Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      1.514


  3. Δόκτορας

    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      46


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.376


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/03/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Λόγω της κ4 στις ζητάει. Δεν θα έβαζα δκαλ ούτε στην κ3, θα έβαζα όμως κάτοψη που θα τεκμηρίωνε το 5%, τομή μάλλον όχι, εκτός και αν το 5% αφορά κ ύψος Κ3: "Για την υπαγωγή υποβάλλεται αίτηση και υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη, τεχνική έκθεση μηχανικού και φωτογραφίες, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του παρόντος."
    3 points
  2. Καλησπέρα για κατ.3 + λοιπές παραβάσεις δεν υποβάλλονται σχέδια. Από την άλλη προκύπτει το εύλογο ερώτημα αν πρόκειται για μεταβίβαση με τι σχέδιο θα γίνει αυτή. Οπότε καλό είναι και σε αυτές τις περιπτώσεις να εκπονείται τουλάχιστον κάτοψη και να επισυνάπτεται στην δήλωση. Για το ΔΚ + τομές που ζητάει το σύστημα ανέβασε ένα χαρτί που θα λέει ότι δεν απαιτούνται βάσει του άρθρου 99.
    3 points
  3. Καλησπέρα,το ενιαίο σου κτίριο (άνευ σύστασης) δεν έχει υπέρβαση ύψους σε σχέση με την οικοδομική άδεια.Οι όροφοι είναι λίγο κοντύτεροι(φαντάζομαι όμως με ικανά ελεύθερα ύψη κύριων χώρων κλπ)-δε συνιστά αυθαιρεσία.Η στέγη σου είναι λίγο ψηλότερη,άρα έχει από μόνη της μια αλλαγή μορφής στέγης σε σύγκριση με της οικοδομικής άδειας που συμπεριλαμβάνεται στον αναλυτικό προϋπολογισμό.Συμψηφίζεις την Κατ.3 γγ) για τους εξώστες με τον αναλυτικό που συντάσσεται.
    3 points
  4. @χαιδω επιτρέπεται εξώστης ο οποίος εισέρχεται εντός της πρασιάς για μήκος ίσο με το 1/10 του δρόμου άρθρο 16 του ΝΟΚ, παρ. 3 3. Οι ανοικτοί εξώστες μπορούν να προεξέχουν της οικοδομικής γραμμής έως πλάτους 1/10.Π (από την επιφάνεια της όψης του κτιρίου) και όχι περισσότερο των δύο (2,00) μ. από την επιφάνεια της όψης του κτιρίου, όταν αυτή ταυτίζεται με τη ρυμοτομική γραμμή και κατασκευάζονται σε ύψος τουλάχιστον τριών (3,00) μέτρων από τη στάθμη του πεζοδρομίου. Οι ανοικτοί εξώστες μπορούν να προεξέχουν της οικοδομικής γραμμής έως πλάτους δύο (2,00) μ. από την επιφάνεια της όψης του κτιρίου, όταν η οικοδομική γραμμή δεν ταυτίζεται με την ρυμοτομική γραμμή και βρίσκονται εντός της ρυμοτομικής γραμμής. Ανοικτοί εξώστες εντός των υποχρεωτικών αποστάσεων Δ ή δ του κτιρίου από τα όρια ή από άλλο κτίριο του ίδιου οικοπέδου δεν κατασκευάζονται με πλάτος μεγαλύτερο του 1/4 Χ Δ ή 1/4 Χ δ από την επιφάνεια της όψης του κτιρίου και η απόστασή τους από τα όρια του οικοπέδου δεν είναι μικρότερη από 1,00 μ.. Οι εξώστες, αρχιτεκτονικά και λοιπά δομικά στοιχεία της παρ.1, αν εξέχουν της ρυμοτομικής γραμμής, απέχουν τουλάχιστον 0,50 μ. από το άκρο του κρασπέδου του πεζοδρομίου και προς την πλευρά της ρυμοτομικής γραμμής σε οριζόντια προβολή.
    2 points
  5. Με μοτζίλα που το δοκίμασα κατεβαίνει κανονικά πάντως...
