Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      17.992


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      4.553


  3. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      10.192


  4. alexandra_

    alexandra_

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      87


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/05/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. https://exoikonomo2021.gov.gr/-/xekinaei-apo-tis-20-5-2022-e-dynatoteta-ypoboles-elektronikes-tautotetas-ktiriou Προθεσμία για την ταυτότητα : από αύριο 20-5-22 έως και 19-7-22 Καλή μας αρχή και καλή δυναμη !
    3 points
  2. Φαντάζομαι ότι με την ίδια λογική θα παρακολουθείς συνεχώς για το αποτέλεσμα μετά την εκδίκαση των επιτροπών αντιρρήσεων και θα ενημερώσεις την ΗΤ με τυχόν ορθές επαναλήψεις τοπογραφικού ή/και συμβολαίου σύμφωνα με την εξουσιοδότηση που έχεις από τον ιδιοκτήτη... Αναρωτιέμαι μόνο για το ύψος της χρέωσης αυτής της εργασίας.
    3 points
  3. Ενδιαφέρουσα η άποψη αυτή, αλλά σε πρακτικό επίπεδο όπως λες δεν πρόκειται να μας απασχολήσει, αφού η παράταση είναι σίγουρη. Ο ν. 4759 είναι από τους πιο ασαφείς νόμους που έχουν ποτέ εκδοθεί.
    2 points
  4. Οκ. Θέλει 2 λεπτά να βρεις το 1 σημείο.... Το θέμα που προκύπτει πλέον είναι ότι στον εντοπισμό της ΗΤΚ πρέπει κάπως να συμπέσουν αυτά τα δύο σχήματα... μπορεί να μην συμπέσουν.... γιατί έκανες άλλο ζοομ πχ και για χίλιους δυό άλλους λόγους.... Πάντως εγώ μέχρι τώρα (και στο μέλλον) σε πολύπλοκο σχήμα βάζω μόνο τις κορυφές αλλαγής κατεύθυνσης των πλευρών... τα μικροσπασίματα των πλευρών ούτε που τα δίνω σημασία.....
    2 points
  5. Άρα, σε ένα αδόμητο, που δεν έχει προφανώς κτίσμα και σε αυτό δεν έχει εκδοθεί καμία πράξη, δεν προκύπτει από το νόμο, ανέβασμα τοπογραφικού και συμβολαίου.
    2 points
  6. Σύμφωνα με τον νόμο εκεί που λέει την έκφραση "τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια" μπορεί κάλλιστα να ερμηνευτεί σαν "δηλαδή τοπογραφικό, σχέδια αρχιτεκτονικής μελέτης, σχέδια στατικής μελέτης, σχέδια μηχανολογικών μελετών". Ήρθε όμως το ΦΕΚ Β 334/21 και εξειδίκευσε ποια σχέδια πρέπει να ανέβουν, σύμφωνα με το παρακάτω : "τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις" Οπότε το να ανέβουν όλα τα σχέδια της ΟΑ (ή και συμβόλαια που ακούω ότι ανεβάζουν) είναι εκ του περισσού και απλά προσθέτουν βάρος (χάσιμο χρόνου εκτός αν υπάρχουν υπάλληλοι που κάτι πρέπει να κάνουν για να μην πληρώνονται ενώ κάθονται) και γεμίζουν την βάση με άχρηστη πληροφορία αφού αυτή δεν έχει ζητηθεί.
    2 points
  7. δηλαδή εμείς οι παραμεθόριοι που εκ των πραγμάτων δεν μπορούμε να εντοπίσουμε ακριβώς το ακίνητο (ούτε στο σύστημα αυθαιρέτων ούτε στο σύστημα Η.Τ.Κ) τι κάνουμε?? Θα κολλάμε λόγω μη σύμπτωσης των συντεταγμένων ακινήτου??? και τι σημαίνει ακριβής σύμπτωση σε έναν εντοπισμό που στο περίπου δημιουργείς ένα σχήμα του ακινήτου???
