Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      16

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      26.015


  4. ssouanis

    ssouanis

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.248


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/05/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. GEORGE MICHEAL : "επομένως υπάρχει φόρτος έκδοσης ΗΤΚ " εμ, ζωρζ, τι να σου κανει το καημενο το ζωντανο... το παραφορτωσαν οι κομπιουτεραδες με... GIGA TOUVLA ....απόκαμε κι αυτο....
    5 points
  2. @BAS Ο λόγος σύνταξης της ηλεκτρονικής ταυτότητας είναι (κρίσιμο) στοιχείο της και γι΄αυτό μας ενδιαφέρει. Εξ ου και η ύπαρξη σχετικού πεδίου επιλογών (αιτιολογία). Για το ΠΕΑ, η υπουργική απόφαση αναφέρει ότι περιλαμβάνεται στα απαιτούμενα έγγραφα "εφόσον απαιτείται". Όπερ μεθερμηνευόμενον εστί: δεν απαιτείται ΠΕΑ σε όλες τις περιπτώσεις. Για κατεδάφιση, προφανώς, δεν απαιτείται. Τι να εξεταστεί, δηλαδή, με το ΠΕΑ; Ποιες βελτιώσεις πρέπει να γίνουν σε κτίσμα που πρόκειται να κατεδαφιστεί;
    5 points
  3. Νομίζω ότι ο σύζυγος δικαιούται την έκπτωση σε όλο το ακίνητο,ασχέτως του ποσοστού συνιδιοκτησίας του σε αυτό,λόγω του ποσοστού αναπηρίας του. Αλλά,έτσι κι αλλιώς του ανήκει το 50% ενώ το άλλο 50% ανήκει στη σύζυγο,που επίσης δικαιούται την έκπτωση,λόγω φορολογικής επιβάρυνσης από τον σύζυγο. Η φορολογική επιβάρυνση φαίνεται στο έντυπο Ε1(φορολογική δήλωση) της συζύγου.Πέραν αυτού απαιτούνται:α.Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και β.Το πιστοποιητικό αναπηρίας (σε ισχύ).
    3 points
  4. Καλησπέρα,ποιος ο λόγος,όταν ο νόμος σαφώς αναφέρει ότι δε συνιστούν παράβαση,να συνταχθεί προϋπολογισμός γι αυτές; Μια απλή αναφορά στην Τεχνική έκθεση,με το σχετικό άρθρο,αρκεί.
    3 points
  5. Η ΗΤΚ είναι υποχρέωση ιδιοκτήτη απέναντι στην απαίτηση καταγραφής της πολεοδομικής νομιμότητας των ακινήτων. Την έχουν όλοι μαζί οι συνιδιοκτήτες και καθένας μόνος του. Δεν χρειάζεται λοιπόν συναίνεση ούτε μπορούν να τον εμποδίσουν οι άλλοι. Απλά ο επισπεύδων χρεώνεται τη δαπάνη και οι άλλοι το βρίσκουν έτοιμο. Το ποσοστό μπορεί να δηλώνεται στο 100% μόνο σε ΗΤΚ μιας ΟΙ. Αλλιώς το άθροισμα όλων πρέπει να είναι 100%. ΥΓ. καλησπέρα σε όλους
    3 points
  6. Θεωρώ πως στην "Ετήσια κατανάλωση κτιρίου" βάζουμε από την πρώτη σελίδα του ΠΕΑ την "Υπολογιζόμενη ετήσια κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας" του επιθεωρούμενου κτιρίου, διότι ο ΚΕΝΑΚ λειτουργεί με την αναγωγή όλων των μορφών ενέργειας σε πρωτογενή. Η "Υπολογιζόμενη ετήσια κατανάλωσης τελικής ενέργειας" είναι ουσιαστικά το ίδιο πράγμα πριν την αναγωγή των εκάστοτε μορφών ενέργειας (Φ/Α, πετρέλαιο, ρεύμα κλπ) σε πρωτογενή. Ακόμη και αν αυτό το στοιχείο στην ΗΤΚ ζητείται για πληροφοριακούς/στατιστικούς λόγους, νόημα έχει μόνο η "Υπολογιζόμενη ετήσια κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας" του επιθεωρούμενου κτιρίου, μέσω της οποίας μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους κτίρια ή να υπολογιστεί η τυχόν εξοικονόμηση ενέργειας κατόπιν παρεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης. (για το λόγο αυτό και στα "Εξοικονομώ" η αναβάθμιση υπολογίζεται από τη διαφορά αρχικής μείον τελικής ετήσιας κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας του επιθεωρούμενου κτιρίου) Σχετικά με τις "Ετήσιες εκπομπές Co2", πιστεύω πως ναι πρέπει να μπαίνει το κουτάκι "Υπολογιζόμενες ετήσιες εκπομπές Co2", επειδή δε μπορεί να είναι κάτι άλλο.
