Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. Μιστόκλης

    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      3.739


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/05/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του ερωτήματος έχουμε ένα πλήρως αυθαίρετο κτήριο και εργασίες κατεδάφισης επί αυτού γίνονται μόνον με έγκριση εκτέλεσης εργασιών. Πολεοδομικά πρόστιμα επιβάλλονται μόνο σε περιπτώσεις μη λήψης της απαιτούμενης αδείας. Η μη λήψη έγκρισης εργασιών έχει ως συνέπειες αυτές που θα ορίσει η δημόσια αρχή όταν θα γίνει γνωστή σε αυτή η μη έγκαιρη λήψη της. Ενδεικτικά αναφέρονται ενέργειες ώστε να εφαρμοστούν οι νόμιμες : αστυνομικές διατάξεις, ποινές νόμων διαχείρισης αποβλήτων, ασφαλιστικές διατάξεις κλπ. Για το συγκεκριμένο πρόβλημα : - δεν υπάρχει πλέον πρόβλημα σύγκρισης με τη νομιμότητα γιατί δεν υπάρχει κάτι νόμιμο στο κτήριο, - μπορεί να μεταβιβαστεί ως έχει και χωρίς αλλαγή των στοιχείων της δήλωσης γιατί απλά αυτή δεν επιτρέπεται. - περαιτέρω μεταβολή χρήσης του ήδη τακτοποιημένου ως κλεισμένου ΗΧ δεν επιτρέπεται (παρά μόνο αν νομιμοποιηθεί).
    4 points
  2. Μην λησμονούμε ότι δεν έχουμε καμία υποχρέωση εφαρμογής εγκυκλίου η οποία ενώ ο σκοπός της είναι να ερμηνεύει το νόμο βασιζόμενη σε αυτόν, η ίδια παράγει νόμο και αντιβαίνει στις διατάξεις αυτού που καλείται να ερμηνεύσει. Πολλές τέτοιες περιπτώσεις (έχω πρόχειρες δυο-τρεις τέτοιες, για μειωτικό σε υπόγειες στάθμες, ενώ η εγκ.2 "απαιτεί" να πληρείται ο ορισμός υπογείου κατά ΓΟΚ, συγχώνευση σε αναλυτικό του άρθρου 100 περιπτώσεων κατηγορίας 3 με εμβαδόν χώρου, κάτι που απαγορεύεται ρητά από το άρθρο 100, μη εφαρμογή της περ΄. κατηγορίας 3 που αφορά αποθήκη όταν δεν υπάρχει Ο.Α, ενώ ο νόμος δεν αναφέρει κάτι τέτοιο κλπ κλπ) και σε προηγούμενες εγκυκλίους ν.4178(η εγκ 2 ήταν το αποκορύφωμα της προχειρότητας σε κλίμα απελθόντος υπουργείου και οι "παλιοί" θυμάστε τότε τι έγινε και τι σχολιάζαμε) Παρεμπιπτοντως +1 και από μένα στον Δημήτρη για την πληρέστατη δημοσίευση που έκανε για το θέμα. Τιμή μας που τον έχουμε στο φόρουμ.
    3 points
  3. @Doctorbike το δεύτερο, γιατί στην ηλεκτρονική ταυτότητα βάζουμε το εμβαδόν κανονικά (όπως προκύπτει από τις εξωτερικές διαστάσεις). Αντιθέτως, η τακτοποίηση έγινε σύμφωνα με τις διατάξεις του ισχύοντος νόμου και γι΄αυτό χρησιμοποιήθηκε (σωστά) η επιφάνεια βάσει των εσωτερικών διαστάσεων.
    3 points
  4. @V.Chlorok. πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης δεν μπορεί να επιβληθεί (λόγω της μετατροπής κλειστού χώρου σε ημιυπαίθριο), αφού δεν κατασκευάστηκε τίποτα. Θα εκδοθεί ΕΕΔΜΚ (δίκην άδειας νομιμοποίησης) και θα γίνει ενημέρωση φακέλου.
