Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jedi.Yannis

    jedi.Yannis

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.465


  2. Poseidhon

    Poseidhon

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.266


  4. nzerman

    nzerman

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.391


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/05/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Για γονική δεν κάνεις ΠΕΑ. Επίσης αν κάνεις εξοικονομώ, μην βάλεις όλα τα ρολόγια ΔΕΗ (σε περίπτωση που δεν υπάρχει σύσταση. Μόνο του διαμερίσματος που κάνεις εξοικονομώ. Κολάει το σύστημα αλλιώς (του εξοικονομώ). Δεν ξέρω αν το έχουν φτιάξει ακόμα - γνωρίζουν το bug (έτσι είπαν την ανάγκη να κάνεις ΗΤΚ για όλο το κτίριο) πάντως..... έντιτ Διορθώσανε το bug που το site ΕΚΟ δεν τράβαγε τα μηδενικά στην αρχή των ΑΦΜ από το site ΗΤΚ. Επίσης αλλάξανε το bug για τα ρολόγια της ΔΕΗ. Όταν είναι πολλά διαμερίσματα χωρίς οριζόντια το προηγούμενο bug έλεγε ότι είναι λάθος το ρολόι της ΔΕΗ. Τώρα λέει ότι δεν υπάρχουν στοιχεία ΔΕΗ στην ΗΤΚ. Για ΕΚΟ βάζουμε λοιπόν μόνο το ρολόι της ΔΕΗ του διαμερίσματος. Με τα επιπλέον τετραγωνικά δεν φαίνεται χτυπάει το σύστημα. Όσο για την ΗΤΚ που είχαν προβλέψει όταν βγάζανε τον προϋπολογισμό του ΕΚΟ, παραμένει το ΕΚΟ να νομίζει ότι δεν κάνεις όλο το κτίριο ΗΤΚ. Αυτό το bug δεν έχει διορθωθεί. Τώρα το downvote για την διαπίστωση ότι δεν συνεννοηθήκανε μεταξύ τους οι αρμόδιοι και έχουμε καταλήξει να νομοθετούν οι πλατφόρμες.... Ή το γεγονός ότι έβαλαν απαιτήσεις με δύο μέτρα και δύο σταθμά, αντί να πέσουν όλες οι απαιτήσεις στην βάση του χώρου που μπαίνει στο ΕΚΟ.... Υ.Γ. ελπίζω το downvote να ήταν για το μέρος του σχολίου που αφορά την ΗΤΚ σε όλο το κτίριο Για τα ρολόγια της ΔΕΗ νομοθετεί το σύστημα του ΕΚΟ.... όπως και για την προτεινόμενη έκταση εφαρμογής της ΗΤΚ βάσει επιδότησης αμοιβής.... μην πυροβολείτε τον ταχυδρόμο!
    3 points
  2. Έχω κάνει άπειρες εκταμιεύσεις με οριστική. Ο οδηγός λέει: Σε κάθε περίπτωση, πριν την τελική εκταμίευση της επιχορήγησης του έργου θα πρέπει να έχει προσκομιστεί η βεβαίωση περαίωσης της υπαγωγής περί τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών, όπου και θα προκύπτει η εξόφληση του συνόλου του ενιαίου ειδικού προστίμου του ακινήτου. Μου έχουν ζητήσει περαίωση και τους απάντησα, ΟΧΙ, μόνο οριστική καθώς το ζητούμενο προκύπτει. Και έγινε εκταμίευση.
    2 points
  3. Της έκδοσης Ο.Α νομιμοποίησης (εφόσον τηρεί τα ύψη και τις επιτρ κλίσεις στεγών) με καταβολή προστίμων ανέγερσης και διατήρησης (βάσει αναλυτικού προϋπολογισμού) από την ημέρα που θα υποβάλεις την Ο.Α (και ως εκ τούτου η ΥΔΟΜ θα λάβει γνώση του αυθαιρέτου) μέχρι την έκδοσή της
    2 points
  4. Θα δώσω μια γενική απάντηση γιατί φαίνεται ότι κανένας δεν διαβάζει τη νομοθεσία και όλοι αυτοσχεδιάζουν (ακόμα και στις πολεοδομίες). Ο κτιριοδομικός κανονισμός υπάρχει δωρεάν στο internet. Χρήσεις κτιρίων: Α. Κατοικία, Β. Προσωρινή διαμονή, Γ. Συνάθροιση κοινού, Δ. Εκπαίδευση, Ε. Υγεία και Κοινωνική Πρόνοια, Ζ. Σωφρονισμός, Η. Εμπόριο, Θ. Γραφεία, Ι. Βιομηχανία, Βιοτεχνία, Κ. Αποθήκευση, Λ. Στάθμευση αυτοκινήτων και πρατήρια υγρών καυσίμων, Μ. Λοιπές χρήσεις Γ. Συνάθροιση κοινού Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται όσα κτίρια ή τμήματα κτιρίων ή δομικά έργα ή υπαίθριοι χώροι που περιορίζονται από δομικά στοιχεία, χρησιμοποιούνται για τη συνάθροιση πενήντα τουλάχιστον ατόμων για κοινωνικές, οικονομικές, θρησκευτικές, επιστημονικές, εκπαιδευτικές, πολιτιστικές, ψυχαγωγικές ή αθλητικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες, καθώς επίσης και για αναμονή συγκοινωνιακών μέσων. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: οι χώροι συνεδρίων οι μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας οι χώροι εκθέσεων τα μουσεία οι χώροι συναυλιών οι αίθουσες δικαστηρίων οι ναοί οι χώροι αθλητικών συγκεντρώσεων τα θέατρα οι κινηματογράφοι τα εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία τα κέντρα διασκέδασης οι αίθουσες πολλαπλών χρήσεων οι αίθουσες αναμονής επιβατών οι τράπεζες μικτού εμβαδού τουλάχιστον 70 τετραγωνικών μέτρων. Η. Εμπόριο Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται όσα κτίρια ή τμήματα κτιρίων ή δομικά έργα χρησιμοποιούνται για την έκθεση ή και πώληση εμπορευμάτων, την περιποίηση ή καλλωπισμό ατόμων, για επιδιόρθωση ή άλλη επεξεργασία αγαθών, που δεν περιλαμβάνονται στην κατηγορία της βιομηχανίας - βιοτεχνίας. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: τα εμπορικά κέντρα οι αγορές και υπεραγορές τα καταστήματα τα φαρμακεία τα κουρεία και κομμωτήρια τα ινστιτούτα γυμναστικής τα μικρά καταστήματα επιδιόρθωσης ρούχων και υποδημάτων. Συνεπώς η χρήση "Κατάστημα" δεν υπάρχει. Χώροι όπου γίνεται πώληση αγαθών έχουν χρήση Η. Εμπόριο. "Καταστήμα Υγειονομικού ενδιαφέροντος" δεν είναι χρήση. Εϊναι ένας γενικός όρος. Κ.Υ.Ε. είναι το εστιατόριο, το κομμωτήριο, το ζαχαροπλαστειο αλλά: α. Το εστιατόριο ως χρήση μπορεί να είναι Γ. Συνάθροιση κοινού εφόσον πληθυσμός>50 ατόμων, μπορεί να είναι και Η. Εμπόριο. β. το κομμωτήριο είναι ως χρήση Η. Εμπόριο. γ. Το ζαχαροπλαστείο μπορεί να είναι Η. Εμπόριο, μπορεί να είναι Γ. Συνάθροιση κοινού εφόσον έχει χώρο που σερβίρει πελάτες με πληθυσμός>50 ατόμων , μπορεί να είναι Ι. Βιομηχανία, Βιοτεχνία. Εξαρτάται τι ακριβώς ζαχαροπλαστείο είναι. Το σίγουρο είναι ότι: Γ. Συνάθροιση κοινού δεν υπάρχει για πληθυσμό<50 ατόμων εξ ορισμού. Δηλαδή χώρο 20 τ.μ. είναι λαθος να τον χαρακτηρίσεις ως Γ. Συνάθροιση κοινού στην οικοδομική του άδεια γιατί πληθυσμός<50 άτομα. Δεν υπάρχει εξ ορισμού. Όταν μια νέα επιχείρηση πρέπει να εγκατασταθεί σε ένα κτίριο ή τμήμα αυτού ελέγχουμε πάντα τη νομοθεσία με βάση την οποία θα αδειοδοτηθεί η επιχείρηση. Υπάρχει περίπτωση μια επιχείρηση να μπορεί να εγκατασταθεί χωρίς αλλαγή χρήσης του χώρου του κτιρίου: π.χ. συνεργείο αυτοκινήτων μπορεί να εγκατασταθεί σε κτίριο Ι. Βιομηχανία, Βιοτεχνία (αυτή είναι και η πιο κοντινή χρήση), υπό προυποθέσεις μπορεί να εγκατασταθεί σε κτίριο Η. Εμπόριο και κάποια άλλα που δε θυμάμαι τώρα. Επίσης εργαστήρια χαμηλής όχλησης και υπό προϋποθέσεις εγκαθίστανται σε όλες τις χρήσεις κτιρίων, πλην κατοικίας, χωρίς κανέναν πρόβλημα παρόλο που τα εργαστήρια ως χρήση είναι πιο κοντά στο Ι. Βιομηχανία, Βιοτεχνία.
