Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. John_Smith

    John_Smith

    Members


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      27


  2. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      1.737


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      8.376


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.233


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/04/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Δεν χρειάζεται, γιατί στον νόμο αναφέρεται σαφώς ότι η διαμερισμάτωση αντιστοιχεί σε όροφο (που περιλαμβάνει και τον κοινόχρηστο χώρο). Η τακτοποίηση γίνεται με υπέρβαση δόμησης με μειωτικό για την αλλαγή σε κατοικία, διαφορετική διαμερισμάτωση όπου θα φανεί η επέκταση των 2,50 τ.μ. και αναλυτικό προϋπολογισμό για τα υπόλοιπα. Πρόσεξε όμως, γιατί η αλλαγή στις επιφάνειες κοινοχρήστων και ιδιοκτησίας σημαίνει τροποποίηση σύστασης. Εάν —για οποιοδήποτε λόγο— δεν μπορέσει να γίνει, τότε δημιουργείται πρόβλημα στο ακίνητο από συμβολαιογραφικής άποψης. Γενικά όχι, αλλά δώσε κάποιο στοιχείο παραπάνω. Μόνο το κατάστημα υπάρχει στο ισόγειο; Ο διάδρομος εξυπηρετεί τους ορόφους; Προβλεπόταν κοινόχρηστος χώρος που έγινε μεγαλύτερος;
    7 points
  2. Σύμφωνα με το άρθρο 4 της ΥΑ 7577/105 (ΦΕΚ 334Β’/29.01.2021) : Η ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας, κατόπιν έκδοσης άδειας για εκτέλεση οικοδομικών εργασιών στο ακίνητο που μεταβάλει πολεοδομικά -κτιριολογικά μεγέθη, πραγματοποιείται υποχρεωτικά εντός χρονικού διαστήματος τεσσάρων (4) μηνών από τη λήξη ισχύος της αδείας ή εντός τεσσάρων (4) μηνών από την ολοκλήρωση των εργασιών. Υπεύθυνος για την ενημέρωση είναι ο επιβλέπων μηχανικός και, σε περίπτωση που η διοικητική πράξη δεν απαιτεί ορισμό επιβλέποντα, ο κύριος του έργου, μέσω εξουσιοδοτημένου μηχανικού. Αυτό αναφέρει το ΦΕΚ για την ΗΤΚ. Γνώμη μου είναι πως στο κομμάτι της ΕΕΔΜΚ και της ΗΤΚ τα πράγματα είναι πολύ μπερδεμένα και θέλουν οπωσδήποτε διευκρίνηση. Ο νόμος δεν διακριτοποιεί την απαίτηση ΗΤΚ από το αν υπάρχει επιβλέπων μηχανικός ή όχι αλλά από το αν η πράξη μεταβάλλει "πολεοδομικά-κτιριολογικά μεγέθη". Με τους χρωματισμούς δεν υφίσταται αλλαγή των όψεων, άρα μεταβολή κτιριοδομικού μεγέθους... Επομένως άποψη μου είναι πως σε αυτή την περίπτωση δεν απαιτείται ΗΤΚ. Αλλά όπως είπα αυτό είναι άποψη μου. Γενικά και στο ΤΕΕ αυτό πιστεύουν, όμως είναι σημείο που σίγουρα χρήζει διευκρίνησης..