    2 points
  7. Αφού βρε λεβέντες έχει προηγηθεί ρύθμιση ως κατοικία! Δηλαδή, είναι κατοικία! Δηλαδή, και πόρτα έχει και παράθυρα έχει και κλειστούς χώρους έχει κι από όλα τα κομφορ έχει... Προφανώς του χρειάζεται κι ένα ΠΕΑ... Αύριο αν το γκρεμίσουν, ας ρίξουν στα απόβλητα και το ΠΕΑ!!! Σήμερα όμως θα το πληρώσουν....
    2 points
  8. Και φτάσαμε πλέον εκεί που θέλαμε ... νομοθετεί πλέον το ηλεκτρονικό σύστημα, μόνο του.
    2 points
  9. το θεμα ειναι "διττο" και αφορα και την τακτοποιηση και την ταυτοτητα Ως προς την τακτοποιηση διακρινουμε α] Κτισματα χωρις αυθαιρεσιες. Για αυτα, νομιμως ενας εξ αδιαιρετου ζηταει βεβαιωση νομιμοτητας [με την γνωστη διευκρινηση οτι "αφορα το 100% του 25%] και δεν απαιτειται "συναινεση" απο τους λοιπους, λογω μη υπαρξης αυθαιρεσιων προς τακτοποίηση. Ετσι, πλεον, δικαιουται να μεταβιβασει το εξ αδιαιρετου ποσοστο του στο κτισμα αυτο. Κατα τη αυτη εννοια, δικαιουται να ζητησει ταυτοτητα για το κτισμα αυτο. β] Ομοιως για τα αδομητα γηπεδα/οικοπεδα, δικαιουται να ζητησει βεβαιωση νομιμοτητας κατα τον ιδιο τροπο και να εκδοσει ταυτοτητα [αλλως θα σταματουσαν οι εξ αδιαιρετου μεταβιβασεις σε ακινητα τα οποία δεν εχουν αυθαιρεσιες για να τακτοποιησουν]. γ] ως προς την τακτοποιηση κτισματων, με συσταση ή και χωρις συσταση, αναφερει διεξοδικα το αρθρο 98, με ποιούς όρους γινεται απο "εναν" απο τους συνιδιοκτητες, Αυτος που τακτοποιησε τις αυθαιρεσιες σε ενα "κτισμα" με βαση ρητη διαταξη του αρθρου 98, προφανως δεν εμποδιζεται απο την αρνηση ή την αδιαφορια των υπόλοιπων ως προς την εκδοση ταυτοτητας, [η οποια δεν ειναι παρα μια φωτογραφια του κτισματος....ασχετως εάν οι κατασκευαστες της πλατφορμας εφτιαξαν εναν ολοκληρο Μπεν Χουρ...-ουδε καν σε σινεμασκοπ...], νομιμως την ζηταει και νομιμως μεταβιβαζει το ποσοστο του. [εκεινα που κολλανε ειναι οι "ανταλλαγες" τμηματων ΟΙ, μεταξυ τους, και τα εξ αδιαιρετου εκτος σχεδιου, οπου δεν εχουν χτισει ολα τα μεριδια]
    2 points
  10. - τι προσφυγη εγινε...απο ποιόν...για ποιο λογο...ποιός την εγραψε... - προφανως, σε περιπτωση θανατου, αναβαλλεται η συζητηση, μεχρι να συνεχισει ο νομιμος κληρονομος - πώς συντασεται το τοπογραφικο...ειναι αρμοδιοτητα του μηχανικου...αυτος εχει τα στοιχεια τα οποία εμεις δεν τα γνωριζουμε... εαν διαφωνεις...τον αλλαζεις....αλλα αν τα στοιχεια που εχει, ειναι "εναντιον" σου, τα ιδια θα λενε ολοι...οσο και αν τους αλλαξεις
    2 points
  11. Version 1.0.0

    10.548 downloads

    Μια πρώτη απόπειρα γιατί αρκετοί συνάδελφοι, και κυρίως νέοι, ψάχνουν κάτι αντίστοιχο. Όσοι μπορούν ας το αναπτύξουν έτσι ώστε να έχουμε κάτι αξιοπρεπές όλοι.
