Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      33

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      8.376


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      26.016


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      17.597


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/05/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Για να καταλήγουμε κάπου ... - να τακτοποιήσεις κατ.3 μπορείς και εκ των υστέρων, όσο ισχύει ο νόμος (διερευνάται όμως η σκοπιμότητα). - να θεραπεύσεις πολεοδομικές παραβάσεις (μεταξύ των οποίων και η Κατ.3) μπορείς πάντοτε με την παρ.4 του άρθρου 94 (διερευνάται όμως η δυσκολία). - η θεραπεία πολεοδομικών παραβάσεων ειδικά όταν ακολουθεί αδειοδότηση είναι πάντα φθηνότερη από τη δήλωση αυθαιρέτου (και αυτό επίσης πρέπει να το ξέρει ο αγοραστής, ειδικά αν έχει σκοπό να κάνει και αυτός μερικές από αυτές μετά την αγορά). - η αποτύπωση των π.παραβάσεων σε ΗΤΚ απαιτείται, αλλά η αποτύπωσή τους δεν απαιτεί υπαγωγή. - η αποτύπωση των π.παραβάσεων στην ΗΤΚ, ως ενημέρωσή της μετά από αδειοδότηση, είναι αποτέλεσμα της θεραπείας τους με την αδειοδότηση. - οι "επιφυλάξεις" μεταξύ επαγγελματιών που κάνουν διαφορετική δουλειά δεν είναι πάντοτε θεμιτές. - το "συμφέρον" των πελατών μας διασφαλίζεται και από μας, το ίδιο και οι πιθανές συνέπειες της "βλάβης" του. ΥΓ. Καλό μήνα δεν είπαμε ... Καλό μας μήνα λοιπόν !
    5 points
  2. Ανασύσταση απαιτείται και για χθεσινές άδειες (προ ηλεκτρονικής). Ευχολόγια για να κυλήσει το μπαλάκι παρακάτω, τουλάχιστον εμείς (του ΤΕΕ) που γνωρίζουμε, δεν πρέπει να τα δεχόμαστε. ... Έρχονται καταστάσεις στο μέλλον που δεν θα αντιμετωπίζονται εύκολα. Ενδεικτικά και μόνο μια αγωγούλα στο μηχανικό που θεώρησε την "μη ύπαρξη αδείας" με δυσμενή αποτελέσματα για τον ιδιοκτήτη (πχ. επιχορήγηση μετά από σεισμό) θα την αντιμετωπίσει το ΤΕΕ ή το μέλος του;
    4 points
  3. Λάθος και παράνομο. Μόνο ανασύσταση. Γιατί να πληρώνει ο ιδιοκτήτης πρόστιμα για τις αμαρτίες άλλων ; Και αν είναι μετά το 2004 ; Η μήπως το 15% του προστίμου της Κατ.2 είναι λίγα για κάποιον που δεν τα οφείλει ; Ας προτείνει λοιπόν το ΤΕΕ στο ΥΠΕΝ, για να είναι εντάξει, να χρηματοδοτήσει τις νόμιμες ανασυστάσεις από το ταμείο που πάνε όλα τα λοιπά πρόστιμα. Μόνο έτσι ξεπλένονται οι αμαρτίες και όχι με συστάσεις για πατέντες τύπου "πλήρωνε εσύ για να κάνεις τη δουλειά σου". Αλλά μάλλον φοβούνται ότι θα αρνηθεί το ελεγκτικό ...
    4 points
  4. Η παράγραφος μπορεί να το λέει ... αλλά ποιος και που λέει το ενημέρωση ΠΡΙΝ τη βεβαίωση ή ΠΠΤ ; ΠΡΟΣΟΧΗ : η ενημέρωση είναι ευαίσθητο θέμα για το μηχανικό. Ενημέρωση φακέλου που δεν υφίσταται δεν γίνεται. Πρέπει πρώτα να υπάρξει, δηλαδή ανασύσταση. Αυτό λέγεται αλλιώς στη γλώσσα μας και δεν γίνεται στα πλαίσια εξυπηρέτησης της διαδικασίας για την ταυτότητα (κοινώς τα λάθη των άλλων δεν τα πληρώνει ο μηχανικός, εκτός αν αμείβεται γι' αυτό).
    4 points
  5. @tronqi τακτοποίηση δεν μπορεί να γίνει αφού η αυθαιρεσία έγινε μετά το 2011. Πρώτα νομιμοποιείς με μικρής κλίμακας και μετά προχωράς στην ηλεκτρονική ταυτότητα.
