Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      8.469


  2. MatsuPitsu

    MatsuPitsu

    Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      11


  3. CivRun

    CivRun

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      73


  4. Equalizer

    Equalizer

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      226


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/04/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Αυτό που αναφέρεις συνάδελφε έρχεται σε αντίθεση όμως με την ΔΔ μεταξύ διαμερισμάτων. Δηλαδή αν "κλέψεις" τ.μ. από άλλο διαμέρισμα είναι ΔΔ αλλά αν τα "κλέψεις" από κοινόχρηστο είναι ΥΔ; Παρόλο που και στις δύο περιπτώσεις είχαν μετρήσει στον ΣΔ; Δεν μπορούμε να τα βλέπουμε όπως μας βολεύει κάθε φορά. Προσωπικά συμφωνώ με τον MatsuPitsu.
    5 points
  2. Όλα αυτά που αναφέρεις είναι οι προϋποθέσεις για ένταξη/τροποποίηση Σ.Ο.Ι. κτλ. και δεν διαφωνώ. Το πως περιγράφεται όμως στο φύλλο καταγραφής δεν απαντάται...Το να βάλουμε ως ΥΔ επιφάνεια που έχει ήδη μετρήσει στον ΣΔ μου φαίνεται τελείως παράλογο.
    4 points
  3. Paul_Mix Η πλατφόρμα της Ηλ. Τα. δεν έχει ούτε αναζήτηση ακόμα, οπότε δεν μπορεί να ελεγχθεί η γνησιότητα του εγγράφου... Θα πρότεινα να σφραγίσεις και να υπογράψεις στην τελευταία σελίδα. Επίσης τώρα βλέπω ότι είσαι οριακά μέσα στο Πάσχα των καθολικών, οπότε η πληρωμή ίσως φανεί 19/4 (αν δεν φανεί σήμερα)
    2 points
  4. Μα το άρθρο 98 δεν αναφέρει καν πως θα το εντάξεις στα φύλλα καταγραφής. Όταν έχεις επεκταθεί σε κοινόχρηστο χώρο που δεν μέτρησε ποτέ στην δόμηση (π.χ. ακάλυπτο) προφανώς και πας με ΥΔ. Όταν όμως επεκτείνεσαι σε κλειστό κοινόχρηστο χώρο που μέτρησε στην δόμηση (π.χ. κλιμακοστάσιο) πας με ΔΔ. Δεν νοείται να βάλεις ΥΔ όταν δεν έχει πραγματοποιηθεί τέτοια. Το να πας με ΔΔ βέβαια δεν σε απαλλάσει από την υποχρέωση για τις απαραίτητες συναινέσεις κτλ.
    2 points
  5. 10.455 downloads

    ΣΑΥ ΦΑΥ και τεχνική έκθεση κατεδάφισης
    1 point
  6. Τα πλυντήρια αυτοκινήτων είναι αποκλειστικά αρμοδιότητα της δ/νσης Μεταφορών και δεν εμπλέκεται το Ανάπτυξης. Θα μπορούσε να εμπλακεί υπο προϋποθέσεις η δ/νση Ανάπτυξης, αν στον ίδιο χώρο του πλυντηρίου αυτοκινήτων, λειτουργούσε και δραστηριότητα (εργαστήριο, μηχανολογικές εγκαταστάσεις, βιοτεχνία, κλπ) που υπάγονται σ' αυτήν.
    1 point
  7. Συνήθως αρχειοθέτηση προκύπτει σε δραστηριότητες του Ανάπτυξης. προσεχε μην έχει κανα υπόγειο με άνοιγμα στο ισόγειο.
    1 point
  8. Για τα πλυντήρια - λιπαντήρια δεν απαιτείται πιστοποιητικό, πρέπει όμως να παίρνουν τα μέτρα πυρασφάλειας που απαιτούνται για την συγκεκριμένη δραστηριότητα και πρέπει να υποδειχθούν.
    1 point
  9. Θέλει ερώτημα νομίζω το περί θερμομόνωσης και σε άλλους τοίχους. Αν προδιαγραφούν εξαρχής σίγουρα δεν υπάρχει πρόβλημα ανεξαρτήτως κόστους (άσπρα μαύρα κλπ κλπ). ΤΟ να κάνεις όμως ΕΞΤΡΑ (άρα και ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ) σηκώνει κουβέντα, γιατί τα ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ πάντα έλεγαν ότι δεν επιτρέπεται να κάνεις ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ εργασιες που αναβαθμιζουν την ενεργειακή κατάταξη. Με απλά λόγια, δεν μπορείς να πεις ζητάω τόσο λεφτά να κάνω αυτές τις αλλάγές και κάνω και ΑΣΧΕΤΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΟ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ και μια Αντλία ΘΕρμότητας πχ. , γιατί θεωρείται ότι μπορεί να υποκλέπτεις το πρόγραμμα και τους στόχους του, αφού αναβαθμίζεις ενεργειακά με άλλο τρόπο εκτός. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ. Αλλά ένα διάβασμα του οδηγού ή καλύτερα τηλέφωνο θα το ξεδιαλύνει. Είναι σαν να δηλώνω στο Α' ΠΕΑ ότι με 5000ευρώ και μόνο κουφώματα θα πιάσω 3 κατηγορίες. Και άρα με 5000 πιάνω φουλ μόρια ενώ δεν γίνεται... Και μετα βάζω και μια αντλία εκτός προγράμματος κι ανεβαίνει άλλες 2 κατηγορίες. Αποτέλεσμα; Έχω πιάσει φουλ μόρια με μόνο κουφώματα και έχω ενταχθεί με "πειραγμένο Α' πιστοποιητικό". Στο Β' "σωστό" ΠΕΑ όλα καλά.. Όμως κλέβω.. ΤΟ Α' ΠΕΑ είναι λάθος υπολογισμένο αλλά δεν υπάρχει τρόπος να ελεγχθεί. Για αυτό το λόγο νομίζω το έχουν έτσι. (αν κάποιος το έχει κάνει ΣΤΑΝΤΑΡ και έχει περάσει πάω πάσο..το 10% μεταξύ Α' και Β΄ΠΕΑ ισχύει σαν τρόπος ελέγχου-εξ ου και άλλος επιθεωρητής αναγκαστικά, αλλά δεν ξέρω αν ισχύει και στο προς τα πάνω - προς τα κάτω ισχύει σίγουρα πλέον στο παρόν εξοικονομώ..) εξάλλου επηρεάζει εν δυνάμει και το ΤΕΛΙΚΟ ποσοστό επιδότησης αν δεν είσαι συνεπής..)