    1 point
  12. Διευκρινήσεις σχετικά με την εφαρμογή Υπουργικών Αποφάσεων, εκδοθεισών κατ΄ εξουσιοδότηση του του άρθρου 86 του ν.4759/2020. Σχόλια : (ή αλλιώς "τώρα, όπως και τόσο καιρό, νομοθετούμε σε ένα παράλληλο σύμπαν, μετά τον Οκτώβριο βλέπουμε ...") (αλλά πάντα χρησιμοποιώντας το αρχαιοπρεπές "διευκρινήσεις") Ψ95Μ4653Π8-ΦΓΕ.pdf
    1 point
  13. Ξεκάθαρο δεν είναι ότι πρέπει να ανέβει στην πλατφόρμα της ΗΤΚ το τοπογραφικό διάγραμμα, καθώς στο ακίνητο δεν υφίσταται Ο.Α. Η διαδικασία για την λήψη ΚΗΔ δεν αφορά την ταυτότητα. Απαιτείται βεβαίως για κάθε τοπογραφικό που συντάσσεται μετά την 18.7.2018 για δικαιοπραξία.
    1 point
  14. Όλα γίνονται! Στο σπίτι μου έχω Α.Θ. monoblock, που συνδυάζεται με : τζάκι - καλοριφέρ (που ζεσταίνει νερό), ηλιακούς συλλέκτες και ηλ. αντιστάσεις για εφεδρία αναμονή για πιθανή άλλη πηγή θερμότητας (π.χ. λέβητας)!
    1 point
  15. 1. Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, καθώς και πρόσωπα που φιλοξενούν περισσότερο από ένα έτος ή επιβαρύνονται φορολογικά από πρόσωπα με την ανωτέρω ιδιότητα, με ατομικό εισόδημα έως σαράντα χιλιάδες (40.000) ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως εξήντα χιλιάδες (60.000) ευρώ, για την υπαγωγή στο άρθρο 97 καταβάλλουν ποσοστό 15% του ενιαίου ειδικού προστίμου, ανεξαρτήτως περιορισμού κύριας κατοικίας και υποβάλλουν τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνδρομή των ανωτέρω προϋποθέσεων. Το ποσοστό της αναπηρίας πιστοποιείται με βεβαίωση ή γνωμάτευση, που έχει εκδοθεί από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας. Για την εφαρμογή της παρ.1, οι μειώσεις εφαρμόζονται γιααυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσης χωρίς τον περιορισμό κύριας κατοικίας. Η φορολογική επιβάρυνση ατόμου από άτομο με ειδικές ανάγκες αποδεικνύεται από τα στοιχεία της τελευταίας φορολογικής δήλωσης, η οποία και υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα. Διευκρινίζουμε ότι στην έκφραση «ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω» νοείται ίσο ή μεγαλύτερο του ποσοστού 80%. Στην έννοια του ατομικού ή οικογενειακού εισοδήματος νοείται το φορολογητέο εισόδημα όπως προκύπτει από τη φορολογική δήλωση, ενώ αρκεί η ικανοποίηση ενός από τα δύο οικονομικά κριτήρια (του ατομικού ή του οικογενειακού εισοδήματος) για την εφαρμογή του μειωτικού συντελεστή. και, να θυμισω οτι, δεν οριζει πλαφον σε τμ. το αρθρο αυτο. Αλλο ειναι το "κυρια και μοναδικη" του αρθρου 100 παρ. 12, που παραπεμπει στο νδ 1078/80 και αλλο το αρθρο 100, που δεν παραπεμπει πουθνε [όσο κι' αν η εγκ. 2 προσπαθει να τροποποιησει το νομο
    1 point
  16. Τελικά έχουμε καταλήξει τι κάνουμε με απώλεια φακέλου και εφόσον δεν επιθυμούν οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες να πληρώσουν ανασύσταση ? Η τακτοποίηση του ακινήτου αντί για ανασύσταση είναι νόμιμη ?