    2 points
  6. Θα κάνεις αίτηση για πράξη χαρακτηρισμού κ αν βγει δασικό θα κάνεις την old school έντυπη διαδικασία αντιρρήσεων κατευθείαν στην δνση δασών που είναι μια βαθμίδα παραπάνω από το δασαρχείο (της νομαρχιας/περιφερειακής ενοτητας), δεν πάει μέσω δασικού χάρτη αυτό, είναι εκτός αναρτησης.
    2 points
  7. Εάν δεν υπάρχει απολύτως καμία άλλη εργασία,δες λίγο μήπως γίνεται με το άρθρο 30,παρ1.β ως μικρή διασκευή χωρίς να θίγεται ο φ.ο.Διαφορετικά,εσωτ/κές διαρρυθμίσεις γιατί η τροποποίηση σε όψεις απαιτεί ειδικά δικαιολογητικά που προφανώς δεν ταιριάζουν.
    2 points
  8. Ή Κατηγορία 1.β) β) ανέγερση ειδικού κτιρίου, σε εκτός σχεδίου περιοχή ή εντός οριοθετημένου, σύμφωνα με το από 24.4.1985 π.δ. (Δ΄ 181), οικισμού ή εντός οικισμού προϋφισταμένου του έτους 1923, με εγκεκριμένα, σύμφωνα με το από 2.3.1981 π.δ. (Δ΄ 138) όρια, ή Κατηγορία 2.α α) ανέγερση κτιρίου σε οικόπεδο εντός οικισμού προϋφισταμένου του έτους 1923, χωρίς εγκεκριμένα όρια ανάλογα με τον οικισμό
    2 points
  9. Καλημέρα σε όλους,απλά να συμπληρώσω Παύλο,ότι αν πρόκειται για συμπαγή κατασκευή που απαιτούσε οικοδομική άδεια,μπορεί να δηλωθεί προς νομιμοποίηση σύμφωνα με το άρθρο 106 προς έκδοση οικοδομικής άδειας.Εάν πρόκειται για κατασκευή χωρίς στοιχεία οπλισμένου σκυροδέματος (πρόχειρη) που θα απαιτούσε έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας,μπορεί επίσης να δηλωθεί σύμφωνα με το άρθρο 106 και να βγει η νομιμοποίηση της με έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας.Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι κατασκευάστηκε πριν τις 28-7-11 και -το σημαντικότερο-το κόστος κατασκευής της, αξίζει όλη αυτή την ταλαιπωρία για να μην καθαιρεθεί.Εάν δεν αξίζει,μπορεί επίσης να δηλωθεί προς καθαίρεση (πάλι 106) με έγκριση εκτέλεσης εργασιών και να αφαιρεθεί. Συμφωνώ βέβαια με όλα τα παραπάνω ( για το ..παράλογο της υπόθεσης),ωστόσο αν ο ιδιοκτήτης δε μπορεί ή δε θέλει να περιμένει άλλες λύσεις,υπάρχουν και αυτές που περιγράφω.
    2 points
  10. Ναι σωστά το άρθρο 99 μιλάει γενικά για τα δικαιολογητικά.
    1 point
  11. Ευχαριστώ πολύ! Μήπως εννοείς δεν απαιτούνται βάσει αρθρ 96 παρ. γ και αρθ. 100 παρ.5? Στο αρθρο 99 δεν βλέπω κάτι εκτός και αν μου διαφεύγει..
    1 point
  12. Η κατ.3 δεν ζητάει διάγραμμα αλλά όταν υπαρχει και κατ.4 έστω και αν είναι λοιπές παραβάσεις το πρόγραμμα ζητάει διάγραμμα καλύψης και τομες.
    1 point
  13. έτσι για την Ιστορία και μέσα στην Αθήνα ΥΠΑΡΧΟΥΝ δασικά .... (ακόμα)
    1 point
  14. Όχι απαραίτητα αλλά είναι easy sell, που λέμε και στο χωριό μου, δεδομένου ότι στο δκαλ θα πρέπει να αποτυπώσεις την αλλαγή θέσης, δλδ τη μισή δουλειά θα την έχεις κάνει ήδη.
