Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      10.130


  4. alexandra_

    alexandra_

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      76


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/05/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. https://exoikonomo2021.gov.gr/-/xekinaei-apo-tis-20-5-2022-e-dynatoteta-ypoboles-elektronikes-tautotetas-ktiriou Προθεσμία για την ταυτότητα : από αύριο 20-5-22 έως και 19-7-22 Καλή μας αρχή και καλή δυναμη !
    3 points
  2. Φαντάζομαι ότι με την ίδια λογική θα παρακολουθείς συνεχώς για το αποτέλεσμα μετά την εκδίκαση των επιτροπών αντιρρήσεων και θα ενημερώσεις την ΗΤ με τυχόν ορθές επαναλήψεις τοπογραφικού ή/και συμβολαίου σύμφωνα με την εξουσιοδότηση που έχεις από τον ιδιοκτήτη... Αναρωτιέμαι μόνο για το ύψος της χρέωσης αυτής της εργασίας.
    3 points
  3. Ενδιαφέρουσα η άποψη αυτή, αλλά σε πρακτικό επίπεδο όπως λες δεν πρόκειται να μας απασχολήσει, αφού η παράταση είναι σίγουρη. Ο ν. 4759 είναι από τους πιο ασαφείς νόμους που έχουν ποτέ εκδοθεί.
    2 points
  4. Οκ. Θέλει 2 λεπτά να βρεις το 1 σημείο.... Το θέμα που προκύπτει πλέον είναι ότι στον εντοπισμό της ΗΤΚ πρέπει κάπως να συμπέσουν αυτά τα δύο σχήματα... μπορεί να μην συμπέσουν.... γιατί έκανες άλλο ζοομ πχ και για χίλιους δυό άλλους λόγους.... Πάντως εγώ μέχρι τώρα (και στο μέλλον) σε πολύπλοκο σχήμα βάζω μόνο τις κορυφές αλλαγής κατεύθυνσης των πλευρών... τα μικροσπασίματα των πλευρών ούτε που τα δίνω σημασία.....
    2 points
  5. Άρα, σε ένα αδόμητο, που δεν έχει προφανώς κτίσμα και σε αυτό δεν έχει εκδοθεί καμία πράξη, δεν προκύπτει από το νόμο, ανέβασμα τοπογραφικού και συμβολαίου.
    2 points
  6. Σύμφωνα με τον νόμο εκεί που λέει την έκφραση "τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια" μπορεί κάλλιστα να ερμηνευτεί σαν "δηλαδή τοπογραφικό, σχέδια αρχιτεκτονικής μελέτης, σχέδια στατικής μελέτης, σχέδια μηχανολογικών μελετών". Ήρθε όμως το ΦΕΚ Β 334/21 και εξειδίκευσε ποια σχέδια πρέπει να ανέβουν, σύμφωνα με το παρακάτω : "τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις" Οπότε το να ανέβουν όλα τα σχέδια της ΟΑ (ή και συμβόλαια που ακούω ότι ανεβάζουν) είναι εκ του περισσού και απλά προσθέτουν βάρος (χάσιμο χρόνου εκτός αν υπάρχουν υπάλληλοι που κάτι πρέπει να κάνουν για να μην πληρώνονται ενώ κάθονται) και γεμίζουν την βάση με άχρηστη πληροφορία αφού αυτή δεν έχει ζητηθεί.
    2 points
  7. δηλαδή εμείς οι παραμεθόριοι που εκ των πραγμάτων δεν μπορούμε να εντοπίσουμε ακριβώς το ακίνητο (ούτε στο σύστημα αυθαιρέτων ούτε στο σύστημα Η.Τ.Κ) τι κάνουμε?? Θα κολλάμε λόγω μη σύμπτωσης των συντεταγμένων ακινήτου??? και τι σημαίνει ακριβής σύμπτωση σε έναν εντοπισμό που στο περίπου δημιουργείς ένα σχήμα του ακινήτου???
