Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      10.194


  2. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.514


  3. nzerman

    nzerman

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.391


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.603


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/04/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Το σωστό είναι να πάρεις την απόδοση του καυστήρα, από το φύλλο ελέγχου του καυστηρατζή, που εξαρτάται από το μπεκ που έχει εγκατεστημένο. Αν δεν υπάρχει φύλλο ελέγχου (κακώς).... κάνεις ότι σε φωτίσει ο αναστάς!
    3 points
  2. Συμφωνώ αφού η ΗΤΚ ζητάει σχέδιο της υφιστάμενης κατάστασης.... Άντε να μαζευτούμε να ξεκινήσουμε κίνημα....
    3 points
  3. Άρα συμφωνείς μαζί μου ότι αν υπάρχουν κτίρια με πολεοδομικές παραβάσεις (Α81§3 πλην των β,γ,δ) μπορεί να γίνει ΗΤΚ χωρίς τακτοποίηση των Π.Π.?
    3 points
  4. Όπως ρώταγα κ απαντούσα μόνος μου στο άλλο νήμα της ΗΤΚ Άρθρο 52 2. Στις διατάξεις των άρθρων 53 έως 61 υπάγονται τα κτίρια ή διηρημένες ιδιοκτησίες επί κτιρίων που έχουν ανεγερθεί ή ανεγείρονται με βάση οικοδομική άδεια, καθώς και τα κτίρια ή οι διηρημένες ιδιοκτησίες, για τα οποία επιτρέπεται η διενέργεια εμπραγμάτων δικαιοπραξιών, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 82. Βέβαια θα θέλει νέες κατόψεις που να δείχνουν τι εξαιρείται.
    3 points
  5. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    102.091 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. 3.985 downloads

    Ανεβάζω αυτά τα αρχεία που έχω κατεβάσει ελεύθερα από το internet και τα οποία θεωρώ είναι τα πλέον χρήσιμα και μια καλή βάση για έναν τεχνικό ασφάλειας κατά την σύνταξη μιας μελέτης εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου.
    1 point
  7. 5.221 downloads

    Πρόκειται για τη μετατροπή του αρχείου oikismoi2000.kmz της πλατφόρμας geodata.gov.gr σε αρχείο dwg σε ΕΓΣΑ 87 ***ΠΡΟΣΟΧΗ***: Χρησιμοποιείστε το αρχείο με δική σας ευθύνη
    1 point
  8. Αν ο λέβητας ξέρεις ότι εξυπηρετεί αποκλειστικά το εστιατόριο, τότε θα πρέπει να υπολογίσεις την επιφάνεια "Α" που αφορά το κέλυφος του εστιατορίου προς εξωτερικό αέρα. Αν η οικοδομή έχει υπόγειο το οποίο δεν θερμαίνεται, τότε βάζεις στο Α και το δάπεδο του εστιατορίου σε επαφή με το υπόγειο κανονικά ως το εμβαδόν/2. Αντιλαμβάνεσαι ότι όλα αυτά πρακτικά είναι αδύνατον να τα υπολογίσεις λεπτομερώς αν δεν έχεις κατόψεις από όλα τα επίπεδα, οπότε προσπάθησε προσεγγιστικά, προσοχή επίσης στον υπολογισμό του V.
    1 point
  9. Τότε ng1 = 1 όμως κάνε ένα τσεκάρισμα αν υπολογίζεις σωστά τους επιμέρους συντελεστές (πχ επιφάνεια Α, Um) κλπ γιατί εκεί συνήθως γίνονται λάθη, ειδικά στο τι παίρνεις για επιφάνεια Α.
    1 point
  10. Καλά υποθέτεις. Μερίσματα από μετοχές δέν θά τά ενέπλεκα στά επαγγελματικά μου έσοδα.