    3 points
  5. [@Elounda] Μόνο κάτοψη, νέα τομή δεν προβλέπεται από τις νομοθετικές διατάξεις. Η κάτοψη γίνεται λόγω της διαφορετικής διαρρύθμισης, ενώ οι περιμετρικές διαστάσεις παραμένουν οι ίδιες (αυτό είναι το νόημα της ανοχής 2%). Τον προϋπολογισμό δεν τον έχει αναρτήσει γιατί δεν περιλαμβάνεται στα δικαιολογητικά. Σαφέστατα μπορεί να γίνει τακτοποίηση, μετά τη μεταβίβαση, για όσες αυθαιρεσίες εξαιρούνται από τη βεβαίωση.
    2 points
  6. Version EXTENDED v21

    2.982 downloads

    Διαμορφώνει και δημιουργει PDF, 1599 ανάθεση ιδιοκτητών, ΤΕ στατικής επάρκειας, Σύμβαση έργου, περιέχει μακροεντολές, καθε σχολιασμός, ευπρόσδεκτος, ζητώ ΤΕ ένταξης, αν υπάρχει κανένα καλό υπόδειγμα, να το συμπεριλάβω... - Σήμερα 11 Ιουλίου 2021, εδώ ανέβασα μια νέα εκδοχή των δηλέσων ανάθεσης ιδιοκτήτη, λήψης γνώσεως ιδιοκτήτη και σύμβασης έργου, που θεωρώ πως είναι πιο ολοκληρωμένα και εύχρηστα... - 18/7, new v2.3
    1 point
  7. - Αν δεν τις ανέφερε, που είναι η έλλειψη ; - Και να έγιναν μετά, υπάρχει ακυρότητα συμβολαίου ; - Όταν ο νέος ιδιοκτήτης πάει στο μηχανικό του για αδειοδότηση, αυτός δεν θα τις τακτοποιήσει ανεξαρτήτως παλαιότητας ;
    1 point
  8. Καλό είναι να μην αντιδικούμε απλά για την αντιδικία... Μιλάμε για έγκριση κατεδάφισης αυθαίρετης κατασκευής η οποία δεν βγήκε ποτέ για αυθαίρετο πριν το 2011. (και, μάλλον, δεν μιλάμε για καθαίρεση φέρουσας του 1993 αλλά για απομάκρυνση αλουμινίων από τα κουφώματα). Δεν υπάρχει καμία ακροβασία και καμία αυθαίρετη κατεδάφιση στην "απομάκρυνση" των κουφωμάτων από ένα ρυθμισμένο χώρο για να γίνει "τάχα ΗΧ". Είναι εργασία που δεν θέλει άδεια και ο χώρος δεν θα γίνει ποτέ ΗΧ, πάντα ρυθμισμένος χώρος Κατ.5 θα είναι, με ΥΔ, αναστολή κατεδάφισης και μοναδικό δικαίωμα την περαιτέρω μεταβίβασή του "όπως είναι και βρίσκεται". Η άδεια κατεδάφισης απαιτείται μόνο για τα ιδρυμένα από τον νόμο πολεοδομικά δικαιώματα ή σε θέματα προστασίας πολιτιστικού περιβάλλοντος. Για τα αυθαίρετα υπάρχει μόνο η έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 και αυτή ελέγχεται από την αρμόδια αρχή με όρους που ορίζει η ίδια με βάση το άρθρο 107. Η άποψη των ΥΔΟΜ δεν είναι πάντα ο κατάλληλος σύμβουλος (όπως είναι πάντα ο νόμος) και την έκθεση σε κίνδυνο μπορούν οι δικηγόρος-συμβολαιογράφος να την εξηγήσουν μια χαρά στον πελάτη ... Η ΥΔΟΜ βάσει του άρθρου 107 : 5. β) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 και 3843/2010, καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν.4014/2011, του ν.4178/2013 και του παρόντος, και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ή εμπίπτουν στην παράγραφο 2 του άρθρου 89, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη η εκτέλεση : αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, ββ) κατεδάφισης,... H εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών αφορά τα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων, ενώ για τα τμήματα που καλύπτονται από οικοδομική άδεια επιτρέπονται οι κατά νόμο προβλεπόμενες εργασίες. μπορεί να απαιτήσει ΜΟΝΟ την έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 : 4. Έγκριση εκτέλεσης εργασιών απαιτείται για τις ακόλουθες εργασίες, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και των δικαιολογητικών από τα οποία προκύπτει το