    2 points
  8. Νομίζω ότι βρήκα απάντηση στο ερώτημα. Από το άρθρο 54 του Ν. 4495 υπάρχει η αναφορά για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την ταυτότητα κτιρίου. Παραβλέπουμε ότι η ταυτότητα αναφέρεται σε κτίρια και όχι σε αδόμητα (έχουμε συζητήσει σε άλλο νήμα ότι θα έπρεπε να ονομαστεί ταυτότητα ακινήτου, αφού ήθελαν να συμπεριλάβουν και τα αδόμητα). Στο άρθρο 54 λοιπόν αναφέρεται ότι Άρθρο 54 Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών 1. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν. Από τα παραπάνω δεν φαίνεται να προκύπτει υποχρέωση για ανέβασμα συμβολαίου και τοπογραφικού διαγράμματος (τίτλου ή αποτύπωσης) στο σύστημα της ΗΤΚ.
    2 points
  9. να το ξαναδουμε λιγο ... Ο τιτλος του 5φυλλου γραφει στην επικεφαλιδα ΥΠΕΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗ περαιωσης της διαδικασιας υπαγωγης κλκλπ. και στην 5η σελιδα υπογραφει "ο προεδρος ΤΕΕ Γιωργος Στασινος" υγ το Β 334 αναγραφει τα εξης ζζ) Οικοδομικές άδειες, άδειες δόμησης με τις ανα- θεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, εγκρίσεις εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, δηλώσεις υπαγωγής σε νό- μους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, πράξεις εξαίρεσης από την κατεδάφιση και λοιπές πρά- ξεις εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών που αφορούν το ακίνητο. Για τις δηλώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017 περιγράφεται η κατάσταση της δήλω- σης και γίνεται ειδική μνεία για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) ή του συνόλου του προστίμου. Εισάγονται στοιχεία, όπως είδος πράξης, α/α, ημερομη- νία έκδοσης, τίτλος, στοιχεία έκδουσας αρχής,
    2 points
  10. Δεν είναι ειρωνεία. Αντιδιαστολή με έμφαση σε υποθετική περίπτωση είναι για να γίνει διακριτή η διαφορά μεταξύ αυτού που οφείλουμε να κάνουμε και αυτού που μπορεί να αντιμετωπίσουμε όταν κάνουμε κάποια πράγματα "εκ του περισσού" ή αλλιώς "επειδή δεν μας κάνει κόπο". Όταν, μετά από χρόνια, ο συμβολαιογράφος θα πει στον πελάτη ότι κακώς τα ανέβασε ο μηχανικός, αυτός εσένα θα ψάξει για να ενημερώσεις την ΗΤΚ...
    2 points
  11. Μήπως έγινε κανένα πανωσήκωμα στο δώμα παλιάς πολυκατοικίας από τον τοπικό μάστορα της γειτονιάς (που την έβλεπε μάστορας στα ρεπό από το ντελίβερι) και έβαλε τίποτα γυψοσανίδες της συμφοράς με πολύ αραιούς ορθοστάτες (ίσως και πλημμελώς καρφωμένους) και όντως να ταλαντώνεται με τον άνεμο; Τώρα τι να πούμε....αν είχε αναμνήσεις από το χωριό του και έφτιαχνε τίποτα τοίχους από καλάμια με λάσπη και ασβέστη (τσατμάδες) τότε θα αποκαλυφθούν μεγαλεία.
    1 point
  12. ΗΤΚ σε ακίνητο δεν μπορεί να εκδοθεί αν δεν είναι όλα νόμιμα ή πλήρως τακτοποιημένα. Επομένως όχι μόνο θα πρέπει να τακτοποιηθεί η αποθήκη, αλλά και να ελεγχθεί και κατά πόσο η δήλωση Ν. 1337/83 για τα υπόλοιπα κτίσματα, έχει ταύτιση με την υφιστάμενη κατάσταση και τουλάχιστον αυτά τελούν υπό αναστολή κυρώσεων μέχρι να κριθούν οριστικά (ακόμα κρίνονται...). Από εμπειρία, οι δηλώσεις Ν. 1337 και 720/77 συνήθως έχουν σοβαρά λάθη και χρήζουν και τα κτίσματα τα οποία αφορούν χρήζουν επανένταξης στο Ν. 4495, με το επιπλέον όφελος της οριστικής πλέον εξαίρεσης από την κατεδάφιση, ως κτίρια κατηγορίας 2 ή και 1, προυφιστάμενα του 1983 ή του 1975 αντίστοιχα.
