Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.376


  3. Apsekastos

    Apsekastos

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      34


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/05/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Θα βάλεις τον Ιωάννη με 100% και την Βιργινία με 0%, προσωρινά δεν το παίρνει αλλιώς.
    2 points
  2. Όταν υπάρχει κάθετη ιδιοκτησία μπορεί κάποιος να περιγράψει όλο το οικόπεδο ή το τμήμα του οικοπέδου που περιλαμβάνει την κάθετη του.Αν υπάρχει οριζόντια επί της καθέτου είναι υποχρεωτικό να περιγραφεί μόνο το τμήμα του οικοπέδου, δηλαδή η κάθετη του ιδιοκτησία. Για τον λόγο αυτό και επειδή μελλοντικά μπορεί να γίνει σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας, καλό είναι ( χωρίς όμως να είναι καταρχήν υποχρεωτικό) να περιγράφεται η κάθε κάθετη.
    2 points
  3. Η τακτοποίηση είναι η πιο γρήγορη λύση. Η νομιμοποίηση όντως εμπίπτει στην δεύτερη κατηγορία αδειών.
    1 point
  4. Το 1ο για Διαβατά 750. Το 2ο είναι στο Σάνη Χαλκιδικής, ο οικισμός ειναι εκτός αντικειμενικού. Για εντός 850 για εκτός 500. Δεν έχει διευκρινίσει αν ειναι εντός/εκτός.
    1 point
  5. @freecat και στις δύο περιπτώσεις μπορείς να προχωρήσεις με τις κατόψεις που έχεις, αφού αυτές είναι οι εγκεκριμένες. Για τα εμβαδά, δες τις τιμές που αναγράφονται στα συμβόλαια. Εάν συμβαδίζουν με τις διαστάσεις των κατόψεων, χρησιμοποίησε αυτές. Δεν χρειάζεται ανασύσταση επειδή λείπει η τομή.
    1 point
  6. αυτοτελη πραξη συνενωσης δεν μπορεις να κανεις... Αρα κανεις την μεταβιβαση του 10% με περιγραφη οτι εχεις δυο οικοπεδα εμβαδου ...και εμβαδου....συνενωμενα τοις πραγμασι σε ενα. Επί αυτου δινεις το 10% και απομενει.... [ανεξαρτητα απο αυτα, θα πρεπει να εχεις ηδη μια εγκριτικη αποφαση ΔΣ που συνοδευεται απο την εισηγηση του νομικου του Δημου, που θα καθοριζει την ολη διαδικασια. Αυτη θα δοσεις στον συμβ/φο και αυτη θα σου πει την διαδικασια που θα ακολουθησεις, αφου θα πρεπει να γινουν χωρικες μεταβολες...]
    1 point
  7. Να υπογραμμίσω για τη συζήτηση δύο σημεία : - Να μη χρησιμοποιούμε τη φράση "η υπαγωγή επέχει θέση αδείας" γιατί είναι λάθος όταν εξετάζονται πολεοδομικά θέματα. Ένα χαρτί (δίκην συγχωροχαρτιού) που διευκολύνει τις διαδικασίες (βλέπε αμαρτίες αλλουνού) είναι η υπαγωγή και δεν απονέμει πολεοδομικά δικαιώματα. Η εξομείωση έχει δημιουργήσει γενιά μηχανικών που νομίζουν ότι είναι τα ίδια... - Δήλωση του ν.651/77 χρειάζεται ότι μεταβιβάζεται μόνο. Είναι διαφορετικό ερώτημα αν το μεταβιβαζόμενο κουβαλάει μαζί του δικαιώματα που έχουν προέλθει από το σύνολο και πρέπει ή όχι (αζημίως ή όχι) να μεταβιβαστούν και αυτά. ΥΓ. Καλημέρα Δημήτριε, μαζί γράφαμε αλλά εσύ είχες ποιητικό οίστρο...
    1 point
  8. Καλημερα παιδια, κανεις τιποτα για Βορρα;
    1 point
  9. Η δήλωση 651/77 θα πρέπει να βασίζεται στην έρευνα του συντάξαντος και όχι σε διοικητικές πράξεις, οι οποίες μπορεί να ανακληθούν ανά πάσα στιγμή. Ακόμη και βεβαιώσεις υπηρεσιών, περί αρτιότητας-οικοδομησιμότητας, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με το δέοντα σκεπτικισμό. Διατυπώσεις του στιλ "όπως μου δήλωσε ο ιδιοκτήτης", ή "σύμφωνα με την ... άδεια", ή περιέχοντας οποιαδήποτε ασάφεια, είναι επικίνδυνες για το μηχανικό. Το περιεχόμενο της δήλωσης θα πρέπει να είναι σαφές και να μην επιδέχεται παρερμηνείες.