    2 points
  8. Νομίζω ότι βρήκα απάντηση στο ερώτημα. Από το άρθρο 54 του Ν. 4495 υπάρχει η αναφορά για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την ταυτότητα κτιρίου. Παραβλέπουμε ότι η ταυτότητα αναφέρεται σε κτίρια και όχι σε αδόμητα (έχουμε συζητήσει σε άλλο νήμα ότι θα έπρεπε να ονομαστεί ταυτότητα ακινήτου, αφού ήθελαν να συμπεριλάβουν και τα αδόμητα). Στο άρθρο 54 λοιπόν αναφέρεται ότι Άρθρο 54 Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών 1. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν. Από τα παραπάνω δεν φαίνεται να προκύπτει υποχρέωση για ανέβασμα συμβολαίου και τοπογραφικού διαγράμματος (τίτλου ή αποτύπωσης) στο σύστημα της ΗΤΚ.
    2 points
  9. να το ξαναδουμε λιγο ... Ο τιτλος του 5φυλλου γραφει στην επικεφαλιδα ΥΠΕΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗ περαιωσης της διαδικασιας υπαγωγης κλκλπ. και στην 5η σελιδα υπογραφει "ο προεδρος ΤΕΕ Γιωργος Στασινος" υγ το Β 334 αναγραφει τα εξης ζζ) Οικοδομικές άδειες, άδειες δόμησης με τις ανα- θεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, εγκρίσεις εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, δηλώσεις υπαγωγής σε νό- μους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, πράξεις εξαίρεσης από την κατεδάφιση και λοιπές πρά- ξεις εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών που αφορούν το ακίνητο. Για τις δηλώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017 περιγράφεται η κατάσταση της δήλω- σης και γίνεται ειδική μνεία για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) ή του συνόλου του προστίμου. Εισάγονται στοιχεία, όπως είδος πράξης, α/α, ημερομη- νία έκδοσης, τίτλος, στοιχεία έκδουσας αρχής,
    2 points
  10. Δεν είναι ειρωνεία. Αντιδιαστολή με έμφαση σε υποθετική περίπτωση είναι για να γίνει διακριτή η διαφορά μεταξύ αυτού που οφείλουμε να κάνουμε και αυτού που μπορεί να αντιμετωπίσουμε όταν κάνουμε κάποια πράγματα "εκ του περισσού" ή αλλιώς "επειδή δεν μας κάνει κόπο". Όταν, μετά από χρόνια, ο συμβολαιογράφος θα πει στον πελάτη ότι κακώς τα ανέβασε ο μηχανικός, αυτός εσένα θα ψάξει για να ενημερώσεις την ΗΤΚ...
    2 points
  11. Μήπως έγινε κανένα πανωσήκωμα στο δώμα παλιάς πολυκατοικίας από τον τοπικό μάστορα της γειτονιάς (που την έβλεπε μάστορας στα ρεπό από το ντελίβερι) και έβαλε τίποτα γυψοσανίδες της συμφοράς με πολύ αραιούς ορθοστάτες (ίσως και πλημμελώς καρφωμένους) και όντως να ταλαντώνεται με τον άνεμο; Τώρα τι να πούμε....αν είχε αναμνήσεις από το χωριό του και έφτιαχνε τίποτα τοίχους από καλάμια με λάσπη και ασβέστη (τσατμάδες) τότε θα αποκαλυφθούν μεγαλεία.
    1 point
  12. ΗΤΚ σε ακίνητο δεν μπορεί να εκδοθεί αν δεν είναι όλα νόμιμα ή πλήρως τακτοποιημένα. Επομένως όχι μόνο θα πρέπει να τακτοποιηθεί η αποθήκη, αλλά και να ελεγχθεί και κατά πόσο η δήλωση Ν. 1337/83 για τα υπόλοιπα κτίσματα, έχει ταύτιση με την υφιστάμενη κατάσταση και τουλάχιστον αυτά τελούν υπό αναστολή κυρώσεων μέχρι να κριθούν οριστικά (ακόμα κρίνονται...). Από εμπειρία, οι δηλώσεις Ν. 1337 και 720/77 συνήθως έχουν σοβαρά λάθη και χρήζουν και τα κτίσματα τα οποία αφορούν χρήζουν επανένταξης στο Ν. 4495, με το επιπλέον όφελος της οριστικής πλέον εξαίρεσης από την κατεδάφιση, ως κτίρια κατηγορίας 2 ή και 1, προυφιστάμενα του 1983 ή του 1975 αντίστοιχα.
