Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. Πολυμήχανoς

    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      48


  3. sdtopo

    sdtopo

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.034


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.597


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/03/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Για λόγους ορθής πολεοδομικής ορολογίας να αναφέρω ότι στην εκτός σχεδίου δόμηση έχουμε γήπεδα και όχι οικόπεδα. Επιπλέον, θα πρέπει να διευκρινίσεις τι εννοείς γράφοντας "εξ αδιαιρέτου οικόπεδα". Αν υπάρχει σύσταση κάθετης από παλιά (προ 92) υπάρχουν όρια χρήσης με επιτρεπόμενη δόμηση κάλυψη σύμφωνα με το ποσοστό τους επί του συνολικού. Αν όχι, όλοι είναι εξ αδιαιρέτου συνιδιοκτήτες σε όλα (γήπεδο και κτισματα) εντός του γηπέδου.
    2 points
  2. Και τα 48 τ.μ. είναι ένας ωραιότατος ισόγειος βοηθητικός χώρος του ακινήτου, ο οποίος έχει τη δική του εσωτερική διαρρύθμιση...
    2 points
  3. Εάν έχει γίνει επέκταση του κουβουκλίου, χρησιμοποιείς αναλυτικό προϋπολογισμό. Εάν ο αυθαίρετος χώρος είναι ανεξάρτητος, έχεις υπέρβαση δόμησης. Ανεξαρτήτως χρήσης, μειωτικός συντελεστής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Όχι, για επέκταση του κουβουκλίου. Αλλιώς (αν ο χώρος είναι ανεξάρτητος) εξαρτάται από το αν η αυθαίρετη κατασκευή υπερβαίνει το επιτρεπόμενο ύψος.
    2 points
  4. @a.petroulaki Κ.Υ.Α. αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631/2017 (ΦΕΚ Β’ 3976/14.11.2017) Άρθρο 2: 6. [...] Η αναφορά επί της βεβαιώσεως για την υποβολή ή μη μελέτης στατικής επάρκειας καταχωρείται από τον εξουσιοδοτούμενο Μηχανικό στην Τεχνική Έκθεση που συνοδεύει την έκδοση της βεβαίωσης της παρ. 2 (περ. γ) του άρθρου 83 του Ν. 4495/2017. Σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν υποβάλλεται μελέτη στατικής επάρκειας, αναφέρεται ρητά ότι η μελέτη στατικής επάρκειας πρέπει να υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας και πριν τη συμπλήρωση της ταυτότητας του κτιρίου κατά τις κείμενες διατάξεις.
    2 points
  5. Προσωπική μου άποψη . Στο φόρουμ δεν θα πρέπει να κρίνονται δουλειές συναδέλφων, ανεξάρτητα αν κάποιος θεώρει ότι υπάρχουν λάθη. Υπεύθυνος είναι ο μελετητής και μόνο. Μια διαδικασία ανταλλαγής απόψεων, σε θέματα καθαρά εκπονηθείσας μελέτης ,δεν μπορεί να γίνεται διαδικτυακά. Διαφορετικά θα έπρεπε να συμμετείχε στην κουβέντα και ο μελετητής αφού άμεσα θίγονται συμφέροντά του. Ο συντονιστής ας το κοιτάξει .
    2 points
  6. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.238 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Version X6.0

    78.027 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Version 4.00

    21.886 downloads

    Μια πρώτη προσπάθεια ενημέρωσης των υπεύθυνων δηλώσεων, που απαιτούνται για την υπαγωγή στον Νόμο 4495/2017. Περιλαμβάνει τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη, της εξουσιοδότησης του μηχανικού και της συναίνεσης των συνιδιοκτητών. Στηρίχθηκε στο έργο του Thodoris4, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ. Οποιαδήποτε πρόταση / διόρθωση είναι ευπρόσδεκτη..