    1 point
  15. Μόνος του ο αναλυτικός θα σε πάει κατ 4 κ πάνω κάτω τα ίδια αρχεία θέλει.
    1 point
  16. Σωστά. Η ουσία είναι ο σωστός υπολογισμός του φορολογητέου εισοδήματος.
    1 point
  17. Version 1.1.0

    211 downloads

    ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ 2021 ΠΛΗΡΩΣ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ODS ΤΟΥ OPEN OFFICE ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΥΛΛΟ ΠΡΟΣΟΧΗ! ΙΣΩΣ ΝΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΛΑΘΗ, ΧΡΗΣΗ ΜΕ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΥΘΥΝΗ ΤΙΣ ΒΑΘΜΟΗΜΕΡΕΣ ΘΑ ΤΙΣ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΟ ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ XII ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!
    1 point
  18. προφανώς σε κάποιο συμβόλαιο αναφέρεται για να τη δήλωσες, οπότε προφανώς και δήλωσες ότι είδες εκεί, που πιθανόν να έγινε προ της σύστασης στο γείτονα
    1 point
  19. Μερικές φορές οι κάθετες αναφέρονται ως οριζόντιες, δεν έχω καταλάβει γιατί. Οι οριζόντιες εδώ αφορούν μόνο τα κτίσματα ή έχουν και χώρο αποκλειστικής χρήσης στο γήπεδο;
    1 point
  20. εγω, παντως, δεν καταλαβα ποιος ειναι και τι εχει... ειναι δυο γηπεδα...το ενα εξυπηρετειται μεσω δουλειας απο αλλο, οπου βρισκονται 5-6 μεζονετες... ενα "σχεδιακι" θα βοηθουσε...
    1 point
  21. Ναι. Υπήρχε η άποψη ότι η κάθετη δεν αποτελεί ξεχωριστό δικαίωμα αλλά είναι εξ αδιαιρέτου και μπλαμπλαμπλα, αλλά δεν παύει κάθε ένα από αυτά τα κομματάκια να μπορεί να μεταβιβαστεί ξεχωριστά, επομένως, λογικά, θεωρώ, πιστεύω ότι πρέπει να δηλωθεί σε κάθε ένα ξεχωριστά. Είναι από αυτά που ο μη θεωρητικός κ μη νομικός μου εγκέφαλος κάπου εκεί φρακάρει, μαζί με το γιατί το λέμε άλλες φορές κάθετη, άλλες φορές οριζόντια.
    1 point
  22. Θα μπορούσες να βάζεις μία τεχνική έκθεση που αιτιολογείς για ποιο λόγο δεν απαιτούνται (πχ δεν αλλάζουν θέση η κουζίνα και το WC). Δεν ξέρω σε περιπτώσεις >50τμ αν απαιτείται ΜΕΑ που πλέον πρέπει να είναι κατηγορίας Α. Εκεί θα δημιουργείται πρόβλημα ιδίως σε παλιές οικοδομές.
    1 point
  23. εχεις "ενα".... το διασχιζει μια δουλεια διελευσης Ουτε ο Δημος σου δινει κανενα χαρτι οτι αυτος ο δρομος ειναι κοινοτικος/Δημοτικος. Θα ζητησεις απο το ΕΚ τον "τιτλο" που κατεθεσε ο Δημος [εάν κατεθεσε] και να τον καταχωρησει σαν ενα, στο ονομα σου. δες και εδω, τί "ισχυει" για τους "αγροτικους" δρομους ΔΡΟΜΟΙ Εκτός σχεδίου, «μπλόκο» σε δόμηση και έργα - ECOPRESS
    1 point
  24. Αναρτώνται τα απαιτούμενα από τον νόμο δικαιολογητικά, ανεξαρτήτως των απαιτήσεων του συστήματος. Για λοιπή παράβαση δεν υποβάλλονται διάγραμμα κάλυψης, κάτοψη και τομή.