    1 point
  13. Αφού πλέον η δήλωση έχει υπαχθεί στο Ν.4495, οφείλει να προσαρμοστεί σε όλα τα δεδομένα αυτού.
    1 point
  14. Γεια σου φίλε Faethon πάνε Διδυμότειχο - βρες μου τη συντ/νη 709919/4578689 και πες μου πόση ώρα θα κάνεις
    1 point
  15. Συστημικό είναι το θέμα. Απλά πρέπει να καταχωρηθεί η τεχνική σου έκθεση που τεκμηριώνει την προΰπαρξη του κτιρίου από το 1955. Ημ/νια πράξης μπορείς να βάλεις π.χ την ημερομηνία του ΒΔ και για εκδούσα αρχή μηχανικός. Αναφέρεις και στα πρόσθετα στοιχεία την τεχνική έκθεση που έχεις. Ανεβάζω ένα παράδειγμα. ΠΡΟ 55.tif Ναι αν έχεις κάνει δήλωση για μεταγενέστερες του 1955 αυθαιρεσίες και στην Τ.Ε της δήλωσης (ως όφειλες) στοιχειοθετείς την προύπαρξη του προ 55 κτιρίου, τότε θα βάλεις την δήλωση υπαγωγής γιατί προφανώς θα πρέπει να δείξεις ότι οι αυθαιρεσίες έχουν τακτοποιηθεί.
    1 point
  16. Άρα, έπρεπε να πεις ότι εξέδωσες βεβαίωση και όχι ότι έκανες δήλωση. Από 1/4/2022 οι βεβαιώσεις του άρθρου 83 έχουν αντικατασταθεί από το πιστοποιητικό πληρότητας. Ίσως γι αυτό το σύστημα δεν "βλέπει" δήλωση, διότι δεν υπάρχει υπαγωγή. Θα επιλέξεις στον τύπο πράξης (ιδιοκτησία) ΒΔ 9/8/1955 και δεν θα βάλεις ν.4495
    1 point
  17. Οπότε; Τον Στασινό βάζουμε; 😜 πέρα από την πλάκα το αναφέρει στην παρουσιάσεις. "...τον τίτλο της πράξης, εκδούσα αρχή είναι ο μηχανικός της δήλωσης αυθαιρέτων, τα στοιχεία και ότι άλλο θέλουμε..."
    1 point
  18. αφήνω ήσυχα ήσυχα αυτο εδω...... κ εδω καποιες ασκησεις για το λαιμο ( τοσες ωρες μπροστα απο μια οθόνη χρειάζονται μερικές ασκήσεις)
    1 point
  19. Μηχανικός. Και αν δεις την παρουσίαση θα δεις ότι ζητάνε και κάτι ακόμα. Περαίωση, ηλ κώδ.
    1 point
  20. https://www.ktimatologio.gr/el/e-services/anazitisi-diathesimotitas-poliseis-aerofotografion αυτό το σύνδεσμο μου έδωσαν από το κτηματολόγιο! Φαίνεται πως λειτουργεί .. Μπαίνεις με κωδικούς Τάξις .
    1 point
  21. θα συμφωνήσω μαζί σου ότι εδώ μέσα λέμε απόψεις αλλά θα το συμπλήρωνα και με το κρίνουμε και απόψεις.... Στο δια ταύτα λοιπόν άποψη μου είναι, κάνε ότι θες και ότι ΕΣΥ θεωρείς σωστό.
    1 point
  22. Βεβαίως γνώμες ανταλλάσσουμε, αν και θυμάμαι ότι σε πρόσφατη ημερίδα του ΤΕΕ είχαν πει ότι τοπογραφικό και συμβόλαιο δεν ανεβαίνει σε αδόμητο. Θα το σκεφτώ ξανά, αν και κλίνω προς την κατεύθυνση του να μην τα ανεβάσω.