    1 point
  9. Version Τ.Ο. 1-8

    3.945 downloads

    Τεχνικές Οδηγίες Σκυροδέτησης ΣΠΜΕ - Από την Επιτροπή Τεχνολογίας Σκυροδέματος : ΤΟ 1 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΧΑΜΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 2 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΥΨΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 3 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟ 4 - ΔΑΠΕΔΑ ΑΠΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 5 - ΑΥΤΟΣΥΜΠΥΚΝΟΥΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 6 - ΑΝΘΕΚΤΙΚΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 7 - ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΧΑΛΥΒΑ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ (και δόκιμες πρακτικές για να μην επέλθει διάβρωση) ΤΟ 8 - ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΡΩΓΜΩΝ ΛΟΓΩ ΔΙΑΒΡΩΣΗΣ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
    1 point
  10. Θα υπολογίσει την αντικειμενική με το έντυπο Ε3 και θα εφαρμόσει συντελεστή ειδικών συνθηκών 0,80, διότι το οικόπεδο δύναται να οικοδομηθεί.
    1 point
  11. Ξεκάθαρα πας με το παλιό τρόπο παραλαβής. Τις προηγούμενες εβδομάδες έκλεισα δύο τέτοιες άδειες. Η μία μάλιστα απαιτούσε ενημέρωση την οποία έκανα στο eadeies και το έντυπο της πράξης ενημέρωσης το επισύναψα στην διαδικασία, που όπως έγραψα πριν έγινε με τον παλιό τρόπο.
    1 point
  12. Έχουν κουράσει πραγματικά τα ελπε.. 1 χρονος κοντεύει.. Τραγικοι…
    1 point
  13. Λείπουν πολλά data, που δεν μπορούν να συγκεντρωθούν μέσω forum.... απαιτείται μηχανολόγος, γνώστης του θέματος, επί τόπου. Μου έκαναν εντύπωση (κακή) τα εξής : Α. Όταν σταματήσει ο κυκλοφορητής δευτερεύοντος η Α. Θ. συνεχίζει ??? ( δουλεύει συνέχεια με το θερμοστάτη της??? ) Β. Ο κυκλοφορητής πρωτεύοντος πρέπει να λειτουργεί συνέχεια, όσο λειτουργεί η Α.Θ. Γ. Buffer .... τεράστιο!!! Δ. Τι απώλειες σε KW, έχει το σπίτι σε 0οC, και τι απόδοση έχει η Α.Θ. στην ίδια θερμοκρασία??? (έτσι επιλέγεται σωστά μιά Α.Θ. και όχι με βάση τι επιδοτείται!) Ε. Μηχανολόγος σχετικός με Α.Θ. ασχολήθηκε???? ή μπα....???
    1 point
  14. Ενας ΗΧ, ή παραμενει οπως στην κατοψη της αδειας [η περιγραφη της ΟΙ στην κατοψη του συμβολαιου γραφει α,β,γ,δ,ε,α χωρις τον ΗΧ] ή, εάν εχει κλεισει, τακτοποιειται και "αυξανονται" τα τμ. της ΟΙ κατα τον υπολογισμο της αντικειμενικης αξιας. Εσυ βεβαιωνεις "αυτο" που βλεπεις. Προφανως, εαν τον κλεισει σημερα, εν όλω ή εν μερει, θα εχει ξεπερασει την κοκκινη γραμμη του Ιουλιου του 2011, Και, θα πρεπει να διορθωσει αναδρομικα το Ε9 και το ΤΑΠ και τα ΔΤ.
    1 point
  15. σε αυτη την αποφαση μπορεις να δεις το σκεπτικο για το θεμα που σε αφορα https://nomosphysis.org.gr/16744/ste-19222017-nomimos-kathorismos-aigialoy-paralias-palaioy-aigialoy/?st=παλαιος αιγιαλος θα χρειαστεις και καποιον νομικο.... [δες και τα ΠΜ]
    1 point
  16. Οι συντονιστες να το κοιταξουν. Δεν μπορει να κρινεται κατι απο μια φωτο χωριν κανενα αλλο στοιχειο (που δεν φαινεται στην αναρτηση).Και εν πασει περιπτωσει αλλο να ρωτα καποιος για δικη του μελετη αλλο για μελετη τριτου. Και αληθεια αν ο μελετητης εκανε παρεμβαση θα μπορουσε μεσω του φορουμ να καταληξει καπου αυτη η ιστορια;
    1 point
  17. απαντήσεις ό,τι να' ναι δηλαδή...