    4 points
  3. Καλημέρα Οπότε καταλήγουμε να περαστεί ως διαμερισμάτωση. Αν υπάρχει κάπου σε εγκύκλιο ή ερωτοαπάντηση καλό θα ήταν να το έχουμε. Ευχαριστώ
    4 points
  4. Το ότι η ΓΥΣ στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ξαναμέτρησε- ξαναυπολόγισε και έδωσε νέες τιμές στα Τριγ. σημεία είναι αλήθεια. Οι διαφορές στις τιμές έως και 7μ (κατα μέσο όρο 5μ). Αυτό το γεγονός σίγουρα έιχε επιπτώσεις στις τιμές των συντ/νων και στις διανομές της τοπογραφικής Υπ. , αφού χρησιμοποίησε τα σημεία αυτά μαζί και τις πολλές πυκνώσεις που έκανε. Το θέμα είναι πολύπλοκο και δεν λύνεται μόνο με Μετασχηματισμό των σημείων. Ξέρουμε όλοι (εγώ απλά θέλω να το πιστεύω) πως η τοπογραφική, για τις διανομές της, χώριζε το κάθε "μεγάλο" φύλο της ΓΥΣ σε 6. μικρά φύλλα και στα τριγωνομετρικά της, ακόμη και σ' αυτά της ΓΥΣ που χρησιμοποιούσε, έδινε αυτές τις τιμές που έβγαιναν υπολογιστικά από τους "πίνακες Ρίζου". Αυτοι οι πίνακες δεν είναι ευρέως διαδιδομένοι. Ίσως να υπάρχουν συν που δεν άκουσαν τίποτα γι' αυτούς. Ήταν το βασικότερο εργαλείο της τοπογραφικής υπηρεσίας. (ίσως θα έπρεπε να το δίνουν ακόμη και οι σχολές). Έτσι κάνεις επάγγελμα και όχι ΜΟΝΟ με τα τα gps κλπ, κλπ. Έκανα, πριν κάποια χρόνια, να τα δώσω εδώ στο φόρουμ .... και βρήκα το μπελά μου. Θα το προσπαθήσω και με την ευκαιρία αυτού το θέματος. ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΩΝ M. Ρίζου.pdf
    2 points
  5. Αγαπητέ συνάδελφε προσοχή στο παραπάνω καθώς δεν συμφωνώ 100% με το σκεπτικό σου. Κάποτε, στο οικόπεδο που σε αφορά, έγινε σύσταση καθέτων σε συνολική έκταση 1600τ.μ. Σήμερα, με νεώτερη καταμέτρηση, προκύπτει 1700τ.μ., σημαντικότατη διαφορά προς τα πάνω. Είναι λοιπόν προφανές ότι, αυτό κανονικά οδηγεί στην ανάγκη τροποποίησης της σύστασης καθέτων για όλο το οικόπεδο. Και είναι λογικό: τα 100τ.μ. παραπάνω που βρήκες, θα πρέπει να επιμεριστούν στις κάθετες με τρόπο που να είναι αποδεκτός από όλους. Διότι, αν αφήσεις τα όρια αποκλειστικής χρήσης ως έχουν, είναι σαν να αποφασίζεις με τον πελάτη σου μονομερώς έναν νέο καταμερισμό αυτών των τμημάτων. Δεν μιλάμε για αδιαίρετο οικόπεδο που εκεί, οι συγκύριοι σε μία νέα καταμέτρηση ζημιώνονται ή οφελούνται αναλογικά το ίδιο. Όταν λοιπόν σε οικόπεδο με κάθετες προκύπτουν διαφορές, είναι λογικό οι συμβολαιογράφοι να απαιτούν τροποποίηση της σύστασης ώστε να συμβληθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι. Κάποιες φορές αυτό είναι χαοτικό (πχ πολλές κάθετες και οριζόντιες επί καθέτων κλπ) και για αυτό ο συμβολαιογράφος σου, πιθανώς θέλει να το αποφύγει. Στην ουσία είναι σαν να σου λέει: ή δείχνεις το οικόπεδο 1600 κρύβοντας το πρόβλημα κάτω από το χαλί, ή το δείχνεις 1700 και ανοίγουν οι ασκοί του αιόλου. Είναι προφανές ότι η σωστή από μέρους σου επιλογή είναι η δεύτερη και ας βγάλουν μετά άκρη οι συνιδιοκτήτες. Πέραν της απόκλισης του κτηματολογίου 10%, για τα οικόπεδα ο Ν.4495/17 προβλέπει ανοχές 5% επί του εμβαδού, ώστε να βγει άδεια χωρίς να απαιτείται διόρθωση τίτλου, όπου υπάρχουν τοπογραφικά με ημερομηνία μέχρι τις 8/8/2013. Τα 100τ.