftike-sto-fek-o-neos-nomos-gia-to-ktimatologio/ και εδω https://www.e-nomothesia.gr/kat-periballon/nomos-4821-2021-phek-134a-31-7-2021.html και μετα θα πας σε δικηγορο.
    1 point
  4. @pirsogiannis Εννοείται ότι το γνωρίζεις, εκλεκτέ συνάδελφε, πως δεν γίνονται συμψηφισμοί. Μάλλον ήταν λίγο απότομη η διατύπωσή μου, αλλά δεν υπήρχε κανένα υπονοούμενο. Πολύ ωραίο το ερώτημα για την ανοχή στις διαστάσεις του έρκερ γιατί δίνεται η ευκαιρία να διευκρινιστεί αυτό το —λίγο μπερδεμένο— ζήτημα. Ας υποθέσουμε ότι η όψη του κτιρίου είναι 15 μ. και το βάθος 10 μ., και το έρκερ έχει διαστάσεις όπως στο δικό σου σχέδιο (4,60 x 0,50). Η φράση "συγκρίνοντας το μήκος της εξοχής προς τη διάσταση του βάθους του κτιρίου" σημαίνει ότι συγκρίνω την αύξηση του 0,50 με το βάθος 10. Αυτό είναι και λογικό (εκτός από σύμφωνο με τον νόμο), γιατί δεν γίνεται να έχει ανοχή ολόκληρο το κτίριο 10 x 5% = 0,50 και το έρκερ 0,50 x 5% = 0,025 (πρακτικά 0). Συμπληρώνω ότι αν δεν προβλεπόταν έρκερ, τότε συγκρίνουμε όλο το μήκος εξοχής 0,50 με το βάθος 10 (όπως αναφέρει η συνάδελφος ChristinaK).
    1 point
  5. Ο έλεγχος γίνεται με το πλάτος του έρκερ (0,50),προς το βάθος του κτιρίου(δεν το βλέπω στην κάτοψη).Άρα το 0.50 έρκερ "περνάει" εάν 0.50/Χ<ή =5%,άρα βάθος > ή = 10μ. και δεδομένου ότι συντρέχουν κι οι λοιπές προϋποθέσεις της γιε της κατ.3 για να ενταχθεί στην Κατηγορία 3. (Δες στη σελίδα 5 του θέματος,ο Παύλος αναφέρει εδάφιο και διευκρίνηση της εγκυκλίου)
    1 point
  6. Μετά από επικοινωνία με τεδκ , μου επιβεβαίωσαν ότι η προσθήκη στέγης θεωρείται προσθήκη καθ' ύψος και ανήκει στην Κατ.Α περ.iii
    1 point
  7. 3 ειναι τα βασικα σου θεματα. 1) Το ειδος του εδαφους θεμελιωσης οχι μονο σαν εδραση θεμελιου αλλα και πιθανοτητα κατολισθησεων -ειδους αυτων κ.λ.π .Εδω θα πρεπει να στηριχθεις κατ αρχην στο ιστορικο της περιοχης και στη συνεχεια μια κουβεντα με καποιον γεωτεχνικο ή γεωλογο (αν απαιτηθει).Αν π.χ υπαρχει πιθανοτητα καποιο επιπεδο ή κυκλος ολισθησης να διερχεται κατω απο τα θεμελια σου τοτε;; (βλ. Βουντζα) 2) Οι αποστραγγισεις που θα χρειασθουν με την αντιστοιχη διευθετηση των νερων 3) Οι υπολογισμοι των τοιχων .
    1 point
  8. Άννα Μαρία Μ. Είδες που είχε δίκιο ο καλός συνάδελφος Pavlos33; Υπάρχει δασικό τμήμα, κάτι που είναι πολύ σημαντικό. Αφού θέλεις μία γενική απάντηση: ναι, γενικά μπορούν να κατασκευαστούν δύο οικίες. Όμως αυτό δεν λέει τίποτα, γιατί πολύ εύκολα μπορεί να μετατραπεί σε: όχι, δεν γίνεται. Μπορεί να υπάρχουν περιορισμοί στην περιοχή που βρίσκεσαι ή ιδιαιτερότητες στην ιδιοκτησία σου. Γι' αυτό η μόνη σωστή απάντηση είναι αυτή που σου δόθηκε.