    1 point
  25. https://www.ktimatologio.gr/el/anazitisi-periohon/ota/05023 ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΤΕΙ ΜΕΛΕΤΗ ΔΑΣΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ Βέβαια στο gis βλέπω 2 αναρτήσεις.... πολύ περίεργο, για τηλέφωνο σε βλέπω @MAKAP Ούτε εδώ βρίσκω κάτι (έφτασα 2019) --- Επειδή διαβάζοντας το θέμα είδα ενδιαφέρον για το qgis, εδώ είναι ένα projectάκι με το wms του κτηματολογίου έτοιμο. Προσθέστε layer με το shp της περιοχής σας (με ένα drag and drop το zip ή τον ξεζιπαρισμένο κατάλογο γίνεται, αλλιώς προσθήκη διανυσματικού επιπέδου με πηγή αρχείο ή κατάλογο). test-dasika1.qgs Με διπλό κλικ στο layer ή δεξί>ιδιότητες πηγαίνετε στα σύμβολα και από κάτω αριστερά (Στυλ) φορτώνετε το παρακάτω αρχείο που αλλάζει το μονόχρωμο φλατ γέμισμα σε διαφανές με πρασινάκι τα δασικά κλπ (μπορείτε να τα αλλάξετε μετά) xromata.qml Μετά βάζετε dxf είτε με drag and drop είτε με προσθήκη διανυσματικού επιπέδου από αρχείο και φτιάχνετε σιγά σιγά μια ωραιότατη βάση, διαθέσιμη και όταν σέρνεται το web interface της ανάρτησης. Καλό είναι πάντα να τσεκάρουμε βέβαια τι γίνεται και στο web, γιατί και αυτά τα shp δεν ξέρω πόσο ενημερωμένα είναι. Θυμίζω το ΕΓΣΑ είναι το epsg:2100, αν δεν σας δείχνει το shp πιθανότατα αυτό θα φταίει, συνήθως βγάζει ένα ερωτηματικό δίπλα από το layer και το φτιάχνετε από κει. Άντε καλή κυριακή!
    1 point
  26. 899 downloads

    Πολύ καλό βιβλίο για φοιτητές και απόφοιτους μηχανικούς τοπογραφίας-οδοποιϊας-υδραυλικών από το Ίδρυμα Ευγενίδου. Πηγή: https://www.eef.edu.gr/media/2382/e_h00068.pdf
    1 point
  27. Η χρήση μειωτικού συντελεστή δεν σχετίζεται με τη θέση του ισόγειου αυθαίρετου χώρου αλλά με τη χρήση του. Εφόσον η επιφάνεια είναι έως 50 τ.μ., από την περιγραφή σου προκύπτει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί μειωτικός συντελεστής.
    1 point
  28. Άλλο είναι οι εξοχές για τη διαμόρφωση της όψης (τα λεγόμενα "σπασίματα") που αναφέρονται στους κλειστούς χώρους του κτιρίου και άλλο οι προεξοχές.
    1 point
  29. Ναι, εννοεί την μεταβολή έως 5% των διαστάσεων του περιγράμματος. Όμως σε αυτό δεν περιλαμβάνονται προεξοχές, γιατί περίγραμμα κτιρίου είναι η προβολή επί του εδάφους όλων των χώρων που προσμετρώνται στην κάλυψη.
    1 point
  30. Γιατί δεν χρησιμοποιεί τριπλάσια φορτία για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια; Η προμέτρηση του σκυροδέματος γίνεται εύκολα. Ακόμα και τα προγράμματα στατικής ανάλυσης δίνουν αρκετά καλά αποτελέσματα. Μετράει τα επιχρίσματα για να πληρώσει το συνεργείο, όχι για τα υλικά. Κατά πόσον γίνονται σωστά οι μελέτες, τι σημαίνει "σωστά", πώς επηρεάζουν οι τοιχοποιίες και τα τοιχώματα· είναι βαθύτερα ζητήματα που δεν έχουν σύντομες απαντήσεις.
    1 point
  31. Η αντικατάσταση δεν επιτρέπεται στο εξοικονομώ
    1 point
  32. Τα σκαλοπάτια (που, όντως, δεν επηρεάζουν την νομιμότητα των διαμερισμάτων) είναι κατασκευασμένα επί κοινόχρηστου χώρου της πόλεως (πεζοδρόμιο), και όχι στους κοινόχρηστους χώρους του ακινήτου.