    1 point
  18. Το coords μετατρέπει αυτόματα και από μικρό φύλο hatt και από μεγάλο από και προς όλα τα προβολικά. Μετατροπή από HATT σε ΕΓΣΑ'87 μόνο με κοινά σημεία/βαθράκια, αλλιώς έχεις (μεγάλες) αποκλίσεις. Ζητάς από την τοπογραφική υπηρεσία τριγωνομετρικά που εξαρτήθηκε η διανομή και ελπίζεις να υπάρχουν ακόμη ώστε να τα δώσεις συντεταγμένες σε ΕΓΣΑ87
    1 point
  19. Ευχαριστώ για την απάντηση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι εργασίες που έχουν απομείνει δεν προβλέπονται στην ΕΕΔΜΚ όπως ισχυριζόταν ο τρίτος (που τελικά δεν ηταν μηχανικός αλλά κατασκευαστής). Ξεκάθαρη θέση πάντως για την αποπεράτωση δεν λαμβάνει κανείς. Αν παω με το 107 για αποπεράτωση εργασιών απαιτείται έκδοση άδειας κατηγορίας 1. Σε συνεννόηση με την ΥΔΟΜ η "αποπεράτωση νομίμως υφιστάμενης οριζόντιας ιδιοκτησίας σε τριώροφη οικοδομή" θα βγει οικοδομική άδεια κατηγορίας τρία χωρίς προέγκριση.
    1 point
  20. Νομικά το φυσικό αέριο είναι στο απυρόβλητο, απ' ότι έχω καταλάβει (μπορεί να κάνω και λάθος), δηλαδή μπορεί όποιος θέλει να αποκοπεί από την κεντρική θέρμανση και να συνδεθεί στο φυσικό αέριο αυτόνομα. Αυτό που καταλαβαίνω όμως είναι ότι εξακολουθεί να υφίσταται η υποχρέωσή του να πληρώνει το πάγιο θέρμανσης στο πετρέλαιο εως ότου το 51% συνδεθεί στο αέριο. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι κανείς από κανένα νόμο δεν έχει λάβει το δικαίωμα να παρεμβαίνει σε κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας (φέροντα οργανισμό, όψεις, πιλοτή κλπ.), συνεπώς έπρεπε να λάβει συναίνεση από την γενική συνέλευση και να εκδώσει και άδεια εργασιών. Αν δεν υπάρχουν τα ανωτέρω μπορείτε να προβείτε σε καταγγελία στην πολεοδομία και με δικηγόρο να διεκδικήσετε αποζημίωση για τις βλάβες που προκάλεσαν οι αυθαίρετες εργασίες στους κοινόχρηστους χώρους ή ακόμα και να υποχρεωθεί να επανορθώσει αλλάζοντας τις κατασκευές. *** Το ερειστικό στυλ ποτέ δεν το κατάλαβα και πάντα εξηγούσα στον πελάτη ότι είναι δική του δουλειά να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες συναινέσεις, καθώς υπάρχει και η αντίληψη ότι αν έχω πρόβλημα με του γείτονες, θα φωνάξω τον μηχανικό να τους βάλει στη θέση τους, λες και είμαστε εισαγγελείς!
    1 point
  21. Παράταση ασφαλιστικής ικανότητας σε όλους τους μη μισθωτούς μέχρι 31 Μάιου 2022 https://www.efka.gov.gr/el/deltia-typoy/deltio-typoy-137
    1 point
  22. Τέτοιου είδους απαντήσεις δεν δίνονται από το φόρουμ. Αφενός μεν διότι δεν γνωρίζουμε βασικά στοιχεία του φορέα, αφετέρου δε (και το σημαντικότερο) διότι από τη στιγμή που υπάρχει μελετητής, η δεοντολογία μας απαγορεύει οποιαδήποτε ανάμειξη
    1 point
  23. Το προς απαλλοτρίωση τμήμα δηλώνεται στο Κτηματολόγιο από τον ιδιοκτήτη αλλά δεν υπολογίζεται στην δόμηση ή στην επιφάνεια για την αρτιότητα. Οι ιδιοκτήτες πέτυχαν την άρση της απαλλοτρίωσης επειδή δεν είχε συντελεστεί για μακρό χρονικό διάστημα, δηλαδή κατάφεραν να επαναπροσδιοριστεί η ζώνη παραλίας (πιθανόν να επαναπροσδιοριστεί σε παρόμοια θέση και να αποζημιωθούν σε εύλογο διάστημα). Μίσθωση παραλίας γίνεται μόνο σε κοινόχρηστη παραλία. Αν δεν έχει συντελεστεί η απαλλοτρίωση, η ζώνη παραλίας δεν είναι κοινόχρηστη.