    1 point
  9. marian7 Ναι, έχει αλλάξει η περιγραφή του παρακρατούμενου φόρου. Θα επιλέξεις ως κατηγορία φόρου: παρακράτηση φόρου από πρώην ελευθέρια επαγγέλματα (20%).
    1 point
  10. Το ερώτημα αφορά μελέτη μηχανικού, αφού συνταχθεί τοπογραφικό διάγραμμα, θα πρέπει να πάτε με ότι στοιχεία διαθέτετε (συμβόλαια, παλιά τοπογραφικά, απόσπασμα κτηματολογίου κλπ) σε τεχνικό γραφείο μηχανικού για τα περαιτέρω.
    1 point
  11. Νομίζω ότι αυτό που ρωτάει ο άνθρωπος είναι αν οι ψήφοι του "αέρα" , των μελλοντικών ορόφων δηλαδή , είναι ενεργοί προ της κατασκευής τους. Αν δλδ προσμετρώνται σε μια γενική συνέλευση που γίνεται σήμερα . Πχ. Έστω πολυκατοικία όπου ψήφοι υπαρχόντων 450 και ψήφοι μελλοντικών 550. Σε ΓΣ για επισκευές όψεων , οι υπάρχοντες ψηφίζουν ΝΑΙ , οι μελλοντικοί ψηφίζουν ΟΧΙ και το κτίριο μένει ρημάδι ?
    1 point
  12. Η γνώμη μου είναι ότι, δεν αρκούν! Απαιτείται η εγκεκριμένη κάτοψη του ορόφου! Η' τη βρίσκει ο φίλτατος ιδιοκτήτης, ή κάνεις ανασύσταση φακέλλου ή ψάχνεις άλλου είδους λύσεις.
    1 point
  13. Ενδεικτικά αναφέρω (και για περιπτώσεις συνένωσης-διαίρεσης κατοικιών) Πυροπροστασία Θερμομόνωσης-ΚΕΝΑΚ Αερίου κλπ
    1 point
  14. Η κατηγορία 3 εντάσσεται στο φύλλο καταγραφής των λοιπών παραβάσεων βάσει προϋπολογισμού. Η διαμερισμάτωση είναι μόνη της μία παράβαση των 250€, δεν προστίθεται στα υπόλοιπα. Η δ.δ. μπορεί να δηλωθεί επιλέγοντας την ανάλογη ένδειξη στο ηλεκτρονικό σύστημα.
    1 point
  15. ευκολακι.... αγοραζει το 50% εξ αδιαιρετου πατε σε μηχανικο σας βγαζει μια αδεια για δυο κατοικιες , ειτε κολημενες ειτε σε αποσταση μετα απο εγκριση του ΣΑ κανετε συσταση ΟΙ και διανομη προ πασης ανεγερσης και παιρνει καθε ενας την δικη του κατοικια και την δικη του ΔΕΗ... Θα σου τα εξηγησει ο συμβ/φος. [μονη ενσταση ειναι αν ο αγοραστης μετα το 50% που θα αγορασει δεν προσερχεται δια τα περαιτερω....]
