Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.514


  2. melissa

    melissa

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      582


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.376


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/03/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. συμφωνα με αυτο "Νέα παραταση για τους δασικους χαρτες" Δηλαδή ανέβηκαν οι αναμορφωμένοι δασικοί χάρτες, αλλά υπήρχαν τεχνικά προβλήματα στην πλατφόρμα και έπρεπε οι πολίτες να πληροφορηθούν για να δουν τα ακίνητά τους και τα πολύγωνα τους που εντάχθηκαν. https://dasarxeio.com/2022/03/26/109972/
    2 points
  2. Μόνο με το fasl τι να δούμε; Αν έχεις και το lsp κάτι γίνεται. Φορτώνοντας το πάντως με βγάζει αυτό, που σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά: ; error: invalid binary file format: bad body(2) ωραία ιδέα πάντως, και το ανάποδο θα είναι χρήσιμο
    2 points
  3. Version X6.0

    78.027 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Version 1.1

    2.933 downloads

    Νομοθετικό πλαίσιο για τη σύνταξη ΣΑΥ & ΦΑΥ στα τεχνικά έργα.
    1 point
  5. @nvel τα προγράμματα "θα" άνοιγαν ότι μέγεθος θες.... Πλότερ δεν θα βρεις να εκτυπώνει χιλιόμετρα και ειδικά δεκάδες μέτρα φάρδος. Και το Acad μπορεί να σου βγάλει κι αυτό όσο διάσταση θες ακόμα και έτη φωτός..... εκτυπωτής δεν υπάρχει. Για αυτό εδώ και αιώνες όταν σχεδιάζουμε κάνουμε χρήση της κλίμακας όταν αφορά δομικά έργα και γη .....
    1 point
  6. Έτσι όπως το διαβάζω το 96.δ τα ποσοστά αφορούν μόνο ότι μπαίνει στο δα κ δβ, τα υπόλοιπα είναι ανεξάρτητα ποσοστού (πχ σε οριζόντια έχεις 25τμ με μεγάλο ποσοστό υπέρβασης, σε καλύπτει όμως το δγ)
    1 point
  7. Γνώμη μου είναι ότι συγχέεις τον όρο "αυτοτελής χώρος" εφόσον πρόκειται για την ίδια αποθήκη που μετετράπη σε κύριο χώρο, τότε ειναι 100% κατηγορία 4.
    1 point
  8. Γιατί συνεχίζεις να λες για πρόβλημα όταν ο συν/φος ήδη σου απάντησε ότι η αλλαγή χρήσης εντός νομίμου όγκου και εντός σχεδίου είναι κατηγ 4?
    1 point
  9. Η καταληκτική ημερομηνία διαβίβασης των εσόδων του 2021 θα μεταφερθεί στο τέλος Μαΐου, σύμφωνα με τοποθέτηση εκπροσώπου της ΑΑΔΕ. Αν και αναμένεται, δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα. Πράγματι είναι άλλο η ΑΑΔΕ και άλλο η εφορία. Το myDATA είναι της πρώτης και οι ΜΥΦ της δεύτερης.
    1 point
  10. Για την υποβολή της κατάστασης πελατών–προμηθευτών & συναλλαγών (ΜΥΦ) του φορολογικού έτους 2021: Με τα τωρινά δεδομένα πρέπει να υποβληθούν μέχρι το τέλος Μαρτίου. Αναμένεται ανακοίνωση είτε για την κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής είτε για τον καθορισμό προθεσμίας υποβολής.
    1 point
  11. Είχα αρχίσει να πιστεύω ότι έχασα τη δυνατότητα υποβολής αντιρρήσεων για το δασικό χάρτη που καλύπτει την Αρτέμιδα Αττικής, πολύ περισσότερο αφού ο αρμόδιος υπάλληλος του δασαρχείου Πεντέλης, για τη λήξη της προθεσμίας, δεν απαντάει ποτέ στο τηλέφωνο (σηκώνει το ακουστικό και το βάζει αμέσως στη θέση του). Με δεδομένο ότι δεν είμαι ενεργός μηχανικός, πλέον, και δεν γνωρίζω τις διαδικασίες, μπορεί κάποιος συνάδελφος να μου υποδείξει τη διαδικασία και αν χρειάζεται η συνδρομή δασολόγου ή όχι. Αν και το έχω αναφέρει μερικές φορές, πρόκειται για γεωτεμάχιο, για το οποίο είχα προσφύγει στην αρμόδια τριμελή επιτροπή, κατά τη διαδικασία εκπόνησης του Κτηματολογίου το 2003,και, μετά από αρκετή ταλαιπωρία και ακροάσεις, η επιτροπή δικαίωσε την προσφυγή. Κάθε συμβουλή δεκτή.