    2 points
  5. Καλησπέρα, πέραν του ποιος έχει δικαίωμα έκδοσης ΗΤΚ για κτίσματα-κτήρια, με τα αδόμητα τι γίνεται; Εκεί δεν γίνεται έλεγχος στοιχείων νομιμότητας, δε γίνεται έλεγχος όρων δόμησης κάλυψης ή στοιχείων κάτοψης, δεν ελέγχεται υφιστάμενο κτίριο ή κατασκευή και δεν υπάρχει απαίτηση ανάρτησης μελετών ή σύνταξη τους από συγκεκριμένη ειδικότητα μηχανικό, και απαιτείται μόνο στην ουσία η βεβαίωση σχετικά με την απουσία οποιασδήποτε κατασκευής. Οπότε λογικά θα μπορεί άνευ αμφισβήτησης και συζήτησης να εκδίδει ΗΤΚ μηχανικός οποιασδήποτε ειδικότητας. Βλέπω κάτι λάθος;
    2 points
  6. Στο ΦΕΚ 334Β/2021 αναφέρει στα στοιχεία της ΗΤΚ: ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται, (να καταχωρηθούν ή το ΠΕΑ;) και εε) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται (έχει παραληφθεί) Υποθέτω το "εε" σίγουρα ισχύει όταν επιτρέπεται να εκδοθεί ΠΕΑ κατά ΚΕΝΑΚ (ανάλογα την χρήση) Τώρα το "ιαια" έχει βγει κάτι έξτρα που να εξειδικεύει πότε απαιτείται το ΠΕΑ στην ΗΤΚ και δεν πάμε με τα παλιά; Γιατί ΗΤΚ σε νέα οικοδομή θέλει ΠΕΑ γιατί θέλει ΠΕΑ η νέα οικοδομή....(μήπως τα έχουν συνδυάσει;)
    2 points
  7. Σε συνέχεια απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) και σχετικού κειμένου που με έκπληξη είδαμε ότι έχει αναρτήσει η ΕΕΤΕΜ στην ιστοσελίδα της και έχει τύχει αναπαραγωγής από μερίδα ιστοσελίδων, το Γραφείο Τύπου του ΤΕΕ διευκρινίζει τα ακόλουθα: Η απόφαση του ΣτΕ, η οποία αόριστα αναφέρεται στα κείμενα που κυκλοφορούν, είναι η υπ’αριθμόν 1754/2021 του Δ Τμήματος του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου Στην απόφαση αυτή ουδόλως περιέχεται ο,τιδήποτε θα μπορούσε με βάση την ελληνική γλώσσα και την κοινή λογική να ερμηνευτεί σύμφωνα με τους έωλους χαρακτηρισμούς και τα ανυπόστατα επιχειρήματα που παραθέτει ένας ιδιωτικός φορέας όπως η ΕΕΤΕΜ Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, ως ο μεγαλύτερος επαγγελματικός και επιστημονικός φορέας της χώρας, επίσημος – βάσει νόμου – τεχνικός σύμβουλος της Ελληνικής Πολιτείας και νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου δια του οποίου εκπροσωπούνται συλλογικά περισσότεροι από 110 χιλιάδες Διπλωματούχοι Μηχανικοί μέλη του και ταυτόχρονα δια του οποίου εκφράζεται διαχρονικά ο τεχνικός κόσμος της χώρας, οφείλει να διευκρινίσει τα εξής: Το ΣτΕ δεν αποφάσισε ποτέ ότι η συγκρότηση Μητρώου Πτυχιούχων Μηχανικών στο Τ.Ε.Ε. είναι δήθεν παράνομη. Οποιοσδήποτε τέτοιος ισχυρισμός αποτελεί αυτονόητα διασπορά ψευδών ειδήσεων και οι ισχυριζόμενοι αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων και των λόγων τους Αντιθέτως το ΣτΕ αποδέχτηκε ότι με βάση το θεσμικό πλαίσιο του ΤΕΕ η απόφαση της ΔΕ/ΤΕΕ του 2017 για τη συγκρότηση Τμήματος Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στο Τ.Ε.Ε κινείται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του ΤΕΕ, έχει διακηρυκτικό χαρακτήρα και μάλιστα το ΣτΕ κρίνει ότι δεν υπήρξε λόγος ακυρώσεως και η απόφαση προσβλήθηκε απαραδέκτως, ενώ ρητώς αναφέρει ότι εξ αυτού του λόγου δεν εξετάστηκε αν το ΤΕΕ έχει το δικαίωμα ή όχι να ιδρύσει τέτοιο τμήμα Το ΣτΕ επικαλείται στο σκεπτικό του ότι θα έπρεπε της ίδρυσης Μητρώου Πτυχιούχων Μηχανικών στο ΤΕΕ να προηγηθεί η ίδρυση αντίστοιχου τμήματος σύμφωνα με τις ιδρυτικές διατάξεις του ΤΕΕ Το ΣτΕ κρίνει επίσης, με βάση το διοικητικό δίκαιο, ότι η απόφαση του ΤΕΕ για την ίδρυση του Μητρώου αυτού προς διευκόλυνση των Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στο Τ.Ε.Ε να χρησιμοποιούν τις συνεχώς διευρυνόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς μηχανικούς δεν αποτελεί από μόνη της ικανή αιτιολογική βάση για τη συγκρότηση του μητρώου Με βάση κυρίως αυτούς τους δύο λόγους και εκτιμώντας ότι απαιτείται ειδική και όχι γενική διάταξη δικαίου το ΣτΕ ακυρώνει την απόφαση της ΔΕ/ΤΕΕ για τη συγκρότηση μητρώου και αντιθέτως ΔΕΝ ακυρώνει την απόφαση του 2017 που αφορά την ίδρυση Τμήματος, ανοίγοντας και νομικά, στο ανώτατο επίπεδο, το δρόμο για την συγκροτημένη νομικά προώθηση της ένταξης των Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Διευκρινίζεται επίσης ότι η παρεμπίπτουσα κρίση του Τμήματος του ΣτΕ για τη δυνατότητα εγγραφής ή μη φυσικών προσώπων στο Μητρώο Τεχνικών Επωνυμιών του ΤΕΕ, παράλληλα με την εγγραφή εταιρειών, δεν περιλαμβάνεται στο διατακτικό της Απόφασης του ΣτΕ και ούτως ή άλλως χρήζει περαιτέρω ερμηνείας δεδομένης της συνταγματικής ανάγκης για ισονομία μεταξύ επιχειρήσεων διαφορετικών νομικών μορφών και άλλων ρυθμίσεων της νομοθεσίας. Το ΤΕΕ, πιστό στον καταστατικό του σκοπό και τις διατάξεις της νομοθεσίας, ως οφείλει, θα συνεχίσει την προσπάθεια για τη διασφάλιση του ρόλου και του έργου των Ελλήνων Μηχανικών και τη διασφάλιση των επιπέδων τεχνικής ευθύνης που αντιστοιχούν σε όλους τους συντελεστές παραγωγής τεχνικών έργων και μελετών, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος. Το ΤΕΕ σεβόμενο τις Αποφάσεις της Δικαιοσύνης και προσηλωμένο στην παροχή και υποστήριξη της εργασίας όλου του Τεχνικού Κόσμου θα προσαρμόσει την δομή παροχής πρόσθετης υποστήριξης των Πτυχιούχων Μηχανικών σύμφωνα με την ανωτέρω Απόφαση. Όπως και το σκεπτικό της απόφασης του Δ Τμήματος του ΣτΕ αναφέρει, το ΤΕΕ θα εξετάσει και θα αποφασίσει στο επίπεδο της Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ και κατόπιν στη ΔΕ/ΤΕΕ την ίδρυση Τμήματος και ακολούθως Μητρώου Αποφοίτων Σχολών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στο Τ.