Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.561


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.376


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/03/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλή Σαρακοστή, δες μήπως σε καλύπτει το νο.1 στο παρακάτω: https://exoikonomo2021.gov.gr/documents/10182/6238447/Τεχνικές+συστάσεις+v.1.pdf/cbe68096-7a0d-435d-9cce-7eeb24244a06
    2 points
  2. Το όλο θέμα το είχαμε επεξηγήσει και από τα πρώτα απαντητικά ποστ. Ο νόμος και τότε όριζε ότι εφόσον το πλάτος του δρόμου δεν ήταν 4 μ σε όλο το μήκος προσώπου για την απόκτηση οικοδομησιμότητας έπρεπε να παραχωρηθεί εδαφική λωρίδα τόσου πλάτους-εις βάρος του οικοπέδου-ώστε το ημιπλάτος του δρόμου να γίνει 2 μέτρα. Το οικόπεδο αρχικά ήταν διαμπερές. Πλάτος και στους 2 δρόμους που είχε πρόσωπο, ήταν άνω των 4 μέτρων. Άρα, το οικόπεδο είχε την οικοδομησιμότητα. Η παραχώρηση σε κοινή χρήση αυτής της εδαφικής λωρίδας με πρόδηλο σκοπό να μεγαλώσει το πρόσωπο ως προς κοινόχρηστο δρόμο και να γίνει 12 μέτρα για να μπορέσει να γίνει η κατάτμηση (με τις τότε διατάξεις απαιτούνταν 12 μέτρα για την κατάτμηση), δεν σχετίζεται με την παραχώρηση σε κοινή χρήση αφού δεν επιβάλλονταν για την απόκτηση οικοδομησιμότητας, αφού ήδη αυτή υπήρχε και το οικόπεδο ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο. Το αναφέρω στα πρώτα ποστ. Το αναφέρει και ο συνάδελφος tetris. Το θέμα είναι ότι αν αυτή η παραχώρηση δεν εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 6 (παραχώρηση σε κοινή χρήση προς απόκτηση οικοδομησιμότητας όταν το πλάτος δρόμου δεν είναι 4 μέτρα), τότε που εμπίπτει; Μήπως στο ότι αποτελεί κατάτμηση του ακινήτου και η τότε παραχώρηση σε κοινή χρήση (όπως ήθελαν να την κάνουν) ουσιαστικά μετέτρεψε το νότιο-προς δημιουργία τότε- οικόπεδο σε τυφλό, καθώς αυτό, ενώ είχε αρχικά πρόσωπο στην πλευρά 1-17 σε μήκος 8,87 μ στη συνέχεια είχε όριο στην πλευρά 2-16 χωρίς να έχει πρόσωπο σε δρόμο. Γι αυτό ο προϊστάμενος του είπε ότι εμπίπτει σε καταργηθείσα διάταξη εννοώντας την κατ αναλογία περίπτωση-άλλοτε (νυν καταργηθείσας) διάταξης, που έδινε οικοδομησιμότητα σε τυφλό οικόπεδο με παραχώρηση τετράμετρης λωρίδας.
    2 points
  3. Ο πίνακας κατανομής καθέτων αφορά τον διαχωρισμό των καθέτων στο έδαφος και την αναλογούσα δόμηση και κάλυψη σε κάθε οικόπεδο. Ότι αυθαίρετο υπάρχει σε κάθε κάθετη αφορά τον ιδιοκτήτη της και δεν επηρεάζει τον πίνακα ποσοστών. Οπότε το σημαντικό για το Τοπογραφικό είναι να μελετηθούν τα συνολικά όρια του οικοπέδου (η επιφάνεια του όλου οικοπέδου) και η σχέση των υφιστάμενων διαχωριστικών (όρια) μεταξύ των καθέτων σε σχέση με την προβλεπόμενη θέση τους. Το ζητούμενο συνήθως είναι να διατηρηθούν τα ποσοστά κάθε κάθετης σύμφωνα με τον τίτλο και οι πλευρές που ορίζουν αυτά τα ποσοστά να είναι κοντά στην υφιστάμενη κατάσταση.