    1 point
  23. Η ΗΤΚ είναι στιγμιαία ενημερωμένη αποτύπωση του πολεοδομικού και κτιριοδομικού καθεστώτος του ακινήτου η οποία χρησιμοποιείται ΚΥΡΙΩΣ σαν υπόβαθρο ελέγχου της "νομιμότητας πολεοδομίας" (έστω Α) και ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΩΣ ως υπόβαθρο τεκμηρίωσης της "νομιμότητας συμβολαιογράφου" (έστω Β). Το πρώτο υπόβαθρο είναι το υπερσύνολο ενώ το δεύτερο είναι υποσύνολο του πρώτου. Η τομή μεταξύ τους είναι η πολεοδομική νομιμότητα των ΟΙ του ακινήτου-οικοπέδου-γηπέδου (Β) που πιστοποιείται ανά ΟΙ για να γίνει η πράξη συμβολαιογράφου. Στα Β εξαντλούνται όλα τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα επί του οικοπέδου, ενώ στην αφαίρεση συνόλων Α-Β δεν υπάρχουν πλέον ιδιοκτησιακά δικαιώματα παρά μόνον δικαιώματα χρήσης. Ένας χώρος που έχει χαρακτηριστεί ως κοινόχρηστος σε σύσταση ΟΙ μπορεί να είναι κλειστός ή ανοικτός χώρος. Κοινόχρηστα όμως είναι και τα εκ του νόμου κοινόχρηστα για τα οποία δεν γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη σύσταση (η οποία σύσταση μπορεί και να μην υπάρχει). Όταν λοιπόν απαιτείται έλεγχος νομιμότητας Α χρειάζεται να είναι καταχωρημένα, ενημερωμένα και νομίμως υφιστάμενα όλα τα περιεχόμενα του υπερσυνόλου. Μετά τον έλεγχο εκδίδεται η όποια άδεια και καταχωρούνται οι αλλαγές που αυτή επέφερε στη συνολική ή επιμέρους ΗΤΚ. Όταν πρέπει να γίνει πράξη για την οποία απαιτείται να πιστοποιηθεί η νομιμότητα Β γίνεται είτε καταχώρηση μη υπάρχουσας ΗΤ του μεταβιβαζόμενου αντικειμένου είτε επαναβεβαιώνεται υπάρχουσα πληρότητα ΗΤ αυτού. Αν ο κοινόχρηστος χώρος δεν έχει εικόνα ΗΤ κατά τη στιγμή της βεβαίωσης υπάρχουν δύο ενδεχόμενα : - είτε ο πρώτος επισπεύδων συντάσσει την ΗΤΚ για τα κοινόχρηστα προς διασφάλιση του αγοραστή (και όχι κατ' απαίτηση του νόμου με ποινή ακυρότητας), οπότε όλοι οι επόμενοι τη βρίσκουν έτοιμη και ανέξοδα διασφαλίζουν τον δικό τους επίσης, - είτε δεν ασχολείται κανείς μαζί της μέχρι να εμφανιστεί/ούν μπροστά στο μηχανικό για να του αναθέσει/ουν κάποια άδεια στο ακίνητο. Σε κάθε περίπτωση, η πράξη που θα αφορά τη μεταβίβαση μιας ΟΙ δεν εμποδίζεται από την αδυναμία αποτύπωσης κοινόχρηστης αίθουσας ορόφου ή δώματος επειδή δεν βρέθηκε το κλειδί από τον διαχειριστή ή από την αδυναμία συνεννόησης μεταξύ των συνιδιοκτητών για τακτοποίηση μιας αυθαίρετης αποθήκης στην αυλή. Οι οδηγίες τύπου "θεωρείται" ή τύπου "εγώ θέλω" να γράφει ή "καλύτερα είναι να λέει" ή να "βοηθήσουμε την κατάσταση" αποτελούν επικίνδυνες παρεκτροπές επαγγελματιών που έχουν καθήκοντα πιστοποίησης και των δύο παραπάνω συνόλων πολεοδομικής και κτιριοδομικής νομιμότητας. Οι αγαπητοί συμβολαιογράφοι καλό είναι να μη θεωρούν την ΗΤΚ ως δικό τους τσιφλίκι και να ακούνε τον αρμόδιο για αυτή μηχανικό χωρίς να του μεταβιβάζουν ποσοστά ευθύνης που δεν του ανήκουν. Αυτοί να προσέχουν τα ποσοστά συνιδιοκτησίας στο οικόπεδο που μόνο με πράξη τους αλλάζουν και την ακριβή θέση και είδος των χρήσεων που περιγράφουν στο ακίνητο με τα στοιχεία που μηχανικός τους παρέχει. Εκεί έξω υπάρχουν σήμερα μηχανικοί που απονέμουν ποσοστά ιδιοκτησίας και συμβολαιογράφοι που ελέγχουν εμβαδομετρήσεις κάτοψης... Το ΤΕΕ να βοηθά τον αρμόδιο επαγγελματία να κάνει τη δουλειά του όπως πρέπει και όχι όπως βολεύει ... το helpdesk ή τον ισχυρότερο κλάδο.