    1 point
  11. "Προς αποφυγή του συνωστισμού, ενημερώνουμε όσους έχουν ακίνητη περιουσία σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής ότι, εφόσον μέχρι 21 Απριλίου 2022 επικοινωνήσουν με το Γραφείο Κτηματογράφησης και αιτηθούν διόρθωση ή κλείσιμο ραντεβού, αυτό μπορεί να διεκπεραιωθεί μέχρι και την 6η Μαΐου 2021, θεωρούμενο εμπρόθεσμο." τυχεροί αυτοί στο κτηματολόγιο... ζουν ακόμα στον κόσμο τους.
    1 point
  12. @zazeng@Faethon11@ppanag@nzerman Καλημέρα, Διαβάζοντας το Νόμο και εγώ ήμουν τις άποψής πως συνεχίζουν να ισχύουν οι εξαιρέσεις του άρθρο.82 όπως και στις βεβαιώσεις μηχανικού του 4495. Επικοινώνησα μόλις (ύστερα από μαιλ που έστειλα) με το αντίστοιχο τμήμα του ΤΕΕ για την ΗΤΚ και μου απάντησε πως για να εκδοθεί ΗΤΚ θα πρέπει το ακίνητο να είναι τελείως καθαρό, ότι δεν ισχύουν οι εξαιρέσεις για δικαιοπραξίες όπως γινόταν με τις βεβαιώσεις και ότι αν π.χ. έχουμε μόνο αλλαγές στα ανοίγματα, τότε θα πρέπει να ρυθμίσουμε με κατηγορία 3 και μετά να εκδώσουμε βεβαίωση. Αυτό που μου είπε επίσης είναι ότι στο σχέδιο που θα ανεβάσουμε στην ΗΤΚ θα δείξουμε την πραγματική κατάσταση, οπότε δεν γίνεται να έχουμε ένα νέο επικαιροποιημένο σχέδιο που να περιέχει αυθαιρεσίες οι οποίες δεν έχουν τακτοποιηθεί. Παραθέτω αυτά που μου είπε και τα συμπεράσματα δικά σας. Έχει κάποια λογική αυτό που λέει, αλλά δεν μου είναι ξεκάθαρο και από την νομοθεσία ότι καταργούνται εξαιρέσεις. Από ότι καταλαβαίνω θα πρέπει πλέον να ρυθμίζονται τα πάντα.
    1 point
  13. Ανέβηκε το ειδοποιητήριο για τις εισφορές του Μαρτίου. Προθεσμία πληρωμής μέχρι την 29η Απριλίου.
    1 point
  14. Στο παράδειγμα που παραθέτεις έχεις στην 2η περίπτωση ελεύθερο ορίζοντα; Γίνεται όπως το λες όμως αν το ύψος των απέναντι εμποδίων δεν μεταβάλλεται δραστικά τότε θα δεις ότι δεν προκύπτουν μεγάλες διαφορές.
    1 point
  15. Ο ''π@π@ρ@ς'' (τελείως επιεικά) συζητάει με τον Κούλη, ποια θέση θα πάρει στην επόμενη (ενδεχόμενη) κυβέρνηση του Κούλη 😡 Κι αν αυτό δεν συμβεί στις επόμενες εθνικές εκλογές, όταν γίνουν ξανά οι εκλογές του ΤΕΕ, να θυμηθείτε να τον τιμήσετε πάλι με την ψήφο σας!!!!
