Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      10.130


  2. Decision_Maker

    Decision_Maker

    Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      55


  3. Ρrometheus

    Ρrometheus

    Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      38


  4. Προφέσορας

    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      43


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/04/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. @ChristinaK} Εάν δεν σε βάζω σε μεγάλο κόπο, γίνεται να μου πεις με ποια νομοθετική διάταξη προβλέπεται η ανάρτηση εξαρτημένου τοπογραφικού διαγράμματος για την ηλεκτρονική ταυτότητα;
    3 points
  2. @aneida} Η χρήση για τις αγροτικές αποθήκες είναι "μεταποίηση πρωτογενούς τομέα". Προκύπτει από κάποια παλιά ερωτω-απάντηση του υπουργείου. Η κατηγορία προσδιορίζεται βάσει ποσοστών. Μειωτικός συντελεστής δεν υπάρχει. Το άρθρο 120 αφορά σταυλικές εγκαταστάσεις και όχι αγροτική αποθήκη. Παρεμπιπτόντως, τα 50 τ.μ. αναφέρονται στα κτίρια προσωρινής διαμονής και όχι στις εγκαταστάσεις.
    3 points
  3. @Doctorbike Όχι, ούτε ξυλοτύπους ούτε μηχανολογικά.
    3 points
  4. Από εγκύκλιο 2 όσον αφορά την κατηγορία 3 και συγκεκριμένα το ιειε): ιειε) Στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου συμπεριλαμβάνεται και η διάσταση του ύψους. Στην έννοια των υπερβάσεων των εξωτερικών διαστάσεων του κτιρίου συμπεριλαμβάνονται και τυχόν εξοχές για τη διαμόρφωση της όψης του κτιρίου (π.χ έρκερ). Ο έλεγχος της υπέρβασης έως 5 % γίνεται συγκρίνοντας το μήκος της εξοχής προς τηδιάσταση του βάθους του κτιρίου στο συγκεκριμένο σημείο.
    2 points
  5. Μια χαρά οικοδομήσιμο είναι το γήπεδό σου ! Χρησιμοποιείς το πρόσωπο του "εκτός" για την οικοδομησιμότητα του όλου γηπέδου ως "εντός", με την προϋπόθεση ο δρόμος να αποτελεί επέκταση του δημοτικού οδικού δικτύου. Αφού στο τοπογραφικό σου τον αναφέρεις ως "δημοτικό", είσαι οκ. Δες το έγγραφο
    2 points
  6. Lennon: "2) έχει καταλάβει 2,50 μ2 από το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο" Εδω, δεν εχεις ΔΔ. Εχεις καταληψη κοινοχρηστου, Τακτοποιεις με τις προυποθεσεις του αρθρου 98. Και θα χρειαστεις και τροποποιηση της συστασης.
    2 points
  7. Δεν λέει ότι υπάρχει υποχρέωση όταν δεν υπάρχουν... Αν υπάρχουν αναφέρονται...αν δεν αναφέρονται δεν υπάρχουν... Τόσο απλά.. 2.Για τη σύνταξη κάθε συμβολαίου μεταβίβασης, δωρεάς, γονικής παροχής, αποδοχής κληρονομίας ή σύστασης εμπραγμάτου δικαιώματος που αφορά στο ακίνητο που πραγματοποιείται υδροληψία, πρέπει να προσκομίζεται από τον ενδιαφερόμενο το πιστοποιητικό εγγραφής του εν λόγω σημείου υδροληψίας στο Ε.Μ.Σ.Υ. ή να αποτυπώνεται στο τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει το συμβόλαιο ο κωδικός εγγραφής στο Ε.Μ.Σ.Υ.
    2 points
  8. @dimitris GM αυτό το άρθρο λέει τι θα ανέβει όχι ποτέ υπάρχει υποχρέωση σύνταξης...
    2 points
  9. Από ποιο σημείο του νόμου υπάρχει υποχρέωση ΗΤΚ μετά την ΕΕΔΜΚ????