    1 point
  10. ΦΕΚ 580/99 ΑρΘρο 349 Δόμηση κοντά σε ρέματα (άρθρο 6 απόφ. 3046/304/30.1/3.2.1989, παρ.4 απόφ. 49977/3068/27/30.6.1989) 1. Στα ρέματα, των οποίων οι οριογραμμές έχουν καΘοριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρΘρου 188. η ανέγερση κτιρίων. εγκαταστάσεων ή περιτοιχισμάτων και γενικά η δόμηση ρυΘμίζεται ως εξής: . α. Απαγορεύεται απολύτως η δόμηση μέσα στην έκταση που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. β. Επιτρέπεται η δόμηση έξω από την έκταση της προηγούμενης περίπτωσης σύμφωνα με τους όρους δόμησης της περιοχής, μόνο εφόσον έχουν κατασκευαστεί τα έργα διευΘέτησης του ρέματος. Εάν δεν έχουν κατασκευαστεί τα έργα διευΘέτησης του ρέματος, η δόμηση επιτρέπεται σε απόσταση τουλάχιστον 10 μ. από την οριογραμμή. 2. Στα ρέματα των οποίων οι οριογραμμές δεν έχουν ακόμη καΘοριστεί σύμφωνα με τις παραπάνω διατάξεις, η δόμηση επιτρέπεται σε απόσταση από την οριογραμμή που ορίζεται προσωρινό από την πολεοδομική υπηρεσία: α. Μεγαλύτερη των 20 μ. σύμφωνα με τους όρους δόμησης της περιοχής, χωρίς άλλους πρόσΘετους περιορισμούς. β. Μικρότερη των 20 μ. μόνο εφόσον προηγουμένως έχουν εκτελεστεί τα τεχνικά έργα που τυχόν απαιτούνται κάΘε φορά για την ελεύΘερη ροή των νερών και την ασφάλεια του κτιρίου και των λοιπών δομικών έργων που πρόκειται να ανεγερΘούν. Τα έργα αυτά πρέπει να έχουν εκτελεστεί τουλάχιστον σε όλο το πρόσωπο που έχει προς το ρέμα το συγκεκριμένο οικόπεδο. αα. Τα παραπάνω απαιτούμενα τεχνικά έργα καΘορίζονται από την αρμόδια κάΘε φορά υπηρεσία και σε κάΘε περίπτωση δεν πρέπει να παρεμποδίζουν τη μελλοντική εκτέλεση των έργων διευΘέτησης του ρέματος που τυχόν προβλέπονται σε σχετικές εγκεκριμένες μελέτες. ββ. Η οικοδομική άδεια χορηγείται από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, ύστερα από έγκριση των τεχνικών έργων από την αρμόδια υπηρεσία και με την προϋπόΘεση ότι Θα εκτελεστούν πριν ή παράλληλα με την ανέγερση του φέροντος οργανισμού του κτιρίου ή της εγκατάστασης που προβλέπεται στην άδεια αυτή. 3. Στα ρέματα που διαπιστώνεται ότι έχουν καταργηΘεί αλλά απεικονίζονται στα εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια, η δόμηση επιτρέπεται ύστερα από σχετική βεβαίωση της αρμόδιας υπηρεσίας. Αν το ρέμα έχει αντικατασταΘεί με άλλον αποδέκτη (αγωγό αποχέτευσης ή απορροής των νερών) , η δόμηση επιτρέπεται μόνον εφόσον διαπιστωΘεί κατά τον έλεγχο της μελέτης από την πολεοδομική υπηρεσία ότι δεν παραβλάπτονται οι κοινόχρηστοι αγωγοί, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες της αρμόδιας για τα ρέματα υπηρεσίας. 4. Για προσΘήκες κατ` επέκταση και ύψος σε κτίρια που η ανέγερσή τους είχε εγκριΘεί από την αρμόδια για τα ρέματα υπηρεσία και σε αποστάσεις από τις οριογραμμές του ρέματος τουλάχιστον ίσες με αυτές των κτισμάτων που υπάρχουν, η οικοδομική άδεια μπορεί να χορηγείται ύστερα από βεβαίωση της αρμόδιας υπηρεσίας ότι έχει λάβει γνώση της προσΘήκης που ζητείται χωρίς να απαιτείται οπωσδήποτε νέα έγκριση. 5. `Ολες οι πιο πάνω διατάξεις έχουν εφαρμογή για κάΘε περίπτωση ρέματος, ανεξάρτητα αν αυτό βρίσκεται εντός σχεδίου ή οικισμού ή εκτός σχεδίου και οικισμού.