δικαίωμα υπαγωγής στην παρούσα και δήλωσης αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη, σύμφωνα με τους όρους που ορίζει με πράξη το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικό Παρατηρητήριο : γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ.1α του άρθρου 23 του ν.4178/2013 (Α174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν.3775/2009 (Α122) και 3843/2010 (Α62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν.4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 99 και ειδικότερες διατάξεις του παρόντος, εφόσον δεν αφορούν σε κτίσματα που υφίστανται προ του έτους 1955. και, αν μαζί με την "απομάκρυνση" έχουν γίνει και άλλες αυθαίρετες "μικροκατασκευές" μετά το 2011, μπορεί να εφαρμόσει την παρ.4 του άρθρου 94 : 4. Για τις πολεοδομικές παραβάσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 οι κυρώσεις είναι μόνο διοικητικές και ειδικότερα : ... Αν ο υπόχρεος συμμορφωθεί με τις πολεοδομικές διατάξεις και αποκαταστήσει την πολεοδομική παράβαση με την απομάκρυνση της χρήσης ή την κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής ή εκδώσει την προβλεπόμενη οικοδομική άδεια όπου επιτρέπεται, μέσα σε προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από τη διαπίστωσή της δεν επιβάλλεται πρόστιμο διατήρησης και το πρόστιμο ανέγερσης περιορίζεται στο ελάχιστο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ. Όλα τα παραπάνω θα τα κάνει αποκαθιστώντας το περιβάλλον και τη νομιμότητα και όχι ασκώντας τιμωρητικές πρακτικές δεκαετιών που μας έχουν οδηγήσει εδώ που βρισκόμαστε.
    1 point
  9. "Διαφορετική διαμερισμάτωση υπογείου (Υπερβάσεις και υποχωρήσεις μεταξύ των ιδιοκτησιών Υ3, Υ4 και κοινοχρήστου χώρου). Απαιτείται συναίνεση από τους εμπλεκόμενους." - Προυποθεση για την ΔΔ, μεταξυ διηρημενων χωρων, ειναι να αποτυπωνονται σε κατοψη του υπογειου και στα συβολαια, οι διαφορετικες θεσεις των χωρων, σε σχεση με την αδεια, δλδ μεταξυ Υ3 και Υ4. Μπορει και ο ενας... Αλλά, εαν εννοεις οτι, ειναι αλλοιως στα συμβολαια και αλλοιως στην πραγματικοτητα, ειναι θεμα που λυνεται, οχι με τις διαταξεις αυθαιρετων αλλα μονον μεταξυ σας. Ως προς την επεκταση στα κοινοχρηστα, αυτη γινεται με μονομερη τροποποιηση της συστασης με βαση τις διαταξεις του αρθρου 98. Τους κληρονομους και ολους τους υπολοιπους τους χρειαζεσαι μονον για συσταση ΟΙ....εαν δεν υπαρχει. Μιλας με τον μηχανικο σου. -Για τον ηλιακο, εαν αρνηθει, δικαιουσαι να πας στα δικαστηρια. Το ερωτημα ειναι εαν υπαρχουν ηδη αναμονες προς το διαμερισμα σου, αλλως αν δεν υπαρχουν, υπαρχει προβληα οδευσης των σωληνωσεων υγ οσο εγραφα, αλλαξες την ερωτηση ...σε σχεση με τον ηλιακο.
    1 point
  10. Ναι ... γιατί όλα τα ανωτέρω χρειάζονται απαραίτητα και κάποιον που να ξέρει να τα επιλέξει, εγκαταστήσει και να τα ρυθμίσει σωστά και βέβαια αργότερα να τα ελέγχει και να τα συντηρεί!
    1 point
  11. ....και βαλβίδα ασφαλείας (υπερπίεσης και υπερθέρμανσης) στους συλλέκτες) 😊
    1 point
  12. Ναι, αρκεί ο διαφορικός θερμοστάτης, που θα χρησιμοποιήσουμε, να διαθέτει αντιπαγωτική λειτουργία. Δηλαδή : 1. να ενεργοποιεί τον κυκλοφορητή, όταν το νερό στους συλλέκτες είναι πιό ζεστό από το θερμοσίφωνα και 2. να ενεργοποιεί τον κυκλοφορητή όταν η θερμοκρασία στους συλλέκτες πέφτει στους 5-6 οC.