    1 point
  12. 31/5/2021 η νέα προθεσμία https://dasarxeio.com/2022/03/26/109972/
    1 point
  13. @Gestalt Διάβασε προσεκτικά την 6ιε μετά την αναθεώρησή της το 2020. Η σκάλα της σοφίτας δεν συμπεριλαμβάνεται στο εμβαδόν της σοφίτας για τον έλεγχο του 50%. Την §6ε την χρειάζεσαι για να αφαιρέσεις από την δόμηση του ισογείου το εμβαδόν της σκάλας προς την σοφίτα.
    1 point
  14. Μακάρι να ήταν έτσι. Το έχω αναφέρει και προηγουμένως, λόγω προθεσμιών με το κτηματολόγιο και με τις μεταβιβάσεις οι περισσότεροι Π/Μ, Α/Μ και Τ/Μ δεν προλάβαιναν να ανασάνουν μέχρι τέλος Φεβρουαρίου οπότε άφησαν τα εξοικονομώ για αργότερα αφού είχαν προθεσμία. Ένας συνάδελφος είχε 7 εξοικονομώ. Λογικά σε 15 μέρες θα τα προλάβαινε αφού είχε ήδη κάνει αυτοψία για κτηματολόγιο, μεταβίβαση ή τακτοποίηση. Προφανώς επειδή κόλλαγε το σύστημα δεν τα πρόλαβε. Αντίστοιχα ένας άλλος συνάδελφος είχε 8 εξοικονομώ. Αν δεν κόλλαγε το σύστημα θα μπορούσε να τους πει κάποιος απροετοίμαστους αλλά τώρα που αποδεδειγμένα κόλλαγε το σύστημα, δεν υπάρχει λόγος να ρίχνουμε ευθύνη σε συναδέλφους.
    1 point
  15. @Gestalt το 11§6ε αφορά κτίρια τύπου μεζονέτα. Μπαίνω στο σπίτι στο 1ο επίπεδο, ανεβαίνω σκάλα για 2ο επίπεδο και ξανά σκάλα για να φτάσω στην σοφίτα. Σε αυτή την περίπτωση, μπορώ να μην μετρήσω στην δόμηση έως και 25 τ.μ. ανά επίπεδο. Αν έτσι λειτουργεί η λύση σου, με την σκάλα μέσα στο διαμέρισμα, είσαι στην σωστή παράγραφο Κακώς μπλέξαμε την σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών με τον ΝΟΚ. Ποιοι χώροι θα είναι "αυτοτελείς και ανεξάρτητοι" ορίζονται από τον σχεδιασμό μας. Το ίδιο και οι κοινόχρηστοι. Ο ΝΟΚ μας δίνει τις προυποθέσεις. Το αν ο ιδιοκτήτης στο μέλλον προχωρήσει σε σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών ή όχι, είναι άσχετο με τον ΝΟΚ.
    1 point
  16. κι ακόμα καλύτερα αν η βεβαίωση είναι από το σύστημα και φέρει τον μοναδικό ηλεκτρονικό αριθμό πράξης και το υδατογράφημα του (σούπερ) υπουργείου. Προσωπικά, αναφέρω στη σχετική βεβαίωση και τις περιπτώσεις εργασιών που θα εκτελεστούν, κάνοντας αντιγραφή τους αυτούσια από τον νόμο. Για παράδειγμα η βεβαίωση εκδίδεται έτσι... και υπάρχει πάντα στον χώρο όπου εκτελούνται οι εργασίες. Σε αυτή την περίπτωση δεν πιστεύω ότι κάποιο αστυνομικό όργανο θα ασχοληθεί περαιτέρω, εκτός φυσικά αν δει να «σηκώνονται τοίχοι και μπετά» ή άλλες εργασίες που δεν αναφέρονται ρητώς στη βεβαίωση (και κατά συνέπεια στον νόμο).