    1 point
  10. Επικοινώνησα με το πρόγραμμα χθες και μου ανέφεραν ότι θα βγει ανακοίνωση που θα μεταβούν οι αιτήσεις στο επόμενο στάδιο. Ούτως η άλλως και τώρα να έχεις έτοιμη την ΗΤΚ δεν μπορείς να την υποβάλλεις με κάποιο τρόπο.
    1 point
  11. @Πάνος αν δεν έχει καταχωρήσει άλλος συνιδιοκτήτης το οικόπεδο, μπορείς να το κάνεις εσύ. Επειδή πρόκειται για κάθετη ιδιοκτησία, μπορείς να καταχωρήσεις —ξεχωριστά— το δικό σου τμήμα (αντί για όλο το οικόπεδο).
    1 point
  12. σε συμπαθαμε , μάλλον το έγραψα λάθος....αν κ λογικό αφού ο γραπτός λόγος έχει κάποια μειονεκτηματα .....όντως , κάποιοι έβαζαν σαπουνάδα κάποιοι άλλοι τζελ, λακ , αφρους διόγκωσης κ κάποιος άλλος..... δίκροκα αυγα απο αλανιάρες ..... ν.mp4
    1 point
  13. @filipposm εννοείς οπισθοχώρηση από την οικοδομική γραμμή (και όχι ρυμοτομική). Και στο σχέδιό σου η κόκκινη γραμμή είναι η οικοδομική. Το έρκερ πρέπει να βρίσκεται σε ύψος τουλάχιστον 3,00 μ. όταν ο ακάλυπτος χώρος (κάτω από αυτό) είναι υποχρεωτικός.
    1 point
  14. @tronqi τακτοποίηση δεν μπορεί να γίνει αφού η αυθαιρεσία έγινε μετά το 2011. Πρώτα νομιμοποιείς με μικρής κλίμακας και μετά προχωράς στην ηλεκτρονική ταυτότητα.
    1 point
  15. Φαεθων, - δηλωση 651 δινεις για το μεταβιβαζομενο τμημα. - βεβαιωση νομιμοτητας δινεις για το μεταβιβαζομενο - το υπολοιπο δεν "μεταβιβαζεται" Επομενως, ΗΤΚ θελει το "μεταβιβαζομενο." Προφανως θα γινει χωρικη μεταβολη για το "νεο" γηπεδο. [θα ηταν εκτος πασης λογικης, να μην υποχρεουσαι σε βεβαιωση νομιμοτητας για το εναπομενον, αλλα να υποχρεουσαι σε αυτο για την ΗΤΚ.] Τωρα, κι εγω... τί λογικη ζηταω απο εναν νομο που αναφερεται σε ταυτότητα για κτιρια και για αυτοτελεις διηρημενες ιδιοκτησιες και τελικα τον "τεντωσαν" με μια υπουργικη απόφαση -και χωρις νομοθετικη εξουσιοδοτηση- ωστε να περιλαμβανει.... λειμωνες..... αγρούς..... ασπαλαθους, βοσκοτοπια...μαντρες και ξερολιθιές αιωνων..] εδω http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEzH9d6xfVpRXdtvSoClrL89Kv1psDWBs95MXD0LzQTLf7MGgcO23N88knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyIq-BTkXB0ftEAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIuRJLoPHKM4WJt7DRkXbRoE23sKE8uas4K_F_FWz30Hnr αα) περιγραφή του οικοπέδου ή γηπέδου με τα κτί- σματα, εφόσον υπάρχουν, ββ) διεύθυνση του οικοπέδου ή γηπέδου (Δήμος, Οδός, Αριθμός, Πόλη / Οικισμός, ΤΚ, Περιοχή / Τοπο- θεσία, Ο.Τ.), γγ) ΚΑΕΚ του οικοπέδου ή γηπέδου, δδ) εάν βρίσκεται εντός ή εκτός σχεδίου/οικισμού, εε) εάν είναι αδόμητο. Αδόμητο χαρακτηρίζεται οι- κόπεδο ή γήπεδο, εφόσον δεν υφίσταται σε αυτό κατα- σκευή που προϋποθέτει την έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών, στστ) ύπαρξη σύσταση ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΤΙΡΙΟΥ Άρθρο 52 -ΣκοπόςΗλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου και Ηλεκτρονική Ταυτότητα Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησιας 1. Σκοπός της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου και της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας είναι η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης του κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας, αντιστοίχως, και των αδειών τους, καθώς και η παρακολούθηση και ο έλεγχος των μεταβολών τους, κατά τη διάρκεια του χρόνου ζωής τους. 2. Στις διατάξεις των άρθρων 53 έως 61 υπάγονται τα κτίρια ή διηρημένες ιδιοκτησίες επί κτιρίων που έχουν ανεγερθεί ή ανεγείρονται με βάση οικοδομική άδεια, καθώς και τα κτίρια ή οι διηρημένες ιδιοκτησίες, για τα οποία επιτρέπεται η διενέργεια εμπραγμάτων δικαιοπραξιών, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 82.
