Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/05/2022 σε όλες τις περιοχές
-
3 points
-
Ειδικότερα, διευκρινίζεται ότι από τα στοιχεία που συνεισφέρουν στη θερμομόνωση των κτιρίων, στον σ.δ. δεν προσμετρώνται: α) η επιφάνεια που καταλαμβάνει η θερμομόνωση, β) η επιφάνεια που καταλαμβάνουν τα θερμομονωτικά στοιχεία πλήρωσης και γ) η επιφάνεια που καταλαμβάνουν τα λοιπά θερμομονωτικά στοιχεία. Ως προς την επιφάνεια της θερμομόνωσης, επισημαίνεται ότι αφαιρείται στο σύνολό της, είτε τοποθετείται εξωτερικά του κτιρίου, ως θερμοπρόσοψη, είτε τοποθετείται ανάμεσα από τα στοιχεία πλήρωσης και εντός του περιγράμματος του κτιρίου. Τα θερμομονωτικά στοιχεία πλήρωσης (θερμομονωτικά λιθοσώματα) είναι δομικά στοιχεία τα οποία χρησιμοποιούνται για την πλήρωση του φέροντος οργανισμού του κτιρίου, εμφανίζουν όμως παράλληλα θερμομονωτικές ιδιότητες. Οι τοιχοποιίες από λιθοσώματα είναι μονοκέλυφες και δεν απαιτείται η κάλυψή τους με θερμομονωτική στρώση, καθώς τα ίδια τα λιθοσώματα προσφέρουν την απαραίτητη θερμομονωτική προστασία. Σε αυτά τα στοιχεία, περιλαμβάνονται τα προϊόντα τοιχοποιίας του Πίνακα 1.7 της Τ.Ο.Τ.Ε.Ε. 20701-2/2017: «ΘΕΡΜΟΦΥΣΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ», που έχουν συντελεστή ισοδύναμης θερμικής αγωγιμότητας λ'≤0,30W/(mK) (λ' σχεδιασμού). Τα λοιπά θερμομονωτικά στοιχεία, είναι στοιχεία πλήρωσης του φέροντος οργανισμού του κτιρίου τα οποία δεν ανήκουν στα λιθοσώματα. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται τα θερμομονωτικά πανέλα εν γένει, ανεξαρτήτως υλικού επικάλυψης, εφόσον πληρούν τις προδιαγραφές του ΚΕΝΑΚ. Τέλος, επισημαίνεται ότι στην περίπτωση χρήσης θερμομονωτικών στοιχείων πλήρωσης, στον συντελεστή δόμησης δεν προσμετρούνται, οι επιφάνειες των οριζοντίων στοιχείων του φέροντος οργανισμού που αυτά πληρούν, καθώς και οι επιφάνειες τυχόν ανοιγμάτων που δημιουργούνται σε αυτά για την τοποθέτηση θερμομονωτικών κουφωμάτων. 6ΜΩ84653Π8-ΣΨΟ.pdf2 points
-
[μαλλον εδω ειναι η θεση του] Παράνομο κρίθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας το Μητρώο Πτυχιούχων Μηχανικών που έχει δημιουργήσει το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, όπως ενημερώνει σχετικά η ΕΕΤΕΜ. πηγη https://news.b2green.gr/18977/παράνομο-το-μητρώο-πτυχιούχων-μηχανι2 points
-
που το βρίσκεις κ στο ktimatologio.gov.gr2 points
-
desptsouk, σωστα "Δεν αναφέρεται πουθενά ότι πρέπει να αναρτηθούν συμβόλαια και συστάσεις. Στο σύστημα ζητάνε μόνο την αναγραφή του αριθμού και του συμβολαιογράφου" Ουτε στο νομο ουτε στις οδηγιες αναφερεται τπτ για συβολαια. τι λεει και τι και γιατι τα ζηταει το συστημα δξ. ερωτημα: -αν το αφησεις κενο, δεν σου επιτρεπει να προχωρησεις;;; - αν πατησεις αστερακια τι σου λεει; Παντως, εάν "απαραιτητως" θελει συμβολαιο, να δουμε πώς θα γινονται καταχωρησεις και μεταβιβασεις εκ χρησικτησιας2 points
-
O νόμος λέει σαφώς: 1. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν. Σε περίπτωση που η οικοδομική άδεια και τα στοιχεία που την συνοδεύουν δεν ανευρίσκονται στα αρχεία της οικείας υπηρεσίας, αντί γι' αυτά υποβάλλεται βεβαίωση απώλειας από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης Δεν αναφέρεται πουθενά ότι πρέπει να αναρτηθούν συμβόλαια και συστάσεις. Στο σύστημα ζητάνε μόνο την αναγραφή του αριθμού και του συμβολαιογράφου.2 points
-
2 points
-
Για να είμαστε ακριβέστεροι, μετράνε μόνο οι κολώνες και δεν μετράει ολόκληρο το τμήμα από τοιχοποιία ή κουφώματα μεταξύ τους. Το τσιμπούσι είχε διαφανεί και ως εκ τούτου μας προέκυψε το "ελέγχεται μόνον ο όγκος - για το ΣΔ υπεύθυνος ο μηχανικός"... Το ζήτημα είναι πως θα δουλέψουν τα μαχαιροπήρουνα με την κάλυψη ... ΥΓ. Τον όγκο τον κρύβουμε ακόμη για όταν θα αρχίσει η κουβέντα για το ΔΚ ...😎2 points
-
2 points
-
Δεν διαφωνώ στο σκεπτικό σου Παύλο. Ο Ορισμός του Αδόμητου όπως τον δίνει η Υ.Α. έρχεται σε κόντρα με όλο το σκεπτικό του Ν.4495/17 ότι η Ηλεκτρονική Ταυτότητα αφορά ΚΤΙΡΙΟ και όχι ακίνητο. Άρθρο 54 παρ. 3: ...''3. Ενημέρωση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας του Κτιρίου γίνεται ύστερα από οποιαδήποτε εργασία παρέμβασης ή τροποποίησης στο κτίριο, οριζόντια ή κάθετη διηρημένη ιδιοκτησία, για την οποία απαιτείται οικοδομική άδεια ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας από δημόσια αρχή....'' Και έρχομαι εγώ και ρωτάω. Με ποια εξουσιοδότηση θα πάει Μηχανικός και θα αλλάξει την κατάσταση ενός ακινήτου από αδόμητο σε δομημένο επειδή έβγαλε μια ΕΕΔΜΚ για περίφραξη ή επειδή υπάρχει μια περίφραξη (π.χ. συρματόπλεγμα) σε αυτό? Ο Ν.4495/17 είναι σαφής: για να ενημερώσεις / πειράξεις την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου χρειάζεσαι ΚΤΙΡΙΟ. Αν δεν έχεις κτίριο ή κάποια βαριά κατασκευή / περίφραξη από μπετόν που να θέλει ρύθμιση άποψη μου είναι ότι το ακίνητο παραμένει αδόμητο. Αν γίνουμε πολύ αυστηροί θα μας πάρει ο κόσμος με τις πέτρες και θα έχει δίκιο.2 points
-