    1 point
  17. Το ΚΗΔ είναι κωδικός ηλεκτρονικού διαγράμματος. Άρα ουσιαστικά βγαίνει πάνω στο τοπογραφικό. Άρα από τη στιγμή που το τοπογραφικό σου δείχνει μία κατάσταση (άσχετα με το πόσα γεωτεμάχια απεικονίζονται σε αυτό), θα εκδόσεις 1 ΚΗΔ. Αν αλλάξεις κάτι μετά από αυτό στο τοπογραφικό σου, τότε θα εκδόσεις άλλο ΚΗΔ. Ουσιαστικά το ΚΗΔ πάει στο τοπογραφικό και όχι στην ιδιοκτησία. Αυτό δεν το έχουν καταλάβει πολλοί και μπερδεύονται ακόμη με το 1 ΚΗΔ ανά ιδιοκτησία...
    1 point
  18. Κανονικά ένα ΚΗΔ αρκεί. Το ΚΗΔ σημαίνει Κωδικός Ηλεκτρονικού Διαγράμματος και αναφέρεται στο Διάγραμμα. Όπως ένα συμβόλαιο μπορεί να περιγράφει μέσα πάνω από 1 ακίνητα, ομοίως και ένα Τοπογραφικό Διάγραμμα μπορεί να αφορά 2 ή 3 ή 1000 ιδιοκτησίες. Στην πράξη, κάποιοι συμβολαιογράφοι και κάποιοι προισταμενοι Κτηματολογικών γραφείων δεν καταλαβαίνουν ή δεν θέλουν να καταλάβουν και ζητούν ξεχωριστό ΚΗΔ για κάθε ακίνητο, οπότε για να τελειώνεις, ανεβάζεις 2 φορές το ίδιο ακριβώς πράγμα ώστε να πάρεις 2 ΚΗΔ.
    1 point
  19. Συμφωνώ με τις απαντήσεις που δόθηκαν. Μπορεί να δοθεί εντολή από έναν συνιδιοκτήτη. Συστημικά θα καταχωρηθεί το ποσοστό του στον πίνακα υπόχρεου της ταυτότητας, ενώ στην επόμενη σειρά του πίνακα θα αναγραφούν "λοιποί συνιδιοκτήτες" βάζοντας το υπολειπόμενο ποσοστό μέχρι το 100% και δεν θα γίνει σε αυτούς επιλογή "υπόχρεος".
    1 point
  20. 1 point
  21. Καλησπέρα, τρέξε το safenet authentication client, επέλεξε το view token info και δες τι σου βγάζει... αν δεν γράφει 5110cc τότε δεν κάνει, είχα και εγώ το ίδιο με το δικό σου και αναγκαστικά αγόρασα νέο, νομίζω ότι πλέον οι τιμές πέσαν γύρω στα 35Ε το κομμάτι...