    1 point
  11. 877 downloads

    Μελέτη υπολογισμού χωρητικότητας στεγανής δεξαμενής αποθήκευσης λυμάτων για κατοικία
    1 point
  12. Υπαγωγή, προφανώς, δεν μπορεί να γίνει. Μπορεί, όμως, να εκδοθεί ΕΕΔΜΚ για νομιμοποίηση του διαχωρισμού.
    1 point
  13. Καλησπέρα. Δε νομίζω ότι είπε πως είναι το ίδιο. Είπε ότι δεν αποτελεί αυξημένο παράγοντα καρκινογένεσης σύμφωνα με τα στατιστικα στοιχεία που έχει στη διάθεση του. Δε μίλησε για άλλες νόσους (πχ. εγκεφαλικές, καρδιαγγειακες κ.α.) όπου προφανώς υπάρχει επιβάρυνση, γι’αυτο και η εργασία κατατάσσεται στα βαρέα και ανθυγιεινά.
    1 point
  14. Paul_Mix το αργότερο σήμερα το απόγευμα (μετά τις 16:00) θα πρέπει να έχουν φανεί... Εγώ θα ανησυχούσα από αύριο ... Είναι απίθανο να έγινε λάθος (τα κομπιούτερ δεν κάνουν λάθη 😁)
    1 point
  15. E εντάξει. Ξέρεις εσύ καλύτερα που είσαι Ελλάδα την αγορά του ΗΒ από άτομα που ζουν και εργάζονται στο ΗΒ χρόνια. Μη σου το χαλάσουμε λοιπόν
    1 point
  16. Καλημέρα, 1. Όπως καταλαβαίνω το σχέδιο χρειάζεται δύο σχέδια με τίτλους: ΚΑΤΟΨΗ ΙΣΟΓΕΙΟΥ Α (στάθμη +-.......) ΚΑΤΟΨΗ Α' ΟΡΟΡΦΟΥ (στάθμη +-....) & ΙΣΟΓΕΙΟΥ Β (στάθμη +-.....) 2. Ναι 3. Αν ίσχυε αυτό τότε το πρώτο σχέδιο θα λεγόταν ΚΑΤΟΨΗ ΙΣΟΓΕΙΟΥ Α (στάθμη +-.......) & ΥΠΟΓΕΙΟΥ Α (στάθμη +-.......) Σημ.: Αν τα κτίρια είναι στατικά ανεξάρτητα τότε θα μπορούσε αντί Α και Β να είναι Κ1 και Κ2.
    1 point
  17. Καλημέρα Δημήτρη... Υ.Γ.1. Δεν έκανα ποτέ, ούτε πρόκειται να κάνω ρύθμιση αυθαιρεσιών, που προσβλέπει σε μονομερή τροποποίηση της ΣΟΙ. Το θεωρώ "αυθαίρετο", που εύκολα πέφτει νομικά και που έγινε καθαρά για εισπρακτικούς και μόνο λόγους. Προφανώς επαγγελματίας μηχανικός που σέβεται την επιστήμη του και τους πελάτες του δεν πρόκειται να κάνει κάτι τέτοιο.... Υ.Γ.2. Θεωρώ πως πολύ εύκολα μεταφράζει και κατανοεί κάποιος την έννοια "κλοπή" τ.μ. ...
    1 point
  18. Βασίλη, θυμίζω ότι, ουδείς σώφρων αγοραστής ακινήτου αποφασίζει ν' αγοράσει ΟΙ σε ακίνητο στο οποίο υφίστανται αυθαιρεσίες στους κοινόχρηστους χώρους, με ό,τι συνεπάγεται αυτό!!! Επιπροσθέτως, ουδείς επαγγελματίας μηχανικός που θ' αναλάβει τον έλεγχο ΟΙ για λογαριασμό πελάτη του - αγοραστή αυτής, θα συστήσει την αγορά, αν από την αυτοψία του προκύψουν αυθαιρεσίες μη ρυθμισμένες στους κοινόχρηστους χώρους του ακινήτου ή ακόμα και ρυθμισμένες αυθαιρεσίες που επιβαρύνουν καθ' οιονδήποτε τρόπο την ΟΙ, με ό,τι συνεπάγεται αυτό!!! Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή διότι τα πάντα τις περισσότερες φορές είναι ...ντόμινο!
    1 point
  19. Είναι από τις πιο επιβαρυμένες περιπτώσεις. Έτσι όπως το γράφεις. Οτιδήποτε άλλο (επειδή έχουν ακουστεί και άλλες απόψεις για την συγκεκριμένη περίπτωση), κατά την γνώμη μου θα είναι ακροβασία.