Ε.Ε . Σημειώνεται μάλιστα ότι το ΤΕΕ παγίως προωθεί την καθιέρωση Μητρώων όλων των συντελεστών παραγωγής έργων και μελετών, δημοσίων και ιδιωτικών, προκειμένου να διασφαλίζεται το επίπεδο τεχνικής ευθύνης, το δημόσιο συμφέρον, η διαφάνεια και η λειτουργία της αγοράς. Το πράττει δε με πλήρη συναίσθηση του σκοπού του και της ευθύνης του απέναντι στο κράτος και τους πολίτες και ζητά από την Πολιτεία την ορθή και ταχεία καθιέρωση και λειτουργία τους. Όσον δε αφορά διάφορους άλλους έωλους χαρακτηρισμούς και ισχυρισμούς, το ΤΕΕ δεν αντιπαρατίθεται δημοσίως με ιδιωτικούς φορείς αλλά οφείλει να διευκρινίσει στην κοινή γνώμη τα εξής: Όποια ένωση, οποιονδήποτε προσώπων, προσφεύγει κατά του ΤΕΕ στο Συμβούλιο της Επικρατείας αναγνωρίζει έμπρακτα τον δημόσιο χαρακτήρα του Επιμελητηρίου και τη διοικητική του αρμοδιότητα Το ΤΕΕ δεν ασχολείται ούτε με τους σκοπούς που περιγράφονται στα καταστατικά σωματείων ή άλλων ιδιωτικών φορέων, ούτε με τις ιδιότητες των μελών που με βάση το Σύνταγμα ελευθέρως συγκροτούν τέτοιες ενώσεις, παρά μόνο ενισχύει όσο περισσότερο μπορεί τους Επιστημονικούς Συλλόγους των ειδικοτήτων των Διπλωματούχων Μηχανικών της χώρας και κάθε συλλογική προσπάθεια που προάγει την αναπτυξιακή πορεία της χώρας Κανένα δικαστήριο, ποσώς μάλλον το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας, δεν έχει κρίνει περί «αρμοδιότητας» ιδιωτικών φορέων ή άλλων τέτοιων διατυπώσεων που ορισμένοι προσπαθούν να περιβληθούν ή να υπαινιχθούν, για να δείξουν ότι έχουν κάποια δημόσια εξουσία. Και δεν θα μπορούσε κάτι τέτοιο ποτέ να γίνει διότι αντιβαίνει τις βασικές αρχές του δικαίου, τις συνταγματικές και νομοθετικές διατάξεις αλλά και την κοινή λογική. Προκειμένου μάλιστα να γίνουν από όλους κατανοητά τα ανωτέρω, το ΤΕΕ – σε αντίθεση με άλλους δημοσιολογούντες – δίνει στη δημοσιότητα το κείμενο της απόφασης του ΣτΕ διά πάσα χρήση οποιουδήποτε δείχνει σχετικό ενδιαφέρον: StE_apofasi_1754_2021_ptyxioixoi_mixanikoi_mitroo_tmima_eetem_etall_keimeno
    1 point
  8. Μην παιδεύεσαι .... κάνε ένα γρήγορο πέρασμα στο κείμενο σταματώντας όπου έχει κίτρινο χρωματάκι. Πάντως αυτό που οδήγησε σε αλλαγή κύριας έκδοσης είναι η ενσωμάτωση της διευκρινιστικής για το άρθρο 11.
    1 point
  9. Ω ναι, 4495 - Άρθρο 54 Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (φεκ 334β2021) Άρθρο 2 (σελ 3128 δεξιά στη μέση) ζζ) Οικοδομικές άδειες,...................... ...............Για τις δηλώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017 περιγράφεται η κατάσταση της δήλω- σης και γίνεται ειδική μνεία για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) ή του συνόλου του προστίμου. -> Άρα μας κάνει κ η οριστική υπαγωγή (κ μην πει κανείς δεν λέει οριστική πουθενά, πως θα γίνει συμβόλαιο;) .............. ιι) Τύπο στατικού ελέγχου (ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, Μελέτη στατικής επάρκειας), εφόσον προβλέπεται, το αποτέλεσμα αυτού και την κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς), -> πρακτικά το ίδιο με άνω, με τη διαφορά αν δεν προβλέπεται (πχ προ 1983), δεν ανεβάζουμε τίποτα. -> ω ναι λοιπόν! Υγ υπάρχει κ αυτο: ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631 Άρθρο 2 Διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών για την οριστικοποίηση και περαίωση της διαδικασίας υπαγωγής 6. Για την εφαρμογή της διάταξης της παρ. ή του άρ- θρου 99 του ν. 4495/2017 σχετικά με την υποβολή ή μη της μελέτης στατικής επάρκειας, όπου απαιτείται, γίνεται ειδική μνεία σε κάθε βεβαίωση οριστικής υπαγωγής κα- θώς και σε κάθε βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας, καθώς και στη βεβαίωση της παρ. 2 (περ. γ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 για μεταβίβαση. Η αναφορά επί της βεβαιώσεως για την υποβολή ή μη μελέτης στατικής επάρκειας καταχωρείται από τον εξουσιοδοτούμενο Μηχανικό στην Τεχνική Έκθεση που συνοδεύει την έκδοση της βεβαίωσης της παρ. 2 (περ. γ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν υποβάλλεται μελέτη στατικής επάρκειας, αναφέρεται ρητά ότι η μελέτη στατικής επάρκειας πρέπει να υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας και πριν τη συμπλήρωση της ταυτότητας του κτιρίου κατά τις κείμενες διατάξεις.