    1 point
  24. Συμφωνώ ότι υπάρχει αυτή η διάταξη. Όμως μιλάει για περιπτώσεις μεταβιβάσεων σε εκείνο το χρονικό διάστημα. Εξακολουθώ να λέω ότι δεν αναφέρεται πουθενά στη νομοθεσία κάτι όπως "επιβάλλεται υποχρεωτικά όλες οι δηλώσεις (ολοκληρωμένες και μη) του Ν.4014/11 να μεταφερθούν στις διατάξεις μεταγενέστερου νόμου τακτοποίησης". Θα ήταν πολύ απλό να είχε αναγραφεί κάπου στη νομοθεσία αυτή η υποχρέωση. Σε συνέχεια της παραπάνω σκέψης μου, αν ήθελαν όντως με την παραπάνω διάταξη να μας επιβάλλουν τη μεταφορά όλων των δηλώσεων 4014 χωρίς χρονικό ζήτημα και σε γενικότερο πλαίσιο λόγω αντισυνταγματικότητας του νόμου, γιατί δεν αφαίρεσαν/διόρθωσαν το λεκτικό της παραγράφου 2ζ του άρθρου 82 του 4495; "2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: ... ζ) έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου ή έχει καταβληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, κατά τις διατάξεις του παρόντος ή τις διατάξεις του ν. 4014/2011 και του ν. 4178/2013.". Προσωπικά δε με επηρεάζει καθώς δεν έχω ασχοληθεί με δηλώσεις του 4014 απλά είναι κάτι που συναντούν πολλοί συνάδελφοι αλλά δεν το θεωρώ ξεκαθαρισμένο.
    1 point
  25. Ίσως να πρεπει να εκμεταλλευτείς το μέσο ύψος που αναφέρεται στο κριτήριο του συγκεκριμένου εδαφίου με βάση τον ορισμό του μέσου ύψους από τον κτιριοδομικό δηλαδή, όγκο προς επιφάνεια
    1 point
  26. ...αποθήκη μέγιστης επιφάνειας δεκαπέντε (15) τ.μ. και μέσου ύψους έως δυόμισι (2,50) μέτρα. Γοκ85-47. Στέγη είναι η "κατασκευή κάλυψης του κτιρίου, η οποία περιλαµβάνει τη φέρουσα κατασκευή και την επικάλυψή της και µπορεί να αποτελείται από επιφάνειες διαφόρων µορφών, κλίσεων και υλικών. Αρθ30,4495- ιζ) διαμόρφωση εδάφους έως 0,80 μ. από το φυσικό έδαφος για λόγους βελτίωσης του φυσικού του ανάγλυφου, με χρήση φυσικών ασύνδετων υλικών, όπως χώμα και λιθοδομή χωρίς κονίαμα, χωρίς αλλοίωση της γενικής φυσικής γεωμορφολογίας του, της φυσικής κλίσης απορροής των ομβρίων υδάτων και των σταθμών αφετηρίας μέτρησης των υψομέτρων,
    1 point
  27. Για το 2 είναι προφανές ότι δεν ήταν νομίμως υφιστάμενα αλλά καλά κάνεις και το επισημαίνεις... Για το 1, αν εννοείς τους πλευρικούς τοίχους και αν δεν υπήρχαν στην κάτοψη προφανώς και θέλουν ρύθμιση. Αν εννοείς τον τοίχο που κλείνει τον Η/Χ (πρόσωπο), αφού δεν υπήρχε ποτέ προφανώς και θα έπρεπε να συμπεριληφθεί στην ρύθμιση (3843 ή 4178 ή 4495) Λέγοντας "Η τοιχοποιία ήταν νομίμως υφιστάμενη" εννοώ αυτήν που εμφανίζει η θεωρημένη κάτοψη/τομή/όψη