μ. στα 1600τ.μ. είναι ποσοστό άνω του 5%, επομένως για να εκδοθεί άδεια στο οικόπεδό σου πρέπει ούτως ή άλλως να γίνει αναφορά στην νεότερη καταμέτρηση που έκανες. (κατ'εμέ αυτό = τροποποίηση σύστασης). Για το ότι δέχονται αποκλίσεις ακόμα και σε σχέση με περυσινά τοπογραφικά, όπως αναφέρεις, διατηρώ αμφιβολίες για το κατά πόσο αυτό είναι σύννομο, καθώς σύμφωνα με έγγραφο του ΥΠΕΝ για το θέμα, εκφράζεται η άποψη ότι για τοπογραφικά μεταγενέστερα της ημερομηνίας 8/8/2013 απαιτείται έστω η μέτρηση εντός ανοχών του Ν.4495/17. Το τελευταίο μάλιστα δεν το έχουν δεχτεί και κάποιες ΥΔΟΜ (πχ Νέας Ιωνίας) και απαιτούν "μηδενικές αποκλίσεις". Περιπτώσεις κατά τις οποίες, σε οικόπεδα κάθε τμήμα καθέτου στην πάροδο των ετών κάνει τη δική του "καταμέτρηση επί του συνολικού οικοπέδου", έχω δει, και θεωρούνται προβληματικές καταστάσεις και με όσες ΥΔΟΜ έχω μιλήσει σχετικά με το θέμα ανέφεραν ότι ζητούν τροποποίηση της σύστασης.
    2 points
  6. Πάλι προσωπική γνώμη: πριν την διοικητική πράξη δεν νομίζω ότι χρειάζεται συμπλήρωση ταυτότητας. Εννοώ ότι δεν απορρέει πουθενά ότι είναι προαπαιτούμενο για να εκδοθεί η ΟΑ ή η ΕΕΔΜΚ. Πιστεύω ότι το λεκτικό "ενημέρωση" είναι κακή διατύπωση... Βέβαια, δεν σου απαγορεύει κανείς να εκδόσεις ΗΤΚ, να εκδόσεις την ΟΑ/ΕΕΔΜΚ και μετά εντός του 4μήνου να ενημερώσεις την ΗΤΚ με την νέα διοικητική πράξη. Και σε άλλο νήμα είπαμε ότι η ΗΤΚ μπορεί να τροποποιείται: εξάλλου αυτός είναι ο σκοπός της, να ενημερώνεται με το τί έχει συμβεί στην ιδιοκτησία. Η τροποποίηση της μετά την ΕΕΔΜΚ είναι απλή. Αν στο μεσοδιάστημα συμβούν αυθαιρεσίες, προφανέστατα ο μηχανικός ενημερώνει τον πελάτη για τις νόμιμες συνέπειες και προφανέστατα δεν κάνει την δουλειά, αφού πρώτα δηλώσει παραίτηση από την επίβλεψη του έργου που "είχε αναλάβει".. είναι πολύ απλό...
    2 points
  7. Όλα αυτά που αναφέρεις είναι οι προϋποθέσεις για ένταξη/τροποποίηση Σ.Ο.Ι. κτλ. και δεν διαφωνώ. Το πως περιγράφεται όμως στο φύλλο καταγραφής δεν απαντάται...Το να βάλουμε ως ΥΔ επιφάνεια που έχει ήδη μετρήσει στον ΣΔ μου φαίνεται τελείως παράλογο.
    2 points
  8. οι ΘΣ πιλοτης δεν έχουν χιλιοστά (εκτός κάποιων εξαιρέσεων στα '80 που έχουν κριθεί αντισυνταγματικές), μια ορθή σύσταση οριζοντίων αντιστοιχεί όλες τις ΘΣ στα διαμερίσματα για να μπορούν να μεταβιβάζονται μαζί με αυτά. Ένα διαμέρισμα μπορεί να έχει παραπάνω από μια ΘΣ ως παρακολούθημα άρα δεν είναι παράλογο κάποιο διαμέρισμα από την πολυκατοικία να έχει 2 ΘΣ στην πιλοτή. Αυτό θα το καταλάβατε διαβάζοντας τη ΣΟΙ όπως ανέφεραν όλοι οι συνάδελφοι. Ο μηχανικός δεν είναι υπεύθυνος/αρμόδιος να συνδέει παρακολουθήματα με ιδιοκτησίες, αυτή είναι δουλειά του συμβολαιογράφου και προφανώς θα χρειαστεί η παρουσία του Ιησού γιατί γίνεται μόνο με τροποποίηση της ΣΟΙ. Επιπρόσθετα πλέον κανένας συμ/φος ή/και υποθηκοφυλακείο δεν θα δεχτεί να κουμπώσει παρακολούθημα σε χώρο βοηθητικής χρήσης (αποθήκη).