    3 points
  6. - Νομιμοποίηση κατεδάφισης (επίβλεψη) δεν υπάρχει. Οπότε δεν εφαρμόζεται και το τελευταίο εδάφιο της παρ.4 με έκδοση άδειας νομιμοποίησης. - Οι εργασίες αποπεράτωσης αυθαιρέτου είναι προσθετικές εργασίες και δεν είναι εργασίες της παρ.4 του 29. Υπάρχουν και άλλες ειδικές περιπτώσεις (στέγες, ενίσχυση) που μπορεί να γίνουν σε αυθαίρετα και είναι επίσης προσθετικές εργασίες οπότε βεβαίως απαιτούν μελέτη και άδεια. - Για να απαντήσουμε συγκεκριμένα, το παράδειγμά μας αφορά σε μεταβολές κουφωμάτων στο ίδιο άνοιγμα όπου δεν γίνεται καμία απλούστευση γιατί απλά από τον νόμο δεν απαιτείται αδειοδότηση. - Αν θέλαμε να γενικεύσουμε σε καθαίρεση τμήματος αυθαιρέτου, τότε απαιτείται έγκριση εκτέλεσης εργασιών αυθαιρέτου της παρ.4 του άρθρου 29. Οι διαδικασίες της παραγράφου αυτής είναι ειδικές (πάντοτε ήταν) και καμία ΥΔΟΜ δεν δικαιούται να ζητά γι' αυτές την τήρηση διαδικασίας κανονικής αδειοδότησης. Μόνο τεκμηρίωση με φωτογραφίες και έκθεση, όροι ασφάλειας που τυχόν θα θέσει η υπηρεσία, ανάληψη της επίβλεψης των εργασιών, γνωστοποίηση στον ΕΦΚΑ, ΣΔΑ και τέλος. Αλλιώς δεν θα είχε νόημα το είδος αυτών των διοικητικών πράξεων της παρ.4 και θα είχαμε μόνον αυτές των παρ.1 και 2 του άρθρου 29. - Εδώ θα σταματήσω και εγώ ... προφανώς χωρίς τη διάθεση αντιδικίας.
    3 points
  7. Ο νόμος αυτό απαιτούσε τότε, αυτό γινόταν. Απαιτούσε και κάποια άλλα βέβαια ... αλλά αυτά ήταν ευθύνη συμβολαιογράφων οπότε δεν ανακατευόμαστε. Ο νόμος δεν απαιτεί κάτι τέτοιο. Εφεύρεση είναι θεραπείας αμαρτιών άλλων ... Η κάτοψη στηρίζεται πάντοτε στην πραγματικότητα, η υπογραφή πάνω σε αυτή πρέπει να στηρίζεται πάντοτε στο νόμο.
    3 points
  8. Να υποθέσω όμως ότι η Βεβαίωση γράφει "απώλεια φακέλου της άδειας ΧΧΧΧ/ΧΧΧΧ" και όχι ότι δεν βρέθηκε ο φάκελος στο αρχείο. (Είναι σημαντική η διαφορά)
    2 points
  9. Συνάδελφοι 10 χρόνια τώρα ακούμε ακούμε και τελικά καταλήγουμε στα ίδια που ΔΕΝ έχουν λυθεί.Δυστυχώς και ταυτότητες θα γίνουν και μαγειρέματα θα γίνουν και θα διαιώνίζεται η κατάσταση.Το να θεωρήσεις εσύ ακίνητο με οικδομική άδεια παντελώς αυθαίρετο ,νομικά εγείρει ζητήματα .Τα πρό του 75 μέν (γιατί βάζεις οτι υπέρβση θές-δυσμενέστερη και είσαι οκ) δεν επηρεάζει αλλά τα προ 1983 σαφέστατα
    2 points
  10. Θόδωρε, η λύση που προτείνεις είναι ιδανική, αλλά είδες τόσα χρόνια να γίνει κάτι τέτοιο; Την λέξη "ανασύσταση" μόνο σαν αστείο την λέμε στους κύκλους μας και όλοι ξέρουμε τι κάνουμε σε προ 83 ακίνητα για τα οποία δεν υπάρχουν εγκεκριμένα σχέδια. Δυστυχώς το μάρμαρο το πληρώνει όντως αυτός που δεν φταίει, αλλά πόσα πράγματα βλέπουμε να έχουν λογική τα τελευταία 10+ χρόνια με τους αυθαιρετονόμους. Επίσης με αφορμή την πρόταση που θέτεις, γιατί να μην γίνει το ίδιο και με την ΗΤΚ μιας και η όλη αυτή διαδικασία γεννά μεγάλες αμφιβολίες (και ας ισχυρίζονται τα υπουργεία το αντίθετο) για το όφελος του κοινωνικού συνόλου.
    2 points
  11. Γίνεται ενημέρωση της άδειας πριν την έκδοση της βεβαίωσης ; Στην πρώτη αναφορά της λέξης "θεραπεία" εννοώ ολόκληρη την παρ.4 του 94. Στη δεύτερη μόνο το τελευταίο εδάφιο της ίδιας παραγράφου.