    1 point
  13. Ίσως οικονομικά να συμφέρει, αν δεν χρησιμοποιηθεί κυκλοφορητής. Όμως ένας "κανονικός" ηλιακός είναι σίγουρα καλύτερη λύση καθώς δεν απαιτείται άδειασμα τον χειμώνα, για να αποφευχθεί το πάγωμα.
    1 point
  14. Θα μπορούσαν να συνδεθούν συλλέκτες σε "ανοικτό" κύκλωμα. Δηλαδή το νερό χρήσης να περνάει μέσα από τους συλλέκτες. Προϋπόθεση να είναι οι συλλέκτες ακριβώς από πάνω στην ταράτσα και όχι κάποιους ορόφους πιό πάνω. Υπάρχει κίνδυνος να παγώσει το νερό σε παγωνιές, καθώς δεν είναι εφικτή η χρήση αντιψυκτικού. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και κυκλοφορητής με διαφορικό θερμοστάτη, για καλύτερη απόδοση.
    1 point
  15. ...ξαναγυρισαμε στο ιδιο θεμα...που συζηταμε εδω και 10 χρονια - αν ο μηχανικος οφειλει να καταγραψει αυτες τις "αυθαρεσιες", ωστε να ειναι γνωστες στον αγοραστη, αφου θα τον επιβαρυνει οικονομικα, στο μελλον η τακτοποιηση τους - αν θα βρεθει δικηγορος να συμφωνησει σε αυτο ή θα πει το απλο και λογικο "δικές σας υποχρεωσεις ειναι...τακτοποιειστε τις και ...μας φωναζετε για συμβολαιο" Πλην ο μηχανικος, πηρε την... σπαθα κι εκοψε τον γορδιο δεσμο με την " μια"..... Δεν εγραψε τπτ και ελυσε το προβλημα.. Ομως, τωρα, αντε να ισχυρισθει /αποδειξει ο αγοραστης οτι, αυτες υπηρχαν "απο παληα"..και δεν τις γραψαμε επειδη και μπηκοουζ.... [και τί θα γινει εαν ο αγοραστης θελησει να διεκδικησει τα εξοδα, για τα οποια κανενας δεν τον ενημερωσε, αλλα του μεταβιβασαν εν ακινητο "ελευθερο απο καθε βαρος διεκδικηση και απο καθε νομικό ελαττωμα...] Καλο μηνα
    1 point
  16. Ας μη τα βλέπουμε τόσο …. απλοϊκά για να αυτό-απαλλαχθούμε από πρόστιμα … Συγκεκριμένα, η κατεδάφιση (ολική ή μερική ως εν προκειμένω για την δημιουργία Η/Υ χώρου) προαπαιτεί την έκδοση οικοδομικής αδείας για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών ασχέτως δηλαδή της δημιουργίας η μη νέων χώρων). Αυτό ισχύει ανέκαθεν (ΓΟΚ 85, ν.1337/83 κ.λ.π) και επί των ημερών μας με το αρ.29.(β) ν.4495/17 «Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών.» Συνεπώς κάθε μερική ή ολική κατεδάφιση χωρίς την κατά τον νόμο οικοδομική άδεια θεωρείται αυθαίρετη και έτσι αντιμετωπίζεται με τις αντίστοιχες κυρώσεις του αρ.94 Συγκεκριμένα, βάσει του αρ. 94.2 ισχύει : « Για κάθε αυθαίρετη κατασκευή, εγκατάσταση ή εργασία που λόγω της φύσης της δεν αντιστοιχεί σε επιφάνεια χώρου, η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται αναλυτικά με τιμές προϋπολογισμού κατά το Παράρτημα Β του παρόντος και, αν δεν υπάρχει καθορισμένη τιμή στο Παράρτημα, με τιμές αγοράς.» και ειδικότερα για τις κατεδαφίσεις στο α/α 2. ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΙΣ. Πάντως και μόνο βάσει της κοινής λογικής (και μη μηχανικού..) θα ήταν αδύνατο να επιτρέπει η πολιτεία στον οποιοδήποτε να κατεδαφίζει το οτιδήποτε (μερικώς η ολικώς) χωρίς προηγουμένως να ελέγξει θέματα διατηρητέων, ασφαλείας εργασιών, υποδομών, ιδιοκτησιακά αλλά απλά να ζητά να την ενημερώσουμε ότι κατεδαφίσαμε... . Σημειώτεον ότι ακόμη και με την έκδοση αδείας κατεδάφισης ΔΕΝ μπορείς να κατεδαφίσεις πριν την παρέλευση 20 ημερών ανάρτησης στο https://diavgeia.gov.gr/f/YPEN