Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      22

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      17.597


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.561


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.918


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/05/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. H κατάργηση γίνεται μόνο με αρχειοθέτηση. Στέλνουμε e-mail. Δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας από την πλατφόρμα. Αυτό ειπώθηκε σε πρόσφατη ημερίδα του ΤΕΕ στην Τρίπολη. Η αρχειοθέτηση προβλέπεται από το νόμο. Όταν η ταυτότητα περιέλθει σε κατάσταση "αρχειοθετημένη", δεν μπορεί να τροποποιηθεί.
    3 points
  2. Ειδικότερα, διευκρινίζεται ότι από τα στοιχεία που συνεισφέρουν στη θερμομόνωση των κτιρίων, στον σ.δ. δεν προσμετρώνται: α) η επιφάνεια που καταλαμβάνει η θερμομόνωση, β) η επιφάνεια που καταλαμβάνουν τα θερμομονωτικά στοιχεία πλήρωσης και γ) η επιφάνεια που καταλαμβάνουν τα λοιπά θερμομονωτικά στοιχεία. Ως προς την επιφάνεια της θερμομόνωσης, επισημαίνεται ότι αφαιρείται στο σύνολό της, είτε τοποθετείται εξωτερικά του κτιρίου, ως θερμοπρόσοψη, είτε τοποθετείται ανάμεσα από τα στοιχεία πλήρωσης και εντός του περιγράμματος του κτιρίου. Τα θερμομονωτικά στοιχεία πλήρωσης (θερμομονωτικά λιθοσώματα) είναι δομικά στοιχεία τα οποία χρησιμοποιούνται για την πλήρωση του φέροντος οργανισμού του κτιρίου, εμφανίζουν όμως παράλληλα θερμομονωτικές ιδιότητες. Οι τοιχοποιίες από λιθοσώματα είναι μονοκέλυφες και δεν απαιτείται η κάλυψή τους με θερμομονωτική στρώση, καθώς τα ίδια τα λιθοσώματα προσφέρουν την απαραίτητη θερμομονωτική προστασία. Σε αυτά τα στοιχεία, περιλαμβάνονται τα προϊόντα τοιχοποιίας του Πίνακα 1.7 της Τ.Ο.Τ.Ε.Ε. 20701-2/2017: «ΘΕΡΜΟΦΥΣΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ», που έχουν συντελεστή ισοδύναμης θερμικής αγωγιμότητας λ'≤0,30W/(mK) (λ' σχεδιασμού). Τα λοιπά θερμομονωτικά στοιχεία, είναι στοιχεία πλήρωσης του φέροντος οργανισμού του κτιρίου τα οποία δεν ανήκουν στα λιθοσώματα. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται τα θερμομονωτικά πανέλα εν γένει, ανεξαρτήτως υλικού επικάλυψης, εφόσον πληρούν τις προδιαγραφές του ΚΕΝΑΚ. Τέλος, επισημαίνεται ότι στην περίπτωση χρήσης θερμομονωτικών στοιχείων πλήρωσης, στον συντελεστή δόμησης δεν προσμετρούνται, οι επιφάνειες των οριζοντίων στοιχείων του φέροντος οργανισμού που αυτά πληρούν, καθώς και οι επιφάνειες τυχόν ανοιγμάτων που δημιουργούνται σε αυτά για την τοποθέτηση θερμομονωτικών κουφωμάτων. 6ΜΩ84653Π8-ΣΨΟ.pdf
    2 points
  3. Ναι αυτό ισχύει για το πρόγραμμα, ότι πρέπει να κατατεθεί η περαίωση της τακτοποίησης για την εκταμίευση.
    2 points
  4. Κατ' αρχας, να παρεις κωδικους και να μπαινεις στο ΕΚ χωρις να περιμενεις τι θα σου "πει" ο πελατης. Εχει δυο ακινητα, στο Ε9 δηλωνει δυο, πληρωσε για δυο ΚΑΕΚ, τιτλο δεν εχει, τα πηγε με χρησικτησια σαν χωριστα γηπεδα...μεχρι τωρα δεν τα εχει συνενωσει, Εσυ τι θα αλλαξεις [και γιατί;]
    2 points
  5. @Angela_Liako Πάντως είμαι σχεδόν βέβαιος (από τις οδηγίες, όχι από εμπειρία) ότι στα δικαιολογητικά του Εξοικονομώ θα πρέπει να κατατεθεί η περαίωση της τακτοποίησης για την εκταμίευση.