    1 point
  17. O νόμος δεν αναφέρει άλλα "χαρτιά" από μηχανικό, πέραν της βεβαίωσης από το Η.Σ e-adeies το οποίο αφορά αποκλειστικά και μόνο βεβαίωση περί μη απαίτησης εγκρίσεων. Η υποχρέωση του ιδιοκτήτη σε ότι αφορά την απογραφή έργου-εργασιών στο ΙΚΑ (νυν ΕΦΚΑ) παραμένει σε κάθε περίπτωση. Το θολό τοπίο για εμένα, έχει να κάνει με την διαδικασία προσέλευσης της αστυνομίας κατόπιν καταγγελίας. Πως θα καταλάβει ο αστυνομικός εάν οι εκτελούμενες εργασίες είναι αυθαίρετες ή απαιτούν άδεια ή εμπίπτουν στο άρθρο 30.Η πιο σωστή πρακτική θα ήταν απλώς να μεταβιβάσει το αίτημα στην οικεία ΥΔΟΜ. Εκτός διαδικασίας και δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να εξυπηρετήσει κάτι τέτοιο, μαζί με την βεβαίωση περί μη απαίτησης εγκρίσεων του άρθρου 30, ας υπάρχει έστω και μια βεβαίωση σε φυσική μορφή με σφραγίδα μηχανικού ότι η εκτελεσθείσες εργασίες (συνοπτική αναφορά) εμπίπτουν στο άρθρο 30 και δεν απαιτείται καμία οικοδομική άδεια ή έγκριση ΕΔΜΚ, ώστε να το δει το αστυνομικό όργανο για να μην ταλαιπωρείται ο ιδιοκτήτης.
    1 point
  18. Καλημέρα σας, Σε γήπεδο εκτός σχεδίου έχω εξαντλήσει δόμηση και κάλυψη, και θέλω να κατασκευάσω εξωτερική ανοιχτή σκάλα (από μπετό) για να αποκτήσω πρόσβαση στο δώμα. Βάσει ΝΟΚ Αρθ.11/παρ.6 στ και Αρθ.12/παρ. 4γ καταλαβαίνω ότι δεν μετράει ούτε στην κάλυψη ούτε στην δόμηση: Ν.4067/Αρθ.11/παρ.6 στ 6. Στον συντελεστή δόμησης δεν προσμετρώνται: ... στ. Η επιφάνεια έως και δύο ανοικτών κλιμακοστασίων εφόσον εξυπηρετείται στάθμη ορόφου έως 7,50μ από το οριστικά διαμορφωμένο έδαφος στην θέση αυτή. Ν.4067/Αρθ.12/παρ.4 γ 4. Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου δεν προσμετρώνται οι επιφάνειες των ορθών προβολών σε οριζόντιο επίπεδο: ...γ. Χώρων και κατασκευών που αναφέρονται στις περιπτώσεις (...) της παρ.6 του άρθρου 11 Ωστόσο, υπάρχει πρόβλημα με το ύψος, διότι βάσει ΦΕΚ Δ 270/85 / Αρθ.6/παρ.δ το επιτρεπόμενο ύψος σε μονοόροφο τμήμα είναι 4,00μ και η μόνη προσαύξηση που επιτρέπεται είναι για στηθαίο φωταγωγού 0,30μ ή καπνοδόχου. Πως λοιπόν μπορώ να κατασκευάσω σκάλα όταν λόγω ύψους δεν μπορώ να έχω στηθαίο? Σας ευχαριστώ πολύ. skala.pdf
    1 point
  19. Δεν θυμάμαι αν επιτρέπεται η περαιτέρω αλλαγή χρήσης σε ρυθμισμένο,δες λίγο και σε άλλα τοπικ..Σε κάθε περίπτωση αν έχεις τραπεζοκαθίσματα πρεπει να γίνει αλλαγή σε ΚΥΕ.Εάν οπωσδήποτε πρέπει να γίνει επειδή πρόκειται για υφιστάμενο προ ΝΟΚ κτίριο το μέσο ελεύθερο ύψος για Κ.Χ. δεν όφειλε να είναι τουλ.2.65 αλλά 2.40 οπότε επαρκεί. Ναι,επιτρέπεται,το βρήκα και εδώ,σε άλλο νήμα,συμπληρώθηκε με τον 4546 και μπορεί να αλλάξει χρήση.