    1 point
  24. Απαιτείται κανονική οικοδομική άδεια και φυσικά είναι απαραίτητη προϋπόθεση να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο το αγροτεμάχιο.
    1 point
  25. Καλησπέρα. Επειδή έκανα πρόσφατα τη διαδικασία, για όσους ενδιαφέρονται για το e-παραβολο συμπληρώνετε αυτά για Α' τάξης.
    1 point
  26. την υποχρέωση για δημιουργία της ΗΤΚ πρώτη φορά (νομίζω) συναντάμε στον 4495, την ονομάζω σχετική λοιπόν την νομοθεσία που μιλάει πρώτη φορά (ίσως) για την υποχρέωση της ΗΤΚ ακινήτων. Οπότε δεν θα ήταν (εντελώς) άσχετο να πατήσω ότι εφόσον στον 4495 αναφέρεται ότι ανάθεση σε ΜΗΧ για την ρύθμιση των αυθαιρέτων ενός ακινήτου, πχ ενός διαμερίσματος ας πούμε εδώ, μπορεί να την δώσει ο ένας εκ των συνιδιοκτητών που έχουν ένα ακίνητο. Αν πάρουμε ένα ακίνητο όμως, το διαμέρισμα που ονοματίζω εδώ και ας πούμε ότι με διαφορετικό ποσοστό ο καθένας, σήμερα το ακίνητο αυτό το έχουν 3 ιδιοκτήτες. Δεν θα μπορούσες να αναλάβεις να ρυθμίσεις τα αυθαίρετα του ακινήτου αν εξουσιοδότηση να τα ρυθμίσεις σου έκανε μόνο ο ένας από αυτούς. Αρα η γνώμη μου είναι ότι οχι, ΗΤΚ ακινήτου δηλαδή Δεν Μπορείς να φτιάξεις αν την ανάθεση στην δώσει μόνο ο ένας συνιδιοκτήτης.
    1 point
  27. Όταν εκδώσεις το τιμολόγιο, μπορείς να ελέγξεις πώς έχει μεταφερθεί στο myDATA ο προκαταβλητέος φόρος που δεν επηρεάζει την αξία του τιμολογίου (είναι πληροφοριακού χαρακτήρα, σύμφωνα με την ορολογία της εφαρμογής);
    1 point
  28. Με τον ίδιο τρόπο. Η φορολογική βάση του 2022 είναι ο 12/21 και οι 11 πρώτοι μήνες του 22. Η λογιστική βάση του 2022 είναι οι 12 μήνες του 22. Δηλαδή, και οι δύο βάσεις είναι ίσες με δώδεκα μηνιαίες εισφορές. Επομένως καταχωρείς τον 12/21 ως έξοδο του 22, τον 12/22 ως έξοδο του 23 κ.ο.κ.
    1 point
  29. Με κάποια από αυτά που διαβάζω, και όποιος κατάλαβε κατάλαβε, (και δεν εννοώ το συνάδελφο ακριβώς από πάνω) αρχίζω να συμπαθώ όσους λένε ότι το Β' ΠΕΑ θα είναι ξεκαθάρισμα στην πιάτσα (με τους οποίους συχνά διαφωνώ κάπως). Εκτός αν τα Α' ΠΕΑ τα υπογράφουν νέα παιδιά χωρίς αίσθηση του κινδύνου εν αγνοία τους, γεγονός το οποίο με λυπεί ιδιαίτερα, αλλά που έχει ηθικούς αυτουργούς τα αφεντικά/μεντορές τους (γνωστούς και ως "επιχειρηματίες" στον κλάδο των μηχανικών).. Επίσης αν και από τους πρώτους που παρακολούθησαν (ακριβοπλήρωσαν) σεμινάρια στο ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ στην Αθήνα, ήμουνα κατά των εξετάσεων. Αλλά από την άλλη εξοικονομώ με συναδέλφους που δεν ξέρουν να κάνουν ΠΕΑ ή τα εκτελούν σε 20λεπτά, είναι κακό και για την ποιότητα του εξοικονομώ και για τις αμοιβές και για πολλά άλλα. Αλλά όταν κάποιος γίνεται επιθεωρητής με μηδέν επαγγελματική εμπερία εκεί καταλήγουμε μάλλον. Και καλά αυτός δεν ξέρει που μπλέκει (δεν θα κατηγορήσω ποτέ νέους συναδέλφους που προσπαθόύν να βρουν ένα μπούσουλα στο επάγγελμα δουλεύοντας αλλού), ο άλλος που τον βάζει και του κάνει και το αφεντικό, ξέρει ή δεν ξέρει τι κάνει?. Ο πελάτης άλλο φρούτο λες και καταλαβαίνει τι γίνεται. Και τώρα αλλά και προ δεκαετίας δίνονταν άδειες με βάση τα χρόνια εμπειρίας σε άσχετα αντικείμενα, προσπαθώντας