    1 point
  33. Μάλλον δεν έχουν φτιάξει όλοι σκαλοπάτια στο πεζοδρόμιο αυθαίρετα. Αυτό που πιθανότατα συμβαίνει είναι ότι κάποια στιγμή υπήρξε η ανάγκη κατασκευής σκαλοπατιών εισόδου λόγω υποβάθμισης του επιπέδου του δρόμου. Ρώτησε κάποιον ηλικιωμένο περίοικο και θα δεις ότι έτσι είναι. Αναζήτησε πληροφορίες από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου. Λογικά έχει δοθεί σχετική άδεια.
    1 point
  34. Ναι,σύμφωνα με το άρθρο 29,παρ.4γ για ακίνητα που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.4495,είναι σε περαίωση ή οριστική υπαγωγή και έχουν υποβληθεί τα δικαιολογητικά στο πληροφοριακό σύστημα.*(και με την προϋπόθεση ότι τα προς κατεδάφιση δεν προϋφίστανται του '55). Λογικά,πρέπει να γίνει αίτηση στην Υδομ,για να βεβαιωθεί εγγράφως η αναγκαιότητα για στατική ενίσχυση-επισκευή.Επικοινώνησε με την Υδομ.
    1 point
  35. Αυτή είναι κατ' εμέ η ορθότερη αντιμετώπιση!
    1 point
  36. Απαιτείται δικηγόρος για την εγγραφή σε ακίνητο "αγνώστου" ιδιοκτήτη,ακολουθείται νομική διαδικασία.Εσύ περιορίζεσαι στη σύνταξη των διαγραμμάτων με τη σωστή θέση των γηπέδων και τις προκύπτουσες αλλαγές στη βάση,δίνεις και μια λεπτομερή έκθεση που αναφέρει το ιστορικό,την έρευνα τίτλων και την τεκμηρίωση της σωστής θέσης κλπ κλπ και οποιαδήποτε πληροφορία επιπλέον ζητηθεί.Ακολούθησε τις οδηγίες σύνταξης διαγραμμάτων μεταβολών του κτηματολογίου.
    1 point
  37. Καλημέρα,εάν είσαι σε περιοχή Κτηματολογίου σε λειτουργία,πριν καταθέσεις κάτι,θα πρέπει να έχει προηγηθεί η έρευνα για όλα τα όμορα.Η ιστορία φαίνεται λίγο περίεργη.Ποιος είναι ο ιδιοκτήτης στο μεγάλο τεμάχιο εκεί που έχεις σημειώσει τους αριθμούς 2 και 3,όπου έπρεπε να φανούν κανονικά τα γήπεδα?
    1 point
  38. Η κατηγορία 3 εντάσσεται στο φύλλο καταγραφής των λοιπών παραβάσεων βάσει προϋπολογισμού. Η διαμερισμάτωση είναι μόνη της μία παράβαση των 250€, δεν προστίθεται στα υπόλοιπα. Η δ.δ. μπορεί να δηλωθεί επιλέγοντας την ανάλογη ένδειξη στο ηλεκτρονικό σύστημα.
    1 point
  39. @χαιδω Ναι. Το επιτρεπόμενο πλάτος καθορίζεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 16 του ΝΟΚ. @Giallou Δεν κάνεις λάθος, αυτό ισχύει.