    1 point
  4. Για το αρχιτεκτονικό απάντησα (ποσώς με ενδιαφέρει) Το στατικό όμως είναι σημαντικό για λόγους ασφαλείας. Έχουν δει πολλά τα μάτια μου, και θεωρώ υποχρέωσή μου να επισημαίνω τα ατοπήματα. Ίσως η κριτική μας να προλάβει κάποιο κακό
    1 point
  5. έστω , εχεις δικιο ....το θεωρείς σωστο να σχολιάζεις /ται / ουμε ....το στατιτο κ το αρχιτεκτονικο μιας οικοδομης ?
    1 point
  6. Χριστοφορε, να τα ξαναδουμε, - ο LESS ειπε οτι εχει μια πυλωτη [ δεν λεει άλλα στοιχεια] και την εκανε διαμερισμα. - ο ΒΑΓΙΑΣ λεει για αυθαιρεσιες κατ. 3 σε οικογενειακη οικοδομη. Προφανως ειναι δυο εντελως διαφορετικες περιπτωσεις. Η πρωτη, εχει "μεγαλη και δυσκολη διαδικασια" Η δευτερη εχει τα δικα της θεματα - ή θα θεωρησουμε οτι επιμηκυνεται στο απειρο η μη υποχρεωτικοτητα τακτοποιησης της κατ. 3, αλλα απαιτειται μονον η καταγραφη τους και εάν και αυτο θα ισχυει και για την ΗΛΤΑ - ή εαν λογω ΗΛΤΑ θα πρεπει να τακτοποιουνται και αυτες. Περαν του πραγματικου γεγονοτος οτι, αυτες οι κατ. 3 αφηνονται να "κρεμονται" σε κατι μικρες οικογενειακες οικοδομες, ενω για την μεταβιβαση μιας ΟΙ, δεν θα βρεθει δικηγορος αγοραστη, που θα δεχθει να κανει συμβολαιο με ρητρα "ειναι ατακτοποιητες τοσες κατ. 3 και τις αναλαμβανει ο αγοραστης"
    1 point
  7. Εχεις τμημα πυλωτης...δεν λες εαν ειναι κοινοχρηστη ή εαν εχεις ενα "ανεξαρτητο" τμημα με χιλιοστα... ή εάν αυτό ειναι σαν παρακολουθημα...ή εάν υπαρχει δικαιωμα αποκλειστικης χρησης προς σταθμευση... Εχει αλλαξει απο "πυλωτη" σε κατοικια.... Και εμπραγματως και πολεοδομικως η "κατοικια" ειναι ανυπαρκτη. Το "ανυπαρκτο" δεν δηλωνεται σην ΗΛΤΑ....ελλειψει τιτλου. Πρωτα τακτοποιεις όπως απαιτει ο νομος και μετα, είτε τροποποιεις την συσταση δινοντας χιλιοστα ή ό,τι αλλο απαιτειται να γινει, αναλόγως με το τι εγινε και πού, για να αποκτησει "οντοτητα" Δεν μπορεις να δοσεις ΗΛΤΑ εάν δεν γινει πρωτα τακτοποιηση. Προφανως, σε αλλη ΟΙ, που δεν εχει σχεση με την πυλωτη και δεν εχει αυθαιρεσιες, βγαινει ΗΛΤΑ μετα την εκδοαση βεβαιωσης νομιμοτητας που θα δοσεις. καλησπερα ιασονα
    1 point
  8. επιεικής χαρακτηρισμός το "εγκληματικός" ταιριάζει περισσότερο εκτός κι αν, στην περιοχή, έχουν κάνει συμφωνία με τον εγκέλαδο
    1 point
  9. και μετά σε μένα. Τον κλείνω από τώρα Όντως. Το μαύρο στον ξυλότυπο ,ανάμεσα στο Κ1 και το Κ10 φαίνεται να είναι τοιχίο οπλισμένου σκυροδέματος με κρυφουποστυλώματα. Συμφωνώ. Υπάρχουν θέματα. Ακόμη και η θέση των ειδών υγιεινής στο σχέδιο σε σχέση με τις κατακόρυφες στήλες που θα προκύψουν δεν φαίνεται σωστή.