Ας κάνουμε λίγο πίσω και ας δούμε την κατάσταση πέρα από τις συστημικές απαιτήσεις ... Τι ξέρουμε σαν μηχανικοί ως σήμερα ; Ότι η αναθεώρηση αλλάζει τα στοιχεία που αναθεωρούνται και καταργεί αυτά της αδείας μόνο γι' αυτά τα στοιχεία που αναθεωρούνται. Αυτά που δεν αναθεωρούνται παραμένουν ίδια με τα αρχικά της αδείας. Ακόμη και σαν επίπεδα προϋπολογισμού (για να γίνει κατανοητή η διάκριση) ... Επομένως, δεν έχει νόημα να περάσει στην ΗΤΚ ιδιοκτησίας μια αναθεώρηση που δεν την αφορά και προφανώς (αν αυτό γίνει) θα περιπλέξει την κατάσταση όταν κάποιος θα αναζητήσει στοιχεία σε αυτή (πχ παλαιότητα για την εφορία). Την αναθεώρηση που έγινε θα την περάσει αυτός που τον αφορά. Αν περιλαμβάνει αναθεώρηση στοιχείων του κοινοχρήστου και αυτός που θα συμπληρώσει την πρώτη ΗΤΚ των κοινοχρήστων. Αν αφορά σε προσθήκη, αυτός που είναι μέσα στην προσθήκη κλπ. Επομένως για τον μηχανικό το σωστό είναι να μπαίνει πρώτα η αρχική άδεια και μετά διαδοχικά όλες οι πράξεις που αφορούν στην ιδιοκτησία που κάνει την ΗΤΚ. Όπως θα γίνεται και μετά την αρχική της δημιουργία κατά την ενημέρωσή της. Αν η αναθεώρηση αφορά στην ιδιοκτησία που γίνεται η ΗΤΚ, τότε πρέπει να μπαίνει την πρώτη φορά με τον περιγραφικό τρόπο : " άδεια με αριθμό Α, όπως αναθεωρήθηκε με την αναθεώρηση με αριθμό Β".2 points
-
Αν και υποσχέθηκα στον TheoDTM900 ότι θα άνοιγα το thread την περασμένη Παρασκευή (19-6-09), κάλλιο αργά παρά ποτέ. Θα γράψω ένα πολύ χοντρικό μπούσουλα (ας πούμε) χωρίς πολλές αναφορές σε νομοθεσία (όποιος θέλει συμπληρώνει), αφού δεν θεωρώ τον εαυτό μου πολύ έμπειρο στο θέμα (σε 18 χρόνια έχω ανοίξει και παρακολουθήσει μόλις 10 Α.Μ.Ο.Ε.). Λοιπόν, άνοιγμα Α.Μ.Ο.Ε. (Αριθμός Μητρώου Οικοδομοτεχνικού Έργου) στο ΙΚΑ κάνει συνήθως ο πελάτης στο ονομά του στις μεμονωμένες οικοδομές κατοικίας, ή και ο μηχανικός του (αν έτσι έχουν συμφωνήσει στο μεταξύ τους ιδιωτικό συμφωνητικό) στο όνομα του πελάτη πάντα. Σε μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα το κάνουν είτε οι εταιρείες που τα κατασκευάζουν, είτε οι εταιρείες που διαχειρίζονται την κατασκευή, στο όνομα πάντα του πελάτη και με τον τίτλο της πολεοδομικής αδείας. Για να ξεκινήσει η διαδικασία δεν είναι απαραίτητη η τελική έκδοση της αδείας, αλλά θεωρημένοι από την αρμόδια πολεοδομία οι γνωστοί πίνακες 1 ή 2 ή 3 (ανάλογα την περίπτωση) υπολογισμού των κατ' ελάχιστον απαιτουμένων ημερομισθίων εργατοτεχνιτών στεγασμένων επαγγελμάτων (τα λεγόμενα ελάχιστα ένσημα ή ελάχιστες ασφαλιστικές εισφορές ή ελάχιστα ημερομίσθια). Απόφαση Φ21/478/18-3-97 - ΦΕΚ252Β/1997. Πρώτα γίνεται η αναγγελία στο αρμόδιο υποκατάστημα του ΙΚΑ (της περιοχής του έργου): Συμπληρώνεται και κατατίθεται το έντυπο "Έντυπο Απόδοσης Αριθμού Μητρώου Οικοδομοτεχνικού Έργου" με τίτλο & διεύθυνση έργου (αδείας), διεύθυνση, ονομασία & ΑΦΜ ιδιοκτήτη (ιδιώτης ή εταιρεία), συνοδευόμενο από τον/υς ανωτέρω πίνακα/ες. Συνήθως την ίδια μέρα (εξαρτάται το υποκατάστημα του ΙΚΑ), το υποκατάστημα δίνει τον αριθμό Α.Μ.Ο.Ε. και εκδίδει ενημερωτικό σημείωμα προς τον ιδιοκτήτη στο οποίο φαίνονται τα ημερομίσθια (κατά φάση εργασίας και στο σύνολο) με βάση τα οποία υπολογίζονται οι κατ' ελάχιστα καταβλητέες εισφορές (από τους συντελεστές του άρθρου 38 του Κ.Α. ΙΚΑ). Στα έργα του πίνακα 2, αναφέρεται το σύνολο των ημερομισθίων εργασίας χωρίς ανάλυση κατά φάση εργασίας. Τέλος κόβεται προσωρινό γραμμάτιο είσπραξης και πληρώνεται προκαταβολή. Στο τέλος κάθε μήνα (αν έχουν γίνει εργασίες), αλλιώς στο τέλος του μήνα που έγιναν εργασίες, και μετά από μερικές μέρες (δεν θυμάμαι πόσες, νομίζω μέχρι τις 10 του επόμενου μήνα) θα υποβάλλεται στο ΙΚΑ Κανονική (τύπος 01) Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (ΑΠΔ) Οικοδομοτεχνικού Έργου για τα ημερομίσθια και θα γίνεται καταβολή εισφορών, μέχρι να "κλείσει" ο αριθμός των ελάχιστων ημερομισθίων. Όταν συμπληρωθεί ο αριθμός αυτός (χρονικά περίπου πριν την μετατροπή εργοταξιακού ρεύματος σε κανονικό) συμπληρώνεται "Δήλωση Μεταβολής Στοιχείων Οικοδομοτεχνικού Έργου" όπου ζητείται Αποπεράτωση Ιδιωτικού Έργου, για να "κλείσει" το έργο στο ΙΚΑ. Η αποπεράτωση πρέπει να ζητηθεί σε διάστημα κάποιων ημερών (πάλι δεν θυμάμαι ακριβώς) από την υποβολή της τελευταίας ΑΠΔ και την πληρωμή των τελευταίων ασφαλιστικών εισφορών και πάντα μέσα στον ίδιο μήνα. Επίσης αν διακοπούν οι εργασίες για αρκετό χρονικό διάστημα (δεν έχει χρήματα ο πελάτης να συνεχίσει, καταγγελία αδείας, διακοπή-αναστολή εργασιών, αρχαιολογία, κλπ.) μπορεί να υποβληθεί Έκτακτη ΑΠΔ (τύπος 02), όπου συμπληρώνεται το πεδίο 47 της ΑΠΔ (Διακοπή Οικοδομικών Εργασιών). Τα ημερομίσθια και κατά συνέπεια οι ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται με βάση τις ειδικότητες, τις 3ετίες και την οικογενειακή κατάσταση από τους πίνακες αποδοχών της εκάστοτε Σ.Σ.Ε. (Συλλογική Σύμβαση Εργασίας) εργατοτεχνιτών οικοδόμων και συναφών κλάδων. Προσοχή μιλάμε πάντοτε για στεγασμένα επαγγέλματα (κυρίως οικοδομικά). Και κάτι ακόμα πολύ εξειδικευμένο, που μου έτυχε τώρα τελευταία: Αν το οικόπεδο είναι εξ' αδιαιρέτου, η άδεια έχει υποβληθεί και στα δύο ονόματα των συνιδιοκτητών, με το 50% όμως της προβλεπόμενης συνολικής δόμησης και κάλυψης, χωρίς όμως να έχει βγει ακόμα η πράξη σύστασης οριζοντίων ή καθέτων ιδιοκτησιών, το ΙΚΑ ζητάει το άνοιγμα του Α.Μ.Ο.Ε. και στα 2 ονόματα, ανεξαρτήτως αν στην άδεια φαίνεται ότι χτίζει μόνο ο ένας (λόγω του 50%). Όταν βγει η πράξη σύστασης και κατατεθεί και υποθηκοφυλακείο, τότε μπορεί να γίνει αναθεώρηση στοιχείων ιδιοκτήτη στην άδεια και δήλωση μεταβολής στο ΙΚΑ και να "σβηστεί" το όνομα του συνιδιοκτήτη που δεν χτίζει. Αυτά για αρχή. Όποιος θέλει συμπληρώνει, όποιος θέλει διορθώνει, όποιος θέλει ρωτάει, αν ξέρουμε απαντάμε.1 point
-
εισαγεις το αυτοτελες τμημα που εχεις εκ χρησικτησιας, σαν αδομητο. Το υπολοιπο απο το αρχικο ανηκει σε αλλον.1 point