    1 point
  16. Ανασύσταση απαιτείται και για χθεσινές άδειες (προ ηλεκτρονικής). Ευχολόγια για να κυλήσει το μπαλάκι παρακάτω, τουλάχιστον εμείς (του ΤΕΕ) που γνωρίζουμε, δεν πρέπει να τα δεχόμαστε. ... Έρχονται καταστάσεις στο μέλλον που δεν θα αντιμετωπίζονται εύκολα. Ενδεικτικά και μόνο μια αγωγούλα στο μηχανικό που θεώρησε την "μη ύπαρξη αδείας" με δυσμενή αποτελέσματα για τον ιδιοκτήτη (πχ. επιχορήγηση μετά από σεισμό) θα την αντιμετωπίσει το ΤΕΕ ή το μέλος του;
    1 point
  17. Λάθος και παράνομο. Μόνο ανασύσταση. Γιατί να πληρώνει ο ιδιοκτήτης πρόστιμα για τις αμαρτίες άλλων ; Και αν είναι μετά το 2004 ; Η μήπως το 15% του προστίμου της Κατ.2 είναι λίγα για κάποιον που δεν τα οφείλει ; Ας προτείνει λοιπόν το ΤΕΕ στο ΥΠΕΝ, για να είναι εντάξει, να χρηματοδοτήσει τις νόμιμες ανασυστάσεις από το ταμείο που πάνε όλα τα λοιπά πρόστιμα. Μόνο έτσι ξεπλένονται οι αμαρτίες και όχι με συστάσεις για πατέντες τύπου "πλήρωνε εσύ για να κάνεις τη δουλειά σου". Αλλά μάλλον φοβούνται ότι θα αρνηθεί το ελεγκτικό ...
    1 point
  18. να πεις στο "αλλο" φορουμ οτι, στο δικο μας το φορουμ λεμε οτι δεν κανεις τοπογραφικο και ΗΤΚ για 50 στρεματα, οταν μεταβιβαζονται 10 στρ. Τί τοπο θα κανεις για 50 στρ. οταν βεβαιωση νομιμοτητας δινεις για 10 στρ. και τί θα "επισκευασεις" εντος 4 μηνωνε;;; ΚΟΥΚΟΥΤΣΗ [σορρυ] στειλε τους την αναλυση της ΚΟΥΝΟΥΠΗ ΚΟΥΚΟΥΤΣΗ [σορρυ] και να μας διαβαζουν οταν δυσκολευονται....ετσι πες τους
    1 point
  19. Συνάδελφοι, η βεβαίωση που εκδίδεται από την ΗΤ είναι η ίδια με το σύστημα αυθαιρέτων, όπου υπάρχει η περίπτωση Β που αφορά εξαιρέσεις. Οπότε σε περίπτωση παραβάσεων κατ.3 ή ότι άλλο ανήκει στις εξαιρέσεις, εκδίδεται αντίστοιχη βεβαίωση, οπότε δεν καταλαβαίνω που βρίσκεται το πρόβλημα. Δεν διαφωνώ βέβαια στο ότι καλό ειναι να τακτοποιούνται όλα.
    1 point
  20. Σε ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση. Δεν το θυμόμουν καλά. Προφανώς και η τιμή είναι μακριά απο την πραγματικότητα. Ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε σε κατοικίες δίχως σύσταση. Το θέμα είναι να υπάρχει μια τάση απο όλους να μην απαξιωθεί οικονομικά η ταυτότητα.
    1 point
  21. Συνάδελφοι τι να πρωτοσχολιάσουμε...Ήταν αναμενόμενο ότι με την έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής της ΗΤΚ θα χαθεί η μπάλα, από τις εκατοντάδες ερωτήσεις σε ένα ασαφές πλαίσιο. Η συνάδελφος πήρε απλώς απόψεις από κάποιους στο ΤΕΕ τελείως ανεπίσημα. Τα προ 55 είναι γνωστό εδώ και 10 χρόνια ότι μέσω των αυθαιρετονόμων εξαιρούνται από την υποχρέωση δήλωσης τακτοποίησης και μεταβιβάζονται. Η ΗΤΚ το λογικό είναι να ζητάει μόνο κάτοψη (αποτύπωση) και τίποτα παραπάνω. Τώρα θα μου πείτε, λογική και ΗΤΚ (έτσι όπως είναι μέχρι στιγμής) συμβαδίζουν; Η όλη κατάσταση, θυμίζει έντονα την εποχή έναρξης του 4014 που μέχρι και τις κληματαριές τακτοποίησαν κάποιοι και οι ιδιοκτήτες τραβούσαν τα μαλλιά τους.
    1 point
  22. @Faethon11 Εγώ συμφωνώ (αν και δεν έχει κ πολύ σημασία τι λέω εγώ με τέτοιο λεκτικό), εσύ συμφωνείς για τις νέες κατόψεις (όπως χρειάζονται κατά περίπτωση), γιατί δεν με το είχε σχολιάσει κανείς στο άλλο θρεντ;
    1 point
  23. Συγχαρητήρια κ από μένα @Anthos! Κ μπράβο σου που το μοιράζεσαι!! Θα ήθελα κ γω ένα λινκ. Κατά τα άλλα συμφωνώ με τον προλαλήσαντα συνάδελφο, πολύ ωραίο φαίνεται.