κυρίως το ΤΕΕ να κρατήσει το αντικείμενο του ενεργειακού επιθεωρητή εντός των τειχών και αρμοδιοτήτων αποκλειστικά μηχανικών. Οι ποστοποιήσεις και πάλι δεν έιναι λύση αλλά οι αιτήσεις με το κιλό και ταχύτητα εξπρές θεωρούνται μάλλον "υγιής επιχειρματικότητα" πλέον.. Γι' αυτό στραβώνουν πελάτες που δεν τους κάνουμε τζάμπα "εξοικονομώ" τις τελευταίες 2 μέρες των αίτήσεων και βαράνε τηλέφωνα σε όλους μας. Ασε που πολλοί "συνάδελφοι" δε δίνουν κατόψεις τακτοποίησης ούτε στους πελάτες που τιε έχουν πληρώσει.. Πόσο μάλλον σε ανταγωνιστές.. Ελεύθερη οικονομία δεν θέλουμε να εφαρμόσουμε, σοσιαλισμό δεν θέλουμε να εφαρμόσουμε, κομμουνισμό δεν θέλουμε να εφαρμόσουμε, αλλά πάντα ξέρουμε να επιβιώνουμε για την παρτη μας.. Ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη από τους moderators..
    1 point
  30. Πράγματι υπάρχει δικαίωμα επανακαθορισμού χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει ή πρόκειται να χαραχθεί σε διαφορετική θέση (ιδίως αν πρόκειται για αυθαίρετο που κτίστηκε μετά τον καθορισμό της παραλίας). Το τμήμα εντός ζώνης παραλίας είναι απαλλοτριούμενο δηλαδή ανήκει στο οικόπεδο μέχρι να απαλλοτριωθεί. Η επιφάνεια του τμήματος αυτού μεταβιβάζεται κανονικά, όμως δεν συνυπολογίζεται για την αρτιότητα και τον υπολογισμό δόμησης. Η πολεοδομική μελέτη όσο δεν έχει εγκριθεί δεν έχει καμία σημασία για το τοπογραφικό μεταβίβασης του οικοπέδου (έχει μόνο για την εμπορική αξία του ακινήτου). Μέχρι την έγκριση της πολεοδομικής μελέτης η οικοδομική γραμμή είναι στην οριζόμενη απόσταση από τον Αιγιαλό (αν, σήμερα, το εναπομείναν μετά την αφαίρεση της ζώνης παραλίας είναι οικοδομήσιμο).
    1 point
  31. Δεν πιστεύω ότι εξυπηρετεί σε κάτι η μετατροπή συντεταγμένων από HATT πέραν από μία πρώτη χονδρική άποψη της προσαρμογής του ρυμοτομικού στην υφιστάμενη κατάσταση ( το οποίο κάλλιστα μπορεί να γίνει από τα link στο διαδίκτυο). Το βασικό είναι να τηρηθεί η βούληση του μελετητή και οι ρυμοτομικές και οικοδομικές γραμμές να εφαρμοστούν εκεί που πραγματικά πρέπει να είναι και όχι από πού προκύπτουν από οποιαδήποτε μετατροπή συντεταγμένων ( ή ακόμα και από εκεί που προκύπτουν αν βρεθούν στάσεις του μελετητή). Για να γίνει σωστή μελέτη θα πρέπει να αποτυπωθούν όσα περισσότερα σημεία είναι δυνατόν ακόμα και σε εύρος αρκετών οικοδομικών τετραγώνων της τότε και σήμερα υφιστάμενης κατάστασης και να γίνει μελέτη και με τα νεότερα κατασκευασμένα και τα παλαιά διατηρούμενα. Για να το πω πιο απλά όλοι όσοι μαντρότοιχοι φαίνονται επί της ρυμοτομικής γραμμής στο ρυμοτομικό και όσα κτίρια φαίνονται επί της οικοδομικής ή όσα από τα παραπάνω τέμνονται σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά σημεία, έτσι ακριβώς θα πρέπει να αποτυπώνονται και στο δικό σου τοπογραφικό και όχι εκεί που προκύπτουν από οποιαδήποτε μετατροπή συντεταγμένων η εξάρτηση. Η έκθεση σου στο τοπογραφικό για την εφαρμογή ρυμοτομικών και οικοδομικών γραμμών θα πρέπει να περιγράφει ακριβώς αυτό: ποια σημεία έχουν τηρηθεί, ποιες ευθυγραμμίες έχουν ληφθεί υπόψιν, ποιες κατασκευές έχουν θεωρηθεί ορθώς υλοποιημένες κλπ.