    2 points
  10. ΦΕΚ B/334/29.01.2021 Άρθρο 1 ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται,
    2 points
  11. Αλλαγές στο μητρώο γίνονται μόνο δια ζώσης κατόπιν ραντεβού. Μπορείς να κλείσεις ηλεκτρονικά από την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ ή τηλεφωνικά μέσω του 1555. Πολύ πρόσφατα εξυπηρετήθηκα με τον δεύτερο τρόπο.
    1 point
  12. δεν ειναι γραμμη κατατμησης...δεν δημιουργει δυο, αλλα οριζει το οριο "τομεων". Αρα, κρατας το εκτος σαν ανηκον σε ενα οικοπεδο Δεν το κατατμεις. Ιδιο παραμενει
    1 point
  13. Το απαγορευτικό για σένα είναι να κατατμήσεις σε εκτός οικισμού περιοχή γήπεδο με επιφάνεια μικρότερη των 10.000 τμ. Με τον τρόπο που το περιγράφεις δεν κόβεις αυτοτελώς μια έκταση εκτός οικισμού.
    1 point
  14. Η γνώμη μου είναι ότι κάποιο προκύπτον οικόπεδο εντός οικισμού θα συμπεριλάβει και το εκτός οικισμού τμήμα, καθώς η γραμμή οικισμού δεν συνιστά κατάτμηση.
    1 point
  15. Θα μπορούσες να κάνεις χρήση των όρων δόμησης στάσιμων οικισμών (ΦΕΚ 588/Δ/82) στην ακτίνα των 800 μ από το κέντρο του οικισμού, μόνο εάν σε κάποιο τμήμα της ακτίνας αυτής προβλέπεται από το ΣΧΟΟΑΠ περιοχή επέκτασης-οριοθέτησης οικισμού. Διαφορετικά ισχύει ότι αναφέρει το ΣΧΟΟΑΠ. Δες αναλυτικά τις πινακίδες του ΣΧΟΟΑΠ της περιοχής και φυσικά το ΦΕΚ να δεις τι αναγράφεται για την περιοχή του οικισμού αυτού.
    1 point
  16. Ανέλυσε παραπάνω το ερώτημά σου ώστε να γίνει σαφές.
    1 point
  17. η ΟΑ ειναι διοικητική πράξη εξ ου και η συνένωση η συμβολαιογραφική πράξη ποιους θα έχει ως συμβαλλόμενους?
    1 point
  18. όταν δεν εντοπίζετε την Πράξη ΕΕΔΜΚ , στελνετε ενα email στο tee ότι θέλετε να κανετε αναθεώρηση για παράταση (μαζί με Αίτηση απο την ΕΕΔΜΚ) , και εκείνοι ανοίγουν τη διαδικασία συσχέτισης, οπότε μετά θα εμφανίζεται η Πράξη . η νέα πράξη (αναθεώρηση πχ) λαμβάνει ενα νεο αριθμό και προχωράμε τη διαδικασία όπως στις λοιπές e-adeies , πληρώνοντας ανταποδοτικό τέλος και υποβάλλοντας τα ζητούμενα αρχεία ανα περίπτωση . Εκτιμώ οτι ακόμα και μετά τη λήξη της ΕΕΔΜΚ μπορεί να γίνει παράταση , αλλά σε κάθε περίπτωση επιβεβαιώνουμε με tee.
    1 point
  19. Καλημέρα. Δεν ξέρω σε ποιό ακριβώς post αναφέρεστε (μιας και δεν το έχετε παραθέσει). Εφόσον όμως αφορά στον ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών, τότε έχει απαντηθεί ξανά από τον συνάδελφο @Tasosthe1 (επισυνάπτεται κατά κανόνα το ΦΕΚ της αναγνώρισης Intergrated Master). Το γιατί επισυνάπτεται αυτό, νομίζω είναι ξεκάθαρο : η κάθε σχολή μπορεί να βγάλει ό,τι πιστοποιητικό θέλει, το ΦΕΚ ωστόσο δεν χωρεί αμφισβήτησης.