    2 points
  12. Καλό είναι να μην αντιδικούμε απλά για την αντιδικία... Μιλάμε για έγκριση κατεδάφισης αυθαίρετης κατασκευής η οποία δεν βγήκε ποτέ για αυθαίρετο πριν το 2011. (και, μάλλον, δεν μιλάμε για καθαίρεση φέρουσας του 1993 αλλά για απομάκρυνση αλουμινίων από τα κουφώματα). Δεν υπάρχει καμία ακροβασία και καμία αυθαίρετη κατεδάφιση στην "απομάκρυνση" των κουφωμάτων από ένα ρυθμισμένο χώρο για να γίνει "τάχα ΗΧ". Είναι εργασία που δεν θέλει άδεια και ο χώρος δεν θα γίνει ποτέ ΗΧ, πάντα ρυθμισμένος χώρος Κατ.5 θα είναι, με ΥΔ, αναστολή κατεδάφισης και μοναδικό δικαίωμα την περαιτέρω μεταβίβασή του "όπως είναι και βρίσκεται". Η άδεια κατεδάφισης απαιτείται μόνο για τα ιδρυμένα από τον νόμο πολεοδομικά δικαιώματα ή σε θέματα προστασίας πολιτιστικού περιβάλλοντος. Για τα αυθαίρετα υπάρχει μόνο η έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 και αυτή ελέγχεται από την αρμόδια αρχή με όρους που ορίζει η ίδια με βάση το άρθρο 107. Η άποψη των ΥΔΟΜ δεν είναι πάντα ο κατάλληλος σύμβουλος (όπως είναι πάντα ο νόμος) και την έκθεση σε κίνδυνο μπορούν οι δικηγόρος-συμβολαιογράφος να την εξηγήσουν μια χαρά στον πελάτη ... Η ΥΔΟΜ βάσει του άρθρου 107 : 5. β) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 και 3843/2010, καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν.4014/2011, του ν.4178/2013 και του παρόντος, και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ή εμπίπτουν στην παράγραφο 2 του άρθρου 89, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη η εκτέλεση : αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, ββ) κατεδάφισης,... H εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών αφορά τα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων, ενώ για τα τμήματα που καλύπτονται από οικοδομική άδεια επιτρέπονται οι κατά νόμο προβλεπόμενες εργασίες. μπορεί να απαιτήσει ΜΟΝΟ την έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 : 4. Έγκριση εκτέλεσης εργασιών απαιτείται για τις ακόλουθες εργασίες, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και των δικαιολογητικών από τα οποία προκύπτει το δικαίωμα υπαγωγής στην παρούσα και δήλωσης αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη, σύμφωνα με τους όρους που ορίζει με πράξη το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικό Παρατηρητήριο : γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ.1α του άρθρου 23 του ν.4178/2013 (Α174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν.3775/2009 (Α122) και 3843/2010 (Α62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν.4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 99 και ειδικότερες διατάξεις του παρόντος, εφόσον δεν αφορούν σε κτίσματα που υφίστανται προ του έτους 1955. και, αν μαζί με την "απομάκρυνση" έχουν γίνει και άλλες αυθαίρετες "μικροκατασκευές" μετά το 2011, μπορεί να εφαρμόσει την παρ.4 του άρθρου 94 : 4. Για τις πολεοδομικές παραβάσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 οι κυρώσεις είναι μόνο διοικητικές και ειδικότερα : ... Αν ο υπόχρεος συμμορφωθεί με τις πολεοδομικές διατάξεις και αποκαταστήσει την πολεοδομική παράβαση με την απομάκρυνση της χρήσης ή την κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής ή εκδώσει την προβλεπόμενη οικοδομική άδεια όπου επιτρέπεται, μέσα σε προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από τη διαπίστωσή της δεν επιβάλλεται πρόστιμο διατήρησης και το πρόστιμο ανέγερσης περιορίζεται στο ελάχιστο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ. Όλα τα παραπάνω θα τα κάνει αποκαθιστώντας το περιβάλλον και τη νομιμότητα και όχι ασκώντας τιμωρητικές πρακτικές δεκαετιών που μας έχουν οδηγήσει εδώ που βρισκόμαστε.
    2 points
  13. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του ερωτήματος έχουμε ένα πλήρως αυθαίρετο κτήριο και εργασίες κατεδάφισης επί αυτού γίνονται μόνον με έγκριση εκτέλεσης εργασιών. Πολεοδομικά πρόστιμα επιβάλλονται μόνο σε περιπτώσεις μη λήψης της απαιτούμενης αδείας. Η μη λήψη έγκρισης εργασιών έχει ως συνέπειες αυτές που θα ορίσει η δημόσια αρχή όταν θα γίνει γνωστή σε αυτή η μη έγκαιρη λήψη της. Ενδεικτικά αναφέρονται ενέργειες ώστε να εφαρμοστούν οι νόμιμες : αστυνομικές διατάξεις, ποινές νόμων διαχείρισης αποβλήτων, ασφαλιστικές διατάξεις κλπ. Για το συγκεκριμένο πρόβλημα : - δεν υπάρχει πλέον πρόβλημα σύγκρισης με τη νομιμότητα γιατί δεν υπάρχει κάτι νόμιμο στο κτήριο, - μπορεί να μεταβιβαστεί ως έχει και χωρίς αλλαγή των στοιχείων της δήλωσης γιατί απλά αυτή δεν επιτρέπεται. - περαιτέρω μεταβολή χρήσης του ήδη τακτοποιημένου ως κλεισμένου ΗΧ δεν επιτρέπεται (παρά μόνο αν νομιμοποιηθεί).