    1 point
  22. Πρώτο ζήτημα. Αν στο ακίνητο υφίσταται πράξη σύστασης οριζόντιων ιδιοκτησιών, τότε ο υπόστυλος χώρος του ισογείου (pilotis) είναι κοινόχρηστος και βεβαίως μπορεί σε αυτόν να έχουν δοθεί και αποκλειστικές χρήσεις για χώρους στάθμευσης οι οποίες να αποτελούν παρακολουθήματα των οριζόντιων ιδιοκτησιών του κτιρίου. Άρα, σε κοινόχρηστο χώρο της οικοδομής δεν μπορείς να χτίσεις χωρίς τροποποίηση σύστασης (100% των ψήφων της συνιδιοκτησίας θα απαιτηθεί). Επιπλέον, θα πρέπει να εξεταστεί, όπως έχει αναφερθεί ήδη, αν υπάρχει υπόλοιπο συντελεστή δόμησης και εάν το ενδεχόμενο κλείσιμο παραβιάζει τις διατάξεις του ΓΟΚ 85 περί μη προσμέτρησης της πυλωτής στον Σ.Δ ( επιφάνεια τουλάχιστον ίση με το 50% της επιφάνειας που καταλαμβάνει το κτίριο). Ένα άλλο θέμα που μπορεί να προκύψει από το κλείσιμο είναι η ενδεχόμενη παρεμπόδιση προς τον ακάλυπτο χώρο. Όπως αντιλαμβάνεσαι θα πρέπει να απευθυνθείς σε τεχνικό γραφείο μηχανικού για να αναλάβει και να μελετήσει την υπόθεση.
    1 point
  23. Οι τοπολογικοί κανόνες σου ζητάνε τουλ ένα από τα layers 19 έως 24 και λογικά έχεις βάλει το DGM_PROP_FINAL. Βέβαια από την άλλη σου λέει ότι αν έχεις το 19 χρειάζεσαι και το 24 και το αντίστροφο. Όμως σε κάτι παρόμοιο που έκανα, δε μου έβγαλε σφάλμα. Ίσως να έχουν ανανεώσει τους κανόνες, χωρίς να έχουν βγάλει νέα έκδοση οδηγιών. Τώρα αν εσένα σου το ζητάει σώνει και καλά, το σωστότερο που έχεις να κάνεις είναι να το βάλεις ίδιο με το DGM_PROP_FINAL στο ΚΑΕΚ του 1111
    1 point
  24. ναι...αλλα αυτες οι "χιλιαδες"...εγιναν πριν το 2011 και "τακτοποιηθηκαν"... εφ΄όσον ειχαν καποιες προυποθεσεις.
    1 point
  25. Η θερμομόνωση αφαιρείται χωρίς όρους. Η τοιχοποιία μόνο αν εκπληρώνει τους όρους της διευκρινιστικής (δηλαδή να καλύπτει μόνη της). Ως έχει μέχρι σήμερα ... για αύριο δεν ξέρει κανένας.
    1 point
  26. Η θερμοπρόσοψη αφαιρείται σίγουρα. Η τοιχοποιία με τα θερμομονωτικά λιθοσώματα, σύμφωνα με τη διευκρινιστική πάντα, πρέπει να ικανοποιεί από μόνη της την απαίτηση του ΚΕΝΑΚ για το στοιχείο τοιχοποιία της περιοχής του κτηρίου. Αυτό δεν έχει σχέση με το λ<0.3, θέλει πολύ παρακάτω...
    1 point
  27. Θα γράψεις το σωστό εμβαδό (της τακτοποίησης) για τη μονοκατοικία. Η απόληξη του κλιμακοστασίου δεν προσμετράται στο συντελεστή δόμησης. Ο ανοιχτός ημιυπαίθριος χώρος δεν είναι τμήμα της επιφάνειας της κατοικίας. Στα συμβόλαια η περιγραφή είναι: μονοκατοικία επιφάνειας 100 τ.μ. συν 15 τ.μ. ημιυπαίθριος.
    1 point
  28. Συνεχίζεις με τα σχέδια που διαθέτεις. Δεν χρειάζεται να γίνει ανασύσταση, η οποία είναι μία (μάλλον) θεωρητική δυνατότητα.
    1 point
  29. Ανάρτηση ειδοποιητηρίων ασφαλιστικών εισφορών Απριλίου 2022 Μη Μισθωτών https://www.efka.gov.gr/el/anakoinoseis/anakoinose-279
    1 point
  30. Δες λίγο πως και αν διορθώνεται το παρελθόν, γιατί ρυμοτομούμενο και μεταβίβαση αδόμητου είναι κάπως προβληματικά ... βεβαίωση δεν δόθηκε για τη μεταβίβαση;
    1 point
  31. Παναγιώτη πρέπει να βάλεις χρονολογίες για να έχεις σαφή απάντηση ...