    1 point
  20. Νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Περιβάλλοντος που σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση, ορίζει τους δήμους αποκλειστικά αρμόδιους – διαχειριστές των εγκαταλελειμμένων κτιρίων, ώστε να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα αυτό. Όπως ανάφερε σχετικό δημοσίευμα στην εφημερίδα ” ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ” που υπογράφεται από τη Μάχη Τράτσα,η σχετική νομοθετική ρύθμιση είναι ήδη έτοιμη και προβλέπεται σ΄αυτήν μεταξύ άλλων η δυνατότητα οι δήμοι ν΄αναθέτουν -εκχωρούν τη διαχείριση σε Δημοτική Ανώνυμη Εταιρία ” ή ακόμη και σε ΝΠΔΔ ή ΝΙΔΔ, με εμπειρία στη διαχείριση -αξιοποίηση ακινήτων, όπως οι εταιρίας Real Estate κλπ”. Για τον σκοπό αυτό οι δήμοι , σύμφωνα με το νομοθέτημα που επικαλείται το δημοσίευμα ” θα μπορούν να ιδρύουν εταιρίες ή να συμμετέχουν σε εταιρίες κατά παρέκκλιση της ισχύουσας νομοθεσίας”. Επίσης η σχετική νομοθετική ρύθμιση , αναφέρει το δημοσίευμα, θα παρέχει στους δήμους τη δυνατότητα ” ίδρυσης μια Δημοτικής Τράπεζας Γης ( αυτόνομα ή σε συνεργασία με άλλους επαγγελματικούς φορείς) για την τήρηση μητρώου ακινήτων. Στο δημοσίευμα αναφέρεται ακόμη ότι στη ρύθμιση προβλέπεται ότι τα εγκαταλελειμμένα ακίνητα θα περιέχονται στους δήμους έως και για 50 χρόνια από την έκδοση της σχετικής απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου . Στο δικαστήριο θα προσφεύγει ο δήμος , αφού η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου έχει λάβει σχετική απόφαση για τον χαρακτηρισμό του ακινήτου ως εγκαταλελειμμένου. Επίσης ο δήμος οφείλει πριν την προσφυγή στο Δικαστήριο να έχει ενημερώσει σχετικά τον μέχρο τότε κάτοχο ή διαχειριστή του ακινήτου. Από τη ρύθμιση εξαιρούνται , σύμφωνα με το δημοσίευμα , ακίνητα που βρίσκονται σε διαδικασίες κατάσχεσης και πλειστηριασμών. Ποιο θα θεωρείται εγκαταλελειμμένο Κατά τη νομοθετική ρύθμιση, στις εξής περιπτώσεις θα χαρακτηρίζεται ένα ακίνητο εγκαταλελειμμένο : * Να μην κατοικείται * Να μη χρησιμοποιείται για νόμιμη δραστηριότητα * Την τελευταία δεκαετία να μην έχει συνδέσεις με δίκτυα κοινής ωφέλειας * Να παρουσιάζει εικόνα ερείπωσης ή να έχει εκδοθεί πρωτόκολλο επικινδύνου * Να αποτελεί απειλή για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια * Να μην έχει δηλωθεί στο Κτηματολόγιο και στο Ε9 * Να παραμένει ημιτελές την τελευταία 15ετία κ.α Μετά από τα 50 χρόνια Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα , η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει, μετά την παρέλευση της 50ετίας , την επιστροφή του ακινήτου στο νόμιμο ιδιοκτήτη , εφόσον υπάρχει στον οποίο επίσης ” θα του αποδίδονται τότε τα έσοδα από την αξιοποίηση του ακινήτου αφού παρακρατηθούν οι πιστοποιημένες δαπάνες αποκατάστασης , επανάχρησης. δημοτικοί φόροι -τέλη, που όφειλε ο ιδιοκτήτης πριν περιέλθει η διαχείριση του ακινήτου στο δήμο , το ποσό που αντιστοιχεί στο 20% όλων αυτών των κονδυλίων ως διαχειριστική δαπάνη κ.α “. Στην περίπτωση που ” οι παρακρατήσεις υπερβαίνουν τα έσοδα ή εάν δεν υπάρχουν έσοδα, η επαναφορά του ακινήτου συντελείται εφόσον ο ιδιοκτήτης του κτιρίου καταβάλει τη διαφορά των δαπανών .Διαφορετικά ο δήμος θα εγγράφει προσημείωση στο ακίνητο.