    1 point
  16. (Το σημαντικό είναι να βρεθούν τα κλειδιά)
    1 point
  17. Συνάδελφε καλησπέρα. Αυτό που γράφεις, ότι έχεις να κάνεις κάτι τέτοιο από τα χρόνια της σχολής, καταλαβαίνεις, νομίζω, πως είναι πέρα για πέρα άτοπο. Μπαίνοντας στο επάγγελμα έπρεπε να γνωρίζεις με τι θα έχεις κάνεις. Αν όχι ? ... Υπάρχουν και οι συνεργασίες. Αυτό που έκανες με τα "λινκ" κλπ ήταν λάθος & ίσως να το κάνουν και άλλοι νέοι συνάδελφοι. ΜΕΓΑ λάθος!. Πάντα μα πάντα η αποτύπωσή που θέλουμε να κάνουμε πρέπει να γίνεται στο σύστημα αναφορά της μελέτης. Αφού τα ρυμοτομικά σχέδια που σου έδωσαν από την πολεοδομία είναι σε ΗΑΤΤ και η αποτύπωσή σου θα πρέπει γίνει σε ΗΑΤΤ. Αν είχες μία Π.Ε. η αποτύπωσή σου θα γινόταν σε ΤΜ3. Αν πάλι είχες ένα Ρυμ. σχέδιο της τοπογραφικής η αποτύπωσή σου έπρεπε (κατά την γνώμη μου πάντα) να γίνει στο "Παλαιό σύστημα" ΗΑΤΤ. Μαζί με τα σχέδια που σου έδωσαν από την πολεοδομία ίσως θα έπρεπε να ζητήσεις ή να σου δώσουν και κάποια σημεία εξάρτησης, δηλαδή τις στάσεις της μελέτης (με τα Χ & Υ). Τα Ρ. Σχ. που έχει η πολεοδομία, είναι και αυτά προϊόν κάποιας μελέτης. Στα αρχεία της πολεοδομίας έχει και πρέπει να έχει και τις συντ/νες των στάσεων της αποτύπωσης. Μπορεί οι "στάσεις" να φαίνονται στο σχέδιο και ίσως να υπάρχουν ακόμη στο "έδαφος". Πάντως για να εφαρμόσεις τις Ρ.Γ. ή και τις Ο.Γ. πρέπει να μετρήσεις σε ΗΑΤΤ. Άρα πρέπει να βρεις τρόπο να μεταφέρεις εξάρτηση στην περιοχή σου. Ίσως και από κάποιον παλαιό συνάδελφο ή αναζητάς το τοπογραφικό, αν υπάρχει, κάποιας Ο.Α. στην περιοχή. Από εκεί και πέρα αν δώσεις με κάποιο gps συντεταγμένες ΕΓΣΑ87 σε δύο τουλάχιστον σημεία σου, που τα έχεις ήδη σε σύστημα ΗΑΤΤ, μπορείς με μετασχηματισμό του Helmert ή ομοιότητας, να έχεις όλα σου τα τοποσταθερά και σε σύστημα ΕΓΣΑ87. Πρέπει πάντως να ξέρεις πως δεν είναι & ασυνήθιστο να μεταφέρεις μία εξάρτηση (με όδευση) από αρκετά μακρυά χρησιμοποιώντας τα Τριγωνομετρικά σημεία της περιοχής σου (εγώ πάντως το έκανα). Συνεργάσου για τέτοια θέματα και με παλαιότερους συναδέλφους αξιοποιώντας το αρχείο τους.
    1 point
  18. το ίδιο μήνυμα βγάζει και σε μένα με εξοφλημένες τις δόσεις. Πήραν τα λεφτά μας και το κλείδωσαν το μαγαζί.
    1 point
  19. Αν υπήρχε θερμοστάτης χώρου, οι αυτόματες διατάξεις ήταν Γ, διαφορετικά Δ. Αν η Α/Θ λειτουργεί με θερμοστάτη χώρου, οι αυτόματες διατάξεις θα είναι Γ. Αν τοποθετηθεί θερμοστατική κεφαλή σε κάθε θερμαντικό σώμα, θα είναι Β.
    1 point
  20. ΦΕΜ πληρώνουμε όταν η μελέτη που εκπονούμε εγκρίνεται από δημόσια υπηρεσία, κάτι που κατά την γνώμη μου δεν ισχύει στα ΠΕΑ.
    1 point
  21. διοτι στην ΔΔ εχεις να συγκρινεις τις κατοψεις της αδειας με της συστασης. Σε αυτες θα δειχνει οτι ενα τμημα μιας ΟΙ πηγε στο αλλο και αυτο τακτοποιεις. Τετοια κατοψη στην συσταση, οπου μια ΟΙ να παταει στα κοινοχρηστα, ή το αντιθετο, δεν εχεις, αρα δεν εχεις ΔΔ Εχεις το αρθρο 98
    1 point
  22. Συνάδελφε, αν μου επιτρέπεις δεν βλέπω κάτι μεμπτό στην απάντηση του συναδέλφου ΙΑΣΟΝΑ και προσωπική άποψη εκφράζοντας βρίσκω την αντίδρασή σου υπερβολική. Αποκαθιστώ το -1 με +1 στο συνάδελφο, διότι την απάντησή του την θεωρώ σωστή Στα πλαίσια υπαγωγής αυθαιρέτων εξετάζεται το "νόμιμο περίγραμμα" της οριζόντιας σε σχέση με τους κοινόχρηστους και όταν η Ο.Ι τους παραβιάζει δεν έχουμε Δ.Δ αλλά καταπάτησή τους με εκτός "περιγράμματος" τμήμα και το χρεώνουμε με ΥΔ σαν να είχαμε υπέρβαση εκτός περιγράμματος κτιρίου. Χρόνια πριν το συζητούσαμε και αυτό εδώ στο φόρουμ και εκεί έχουμε καταλήξει . Η διαφορετική διαμερισμάτωση αφορά με απλά λόγια, το "πάρε-δώσε" μεταξύ όμορων διαμερισμάτων, δηλαδή την διαφορετική διάταξη ορίων τους ανάμεσα σε άδεια, σύσταση-πραγματικότητα, όπου θα πρέπει να ταυτίζονται.