    1 point
  10. μαύρο ή κόκκινο αδιάφορο...... (και δεν αφορά το ερώτημα αλλά παράδοξος ο γενικός σχεδιασμός με έναν μόνο άξονα ενισχυμένο άλλα και τόσο μεγάλο μπάνιο για το κεντρικό υπνοδωμάτιο μόνο πρόσβαση)
    1 point
  11. Παρ.4 Άρθρο 17 ΝΟΜΟΣ 4067/2012 : Κατά την πιο βάσιμη ερμηνεία, κατά τη γνώμη μου, το εδάφιο (στ) δεν έχει εφαρμογή για την θέση αυτών των αρχιτεκτονικών στοιχείων και προεξοχών εκτός σχεδίου δεδομένου ότι, το Άρθρο 14 “Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων” στο οποίο περιγράφεται η εφαρμογή της απόστασης Δ ή/και δ για τον καθορισμό θέσης του κτιρίου, δεν περιλαμβάνεται - κατά το Άρθρο1, παρ.2 - σε εκείνα που έχουν εφαρμογή εκτός σχεδίου. Συμπεραίνω ότι το εδάφιο 4(στ) αφορά μόνο την δόμηση εντός σχεδίου ή οικισμών, όπου άλλωστε οι αρχιτεκτονικές προεξοχές και τα λοιπά στοιχεία που αναφέρονται έχει νόημα να περιορίζοντα λόγο στενότητας χώρου προκηπίων. Επισημαίνω μάλιστα, ότι με τον ν.4819/2020 η διατύπωση για το “1/4 Δ ή δ” μεταφέρθηκε από το άρθρο 7 στο άρθρο 4, πιθανολογώ για αυτόν το λόγο ακριβώς, δηλαδή να ξεχωρίσει ότι αφορά εντός σχεδίου δόμηση. Εάν παρά ταύτα θεωρήσουμε ότι ισχύει 1/4 Δ ή δ, η υποχρεωτική απόσταση από τα όρια εκτός σχεδίου είναι 15μ, και συνεπώς 1/4=3,75μ. Σε καμία περίπτωση, κατά την γνώμη μου όπως την τεκμηριώνω, δεν έχουν εφαρμογή οι συναρτήσεις του, Άρθ 3 “Ορισμοί συντελεστών και μεγεθών”, δεδομένου ότι εκτός σχεδίου, δεν υπάρχουν “οικόπεδα”: “Δ: είναι η απόσταση του κτιρίου από τα όρια οικοπέδου ή κτιρίου, κατά περίπτωση, και ορίζεται σε: 3,00 μ.+0,10Η, δ: είναι η απόσταση του κτιρίου από τα όρια οικοπέδου ή κτιρίου, κατά περίπτωση, και ορίζεται σε: 2,50μ. + 0,05Η,”
    1 point
  12. Καλησπέρα! Συμφωνώ με τον Παύλο.... Σε πρώτη φάση θα ψάξεις για την απόφαση του Νομάρχη που αφορά την οριοθέτηση του οικισμού (και τις τυχόν μεταγενέστερες τροποποιήσεις της!).... εκεί θα αναφέρεται ποια είναι η αρτιότητα και τι όροι δόμησης ισχύουν για τα οικόπεδα εντός του οικισμού για κάθε καθεστώς... εάν υπάρχου διαφορετικά καθεστώτα, και τα οικόπεδα εντός του ρυμοτομικού έχουν διαφορετικούς Ο.Δ. από τα ''απλά οικόπεδα'', θα αναγράφεται ξεκάθαρα ΚΑΙ θα αναφέρεται και το συγκεκριμένο διάταγμα ρυμοτομίας που ισχύει (π.χ. κλασική περίπτωση οι οικισμοί<2000κατ. σε περιοχές με Διανομές του Υπουργείου Γεωργίας που οριοθετήθηκαν με το 181Δ΄ και εμπεριέχουν ρυμοτομικό συνοικισμού... - εκεί τα οικόπεδα του συν/μού έχουν δικούς τους Ο.Δ. με ξεχωριστή αποφ. Νομάρχη, ενώ τα πρώην κληροτεμάχια που βρέθηκαν πλέον εντός του αριθμημένου ορίου πάνε συνήθως με το 181Δ'. ). Σε κάθε περίπτωση αφού υπάρχουν ενδοιασμοί, θα πρέπει να λάβεις επίσημη έγγραφη απάντηση από την ΥΔΟΜ της περιοχής...