    2 points
  14. 1.609 downloads

    "Πατώντας" περίπου στου Βασίλη στα downloads το ΣΑΥ-ΦΑΥ.. την "Αιτιολογική και τεχνική έκθεση κατεδάφισης δηλωθέντων αυθαιρέτων 1.0.0" ...καθώς και σε σχετικό ερώτημα συναδέλφου, που έγραψα την γνώμη μου, ανεβάζω ένα παράδειγμα/υπόδειγμα Αιτιολογικής Τεχνικής Έκθεσης Χρονοδιαγράμματος (σε έργο που έχει μόνο κατεδάφιση υπαρχόντων κτισμάτων).
    1 point
  15. @sirter Πρέπει να πας ένα βήμα πίσω και να επιλέξεις: Οι υποθέσεις μου - Επεξεργασία καταχωρίσεων
    1 point
  16. Θα πρέπει στην διαχείριση οικοπέδου/γηπέδου στο άνω μισό της οθόνης να πατήσεις το μολυβάκι για να προσθέσεις ιδιοκτησία. Αν σου βγάζει κάτι εκεί σημαίνει ότι ναι μεν είχες καταχωρίσει γήπεδο αλλά όχι ιδιοκτησία την προηγούμενη φορά που το παράτησες.
    1 point
  17. Τη βεβαίωση oti δε βρέθηκε ο φάκελος στο αρχειο της ΥΔΟΜ την έχω ήδη στα χέρια μου.
    1 point
  18. υπαρχει και ο κανονισμος της εταιριας. Θεωρω οτι αναφερεται σε διηρημενς ιδιοκτησιες, αρα δεν θα σου εγκρινει την εσωτερικη εγκατασταση με τον τροπο που ζητας. Ρωτας και σου λενε. [Θα εχεις ενα διαμερισμα απο οπου θα περνανε 4 σωληνες...Σε τυχον μεταβιβαση του ο αγοραστης δικαιουται να μην αποδεχθει την "ευπηρετηση" προς το διπλανο.]
    1 point
  19. Θα στην δώσουν την βεβαίωση όμως εύκολα?Επίσης δεν είναι το πρόβλημα μονο η ταυτότητα όπως είπαμε αλλά και όλα τα προηγούμενα
    1 point
  20. Αν έχω καταλάβει καλά τη διαδικασία και την ανασύσταση οι ιδιοκτήτες θα την πληρώσουν. Μου είπαν στη ΥΔΟΜ θέλουν νεα αποτύπωση και αν έχουμε βρει σχέδια απο πουθενα αλλού. (Συμβολαιογράφους, άλλους ιδιοκτητες κλπ). Κάνω λάθος; Κι εγώ αυτής της άποψης είμαι αλλά βλέπω ότι έχει καταλήξει αποδεκτή λύση να φταίει η ΥΔΟΜ για τη απώλεια και να πληρώνει ο διοκτήτης. Και μάλιστα πολλά. Καταλήγω πάντως ότι η ερμηνεία η δική μου είναι λάθος. Οτι δηλαδή σύμφωνα με το παρακάτω και την τροπολογία που ανέφερα μπορώ να εκδόσω ΗΤΚ και πιστοποιητικο πληρότητας.
    1 point
  21. Συνάδελφε, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία αν θα συμπληρώσεις την 1η ή την 11η επιλογή του κωδικού. Μπορείς να βάλεις το άθροισμα των ενισχύσεων/επιδομάτων στα λοιπά αφορολόγητα έσοδα, όπως περιγράφεις.
    1 point
  22. 1 point
  23. να πεις στο "αλλο" φορουμ οτι, στο δικο μας το φορουμ λεμε οτι δεν κανεις τοπογραφικο και ΗΤΚ για 50 στρεματα, οταν μεταβιβαζονται 10 στρ. Τί τοπο θα κανεις για 50 στρ. οταν βεβαιωση νομιμοτητας δινεις για 10 στρ. και τί θα "επισκευασεις" εντος 4 μηνωνε;;; ΚΟΥΚΟΥΤΣΗ [σορρυ] στειλε τους την αναλυση της ΚΟΥΝΟΥΠΗ ΚΟΥΚΟΥΤΣΗ [σορρυ] και να μας διαβαζουν οταν δυσκολευονται....ετσι πες τους
    1 point
  24. Ενημέρωση για τα ενοίκια. Προστέθηκε και το χαρτόσημο (3,6%)
    1 point
  25. @cien χρήση ΚΥΕ δεν υπάρχει. Χρήση είναι το ζαχαροπλαστείο, το εστιατόριο ή οτιδήποτε άλλο. Για τον νομό Αττικής οι απαιτήσεις θέσεων στάθμευσης λόγω αλλαγής χρήσης, περιγράφονται στο ΠΔ 111/2004.
    1 point
  26. @Roy_Hobbs μπορείς, η χρησικτησία αναγνωρίζεται ως τίτλος ιδιοκτησίας. Χωρίς αποδοχή δεν έχει τίτλο ο δεύτερος στο δεύτερο οικόπεδο, αλλά για την αλλαγή χρήσης δεν έχει σημασία.