    2 points
  6. Ας κάνουμε λίγο πίσω και ας δούμε την κατάσταση πέρα από τις συστημικές απαιτήσεις ... Τι ξέρουμε σαν μηχανικοί ως σήμερα ; Ότι η αναθεώρηση αλλάζει τα στοιχεία που αναθεωρούνται και καταργεί αυτά της αδείας μόνο γι' αυτά τα στοιχεία που αναθεωρούνται. Αυτά που δεν αναθεωρούνται παραμένουν ίδια με τα αρχικά της αδείας. Ακόμη και σαν επίπεδα προϋπολογισμού (για να γίνει κατανοητή η διάκριση) ... Επομένως, δεν έχει νόημα να περάσει στην ΗΤΚ ιδιοκτησίας μια αναθεώρηση που δεν την αφορά και προφανώς (αν αυτό γίνει) θα περιπλέξει την κατάσταση όταν κάποιος θα αναζητήσει στοιχεία σε αυτή (πχ παλαιότητα για την εφορία). Την αναθεώρηση που έγινε θα την περάσει αυτός που τον αφορά. Αν περιλαμβάνει αναθεώρηση στοιχείων του κοινοχρήστου και αυτός που θα συμπληρώσει την πρώτη ΗΤΚ των κοινοχρήστων. Αν αφορά σε προσθήκη, αυτός που είναι μέσα στην προσθήκη κλπ. Επομένως για τον μηχανικό το σωστό είναι να μπαίνει πρώτα η αρχική άδεια και μετά διαδοχικά όλες οι πράξεις που αφορούν στην ιδιοκτησία που κάνει την ΗΤΚ. Όπως θα γίνεται και μετά την αρχική της δημιουργία κατά την ενημέρωσή της. Αν η αναθεώρηση αφορά στην ιδιοκτησία που γίνεται η ΗΤΚ, τότε πρέπει να μπαίνει την πρώτη φορά με τον περιγραφικό τρόπο : " άδεια με αριθμό Α, όπως αναθεωρήθηκε με την αναθεώρηση με αριθμό Β".
    2 points
  7. Αν το δεις τυπικά αποτελεί και αυτή μια πράξη. Παίρνει αριθμό πρωτοκόλλου. Είπαμε και στο προηγούμενο ποστ οτι πολλά ζητήματα είναι τελείως συστημικά, άνευ ουσίας.
    2 points
  8. Από τα λίγα που έχω αντιληφθεί μέσα από τις οδηγίες και τις ημερίδες είναι ότι όλα αυτά είναι πολλές φορές συστημικά θέματα. Σημασία έχει να φαίνονται σωστά οι επιφάνειες και στην τελική γραμμή του πίνακα να έχεις τις σωστές επιφάνειες κτιρίου όπως είναι σήμερα (στην πραγματικότητα). Το αν θα βάλεις σε μια σειρά την πρώτη άδεια και σε μια δεύτερη σειρά την αναθεώρηση δεν βλέπω να ελλοχεύει κάποιο κίνδυνο.
    2 points
  9. @desptsouk ακόμα και μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας για την εφορία ακόμα οικόπεδο είναι, όσο δεν ξεκινούν οι εργασίες, μετά την έναρξη οικοδομικών εργασιών κάθε οριζόντια είναι "ημιτελής" και μετά τη θεώρηση της άδειας είναι αποπερατωμένη. Σε όλες τις αυτοψίες ελεγκτών της εφορίας κατέγραφαν πάντα και φορολογούσαν αυτό που έβλεπαν επιτόπου, παραλείποντας κατασκευές που ναι μεν υπάρχουν στα χαρτιά, αλλά δεν έχουν κατασκευασθεί. Στο πρακτικό του θέματος έχουμε το πρόβλημα ότι δεν μπορούμε να κοιτάμε κάθε μέρα την οικοδομή και να τροποποιούμε το Ε9, οπότε θα μπορούσε κάποιος μετά την έκδοση της άδειας, αφού ξεκινάει εργασίες να τις δηλώσει ημιτελής και να τελειώνει. (πόσο ΕΝΦΙΑ ή άλλους φόρους έχει μια ημιτελής ΘΣ?? ειδικά οι ανοιχτές νομίζω μηδέν). Επίσης πρακτικά κανείς δεν δηλώνει ΘΣ αν δεν έχει ξεκινήσει τουλάχιστον οικοδομικές εργασίες και η εφορία δεν ασχολήθηκε ποτέ με αυτές μόνο και μόνο επειδή υπάρχουν στα χαρτιά.
    2 points
  10. Το πιο σημαντικό (από νομική άποψη) στοιχείο, δεν μπορεί να είναι ό,τι ναναι. Προφανώς θα πρέπει να είναι αντίγραφο από το αρχείο του Συμβ/φου
    2 points
  11. Από ημερίδα για την ΗΤΚ του ΤΕΕ στην Τρίπολη στις 4/5/2022, αναφορικά με τα προ 55 κτίρια ειπώθηκε το εξής: Στην ενότητα επιφάνειες-καρτέλα πράξεις, επιλέγεται το προ 55 ΒΔ κλπ και στον αριθμό πράξης (για συστημικούς λόγους) μπορεί να αναγραφεί η ημερομηνία του βασιλικού διατάγματος για τα προ 55 (κατ αναλογία στην τακτοποίηση όταν έχουμε προ 55, αναγράφουμε στην ύπαρξη Ο.Α, 'ΝΑΙ" και στον αριθμό της συνήθως γράφουμε "ΠΡΟ 55". Το έγγραφο που μπορεί να ανέβει, θα είναι ότι τεκμηριώνει την προΰπαρξη του κτιρίου, κατ αναλογία, όπως θα τεκμηριώναμε μέσω μιας βεβαίωσης άρθρου 83 Ν. 4495 ένα προ 55 κτίριο. Κατά τους ομιλητές, αρκεί ακόμη και μια τεχνική έκθεση μηχανικού (όπως θα την γράφαμε και στην βεβαίωση ν. 4495) που να τεκμηριώνει με βάση τα στοιχεία (ακόμη και βάσει της μορφολογίας του κτιρίου) την προύπαρξη του κτιρίου πριν το έτος 1955.