    2 points
  9. @ergatikos2011 Εάν δεν κάνω λάθος, πριν μέρες, ρωτήσατε ακριβώς το ίδιο για έναν φίλο σας και στο νήμα για τον 13Κ/2021 διαγωνισμό, στη σελίδα 3. Και σας απάντησε ο @JohnnyHoliday εκεί.
    2 points
  10. Αν μου επιτρέπετε μια "συμβουλή", γράψτε στα παλιά σας τα παπούτσια τις αερολογίες που κυκλοφορούν και προσπαθούν να "πουν" διάφορα (προσπαθώ να το γράψω κομψά) και διαβάστε προσεκτικά και εφαρμόστε το νόμο για την ΗΤΚ....
    2 points
  11. Στην υπουργική απόφαση για τη διαδικασία συμπλήρωσης, δεν αναφέρεται ότι περιλαμβάνεται το ΠΕΑ "εφόσον απαιτείται λόγω χρήσης", αλλά "εφόσον απαιτείται" (χωρίς το "λόγω χρήσης"). Βεβαίως μπορεί, βάσει της σχετικής υπουργικής απόφασης.
    2 points
  12. 1.αν έχει γίνει η ανάρτηση συμπληρώνεις το ΚΑΕΚ 2. μόνο αριθμ Συμβ -ημερ και συμβ/φο
    2 points
  13. Μόνο αυτούς με πλήρη/ψιλή κυριότητα θα βάλεις...επικαρπία όχι.
    2 points
  14. Περνάμε την ιδιοκτησία από το σύστημα του Ν.4495/2017 όπου δίνουμε βεβαίωση (το 5σέλιδο εννοώ) ύπαρξης μη αυθαιρεσιών, αν δεν έχουμε πιστοποίηση νομίμου περιγράμματος που δίνανε παλιά οι πολεοδομίες. Αυτή την βεβαίωση (το 5σελιδο της "υπαγωγής" στον 4495) και κατ'ελάχιστο κατόψεις αποτυπώσεων ανεβάζουμε στην ΗΤΚ.
    2 points
  15. Η ερώτηση που δεν έχει απαντηθεί είναι: Πώς θα δηλωθούν στο φύλλο καταγραφής τα 2,50 τ.μ.; Δεν γίνεται, η διαμερισμάτωση είναι μία παράβαση μόνη της χωρίς προϋπολογισμό. 1), 2) & 3) — σωστά.
    2 points
  16. Τα επτά (7) σύγχρονα θαύματα του κόσμου όπως προέκυψαν από την διαδικτυακή ηλεκτρονική ψηφοφορία της ελβετικής οργάνωσης New7Wonders είναι: (1) Πυραμίδα Kukulkan, Mεξικό (2) Taj Mahal, Ινδία (3) Christ the Redeemer, Bραζιλία (4) Petra, Ιορδανία (5) Machu Picchu, Περού (6) Colosseum, Ιταλία (7) The Great Wall, Κίνα
    1 point
  17. Αυτό περί ασθένειας από το διυλιστήριο,δεν μπορώ να καταλάβω ποιός σας το έχει μεταφέρει και διαιωνίζεται. Σαν υπεύθυνος σε ογκολογικά φάρμακα σε πολυεθνική φαρμακευτική (προηγούμενη επαγγελματική μου εμπειρία) η κατανομή των κρουσμάτων της ασθένειας που ανέφερες,δεν διαφέρει από τις 'καθαρές' περιοχές της Ελλάδας (π.χ Ρόδος) σε σχέση με τις ρυπογόνες περιοχές (π.χ δυτική Αττική) και μιλάω για ποσοστό επί του συνολικού πληθυσμού.