    1 point
  21. Παιδια για μηχανικους δεν ειδα καπου εξειδικευμενη εμπειρια, ειναι πολυ λιγες οι θεσεις που ζητανε εξειδικευμενη εμπειρια. Καλα λεει ο απο πανω, διαβαστε προσεκτικα τι ζητανε. Ψεμματα, οι θεσεις ειναι οι 1242,1243,1422 Επισης θεωρω οτι ειναι πολυ ακυρο (ευγενικα το λεω) να μην σας δινουν βεβαιωση απο ποτε ειστε ασφαλισμενοι στο ταμειο, δεν ζητησατε ασφαλιστικη ενημερωτητα για να σας λενε χρωστατε(!).
    1 point
  22. Η ερώτηση δεν είναι σαφής διότι δεν γνωρίζω να υπάρχει διαδικασία παραχώρησης για παραλιακή οδό όπως το περιγράφετε, εκτός αν έχει γίνει συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης. Υπάρχουν όμως γραμμές αιγιαλού και παραλίας. Όποιο τμήμα του ακινήτου κείται από την γραμμή του αιγιαλού και προς την θάλασσα δεν ήταν ποτέ ιδιοκτησία. Η ζώνης παραλίας (ανάμεσα στις γραμμές αιγιαλού και παραλίας) μπορεί να ανήκει ακόμα στο ακίνητο μέχρι να απαλλοτριωθεί. Σε κάθε περίπτωση στο Κτηματολόγιο δηλώνεται η ιδιοκτησία σήμερα και όχι τι προβλέπεται να γίνει (ρυμοτομούμενα, απαλλοτριούμενα κ.λ.π.). Πρέπει να γίνει νέο τοπογραφικό για να γίνει σωστά η δήλωση εφ' όσον είναι παραλιακό το ακίνητο.
    1 point
  23. Για τα μικρά υδατορέματα δεν απαιτείται οριοθέτηση και εξαιρούνται, απαιτούνται όμως οι γραμμές πλημμύρας (προσωρινή οριοθέτηση) κατά την έκδοση Ο.Α. (Ν.4258/14 Άρθρο 5 παρ.2 όπου δεν διαφοροποιούνται μικρά και μεγάλα).
    1 point
  24. Εάν το εντός οικισμού τμήμα είναι άρτιο και οικοδομήσιμο μπορεί να εκδοθεί Ο.Α. με όρους δόμησης του οικισμού όπου στους υπολογισμούς δόμησης και κάλυψης θα μετέχει μόνο το τμήμα εντός οικισμού, όμως η τοποθέτηση των κτιρίων μπορεί να γίνει και στο εκτός σχεδίου τμήμα τηρουμένων των σχετικών εκτός σχεδίου διατάξεων (π.χ. πλάγια απόσταση 15μ.).
    1 point
  25. Στο ΤΕΕ δες εδώ με επισημάνσεις TAYTOTHTA 1_manual_v11.pdf και σε word χωρίς όλες τις επισημάνσεις TAYTOTHTA 1_manual_v1.docx
    1 point
  26. Απαραίτητη η επισήμανση του συναδέλφου tetris ώστε να μην δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις στον ερωτώντα και στους, τυχόν, λοιπούς αναγνώστες (μη μηχανικούς).