    2 points
  12. ΙΑΣΟΝΑ εύλογος ο προβληματισμός και πάνω στο ερώτημά σου, θα προσθέσω αρχικά το πως κάποιος από εμάς μπορεί να γνωρίζει σε όλους τους Κ.Χ (κτίριο και οικόπεδο) αν υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές που αφορούν κοινόχρηστους (όχι ιδιωτικές κατασκευές , όπως επεκτάσεις επί κοινοχρήστων χώρων). Αντιλαμβάνομαι το πνεύμα της ερώτησης, ότι ο πελάτης κάποια στιγμή θα κληθεί να πληρώσει-επιμερισμένα βάσει των χιλιοστών της ιδιοκτησίας-πρόστιμα για τακτοποίηση και των κοινόχρηστων αυθαιρεσιών, όταν για παράδειγμα θα απαιτηθεί ΗΤΚ για τα κοινόχρηστα στα πλαίσια μια τροποποίησης σύστασης. Βεβαίως είναι και θέμα τι θέλει ο πελάτης. Αν θέλει σώνει και καλά να αγοράσει το διαμέρισμα και πει ότι δεν τον ενδιαφέρουν στην παρούσα φάση οι κοινόχρηστες αυθαιρεσίες (αν υποθέσουμε ότι είναι διακριτές και έχουμε λάβει γνώση της ύπαρξής τους) τότε νομίζω ότι ηθικά, από την πλευρά μας, αρκεί να τον ενημερώσουμε για τις μελλοντικές συνέπειες.
    2 points
  13. Για τα σχέδια της ηλεκτρονικής ταυτότητας:
    2 points
  14. pirsogiannis, δεν μιλάω προσωπικά. Επισημαίνω αυτό που κάνουμε όλοι οι μηχανικοί τα τελευταία χρόνια, να υπερβάλλουμε για να πάμε παρακάτω. Κάτι σαν συμβολαιογράφοι ας πούμε ... ακόμη και με μεγάλη γραμματοσειρά στη σελίδα. Ούτε και αυτό το κρίνω, είναι γεγονός.
    2 points
  15. Η υπερβολή υπέρ της ασφαλείας σε τεχνικό έργο δείχνει αδυναμία ή αστοχία σχεδιασμού. Η υπερβολή υπέρ της ασφαλείας στη διαδικασία δείχνει ότι κάποιος θέλει να αλλάξει επάγγελμα (δεν το κρίνω).
    2 points
  16. Η ΕΕΔΜΚ δεν είναι άδεια, αλλιώς θα την έλεγαν ΑΕΔΜΚ. Οπότε δεν εμπίπτει στο άρθρο 59 του ν.4495/17. Η ΕΕΔΜΚ δεν έχει επιβλέποντα, πλην αυτού των μέτρων ασφαλείας. Οπότε δεν υπάρχει και ανάληψη ευθύνης για διαρρυθμίσεις. Το ΤΕΕ τα γνωρίζει, οπότε ... "απορία ψάλτου βηξ"
    2 points
  17. @Roukat Η νομοθετική διάταξη για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά παρατέθηκε από την συνάδελφο 8maria8, της οποίας το συμπέρασμα είναι σωστό. Όπως είναι σωστή και η προτροπή της συμβολαιογράφου. Η αποτύπωση δεν θα είναι θεωρημένη από πουθενά. Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105/2021 "ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών," Στο σχέδιο θα αναγράψεις ότι αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση όπως προβλέπεται από τον νόμο. Στα σχέδια της ηλεκτρονικής ταυτότητας δεν περιλαμβάνονται υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, στατικά, μηχανολογικά, θερμομόνωση, πυροπροστασία, παρά μόνο ότι προβλέπεται στην υπουργική απόφαση.
    2 points
  18. Είπα για ανάλυση τύπου νόμιμα Α + αυθαίρετα Β = σύνολο Γ. Γιατί να αιτιολογηθεί η Κατ.3 στον συμβολαιογράφο; Είναι θέμα του μηχανικού και μάλιστα ενδεχομένως πολλών που ο καθένας το έχει ήδη αιτιολογήσει μόνος του. Από παρόμοιες πρακτικές φτάσαμε στην κατάσταση να ζητήσει δικηγόρος αγοραστή να τακτοποιηθεί προεξοχή αποχέτευσης 10Χ10 σε κοινόχρηστο και ο σοβάς με ακρίβεια εκατοστού και να αναγραφεί το εμβαδό τους ...
    2 points
  19. Θεωρω οτι πρέπει να κανεις 50 ΗΤΚ. Να περιγραφουν οι συνενωσεις με τα σχεδια τους, να γινει ο νεος πίνακας με καταργηση ιδιοκτησιών και ανακατανομή ποσοστών κλπ... πως πραγματοποιείται η καταργηση ομως στην πλατφόρμα ειναι θεμα ΤΕΕ.