    1 point
  13. Αφού πλέον η δήλωση έχει υπαχθεί στο Ν.4495, οφείλει να προσαρμοστεί σε όλα τα δεδομένα αυτού.
    1 point
  14. Γεια σου φίλε Faethon πάνε Διδυμότειχο - βρες μου τη συντ/νη 709919/4578689 και πες μου πόση ώρα θα κάνεις
    1 point
  15. Συστημικό είναι το θέμα. Απλά πρέπει να καταχωρηθεί η τεχνική σου έκθεση που τεκμηριώνει την προΰπαρξη του κτιρίου από το 1955. Ημ/νια πράξης μπορείς να βάλεις π.χ την ημερομηνία του ΒΔ και για εκδούσα αρχή μηχανικός. Αναφέρεις και στα πρόσθετα στοιχεία την τεχνική έκθεση που έχεις. Ανεβάζω ένα παράδειγμα. ΠΡΟ 55.tif Ναι αν έχεις κάνει δήλωση για μεταγενέστερες του 1955 αυθαιρεσίες και στην Τ.Ε της δήλωσης (ως όφειλες) στοιχειοθετείς την προύπαρξη του προ 55 κτιρίου, τότε θα βάλεις την δήλωση υπαγωγής γιατί προφανώς θα πρέπει να δείξεις ότι οι αυθαιρεσίες έχουν τακτοποιηθεί.
    1 point
  16. Άρα, έπρεπε να πεις ότι εξέδωσες βεβαίωση και όχι ότι έκανες δήλωση. Από 1/4/2022 οι βεβαιώσεις του άρθρου 83 έχουν αντικατασταθεί από το πιστοποιητικό πληρότητας. Ίσως γι αυτό το σύστημα δεν "βλέπει" δήλωση, διότι δεν υπάρχει υπαγωγή. Θα επιλέξεις στον τύπο πράξης (ιδιοκτησία) ΒΔ 9/8/1955 και δεν θα βάλεις ν.4495
    1 point
  17. Οπότε; Τον Στασινό βάζουμε; 😜 πέρα από την πλάκα το αναφέρει στην παρουσιάσεις. "...τον τίτλο της πράξης, εκδούσα αρχή είναι ο μηχανικός της δήλωσης αυθαιρέτων, τα στοιχεία και ότι άλλο θέλουμε..."
    1 point
  18. αφήνω ήσυχα ήσυχα αυτο εδω...... κ εδω καποιες ασκησεις για το λαιμο ( τοσες ωρες μπροστα απο μια οθόνη χρειάζονται μερικές ασκήσεις)
    1 point
  19. Μηχανικός. Και αν δεις την παρουσίαση θα δεις ότι ζητάνε και κάτι ακόμα. Περαίωση, ηλ κώδ.
    1 point
  20. https://www.ktimatologio.gr/el/e-services/anazitisi-diathesimotitas-poliseis-aerofotografion αυτό το σύνδεσμο μου έδωσαν από το κτηματολόγιο! Φαίνεται πως λειτουργεί .. Μπαίνεις με κωδικούς Τάξις .
    1 point
  21. Βεβαίως γνώμες ανταλλάσσουμε, αν και θυμάμαι ότι σε πρόσφατη ημερίδα του ΤΕΕ είχαν πει ότι τοπογραφικό και συμβόλαιο δεν ανεβαίνει σε αδόμητο. Θα το σκεφτώ ξανά, αν και κλίνω προς την κατεύθυνση του να μην τα ανεβάσω.