    1 point
  18. Συνάδελφοι α) οι άδειες πλέον εκδίδονται με ευθύνη μηχανικού και μόνο. Ότι και να πουν οι υπάλληλοι προφορικά η να γράψουν στην προέγκριση η ευθύνη είναι δικια μας και μόνο . Η εποχή που πηγαίναμε στην πολεοδομία και εγραφε στο φύλλο ελέγχου τις εγκρίσεις και εμείς είχαμε σαν δικαιολογία ότι δεν το ζήτησε ο υπάλληλος εχει περάσει ανεπιστρεπτί !! β) κάνεις δεν εχει ξεκαθαρίσει αν οι ηλεκτρονικές αδειες δεν ανακαλούνται μετα τη πενταετία , όπως ισχυε για τις έντυπες .Οταν ο νομος λέει οτι οι αδειές δεν εκδίδονται αν δεν υπάρχει είσοδος έξοδος άσχετα αν ο δήμος δεν εχει δώσει (λάθος του δήμου ) και άσχετα αν η πολεοδομία δεν το ζητάει (λάθος της πολεοδομίας) η ευθύνη είναι δικια μας . Υπάρχουν Δήμοι που δίνουν σε αγροτική οδο !! (τα αναφέρω όλα αυτά για να προσέχουμε διότι αν το διαβάσετε καλα ο νομος το απαιτεί για όλα τα εκτός σχεδίου!!)
    1 point
  19. Δεν παίζεστε λεβέντες!!! Τέσσερις σελίδες για μια αυτονόητη "μπούρδα ";;; Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν!!!
    1 point
  20. Μα το άρθρο 98 δεν αναφέρει καν πως θα το εντάξεις στα φύλλα καταγραφής. Όταν έχεις επεκταθεί σε κοινόχρηστο χώρο που δεν μέτρησε ποτέ στην δόμηση (π.χ. ακάλυπτο) προφανώς και πας με ΥΔ. Όταν όμως επεκτείνεσαι σε κλειστό κοινόχρηστο χώρο που μέτρησε στην δόμηση (π.χ. κλιμακοστάσιο) πας με ΔΔ. Δεν νοείται να βάλεις ΥΔ όταν δεν έχει πραγματοποιηθεί τέτοια. Το να πας με ΔΔ βέβαια δεν σε απαλλάσει από την υποχρέωση για τις απαραίτητες συναινέσεις κτλ.
    1 point
  21. αφου ειναι σε χώρο αποκλειστικης χρήσης αλλου, τότε δε νομιζω ότι μπορεις να κάνεις ρυθμιση...ας πουνε και οι άλλοι συνάδελφοι τη γνώμη τους, αλλά είναι σα να έκανες αυθαιρετο σε οικόπεδο άλλου...
    1 point
  22. ΑΙΤΟΥΜΕ ΚΟΥΜΠΙ LIKE! Γιατί κ. Mods o κ. ΚΦΦ... Δεν έχει κουμπί Like, θέλω να του κάνω 3 Like!
    1 point
  23. Εχουμε ξαναδιαφωνησει για το θεμα αυτο δξ γιατι επιμενεις οτι γινεται ΔΔ μεταξυ ΟΙ και κοινοχρηστων. Το λες εξ αλλου και μονος σου, οτι: "Εάν —για οποιοδήποτε λόγο— δεν μπορέσει να γίνει, τότε δημιουργείται πρόβλημα στο ακίνητο από συμβολαιογραφικής άποψης." Πραγματι, εαν θεωρησεις την ΔΔ σαν την κολυβηθρα του Σιλωαμ... και πας με ΔΔ, την επεκταση μιας ΟΙ σε κοινοχρηστα ή το αντιθετο, δεν λυνεις κανενα προβλημα και ειναι αχρηστη η τακτοποιηση. Ως προς τις διαφορές μεταξυ ΟΙ και κοινοχρηστων, εχεις μπροστα σου ενα ολοκληρο ειδικο αρθρο, το αρθρο 98, που τα λεει αναλυτικα. Με αυτο, -ανεξαρτητα των δικων μου [νομικων] επιφυλαξεων- και τακτοποιεις και τροποποιεις την συσταση και μεταβιβαζεις.. Δεν συμφωνω με την δικη σου προταση, γιατι οδηγει σε αδιεξοδα.