    1 point
  40. Σύμφωνα με την πάγια νομολογία η κοιτη ρέματος που διέρχεται από ιδιοκτησία δεν αποτελεί πράγμα κοινής χρήσης αλλά επιδέχεται ιδιωτικής ιδιοκτησίας. Στο ν. 4602/19 άρθρο 64 αναφέρεται ότι η οριοθέτηση δεν συνεπάγεται απαλλοτρίωση ιδιοκτησίας και η ζώνη μεταξύ των οριογραμμών του ρέματος αποτελεί περιοχή εκτός πολεοδομικού σχεδιασμού. Θα συμπλήρωνα (προσωπικό σχόλιο) για το λόγο προστασίας περιβάλλοντος και δημοσίας ασφάλειας (πχ αποφυγή απώλειας ζωής και περιουσίας σε ακραία καιρικά φαινόμενα). Άρα, όπως προσωπικά αντιλαμβάνομαι την ερμηνεία του νόμου βάσει και της πάγιας νομολογίας (ενδεικτικά έχω παραθέσει σχετικό έγγραφο παρακάτω), η περιοχή μεταξύ των οριογραμμών θα προσμετρήσει κανονικά στην αρτιότητα του γηπέδου. Εντός των οριογραμμών και σε απόσταση 20 μ από τις γραμμές πλημμύρας δεν θα μπορεί να τοποθετηθεί κτίσμα. Άρα, λόγου αυτού επηρεάζεται η οικοδομησιμότητα. Κατά τη γνώμη μου δεν θα πρέπει να απωλέσει μέρος της επιτρεπόμενης δόμησης λόγω της περιοχής οριογραμμών του υδατορέματος, καθώς αυτό αν θα γινόταν θα αφορούσε μια έκταση που δεν ανήκε πλέον στην ιδιοκτησία (ήτοι κοινόχρηστη), κάτι που και με βάση το ν. 4602 δεν ισχύει αφού δεν απαλλοτριώνεται υπέρ του Δημοσίου. Με απλά λόγια το υδατόρεμα που διασχίζει το γήπεδο, δημιουργεί θα λέγαμε μια δουλεία, όπου μέσα εκεί ο ιδιοκτήτης δεν μπορεί να οικοδομήσει ή να αλλοιώσει την μορφή του ρέματος. Άρθρο 64 Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4258/2014 (A΄ 94) 1. Στο άρθρο 5 του ν. 4258/2014 προστίθεται παράγραφος 3β ως εξής: «3β. Η οριοθέτηση των υδατορεμάτων με οποιονδήποτε από τους προβλεπόμενους τρόπους δε συνεπάγεται απαλλοτρίωση ιδιοκτησιών στην εδαφική περιοχή που περικλείεται από τις οριογραμμές του υδατορέματος, η οποία αποτελεί περιοχή εκτός πολεοδομικού σχεδιασμού και χαρακτηρίζεται ως ζώνη υδατορέματος. Εκκρεμείς πράξεις αναλογισμού που έχουν συνταχθεί για εκτάσεις ή τμήματα εκτάσεων εντός των οριογραμμών ανακαλούνται αυτοδίκαια και χωρίς καμία άλλη διατύπωση, κατά το μέρος που δεν έχουν συντελεστεί.». Εγγρ-5114/1-6-04 (ΔΝΕ) Εγγρ-5114/04 Αντιμετώπιση ρέματος το οποίο διέρχεται μέσα από οικόπεδο σε οικισμό κάτω των 2000 κατοίκων (Δόμηση κοντά σε ρέματα. Οι χείμαρροι ή τα ρέματα δεν είναι πράγματα κοινής χρήσης και υπόκεινται στην ιδιωτική εξουσία, εκτός εάν με τη νόμιμα και νομότυπα εκδηλωθείσα βούληση του ιδιοκτήτη αυτών αφέθηκαν στην κοινή χρήση) Σχετικά με το Εγγρ-45539/9-12-03 σας και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, θέτουμε υπόψη σας τα εξής: Στο Αρθ-967 του Αστικού Κώδικα γίνεται περιγραφή των πραγμάτων κοινής χρήσης στα οποία περιλαμβάνονται και τα νερά με ελεύθερη και αέναη ροή καθώς και οι όχθες πλεύσιμων ποταμών. Στο επόμενο Αρθ-968 του ίδιου Κώδικα, ορίζεται ότι τα κοινόχρηστα πράγματα, εφόσον δεν ανήκουν σε δήμο ή κοινότητα ή ο νόμος δεν ορίζετι διαφορετικά, ανήκουν στο δημόσιο. 