για τους ανωτέρω λόγους. Το δε θέμα του προστίμου μπορεί να πάει ακόμη πιο μακριά αν πέσεις σε ΥΔΟΜ που υπολογίσει την αξία της αυθαίρετης κατεδάφισης βάσει επιφανείας όπως αυτό έχει προκύψει να εφαρμοστεί και μαζί με πρόστιμο διατήρησης…!!! Η δε κοινή θέση των ΥΔΟΜ Κ. Μακεδονίας για την επιβολή προστίμων επί αυθαιρέτου κατεδάφισης είναι : «Σε περίπτωση σύνταξης έκθεσης αυτοψίας για αυθαίρετη κατεδάφιση τμήματος νόμιμα υφιστάμενου κτηρίου, η υπηρεσία μας επέβαλλε κανονικά τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης και ενημέρωσε τον φερόμενο ιδιοκτήτη ότι το πρόστιμο διατήρησης θα σταματήσει όταν αποκατασταθεί – ξανακτισθεί η κατασκευή ή εάν προχωρήσει σε έκδοση άδειας δόμησης για τη νομιμοποίηση της κατεδάφισης. Το ερώτημά μας αφορά στο αν οφείλαμε να επιβάλλουμε πρόστιμο διατήρησης ή όχι και σύμφωνα με ποια διάταξη. Τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης σε αυθαίρετα επιβαλλόταν και επιβάλλονται σύμφωνα με τους N.1337/1983, άρθρο 17 §2, Ν.4178/2013, άρθρο 26 §1. Δεδομένου ότι και για κατεδάφιση απαιτείται άδεια δόμησης (ΝΟΚ, άρθρο 4 §1α), ενώ αυθαίρετη θεωρείται κάθε εργασία χωρίς απαιτούμενη άδεια (ΝΟΚ, άρθρο 4 §5), συνέπεια κατεδάφισης χωρίς άδεια είναι και η επιβολή αυτών των προστίμων, τα οποία πάντα αναφέρονται μαζί και τα δύο. Από καμία διάταξη νόμου δεν διαχωρίζεται η επιβολή και προστίμου διατήρησης, ενώ η μόνη εξαίρεση επιβολής αυτών των προστίμων (πάντα και ανέγερσης και διατήρησης) είναι η ρητά αναφερόμενη στην §6, τελευταίο εδάφιο, του άρθρου 4 του ΝΟΚ (αναθεώρηση ισχύουσας αδείας χωρίς αύξηση κ.τ.λ.). Πάντως σε καμία περίπτωση δεν θεωρείται αποκατάσταση του αυθαιρέτου η επανακατασκευή του κατεδαφισθέντος, χωρίς άδεια δόμησης, η οποία είναι υποχρεωτική σε κάθε περίπτωση ανέγερσης» Σχετική και η: Εγκ-64218/9918/85/15-9-88 Γνωμ-569/88 Εγκ-85/88 Ε-85/88 "Αποδοχή της με αρ.Γνωμ-569/88 της Νομικής Δ/νσης ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά με οικοδομικές εργασίες κατεδάφισης που εκτελούνται χωρίς την κατά νόμο άδεια". (Εκτέλεση οικοδομικών εργασιών χωρίς άδεια) Σας κοινοποιούμε για εφαρμογή τη με αρ.Γνωμ-569/25-7-88 της Νομικής Δ/νσης του Υπουργείου μας την οποία και αποδεχόμαστε. Με την γνωμοδότηση αυτή γίνεται δεκτό, ότι για οικοδομικές εργασίες κατεδάφισης, που εκτελούνται χωρίς την κατά νόμο άδεια, επιβάλλεται το πρόστιμο, που προβλέπεται από την παρ.2ατου Αρθ-17 του Ν-1337/83. Αυτά, για να μην βαυκαλιζόμαστε ουρανοβατώντας…..! 🙂
    1 point
  17. @zazeng τα χέρια των συμβολαιογράφων λύνονται με την τεχνική έκθεση... εκεί μπορείς να αναφέρεις το τελικό εμβαδόν (άσχετα αν διαφωνεί με το εμβαδόν υπέρβασης δόμησης) ακριβώς όπως τα περιγράφει και το αριστοτεχνικά γραμμένο σεμινάριο του @dimitris GM στην κορυφή της σελίδας. (αλίμονο στον 3843/10 που η τεχνική του έκθεση ήταν κλειδωμένη έως ανύπαρκτη)
    1 point
  18. μέρα της τζαζ σήμερα, κι ένα κλασικό και κάποιος άλλος κλασικός
    1 point
  19. Δεν συμφωνώ. Μόνο σε εντελώς αυθαίρετο κτίσμα μπαίνουν οι εξωτερικοί τοίχοι στο εμβαδόν. Σε νόμιμο υπόγειο που άλλαξε χρήση σε κατοικία υπολογίζουμε εμβαδόν με τις εσωτερικές διαστάσεις.