    1 point
  28. Που βασίζεται το «πρέπει» της συμβολαιογράφου; Ναι, η εγκύκλιος 4 μιλάει για τη δυνατότητα να μεταφερθεί μια δήλωση αλλά δεν είναι υποχρεωτικό κ πάλι. Από που προκύπτει το ότι είναι αναγκαστικό; Αυτό αναρωτιέμαι; Δεν βρίσκω πουθενά διάταξη που να ορίζει την υποχρεωτική μεταφορά τους
    1 point
  29. Δεν εχω συναντήσει τέτοιο θέμα με κανέναν συμβολαιογράφο όλα αυτά τα χρόνια. Και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που είχα και με αρκετούς συμβολαιογράφους. Απλα πρέπει να γράψεις την σημείωση που ανεφερα παραπάνω.
    1 point
  30. Ναι φυσικά δε μετράει στον υπολογισμό προστίμου. Αλλά στην επιφάνεια της ιδιοκτησίας προσμετράται. Στην δήλωση θα έπρεπε να αναφέρεται η τελική επιφάνεια της οριζόντιας ιδιοκτησίας καθώς και το εμβαδό που υπολογίζεται στο πρόστιμο... Προσωπικά θεωρώ ότι μπορεί να αναφερθεί στην ηλεκτρονική ταυτότητα χωρίς να γίνει καμιά επέμβαση με 4495...
    1 point
  31. Σύμφωνα όμως και με την εγκλυκλιο 2 31/05/2019 για τον Ν.4495 η τοιχοποιία δεν μετράει για διάφορες περιπτώσεις αλλαγής χρήσης και στον Ν4495
    1 point
  32. Σύμφωνα με το 4495, άρθρο 82 παρ 2-ζ μπορεί να γίνει συμβόλαιο με ολοκληρωμένη δήλωση 4014. Το ότι στο σύστημα της ταυτότητας δεν υπάρχει επιλογή του 4014, είναι άλλο θέμα. Βάσει νόμου πάντως επιτρέπεται. Ακομα, δεν έχω βρει κάποια διάταξη σε νομοθεσία που να καθιστά υποχρεωτική τη μεταφορά ολοκληρωμένων δηλώσεων του 4014 σε μεταγενέστερο νόμο.
    1 point
  33. @zazeng θα συμφωνήσω με τον @Doctorbike Η τοιχοποιία ήταν νομίμως υφιστάμενη για τον Ν3843 οπότε ορθά ρυθμίστηκε μόνο το καθαρό...
    1 point
  34. Για το πρώτο ερώτημα βάζεις το εμβαδόν μαζί με τους εξωτερικούς τοίχους (έστω 50 τ.μ.) και στις παρατηρήσεις αναφέρεις ότι για τον καταλογισμό του προστίμου σύμφωνα με τον Ν.3843/10 ρυθμίστηκαν 46 τ.μ. Σήμερα, το υπόγειο που μετατράπηκε σε κατοικία είναι 50 τ.μ. Για το 2ο ερώτημα θα πρέπει όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή και εκδοθεί το ΠΕΚ, μέσα σε διάστημα 4 μηνών να κάνεις ΗΤ.
    1 point
  35. Οι βεβαιώσεις πριν την ηλεκτρονική ταυτότητα δεν ήταν "βεβαιώσεις αδόμητου", αλλά βεβαιώσεις για την μη ύπαρξη κτίσματος. Το ζήτημα "τι είναι αδόμητο;" τίθεται λόγω ηλεκτρονικής ταυτότητας και δεν επηρεάζονται οι βεβαιώσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί. Καλύτερα να μην διοργανώνονται "ενημερωτικές" εκδηλώσεις όταν αυτά που λέγονται είναι λανθασμένα.