    1 point
  20. Γεια!Δες λιγάκι τον χρόνο αλλαγής χρήσης σε κατάστημα (δήλωση), τι κατάστημα αναφέρει και τα αποδεικτικά της εγκ/σης χρήσης...π.χ.έχει μια άδεια λειτουργίας παλιά?και ως τι?από αυτά εξαρτάται κι η απάντηση για τα παρακάτω!Ακόμη,προσδιόρισε αν απλά θα διαθέτει τροφιμα ποτά προς πώληση (συσκευασμένα) ή θέλει να παρασκευάζει και να έχει και τραπεζοκαθίσματα.
    1 point
  21. Αυτό που κάνεις συνάδελφε, προφανώς αρχικά για την δική σου εξυπηρέτηση, θα έπρεπε να το κάνουν αυτόματα οι φορείς μας.... Είναι κωδικοποίηση !!! Θερμά σε ευχαριστώ (κι εγώ) καί για τον χρόνο σου, μα καί για την διάθεση σε όλους μας αυτής της δουλειάς σου!!! Είσαι πολύ καλός συνάδελφος.
    1 point
  22. Τρεις περιπτώσεις : 1. Νερό σε Σκυροδέτηση Θεμελίωσης (πριν την Σκυροδέτηση) : α) Εφόσον το σκάμμα σου έχει κρατήσει νερά, πρέπει να τα απομακρύνεις πριν την σκυροδέτηση. i) (εύκολο) : Διαλέγεις γωνία του σκάμματος και σκάβεις οριζόντιο κανάλι με κλίση που θα επιτρέψει στα νερά να φύγουν με φυσική ροή προς χαμηλότερο υψόμετρο ii) (δύσκολο) : Αν δεν μπορείς να εφαρμόσεις το (i), πχ σε περίπτωση βαθειάς έκσκαφής, απομακρύνεις τα νερά με αντλίες Σε κάθε περίπτωση, αφού απομακρύνεις τα νερά και πριν την σκυροδέτηση, πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να ξεπλύνεις τον οπλισμό θεμελίωσης με νερό υπό πίεση, για να απομακρύνεις λάσπες ( εννοείται οτι έχεις ρίξει μπετόν καθαριότητας στην σκάφη σου, αλλιώς άστα να πάνε...) Επίσης, νεροποντή σε θεμελίωση μπορεί να προκαλέσει αστοχία στα πρανή εκσκαφής, οπότε αν περιμένεις κάτι τέτοιο, καλό είναι να πεις στον χωματά σου να φροντίσει να κάνει σωστή διαμόρφωση στο όρυγμα. Θα υπολογίζεις οτι από την χάραξη της θεμελίωσής σου θες τουλάχιστον περιθώριο 0,50μ για να στηθούν τα πλαϊνά και από εκεί και έξω τραβάς την ρίζα του πρανούς όσο έξω χρειάζεται, ώστε σε περίπτωση αστοχίας τα χώματα που θα αποκολυθούν να μην πέσουν μέσα στη θεμελίωσή σου. 2. Νερό σε Σκυροδέτηση Θεμελίωσης (κατά την Σκυροδέτηση) : Μην ανησυχείς. Όσο νερό και αν φας, το σκυρόδεμα θα πάει κάτω και το νερό θα ανέβει μόνο του στην επιφάνεια ( θα δεις πρασινωπές λιμνούλες ). Την επομένη της σκυροδέτησης κάνεις ότι και στο (1) για να απομακρύνεις τα νερά ή απλά περιμένεις να κάνει ο ήλιος την δουλειά του. Απλά, αν έχεις ρίξει radier, μην αφήσεις να πατήσει άνθρωπος την επόμενη μέρα, οι άνω 5 πόντοι θα είναι ακόμη νωποί. 