    1 point
  20. εδω παρ. 13 https://ypen.gov.gr/ola-osa-prepei-na-gnorizoun-oi-polites-27-erotiseis-apantiseis-gia-tous-dasikous-chartes/ Για το πρακτικο μερος [κωδικους κλπ διαδικασια] θα επικοινωνησεις με το Τοπικο Σημειο
    1 point
  21. Προσωπικά μέχρι έκδοσης σαφούς διάταξης νόμου ή αποχώρησης από το επάγγελμα, ότι έρθει πρώτο, θα μείνω με τους νόμους του μηχανικού. Αυτοί λένε ότι άλλο είναι η αδειοδότηση και άλλο είναι η μεταβίβαση. ΗΤΚ γίνεται και για τα δύο, πρώτα για μεταβίβαση και μετά για άδεια. Για τις μεταβιβάσεις ο ενδιαφερόμενος θα μιλήσει με τον συμβολαιογράφο του ή/και το δικηγόρο του, για τις άδειες με το μηχανικό του. Σαν συντάκτες πληρότητας ΗΤΚ οφείλουμε να εφαρμόσουμε τον νόμο ο οποίος δίνει κάποιες εξαιρέσεις για τη μεταβίβαση που αν θέλουν οι ενδιαφερόμενοι τις χρησιμοποιούν, σαν εκδότες αδείας οφείλουμε να τακτοποιήσουμε όλα όσα είναι μεν στις εξαιρέσεις αλλά απαιτούν άδεια και αυτό πριν εμφανιστούμε σε σύστημα αδειοδότησης με την υπογραφή μας. Τις τακιμιές του ΤΕΕ με τους συμβολαιογράφους δεν τις καταλαβαίνω και δεν θέλω να τις καταλάβω. Θέλουμε πλέον να κάνουμε και εμείς τη δουλειά του συμβολαιογράφου όπως αυτοί θέλουν να κάνουν τη δουλειά του μηχανικού; Έτσι και αλλιώς να τους φτάσουμε σε εισπράξεις δεν υπάρχει περίπτωση. Για το κύρος στην αγορά δεν θα το συζητήσω γιατί θα γελάσουν και οι πέτρες ... Είθε ανάσταση να έρθει σε όλα. Υγεία και ευτυχία σε όλους !
    1 point
  22. @Anthos σαν δύο πρώτες παρατηρήσεις θα έλεγα ότι η εφαρμογή είναι λίγο "βαριά" (οκ, μικρό το κακό) και ανοίγει λίγο αργά, όπως και το τεύχος καθυστερεί αρκετά, και ότι δεν έχω καταφέρει να βρω την παραμετροποίηση(?) όπου να προσαρμόσω την οθόνη της εφαρμογής ώστε να μην χρειάζεται να κινείς διαρκώς την μπάρα κύλισης δεξιά/αριστερά για να βλέπεις τα πάντα. Εννοώ δηλαδή ότι δεν εμφανίζονται όλα τα δεδομένα καθώς δουλεύεις αλλά χρειάζεται να μετακινείς την μπάρα για να δεις το παράθυρο πχ όλων των γεωμετρικών δεδομένων του τοίχου. Ως προς το υπολογιστικό κομμάτι...μετά το Πάσχα...! Να έχουμε λίγο χρόνο μπροστά μας.