    1 point
  24. Καλέ δε λέω ότι κρύβετε!!!!απλά για να βοηθήσουμε, όταν εμείς λέμε πυλωτή εννοούμε τον ισόγειο όροφ της οικοδομής ο οποίος δεν έχει τοιχους. Αν είναι έξω από αυτο το χώρο είναι ακάλυπτος.
    1 point
  25. Μισάνοιχτη δηλαδή....μήπως δεν αναφέρεται πουθενά αλλά δημιουργήθηκε εκ του μηδενός μαζί με ένα στεγαστράκι????λέω εγώ τώρα μια ιδέα....
    1 point
  26. -συμφωνα με το αρχικο ερωτημα- "Στον προέλεγχο της πολεοδομίας δεν έγραψε παρατηρήση οτι απαιτείται έγκριση εσόδου εξόδου " ..."και σε ερώτηση στο δημο απάντησε οτι δεν δίνουν έγκριση για κατοικιες".. Με βαση αυτα, δεν βλεπω τον λογο γιατι να προβληματιζεται για την νομιμοτητα της αδειας, ειδικα που ο ίδιος ο Δημος λεει οτι "δεν εκδιδει τετοιες αδειες", δλδ για κατοικιες που σε καποιον δρομο, αυτοι δεν το ζητανε. Εχουμε λοιπον το νομο, εχουμε και μερικες σχετικες αδειες εχουμε και την "ερμηνεια" της παρ. 4 Ωστε σημερα εχει νομιμη αδεια. υγ εχουμε τις πιο πανω παρατηρησεις απο τον Παυλο εχουμε και ταυτο το σωστο απο τον τετρις "Το ερώτημα είναι γιατί κάποιοι εξ ημών (των ε.ε.) παρουσιάζονται βασιλικότεροι του βασιλέως."
    1 point
  27. Καλημέρα συνέδελφε! ξαναδές το 98 παρ 5 &6 για την τακτοποίηση αυθαιρεσιών σε κοινόχρηστο/κοινόκτητο. Επίσης, για να γίνει υπαγωγή στον 4495 θα πρέπει οι αυθαιρετες κατασκευές όπως αυτές καταγράφηκαν από την ΥΔΟμ να είναι και προ του 2011....είναι?
    1 point
  28. Επειδή έχει τύχει σε όλους να μεταφέρονται από στόμα σε στόμα πληροφορίες που τελικλα δεν ήταν ετσι, καλύτερα δείτε εσεις ο ίδιος τη σύστασή οριζοντίων της πολυκατοικίας. Απο εκεί και πέρα, ν περιγράφεται μια θέση αλλά δε δίνονται χιλιοστά δε γ.ινεται συμβόλαιο, όπως είπανε και οι συνάδελφοι. Ο μόνος τρόπος θα ήταν να γίνει τροποποίηση της σύστασης και να της δοθούν ίσως. Αλλά αυτό δε θα γίνει σίγουρα χωρίς τους λοιπούς συνιδιοκτήτες.
    1 point
  29. ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ μερικες φορές βρε Ιάσονα μου αρέσει ο τρόπος σου
    1 point
  30. Αρτσι, δεν έχει χιλιοστά (από τον τρόπο που το περιγράφει έτσι προκύπτει για τα λαγωνικά), άρα πάπαλα ο τραχανάς.... Υ.Γ. Από τη "μυρωδιά" φαίνεται ότι, είναι ανοιχτή θέση στάθμευσης, στις οποίες ποτέ δεν δίνονται χιλιοστά!!!! Αν ήταν κλειστή, τόσο καιρό, κάποιος θα την είχε αρπάξει....
    1 point
  31. Δεν μπορεί να γίνει η αγοραπωλησία... Ρωτήστε το συμβολαιογράφο σας...