    1 point
  32. Συνάδελφε καλησπέρα. Αυτό που γράφεις, ότι έχεις να κάνεις κάτι τέτοιο από τα χρόνια της σχολής, καταλαβαίνεις, νομίζω, πως είναι πέρα για πέρα άτοπο. Μπαίνοντας στο επάγγελμα έπρεπε να γνωρίζεις με τι θα έχεις κάνεις. Αν όχι ? ... Υπάρχουν και οι συνεργασίες. Αυτό που έκανες με τα "λινκ" κλπ ήταν λάθος & ίσως να το κάνουν και άλλοι νέοι συνάδελφοι. ΜΕΓΑ λάθος!. Πάντα μα πάντα η αποτύπωσή που θέλουμε να κάνουμε πρέπει να γίνεται στο σύστημα αναφορά της μελέτης. Αφού τα ρυμοτομικά σχέδια που σου έδωσαν από την πολεοδομία είναι σε ΗΑΤΤ και η αποτύπωσή σου θα πρέπει γίνει σε ΗΑΤΤ. Αν είχες μία Π.Ε. η αποτύπωσή σου θα γινόταν σε ΤΜ3. Αν πάλι είχες ένα Ρυμ. σχέδιο της τοπογραφικής η αποτύπωσή σου έπρεπε (κατά την γνώμη μου πάντα) να γίνει στο "Παλαιό σύστημα" ΗΑΤΤ. Μαζί με τα σχέδια που σου έδωσαν από την πολεοδομία ίσως θα έπρεπε να ζητήσεις ή να σου δώσουν και κάποια σημεία εξάρτησης, δηλαδή τις στάσεις της μελέτης (με τα Χ & Υ). Τα Ρ. Σχ. που έχει η πολεοδομία, είναι και αυτά προϊόν κάποιας μελέτης. Στα αρχεία της πολεοδομίας έχει και πρέπει να έχει και τις συντ/νες των στάσεων της αποτύπωσης. Μπορεί οι "στάσεις" να φαίνονται στο σχέδιο και ίσως να υπάρχουν ακόμη στο "έδαφος". Πάντως για να εφαρμόσεις τις Ρ.Γ. ή και τις Ο.Γ. πρέπει να μετρήσεις σε ΗΑΤΤ. Άρα πρέπει να βρεις τρόπο να μεταφέρεις εξάρτηση στην περιοχή σου. Ίσως και από κάποιον παλαιό συνάδελφο ή αναζητάς το τοπογραφικό, αν υπάρχει, κάποιας Ο.Α. στην περιοχή. Από εκεί και πέρα αν δώσεις με κάποιο gps συντεταγμένες ΕΓΣΑ87 σε δύο τουλάχιστον σημεία σου, που τα έχεις ήδη σε σύστημα ΗΑΤΤ, μπορείς με μετασχηματισμό του Helmert ή ομοιότητας, να έχεις όλα σου τα τοποσταθερά και σε σύστημα ΕΓΣΑ87. Πρέπει πάντως να ξέρεις πως δεν είναι & ασυνήθιστο να μεταφέρεις μία εξάρτηση (με όδευση) από αρκετά μακρυά χρησιμοποιώντας τα Τριγωνομετρικά σημεία της περιοχής σου (εγώ πάντως το έκανα). Συνεργάσου για τέτοια θέματα και με παλαιότερους συναδέλφους αξιοποιώντας το αρχείο τους.