    1 point
  32. @zazeng Δυστυχώς η ΗΤΚ απαιτεί ΠΕΑ, προκειμένου να είναι πλήρης, άσχετα από την πράξη για την οποία θα χρησιμοποιηθεί.
    1 point
  33. πολύ σημαντική η τελευταία παράγραφος αλλά και η διευκρίνηση για τα στοιχεία πλήρωσης που βρίσκονται έτσι κ αλλιώς εντός του περιγράμματος του κτηρίου
    1 point
  34. όταν δεν εντοπίζετε την Πράξη ΕΕΔΜΚ , στελνετε ενα email στο tee ότι θέλετε να κανετε αναθεώρηση για παράταση (μαζί με Αίτηση απο την ΕΕΔΜΚ) , και εκείνοι ανοίγουν τη διαδικασία συσχέτισης, οπότε μετά θα εμφανίζεται η Πράξη . η νέα πράξη (αναθεώρηση πχ) λαμβάνει ενα νεο αριθμό και προχωράμε τη διαδικασία όπως στις λοιπές e-adeies , πληρώνοντας ανταποδοτικό τέλος και υποβάλλοντας τα ζητούμενα αρχεία ανα περίπτωση . Εκτιμώ οτι ακόμα και μετά τη λήξη της ΕΕΔΜΚ μπορεί να γίνει παράταση , αλλά σε κάθε περίπτωση επιβεβαιώνουμε με tee.
    1 point
  35. Καλημέρα,ναι,από την περιγραφή σου και σε κατάσταση υπαγωγής, μπορείς να αλλάξεις την επιλογή και να εκδοθεί η έγκριση εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης με το παράβολο που είναι ήδη πληρωμένο.
    1 point
  36. @RONΣυγγνώμη,δεν είχα δει αυτήν την ερώτηση.Ναι,όποιες μελέτες η/μ απαιτούνται για την αποθήκη,σύμφωνα με τη νομοθεσία. @Dimitrios1991Σωστή είναι η απάντηση του ΚΑΝΑ και του karanus,η εγκατεστημένη χρήση στο οικόπεδο είναι κατοικία και η αποθήκη της κατοικίας δεν είναι ειδικό κτίριο,αλλά βοηθητικό κτίσμα της κατοικίας.Η άδεια είναι κατηγορίας 3,σύμφωνα με την περίγραφη σου(εκτός αν υπάρχει κάποιος παράγοντας που την "πετάει" στην 1,π.χ.είσαι δίπλα σε ρέμα κλπ.)
    1 point
  37. η βεβαίωση λέει ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις? ή έχετε προσδιορίσει τι εγκρίσεις απαιτούνται?
    1 point
  38. Εάν δεν υπάρχει απολύτως καμία άλλη εργασία,δες λίγο μήπως γίνεται με το άρθρο 30,παρ1.β ως μικρή διασκευή χωρίς να θίγεται ο φ.ο.Διαφορετικά,εσωτ/κές διαρρυθμίσεις γιατί η τροποποίηση σε όψεις απαιτεί ειδικά δικαιολογητικά που προφανώς δεν ταιριάζουν.
    1 point
  39. Καλησπέρα,γενικά,όποια αλλαγή χρήσης δεν είναι η αλλαγή χρήσης της δδ της κατ.4,δεν κατατάσσεται αυτομάτως στην 5,αν αυτό ρωτάς.Θα κάνεις κανονικά τον έλεγχο της δβ για την κατάταξη,συνυπολογίζοντας την επιφάνεια αλλαγής χρήσης από την οποία επέρχεται αύξηση του σ.δ.
    1 point
  40. Καλησπέρα,η παρ. 11.α. αφορά ανέγερση και σε αδόμητο,ενώ η 11.β. επέκταση,εκσυγχρονισμό κλπ.σε γήπεδο για το οποίο είχε ήδη,-πριν τη δημοσίευση του νόμου-,εκδοθεί άδεια.