    1 point
  32. Κι εγώ έχω απορριπτική από ανώτερη, της Τ.Υ. αρχή, πλήρως αιτιολογημένη Αλλά, για να επανέλθουμε στο αρχικό ερώτημα: Σύμφωνα με την αρχή της παρ. 1 του άρθρου 24 του ΒΔ 465/70 (όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει) : Ως εγκαταστάσεις για την εφαρμογή του παρόντος νοούνται όλα τα κτίσματα που δεν έχουν χρήση αμιγούς κατοικίας, χωρίζονται δε, σε δύο κατηγορίες: Βέβαια, πιο κάτω στην παρ. 4 αναφέρει: Γήπεδα με κτίσματα που έχουν χρήση κατοικίας κατατάσσονται στη Β κατηγορία Φαίνετα ότι αυτά τα δυο έρχονται σε αντίθεση, αλλά η παρ. 4 εννοεί ότι εάν στο γήπεδο υπάρχει και χρήση κατοικίας, αυτό εντάσσεται στην κατ. Β. Έρχεται όμως η εγκ. 2879/06 ΔΜΕΟ και μπερδεύει ακόμη περισσότερο τα πράγματα, χωρίς να έχει εκδοθεί, στο μεταξύ, τροποποίηση του ΠΔ Προφανώς, κατά τη γνωστή ευθυνόφοβη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, η νομοθεσία ερμηνεύεται(?) κατά τρόπο που τους βολεύει ώστε να έχουν πάντα το κεφάλι τους ήσυχο. Και καλά με αυτούς.Το ερώτημα είναι γιατί κάποιοι εξ ημών (των ε.ε.) παρουσιάζονται βασιλικότεροι του βασιλέως.
    1 point
  33. Μια διαφορά με αναλυτικό και πόρτες σε εσωτερικούς τοίχους δεν παράγουν πρόστιμο λογικά θα πρέπει να υπήρχαν κι άλλα λάθη ή κενά για να βγει το πρόστιμο >20% αύξηση.... Οπότε τώρα περιμένεις εσύ και ο εργοδότης σου, την απαιτούμενη διαδικασία ελέγχου από ΣΥΠΟΘΑ..... Στην τελική πιο καλά που το πρόβλημα εντοπίστηκε από τον συνάδερφο πριν την μεταβίβαση διότι μετά (και εφόσον υπάρχουν οι όποιες παραβάσεις) θα ήταν σημαντικά πιο δύσκολα όλα.
    1 point
  34. Στο θέμα του mydata και συγκεκριμένα στο post για τα έξοδα θα βρεις την απάντηση.
    1 point
  35. Δημήτρη η συγκεκριμένη απόφαση αφορά γήπεδο με πρόσωπο σε δευτερεύουσα εθνική οδό και ορθώς στην περίπτωση αυτή απαιτήθηκε έγκριση εισόδου-εξόδου για κατοικία. Το θέμα είναι, αν ισχύει το ίδιο και όταν το γήπεδο έχει πρόσωπο σε αγροτική οδό και η χρήση στο γήπεδο θα είναι η κατοικία.
    1 point
  36. Σωστά συνάδελφε @thkera (+1) Ναι είναι αλήθεια οτι με χρήση αυτόνομων κλιματιστικών για θέρμανση, στο WC και το λουτρό δεν μπαίνουν τέτοια, οπότε είναι μονόδρομος σε αυτούς τους χώρους η χρήση τοπικού ηλεκτρικού σώματος, κι αν το άθροισμα των 2 αυτών χώρων είναι > απο 2-3% της συνολικής επιφάνειας της ΘΖ.. χαιρετίσματα στην κατηγορία Α!
    1 point
  37. Συνάδελφοι, όσοι λύνετε με τοπικα split units κάποια διαμερίσματα, στα μπάνια και WC τι δείχνετε; Αν χρειαστεί να βάλεις τοπικό ηλεκτρικό θερμαντήρα σε εκείνους τους χώρους θα πάει περίπατο η κατηγορία Α.
    1 point
  38. Βρε συνάδελφοι.. όταν βγήκε το manual ήταν ακόμα αδιευκρίνιστο το θέμα και όπως συνήθως, τα έβαλαν όλα. Το ΦΕΚ όμως το ξεκαθάρισε..... Μην ασχολούμαστε άλλο με το τι σχέδια ανεβάζουμε....... Από την πράξη ανεβάζουμε κάτοψη, τομή, όψεις. Πάπαλα... Μην κάνουμε σαν ένα φιλαράκι που ήρθε προχτές στο γραφείο και μου λέει "αφού τα έχω όλα τα σχέδια, γιατί να μην τα ανεβάσω όλα??" Και του λέω και εγώ "αφού έχεις και συμβόλαιο/σύσταση ανέβασε και αυτά, γιατί να μην τα ανεβάσεις????"