    1 point
  10. Αν το πάμε με κατ αναλογία εφαρμογή της εγκ. 3 Ν. 4178/13, εκεί στο παράρτημα ΣΤ έλεγε ότι η μη κατασκευή δεν αποτελεί αυθαιρεσία όταν δεν παραβιάζονται πολεοδομικές διατάξεις. Εδώ, η μη κατασκευή τοίχου φωταγωγού, συντελεί σε παραβίαση πλάγιας απόστασης. Οπότε, δεν μπορεί να αγνοηθεί. Η παραβίαση Δ θα πρέπει να εισαχθεί και μαζί βεβαίως και μια λοιπή παράβαση για την αλλαγή όψης, καθώς με το εγκεκριμένο σχέδιο, η όψη ήταν τυφλή και τώρα "βρέθηκε" να έχει ανοίγματα (αυτά που αντιστοιχούσαν στο φωταγωγό.
    1 point
  11. Καλησπέρα. Η γνώμη μου είναι ότι υπάρχει παραβίαση Δ λόγω της μη υλοποίησης του τοίχου φωταγωγού και επιπλέον και μια Λ.Π για αλλαγή όψης της οικοδομής.
    1 point
  12. Σε πολυκατοκία με άδεια του 1983 δεν έχει κατσκευαστεί ο τοίχος που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια για την δημιουργία του φωταγωγου σε επαφή με το γειτονικό οικόπεδο.Επισυνάπτω και ένα σκαρίφημα για να γίνω άμεσα κατανοητός.Πως θα ήραν σωστό να προχωρήσω με την εν λόγω αυθαιρεσία?Θεωρείται ότι πρεπει να χρεωθεί παραβίαση πλάγιας απόστασης Δ στο διαμέρισμα ή πιστεύετε ότι μπορώ να δηλώσω απλά μια παράβαση αναλυτικού προυπολογισμού για τη μη κατασκευή του τοίχου που προβλέπεται στη Ο.Α.Να επισημάνω ότι στο ΔΚ της άδειας η πλάγια απόσταση είναι Δ=4.15 μ ενώ όπως φαίνεται και στο σκαρίφημα η απόσταση σήμερα είναι 1.4μ.
    1 point
  13. tq, αντε να δούμε τι άλλαξε πάλι χμμ, περιεχόμενα! ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Άρθρο 30 Ιδεατό στερεό - Τροποποίηση άρθρου 11 του ν. 4067/2012 Άρθρο 31 Κτίρια ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης - Εξουσιοδοτική ρύθμιση - Τροποποίηση άρθρου 13 του ν. 4067/2012 Άρθρο 32 Κατασκευές πάνω από το μέγιστο ύψος - Τροποποίηση άρθρου 19 του ν. 4067/2012
    1 point
  14. Θέλω να σε κεράσω πολλές μπύρες !!!!
    1 point
  15. Δηλαδή για να γίνει εκταμίευση υπαγωγής ΕΚΟ απαιτείται να έχει υποβληθεί μελέτη στατικής επάρκειας;
    1 point
  16. Καλησπέρα συνάδελφοι και καλό κουράγιο σε όλους! Έχετε εντοπίσει οτι το πληροφοριακό σύστημα του ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ αντλεί σαν παλαιότητα κτηρίου την ημερομηνία έκδοσης του νομιμοποιητικού έγράφου-πράξης του κτιρίου; Αν πρόκειται δηλαδή για εξ ολοκλήρου αυθαίρετο κτίσμα αντλεί την ημερομηνία υπαγωγής στον εκάστοτε νόμο περι αυθαιρέτων που καταχωρούμε στην ΗΤΚ. Έκανα ερώτηση στο HELPDESK και μου είπαν οτι θα προωθήσουν το θέμα και να τους ξαναπάρω μετα από κάποιες μέρες για να μου απαντήσουν... Νομίζω οτι αυτό θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα στους οριστικούς πίνακες! Παραθέτω αυτούσια τι αναφέρει ο οδηγός στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΧΙΙ: 5. Παλαιότητα κατασκευής : Δηλώνεται η χρονική περίοδος στην οποία εντάσσεται η ημερομηνία έκδοσης της οικοδομικής αδείας. Σε περίπτωση προσθήκης αδείας ή/και υπαγωγής σε νόμο τακτοποίησης αυθαιρέτων, η δήλωση γίνεται στην βάση της περιόδου έκδοσης του αρχικού νομιμοποιητικού εγγράφου. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει οικοδομική άδεια, η δήλωση κατασκευής γίνεται στην βάση της υπαγωγής σε νόμο τακτοποίησης αυθαιρέτων. Για τις ημερομηνίες έκδοσης άδειας/ κατασκευής βάσει δήλωσης υπαγωγής σε τακτοποίηση η μοριοδότηση είναι η ακόλουθη: K5 (χ5≤09.08.1955)=100 μόρια, K5 (10.08.1955≤ χ5≤09.06.1975)=80 μόρια, K5 (10.06.1975≤ χ5≤31.12.1982)=60 μόρια, K5 (01.01.1983≤ χ5≤31.12.1992)=45 μόρια, K5 (01.01.1993≤ χ5≤31.12.2003)=30 μόρια, K5 (01.01.2004≤ χ5≤31.12.2011)=15 μόρια K5 (χ5>1.1.2012) = 0 μόρια Μετά την υποβολή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας, το κριτήριο θα επανυπολογιστεί με βάση την παλαιότητα κατοικίας βάσει της ΗΤ.
    1 point
  17. Υπάρχουν ΥΔΟΜ που δεν αποδέχονται καμία διαφορά στο εμβαδό (απαιτούν δηλαδή να βγει η άδεια με το ίδιο ακριβώς σχήμα) και υπάρχουν ΥΔΟΜ που αποδέχονται τις διαφορές του Ν.4495/17 (αποκλίσεις επί εμβαδού και επί πλευρών κτίσματος και οικοπέδου), βάσει και του επισυναπτόμενου εγγράφου. 03_2021_YPEN_Apokliseis_Topografikon.pdf
    1 point
  18. Στην υποπαρ. γγ αναφέρει ρητά για τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις που εισάγουμε. Άρα αφού στην κατηγορία 1 (σύμφωνα με το ερώτημα, η τακτοποίηση έγινε για παντελώς αυθαίρετο κτίριο) υποχρεωτικό ήταν μόνο η κάτοψη αποτύπωσης, αυτό το σχέδιο θα εισαχθεί στην ΗΤΚ και όχι όψεις και τομές. Σε άλλη περίπτωση τακτοποίησης που θα ήταν υποχρεωτική και η τομή, θα έμπαινε και αυτή. γ. Η καταχώριση συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4495/2017. Συγκεκριμένα: αα) τα στελέχη των Οικοδομικών Αδειών, Αδειών Δόμησης και λοιπών πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, ββ) τις δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, γγ) τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών,
    1 point
  19. Μέσα στόν Μάιο έκοψα 4 ΤΠΥ (τό τελευταίο στίς 24/5/2022). Μπήκα σήμερα (28/5/2022) νά χαζέψω τό Συνοπτικό μου Βιβλίο. Μέ έκπληξη διεπίστωσα οτι είναι περασμένα μόνο 2 από τά 4 (τό 1ο καί τό 3ο). Πάτησα τό «Αποθήκευση λίστας παραστατικών μήνα» καί μού κατέβασε ένα xls. Μέ τρόμο διεπίστωσα οτι στό xls είναι περασμένα 3 από τά 4 παραστατικά (τά 3 πρώτα). Τά 3 αυτά παραστατικά μού τά δείχνει καί στήν «Αναζήτηση παραστατικών». Φοβάμαι οτι τό εγχείρημα myData είναι ένα βήμα πρίν τόν γκρεμό.