-
ΠΡΟΣΟΧΗ. Ο μηχανικός δεν εκδίδει πράξεις. Μόνο η δημόσια αρχή. Η τεχνική έκθεση είναι της τακτοποίησης, τι χρειάζεται το πρώτο;1 point
-
Γενικά μίλησα Δημήτρη, όχι για το ερώτημα. Ο ελεγκτής δεν μπήκε ακριβώς μετά το 2011, σε πολλές περιπτώσεις άργησε.1 point
-
Όχι αν έγιναν μετά το 2011. Εκεί έχεις άρθρο 94 ... Το ερώτημα είναι αν πρέπει να πας εκεί πριν την ταυτότητα ή με την πρώτη διοικητική πράξη. Καλησπέρα Δημήτριε !1 point
-
Ή να υπάρχει σύσταση για κάποιες ΟΙ και το υπόλοιπο να παραμένει αδιαίρετο.1 point
-
Μπορεί να υπάρχει χωρίς να είναι σύνηθες.... Δυόροφη οικοδομή όπου η επικοινωνία στον Α' όροφο δεν γίνεται μέσω ΚΧ κλιμακοστασίου... Δύο ισόγεια διαμερίσματα με ξεχωριστή είσοδο1 point
-
Και εγώ, αυτό θα έκανα γιατί το κάθε σύστημα έχει διαφορετική απόδοση.1 point
-
Έχω χάσει τα αυγά και τα πασχάλια.. Έχω όροφο με τρία διαμερίσματα (3 Ο.Ι.) αλλά που κατασκευάστηκαν 2 (διαμερισμάτωση). Πόσες ΗΤΚ θα κάνω? 3 ή 5 ???? Και στα νέα τι ΚΑΕΚ θα βάλω???1 point
-
η κλασικη απαντηση ειναι γραψε οτι "δεν υπαγεται σις διαταξεις του ν. 1337 και δεν οφειλει εισφορα σε γη και χρημα" λες εσυ -αφου δεν υπαγεται στον 1337 προφανως δεν οφειλει εισφορα σε γη και χρημα λεει "αυτη" - βρε γραψτο εσυ ετσι....Αφου σε σφραγιδα το εχεις...με τελειες ...οπου βαζεις δυο "δεν"1 point
-
Αν το ρυμοτομικό είναι πριν το 1983 δεν εμπίπτει (δεν μπορεί και να εμπίπτει στις μεταγενέστερες διατάξεις). Αν το οικόπεδο έχει μπει στο σχέδιο με επέκταση μετά το '83 τότε στο ΦΕΚ της επέκτασης περιγράφεται με ποιες διατάξεις αντιμετωπίζεται. Αν έχει ρυμοτομούμενο με ένταξη πριν το '83 τότε μπορεί να αποδοθεί με πράξη αναλγοσιμού ή συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης σε κοινή χρήση. Αν το ρυμοτομούμενο είναι σε τμήμα του προσώπου τότε δεν είναι οικοδομήσιμο μέχρι να διανοιχτεί πλήρως η οδός προ του προσώπου του.1 point
-
Υποθέτω ότι εννοείς τεχνική έκθεση και όχι υπεύθυνη δήλωση Ν. 1599/86.1 point
-
Στην Αθήνα στις 20-22/10/2022, θα πραγματοποιηθεί το 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αντισεισμικής Μηχανικής & Τεχνικής Σεισμολογίας. Περισσότερες Πληροφοφορίες: https://5psamts.eltam.org/1 point
-
Πολύ ενδιαφέροντα τα ερωτήματα και οι τοποθετήσεις. Αυτά θα έπρεπε να έχουν απασχολήσει σοβαρά το Υπουργείο πριν βγει και πανηγυρίσει για το επίτευγμα της ΗΤΚ. Θέματα που όσοι είναι ενεργοί στην δουλειά, ξέρουν ότι θα προέκυπταν την επόμενη μέρα εφαρμογής, αλλά ουδείς σκέφτηκε να μαζέψει 10-20 τέτοιες περιπτώσεις για αρχή και να τις βάλει έστω και σαν παράρτημα στην υπουργική απόφαση, ή σε κάποια εγκύκλιο (που εδώ και ένα χρόνο δεν έχει ακόμα βγει τίποτα) εφαρμογής του νόμου. Στην τελευταία ημερίδα του ΤΕΕ έθιξαν το ζήτημα (με αρκετό μπέρδεμα φυσικά) αναφέροντας ότι όταν γίνεται κατάργηση ιδιοκτησίας ή ιδιοκτησιών (περίπτωση συνένωσης ή διαχωρισμού αρχικού διαμερίσματος), συντάσσονται ταυτότητες για τα αρχικά και τα προκύπτοντα. Οι αρχικές ιδιοκτησίες μετά το συμβόλαιο θα πρέπει να πάνε για αρχειοθέτηση (αποστολή mail). Ακούγεται "παλαβό" αλλά αν όντως αποδειχθεί ότι είναι έτσι, θα πρέπει να το γνωρίζουμε εκ των προτέρων για να καθορίζουμε και την ανάλογη αμοιβή. Αναφορικά με τον προβληματισμό του αριθμού πιστοποιητικών πληρότητας, νομίζω ότι αυτό είναι πιο ξεκάθαρο, καθώς θα αφορά τον αριθμό των οριζόντιων που συστήνονται ή μεταβιβάζονται.1 point
-
Όχι δεν χρειάζεται να καταχωρήσετε άλλον μηχανικό (αν εννοείται την καρτέλα συμετέχοντες μηχανικοί). edit: εκτός και αν συνυπογράφουν την ταυτότητα κτιρίου σχετικά με την καρτέλα Συμετέχοντες μηχανικοί. edit2: στην καρτέλα Πράξεις, στα στοιχεία Εκδούσας Αρχής μπορείτε να καταχωρήσετε τον μηχανικό, αν στην εκδούσα αρχή επιλέξατε: Μηχανικός.1 point
-
Και τα δύο για ελ. επαγγελματίες έχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Φαντάζομαι θέλουν να διαχωρίσουν τις αγορές μέσω eshop από τις αγορές στον ίδιο έμπορο απευθείας στην ταμειακή του καταστήματός του ... (όνειρα απατηλά) για εμάς δεν έχει διαφορά, αλλά μπλεκόμαστε και εμείς σε επικίνδυνα παιχνίδια... π.χ. εγώ χρησιμοποιούσα μόνο "μετρητοίς" ή "επι πιστώσει", αλλά το δεύτερο είναι λάθος όταν τα λεφτά έχουν ήδη κατατεθεί και κόβω ΑΠΥ εκ των υστέρων...1 point
-
Περιμένουμε να αναλάβει κάποιος συμβολαιογράφος την τροποποίηση της ΣΟΙ. Μετά ζητάει από τον πελάτη του τις απαραίτητες ΗΤΚ και αυτός με τη σειρά του σου δίνει εντολή να τις ετοιμάσεις, οπότε συντάσσεται ιδ. συμφωνητικό όπου αναφέρεται το ζητούμενο από την πλευρά του και το τίμημα με τους όρους σου από την πλευρά σου. Τον μηχανικό δεν τον ενδιαφέρει πόσες ΗΤΚ θα φτιάξει (θα πληρωθεί για το σύνολο της δουλειάς και την ευθύνη επισύναψης ή μη αυτών των ΗΤΚ στα συμβόλαια την έχουν οι συμβολαιογράφοι). Τον μηχανικό τον ενδιαφέρει τι θα γράφει την τεχνική έκθεση κάθε μιας ΗΤΚ. Ακόμα δεν έχουμε σαφείς οδηγίες για συνενώσεις ή διαχωρισμούς ή κατάργηση ΟΙ. Αν ζητηθεί ΗΤΚ για τις αρχικές ΟΙ, τότε αυτές θα έχουν μεν ΚΑΕΚ, αλλά δεν θα έχουν υπόσταση. Αν ζητηθεί ΗΤΚ για τις τελικές, τότε αυτές περιγράφονται κανονικά, όπως και στην ΤΕ της τακτοποίησής τους, αλλά πιθανόν να μην έχουν ΚΑΕΚ κάποιες αυτές. Κι εγώ αναμένω οδηγίες από υποθηκοφύλακα για συνένωση 2 αποθηκών και μετατροπή τους σε κατοικία, με τακτοποίηση, ώστε να τροποποιηθεί η ΣΟΙ, οπότε είμαστε όλοι σε αναμονή... Θεωρητικά μπορώ να δώσω και 3 ΗΤΚ, αλλά η τεχνική μου έκθεση θα γράφει πάντα τα ίδια... Και τι νόημα έχει να καταχωρηθούν 2 ΗΤΚ για τις αρχικές ΟΙ που πλέον ούτε καν υπάρχουν?? (ψηφιακή ρύπανση )1 point