    1 point
  20. cien έπεσες κατευθείαν στα βαθιά. Όλοι αναγκαστικά ψαχνόμαστε ακόμα και το σύστημα από ότι έχουν πει οι ομιλητές των ημερίδων δεν είναι στο 100% έτοιμο να υποδεχθεί κάθε πιθανή περίπτωση, οπότε προτείνουν διάφορους συστημικούς ελιγμούς. Αν έχεις σήμερα 50 οριζόντιες και σήμερα πρόκειται μέσω της τροποποίησης να καταργηθούν οι 20, μάλλον γι αυτές τις 20 ίσως θα πρέπει να γίνουν ΗΤΚ στη σημερινή μορφή τους και στη συνέχεια να αιτηθείς μέσω mail να γίνει αρχειοθέτηση. Να σου πω την αλήθεια δεν έχω ασχοληθεί πως μπορεί να γίνει αυτό. Το είχαν πει σε πρόσφατη ημερίδα ότι στέλνεις mail όταν μια ιδιοκτησία καταργηθεί με συμβολαιογραφική πράξη και θέτουν την ταυτότητά της σε κατάσταση αρχειοθετημένη.
    1 point
  21. Το πρόγραμμα παραπαίει, κατα τα άλλα πληρώνουμε συμβολαια υποστήριξης. Το ξέραμε ότι είναι λίγο αργοι στα update αλλά τωρα τελευταία το έχουν παραξηλώσει. Ενδεικτικό ειναι το εξής : Στην τελευταία έκδοση του προγράμματος που βγήκε στις αρχες Φεβρουαρίου υπάρχουν 2 bugs που χαλάνε πράγματα που προηγουμένως δούλευαν, όπως η αναρίθμηση μελών και τα εξαγόμενα σχέδια. Έχουν που έχουν με διαφορά τα χειρότερα εξαγόμενα σχέδια απο όλα τα προγράμματα, στην τελευταία έκδοση έχει πέσει και bug που βγάζει τα σίδερα των πλακών όπως να ναι..... Για αυτά τα 2 προβλήματα που κοστίζουν πολύ σε εργάσιμο χρονο σφυρίζουν αδιάφορα εδω και 4 μήνες. Δεν μπορουν λεει να διορθώσουν μόνο αυτά, γιατι ετοιμάζουν μεγάλη αναβάθμιση (drumroll). Μέχρι τότε δεν πειράζει, θα ξοδεύουμε λίγο χρόνο παραπάνω γιατι η τελευταία έκδοση χάλασε 2 λειτουργίες..... Κρίμα Τζαμπα τα λεφτα της συντήρησης, για να ακούς "το ξέρουμε το πρόβλημα αλλά δεν το διορθώνουμε γιατι ε ε ερχεται η καλή η αναβάθμιση"
    1 point
  22. Για να εντάξεις κάτι στο νόμο πρέπει πρώτα να είναι αυθαίρετο. Αυτά δεν είναι.
    1 point
  23. Δεν "υπερέβαινες" τα 4 στρ. Αρα, δεν πας με το 33 παρ.5 Πας με το αρθρο 40, αλλα χωρις τις παρεκκλίσεις του Δ270. Την μονη παρεκκλιση που αναγνωριζει με την παρ. ε' του αρθρου 40, ειναι η της παρ. "δ" Θα μιλησεις με την ΥΔΟΜ
    1 point
  24. ο ν. 4495/17 στο άρθρο 41 παρ. 1 περ. στ λέει "ή": "Σε περίπτωση κτισμάτων ή διηρημένων ιδιοκτησιών, που έχουν υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή τακτοποίησης ή ρύθμισης αυθαίρετων κατασκευών, κατατίθεται βεβαίωση εξαίρεσης ή περαίωσης από την αρμόδια αρχή που εξέδωσε την πράξη ή την αρμόδια Υ.ΔΟΜ. ή βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας υπαγωγής από το ηλεκτρονικό σύστημα του Τ.Ε.Ε. ή βεβαίωση εξόφλησης του τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου από το ηλεκτρονικό σύστημα του Τ.Ε.Ε., ανάλογα με τις διατάξεις του νόμου στον οποίο έχουν υπαχθεί" Εδώ να σημειώσουμε ότι με το 30% εξοφλημένο, οι δηλώσεις του 4495/17 είναι αδύνατον να περαιωθούν !!!!
    1 point
  25. @mplek γνώμη μου είναι ότι η αναθεώρηση δεν καταχωρίζεται ως διαφορετική πράξη, γιατί είναι απλά η αναθεώρηση μιας υφιστάμενης πράξης και όχι πράξη. Άρα θα καταχωρούσα την άδεια μου ως πράξη και δίπλα στο πεδίο "πρόσθετα στοιχεία" θα έγραφα "η παρούσα ΟΑ αναθεωρήθει με την υπ αριθμ....ως προς....." και θα το έγραφα και στην τεχνική περιγραφή.