    1 point
  23. 1 point
  24. Ευχαριστούμε συνάδελφε! Καλή σταδιοδρομία!!! (η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται😉)
    1 point
  25. Πράγματι προβλέπεται κατά τον νόμο η έκδοση αδειών νομιμοποίησης/ κατεδάφισης σε ρυθμισμένα αυθαίρετα κτίρια υπό τις προϋποθέσεις τήρησης των πολεοδομικών διατάξεων. Σχετικά δε, παλαιότερα είχε εκδοθεί και η συνημμένη απόφαση. Η σχετική άδεια εν προκειμένω θα συνοδευτεί από την καταβολή ποσοστού του προστίμου ανέγερσης- διατήρησης για τις μετά 28-07-11 αυθαίρετες κατασκευές κατά το αρ.94.3 του ν.4495/17 (20%, 30%, 10%...). Τώρα βέβαια μπορεί κάποιος extreme -sport μηχανικάρας.... 😉 να σου έλεγε να εκδώσεις κανονικά την άδεια για τις εργασίες (ως μη εισέτι συντελεσμένες) αλλά ως προκείμενες να εκτελεστούν, επωφελούμενος ότι και φωτογραφίες με την παλαιά κατάσταση υπάρχουν από την τακτοποίηση που έγινε, για να δειχθούν τώρα στην άδεια, αλλά και ο έλεγχος του επιθ. δόμησης θα γίνει στο τέλος κατά το αρ.44.3.εε όπου όλα πλέον θα είναι σύννομα (α! πα πα ..! απεταξάμην ......... 😄)! ΑΔΕΙΕΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΡΥΘΜΙΣΜΕΝΑ -ΔΟΚΚ.pdf
    1 point
  26. Νομίζω ότι το θέμα μας εδώ δεν είναι ποια είναι η καλύτερη κωδικοποίηση της νομοθεσίας. [ παρεμπιπτόντως η καλύτερη είναι αυτή που βολεύει τον καθένα ... για την ταχύτερη δεν το συζητώ] Το θέμα εδώ είναι αν η "εξουσία" πρέπει να παραμείνει στις ΥΔΟΜ ή οι ΥΔΟΜ πρέπει κάποτε να εφαρμόζουν πιστοποιημένα την ισχύουσα νομοθεσία. Οι ΥΔΟΜ δεν επιτρέπεται να μην είναι ενημερωμένες για διατάξεις που εφαρμόζουν ή να έχουν αδιευκρίνιστες απορίες πάνω σε διατάξεις ή να προτιμούν κάποιες διατάξεις αποκλείοντας άλλες. Ελέγχουν δουλειές συναδέλφων που πάνω τους έχουν πάρα πολύ κόπο και άπειρη ευθύνη. Καιρός λοιπόν να σοβαρευτούν. Ο νομοθέτης έχει ορίσει, εδώ και πολύ καιρό, ποια είναι η σειρά εφαρμογής μεταξύ διαταγμάτων, νόμων, αποφάσεων, εγκυκλίων ή ερμηνευτικών σημειώσεων και τι ακριβώς ισχύει με ισχύουσες ή καταργούμενες διατάξεις. Οπότε ας εφαρμόσουμε (όλοι μας) σωστά τους νόμους για να πάμε παρακάτω ... γιατί η ομφαλοσκόπηση δεν χορταίνει.
    1 point
  27. Όταν ο νόμος λέει (παρ.2α άρθρου 17) ότι υπολογίζεται ολόκληρη στη φύτευση (δηλαδή το 100%) δεν μπορούμε να λέμε ότι η Λεμπέση λέει 50%... Το ποσοστό 50% παρέμεινε μόνο στον ειδικό υπολογισμό του ποσοστού φύτευσης για τους ΧΚΧ πάνω από το μέγιστο ύψος του κτηρίου (παρ.2α άρθρου 19).
    1 point
  28. Δεν υπάρχει παραδοσιακότητα στο σχεδιασμό ανελκυστήρων. Ότι θέλει ο πελάτης και ότι υπάρχει στην αγορά ο μηχανικός μπορεί να το σχεδιάσει στο κτήριο. Η Kleemann έχει μοντέλο με ελάχιστο βάθος 0,3 μ. και ύψος 2,6 μ.