    1 point
  13. Το διαμέρισμα αυτό δεν "φύτρωσε"! Κάποιος ξύπνιος ιδιοκτήτης του ακινήτου, ο οποίος έχει κάποια άλλη ΟΙ σε αυτό (π.χ. διαμέρισμα κ.λπ.) το οποίο έχει χιλιοστά, το κατασκεύασε αυθαίρετα. Άρα, πρώτα κάνουμε Υπαγωγή στον 4495 της ΟΙ του ξύπνιου ακολουθώντας όλες τις απαραίτητες διαδικασίες. Προσοχή στο γεγονός ότι, ο συγκεκριμένος χώρος στην pilotis μπορεί να έχει αποκλειστική χρήση ή να είναι κοινόχρηστος.... Αντιστοίχως ακολουθούνται οι κάθε φορά ενδεικνυόμενες διαδικασίες.... Για την υπαγωγή συγκρίνουμε με τα χιλιοστά της ΟΙ του ξύπνιου... Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάει Κατηγορία 5. Αφού ολοκληρωθεί η υπαγωγή, αν αυτό είναι εφικτό (αν όχι, "στρίβειν με ελαφρά πηδηματάκια") τότε πάμε στο συμβολαιογράφο και κάνουμε τροποποίηση - διόρθωση της ΣΟΙ και αποδίδονται στο νέο διαμέρισμα της pilotis χιλιοστά από τα προϋπάρχοντα της ΟΙ του ξύπνιου... Στο Κτηματολόγιο δεν δηλώνονται "διαμερίσματα" αλλά "δικαιώματα επί της γης", δηλαδή, τα χιλιοστά που έχει η ΟΙ του ξύπνιου προφανώς θα έχουν ήδη δηλωθεί. Μετά την τροποποίηση κ.λπ. της ΣΟΙ είναι δυνατόν να γίνει "διόρθωση κ.λπ." και στο Κτηματολόγιο... Λεπτομέρειες γνωρίζει ο δικηγόρος του ξύπνιου...
    1 point
  14. Μπορεί και να παραμείνει στο Β+ Εξαρτάται από τις καταναλώσεις. Αν στην Ετήσια Κατανάλωση Τελικής Ένέργειας η Ηλεκτρική σαν πηγή ενέργειας δεν έχει μεγάλη συνεισφορά στο ενεργειακό ισοζύγιο του κτηρίου δεν θα έχει το φωτοβολταϊκό μεγάλη επίδραση.
    1 point
  15. Και μόνο από το ύφος που επιλέγει να διατυπώσει όσα θέλει να διατυπώσει η εταιρία, δεν θα την επέλεγα για κανέναν απολύτως λόγο. Το επικοινωνιακό δεν φαίνεται να το εχουν καθόλου.