    1 point
  26. @mplek μια πράξη είναι. Το σημαντικότερο είναι να περιγράφονται στην τεχνική έκθεση σωστά, η οποία μας υποκαθιστά ως προς τις διευκρινήσεις που απαιτούνται, όταν δεν είμαστε παρόντες.
    1 point
  27. @sopver ναι 5 εξουσιοδοτήσεις από τους 5 ιδιοκτήτες. Στο πιστοποιητικό που θα εξάγεις με την ταυτότητα θα επιλέξεις την επιλογή του αδόμητου. Δεν υπάρχουν βεβαιώσεις αδομήτου του 4495 πλέον...
    1 point
  28. Ναι είναι δεδομένο ότι ουσιαστικά μιλάμε για ταυτότητα ιδιοκτησιών. Γίνονται τόσες ητ όσες και οι ιδιοκτησίες συν μία για κοινόχρηστους χώρους αν υπάρχουν. Επομένως για κάθε ιδιοκτησία παίρνουμε εξουσιοδότηση από τους ιδιοκτήτες της και για τα κοινόχρηστα (αν έχουμε εξουσιοδότηση να ασχοληθούμε με αυτά, πχ σε περίπτωση τροποποίηση ΣΟΙ) εξουσιοδότηση από το ποσοστό που ορίζει ο κανονισμός οροφοκτησίας. Στο σύστημα της ητ, ακόμη κι αν εμείς ασχολούμαστε απλά με ένα από τα πολλά διαμερίσματα της πολυκατοικίας δηλώνουμε αν υπάρχουν κοινόχρηστοι χώροι. @ppanag γνώμη μου: θα γίνει ητ για το διαμέρισμα κατοικίας του υπογείου με διοικητικές πράξεις την ΟΑ και τον 4178, και θα ανεβεί η υφιστάμενη σύσταση που δεν έχει τροποποιηθεί. Αυτή η ητ που θα εκδοθεί "τώρα" θα χρησιμοποιηθεί ως "βεβαίωση" (αφού σταμάτησαν οι βεβαιώσεις του 4495) για να γίνει η τροποποίηση της ΣΟΙ. Και μετά εντός 4 μηνών από την τροποποίηση της ΣΟΙ, με υπόχρεο τον ιδιοκτήτη, θα πρέπει να ενημερωθεί (τροποποιηθεί) η ητ με την νέα σύσταση κλπ. Προσοχή: δεν ανοίγουμε νέα ταυτοτητα, μετά την τροποποίηση σύστασης, το λέω γιατί έχει ακουστεί κι αυτό.... Για τον ΚΑΕΚ: θα πρέπει να γίνει ενημέρωση και συνεννόηση με το κτηματολογικό γραφείο ώστε το διαμέρισμα να λάβει ΚΑΕΚ και να "διαγραφούν" οι ΚΑΕΚ των αποθηκών. Φαντάζομαι αυτό είναι το λογικό, αν και δεν μου έχει τύχει ως διαδικασία.
    1 point
  29. Δεν έχει αλλάξει τίποτα. Δεν ασχολείσαι με την εγκ. 2. Κάνεις χρήση του Ε9 (με τις τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν).
    1 point
  30. Δεν απαιτείται να γίνει καμία απολύτως συνεννόηση μεταξύ των συνιδιοκτητών! Με την εξουσιοδότηση που έχεις από τον πελάτη σου, ελέγχεις τους κοινόχρηστους χώρους και τον ενημερώνεις για οτιδήποτε εντοπίσεις. Καλό είναι να το κάνεις γραπτώς... Το τι θα γίνει στη συνέχεια δεν είναι δικό σου θέμα! Ας κόψουν το κεφάλι τους.... Θα γίνει δικό σου θέμα, αν αναλάβεις και αυτή την εργασία... Ο πελάτης σου, δηλαδή, αυτός που θα θέλει ν' αγοράσει την ΟΙ. Αν δεν θέλει, δεν είναι πελάτης σου κι ας "κόψει το κεφάλι του"... Προφανώς και την επηρεάζει!!! Και σε αρκετές περιπτώσεις, σε πολύ σημαντικό βαθμό!!! Π.χ. αυθαίρετο οροφοδιαμέρισμα στο κοινόχρηστο δώμα κ.λπ. Δηλαδή, ευθέως ανάλογος του είδους των αυθαιρεσιών που θα εντοπίσεις στους κοινόχρηστους χώρους του ακινήτου, είναι και ο βαθμός επηρεασμού στην τελική απόφαση για την αγορά, ο οποίος προφανώς μπορεί να φτάσει είτε στην προτεινόμενη μείωση του τιμήματος, είτε ακόμα και στην απόρριψη της αγοραπωλησίας κ.λπ. Εσύ "χέστηκες" αν όντως είναι τόσο βλαξ κι απαντήσει έτσι!!! Τι σε νοιάζει από εκεί και πέρα.... Εσύ έκανες αυτό που η επαγγελματική σου συνείδηση σου επέβαλλε.... Ναι, πάντα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν βλάκες σαν κι αυτόν... Κι από την άλλη πλευρά "ξυπνοπούλια" ιδιοκτήτες που ξεφορτώνονταν, ξεφορτώνονται και θα ξεφορτώνονται τις "προβληματικές ιδιοκτησίες" τους... Κι αυτό διότι στη ζωή μας κάθε "νόμισμα" έχει πάντα δύο όψεις... Κι ο νοών νοείτω! P.S. Ήρθα στο γραφείο να πιώ καφέ κι αντί για καφέ, επειδή ρώτησες ειδικά εσύ, όφειλα ν' αλλάξω προτεραιότητες.... Πάω τώρα να τον πιώ.... Την καλημέρα μου φίλε!