    1 point
  20. συμφωνω με τον ΚΑΝΑ Για τα κοινοχρηστα δεν απαιτειται. Υποτιθεται οτι αυτο θα γινει στο μελλον.. Γνωμη μου ειναι οτι δεν θα γινει ποτέ - και γιατι τα κοινοχρηστα δεν ειναι ΟΙ - ουτε εχουν ΚΑΕΚ - και γιατι πρεπει καποιος μεσα στην οικοδομη να εχει "νομιμη" εξουσια απο τον κανονισμο.... για να δοσει "νομιμη εντολη", - ή να δεχθουν οι μισοι και οι αλλοι μισοί είτε αρνουνται, ή καποιοι εχουν πεθανει χωρις κληρονομους, -καιιιι η οικοδομη εχει και 50 χιλιοστα "αερα" που ειναι "αγνωστος" και ηδη καταχωρηθηκαν στο Δημοσιο...οπότε απαιτειται εγκριση απο τον Υπουργο... Αυτο απο τις οδηγιες. -ΦΕΚ Οδηγιες για ΗΛΤΑ Καταχώριση Ιδιοκτησιών: Περιγραφή και τεκμηρί- ωση των οικοπέδων ή γηπέδων ή κτιρίων ή τμημάτων αυτών που αποτελούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες. α. Σε περίπτωση που το σύνολο του οικοπέδου ή γη- πέδου, το οποίο αφορά η προγενέστερη καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου, αποτελεί ενιαία αδιαίρετη ιδιοκτη- σία, καταχωρείται μία ιδιοκτησία, ανεξαρτήτως ύπαρξης και αριθμού κτισμάτων σε αυτό. Εφόσον στο οικόπεδο ή γήπεδο υφίσταται σύσταση οριζοντίου ή καθέτου ιδιο- κτησίας, η καταχώριση γίνεται ανά αυτοτελή διηρημένη ιδιοκτησία. Ξεχωριστή καταχώριση γίνεται για το σύνολο των κοινοχρήστων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου. Η καταχώριση των κοινοχρήστων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου δεν απαιτείται για την ολοκλήρωση της κα- ταχώρισης της ιδιοκτησίας.
    1 point
  21. αν μου επιτρεπετε... κανενας δεν "εκλεψε" απο κανεναν. Αυτο που εγινε, μεταξυ δυο ΟΙ, ειναι οτι στην αδεια ηταν δυο απο 70 τμ το καθε ενα, αλλα στα συμβολαια, ζητησε ο ενας "μεγαλυτερο" Ο εργολαβος εκοψε 5 μ απο το ενα, μετεφερε την μεσοτοιχια και εγινε το ενα 65 και το αλλο 75 και τετοια κατοψη εβαλαν στα συμβολαια..και ετσι μεταβιβασθηκαν. Κανενας δεν εχασε, μη λεμε ανυποστατα πραγματα. Απλα, ο εργολαβος δεν πηγε να ενημερωσει την αδεια και να δειξει τις νεες κατοψεις [οπως δεν εδειξε καποιες αλλαγες στα παραθυρα/την καμιναδα/ τις μπαλκονοπορτες.κλπ]. δλδ στην αδεια δειχνει ακομα 70/70...επι 50 χρονια και μετα απο 3-4 κληρονομιες ή μεταβιβασεις.. Αυτο ανακαλυψαν, μετα τις πρωτες δηλωσεις του ν 4014 οι αρμοδιοι του υπουργειου...ειδαν οτι υπσρχει πολυ "χρημα", βαφτισαν την ολη υποθεση με τον.. νεολογισμο "διαφορετικη διαμερισματωση" - δεν τολμησαν να γραψουν διαφορετικη καταστηματοποιηση/ υπογειοποιηση/ γραφειοποιηση... το αφησαν ετσι κι οποιος καταλαβε...καταλαβε... και με ταριφα -τοτε - 500 ευρω, θεσπισαν την ΔΔ και τιμωρησαν μετα απο 50 χρονια τους σημερινους -και αγνοουντες- ιδιοκτητες, με τον ν.4042. Για την επεκταση ΟΙ σε βαρος κοινοχρηστων ή το αντιθετο ...ειπα οσα ειχα να πώ, αρκετες φορες. Ο καθεις πραττει ως βουλεται.
    1 point
  22. Μονο την εξουσιοδότηση ανεβάζεις, τιποτα αλλο. Συμπληρώνεις τα απαραίτητα πεδία, εισαγεις μια ιδιοκτησία και εκδιδεις την βεβαιωση.
    1 point
  23. Ο μηχανικός θα δώσει βεβαίωση για μεταβίβαση αν έχει λάβει εντολή και από τους δύο συνιδιοκτήτες. Αλλιώς πώς θα γίνει η μεταβίβαση χωρίς να συμφωνούν και οι δύο; Οπότε η έκδοση βεβαίωσης δεν έχει αντίκρυσμα, αφού δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
    1 point
  24. @tetris για το 1· μόνο βάσει ΝΟΚ, όχι κατά ΓΟΚ. ΓΟΚ: Γήπεδο είναι η συνεχόμενη έκταση γης που αποτελεί αυτοτελές και ενιαίο ακίνητο και ανήκει σε έναν ή σε περισσότερους κυρίους εξ αδιαιρέτου. ΝΟΚ: Γήπεδο είναι η συνεχόμενη έκταση γης, που αποτελεί αυτοτελές και ενιαίο ακίνητο και ανήκει σε έναν ή σε περισσότερους κυρίους εξ αδιαιρέτου, σε περιοχή εκτός εγκεκριμένου σχεδίου.