    1 point
  27. Καλημέρα, η 1η τιμή δηλ. τα 2.450,00 αφορά πληρωμή εφάπαξ για αγορά του λογισμικού. Η 2η τιμή δηλ. τα 120,00 EUR αφορά το ετήσιο συμβόλαιο υποστήριξης που πρέπει να πληρώνεις ώστε να έχεις την τελευταία έκδοση και για παροχή υποστήριξης. Η τιμή των 120 EUR αφορά μέχρι 5 εφαρμογές, για >5 τότε μου φαίνεται η τιμή είναι 145 EUR, ενώ για το σχεδιαστικό του Fine είναι 85 EUR. Για ποιό λόγο δεν θέλει το τμήμα υποστήριξης να σου εξηγήσει, μήπως δεν κατάλαβες εσύ κάτι;
    1 point
  28. @Dimitris Koukios} Σύμφωνα με την περιγραφή σου, η άδεια δεν γίνεται να παραταθεί επ' αόριστον. Μπορείς να ζητήσεις από τον μηχανικό σου να υπολογίσει έναν μελλοντικό όροφο. Δηλαδή, θα βγάλεις άδεια για ισόγειο με υπόγειο και θα υπάρχει πρόβλεψη ενός ορόφου.
    1 point
  29. Δεν είναι χώρος από κάτω.... Βάλε μια διακεκομμένη γραμμή και γράψε προβολή περιγράμματος Α' ορόφου...
    1 point
  30. @tasosi} Καλή παρατήρηση γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις αποδείξεις παίρνουμε. Όταν έχουμε έξοδα (οτιδήποτε, όχι μόνο βενζίνη) με αποδείξεις λιανικής, τα καταχωρούμε εμείς ως λήπτες. Είδος παραστατικού: Λήψη Παραστατικών Λιανικής Τύπος Παραστατικού: Έξοδα-Αγορές Λιανικών Συναλλαγών ημεδαπής/αλλοδαπής (για αποδείξεις πώλησης) ή Παροχή Λιανικών Συναλλαγών ημεδαπής/αλλοδαπής (για αποδείξεις παροχής υπηρεσιών). Ακολουθεί ο χαρακτηρισμός κατά τα γνωστά.
    1 point
  31. Αφήστε τον κάθε "εξυπνάκια" να λέει ό,τι του κατεβάσει η "κούτρα" του, να λέει ό,τι αρέσκεται και φαντασιώνεται... Να λέει τελικώς το πως ο ίδιος επιθυμεί ή εύχεται να ήταν το συγκεκριμένο "έργο".... Σημασία έχει μόνο ένα πράγμα: Διαβάστε προσεκτικά το νόμο! Ό,τι αυτός αποσαφηνίζει πλήρως, ακολουθείστε το! Όπου δεν είναι απολύτως σαφής, προσπαθείστε να μπείτε το δυνατόν περισσότερο στο "πνεύμα" του νομοθέτη κι αυτενεργείστε, προς όφελός σας και προς όφελος του πελάτη σας. Κάντε δηλαδή, αυτό που κάνουν όλοι οι υπόλοιποι "ειδικοί". ΥΓ. Μην ξεχνάτε το εξής: Όσο πιο "δύσκολη" είναι η εξειδικευμένη περίπτωση που αντιμετωπίζετε, τόσο πιο μεγάλη οφείλει να είναι η αμοιβή σας!!! Συνειδητοποιείστε το τι ακριβώς έχετε να κάνετε, τον όγκο και την ποιότητα της δουλειάς σας, την ευθύνη που αναλαμβάνετε, το χρόνο που θα δαπανήσετε, τα επιμέρους έξοδα που θα κάνετε και προσδιορίστε την αμοιβή σας!!! Aλλιώς χαλάτε την πιάτσα...
    1 point
  32. Αυτό ακριβώς που αναφέρει ο @Faethon, αν απαιτείται. Πχ, για μια αποθήκη (πολυκατοικίας ή επιχείρησης), δεν απαιτείται ΠΕΑ, τι σημαίνει οτι δεν εκδοθεί πιστοποιητικό ΗΤΚ? Φυσικά και θα εκδοθεί , απλά ο μηχανικός πρέπει να αναφέρει οτι η συγκεκριμένη χρήση δεν ανήκει στις κατηγορίες έκδοσης ΠΕΑ, συνεπώς δεν απαιτείται έκδοση του. Συνάδελφοι μην πνίγεστε σε μια κουταλιά νερό 😃, εκτός των ειδικοτήτων <όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω>, υπάρχουν κι άλλες ειδικότητες μηχανικών που ξέρουν πολύ καλύτερα το κεφάλαιο ΚΕΝΑΚ.