    1 point
  31. Σειρά μου να διαφωνήσω 😀 Πράξη συνένωσης ΔΕΝ υφίσταται διότι δεν μεταγράφεται. Άρα, μιλάμε για ΔΓΜ.
    1 point
  32. Εφόσον τα επιτρεπόμενα μεγέθη δεν παραβιάζονται, εγώ επαναλαμβάνω πως θα το έστελνα για ενημέρωση, με σχόλια και σκαρίφημα στις παρατηρήσεις. άρθρο 42: γ) μεταβολές των διαστάσεων του κτιρίου ή του οικοπέδου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα είκοσι (20) εκατοστά όσον αφορά το κτίσμα, ή μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα σαράντα (40) εκατοστά όσον αφορά τα μήκη των πλευρών του οικοπέδου και με την προϋπόθεση υποβολής τυχόν απαραίτητων εγκρίσεων από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα Ή τέλοσπάντων, αφού όπως λες είναι στο στάδιο της θεμελίωσης, ας κάνουν την διόρθωση στον ξυλότυπο και τους δίνεις μετά το πόρισμα
    1 point
  33. και με το "κατόψεις αρχιτεκτονικών" τι να εννοεί ο ποιητής της απόφασης ;
    1 point
  34. Δεν είναι πολεοδομική παράβαση η μη κατασκευή στέγης. Είναι αυθαίρετο πάντοτε ως παράβαση πολεοδομικών διατάξεων. Η μη ολοκλήρωση των όψεων είναι αυθαιρεσία και υπάρχει και η βαρύτερη περίπτωση να είναι υποχρεωτική ή ακόμη και επιβαλλόμενη από διατάξεις προστασίας. Αν είναι υποχρεωτική σε προστατευόμενη περιοχή θα κατασκευαστεί υποχρεωτικά με τη διαδικασία του άρθρου 116. Αν είναι απλά στην άδεια υπάρχουν δύο ενδεχόμενα : ή τακτοποιείς με τη διαδικασία της παρ.5 του άρθρου 100 ή περιμένεις την καταγγελία για να κάνεις νομιμοποίηση του άρθρου 94.
    1 point
  35. Δεν είναι διαρρύθμιση για ΕΕΔΜΚ @sarcs. Είναι μικρής έκτασης διασκευή που δεν επηρεάζει τον φέροντα οργανισμό.
    1 point
  36. Να υπογραμμίσω για τη συζήτηση δύο σημεία : - Να μη χρησιμοποιούμε τη φράση "η υπαγωγή επέχει θέση αδείας" γιατί είναι λάθος όταν εξετάζονται πολεοδομικά θέματα. Ένα χαρτί (δίκην συγχωροχαρτιού) που διευκολύνει τις διαδικασίες (βλέπε αμαρτίες αλλουνού) είναι η υπαγωγή και δεν απονέμει πολεοδομικά δικαιώματα. Η εξομείωση έχει δημιουργήσει γενιά μηχανικών που νομίζουν ότι είναι τα ίδια... - Δήλωση του ν.651/77 χρειάζεται ότι μεταβιβάζεται μόνο. Είναι διαφορετικό ερώτημα αν το μεταβιβαζόμενο κουβαλάει μαζί του δικαιώματα που έχουν προέλθει από το σύνολο και πρέπει ή όχι (αζημίως ή όχι) να μεταβιβαστούν και αυτά. ΥΓ. Καλημέρα Δημήτριε, μαζί γράφαμε αλλά εσύ είχες ποιητικό οίστρο...
    1 point
  37. Η παράγραφος μπορεί να το λέει ... αλλά ποιος και που λέει το ενημέρωση ΠΡΙΝ τη βεβαίωση ή ΠΠΤ ; ΠΡΟΣΟΧΗ : η ενημέρωση είναι ευαίσθητο θέμα για το μηχανικό. Ενημέρωση φακέλου που δεν υφίσταται δεν γίνεται. Πρέπει πρώτα να υπάρξει, δηλαδή ανασύσταση. Αυτό λέγεται αλλιώς στη γλώσσα μας και δεν γίνεται στα πλαίσια εξυπηρέτησης της διαδικασίας για την ταυτότητα (κοινώς τα λάθη των άλλων δεν τα πληρώνει ο μηχανικός, εκτός αν αμείβεται γι' αυτό).