    1 point
  22. Η ΗΤΚ είναι στιγμιαία ενημερωμένη αποτύπωση του πολεοδομικού και κτιριοδομικού καθεστώτος του ακινήτου η οποία χρησιμοποιείται ΚΥΡΙΩΣ σαν υπόβαθρο ελέγχου της "νομιμότητας πολεοδομίας" (έστω Α) και ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΩΣ ως υπόβαθρο τεκμηρίωσης της "νομιμότητας συμβολαιογράφου" (έστω Β). Το πρώτο υπόβαθρο είναι το υπερσύνολο ενώ το δεύτερο είναι υποσύνολο του πρώτου. Η τομή μεταξύ τους είναι η πολεοδομική νομιμότητα των ΟΙ του ακινήτου-οικοπέδου-γηπέδου (Β) που πιστοποιείται ανά ΟΙ για να γίνει η πράξη συμβολαιογράφου. Στα Β εξαντλούνται όλα τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα επί του οικοπέδου, ενώ στην αφαίρεση συνόλων Α-Β δεν υπάρχουν πλέον ιδιοκτησιακά δικαιώματα παρά μόνον δικαιώματα χρήσης. Ένας χώρος που έχει χαρακτηριστεί ως κοινόχρηστος σε σύσταση ΟΙ μπορεί να είναι κλειστός ή ανοικτός χώρος. Κοινόχρηστα όμως είναι και τα εκ του νόμου κοινόχρηστα για τα οποία δεν γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη σύσταση (η οποία σύσταση μπορεί και να μην υπάρχει). Όταν λοιπόν απαιτείται έλεγχος νομιμότητας Α χρειάζεται να είναι καταχωρημένα, ενημερωμένα και νομίμως υφιστάμενα όλα τα περιεχόμενα του υπερσυνόλου. Μετά τον έλεγχο εκδίδεται η όποια άδεια και καταχωρούνται οι αλλαγές που αυτή επέφερε στη συνολική ή επιμέρους ΗΤΚ. Όταν πρέπει να γίνει πράξη για την οποία απαιτείται να πιστοποιηθεί η νομιμότητα Β γίνεται είτε καταχώρηση μη υπάρχουσας ΗΤ του μεταβιβαζόμενου αντικειμένου είτε επαναβεβαιώνεται υπάρχουσα πληρότητα ΗΤ αυτού. Αν ο κοινόχρηστος χώρος δεν έχει εικόνα ΗΤ κατά τη στιγμή της βεβαίωσης υπάρχουν δύο ενδεχόμενα : - είτε ο πρώτος επισπεύδων συντάσσει την ΗΤΚ για τα κοινόχρηστα προς διασφάλιση του αγοραστή (και όχι κατ' απαίτηση του νόμου με ποινή ακυρότητας), οπότε όλοι οι επόμενοι τη βρίσκουν έτοιμη και ανέξοδα διασφαλίζουν τον δικό τους επίσης, - είτε δεν ασχολείται κανείς μαζί της μέχρι να εμφανιστεί/ούν μπροστά στο μηχανικό για να του αναθέσει/ουν κάποια άδεια στο ακίνητο. Σε κάθε περίπτωση, η πράξη που θα αφορά τη μεταβίβαση μιας ΟΙ δεν εμποδίζεται από την αδυναμία αποτύπωσης κοινόχρηστης αίθουσας ορόφου ή δώματος επειδή δεν βρέθηκε το κλειδί από τον διαχειριστή ή από την αδυναμία συνεννόησης μεταξύ των συνιδιοκτητών για τακτοποίηση μιας αυθαίρετης αποθήκης στην αυλή. Οι οδηγίες τύπου "θεωρείται" ή τύπου "εγώ θέλω" να γράφει ή "καλύτερα είναι να λέει" ή να "βοηθήσουμε την κατάσταση" αποτελούν επικίνδυνες παρεκτροπές επαγγελματιών που έχουν καθήκοντα πιστοποίησης και των δύο παραπάνω συνόλων πολεοδομικής και κτιριοδομικής νομιμότητας. Οι αγαπητοί συμβολαιογράφοι καλό είναι να μη θεωρούν την ΗΤΚ ως δικό τους τσιφλίκι και να ακούνε τον αρμόδιο για αυτή μηχανικό χωρίς να του μεταβιβάζουν ποσοστά ευθύνης που δεν του ανήκουν. Αυτοί να προσέχουν τα ποσοστά συνιδιοκτησίας στο οικόπεδο που μόνο με πράξη τους αλλάζουν και την ακριβή θέση και είδος των χρήσεων που περιγράφουν στο ακίνητο με τα στοιχεία που μηχανικός τους παρέχει. Εκεί έξω υπάρχουν σήμερα μηχανικοί που απονέμουν ποσοστά ιδιοκτησίας και συμβολαιογράφοι που ελέγχουν εμβαδομετρήσεις κάτοψης... Το ΤΕΕ να βοηθά τον αρμόδιο επαγγελματία να κάνει τη δουλειά του όπως πρέπει και όχι όπως βολεύει ... το helpdesk ή τον ισχυρότερο κλάδο.