    1 point
  27. Καλησπέρα Άκη και χρόνια πολλά! Αφου έχεις κοινό φ.ο. και είναι πάνω απο μια Ο.Ι. εγω το θεωρώ ως πολυκατοικία.
    1 point
  28. Δεν ερμηνεύεις όμως σωστά τη σκοπιμότητα ... γιατί η σκοπιμότητα αυτών που λες ανατρέπεται με την τρίτη αναφορά μου (αν θέλει να βγάλει μετά άδεια θα του έρθει φτηνότερα).
    1 point
  29. Θα αποτυπώσει τη νέα κατάσταση στην ΗΤΚ με την οποία θα κάνει συμβόλαια. Το τι θα κάνει μετά τα συμβόλαια θα τα συζητήσει με τον μηχανικό του.
    1 point
  30. το θεμα ειναι οτι - εχεις κάνει μια τακτοποιηση πριν απο 8 χρονια, εχεις καποιες κατ. 3, δεν τις ανεφερες, ούτε εχει γραφεί στο συμβολαιο οτι αυτες τις αναλαμβανει ο αγοραστης. - Προφανως, η μη αναγραφη τους, δεν δημιουργει "ακυρωσία" του συμβολαιου - Σημερα, οκτω χρονια μετα, τις τακτοποιει ο αγοραστης, επιβαρυνομενος με ολα τα εξοδα, για τα οποια κανενας δεν του ειχε πει τπτ, ούτε ο πωλητης ούτε ο μηχανικος. - Τρόπο αποδειξης ετους αυθαιρεσιας δεν εχει, εκτος απο - "μου ειπε ο πραηγουμενος ιδιοκτητης οτι αυτος το εκανε" και - "ο σημερινος μου ειπε οτι ετσι το βρηκε." - ή... " ο προηγουμενος μηχψανικος, μου ειπε οτι τα ειχε δεί τότε, αλλα δεν τα εγραψε, διοτι δεν ηταν υποχρεωτικο"... Παντως, -και οχι μονον σε θεωρητικο επίπεδο - θα ελεγα οτι, - Αντίθετα, εχεις εναντιον σου το προ 8ετιας συμβολαιο - δημοσιο εγγραφο στο οποιο δεν καταγραφεται καμμια άλλη παραβαση ή επιφυλαξη στην βεβαιωση του μηχανικου.. Γι αυτο λεγαμε -τοτε- και ο παυλος, και λοιποι συναδελφοι, συχνα, -ειδικα για την διαρρυθμιση - "να κατατεθει νεα ενημερωμενη κατοψη" για να υπαρχει σαν απλη αναφορα και να χρησιμοοιηθει κατα την ΗΛΤΑ, χωρις καμμια αμφισβητηση, για το πότε εγινε και γιατι δεν γραφτηκε στο συμβολαιο πριν 10 χρονια...- Κατ' εμε, η καταγραφη των κατ. 3 ειναι "υποχρεωτικη" στην δηλωση νομιμοτητας. υγ 183 σελιδες περιλαμβανει το θεμα αυτο στο φορουμ
    1 point
  31. @ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ1^Στην αρχική σου δημοσίευση γράφεις: "η σύσταση αναφέρει ότι μπορώ να τοποθετήσω με συναίνεση του 4ου". Όμως στη σύσταση, που επισύναψες στη δεύτερη δημοσίευσή σου, αναφέρεται ότι απαιτείται συναίνεση για την πρόσβαση σε αυτόν. Άλλο η τοποθέτηση και άλλο η πρόσβαση. Σύμφωνα με τη σύσταση δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού είναι υποχρεωμένος ο τέταρτος να συμφωνήσει στο αίτημα των υπολοίπων. Το μόνο που χρειάζεται να προσέξεις είναι να εγκατασταθεί σωστά ο ηλιακός.
    1 point
  32. @ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ1^Η συναίνεση δίνεται γραπτώς (με υπεύθυνη δήλωση). Εμπλεκόμενοι είναι αυτοί που πρέπει να συναινέσουν σε αυτό που θέλουν να κάνουν κάποιοι άλλοι. Οι ιδιοκτήτες αποδεικνύουν την ιδιότητά τους με τίτλο ιδιοκτησίας. Μπορεί να σε εμποδίσει η ιδιοκτήτρια του τέταρτου ορόφου, αφού απαιτείται η δική της συναίνεση για να τοποθετήσεις ηλιακό.
    1 point
  33. Το μόνο στοιχείο που μπορείς να έχεις, είναι το περίγραμμα του γεωτεμαχίου (συντ/νες κορυφών από το maps.gov.gr)
    1 point
  34. Αυτό με τους εξωτερικούς τοίχους σκαλώνει κ τους συμβολαιογράφους που βάζουν σαν τελικό εμβαδό ότι βλέπουν στο φύλλο καταγραφής, οπότε αναγκάζεσαι να τους βάλεις ώστε να εμβαδομετρηθεί σωστά το ακίνητο. Παύλο πάντως μπορεί να έχει πλάκα η εγκυκλιος 2, παρόλαυτα παραμένει κρατικό έγγραφο. Επίσης τα ίδια έλεγε αν θυμάμαι καλά κ η εγκύκλιος του 4178. (Για τον 4014 δεν θυμάμαι). Πέρα από αυτό συμφωνώ μαζί σου, η αλλαγή χρήσης συμπαρασύρει κ τους τοίχους στην υπέρβαση δόμησης.