    1 point
  41. Καλησπέρα,αρχικά η σωστή διαδικασία ήταν να έρθει σ εσένα το 2019,πριν πληρώσει τα βεβαιωμένα της έκθεσης με τις προσαυξήσεις,να κάνει υπαγωγή στον 4495 με συντελεστή προσαύξησης "Εντοπισμού αυθαιρέτου",να πληρώσει το πρόστιμο του 4495 και να διαγράψει τα βεβαιωμένα ανέγερσης-διατήρησης της έκθεσης Υδομ. Όπως και να έχει,η ερμηνεία του άρθρου 104,παρ.1,(σε συνδυασμό με το β) της διευκρινιστικής εγκυκλίου που αναφέρεις) μάλλον είναι ότι δε χάνονται οι καταβολές από την στιγμή που υπάρχει καταλογισμός προστίμου από την Πολεοδομία.(Ασχέτως που η ΚΥΑ 27454/ΦΕΚ 3976Β/17,φαίνεται να μην το αναφέρει...) Συνεπώς,στέλνεις ένα ερώτημα στο ΤΕΕ,για τα διαδικαστικά.Δηλαδή,επισημαίνεις ότι προπληρώθηκαν τα πρόστιμα της έκθεσης,και η υπαγωγή γίνεται εκ των υστέρων,για να επιβεβαιώσεις: Α.τον συμψηφισμό,με την καταχώρηση στο σύστημα των παραστατικών και των πληρωμών,και Β.εάν θα επιλέξεις τον συντελεστή "Εντοπισμού αυθαιρέτου"(πιστεύω πως ναι). Η δική μου απορία είναι:Έχεις στα χέρια σου την έκθεση της Πολεοδομίας?(γιατί υπάρχουν πολλά σενάρια για την ιστορία του ακινήτου από το '99 έως το 2022...)
    1 point
  42. 1.819 downloads

    ΦΕΚ Β 1275/11.04.2012 - Κ.Υ.Α. Αριθ. Φ.15/4187/266 Βιομηχανικές Δραστηριότητες Καθορισμός Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων (ΠΠΔ), κατά κλάδο δραστηριότητας, στην Άδεια Εγκατάστασης – Λειτουργίας, για τις δραστηριότητες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Ν.3982/11 και κατατάσσονται στην Β Κατηγορία του Άρθρου 1 του Ν.4014/11. Για όλες τις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις δείτε εδώ: Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις - Οδηγός
    1 point
  43. Διαμερισμάτωση. Γιατί να βάλεις ΥΔΒΧ? Με ποια λογική;;;;
    1 point
  44. Όταν "τρώμε" από τον κοινόχρηστο διάδρομο, ΔΕΝ είναι ΥΔ αλλά διαμερισμάτωση. Μπορεί να μεν πρώτο να στοιχίζει λιγότερο από 500€ που στοιχίζει η διαμερισμάτωση, αλλά δυστυχώς δεν ισχύει....
    1 point
  45. Το θέμα με την διαμερισμάτωση και την επέκταση στα κοινόχρηστα έχει συζητηθεί και σε άλλο νήμα. Μεταφέρω 2 σχετικά post. το έχουμε πει αρκετές φορές και σε διάφορες περιπτώσεις. Ο 4178 αυτό που κάνει είναι να βάζει κανόνες υπολογισμού του προστίμου. ΣΗΜΕΡΑ λοιπόν μας λέει ότι η διαμερισμάτωση πηγαίνει με 500€ ανά όροφο. ΧΩΡΙΣ διαχωρισμό επί κοινοχρήστων ή άλλων ΟΙ. Αν αύριο βγάλουν άλλο φασούλι είναι κάτι... διαφορετικό (δεν πιστεύω ότι θα γίνει). ΓΕΝΙΚΑ η λογική του νόμου είναι να χρεώνουμε ΥΔ όταν κάτι δεν έχει μετρήσει στον σ.δ. Παραδείγματα υπάρχουν. Μην μπερδεύετε τον ορισμό του ΚΧ και του ΒΧ βάσει κτιριοδομικού. Ο 4178 ΔΕΝ κάνει διαχωρισμό ΚΧ και ΒΧ. Έχει χώρους ΚΧ και χώρους με μειωτικό. Ως λοιπόν ΚΧ θα βάλουμε ΟΛΑ τα τετραγωνικά που ΔΕΝ μπορούν να πάρουν μειωτικό. Μέτρα που έχουν μετρήσει στον σ.