    1 point
  23. Συμφωνώ ότι υπάρχει αυτή η διάταξη. Όμως μιλάει για περιπτώσεις μεταβιβάσεων σε εκείνο το χρονικό διάστημα. Εξακολουθώ να λέω ότι δεν αναφέρεται πουθενά στη νομοθεσία κάτι όπως "επιβάλλεται υποχρεωτικά όλες οι δηλώσεις (ολοκληρωμένες και μη) του Ν.4014/11 να μεταφερθούν στις διατάξεις μεταγενέστερου νόμου τακτοποίησης". Θα ήταν πολύ απλό να είχε αναγραφεί κάπου στη νομοθεσία αυτή η υποχρέωση. Σε συνέχεια της παραπάνω σκέψης μου, αν ήθελαν όντως με την παραπάνω διάταξη να μας επιβάλλουν τη μεταφορά όλων των δηλώσεων 4014 χωρίς χρονικό ζήτημα και σε γενικότερο πλαίσιο λόγω αντισυνταγματικότητας του νόμου, γιατί δεν αφαίρεσαν/διόρθωσαν το λεκτικό της παραγράφου 2ζ του άρθρου 82 του 4495; "2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: ... ζ) έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου ή έχει καταβληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, κατά τις διατάξεις του παρόντος ή τις διατάξεις του ν. 4014/2011 και του ν. 4178/2013.". Προσωπικά δε με επηρεάζει καθώς δεν έχω ασχοληθεί με δηλώσεις του 4014 απλά είναι κάτι που συναντούν πολλοί συνάδελφοι αλλά δεν το θεωρώ ξεκαθαρισμένο.
    1 point
  24. Ίσως να πρεπει να εκμεταλλευτείς το μέσο ύψος που αναφέρεται στο κριτήριο του συγκεκριμένου εδαφίου με βάση τον ορισμό του μέσου ύψους από τον κτιριοδομικό δηλαδή, όγκο προς επιφάνεια
    1 point
  25. ...αποθήκη μέγιστης επιφάνειας δεκαπέντε (15) τ.μ. και μέσου ύψους έως δυόμισι (2,50) μέτρα. Γοκ85-47. Στέγη είναι η "κατασκευή κάλυψης του κτιρίου, η οποία περιλαµβάνει τη φέρουσα κατασκευή και την επικάλυψή της και µπορεί να αποτελείται από επιφάνειες διαφόρων µορφών, κλίσεων και υλικών. Αρθ30,4495- ιζ) διαμόρφωση εδάφους έως 0,80 μ. από το φυσικό έδαφος για λόγους βελτίωσης του φυσικού του ανάγλυφου, με χρήση φυσικών ασύνδετων υλικών, όπως χώμα και λιθοδομή χωρίς κονίαμα, χωρίς αλλοίωση της γενικής φυσικής γεωμορφολογίας του, της φυσικής κλίσης απορροής των ομβρίων υδάτων και των σταθμών αφετηρίας μέτρησης των υψομέτρων,
    1 point
  26. Για το 2 είναι προφανές ότι δεν ήταν νομίμως υφιστάμενα αλλά καλά κάνεις και το επισημαίνεις... Για το 1, αν εννοείς τους πλευρικούς τοίχους και αν δεν υπήρχαν στην κάτοψη προφανώς και θέλουν ρύθμιση. Αν εννοείς τον τοίχο που κλείνει τον Η/Χ (πρόσωπο), αφού δεν υπήρχε ποτέ προφανώς και θα έπρεπε να συμπεριληφθεί στην ρύθμιση (3843 ή 4178 ή 4495) Λέγοντας "Η τοιχοποιία ήταν νομίμως υφιστάμενη" εννοώ αυτήν που εμφανίζει η θεωρημένη κάτοψη/τομή/όψη
    1 point
  27. Που βασίζεται το «πρέπει» της συμβολαιογράφου; Ναι, η εγκύκλιος 4 μιλάει για τη δυνατότητα να μεταφερθεί μια δήλωση αλλά δεν είναι υποχρεωτικό κ πάλι. Από που προκύπτει το ότι είναι αναγκαστικό; Αυτό αναρωτιέμαι; Δεν βρίσκω πουθενά διάταξη που να ορίζει την υποχρεωτική μεταφορά τους
    1 point
  28. Δεν εχω συναντήσει τέτοιο θέμα με κανέναν συμβολαιογράφο όλα αυτά τα χρόνια. Και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που είχα και με αρκετούς συμβολαιογράφους. Απλα πρέπει να γράψεις την σημείωση που ανεφερα παραπάνω.