    1 point
  24. Καλημέρα, όταν έχουμε περίπτωση με εξαιρέσεις 82.2.θ, πχ αλλαγές στις όψεις, και δεν έχει γίνει τακτοποίηση, εκδίδεται ταυτότητα; Από το 52.2 νομίζω είναι σαφές πως ναι, αλλά επειδή είμαι πρωτάρης ακόμα στο σπορ είπα να ρωτήσω. Προφανώς θα θέλει νέες κατόψεις που να δείχνουν ακριβώς την κατάσταση του κτιρίου (αφού δεν θα προκύπτει από κάπου). 52.2. Στις διατάξεις των άρθρων 53 έως 61 υπάγονται τα κτίρια ή διηρημένες ιδιοκτησίες επί κτιρίων που έχουν ανεγερθεί ή ανεγείρονται με βάση οικοδομική άδεια, καθώς και τα κτίρια ή οι διηρημένες ιδιοκτησίες, για τα οποία επιτρέπεται η διενέργεια εμπραγμάτων δικαιοπραξιών, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 82.
    1 point
  25. Περνάμε την ιδιοκτησία από το σύστημα του Ν.4495/2017 όπου δίνουμε βεβαίωση (το 5σέλιδο εννοώ) ύπαρξης μη αυθαιρεσιών, αν δεν έχουμε πιστοποίηση νομίμου περιγράμματος που δίνανε παλιά οι πολεοδομίες. Αυτή την βεβαίωση (το 5σελιδο της "υπαγωγής" στον 4495) και κατ'ελάχιστο κατόψεις αποτυπώσεων ανεβάζουμε στην ΗΤΚ.
    1 point
  26. Για την αποδοχή κληρονομιάς δεν χρειάζεται να γίνει απολύτως καμία "τακτοποίηση". Εξάλλου δεν έχεις ιδιοκτήτη ζωντανό για να σε εξουσιοδοτήσει γι' αυτό... Δεν υπήρχαν "ημιυπαίθριοι χώροι" το 1953... Κάτι άλλο είναι... Ίσως εξώστης κ.λπ. Όχι! Οφείλεις να ελέγξεις το ακίνητο χρησιμοποιώντας τα εγκεκριμένα σχέδια της ΟΑ, τα οποία δεν έχεις... Κι αφού δεν τα έχεις δεν μπορείς να εντοπίσεις τις αυθαιρεσίες, δηλαδή, δεν να κάνεις αυτοψία και να γνωμοδοτήσεις.... Όχι, διότι ούτε αυτό είναι το εγκεκριμένο τοπογραφικό διάγραμμα της ΟΑ. Λόγω της Κατηγορίας (μάλλον 1) υπαγωγής του ακινήτου δεν θα σου ζητηθεί από το σύστημα. Καλό όμως είναι να υποβληθεί νέο εξαρτημένο τοπογραφικό (αν βεβαίως είναι διατεθειμένος ο ιδιοκτήτης να καταβάλει το αντίστοιχο κόστος). Εξαρτάται από τη διάθεση (τσέπη) του πελάτη σου.... Επίσης εξαρτάται από το τι "αποδέχεται" η οικεία πολεοδομία (δηλαδή, πλήρη ή μερική ανασύσταση του φακέλου της ΟΑ)... Άλλη οδός που οδηγεί με σίγουρα βήματα είναι η υπαγωγή του ακινήτου ως χωρίς ΟΑ και η αντίστοιχη αιτιολόγηση της απόφασής σου στην τεχνική έκθεση και στα σχόλια της δήλωσης. ΥΓ. Δήλωση υπαγωγής μπορείς να κάνεις μόνον όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της αποδοχής κληρονομιάς κι αποκτήσεις ιδιοκτήτη για να σε εξουσιοδοτήση ή αναλαμβάνοντας το οποιοδήποτε ρίσκο ήθελε προκύψει και υποβάλλοντας τα αντίστοιχα έντυπα στο σύστημα που θ' απαιτηθούν και για την αποδοχή (π.χ. ληξιαρχική πράξη θανάτου, πιστοποιητικό πλησιέστερων συγγενών, πιστοποιητικό περί μη δημοσίευσης διαθήκης, πιστοποιητικό περί μη αποποίησης κληρονομιάς κ.λπ.).