    1 point
  16. Ο νόμος λέει ξεκάθαρα: Η μελέτη στατικής επάρκειας μπορεί να υποβάλλεται μέσα σε προθεσμία τριών (3) ετών από την ημερομηνία υπαγωγής για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ4, Σ3 και πέντε (5) ετών για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ2.Γ ια τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου, υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ
    1 point
  17. εκτός και αν εμπίπτει στις εξαιρέσεις του 4495, οπότε κάνεις τεχνική έκθεση @aneida θα πρέπει να ολοκληρώσουν για να βγει η ταυτότητα
    1 point
  18. Πράγματι προβλέπεται κατά τον νόμο η έκδοση αδειών νομιμοποίησης/ κατεδάφισης σε ρυθμισμένα αυθαίρετα κτίρια υπό τις προϋποθέσεις τήρησης των πολεοδομικών διατάξεων. Σχετικά δε, παλαιότερα είχε εκδοθεί και η συνημμένη απόφαση. Η σχετική άδεια εν προκειμένω θα συνοδευτεί από την καταβολή ποσοστού του προστίμου ανέγερσης- διατήρησης για τις μετά 28-07-11 αυθαίρετες κατασκευές κατά το αρ.94.3 του ν.4495/17 (20%, 30%, 10%...). Τώρα βέβαια μπορεί κάποιος extreme -sport μηχανικάρας.... 😉 να σου έλεγε να εκδώσεις κανονικά την άδεια για τις εργασίες (ως μη εισέτι συντελεσμένες) αλλά ως προκείμενες να εκτελεστούν, επωφελούμενος ότι και φωτογραφίες με την παλαιά κατάσταση υπάρχουν από την τακτοποίηση που έγινε, για να δειχθούν τώρα στην άδεια, αλλά και ο έλεγχος του επιθ. δόμησης θα γίνει στο τέλος κατά το αρ.44.3.εε όπου όλα πλέον θα είναι σύννομα (α! πα πα ..! απεταξάμην ......... 😄)! ΑΔΕΙΕΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΡΥΘΜΙΣΜΕΝΑ -ΔΟΚΚ.pdf
    1 point
  19. Στην υπουργική απόφαση για τη διαδικασία συμπλήρωσης, δεν αναφέρεται ότι περιλαμβάνεται το ΠΕΑ "εφόσον απαιτείται λόγω χρήσης", αλλά "εφόσον απαιτείται" (χωρίς το "λόγω χρήσης"). Βεβαίως μπορεί, βάσει της σχετικής υπουργικής απόφασης.
    1 point
  20. Βρε συνάδελφοι.. όταν βγήκε το manual ήταν ακόμα αδιευκρίνιστο το θέμα και όπως συνήθως, τα έβαλαν όλα. Το ΦΕΚ όμως το ξεκαθάρισε..... Μην ασχολούμαστε άλλο με το τι σχέδια ανεβάζουμε....... Από την πράξη ανεβάζουμε κάτοψη, τομή, όψεις. Πάπαλα... Μην κάνουμε σαν ένα φιλαράκι που ήρθε προχτές στο γραφείο και μου λέει "αφού τα έχω όλα τα σχέδια, γιατί να μην τα ανεβάσω όλα??" Και του λέω και εγώ "αφού έχεις και συμβόλαιο/σύσταση ανέβασε και αυτά, γιατί να μην τα ανεβάσεις????"
    1 point
  21. Ευχαριστώ τους συναδέρφους για τις απαντησεις τους σχετικά με ΠΕΑ και ΗΤΚ. Ήσασταν ξεκάθαροι! Όσο για το downvote δεν το καταλαβαίνω.. Όποιος πειράχτηκε τόσο πολύ από την ερώτηση μου είναι ευπρόσδεκτος να το συζητήσουμε. Ευχαριστώ
    1 point
  22. @ChristinaK} Εάν δεν σε βάζω σε μεγάλο κόπο, γίνεται να μου πεις με ποια νομοθετική διάταξη προβλέπεται η ανάρτηση εξαρτημένου τοπογραφικού διαγράμματος για την ηλεκτρονική ταυτότητα;
    1 point
  23. @tasosi} Καλή παρατήρηση γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις αποδείξεις παίρνουμε. Όταν έχουμε έξοδα (οτιδήποτε, όχι μόνο βενζίνη) με αποδείξεις λιανικής, τα καταχωρούμε εμείς ως λήπτες. Είδος παραστατικού: Λήψη Παραστατικών Λιανικής Τύπος Παραστατικού: Έξοδα-Αγορές Λιανικών Συναλλαγών ημεδαπής/αλλοδαπής (για αποδείξεις πώλησης) ή Παροχή Λιανικών Συναλλαγών ημεδαπής/αλλοδαπής (για αποδείξεις παροχής υπηρεσιών). Ακολουθεί ο χαρακτηρισμός κατά τα γνωστά.