    1 point
  25. Πάλι προσωπική γνώμη: πριν την διοικητική πράξη δεν νομίζω ότι χρειάζεται συμπλήρωση ταυτότητας. Εννοώ ότι δεν απορρέει πουθενά ότι είναι προαπαιτούμενο για να εκδοθεί η ΟΑ ή η ΕΕΔΜΚ. Πιστεύω ότι το λεκτικό "ενημέρωση" είναι κακή διατύπωση... Βέβαια, δεν σου απαγορεύει κανείς να εκδόσεις ΗΤΚ, να εκδόσεις την ΟΑ/ΕΕΔΜΚ και μετά εντός του 4μήνου να ενημερώσεις την ΗΤΚ με την νέα διοικητική πράξη. Και σε άλλο νήμα είπαμε ότι η ΗΤΚ μπορεί να τροποποιείται: εξάλλου αυτός είναι ο σκοπός της, να ενημερώνεται με το τί έχει συμβεί στην ιδιοκτησία. Η τροποποίηση της μετά την ΕΕΔΜΚ είναι απλή. Αν στο μεσοδιάστημα συμβούν αυθαιρεσίες, προφανέστατα ο μηχανικός ενημερώνει τον πελάτη για τις νόμιμες συνέπειες και προφανέστατα δεν κάνει την δουλειά, αφού πρώτα δηλώσει παραίτηση από την επίβλεψη του έργου που "είχε αναλάβει".. είναι πολύ απλό...
    1 point
  26. Δεν χρειάζεται, γιατί στον νόμο αναφέρεται σαφώς ότι η διαμερισμάτωση αντιστοιχεί σε όροφο (που περιλαμβάνει και τον κοινόχρηστο χώρο). Η τακτοποίηση γίνεται με υπέρβαση δόμησης με μειωτικό για την αλλαγή σε κατοικία, διαφορετική διαμερισμάτωση όπου θα φανεί η επέκταση των 2,50 τ.μ. και αναλυτικό προϋπολογισμό για τα υπόλοιπα. Πρόσεξε όμως, γιατί η αλλαγή στις επιφάνειες κοινοχρήστων και ιδιοκτησίας σημαίνει τροποποίηση σύστασης. Εάν —για οποιοδήποτε λόγο— δεν μπορέσει να γίνει, τότε δημιουργείται πρόβλημα στο ακίνητο από συμβολαιογραφικής άποψης. Γενικά όχι, αλλά δώσε κάποιο στοιχείο παραπάνω. Μόνο το κατάστημα υπάρχει στο ισόγειο; Ο διάδρομος εξυπηρετεί τους ορόφους; Προβλεπόταν κοινόχρηστος χώρος που έγινε μεγαλύτερος;
    1 point
  27. Ευχαριστώ τους συναδέρφους για τις απαντησεις τους σχετικά με ΠΕΑ και ΗΤΚ. Ήσασταν ξεκάθαροι! Όσο για το downvote δεν το καταλαβαίνω.. Όποιος πειράχτηκε τόσο πολύ από την ερώτηση μου είναι ευπρόσδεκτος να το συζητήσουμε. Ευχαριστώ
    1 point
  28. Καλημέρα Οπότε καταλήγουμε να περαστεί ως διαμερισμάτωση. Αν υπάρχει κάπου σε εγκύκλιο ή ερωτοαπάντηση καλό θα ήταν να το έχουμε. Ευχαριστώ
    1 point
  29. Η ερώτηση που δεν έχει απαντηθεί είναι: Πώς θα δηλωθούν στο φύλλο καταγραφής τα 2,50 τ.μ.; Δεν γίνεται, η διαμερισμάτωση είναι μία παράβαση μόνη της χωρίς προϋπολογισμό. 1), 2) & 3) — σωστά.
    1 point
  30. Από εγκύκλιο 2 όσον αφορά την κατηγορία 3 και συγκεκριμένα το ιειε): ιειε) Στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου συμπεριλαμβάνεται και η διάσταση του ύψους. Στην έννοια των υπερβάσεων των εξωτερικών διαστάσεων του κτιρίου συμπεριλαμβάνονται και τυχόν εξοχές για τη διαμόρφωση της όψης του κτιρίου (π.χ έρκερ). Ο έλεγχος της υπέρβασης έως 5 % γίνεται συγκρίνοντας το μήκος της εξοχής προς τηδιάσταση του βάθους του κτιρίου στο συγκεκριμένο σημείο.
    1 point
  31. @ChristinaK} Εάν δεν σε βάζω σε μεγάλο κόπο, γίνεται να μου πεις με ποια νομοθετική διάταξη προβλέπεται η ανάρτηση εξαρτημένου τοπογραφικού διαγράμματος για την ηλεκτρονική ταυτότητα;
    1 point
  32. @Dimitris Koukios} Σύμφωνα με την περιγραφή σου, η άδεια δεν γίνεται να παραταθεί επ' αόριστον. Μπορείς να ζητήσεις από τον μηχανικό σου να υπολογίσει έναν μελλοντικό όροφο. Δηλαδή, θα βγάλεις άδεια για ισόγειο με υπόγειο και θα υπάρχει πρόβλεψη ενός ορόφου.
    1 point
  33. @dimitris GM αυτό το άρθρο λέει τι θα ανέβει όχι ποτέ υπάρχει υποχρέωση σύνταξης...
    1 point
  34. Από ποιο σημείο του νόμου υπάρχει υποχρέωση ΗΤΚ μετά την ΕΕΔΜΚ????
    1 point
  35. ΦΕΚ B/334/29.01.2021 Άρθρο 1 ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται,
    1 point
  36. @Civil Gangster: Ο συντελεστής αλλαγής χρήσης αφορά την αλλαγή από κύρια σε κύρια όταν επέρχεται αύξηση του συντελεστή δόμησης. Εσύ έχεις αλλαγή από βοηθητική σε κύρια και γι' αυτό το πρόστιμο υπολογίζεται με υπέρβαση δόμησης. @Lennon: Όχι, δεν αναφέρεις τίποτα για ποσοστά. Αφού είσαι στην περίπτωση μέχρι 50 τ.μ., δεν εξετάζεις κανένα ποσοστό.