-
γιατι εγω δεν βλεπω στις οδηγιες να ζηταει "αριθ. συμβολαιου";;; Και γιατί να μην αναγνωριζει την καταχωρηση λογω "χρησικτησιας";; Εχει γινει νομιμη δηλωση στο ΕΚ "εκ χρησικτησιας", εχει καταχωρηθει και εχει παρει ΚΑΕΚ. Η ΗΤΚ καταχωρει κτιρια/διηρημενες ιδιοκτησίες και οικοπεδα/γηπεδα. Εαν "απερριπτε" την δηλωση με βαση την χρησικτησια, ολες αυτες οι χιλιαδες δηλωσεις στο ΕΚ με βαση την χρησικτησια δεν θα ίσχυαν και θα φθαναμε να εχουμε γνωστα με ΚΑΕΚ ακινητα, αγνωστα δε ως προς την ΗΤΚ... Θεωρω οτι, δεν εχει δικαιωμα να κρινει "περι της κυριοτητας",1 point
-
Διάβασα τις σελίδες στο παρόν topic και νομίζω ότι είμαστε υπερβολικοί στο θέμα του αδόμητου. Αντιστρέφω το ερώτημα και λέω το εξής: Βγάζω μια ΕΕΔΜΚ για περίφραξη σε πλήρως αδόμητο γήπεδο. Είμαι υποχρεωμένος να κάνω με τη λήξη των εργασιών Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου? Η άποψη μου είναι όχι. Γιατί και ο Ν.4495/17 (Άρθρο 54 παρ. 3) και η Υπουργική Απόφαση (Άρθρο 4 παρ. 1) είναι σαφείς: ενημέρωση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου γίνεται σε κτίριο, όταν έχουμε μεταβολές πολεοδομικών κτιριολογικών μεγεθών. Συνεπώς για μένα αν δε δω κτίσμα σε ακίνητο, το ακίνητο παραμένει αδόμητο. Αρκεί οι περιφράξεις να είναι συρματοπλεγματα και ξερολιθιές, όχι κάτι εξεζητημένο (τοιχία σκυροδέματος κλπ θα τα τακτοποιήσω πρώτα).1 point
-
με απλα λογια -συναινεσεις δεν θες, αφου εισαι εντος του νομιμου ογκου - οσα διαφερουν οι κατοψεις τους σε σχεση με την αδεια, αλλα οι κατοψεις αυτες ειναι συμφωνα με την πραγματικη κατασταση, πας με ΔΔ Οσων, άλλα δειχνει η αδεια και άλλα η συσταση και άλλα η πραγματικοτητα σημερα, - ειτε πανε με το 98 εφοσον προκειται για επεκτασεις υπερ ή κατα κοινοχρηστων -ειτε δεν λυνονται, εάν προκειται για λωριδες που κατεχει μια ΟΙ σε βαρος άλλης. Αυτο ειναι "ιδιωτικη διαφορα" και δεν λυνεται. [εκανε ο νομοθετης μια "αμφιλεγομενη" ρυθμιση ως προς τα κοινοχρηστα...που δεν κριθει και δικαστικως.] αλλά δεν μπορει να αναμιχθει σε ιδιωτικες διενεξεις. Αρα, ή τα βρισκουν μεταξυ τους ή μενουν "ατακτοποιητοι"1 point
-
Pavlos33 "cien έπεσες κατευθείαν στα βαθιά. " [στη θαλασσα των σαργασσων επεσε] κατα τα λοιπα, ειτε εχει να βγαλει ΗΤΚ για μια ΟΙ, ειτε για ολοκληρη την οικοδομη, πρεπει να εχει οριστικοποιημενες τις ΟΙ, κατα θεση εμβαδον και χιλιοστα. Αρα, θα παρει μια -μια τις ΟΙ και θα τις τακτοποιήσει... Θεωρω οτι το μεγαλυτερο μερος των αυθαιρεσιων, θα αφορα ΔΔ, που λυνεται ευκολα, ή αν εχει μπερδεματα με τα κοινοχρηστα που θα προσπαθησει να τα λυσει με το 98.. Εαν, βγαλει ΗΤΚ ξεχωριστα, δεν θα ασχοληθει με τα κοινοχρηστα..αλλά θα αναφερθει στις τακτοποιησεις καθε μιας ΟΙ. Οσον αφορα τα κοινοχρηστα...αυτα, ΚΑΕΚ δεν εχουν, χιλιοστα δεν εχουν, αφορουν χωρους "λογιστικα" προσδιοριζομενους... και, εαν θελησει να κανει "συνολικη" ολης της οικοδομης... δξ πώς και εάν θα ξεμπλεξει, ειδικα αν εχουν "χαθει" καποιοι συνιδιοκτητες. Και, επίσης, αγνοω με ποιον τροπο θα παρει εντολη ο μηχανικος για να ασχοληθει με τα κοινοχρηστα ολοκληρης της οικοδομης ...και απο ποιόν ...1 point
-
H κατάργηση γίνεται μόνο με αρχειοθέτηση. Στέλνουμε e-mail. Δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας από την πλατφόρμα. Αυτό ειπώθηκε σε πρόσφατη ημερίδα του ΤΕΕ στην Τρίπολη. Η αρχειοθέτηση προβλέπεται από το νόμο. Όταν η ταυτότητα περιέλθει σε κατάσταση "αρχειοθετημένη", δεν μπορεί να τροποποιηθεί.1 point
-
@JOANN Θα συμφωνήσω με τον Δημήτρη. Η μετρική διατύπωση του ερωτήματος θα ήταν καλύτερη. Πάνω στο ερώτημά σου, σκέψου λογικά, πως θα συνταχθεί μεταβιβαστικό συμβόλαιο, όταν στη σημερινή κατάσταση θα αναγράφεται διαφορετική επιφάνεια οριζόντιας ιδιοκτησίας με διαφορετικά όρια σε σχέση με όμορη ιδιοκτησία και με κοινόχρηστο χώρο. Το λογικό είναι η συμβ/φος να ζητήσει τροποποίηση σύστασης και πριν προχωρήσεις στη δήλωση για Δ.Δ πιστεύω ότι θα πρέπει να κάνεις μια συνεννόηση μαζί της για τα περαιτέρω.1 point
-
Προσωπικά το έχω κάνει σε βεβαίωση μεταβίβασης και στην τεχνική έκθεση έχω αναφέρει κατασκευές που εμπίπτουν στο άρθρο 30 Ν. 4495 και δεν χρήζουν τακτοποίησης διότι δεν είναι αυθαίρετες, όπως ορθώς αναφέρει ο Θόδωρος παραπάνω, μνημονεύοντας το σχετικό άρθρο του Ν. 4495.1 point
-
Σωστά. Ενημέρωση άδειας*, ΠΕΑ, ΗΤΚ, τροποποίηση σύστασης. -παντως αυτό με την ενημερωση της αδειας είναι ενοχλητικό... Εχει κατατεθέι και σχετικό ερώτημα απο καποιον βουλευτή..- *αρθ100 παρ14 Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει το σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου.1 point
-
Για να εντάξεις κάτι στο νόμο πρέπει πρώτα να είναι αυθαίρετο. Αυτά δεν είναι.1 point
-