    1 point
  24. Καλησπέρα συνάδελφοι. Πρόκειται να εκδόσω την πρώτη μου ΗΤ ακινήτου, σε οικόπεδο με 3 κάθετες (εκ των οποίων μόνο στη μία υπάρχει ρυθμισμένο κτίριο κατοικίας) για το σκοπό σύνταξης πράξης τροποποίησης σύστασης καθέτων. Όσον αφορά, την κάθετη με το κτίριο, είναι υποχρεωτική η έκδοση ΠΕΑ? Από όσο διαβάζω υπάρχει μια διαφωνία στους συναδέλφους σχετικά με την υποχρεωτικότητα του ΠΕΑ. Καταλαβαίνω ότι μπορεί να χρειάζεται για λόγους πληρότητας της ΗΤΚ, αλλά από την στιγμή που δεν θα γίνει ενοικίαση ή πώληση ή ανακαίνιση, και το σύστημα επιτρέπει την έκδοση του πιστοποιητικού πληρότητας χωρίς υποβολή ΠΕΑ, γιατί να μπει ο ιδιοκτήτης σε αυτό το επιπλέον έξοδο? Η ισχύει πλέον ότι η σύνταξη της ΗΤ ακινήτου αποτελεί έναν επιπλέον λόγο έκδοσης ΠΕΑ? Ευχαριστώ!
    1 point
  25. Από ποιο σημείο του νόμου υπάρχει υποχρέωση ΗΤΚ μετά την ΕΕΔΜΚ????
    1 point
  26. ΦΕΚ B/334/29.01.2021 Άρθρο 1 ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται,
    1 point
  27. @Doctorbike Όχι, ούτε ξυλοτύπους ούτε μηχανολογικά.
    1 point
  28. Γαι το πιστοποιητικό πλήρότητας μιλάμε και εγώ και ο @kan62
    1 point
  29. Συνάδελφε @Kathanas έχει σχέση γιατί σύμφωνα με την παράγραφο 2, άρθρο 59: Το Πιστοποιητικό Πληρότητας της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου αντικαθιστά και περιλαμβάνει τη βεβαίωση που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 83, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της έκδοσης και ισχύος αυτής. Ισχύει ο διαχωρισμός του νόμιμα μεταβιβάσιμου με το πολεοδομικά νόμιμο που αναφέρει ο @kan62 Δώσε λεπτομέρειες για αυτό σε παρακαλώ. Εννοείς υφαρπαγή ψευδούς εντύπου συναίνεσης;
    1 point
  30. Καλησπέρα σε όλους. Δημήτριε, με την κατηγορία 3 να προσέξουμε λίγο γιατί μάλλον δημιουργείται το δίκαιο του δικηγόρου. Ο νομοθέτης δεν θέλησε ποτέ την εξομοίωση του νόμιμα μεταβιβάσιμου με το πολεοδομικά νόμιμο. Το πολεοδομικά νόμιμο θα το βρει αυτός που θα πάει για όποια αδειοδότηση και εκεί θα θεραπεύσει ... με μικρές συνέπειες. Αν κάνουμε όλες τις υποθέσεις δικηγορο-συμβολαιογραφο-κεντρικές θα χαθεί η μπάλα στα υπόλοιπα, δεν είναι όλα τα πράγματα ίδια.
    1 point
  31. Για τις παραβάσεις που γράφεις συνάδελφε μπορείς κανονικά να συνπληρώσεις ΗΤΚ και να δώσεις Π.Π. καθώς αυτό αντικαθιστά τη βεβαίωση μηχανικού της παρ. 1 του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Οι πολεοδομικές παραβάσεις α,ε,ζ της παραγράφου 3 του άρθρου 81 εξαιρούνται από τον έλεγχο. Αυτό ρυθμίζεται με το άρθρο 82 παράγραφος 1.