3. Νερό σε Σκυροδέτηση Ανωδομής (πλάκα): α) Στην αρχή της σκυροδέτησης δεν έχεις πρόβλημα, ακόμη και με νεροποντή. Το νερό ανεβαίνει μόνο του επάνω κα στραγγίζεται από τα κενά του πετσώματος της πλάκας χωρίς προβλήματα. Μην σε ανησυχεί αυτά που μας έλεγαν στο Πολυτεχνείο για απομείωση της αντοχής του σκυροδέματος λόγω προσθήκης νερού. Αυτό ισχύει σίγουρα αν προσθέσεις νερό στο μίγμα όσο αυτό είναι μέσα στην μπετονιέρα, οπότε με την ανάδευση παίρνεις πράγματι μίγμα με υψηλότερη αναλογία νερού. Στην σκυροδέτηση το μόνο που προκαλεί "ανάδευση" στο μίγμα σου είναι οι γαλότσες των μπετατζίδων, οπότε κομμένα τα πολλά "πήγαινε-έλα", ειδικά για μεγάλη πλάκα και πολυμελές συνεργείο. β) Όσο προχωράει η σκυροδέτηση, το μπετόν σφραγίζει τα κενά του πετσώματος και η πλάκα αρχίζει να μαζεύει νερό. i) Εφόσον το πλαϊνό δεν είναι πολύ υψηλότερο από την τελική στάθμη μπετόν (5~10εκ.), είσαι οκ, αφού όπως ανέφερε και ο συνάδελφος γλιτώνεις την διαβροχή λόγω της "λιμνούλας" των 5-10εκ. ii) Σε περίπτωση, όμως που ο μπετατζής έχει σηκώσει πολύ ψηλά πλαϊνά ( πχ επιδή είχε τελαρωμένα πανέλα και τον βόλευε ) έχεις θέμα. Στην περίπτωση αυτή το πιο πιθανό είναι να δείς ένα πλαινό ( εξωτερικό κούτελο περιμετρικών δοκών ) που είναι κοντραρισμένο ( πλευρικά εξασφαλισμένο ) μέχρι την τελική στάθμη σκυροδέματος, αλλά η επιφάνεια του μπετοφόρμ να τρέχει πολύ ψηλότερα από την στάθμη αυτή και να κρατάει νερό μέχρι αυτό το ύψος. Αν είναι έτσι, κινδυνεύει να αστοχήσει το πλαϊνό από την πίεση του νερού που συσωρρεύεται και να σου ανοίξουν τα περιμετρικά δοκάρια. Ζήτα από τον μπετατζή σου ( αν και μάλλον θα το κάνει από μόνος του ) να ανοίξει το πλαϊνό σε ορισμένες θέσεις για να ξενερίσει η πλάκα. Αυτό γίνεται ευκολότερα στο μέσον πλευράς της περιμέτρου της πλάκας, γιατί οι γωνίες θα πρέπει να είναι δεμένες. Σε περίπρωση νεροποντής καλό είναι να διασφαλίσεις περισσότερες από μία θέσεις απορροής των συσωρρευόμενων υδάτων. Αν αφήσεις μόνο μία θέση εκτόνωσης, τα νερά θα φύγουν μεν, αλλά μάλλον στην θέση απορροής θα έχεις απόπλυση ( ξέπλυμα ) και θα αποκαλυφθούν τα αδρανή του σκυροδέματος. Μην ανησυχείς για το επιπλέον βάρος στην υποστήλωση ( ικριώματα ) της πλάκας λόγω νερού. Η πλάκα δεν πρόκειται ποτέ να πέσει στα κεφάλια μας λόγω νερού, πολύ απλά διότι τα εξωτερικά πλαϊνά θα έχουν αστοχήσει νωρίτερα για να εκτονώσουν την κατάσταση... Στο τέλος της σκυροδέτησης και εφόσον το συνεργείο σου βγάλει την δουλειά υπό βροχή, κάνε έναν κόπο και κέρνα καμία μπύρα - σουβλάκι στον κόσμο. Πίστεψέ με, θα το εκτιμήσουν. (* Αλλά σε καμία περίπτωση "κολλητηλίκια" με τα συνεργεία, πίστεψέ με, θα σε καβαλήσουν...) Αυτά, ελπίζω να σε βοήθησα
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.