    1 point
  33. Έχει δίκιο ο zaz στείλε ένα σκαρίφημα τοπογραφικό,να δούμε τα όρια των οικοπέδων και το υφιστάμενο.😈
    1 point
  34. Δεν το είχα καταλάβει γιατί ρώτησες και για 'περικοπές'(λιγότερα δηλαδή)-Σε νέο κατάστημα επομένως ακολουθείς τον βασικό απαραίτητο σχεδιασμό ήτοι 1 ανδρών,1 γυναικών+ τουλάχιστον 1 ΑΜΕΑ.
    1 point
  35. Υπάρχει.Είναι επιλογή πάνω δεξιά στην δημοσίευση σου αν πατήσεις στις 3 τελίτσες.
    1 point
  36. Και ιστορικό!Χρονολογική σειρά συμβολαίων και κατασκευών! Καλημέρα σε όλους!
    1 point
  37. 1 point
  38. Αφού δεν υπάρχει τίποτε άλλο για να συντάξεις αναλυτικό προϋπολογισμό,κάνεις ένα φύλλο καταγραφής όπου επιλέγεις Κατηγορία-->3 και δεν συμπληρώνεις τίποτε άλλο (δεν βάζεις αριθμό λοιπών παραβάσεων,αυτό μένει 0).Αν ετοιμάσεις αυτό το φύλλο θα δεις ότι δεν έχει σφάλμα.Πατώντας τον υπολογισμό,το φύλλο που έχει επιλεχθεί μόνο "Κατηγορία 3" χωρίς να συμπληρωθεί κάτι άλλο (πέραν της παλαιότητας της αυθαιρεσίας) θα σου υπολογίσει 250 €,το πρόστιμο δηλαδή της κατηγορίας 3.🙃 Διόρθωση-για να μην σου αλλάζω κατεύθυνση.Κάνε ένα φύλλο καταγραφής με 1 λοιπή παράβαση και Κατηγορία 4 (αφού δεν έχεις άλλες αυθαιρεσίες και φαντάζομαι δεν είναι κατ.1 ή κατ.2) και φτιάξε τον αναλυτικό προϋπολογισμό μόνο με τα παραθυράκια και τις πόρτες.Δεν πειράζει που είναι μικρής αξίας.Αυτά έχεις,αυτά βάζεις.
    1 point
  39. Καλημέρα-δεν ξέρω τι εννοείς με το "προτιμότερο να μην δηλωθεί στην 3".Ή θα δηλώσεις περίπτωση δδ της Κατ.3- αλλαγή διαστάσεων ανοιγμάτων,εφόσον δεν έχεις άλλες αυθαιρεσίες αναλυτικού προϋπολογισμού,χωρίς να συντάξεις αναλυτικό,ή σύμφωνα με την εγκύκλιο για μικροπαραβάσεις της κατ.3 που δεν αντιστοιχούν σε επιφάνειες χώρου (όπως τα κουφώματα) θα δηλώσεις τις λοιπές παραβάσεις σου (του ακινήτου) και θα συνυπολογίσεις και τις αλλαγές ανοιγμάτων σε αυτές.Δηλαδή, θα μετρήσεις τα αυθαίρετα κουφώματα και θα τα δηλώσεις με την επιφάνεια τους στα αντίστοιχα άρθρα του αναλυτικού προϋπολογισμού του Παραρτήματος Β.
    1 point
  40. @LESSΠρόκειται για άλλο ένα "θολό" σημείο με αντικρουόμενες ερμηνείες,και συζητήσεις πολλές και εδώ στο forum και γενικά-ο νόμος λέει "διαμερισμάτωση ορόφου σε σχέση με την άδεια" ,η εγκύκλιος "σε διακεκριμένες αυτοτελείς" ή ανάποδα,δεν έχει νόημα να παραθέσω τις σχετικές παραγράφους. Αν με ρωτήσεις προσωπικά,συμφωνώ με τους προλαλήσαντες, ότι σε κάτοψη χωρίς σύσταση,οι αλλαγές των διαχωριστικών τοίχων είναι διαρρυθμίσεις άρα παράβαση αναλυτικού.Κι όλα αυτά, μόνο για το λεκτικό της τεχνικής έκθεσης αφού ΔΔ=300€ =1 λοιπή και δεν αλλάζει τίποτε στο πρόστιμο.☺
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.