    1 point
  37. @Doctorbike Όχι, ούτε ξυλοτύπους ούτε μηχανολογικά.
    1 point
  38. @dimitris GM Να σου πω τι σε μπερδεύει. Κάνεις την παραδοχή ότι η σύσταση είναι η πραγματικότητα, κάτι που δεν ισχύει πάντα. Για την διαπίστωση παραβάσεων του Ν 4495 συγκρίνουμε την άδεια με την πραγματικότητα και όχι με την σύσταση. Όταν η αποτύπωση διαφέρει από την άδεια έχουμε δ.δ., είτε η σύσταση είναι σωστή είτε όχι. Δηλαδή, στο τελευταίο σου παράδειγμα "με άδεια 60/60 τ.μ. και σύσταση 60/60 τ.μ. αλλά στην πραγματικότητα 55/65", έχουμε διαφορετική διαμερισμάτωση του Ν 4495. Απαραίτητη διευκρίνηση: Τα παραπάνω δεν τα έγραψα με σκοπό να ακυρώσω την θέση του αγαπητού και αξιοσέβαστου dimitris GM, αλλά για να εξηγήσω τι εννοώ.
    1 point
  39. @Aenor Σωστά όλα πλην της τελευταίας λέξης. Δ. δ. έχουμε όταν τα υλοποιημένα όρια των οριζόντιων ιδιοκτησιών είναι διαφορετικά με τα όρια της άδειας μόνο, όχι και της σύστασης. Όταν η σύσταση συμβαδίζει με την πραγματικότητα δεν χρειάζεται τροποποίηση, ενώ όταν συμφωνεί με την άδεια πρέπει να τροποποιηθεί.
    1 point
  40. @liumier 1. Όχι, είναι αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης. 2. Ναι. 3. Όχι, είναι αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης. 4. Ισχύει το ίδιο με τον 1ο όροφο.
    1 point
  41. @Pavlos33 Για ποιο λόγο αντιμετωπίζεις σαν "καταπάτηση" και "υπέρβαση εκτός περιγράμματος" την επέκταση οριζόντιας ιδιοκτησίας σε κοινόχρηστο χώρο, ενώ την επέκταση προς άλλη ιδιοκτησία απλώς ως "διαφορετική διαμερισμάτωση"; Προκύπτει από τον νόμο ότι η πρώτη περίπτωση είναι δυσμενέστερη της δεύτερης; @Aenor Η γνώμη σου (ως προς την διαφορετική διαμερισμάτωση) με βρίσκει σύμφωνο. Ο νόμος δεν αναφέρει ότι πρέπει αναγκαστικά το περίγραμμα των κοινοχρήστων να ταυτίζεται με της άδειας. Η δ.δ. αφορά όλο τον όροφο σύμφωνα με το σχετικό εδάφιο. Ο πρόσθετος περιορισμός να εμπλέκονται αποκλειστικά τα διαμερίσματα, παρ' ότι αναφέρεται συχνά πυκνά στο φόρουμ, δεν προκύπτει από πουθενά. @Engi Είτε έχει μετρήσει είτε όχι, έχεις παράβαση δ.δ. για τον όροφο. Αφού το περίγραμμα (του ορόφου) είναι όπως στην άδεια, δεν υπάρχει υπέρβαση δόμησης. Λόγω της μεταβολής στην επιφάνεια των κοινοχρήστων απαιτείται συναίνεση.
    1 point
  42. κι ακόμα καλύτερα αν η βεβαίωση είναι από το σύστημα και φέρει τον μοναδικό ηλεκτρονικό αριθμό πράξης και το υδατογράφημα του (σούπερ) υπουργείου. Προσωπικά, αναφέρω στη σχετική βεβαίωση και τις περιπτώσεις εργασιών που θα εκτελεστούν, κάνοντας αντιγραφή τους αυτούσια από τον νόμο. Για παράδειγμα η βεβαίωση εκδίδεται έτσι... και υπάρχει πάντα στον χώρο όπου εκτελούνται οι εργασίες. Σε αυτή την περίπτωση δεν πιστεύω ότι κάποιο αστυνομικό όργανο θα ασχοληθεί περαιτέρω, εκτός φυσικά αν δει να «σηκώνονται τοίχοι και μπετά» ή άλλες εργασίες που δεν αναφέρονται ρητώς στη βεβαίωση (και κατά συνέπεια στον νόμο).
    1 point
  43. O νόμος δεν αναφέρει άλλα "χαρτιά" από μηχανικό, πέραν της βεβαίωσης από το Η.Σ e-adeies το οποίο αφορά αποκλειστικά και μόνο βεβαίωση περί μη απαίτησης εγκρίσεων. Η υποχρέωση του ιδιοκτήτη σε ότι αφορά την απογραφή έργου-εργασιών στο ΙΚΑ (νυν ΕΦΚΑ) παραμένει σε κάθε περίπτωση. Το θολό τοπίο για εμένα, έχει να κάνει με την διαδικασία προσέλευσης της αστυνομίας κατόπιν καταγγελίας. Πως θα καταλάβει ο αστυνομικός εάν οι εκτελούμενες εργασίες είναι αυθαίρετες ή απαιτούν άδεια ή εμπίπτουν στο άρθρο 30.Η πιο σωστή πρακτική θα ήταν απλώς να μεταβιβάσει το αίτημα στην οικεία ΥΔΟΜ. Εκτός διαδικασίας και δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να εξυπηρετήσει κάτι τέτοιο, μαζί με την βεβαίωση περί μη απαίτησης εγκρίσεων του άρθρου 30, ας υπάρχει έστω και μια βεβαίωση σε φυσική μορφή με σφραγίδα μηχανικού ότι η εκτελεσθείσες εργασίες (συνοπτική αναφορά) εμπίπτουν στο άρθρο 30 και δεν απαιτείται καμία οικοδομική άδεια ή έγκριση ΕΔΜΚ, ώστε να το δει το αστυνομικό όργανο για να μην ταλαιπωρείται ο ιδιοκτήτης.