    1 point
  35. @Doctorbike η εγκύκλιος, όπως και όλοι οι νόμοι που αφορούν τα αυθαίρετα αναφέρονται στα εμβαδά των χώρων που υπολογίζουμε για να καταβληθεί το ανάλογο πρόστιμο. Είναι αυτονόητο ότι αμέσως μετά τον υπολογισμό επιφανειών του προστίμου κατά την τακτοποίηση είμαστε υποχρεωμένοι να υπολογίσουμε και το τελικό εμβαδόν της διηρημένης ιδιοκτησίας συμπεριλαμβανομένων και ΟΛΩΝ των χώρων που της ανήκουν π.χ. : α) χώρων που δεν μέτρησαν στον ΣΔ, β) χώρων που δεν μέτρησαν στον υπολογισμό προστίμου, γ) εξωτερικών τοίχων κλπ. Το εμβαδόν χώρου που ζητάει η ΗΛΤΑ είναι το συνολικό / τελικό εμβαδόν και ταυτίζεται με το εμβαδόν που θα καταχωρηθεί σε συμβόλαιο ή σε δήλωση της εφορίας και όχι με το εμβαδόν ενός φύλλου καταγραφής μιας τακτοποίησης.
    1 point
  36. Η συγκεκριμένη ειδικά εγκύκλιος δεν κάνει να σου πω ποια χρησιμότητα έχει...Όσοι την έχουν παρακολουθήσει από την αρχή ξέρουν τι εννοώ.
    1 point
  37. Έχεις επιφάνεια υπογείου με τοιχία 100 τμ που δεν προσμέτρησαν στον ΣΔ λόγω του ότι πληρούσε τον ορισμό υπογείου στην άδεια. Αυθαίρετα έγινε κατοικία. Άρα, όλη η επιφάνεια (μικτή) θα πρέπει να ρυθμιστεί και όχι μόνο η καθαρή. Ο νόμος που τότε ¨επέτρεπε " την "καθαρή" επιφάνεια ήταν ο 3843/10, αλλά η εμπειρία έδειξε ότι οι τότε τακτοποιήσεις έμπαζαν νερά και οι περισσότερες έχουν μεταφερθεί στους πρόσφατους νόμους για να ρυθμιστούν εκ νέου (με συμψηφισμό προστίμων).
    1 point
  38. Κάπου μπερδεύτηκες Δημήτρη. Δεν έχω κάνει καμία τροποποίηση σε ερώτηση μου. Η μοναδική μου ερώτηση είναι ακριβώς αυτή στο πιο πάνω post.
    1 point
  39. @Doctorbike θέλει διερεύνηση το θέμα της τακτοποίησης. Βάσει ποιου νόμου έβαλες τις εσωτερικές διαστάσεις; Αν πχ είχες στην άδεια υπόγειο β.χ που δεν προσμέτρησε στον ΣΔ έστω 100 τμ και τακτοποίησες την αυθαίρετη κύρια χρήση κατοικία, στα 95 τμ υπάρχει πρόβλημα, εκτός και αν εννοείς αυτό που γράφει ο Δημήτρης, ότι δηλαδή παρέμειναν 5 τ.μ βοηθητικός χώρος όπως προβλέπονταν στην άδεια.
    1 point
  40. @V.Chlorok. πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης δεν μπορεί να επιβληθεί (λόγω της μετατροπής κλειστού χώρου σε ημιυπαίθριο), αφού δεν κατασκευάστηκε τίποτα. Θα εκδοθεί ΕΕΔΜΚ (δίκην άδειας νομιμοποίησης) και θα γίνει ενημέρωση φακέλου.
    1 point
  41. @liliki Αναφέρεσαι στον ημιυπαίθριο ανάμεσα στη γωνία φαγητού και στον εξώστη. Τότε, ως γνωστόν, δεν υπήρχε η έννοια του ημιυπαιθρίου. Κανονικά το διαμέρισμα είναι ο κλειστός χώρος μόνο. Σε ενδεχόμενη αγοραπωλησία το εμβαδόν του διαμερίσματος θα αναγραφεί χωρίς τον ημιυπαίθριο και η αξία του θα υπολογιστεί βάσει αυτής της τιμής. Ό,τι και αν αποφασίσεις πρέπει, προηγουμένως, να συνεννοηθείς με τον συμβολαιογράφο.
    1 point
  42. Δεν ισχύει κάτι διαφορετικό, λόγω των σπουδών, από τον γενικό κατώτατο μισθό. Ενδεχομένως (αν και πολύ αμφιβάλλω) να υπάρχει κάποια συλλογική σύμβαση εργασίας για τους εργαζόμενους σε θέσεις παρόμοιες με τη δική σου όπου καθορίζεται κάποιο κατώτατο όριο.