    1 point
  23. Τα τ.μ. των κοινόχρηστων χώρων δεν έχουν "μετρήσει" (όπως λες) στο ΣΔ ως τ.μ. που ανήκουν σε μια ΟΙ.... Από την άλλη, μια ΟΙ αύξησε τα τ.μ. της επιφάνειάς της κλέβοντας από κοινόχρηστους χώρους, οι οποίοι ΑΝΗΚΟΥΝ σε όλους τους συνιδιοκτήτες του ακινήτου... Αν λοιπόν για "...σένα είναι σαφές", ιδού η Ρόδος κι απομένει απλώς το πήδημα... Καλή τύχη!
    1 point
  24. Για να γίνει αυτός ο Μετασχηματισμός, όπως πολύ σωστά αναφέρει ο perisiadis θα πρέπει να έχει στην διάθεσή του τους "Συντελεστές", που πριν κάποια χρόνια, με μία "μπροσούρα" οι καλοί καθηγητές και φίλοι της Π.Σχ. του ΑΠΘ έδωσαν στην δημοσιότητα. Οι "συντελεστές" αυτοί ειναι διαφορετικοί για κάθε "φύλο χάρτου" όπως τους δίνει η ΓΥΣ για χάρτη 1/ 50000 δηλαδή για κάθε datum ξεχωριστά. Είναι μία δωδεκάδα για κάθε datum. Για να γίνει κατανοητό θα δώσω αυτό που έδωσε σε μία "μάζωξη" για το θέμα αυτό το τμήμα ΑΤΜ. Είναι για το φ.χ. 118 δηλαδή φύλλο Θεσσαλονίκης. Εδώ είναι από ΕΓΣΑ87 ---> ΗΑΤΤ. Γίνεται & αντίστροφα. Εγώ την είχα την Μπροσούρα (βιβλιαράκι). Τα τελευταία όμως χρόνια δεν την έχω στην βιβλιοθήκη μου και ούτε θυμάμαι πως εξαφανίστηκε. Αν κάποιος από του παλαιότερος την έχει ας τη ανεβάσει εδώ στο φόρουμ. Επειδή ο φίλος, που ανέβασε το θέμα, είναι από Κύπρο και μπορώ να πω...... πως τον αγνοήσαμε, θέλω γι' αυτό να κάνει τον κόπο και να μας δώσει το Φύλλο χάρτου (datum) του χάρτη 1/50000, στον οποίο ανήκει -βρίσκεται, το 5άρι το οποίο πήρε από την ΓΥΣ. Επίσης να δει, αν επί του σχεδίου αυτού, υπάρχουν κάποια Τριγωνομετρικά σημεία που ίσως βοηθήσουν, αν έχει τις τιμές Χ & Υ έστω σε ΗΑΤΤ. EGSA2HATT-solver.xls
    1 point
  25. άρθρο 2 αλλά και 3 κλπ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/ΦΕΚ 3136/31-7-18 Άρθρο 3 Διαδικασία έκδοσης ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΙΚΡΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ (Ε.Ε.Μ.Κ) 1. Κατά την ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, ο Διαχειριστής της αίτησης εισάγει στο σύστημα: α) Αίτηση έκδοσης έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας β) υπεύθυνη δήλωση του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα για την ανάθεση της διαχείρισης της αίτησης στον Διαχειριστή αίτησης και στους αρμόδιους μηχανικούς για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών και επιβλέψεων
    1 point
  26. Σε περίπτωση έρευνας για αρχαιότητες , πριν από την έκδοση οικοδομικής αδείας προκειμένου να εξασφαλίσουμε την έκδοση της μελλοντικής άδειας... καταθέτουμε αίτηση στην αρμόδια Αρχαιολογική υπηρεσία για έγκριση δοκιμαστικών τομών. Μετά την σχετική γνωμοδότηση της αρχαιολογίας καταθέτουμε αίτηση στην Πολεοδομία για έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας, με συνημμένη την απόφαση της αρχαιολογίας. Μετά την έκδοση της έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας , η αρχαιολογία προβαίνει στις σχετικές εργασίες τομών , φυσικά με έξοδα του ιδιοκτήτη για να μην περιμένεις αιώνια να εξεύρει τα κονδύλια η Υπηρεσία. Είναι ο μόνος τρόπος να μην μπλέξεις εκ των υστέρων.