'Οπως πάγια έχει κριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας η κοίτη χειμάρρου, δηλ. ροής όμβριου ύδατος, δεν αποτελεί πράγμα κοινής χρήσης κατά την έννοια του Αρθ-967 του Αστικού Κώδικα, αλλά συνιστά εδαφική έκταση δεκτική ιδιωτικής ιδιοκτησίας. Την ιδιότητα δε του ενιαίου της ιδιοκτησίας δεν αναιρεί το γεγονός ότι τμήμα αυτής καταλαμβάνει κοίτη διερχόμενου χειμάρρου (ΣΤΕ-3630/87, ΣΤΕ-2963/78 κα). Περαιτέρω, σύμφωνα με την Γνωμ-149/99 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία έγινε αποδεκτή με την Αποφ-1034331/3256/99 του Υπουργού Οικονομικών, οι χείμαρροι ή τα ρέματα δηλ. οι περιοδικώς κατακλυζόμενες με όμβρια ύδατα πτυχώσεις της επιφάνειας της γης καθώς και η κοίτη αυτών, δεν είναι πράγματα κοινής χρήσης και υπόκεινται στην ιδιωτική εξουσία, εκτός εάν με τη νόμιμα και νομότυπα εκδηλωθείσα βούληση του ιδιοκτήτη αυτών αφέθηκαν στην κοινή χρήση. Στην προκειμένη περίπτωση και σύμφωνα με τα παραπάνω, έχουμε την άποψη ότι το ρέμα το οποίο περιλαμβάνεται στην έκταση του συγκεκριμένου οικοπέδου δεν διασπά την ενότητα αυτού, δεδομένου ότι από τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη μας, δεν προκύπτει η κοινοχρησία του ώστε ν' ανήκει στο Δημόσιο. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΟ - ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ Ταχ. Δ/νση: Αμαλιάδος 17, Αθήνα 11253 Τηλ. 2106469385
    1 point
  41. Ο πελάτης δεν πρόκειται να σταματήσει να κοιτάει το φθηνό, τόσο γιατί γενικά υπάρχει η παιδαριώδης νοοτροπία πως όσο φθηνότερα αγοράσεις κάτι ή πληρώσεις για μια παροχή υπηρεσίας τόσο εξυπνότερος, ψαγμένος και μάγκας είσαι, αλλά υπάρχει και κάτι άλλο σημαντικό εδώ, ότι η δουλειά του μηχανικού δεν εκτιμάται από τον κόσμο, αυτό συμβαίνει διότι στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων ο μηχανικός είναι ο αναγκαίος επαγγελματίας ο οποίος ορίστηκε από το κράτος για να διεκπεραιώσει την τάδε εργασία (σχέδια, μελέτες, χαρτιά, άδειες, βεβαιώσεις, γραφειοκρατία κτλ) ώστε να μπορεί ο χ, ψ, ω πελάτης να κάνει την δουλειά του aka, να χτίσει να κατασκευάσει να φτιάξει να κάνει να ράνει, όταν βέβαια θα αρχίσει ο πελάτης να ψάχνει για ποιότητες υλικών εκεί μια χαρά θα δώσει παραπάνω λεφτά αν τα έχει και του αρέσει κάτι. Το ίδιο συμβαίνει βέβαια και με άλλους κλάδους. Αντίθετα αν ερευνήσουμε άλλους τομείς π.χ των γιατρών, εκεί επειδή μιλάμε για πρόβλημα υγείας και ο ασθενής δεν θέλει να ρισκάρει με κάποιο μελλοντικό πρόβλημα ή μη σωστή θεραπεία που θα του προκαλέσει και άλλα προβλήματα ταλαιπωρία και χρήματα, εκεί δεν θα κοιτάξουν όλοι τον φθηνότερο γιατρό, θα κάνουν έρευνα θα ψάξουν και θα ρωτήσουν και αν όχι στον ακριβότερο θα πάνε στον μέσο όρο, θα εκτιμήσουν επίσης συστάσεις από γνωστούς αλλά και το βιογραφικό/φήμη του γιατρού.
    1 point
  42. Επαναφέρω το θέμα μετά από δύο και πλέον χρόνια για ... καλό σκοπό Όλη η σειρά των σχεδίων του θρυλικού πλέον βιβλίου "Διαδικασία Έκδοσης Οικοδομικών Αδειών" , εκδόσεις ΤΕΕ του 1985 σε μορφή zip βρίσκεται συγκεντρωμένη εδώ .
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.