@pirsogiannis Ο χαρακτηρισμός των κόμβων αφορά την διαδικασία εφαρμογής του ικανοτικού σχεδιασμού. π.χ. στον ΕΑΚ η παρ. 4.1.4.2 - Εξαιρέσεις από τον κανόνα αποφυγής πλαστικών αρθρώσεων σε υποστυλώματα στην περίπτωση α. Κτίρια με οποιοδήποτε στατικό σύστημα αναφέρει ότι: [2] Οι θέσεις πάκτωσης κατακόρυφων στοιχείων σε στοιχεία θεμελίωσης (πέδιλα ή τοιχώματα υπογείων). Στις περιοχές αυτές δεν είναι δυνατό να αποφευχθεί η πιθανότητα σχηματισμού πλαστικών αρθρώσεων. Ο έλεγχος των διατομών των υποστυλωμάτων στις θέσεις αυτές γίνεται με ροπή 1.35 ΜEC >= Msc με στόχο την προσέγγιση στο επίπεδο αντοχής των άλλων κρίσιμων διατομών του υποστυλώματος και την αντίστοιχη μείωση της απαιτούμενης πλαστιμότητας. Άρα, το κάτω κόμβο ενός υποστυλώματος ισογείου σε κτίριο που έχει υπόγειο θα τον χαρακτηρίσεις ως πάκτωση. Στην καρτέλα Ικανοτικός κόμβων στις παραμέτρους των δομικών στοιχείων στην διαστασιολόγηση θα είναι τσεκαρισμένη επιλογή πάκτωση και το 1.35. [4] Σε ενδιάμεσα υποστυλώματα επίπεδων πλαισίων, ο συντελεστής acd δεν χρειάζεται να λαμβάνεται μεγαλύτερος από την τιμή του συντελεστή συμπεριφοράς q που χρησιμοποιήθηκε για τον καθορισμό της σεισμικής δράσης (δηλαδή αcd=<q) Άρα, τους παραπάνω κόμβους τους χαρακτηρίζεις ως μεσαίους και έχεις τσεκαρισμένο την επιλογή Μεσαία και την τιμή του q που έχεις χρησιμοποιήσει.1 point
-
1 point
-
Αυτό που έγραψα παραπάνω αναφερόταν και στη 8maria8 και το έχω επαναλάβει πολλές φορές σε σχόλιά μου, αν το ψάξεις. Το κάνω και εγώ. Και ΟΛΟΙ μας είμαστε μηχανικοί ...1 point
-
pirsogiannis, δεν μιλάω προσωπικά. Επισημαίνω αυτό που κάνουμε όλοι οι μηχανικοί τα τελευταία χρόνια, να υπερβάλλουμε για να πάμε παρακάτω. Κάτι σαν συμβολαιογράφοι ας πούμε ... ακόμη και με μεγάλη γραμματοσειρά στη σελίδα. Ούτε και αυτό το κρίνω, είναι γεγονός.1 point
-
και με το "κατόψεις αρχιτεκτονικών" τι να εννοεί ο ποιητής της απόφασης ;1 point
-
@Roukat το σύστημα της ΗΤ "προχωράει" ζητώντας κατ' ελάχιστο ανέβασμα κάτοψης και εντύπου ΟΑ/πράξης τακτοποίησης. Όμως η λογική είναι να ανέβουν όσο το δυνατόν περισσότερα και πληρέστερα αρχεία ώστε να περιγράφεται η τωρινή κατάσταση του κτιρίου/οριζόντιας ιδιοκτησίας. Δεν απαιτείται να ανέβουν τεύχη στατικής-ηλεκτρολογικής μελέτης κλπ. Στο προκείμενο: ναι θα έψαχνα σχέδια ΗΜ ώστε να τα ανεβάσω μιας και δεν είναι κάτι δύσκολο και ναι θα έκανα καινούρια κάτοψη (το μίνιμουμ) ώστε να φαίνεται η υφιστάμενη κατάσταση μετά την τακτοποίηση ανοιγμάτων/εξωστών. Να το πούμε και από άποψη βαρύτητας: αν δεν βρεις σχέδια ΗΜ της άδειας δεν θα σου πει και κανείς τίποτα, αλλά καινούρια κάτοψη αφού έχει γίνει τακτοποίηση πρέπει να γίνει γιατί υπάρχουν σημαντικές κτιριοδομικές αλλαγές.1 point
-
Δεν είναι πολεοδομική παράβαση η μη κατασκευή στέγης. Είναι αυθαίρετο πάντοτε ως παράβαση πολεοδομικών διατάξεων. Η μη ολοκλήρωση των όψεων είναι αυθαιρεσία και υπάρχει και η βαρύτερη περίπτωση να είναι υποχρεωτική ή ακόμη και επιβαλλόμενη από διατάξεις προστασίας. Αν είναι υποχρεωτική σε προστατευόμενη περιοχή θα κατασκευαστεί υποχρεωτικά με τη διαδικασία του άρθρου 116. Αν είναι απλά στην άδεια υπάρχουν δύο ενδεχόμενα : ή τακτοποιείς με τη διαδικασία της παρ.5 του άρθρου 100 ή περιμένεις την καταγγελία για να κάνεις νομιμοποίηση του άρθρου 94.1 point
-
Ξεκινά ο τρίτος κύκλος -από τους συνολικά τέσσερις- του εμβληματικού Προγράμματος Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με συνολικό προϋπολογισμό €401,05 εκατ. Αυτό έκανε γνωστό μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αρμόδιος υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς, ύστερα από απόφαση που υπέγραψε προκειμένου να εκκινήσει η διαδικασία για την κατάρτιση και έγκριση εκπόνησης 76 μελετών Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΤΠΣ) και τριών μελετών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΠΣ). «Αγγίζουμε πλέον το 95% του συνολικού στόχου μελετών πολεοδομικού σχεδιασμού, ο οποίος και θα ολοκληρωθεί με την έναρξη και του τελευταίου Δ' κύκλου», δήλωσε ο κ. Ταγαράς. «Ποτέ στο παρελθόν, από σύστασης του ελληνικού κράτους, δεν έχει προϋπάρξει σε τέτοιο σύντομο χρονικό διάστημα, σε τέτοια μεγάλη έκταση και με τέτοια χρηματοδότηση αντίστοιχος πολεοδομικός σχεδιασμός», ανέφερε χαρακτηριστικά. Όπως σημείωσε ο υφυπουργός, «εργαζόμαστε συστηματικά, σε συνεργασία με το ΤΕΕ, με όλον τον τεχνικό κόσμο και την αυτοδιοίκηση για να φέρουμε εις πέρας αυτόν τον πολύ υψηλό εθνικό στόχο». Επίσης, κάλεσε το επιστημονικό προσωπικό της χώρας να συμμετάσχει και να επιδείξει υψηλό επαγγελματισμό. «Δεν περισσεύει κανένας. Αυτό το μεγάλο στοίχημα πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί», κατέληξε ο κ. Ταγαράς. Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, σκοπός του Προγράμματος είναι η ταχεία ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού για πάνω από το 70% της χώρας -όπου ο σχεδιασμός είτε δεν υπάρχει είτε είναι παρωχημένος- με ασφάλεια δικαίου, προστατεύοντας παράλληλα το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον καθώς και τη βιοποικιλότητα. Υπενθυμίζεται, ότι με τις πλήρεις και σύγχρονες μελέτες ΤΠΣ και ΕΠΣ θεσπίζονται χρήσεις γης, όροι δόμησης, περιοχές προστασίας, περιοχές ανάπτυξης παραγωγικών δραστηριοτήτων, οριοθετήσεις ρεμάτων, περιοχές ειδικών αστικών κινήτρων, δίκτυα μεταφορών και κατασκευών. Ταυτόχρονα, προβλέπονται μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, την υποστήριξη καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και τη διαχείριση των συνεπειών φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών. Αναλυτικά, οι 76 μελέτες Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων: 1. ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ - ΧΟΡΤΙΑΤΗ (ΔΕ ΧΟΡΤΙΑΤΗ, ΠΥΛΑΙΑΣ, ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ) 2. ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΜΗΣ (ΔΕ ΘΕΡΜΗΣ, ΒΑΣΙΛΙΚΩΝ, ΜΙΚΡΑΣ) 3. ΔΗΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ (ΔΕ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ, ΠΑΜΒΩΤΙΔΟΣ, ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ, ΜΠΙΖΑΝΙΟΥ, ΑΝΑΤΟΛΗΣ, ΝΗΣΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ) 4. ΔΗΜΟΣ ΚΙΛΚΙΣ (ΔΕ ΚΙΛΚΙΣ, ΓΑΛΛΙΚΟΥ, ΔΟΪΡΑΝΗΣ, ΚΡΟΥΣΣΩΝ, ΜΟΥΡΙΩΝ, ΠΙΚΡΟΛΙΜΝΗΣ, ΧΕΡΣΟΥ) 5. ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ (ΔΕ ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ, ΣΚΟΤΟΥΣΣΗΣ, ΣΤΡΥΜΟΝΙΚΟΥ) 6. ΔΗΜΟΣ ΣΙΝΤΙΚΗΣ (ΔΕ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ) 7. ΔΗΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ (ΔΕ ΣΕΡΡΩΝ, ΑΝΩ ΒΡΟΝΤΟΥΣ, ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΗΤΡΟΥΣΙΟΥ, ΛΕΥΚΩΝΑ, ΟΡΕΙΝΗΣ, ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ) 8. ΔΗΜΟΣ ΚΑΤΩ ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ (ΔΕ ΚΑΤΩ ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ) 9. ΔΗΜΟΣ ΞΑΝΘΗΣ (ΔΕ ΞΑΝΘΗΣ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ) 10. ΔΗΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΔΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ, ΦΕΡΩΝ, ΤΡΑΪΑΝΟΥΠΟΛΗΣ) 11. ΔΗΜΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ (ΔΕ ΡΟΔΟΛΙΒΟΥΣ, ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ, ΚΟΡΜΙΣΤΑΣ, ΠΡΩΤΗΣ) 12. ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ (ΔΕ ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ, ΑΛΙΣΤΡΑΤΗΣ) 13. ΔΗΜΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΑΠΠΑ (ΔΕ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΑΠΠΑ, ΣΤΡΥΜΩΝΑ) 14. ΔΗΜΟΥ ΒΙΣΑΛΤΙΑΣ (ΔΕ ΝΙΓΡΙΤΗΣ, ΑΧΙΝΟΥ, ΒΙΣΑΛΤΙΑΣ, ΤΡΑΓΙΛΟΥ) 15. ΔΗΜΟΣ ΛΑΓΚΑΔΑ (ΔΕ ΛΑΓKΑΔΑ, ΑΣΣΗΡΟΥ, ΒΕΡΤΙΣΚΟΥ, ΚΑΛΛΙΝΔΟΙΩΝ, ΛΑΧΑΝΑ, ΣΟΧΟΥ) 16. ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΒΗΣ (ΔΕ ΡΕΝΤΙΝΑΣ, ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΑΠΟΛΛΩΝΙΑΣ, ΑΡΕΘΟΥΣΑΣ, ΕΓΝΑΤΙΑΣ, ΜΑΔΥΤΟΥ) 17. ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ (ΔΕ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ, ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ, ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ) 18. ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ (ΔΕ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ) 19. ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΤΑ (ΔΕ ΕΧΕΔΩΡΟΥ, ΑΞΙΟΥ, ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ) 20. ΔΗΜΟΣ ΠΕΛΛΑΣ (ΔΕ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ, ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ, ΚΥΡΡΟΥ, ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΠΕΛΛΑΣ) 21. ΔΗΜΟΣ ΗΡΩΪΚΉΣ ΠΟΛΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ (ΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ, ΑΝΘΕΜΙΩΝ, ΕΙΡΗΝΟΥΠΟΛΗΣ) 22. ΔΗΜΟΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ (ΔΕ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ, ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ, ΒΕΡΜΙΟΥ, ΒΛΑΣΤΗΣ, ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ) 23. ΔΗΜΟΣ ΒΟΪΟΥ (ΔΕ ΑΣΚΙΟΥ, ΝΕΑΠΟΛΗΣ, ΤΣΟΤΥΛΙΟΥ) 24. ΔΗΜΟΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ (ΔΕ ΑΕΤΟΜΗΛΙΤΣΗΣ, ΦΟΥΡΚΑΣ, ΔΙΣΤΡΑΤΟΥ, ΜΑΣΤΟΡΟΧΩΡΙΩΝ, ΚΟΝΙΤΣΑΣ) 25. ΔΗΜΟΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ (ΔΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ, ΚΑΤΩ ΚΛΕΙΝΩΝ, ΜΕΛΙΤΗΣ, ΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ) 26. ΔΗΜΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ (ΔΕ ΚΟΖΑΝΗΣ, ΑΙΑΝΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΥΨΗΛΑΝΤΗ, ΕΛΙΜΕΙΑΣ, ΕΛΛΗΣΠΟΝΤΟΥ) 27. ΔΗΜΟΣ ΒΕΡΟΙΑΣ (ΔΕ ΒΕΡΟΙΑΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ, ΒΕΡΓΙΝΑΣ, ΔΟΒΡΑ, ΜΑΚΕΔΟΝΙΔΟΣ) 28. ΔΗΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ (ΔΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, ΑΝΤΙΓΟΝΙΔΩΝ, ΜΕΛΙΚΗΣ, ΠΛΑΤΕΟΣ) 29. ΔΗΜΟΣ ΣΕΡΒΙΩΝ (ΔΕ ΣΕΡΒΙΩΝ, ΚΑΜΒΟΥΝΙΩΝ, ΛΙΒΑΔΕΡΟΥ) ΚΑΙ ΔΗΜΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ (ΔΕ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ) 30. ΔΗΜΟΣ ΔΕΣΚΑΤΗΣ (ΔΕ ΔΕΣΚΑΤΗΣ, ΧΑΣΙΩΝ) 31. ΔΗΜΟΥ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ (ΔΕ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ, ΛΙΒΑΔΙΟΥ, ΟΛΥΜΠΟΥ, ΠΟΤΑΜΙΑΣ, ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΥ) 32. ΔΗΜΟΣ ΤΕΜΠΩΝ (ΔΕ ΑΜΠΕΛΑΚΙΩΝ, ΓΟΝΝΩΝ, ΚΑΤΩ ΟΛΥΜΠΟΥ, ΜΑΚΡΥΧΩΡΙΟΥ, ΝΕΣΣΩΝΟΣ) 33. ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΑΣ (ΔΕ ΑΓΙΑΣ, ΕΥΡΥΜΕΝΩΝ, ΛΑΚΕΡΕΙΑΣ, ΜΕΛΙΒΟΙΑΣ) 34. ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ (ΔΕ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ, ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ, ΚΟΙΛΑΔΑΣ) 35. ΔΗΜΟΣ ΚΙΛΕΛΕΡ (ΔΕ ΝΙΚΑΙΑΣ, ΑΡΜΕΝΙΟΥ, ΚΙΛΕΛΕΡ, ΚΡΑΝΝΩΝΟΣ) 36. ΔΗΜΟΣ ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ (ΔΕ ΚΑΡΛΑΣ, ΚΕΡΑΜΙΔΙΟΥ, ΦΕΡΩΝ) 37. ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ (ΔΕ ΑΓΡΙΑΣ, ΑΙΣΩΝΙΑΣ, ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ, ΙΩΛΚΟΥ, ΠΟΡΤΑΡΙΑΣ) 38. ΔΗΜΟΣ ΖΑΓΟΡΑΣ-ΜΟΥΡΕΣΙΟΥ (ΔΕ ΖΑΓΟΡΑΣ) 39. ΔΗΜΟΣ ΝΟΤΙΟΥ ΠΗΛΙΟΥ (ΔΕ ΤΡΙΚΕΡΙΟΥ, ΜΗΛΕΩΝ, ΑΦΕΤΩΝ, ΑΡΓΑΛΑΣΤΗΣ, ΣΗΠΙΑΔΟΣ) 40. ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΥΡΟΥ (ΔΕ ΑΝΑΒΡΑΣ, ΠΤΕΛΕΟΥ, ΣΟΥΡΠΗΣ) 41. ΔΗΜΟΣ ΦΑΡΣΑΛΩΝ (ΔΕ ΦΑΡΣΑΛΩΝ) 42. ΔΗΜΟΣ ΔΟΜΟΚΟΥ (ΔΕ ΘΕΣΣΑΛΙΩΤΙΔΟΣ, ΔΟΜΟΚΟΥ, ΞΥΝΙΑΔΟΣ) 43. ΔΗΜΟΣ ΣΟΦΑΔΩΝ (ΔΕ ΣΟΦΑΔΩΝ, ΑΡΝΗΣ, ΡΕΝΤΙΝΗΣ, ΤΑΜΑΣΙΟΥ) 44. ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ (ΔΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ, ΙΤΑΜΟΥ, ΚΑΛΛΙΦΩΝΟΥ (ΚΑΛΛΙΦΩΝΙΟΥ), ΚΑΜΠΟΥ, ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ) 45. ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ (ΔΕ ΠΑΜΙΣΟΥ, ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ, ΙΘΩΜΗΣ) 46. ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΑΜΑ (ΔΕ ΣΕΛΛΑΝΩΝ, ΠΑΛΑΜΑ, ΦΥΛΛΟΥ) 47. ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΗΣ (ΔΕ ΠΥΛΗΣ, ΑΙΘΗΚΩΝ, ΓΟΜΦΩΝ, ΜΥΡΟΦΥΛΛΟΥ, ΝΕΡΑΪΔΑΣ, ΠΙΑΛΕΙΩΝ, ΠΙΝΔΕΩΝ) 48. ΔΗΜΟΣ ΒΟΡΕΙΩΝ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ (ΔΕ ΚΑΛΑΡΡΥΤΩΝ, ΒΑΘΥΠΕΔΟΥ, ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ, ΣΥΡΡΑΚΟΥ, ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ, ΜΑΤΣΟΥΚΙΟΥ, ΚΑΤΣΑΝΟΧΩΡΙΩΝ) 49. ΔΗΜΟΣ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ (ΔΕ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ, ΑΕΤΟΥ, ΒΑΡΙΚΟΥ, ΛΕΧΟΒΟΥ, ΝΥΜΦΑΙΟΥ, ΦΙΛΩΤΑ) 50. ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ (ΔΕ ΑΡΙΔΑΙΑΣ, ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ) 51. ΔΗΜΟΣ ΦΙΛΙΑΤΩΝ (ΔΕ ΦΙΛΙΑΤΩΝ) 52. ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ (ΔΕ ΝΕΑΠΟΛΗΣ, ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΥ, ΠΑΡΑΚΑΜΠΥΛΙΩΝ, ΣΤΡΑΤΟΥ) 53. ΔΗΜΟΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ (ΔΕ ΛΟΥΡΟΥ) ΚΑΙ ΔΗΜΟΣ ZΗΡΟΥ(ΔΕ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΟΣ) 54. ΔΗΜΟΣ ΑΡΤΑΙΩΝ (ΔΕ ΑΡΤΑΙΩΝ, ΒΛΑΧΕΡΝΩΝ, ΞΗΡΟΒΟΥΝΙΟΥ, ΦΙΛΟΘΕΗΣ) 55. ΔΗΜΟΣ ΤΑΝΑΓΡΑΣ (ΔΕ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ, ΤΑΝΑΓΡΑΣ, ΟΙΝΟΦΥΤΩΝ, ΔΕΡΒΕΝΟΧΩΡΙΩΝ) 56. ΔΗΜΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΚΟΥΦΑ (ΔΕ ΠΕΤΑ) 57. ΔΗΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ (ΔΕ ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ) 58. ΔΗΜΟΣ ΑΡΓΙΘΕΑΣ (ΔΕ ΑΡΓΙΘΕΑΣ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΡΓΙΘΕΑΣ, ΑΧΕΛΩΟΥ) 59. ΔΗΜΟΣ ΣΤΥΛΙΔΑΣ (ΔΕ ΠΕΛΑΣΓΙΑΣ, ΕΧΙΝΑΙΩΝ, ΣΤΥΛΙΔΟΣ) 60. ΔΗΜΟΣ ΜΑΚΡΑΚΩΜΗΣ (ΔΕ ΜΑΚΡΑΚΩΜΗΣ, ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΥΜΦΡΗΣΤΟΥ, ΣΠΕΡΧΕΙΑΔΟΣ, ΤΥΜΦΡΗΣΤΟΥ) 61. ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ (ΔΕ ΦΟΥΡΝΑ, ΚΤΗΜΕΝΙΩΝ, ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ, ΠΟΤΑΜΙΑΣ, ΠΡΟΥΣΟΥ, ΔΟΜΝΙΣΤΑΣ) 62. ΔΗΜΟΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ (ΔΕ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ) 63. ΔΗΜΟΣ ΠΑΙΟΝΙΑΣ (ΔΕ ΛΙΒΑΔΙΩΝ, ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ, ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ, ΓΟΥΜΕΝΙΣΣΑΣ, ΕΥΡΩΠΟΥ) 64. ΔΗΜΟΣ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ (ΔΕ ΑΣΤΑΚΟΥ, ΑΛΥΖΙΑΣ, ΦΥΤΕΙΩΝ) 65. ΔΗΜΟΣ ΙΕΡΑΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (ΔΕ ΙΕΡΑΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ, ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ, ΟΙΝΙΑΔΩΝ) 66. ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ (ΔΕ ΑΠΟΔΟΤΙΑΣ, ΠΥΛΛΗΝΗΣ, ΠΛΑΤΑΝΟΥ, ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ, ΧΑΛΚΕΙΑΣ, ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ) 67. ΔΗΜΟΣ ΕΔΕΣΣΑΣ (ΔΕ ΕΔΕΣΣΑΣ, ΒΕΓΟΡΙΤΙΔΑΣ) 68. ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΦΩΝ (ΔΕ ΑΜΦΙΣΣΗΣ, ΓΑΛΑΞΙΔΙΟΥ, ΙΤΕΑΣ, ΔΕΣΦΙΝΑΣ) 69. ΔΗΜΟΣ ΚΑΜΕΝΩΝ ΒΟΥΡΛΩΝ (ΔΕ ΚΑΜΕΝΩΝ ΒΟΥΡΛΩΝ, ΜΩΛΟΥ, ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ) 70. ΔΗΜΟΣ ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ-ΕΛΑΤΕΙΑΣ (ΔΕ ΕΛΑΤΕΙΑΣ) 71. ΔΗΜΟΣ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ (ΔΕ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ, ΑΚΡΑΙΦΝΙΑΣ) ΚΑΙ ΔΗΜΟΣ ΘΗΒΑΙΩΝ (ΔΕ ΒΑΓΙΩΝ) 72. ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ - ΕΥΟΣΜΟΥ (ΔΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ - ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ, ΕΥΟΣΜΟΥ) 73. ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ (ΔΕ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ, ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ, ΕΠΑΝΟΜΗΣ) 74. ΔΗΜΟΣ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ (ΔΕ ΖΕΡΒΟΧΩΡΙΩΝ, ΑΝΘΕΜΟΥΝΤΑ) 75. ΔΗΜΟΣ ΜΕΣΣΗΝΗΣ (ΔΕ ΒΟΥΦΡΑΔΩΝ, ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΥΣ, ΙΘΩΜΗΣ, ΤΡΙΚΟΡΦΟΥ, ΑΝΔΡΟΥΣΑΣ) 76. ΔΗΜΟΣ ΣΗΤΕΙΑΣ (ΔΕ ΣΗΤΕΙΑΣ, ΙΤΑΝΟΥ, ΛΕΥΚΗΣ, ΑΝΑΛΗΨΗΣ) Οι μελέτες των τριών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων είναι οι εξής: 1. ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΦΩΝ (ΔΕ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ - ΔΕΛΦΩΝ) - ΔΗΜΟΣ ΔΙΣΤΟΜΟΥ-ΑΡΑΧΩΒΑΣ- ΑΝΤΙΚΥΡΑΣ (ΔΕ ΔΙΣΤΟΜΟΥ ΑΡΑΧΩΒΗΣ ΑΝΤΙΚΥΡΑΣ) 2. ΔΗΜΟΣ ΝΑΞΟΥ ΚΑΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ (ΔΕ ΔΟΝΟΥΣΗΣ, ΣΧΟΙΝΟΥΣΣΑΣ, ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ, ΚΟΥΦΟΝΗΣΙΩΝ) - ΔΗΜΟΣ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ (ΔΕ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ) 3. ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΝΟΥ (ΔΕ ΚΥΘΝΟΥ) - ΔΗΜΟΣ ΣΕΡΙΦΟΥ (ΔΕ ΣΕΡΙΦΟΥ) - ΔΗΜΟΣ ΣΙΦΝΟΥ (ΔΕ ΣΙΦΝΟΥ) - ΔΗΜΟΣ ΚΙΜΩΛΟΥ (ΔΕ ΚΙΜΩΛΟΥ) - ΔΗΜΟΣ ΜΗΛΟΥ (ΔΕ ΜΗΛΟΥ) Το Πρόγραμμα εκπόνησης μελετών ΤΠΣ καταρτίζεται με βάση τα αιτήματα που έχουν υποβληθεί από τους δήμους στο ΥΠΕΝ -κατόπιν της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος που έχει απευθύνει το υπουργείο- καθώς και το πόρισμα της Επιτροπής που έχει συσταθεί. Αντίστοιχα, το Πρόγραμμα εκπόνησης μελετών ΕΠΣ προτείνεται από τις Διευθύνσεις Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Σχεδιασμού Μητροπολιτικών, Αστικών και Περιαστικών Περιοχών του ΥΠΕΝ με γνώμονα την επίλυση χρόνιων προβλημάτων καθώς και τη ριζική και αποτελεσματική αντιμετώπιση ειδικών ή έκτακτων περιστάσεων.1 point