    1 point
  16. Καλημέρα zazeng-νομίζω ότι δεν διαφωνούμε και πολύ-ως προς το σκέλος της βεβαίωσης ίσως,μεμονωμένα,της οποίας το λεκτικό είναι "στο ακίνητο δεν υπάρχει κτίσμα",κάτι που δίνει στον μηχανικό το δικαίωμα να βεβαιώσει ότι πράγματι δεν υπάρχει κτίσμα στο ακίνητο.Από εκεί και πέρα,και εμένα θα με ξένιζε μια τεράστια εκσκαφή μέσα στο ακίνητο και θα με κρατούσε πίσω,και γι αυτό ρώτησα την Ελένη αν έχει εξακριβωθεί το όριο του γηπέδου,γιατί ενδεχόμενα να υπάρχει μια άλλη- λογική- εξήγηση γιατί κάποιος έσκαψε ένα πρανές 15 μ. Όπως ανέφερα και παραπάνω,είναι σημαντικές κάποιες λεπτομέρειες που δεν γνωρίζουμε εμείς για το ακίνητο..
    1 point
  17. Καλημέρα-όλοι οι κλειστοί χώροι συνυπολογίζονται στον αριθμητή για την εύρεση κατηγορίας.
    1 point
  18. Αυτό είναι λίγο παράξενο να συμβαίνει συνάδελφε...ή υπήρχε νομίμως υφιστάμενο ισόγειο (προ 55)- οπότε σωστά εκδόθηκε προσθήκη σε αυτό το 67- ή έχει χαθεί η άδεια του αρχικού κτίσματος.(?).Κάτι άλλο δεν μπορώ να σκεφτώ.Σε κάθε περίπτωση,νόμιμη άδεια προσθήκης σε αυθαίρετο κτίσμα,δεν υφίσταται ως έννοια.
    1 point
  19. @zazeng-Η παράγραφος που παραθέτεις με την κατάτμηση,δεν μπήκε τελικά (ή αφαιρέθηκε) στο άρθρο 80 -πιθανόν λόγω του οξύμωρου στο οποίο αναφέρεσαι...
    1 point
  20. @gio-Θα δηλώσεις καταρχάς στον τίτλο τον λόγο,δηλαδή "για προσθήκη της εργασίας ...κλπ".Θα επιλέξεις στις επι μέρους επιλογές την νέα εργασία και θα ανεβάσεις τα απαραίτητα δικαιολογητικά-Στην περίπτωση που αναθεωρούνται κάποια από τα δικαιολογητικά και της προηγούμενης αρχικής εργασίας,θα προσέξεις να αναρτήσεις και αυτά-αν,για παράδειγμα,πρέπει να βάλεις νέο προϋπολογισμό εργασιών διότι αύξησες τις εργασίες,θα πρέπει να αναρτήσεις και τον νέο προϋπολογισμό (παραδείγματα δίνω,δεν θυμάμαι όλα τα δικαιολογητικά για κάθε εργασία)-θέλει λίγη δουλίτσα παραπάνω...
    1 point
  21. Μόλις διάβασα την εγκύκλιο-περιέχει διευκρινήσεις για την εφαρμογή της παρ.10 του άρθρου 48 του Ν.4685/20.Καταλαβαίνω ότι είναι οδηγίες για αναμόρφωση και συμπλήρωση των κυρωθέντων και αναρτηθέντων δασικών σε περίπτωση εκτάσεων με ύπαρξη οικοδομικής άδειας που εκδόθηκε μετά το 75 και πριν τον Ν.4030 κλπ.Δεν αναφέρονται πουθενά άδειες νέες.