    1 point
  32. Από τη στιγμή που εντελώς βλακωδώς μπλέξανε τους παρανοικούς νταβατζήδες του ΥΠΠΟ στην τακτοποίηση των αυθαιρέτων όλα έχουν λογική. Ακόμα και οι δοκιμαστικές τομές. Η λογική του ΥΠΠΟ είναι απλή. Εμας μας ενδιαφέρει μόνο ο αρχαιολογικός νόμος . Τους άλλους τους έχουμε γραμμένους στα φρύδια μας.Αρα , Από την οπτική αυτή το οτιδήποτε, θέλει έγκριση κατά την κρίση μας ( Την ανεξέλεγκτη ). Πως θα συναινέσουμε στην τακτοποίηση αν πέριξ του κτιρίου υπάρξει εύρημα ? Δεν θα συναινέσουμε και μπορούμε να ζητήσουμε ακόμα και την κατεδάφιση ή την απαλλοτρίωση. Αρα τομή να δούμε τι γίνεται και ο θεός βοηθός για μηχανικό και ιδιοκτήτη. Το ξύλο ποιος θα το φάει στο τέλος δεν ξέρω. ΥΓ. Επιμένω εμφατικά στην φράση ¨παρανοικοί νταβατζήδες του ΥΠΠΟ"
    1 point
  33. Ερωτήσεις - Απαντήσεις 12ης Σύσκεψης ΤΕΕ ΤΚΜ – Υ.ΔΟΜ Δήμων Κ.Μακεδονίας 8. Ερ.: Σύμφωνα με την παρ 7ια του αρθ 16 του ΝΟΚ, επιτρέπονται στέγαστρα σε οποιαδήποτε θέση στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου εφόσον καλύπτεται η υποχρέωση για φύτευση ,και με πλάτος μέχρι 1/4Δ ή δ όταν αυτά αναπτύσσονται εντός των υποχρεωτικών ακάλυπτων . Επίσης καθορίζεται στο τέλος της παρ 7 του ίδιου άρθρου ότι το σύνολο των κατασκευών (α) και (ια) (δηλαδή πέργκολες και στέγαστρα) δεν μπορεί να υπερβαίνει το εμβαδόν της επιτρεπόμενης κάλυψης. Η παραπάνω απαγόρευση της υπέρβασης του εμβαδού της επιτρεπόμενης κάλυψης σημαίνει ότι οι πέργκολες και τα στέγαστρα συμπεριλαμβάνονται στον συντελεστή κάλυψης ή ότι μόνο οι εν λόγω κατασκευές, ανεξάρτητα από τις υπόλοιπες που υπολογίζονται στην κάλυψη, δεν μπορούν να υπερβούν την επιτρεπόμενη κάλυψη του οικοπέδου? Απ.: «Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του, αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης» (άρθρο 2 παρ 79 Ν. 4067/12). Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου μεταξύ άλλων δεν προσμετρούνται οι επιφάνειες των ορθών προβολών σε οριζόντιο επίπεδο, χώρων και κατασκευών όπως ορίζονται στα άρθρα 16 και 17, με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά (παρ. 4δ, άρθρου 12, ν. 4067/11). Σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 7 ια και εφόσον καλύπτεται η υποχρέωση για φύτευση, επί των ακαλύπτων χώρων επιτρέπονται στέγαστρα, με περιορισμό του πλάτους τους όταν αυτά αναπτύσσονται εντός των υποχρεωτικών ακαλύπτων. Το σύνολο των κατασκευών των περιπτώσεων α (πέργολες) και ια (στέγαστρα) της παρ. 7 του άρθρου 17, του ν. 4067/11, δεν μπορεί να υπερβαίνει το εμβαδόν της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου (τελευταίο εδάφιο παρ.7, άρθρου 17, ν. 4067/11) χωρίς - όπως προαναφέρθηκε - να προσμετρούνται σε αυτήν.
    1 point
  34. πως μπορει μια κατασκευη που δεν εχει κατασκευαστει να θεωρειται αυθαιρετη?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.