-
Ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι δεν εντάχθηκαν στις δυο προηγούμενες ρυθμίσεις των αδήλωτων τετραγωνικών αλλά και όσοι έχουν διαπιστώσει λάθη και παραλείψεις στα στοιχεία των ακινήτων που έχουν ήδη δηλώσει στους Δήμους έχουν τώρα την ευκαιρία να ενταχθούν στη ρύθμιση εμφανίζοντας την πραγματική επιφάνεια των ακινήτων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα των “ξεχασμένων” τετραγωνικών, με την επιβολή ενός πέναλτι 20%. Η πλατφόρμα της ΚΕΔΕ άνοιξε και θα δέχεται τις δηλώσεις των πολιτών έως τις 30 Ιουνίου 2022 ενώ σύμφωνα με πληροφορίες δρομολογείται η διαγραφή των αναδρομικών δημοτικών τελών και προστίμων που επιβλήθηκαν στους πολίτες οι οποίοι υπέβαλαν δήλωση στους δήμους αποκαλύπτοντας οικειοθελώς τα αδήλωτα τετραγωνικά των ακινήτων τους κατά το διάστημα από 1η Ιανουαρίου έως και τις 23 Μαρτίου 2022. Το διάστημα, δηλαδή, κατά το οποίο δεν ίσχυε η ευνοϊκή ρύθμιση. Για όσους έχουν πληρώσει τις αναδρομικές, έως και 14 ετών, χρεώσεις εξετάζεται η επιστροφή των ποσών ή ο συμψηφισμός τους με άλλες οφειλές. Η ρύθμιση «τρέχει» ξανά για τους ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι: 1. Απαλλάσσονται πλήρως από αναδρομικές χρεώσεις δημοτικών φόρων και δημοτικών τελών, προστίμων και προσαυξήσεων που φθάνουν μέχρι και το 200% για χρονικές περιόδους πριν το 2020. 2. Θα κληθούν να καταβάλουν τα πρόσθετα ποσά των δημοτικών φόρων και των δημοτικών τελών που αναλογούν στα επιπλέον δηλωθέντα τετραγωνικά μέτρα, για την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου 2020 και μέχρι την ημερομηνία υποβολής της εκπρόθεσμης δήλωσης προσαυξημένα κατά ποσοστό 20%. Η δήλωση διόρθωσης των τετραγωνικών μέτρων ακινήτων προς τους ΟΤΑ είναι διαθέσιμη στη ηλεκτρονική πλατφόρμα https://tetragonika.govapp.gr/ και θα δέχεται ηλεκτρονικά δηλώσεις, που θα αφορούν στον καθορισμό επιφάνειας ή και της χρήσης ακινήτων. Η πλατφόρμα για τις δηλώσεις θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι τις 30 Ιουνίου 2022 για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν εκκρεμότητες με τους δήμους. Η ρύθμιση για τη δήλωση των τετραγωνικών στους Δήμους αφορά τους ιδιοκτήτες κτισμάτων ή οικοπέδων που δεν τα έχουν δηλώσει στον δήμο καθώς και όσους έχουν δηλώσει ακίνητα με μικρότερο εμβαδόν από το πραγματικό, όπως διαμερίσματα, μονοκατοικίες, καταστήματα, γραφεία, αποθήκες, βοηθητικούς χώρους κτιρίων και πολυκατοικιών, βιοτεχνικούς και βιομηχανικούς και ακάλυπτους χώρους, νόμιμα ή τακτοποιημένα αυθαίρετα. Καλύπτει τις επιφάνειες ακινήτων που είχαν δηλωθεί ελλιπώς, επιφάνειες ακινήτων τα οποία δεν δηλώθηκαν ποτέ αλλά και τις επιφάνειες ακινήτων που δεν ηλεκτροδοτήθηκαν ποτέ. Τα βήματα Η διαδικασία για τη δήλωση των «κρυφών» τετραγωνικών μέτρων ολοκληρώνεται στα ακόλουθα βήματα: 1. Σύνδεση στο σύστημα μέσω των στοιχείων πρόσβασης (μέσω user name και κωδικού πρόσβασης) στο TAXISnet. 2. Δημιουργία μιας δήλωσης για κάθε ακίνητο για το οποίο ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί να προχωρήσει στη διόρθωση των στοιχείων των τετραγωνικών μέτρων, επιλέγοντας αρχικά το Δήμο στον οποίο ανήκει. 3. Επιλογή του ακινήτου που επιθυμεί να διορθώσει ο ιδιοκτήτης από τη λίστα όλων των ιδιοκτησιών του και τροποποίηση του αριθμού των τετραγωνικών μέτρων, σύμφωνα με τα πραγματικά. 4. Υποβολή της δήλωσης. Τα “κλειδιά” Επίσης οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι: – Δεν χρειάζεται να δηλώσουν όλοι οι ιδιοκτήτες την πραγματική επιφάνεια του ακινήτου στο οποίο έχουν δικαιώματα (πλήρης κυριότητα, ψιλή κυριότητα ή επικαρπία). Αρκεί να δηλωθεί από έναν ιδιοκτήτη. – Κάθε δήλωση γίνεται ανά αριθμό παροχής για τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα ή ανά ακίνητο σε περίπτωση που δεν είναι ηλεκτροδοτούμενο. Επιλέγοντας ακίνητο με αριθμό παροχής, θα προστεθούν αυτόματα στη δήλωσή και όσα ακίνητα έχετε στον Δήμο με τον ίδιο αριθμό παροχής. – Οικόπεδα εντός σχεδίου και εντός οικισμού δηλώνονται στην πλατφόρμα της ΚΕΔΕ ή στον δήμο καθώς επιβαρύνονται με ΤΑΠ. – Ο λογαριασμός των αδήλωτων τετραγωνικών μπορεί να εξοφληθεί σε 24 ισόποσες μηνιαίες δόσεις με ελάχιστο όριο μηνιαίας δόσης πλην της τελευταίας δόσης τα 10 ευρώ για φυσικά πρόσωπα και τα 50 ευρώ για τα νομικά πρόσωπα.1 point
-
1 point
-
Υπάρχουν βυζαντινά βιδωτά ή καρφωτά στις τεγίδες, που είναι πολύ σταθερά με ίδιο βάρος ~ 49 kg/μ21 point
-
Δυστυχώς για το forum έχουν ξευτιλιστεί τα πάντα. Λυπάμαι τους άμοιρους διαχειριστές που ποιούν τη νήσσα και το έχουν παρατήσει στις ορέξεις κάθε λογής. Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει, αλλά φεύ!1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
Engineer posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.
Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).
Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».
Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις.
-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.
Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας-
- 4 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-