    1 point
  22. Η εγκύκλιος λέει για το 1α) ότι εκδίδει ο οικείος Δήμος διαπιστωτική πράξη, γιατί ως φορέας αυτός είναι υπεύθυνος να εκδόσει την διαπιστωτική πράξη. Δε λέει πουθενά ότι ψάχνουμε κάτι του Δήμου όσων αφορά την τιμή ζώνης. Κοιτάμε 1) Αν έχει τιμή ζώνης. 1α) Αν δεν έχει τιμή ζώνης και είναι εντός σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού, τότε πάμε με την ελάχιστης της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας και αν δεν υπαρχει κι εκεί πάμε με την ελάχιστη της περιφερειακής ενότητας. 1β) Αν δεν έχει τιμή ζώνης και είναι εκτός σχεδίου ή εκτός ορίων οικισμού, κοιτάμε αν στην οικεία τοπική ή δημοτική κοινότητα υπάρχει ποσοστό μεγαλυτερο από 10% με τιμή ζώνης 2.200 και πάνω (μία πράξη που την πιστοπιεί ο Δήμος ως φορέας) 1βi) Aν δεν υπάρχει τέτοιο ποσοστό πάμε με την ελάχιστη της περιφεριακής ενότητας. 1βii)Αν υπάρχει τέτοιο ποσοστό, το οποίο το πιστοποιεί ο Δήμος ως φορέας, τότε πάμε με την ελάχιστη της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας. Αυτά για την ηπειρωτική Ελλάδα και την Εύβοια και την Κρήτη. Παράδειγμα: Δήμος Πυλαίας - Χορτιάτη, όπου έχει 3 Δημοτικές Κοινότητες (οι οποίες συμπίπτουν με τις Δημοτικές Ενότητες, πρώνη Δήμους αλλά δε μας ενδιαφέρει αυτό) το Πανόραμα, την Πυλαία και τον Χορτιάτη. Εκτός σχεδίου Πανόραμα --> πάει με 2.500 γιατί έχει >2.200 σε περισσότερο από το 10% της έκτασης της Δ. Κοινότητας Πανοράματος Εκτός σχεδίου Πυλαία --> πάμε με τα ελάχιστα της περιφέρειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, γιατί η Πυλαία έχει >2.200 σε λιγότερο από το 10% της έκτασης της Δ. Κοινότητας Πυλαίας Εκτός σχεδίου Χορτιάτη --> πάμε με τα ελάχιστα της περιφέρειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, γιατί δεν υπάρχει >2.200 πουθενά στην Δ. Κοινότητα Χορτιάτη Παράδειγμα: Παραλία Οφρυνίου Καβάλας. Εντός σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού --> πάμε με τα ελάχιστα της δημοτικής κοινόττητας Οφρυνίου, γιατί η παραλία Οφρυνίου (Τούζλα) δεν έχει τιμή ζώνης. Εκτός σχεδίου ή εκτος ροίων οικισμού --> πάμε με τα ελάχιστα της περιφεριεακής ενότητας Καβάλας, γιατί η τοπική κοινότητα Οφρυνίου δεν έχει > 2.200 τιμή ζώνης. Για το 1β) της εγκυκλίου, εκεί τα κάνουνε σκ@τ@ και γίνεται της ταναςπου.... Εκεί κοιτάμε το εξής. 1) Αν έχει τιμή ζώνης 2) Αν δεν έχει τιμή ζώνης, κοιτάμε την ελάχιστη της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας, αν δεν υπάρχει κι εκεί πάμε με την ελάχιστη του Δήμου και αν δεν υπάρχει κι εκεί πάμε με την ελάχιστης της περιφερειακής ενότητας. Αυτά για την υπόλιπη Ελλάδα. Τα υπόλοιπα που λέει η εγκύκλιος είναι για τα μπάζα γιατί ζητάει διαπιστωτική πράξη όταν δεν έχει η τοπική ή δημοτική κοινότητα τιμή ζώνης για να φανεί κατά πόσο ποσοστό η ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ τιμή ζώνης της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας ίναι πανω από το 2.200. ΜΑ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΜΗ ΖΩΝΗΣ ΕΚΕΙ. Απλά στον 4014 βάζανε και το όριο των 2.000 της τιμής ζώνης αναλογικά με τα πιο πάνω, ωστόσο στον 4178 δεν υπάρχει κάποια αναφορά τέτοια, ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Αν φτάσουμε να ζητάμε την τιμη ζώνης της περιφεριακής ενότητας μετά από όλο αυτό και δεν υπάρχει κι εκεί, τότε κοιτάμε το νομό, μία έννοια που δεν υπάρχει πλέον!!!!!!!!!!!!!!!!! Περιφέρεια --> Περιφερειακή Ενότητα --> Δημοτική Ενότητα --> Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα--> Οικισμός / Περιοχή
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.