    1 point
  43. Εννοείς ότι έβγαιναν άδειες κατεδάφισης από Πολεοδομία, οι οποίες δεν υλοποιούνταν για να μην πληρωθεί μεγαλύτερος φόρος στις μεταβιβάσεις; Θα συμφωνήσω με τον Κώστα. Εφόσον στο ακίνητο υπάρχει κτίριο, τότε δεν θεωρείται αδόμητο. Ακόμη και με ύπαρξη άδειας κατεδάφισης, εφόσον αυτή δεν υλοποιήθηκε, το οικόπεδο δεν είναι αδόμητο. Θα υπάρξουν άπειρες ερωτήσεις σε όλο αυτό το χάος που υποτίθεται θα μαζευτεί μέσω της ΗΤΚ. Αυτό απαντά και σε πρόσφατη δήλωση εκπροσώπων της ΠΟΜΙΔΑ σε ημερίδα τους, ότι οι μηχανικοί είναι απρόθυμοι για την σύνταξη της ΗΤΚ....Προφανώς και είναι απρόθυμοι, όταν πάνε να τους φορτώσουν όλη την ευθύνη μιας διαδικασίας με πολλά ¨θολά" σημεία και μάλιστα χωρίς να έχει υπάρξει καμία γραπτή εγκύκλιος εφαρμογής του νόμου και ψηφιοποίηση όλων των αρχείων των υπηρεσιών.
    1 point
  44. Αφήστε τον κάθε "εξυπνάκια" να λέει ό,τι του κατεβάσει η "κούτρα" του, να λέει ό,τι αρέσκεται και φαντασιώνεται... Να λέει τελικώς το πως ο ίδιος επιθυμεί ή εύχεται να ήταν το συγκεκριμένο "έργο".... Σημασία έχει μόνο ένα πράγμα: Διαβάστε προσεκτικά το νόμο! Ό,τι αυτός αποσαφηνίζει πλήρως, ακολουθείστε το! Όπου δεν είναι απολύτως σαφής, προσπαθείστε να μπείτε το δυνατόν περισσότερο στο "πνεύμα" του νομοθέτη κι αυτενεργείστε, προς όφελός σας και προς όφελος του πελάτη σας. Κάντε δηλαδή, αυτό που κάνουν όλοι οι υπόλοιποι "ειδικοί". ΥΓ. Μην ξεχνάτε το εξής: Όσο πιο "δύσκολη" είναι η εξειδικευμένη περίπτωση που αντιμετωπίζετε, τόσο πιο μεγάλη οφείλει να είναι η αμοιβή σας!!! Συνειδητοποιείστε το τι ακριβώς έχετε να κάνετε, τον όγκο και την ποιότητα της δουλειάς σας, την ευθύνη που αναλαμβάνετε, το χρόνο που θα δαπανήσετε, τα επιμέρους έξοδα που θα κάνετε και προσδιορίστε την αμοιβή σας!!! Aλλιώς χαλάτε την πιάτσα...
    1 point
  45. Εαν τα αδόμητα με περίφραξη, δεν θεωρούνται ως αδόμητα επειδή έχουν εκτελεσθεί εργασίες που χρειάζονται ΟΑ, τότε θα πρέπει να γίνει τακτοποίηση. Και αφού στο γήπεδο δεν υπάρχει ΟΑ, τότε αυτές οι παραβάσεις υπάγονται στην κατηγορία 5 (εφόσον η περίφραξη είναι μετά το '83).
    1 point
  46. Για να προλάβουμε ενδεχομένως συμβολαιογράφους που θα μας την πούνε πάλι ότι δεν ξέρουμε να διαβάσουμε για να εφαρμόσουμε νόμους, ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα : - Μέχρι τώρα η βεβαίωση του άρθρου 83 του ν.4495 απαιτείται για όλες τις πράξεις σε ακίνητα εξασφαλίζοντας την μη ύπαρξη ατακτοποίητης αυθαιρεσίας στο μεταβιβαζόμενο ακίνητο. Αν υπάρχει τέτοια αυθαιρεσία προηγείται η τακτοποίηση και ακολουθεί η βεβαίωση. Η βεβαίωση απαιτείται και για όλες τις εξαιρέσεις τακτοποίησης της παρ.2 του 82 και για τα "πρώην αδόμητα" ως πιστοποίηση περί μη ύπαρξης αυθαιρεσίας. - Έρχεται μετά η ταυτότητα (ν.4759) και λέει ότι για όλα τα κτήρια και οριζόντιες επί κτηρίων εφαρμόζονται τα άρθρα 53 έως 61 του ν.4495. Μέσα σε αυτά (άρθρο 59) ορίζεται αντικατάσταση της βεβαίωσης του άρθρου 83 με το πιστοποιητικό πληρότητας της ταυτότητας. Μέχρι εδώ στον ν.4759 δεν υπάρχει πουθενά οικόπεδο ή γήπεδο χωρίς κατασκευές ... Τέλος έρχεται κάποιος Μπαμπινιώτης μετακλητός του υπουργού και ορίζει ως "πλέον αδόμητο" ένα οικόπεδο/γήπεδο που δεν έχει κατασκευές που προϋποθέτουν έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών. Αυτός