δ. είναι απλά παράλογο να τα χρεώνουμε με ΥΔ. Από εκεί και πέρα όπως έχουμε πει πάλι πολλές φορές, μεγάλα παιδιά είμαστε. Για το θέμα των συναινέσεων. Πιστεύω ότι είναι ξεκάθαρο. Ξεχάστε ότι φάγαμε από τον κοινόχρηστο διάδρομο και το πήραμε στην ΟΙ μας. Έστω ότι έχουμε χτίσει ένα δωμάτιο στον κοινόχρηστο ακάλυπτο της οικοδομής. Ότι πρέπει να κάνουμε (στο θέμα των συναινέσεων) σε αυτό, πρέπει να κάνουμε και στο "φάγωμα" του κοινόχρηστου διαδρόμου υπέρ μίας ΟΙ.. δηλαδή 11.1.δ ότι .. i) Επί αυθαιρέτων κατασκευών ή αυθαιρέτων αλλαγών χρήσης επί κοινοχρήστων χώρων ακινήτου, στο οποίο έχει συσταθεί οριζόντιος ή κάθετος ιδιοκτησία μετά από απόφαση της πλειοψηφίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον κανονισμό της οροφοκτησίας, άλλως με απλή πλειοψηφία.
    1 point
  46. Ο νόμος λέει: 10. Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου, από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομι− κής άδειας, Η Εγκύκλιος 3 λέει: 62) Παρ. 10 : Καταβάλλεται παράβολο 500 ευρώ ανά όροφο και την αίτηση υποβάλλει οποιοσδήποτε ενδιαφερόµενος ιδιοκτήτης διαµερίσµατος. Σε περίπτωση που η αποτύπωση του ορόφου έχει γίνει µε τη συναίνεση των λοιπών ιδιοκτητών διαµερισµάτων του ορόφου η υπαγωγή καλύπτει και αυτούς. Μιλάει για όροφο, όπου στην έννοια του ορόφου για εμένα συμπεριλαμβάνονται ΚΑΙ τα κοινόχρηστα τμήματα. Πάμε να το δούμε και με την λογική. Ο νόμος μέσω της εγκυκλίου 4 αναφέρει το εξής: ∆ιευκρινίζεται ότι η διατύπωση «αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης» του εδαφίου γ στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1 της Εγκυκλίου 3/13, άρθρο 19, παρ. 5, όπου εφαρµόζεται συντελεστής δόµησης αφορά στις περιπτώσεις χώρων, που η επιφάνειά τους προ της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης δεν επαύξανε το σ.δ. (π.χ. υπόγειο µε βοηθητικές χρήσεις, ισόγειος χώρος στάθµευσης, δηµιουργία σοφίτας εντός νοµίµου στέγης κ.λ.π.). Δλδ ο νόμος μας λέει ότι ΥΔ θα βάλουμε σε κάτι που ΔΕΝ έχει μετρήσει στον σ.δ. Τα κοινόχρηστα μετρούν (κατά τον κανόνα, υπάρχουν και κάτι μικρά τμήματα που ΔΕΝ έχουν μετρήσει). Οπότε εγώ συντάσσομαι με την άποψη της Ιωάννας.
    1 point
  47. Εγώ πάλι δε μπορώ να καταλάβω. Δεν το κατάλαβα ποτέ μου δλδ. Τι π@@@@@@ είναι αυτή με τα μηχανολογικά. Και ο συνάδελφος armenopoulos μου το έκανε ακόμα δυσκολότερο βάζοντας το "εξυπακούεται" στο ότι μιλάμε για τα κοινόχρηστα μηχανολογικά. Νιώθω και λίγο χαζός δλδ γιατί δεν καταλαβαίνω τίποτα μετά τη διευκρίνιση του Υπουργού που μας έδωσε ο armenopoulos. Είναι τόσο δύσκολο να μας πούνε: διαφορετικό περίγραμμα; 500€ και τέλος. Ένα παραδειγματάκι πότε επιτέλους έχουμε διαφορετική διαμερισμάτωση???? Θα έχουμε;
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.