    1 point
  38. Ο νόμος αυτό απαιτούσε τότε, αυτό γινόταν. Απαιτούσε και κάποια άλλα βέβαια ... αλλά αυτά ήταν ευθύνη συμβολαιογράφων οπότε δεν ανακατευόμαστε. Ο νόμος δεν απαιτεί κάτι τέτοιο. Εφεύρεση είναι θεραπείας αμαρτιών άλλων ... Η κάτοψη στηρίζεται πάντοτε στην πραγματικότητα, η υπογραφή πάνω σε αυτή πρέπει να στηρίζεται πάντοτε στο νόμο.
    1 point
  39. Αφήστε τον κάθε "εξυπνάκια" να λέει ό,τι του κατεβάσει η "κούτρα" του, να λέει ό,τι αρέσκεται και φαντασιώνεται... Να λέει τελικώς το πως ο ίδιος επιθυμεί ή εύχεται να ήταν το συγκεκριμένο "έργο".... Σημασία έχει μόνο ένα πράγμα: Διαβάστε προσεκτικά το νόμο! Ό,τι αυτός αποσαφηνίζει πλήρως, ακολουθείστε το! Όπου δεν είναι απολύτως σαφής, προσπαθείστε να μπείτε το δυνατόν περισσότερο στο "πνεύμα" του νομοθέτη κι αυτενεργείστε, προς όφελός σας και προς όφελος του πελάτη σας. Κάντε δηλαδή, αυτό που κάνουν όλοι οι υπόλοιποι "ειδικοί". ΥΓ. Μην ξεχνάτε το εξής: Όσο πιο "δύσκολη" είναι η εξειδικευμένη περίπτωση που αντιμετωπίζετε, τόσο πιο μεγάλη οφείλει να είναι η αμοιβή σας!!! Συνειδητοποιείστε το τι ακριβώς έχετε να κάνετε, τον όγκο και την ποιότητα της δουλειάς σας, την ευθύνη που αναλαμβάνετε, το χρόνο που θα δαπανήσετε, τα επιμέρους έξοδα που θα κάνετε και προσδιορίστε την αμοιβή σας!!! Aλλιώς χαλάτε την πιάτσα...
    1 point
  40. 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε : β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025,..... ....Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η προθεσμία της παρ 1 σε εξ αδιαθετου κληρονομιά είναι επιπλέον ένας χρόνος στους 4 μήνες από την ημερομηνία θανάτου, ενώ σε εκ διαθήκης κληρονομιά, ένας χρόνος επιπλέον στους 6 μήνες από την δημοσίευσή της. Πότε συντελέστηκε ο θάνατος του κληρονομούμενου και η κληρονομιά ήταν εξ αδιαθέτου ή εκ διαθήκης;
    1 point
  41. Οπως θα δείτε στο προχέδιο του αναθεωρημένου ΕΚ2 με που δημοσιεύθηκε για διαβούλευση, σε θλιβόμενες ράβδους τα καμπύλα τμήματα και τα άγκιστρα δεν προσμετρώνται στο μήκος αγκύρωσης (δεν απαγορεύεται όμως και να υπάρχουν, έστω και αν δεν προσμετρώνται, θα σχολιάσω εγώ). Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, όταν βρω χρόνο θα το διαβάσω αναλυτικά και θα γράψω το ρεζουμέ εδώ. Κανονικά και τώρα με βάση τον ισχύοντα ΕΚ2 δεν επιτρέπεται να προσμετρώνται, αλλά γίνεται αβαβα η δουλειά, ακόμη και στα συγγράμματα σκυροδέματος και εννοείται από και από τα λογισμικά. Με τον νέο ΕΚ2 οι διάμετροι καμπύλωσης πάντως θα προκύπτουν κάπως μκρότερες σε σχέση με τις σημερινές και εκτός από τη σχέση υπολογισμού, θα δίνονται και έτοιμοι πίνακες (επιτέλους) διότι έτσι όπως είναι η σχέση τώρα, δεν πινακοποιείται εύκολα κατά τρόπο που να μην οδηγεί σε υπερβολικές διαμέτρους.