    1 point
  29. Στη δική μας περιοχή τις κατηγορίες του ν.4056/12 τις ερμηνεύουμε κατά σειρά βαρύτητας : α) κοτέτσι, περιστερώνα, γουρουνοκούμασο κλπ., β) μαντρί, στέγαστρο προφύλαξης - στάλο κλπ. γ) σταύλο (μέχρι ένα μέγεθος) για λίγα ζώα και λίγες ώρες και τέλος δ) κανονική, μεγάλη κτηνοτροφική εγκατάσταση με χώρους εξυπηρέτησής της (αποθήκες, γραφείο, αποδυτήριο, χώρους υγιεινής κλπ.) δηλαδή ΚΤΗΡΙΟ. Αδειοδοτείται μόνο η τελευταία και οι αμέσως προηγούμενες ελέγχονται μόνο για να μην πέσουν ή τις πάρει ο αέρας και σκοτωθούν άνθρωποι και ζωάκια (απώλεια κεφαλαίου). Απόδειξη μη ελέγχου του γηπέδου εδώ είναι ότι (οι πρώτες) γίνονται ακόμη και με παραχωρήσεις του δασαρχείου, τόσο όσο να χωράει μόνο η αιτούμενη εγκατάσταση. Ίσως φταίει ότι στη δική μας αποκεντρωμένη έχουμε αρκετούς βοσκούς ... Τώρα αν στη δική σας ελέγχετε ακόμη και την απόσταση φωτισμού για την καλή απόδοση των ζώων (ακόμη και η μουσική βοηθάει), εγώ συμφωνώ και επαυξάνω να τηρείτε ακόμη και το 15μετρο ή έστω το α του Κτιριοδομικού. Μόνο να ελέγχονται αυτά αυστηρά από τον χωροφύλακα γιατί την αποκεντρωμένη σας δεν την βλέπω να ελέγχει...
    1 point
  30. 1) Της δείχνεις την Εγκ. ΔΕΠΕΑ/Γ/172335/16-02-2016 όπου ρητά αναφέρει ότι: "[...] Σε κάθε περίπτωση, δεν εκδίδεται ΠΕΑ σε κατηγορίες κτιρίων που η κατανάλωση ενέργειας δεν αποσκοπεί στη ρύθμιση των εσωτερικών κλιματικών συνθηκών - προκειμένου να διασφαλιστεί η άνεση των χρηστών τους - και, ως εκ τούτου, δε νοούνται ως κτίρια κατά την έννοια του ν.4122/2013. Συνεπώς, σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει διαμορφωμένο κέλυφος δεν εκδίδεται ΠΕΑ (π.χ. σε ημιτελή, ασκεπή ή εγκαταλελειμμένα κτίρια ή κτιριακές μονάδες). [...]" 2) Αναφέρεις στον πελάτη αλλά και στην συμβολαιογράφο ότι εσύ δεν είσαι διατεθειμένος να υποστείς χρηματικές κυρώσεις ή/και αποκλεισμό από τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων εξαιτίας της. 3) Σου μεταφέρω από παραβάσεις αλλά και στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ υπάρχουν άφθονες "[...] Παράβαση 5η : προέβη σε άσκηση της δραστηριότητας του Ενεργειακού Επιθεωρητή σε αντίθεση με τις διατάξεις του Ν.4409/2016 καθώς διενήργησε ενεργειακές επιθεωρήσεις και εξέδωσε 2 Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης για κτίσματα που δεν είχαν πλήρως διαμορφωμένο κέλυφος και κατά συνέπεια δεν πληρούσαν την έννοια του όρου «κτίριο», όπως ορίζεται στο άρθρο 2 του Ν.4122/2013 (ΦΕΚ Α' 42), υποπίπτοντας στην παράβαση του άρθρου 56, παρ.1, εδάφιο ζ του Ν. 4409/2016 (ΦΕΚ Α 136). ... Παράβαση 5η: Χρηματικό πρόστιμο Επτακόσια εξήντα τρία Ευρώ και εβδομήντα επτά λεπτά (763,77 Ευρώ). [...]" Εγκ_ΔΕΠΕΑ_Γ_17233516-2-2016.pdf
    1 point
  31. Εγώ έδωσα πανελλήνιες στα 40 μου παιδιά και επιτέλους έκανα το όνειρό μου πραγματικότητα!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.