    1 point
  29. Ναι φυσικά δε μετράει στον υπολογισμό προστίμου. Αλλά στην επιφάνεια της ιδιοκτησίας προσμετράται. Στην δήλωση θα έπρεπε να αναφέρεται η τελική επιφάνεια της οριζόντιας ιδιοκτησίας καθώς και το εμβαδό που υπολογίζεται στο πρόστιμο... Προσωπικά θεωρώ ότι μπορεί να αναφερθεί στην ηλεκτρονική ταυτότητα χωρίς να γίνει καμιά επέμβαση με 4495...
    1 point
  30. Σύμφωνα όμως και με την εγκλυκλιο 2 31/05/2019 για τον Ν.4495 η τοιχοποιία δεν μετράει για διάφορες περιπτώσεις αλλαγής χρήσης και στον Ν4495
    1 point
  31. Σύμφωνα με το 4495, άρθρο 82 παρ 2-ζ μπορεί να γίνει συμβόλαιο με ολοκληρωμένη δήλωση 4014. Το ότι στο σύστημα της ταυτότητας δεν υπάρχει επιλογή του 4014, είναι άλλο θέμα. Βάσει νόμου πάντως επιτρέπεται. Ακομα, δεν έχω βρει κάποια διάταξη σε νομοθεσία που να καθιστά υποχρεωτική τη μεταφορά ολοκληρωμένων δηλώσεων του 4014 σε μεταγενέστερο νόμο.
    1 point
  32. @zazeng θα συμφωνήσω με τον @Doctorbike Η τοιχοποιία ήταν νομίμως υφιστάμενη για τον Ν3843 οπότε ορθά ρυθμίστηκε μόνο το καθαρό...
    1 point
  33. Για το πρώτο ερώτημα βάζεις το εμβαδόν μαζί με τους εξωτερικούς τοίχους (έστω 50 τ.μ.) και στις παρατηρήσεις αναφέρεις ότι για τον καταλογισμό του προστίμου σύμφωνα με τον Ν.3843/10 ρυθμίστηκαν 46 τ.μ. Σήμερα, το υπόγειο που μετατράπηκε σε κατοικία είναι 50 τ.μ. Για το 2ο ερώτημα θα πρέπει όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή και εκδοθεί το ΠΕΚ, μέσα σε διάστημα 4 μηνών να κάνεις ΗΤ.
    1 point
  34. Οι βεβαιώσεις πριν την ηλεκτρονική ταυτότητα δεν ήταν "βεβαιώσεις αδόμητου", αλλά βεβαιώσεις για την μη ύπαρξη κτίσματος. Το ζήτημα "τι είναι αδόμητο;" τίθεται λόγω ηλεκτρονικής ταυτότητας και δεν επηρεάζονται οι βεβαιώσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί. Καλύτερα να μην διοργανώνονται "ενημερωτικές" εκδηλώσεις όταν αυτά που λέγονται είναι λανθασμένα.
    1 point
  35. ΠΡΟΣΟΧΗ. Ο μηχανικός δεν εκδίδει πράξεις. Μόνο η δημόσια αρχή. Η τεχνική έκθεση είναι της τακτοποίησης, τι χρειάζεται το πρώτο;
    1 point
  36. Διάβασα τις σελίδες στο παρόν topic και νομίζω ότι είμαστε υπερβολικοί στο θέμα του αδόμητου. Αντιστρέφω το ερώτημα και λέω το εξής: Βγάζω μια ΕΕΔΜΚ για περίφραξη σε πλήρως αδόμητο γήπεδο. Είμαι υποχρεωμένος να κάνω με τη λήξη των εργασιών Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου? Η άποψη μου είναι όχι. Γιατί και ο Ν.4495/17 (Άρθρο 54 παρ. 3) και η Υπουργική Απόφαση (Άρθρο 4 παρ. 1) είναι σαφείς: ενημέρωση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου γίνεται σε κτίριο, όταν έχουμε μεταβολές πολεοδομικών κτιριολογικών μεγεθών. Συνεπώς για μένα αν δε δω κτίσμα σε ακίνητο, το ακίνητο παραμένει αδόμητο. Αρκεί οι περιφράξεις να είναι συρματοπλεγματα και ξερολιθιές, όχι κάτι εξεζητημένο (τοιχία σκυροδέματος κλπ θα τα τακτοποιήσω πρώτα).