    1 point
  33. ΚΑΝΑ αν δεν υπάρχει κλειστό κέλυφος δεν μπορείς να κάνεις ΠΕΑ
    1 point
  34. Εννοώ ότι μπορεί να αγνοήσει τι επιτρέπεται και τι όχι, και να ενεργήσει βάσει των επιθυμιών του.
    1 point
  35. @Maraki3: Ό,τι και να ισχύει για τη βεράντα, δεν επιτρέπεται να την κλείσει με δική του απόφαση. Αυτό, ενδεχομένως, δεν τον εμποδίζει από την πραγματοποίηση της πρόθεσής του.
    1 point
  36. @tatiani: Προφανώς διάβασες τα προηγούμενα, οπότε δεν χρειάζεται να τα επαναλάβω. Το ζήτημα των σχεδίων αφορά εσένα και όχι τη συμβολαιογράφο. Να είσαι σίγουρη ότι στην (όχι και τόσο πιθανή) περίπτωση που παρουσιαστεί πρόβλημα μελλοντικά, αναφορικά με το σχέδιο, αυτή θα σφυρίζει αδιάφορα.
    1 point
  37. Επιπλέον, η καταγραφή στο κτηματολόγιο δεν είναι τίτλος ιδιοκτησίας ή υποκατάστατό του.
    1 point
  38. @Paul_Mix: Ενημερώνεις τον φάκελο της άδειας για μεταβολές διαστάσεων οικοπέδου μέχρι 2%. Από τον νόμο επιβάλλεται η ενημέρωση της ταυτότητας κτιρίου ύστερα από την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας για την οποία απαιτείται οικοδομική άδεια ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας. @akis73: Υποχρεούσαι να ενημερώσεις τον φάκελο της άδειας.
    1 point
  39. @Civil Gangster: Ο συντελεστής αλλαγής χρήσης αφορά την αλλαγή από κύρια σε κύρια όταν επέρχεται αύξηση του συντελεστή δόμησης. Εσύ έχεις αλλαγή από βοηθητική σε κύρια και γι' αυτό το πρόστιμο υπολογίζεται με υπέρβαση δόμησης. @Lennon: Όχι, δεν αναφέρεις τίποτα για ποσοστά. Αφού είσαι στην περίπτωση μέχρι 50 τ.μ., δεν εξετάζεις κανένα ποσοστό.
    1 point
  40. @Gestalt: Το εδάφιο δεν εννοεί αυτοτελή ανεξάρτητη ιδιοκτησία με τη συμβολαιογραφική έννοια, αλλά ότι από το κλιμακοστάσιο αυτό (με τα 25 τ.μ.) εξυπηρετείται μόνο η αυτοτελής —λειτουργικά— ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Δηλαδή, καλύπτεται η περίπτωση των μη κοινόχρηστων κλιμακοστασίων (τα οποία εξετάζονται στην προηγούμενη παράγραφο του κανονισμού).
    1 point
  41. @Maraki3: Οι κοινόχρηστοι χώροι και οι αποκλειστικές χρήσεις (αν υπάρχουν) καθορίζονται στη σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών. Αυτό που περιγράφεις ως πρόθεση του ιδιοκτήτη του ισογείου δεν μπορεί να γίνει χωρίς συναίνεση. Ίσως να μην υπάρχει —γενικώς— δυνατότητα· σίγουρα, όμως, απαιτείται η συγκατάθεση των άλλων ιδιοκτητών.
    1 point
  42. @kostaskappa Κατά τον ορισμό 87 του δευτέρου άρθρου του ΝΟΚ, το υπόγειο είναι όροφος.
    1 point
  43. Για να συμπληρώσω, και με τον Ήρωνα και με τα κλασσική τριγωνομετρία και με τις συντεταγμένες. Μόνο με την εμβαδομέτρηση του σχεδιαστικού δεν γίνεται (το έχω δει και αυτό!!!!)