    1 point
  27. Καλησπέρα σε όλους. Δημήτριε, με την κατηγορία 3 να προσέξουμε λίγο γιατί μάλλον δημιουργείται το δίκαιο του δικηγόρου. Ο νομοθέτης δεν θέλησε ποτέ την εξομοίωση του νόμιμα μεταβιβάσιμου με το πολεοδομικά νόμιμο. Το πολεοδομικά νόμιμο θα το βρει αυτός που θα πάει για όποια αδειοδότηση και εκεί θα θεραπεύσει ... με μικρές συνέπειες. Αν κάνουμε όλες τις υποθέσεις δικηγορο-συμβολαιογραφο-κεντρικές θα χαθεί η μπάλα στα υπόλοιπα, δεν είναι όλα τα πράγματα ίδια.
    1 point
  28. @dimitris GM Να σου πω τι σε μπερδεύει. Κάνεις την παραδοχή ότι η σύσταση είναι η πραγματικότητα, κάτι που δεν ισχύει πάντα. Για την διαπίστωση παραβάσεων του Ν 4495 συγκρίνουμε την άδεια με την πραγματικότητα και όχι με την σύσταση. Όταν η αποτύπωση διαφέρει από την άδεια έχουμε δ.δ., είτε η σύσταση είναι σωστή είτε όχι. Δηλαδή, στο τελευταίο σου παράδειγμα "με άδεια 60/60 τ.μ. και σύσταση 60/60 τ.μ. αλλά στην πραγματικότητα 55/65", έχουμε διαφορετική διαμερισμάτωση του Ν 4495. Απαραίτητη διευκρίνηση: Τα παραπάνω δεν τα έγραψα με σκοπό να ακυρώσω την θέση του αγαπητού και αξιοσέβαστου dimitris GM, αλλά για να εξηγήσω τι εννοώ.
    1 point
  29. @liumier 1. Όχι, είναι αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης. 2. Ναι. 3. Όχι, είναι αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης. 4. Ισχύει το ίδιο με τον 1ο όροφο.
    1 point
  30. @Pavlos33 Για ποιο λόγο αντιμετωπίζεις σαν "καταπάτηση" και "υπέρβαση εκτός περιγράμματος" την επέκταση οριζόντιας ιδιοκτησίας σε κοινόχρηστο χώρο, ενώ την επέκταση προς άλλη ιδιοκτησία απλώς ως "διαφορετική διαμερισμάτωση"; Προκύπτει από τον νόμο ότι η πρώτη περίπτωση είναι δυσμενέστερη της δεύτερης; @Aenor Η γνώμη σου (ως προς την διαφορετική διαμερισμάτωση) με βρίσκει σύμφωνο. Ο νόμος δεν αναφέρει ότι πρέπει αναγκαστικά το περίγραμμα των κοινοχρήστων να ταυτίζεται με της άδειας. Η δ.δ. αφορά όλο τον όροφο σύμφωνα με το σχετικό εδάφιο. Ο πρόσθετος περιορισμός να εμπλέκονται αποκλειστικά τα διαμερίσματα, παρ' ότι αναφέρεται συχνά πυκνά στο φόρουμ, δεν προκύπτει από πουθενά. @Engi Είτε έχει μετρήσει είτε όχι, έχεις παράβαση δ.δ. για τον όροφο. Αφού το περίγραμμα (του ορόφου) είναι όπως στην άδεια, δεν υπάρχει υπέρβαση δόμησης. Λόγω της μεταβολής στην επιφάνεια των κοινοχρήστων απαιτείται συναίνεση.
    1 point
  31. 1 point
  32. Αυτό θα ήταν το αυτονόητο για κάθε επιστημονικό επιμελητήριο που σέβεται τον εαυτό του. Για παράδειγμα ο κλάδος των συμβολαιογράφων, όταν διαπιστώνει ασάφειες αρνείται την σύνταξη συμβολαίων και τα μέλη υπακούν. Δεν είναι μόνο η ηγεσία. Πρέπει και ατομικά να είμαστε αποφασισμένοι για θυσίες κάτι που προφανώς δεν θα γίνει από την συντριπτική πλειοψηφία, ακόμη και αν το ΤΕΕ προτείνει παύση εργασιών για την ΗΤΚ.