    1 point
  37. Για να εντάξεις κάτι στο νόμο πρέπει πρώτα να είναι αυθαίρετο. Αυτά δεν είναι.
    1 point
  38. Η υπερβολή υπέρ της ασφαλείας σε τεχνικό έργο δείχνει αδυναμία ή αστοχία σχεδιασμού. Η υπερβολή υπέρ της ασφαλείας στη διαδικασία δείχνει ότι κάποιος θέλει να αλλάξει επάγγελμα (δεν το κρίνω).
    1 point
  39. και με το "κατόψεις αρχιτεκτονικών" τι να εννοεί ο ποιητής της απόφασης ;
    1 point
  40. @Civil Gangster 1. Την τακτοποίηση 2. Την κάτοψη
    1 point
  41. @Roukat Η νομοθετική διάταξη για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά παρατέθηκε από την συνάδελφο 8maria8, της οποίας το συμπέρασμα είναι σωστό. Όπως είναι σωστή και η προτροπή της συμβολαιογράφου. Η αποτύπωση δεν θα είναι θεωρημένη από πουθενά. Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105/2021 "ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών," Στο σχέδιο θα αναγράψεις ότι αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση όπως προβλέπεται από τον νόμο. Στα σχέδια της ηλεκτρονικής ταυτότητας δεν περιλαμβάνονται υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, στατικά, μηχανολογικά, θερμομόνωση, πυροπροστασία, παρά μόνο ότι προβλέπεται στην υπουργική απόφαση.
    1 point
  42. Λάθος και παράνομο. Μόνο ανασύσταση. Γιατί να πληρώνει ο ιδιοκτήτης πρόστιμα για τις αμαρτίες άλλων ; Και αν είναι μετά το 2004 ; Η μήπως το 15% του προστίμου της Κατ.2 είναι λίγα για κάποιον που δεν τα οφείλει ; Ας προτείνει λοιπόν το ΤΕΕ στο ΥΠΕΝ, για να είναι εντάξει, να χρηματοδοτήσει τις νόμιμες ανασυστάσεις από το ταμείο που πάνε όλα τα λοιπά πρόστιμα. Μόνο έτσι ξεπλένονται οι αμαρτίες και όχι με συστάσεις για πατέντες τύπου "πλήρωνε εσύ για να κάνεις τη δουλειά σου". Αλλά μάλλον φοβούνται ότι θα αρνηθεί το ελεγκτικό ...
    1 point
  43. Χριστός Ανέστη συνάδελφοι. Λέει ο Ν4495 στο άρθρο 54 Λέει η αποφ. του ΦΕΚ 334Β/21 στο άρθρο 2 Όπως βλέπουμε και ο νόμος αλλά και η απόφαση αναφέρουν πως αν από τα εγκεκριμένα σχέδια (ΟΑ, ενημερώσεων, ΕΕΔΜΚ, νομιμοποιήσεων και τακτοποιήσεων) δεν προκύπτει η υφιστάμενη κατάσταση, εκπονούμε και υποβάλλουμε νέα σχέδια κατόψεων αρχιτεκτονικών. Ποιος ο λόγος αυτής της αναφοράς αν υπάρχει η υποχρέωση πρώτα τακτοποίησης και μετά ΗΤΚ? flash:Μήπως η αναφορά έγινε γιατί οι νόμοι μετά τον ν3843 προέβλεπαν πως οι αυθαίρετες κατασκευές σημειώνονταν επάνω στα εγκεκριμένα σχέδια ώστε να υπολογισθεί το πρόστιμο? Θα απαντήσω με μία ερώτηση. Με ποιόν τρόπο θα λάβουν θεώρηση οι κατόψεις ενός κτιρίου προϋφιστάμενου του 1955? Απορίες, απορίες, απορίες..... και πρέπει εμείς να ακροβατούμε ώστε να παράξουμε "έργο"
    1 point
  44. Βρε συνάδελφοι.. όταν βγήκε το manual ήταν ακόμα αδιευκρίνιστο το θέμα και όπως συνήθως, τα έβαλαν όλα. Το ΦΕΚ όμως το ξεκαθάρισε..... Μην ασχολούμαστε άλλο με το τι σχέδια ανεβάζουμε....... Από την πράξη ανεβάζουμε κάτοψη, τομή, όψεις. Πάπαλα... Μην κάνουμε σαν ένα φιλαράκι που ήρθε προχτές στο γραφείο και μου λέει "αφού τα έχω όλα τα σχέδια, γιατί να μην τα ανεβάσω όλα??" Και του λέω και εγώ "αφού έχεις και συμβόλαιο/σύσταση ανέβασε και αυτά, γιατί να μην τα ανεβάσεις????"