    1 point
  20. Με το απότομο κλείσιμο βρύσης ζεστού νερού, δημιουργείται ένα κύμα υπερπίεσης που ταξιδεύει στη σωλήνα ζεστού νερού, ακολούθως μέσα στον ηλιακό και χτυπάει απότομα στην αντεπίστροφη βαλβίδα, δημιουργώντας το λεγόμενο υδραυλικό πλήγμα που προκαλεί τους κραδασμούς που βλέπετε. Αν η αντεπίστροφη βαλβίδα εγκατασταθεί στην παροχή κρύου νερού, πριν το ΔΔ, τότε το κύμα θα συνεχίζει την πορεία του μέσα από το ΔΔ και θα απορροφάται από το "μαξιλάρι" πεπιεσμένου αέρα, που υπάρχει μέσα σε αυτό. Έτσι δεν θα δημιουργείται υδραυλικό πλήγμα. Υ.Γ. Η σωστή πίεση αέρα μέσα στο ΔΔ, πρέπει να ελεχθεί και να ρυθμιστεί, όταν αυτό δεν είναι εγκατεστημένο και να είναι λίγο χαμηλότερη από την μικρότερη πίεση του κρύου νερού στο σημείο εγκατάστασης. Υ.Γ. 2 Ο έλεγχος της πίεσης του αέρα μπορεί να γίνει και με κλείσιμο του γενικού διακόπτη κρύου νερού και άνοιγμα κάποιας βρύσης ζεστού νερού μέχρι να σταματήσει η ροή.
    1 point
  21. Με το 71/88. Έχει δίκιο ο maneni. Με το προηγούμενο θέμα που είχες ποστάρει: τι έκανες τελικά;
    1 point
  22. Πληροφοριακά, σύμφωνα με το εθνικό προσάρτημα της Ελλάδας στον Ευρωκώδικα 0 (EN 1990:2002), έχει καθοριστεί ενδεικτική διάρκεια ζωής σχεδιασμού τα 50 έτη για κτιριακές και λοιπές συνήθεις κατασκευές (Πίνακας 2.1).
    1 point
  23. να διαβάσεις λίγο πιο πάνω τον φίλο μου ΙΑΣΟΝΑ (γεια σου φίλε) και όλα θα λυθούν αυτόματα!
    1 point
  24. Είναι κάποιος από αυτούς διπλωματούχος μηχανικός; Και ποιος θα μπορεί δλδ να βγάζει ΗΤΚ σε αδόμητα που δεν έχουν κτήρια; Μόνο τοπογράφος ή πολιτικός μηχανικός που έχουν δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών; Δε θεωρώ ότι είναι θέμα δικαιωμάτων το αδόμητο, αφού δεν υπάρχει κάτι σε αυτό για να ασκήσεις τα δικαιώματα σου...
    1 point
  25. Μήπως θα έπρεπε η προσθήκη αρνητικών κ' θετικών "ψήφων" να συνοδεύεται και από την εμφάνιση αυτού που τις βάζει???..... Κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσει να υπάρχει η ασφάλεια (κατ' εμέ ασυδοσία) της ανωνυμίας.... Υ.Γ. Δεν συμφωνείς με κάτι???.... απόλυτα σεβαστό..... Αιτιολόγησε το όμως.....
    1 point
  26. 1 point
  27. Ο ιδιοκτήτης του κτίσματος αφού είχε προσύμφωνο σαν νομέας και κάτοχος με τη συναίνεση του ιδιοκτήτη. Και αγωγή να έκανε για αυτό το τμήμα όταν πήγαινε να το μεταγράψει τι ταυτότητα θα έβγαινε
    1 point
  28. @dimitris GM η ιδιοκτησία Α είναι άρτια και οικοδομήσιμη και η ιδιοκτησία Β. Μετά τη κατάτμηση του τμήματος από την ιδιοκτησία Β και τη συνένωση με το Α και οι 2 ιδιοκτησίες παραμένουν άρτιες και οικοδομήσιμές . Το κτίριο έχει τακτοποιηθεί με το Ν.4495
    1 point
  29. το να χτίσω καινούριο σπίτι από την αρχή είναι πολύ δύσκολο, γιατί η αγορά της γης, το οικόπεδο δηλαδή, το κόστος να χτιστεί είναι πάντα μεγαλύτερο από το να βρεθεί ένα σπίτι να καλύπτει τις ανάγκες μου, ειδικά ένα λίγο πιο παλιό σπίτι σε μια περιοχή, που να μου αρέσει και μια καλή τιμή για εμένα είναι πάντα μια πιο καλή επιλογή! Επιπρόσθετα εγώ για τους δικούς μου λόγους και λαμβάνοντας υπόψη την περιοχή που μένω, σε ισόγειο δεν θα πήγαινα, οπότε καταλήγω πάλι σε νεο ως λίγο πιο παλιό διαμέρισμα σε μια πολυκατοικία να μου αρέσει. Αδυνατώ να πιστέψω ότι πλέον ΜΕ τον ΕΚΟΣ 2000 δίδεται χρόνος ζωής στα κτίρια 50χρόνια. Μα κάναμε 2μετρα τοιχεία, εξελίχτηκε η εποχή, η επιστήμη, αγκυρώνουμε τις δοκούς σε 40 πόντους πάχος υποστύλωμα και θα αντέχουν 50χρόνια. ? 2)Ουτε η λύση σπίτι του 80 μου αρέσει, για δικούς μου λόγους πάλι σε τόσο παλιό σπίτι δεν θα πήγαινα, ψάξε μήπως βρεις κάτι νεότερο' Και σωστά το έθεσε εδώ ο Gousgounis, τα σπίτια που χτιζόντουσαν τη δεκαετία του 80 δεν είχαν μόνωση άρα πετιούνται λεφτά όταν κάποιος προσπαθεί να τα ζεστάνει το χειμώνα και να τα δροσίσει το καλοκαίρι.