ο ορισμός, ανεξαιρέτως του ίδιου του ορισμού, δεν σημαίνει ότι έλαβε την εξουσιοδότηση να απαιτεί για τα θεωρούμενα ως "πλέον δομημένα" τη συμπλήρωση ταυτότητας γιατί απλά ο νόμος δεν το λέει. Επίσης δεν μπορεί να θεωρεί ως "πλέον δομημένα" αυτά που έχουν πάνω τους εργασίες των άρθρων 29 και 30 του ν.4495 τα οποία ο νομοθέτης τα έχει έξω από τα χρήζοντα τακτοποίησης (σύμφωνα με την εξαίρεση του άρθρου 82) και επομένως έξω από τα ήδη απαιτούντα τη συμπλήρωση ταυτότητας. Επομένως οι σοφοί του υπουργείου πρέπει να υποχρεώσουν τον νομοθέτη να διαλέξει μεταξύ δύο νομικών διευκρινίσεων ότι : Α. Τα "πρώην αδόμητα" μαζί με αυτά από τα "πλέον δομημένα" που έχουν πάνω τους εργασίες μόνο των άρθρων 29 και 30 του ν.4495 δεν απαιτούν τη συμπλήρωση ταυτότητας αλλά απλή ηλεκτρονική δήλωση-πιστοποίηση μηχανικού ότι ανήκουν σε αυτές τις περιπτώσεις (θα βρουν τον τρόπο που θα γίνει) και βεβαίωση του άρθρου 83 ή Β. Καταργείται η βεβαίωση του άρθρου 83 και πλέον η συμπλήρωση της ταυτότητας επέχει θέση πιστοποίησης μηχανικού για οποιαδήποτε πράξη (συμβολαιογραφική ή αδειοδοτική) σε ακίνητο.
    1 point
  47. εχεις ενα κοντεινερ, ενα κουτι που εχει μεσα διαφορα "κουτια" Απαιτειται τακτοποιηση ή αλλοιως η απομακρυνσή του. Οταν πηγες εσυ το ειχε απομακρυνει.
    1 point
  48. KOKARADI, Συμφωνώ με Anton_civeng και (+1) για το παραστατικό σχήμα του. Και για εμένα το θέμα του ρέματος είναι πολύ σοβαρό, όπως έχω γράψει και σε άλλο post. "....είπαμε να διακινδυνεύουμε , αλλά όχι και έτσι!!.." Άντε να το ρισκάρω για την ερμηνεία της "σοφίτας " πάει και έρχεται, αλλά για ερμηνεία σε σχέση με το ρέμα δεν θα το έκανα. Το μόνο που θα έβρισκα σαν "τρωτό" στην ανάλυση του Anton_civeng είναι ότι ο νόμος για την διευθέτηση των ρεμάτων ν.4258/14 είναι μετά την καταληκτική ημερόνηνια για τα αυθαίρετα 27-7-2011. Δηλ. δεν υπήρχε κατά την χρονική διάρκεια που αναφέρεται ο ν.4495. Και βέβαια ποτέ να μην ξεχνάμε και το ηθικό θέμα που εγκυμονούν αυτές οι βεβαιώσεις....
    1 point
  49. KOKARADI, Επειδή η τακτοποίηση σε παραρρεμάτιο αυθαίρετο μπορεί να σας βάλει όλους σε πολύ μεγάλα προβλήματα θεωρώ απαραίτητο να πω τα εξής: Ο νόμος απαγορεύει την τακτοποίηση μεν όταν το αυθαίρετο είναι "μέσα στο ρέμα", αλλά αφήνει ερευνητέο αυτό το "μέσα"..... Έτσι, σε περίπτωση που έχει εγκριθεί μελέτη οριοθέτησης του ρέματος (ν.4258/14) και έστω χωρίς να έχουν γίνει τα τεχνικά έργα διευθέτησης του, είναι πολύ πιθανό οι οριογραμμές ρέματος της μελέτης, που ορίζονται από την πλημμυρίδα της υδρολεκάνης με πιθανότητα εμφάνισης 50 ετών (Γ,Δ), να βρίσκονται αρκετά μακρύτερα από τη θέση που κατά κοινή αντίληψη μπορεί το ρέμα να εμφανίζει ως θερινές όχθες (Α,Β). Τότε πιθανόν να βρίσκεσαι ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΡΕΜΑ. !!! Ειδικά λοιπόν επειδή είσαι εντός οικισμού, θα πρέπει, πριν αποφασίσεις ότι τακτοποιείται το αυθαίρετο, να ερευνήσεις στην Δ/ση Υδάτων την περίπτωση να έχει οριοθετηθεί το ρέμα (μελέτη οριοθέτησης) και να εντοπίσεις μη τυχόν βρίσκεσαι εντός των οριογραμμών της πλημμυρίδας. Αν δεν έχει συνταχθεί μελέτη, τότε μόνο μπορείς να κρίνεις εμπειρικά για το που θα θεωρήσεις ότι βρίσκονται οι όχθες του ρέματος.....
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.