    1 point
  42. Έχεις ξανακάνει ανασύσταση φακέλου και μάλιστα άδειας του 75 για να δεις τι γλύκα είναι?? Σου συνιστώ κάνε υπαγωγή στον 4495, με οικοδομική άδεια που έχεις (το στέλεχος) κάνε νεες κατόψεις και έχεις αυτές τις κατόψεις για τελικά εν ισχύ σχέδια. Φυσικά η τελική απόφαση δική σου. και... μη κάνεις διαδοχικές αναρτήσεις. Μπορείς να κάνεις έδιτ το κείμενο σου και να το συμπληρώσεις. (απο τους κανόνες του φόρουμ αυτό)
    1 point
  43. Όπως τα λέει ο Δημήτρης, αρκεί να έχεις πριν την απαλλοτρίωση άρτιο γήπεδο και φυσικά να ισχύουν στην περιοχή οι παρεκκλίσεις στην εκτός σχεδίου δόμηση σήμερα. Εγγρ-77643/15203/7-11-85 [ΔΟΜΗΣΗ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ] Υπαγωγή γηπέδου στην κατά παρέκκλιση αρτιότητα συνεπεία απαλλοτρίωσης Απαντώντας στο Εγγραφο σας, σας πληροφορούμε ότι κατά την εφαρμογή της παρ.2γ του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 δεν αποτελεί κρίσιμο στοιχείο ο χρόνος της απαλλοτρίωσης: αρκεί πριν την απαλλοτρίωση το γήπεδο να ήταν άρτιο και μετά από αυτή να έχει τα όρια αρτιότητας της αντίστοιχης κατηγορίας της παρ.2β ανάλογα με το χρόνο δημιουργίας του αρχικού γηπέδου. και έχουμε και απόσπασμα από Εγκ-34844/5574/104/86 : 3. Για να είναι κατά παρέκκλιση άρτια τα γήπεδα που προέρχονται από τεμαχισμό λόγω διανοίξεως Διεθνών, Εθνικών ή Επαρχιακών οδών (σημειώνουμε όχι Κοινοτικών) ή λόγω απαλλοτριώσεων (Παρ.2γ) θα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις. α) το αρχικό γήπεδο να ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο (κατά κανόνα ή παρέκκλιση) μέχρι τη διάνοιξη της οδού ή την απαλλοτρίωση. β) τα νέα γήπεδα που θα προκύψουν λόγω αποζημιώσεως ή τεμαχισμού του αρχικού, να έχουν και τη θέση (πχ. εντός ζώνης ή επί οδού) και το μέγεθος (ή και τις ελάχιστες διαστάσεις προσώπου βάθους αν είναι επί οδού που απαιτεί η αντίστοιχη περίπτωση κατά παρέκκλιση αρτιότητας (Παρ. 2α ή 2β εδάφια αα, ββ, γγ, δδ) η οποία καθορίζεται ανάλογα με τη θέση τους σε συνδυασμό με το χρόνο δημιουργίας του αρχικού γηπέδου. Σημειώνουμε ότι ο χρόνος της απαλλοτριώσεως ή της διανοίξεως της οδού δεν ενδιαφέρει (τουλάχιστον ως προς την υπαγωγή των νέων γηπέδων σε κάποια από τις προαναφερθείσες περιπτώσεις κατά παρέκκλιση αρτιότητας) αφού αυτή μπορεί να γίνει και μελλοντικά - ενδιαφέρει μόνο για την εξακρίβωση του ότι μέχρι τότε το αρχικό γήπεδο ήταν άρτιο.
    1 point
  44. Και είναι ξεκάθαρο ότι το διάγραμμα που συνοδεύει κάθε εγγραπτέα πράξη, θα πρέπει να έχει ΚΗΔ (αν είναι συνταγμένο μετά την ανωτέρω ημερομηνία) Αν στην περιοχή σου αντιλαμβάνονται διαφορετικά τους νόμους, δεν φταίνε οι νόμοι.
    1 point
  45. Το πρόβλημα είναι κυρίως στατικό. Το βαρος της επίχωσης στο κτίριο είναι τεράστιο όπως και οι περιμετρικοί τοίχοι αντιστήριξης. Το ΣΑ δεν έχει κανέναν λόγο αρνησης.
    1 point
  46. Η δικη μου παλι αποψη ειναι οτι με τα μεχρι τωρα δεδομενα τα ανοιχτα κλιμακοστασια (ανεξαρτητα ή οχι αν μετρανε στη δομηση) μετρανε στην καλυψη.Δεν εχει κατα την αποψη μου λογικη να λεμε οτι δυο σκαλες που φθανουν μεχρι +7.50 δεν μετρανε σε δομηση και καλυψη ενω αν εχουμε μια σκαλα ακομα που φθανει στο + 10.50 μετραει σε δομηση και αρα και σε καλυψη. Αν ηθελε ο Νομοθετης να εξαιρει τα ανοιχτα κλιμακοστασια απο την καλυψη θα τα ειχε σαν επιτρεπτη κατασκευη στο αρθρο 17 και θα τα εξαιρουσε απο την καλυψη με την 12&4δ κατι το οποιο δεν συμβαινει. Απλα με την &6στ του αρθρου 11 δινεται ενα bonus οσο αναφορα την δομηση και εξαιρουνται δυο κλιμακες εκτος συντελεστη με την προυποθεση να φθανουν μεχρι το +7.50 (και σε αυτη την περιπτωση απο την 12&4γ δεν εξαιρουνται απο την καλυψη) Επισης ουτε στο αρθρο 16 ουτε στο 17 αναφερεται οτι εντος Δ ή δ επιτρεπονται οι παραπανω ανοιχτες κλιμακες.Αρα το ανοιχτο κλιμακοστασιο πρεπει να απεχει απο το οριο Δ ή δ και οχι να βρισκεται εντος αυτου. Η μονη περιπτωση που μπορω να εχω κλιμακες εντος δ η Δ ειναι οι κλιμακες κυνδινου που αν θυμαμαι καλα πρεπει να απεχουν τουλαχιστον 1μ απο το οριο και μονο στην περιπτωση που δεν μπορω να τις κατασκευασω αλλου.
    1 point
  47. Αν δεν υπάρχει σύνδεση αλλά απλώς επαφή, τότε προσθέτεις ξεχωριστά τις 2 ροπές αδράνειας. Αν υπάρχει σύνδεση κάνεις steiner.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.