    1 point
  30. Πρόκειται λοιπόν για μια οικοδομή 40 ετών περίπου. Η διάρκεια ζωής των κτιρίων από οπλισμένο σκυρόδεμα ορίζεται στα 50 έτη (τουλάχιστον από τον ΕΚΟΣ2000 και μετά). Συνεπώς απομένουν 10 έτη ωφέλιμου χρόνου ζωής. Αυτό δεν σημαίνει ότι σε 10 έτη θα πρέπει να κατεδαφιστεί η οικοδομή. Αν όμως ο φέρων οργανισμός υποστεί φθορά, μετά από την συμπλήρωση των 10 ετών, τότε κανένας κανονισμός δεν καλύπτει τον μηχανικό για επισκευή ή ενίσχυση. Το ίδιο πρόβλημα θα προκύψει σε περίπτωση που επιθυμείς να αλλάξεις την χρήση μέρους ή όλου του κτιρίου, από την οποία να προκύπτει αύξηση των φορτίων ή μεταβολή της κατηγορίας σπουδαιότητας από Σ2 σε Σ3, ακόμα και αν ο φέρων οργανισμός είναι άθικτος (δεν σε καλύπτει κανένα κανονιστικό πλαίσιο μετά από την συμπλήρωση της 50ετίας). Πληροφοριακά, ως ηλικία της οικοδομής θεωρείται ο χρόνος από την κατασκευή της θεμελίωσης. Πέρα από τα προβλήματα του κανονιστικού πλαισίου προκύπτουν σοβαρά ζητήματα επάρκειας του φέροντος οργανισμού. Μετά από 40 χρόνια ζωής είναι βέβαιο ότι έχει λάβει χώρα σε σημαντικό βαθμό διάβρωση του οπλισμού και ενανθράκωση του σκυροδέματος. Για την διαπίστωση του βαθμού διάβρωσης και ενανθράκωσης πρέπει απαραιτήτως να γίνουν έρευνες πεδίου και λήψη δειγμάτων για εργαστηριακή ανάλυση. Αυτές οι έρευνες είναι πολύ σημαντικό να γίνουν καθώς θα τινάξουν στον αέρα την στατική μελέτη για μελλοντικό όροφο. Για παράδειγμα μία διαμήκης ράβδος οπλισμού Φ20, μετά από 40 έτη έχει υποστεί διάβρωση ώστε τα εξωτερικά 3mm να έχουν οξειδωθεί. Κατά συνέπεια η ενεργός διάμετρος είναι 14mm, καθώς τα εξωτερικά 3mm είναι οξείδιο του σιδήρου και δεν συνεισφέρουν στην αντοχή και την ολκιμότητα. Αυτό σημαίνει ότι στην στατική μελέτη για τον μελλοντικό όροφο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ράβδος Φ14 και όχι Φ20 στο υφιστάμενο τμήμα της οικοδομής. Η ενανθράκωση του σκυροδέματος έχει ως αποτέλεσμα μικρότερη ικανότητα θλιπτικής παραμόρφωσης αλλά και ελαφρώς μικρότερη αντοχή. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εφαρμοστούν οι αρχικές τιμές των μηχανικών χαρακτηριστικών χάλυβα και σκυροδέματος. Πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ο παράγοντας του ερπυσμού. Σε οικοδομές που κατασκευάζονται σε μία φάση ή σε φάσεις που διαφέρουν μερικά έτη μεταξύ τους δεν παίζει σημαντικό ρόλο. Το νέο σκυρόδεμα όμως με το παλαιό σκυρόδεμα των 40 ετών έχουν πολύ σοβαρή διαφορά στον ερπυσμό που αναπτύσσουν. Είναι δύσκολο να "συνεργαστεί" σκυρόδεμα 40 ετών με νέο σκυρόδεμα λόγω του ερπυσμού. Αν δεν ληφθούν υπόψη αυτά τα φαινόμενα, η στατική μελέτη για τον μελλοντικό όροφο δεν θα έχει καμία αξιοπιστία και θα προκύψουν πολύ σοβαρά προβλήματα επάρκειας του φέροντος οργανισμού. Αν υπάρχει στατική μελέτη μελλοντικού ορόφου από την οικοδομική άδεια, τότε αυτή δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, λόγω της αλλαγής των χαρακτηριστικών χάλυβα και σκυροδέματος που έχουν συντελεστεί αυτά τα 40 χρόνια. Η στατική μελέτη της οικοδομής για μελλοντικούς ορόφους πρέπει οπωσδήποτε να γίνει χωρίς απαιτήσεις πλαστιμότητας, καθώς την δεκαετία του 1980 δεν προέβλεπεταν απαιτήσεις πλαστιμότητας οι κανονισμοί (με την προϋπόθεση η μελέτη να γίνει εντός 50 ετών από την κατασκευή της θεμελίωσης). Ο ελαστικός σχεδιασμός θα οδηγήσει σε ενισχύσεις της υφιστάμενης οικοδομής και της θεμελίωσης. Ανακύπτει και εδώ πρόβλημα συνεργασίας του νέου σκυροδέματος των ενισχύσεων με τα υφιστάμενα φέροντα δομικά στοιχεία της οικοδομής, λόγω ερπυσμού. Από όσο γνωρίζω τα εμπορικά στατικά προγράμματα δεν αντιμετωπίζουν αυτές τις ιδιαίτερες περιπτώσεις. Τα μειονεκτήματα είναι πολλά και προτείνω να μην προχωρήσεις στην αγορά της ημιτελούς οικοδομής. Αν ο μηχανικός, που σου είπε ότι η οικοδομή είναι μια χαρά, δεν έκανε κανέναν έλεγχο (πεδίου ή εργαστηριακό), τότε δεν είναι σοβαρός και καλύτερα να μην λάβεις καθόλου υπόψη σου την γνώμη του. Εγώ στη θέση σου δεν θα προχωρούσα σε αυτήν την αγορά και θα διάλεγα να χτίσω καινούρια οικοδομή από την αρχή.
    1 point
  31. Ο ΚΕΝΑΚ, η ΜΕΑ και το ΠΕΑ, εξετάζουν εξωτερικές διαστάσεις κτηρίου ή κτηριακής μονάδας. Ανεξάρτητα αν μετράει ή όχι η εσωτερική σκάλα στη δόμηση, εσυ έχεις μια κάτοψη ορόφου (φαντάζομαι μεζονέτα), πχ 125 τμ Χ 2 ορόφους = 250τμ ή όποιος άλλος συνδυασμός των 250τμ, μπορείς κανονικά να κάνεις το ΠΕΑ. Αν όμως η εσωτερική σκάλα είναι σε κλιμακοστάσιο, τότε η συνολική επιφάνεια προσμετράει και αυτός ο χώρος (σαν κάτοψη), ξεπερνάει τα 250τμ και πρέπει να βρεις συνάδελφο Β' κατηγορίας. Αφού δεν έχεις σχέδια, αν θες κάνε ενα σκαρίφημα με το χέρι και δείξε που βρίσκεται η εσωτερική σκάλα για πιο σιγουριά, μήπως έχω καταλάβει λάθος.
    1 point
  32. 1 point
  33. Ευχαριστώ και σε εμπιστεύομαι, αλλά να ρωτήσω: πώς προκύπτει τελικά; Επί πλέον αυθαίρετα κατηγορίας 3 και αναλυτικού πώς μοιράζονται;
    1 point
  34. Σε ένα ΦΚ ο σύζυγος το δικό του 50% του συνολικού ακινήτου με την έκπτωση των ΑΜΕΑ με 80% αναπηρία. Σε ένα άλλο ΦΚ η σύζυγος το δικό της 50% του συνολικού ακινήτου χωρίς καμία απολύτως έκπτωση.
    1 point
  35. Ναι, μια χαρά είναι! Εξαρτάται από το "τσιφλίκι"....