    1 point
  45. @ChristinaK} Εάν δεν σε βάζω σε μεγάλο κόπο, γίνεται να μου πεις με ποια νομοθετική διάταξη προβλέπεται η ανάρτηση εξαρτημένου τοπογραφικού διαγράμματος για την ηλεκτρονική ταυτότητα;
    1 point
  46. Ναι, άρα για τις περιπτώσεις που έκαναν συμβόλαια εκείνη τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο υπάρχει υποχρέωση μεταφοράς. Ωστόσο, στο ίδιο άρθρο στην παράγραφο 6 αναφέρει: "Εντός της ανωτέρω προθεσμίας είναι δυνατή η μεταφορά των δηλώσεων υπαγωγής ν. 4014/2011 στις διατάξεις του ν. 4495/2017 μέσω του ν. 4178/2013, κατόπιν ηλεκτρονικού αιτήματος του εξουσιοδοτημένου μηχανικού. Τα στοιχεία της δήλωσης, οι πληρωμές καθώς και τα ήδη υποβληθέντα αρχεία και σχέδια μεταφέρονται στη νέα δήλωση, η οποία συμπληρώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4495/2017." Δεν είναι υποχρεωτικό για κάθε ολοκληρωμένη δήλωση να μεταφερθεί στον Ν.4495/17. Εγώ αυτό καταλαβαίνω. Και για αυτό το λόγο πουθενά δεν γράφει και το ΤΕΕ ότι πρέπει να μεταφερθούν. Και στην απάντησή τους γράφουν "μπορούσαν να υπαχθούν".
    1 point
  47. Πολύ σωστά τα είπαν στην απάντησή τους, αλλά πουθενά δεν υπάρχει διάταξη περί υποχρέωσης μεταφοράς ολοκληρωμένης δήλωσης Ν.4014 σε μεταγενέστερο νόμο.
    1 point
  48. Την καλησπέρα μου .... Αν όντως απαιτείται τροποποίηση ή διόρθωση της υπάρχουσας ΣΟΙ, τότε ναι απαιτείται ταυτοχρόνως για την ολοκλήρωση αυτής η έκδοση ΠΗΤΚ για κάθε ΟΙ που μεταβάλλεται....
    1 point
  49. Αυτό δεν το κατάλαβα. Από την στιγμή που κάνεις οριστική καταχώρηση ιδιοκτησίας λαμβάνεις πιστοποιητικό πληρότητας και επιλέγεις ποιο τύπο βεβαίωσης θα χρησιμοποιήσεις (όπως αναφέρονται στο άρθρο 83 Ν. 4495). Άρα είναι το ίδιο σαν να είχες εντολή να εκδόσεις βεβαίωση προ Η.Τ έχοντας στη διάθεσή σου τακτοποίηση άλλου. Επομένως καλείσαι να ελέγξεις όλο το ακίνητο εξ αρχής (τα πάντα) και ο ρόλος μας από ότι αντιλαμβάνομαι δεν είναι μόνο διεκπεραιωτικός δηλαδή το να μαζέψουμε τη χαρτούρα, διότι το μάζεμα της χαρτούρας δεν θα απαιτούσε μηχανικό αλλά διοικητικό.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.