    1 point
  44. Όχι, δεν απαιτείται. ΦΕΜ καταβάλλεται μόνο σε περίπτωση θεώρησης (με την έννοια της έγκρισης) ή χορήγησης άδειας.
    1 point
  45. Συνάδελφοι και εγώ στο timologio σειρα μηδέν έβαλα. Αν είναι λάθος δεν ξέρω. Δεν θα καθίσουμε να λύσουμε το γρίφο του κόσμου. Ας βγάλουν οδηγίες της προκοπής να ξέρουμε τι θα βάζουμε. Έφτιαξαν μια εφαρμογή άρον άρον μόνο και μόνο για να υπάρχει. Γιατί δεν έβαζαν βοήθεια σε κρίσιμα κελιά και με το που κλικάρεις με το ποντίκι να σου βγάζει οδηγίες...Γιατί όλες οι πλατφόρμες από δημόσιο και ΝΠ είναι συνήθως δύσχρηστες...
    1 point
  46. Το άρθρο της συναδέλφου ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ νομίζω ότι έχει τσουβαλιάσει μέσα διατάξεις του άρθρου 29 και 30 Ν. 4495 που αφορούν έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας και εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Ο.Α ούτε και έγκριση μικρής κλίμακας. Το άρθρο 30 λοιπόν ξεκινάει ως εξής: Άρθρο 30 Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας - Εξουσιοδοτική διάταξη 1. Δεν απαιτείται οικοδομική άδεια ούτε έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για τις εξής εργασίες, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο : (στη συνέχεια παρατίθενται οι επιτρεπόμενες εργασίες) Άρα, η επιφύλαξη που αναφέρει ο νόμος αφορά μόνο τις ειδικές (περιοριστικές ή απαγορευτικές) που αφορούν την περιοχή (πχ ιστορικός τόπος) ή το κτίριο (π.χ διατηρητέο). Από από που προκύπτει σύμφωνα με την συντάκτρια του άρθρου ( "Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να εκδοθεί ηλεκτρονική βεβαίωση από τον μηχανικό;--1) σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα, σε κτίρια ή τμήματα κτιρίων τα οποία έχουν εξαιρεθεί της κατεδάφισης ή έχουν υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση" ) ότι για την εκτέλεση εργασίων άρθρου 30 θα πρέπει το κτίριο να είναι νομίμως υφιστάμενο ή να έχει εξαιρεθεί οριστικά από την κατεδάφιση; Στο τέλος του άρθρου 30 Ν. 4495 αναφέρεται τι ακριβώς πρέπει να γνωματεύσει ο μηχανικός στην βεβαίωσή του: ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις. 2. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορεί να συμπληρώνονται ή να τροποποιούνται οι εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση άδειας ή η έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας. Οι καταστάσεις που βιώνουμε εδώ και δέκα χρόνια στην χώρα μας είναι τραγελαφικές. Οι νόμοι είναι φανερό ότι συντάσσονται από επιτροπές άσχετων που δεν έχουν ιδέα τι πραγματικά συμβαίνει αναφορικά με την δόμηση στην επικράτεια. Αμφιβάλλω αν οι άνθρωποι αυτοί έχουν πάει να δουν από κοντά τι είναι όλα αυτά τα ευφάνταστα που ορίζουν σε κάθε νόμο. Έχουν εισάγει ότι μπορεί να φανταστεί κανείς, δημιουργώντας παράλληλα και την απαλλαγή ευθυνών των άλλοτε ελεγκτών αδειών μας (ΥΔΟΜ), φορτώνοντας όλες τις ευθύνες που απορρέουν από την κρατική ανεπάρκεια στις πλάτες του Έλληνα μηχανικού, όπου μη βρίσκοντας καμία ουσιαστική συλλογική αντίδραση (ανύπαρκτο ουσιαστικά επιμελητήριο), μας θεωρούν (και έτσι φαίνεται να είναι) εύκολο στόχο να περνάνε ότι θέλουν. Ενώ εκδίδεται ένα άρθρο για απαλλαγή κάθε άδειας για ήσσονος σημασίας οικοδομικές εργασίες, σε λίγο καιρό βλέπουμε τροπολογίες, ερμηνείες και προσθήκες που προσπαθούν (εν τέλει τα καταφέρνουν) να μετατρέπουν την απαλλαγή σε μορφή οικοδομικής άδειας. Ο κόσμος (είναι γνωστό σε όλους τους εμπλεκόμενους με τα ακίνητα), δεν βγάζει ούτε καν εγκρίσεις μικρής κλίμακας, συνεχίζει (πολλές φορές δικαίως) να εκτελεί οικοδομικές εργασίες χωρίς άδειες και το χάος καλά κρατεί.