    1 point
  39. ο επιβλέπων είσαι? Λογικά τώρα αδομήτου με αιτία "δικαιοπραξία" και με εξουσιοδότηση για Η.Τ και όταν τελειώσει η κατασκευή τότε κάνεις ενημέρωση Η.Τ ως επιβλέπων χωρίς εξουσιοδότηση υ.γ τότε θα ανεβάσεις και τα σχέδια ΠΚΕ ΠΕΑ κλπ
    1 point
  40. @aneida} Η χρήση για τις αγροτικές αποθήκες είναι "μεταποίηση πρωτογενούς τομέα". Προκύπτει από κάποια παλιά ερωτω-απάντηση του υπουργείου. Η κατηγορία προσδιορίζεται βάσει ποσοστών. Μειωτικός συντελεστής δεν υπάρχει. Το άρθρο 120 αφορά σταυλικές εγκαταστάσεις και όχι αγροτική αποθήκη. Παρεμπιπτόντως, τα 50 τ.μ. αναφέρονται στα κτίρια προσωρινής διαμονής και όχι στις εγκαταστάσεις.
    1 point
  41. πηγαίνετε εδώ - καθίστε καμιά 10 ώρες δηλαδή απόψε μη κοιμόμαστε και αύριο θα τα ξέρετε όλα
    1 point
  42. ΦΕΚ B/334/29.01.2021 Άρθρο 1 ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται,
    1 point
  43. @Doctorbike Όχι, ούτε ξυλοτύπους ούτε μηχανολογικά.
    1 point
  44. Όχι. Οι εταιρείες διανομής αερίου ζητούν σε κάθε μελέτη υπογραφή και σφραγίδα μηχανικού. Σε εμάς (ως γραφείο με συνεργάτες) δεν έχει ζητηθεί τίποτε άλλο. Δεν μπορώ να συζητήσω ένα "π.χ". Τι σου είπανε συγκεκριμένα και ποιος.
    1 point
  45. το κλάνω-κάνω, αλλά δε το διορθώνω γτ προσθέτει κι άλλο γέλωτα εις την υπόθεση!
    1 point
  46. Προστέθηκε παράγραφος 8 στο αρθ. 15 με τον 4258/14 και τον 4315/14 ως εξής Επιτρέπεται υπέρβαση του ύψους, όπως αυτό εκάστοτε ισχύει, μέχρι 1,00 μ., στις περιπτώσεις όπου το ισόγειο του κτιρίου χρησιμοποιείται κατά ποσοστό 50% τουλάχιστον για στάθμευση αυτοκινήτων. Το ίδιο ισχύει όταν στην πιο πάνω περίπτωση το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστυλώματα (πυλωτές) κατ' εφαρμογή της παρ.6 ιζ. του άρθρου 11 του παρόντος νόμου και ο ελεύθερος ημιυπαίθριος χώρος της διατίθεται αποκλειστικά για στάθμευση αυτοκινήτων. Στις περιπτώσεις κτιρίων που επιπλέον των ανωτέρω κατασκευάζεται φυτεμένο δώμα κατά τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου ή πραγματοποιείται μείωση του επιτρεπόμενου ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου κατά 5%, επιτρέπεται υπέρβαση του ύψους όπως αυτό εκάστοτε ισχύει μέχρι 2,00 μ., μετά από έγκριση του αρμοδίου Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής. υπάρχει και αυτό http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=3pzmKSyXNcc%3d&tabid=777&language=el-GR
    1 point
  47. Απαντώντας στον εαυτό μου και σε περίπτωσ που κάποιος έχει την ίδια απορία, είναι οτι δεν ανέβασα τα πιστοποιητικά μου στο tee, όπως λέει εδώ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE/MyTEE/ekxa/manual20171006a.pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.