    1 point
  44. Εάν έχει γίνει επέκταση του κουβουκλίου, χρησιμοποιείς αναλυτικό προϋπολογισμό. Εάν ο αυθαίρετος χώρος είναι ανεξάρτητος, έχεις υπέρβαση δόμησης. Ανεξαρτήτως χρήσης, μειωτικός συντελεστής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Όχι, για επέκταση του κουβουκλίου. Αλλιώς (αν ο χώρος είναι ανεξάρτητος) εξαρτάται από το αν η αυθαίρετη κατασκευή υπερβαίνει το επιτρεπόμενο ύψος.
    1 point
  45. Στοίχημα ότι θα παραμείνουν γκρίζες και θα το συζητάμε μεταξύ μας μόνο στο διηνεκές (όπως με τα αυθαίρετα). Θα δημιουργηθούν 2 'σχολές' (επίσης όπως με τα αυθαίρετα), η ελέγχω-τα-πάντα-και-***ω-όποιον-έκανε-λάθος-στη-δήλωση και η όλα-τα-σφάζω-εδώ-οι-καλές-ταυτότητες-πάρε-πάρε-πάρεεεε και η παναγιά μαζί μας. Εναλλακτικά μπορούμε να απέχουμε μέχρι να αναγκαστεί το υπουργείο να εξηγήσει (εδώ γελάμε).
    1 point
  46. Νομίζω ναι !! Αρθρο 54 1α β) Ν 4759/20 . "Τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια" , ........... δεν λέει πια από όλα πχ Αρχιτεκτονικά στατικά Η/Μ .......άρα όλα , ότι βρεις στην πολεοδομία , αρχείο θέλει να κτίσει το κράτος και επειδή δεν μπορεί να βάλει να δουλέψει το μόνιμο προσωπικό της χώρας , βάζει τους ιδιώτες να το κάνουν , ..........ε να μην πιαστούμε και κοροΐδα
    1 point
  47. Θεωρώ αυτονόητο ότι όταν μπαίνει σχέδιο σε μια τακτοποίηση αποτυπώνεται η πραγματική κατάσταση του ακινήτου ακόμα και αν δεν απαιτείται να φαίνεται η εσωτερική διαρρύθμιση που ως γνωστόν δεν αποτελεί αυθαιρεσία. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεις τον πελάτη σου και την εργασία σου σε μεταγενέστερες αλλαγές που μπορεί να προβεί ο ιδιοκτήτης και αποκτά το ακίνητο μια ενημερωμένη νόμιμη κάτοψη.
    1 point
  48. έχω ασχοληθεί πολύ με project management και χρονικό προγραμματισμό, οικονομική παρακολούθηση κλπ κλπ κλπ αλλά ΣΩΣΤΑ. Ζήτημα 2-3 οργανωμένες εταιρείες και γραφεία σε όλη την Ελλάδα, να κάνουν σωστή δουλειά που να μπορεί να βασισθεί πάνω της μετέπειτα ολόκληρη σύμβαση και εργοτάξιο . Αν δεν απαιτείται μην μπαίνετε στον κόπο καθώς δεν πληρώνεται ....... Για έργο κτιριακό των 10.000.000€ μου πήρε 3 μήνες για να γίνει ένα χρονοδιάγραμμα αλλα με όλα τα στοιχεία πάνω του (οικονομικά - ποιοτικά ) και το οποίο εφαρμόσθηκε και παρακολουθήθηκε από εμένα και από τον εργοταξιάρχη και δεν είχαμε αποκλίσεις και φάουλ. Σαν εργασία είναι πολύ ευχάριστη και ΔΥΣΚΟΛΗ συνάμα. Σαν πληρωμή ..........βράστα.......για Ελλάδα μιλάω πάντα. Οπότε γι αυτό καταφεύγουν όλοι στα excelακια απλά για να περάσει πολεοδομία - Διευθύνουσα Υπηρεσία για Δημόσιο Έργο. Να τονίσω ότι μπροστά στο primavera και τις δυνατότητές του το project είναι αστείο. ΚΑι όταν λέμε χρονικό προγραμματισμό έργου δεν σταματάμε εκεί........συνεπάγεται χρονική παρακολούθηση έργου. Δλδ revisions, reports, flowcharts, σύνδεση με οικονομικά και αποθήκη.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.