    1 point
  27. Αρχικά ευχαριστώ για την απάντηση. Το downvote απο εμένα για τον τρόπο έκφρασης που θεωρώ πως δεν αρμόζει ούτε στο φόρουμ ούτε στο προφίλ σας. Επί του θέματος το λεκτικό "Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98." περιγράφει αυτό ακριβώς που λέτε, την συναίνεση δλδ των συνιδιοκτητών, όταν προφανώς δεν ισχύουν οι προϋποθέσεις που θέτει το αρθρ. 98, να τακτοποίησει ένας ιδιοκτήτης επιφάνεια που κάποτε ήταν κοινόχρηστη. (στην πραγματικότητα δεν ήταν ποτέ, απλά με τη συναίνεση του δίνουν τη δυνατότητα να είναι πολεοδομιικά και νομικά οκ).
    -1 points
  28. Ας αναλύσουμε μια υποθετική περίπτωση. Έχω στην άδεια 60/60, στη σύσταση 60/60 και στην υφιστάμενη κατάσταση 55/65. Αν οι ιδιοκτήτες δεν θέλουν να επαναφέρουν με οικοδομικές εργασίες την κατάσταση των σχεδίων (οικοδομικής άδειας και σύστασης, που συνήθως δεν θέλουν για μικροδιαφορές 20-30εκ.), τότε εκ των πραγμάτων θα πρέπει να διορθωθεί η αναντιστοιχία υφιστάμενης κατάστασης και οικοδομικής άδειας με τακτοποίηση και εν συνεχεία να γίνει τροποποίηση Σ.Ο.Ι. Το παράδειγμα το φέρνω για να εξηγήσω ότι διαφορετική διαμερισμάτωση, κατά την γνώμη μου προφανώς, έχουμε και όταν τα υλοιποιημένα όρια των οριζόντιων ιδιοκτησιών είναι διαφορετικά με τα όρια των Ο.Ι. κατά άδεια και σύσταση.
    -1 points
  29. @dimitris GM Συμφωνώ σε όλα με μια μικρή ένσταση. Οι δικές μου περιπτώσεις που κάποια ιδιοκτησία χάνει/ κερδίζει τετραγωνικά είναι 50/50. Σε όσες μου έχουν τύχει και ο πελάτης μου χάνει 20-30 εκ στην ιδιοκτησία του, του εξηγώ την κατάσταση και τις επιλογές του και αφού μου υπογράψει Υ.Δ. οτι είναι ενήμερος συνήθως επιλέγει να πάει σε τακτοποίηση (για την ακρίβεια σε όλες τις περιπτώσεις μέχρι σήμερα). Αυτό τον καιρό έχω περίπτωση που διαμέρισμα παλιάς πολυκατοικίας με 5-6 διαμερίσματα στον όροφο φαίνεται σε άδεια και σύσταση 70μ2 και στην πραγματικότητα έχει μικτό εμβαδό 62μ2 και με έχει προβληματίσει αρκετά λόγω μεγάλης διαφοράς στο εμβαδό. Θεωρώ ότι είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν τη νομική οδό, υποθέτω επειδή οι περισσότεροι θέλουν να τελειώνουν άμεσα και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν γνώριζαν καν ότι θα έπρεπε να έχουν μια μεγαλύτερη κατοικία.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.