    1 point
  36. ΠΡΟΣΟΧΗ. Ο μηχανικός δεν εκδίδει πράξεις. Μόνο η δημόσια αρχή. Η τεχνική έκθεση είναι της τακτοποίησης, τι χρειάζεται το πρώτο;
    1 point
  37. Για να εντάξεις κάτι στο νόμο πρέπει πρώτα να είναι αυθαίρετο. Αυτά δεν είναι.
    1 point
  38. Η υπερβολή υπέρ της ασφαλείας σε τεχνικό έργο δείχνει αδυναμία ή αστοχία σχεδιασμού. Η υπερβολή υπέρ της ασφαλείας στη διαδικασία δείχνει ότι κάποιος θέλει να αλλάξει επάγγελμα (δεν το κρίνω).
    1 point
  39. και με το "κατόψεις αρχιτεκτονικών" τι να εννοεί ο ποιητής της απόφασης ;
    1 point
  40. @Civil Gangster 1. Την τακτοποίηση 2. Την κάτοψη
    1 point
  41. @Roukat Η νομοθετική διάταξη για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά παρατέθηκε από την συνάδελφο 8maria8, της οποίας το συμπέρασμα είναι σωστό. Όπως είναι σωστή και η προτροπή της συμβολαιογράφου. Η αποτύπωση δεν θα είναι θεωρημένη από πουθενά. Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105/2021 "ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών," Στο σχέδιο θα αναγράψεις ότι αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση όπως προβλέπεται από τον νόμο. Στα σχέδια της ηλεκτρονικής ταυτότητας δεν περιλαμβάνονται υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, στατικά, μηχανολογικά, θερμομόνωση, πυροπροστασία, παρά μόνο ότι προβλέπεται στην υπουργική απόφαση.
    1 point
  42. Λάθος και παράνομο. Μόνο ανασύσταση. Γιατί να πληρώνει ο ιδιοκτήτης πρόστιμα για τις αμαρτίες άλλων ; Και αν είναι μετά το 2004 ; Η μήπως το 15% του προστίμου της Κατ.2 είναι λίγα για κάποιον που δεν τα οφείλει ; Ας προτείνει λοιπόν το ΤΕΕ στο ΥΠΕΝ, για να είναι εντάξει, να χρηματοδοτήσει τις νόμιμες ανασυστάσεις από το ταμείο που πάνε όλα τα λοιπά πρόστιμα. Μόνο έτσι ξεπλένονται οι αμαρτίες και όχι με συστάσεις για πατέντες τύπου "πλήρωνε εσύ για να κάνεις τη δουλειά σου". Αλλά μάλλον φοβούνται ότι θα αρνηθεί το ελεγκτικό ...
    1 point
  43. Χριστός Ανέστη συνάδελφοι. Λέει ο Ν4495 στο άρθρο 54 Λέει η αποφ. του ΦΕΚ 334Β/21 στο άρθρο 2 Όπως βλέπουμε και ο νόμος αλλά και η απόφαση αναφέρουν πως αν από τα εγκεκριμένα σχέδια (ΟΑ, ενημερώσεων, ΕΕΔΜΚ, νομιμοποιήσεων και τακτοποιήσεων) δεν προκύπτει η υφιστάμενη κατάσταση, εκπονούμε και υποβάλλουμε νέα σχέδια κατόψεων αρχιτεκτονικών. Ποιος ο λόγος αυτής της αναφοράς αν υπάρχει η υποχρέωση πρώτα τακτοποίησης και μετά ΗΤΚ? flash:Μήπως η αναφορά έγινε γιατί οι νόμοι μετά τον ν3843 προέβλεπαν πως οι αυθαίρετες κατασκευές σημειώνονταν επάνω στα εγκεκριμένα σχέδια ώστε να υπολογισθεί το πρόστιμο? Θα απαντήσω με μία ερώτηση. Με ποιόν τρόπο θα λάβουν θεώρηση οι κατόψεις ενός κτιρίου προϋφιστάμενου του 1955? Απορίες, απορίες, απορίες..... και πρέπει εμείς να ακροβατούμε ώστε να παράξουμε "έργο"
    1 point
  44. Βρε συνάδελφοι.. όταν βγήκε το manual ήταν ακόμα αδιευκρίνιστο το θέμα και όπως συνήθως, τα έβαλαν όλα. Το ΦΕΚ όμως το ξεκαθάρισε..... Μην ασχολούμαστε άλλο με το τι σχέδια ανεβάζουμε....... Από την πράξη ανεβάζουμε κάτοψη, τομή, όψεις. Πάπαλα... Μην κάνουμε σαν ένα φιλαράκι που ήρθε προχτές στο γραφείο και μου λέει "αφού τα έχω όλα τα σχέδια, γιατί να μην τα ανεβάσω όλα??" Και του λέω και εγώ "αφού έχεις και συμβόλαιο/σύσταση ανέβασε και αυτά, γιατί να μην τα ανεβάσεις????"