    1 point
  47. 1.495 downloads

    Τυποποιημένες παροχές ΔΕΗ
    1 point
  48. αν θέλετε να ελέγχετε την ορθότητα του τι σας κάνει ο μηχανικός που του έχετε αναθέσει το έργο σας συνιστώ να προσλάβετε έναν άλλον μηχανικό ή τεχνικό γραφείο, ακόμα να τον ελέγχει. Το Φόρουμ δεν παρέχει τέτοιους είδους υπηρεσίες. Το θέμα κλειδώνει μέχρι να το δει ο αρμόδιος συντονιστής της ενότητας.
    1 point
  49. Σε εμένα δουλεύει εδώ και καιρό. Για να τρέξει χρειαζόμαστε απλά το dotnet20 εγκατεστημένο στο wine prefix μας (νομίζω το mono δεν κάνει) Το σωστό είναι να φτιάξουμε ένα ξεχωριστό wine prefix μόνο για το TEE KENAK, ωστε να είναι ανεξάρτητο από ό,τι συμβαίνει στο default prefix. Ο τρόπος που χρησιμοποιώ εγώ είναι με χρήση του winetricks. Διαδικασία (με ήδη εγκατεστημένα τα wine, winetricks): για να φτιάξουμε το νέο prefix και να του εγκαταστήσουμε το dotnet και τα βασικά fonts, σε γραμμή εντολών γράφουμε: WINEPREFIX="/home/$USER/.wine-kenak" WINEARCH="win32" winetricks corefonts dotnet20 Όπου, WINEPREFIX είναι η διεύθυνση του νέου prefix (εδώ ~/.wine-kenak) και WINEARCH η αρχιτεκτονική του νέου prefix (δε μπορούμε να εγκαταστήσουμε το dotnet20 παρά μόνο σε 32bit αρχιτεκτονική - δλδ μπορούμε αλλά είναι untested και πολύ δυσκολότερο) στη συνέχεια πρέπει να εγκαταστήσουμε το TEE KENAK, αλλά στο σωστό prefix, οπότε δεν αρκεί να διπλοκλικάρουμε στον installer αποσυμπιέζουμε αρχικά το zip του κενάκ με όποιο τρόπο θέλουμε για τις ανάγκες της εξήγησης ας πούμε οτι αποσυμπιέζουμε στο φάκελο home, άρα η διεύθυνση του exe θα είναι ~/setup_1_29_1_19_20_05_12.exe σε γραμμή εντολών και πάλι, τρέχουμε τον installer με: env WINEPREFIX="/home/$USER/.wine-kenak" wine ~/setup_1_29_1_19_20_05_12.exe Αυτό θα εγκαταστήσει το ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ στο wineprefix που φτιάξαμε, και θα φτιάξει τα κατάλληλα shortcuts για το κενακ στο μενού. (αν δεν τρέχει από τα shortcuts, σε κάθε περίπτωση δοκιμάζουμε και τον τρόπο που ακολουθεί, κοιτάζουμε και τα EDITS κάτω κάτω) Για να το τρέξουμε χωρίς αυτά shortcuts, και πάλι δεν αρχεί το διπλό κλίκ στο σωστό exe, αφού θα εκτελεστεί τότε με το default wine prefix (~/.wine) Αντίθετα, εκτελείται με την εντολή: env WINEPREFIX="/home/$USER/.wine-kenak" wine "/home/$USER/.wine-kenak/drive_c/Program Files/TEE/TEE_KENAK_1.29/TEE KENAK.exe" Γενικά το ΚΕΝΑΚ δουλεύει με αυτό τον τρόπο, με κάποια μικρά bugs ΥΓ. στο wine 1.7.18-1 x64 υπάρχει κάποιο bug το οποίο δεν μου επέτρεπε να εγκαταστήσω το dotnet (και λογικα, ουτε και το ΚΕΝΑΚ), αλλά με downgrade σε προηγούμενο wine λειτούργησαν όλα Βλέπουμε την έκδοση του wine με wine --version ΥΓ2. χρησιμοποιώ arch linux, αλλά όσα γράφω θα πρέπει να ισχύουν παντού. EDIT Μετά από τη δοκιμή που έκανα σήμερα, είδα οτι δε δουλεύει το shortcut που δημιουργεί ο installer, αλλά αντίθετα, η εντολή για να το εκτέλεσουμε λειτουργεί. Για κάποιο λόγο που δε θυμάμαι τώρα, η εντολή όπως είναι δε λειτουργεί από launcher. θυμάμαι όμως πως στο laptop είχα βρεί τη σωστή εντολή και για custom launchers αφού το έτρεχα αρκετό καιρό από shortcut που είχα φτιάξει. EDIT2 Τελικά βρήκα ποιά εντολή χρειάζεται ο launcher για να δουλέψει: env WINEPREFIX="/home/$USER/.wine-kenak" wine "/home/$USER/.wine-kenak/drive_c/Program Files/TEE/TEE_KENAK_1.29/TEE KENAK.exe" εφόσον αυτή η εντολή λειτουργεί και από γραμμή εντολών, αντικάθιστώ την αρχική που δούλευε μόνο από τη γραμμή εντολών. το πρόβλημα ήταν οτι ο launcher πρέπει να έχει το full path (/home/path/to/kenak/κτλ), όχι το relative (~/.wine/path/κτλ.) οπότε για να μη γράφουμε όλο αυτό κάθε φορά, αρκεί να φτιάξουμε ένα custom launcher ή menu item που θα εκτελεί την εντολή που ανέφερα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.