    1 point
  33. Η ΥΔΟΜ δεν νομοθετεί. Σύμφωνα με 2 εγκ αυτές οι Ο.Α με έναρξη εργασιών πριν την 1-3-12 αναθεωρούνται σύμφωνα με όσα αναφέρονται με το άρθρο 6 του Π.Δ 1993. Ε.Δ ακόμη και με τις διατάξεις του άρθρου 42 του Ν 4495/17 προβλέπεται μόνο στην παρ 5 (υ.γ και αφορά ή α.δ ή όσες εκδόθηκαν με τις προδιαγραφές του Π.Δ 1993 και συνάμα οι εργασίες άρχισαν μετά την 1-3-12) 5. Η οικοδομική άδεια αναθεωρείται, μετά τη λήξη της, για την παράταση της ισχύος της, ύστερα από αίτηση του δικαιούχου και αυτοψία από ελεγκτή δόμησης ΔΟΚΚ/Α+Β - Έγγραφο 46173/5-10-2012 "Αναθεωρήσεις οικοδομικών αδειών μετά την εφαρμογή του ν. 4030/11." http://ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=0t5dw5E1v50%3d&tabid=777&language=el-GR Θέµα : Αναθεωρήσεις οικοδοµικών αδειών µετά την εφαρµογή του ν. 4030/11. Σχετ: (α) 181577/13-9-12 έγγραφο της Υ∆ΟΜ – ∆. Αθηναίων (β) το άρθρο 29 παρ. 5α του ν. 4067/12 Σε απάντηση του (α) σχετικού εγγράφου σας και λαµβάνοντας υπόψη την (β) σχετική διάταξη, σας γνωρίζουµε ότι οι οικοδοµικές άδειες που είχαν εκδοθεί προ ισχύος του ν. 4030/11 ή µετά την ισχύ του ν. 4030/11 αλλά µε τις διατάξεις του από 8-7-93 Π. ∆/τος (ΦΕΚ 795/∆΄/93), αναθεωρούνται µε τις προϊσχύουσες του ν. 4030/11 διατάξεις, µόνον εάν είχε αρχίσει η εκτέλεση των εργασιών τους πριν την 1-3-12. Εάν η αναθεώρηση αφορά προσθήκη, εφαρµόζονται οι διατάξεις του ν. 4030/11 ........................ ΔΟΚΚ/Β - Εγκύκλιος 18 (αρ. πρωτ.60764/6-12-2012) "Πλαίσιο αναθεώρησης οικοδομικών αδειών οι οποίες έχουν εκδοθεί με βάση το από 13.07.1993 Π.Δ/γμα (ΦΕΚ 795/Δ/1993) μετά την ισχύ του Ν.4030/2011." http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=UqdsjEYJ314%3d&tabid=777&language=el-GR Θέµα: Πλαίσιο αναθεώρησης οικοδοµικών αδειών οι οποίες έχουν εκδοθεί µε βάση το από 13.07.1993 Π.∆/γµα (ΦΕΚ 795/∆/1993) µετά την ισχύ του Ν.4030/2011. Σχετ: Το µε αρ. πρωτ. 181577/13-9-2012 έγγραφο της Υ.∆ΟΜ ∆ήµου Αθηναίων Με αφορµή ερωτήµατα Υπηρεσιών ∆όµησης και ιδιωτών σχετικά µε το πλαίσιο αναθεώρησης των οικοδοµικών αδειών που έχουν εκδοθεί ή θα εκδοθούν βάσει του από 13.7.93 Π.∆/γµατος και λαµβάνοντας υπ’ όψιν: 1. Τις διατάξεις του ν. 4030/2011 (ΦΕΚ Α’ 249/25.11.2011 «Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόµησης, ελέγχου κατασκευών και λοιπές διατάξεις» και ειδικότερα: το άρθρο 6 «Ισχύς, αναθεώρηση και ενηµέρωση» την παρ. 2 του άρθρου 8 «Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών και καθήκοντα» το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 45 «Τελικές µεταβατικές διατάξεις» 2. Τον ν. 4067/2012 «Νέος Οικοδοµικός Κανονισµός» (ΦΕΚ Α’79 /9-4-2012) και ειδικότερα τα άρθρα 29 παρ.5 α και 34, 3. Το άρθρο 26 παρ. 1 του ν. 2831/00 «Τροποποίηση των διατάξεων του ν. 1577/85 “Γενικός Οικοδοµικός Κανονισµός” και άλλες πολεοδοµικές διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 140/13-6-2000), 4. Το από 13.7.93 Π.∆/γµα «Τρόπος έκδοσης οικοδοµικών αδειών και έλεγχος των ανεγειρόµενων κατασκευών» (ΦΕΚ ∆’ 795/13-7-2-1993), διευκρινίζουµε τα ακόλουθα: Α) Ισχύουσες Οικοδοµικές άδειες οι οποίες εκδόθηκαν µε βάση το από 13.07.1993 Π. ∆/γµα (ΦΕΚ 795/∆/1993) προ της 01.03.2012 (ηµεροµηνία έναρξης ισχύος του ν. 4030/11) και δεν είχε αρχίσει η εκτέλεση εργασιών πριν την ανωτέρω ηµεροµηνία, αναθεωρούνται σύµφωνα µε τις διατάξεις του άρθρου 6 ν. 4030/11, εφαρµόζοντας το θεσµικό πλαίσιο µε βάση το οποίο εκδόθηκαν (αρχικό έντυπο οικοδοµικής άδειας, προσκοµιζόµενες µελέτες και άλλα δικαιολογητικά, ειδικότητες Μηχανικών µελετητών κ.λ.π). Β) Ισχύουσες Οικοδοµικές άδειες οι οποίες εκδίδονται µε βάση το από 13.07.1993 Π.∆/γµα (ΦΕΚ 795/∆/1993) µετά την 01.03.2012 (ηµεροµηνία έναρξης ισχύος του ν. 4030/11) αναθεωρούνται σύµφωνα µε τις διατάξεις του άρθρου 6 ν. 4030/11, εφαρµόζοντας το θεσµικό πλαίσιο µε βάση το οποίο εκδόθηκαν (αρχικό έντυπο οικοδοµικής άδειας, προσκοµιζόµενες µελέτες και άλλα δικαιολογητικά, ειδικότητες Μηχανικών µελετητών κ.λ.π) εφ’ όσον δεν αυξάνονται τα πολεοδοµικά µεγέθη τους (Κάλυψη, Σ.∆., Σ.Ο). Γ) Ισχύουσες Οικοδοµικές άδειες οι οποίες εκδόθηκαν µε βάση το από 13.07.1993 Π.∆/γµα (ΦΕΚ 795/∆/1993) και είχε αρχίσει η εκτέλεση των εργασιών πριν την 01.03.2012 αναθεωρούνται σύµφωνα µε τις διατάξεις του από 13.07.1993 Π.∆/τος (ΦΕΚ 795/∆/1993). Αν ωστόσο η αναθεώρηση αφορά προσθήκη εφαρµόζεται το άρθρο 6 του ν. 4030/2011. ∆) Όπου στο άρθρο 6 ν. 4030/11 αναφέρεται ο όρος «Άδεια ∆όµησης», για την εφαρµογή των ανωτέρω νοείται ο όρος «Οικοδοµική Άδεια».