    1 point
  45. @ChristinaK} Εάν δεν σε βάζω σε μεγάλο κόπο, γίνεται να μου πεις με ποια νομοθετική διάταξη προβλέπεται η ανάρτηση εξαρτημένου τοπογραφικού διαγράμματος για την ηλεκτρονική ταυτότητα;
    1 point
  46. Ναι, άρα για τις περιπτώσεις που έκαναν συμβόλαια εκείνη τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο υπάρχει υποχρέωση μεταφοράς. Ωστόσο, στο ίδιο άρθρο στην παράγραφο 6 αναφέρει: "Εντός της ανωτέρω προθεσμίας είναι δυνατή η μεταφορά των δηλώσεων υπαγωγής ν. 4014/2011 στις διατάξεις του ν. 4495/2017 μέσω του ν. 4178/2013, κατόπιν ηλεκτρονικού αιτήματος του εξουσιοδοτημένου μηχανικού. Τα στοιχεία της δήλωσης, οι πληρωμές καθώς και τα ήδη υποβληθέντα αρχεία και σχέδια μεταφέρονται στη νέα δήλωση, η οποία συμπληρώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4495/2017." Δεν είναι υποχρεωτικό για κάθε ολοκληρωμένη δήλωση να μεταφερθεί στον Ν.4495/17. Εγώ αυτό καταλαβαίνω. Και για αυτό το λόγο πουθενά δεν γράφει και το ΤΕΕ ότι πρέπει να μεταφερθούν. Και στην απάντησή τους γράφουν "μπορούσαν να υπαχθούν".
    1 point
  47. Πολύ σωστά τα είπαν στην απάντησή τους, αλλά πουθενά δεν υπάρχει διάταξη περί υποχρέωσης μεταφοράς ολοκληρωμένης δήλωσης Ν.4014 σε μεταγενέστερο νόμο.
    1 point
  48. Την καλησπέρα μου .... Αν όντως απαιτείται τροποποίηση ή διόρθωση της υπάρχουσας ΣΟΙ, τότε ναι απαιτείται ταυτοχρόνως για την ολοκλήρωση αυτής η έκδοση ΠΗΤΚ για κάθε ΟΙ που μεταβάλλεται....
    1 point
  49. Αυτό δεν το κατάλαβα. Από την στιγμή που κάνεις οριστική καταχώρηση ιδιοκτησίας λαμβάνεις πιστοποιητικό πληρότητας και επιλέγεις ποιο τύπο βεβαίωσης θα χρησιμοποιήσεις (όπως αναφέρονται στο άρθρο 83 Ν. 4495). Άρα είναι το ίδιο σαν να είχες εντολή να εκδόσεις βεβαίωση προ Η.Τ έχοντας στη διάθεσή σου τακτοποίηση άλλου. Επομένως καλείσαι να ελέγξεις όλο το ακίνητο εξ αρχής (τα πάντα) και ο ρόλος μας από ότι αντιλαμβάνομαι δεν είναι μόνο διεκπεραιωτικός δηλαδή το να μαζέψουμε τη χαρτούρα, διότι το μάζεμα της χαρτούρας δεν θα απαιτούσε μηχανικό αλλά διοικητικό.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.