    1 point
  36. Δυνατότητα έκδοσης Πιστοποιητικού Οικονομικής Ενημερότητας, με τις ίδιες προϋποθέσεις που ισχύουν σήμερα για τη φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, θα έχουν φυσικά και νομικά πρόσωπα σύμφωνα με νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή. Επί της ουσίας καταργούνται τα χωριστά πιστοποιητικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, γίνονται ένα και αντικαθίστανται από το Πιστοποιητικό Οικονομικής Ενημερότητας. Η έκδοση οικονομικής ενημερότητας μέσω ειδικής πλατφόρμας προσβάσιμης διαμέσου της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, gov.gr, προβλέπεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για το Κτηματολόγιο, στο οποίο ενσωματώνονται και διατάξεις του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Mε το άρθρο 22 προβλέπεται η δυνατότητα έκδοσης ενιαίου πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας, μέσω ειδικής πλατφόρμας προσβάσιμης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr, που περιλαμβάνει τα στοιχεία τόσο της φορολογικής όσο και της ασφαλιστικής ενημερότητας του αιτούντος, είναι έγκυρο για κάθε προβλεπόμενη χρήση και γίνεται υποχρεωτικά αποδεκτό από φορείς του ιδιωτικού και του δημοσίου τομέα, όπου κατά νόμο απαιτείται. Τι αναφέρει το νομοσχέδιο Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 22 του νομοσχεδίου, για το πιστοποιητικό οικονομικής ενημερότητας προβλέπεται: Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα δύναται να αιτηθεί, μέσω ειδικής πλατφόρμας προσβάσιμης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), την έκδοση ενιαίου πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας. Το πιστοποιητικό περιλαμβάνει τα στοιχεία του αποδεικτικού ενημερότητας των παρ. 1 και 4 του άρθρου 12 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας [ν. 4174/2013, (Α' 170)] και του αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας του άρθρου 24 του ν. 4611/2019 (Α' 73) και φέρει τα χαρακτηριστικά της παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 4727/2020 (Α' 184) ως έγγραφο που εκδίδεται μέσω της ΕΨΠ. Το πιστοποιητικό εκδίδεται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 12 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και του άρθρου 24 του ν. 4611/2019. Θεωρείται έγκυρο για κάθε νόμιμη χρήση και γίνεται υποχρεωτικά αποδεκτό από όλους τους φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, καθώς και από φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, τα δικαστήρια όλων των βαθμών και τις εισαγγελίες όλης της χώρας σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 4727/2020, όταν είναι κατά νόμο υποχρεωτική η προσκόμιση των ανωτέρω αποδεικτικών ενημερότητας. Για την έκδοση του πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας η πλατφόρμα αντλεί μέσω διαλειτουργικότητας τα αναγκαία δεδομένα από το πληροφοριακό σύστημα φορολογικού μητρώου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και το πληροφοριακό σύστημα του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Οι απαιτούμενες διαλειτουργικότητες διασφαλίζονται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σύμφωνα με τα άρθρα 84 του ν. 4727/2020 και 47 του ν. 4623/2019 (Α' 134).
    1 point
  37. Καλό είναι να μην αντιδικούμε απλά για την αντιδικία... Μιλάμε για έγκριση κατεδάφισης αυθαίρετης κατασκευής η οποία δεν βγήκε ποτέ για αυθαίρετο πριν το 2011. (και, μάλλον, δεν μιλάμε για καθαίρεση φέρουσας του 1993 αλλά για απομάκρυνση αλουμινίων από τα κουφώματα). Δεν υπάρχει καμία ακροβασία και καμία αυθαίρετη κατεδάφιση στην "απομάκρυνση" των κουφωμάτων από ένα ρυθμισμένο χώρο για να γίνει "τάχα ΗΧ". Είναι εργασία που δεν θέλει άδεια και ο χώρος δεν θα γίνει ποτέ ΗΧ, πάντα ρυθμισμένος χώρος Κατ.5 θα είναι, με ΥΔ, αναστολή κατεδάφισης και μοναδικό δικαίωμα την περαιτέρω μεταβίβασή του "όπως είναι και βρίσκεται". Η άδεια κατεδάφισης απαιτείται μόνο για τα ιδρυμένα από τον νόμο πολεοδομικά δικαιώματα ή σε θέματα προστασίας πολιτιστικού περιβάλλοντος. Για τα αυθαίρετα υπάρχει μόνο η έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 και αυτή ελέγχεται από την αρμόδια αρχή με όρους που ορίζει η ίδια με βάση το άρθρο 107. Η άποψη των ΥΔΟΜ δεν είναι πάντα ο κατάλληλος σύμβουλος (όπως είναι πάντα ο νόμος) και την έκθεση σε κίνδυνο μπορούν οι δικηγόρος-συμβολαιογράφος να την εξηγήσουν μια χαρά στον πελάτη ... Η ΥΔΟΜ βάσει του άρθρου 107 : 5. β) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 και 3843/2010, καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν.4014/2011, του ν.4178/2013 και του παρόντος, και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ή εμπίπτουν στην παράγραφο 2 του άρθρου 89, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη η εκτέλεση : αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, ββ) κατεδάφισης,... H εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών αφορά τα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων, ενώ για τα τμήματα που καλύπτονται από οικοδομική άδεια επιτρέπονται οι κατά νόμο προβλεπόμενες εργασίες. μπορεί να απαιτήσει ΜΟΝΟ την έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 : 4. Έγκριση εκτέλεσης εργασιών απαιτείται για τις ακόλουθες εργασίες, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και των δικαιολογητικών από τα οποία προκύπτει το δικαίωμα υπαγωγής στην παρούσα και δήλωσης αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη, σύμφωνα με τους όρους που ορίζει με πράξη το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικό Παρατηρητήριο : γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ.1α του άρθρου 23 του ν.4178/2013 (Α174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν.3775/2009 (Α122) και 3843/2010 (Α62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν.4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 99 και ειδικότερες διατάξεις του παρόντος, εφόσον δεν αφορούν σε κτίσματα που υφίστανται προ του έτους 1955. και, αν μαζί με την "απομάκρυνση" έχουν γίνει και άλλες αυθαίρετες "μικροκατασκευές" μετά το 2011, μπορεί να εφαρμόσει την παρ.4 του άρθρου 94 : 4. Για τις πολεοδομικές παραβάσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 οι κυρώσεις είναι μόνο διοικητικές και ειδικότερα : ... Αν ο υπόχρεος συμμορφωθεί με τις πολεοδομικές διατάξεις και αποκαταστήσει την πολεοδομική παράβαση με την απομάκρυνση της χρήσης ή την κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής ή εκδώσει την προβλεπόμενη οικοδομική άδεια όπου επιτρέπεται, μέσα σε προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από τη διαπίστωσή της δεν επιβάλλεται πρόστιμο διατήρησης και το πρόστιμο ανέγερσης περιορίζεται στο ελάχιστο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ. Όλα τα παραπάνω θα τα κάνει αποκαθιστώντας το περιβάλλον και τη νομιμότητα και όχι ασκώντας τιμωρητικές πρακτικές δεκαετιών που μας έχουν οδηγήσει εδώ που βρισκόμαστε.
    1 point
  38. Καλησπέρα! Αν είσαι από επαρχία θα σε συμβούλευα να σκεφτείς το ενδεχόμενο να ιδιωτεύσεις μιας και υπάρχει μικρότερος ανταγωνισμός. Αν σε ενδιαφέρει σε εταιρεία αργά ή γρήγορα θα σου δοθεί η ευκαιρία απλά επειδή δεν ξέρεις σε πόσο χρόνο θα συμβεί αυτό, εγώ στη θέση σου θα έπιανα να διαβάσω διάφορα θέματα του Αντικειμένου, καθώς είναι τεράστιο. Από σεμινάρια η άποψή μου δεν είναι η καλύτερη αλλά μπορεί αυτό να ήταν θέμα συγκυρίας. Επίσης σε αρκετές περιπτώσεις το κόστος τους δεν είναι αμελητέο. Στο internet μπορείς να βρεις υλικό για τη μελέτη σου είτε από κατασκευαστές (διοργανώνουν δωρεάν σεμινάρια, tutorials) είτε γενικά ή ακόμα και στο youtube για αρχική επαφή. Αυτό το διάστημα ανοίγουν και διάφορες θέσεις στο δημόσιο, κυρίως σε ΟΤΑ νομίζω, οπότε έχε και εκεί το νου σου. Το σημαντικό είναι να μην τα παρατάς, κάνοντας π.χ. μια εντελώς άσχετη δουλειά. Καλή υπομονή
    1 point
  39. Καλημέρα συνάδελφε Εχω δει μελέτες που θεωρούν πυροδιαμέρισμα όλο το κτίριο και είχα την ίδια απορία. Εγώ πιστεύω ότι ένας χώρος ορίζεται ως πυροδιαμέρισμα όταν συντρέχει κάποιος λόγος (επικινδυνότητα χώρου, εξάντληση ορίων απροστάτευτης όδευσης κλπ). Δεν καταλαβαίνω γιατί ορίζουν το ενιαίο κτίριο πυροδιαμέρισμα. Σε ανάλογη περίπτωση με την δική σου περίπτωση ορίζω τους ελάχιστους δείκτες μόνο για τα φέροντα. Στην ερώτηση 2 οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές για κάθε πλευρά άσχετα πως είναι κατασκευασμένο ή θα κατασκευαστεί. Λογικά σε νέα κατασκευή θα κατασκευαστεί με υλικά που καλύπτουν τον μεγαλύτερο δείκτη πυραντίστασης.