    1 point
  34. Για να προλάβουμε ενδεχομένως συμβολαιογράφους που θα μας την πούνε πάλι ότι δεν ξέρουμε να διαβάσουμε για να εφαρμόσουμε νόμους, ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα : - Μέχρι τώρα η βεβαίωση του άρθρου 83 του ν.4495 απαιτείται για όλες τις πράξεις σε ακίνητα εξασφαλίζοντας την μη ύπαρξη ατακτοποίητης αυθαιρεσίας στο μεταβιβαζόμενο ακίνητο. Αν υπάρχει τέτοια αυθαιρεσία προηγείται η τακτοποίηση και ακολουθεί η βεβαίωση. Η βεβαίωση απαιτείται και για όλες τις εξαιρέσεις τακτοποίησης της παρ.2 του 82 και για τα "πρώην αδόμητα" ως πιστοποίηση περί μη ύπαρξης αυθαιρεσίας. - Έρχεται μετά η ταυτότητα (ν.4759) και λέει ότι για όλα τα κτήρια και οριζόντιες επί κτηρίων εφαρμόζονται τα άρθρα 53 έως 61 του ν.4495. Μέσα σε αυτά (άρθρο 59) ορίζεται αντικατάσταση της βεβαίωσης του άρθρου 83 με το πιστοποιητικό πληρότητας της ταυτότητας. Μέχρι εδώ στον ν.4759 δεν υπάρχει πουθενά οικόπεδο ή γήπεδο χωρίς κατασκευές ... Τέλος έρχεται κάποιος Μπαμπινιώτης μετακλητός του υπουργού και ορίζει ως "πλέον αδόμητο" ένα οικόπεδο/γήπεδο που δεν έχει κατασκευές που προϋποθέτουν έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών. Αυτός ο ορισμός, ανεξαιρέτως του ίδιου του ορισμού, δεν σημαίνει ότι έλαβε την εξουσιοδότηση να απαιτεί για τα θεωρούμενα ως "πλέον δομημένα" τη συμπλήρωση ταυτότητας γιατί απλά ο νόμος δεν το λέει. Επίσης δεν μπορεί να θεωρεί ως "πλέον δομημένα" αυτά που έχουν πάνω τους εργασίες των άρθρων 29 και 30 του ν.4495 τα οποία ο νομοθέτης τα έχει έξω από τα χρήζοντα τακτοποίησης (σύμφωνα με την εξαίρεση του άρθρου 82) και επομένως έξω από τα ήδη απαιτούντα τη συμπλήρωση ταυτότητας. Επομένως οι σοφοί του υπουργείου πρέπει να υποχρεώσουν τον νομοθέτη να διαλέξει μεταξύ δύο νομικών διευκρινίσεων ότι : Α. Τα "πρώην αδόμητα" μαζί με αυτά από τα "πλέον δομημένα" που έχουν πάνω τους εργασίες μόνο των άρθρων 29 και 30 του ν.4495 δεν απαιτούν τη συμπλήρωση ταυτότητας αλλά απλή ηλεκτρονική δήλωση-πιστοποίηση μηχανικού ότι ανήκουν σε αυτές τις περιπτώσεις (θα βρουν τον τρόπο που θα γίνει) και βεβαίωση του άρθρου 83 ή Β. Καταργείται η βεβαίωση του άρθρου 83 και πλέον η συμπλήρωση της ταυτότητας επέχει θέση πιστοποίησης μηχανικού για οποιαδήποτε πράξη (συμβολαιογραφική ή αδειοδοτική) σε ακίνητο.
    1 point
  35. Καλησπέρα σε όλους, συμφωνώ πλήρως με τον Δημήτρη. Ο νόμος ως έχει δεν απαιτεί συμπλήρωση ταυτότητας για αδόμητο (οικόπεδο ή γήπεδο). Αν την απαιτούν μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος (ίσως το κάνουν για να είναι συμβατό το σύστημα με το ηλεκτρονικό μητρώο των δήμων που όντως προβλέπει καταχώρηση αδόμητων), πρέπει πρώτα να τροποποιηθεί ο νόμος. Μέχρι τώρα ισχύει το παρακάτω του άρθρου 52 που ορίζει σαφώς ότι σε αδόμητο δεν έχουν εφαρμογή τα άρθρα της ταυτότητας : 2. Στις διατάξεις των άρθρων 53 έως 61 υπάγονται τα κτίρια ή διηρημένες ιδιοκτησίες επί κτιρίων που έχουν ανεγερθεί ή ανεγείρονται με βάση οικοδομική άδεια, καθώς και τα κτίρια ή οι διηρημένες ιδιοκτησίες, για τα οποία επιτρέπεται η διενέργεια εμπραγμάτων δικαιοπραξιών, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 82. Φαντάζομαι οι συμβολαιογράφοι θα το αποδείξουν πρώτοι ...
    1 point
  36. Δεν διαφωνούμε σε τίποτε, εξ' άλλου τα ίδια έγραψα και εγώ, πλην του παρατιθέμενου. Εγώ τη διαμερισματοποίηση/διαμερισμάτωση θα τη διαπιστώσω συγκρίνοντας την πραγματικότητα με τα σχέδια της άδειας ανά χείρας (σύσταση δεν μου δίνει κανείς και δεν οφείλω να την αναζητήσω) και αν διαπιστώσω ότι υπάρχουν διαφορές, θα εξετάσω αν θεραπεύονται με ενημέρωση ή χρειάζεται τακτοποίηση. Αν χρειάζεται ενημέρωση θα ενημερώσω τον ιδιοκτήτη ότι μπορεί να το κάνει με δύο τρόπους ορθά ή πλαγίως. Τα έγγραφα που θα παραχθούν από τη διαδικασία που θα επιλεγεί θα πάνε στον συμβολαιογράφο για τη νομιμότητα της πράξης του ...
    1 point
  37. Ως Έλληνες είμαστε και γλωσσοπλάστες παραδοσιακά. Το "διαμερισμάτωση" είναι στην πραγματικότητα η νεόκοπη (νομίζω με τον ν.4178?) έκφραση της "διαμερισματοποίησης" η οποία χρησιμοποιήθηκε παλαιότερα από τον ν.4014 αλλά και άλλες πολλές διατάξεις (όπως πχ. οι πυροσβεστικές) που είχαν πάντοτε σχέση με τον "χωρισμό μιας ενότητας σε διαμερίσματα". Ενότητες ορόφους ή ενότητες διαμερίσματα δεν έχει σημασία, η λέξη ήταν εκεί στα λεξικά και χρησιμοποιήθηκε ακόμη και πριν από τους νόμους της οριζόντιας ιδιοκτησίας που επικαλείται ο Δημήτρης. Ο νομικός τη δουλειά του κοιτάει (καλημέρα Δημήτρη) αλλά δεν μας είπε αν θα μας προσκομίζει και τα αντίγραφα των σχεδίων της σύστασης, για να ελέγχουμε όπως θα ήθελε, ο κάθε συμβολαιογράφος ...
    1 point
  38. α. Λαμαρίνα όπως στη Γερμανία. Με προσεκτική τοποθέτηση, προσεκτικές ενώσεις και διαμορφώσεις ( σκοτίες ) στα σόκορα. Κατά τη γνώμη μου, πολύ πιο ωραία κατασκευή ( αλλά οι περισσότεροι ιδιοκτήτες γκρινιάζουν ). β. 'Αλλη λύση είναι καπάκια όχι από μάρμαρο αλλά από γρανίτη ( σαγρέ / όχι γυαλιστερό ). Ένας σκούρος γρανίτης συμβαδίζει με τις κλασσικές τεχνικές, ενώ η λαμαρίνα θέλει ειδικές τοποθετήσεις κλπ. Παράλληλα, ο γρανίτης, δεν θα έχει αυτό το αισθητικό αποτέλεσμα που φοβάσαι. γ. Τελευταία άποψη ειναι το μάρμαρο. 99% των ιδιοκτητών θα έβαζαν μάρμαρα Διονύσου, και θα γέμιζαν κυμάτια το κτίριο. Υπάρχουν και απλά σκούρα μαύρα μάρμαρα, όπως το Λειβαδίας, που θα δώσει πιο μοντέρνο αποτέλεσμα. Σκέψου και αυτό. Δεν είναι ανάγκη να είναι το κλασσικό λευκό ( ή υπόλευκο μάρμαρο ) που όλοι βάζουν.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.