    1 point
  40. Στην αποχέτευση πάνε ΜΟΝΟ στηνπερίπτωση παντορροϊκού συστήματος. Αν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο (για πληροφορίες, στην τοπική ΔΕΥΑ), παροχετεύονται προς το φυσικό αποδέκτη. Και, όπως είπε ο συνάδελφος πιο πάνω, το πότισμα θα πρέπει να γίνεται με μέτρο. Αφενός μεν για να αποφευχθεί σπατάλη ενός υπερπολύτιμου αγαθού, αφετέρου δε για να μη δημιουργούνται προβλήματα ρύπανσης περιβάλλοντος. Τι πιο λογικό?
    1 point
  41. Έχω το MacBook Pro 16" με i9 και μπορώ να σου πω ότι είμαι υπερικανοποιημένος. Αυτό τον μήνα κυκλοφόρησαν τα νέα MacBook Pro 13" με 10ης γενιάς επεξεργαστές. Μην πας σε πολύ παλιότερα μοντέλα, δεν αξίζει. Αν δεν χρειάζεσαι φορητό το Mac mini είναι αρκετά καλό. Αν θες περισσότερες πληροφορίες στείλε pm ή άνοιξε νέο θέμα, να μην βγαίνουμε πολύ εκτός θέματος. Σχετικά με το δίλημμα 4M ή TiSoft, είμαι ικανοποιημένος με της 4Μ αλλά από την στιγμή που δεν έχω δουλέψει της TiSoft δεν μπορώ να κάνω σύγκριση. Πριν την αγορά ενός λογισμικού προτείνω μια έρευνα αγοράς στους συνεργάτες. Οι Π/Μ και αρχιτέκτονες με τους οποίους συνεργάζομαι έχουν το idea της 4m οπότε βολεύει να χρησιμοποιώ και τα λογισμικά της 4Μ για Η/Μ. Άλλοι μπορεί να χρησιμοποιούν άλλα λογισμικά με τα οποία είναι πιο εύκολη η συνεργασία με λογισμικά της TiSoft.
    1 point
  42. μπορεις και στο Ειρηνοδικειο ή θα στείλεις τα υπολοιπα και θα σημεωσεις οτι θα στειλεις την ενορκη μετα την ληξη της αποχης των συμβ/φων Ιδιοκτησίες χωρίς τίτλους – Έκτακτη χρησικτησία Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν τίτλοι ιδιοκτησίας παρέχεται η δυνατότητα υποβολής δήλωσης, εφόσον αποδεικνύεται η διαρκής νομή και κατοχή του ακινήτου για 20 συνολικά έτη με δύο τουλάχιστον από τα παρακάτω έγγραφα: Υποθήκες ή εν γένει βάρη. Προσύμφωνα. Συμβόλαια ή τοπογρφαικά όμορων ιδιοκτητών που αναφέρουν το δηλούντα ως ιδιοκτήτη. Μισθωτήρια. Πράξεις αναγνώρισης ορίων. Ε9 (υποχρεωτικά) Έγγραφα χορήγησης επιδότησης ή πάσης φύσεως τελών, αποδείξεις ηλεκτροδότησης ή πληρωμής ΔΕΗ αποδείξεις ΟΤΕ, Αποδείξεις Υδροδότησης, Δηλώσεις ΟΣΔΕ κλπ. Παλαιά τοπογραφικά. Βεβαιώσεις Προέδρου Κοινότητας / Δημάρχου. Αποδείξεις καταβολής αμοιβής σε εργολάβο που περιέφραξε το ακίνητο ή άλλες εργασίες βέβαιης χρονολογίας. Ένορκες βεβαιώσεις (από Ειρηνοδικείο /Συμβολαιογράφο) Οικοδομικές άδειες ΠΡΟΣΟΧΗ ! Τα έγγραφα που προσκομίζονται πρέπει να καλύπτουν όλο το διάστημα των 20 ετών . Έτσι για την τεκμηρίωση αρκεί π.χ.: Ένα έγγραφο από την ΔΕΗ για ηλεκτροδότηση του ακινήτου το έτος 1980, ένα αντίγραφο του Ε9 του έτους 2005 και ένα τοπογραφικό διάγραμμα του 2017 ή Μια ένορκη βεβαίωση στην οποία να αναφέρεται ότι ο δηλών χρησιμοποιεί το ακίνητο σαν δικό του για 20 τουλάχιστον έτη και ένα αντίγραφο του Ε9 εντός του παραπάνω διαστήματος. Νέα έγγραφα Χρησικτησίας Αντίγραφα Ε9 παρελθόντων ετών με ημερομηνία στην επικεφαλίδα του εγγράφου, χωρίς ημερομηνία και υπογραφή παραλήπτη, είναι αποδεκτά ως έγγραφα θεμελίωση χρησικτησίας. Ε9 του 1997 και του 2018 είναι επαρκή γα θεμελίωση χρησικτησίας Πράξεις Εμφάνισης και Δήλωσης ενώπιον συμβολαιογράφου με την οποία δυο μάρτυρες βεβαιώνουν για λογαριασμό του δηλούντα την 20ετή νομή και κατοχή επί ακινήτου, οι οποίες και καταχωρούνται ως Ε.Χ. / ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΩΠΙΟΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΡΧΗΣ, ΙΔΙΩΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ (doc_type 63) γίνονται αποδεκτές ως έγγραφα χρησικτησίας Ένορκες Βεβαιώσεις οποιασδήποτε χρονολογίας (ακόμα και κατά τη διάρκεια συλλογής δηλώσεων) είναι αποδεκτές για τη θεμελίωση χρησικτησίας Ένορκες βεβαιώσεις που βεβαιώνουν 20ετή νομή στο πρόσωπο θανόντα είναι αποδεκτές για να τεκμηριώσουν χρησικτησία στο πρόσωπο του θανόντα προκειμένου να υποβληθεί δήλωση χωρίς αποδοχή κληρονομιάς. Η αναγραφή των στοιχείων (Επώνυμο, Όνομα, Πατρώνυμο) στους Κτηματολογικούς Πίνακες Καλιατάκη αποτελεί στοιχείο τεκμηρίωσης 20ετούς τουλάχιστον νομής, αρκεί να προκύπτει ο συσχετισμός με το ακίνητο.
    1 point
  43. Όχι, αφου το ΚΗ είναι υπέρ Δήμου και οι Δήμοι δεν ανήκουν στους οργανισμούς που καλύπτει το e-παράβολο.. Μπες εδώ και δες ποιους καλύπτει...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.